Ja, ik wilde niet met 100% zekerheid beweren dat het overal gratis was, maar het leek me meer iets van uit de tijd van de Jim Crow-wetten.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:01 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Zo nerveus, ongeveer een 6:
[ afbeelding ]
[..]
Het is verplicht gratis, de enige kosten die er zijn, zijn de kosten om je te kunnen legitimeren wat daarom ook een issue is waar veel over te doen is. Hoe zorg je dat iedereen kan stemmen, zelfs de allerarmsten en tegelijkertijd dat mensen zich wel kunnen identificeren (wat geld kost).
trump die met z'n nieuwe knopjes speeltquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:01 schreef fixatoman het volgende:
[..]
10/10, zodra Florida binnenkomt weet ik of ik naar mijn nucleaire bunker moet ofniet.
Kun je een staat aanwijzen waar je moet betalen voor het stemmen of voor je registratie?quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:01 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
In de USA werkt dat wat anders maar droom verder.
De mensen onder de bruggen daar gaan echt niet stemmen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:02 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ja, ik wilde niet met 100% zekerheid beweren dat het overal gratis was, maar het leek me meer iets van uit de tijd van de Jim Crow-wetten.
Dat is geen staat. Wijs eens een staat aan met die administratiekosten.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De mensen onder de bruggen daar gaan echt niet stemmen.
Dat is niet waar, in principe heeft Clinton een betere firewall dan Obama. Clinton doet dan Obama in meer staten dan dat ze zwakker is. De enige 2 staten waar ze zwakker is, zijn Iowa en Ohio. Ze staat er veel beter voor in staten als Colorado, Virginia, NC en Florida dan Obama was in 2012 In alle battleground maps heeft ze continue boven de 270 gestaan, terwijl dat bij Obama niet was. De enige rede waarom Clinton in 538 minder overtuigend is, is het feit dat er relatief nog veel undecideds zijn en de mogelijke impact van 3rd parties, wat meer onzekerheid brengt.quote:Op dinsdag 8 november 2016 10:43 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat klopt, maar Obama had een betere firewall. Popular vote is natuurlijk minder interessant.
License is nergens gratisquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:04 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Kun je een staat aanwijzen waar je moet betalen voor het stemmen of voor je registratie?
?quote:
quote:
Je hebt duidelijk geen enkel benul waar je over praat. Misschien kun je beter vragen stellen dan ze proberen te beantwoorden.quote:Op dinsdag 8 november 2016 12:55 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Geen idee, je moet registreren en administratie kosten dokken.
Too orange.quote:
En het begon allemaal zo gemakkelijk door gewoon te roepen dat het probleem was dat zwarte mensen niet hard genoeg werkten om te stemmenquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:08 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
[..]
Je hebt duidelijk geen enkel benul waar je over praat. Misschien kun je beter vragen stellen dan ze proberen te beantwoorden.
Please.. vertel me waarom? Wat kan ons het nou donderen wie van deze twee pannekoeken president wordt?quote:Op dinsdag 8 november 2016 12:58 schreef KrappeAuto het volgende:
Hoe nerveus is iedereen hier: 1 - 10? Ik zit op ~6 nu, gaat waarschijnlijk 8 tot 9 worden vannacht.
quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:10 schreef Habbezak het volgende:
[..]
Please.. vertel me waarom? Wat kan ons het nou donderen wie van deze twee pannekoeken president wordt?
Omdat het mij wel degelijk kan donderen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:10 schreef Habbezak het volgende:
[..]
Please.. vertel me waarom? Wat kan ons het nou donderen wie van deze twee pannekoeken president wordt?
Heleboel mensen in USA hebben geen geldig ID en dan kun je niet stemmen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:09 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Je moet een vergunning aanvragen om te mogen stemmen? Ik volg je nu echt niet meer.
Je moet in sommige staten je kunnen identificeren als je gaat stemmen. En een paspoort of rijbewijs kost geld.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:09 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Je moet een vergunning aanvragen om te mogen stemmen? Ik volg je nu echt niet meer.
Ik denk dat de policy gevolgen van Trump als president nog wel te overzien zijn maar ik vermoed dat als hij wint het bepaald gedrag legitimiseert (naar vrouwen, naar minorities) in de maatschappij waar ik niet echt op zit te wachten.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:10 schreef Habbezak het volgende:
[..]
Zelfs dat is gratis als je arm bent in sommige staten, in andere staten heb je geen id nodig om diezelfde reden. Staat allemaal op wikipedia trouwens, hadden we 2 paginas kunnen besparenquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Heleboel mensen in USA hebben geen geldig ID en dan kun je niet stemmen.
Net als hier in NL mag je dan eerst aftikken en krijg je plastic kaartje.
Roeptoeter gespot.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:09 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
En het begon allemaal zo gemakkelijk door gewoon te roepen dat het probleem was dat zwarte mensen niet hard genoeg werkten om te stemmenKom jij allemaal aan met je vragen en andere linkse bullshit moet hij opeens zijn racisme gaan verdedigen is ook niet eerlijk.
Een geldig ID is toch echt je eigen verantwoordelijk. Als ik er geen heb kan ik ook niet stemmen. En dat is logisch.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Heleboel mensen in USA hebben geen geldig ID en dan kun je niet stemmen.
Net als hier in NL mag je dan eerst aftikken en krijg je plastic kaartje.
Al een staat gevonden waar je administratiekosten moet betalen?quote:
De praktijk werkt anders dan Wikipedia.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:15 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Zelfs dat is gratis als je arm bent in sommige staten, in andere staten heb je geen id nodig om diezelfde reden. Staat allemaal op wikipedia trouwens, hadden we 2 paginas kunnen besparen
Texas.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:17 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Al een staat gevonden waar je administratiekosten moet betalen?
Soms heb je het wel eens fout, dan kun je dat gewoon toegeven is minder sneu dan 4 paginas lang van alles roepen en er telkens naast zitten jezelf in allerlei bochten draaiend om toch op de een of andere manier je waarde proberen te houden. Maar het is duidelijk dat je meer roept dan je kunt leveren dus ik neem niet meer de moeite je serieus te nemen / te reageren. Van dat gedoe wordt de thread namelijk niet echt beter.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:17 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De praktijk werkt anders dan Wikipedia.
quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:13 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Omdat het mij wel degelijk kan donderen.
Jullie klinken een beetje geïndoctrineerd.. Wist je dat het net zoveel invloed op jullie leven heeft als wie de president van China is (Xi Jinping voor degene die dat niet gevolgd hebben want.. wtf boeit het.)quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:15 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik denk dat de policy gevolgen van Trump als president nog wel te overzien zijn maar ik vermoed dat als hij wint het bepaald gedrag legitimiseert (naar vrouwen, naar minorities) in de maatschappij waar ik niet echt op zit te wachten.
lijkt me in de pocket?twitter:Garrett_Archer twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 05:56:05As of 10pm on the eve of Election #AZ has cast 1,661,874 #earlyballots. 40% GOP, 33.6% Democrat, 24.4% Independents. Chess pieces are set. reageer retweet
Ik woon in de US?quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:20 schreef Habbezak het volgende:
[..]
[..]
Jullie klinken een beetje geïndoctrineerd.. Wist je dat het net zoveel invloed op jullie leven heeft als wie de president van China is (Xi Jinping voor degene die dat niet gevolgd hebben want.. wtf boeit het.)
Je klinkt een beetje zuur.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:20 schreef Habbezak het volgende:
[..]
[..]
Jullie klinken een beetje geïndoctrineerd.. Wist je dat het net zoveel invloed op jullie leven heeft als wie de president van China is (Xi Jinping voor degene die dat niet gevolgd hebben want.. wtf boeit het.)
In sommige gebieden kan het heel lastig zijn om identificatie te regelen. In Sauk City, Wisconsin, kun je alleen op de 5e woensdag van de maand tussen 8.15 am en 4 pm identificatie regelen. (Noot: 2016 heeft slechts vier maanden met een 5e woensdag)quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:16 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Een geldig ID is toch echt je eigen verantwoordelijk. Als ik er geen heb kan ik ook niet stemmen. En dat is logisch.
Grappig, want Texas was nou juist een staat die ik net checkte om te zien of jouw opmerkingen misschien daar wel klopten, maar daar wordt nergens bij de registratie om geld gevraagd. Probeer er nog een. Geef er dan ook maar even een linkje bij.quote:
Ach gut je neemt deze verkiezing serieus, dan zal ik verder niet storen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:19 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Soms heb je het wel eens fout, dan kun je dat gewoon toegeven is minder sneu dan 4 paginas lang van alles roepen en er telkens naast zitten jezelf in allerlei bochten draaiend om toch op de een of andere manier je waarde proberen te houden. Maar het is duidelijk dat je meer roept dan je kunt leveren dus ik neem niet meer de moeite je serieus te nemen / te reageren. Van dat gedoe wordt de thread namelijk niet echt beter.
quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:23 schreef byah het volgende:
ik vrees echt voor acties van NK en Rusland als Trump wint..
Want? Trump en Putin zijn een stuk beter bevriend dan Obama/Hillary en Putin hoor.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:23 schreef byah het volgende:
ik vrees echt voor acties van NK en Rusland als Trump wint..
Uiteraard staat er in Texas geen linkje.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:22 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Grappig, want Texas was nou juist een staat die ik net checkte om te zien of jouw opmerkingen misschien daar wel klopten, maar daar wordt nergens bij de registratie om geld gevraagd. Probeer er nog een. Geef er dan ook maar even een linkje bij.
quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:20 schreef skysherrif het volgende:
lijkt me in de pocket?twitter:Garrett_Archer twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 05:56:05As of 10pm on the eve of Election #AZ has cast 1,661,874 #earlyballots. 40% GOP, 33.6% Democrat, 24.4% Independents. Chess pieces are set. reageer retweet
http://www.volkskrant.nl/(...)ten-winnen~a4410976/quote:Trump: we gaan veel staten winnen
Fox News sprak kort nadat de eerste stembureaus hun deuren openden over de telefoon met Donald Trump. Hij heeft besloten om op Trump te stemmen, grapte de Republikeinse presidentskandidaat, om vervolgens te reageren op de vraag of hij is veranderd tijdens zijn campagne. Hij leerde vooral dat 'de mensen geweldig zijn', zei hij.
Hij let vandaag vooral op de staten North Carolina en Florida - twee swing states die Trump moet winnen om kansrijk te blijven voor het presidentschap - en volgens hem doet hij het in beide staten 'erg goed'. Trump: 'En we doen het ook goed in New Hampshire, Ohio is geweldig. Een mooie plek. We gaan in Iowa, Ohio en New Hampshire winnen. Wie weet wat er uiteindelijk gebeurt, maar we gaan veel staten winnen.'
Dat is best bizar. Toch lijkt het geen invloed te hebben ten nadele van de Democrats, het is een blauwe staat volgens de Washington Post.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:22 schreef BaasBanaan het volgende:
In sommige gebieden kan het heel lastig zijn om identificatie te regelen. In Sauk City, Wisconsin, kun je alleen op de 5e woensdag van de maand tussen 8.15 am en 4 pm identificatie regelen. (Noot: 2016 heeft slechts vier maanden met een 5e woensdag)
Ik noemde die dan ook vooral omdat dat het meest bizarre voorbeeld was die ik kon vinden.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:28 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Dat is best bizar. Toch lijkt het geen invloed te hebben ten nadele van de Democrats, het is een blauwe staat volgens de Washington Post.
Onze regering loopt meestal redelijk slaafs achter die van de VS aan. Dus hoezo heeft dat geen invloed? Nog los van het feit dat we ook in de NAVO zitten.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:20 schreef Habbezak het volgende:
[..]
[..]
Dit betekent niet dat 40% op Trump gestemd heeft.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:20 schreef skysherrif het volgende:
Hihihihihihihihihihihihihihihihihi.quote:Op donderdag 10 april 2014 12:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hoe vet zou het wel niet zijn als een voormalige first lady de eerste vrouwelijke president van de USA wordt en een voormalige president de eerste first husband? Hillary dolblij dat zij dan de baas is, Bill waarschijnlijk blij dat hij nu eens kan chillen in het Witte Huis.![]()
En dit zonder nepotisme. Laten we niet vergeten dat Hillary Clinton inhoudelijk gezien de meer getalenteerde van de twee is en dat zij achter het succes van Bill zat.
Als er niets geks gebeurt (zo'n type Obama komt niet vaak langs) dan is zij de kandidaat, hopelijk stemmen voldoende Republikeinse kiezers op haar.
Lies, damned lies, and statistics.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:30 schreef PippenScottie het volgende:
Dit betekent niet dat 40% op Trump gestemd heeft.
Het betekent dat 40% van de mensen die gestemd hebben als Republikein geregistreerd staat.
Landelijk is bekend dat Trump minder steun krijgt van als Repubiklein geregistreerde kiezers (zo'n 80%), dan dat Clinton krijgt van Democratisch geregistreerde kiezers (zo'n 90%).
Klopt, volgens mij was in 2012 de GOP margin iets groter, als er meer bekend is update ik het wel.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:30 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dit betekent niet dat 40% op Trump gestemd heeft.
Het betekent dat 40% van de mensen die gestemd hebben als Republikein geregistreerd staat.
Landelijk is bekend dat Trump minder steun krijgt van als Repubiklein geregistreerde kiezers (zo'n 80%), dan dat Clinton krijgt van Democratisch geregistreerde kiezers (zo'n 90%).
Wat de independents hebben gedaan is natuurlijk ook onduidelijk.
Je moet op zoek naar betrouwbare analisten die deze cijfers kunnen duiden in vergelijking met 2012 en 2008 en gewijzigde demographics in de staat.
Om te stemmen in de primaries (in sommige staten).quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:32 schreef Mystikvm het volgende:
Iets wat ik mij als leek afvraag: ik snap het registreren van kiezers, maar waarom moet je je als Republikein, Democraat of Independent registreren als het vervolgens geen drol uit maakt wie jouw stem krijgt?
Aha, thanks!quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:33 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Om te stemmen in de primaries (in sommige staten).
Hoeft niet perse, zeker door de hoge opkomst van hispanics. Het gat is wel minder dan in 2012. Maar Trump is favoriet in Arizona op basis van de pollsquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:20 schreef skysherrif het volgende:
Hoppa, gewoon schriftelijk afdoen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:34 schreef martijnde3de het volgende:
De slotpeiling van IBD/TIP, die de afgelopen 2 verkiezingen het dichtst bij de uitslag was, is als volgt:
Clinton 41,2%
Trump 42,7%
Johnson 7,1%
Stein 1,9%
Other 2,0%
Not sure 5,0%
Zonder Not sure:
Clinton 43,4%
Trump 45,0%
Johnson 7,6%
Stein 2,0%
Other 2.0%
http://www.investors.com/(...)ntial-election-poll/
Trumpquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:34 schreef martijnde3de het volgende:
De slotpeiling van IBD/TIP, die de afgelopen 2 verkiezingen het dichtst bij de uitslag was, is als volgt:
Clinton 41,2%
Trump 42,7%
Johnson 7,1%
Stein 1,9%
Other 2,0%
Not sure 5,0%
Zonder Not sure:
Clinton 43,4%
Trump 45,0%
Johnson 7,6%
Stein 2,0%
Other 2.0%
Maar is dit de popular vote of de kiesmannen? Excuus popular vote natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:34 schreef martijnde3de het volgende:
Clinton 41,2%
Trump 42,7%
Johnson 7,1%
Stein 1,9%
Other 2,0%
Not sure 5,0%
Zonder Not sure:
Clinton 43,4%
Trump 45,0%
Johnson 7,6%
Stein 2,0%
Other 2.0%
twitter:GMA twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 13:20:57Early voting in Florida:- Democrat: 2,590,881- Republican: 2,501,779- Independent: 1,257,756#Election2016… https://t.co/xp9s8NxEut reageer retweet
Ik vrees dan op een burgeroorlog.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:36 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar is dit de popular vote of de kiesmannen? Excuus popular vote natuurlijk.
Had Gore ook niet de popular vote back in the day? Het zou wel een mooie historische goedmaker zijn als Clinton nu wint ondanks dat ze de popular vote niet heeft.
Close call.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:38 schreef skysherrif het volgende:
kleine update in Florida:twitter:GMA twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 13:20:57Early voting in Florida:- Democrat: 2,590,881- Republican: 2,501,779- Independent: 1,257,756#Election2016… https://t.co/xp9s8NxEut reageer retweet
Het is sowieso een burgeroorlog bij winst van Clinton.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:38 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Ik vrees dan op een burgeroorlog.
Jep, Gore had 0,5%-punt meer dan Bush.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:36 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar is dit de popular vote of de kiesmannen? Excuus popular vote natuurlijk.
Had Gore ook niet de popular vote back in the day? Het zou wel een mooie historische goedmaker zijn als Clinton nu wint ondanks dat ze de popular vote niet heeft.
Democraten ook in North Carolina op kop na early voting.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:38 schreef skysherrif het volgende:
kleine update in Florida:twitter:GMA twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 13:20:57Early voting in Florida:- Democrat: 2,590,881- Republican: 2,501,779- Independent: 1,257,756#Election2016… https://t.co/xp9s8NxEut reageer retweet
Zelfs de LA times poll wist dat hun tracking poll niet klopte en had hun electoral vote map duidelijk voor Clintonquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:39 schreef PippenScottie het volgende:
IBD/TIP is de enige peiling die Trump uiteindelijk op winst heeft?
Wat had de LA Times poll uiteindelijk?
Volgens mij waren dat ook twee tracking polls, waarbij steeds dezelfde groep mensen werd gevraagd.
Zal wel niet meer voorstellen dan een paar boeren die een parkwachtershutje bezetten.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:39 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Het is sowieso een burgeroorlog bij winst van Clinton.
De Trump supporters kunnen dat niet handelen en de man zelf zal wel hard gaan roepen dat het allemaal 'rigged' is.
Die hebben Trump toch niet zo zeer op winst? Alleen iets hoger in de popular vote.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:39 schreef PippenScottie het volgende:
IBD/TIP is de enige peiling die Trump uiteindelijk op winst heeft?
Klopt, maar er hebben echt honderdduizenden meer republikeinen gestemd in vergelijk met 2012 en dat geld niet voor de democraten. Romney stond zwaar achter in 2012 maar won NC redelijk makkelijkquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Democraten ook in North Carolina op kop na early voting.
Nee dat denk ik niet.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:39 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Het is sowieso een burgeroorlog bij winst van Clinton.
De Trump supporters kunnen dat niet handelen en de man zelf zal wel hard gaan roepen dat het allemaal 'rigged' is.
http://edition.cnn.com/20(...)a-early-voting-2016/quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Democraten ook in North Carolina op kop na early voting.
Ja eindelijk iemand die het in ieder geval een beetje probeert te onderbouwen. Niet dat ik het ermee eens ben hoor, wij zijn als EU een sterk zelfdenkend orgaan. Dat onze idealen nou veel overeenkomen met die van de VS betekend niet dat we 'er achter aan lopen'.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:29 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Onze regering loopt meestal redelijk slaafs achter die van de VS aan. Dus hoezo heeft dat geen invloed? Nog los van het feit dat we ook in de NAVO zitten.
Nee, want Obama was een toffe peer, terwijl HRC de uitstraling heeft van iemand wiens doen en laten door de FBI worden onderzocht. Oftewel, Trump heeft een tegenstander van een ander kaliber.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:29 schreef sonnyspek het volgende:
Kunnen we niet concluderen dat de nominatie van Trump geslaagd is als die meer stemmen haalt dan Romney?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |