Hihihihihihihihihihihihihihihihihi.quote:Op donderdag 10 april 2014 12:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hoe vet zou het wel niet zijn als een voormalige first lady de eerste vrouwelijke president van de USA wordt en een voormalige president de eerste first husband? Hillary dolblij dat zij dan de baas is, Bill waarschijnlijk blij dat hij nu eens kan chillen in het Witte Huis.![]()
En dit zonder nepotisme. Laten we niet vergeten dat Hillary Clinton inhoudelijk gezien de meer getalenteerde van de twee is en dat zij achter het succes van Bill zat.
Als er niets geks gebeurt (zo'n type Obama komt niet vaak langs) dan is zij de kandidaat, hopelijk stemmen voldoende Republikeinse kiezers op haar.
Lies, damned lies, and statistics.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:30 schreef PippenScottie het volgende:
Dit betekent niet dat 40% op Trump gestemd heeft.
Het betekent dat 40% van de mensen die gestemd hebben als Republikein geregistreerd staat.
Landelijk is bekend dat Trump minder steun krijgt van als Repubiklein geregistreerde kiezers (zo'n 80%), dan dat Clinton krijgt van Democratisch geregistreerde kiezers (zo'n 90%).
Klopt, volgens mij was in 2012 de GOP margin iets groter, als er meer bekend is update ik het wel.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:30 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dit betekent niet dat 40% op Trump gestemd heeft.
Het betekent dat 40% van de mensen die gestemd hebben als Republikein geregistreerd staat.
Landelijk is bekend dat Trump minder steun krijgt van als Repubiklein geregistreerde kiezers (zo'n 80%), dan dat Clinton krijgt van Democratisch geregistreerde kiezers (zo'n 90%).
Wat de independents hebben gedaan is natuurlijk ook onduidelijk.
Je moet op zoek naar betrouwbare analisten die deze cijfers kunnen duiden in vergelijking met 2012 en 2008 en gewijzigde demographics in de staat.
Om te stemmen in de primaries (in sommige staten).quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:32 schreef Mystikvm het volgende:
Iets wat ik mij als leek afvraag: ik snap het registreren van kiezers, maar waarom moet je je als Republikein, Democraat of Independent registreren als het vervolgens geen drol uit maakt wie jouw stem krijgt?
Aha, thanks!quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:33 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Om te stemmen in de primaries (in sommige staten).
Hoeft niet perse, zeker door de hoge opkomst van hispanics. Het gat is wel minder dan in 2012. Maar Trump is favoriet in Arizona op basis van de pollsquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:20 schreef skysherrif het volgende:
lijkt me in de pocket?twitter:Garrett_Archer twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 05:56:05As of 10pm on the eve of Election #AZ has cast 1,661,874 #earlyballots. 40% GOP, 33.6% Democrat, 24.4% Independents. Chess pieces are set. reageer retweet
Hoppa, gewoon schriftelijk afdoen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:34 schreef martijnde3de het volgende:
De slotpeiling van IBD/TIP, die de afgelopen 2 verkiezingen het dichtst bij de uitslag was, is als volgt:
Clinton 41,2%
Trump 42,7%
Johnson 7,1%
Stein 1,9%
Other 2,0%
Not sure 5,0%
Zonder Not sure:
Clinton 43,4%
Trump 45,0%
Johnson 7,6%
Stein 2,0%
Other 2.0%
http://www.investors.com/(...)ntial-election-poll/
Trumpquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:34 schreef martijnde3de het volgende:
De slotpeiling van IBD/TIP, die de afgelopen 2 verkiezingen het dichtst bij de uitslag was, is als volgt:
Clinton 41,2%
Trump 42,7%
Johnson 7,1%
Stein 1,9%
Other 2,0%
Not sure 5,0%
Zonder Not sure:
Clinton 43,4%
Trump 45,0%
Johnson 7,6%
Stein 2,0%
Other 2.0%
Maar is dit de popular vote of de kiesmannen? Excuus popular vote natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:34 schreef martijnde3de het volgende:
Clinton 41,2%
Trump 42,7%
Johnson 7,1%
Stein 1,9%
Other 2,0%
Not sure 5,0%
Zonder Not sure:
Clinton 43,4%
Trump 45,0%
Johnson 7,6%
Stein 2,0%
Other 2.0%
twitter:GMA twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 13:20:57Early voting in Florida:- Democrat: 2,590,881- Republican: 2,501,779- Independent: 1,257,756#Election2016… https://t.co/xp9s8NxEut reageer retweet
Ik vrees dan op een burgeroorlog.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:36 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar is dit de popular vote of de kiesmannen? Excuus popular vote natuurlijk.
Had Gore ook niet de popular vote back in the day? Het zou wel een mooie historische goedmaker zijn als Clinton nu wint ondanks dat ze de popular vote niet heeft.
Close call.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:38 schreef skysherrif het volgende:
kleine update in Florida:twitter:GMA twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 13:20:57Early voting in Florida:- Democrat: 2,590,881- Republican: 2,501,779- Independent: 1,257,756#Election2016… https://t.co/xp9s8NxEut reageer retweet
Het is sowieso een burgeroorlog bij winst van Clinton.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:38 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Ik vrees dan op een burgeroorlog.
Jep, Gore had 0,5%-punt meer dan Bush.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:36 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar is dit de popular vote of de kiesmannen? Excuus popular vote natuurlijk.
Had Gore ook niet de popular vote back in the day? Het zou wel een mooie historische goedmaker zijn als Clinton nu wint ondanks dat ze de popular vote niet heeft.
Democraten ook in North Carolina op kop na early voting.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:38 schreef skysherrif het volgende:
kleine update in Florida:twitter:GMA twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 13:20:57Early voting in Florida:- Democrat: 2,590,881- Republican: 2,501,779- Independent: 1,257,756#Election2016… https://t.co/xp9s8NxEut reageer retweet
Zelfs de LA times poll wist dat hun tracking poll niet klopte en had hun electoral vote map duidelijk voor Clintonquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:39 schreef PippenScottie het volgende:
IBD/TIP is de enige peiling die Trump uiteindelijk op winst heeft?
Wat had de LA Times poll uiteindelijk?
Volgens mij waren dat ook twee tracking polls, waarbij steeds dezelfde groep mensen werd gevraagd.
Zal wel niet meer voorstellen dan een paar boeren die een parkwachtershutje bezetten.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:39 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Het is sowieso een burgeroorlog bij winst van Clinton.
De Trump supporters kunnen dat niet handelen en de man zelf zal wel hard gaan roepen dat het allemaal 'rigged' is.
Die hebben Trump toch niet zo zeer op winst? Alleen iets hoger in de popular vote.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:39 schreef PippenScottie het volgende:
IBD/TIP is de enige peiling die Trump uiteindelijk op winst heeft?
Klopt, maar er hebben echt honderdduizenden meer republikeinen gestemd in vergelijk met 2012 en dat geld niet voor de democraten. Romney stond zwaar achter in 2012 maar won NC redelijk makkelijkquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Democraten ook in North Carolina op kop na early voting.
Nee dat denk ik niet.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:39 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Het is sowieso een burgeroorlog bij winst van Clinton.
De Trump supporters kunnen dat niet handelen en de man zelf zal wel hard gaan roepen dat het allemaal 'rigged' is.
http://edition.cnn.com/20(...)a-early-voting-2016/quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Democraten ook in North Carolina op kop na early voting.
Ja eindelijk iemand die het in ieder geval een beetje probeert te onderbouwen. Niet dat ik het ermee eens ben hoor, wij zijn als EU een sterk zelfdenkend orgaan. Dat onze idealen nou veel overeenkomen met die van de VS betekend niet dat we 'er achter aan lopen'.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:29 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Onze regering loopt meestal redelijk slaafs achter die van de VS aan. Dus hoezo heeft dat geen invloed? Nog los van het feit dat we ook in de NAVO zitten.
Nee, want Obama was een toffe peer, terwijl HRC de uitstraling heeft van iemand wiens doen en laten door de FBI worden onderzocht. Oftewel, Trump heeft een tegenstander van een ander kaliber.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:29 schreef sonnyspek het volgende:
Kunnen we niet concluderen dat de nominatie van Trump geslaagd is als die meer stemmen haalt dan Romney?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |