abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166360995
Het opkomstpercentage ligt rond de 60% doorgaans, dus 70% bordjes is wat veel. :P
Ligt er wel aan waar je bent natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_166360996
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 00:06 schreef L3gend het volgende:
Inderdaad, de opkomst van african american is wat gedaald (niet geheel verrassend vergeleken met Obama), maar de opkomst van Hispanics in Florida in de early vote is toch wel spectaculair te noemen.

[ afbeelding ]

Die zijn niet vies van een klusje meer of minder en willen natuurlijk allemaal meehelpen met het bouwen van een muur ;) Sowieso alle 'dienende' of 'smerige' beroepen lijken wel uitgevoerd te worden door Hispanics of Black people, althans in NY en Washington (mijn beperkte steekproef vorige week).
pi_166361032
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 00:11 schreef Monolith het volgende:
Het opkomstpercentage ligt rond de 60% doorgaans, dus 70% bordjes is wat veel. :P
Ligt er wel aan waar je bent natuurlijk.
Bij mij staat in bijna elke voortuin nog steeds een Bernie bordje :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_166361039
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 00:09 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ja, ik heb het gezien. Maar toch bizar dat kiezers blijkbaar toch bij deze twee mensen uitkomen.
Ik was vorige week in de USA. Complete gekte. Ik denk dat 70% van de mensen wel iets van politieke voorkeur aan zijn huis of in de tuin heeft hangen/staan. Mensen lopen met T-shirts over straat. En dan die campagne die niet over de inhoud maar over het gooien van de meeste bagger gaat....

Moet je je voorstellen dat je over 4 maanden in een willekeurige wijk in Nederland fietst met je Alexander Pechtold T-shirt, terwijl je slalomt tussen de Vote Rutte en Stem Klaver bordjes om de krant te bezorgen met op de voorpagina Roemer die de poes van Thieme beschuldigt van perversiteiten... :') :') |:(
_O-
pi_166361159
Wat is er met de polls aan de hand?
pi_166361183
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 00:25 schreef skysherrif het volgende:
Wat is er met de polls aan de hand?
Komen dichterbij elkaar
pi_166361229
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 00:27 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Komen dichterbij elkaar
Ze heeft alleen der penn firewall nog steeds solide..
pi_166361247
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 00:30 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ze heeft alleen der penn firewall nog steeds solide..
Haar firewall staat nog, maar we hebben nauwelijks serieuze state polls gehad
pi_166361269
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 00:32 schreef L3gend het volgende:

[..]

Haar firewall staat nog, maar we hebben nauwelijks serieuze state polls gehad
zag alleen eentje van NC trump plus 7, maar herkende de pollster niet. Plus dus een plus 11 maar liefst in penn voor clinton. Hij heeft haast meer kans in virginia
pi_166361273
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 00:09 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ja, ik heb het gezien. Maar toch bizar dat kiezers blijkbaar toch bij deze twee mensen uitkomen.
Ik was vorige week in de USA. Complete gekte. Ik denk dat 70% van de mensen wel iets van politieke voorkeur aan zijn huis of in de tuin heeft hangen/staan. Mensen lopen met T-shirts over straat. En dan die campagne die niet over de inhoud maar over het gooien van de meeste bagger gaat....

Moet je je voorstellen dat je over 4 maanden in een willekeurige wijk in Nederland fietst met je Alexander Pechtold T-shirt, terwijl je slalomt tussen de Vote Rutte en Stem Klaver bordjes om de krant te bezorgen met op de voorpagina Roemer die de poes van Thieme beschuldigt van perversiteiten... :') :') |:(
Bij ons is het eigenlijk onfatsoenlijk om te vragen waarop iemand stemt, dat houd je in het stemhokje.
pi_166361282
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 00:34 schreef skysherrif het volgende:

[..]

zag alleen eentje van NC trump plus 7, maar herkende de pollster niet. Plus dus een plus 11 maar liefst in penn voor clinton. Hij heeft haast meer kans in virginia
SurveyUSA is een goede pollster (A volgens 538), maar +7 lijkt me meer een outlier, zelfde geldt voor Penn +11 lijkt me ook aan de hoge kant voor Clinton. We moeten wachten op meer polls uit de swingstates
pi_166361322
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 00:35 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Bij ons is het eigenlijk onfatsoenlijk om te vragen waarop iemand stemt, dat houd je in het stemhokje.
Vroegah, toen de mensen nog lid waren van politieke partijen, hingen mensen nog regelmatig verkiezingsposters voor de ruit.
pi_166361338
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 00:41 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Vroegah, toen de mensen nog lid waren van politieke partijen, hingen mensen nog regelmatig verkiezingsposters voor de ruit.
Bij mij in de regio stemde iedereen op de christelijke partijen maar dat fluisterde je alleen.
  woensdag 2 november 2016 @ 00:44:04 #89
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_166361351
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 23:00 schreef vigen98 het volgende:
[ afbeelding ]

Dit gaat het volgens mij worden :P Met dit wint Trump gewoon.

Michigan staat Trump nog voor dus als het zo blijft wint hij wel :P
Nevada kan je wel wegstrepen.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_166361385
Hoe kan trump in michigan voor staan als er nog geen poll is uitgekomen met hem in de lead? :P
pi_166361407
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 00:46 schreef skysherrif het volgende:
Hoe kan trump in michigan voor staan als er nog geen poll is uitgekomen met hem in de lead? :P
De polls are rigged ;)
pi_166361417
Sowieso is het merkwaardig dat hij Michigan wint, maar Pennsylvania en Wisconsin verliest.
pi_166361432
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 00:49 schreef L3gend het volgende:
Sowieso is het merkwaardig dat hij Michigan wint, maar Pennsylvania en Wisconsin verliest.
Is colorado in die zin nog een ander verhaal, of geld daar hetzelfde voor. New hampshire liggen daar misschien nog wat onverwachte kansen?

Mocht ie maine 2nd zo hard winnen dat ie heel maine wint, dat verandert trouwens niets aan zijn college aantal toch? (niets waar hij wezenlijk iets aan heeft laten we zeggen)
pi_166361477
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 00:49 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Is colorado in die zin nog een ander verhaal, of geld daar hetzelfde voor. New hampshire liggen daar misschien nog wat onverwachte kansen?
Michigan, Pennsylvania, Wisconsin en ook Ohio zijn staten die op elkaar lijken en correleren ook erg met elkaar. Van die 4 staten is Ohio de meest 'rechtse' staat, terwijl Michigan de meest 'linkse' staat is.

Colorado heeft een heel ander demographic dan de midwest, zelfde NH is relatief hoogopgeleid en ook volatiel. Deze staten correleren minder met de eerste groep.

Dit betekent dat een uitslag in Pennsylvania bijvoorbeeld relatief niet veel zegt over de uitslag in Colorado of NH, maar wel over Ohio en Michigan
pi_166361638
538 berekent dat de kans nu ong 10% is dat er een split ontstaat tussen de popular vote en electoral vote. Trump lijkt hiervan het meest te profiteren volgens het model. Trump doet het beter in swing states polls dan in national polls. Dit komt met name omdat Texas closer lijkt te zijn dan anders en Clinton Trump volledig afslacht in staten als California en New York

http://fivethirtyeight.co(...)plit-are-increasing/
pi_166361663
Kasich heeft trouwens op McCain gestemd als Write in

http://www.politico.com/s(...)ump-president-230569
pi_166361724
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 00:53 schreef L3gend het volgende:

[..]

Michigan, Pennsylvania, Wisconsin en ook Ohio zijn staten die op elkaar lijken en correleren ook erg met elkaar. Van die 4 staten is Ohio de meest 'rechtse' staat, terwijl Michigan de meest 'linkse' staat is.

Colorado heeft een heel ander demographic dan de midwest, zelfde NH is relatief hoogopgeleid en ook volatiel. Deze staten correleren minder met de eerste groep.

Dit betekent dat een uitslag in Pennsylvania bijvoorbeeld relatief niet veel zegt over de uitslag in Colorado of NH, maar wel over Ohio en Michigan
Welke staten zijn nu de cruciale staten voor beide kandidaten?

Bedoel dat Cal. en NY naar dems gaan, was toch een beetje te verwachten?

Waar worden de battles nu uitvochten maw?
I´m back.
pi_166361743
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 01:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Trump moet bijna alle toss up staten winnen:

Iowa, Ohio, Florida, Georiga, North Carolina, Arizona, Nevada (mis ik er nog 1?)

Dan moet ie nog 1 staat pakken voor de overwinning, waar normaal gezien pennsylvania de logische was, maar colorado dichter in de buurt komt. Michigan, wisconsin, new hampshire, virginia en maine zijn ook niet heel donkerblauw maar lijken toch uitgesloten.

MAW hij moet penn of colorado pakken en geen van het eerste rijtje verliezen.
pi_166361747
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 01:26 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Trump moet bijna alle toss up staten winnen:

Iowa, Ohio, Florida, Georiga, North Carolina, Arizona, Nevada (mis ik er nog 1?)

Dan moet ie nog 1 staat pakken voor de overwinning, waar normaal gezien pennsylvania de logische was, maar colorado dichter in de buurt komt. Michigan, wisconsin, new hampshire, virginia en maine zijn ook niet heel donkerblauw maar lijken toch uitgesloten.

MAW hij moet penn of colorado pakken en geen van het eerste rijtje verliezen.
tough dus wrs.
I´m back.
pi_166361750
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 01:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

FL, NC, OH, NV
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')