SPOILER: VoorverkiezingenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
• Donald Drumpf
• Hillary Clinton
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
• Donald Drumpf
• Hillary Clinton
• Gary Johnson
• Jill Stein
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Bij welke kandidaat pas jij?
De Amerikaanse stemwijzer http://www.isidewith.com/
Het Amerikaanse kieskompas https://usa.kieskompas.nl/nl/#/
OP met dank aan Odaiba en polls met dank aan Martijnde3de.
Game on..
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
Met fraude wel natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 november 2016 22:31 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Wat is hier speculatie aan?
Of denk je echt dat er nog een goede kans is dat Hillary Wyoming of Trump California wint?
Pennsylvania back in play.twitter:PpollingNumbers twitterde op dinsdag 01-11-2016 om 22:33:34#Pennsylvania:Trump 44% (+1)Clinton 43%Johnson 3North Carolina:Clinton 46%Trump 46%Johnson 2 @auto_alliance/@ESAGovAffairs 10/27-31 reageer retweet
Eén peiling is geen peiling knulletje. Hoe vaak moeten we je dat nu nog uitleggen?quote:Op dinsdag 1 november 2016 22:50 schreef Nintex het volgende:
Pennsylvania back in play.twitter:PpollingNumbers twitterde op dinsdag 01-11-2016 om 22:33:34#Pennsylvania:Trump 44% (+1)Clinton 43%Johnson 3North Carolina:Clinton 46%Trump 46%Johnson 2 @auto_alliance/@ESAGovAffairs 10/27-31 reageer retweet
Diezelfde poll zegt dat Clinton in Ohio +6 staat. Niet dat ik die geloof net als die van Pennsylvaniaquote:Op dinsdag 1 november 2016 22:50 schreef Nintex het volgende:
Beetje vreemde combi inderdaad, zag hem al voorbij komen bij FiveThirtyEight. Sowieso veel van die multistate polls die in bepaalde individuele gevallen flinke outlier produceren.quote:Op dinsdag 1 november 2016 22:53 schreef L3gend het volgende:
[..]
Diezelfde poll zegt dat Clinton in Ohio +6 staat. Niet dat ik die geloof net als die van Pennsylvania
Ik stoor me hier al sinds dag één aan het domme, ongeïnformeerde geneuzel van Nontexje hoor.quote:
Hij komt op mij altijd over als de Wassila Hachchi van team Trump.quote:Op dinsdag 1 november 2016 22:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik stoor me hier al sinds dag één aan het domme, ongeïnformeerde geneuzel van Nontexje hoor.
En hoe, die Monolith blijft persoonlijk doenquote:
Ja er is een vreemde poll die Trump opeens +7 heeft. In die data (van wat ik gelezen heb) had ie ook 13% van de AA vote en 43% van de 18-35 jarigen wat nogal vreemd lijkt.quote:Op dinsdag 1 november 2016 22:35 schreef starla het volgende:
Ik dacht dat NC toch wel een beetje gelopen was al, lees ik opeens dit:
http://thehill.com/blogs/(...)ints-in-battleground
?
-edit- laat maar, clickbait titel. De andere polls zeggen praktisch exact hetzelfde als vorige week
Trump heeft nooit voorgestaan in Michiganquote:Op dinsdag 1 november 2016 23:00 schreef vigen98 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit gaat het volgens mij wordenMet dit wint Trump gewoon.
Michigan staat Trump nog voor dus als het zo blijft wint hij wel
Michigan?quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:00 schreef vigen98 het volgende:
[ afbeelding ]
Als je meerdere peilingen op een rij zet dan looptquote:Op dinsdag 1 november 2016 22:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Eén peiling is geen peiling knulletje. Hoe vaak moeten we je dat nu nog uitleggen?
Zou het een coup van de FBItwitter:kurteichenwald twitterde op dinsdag 01-11-2016 om 22:07:35Former Dep of Justice top official 2 me re: Trump/Clinton doc releases by FBI just now. "Are we witnessing an attempted coup? Its like USSR" reageer retweet
Ik word gewoon een beetje moe van de infantilisering van POL. Dat ik jou bijvoorbeeld keer op keer moet uitleggen dat ik geen fan ben van Clinton.quote:Op dinsdag 1 november 2016 22:59 schreef vigen98 het volgende:
[..]
En hoe, die Monolith blijft persoonlijk doenHet gaat niet goed met haar heldin dan gaat hij maar beledigen. Zielige acties.
quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:04 schreef Houtenbeen het volgende:
Zou het een coup van de FBItwitter:kurteichenwald twitterde op dinsdag 01-11-2016 om 22:07:35Former Dep of Justice top official 2 me re: Trump/Clinton doc releases by FBI just now. "Are we witnessing an attempted coup? Its like USSR" reageer retweet
![]()
![]()
![]()
Nate begint te zweten.twitter:stevelevine twitterde op dinsdag 01-11-2016 om 22:39:43Nate Silver: "Another point or so [of poll tightening] and we’re within the margin of Brexit,” at @FiveThirtyEight. https://t.co/t9jKIsOCcq reageer retweet
Waar wil je over discussiëren dan?quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik word gewoon een beetje moe van de infantilisering van POL. Dat ik jou bijvoorbeeld keer op keer moet uitleggen dat ik geen fan ben van Clinton.
Jij viel natuurlijk al af toen je de inhoudelijke discussie weigerde omdat je hier gewoon liever het conservatieve trolletje uithangt.
Ik tegenstelling tot jou wens ik hier wel inhoudelijk te discussiëren. Daar is het ook een politiek duscussieforum voor.
Was eerder vandaag al filmpje over gepost.quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:04 schreef Houtenbeen het volgende:
![]()
![]()
![]()
FBI is overgenomen door Putin.quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:04 schreef Houtenbeen het volgende:
![]()
![]()
![]()
Kan gebeuren, het was iig niet Californiaquote:Op dinsdag 1 november 2016 23:06 schreef vigen98 het volgende:
Wow heb me vergistGeen idee hoe ik op Michigan kwam
Niet echt. Zou je kunnen lezen als je gewoon de FiveThirtyEight election chat leest, maar daar staan wellicht teveel tekens voor je in.quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:06 schreef Nintex het volgende:
Nate begint te zweten.twitter:stevelevine twitterde op dinsdag 01-11-2016 om 22:39:43Nate Silver: "Another point or so [of poll tightening] and we’re within the margin of Brexit,” at @FiveThirtyEight. https://t.co/t9jKIsOCcq reageer retweet
Wtf? Coup? Hoezo?quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:04 schreef Houtenbeen het volgende:
![]()
![]()
![]()
MI naar Trump?quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:00 schreef vigen98 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zie je zelde (nooit) met dezelfde frustratie reageren op domme en ongefundeerde posts gemaakt door Hillaryfans (of anti-Trump volk). Je bent te selectief in je verontwaardiging om serieus genomen te worden in je claim 'tegen de infantilisering' te zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik word gewoon een beetje moe van de infantilisering van POL. Dat ik jou bijvoorbeeld keer op keer moet uitleggen dat ik geen fan ben van Clinton.
Jij viel natuurlijk al af toen je de inhoudelijke discussie weigerde omdat je hier gewoon liever het conservatieve trolletje uithangt.
Ik tegenstelling tot jou wens ik hier wel inhoudelijk te discussiëren. Daar is het ook een politiek duscussieforum voor.
Nee, fout van mij. Michigan gaat wel naar HC. Vind het wel raar eigenlijk, het is een staat met een republikeinse gouverneurquote:
Daar zijn er ook één of twee van en die wijs ik ook vaak genoeg terecht. Die uit het Trumpkamp zijn echter met tien keer zoveel ofzo. Wellicht dat je daardoor het verschil denkt te bemerken.quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:10 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik zie je zelde (nooit) met dezelfde frustratie reageren op domme en ongefundeerde posts gemaakt door Hillaryfans (of anti-Trump volk). Je bent te selectief in je verontwaardiging om serieus genomen te worden in je claim 'tegen de infantilisering' te zijn.
Is niet heel raar, veel staten in de midwest hebben een republikeinse governor. Het komt, omdat de opkomst tijdens die verkiezingen heel laag is, wat de Republikeinen in de kaart speelt.quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:10 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Nee, fout van mij. Michigan gaat wel naar HC. Vind het wel raar eigenlijk, het is een staat met een republikeinse gouverneur
Vandaar dat dit ook goed nieuws is:quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:12 schreef L3gend het volgende:
[..]
Is niet heel raar, veel staten in de midwest hebben een republikeinse governor. Het komt, omdat de opkomst tijdens die verkiezingen heel laag is, wat de Republikeinen in de kaart speelt.
Of Baja Californiaquote:Op dinsdag 1 november 2016 23:08 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Kan gebeuren, het was iig niet California
Dat kloptquote:Op dinsdag 1 november 2016 23:14 schreef Schuimpjes het volgende:
Even een vraag, ik volg de Amerikaanse verkiezingen enigszins, maar ik hoorde volgens mij Erik Mouthaan ergens zeggen dat er nu al gestemd kan worden? Klopt dit? De verkiezingen zijn pas volgende week of sluiten dan de stemhokjes en kunnen mensen al weken van te voren hun stem uit brengen?
Ja, dat klopt. Om te voorkomen dat het op plekken erg druk kan zijn op verkiezingsdag.quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:14 schreef Schuimpjes het volgende:
Even een vraag, ik volg de Amerikaanse verkiezingen enigszins, maar ik hoorde volgens mij Erik Mouthaan ergens zeggen dat er nu al gestemd kan worden? Klopt dit? De verkiezingen zijn pas volgende week of sluiten dan de stemhokjes en kunnen mensen al weken van te voren hun stem uit brengen?
Valt wel mee hoor. Praktisch gelijk in 2004 en slechts 7% voorsprong voor Obama in 2012.quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:12 schreef Nintex het volgende:
Lange rijen voor Trump in Wisconsin. Dit is een diepblauwe staat.
[ afbeelding ]
Klopt. echter is volgens mij deze poll vertekend, omdat dit de poll voor Election day (exclusief early voters) is, waar Republikeinen traditioneel beter doen dan democraten.quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:12 schreef Nintex het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Vandaar dat dit ook goed nieuws is:
[ afbeelding ]
Als de liberals weer eens thuisblijven wint Trump nu hij de republican base weer achter zich heeft.
quote:
Oké, vind ik eigenlijk wel bijzonder.quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:15 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Om te voorkomen dat het op plekken erg druk kan zijn op verkiezingsdag.
*Zucht*quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:12 schreef Nintex het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Vandaar dat dit ook goed nieuws is:
[ afbeelding ]
Als de liberals weer eens thuisblijven wint Trump nu hij de republican base weer achter zich heeft.
Klopt, er hebben ong al 25 miljoen of ong 20% gestemdquote:Op dinsdag 1 november 2016 23:14 schreef Schuimpjes het volgende:
Sterker nog, er is al heel wat gestemd. Early voting kennen ze daar veel meer dan wij.quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:14 schreef Schuimpjes het volgende:
Mensen moeten werken of kunnen die dag msischien niet. Belangrijk is om te weten dat in de VS je veel langer in de rij moet staan om te stemmen dan in Nederland. Verder vindt ik dit een veel beter systeem dan het stemmen per volmacht in Nederlandquote:Op dinsdag 1 november 2016 23:16 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
[..]
Oké, vind ik eigenlijk wel bijzonder.
Zegt geen zak natuurlijk. The Terminator was ook gouverneur van Californiëquote:Op dinsdag 1 november 2016 23:10 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Nee, fout van mij. Michigan gaat wel naar HC. Vind het wel raar eigenlijk, het is een staat met een republikeinse gouverneur
Ik snap op zich best wel dat mensen een kans moeten krijgen om te stemmen en dat het in de VS, met natuurlijk veel meer kiezers als hier in Nederland, het wellicht beter is om een dag extra te hebben, maar we zitten nu een week voor de verkiezingen en volgens mij hoorde ik dit bericht een week geleden al. Vandaar dat ik wat verbaasd ben.quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:18 schreef L3gend het volgende:
[..]
Mensen moeten werken of kunnen die dag msischien niet. Belangrijk is om te weten dat in de VS je veel langer in de rij moet staan om te stemmen dan in Nederland. Verder vindt ik dit een veel beter systeem dan het stemmen per volmacht in Nederland
Je moet je een keer registreren om te mogen stemmen, wanneer je dat een keer gedaan hebt in je staat mag je stemmen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:22 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ik snap op zich best wel dat mensen een kans moeten krijgen om te stemmen en dat het in de VS, met natuurlijk veel meer kiezers als hier in Nederland, het wellicht beter is om een dag extra te hebben, maar we zitten nu een week voor de verkiezingen en volgens mij hoorde ik dit bericht een week geleden al. Vandaar dat ik wat verontwaardigd ben.
Hoe zit het trouwens met voter registration? Lees ook op veel sites dat je je moet registeren om te mogen stemmen. Je wordt daar dus niet door de gemeente/staat opgeroepen met een stempas?
Oké thx!quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:25 schreef L3gend het volgende:
[..]
Je moet je een keer registreren om te mogen stemmen, wanneer je dat een keer gedaan hebt in je staat mag je stemmen.
Deze site heeft doorgaans wel aardige informatie:quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:27 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Oké thx!
Is dit trouwens omdat ze in de VS de "gemeentelijke basisadministratie" niet op orde hebben of zit er een andere gedachte achter?
NC voor Trump is nogal voorbarig.quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:29 schreef Nintex het volgende:
Mooi kaartje van The National Review over de huidige staat van de race
[ afbeelding ]
http://www.nationalreview.com/corner/441651/trumps-map?utm_source=nr&utm_medium=twitter&utm_content=lowry&utm_campaign=map
Trump moet of Nevada + New Hampshire of Penssylvania zien te pakken.
Andere mogelijkheden zijn o.a. Michigan, Wisconsin, maar die paden zijn moeilijker.
Je zult het misschien niet meer geloven, maar voor dit een plek werd om al dan niet kloppende sensatiebeluste links te dumpen en de vermeende tegenpartij belachelijk te maken, werd hier serieus gesproken over de Amerikaanse verkiezingen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:07 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Waar wil je over discussiëren dan?
Ligt wel iets ingewikkelder dan opkomst natuurlijk:quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:21 schreef Monolith het volgende:
Republikeinen profiteren van een lage opkomst. Daarom doen ze het eigenlijk goed in alle verkiezingen beter dan in de presidentsverkiezingen.
VS heeft geen federale bevolkingsregister, staten organiseren diequote:Op dinsdag 1 november 2016 23:27 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Oké thx!
Is dit trouwens omdat ze in de VS de "gemeentelijke basisadministratie" niet op orde hebben of zit er een andere gedachte achter?
De cynische versie is dat men het zo moeilijk mogelijk probeert te maken voor arme laagopgeleiden om te stemmen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:27 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Oké thx!
Dan wordt het moeilijk voor Trump om de muur van Clinton te kraken, maar eerste stap voor Trump is om vooral Florida, Ohio en NC te winnen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:29 schreef Nintex het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.nationalreview.com/corner/441651/trumps-map?utm_source=nr&utm_medium=twitter&utm_content=lowry&utm_campaign=map
Andere mogelijkheden zijn o.a. Michigan, Wisconsin, maar die paden zijn moeilijker.
Nevada + NH gaat 'em niet worden, dan denk ik nog eerder aan Nevada + Colorado...quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:29 schreef Nintex het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens een nieuw programma op mtv is stemmen daarom zelfs racismequote:Op dinsdag 1 november 2016 23:34 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
De cynische versie is dat men het zo moeilijk mogelijk probeert te maken voor arme laagopgeleiden om te stemmen.
https://pjmedia.com/election/2016/10/31/is-trump-actually-ahead-in-early-voting/quote:One week before the election, 22 million people have already voted. Data compiled by the analytics firm Catalist and reported by The New York Times suggest that the widely hailed Obama coalition of women, racial minorities, and young people may not be holding together for Hillary Clinton.
While more Hispanic voters have cast early ballots than at this point in 2012, fewer black voters and millennial voters have done so, and white voters have increased in a few key states. While the Catalist data did not include which candidate voters had chosen, the demographics might suggest a Trump lead in early voting, at least in a few states.
The percentage of whites among early voters jumped in North Carolina (66 percent in 2012 to 74 percent this year), in Georgia (63 percent to 67 percent), and in Ohio (86 percent to 91 percent). The percentage of black voters decreased in Georgia and North Carolina by wide margins. Young voters (between 18 and 29 years old) decreased across the board, with the largest drops in Iowa, North Carolina, Utah, and Alaska.
Natuurlijk speelt er ook een lokale dynamiek en zijn met name de Republikeinen in de blauwere staten veel gematigder, maar zoals het artikel al aangeeft doet die opkomst vrij veel.quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:32 schreef starla het volgende:
[..]
Ligt wel iets ingewikkelder dan opkomst natuurlijk:
http://www.wupr.org/2014/(...)elect-red-governors/
En vergeet gerrymandering (de rigged elections waar je Trump vreemd genoeg dan weer niet over hoort klagen) niet.quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:32 schreef starla het volgende:
[..]
Ligt wel iets ingewikkelder dan opkomst natuurlijk:
http://www.wupr.org/2014/(...)elect-red-governors/
Als iemand stemt is dat racistisch of het stemsysteem is racistisch? De logica van de eerste snap ik niet zo goed, het tweede lijkt me evident (alhoewel het racisme waarschijnlijk een bijzaak is, niet het doel),quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:37 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Volgens een nieuw programma op mtv is stemmen daarom zelfs racisme.
Dat heeft geen effect op de verkiezingen van gouverneurs.quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:39 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
En vergeet gerrymandering (de rigged elections waar je Trump vreemd genoeg dan weer niet over hoort klagen) niet.
Het blijft bijzonder dat er zo'n tweedeling is tussen de druk bevolkte coasts en de cowboys in het binnenland.quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:29 schreef Nintex het volgende:
[ afbeelding ]
Aan de Republican kant waren ze daar mee bezig. Aan de Democrat kant was het allemaal doorgestoken kaart. Mevrouw Clinton moest hoe dan ook de kandidaat zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:49 schreef Coelho het volgende:
[..]
Het blijft bijzonder dat er zo'n tweedeling is tussen de druk bevolkte coasts en de cowboys in het binnenland.
Nog bijzonderderder is dat ze het voor elkaar hebben gekregen om uit 300 miljoen inwoners net 2 oncapabele bejaarden te selecteren. Je zou toch verwachten dat er ook verstandige veertigers zonder negatieve bagage moeten rondlopen in dat land
Rom heeft weinig chance na zijn zevenenveertig procent uitlating.quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:51 schreef Nintex het volgende:
[..]
Aan de Republican kant waren ze daar mee bezig. Aan de Democrat kant was het allemaal doorgestoken kaart. Mevrouw Clinton moest hoe dan ook de kandidaat zijn.
Andere jongere kanshebbers hebben zich niet eens gemeld als kandiaat. (die hebben daar nu vast ontzettende spijt van, net als Mitt Romney overigens).
Bij de democraten deden alleen bejaarden mee, en bij de republikeinen werden ze weggeblazen door Trumpquote:Op dinsdag 1 november 2016 23:49 schreef Coelho het volgende:
[..]
Het blijft bijzonder dat er zo'n tweedeling is tussen de druk bevolkte coasts en de cowboys in het binnenland.
Nog bijzonderderder is dat ze het voor elkaar hebben gekregen om uit 300 miljoen inwoners net 2 oncapabele bejaarden te selecteren. Je zou toch verwachten dat er ook verstandige veertigers zonder negatieve bagage moeten rondlopen in dat land
Bussen worden ingezet om mensen na een Trump rally naar de stembus te rijden, bussen komen niet opdagen.twitter:ChrisMillerNV twitterde op dinsdag 01-11-2016 om 23:21:18Got a call from Trump camp in NV. ME! Chair of the Clark Co DEMS! And I ALREADY VOTED! Said I'll nvr vote for that Putin-loving tax evader. reageer retweet
twitter:mattmfm twitterde op dinsdag 01-11-2016 om 14:57:231/ Few thoughts on GOTV and ground game – as it's the buzz of the day. A case study to illustrate how Trump, for all his talk, has none. reageer retweet
Wat dat betreft worden de uitslagen nog weer een interessante casus voor een aantal hypotheses. Enerzijds bijvoorbeeld het idee dat mensen in polls niet zouden durven aangeven dat ze op Trump gaan stemmen, anderzijds de hypothese dat het verschil in ground game in de peilingen niet zichtbaar zou zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:58 schreef oompaloompa het volgende:
Trumps get out to vote lijkt niet zo goed te werken:
Niet alleen worden democrats gebeld, democrats die al gestemd hebben:Bussen worden ingezet om mensen na een Trump rally naar de stembus te rijden, bussen komen niet opdagen.twitter:ChrisMillerNV twitterde op dinsdag 01-11-2016 om 23:21:18Got a call from Trump camp in NV. ME! Chair of the Clark Co DEMS! And I ALREADY VOTED! Said I'll nvr vote for that Putin-loving tax evader. reageer retweet
twitter:mattmfm twitterde op dinsdag 01-11-2016 om 14:57:231/ Few thoughts on GOTV and ground game – as it's the buzz of the day. A case study to illustrate how Trump, for all his talk, has none. reageer retweet
Ja, ik heb het gezien. Maar toch bizar dat kiezers blijkbaar toch bij deze twee mensen uitkomen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:56 schreef L3gend het volgende:
[..]
Bij de democraten deden alleen bejaarden mee, en bij de republikeinen werden ze weggeblazen door Trump
Die zijn niet vies van een klusje meer of minder en willen natuurlijk allemaal meehelpen met het bouwen van een muurquote:Op woensdag 2 november 2016 00:06 schreef L3gend het volgende:
Inderdaad, de opkomst van african american is wat gedaald (niet geheel verrassend vergeleken met Obama), maar de opkomst van Hispanics in Florida in de early vote is toch wel spectaculair te noemen.
[ afbeelding ]
Bij mij staat in bijna elke voortuin nog steeds een Bernie bordjequote:Op woensdag 2 november 2016 00:11 schreef Monolith het volgende:
Het opkomstpercentage ligt rond de 60% doorgaans, dus 70% bordjes is wat veel.
Ligt er wel aan waar je bent natuurlijk.
quote:Op woensdag 2 november 2016 00:09 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ja, ik heb het gezien. Maar toch bizar dat kiezers blijkbaar toch bij deze twee mensen uitkomen.
Ik was vorige week in de USA. Complete gekte. Ik denk dat 70% van de mensen wel iets van politieke voorkeur aan zijn huis of in de tuin heeft hangen/staan. Mensen lopen met T-shirts over straat. En dan die campagne die niet over de inhoud maar over het gooien van de meeste bagger gaat....
Moet je je voorstellen dat je over 4 maanden in een willekeurige wijk in Nederland fietst met je Alexander Pechtold T-shirt, terwijl je slalomt tussen de Vote Rutte en Stem Klaver bordjes om de krant te bezorgen met op de voorpagina Roemer die de poes van Thieme beschuldigt van perversiteiten...![]()
![]()
Komen dichterbij elkaarquote:Op woensdag 2 november 2016 00:25 schreef skysherrif het volgende:
Wat is er met de polls aan de hand?
Haar firewall staat nog, maar we hebben nauwelijks serieuze state polls gehadquote:Op woensdag 2 november 2016 00:30 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ze heeft alleen der penn firewall nog steeds solide..
zag alleen eentje van NC trump plus 7, maar herkende de pollster niet. Plus dus een plus 11 maar liefst in penn voor clinton. Hij heeft haast meer kans in virginiaquote:Op woensdag 2 november 2016 00:32 schreef L3gend het volgende:
[..]
Haar firewall staat nog, maar we hebben nauwelijks serieuze state polls gehad
Bij ons is het eigenlijk onfatsoenlijk om te vragen waarop iemand stemt, dat houd je in het stemhokje.quote:Op woensdag 2 november 2016 00:09 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ja, ik heb het gezien. Maar toch bizar dat kiezers blijkbaar toch bij deze twee mensen uitkomen.
Ik was vorige week in de USA. Complete gekte. Ik denk dat 70% van de mensen wel iets van politieke voorkeur aan zijn huis of in de tuin heeft hangen/staan. Mensen lopen met T-shirts over straat. En dan die campagne die niet over de inhoud maar over het gooien van de meeste bagger gaat....
Moet je je voorstellen dat je over 4 maanden in een willekeurige wijk in Nederland fietst met je Alexander Pechtold T-shirt, terwijl je slalomt tussen de Vote Rutte en Stem Klaver bordjes om de krant te bezorgen met op de voorpagina Roemer die de poes van Thieme beschuldigt van perversiteiten...![]()
![]()
SurveyUSA is een goede pollster (A volgens 538), maar +7 lijkt me meer een outlier, zelfde geldt voor Penn +11 lijkt me ook aan de hoge kant voor Clinton. We moeten wachten op meer polls uit de swingstatesquote:Op woensdag 2 november 2016 00:34 schreef skysherrif het volgende:
[..]
zag alleen eentje van NC trump plus 7, maar herkende de pollster niet. Plus dus een plus 11 maar liefst in penn voor clinton. Hij heeft haast meer kans in virginia
Vroegah, toen de mensen nog lid waren van politieke partijen, hingen mensen nog regelmatig verkiezingsposters voor de ruit.quote:Op woensdag 2 november 2016 00:35 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Bij ons is het eigenlijk onfatsoenlijk om te vragen waarop iemand stemt, dat houd je in het stemhokje.
Bij mij in de regio stemde iedereen op de christelijke partijen maar dat fluisterde je alleen.quote:Op woensdag 2 november 2016 00:41 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Vroegah, toen de mensen nog lid waren van politieke partijen, hingen mensen nog regelmatig verkiezingsposters voor de ruit.
Nevada kan je wel wegstrepen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:00 schreef vigen98 het volgende:
[ afbeelding ]
De polls are riggedquote:Op woensdag 2 november 2016 00:46 schreef skysherrif het volgende:
Hoe kan trump in michigan voor staan als er nog geen poll is uitgekomen met hem in de lead?
Is colorado in die zin nog een ander verhaal, of geld daar hetzelfde voor. New hampshire liggen daar misschien nog wat onverwachte kansen?quote:Op woensdag 2 november 2016 00:49 schreef L3gend het volgende:
Sowieso is het merkwaardig dat hij Michigan wint, maar Pennsylvania en Wisconsin verliest.
Michigan, Pennsylvania, Wisconsin en ook Ohio zijn staten die op elkaar lijken en correleren ook erg met elkaar. Van die 4 staten is Ohio de meest 'rechtse' staat, terwijl Michigan de meest 'linkse' staat is.quote:Op woensdag 2 november 2016 00:49 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Is colorado in die zin nog een ander verhaal, of geld daar hetzelfde voor. New hampshire liggen daar misschien nog wat onverwachte kansen?
Welke staten zijn nu de cruciale staten voor beide kandidaten?quote:Op woensdag 2 november 2016 00:53 schreef L3gend het volgende:
[..]
Michigan, Pennsylvania, Wisconsin en ook Ohio zijn staten die op elkaar lijken en correleren ook erg met elkaar. Van die 4 staten is Ohio de meest 'rechtse' staat, terwijl Michigan de meest 'linkse' staat is.
Colorado heeft een heel ander demographic dan de midwest, zelfde NH is relatief hoogopgeleid en ook volatiel. Deze staten correleren minder met de eerste groep.
Dit betekent dat een uitslag in Pennsylvania bijvoorbeeld relatief niet veel zegt over de uitslag in Colorado of NH, maar wel over Ohio en Michigan
Trump moet bijna alle toss up staten winnen:quote:Op woensdag 2 november 2016 01:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Welke staten zijn nu de cruciale staten voor beide kandidaten?
Bedoel dat Cal. en NY naar dems gaan, was toch een beetje te verwachten?
Waar worden de battles nu uitvochten maw?
tough dus wrs.quote:Op woensdag 2 november 2016 01:26 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Trump moet bijna alle toss up staten winnen:
Iowa, Ohio, Florida, Georiga, North Carolina, Arizona, Nevada (mis ik er nog 1?)
Dan moet ie nog 1 staat pakken voor de overwinning, waar normaal gezien pennsylvania de logische was, maar colorado dichter in de buurt komt. Michigan, wisconsin, new hampshire, virginia en maine zijn ook niet heel donkerblauw maar lijken toch uitgesloten.
MAW hij moet penn of colorado pakken en geen van het eerste rijtje verliezen.
FL, NC, OH, NVquote:Op woensdag 2 november 2016 01:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Welke staten zijn nu de cruciale staten voor beide kandidaten?
Bedoel dat Cal. en NY naar dems gaan, was toch een beetje te verwachten?
Waar worden de battles nu uitvochten maw?
Ik probeer het gewoon nog een keerquote:Op dinsdag 1 november 2016 22:36 schreef Kansenjongere het volgende:
Is er eigenlijk in de polls ook onderzocht of en zo ja wat de McMullin-stemmers in Utah zouden hebben gestemd als McMullin niet mee had gedaan?
Kan je voor een deel zien tussen het verschil in de polls met clinton trump h2h en clinton trump en mcmullin?quote:Op woensdag 2 november 2016 01:28 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik probeer het gewoon nog een keer
Johnson stond vrij hoog (ong 15%), voordat McMullin meedeed. Verder haalt die stemmen van Trump. Clinton zit op het niveau van Obama in 2012, dus daar haalt hij in de polls nauwelijks stemmen vandaanquote:Op woensdag 2 november 2016 01:28 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik probeer het gewoon nog een keer
Utah msischien? Nevada is niet per se noodzakelijk voor Trump trouwens. Op basis van early voting, denk ik dat Clinton Nevada wint.quote:Op woensdag 2 november 2016 01:26 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Trump moet bijna alle toss up staten winnen:
Iowa, Ohio, Florida, Georiga, North Carolina, Arizona, Nevada (mis ik er nog 1?)
Dan moet ie nog 1 staat pakken voor de overwinning, waar normaal gezien pennsylvania de logische was, maar colorado dichter in de buurt komt. Michigan, wisconsin, new hampshire, virginia en maine zijn ook niet heel donkerblauw maar lijken toch uitgesloten.
MAW hij moet penn of colorado pakken en geen van het eerste rijtje verliezen.
Utah lijkt me wel relatief veilig voor Trump eigenlijk. Ik zie bij RCP die ik nog had open staan maar 1 poll met een plus 4 voor mcmullin en ik verwacht eigenlijk dat mensen ook niet heel enthousiast voor mcmullin zullen opdagen. Moet de polls er even bijpakken maar ik dacht dat ME CD2 ook best veilig is voor Trump toch?quote:Op woensdag 2 november 2016 02:00 schreef L3gend het volgende:
[..]
Utah msischien? Nevada is niet per se noodzakelijk voor Trump trouwens. Op basis van early voting, denk ik dat Clinton Nevada wint.
Als hij bovenstaande wint komt die op 259 kiesmannen, dan heeft die aantal routes
- Pennsylvania, maar niet geheel waarschijnlijk
- Michigan, kans nog onwaarschjnlijker
- Virginia, kans onwaarschijnlijk
- WIsconsin + ME CD2, kans klein, maar ik acht deze route het grootste om eerlijk te zijn
- Colorado + NH/Nevada, kans klein
- NH + Nevada + ME CD 2, kans klein
Ik denk dat weinig mensen weten wat er gaande is in Utah om eerlijk te zijn, ik zie het nog gebeuren dat Clinton supporters strategisch op McMullin stemmen om Trump te frustreren (Voor Clinton maakt het niet uit wie Utah wint).quote:Op woensdag 2 november 2016 02:14 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Utah lijkt me wel relatief veilig voor Trump eigenlijk. Ik zie bij RCP die ik nog had open staan maar 1 poll met een plus 4 voor mcmullin en ik verwacht eigenlijk dat mensen ook niet heel enthousiast voor mcmullin zullen opdagen. Moet de polls er even bijpakken maar ik dacht dat ME CD2 ook best veilig is voor Trump toch?
quote:Op woensdag 2 november 2016 02:22 schreef L3gend het volgende:
[..]
Ik denk dat weinig mensen weten wat er gaande is in Utah om eerlijk te zijn, ik zie het nog gebeuren dat Clinton supporters strategisch op McMullin stemmen om Trump te frustreren (Voor Clinton maakt het niet uit wie Utah wint).
ME CD2 is close
http://projects.fivethirt(...)on-forecast/maine-2/
Ken jij deze pollster trouwens?twitter:PpollingNumbers twitterde op dinsdag 01-11-2016 om 22:33:34#Pennsylvania:Trump 44% (+1)Clinton 43%Johnson 3North Carolina:Clinton 46%Trump 46%Johnson 2 @auto_alliance/@ESAGovAffairs 10/27-31 reageer retweet
Natuurlijk mag dat. Ingeschreven staan als Democraat of Republikein heeft (mogelijk) alleen gevolgen voor de primaries waar je in mag stemmen maar in de verkiezing zelf mag je gewoon stemmen op wie je wilt. Zelfs als dat niet mocht zou het trouwens onmogelijk zijn om het te controleren, ook de Amerikanen hebben gewoon het stemgeheim.quote:Op woensdag 2 november 2016 02:28 schreef skysherrif het volgende:
[..]Ken jij deze pollster trouwens?twitter:PpollingNumbers twitterde op dinsdag 01-11-2016 om 22:33:34#Pennsylvania:Trump 44% (+1)Clinton 43%Johnson 3North Carolina:Clinton 46%Trump 46%Johnson 2 @auto_alliance/@ESAGovAffairs 10/27-31 reageer retweet
Dat zou wel interessant zijn inderdaad, clinton voters die mcmullin kiezen. Mag dat eigenlijk als je als democraat ingeschreven staat.
Oja, zat even niet na te denken, natuurlijkquote:Op woensdag 2 november 2016 02:44 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat. Ingeschreven staan als Democraat of Republikein heeft (mogelijk) alleen gevolgen voor de primaries waar je in mag stemmen maar in de verkiezing zelf mag je gewoon stemmen op wie je wilt. Zelfs als dat niet mocht zou het trouwens onmogelijk zijn om het te controleren, ook de Amerikanen hebben gewoon het stemgeheim.
twitter:_TargetSmart twitterde op woensdag 02-11-2016 om 03:06:33New @_TargetSmart/@williamandmary FL poll: HRC 48 - DJT 40Early voters from FL SoS: 55 - 38Likely voters, haven't voted yet: 42 - 43 reageer retweet
En volgens deze NYT reporter is dat dan weer niet waar.quote:Op woensdag 2 november 2016 03:58 schreef OMG het volgende:
Tot nu heeft 28% van de republikeinen in FL op Hillary gestemd tijdens early voting? Gaaf.twitter:_TargetSmart twitterde op woensdag 02-11-2016 om 03:06:33New @_TargetSmart/@williamandmary FL poll: HRC 48 - DJT 40Early voters from FL SoS: 55 - 38Likely voters, haven't voted yet: 42 - 43 reageer retweet
Vraag me alleen af waar hij dat op baseert.twitter:Nate_Cohn twitterde op woensdag 02-11-2016 om 03:26:28Clinton's not winning 28% of registered Republican early voters in Florida. Just saying. reageer retweet
Is ook waarschijnlijk niet, waar als je trouwens zijn twitter pagina helemaal opent ipv de link van /r the_donald zie je waar hij het vandaan haalt.quote:Op woensdag 2 november 2016 08:03 schreef Refragmental het volgende:
[..]
En volgens deze NYT reporter is dat dan weer niet waar.Vraag me alleen af waar hij dat op baseert.twitter:Nate_Cohn twitterde op woensdag 02-11-2016 om 03:26:28Clinton's not winning 28% of registered Republican early voters in Florida. Just saying. reageer retweet
Correct.quote:Op woensdag 2 november 2016 08:15 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Is ook waarschijnlijk niet, waar als je trouwens zijn twitter pagina helemaal opent ipv de link van /r the_donald zie je waar hij het vandaan haalt.
twitter:Nate_Cohn twitterde op woensdag 02-11-2016 om 03:29:19Across the five Upshot/Siena polls of NC/FL/PA, Trump led 79 to 9 percent among registered Republicans. Margin was 80-8 percent in Florida. reageer retweet
ze? hun?quote:Op woensdag 2 november 2016 08:52 schreef 99.999 het volgende:
Neuh, ze zullen wel erg overtuigd zijn van hun peilkwaliteiten.
Aangezien er test data only staat vermoed ik dat het test data isquote:Op woensdag 2 november 2016 08:54 schreef Refragmental het volgende:
[..]
ze? hun?
Ben benieuwd naar welke bron ze hiervoor gebruiken.
http://edition.cnn.com/20(...)iowa-vote-switching/quote:Op woensdag 2 november 2016 07:54 schreef 99.999 het volgende:
Nogal wat. Heb je het dan over een paar duizend man of echt over miljoenen?
Jesus man!! Staat over de volledige AP pagina geplakt. Waarom zie ik dat niet?quote:Op woensdag 2 november 2016 08:55 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Aangezien er test data only staat vermoed ik dat het test data is
Marginaal dus.quote:Op woensdag 2 november 2016 08:55 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
http://edition.cnn.com/20(...)iowa-vote-switching/
De peilersquote:Op woensdag 2 november 2016 08:54 schreef Refragmental het volgende:
[..]
ze? hun?
Ben benieuwd naar welke bron ze hiervoor gebruiken.
Misschien gebaseerd op peilingen bij de stemlokalen?quote:Op woensdag 2 november 2016 08:34 schreef Refragmental het volgende:
Vraag me af waar deze cijfers vandaan komen.
http://ftpcontent2.worldnow.com/wrcb/elections/elections.html
http://interactives.ap.or(...)VELN&DEFAULTGEO=TRUE
Zijn beiden gelijk aan elkaar en laten vermoeden dat alle gegevens al geteld zijn als ware het een echte uitslag. Ben benieuwd waarop deze cijfers gebaseerd zijn.
Bv.
2.7mil votes voor Trump in Florida
2.5mil votes voor Clinton in Florida
100% precincts reporting.
Deze cijfers kunnen nu toch niet bekend zijn?
Die foia request twitterende of een andere? Tweetende???quote:Op woensdag 2 november 2016 09:09 schreef cb2013 het volgende:
Afgelopen 24 uur veel info gemist. Weet iemand hoe het zit met die FBI twitter account? Moest slapen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
Ik kan helaas het filmpje nu niet zien.quote:Op woensdag 2 november 2016 09:27 schreef oompaloompa het volgende:
Mooi dat dat fillmpje begint met echt 10 dingen die onder Trumps beleid alleen maar erger zouden worden :/
Grote onzin, inderdaad. Trump gaat namelijk alles beter maken. Als hij straks de scepter zwaait, komen de banen die naar het buitenland zijn verdwijnen weer terug, is er nooit meer oorlog en leef iedereen nog lang en gelukkig.quote:Op woensdag 2 november 2016 09:30 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik kan helaas het filmpje nu niet zien.
Welke 10 dingen, en waarop baseer je het dat ze erger zouden worden?
quote:Op woensdag 2 november 2016 09:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Grote onzin, inderdaad. Trump gaat namelijk alles beter maken. Als hij straks de scepter zwaait, komen de banen die naar het buitenland zijn verdwijnen weer terug, is er nooit meer oorlog en leef iedereen nog lang en gelukkig.
[ afbeelding ]
Dit constante infantiliseren van andermans mening wordt een beetje vermoeiend, vind je ook niet?quote:Op woensdag 2 november 2016 09:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Grote onzin, inderdaad. Trump gaat namelijk alles beter maken. Als hij straks de scepter zwaait, komen de banen die naar het buitenland zijn verdwijnen weer terug, is er nooit meer oorlog en leef iedereen nog lang en gelukkig.
[ afbeelding ]
1. Slechte wegenquote:Op woensdag 2 november 2016 09:30 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik kan helaas het filmpje nu niet zien.
Welke 10 dingen, en waarop baseer je het dat ze erger zouden worden?
Hmm die getallen zijn extreem anders dan die die alleen naar de taxes kijkt. Natuurlijk maakt Clinton veel meer investeringen wat ook weer geld kost. Weet je waar deze data vandaan komen? Vraag me af wat ze precies meegenomen hebben.quote:Op woensdag 2 november 2016 09:38 schreef KoosVogels het volgende:
[ afbeelding ]
Wat dat betreft is het allebei drie keer niks.
Afkomstig uit het FD.quote:Op woensdag 2 november 2016 09:41 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Hmm die getallen zijn extreem anders dan die die alleen naar de taxes kijkt. Natuurlijk maakt Clinton veel meer investeringen wat ook weer geld kost. Weet je waar deze data vandaan komen? Vraag me af wat ze precies meegenomen hebben.
Ik moet inloggenquote:
Inderdaad, en het voegt niks toe aan de discussie.quote:Op woensdag 2 november 2016 09:35 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dit constante infantiliseren van andermans mening wordt een beetje vermoeiend, vind je ook niet?
FD heeft het ook alleen maar gekopieerd van een amerikaanse onderzoekssite. Ik heb liever DE bron, dan een NL bron.quote:Op woensdag 2 november 2016 09:38 schreef KoosVogels het volgende:
[ afbeelding ]
Wat dat betreft is het allebei drie keer niks.
Ik ken de plannen van Trump niet zo goed. Maar het klopt dat hier budget voor nodig is.quote:Op woensdag 2 november 2016 09:36 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
1. Slechte wegen
2. Slechte bruggen
3. Slechte vliegvelden
4. 43 miljoen on foodstamps
Dat was hem, dus 10 was een beetje overdreven
Waarom het slechter zou gaan, het lijstje (de eerste 3 in ieder geval) zijn publieke goederen waar op dit moment niet genoeg budget voor is. Belasting verlagen verlaagt het budget nog meer.
Wijs aub een paar pro-trump posts aan van de afgelopen uren.quote:Op woensdag 2 november 2016 09:37 schreef KoosVogels het volgende:
Och, een beetje tegenwicht bieden aan het Trumpiaanse hosanna-sfeertje dat er in dit topic hangt, kan geen kwaad, me dunkt.
Trump is anders van plan om minimaal een biljoen (!) dollar te investeren in de infrastructuur, dus dit varkentje is zo gewassen. Daar zijn die 275 miljard die Clinton wil investeren niets bij.quote:Op woensdag 2 november 2016 09:36 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
1. Slechte wegen
2. Slechte bruggen
3. Slechte vliegvelden
4. 43 miljoen on foodstamps
Dat was hem, dus 10 was een beetje overdreven
Waarom het slechter zou gaan, het lijstje (de eerste 3 in ieder geval) zijn publieke goederen waar op dit moment niet genoeg budget voor is. Belasting verlagen verlaagt het budget nog meer.
Die muur moet ook gemaakt worden.quote:Op woensdag 2 november 2016 09:46 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik ken de plannen van Trump niet zo goed. Maar het klopt dat hier budget voor nodig is.
Mogelijk dat hij flink gaat schuiven? Defensie heeft verhoudingsgewijs belachelijk veel budget, daar valt wel wat te halen.
Defensie is het enige waar hij juist niet in wil snijden.quote:Op woensdag 2 november 2016 09:46 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik ken de plannen van Trump niet zo goed. Maar het klopt dat hier budget voor nodig is.
Mogelijk dat hij flink gaat schuiven? Defensie heeft verhoudingsgewijs belachelijk veel budget, daar valt wel wat te halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |