Ja. Inderdaad.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:07 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt me niet zo'n strak plan gezien er dan andere methoden gerechtvaardigt worden om macht te grijpen.
Precies.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:20 schreef NightH4wk het volgende:
Dus zodra ze nu rechts stemmen is het opeens OK om het algemeen kiesrecht te willen afschaffen? Wat een onzin.
Mogen we dan op zijn minst terug naar het algemeen mannenkiesrecht? Vrouwenskiesrecht is er door linkse partijen doorgedrukt om meer stemmen te krijgen omdat vrouwen overwegend links stemmen.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:20 schreef NightH4wk het volgende:
en is het opeens OK om het algemeen kie
Nee, dit is altijd een goed idee.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:20 schreef NightH4wk het volgende:
Dus zodra ze nu rechts stemmen is het opeens OK om het algemeen kiesrecht te willen afschaffen? Wat een onzin.
Dat wordt gewoon op school uitgelegd. Helaas letten de meeste mensen rond die leeftijd dan niet echt op.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:13 schreef Leonos het volgende:
Oké, misschien anders stellen.
Een verplichte cursus zodat de mensen weten waarop ze stemmen en wat de eventuele gevolgen kunnen zijn. Daarnaast een discussie erover te voeren is.
Als dit gedaan is, krijgt degene een stemformulier.
Zie hier het democratisch gehalte van de zuurlinkse verliezer.quote:
Als mensen niet meer mogen kiezen zullen vermoedelijk naar andere middelen gaan grijpen om hun mening kenbaar te maken. Een nog slechter idee van jou dus.quote:
Ze mogen wel kiezen, na de cursus.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:24 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als mensen niet meer mogen kiezen zullen vermoedelijk naar andere middelen gaan grijpen om hun mening kenbaar te maken. Een nog slechter idee van jou dus.
Precies.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:18 schreef 2Happy4U het volgende:
En dit is exact de reden waarom Trump en consorten veel stemmen krijgen. Geen respect voor laagopgeleid volk.
Als ze op Clinton hadden gestemd dan was het verhaal geweest dat ze zo breed wordt gedragen ipv dan ze veel steun heeft van "domme mensen". Puur paternalisme in dat geval.quote:
Veel hoogopgeleiden zijn trouwens ook totaal niet geïnformeerd. Het onderwijs moet gewoon beter.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:28 schreef Leonos het volgende:
Volgens mij is niemand het met mij eens
En wie gaat die cursus samenstellen? Een commissie? Een wezen met meer dan zes benen een geen hersens? Daar loopt je plan al op stuk. Los dat ik denk dat na die cursus veel politici zelf ook niet meer mogen gaan stemmen. En het Amerikaanse volk heeft gekozen. Deal with it.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:26 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ze mogen wel kiezen, na de cursus.
Je lult ook gwn uit je nek.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:28 schreef Leonos het volgende:
Volgens mij is niemand het met mij eens
Sow.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:30 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Je lult ook gwn uit je nek.
Alleen bejaarden en tokkies hebben op Trump gestemd toch? Dat zegt al genoeg over je denkwijze. Vieze hypocriet.
Bron: https://wikileaks.org/podesta-emails/emailid/3599quote:And as I've mentioned, we've all been quite content to demean government, drop civics and in general conspire to produce an unaware and compliant citizenry.
Wel intressant? Als Clinton had gewonnen had je dit topic dan ook gestart?quote:
Eigenlijk wil jij dus een dictatuur?quote:Op woensdag 9 november 2016 10:01 schreef Leonos het volgende:
Na het debacle van de Amerikaanse verkiezingen is het wellicht niet zo handig dat ELKE burger stemrecht heeft. Nu is namelijk duidelijk geworden dat alle tokkies en bejaarden in Amerika voor Trump gekozen hebben, helaas is dit een meerderheid daar.
Nu dacht ik, waarom niet alleen opgeleide mensen stemrecht geven?
Dus bijvoorbeeld in Nederland met een minimaal HAVO diploma?
Dan zal er toch een stuk slimmere keuze gemaakt kunnen worden wat ook goed voor het land is.
Misschien. Heb het idee al wel een tijdje in mijn hoofd omtrent PVV.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:32 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wel intressant? Als Clinton had gewonnen had je dit topic dan ook gestart?
Je lijkt wel een politicus met je misschien. Is een Ja of nee zo lastig als antwoord?quote:Op woensdag 9 november 2016 10:33 schreef Leonos het volgende:
[..]
Misschien. Heb het idee al wel een tijdje in mijn hoofd omtrent PVV.
Waarom bij de PVV pas? Deze kiezers zaten eerst bij andere partijen toen de PVV nog niet bestond. PvdA (meer historisch) en SP, etc.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:33 schreef Leonos het volgende:
[..]
Misschien. Heb het idee al wel een tijdje in mijn hoofd omtrent PVV.
In veel gevallen is een 'ja' of 'nee' net zo betekenisloos als een 'misschien'; het is allemaal niet erg specifiek.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je lijkt wel een politicus met je misschien. Is een Ja of nee zo lastig als antwoord?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |