abonnement Unibet Coolblue
pi_165156923
quote:
3s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:48 schreef Iwanius het volgende:


Zo zo. Een eigen topic Hoe dat zo?

Nou.. het werd mij voorgelegd en ik heb er lang over nagedacht en uiteindelijk besloten het te doen want telkens het "Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten?" topic vol spammen wordt ook afgezaagd.

Wordt het 1 grote FOK’s eigen ‘Ursul de Geer’ ”Het is hier fantastisch” ego-tripperij topic?

Zoveel mogelijk want tis en blijft tenslotte wel FOK! waar je post.(nee, natuurlijk niet!)

Wat kunnen we dan verwachten in dit topic?

Voornamelijk de plek waar je niet alleen mijn toekomstige horeca recensies kunt lezen maar ook mijn recensies van het verleden die je eerder in het "Van sterrentent tot snackbar,topic gewend was

Alfabetisch overzicht van recensies die eerder in het “ Van sterrentent tot snackbar,waar heb jij gegeten”topic waren verschenen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Verder ook:

• De plek waar je alles kan vragen over de Rotterdamse horeca,diens restaurants,toko's,uitbaters.
• De plek waar je volgens mij het beste,lekkerste en als het kan goedkoopst ook kan eten.
• De plek waar je komt te weten welke restaurants je het beste kan mijden en waarom..
• De plek waar je komt te weten welke belangrijke culinaire evenementen er weer op stapel staan.

En wat gebeurd er met wat je dagelijks zoal eet?

Die blijven gewoon in het "Wat eten en drinken we vandaag"topic verschijnen zodat ik nog iets van contact heb met de 'buitenwereld'

Vorige deel:

Het grote "Waar gaan we nu weer eten Iwanius" topic #7 Zomer 2016.





Waar?


© Picgifs



Bestemming:



© One World.



Jeu…voor vertrek mijzelf (ons) maar even verwennen bij de Shiragashi sushibar
op Schiphol waarna het vliegen werd.




Uitzicht vanaf ons hotel en wel Bouganville Playa.





In de huurauto gezeten op weg naar... Typisch ‘Tenerife’ uitzicht zoals ik dat weleens vaker heb gezien en gelezen.




Parkeerplaats om even te stoppen,benen te strekken en ook omdat ‘Miep’ wat plaatjes wilde schieten.
Viel trouwens op dat er weer veel landgenoten waren.



Yup…daar gaan wij dus heen En het is niet zomaar een wijnproeverij volgens zegge!




Yup..kon het niet laten bij het uitstappen gelijk even tussen het ‘groen’te lopen.



Oeh..veel vaten.


Oeh..nog meer vaten.


En waar we uiteindelijk zijn beland staat dus op het vat.


Waar?


© Bodejas Monje




Bodegas Monje
Camino Cruz de Leandro, 36,
38360 El Sauzal, Santa Cruz de Tenerife,


En hier wordt dus alles verwerkt voordat het in de vaten terecht komt.



Kijk…De enige reden dat ik ‘Miep’hier naar toe wilde meenemen.(Oude bok-jong bloempje….j/k)


Wat at/ dronk je?


Eerste glaasje met een cracker en wat smeersels. Soort filet-american achtig. Bwah.


En het tweede glas terwijl we het menu verder bestuderen.



Harde bol met nog meer smeersels. Bwah…ik ben nog niet enthousiast over alles.





De bestelde en genoten flessen wijn. Hun beste flessen volgens zegge. Mwah…ging.
I.i.g geen intense aroma’s of iets dat mijn smaakpapillen in beroering bracht.



‘Miep’ had bovenstaand ‘buikspek?’gerecht. Niet verkeerd maar ik was blij met mijn ossenhaas gerecht.


Voor mij de ossenhaas met patat. Ossenhaas goed,patat flauw,slap..wat verlang je op
zo een moment naar onze eigen patat in Nederland.


Impressies / op of aanmerkingen

Nou, ja, waar zal ik beginnen.

Gewoon hoe was het als veel aangeprezen wijnproeverij?


Eerlijkheidshalve vond ik het een beetje tegenvallen. Misschien ben ik wat te verwend maar
vooraf werd mij door bekenden uit het culinaire wereldje geadviseerd hierna toe te gaan
omdat het een en al genot zou zijn op wijngebied. Nou…ik heb best genoten en het
smaakte allemaal wel maar om nu te zeggen ik heb hier de fijnste of lekkerste wijnen
ooit gedronken heb: Nee.,helaas, dat niet. En voor wat je betaalt heb ik zoiets van:
“1 keer maar nooit meer.” Ik heb ook geen flessen gekocht om mee te nemen naar huis,
terwijl ik het wel van plan was.

Cijfer


7
/ 10



Waar?


© Empire restaurant




Empire restaurant
1st Verdieping Safari center
Avenida Zuid-kust 38660

Wat at/ dronk je?


Yup…de bestelde wijn voor de avond. Lekker!



Als je in zo een zaak bent dan moet je gewoon de Beef Wellington nemen en ik werd niet teleurgesteld. Goed!


‘Miep’had vis en ook dat smaakte i.c.m. onze wijnen. Nee, hoor, helemaal goed.


Groot dessert als toetje die wij gezamenlijk oppeuzelden


Aansluitend wat bijna iedereen van mij kent na het eten: “acclimatiseren”


Impressies / op of aanmerkingen

Eerste keer bij Empire en het was gewoon over de hele goed. Prijs? Redelijk voor zo een tent.
Bestelde wijnen waren ook prima en de setting ook. Al met al geslaagd en zeker voor
herhaling vatbaar wanneer we weer hier zijn.[/sub]

Cijfer

8-
/ 10


Na afloop zijn wij omdat ‘Miep’ natuurlijk jong is nog even de rest van de avond naar Harry’s bar geweest aangezien de
avond nog ‘jong’ was.


Op weg naar ons Hotel zag je dit veel in het nachtleven van Tenerife. Hele jonge
Britse meisjes die om de haverklap bij de flappentappers stonden om geld te pinnen.




Waar?




© El Rincon de Juan Carlos




El Rincon de Juan Carlos
Acantilado de Los Gigantes, Pje Jacaranda, 2,
38683 Santiago del Teide, Santa Cruz de Tenerife

Wat at/ dronk je?


Yo..hun beste fles. Mwah…beetje Veuve achtig. Ja..oké. Doen.



Amuse: Blad spinazie met een bolletje picalilli.



En zoals altijd: Als ik ergens ben en zeker als het zo een zaak betreft die mij werd aanbevolen, dan gaan we gewoon voor het beste van het beste qua menu. Wat,wat is kun je n.a.v. het menu wel lezen, dus geen tekst en uitleg bij opvolgende foto’s.











Note: Het allerlekkerste,meest verfijnde in smaak zijnde gerecht van de avond, deze
ravioli van Parmezaanse kaas met een bouillon van cherry tomaat en peterselie.
Simpel,doch zo subtiel in smaak en ook een plaatje op je bord.









Impressies / op of aanmerkingen

Voor de eerste keer hier en ik was zeer blij verrast. Zeg maar sterke Spaanse
smaken met duidelijk Franse invloeden als het om subtiliteit en finesse gaat
Heeft 1 Michellinster maar kan er met gemak een tweede bij krijgen gewoon omdat
1 Michellinster deze zaak te weinig eer geeft. Als ik het vergelijk met Rotterdam,
dan zit deze met gemak in het rijtje van een Parkheuvel of het FG 1.0 Jammer dat ze
niet in Rotterdam of Nederland zitten want ze zouden niet misstaan in ons kikkerlandje.
Zeker de moeite waard voor een twee bezoek wanneer ik weer eens op Tenerife ben.

Cijfer


9-
/ 10



Waar?







Abama Kabuki
Carretera General del Sur, 47
38687 Tenerife


Jeu..we zijn binnen. Wat een kille aandoening zeg..weinig Japans hier. Lijkt wel zo een strakke Business/First class-like
lounge van een vliegtuigmaatschappij.


Wat at/ dronk je?


Hun beste bubbels en eentje die ik nog niet kende. Licht in de neus,mond,beetje tattinger-achtig. Nou..vooruit maar.



Het ‘beste van het beste’qua menu. Nou…doe maar en make us happy. Alles van het menu kan dus in opvolgende foto’s worden afgelezen.











Note: De sushi’s waren het meest geslaagd van alle gerechten!



Oeh..ik ken deze sake uit een verre Japan trip bij een beroemde chef en
zeker doen! Weet je wat; Laat die fles maar staan Harry.


En deze sake i.c.m. het toetje maakt dat ‘Miep’op de achtergrond al haar armen strekt en dus helemaal cosy is voor
de rest van de avond. Met dank aan deze heerlijke sake!



En met dit laatste gerechtje wordt de avond besloten.


Impressies / op of aanmerkingen

Nou ja,….

Oh oh…dat klinkt al niet goed.


Nou…is dit een van de beste keren dat ik ‘verfijnt’ Japans heb gegeten?

Nee. Het was niet slecht maar eerlijkheidshalve wat mij tegenstond was de gehele strakke
donkere ambiance. En “Ja”ik weet dat dat tegenwoordig als strak-modern doorgaat maar
het heeft terdege invloed gehad op ons bezoek en bijbehorende gerechten.

Daarnaast vond ik op de sushi na alles een beetje van “verse schaaldieren,mooi geserveerd
maar met ‘toppings’ die er als het ware op gekwakt waren en i.c.m. met de strakke ambiance
je een smaaksensatie moesten geven.”Nee, dat is niet mijn beleving van top Japanse culinair
eten. Een Yama in Rotterdam heeft nog geen ster maar die ik zou i.v.g.met dit restaurant er zo
1 geven.

Waar ik/wij wel erg van genoten was de sake en de sushi’s. Perfect en alleen daarvoor zou ik wel
terugkomen. Voor de rest als deze zaak in Rotterdam zat, niet.

Ho…hoe zat het met de eindafrekening?


Laten we het daar maar niet over hebben maar ik had van dat geld nog gerust een avondje bij
El Rincon de Juan Carlos gegeten i.p.v hier. Nee, te donker,saai en stevig in de prijs samenvattend.

Cijfer


7,5
/ 10

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2016 11:58:15 ]
  woensdag 7 september 2016 @ 20:49:28 #2
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_165159247
_O_
Siesta & Fiesta!
pi_165159948
Oh, wat heerlijk allemaal weer!

The night is young and so are we!
pi_165160058
Oké, behalve voor El Rincon de Juan Carlos hoeven we dus niet naar Tenerife.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_165160186
Nice hoor
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  woensdag 7 september 2016 @ 21:41:53 #6
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_165160748
quote:
14s.gif Op woensdag 7 september 2016 21:18 schreef golfer het volgende:
Oké, behalve voor El Rincon de Juan Carlos hoeven we dus niet naar Tenerife.
Ga je eigenlijk ook wel eens naar gewoon een bar waar Spaanse families eten?
Siesta & Fiesta!
pi_165160821
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 21:41 schreef Bramito het volgende:

[..]

Ga je eigenlijk ook wel eens naar gewoon een bar waar Spaanse families eten?
Heeft meer mijn voorkeur dan al die gedoetjes tbh :P

Voor Iwanius zal het wel deel professie zijn ofzo.
pi_165160852
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 21:41 schreef Bramito het volgende:


Ga je eigenlijk ook wel eens naar gewoon een bar waar Spaanse families eten?
Ik of Iwanius?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 7 september 2016 @ 21:52:35 #9
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_165161109
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 21:45 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik of Iwanius?
Sorry, Iwanius. Jij doet dat sowieso, toch?
Siesta & Fiesta!
pi_165161657
Naar Tenerife ga je voor Siam Park *O*

/offtopic ;)

Dat spinazieblaadje met ienieminie bolletje piccalilly is echt treurig :')
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  woensdag 7 september 2016 @ 22:30:39 #11
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_165162371
Heb je Miep heur haar gephotoshopt zodat je de zijkant van haar gezicht niet ziet? :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  woensdag 7 september 2016 @ 22:39:16 #12
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_165162605
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 22:30 schreef Isegrim het volgende:
Heb je Miep heur haar gephotoshopt zodat je de zijkant van haar gezicht niet ziet? :D
:D
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_165162613
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 22:08 schreef FutureFairytale het volgende:
Naar Tenerife ga je voor Siam Park *O*

/offtopic ;)

Dat spinazieblaadje met ienieminie bolletje piccalilly is echt treurig :')
Ja, hoe smaakte dat Iwanius?
  woensdag 7 september 2016 @ 22:42:33 #14
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_165162704
quote:
11s.gif Op woensdag 7 september 2016 22:39 schreef PierreTT het volgende:

[..]

:D
Ik dacht eerst dat ze hele rare extensions had. :P
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  woensdag 7 september 2016 @ 22:49:48 #15
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_165162903
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 22:42 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik dacht eerst dat ze hele rare extensions had. :P
Ronde extensions :D
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_165170996
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 22:39 schreef bloodymary1 het volgende:

Ja, hoe smaakte dat Iwanius?
Naar niks eerlijkheidshalve. En ik maar denken dat een amuse er altijd was om je juist in de stemming te brengen voor je culinaire uitspatting. ;) Maar de rest maakte een hoop goed.

B.t.w. In Rotterdam is sedert maandag een 'Fishmarket; geopend (Meent/grote marktplein) waar eerder het all you can eat SUMO restaurant zat. Ik wacht nog even daar langs te gaan want hun gastvrijheid op een maandagmorgen is ver te zoeken. ("zitten we in de weg?" - om 11:45 uur -...Ja..eigenlijk wel.. - men is bezig het terras schoon te vegen en schijnbaar is dat belangrijker dan 2 gasten w.o. ik die duidelijk willen eten en drinken te behouden dus... weg!) maar zoals gewoonlijk is de 'Buik' weer 1 en al hosanna. :')

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2016 12:09:16 ]
pi_165172015
quote:
2s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:56 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Naar niks eerlijkheidshalve. En ik maar denken dat een amuse er altijd was om je juist in de stemming te brengen voor je culinaire uitspatting. ;) Maar de rest maakte een hoop goed.

B.t.w. In Rotterdam is sedert maandag een 'Fishmarket; geopend (Meent/grote marktplein) waar eerder het all you can eat SUMO restaurant zat. Ik wacht nog even daar langs te gaan want hun gastvrijheid op een maandagmorgen is ver te zoeken. ("zitten we in de weg?" - om 11:45 uur -...Ja..eigenlijk wel.. - men is bezig het terras schoon te vegen en schijnbaar is dat belangrijker dan 2 gasten w.o. ik die duidelijk willen eten en drinken te behouden dus... weg!) maar zoals gewoonlijk is de 'Buik' weer 1 en al hosanna. :')

Sumo is geen gemis. Die in Utrecht is ook zo dramatisch..Echt een vreetschuur.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_165172221
quote:
2s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:56 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Naar niks eerlijkheidshalve. En ik maar denken dat een amuse er altijd was om je juist in de stemming te brengen voor je culinaire uitspatting. ;) Maar de rest maakte een hoop goed.

B.t.w. In Rotterdam is sedert maandag een 'Fishmarket; geopend (Meent/grote marktplein) waar eerder het all you can eat SUMO restaurant zat. Ik wacht nog even daar langs te gaan want hun gastvrijheid op een maandagmorgen is ver te zoeken. ("zitten we in de weg?" - om 11:45 uur -...Ja..eigenlijk wel.. - men is bezig het terras schoon te vegen en schijnbaar is dat belangrijker dan 2 gasten w.o. ik die duidelijk willen eten en drinken te behouden dus... weg!) maar zoals gewoonlijk is de 'Buik' weer 1 en al hosanna. :')

De Buik is overal positief over.

Ik ga altijd pas na een paar maanden langs. Ik vind dit er qua uitstraling wel ok uitzien dus ik ben wél benieuwd.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_165186511
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 12:54 schreef Isegrim het volgende:
De Buik is overal positief over.
Dat is toch ook het hele idee van De Buik, promotie?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_165186817
Ja, kennelijk. In het begin vond ik het nog wel een leuke site, maar nu gebruik ik het hooguit om te zien welke nieuwe restaurants er zijn.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_165187932
Ben ook wel een beetje klaar met die site.
pi_165188142
De kwaliteit van de artikelen is ook ruk geworden. Ik hecht er 0 waarde aan.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_165188229
Ben nog wel geabonneerd op die nieuwsbrief op vrijdag maar die ga ik ook opzeggen. Nietszeggend allemaal, inderdaad.
pi_165188294
Wel zonde. Het idee was aanvankelijk echt leuk.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_165190280
quote:
2s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:56 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Naar niks eerlijkheidshalve. En ik maar denken dat een amuse er altijd was om je juist in de stemming te brengen voor je culinaire uitspatting. ;) Maar de rest maakte een hoop goed.

B.t.w. In Rotterdam is sedert maandag een 'Fishmarket; geopend (Meent/grote marktplein) waar eerder het all you can eat SUMO restaurant zat. Ik wacht nog even daar langs te gaan want hun gastvrijheid op een maandagmorgen is ver te zoeken. ("zitten we in de weg?" - om 11:45 uur -...Ja..eigenlijk wel.. - men is bezig het terras schoon te vegen en schijnbaar is dat belangrijker dan 2 gasten w.o. ik die duidelijk willen eten en drinken te behouden dus... weg!) maar zoals gewoonlijk is de 'Buik' weer 1 en al hosanna. :')

Ik was zondagmiddag langs geweest, vond hun gastvrijheid ook niet super. Maar het meest trieste vond ik wel de kennis die de serveerster had over het menu. Haar kennis kwam niet verder dan dat ze vis, schelpen en kreeft serveren, dus ben ik maar weg gegaan. Van vrienden heb ik overigens vernomen dat het niet zo bijzonder is. Dus twijfel nog of het een bezoekwaardig is. Ben dus zeer benieuwd naar jou recensie.

Snap overigens ook niet waarom ze een Facebook pagina hebben, maar letterlijk 0 foto's hebben van hun gerechten.
  vrijdag 9 september 2016 @ 05:38:38 #26
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_165193130
Jee, ze zijn wat, een week open? Dus die serveerster werkt er ook net een paar dagen. Ik vind dat wat vroeg om al een oordeel te hebben.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 9 september 2016 @ 13:47:24 #27
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_165199234
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 05:38 schreef Isegrim het volgende:
Jee, ze zijn wat, een week open? Dus die serveerster werkt er ook net een paar dagen. Ik vind dat wat vroeg om al een oordeel te hebben.
alsof ze pas een week weten wat het menu is

maar goed beter klagen over kortingsacties dan zelf zorgen dat je een fatsoenlijke tent met fatsoenlijk personeel hebt
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_165266385
quote:
3s.gif Op woensdag 7 september 2016 19:15 schreef Iwanius het volgende:

Een Yama in Rotterdam heeft nog geen ster maar die ik zou i.v.g.met dit restaurant er zo
1 geven.

Ik had er al meer mensen over gehoord, maar naar aanleiding van dezer post heb ik een reservering geplaatst.
In November ga ik Yama proberen :)
pi_165375148
Zeg Iwanius, ik was vanavond bij het benefietdiner van Rotterdamse Kost. Jij ook toevallig? Ik lurk meer dan ik post, maar zag een heer en dame die wel in het profiel passen. 8-).

Diner zelf was echt fantastisch overigens, zal morgen even een verslagje posten. :Y).
Karma is a fucking bitch.
  vrijdag 16 september 2016 @ 23:16:54 #30
24752 mandatory
Wat moet je nou?
pi_165375709
Kook je zelf wel eens?
Bladiebla...
pi_165376001
Ik weet niet helemaal of dit de bedoeling is van dit topic. Maar ik probeer het toch maar. Eind november ga ik met mijn vriendenclubje van 9 dertigers een weekendje naar Rotterdam. Als horeca kenner bij uitstek ben ik benieuwd of je wat tips heb.

Het programma is vrijdagavond eten. Dan ergens een drankje doen. Overnachten en op zaterdag avond hetzelfde. Alle tips zijn welkom. Enige beperking niet mega duur.
  vrijdag 16 september 2016 @ 23:44:57 #32
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165376348
Iwanius gaat niet meer elke dag ergens een beetje een hapje doen en acclimatiseren?
Mis al een tijdje zijn recensies?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_165379291
Kijk eens in het dagelijkse eet-topic waar ik bijna elke dag wat post qua eten.

Maar begrijp wat je bedoelt maar ben weer een beetje te lui om te gaan pennen waar ik zoal geweest ben. Heb van die momenten geen zin te hebben mij eraan te zetten. Moet ook zeggen dat ik een beetje moe ben het welbekende cirkeltje cique aan te doen want doe het al wat jaartjes en heb zoiets van: "pfff ga liever meer op de simpele toko toer dan weer die onzin"

Maar heb geduld,komt wel weer..

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 23:16 schreef mandatory het volgende:
Kook je zelf wel eens?
Kijk maar eens in het Wat eten en drinken we vandaag topic waar die zeldzame keren dat ik zelf iets bereid, het komt te staan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 23:31 schreef Stansfield het volgende:

Ik weet niet helemaal of dit de bedoeling is van dit topic. Maar ik probeer het toch maar. Eind november ga ik met mijn vriendenclubje van 9 dertigers een weekendje naar Rotterdam. Als horeca kenner bij uitstek ben ik benieuwd of je wat tips heb.

Het programma is vrijdagavond eten. Dan ergens een drankje doen. Overnachten en op zaterdag avond hetzelfde. Alle tips zijn welkom. Enige beperking niet mega duur.
Om te borrelen (misschien wel handig vooraf te bellen als je met 9 man komt,kunnen ze misschien e.e.a voor je regelen qua zitplaatsen/tafeltje:

Pierre Rotterdam. een Frans achtige brasserie met top service en waar je ook lekker kan eten tegen een redelijke prijs mocht je dat willen. Je zit in het centrum maar ook weer niet te centraal met alle drukte daar bij De Meent. Leuke is dat tegenover Pierre Van Dalen sigaren zit,dus...misschien een sigaartje halen of andere rookwaar? Mocht je geen kenner zijn,men kan je daar geweldig informeren over sigaren tegen een redelijke prijs.

In de Halsstraat/Pannenkoek straat zitten meerdere horeca zaken die ik ook gerecenseerd heb in mijn eigen topic. Denk aan BOKAAl,bierlokaal,waar veelal expats uit Italie of Spanje rondhangen of een Level die bekend zijn door hun slechte service = lang wachten maar goede cocktails en overige dranken hebben.

Wil je meer 'upscale'gaan zitten en centraler op de Meent dan moet je naar 1NUL8 gaan ,hoek rodezand waar het iets meer zien en gezien worden is met veel jonge meiden die daar graag rondhangen. Dus zijn jullie vrijgezellen, genoeg bekijks vanaf 22:00 uur als je daar aankomt. Sowieso als je De Meent afloopt naar bijvoorbeeld het zojuist genoemde 1NUL8 loop je langs allerlei horeca-zaken w.o.sterrenzaak Amarone. Dus keuze genoeg en wil je meer weten,even naar
mijn eigen (dit) topic surfen en aan het begin de spoiler openen voor oudere recensies.

Wil je meer de Oosterse kant opgaan qua eten: West-Kruiskade alias China Town van Rotterdam. Waar ik vaak ga eten ,welbekend van die mixed bowls,is China Town (aan het begin naast een reisbureau) en het iets verderop gelegen (= 10 min.lopen) Madam Jeanette.

Voor het avondgebeuren moet je natuurlijk zijn in de Witte de Withstraat met zijn vele horeca-zaakjes en waar het altijd gezellig is tot in de vroege ochtendgloren.

Voor de volgende dag zaterdag hoor ik het wel inzake ontbijt e.d. maar wil je wel meegeven dat zaterdagmiddag op de Meent markt is dus leef je uit en zaken zijn al vroeg open om te gaan ontbijten w.o. eerder genoemde brasserie Pierre.

Tip:

Loop naar Centraal Station,loop naar beneden waar de berging is en huur voor een dag a 7 euro 50 een fiets met een deposito van 50 euro p.p. en je persoonsgegevens en fiets rond want het scheelt i,v,g. met lopen. Zo kun je makkelijk naar Zuid(Kop van) rijden en daar rondkijken en je zaterdagmiddag doorbrengen want alles is erg makkelijk met een fiets te bekijken. Daarnaast wil ik je niet onthouden naar de Oude binnenweg te gaan voor nostalgisch Rotterdam bij cafe Meliefbender die al 140 jaar bestaat. Het is een beetje de Jordaan van Rotterdam,ja,dat hele kleine stukje tussen de lantarenpalen, en waar je heerlijke Beierse bier vd tap kan krijgen in groot formaat alias Paulaner.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2016 09:39:57 ]
pi_165379659
Pierre. O+ Onze eerste keer daar viel een beetje tegen, maar tegenwoordig zitten we er heel vaak. Extra pluspunt: alleen maar mooie jongens en meiden in de bediening. :9 Ik weet niet of ze ze erop aannemen, maar je zou het bijna denken. :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 17 september 2016 @ 13:24:03 #35
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_165382001
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 10:18 schreef Isegrim het volgende:
Pierre. O+
:o

:* O+
Half bezopen is weggegooid geld.
  zaterdag 17 september 2016 @ 14:45:38 #36
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_165382992
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 10:18 schreef Isegrim het volgende:
Pierre. O+ Onze eerste keer daar viel een beetje tegen, maar tegenwoordig zitten we er heel vaak. Extra pluspunt: alleen maar mooie jongens en meiden in de bediening. :9 Ik weet niet of ze ze erop aannemen, maar je zou het bijna denken. :D
En dat vind je okay, zulke discriminatie?
pi_165383013
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 14:45 schreef RobinOok het volgende:

[..]

En dat vind je okay, zulke discriminatie?
Nee, natuurlijk niet. :N Maar ik kijk wel graag naar mooie mensen. Ook een kwestie van smaak natuurlijk, misschien nemen ze toevallig alleen mijn types aan. :')
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_165383921
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 14:45 schreef RobinOok het volgende:

[..]

En dat vind je okay, zulke discriminatie?
Ja, waarom niet?
pi_165383932
Al heb ik liever iemand die gewoon goed haar/zijn werk doet dan dat iemand er leuk uitziet.
  zaterdag 17 september 2016 @ 16:14:56 #40
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_165384399
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 15:50 schreef Tem het volgende:

[..]

Ja, waarom niet?
Omdat het discriminatie is?
Ik hou d'r niet van.
pi_165384441
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 16:14 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Omdat het discriminatie is?
Ik hou d'r niet van.
Dan kan je naar geen enkel restaurant. Overal kijken ze naar kwaliteiten die niet alleen te maken hebben met of iemand netjes en goed wordt bediend.
  zaterdag 17 september 2016 @ 16:20:52 #42
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_165384501
Geen enkel restaurant my ass.
Genoeg bedienend personeel dat niet mooi is.
Wel verzorgd. Of zelfs dat niet altijd, ha!

Ik hou niet van een wereld met alleen mooie, perfecte mensen.
pi_165384571
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 16:20 schreef RobinOok het volgende:
Geen enkel restaurant my ass.
Genoeg bedienend personeel dat niet mooi is.
Wel verzorgd. Of zelfs dat niet altijd, ha!

Ik hou niet van een wereld met alleen mooie, perfecte mensen.
Ik ook niet maar als een restaurant het belangrijker vindt alleen maar mooie mensen in dienst te hebben dan goede bediening te leveren moeten ze dat lekker zelf weten.

Al leg ik bij lelijke bediening wel 5 cent minder fooi neer :{

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2016 16:30:25 ]
  zaterdag 17 september 2016 @ 16:31:50 #44
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_165384713
Ik krijg er jeuk van. Dus van mij nul fooi.
pi_165384724
Maar verder gaat alles goed met 'Bep'. Nog wat manlief naar Ede geweest i.v.m.de Arnhem herdenking met een para-dropping van militairen op de Heide.

Pierre:

Ja,het klopt dat er vaak hele leuke jonge mensen werken die er ook nog goed uitzien. Wordt daar alleen op geselecteerd? Nee, want het gaat erom dat je in het team past en wilt leren en het vak aanvoelt en ...dat je er leuk uitziet is ook meegenomen maar geen primaire vereiste. Daarnaast is de eigenaar ook redelijk jong i.v.g.met mij( 30 plusser..) en is zijn keuze dus op zich wel begrijpelijk. Pierre is ook een 'jonge' zaak i.v.g. met vroeger toen er wat ouderen werkten maar de zaak toen echt dreef op wat ik noem 'vriendjespolitiek' waarbij gasten vaak maar moesten wachten todat de blonde Ibiza type bedrijfsleidster weer eens zin had de gasten te bedienen als haar vriendjes er niet waren. Pierre toen was toen ook echt een 'veredeld clubhuis op leeftijd als je zag hoe het toen bestiert werd. Gelukkig heeft de nieuwe eigenaar daar jaren geleden koude metten meegemaakt,alles vervangen en verbouwd en er een nieuwe vitale zaak van gemaakt en dat is te zien en te voelen want Pierre is nu gewoon hip en vooral niet weg te denken daar aan de Pannenkoekstraat. en ook het gezicht van de Pannenkoek/Halstraat naast de andere horeca zaken die daar gevestigd zijn.

Ik vind Pierre in alle opzichten een aanwinst op horeca gebied. I.i.g. meer dan bij wijze van een Thoms die nu pocht dat zij het beste terras van Rotterdam hebben.
  zaterdag 17 september 2016 @ 16:39:09 #46
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_165384835


Ergens koude metten mee maken. :)
Je kan zo invallen in draadstaal ji. :)
  zaterdag 17 september 2016 @ 16:41:04 #47
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_165384861
Btw, ik ben nog nooit bij Pierre geweest, dus ik heb daar verder ook geen mening over.
pi_165384933
Ik heb er nu een paar keer wat gegeten, verschillende lunchgerechten en het is prima hoor, maar niet geniaal ofzo. Vrij doorsnee, als je het mij vraagt. Wel lekkere obers inderdaad. :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_165384984
En inderdaad uitstekende bediening altijd. Vriendelijk, attent, prettige benadering.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_165385023
quote:
3s.gif Op woensdag 7 september 2016 19:15 schreef Iwanius het volgende:
En deze sake i.c.m. het toetje maakt dat ‘Miep’op de achtergrond al haar armen strekt en dus helemaal cosy is voor
de rest van de avond. Met dank aan deze heerlijke sake!
Anale seks gehad ja? :D
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_165385046
Want dat willen vrouwen alleen als ze dronken zijn?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 17 september 2016 @ 18:07:50 #52
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_165386143
En dood.
  zaterdag 17 september 2016 @ 18:08:31 #53
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_165386153
Hm, ik bedoelde dus dat het topic nu dood is.... :D
pi_165386200
_O-
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 17 september 2016 @ 18:17:11 #55
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_165386261
Ja, ik maak het er niet beter op.... ;(
Sorry, Iwaantje.

[ Bericht 0% gewijzigd door RobinOok op 17-09-2016 18:25:36 ]
pi_165386431
LOL.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_165513314






Voor wie nu eens een betaalbare FG 'bistro'hap wil nuttigen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2016 13:45:27 ]
  vrijdag 23 september 2016 @ 17:35:11 #58
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165518598
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 september 2016 13:44 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Voor wie nu eens een betaalbare FG 'bistro'hap wil nuttigen.
Waarom is die menukaart alleen in het Frans en het Engels?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_165519181
vanaf volgende week donderdag overigens, ik ga er zeker een keer proeven :Y)
  vrijdag 23 september 2016 @ 22:57:47 #60
141808 Knuck-les
ik bats je moeder.
pi_165526178
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 september 2016 13:44 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Voor wie nu eens een betaalbare FG 'bistro'hap wil nuttigen.
5 euro voor friet? ¤2,50 voor mayonaise? :D

Beetje scheve verhoudingen
  vrijdag 23 september 2016 @ 23:01:15 #61
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_165526287
Wat een rare ratjetoe van gerechten. De Aziatische gerechten op het einde snap ik ook niet helemaal. Al zal het allemaal best prima smaken, ik pas nog even.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zaterdag 24 september 2016 @ 08:08:23 #62
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_165530368
11 euro voor frites met pindasaus en mayo. :')
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_165530429
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 08:08 schreef MutedFaith het volgende:
11 euro voor frites met pindasaus en mayo. :')
En 10 euro voor een soepje. :+
Make my day!
  zaterdag 24 september 2016 @ 09:33:55 #64
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165530903
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 22:57 schreef Knuck-les het volgende:

[..]

5 euro voor friet? ¤2,50 voor mayonaise? :D

Beetje scheve verhoudingen
Ja en nee, beetje ongewoon in vergelijking tot de markt. Prima te verklaren als je naar ingredienten en arbeidsuren kijkt.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_165531106
Ik vind de prijzen ook nog een beetje belachelijk. Maar ben benieuwd naar een review.
pi_165531137
Ik vind de prijzen eigenlijk wel meevallen. Het is geen friettent...
pi_165531180
Maar het blijft friet.
pi_165531185
Of liever nog, patat.
pi_165531310
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 september 2016 09:33 schreef XL het volgende:

[..]

Ja en nee, beetje ongewoon in vergelijking tot de markt. Prima te verklaren als je naar ingredienten en arbeidsuren kijkt.
Want aardappel, zout, olie, mosterd, eieren zijn duur? Arbeidsuren? hahaha
  zaterdag 24 september 2016 @ 10:17:09 #70
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_165531408
Soms heb ik het gevoel dat Francois een beetje manisch depressief of bipolair is en niemand heeft om hem een beetje in de hand te houden als hij in een hyperperiode weer met allerlei fantastische ideeen komt. Dan weer dit, dan weer dat, toko erbij, kaart zus, kaart zo. Beetje hatseflats allemaal, zonder echt plan, echt visie, beetje copygedrag ook. Bang een trend te missen.
pi_165532063
Ik wil daar wel de okonomiyaki en duck spring rolls proberen :9
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_165533531
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 10:17 schreef RobinOok het volgende:
Soms heb ik het gevoel dat Francois een beetje manisch depressief of bipolair is en niemand heeft om hem een beetje in de hand te houden als hij in een hyperperiode weer met allerlei fantastische ideeen komt. Dan weer dit, dan weer dat, toko erbij, kaart zus, kaart zo. Beetje hatseflats allemaal, zonder echt plan, echt visie, beetje copygedrag ook. Bang een trend te missen.
Je zit niet ver van de waarheid. Daarbij maakt hij zichzelf ook onmogelijk in Rotterdam door zijn eigen toedoen onderwijl zich van de domme houdend. Zijn goede naam en geliefd zijn is in Rotterdam onder collega-uitbaters/koks i.i.g weg kan ik je vertellen. Nou ja, op Herman na dus en wat meepraters die door hem gefêteerd worden.(iemand zijn vriendschap kopen heet dat)

Daarnaast heeft hij als PR vrouw een oud-journalist van het AD die wel zorg draagt dat hij altijd positieve berichtgeving krijgt vanuit het AD,Metro en De Buik. Dat heet dus manipulatie in goed Nederlands.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2016 12:51:19 ]
pi_165533662
Iedereen heeft altijd goede publiciteit op De Buik.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 24 september 2016 @ 13:02:30 #74
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_165533696
quote:
3s.gif Op zaterdag 24 september 2016 12:49 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Je zit niet ver van de waarheid. Daarbij maakt hij zichzelf ook onmogelijk in Rotterdam door zijn eigen toedoen onderwijl zich van de domme houdend. Zijn goede naam en geliefd zijn is in Rotterdam onder collega-uitbaters/koks i.i.g weg kan ik je vertellen. Nou ja, op Herman na dus en wat meepraters die door hem gefêteerd worden.(iemand zijn vriendschap kopen heet dat)

Daarnaast heeft hij als PR vrouw een oud-journalist van het AD die wel zorg draagt dat hij altijd positieve berichtgeving krijgt vanuit het AD,Metro en De Buik. Dat heet dus manipulatie in goed Nederlands.
Hoewel misschien enigszins brutaal, vraag ik me in deze eigenlijk af hoe jouw relatie met François is. Puur zakelijk en elkaar kennend uit het culinaire milieu?

In eerdere verslagen lijken jullie aardig amicaal met elkaar om te gaan; de vraag rijst dan bij mij, zeker na het lezen van je reactie net, of jij niet ook zogenaamd gefêteerd wordt/werd? Wellicht onbewust? :)
Half bezopen is weggegooid geld.
  zondag 25 september 2016 @ 13:40:34 #75
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165552463
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 10:06 schreef lighted het volgende:

[..]

Want aardappel, zout, olie, mosterd, eieren zijn duur? Arbeidsuren? hahaha
Ik rechtvaardig de prijs niet, ik zeg alleen dat deze verhouding realistischer is dan in de snackbar. Dat je het industrieel eenvoudig in grote hoeveelheden kunt klaarmaken lijkt me duidelijk en dat is de reden dat we er zo weinig voor betalen. Als je hier dan voor weinig geld een mooie verse mayo krijgt. Ik vind 7,50 voor een verse friet niet verschrikkelijk als je bedenkt dat diepvries farmfrites met gouda's glorie in de snackbar ook 3,50 kost.

Neemt niet weg dat er ook snackbars zijn die je voor 3,50 verse friet serveren. Met verse mayo is de spoeling al dunner.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_165552846
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 13:02 schreef PierreTT het volgende:

Hoewel misschien enigszins brutaal, vraag ik me in deze eigenlijk af hoe jouw relatie met François is. Puur zakelijk en elkaar kennend uit het culinaire milieu?
Yup...en daar groeide indertijd een vriendschap uit.

quote:
In eerdere verslagen lijken jullie aardig amicaal met elkaar om te gaan; de vraag rijst dan bij mij, zeker na het lezen van je reactie net, of jij niet ook zogenaamd gefêteerd wordt/werd? Wellicht onbewust? :)
Zeker werd/word ik dat ook, alleen het grote verschil is dat ik er altijd opstond dat ik gewoon voor mijn eten en drinken betaalde. De volle mep en geen kortingen! Dat staat haaks op wat vele van zijn gasten of zogenaamde 'vrienden die rond hem hangen en naar de mond praten meestal 'doen om uiteindelijk gratis te kunnen eten en drinken.

Heel simpel:

Hij bestiert een business waarmee hij zijn inkomen moet verdienen. Ongeacht of je nu als vriend langskomt,op dat moment ben je een gast die toevalligerwijs ook nog een vriend is, maar dat maakt dan niet dat je een soort privilege hebt gratis iets te eisen of te verwachten,iets wat ik al zovaak in de horeca ben tegengekomen met van die types die altijd lansgkomen,rondhangen bij de baas in de hoop gratis te kunnen eten en drinken.

Als we samen gingen stappen dan is het gewoon als echte vrienden onder elkaar en gratis hier en gratis daar eten en drinken en dus anders. En wie de rekening betaalt is totaal niet belangrijk. (meestal is dat een gevecht want zowel hij als ik wilden altijd de rekening betalen en was het dus elke keer een list verzinnen eerder dan de ander te zijn. Hint: Ik was altijd mijn handen voor het eten en ga dus even langs de maitre en geef dan de order dan er geen rekening openstaat als iemand om de rekening vraagt waardoor 'bolle' dan altijd achter het net vist met betalen.)

En krijg ik eens wat gratis dan volgt er door mij altijd een tip die in verhouding staat tot wat ik kreeg. Zo krijg je nooit scheve ogen en heb ik het gratis,hoe goed bedoelt,"afgekocht"zodat er nooit gezegd kan worden: " Jij bent mij iets verschuldigd. "
pi_165556438
quote:
3s.gif Op zondag 25 september 2016 14:01 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Yup...en daar groeide indertijd een vriendschap uit.

[..]

Zeker werd/word ik dat ook, alleen het grote verschil is dat ik er altijd opstond dat ik gewoon voor mijn eten en drinken betaalde. De volle mep en geen kortingen! Dat staat haaks op wat vele van zijn gasten of zogenaamde 'vrienden die rond hem hangen en naar de mond praten meestal 'doen om uiteindelijk gratis te kunnen eten en drinken.

Heel simpel:

Hij bestiert een business waarmee hij zijn inkomen moet verdienen. Ongeacht of je nu als vriend langskomt,op dat moment ben je een gast die toevalligerwijs ook nog een vriend is, maar dat maakt dan niet dat je een soort privilege hebt gratis iets te eisen of te verwachten,iets wat ik al zovaak in de horeca ben tegengekomen met van die types die altijd lansgkomen,rondhangen bij de baas in de hoop gratis te kunnen eten en drinken.

Als we samen gingen stappen dan is het gewoon als echte vrienden onder elkaar en gratis hier en gratis daar eten en drinken en dus anders. En wie de rekening betaalt is totaal niet belangrijk. (meestal is dat een gevecht want zowel hij als ik wilden altijd de rekening betalen en was het dus elke keer een list verzinnen eerder dan de ander te zijn. Hint: Ik was altijd mijn handen voor het eten en ga dus even langs de maitre en geef dan de order dan er geen rekening openstaat als iemand om de rekening vraagt waardoor 'bolle' dan altijd achter het net vist met betalen.)

En krijg ik eens wat gratis dan volgt er door mij altijd een tip die in verhouding staat tot wat ik kreeg. Zo krijg je nooit scheve ogen en heb ik het gratis,hoe goed bedoelt,"afgekocht"zodat er nooit gezegd kan worden: " Jij bent mij iets verschuldigd. "
Ik heb ook altijd strijd met mijn vrienden over wie er betaald :') pfffffft wat een bullshit
  zondag 25 september 2016 @ 18:57:57 #78
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_165558809
Ik niet. Ik betaal gewoon mijn deel of de helft. Going dutch, bevalt me prima. Hoef je ook niks bij te houden of je bekocht te voelen of gematst.
  Moderator / Miss SHO zondag 25 september 2016 @ 19:07:32 #79
22592 crew  Ole
pi_165559013
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 18:57 schreef RobinOok het volgende:
Ik niet. Ik betaal gewoon mijn deel of de helft. Going dutch, bevalt me prima. Hoef je ook niks bij te houden of je bekocht te voelen of gematst.
Hier ook. Geen gedoe later.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_165560463
Als ik uitga in gezelschap van echte vrienden en ik heb het voorgesteld dan is het gewoon mijn rekening van de avond. Dat is geen vraag maar gewoon een regel bij mij. Vind ik ook normaal want anders je echte vrienden uitnodigen en vervolgens ze laten meebetalen in de rekening vnd ik erg kinderachtig en klein denken. En aangezien 'bolle' (Aruba)ook uit een andere cultuur komt,zie ik bij hem precies dezelfde manier van handelen.

Ik kan er ook slecht tegen als mensen mij uitnodigen een hapje mee te gaan eten (of dinken) en vervolgens aan het eind van de avond voorstellen de rekening te delen. Ik weet dat het erg on-Nederlands klinkt maar misschien is dat dan een deel van de USA way of life dat nog altijd in mij zit dat jij je gasten die jij uitnodigt niet met een rekening opzadelt. Tenzij jij vooraf duidelijk maakt dat je het niet zo breed hebt en dus wilt delen. Dan is er niks aan de hand en logisch dat je dan deelt in de kosten.

Dus als ik bij wijze van met 'Bep' wat zou gaan happen,en ik stel het voor, dan wl ik geen "going dutch" taferelen na afloop.Sta je erop, dan beledig je mij. *)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2016 20:10:19 ]
pi_165563045
Wij delen de rekening door het aantal volwassenen.
Heel simpel.
Make my day!
  zondag 25 september 2016 @ 21:41:58 #82
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_165563407
quote:
2s.gif Op zondag 25 september 2016 20:08 schreef Iwanius het volgende:
Ik kan er ook slecht tegen als mensen mij uitnodigen een hapje mee te gaan eten (of dinken) en vervolgens aan het eind van de avond voorstellen de rekening te delen. Ik weet dat het erg on-Nederlands klinkt maar misschien is dat dan een deel van de USA way of life dat nog altijd in mij zit dat jij je gasten die jij uitnodigt niet met een rekening opzadelt. Tenzij jij vooraf duidelijk maakt dat je het niet zo breed hebt en dus wilt delen. Dan is er niks aan de hand en logisch dat je dan deelt in de kosten.
Vind deze wel grappig. Heb vanavond een Chinees buffet op tafel gezet voor de familie, vroeg mijn zusje na afloop: kan ik nog wat voor je terug doen? Of had ik nog wat mee moeten nemen voor je? Ik had ze uitgenodigd dus natuurlijk hoefde dat niet, maar dat is ook een kwestie van goed opgevoed zijn. Niet zomaar ergens vanuit gaan en accepteren als je iets wordt gegeven, maar proberen altijd goed terug te zijn naar mensen die goed zijn voor jou. Als ik kook voor mensen ben ik vaak best wat geld kwijt, maar dat mogen ze compenseren met een wijntje ofzo. Wie goed doet, goed ontmoet. Ik snap jouw principe daarom wel (ik wil ook nogal eens zo principieel zijn), maar ik snap ook dat anderen dus proberen iets terug te doen.
pi_165745123
Iwanus, heb je geen zin meer om eetervaringen te plaatsen ?
Ik heb nu niets meer te lezen op mijn werk ;(
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 10:50:24 #84
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_165745428
quote:
2s.gif Op zondag 25 september 2016 20:08 schreef Iwanius het volgende:
Dus als ik bij wijze van met 'Bep' wat zou gaan happen,en ik stel het voor, dan wl ik geen "going dutch" taferelen na afloop.Sta je erop, dan beledig je mij. *)
Heb daar vroeger heel wat ruzies over gehad met dates die gingen stampvoeten als ik niet wilde dat zij de rekening betaalden. Dan ging ik ook gewoon stampvoeten. Lekker, allebei stampvoeten en briesen dat de ander je beledigt als je je zin niet krijgt.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 4 oktober 2016 @ 11:02:45 #85
414785 sirdanilot
pi_165745589
Ik kom wat dat betreft uit 2 verschillende culturen want in mijn cultuur heb je ook het gevecht om de rekening te betalen. Maar hier in NL doe ik het gewoon op zn nederlands en delen we het gewoon.

Sowieso het handigst als student want dan heb je het niet zo breed.

En in NL vind ik het ook niks om alles te betalen want het idee daarachter is dan dat de ander je later weer eens uitnodigt en dan alles betaalt, maar dat gebeurt in NL never te nooit niet. Met eten, ergens iets drinken of wat dan ook.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 11:06:30 #86
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_165745658
Bij mij ligt t eraan met wie ik ga eten. Er zijn mensen waarbij we standaard gewoon de rekening door t aantal personen delen, en er zijn mensen waarmee ik afwisselend de ene keer wel of juist niet betaal.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_165748492
Gelukkig bestaat mijn vriendenkring alleen uit mensen voor wie het geld van ondergeschikt belang is als we gaan uiteten en het vooral gezellig en uitstekend eten moet zijn. Heeft iemand het niet voor die dag, dan zegt hij dat gewoon vooraf, en pakt gewoon 1 vd anderen gewoon de hele rekening. Daar is nooit een discussie over, dat gebeurd gewoon, en dat vind ik ook de fijnste manier om zaken op te lossen. Gewoon uit jezelf iets oppakken en voor je rekening nemen zonder boeh of bah .En al die randverschijnselen die je dan hoort van: "Ja maar dan ben je verplicht iets terug te doen."Ja en? komt het niet dan word daar echt niet moeilijk over gedaan want daar wordt nooit aangedacht danwel rekening mee gehouden. Op dat moment kiest iemand geheel uit vrij wil en zonder dubbele agenda iets op te lossen waar anderen dit nalaten.

Ik erger mij dood als ik weleens bij anderen ben en als de rekening komt iedereen dan elkaar schaapachtig gaat zitten aankijken en dan ook nog als het eten en drinken allemaal goed was,gaat zitten muggeziften over wat zij gegeten en gedronken hebben alsof ze zo min mogelijk willen bijdragen. Ik kan dat soort mensen wel letterlijk schieten of de huid vol schelden ( weleens gedaan in een volle zaak ) want ik haat dat gewoon. Klein burgerlijk muggeziften om iets zoals de rekening. Daarom mijd ik ook meestal etentjes van anderen waarvan ik kan weten dat er gedonder komt wanneer de rekening op tafel komt.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2016 13:32:44 ]
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 13:35:56 #88
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165748699
Oké. Duidelijk. De rekening is voor jou als we gaan eten. *) :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 13:38:38 #89
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_165748759
Dat gesplits van de rekening tot de komma nauwkeurig hou ik ook niet van, maar misschien heeft iemand wel een goedkoop gerecht gekozen vanwege krap bij kas. Dan is het totaalbedrag verdelen over iedereen ook niet eerlijk of fijn voor die persoon met weinig geld.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 13:39:27 #90
62913 Blik
The one and Only!
pi_165748776
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 13:35 schreef golfer het volgende:
Oké. Duidelijk. De rekening is voor jou als we gaan eten. *) :')
:D
pi_165748843
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 13:38 schreef egeltje1985 het volgende:
Dat gesplits van de rekening tot de komma nauwkeurig hou ik ook niet van, maar misschien heeft iemand wel een goedkoop gerecht gekozen vanwege krap bij kas. Dan is het totaalbedrag verdelen over iedereen ook niet eerlijk of fijn voor die persoon met weinig geld.
Ja daar houd ik dus ook niet van. Als je krap bij kas zit blijf je maar een keer thuis. Als er apart betaald moet worden, gewoon 1 afrekenen en de rest terugbetalen of overmaken gedeeld door het aantal personen.
pi_165749550
Mja wij hebben het helaas niet zo breed. En onze vrienden ook niet trouwens. Rekening wordt altijd gesplitst door het aantal personen.
Werkt prima.
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:25:49 #93
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165749758
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 13:42 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja daar houd ik dus ook niet van. Als je krap bij kas zit blijf je maar een keer thuis. Als er apart betaald moet worden, gewoon 1 afrekenen en de rest terugbetalen of overmaken gedeeld door het aantal personen.
Ik zie het probleem niet zo, als ze de rekening brengen kun je toch gewoon even rekenen wat je verteerd hebt en dat op tafel leggen? :? Ik zie het probleem niet zo
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165750002
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 14:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik zie het probleem niet zo, als ze de rekening brengen kun je toch gewoon even rekenen wat je verteerd hebt en dat op tafel leggen? :? Ik zie het probleem niet zo
Ja? Ik vind het stom en vervelend en centenneukerig als er echt uitgeteld gaat worden wie wat gehad heeft. Als het zo moet dan ga ik liever niet met diegene uit eten. Het zegt vaak ook wat over het karakter van de persoon als het met dit soort dingen al zo pietluttig gaat. Prima hoor, moet iedereen zelf weten, maar dat is dan niet mijn soort mensen.
pi_165750788
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 14:39 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja? Ik vind het stom en vervelend en centenneukerig als er echt uitgeteld gaat worden wie wat gehad heeft. Als het zo moet dan ga ik liever niet met diegene uit eten. Het zegt vaak ook wat over het karakter van de persoon als het met dit soort dingen al zo pietluttig gaat. Prima hoor, moet iedereen zelf weten, maar dat is dan niet mijn soort mensen.
Het zijn in mijn ervaring ook de mensen die nooit fooi geven.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 15:35:01 #96
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165751215
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 15:15 schreef FrankRicard het volgende:

Het zijn in mijn ervaring ook de mensen die nooit fooi geven.
Die vinden over het algemeen ook al de McDonalds 'uit eten' gaan.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 17:50:18 #97
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_165753326
Lekker belangrijk hoe men wenst te betalen.

De een heb poen zat om de hele zaak 5 rondjes te doen en dan nog een bult flappen in z'n achterzak om z'n reet mee af te vegen en de ander heb 3 maanden moet schrapen om een lekker 3 gangen aanbiedingkje te kunnen eten met een huiswijntje.

Kun je wel lopen mekkeren over kleinburgerlijkheid maar zelf toon je je net zo kleinburgelijk door af te geven op mensen die het niet doen zoals in jouw straatje past. Beetje de elitaire lul uithangen hier op fok totdat je door de mand valt met je Hermes-tas.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 18:22:38 #98
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_165753807
Mensen met hun 'principes' over wie wat MOET betalen,ofbhoe een rekening verdeeld MOET worden. Wat is er mis met even overleggen en kijken waar in die situatie iedereen zich t beste bij voelt. Als je dan graag de grote meneer uithangt en voor iedereen wil betalen stel je dat maar voor. En als iemand per se zelf wil betalen dan laat je m lekker zelf betalen. Of als je allemaal 14 gangen met wijn en koffie en weetikwat hebt gehad deel je de rekening lekker door t aantal personen, en als de een kreeft met kaviaar en champagne had en de ander kipfilet met een aardappel en kraanwater dan kijk je wat kritischer naar de verdeling van de rekening.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 4 oktober 2016 @ 20:43:49 #99
414785 sirdanilot
pi_165757092
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 13:29 schreef Iwanius het volgende:
Gelukkig bestaat mijn vriendenkring alleen uit mensen voor wie het geld van ondergeschikt belang is als we gaan uiteten en het vooral gezellig en uitstekend eten moet zijn. Heeft iemand het niet voor die dag, dan zegt hij dat gewoon vooraf, en pakt gewoon 1 vd anderen gewoon de hele rekening. Daar is nooit een discussie over, dat gebeurd gewoon, en dat vind ik ook de fijnste manier om zaken op te lossen. Gewoon uit jezelf iets oppakken en voor je rekening nemen zonder boeh of bah .En al die randverschijnselen die je dan hoort van: "Ja maar dan ben je verplicht iets terug te doen."Ja en? komt het niet dan word daar echt niet moeilijk over gedaan want daar wordt nooit aangedacht danwel rekening mee gehouden. Op dat moment kiest iemand geheel uit vrij wil en zonder dubbele agenda iets op te lossen waar anderen dit nalaten.

Ik erger mij dood als ik weleens bij anderen ben en als de rekening komt iedereen dan elkaar schaapachtig gaat zitten aankijken en dan ook nog als het eten en drinken allemaal goed was,gaat zitten muggeziften over wat zij gegeten en gedronken hebben alsof ze zo min mogelijk willen bijdragen. Ik kan dat soort mensen wel letterlijk schieten of de huid vol schelden ( weleens gedaan in een volle zaak ) want ik haat dat gewoon. Klein burgerlijk muggeziften om iets zoals de rekening. Daarom mijd ik ook meestal etentjes van anderen waarvan ik kan weten dat er gedonder komt wanneer de rekening op tafel komt.
Ik vraag me wel eens af hè iwanius, is het zo dat je al je hele leven leeft onder het motto 'geld speelt geen rol' (en dus ook de financiele middelen daarvoor altijd hebt gehad) of heb je ook een periode in je leven gehad dat je het niet zo breed had?

Het sentiment van je post ben ik het verder gewoon mee eens hoor, mensen die alles op de komma nauwkeurig gaan zitten uitrekenen vind ik ook irritant of uberhaupt er moeilijk over doen. Maar verdelen kan ook makkelijk gaan als iemand gewoon een 50je neerlegt en de rest dan b.v. een paar tientjes en twintigjes erbij, het hoeft dan niet op de euro nauwkeurig te kloopen. Het overschot is gewoon fooi.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 4 oktober 2016 @ 20:47:03 #100
414785 sirdanilot
pi_165757168
Bij mijn familie is het trouwens ook altijd wel zo dat er altijd 1 iemand is die het betaalt. Maar zo vaak gaan we niet uiteten met familie. Vaak gewoon thuis en dan wordt er lekker eten bereid (en die kosten zijn uiteraard van het huis waar het is dat spreekt vanzelf). Hóóguit breng je een taart of salade mee uit aardigheid.

Maar ja ik ga ook wel eens uit eten met wat vrienden waar er ook bij zitten die hooguit kennisen zijn en dan is iedereen ook nog eens student, dus dan wordt het wel gewoon verdeeld. Een tientje of twintige meer of minderis voor een student nu eenmaal een big deal.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_165757534
Toevallig was ik dit weekend in Rotterdam, vele bekende plekken uit deze topics voorbij zien komen ;-). Iwanius of iemand anders trouwens bij Little V gegeten? Ik wou daar heen maar zat stamp vol op een zondag avond.. Goed of matig en gewoon pech?
pi_165759708
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 21:01 schreef mytec het volgende:
Toevallig was ik dit weekend in Rotterdam, vele bekende plekken uit deze topics voorbij zien komen ;-). Iwanius of iemand anders trouwens bij Little V gegeten? Ik wou daar heen maar zat stamp vol op een zondag avond.. Goed of matig en gewoon pech?
Daarvoor moet je in Den Haag ook altijd minimaal 4 weken van tevoren reserveren. Altijd stampensvol.
Het is goed, niet bijzonder. En vind andere keukens lekkerder dan d Vietnamese, maar dat is een kwestie van smaak.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_165760001
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 21:01 schreef mytec het volgende:
Toevallig was ik dit weekend in Rotterdam, vele bekende plekken uit deze topics voorbij zien komen ;-). Iwanius of iemand anders trouwens bij Little V gegeten? Ik wou daar heen maar zat stamp vol op een zondag avond.. Goed of matig en gewoon pech?
De Vietnamese keuken staat nou niet enorm bekend om haar bijzonderheid, is meer simpel en meestal gezond. Little V biedt dan wat meer keus dan een gemiddelde Vietnamese toko. Wat ze maken doen ze niet slecht, maar het is vooral een hippe tent, niet omdat ze super goed zijn. Je kan er prima eten, vooral als je iets anders wilt dan de voor ons bekendere keukens, maar ook niet meer dan dat.
pi_165761423
Ok dankjewel niks gemist dus, ik keek er wel raar van op. Omdat het goot en we de trein moesten halen is het de va piano/ veloce geworden.. Prima maar niks bijzonder
pi_165761451
Ik ben naar Little V geweest tijd terug en er nooit een recensie over geschreven (nog doen) en ik vind het net zo als Pho,maar zo zo. (commerciele aangepaste keuken dus) Niet voor herhaling vatbaar. Eigenlijk heeft user DarkerThanBlack het al goed samengevat.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 20:43 schreef sirdanilot het volgende:

Ik vraag me wel eens af hè iwanius, is het zo dat je al je hele leven leeft onder het motto 'geld speelt geen rol' (en dus ook de financiele middelen daarvoor altijd hebt gehad) of heb je ook een periode in je leven gehad dat je het niet zo breed had?
Ja, die heb ik zeker gekend. Jarenlang vanaf mijn jeugd. Ik heb het vanaf dat ik kind was nooit breed gehad thuis en dus altijd geprobeerd mijzelf te verbeteren en altijd op zoek te gaan naar manieren om mijn leven aangenamer te maken en eventueel ook voor hen om mij heen. Kwestie van willen en niet opgeven en weer opstaan en doorgaan als je weer met een tegenslag hebt te maken, iets dat ik tegenwoordig bij 3/4 van de huidige generaties mis.

Daar heb ik ook geleerd om zuinig te zijn. En hoe vreemd het klinkt: Ik ben dat in de basis nog steeds. Als ik al iets koop dan doe ik dat in mei of februari wanneer men dus uitverkooptijd heeft. Dagelijkse boodschappen? Niks Appie Heijn maar gewoon de Lidle, Aldi of soms Bas vd Heijden. Gewoon om geen zin hebben de volle mep te betalen. Luiheid,gemakzucht? Wie zal het zeggen. I.i.g. staat het natuurlijk haaks op mijn uitgave patroon als ik uiteten of op reis ga. Het antwoord daarop is dat dat nog 1 vd weinigen dingen zijn waarop ik niet wil bezuinigen, omdat ik ook een dagje ouder wordt en dat dus nog als het laatste beetje luxe zie waar ik van wil of kan genieten.

Maar de tijd van dat ik op maat gemaakte overhemden droeg i.c.m. met bretels,pantalons,dure schoenen, of maatpakken,single/double breasted is voor mij echt voorbij. Het hangt maar in mijn kasten stof te happen te samen met de legio overhemden,truien,vesten,korte jassen,lange jassen van alle topmerken. Als ik tegenwoordig de moeite neem ergens heen te gaan waar je toch een beetje representatief er moet uitzien, dan draag ik meestal een coltrui i.c.m. een pantalon en gympen. Maar hoeft het niet, dan zul je mij vaak zien rondlopen als een zwerver met gympen,khaki broek met vlekken en een polo/t-shirt.. Erg onverzorgd,maar ik voel mij daar wel bij dat slonzige.

Anderzijds kan ik soms ook erg krenterig en zelfs recalcitrant zijn als iets voor mij niet in verhouding staat tot datgene wat men aanbiedt, en men volhoudt dat het wel in verhouding staat. Vervelende is dat ik vaak namelijk al weet wat zoiets kost en wat dus redelijkerwijs gevraagd mag worden en niet wat men vraagt uit pure hebberigheid. Onrecht is een ander iets waar ik erg slecht tegen kan, helemaal als je weet dat je gelijk hebt en de ander gewoon de boel belazert. Meestal probeer ik het pratend nog op te lossen,lukt dat niet dat ben ik het straatschoffie van de jaren 60, die zijn vuisten laat spreken,ongeacht of ik zelf ook wat oploop of later ervoor op het bureau moet zitten. De ander zal boeten en het voelen, nu of later.

De andere kant van mij is dat ik erg gul ben, of kan zijn als ik wil, voor iets of naar mensen in bepaalde situaties. Mijn neefjes en nichtjes kunnen erover meepraten. Ook altijd oog voor de zwakkeren gehad en ben daar al jaren in actief op verschillende gebieden, gewoon omdat ik het een morele plicht vind wanneer je het zelf goed hebt en je wat kan veroorloven. Ik kan lieden die alsmaar praten hoe goed ze het hebben niet uitstaan, vooral als het over niks gaat.

Eigenlijk geef ik anno 2016 meer om het menselijke aspect tussen mensen onderling dan het hele materiele gedoe van "heb ik een mooier huis,auto, of vakantie dan jij?" Ik vind het veel leuker en interessanter met iemand gewoon als mensen onder elkaar over van alles en nog in deze wereld te praten.Ja, zelfs over zaken waar ik misschien geen enkele binding mee heb.'

quote:
Het sentiment van je post ben ik het verder gewoon mee eens hoor, mensen die alles op de komma nauwkeurig gaan zitten uitrekenen vind ik ook irritant of uberhaupt er moeilijk over doen. Maar verdelen kan ook makkelijk gaan als iemand gewoon een 50je neerlegt en de rest dan b.v. een paar tientjes en twintigjes erbij, het hoeft dan niet op de euro nauwkeurig te kloopen. Het overschot is gewoon fooi.
Ik vind dat als je met zijn allen gezellig gaat uiteten de rekening van het minste belang moet zijn. Als er van tevoren afspraken worden gemaakt,prima,ga ik in mee, maar anders neem ik graag het op mij helemaal als ik laat merken dat ik graag het beste en fijnste aan drank en spijzen laat aanrukken. Je gaat tenminste uiteten met zijn allen om te genieten en dan kan je beter het lekkerste van het lekkerste uitkiezen en niet je zorgen moeten maken na afloop of het wel te betalen is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2016 10:12:37 ]
pi_165761563
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 23:13 schreef Iwanius het volgende:
Meestal probeer ik het pratend nog op te lossen,lukt dat niet dat ben ik het straatschoffie van de jaren 60 die zijn vuisten laat spreken,ongeacht of ik zelf ook wat oploop of later ervoor op het bureau moet zitten. De ander zal boeten en het voelen, nu of later.
Anekdotes graag. :')
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 23:54:12 #107
6941 APK
Factual, I think.
pi_165762311
The ego has landed.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 5 oktober 2016 @ 00:51:12 #108
24752 mandatory
Wat moet je nou?
pi_165762880
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 23:13 schreef Iwanius het volgende:
Ik ben naar Little V geweest tijd terug en er nooit een recensie over geschreven (nog doen) en ik vind het net zo als Pho,maar zo zo. (commerciele aangepaste keuken dus) Niet voor herhaling vatbaar. Eigenlijk heeft user DarkerThanBlack het al goed samengevat.

[..]

Nee, ik heb het vanaf dat ik kind was nooit breed gehad thuis en dus altijd geprobeerd mijzelf te verbeteren en altijd op zoek te gaan naar manieren om mijn leven aangenamer te maken en eventueel ook voor hen om mij heen. Kwestie van willen en niet opgeven en weer opstaan en doorgaan als je weer met een tegenslag hebt te maken, iets dat ik tegenwoordig bij 3/4 van de huidige generaties mis.

Daar heb ik ook geleerd om zuinig te zijn. En hoe vreemd het klinkt: Ik ben dat in de basis nog steeds. Als ik al iets koop dan doe ik dat in mei of februari wanneer men dus uitverkooptijd heeft. Gewoon om geen zin te hebben de volle mep te betalen. Luiheid,gemakzucht? Wie zal het zeggen en staat natuurlijk haaks op mijn uitgave patroon op eetgebied of wanneer ik op reis ga. Het antwoord daarop is dat dat nog 1 vd weinigen dingen zijn waarop ik niet wil bezuinigen omdat ik ook een dagje ouder wordt en dat dus nog als het laatste beetje luxe zie waarvan ik wil of kan genieten.

Maar de tijd van dat ik op maat gemaakte overhemden droeg i.c.m. met bretels,pantalons,dure schoenen, of maatpakken,single/double breasted is voor mij echt voorbij. Het hangt maar in mijn kasten stof te happen te samen met de legio overhemden,truien,vesten,korte jassen,lange jassen van alle topmerken. Als ik tegenwoodig de moeite neem ergens heen te gaan waar je toch een beetje representatief er moet uitzien, dan draag ik meestal een coltrui met een spencer of vest i.c.m. een grijze pantalon en zwarte schoenen. Maar hoeft het niet, dan zul je mij vaak zien rondlopen als een zwerver met gympen,khaki broek met vlekken en een polo/t-shirt.. Erg onverzorgt,maar ik voel mij daar wel bij gek genoeg.

Anderzijds kan soms ook erg krenterig en zelfs recalcitrant zijn als iets voor mij niet in verhouding staat tot datgene wat men aanbiedt en men volhoudt dat het wel in verhouding staat. Vervelende is dat ik vaak namelijk al weet wat zoiets kost en wat dus redelijkerwijs gevraagd mag worden en niet wat men vraagt uit pure hebberigheid. Onrecht is een ander iets waar ik erg slecht tegen kan helemaal als je weet dat je gelijk hebt en de ander gewoon de boel belazert. Meestal probeer ik het pratend nog op te lossen,lukt dat niet dat ben ik het straatschoffie van de jaren 60 die zijn vuisten laat spreken,ongeacht of ik zelf ook wat oploop of later ervoor op het bureau moet zitten. De ander zal boeten en het voelen, nu of later.

De andere kant van mij is dat ik erg gul ben of kan zijn als ik wil voor iets of naar mensen in een bepaalde situatie. Mijn neefjes en nichtjes kunnen erover meepraten. Ook altijd oog voor de zwakkeren gehad en ben daar al jaren in actief op allerlei gebied, gewoon omdat ik het een morele plicht vind als je het zelf goed hebt en je wat kan veroorloven. Ik kan lieden die alsmaar praten hoe goed ze het hebben niet uitstaan vooral als het over niks gaat.

Eigenlijk geef ik anno 2016 meer om het menselijke aspect tussen mensen onderling dan het hele materiele gedoe van "heb ik een mooier huis,auto, of vakantie dan jij?" Ik vind het veel leuker en interessanter met iemand gewoon als mensen onder elkaar over van alles en nog in deze wereld te praten.Ja, zelfs over zaken waar ik misschien geen enkele binding mee heb.'

[..]

Ik vind dat als je met zijn allen gezellig gaat uiteten de rekening van het minste belang moet zijn. Als er van tevoren afspraken worden gemaakt,prima,ga ik in mee, maar anders neem ik graag het op mij helemaal als ik laat merken dat ik graag het beste en fijnste aan drank en spijzen laat aanrukken. Je gaat tenminste uiteten met zijn allen om te genieten en dan kan je beter het lekkerste van het lekkerste uitkiezen en niet je zorgen moeten maken na afloop of het wel te betalen is.
Ik moest een beetje overgeven toen ik dit las.
Bladiebla...
pi_165763246
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 13:42 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja daar houd ik dus ook niet van. Als je krap bij kas zit blijf je maar een keer thuis. Als er apart betaald moet worden, gewoon 1 afrekenen en de rest terugbetalen of overmaken gedeeld door het aantal personen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 14:39 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja? Ik vind het stom en vervelend en centenneukerig als er echt uitgeteld gaat worden wie wat gehad heeft. Als het zo moet dan ga ik liever niet met diegene uit eten. Het zegt vaak ook wat over het karakter van de persoon als het met dit soort dingen al zo pietluttig gaat. Prima hoor, moet iedereen zelf weten, maar dat is dan niet mijn soort mensen.
En als iemand als enige kreeft met kaviaar (bij wijze van) bestelt? En als dat dan ook nog juist die persoon is die krap bij kas zit en als de rekening toch gedeeld wordt dan maar meteen uitpakt? Betaal je dan zonder enige bedenkingen vrolijk deels voor zijn/haar gerecht?

Ik ga er overigens vanuit dat we het over flinke prijsverschillen (zeg >30%) hebben, niet over 1 euro 15.
pi_165763267
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 02:10 schreef silverhill het volgende:

[..]

[..]

En als iemand als enige kreeft met kaviaar (bij wijze van) bestelt? En als dat dan ook nog juist die persoon is die krap bij kas zit en als de rekening toch gedeeld wordt dan maar meteen uitpakt? Betaal je dan zonder enige bedenkingen vrolijk deels voor zijn/haar gerecht?

Ik ga er overigens vanuit dat we het over flinke prijsverschillen (zeg >30%) hebben, niet over 1 euro 15.
Ja dan ook. Maakt me niet uit. Gebeurt ook vaak dat bijvoorbeeld iemand alleen drie spaatjes drinkt (want moeten rijden) en de rest uitpakt met wijn. Gewoon door het aantal mensen delen. De ene keer word je bevoordeeld en de andere keer benadeeld. Soit.
pi_165765044
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 02:10 schreef silverhill het volgende:

[..]


[..]

En als iemand als enige kreeft met kaviaar (bij wijze van) bestelt? En als dat dan ook nog juist die persoon is die krap bij kas zit en als de rekening toch gedeeld wordt dan maar meteen uitpakt? Betaal je dan zonder enige bedenkingen vrolijk deels voor zijn/haar gerecht?

Ik ga er overigens vanuit dat we het over flinke prijsverschillen (zeg >30%) hebben, niet over 1 euro 15.
De eerste vraag die je moet stellen is waarom je met zo'n iemand aan dezelfde tafel zit. Dat is gelijk ook je antwoord wat je gaat doen.
pi_165765137
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 09:32 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

De eerste vraag die je moet stellen is waarom je met zo'n iemand aan dezelfde tafel zit. Dat is gelijk ook je antwoord wat je gaat doen.
Ook dat is waar. Met de mensen waar ik mee ga eten zal zoiets gewoon niet voorkomen.
pi_165765511
Hoe dan ook:

Als ik met mensen ga uiteten moeten het gezellige mensen zijn. Mensen die een verhaal hebben ongeacht rang of stand dat vind ik interessant. En om de feestvreugde te verhogen moet het eten dan ook top zijn. En dat kan een sterren-toko zijn maar ook gewoon een hele goed brasserie of deli. Als de drank en het voedsel maar goed en lekker is. En "Ja"als er goede kaviaar op de kaart staat en goede champagne, dan zal ik in gezelschap altijd voorstellen of mensen er trek in hebben of tenminste het willen proberen als ze het niet kennen. Vaak zeg ik erbij dat zij die dit wel willen proberen zich geen zorgen hoeven te maken over de rekening want "it's on me" mocht het vanwege de prijs voor sommigen boven hun budget gaan.(je ziet..oog voor een ieder zijn portemonnee)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2016 10:07:10 ]
  Moderator woensdag 5 oktober 2016 @ 10:29:29 #114
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165765804
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 17:50 schreef fathank het volgende:
Kun je wel lopen mekkeren over kleinburgerlijkheid maar zelf toon je je net zo kleinburgelijk door af te geven op mensen die het niet doen zoals in jouw straatje past. Beetje de elitaire lul uithangen hier op fok totdat je door de mand valt met je Hermes-tas.
Precies dit.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 14:39 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja? Ik vind het stom en vervelend en centenneukerig als er echt uitgeteld gaat worden wie wat gehad heeft. Als het zo moet dan ga ik liever niet met diegene uit eten. Het zegt vaak ook wat over het karakter van de persoon als het met dit soort dingen al zo pietluttig gaat. Prima hoor, moet iedereen zelf weten, maar dat is dan niet mijn soort mensen.
Dat hoeft helemaal niet centenneukerig te zijn. Ik zou me dan ook bezwaard voelen en duurder gerecht te nemen dan een tafelgenoot doet. Als ik carpachio wil als voor- en lamsvlees als hoofdgerecht terwijl een ander een salade en een schnitzel besteld zou ik het lullig vinden als een ander dat aan mee betaalt.

En ik ga heus niet tot op de cent lopen uittellen, ik reken vrij ruim, in het voordeel van de gastheer. Dat doet iedereen dus zit er ook wel een fooi in.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 5 oktober 2016 @ 12:16:32 #115
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165767554
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 10:29 schreef derLudolf het volgende:
Als ik carpachio wil als voor- en lamsvlees als hoofdgerecht terwijl een ander een salade en een schnitzel besteld zou ik het lullig vinden als een ander dat aan mee betaalt.

Alsof dat dure elitaire gerechten zijn? Het ene gerecht is misschien 2 euro duurder dan het andere. Gewoon delen dus.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 5 oktober 2016 @ 12:20:09 #116
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_165767635
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 12:16 schreef golfer het volgende:

[..]

Alsof dat dure elitaire gerechten zijn? Het ene gerecht is misschien 2 euro duurder dan het andere. Gewoon delen dus.
Dus jij gaat bepalen hoe een ander wenst te betalen. Ben jij van de betaalpolitie ofzo.

Is het zo moeilijk om opvattingen te accepteren die niet binnen je eigen straatje passen?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 5 oktober 2016 @ 12:36:03 #117
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165767951
quote:
10s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 12:20 schreef fathank het volgende:

Dus jij gaat bepalen hoe een ander wenst te betalen. Ben jij van de betaalpolitie ofzo.
Ja.
quote:
Is het zo moeilijk om opvattingen te accepteren die niet binnen je eigen straatje passen?
Ja. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_165769738
Komt er behalve dit gebarkebiet over geld nog eens een update? Daarvoor volg ik het topic eigenlijk :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2016 14:07:11 ]
  woensdag 5 oktober 2016 @ 14:10:40 #119
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165769794
Ben wel benieuwd naar Miami, die Amerikanen zijn culinair nogal wisselvallend.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_165769820
quote:
12s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 12:36 schreef golfer het volgende:

[..]

Ja.

[..]

Ja. ;)
Wisten we al wel toch? :P
pi_165780159
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 10:29 schreef derLudolf het volgende:

[knip]

Dat hoeft helemaal niet centenneukerig te zijn. Ik zou me dan ook bezwaard voelen en duurder gerecht te nemen dan een tafelgenoot doet. Als ik carpachio wil als voor- en lamsvlees als hoofdgerecht terwijl een ander een salade en een schnitzel besteld zou ik het lullig vinden als een ander dat aan mee betaalt.

Dat schuldgevoel leg jij je dan echt zelf op en kan je dus niet als een redelijk argument gebruiken.

Je kan namelijk ook je schouders ophalen en nemen wat je lekker lijkt aangezien dat i.c.m.de gezelligheid de insteek van het samenzijn is. Niet om bij elke afweging gelijk rekening te moeten houden met alle 'wereldproblematiek' , want zo kan je bezig blijven.

En als iemand vervolgens een bewuste sneer gaat geven d.m.v. een opmerking over jouw genomen bestelling, anders gezegd denkt leuk te zijn door jouw afwijkende,duurdere keuze,even onder de aandacht te willen brengen, dan zal ik de eerste zijn die dat persoon erop aanspreekt en wel zo dat hij of weggaat of zich gedeisd gaat houden.

quote:
99s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 14:10 schreef XL het volgende:
Ben wel benieuwd naar Miami, die Amerikanen zijn culinair nogal wisselvallend.
Ging wel maar ik zal weer eens in de pen klimmen vanaf volgende week en wat recensies i.c.m. de geschoten foto's gaan opstellen en online zetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2016 22:12:51 ]
pi_165780369
Mijn vriend eet meestal wat goedkoper dan de rest. Die maak.je nou eenmaal gelukkiger met sate dan met biefstuk. Helemaal prima natuurlijk.

Maar hij drinkt weer duurder bij het uitgaan. Dus aan het einde van het verhaal maakt het geen reet uit maar hebben we wel een gezellige avond gehad.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_165781691
Ik ben het er wel mee eens, nodig jij iemand uit dan betaal je. Is het een gezamenlijke beslissing dan niet zeuren als het gewoon een split wordt en jij net 5 euro minder hebt gegeten/gedronken.
pi_165783343
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 23:19 schreef mytec het volgende:
Ik ben het er wel mee eens, nodig jij iemand uit dan betaal je. Is het een gezamenlijke beslissing dan niet zeuren als het gewoon een split wordt en jij net 5 euro minder hebt gegeten/gedronken.
Tja. En als het verschil 50 euro is? Of 100?
Make my day!
pi_165783678


Waar?







Toko May Fong 2.0
West-Kruiskade 52
3014 AT Rotterdam

Vroeger:


© Yelp Rotterdam


Wat at / dronk je?

Niks gegeten wel bestelt en meegenomen naar huis als snack deze hele Pekingeend (lekker warm, dus
kakel verrs) en de prijs is niet duur voor zo een hele eend. ¤ 18,50,-



Impressies / Op of aanmerkingen

Deze toko die ook bij CUL collega RobinOok erg bekend is, is een kleine verborgen parel als het gaat om die typische Kantonese gerechten die je normaliter voor de hoofdprijs bij een restaurant kunt bestellen en verorberen.

Elke dag vers bereidt vanaf 10:30 uur ligt er van alles in de toonbank,verpakt en wel ,en als je geluk hebt dan zie je zelfs al de verse Pekingeend of Buikspek net uit de keuken komen voor de verkoop. Wijs aan wat je wilt, en als dat een baklje wordt met alleen dat rode varkensvlees (cha siew) wat net uit de oven komt, of die verse Pekingeend, dan wordt de order doorgegeven aan de keuken waar net alles vandaan kwam, en verschijnt er binnen 2 minuten een goed gevulde bak met wat je bestelde,al dampend om op te eten. Kijk niet vreemd op als mensen soms wat ze net bestelt hebben gelijk terplekke oppeuzelen gewoon omdat het nog lekker warm is en natuurlijk erg lekker.

Men verkoopt er ook bakjes nasi of bami of groentes en zelfs die typische kantonese 'dim sum' hapjes zoals chicken feet'. 'De zaak zelf oogt misschien voor een buienstaander wat kaal,onpersoonlijk en klinisch, maar dat interesseert de altijd hard werkende chinese moeder en dochter helemaal niet want het gaat in de basis erom dat hun etenswaren goed zijn voor hun veeleisende klanizie.

En die bakjes met of nasi of bami met wat groente of vlees boveniop beginnen bij....¤5,- per stuk. Geen geld als je in de middag iets warms wilt eten,trek hebt in aziatisch, en dit dus in een overntje even kan opmwarmen als je het heb bestelt.

Cijfer:

8
/ 10

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2016 02:26:17 ]
pi_165784059
Buikspek en cha sieuw zijn mijn favoriet daar. Fijn zaakje.
pi_165784855
François Geurds heeft een column in Metro, zag ik vandaag. Slimme marketing.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_165785999
Zijn er eigenlijk slechte zaken op de west-kruiskade? Ik lees alleen maar goede dingen. :P
  Moderator / Miss SHO donderdag 6 oktober 2016 @ 14:41:54 #129
22592 crew  Ole
pi_165789867
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 10:38 schreef MCH het volgende:
Zijn er eigenlijk slechte zaken op de west-kruiskade? Ik lees alleen maar goede dingen. :P
Ineens weet je het! Iwanius is eigenaar van al die toko's :P :7 :Y)
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_165822547
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 01:32 schreef agter het volgende:

[..]

Tja. En als het verschil 50 euro is? Of 100?
Daar heb je een punt, dan zou het toch anders zijn. Tenminste voor mij nu op dit moment, ieder z,n grens
pi_165822799
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 22:25 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

De Vietnamese keuken staat nou niet enorm bekend om haar bijzonderheid, is meer simpel en meestal gezond. Little V biedt dan wat meer keus dan een gemiddelde Vietnamese toko. Wat ze maken doen ze niet slecht, maar het is vooral een hippe tent, niet omdat ze super goed zijn. Je kan er prima eten, vooral als je iets anders wilt dan de voor ons bekendere keukens, maar ook niet meer dan dat.
Ik vond het ook gaan. Eten was prima, veel verse groenten, lekker en vrij licht. Niet speciaal, maar wel goed klaargemaakt.

De bediening en ambiance stoorden me. Leren schorten bij een Vietnamees... Bier uit een jamglas... Oncomfortabele stoel. Veel herrie, of geïnteresseerde bediening.
Whatever...
pi_165955946
Over 2 weken naar FG Foodlabs. Ik ben benieuwd (en stiekem beetje nerveus). Ik ga meestal niet zo fancy eten.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:15:49 #133
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_165956147
Die amuse in de OP... Godverdomme zeg, what's next!? Een suikerkorrel!? _O-
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_165994899
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 18:02 schreef n0a het volgende:
Over 2 weken naar FG Foodlabs. Ik ben benieuwd (en stiekem beetje nerveus). Ik ga meestal niet zo fancy eten.
Het zal je bevallen. Benieuwd of jij het menu kiest of je wat laat aanpraten. Kijk uit trouwens voor de bediening/bedrijfsleider met een kaal hoofd,(hoolie-look)ongeveer 1.75 die weleens teveel aanslaat of je vergeet je wisselgeld terug te geven. Hij doet altijd erg slijmerig en vriendelijk maar pakt je terug met de rekening en brengt alles in rekening ook al lijkt het op het eerste gezicht een aardigheidje van het Huis. Bevalt een gerecht je niet, dan zal hij altijd proberen je af te poeieren met een lulverhaal hoe uniek het wel niet is dat je hier komt eten en allerlei niet terzake doende argumenten. Oh ja...en vraag je extra brood, of het nu een stukje is of meerdere stukken, dan is dat kassa.

Wil je tips hebben wat het beste te nemen, dan hoor ik het wel.



Waar?


Het rooster van deze Foodworld.



De berber afdeling is er ook bij om te chillen.




Het plein in zijn volle glorie.



Rapper Dio? die de mensen probeert enthousiast te maken met o.a. het zingen van zijn oude hit.



In deze container kun je een indruk van de Rotterdamse Haven krijgen.



En voor de kids was er de befaamde Samsung Galaxy Edge 7? met
de virtuele bril om een 360 indruk van diezelfde haven te krijgen.




Tja..sommigen denken dat dit World Food Festival er is om te gaan chillen i.p.v.
actief je in het Festival te gaan mengen...




Yup..restaurant 13, je weet wel van slissende Jamie, was er ook en poogde zo enige kleur te geven aan het Food World Festival te midden van dit alles.


Pathe Schouwburgplein
Schouburgplein 101
3012 CL Rotterdam



Impressies / Op of aanmerkingen

Tja, er stond duidelijk " Food World " alleen was er op 13 na weinig tot geen andere eetstands die een diversiteit hadden aan allerlei 'wereldse' gerechtjes, iets dat je wel zou mogen verwachten. Ik had daarom ook meer het gevoel dat men het beestje een naampje gaf in de hoop veel klandizie aan te trekken op deze zonnige zondagmiddag.

Ik vond het meer een wervings Festival voor de Rotterdamse haven i.c.m. een muziekpodia, aangevuld met wat eco-standjes die vooral de gasten wilden benadrukken dat men gezonder moest gaan eten, en dan het liefst omdat het 'hip' is.


Cijfer:


6
/ 10

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2016 18:31:20 ]
pi_165996455
Wat doe jij met die slijmende bedrijfsleider bij Food Labs dan Iwanius, qua geldzaken die niet kloppen? Vind je dan ook wel zo'n type die er wat van zegt namelijk en zich niet laat afpoeieren.
  zondag 16 oktober 2016 @ 20:31:50 #136
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_165998180
Dertien is toch niet van Jamie? Is toch gewoon dit restaurant? http://dertienrotterdam.nl

Eten is er wel oké overigens.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 16 oktober 2016 @ 21:10:54 #137
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165999655
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 20:31 schreef Tinkepink het volgende:
Dertien is toch niet van Jamie? Is toch gewoon dit restaurant? http://dertienrotterdam.nl

Eten is er wel oké overigens.
Misschien was Iwanius een beetje in de war met Fifteen dat van Jamie is, maar dat restaurant staat in een veel leukere stad. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 16 oktober 2016 @ 21:11:41 #138
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_165999677
quote:
11s.gif Op zondag 16 oktober 2016 21:10 schreef golfer het volgende:

[..]

Misschien was Iwanius een beetje in de war met Fifteen dat van Jamie is, maar dat restaurant staat in een veel leukere stad. ;)
In de war: mogelijk. Leukere stad: zeker niet ;-)
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_165999768
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 21:11 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

In de war: mogelijk. Leukere stad: zeker niet ;-)
wel *O*
  zondag 16 oktober 2016 @ 21:18:06 #140
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_165999873
Mooi, houden jullie 15, wij dertien. Heeelemaal goed. ^O^
pi_166000089
Tip zijn altijd welkom dus graag. Nog geen idee of we voor a la carte gaan of chefs menu. Mijn vriend wil sws de wagyu a5 proberen.
pi_166000858
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 20:31 schreef Tinkepink het volgende:
Dertien is toch niet van Jamie? Is toch gewoon dit restaurant? http://dertienrotterdam.nl

Eten is er wel oké overigens.
Van Pepijn Schmeink die vroeger de Eendracht had, inderdaad. Waar nu Yama zit.
pi_166003242
quote:
Tja..sommigen denken dat dit World Food Festival er is om te gaan chillen i.p.v.
actief je in het Festival te mengen
pffffffft wat ben je toch een ouwe zeiksnor.
Misschien zijn de mensen wel aan het uitbuiken? Misschien chillen ze... wat maakt het uit
pi_166003393
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 22:46 schreef lighted het volgende:

[..]

pffffffft wat ben je toch een ouwe zeiksnor.
Misschien zijn de mensen wel aan het uitbuiken? Misschien chillen ze... wat maakt het uit
Jaag Iwanius nou niet verder weg. ;(
pi_166004779
quote:
11s.gif Op zondag 16 oktober 2016 21:10 schreef golfer het volgende:

Misschien was Iwanius een beetje in de war met Fifteen dat van Jamie is, maar dat restaurant staat in een veel leukere stad. ;)
Dank voor de correctie allemaal, was inderdaad in de war met die van Jamie. My bad dus. Jaren gaan nu echt tellen... ;)

quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 19:36 schreef bezemsteeltaart het volgende:
Wat doe jij met die slijmende bedrijfsleider bij Food Labs dan Iwanius, qua geldzaken die niet kloppen? Vind je dan ook wel zo'n type die er wat van zegt namelijk en zich niet laat afpoeieren.
Ik heb omwille van de toenmalige vriendschap met die 'bolle', niks gezegd tegen die 'hoolie'. Later wel tegen die 'bolle' en dat heeftie geweten. Sedertdien is hij een en al oor als ik iets wil of vraag zonder een bruine arm bij mij te halen.

quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 21:23 schreef n0a het volgende:
Tip zijn altijd welkom dus graag. Nog geen idee of we voor a la carte gaan of chefs menu. Mijn vriend wil sws de wagyu a5 proberen.
Hieronder wat gerechten van weleer die nu misschien in een iets andere combinatie/samenstelling worden uitgeserveerd. Maar je begrijpt hopelijk de essentie.


Canele eendenlever mouse. Kosten iets van 5 euro? per stuk maar zo lekker en je kan er nooit genoeg van krijgen als starterrs hapje.
Afhankelijk van je menu krijg je vaak er al 1 geserveerd maar je zou er zo 3 p.p. op kunnen als het er niet meer zijn.



Civiche van tonijn.Zo lekker,zacht ,smeltend op de tong en niet te zwaar. Met gemak bestel je er nog een portie van. Goddelijk gerechtje.



Qail Jelly i.c.m. een krokantje met eendenlever mouse.Goddelijk gerechtje. Alsof je Jelly pudding eet maar dan zachter en i.c.m. dat krokantje...hmmmmm.. "to die for."



Waygu beef (dit keer i.c.m. artisjokken)


Of


Sukade-ossenworst combinatie..


Als je o.a. deze gerechten op het menu ziet staan,gelijk bestellen want dit zijn wel de pareltjes. Misschien
hebben ze bij Labs intussen nog andere gerechten bereid maar deze geven je qua smaak toch wel een indruk
hoe lekker hij kan 'koken.'.

Oh ja: Nerveus moet je niet zijn want Labs is juist bedoelt om laagdrempelig te zijn dus kom gerust in je spijkerbroek
met gympen aan ( nee, geen gaten erin maar wel sportief netjes) want dat is juist de opzet van Labs. Je moet je
op je gemak voelen. Wil je bubbels,neem dan gewoon de Huis champagne want die is prima.
Kan je aanbevelen na het eten een lekkere cocktail te proberen want dat is o.a. een specialiteit van die 'bolle' geworden.



Heerlijk 10 Daagse Rotterdam 2016 = FG heeft nog lunch plek op Dinsdag 8 Woensdag 9 Donderdag 10 november.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2016 00:20:01 ]
pi_166010473
Dankjewel! Voor mij helaas geen bubbels of andere alcohol, die kan ik niet drinken zonder ziek te worden. Ik ben ontzettend benieuwd. :)
  maandag 17 oktober 2016 @ 13:17:15 #147
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_166010647
Ga ik weer hoor.

Wagamama

"In de levendige en culturele hoofdstraat van rotterdam: de witte de with." (niet mee eens overigens, dat is de West Kruiskade)




Het zal er leuk uit. :) De bediening ontving ons vriendelijk en ze vroegen ons netjes te wachten terwijl zij nog even onze tafel indekte. Al vond ik het wel een beetje gek dat we bij het wachten, met onze jassen aan, al de menukaart kregen.

Eenmaal aan tafel werd er aan ons gevraagd of we wat te drinken wilde. Prima, echter werd onze keuze op onze placemat geschreven (als nummertje). Dit geldt voor zowel het drinken als het eten. Niet het meest klantvriendelijke. Je bent een nummertje.

We bekeken op ons gemak de kaart en dat zag er prima uit. Niemand van ons kon eigenlijk kiezen, er stonden lekkere dingen op.

Uiteindelijk koos ik de;

soba noodles in curry olie met gegrilde steak, peultjes, bok choi, rode ui, chili pepers en taugé in een teriyaki saus. gegarneerd met sesamzaadjes

En at ik mee met het gerecht van de persoon naast mij, we houden ervan om van elkaar te proeven en hier en daar te plukken. :) Dit was de;

noodles in een pittige kippenbouillon met gegrilde kip, rode ui, lente-uitjes, taugé, chili pepers, koriander en verse limoen

Nou, het idee was beter dan de uitvoering. Iemand aan tafel kreeg zijn gerecht zo'n tien minuten na ons, wat veel te lang is natuurlijk. Daarnaast was elk gerecht aan tafel heel flauw, de smaak zat er gewoon niet in. Mijn moeder kan het beter. Het was gewoon echt slap.

Toen we vroegen waarom ze die nummertjes bij ons opschreven werd er gezegd dat dat handig was voor nieuwe werknemers, maar vooral ook omdat dat moet, gezien het concept is meegenomen vanuit Engeland. Gek, want eigenlijk keek geen enkele serveerster er naar, er werd gewoon gevraagd "voor wie was de rode wijn".

Mooie tent, prima personeel, maar absoluut niet voor herhaling vatbaar.

6/10.

[ Bericht 0% gewijzigd door richolio op 17-10-2016 14:29:28 ]
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 17 oktober 2016 @ 13:44:24 #148
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_166011241
He, Iwanius heeft een nieuwe usernaam en heet nu richolio?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_166011758
Open je eigen " Richolio waar gaan we nu weer eten topic" man, dit is saaaaaai :Z

ik wil hier alleen maar recensies van die ouwe rijke knorrepot lezen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 17 oktober 2016 @ 15:01:52 #150
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_166012980
Of hij zet het in het topic dat daarvoor bedoelt is:
CUL / Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #22
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 17 oktober 2016 @ 15:07:12 #151
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_166013089
-O- Volgens mij heeft Iwanius (ook vorige keer) aangegeven dat hij het toejuicht dat er hier ook andere recensies worden gepost. Leek me ook leuk, gezien ook Rotterdam.

Ik post ze alles behalve vaak hoor, dus rustig maar. :P
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 17 oktober 2016 @ 15:08:01 #152
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_166013104
quote:
12s.gif Op maandag 17 oktober 2016 13:44 schreef golfer het volgende:
He, Iwanius heeft een nieuwe usernaam en heet nu richolio?
Ik ben zijn zoon

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 20% gewijzigd door richolio op 17-10-2016 15:14:03 ]
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_166014528
quote:
11s.gif Op maandag 17 oktober 2016 15:07 schreef richolio het volgende:
-O- Volgens mij heeft Iwanius (ook vorige keer) aangegeven dat hij het toejuicht dat er hier ook andere recensies worden gepost. Leek me ook leuk, gezien ook Rotterdam.

Ik post ze alles behalve vaak hoor, dus rustig maar. :P
Klopt dat heb ik ook gelezen dat iwanius dat getyped heeft.
  maandag 17 oktober 2016 @ 17:08:18 #154
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_166015996
Een 6 is nog wel vrij hoog.

Het eten smaakt niet en het personeel voert een kunststukje op zonder na te denken "want dat is het concept".

Welkom in Nederlandse horeca.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 17 oktober 2016 @ 17:38:40 #155
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166016731
quote:
4s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 02:20 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]

Waar?

[ afbeelding ]


Vanmiddag geweest. Wat een aardige mensen en lekker eten zeg O+

Minpunt, de verkoopmeneer probeerde me een 'wilt u Jezus vinden?' foldertje aan te smeren _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 17 oktober 2016 @ 17:44:26 #156
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_166016827
Bij een afhaaltoko? Echt? :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 17 oktober 2016 @ 18:02:30 #157
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166017105
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 17:44 schreef Isegrim het volgende:
Bij een afhaaltoko? Echt? :D
Yes, ik haal dat blijkbaar naar boven bij mensen O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 17 oktober 2016 @ 18:15:28 #158
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_166017356
Je ziet er wel uit alsof je redding nodig hebt ja. Al zouden ze toch moeten kunnen zien dat je reddeloos verloren bent. :7
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 17 oktober 2016 @ 18:17:40 #159
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_166017391
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 17:08 schreef fathank het volgende:
Een 6 is nog wel vrij hoog.

Het eten smaakt niet en het personeel voert een kunststukje op zonder na te denken "want dat is het concept".

Welkom in Nederlandse horeca.
Eens. Ik was nog vrij coulant. Ik had geen idee wat ik moest verwachten, maar het bleek eigenlijk een soort veredelde vreetschuur te zijn. Zonde van zo'n tent op zo'n mooie locatie.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 17 oktober 2016 @ 18:23:07 #160
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166017492
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 18:15 schreef Isegrim het volgende:
Je ziet er wel uit alsof je redding nodig hebt ja. Al zouden ze toch moeten kunnen zien dat je reddeloos verloren bent. :7
True, true O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166017622
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 13:17 schreef richolio het volgende:
Ga ik weer hoor.

Wagamama

[knip]
6/10.


Ik zat er dus een tijd geleden tegenover en toen had ik al een vermoeden dat dit dus echt een toko was die meer voor toeristen was dan dat het echt iets vernieuwends was. FFT beaamde dat in de toenmalige reactie ook al.

Iets anders:



Panzero Rotterdam.

en



Pokebowl Hawaiien salade (= Warme rijst in een kom met koude ingredienten er bovenop als topping a 8 euro 50 per kommetje) Toko.

Bij beiden vanmiddag even binnengelopen en werd er niet echt warm van. Erg het gevoel dat het een beetje een hipster gebeuren is omdat men van gekkigheid niet meer weet wat nu weer op te zetten.

Laatste toko ken ik nog van vakanties in Hawaii in de jaren 70 en 80 dus nieuw? :N Eerder ooude doos,nieuw jasje voor mij.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2016 18:42:52 ]
  maandag 17 oktober 2016 @ 18:32:15 #162
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_166017647
Fentimans. :9
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_166039802
quote:
6s.gif Op maandag 17 oktober 2016 18:31 schreef Iwanius het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik zat er dus een tijd geleden tegenover en toen had ik al een vermoeden dat dit dus echt een toko was die meer voor toeristen was dan dat het echt iets vernieuwends was. FFT beaamde dat in de toenmalige reactie ook al.

Iets anders:

[ afbeelding ]

Panzero Rotterdam.

en

[ afbeelding ]

Pokebowl Hawaiien salade (= Warme rijst in een kom met koude ingredienten er bovenop als topping a 8 euro 50 per kommetje) Toko.

Bij beiden vanmiddag even binnengelopen en werd er niet echt warm van. Erg het gevoel dat het een beetje een hipster gebeuren is omdat men van gekkigheid niet meer weet wat nu weer op te zetten.

Laatste toko ken ik nog van vakanties in Hawaii in de jaren 70 en 80 dus nieuw? :N Eerder ooude doos,nieuw jasje voor mij.
Recentelijk de bowl gegeten. Een keertje wat anders, wel ok als je zin hebt in een salade, maar niks bijzonders.

pi_166066627


AD Gouden Pollepel 2016 “ Wagamama..Voor minder geld eet je beter bij een echte Aziaat i.p.v. hier.“



Wat ik dus verwachte en wel dat het gewoon toeristenvoer is voor zij die amper tot niets van de echte Zuid-Koreaanse of Chinese keukens afweten, en zolang het maar een beetje orientaals eruit ziet het al best vinden om te eten.




Yup...1 van mijn favoriete deli's genaamd ' China Town' is hier niet meer.



Want ze zijn naar het pand verhuist waar eerst de Vietnamees zat die ik eerder recenseerde.



Oke, wiseguy en weet je ook de reden van de verhuizing?


Uiteraard.

Officieel:

Omdat de kleine deli te klein werd gezien de aanwas van de vele bezoekers gedurende de dag.

Onofficieel:

De Lange Muur had een verleden waar op hygiene gebied erg veel mis was en dit ook uitvoerig in de media was gemeld en daardoor ook diverse keren al gesloten was. Daar is dus een dossier van. Met de verhuizing en verdwijning van de BV ' Lange Muur' poogt de eigenaar schoon schip te maken door dus visueel te gaan schuiven met restaurants en wel: Vietnamees verhuist naar het oude Pand van de Lange Muur waardoor er een geheel nieuwe ( lees: schone lei) situatie ontstaat, formeel/juridisch gezien. Lege panden leveren geen geld op maar kosten geld, dus verhuist de kleine China Town naar het pand van de Vietnamees. Zo is de smet (en dossier) van " De Lange Muur" weg en begint de eigenaar dus weer met een schone lei in zijn ogen.

Is er nog verschil in de nieuwe China Town i.v.g.met de oude,kleine deli?




Ja, dat het menu een regelrechte kopie is van het door mij in 2014 gerecenseerde Orient Express en de prijzen i.v.g.met de oude Deli China Town over de hele met ¤ 2- 3,00 zijn verhoogd.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2016 20:42:09 ]
  woensdag 19 oktober 2016 @ 20:49:15 #165
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_166067039
Ah, dus daarom is De Lange Muur weg. :{
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_166083785
Is China Town van dezelfde eigenaar als Oriental Express? Ben ook niet zo'n fan van Oriental Express wat beperkte kaart en qua smaak net niet. Wil Grand Garden nog eens proberen.
pi_166817853
:Y
• Grand Garden is ook van hem. Andere opzet,maar qua eten/kaart amper tot geen verschil vind ik.

Bon!



Waar?






Bratwurst Bar Rotterdam
Coolsingel 107a
3012 AG Rotterdam

Wat at / dronk je?


Gelijk “het beste van het beste” volgens de dames achter de balie i.c.m. een Coke Classic.



Broodje (zonder boter) kipworst met flauwe mostert.



Stukjes runderworst, gesneden met een eigen gemaakte salsa.


Impressies / Op of aanmerkingen


*burp*…en weg hier.


Oh…dat klinkt al niet goed.


Klopt.

Want?


Men adverteert wel met “ echte” Duitse worsten maar dit is in smaak, bereiding echt mijlenver verwijderd van wat ik
in Berlijn of voor mij part München ervaar, als ik daar mij aan de Duitse brat-weisse-wurst tegoed doe.

Waar lag het dan aan, want gezien eerder uitspraken ben jij juist gek op de Duitse bratwurst.


Klopt, en ik verheugde mij er ook erg op toen ik deze tent zag staan en was ook van plan meerdere ‘worsten’ te bestellen.
Nou nee, het bleef bij wat ik als eerste order plaatste.

Het lag aan het feit dat de worsten niet goed heet/warm waren maar gewoon lichtjes op de warme grill lagen waardoor
ze net over het rauw punt heen waren, maar dan ook echt ‘net’. De brat wurst van kippenvlees vond ik nog de minst
slechte i.v.g. met de runder die echt tegenviel en meer weg had van die worsten die je standaard in die potten
( of in plastic) van de super, voorverpakt kan kopen.. Zowel de mosterd als de salsa voegden weinig tot niets toe.

Men heeft trouwens ook curry saus en worsten van varkensvlees, waarbij de laatste een beetje rechts van de
toonbank zijn weggemoffeld op een wat verlate grill alsof men die het liefst niet verkoopt. (discriminatie! ;) )

Nee, dan haal ik ze liever bij Hans Worst of ga ik weer eens een weekend naar onze oosterburen
want dit is een fikse tegenvaller als je het ‘ echte’ worsten werk van onze oosterburen gewend bent.

Cijfer :


6-
/ 10
pi_166817876
Bratworst met kartoffelen, echt nog nooit gezien bij een straattentje :')
De keuze uit rund, varken, kip, ook nog nooit gezien :')
Nachodipsaus als curry gebruiken bij de currywurst, al helemaal nog nooit gezien :') :') :')
De lengte van dat brood ook nog nooit zo gezien :')
Om over de prijs van 1 worst nog maar niet te spreken -O-

Ben het eens met Iwanius *O*
  dinsdag 22 november 2016 @ 08:27:27 #169
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_166818973
Ik vraag me af of de lui die dit hebben opgezet ooit in D een tijdje braadworsten hebben gegeten, want het lijkt er niet op.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 22 november 2016 @ 08:44:56 #170
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_166819184
Nou he, ziet er op geen enkele manier Duits uit.
Misschien toch mijn idee om in Rotterdam een Duitse Gaststätte te beginnen eens uit de kast halen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 22 november 2016 @ 08:46:44 #171
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_166819214
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:44 schreef Tinkepink het volgende:
Nou he, ziet er op geen enkele manier Duits uit.
Misschien toch mijn idee om in Rotterdam een Duitse Gaststätte te beginnen eens uit de kast halen.
Moet je wel regelmatig naar D rijden om Worst te bezorgen, of in de leer gaan om ze zelf te maken, want een Rostbratwurst heb ik nog geen NL slager zien maken.
Denk dat dit je grootste probleem zal zijn, fatsoenlijke worst, broodjes trouwens ook

[ Bericht 5% gewijzigd door Pietverdriet op 22-11-2016 08:55:08 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 22 november 2016 @ 09:03:49 #172
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_166819381
Treurig met die worsten ja, het idee is goed. Uitvoering...

Cola uit blik ipv fles kan ik in Nederland nog begrijpen, maar doe het tenminste echt Duits met je worsten, curry, grill, broodje.

Die "gebakken aardappelen" schijfjes op dat reclamebord, daar had de beslissing om door te lopen al moeten vallen Iwanius. Die braadworst verkleed als frikandel speciaal is ook al zo'n niet te missen hint dat ze het niet begrepen hebben.

Ben het wel met Tinkepink eens dat een Duits Brauhaus in Rotterdam een goudmijn zou zijn.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_166819662
Idd, een goede tent met bratwursten zou een gat in de markt zijn. Heb nooit begrepen waarom in NL zowat al het eten ter wereld verkrijgbaar is maar vrijwel niks van onze oosterburen.

Ik vind die worsten er redelijk goed uitzien maar ik heb dan ook de ballen verstand van culinaire zaken.
  Moderator dinsdag 22 november 2016 @ 09:28:03 #174
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166819679
Gefrituurde aardappelschijfjes gebakken aardappels noemen :') Zegt mij al genoeg idd
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 22 november 2016 @ 09:30:12 #175
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166819716
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Moet je wel regelmatig naar D rijden om Worst te bezorgen, of in de leer gaan om ze zelf te maken, want een Rostbratwurst heb ik nog geen NL slager zien maken.
Denk dat dit je grootste probleem zal zijn, fatsoenlijke worst, broodjes trouwens ook
Coppenrath en Wiesse doen vast ook wel aan horeca verpakkingen? ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 22 november 2016 @ 09:46:20 #176
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_166819945
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Coppenrath en Wiesse doen vast ook wel aan horeca verpakkingen? ;)
Natuurlijk, maar dat is ook veel volume om op voorraad te hebben.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_166819963
Die bratwurst ziet er inderdaad erg armoedig uit,
  dinsdag 22 november 2016 @ 14:28:37 #178
256666 leeell
I know you're lonely
pi_166824877
Ik lees deze tegenvallende worst post terwijl ik een curryworst van konnopke's eet :9
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_166825135
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 november 2016 14:28 schreef leeell het volgende:
Ik lees deze tegenvallende worst post terwijl ik een curryworst van konnopke's eet :9
In een wachtrij staan voor een worst. :')
  dinsdag 22 november 2016 @ 14:44:05 #180
256666 leeell
I know you're lonely
pi_166825236
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 14:40 schreef MCH het volgende:

[..]

In een wachtrij staan voor een worst. :')
3 minuten
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_166825858
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 november 2016 14:44 schreef leeell het volgende:

[..]

3 minuten
Stiekem ga ik hem daar ook nog wel eens proberen hoor.
  dinsdag 22 november 2016 @ 17:04:26 #182
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_166827659
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 november 2016 14:28 schreef leeell het volgende:
Ik lees deze tegenvallende worst post terwijl ik een curryworst van konnopke's eet :9
toeristenworstjes :r
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 22 november 2016 @ 17:20:15 #183
256666 leeell
I know you're lonely
pi_166827922
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 november 2016 17:04 schreef XL het volgende:

[..]

toeristenworstjes :r
Je bent zelf een toeristenworst
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_166829202
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 november 2016 17:04 schreef XL het volgende:

[..]

toeristenworstjes :r
Lol, ben je weer mad? Zo kun je elke Berlijnse bekende worstentent wel bestempelen.
pi_166829631
quote:
8s.gif Op dinsdag 22 november 2016 17:20 schreef leeell het volgende:

[..]

Je bent zelf een toeristenworst
Al bij deze geweest?

Curry & Chili is only suited for the toughest, they serve the hottest currywurst in Berlin! Here the guest does not only pick between currywurst with or without casing, bratwurst or bulette, you can also choose from 10 different sauces, each one hotter than the previous one!
Their sauces have flashy names like "Fire Blaster", "Jolokia Nightmare" or "Screaming Hot Sauce". Their hotness ranges from 11.000 to 7.777.777 Scoville - the measurement of hotness in food. For your comparison: a common store-bought pepper spray rates at 2.000.000 Scoville.
Daring customers can earn a "Hotness Degree" by eating dishes from all 10 levels of spiciness. But beware: if you're too bold, your mouth will be literally on fire.
  dinsdag 22 november 2016 @ 20:59:32 #186
63722 z80
I fink you freaky
pi_166833566
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vraag me af of de lui die dit hebben opgezet ooit in D een tijdje braadworsten hebben gegeten, want het lijkt er niet op.
Zelfs google hebben ze niet gebruikt. Het is meer van horen zeggen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_166834686
Zeg Iwanius, Hometown smaak lijkt wel dicht? Uitgeschreven uit KVK, en als ik Google op adres dan krijg ik een restaurant met de naam 'AA' met daarbij 'permanently closed' ;(
pi_166836354
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 18:42 schreef MCH het volgende:
7.777.777 Scoville
7.777.777 Scoville

yeah right
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_166836401
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:24 schreef Thezappa het volgende:

[..]

7.777.777 Scoville

yeah right
?
pi_166836496
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vraag me af of de lui die dit hebben opgezet ooit in D een tijdje braadworsten hebben gegeten, want het lijkt er niet op.
dit idd , snap het nooit zo goed , doe er dan geen reklame voor maken

en verkoop het als zelf gemaakte broodjes worst..niemand die er dan over zeikt
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  dinsdag 22 november 2016 @ 22:51:55 #191
256666 leeell
I know you're lonely
pi_166837135
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 18:42 schreef MCH het volgende:

[..]

Al bij deze geweest?

Curry & Chili is only suited for the toughest, they serve the hottest currywurst in Berlin! Here the guest does not only pick between currywurst with or without casing, bratwurst or bulette, you can also choose from 10 different sauces, each one hotter than the previous one!
Their sauces have flashy names like "Fire Blaster", "Jolokia Nightmare" or "Screaming Hot Sauce". Their hotness ranges from 11.000 to 7.777.777 Scoville - the measurement of hotness in food. For your comparison: a common store-bought pepper spray rates at 2.000.000 Scoville.
Daring customers can earn a "Hotness Degree" by eating dishes from all 10 levels of spiciness. But beware: if you're too bold, your mouth will be literally on fire.
Nog niet, staat op de lijst! :)
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  dinsdag 22 november 2016 @ 22:58:21 #192
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_166837386
Wat moet je in godsnaam met een saus die 7,777,777 scovile heeft? Hahaha dit is heet?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_166838678
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat moet je in godsnaam met een saus die 7,777,777 scovile heeft? Hahaha dit is heet?
Daar komt het wel op neer. Ik weet zeker dat het niks voor jou is maar zulke zaakjes hebben ook een wall of fame vaak. ;(
  dinsdag 22 november 2016 @ 23:27:07 #194
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_166838741
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 23:25 schreef MCH het volgende:

[..]

Daar komt het wel op neer. Ik weet zeker dat het niks voor jou is maar zulke zaakjes hebben ook een wall of fame vaak. ;(
Heeft alles met macho gedrag te maken en niets met goed of lekker eten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_166838829
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 23:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heeft alles met macho gedrag te maken en niets met goed of lekker eten
Daar geeft de gemiddelde Heinrich geen fuck om. Dit is een straatcorner worststalletje met iig nog een klein beetje eigen twist.
  woensdag 23 november 2016 @ 06:27:59 #196
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_166841866
Ik wil eigenlijk niet zo offtopic in dit topic gaan discussieren, maar een eettent die scherp boven smaak positioneert. Daar wil je als weldenkend mens toch niet eten? Daar neemt kwaliteit of smaak overduidelijk een ondergeschikte rol. Zoals het voorbeeld in Rotterdam, dat het Duitse image ook boven het liefhebben van het produkt plaatsen.

Ook op het toeristenworstje, zo'n Konnopke, dat is een prima worst hoor. Ze alleen wel heel erg hun best om in elk toeristenblaadje de beste currywurst van Berlijn te zijn. Alleen kun je gewoon zien hoe die worsten als houdbare industrieproducten van verpakking naar grill gaan. Ik vind dit niet erg, integendeel. Gedrenkt in curry is het beoordelen van de worst sowieso niet makkelijk en een goede industrieworst is in Duitsland een prima produkt. Alleen kom je in Duitsland ook 'heiße theken' tegen met echte slagersexemplaren en dat is toch puur genot jongen! Heerlijk
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_166841913
Het is gewoon een gimmick om mensen te trekken die van scherp eten houden. Je hoeft niet alleen ergens te eten vanwege de kwaliteit of smaak, soms gaat het om het fun-element. En het is een broodje worst van een paar euro, big deal.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  woensdag 23 november 2016 @ 07:49:35 #198
62913 Blik
The one and Only!
pi_166842116
Sambal scoort 2.000, hoe pittig is 7.777.777 dan wel niet :D
pi_166844014
Ik wil het proberen! Nou niet die hoogste maar wel 1 van de andere. Lijkt me geweldig, hou van pittig en nee.. ik proef nog steeds de smaak van het eten zelf. Alleen die burning sensatie is lekker. Pijn O+ haha
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_166844615
quote:
99s.gif Op woensdag 23 november 2016 06:27 schreef XL het volgende:
Ik wil eigenlijk niet zo offtopic in dit topic gaan discussieren, maar een eettent die scherp boven smaak positioneert. Daar wil je als weldenkend mens toch niet eten? Daar neemt kwaliteit of smaak overduidelijk een ondergeschikte rol. Zoals het voorbeeld in Rotterdam, dat het Duitse image ook boven het liefhebben van het produkt plaatsen.

Ook op het toeristenworstje, zo'n Konnopke, dat is een prima worst hoor. Ze alleen wel heel erg hun best om in elk toeristenblaadje de beste currywurst van Berlijn te zijn. Alleen kun je gewoon zien hoe die worsten als houdbare industrieproducten van verpakking naar grill gaan. Ik vind dit niet erg, integendeel. Gedrenkt in curry is het beoordelen van de worst sowieso niet makkelijk en een goede industrieworst is in Duitsland een prima produkt. Alleen kom je in Duitsland ook 'heiße theken' tegen met echte slagersexemplaren en dat is toch puur genot jongen! Heerlijk
Deze doet aan scherp^10 en haalt z'n worsten ook nog van een echte slager. Het kan dus wel beide en het zit ook nog niet zo ver van je huis. ;)

pi_166844641
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:22 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik wil het proberen! Nou niet die hoogste maar wel 1 van de andere. Lijkt me geweldig, hou van pittig en nee.. ik proef nog steeds de smaak van het eten zelf. Alleen die burning sensatie is lekker. Pijn O+ haha
:9~
pi_166861831
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 november 2016 21:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zeg Iwanius, Hometown smaak lijkt wel dicht? Uitgeschreven uit KVK, en als ik Google op adres dan krijg ik een restaurant met de naam 'AA' met daarbij 'permanently closed' ;(




Week of 2? geleden nog voor het laatste uitgebreid gegeten omdat ik op de hoogte was van het naderend afscheid. Wel jammer hoor want hun keuken vond ik in deze opzet erg goed. Weer een favoriete toko van mij weg. De spoeling wordt voor mij steeds dunner qua keuze als het gaat om eet-zaakjes die mijn smaak hebben.



Home Town Smaak te koop voor ¤ 59.000,- Reden? Eigenaresse kon niet wennen aan Nederland.




Voormalig deli " China Town ".


Voormalig deli " Beijing ".


Ik hoop echt dat het sowieso een betere ' ramen ' toko wordt dan het tegenover gelegen Noodle set hotpot ramen deli die ik in 2015 recenseerde. Maar dat niet alleen: Ik hoop ook echt dat het die kwaliteit is die ik in de Japan zelf heb mogen ervaren in een ver verleden, en niet dat het een zoveelste mooi marketing/horeca verhaaltje voor de buitenwereld is om goed over te komen.

Volgens geruchten schijnt 1 van de oude oprichters van Suicide Club en onlangs Ayla hierachter te zitten. Als dat echt bewaarheid wordt dan weet ik dus dat het wederom niet traditioneel is en gewoon dus een zoveelste horeca-toko met veel bla en aangepast " van alles wat " assortiment.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2016 23:38:12 ]
pi_166861893
Kun je niet een inbelalert plaatsen? Het kostte mij een halfuur om dit topic te openen.
pi_166862095
Eigenaren van Takumi hebben ook al een andere tent in Rotterdam zitten: http://hinoki.nl/.
pi_166862306
Die ken ik. Zat vroeger een Italiaan maar het waren gewoon HK chinezen die het runde toen ik er vorige week even was, binnen liep en weer naar buiten ging.

En van wat ik zag aan gerechten: :N Echt niet zoals geadverteerd op hun website. Integendeel: Leek erg veel op " gehaald van de Chinese groothandel ( ja die heb je ook), beetje gerechten in elkaar flansen zodat het op het ' japanse ramen concept lijkt ' en verkopen maar. En de prijs voor een gemiddelde bowl vond ik voor wat je kreeg als topping duur. Duur als in ¤ 18,- gemiddeld.

Dat vind ik duur als je noedels gebruikt die duidelijk van de groothandel komen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2016 23:56:30 ]
pi_166862332
quote:
15s.gif Op woensdag 23 november 2016 23:56 schreef Iwanius het volgende:
Die ken ik. Zat vroeger een Italiaan maar het waren gewoon HK chinezen die het runde toen ik er vorige week even was, binnen liep en weer naar buiten ging.

En van wat ik zag aan gerechten: :N Echt niet zoals geadverteerd op hun website. Integendeel: Leek erg veel op " gehaald van de Chinese groothandel ( ja die heb je ook), beetje gerechten in elkaar flansen zodat het op het ' japanse ramen concept lijkt ' en verkopen maar. En de prijs voor een gemiddelde bowl vond ik voor wat je kreeg als topping duur. Duur als in ¤ 18,- gemiddeld.

Dat vind ik duur als je noedels gebruikt die duidelijk van de groothandel komen.
Ga gewoon een keer naar Dusseldorf, grootste populatie Japanners buiten Japan in de wereld (na Londen en Parijs dan o|O ).

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2016 23:57:46 ]
pi_166862340
Ik ken Dusseldorf. Eten daar was top! Goed met een grote " G"
pi_166862597
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 23:57 schreef MCH het volgende:

[..]

Ga gewoon een keer naar Dusseldorf, grootste populatie Japanners buiten Japan in de wereld (na Londen en Parijs dan o|O ).
De grootste Japanse gemeenschap buiten Japan is in São Paulo. :P

(sorry voor het betweterig doen, maar kan het niet laten)
pi_166862627
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2016 00:14 schreef Igen het volgende:

[..]

De grootste Japanse gemeenschap buiten Japan is in São Paulo. :P

(sorry voor het betweterig doen, maar kan het niet laten)
Dat is helemaal goed, ik denk ook vaak als ik in de immermannstr loop is dit nou de hele Japanse community hier?!
  donderdag 24 november 2016 @ 00:25:40 #210
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_166862708
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2016 00:14 schreef Igen het volgende:

De grootste Japanse gemeenschap buiten Japan is in São Paulo. :P

(sorry voor het betweterig doen, maar kan het niet laten)
Minstens 300.000 :Y
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 24 november 2016 @ 02:58:03 #211
414785 sirdanilot
pi_166863308
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 00:25 schreef golfer het volgende:

[..]

Minstens 300.000 :Y
In São Paulo lopen wel zo'n miljoen jappen rond hoor. Er zijn hele stadsdelen alleen maar japans.

In heel Brazilië zitten er anderhalf miljoen en het overgrote deel daarvan zit in São Paulo.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 24 november 2016 @ 05:12:15 #212
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_166863394
Takumi in Düsseldorf ken ik (als bijna-Düsseldorfer) goed. Dat is in Düsseldorf zeer authentisch en zelfs een beetje onvriendelijk voor Duitsers. Niet opzettelijk maar gewoon doordat alles Japans is, de taal van het personeel, het dagmenu, alles wat in het restaurant ophangt, 95% van de gasten en de sfeer. De beste tafels krijg je niet zonder goede connecties en daaraan zit je op de grond. Eten is eenvoudig Japans, voor mij sowieso authenthiek. Het is geen restaurant, maar ramen shop. Ben benieuwd wat ze in rotterdam gaan doen, in Düsseldorf is zoveel keuze in Japans... van cafetaria tot sterren en All you can eat en alles daartussen dat ze extreem kunnen zijn. Als ze in rotterdam hetzelfde concept doen wordt het een aanwinst
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 24 november 2016 @ 05:19:11 #213
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_166863401
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Japanese_community_of_Düsseldorf

De community is niet megagroot, 11.000 op 700.000 inwoners. Hij heeft een rijke historie en vanwege de 500+ japanse bedrijven rond düsseldorf zijn er het hele jaar veel gasten uit Japan die allemaal willen eten. Er zitten echt pareltjes tussen en ze zijn niet allemaal even toegankelijk.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_167010927
Avondeten:


Heerlijk Thais genieten een uurtje of wat geleden,[/url]


Opvolgend:

Acclimatiseren!

[ Bericht 16% gewijzigd door Isabeau op 01-12-2016 12:33:53 ]
pi_167015953
Ben zelf meer van de afhaal Surinaamse dame hier, je moet snel zijn anders is alles op voor die dag.
Lees hier altijd mee wel.
  donderdag 1 december 2016 @ 09:40:07 #216
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_167017696
quote:
99s.gif Op donderdag 24 november 2016 05:12 schreef XL het volgende:
Takumi in Düsseldorf ken ik (als bijna-Düsseldorfer) goed. Dat is in Düsseldorf zeer authentisch en zelfs een beetje onvriendelijk voor Duitsers. Niet opzettelijk maar gewoon doordat alles Japans is, de taal van het personeel, het dagmenu, alles wat in het restaurant ophangt, 95% van de gasten en de sfeer. De beste tafels krijg je niet zonder goede connecties en daaraan zit je op de grond. Eten is eenvoudig Japans, voor mij sowieso authenthiek. Het is geen restaurant, maar ramen shop. Ben benieuwd wat ze in rotterdam gaan doen, in Düsseldorf is zoveel keuze in Japans... van cafetaria tot sterren en All you can eat en alles daartussen dat ze extreem kunnen zijn. Als ze in rotterdam hetzelfde concept doen wordt het een aanwinst
Niet alleen in Japans, Düsseldorf heeft veel uitstekende restaurants, toen ik er nog woonde was ik beter op de hoogte.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_167021408
Huh, zijn er nou posts weg?
pi_167021513
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 13:18 schreef Negentiendertig het volgende:
Huh, zijn er nou posts weg?
Duh, op Fok! regeert de peace and love hippie gedachte.
pi_167021898
quote:
17s.gif Op donderdag 1 december 2016 13:24 schreef MCH het volgende:

[..]

Duh, op Fok! regeert de peace and love hippie gedachte.
Zou het dan niet netjes zijn als de desbetreffende mod even meldt dat hij/zij heeft lopen vegen? Zeg maar wat hoor..

Anywho, Iwanius, waar heb je het bovenstaande Thaise eten gegeten? Ben op zoek naar een lekkere Thai, liefst omg Amsterdam.
pi_167022044
quote:
17s.gif Op donderdag 1 december 2016 13:24 schreef MCH het volgende:

[..]

Duh, op Fok! regeert de peace and love hippie gedachte.
:')
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_167033182
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 13:18 schreef Negentiendertig het volgende:
Huh, zijn er nou posts weg?
:7 Yup. Hulde wel voor Isa daar wij vanaf het begin hadden afgesproken dat mijn topic onder streng toezicht zou komen te staan v.w.b.'haters'. Alleen in deze nam ik geen aanstoot aan wat Golfer zei want ik had zijn opmerking uit een ver verleden zelf al omarmt' en toegevoegd met de naam 'Miep'. ' Maar goed, de mod besliste gewoon anders en dan is best en ook wel begrijpelijk gezien het verleden gemaakte afspraak.

@Golfer

Nee, hoor we hebben al her en der wat gegeten maar mijn wil om er over te schrijven is er nog steeds niet en...ik heb er ook geen foto's van geschoten omdat het de welbekende locaties waren. Maar er ligt nog veel materiaal van daarvoor wat ik vanaf morgen eens onderhanden ga nemen. Dus eventjes geduld.

Bon

Avondeten:



Gewoon in mijn eigen stad, opnieuw deze ossenhaas met pepers & basilicum & witte rijst
combo eerder op de namiddag. Thais dus.


Aansluitend:



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2016 21:38:24 ]
pi_167033233
Oh dat ziet er echt kei lekker uit.. Nu heb ik weer honger :')
I solemnly swear i'm up to no good
pi_167033348
Oeh ziet dat er lekker uit! :9~ :9~
  vrijdag 2 december 2016 @ 00:44:44 #224
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_167038627
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 21:38 schreef Iwanius het volgende:

:7 Yup. Hulde wel voor Isa daar wij vanaf het begin hadden afgesproken dat mijn topic onder streng toezicht zou komen te staan v.w.b.'haters'. Alleen in deze nam ik geen aanstoot aan wat Golfer zei want ik had zijn opmerking uit een ver verleden zelf al omarmt' en toegevoegd met de naam 'Miep'. '
Gelukkig begreep jij wel die opmerking en in tegenstelling tot wat andere users met verwijderde posts die mij van allerlei onzin beschuldigen en mij zelfs wilden castreren voor die opmerking is jouw gevoel voor humor en ons onderonsje daarover niet bij jou in het verkeerde keelgat geschoten. ^O^

quote:
@Golfer

Nee, hoor we hebben al her en der wat gegeten maar mijn wil om er over te schrijven is er nog steeds niet en...ik heb er ook geen foto's van geschoten omdat het de welbekende locaties waren. Maar er ligt nog veel materiaal van daarvoor wat ik vanaf morgen eens onderhanden ga nemen. Dus eventjes geduld.
Ben benieuwd en hoop binnenkort weer enigszins kwijlend achter de PC jaloers te zitten zijn. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 2 december 2016 @ 06:39:13 #225
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167039669
Haha, ik had dus gelijk. Humor!
pi_167040503
Ik heb me de ballen uit mn broek gelachen om jullie hoor, Wallace en Gromit. Maar nu willen we gewoon weer super decadentie zien, 5 dubbele porties Wagyu achter elkaar, toetjes met bladgoud, Miep in een marmeren bad gevuld met flessen Taittinger, dat soort dingen.

Wel blij dat je doorgaat Iwanius. Elke keer als er zo'n fittie is denk ik, ja hoor, zometeen is ie het zat en komt ie nooit meer terug...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_167066089
^O^ Gripper.

Vannacht even aan nostalgie gedaan.



Shotjes ronde nr...3?. Lekkerrrr..





Raaavennnn.


Totslot:


Acclimatiseren met nog meer cognac en een red bull op het terras.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2016 04:14:33 ]
  zaterdag 3 december 2016 @ 23:16:31 #228
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_167086161
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 december 2016 04:13 schreef Iwanius het volgende:
^O^ Gripper.

Vannacht even aan nostalgie gedaan.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Shotjes ronde nr...3?. Lekkerrrr..


[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Raaavennnn.


Totslot:

[ afbeelding ]
Acclimatiseren met nog meer cognac en een red bull op het terras.

Als ik op deze manier een nostalgisch avondje zou hebben dan waren het shotjes Jägermeister, Dropshot :') en Apfelkorn geweest. En een Bacardi Breezer. :') :') En een Caballero, want sigaren raakte ik toen nog niet aan _O-
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_167088655
Kijk eens goed wat er op de bar lag. Allemaal shots van tequila.wodka,whiskey,dropshot etc. In totaal 15 achterover geslagen naast andere drank die ik eerder en daarna nog nuttigde.(hele fles champagne,3 rums,dubbele cognac) Heerlijk zo even losgaan tussen Miep's leeftijdgenoten/millenials?

Gisteravond laat avondhapje:



Gisteravond laat opnieuw eerder genoten ribjes & gin-tonics genuttigd.
Heeeeeeeeerlijk!
pi_167089508
Haha op jouw leeftijd nog naar de Skihut! _O_ Vond je het wat? T lijkt mij veels te druk/heftig voor je :P
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_167091185
Ben benieuwd naar de verhalen in je archief iwanius! Ben je trouwens ook al een keer bij savage geweest?
pi_167091350
De skihut ik word al weer moe als ik er aan terug denk :+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_167140389
Heerlijke foute tent waar ik vroeger wanneer terug in Nederland altijd even langsging om los te gaan met maten of toenmalige vriendin.

quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 11:54 schreef MassApeal het volgende:
Ben benieuwd naar de verhalen in je archief iwanius! Ben je trouwens ook al een keer bij savage geweest?
Nee, nog niet. En dat is. Ach mijn geschiedenis in archief op uitgaansgebied is zo rijk dat als ik het in geld had laten uitbetaalt, fokuser copycat meer op de wallen/yab yum had kunnen verdienen als eigen bazin dan als type miep/loonslavin op een of ander wazig secretariaat.

quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 09:56 schreef FutureFairytale het volgende:
Haha op jouw leeftijd nog naar de Skihut! _O_ Vond je het wat? T lijkt mij veels te druk/heftig voor je :P
Het was weer eens leuk om het te doen.

Lunch


Maar weer eens die lamskoteletten met een zoete aardappelpuree. Hierna nog een portie bestelt.


Aansluitend:


Tis dinsdag dus maar weer eens acclimatiseren met deze aloude bubbel- ganzenlever
combo om de zonnige middag door te komen. Geen ijs want tis koud genoeg buiten.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2016 12:34:07 ]
  dinsdag 6 december 2016 @ 12:51:24 #234
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_167140791
Ik ben er zelf nog niet uit wat ik zou kiezen als ik moest kiezen tussen 'nog een keer naar de Skihut' of 'ter plekke dood neervallen'. :')
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_167153999
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 12:51 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben er zelf nog niet uit wat ik zou kiezen als ik moest kiezen tussen 'nog een keer naar de Skihut' of 'ter plekke dood neervallen'. :')
"to die for", maar dan anders.
pi_167156976
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 21:17 schreef silverhill het volgende:

[..]

"to die for", maar dan anders.
:D
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_167160952

Late avond hapje met een bekende combinatie. uurtje of 2? geleden.


Aansluitend


Biertje en wat bitterballetjes en het is erg rustig in de Maasstad.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2016 01:57:20 ]
pi_167227107
Komen er nog recensies Iwa want dit topic lijkt langzaam dood te bloeden zonder je kleurrijke verslagen. Of heeft de recessie toegeslagen?
pi_167227726
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 12:51 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben er zelf nog niet uit wat ik zou kiezen als ik moest kiezen tussen 'nog een keer naar de Skihut' of 'ter plekke dood neervallen'. :')
Ach het is net als het eten van fastfood/broodje frikandel speciaal of een patatje oorlog: Gewoon een guilty pleasure wat je af en toe tot je neemt of ervaart. Skihut= foute muziek en dito gasten en gewoon je klem zuipen en alles weer eens ondergaan.



Waar?










© Google Maps.


Charlie's Rotterdam
Schouwburgplein 101
3012 CL Rotterdam

Wat at / dronk je?



Hun trots en wel de classic varkensbraadworst i.c.m.een Kaapse brouwers 'blond' biertje.



De classic varkensbraadworst van dichtbij met topping.


Impressies / Op of aanmerkingen

Officieel pas vanaf 13 december 2016 geopend tussen10:00 uur ‘s ochtends tot einde avond, voor o.a.broodjes,
soepen en zelfs een lekker biertje naast het welbekende fris.

Ja, leuk, maar hoe smaakte die classic braadworst met topping?


Goed, lekker. Braadworst duidelijk geen groothandelsspul. Goede beet,lekker knapperig,dik zoals je van dit soort
braadworsten mag verwachten. Kortom lekker! De topping bestaande uit o.a. witte kool met rozijnen,bbq saus,grano pardano,munt,bieslook en koriander, vult het prima aan en geeft het als geheel een wat zoete smaak. Het broodje is
van prima formaat,groot,en past uitstekend bij dit formaat worst.

En met een biertje van Kaapse brouwers maakt dat het een prima combinatie is.

Dus je hebt hierna zeker er nog 1? 2? bestelt?

Nog 1 keer bestelt om zeker te zijn dat het echt lekker was. *)

Zou je hier vaker langs gaan?

:Y zeker weten. Ik heb i.i.g als vervanger voor de eerder gerecenseerde Bratwurst Bar ,dat ik als een fiasco op
worstengebied beschouw, naast favoriet Hans Worst nog een prima alternatief gevonden met Charlie's.

8-
/ 10
pi_167275317
Hoeveel krijg je nou betaald van zo'n nog te openen bar?
pi_167275328
Ik krijg flashback naar de schoolkantine van vroeger. ;(
pi_167277245
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 11:17 schreef MCH het volgende:
Hoeveel krijg je nou betaald van zo'n nog te openen bar?
Totaal overbodig zo'n opmerking. Hoe het werkelijk zit, hoeveel geld Iwanius heeft, wie hij is of wat hij doet interesseert de fans van dit topic niet. Wij willen plaatjes zien en verhaaltjes lezen van heerlijk eten, liefst zo decadent mogelijk. Zelf woon ik aan de andere kant van het land, dus de kans dat ik daadwerkelijk daar kom waar hij gegeten heeft is nogal klein. Maar ik kan er echt van genieten.
pi_167277305
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 12:55 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Totaal overbodig zo'n opmerking. Hoe het werkelijk zit, hoeveel geld Iwanius heeft, wie hij is of wat hij doet interesseert de fans van dit topic niet. Wij willen plaatjes zien en verhaaltjes lezen van heerlijk eten, liefst zo decadent mogelijk. Zelf woon ik aan de andere kant van het land, dus de kans dat ik daadwerkelijk daar kom waar hij gegeten heeft is nogal klein. Maar ik kan er echt van genieten.
Zo, jij bent een pittige tante zeg. Waar vraag ik hoeveel geld Iwanius heeft? Het is gewoon met een omweg vragen waarom hij daar kan eten voor de officiële opening.
pi_167277518
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 12:57 schreef MCH het volgende:

[..]

Zo, jij bent een pittige tante zeg. Waar vraag ik hoeveel geld Iwanius heeft? Het is gewoon met een omweg vragen waarom hij daar kan eten voor de officiële opening.
Oh, misschien bedoel jij het dan niet zo. Maar om de drie pagina's gaat het er hier wel over. En jij insinueert wel dat hij dit niet belangeloos doet en dat is niet nodig hier.
pi_167277544
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 13:06 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Oh, misschien bedoel jij het dan niet zo. Maar om de drie pagina's gaat het er hier wel over. En jij insinueert wel dat hij dit niet belangeloos doet en dat is niet nodig hier.
Ik kan me best voorstellen dat enkele Rotterdamse uitspanningen lucht hebben gekregen van Iwanius z'n reviewkwaliteiten en status. De rest vul je zelf maar in. ;)
pi_167277560
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 13:08 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik kan me best voorstellen dat enkele Rotterdamse uitspanningen lucht hebben gekregen van Iwanius z'n reviewkwaliteiten en status. De rest vul je zelf maar in. ;)
Kun je er nou mee kappen? Ik zit hier ook niet op het soort opmerkingen van jou te wachten.
pi_167277564
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 13:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Kun je er nou mee kappen? Ik zit hier ook niet op het soort opmerkingen van jou te wachten.
Ok :')
pi_167280131
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 13:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Kun je er nou mee kappen? Ik zit hier ook niet op het soort opmerkingen van jou te wachten.
_O-
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  maandag 12 december 2016 @ 17:25:01 #249
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_167282776
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 13:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Kun je er nou mee kappen? Ik zit hier ook niet op het soort opmerkingen van jou te wachten.
zand in de kut much tering he

zul jij een kutleven hebben zeg als je je over zoiets al zo druk kan maken
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  User die het meest klaagt 2022 maandag 12 december 2016 @ 18:02:33 #250
414785 sirdanilot
pi_167283375
De poep is weer aan hoor in deze draad :')

Lekker zo'n worstentent. MAar 7 euro vind ik aan de prijs. In duitsland heb je een broodje braadworst voor 3,50. Dus goed ok nederland is wat duurder maar moet voor max 5 euro toch wel kunnen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_167284522
Je mag Iwanius best vragen hoe het komt dat hij er al wel kon eten, maar om daar nou zo'n geïrriteerd gesprek van te maken lijkt me nergens voor nodig. Als Iwanius antwoordt: prima, als hij dat niet doet ook goed natuurlijk. Maak je niet zo druk idd. Al kan dat taalgebruik wel wat netter, fathank.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_167285737
quote:
14s.gif Op maandag 12 december 2016 17:25 schreef fathank het volgende:

zand in de kut much tering he

zul jij een kutleven hebben zeg als je je over zoiets al zo druk kan maken
Nou, geheel vreemd vind ik de reacties van Igen en Bloodymary1 niet als je de voorgeschiedenis kent met al die haters die doelbewust bezig zijn op de man te spelen en daarmee topics om zeep te helpen. Voorbeelden te over.

quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 11:17 schreef MCH het volgende:
Hoeveel krijg je nou betaald van zo'n nog te openen bar?
Zoveel dat ik volgend jaar een gooi kan doen naar de Dubai First Royal MasterCard :') :+

De eigenaar kent mij nog van 10 jaar geleden van een andere zaak. Belde mij of ik zin had even te komen kijken als ik in de buurt was. En dat was ik, dus ging ik even langs. Uiteraard stond ik erop gewoon te betalen en wat dus geaccepteerd werd, maar toen ik voor het 2de broodje ging werd mij verteld door het kassameisje dat zij de opdracht had gekregen geen geld van mij meer aan te nemen. :D _O-

quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 13:08 schreef MCH het volgende:

Ik kan me best voorstellen dat enkele Rotterdamse uitspanningen lucht hebben gekregen van Iwanius z'n reviewkwaliteiten en status. De rest vul je zelf maar in. ;)
Ik ben allang gevraagd als recensent in het verleden door een aantal bekende instanties in Nederland, maar heb het doelbewust afgewezen omdat ik

• "vrij" wil blijven. Daarbij gaat het op den duur, als je een restaurant de grond in schrijft, fricties geven bij je 'Baas' die je vervolgens op de vingers tikt, en verzoekt e.e.a in het vervolg aan te passen voor de lieve vrede. Nee dank je.

• Ik zelf wil uitmaken wanneer ik een toko bezoek, waar ik eet en wat ik bestel. Niet een al voor geprepareerd hapje krijgen omdat "mijnheer de recensent binnen is." Daarbij doe ik niet aan gratis want ik betaal al jaren alles zelf. Gewoon privé, geen bedrijfsaccount zoals de meesten doen als ze uiteten. ( of onderweg zijn voor werk.)

• Als laatste is dit voor mij een pleziertje, uiteten, en geen beroepsmatig iets zoals voor de meeste 'recensenten.' Daarom kan ik soms ook lekker ongegeneerd schransen, met geld smijten of ongezouten mijn mening geven in de openbaarheid als ik ergens ben. Anderen houden vaak doelbewust hun mond om met name politiek-correct over te komen alsof het een gunst is dat je ergens gaat eten. Zeker vergeten dat uitbaters afhankelijk van jou zijn en niet andersom. Wij de gasten hebben keuze om uit te gaan eten, gezien de hoeveelheid aan restaurants die bijna elke maand wel ergens worden geopend en graag goede klandizie willen hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2016 19:05:27 ]
pi_167290572
Bedankt voor de informatie Iwanius. Ik kan weer rustig slapen en de rest heeft weer wat interessants over je kunnen lezen. Ga zo door. Hopelijk schrijf je binnenkort weer mooie verhalen over je uiteindeuitspattingen met Miep. In ieder geval een fijne vakantie gewenst.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2016 22:19:31 ]
pi_167293655
En de vrede is weer wedergekeerd, net op tijd, 't is bijna kerst ~:)

Ik zal dat braadworstbroodje binnenkort ook wel eens uitproberen als ik in de buurt ben, ziet er goed uit :9~
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_167294974
Opruimactietje. Niet zo miepen, gewoon door! Thanks luitjes. :Y)
Let me see you stripped down to the bone
pi_167306117
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 december 2016 04:56 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ach het is net als het eten van fastfood/broodje frikandel speciaal of een patatje oorlog: Gewoon een guilty pleasure wat je af en toe tot je neemt of ervaart. Skihut= foute muziek en dito gasten en gewoon je klem zuipen en alles weer eens ondergaan.

[ afbeelding ]

Waar?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
© Google Maps.


Charlie's Rotterdam
Schouwburgplein 101
3012 CL Rotterdam

Wat at / dronk je?


[ afbeelding ]
Hun trots en wel de classic varkensbraadworst i.c.m.een Kaapse brouwers 'blond' biertje.


[ afbeelding ]
De classic varkensbraadworst van dichtbij met topping.


Impressies / Op of aanmerkingen

Officieel pas vanaf 13 december 2016 geopend tussen10:00 uur ‘s ochtends tot einde avond, voor o.a.broodjes,
soepen en zelfs een lekker biertje naast het welbekende fris.

Ja, leuk, maar hoe smaakte die classic braadworst met topping?


Goed, lekker. Braadworst duidelijk geen groothandelsspul. Goede beet,lekker knapperig,dik zoals je van dit soort
braadworsten mag verwachten. Kortom lekker! De topping bestaande uit o.a. witte kool met rozijnen,bbq saus,grano pardano,munt,bieslook en koriander, vult het prima aan en geeft het als geheel een wat zoete smaak. Het broodje is
van prima formaat,groot,en past uitstekend bij dit formaat worst.

En met een biertje van Kaapse brouwers maakt dat het een prima combinatie is.

Dus je hebt hierna zeker er nog 1? 2? bestelt?

Nog 1 keer bestelt om zeker te zijn dat het echt lekker was. *)

Zou je hier vaker langs gaan?

:Y zeker weten. Ik heb i.i.g als vervanger voor de eerder gerecenseerde Bratwurst Bar ,dat ik als een fiasco op
worstengebied beschouw, naast favoriet Hans Worst nog een prima alternatief gevonden met Charlie's.

8-
/ 10
Liep er vorige week langs (toen het dus nog gesloten was voor het normale publiek), het leek mij echt een verschrikkelijke zaak met die inrichting :o

Goed om te lezen dat het met het eten (of in ieder geval de braadworst) dus wel goed zit, misschien toch maar eens proberen.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_167367109


Waar?



FG 2.0.




FG restaurant 2.0.
Katshoek 37b
3032 AE Rotterdam

Wat at/ dronk je?












Op / of aanmerkingen


Het niet plaatsen van enige reactie onder geplaatste foto's zegt voor een goed verstaander
al genoeg.

Niks nieuws,niks verrassend,kortom beetje van hetzelfde na het laatste bezoek op deze
nieuwe locatie. Verder ook het gevoel dat het allemaal "op de automatische piloot"
was bereidt en verder omgeven met teveel wat ik noem 'frutsels' om het allemaal heel wat
te doen lijken voor de prijs. Smaken (smaakcombinaties) te voorspellend en te bekend
voor mij. Zelfs de Wagyu (laatste foto) zat ik met lange tanden te eten en het gevoel dat
deze iets te lang was doorbakken. Nee, dit was het duidelijk niet! Jammer, jammer,jammer.

Ben erg benieuwd hoelang zijn pr dame de schijn kan ophouden met bevriende regionale media
zoals het AD,Metro en RTV Rijnmond dat FG nog steeds dat verrassende en originele heeft zoals
6 jaar geleden als de tegenwind van andere geluiden in de Maasstad, op culinair niveau, intussen
naar windkracht 6 zijn gestegen en de komende jaren nog meer zal stijgen.

Samengevat

FG 2.0 staat stil op culinair niveau. Voor mensen die deze keuken niet kennen zal het allemaal
geweldig lekker aandoen en smaken, mede dankzij het 'gimmick' plaatje dat tegenwoordig bij het
eten aan de gasten wordt "verkocht". Voor vaste gasten is er niks nieuws,wel meer poeha. Maar
goed, een kunstje kan je maar een paar keer doen totdat iedereen er op is uitgekeken. Nou, dat
ben ik nu wel en met mij velen.

Cijfer:

7
/ 10
pi_167371353
Dat klinkt als een strop voor 'de bolle', Iwanius!
Is dat zo?
pi_167372195
Heb je het hem ook al verteld, je kent bolle toch goed?
  vrijdag 16 december 2016 @ 16:48:46 #260
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_167372790
Voor iemand die er nog nooit gweest is wel nog gewoon 'goed' qua kwaliteit enzo? Of beter ergens anders gaan eten als we ergens in januari weer eens daar in de buurt zijn?
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_167372920
Ja als ik 100 keer bij de librije ga eten, komt het mn strot ook wel uit.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_167557873
Nou...in dit geval geldt dat niet voor mij.

quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 15:43 schreef Smallish het volgende:
Dat klinkt als een strop voor 'de bolle', Iwanius!
Had hij maar niet moeten veranderen. Zijn gemiddeld publiek is ook totaal anders. Meer dagjesmensen i.p.v. culinaire smulpapen zoals voorheen. Nu dus meer lui die het hele jaar sparen voor 1x FG en dan even het 'Heertje' zijn en alles dan geweldig vinden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:48 schreef MutedFaith het volgende:

Voor iemand die er nog nooit gweest is wel nog gewoon 'goed' qua kwaliteit enzo? Of beter ergens anders gaan eten als we ergens in januari weer eens daar in de buurt zijn?
Als je er nog nooit bent geweest dan zal je het allemaal erg leuk en geweldig en zo vinden.
Ik heb het dan over de ambiance, het eten en de verhaaltjes die je worden verkocht aan tafel en het mini presentje dat je meekrijgt na afloop. (sample zijn eigen whisky zoals je dat ook bij parfums in winkels krijgt.)



Waar?


© Shirvers



© Google Maps.


Markthal
Dominee Jan Scharpstraat 298
3011 GZ Rotterdam


Pop-up balie van HK chinezen uit Maastricht bij de hoofdingang die er tot morgen is.



Simpel en duidelijk menukaartje.


Wat at / dronk je?


Heerlijk verse pekingeenden! Echt supermals vlees en sappig.



3 van de in totaal 9 "Bing Bing Ab" of te wel flensjes met pekingeend,komkommer/lente uitjes,Hoi Sin saus en een simpel bekertje
thee.


Impressies / op of aanmerkingen

Ik liep hier vorige week bij toeval tegenaan maar had haast, en nu teruggekeerd. Gelijk wanneer je de hoofdingang binnenkomt,rechts waar de grote stand staat met olijven, is deze tijdelijke pop-up stal geopend en neergezet. Echt een plek waar je even een pit stop maakt om iets kleins te eten zonder poespas.

Ja, leuk deze VVV info maar hoe smaakte die flensjes die je normaliter ook bij de HK restaurants kunt bestellen?

Goed, en dan gewoon waar voor je geld. Normaliter ben ik in Nederland huiverig voor dit soort stalletjes omdat vaak het eten, en in deze dus eenden,van een dag eerder zijn en in mijn ogen niet vers. Dat proef je dan ook gewoon. Maar deze eenden zijn dus vandaag gemaakt en dat zie je en proef je ook als je ervan eet. Het vlees is mooi van binnen, supermals,stevig/sappig en de korst heeft dat krokante met daaronder het klein randje vet, Nee, gewoon goed!

Ik raad een ieder die nu eens geen patatje wil eten maar toch iets lekkers en licht en niet te duur eens morgen te gaan kijken want het is je geld dubbel en dwars waard.

Cijfer:


8
/ 10
pi_167557992
Is Peking-eend eigenlijk erg anders dan Hong Kong-eend?
pi_167559437
quote:
3s.gif Op vrijdag 23 december 2016 19:14 schreef Iwanius het volgende:
Nou...in dit geval geldt dat niet voor mij.

[..]

Had hij maar niet moeten veranderen. Zijn gemiddeld publiek is ook totaal anders. Meer dagjesmensen i.p.v. culinaire smulpapen zoals voorheen. Nu dus meer lui die het hele jaar sparen voor 1x FG en dan even het 'Heertje' zijn en alles dan geweldig vinden.

[..]

Als je er nog nooit bent geweest dan zal je het allemaal erg leuk en geweldig en zo vinden.
Ik heb het dan over de ambiance, het eten en de verhaaltjes die je worden verkocht aan tafel en het mini presentje dat je meekrijgt na afloop. (sample zijn eigen whisky zoals je dat ook bij parfums in winkels krijgt.)

[ afbeelding ]

Waar?

[ afbeelding ]
© Shirvers


[ afbeelding ]
© Google Maps.


Markthal
Dominee Jan Scharpstraat 298
3011 GZ Rotterdam

[ afbeelding ]
Pop-up balie van HK chinezen uit Maastricht bij de hoofdingang die er tot morgen is.


[ afbeelding ]
Simpel en duidelijk menukaartje.


Wat at / dronk je?

[ afbeelding ]
Heerlijk verse pekingeenden! Echt supermals vlees en sappig.


[ afbeelding ]
3 van de in totaal 9 "Bing Bing Ab" of te wel flensjes met pekingeend,komkommer/lente uitjes,Hoi Sin saus en een simpel bekertje
thee.


Impressies / op of aanmerkingen

Ik liep hier vorige week bij toeval tegenaan maar had haast, en nu teruggekeerd. Gelijk wanneer je de hoofdingang binnenkomt,rechts waar de grote stand staat met olijven, is deze tijdelijke pop-up stal geopend en neergezet. Echt een plek waar je even een pit stop maakt om iets kleins te eten zonder poespas.

Ja, leuk deze VVV info maar hoe smaakte die flensjes die je normaliter ook bij de HK restaurants kunt bestellen?

Goed, en dan gewoon waar voor je geld. Normaliter ben ik in Nederland huiverig voor dit soort stalletjes omdat vaak het eten, en in deze dus eenden,van een dag eerder zijn en in mijn ogen niet vers. Dat proef je dan ook gewoon. Maar deze eenden zijn dus vandaag gemaakt en dat zie je en proef je ook als je ervan eet. Het vlees is mooi van binnen, supermals,stevig/sappig en de korst heeft dat krokante met daaronder het klein randje vet, Nee, gewoon goed!

Ik raad een ieder die nu eens geen patatje wil eten maar toch iets lekkers en licht en niet te duur eens morgen te gaan kijken want het is je geld dubbel en dwars waard.

Cijfer:


8
/ 10
Toffe Popup! eet laatste tijd steeds vaker peking eend, ook bij monsieur vuong pho met eend gehad. Erg goed.
pi_167563113
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 19:18 schreef Igen het volgende:
Is Peking-eend eigenlijk erg anders dan Hong Kong-eend?
Ja, in basis ligt de focus bij Peking eend op het vel, dus wordt vooral het vel gekruid en technieken toegepast om het huid zo krokant mogelijk te maken. De Cantonese/HK variant wordt geserveerd met bot en dus meer vlees waardoor je dus inclusief bot gaat kruiden, plus eet je vaker met rijst, en dus ook meer juicy wordt gemaakt, wat te niet gaat van het krokante vel.

Een echte "pien pee ap" volgens de echte Chinese wijze zal je in NL bijna niet vinden.
  vrijdag 23 december 2016 @ 21:38:36 #266
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167563115
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 19:18 schreef Igen het volgende:
Is Peking-eend eigenlijk erg anders dan Hong Kong-eend?
Om te beginnen is Pekingeend niet met hoisinsaus. :)
  vrijdag 23 december 2016 @ 21:49:55 #267
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_167563685
Maastricht? Enig idee waar in Maastricht?
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_167563898
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 21:38 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Om te beginnen is Pekingeend niet met hoisinsaus. :)
Jezus Robientje, jij bent ook een echte kenner hè?
pi_167591295



© Acornoakscampground.


Waar?

Thuis!


Zoals 't "heurt"in stijl!



1 van de vele cadeautjes die mij die avond ten deel vielen.



En we beginnen gewoon met deze eerste en beste fles van Huize Roederer.



Een overzicht van de kleurrijke kersttafel.




Het voorafje om starter te weten Kreeft & stelendamse garnalen.
Hierna nog maar een keer opgeschept, gewoon omdat het kan en lekker is.




het hoofdgerecht: Heerlijk sappig lam i.c.m. o.a.aardappelen en brocoli.




Het toetje. Fraai uitziend en dus gewoon lekker! Met dank aan de KBB.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2016 05:27:34 ]
pi_167598589
lol die afbakbroodjes.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_167599676
Mooi servies Iwanius
pi_167599714
--

[ Bericht 100% gewijzigd door agter op 25-12-2016 15:51:21 ]
Make my day!
  zondag 25 december 2016 @ 19:05:19 #273
63722 z80
I fink you freaky
pi_167601825
quote:
2s.gif Op zondag 25 december 2016 05:24 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
© Acornoakscampground.


Waar?

Thuis!

[ afbeelding ]
Zoals 't "heurt"in stijl!


[ afbeelding ]
1 van de vele cadeautjes die mij die avond ten deel vielen.


[ afbeelding ]
En we beginnen gewoon met deze eerste en beste fles van Huize Roederer.


[ afbeelding ]
Een overzicht van de kleurrijke kersttafel.


[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het voorafje om starter te weten Kreeft & stelendamse garnalen.
Hierna nog maar een keer opgeschept, gewoon omdat het kan en lekker is.


[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
het hoofdgerecht: Heerlijk sappig lam i.c.m. o.a.aardappelen en brocoli.


[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het toetje. Fraai uitziend en dus gewoon lekker! Met dank aan de KBB.

Er ontbreek 1 ding op deze foto's

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_167648072
Die pekingeend ziet er verdomd lekker uit :9
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
pi_167650170
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 14:28 schreef MrSalazar het volgende:
lol die afbakbroodjes.
Hahahah ja.. wat een figuur
pi_167938005
Je bent toch hoop ik niet op dieet, Iwanius?
pi_167938159
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 22:29 schreef bloodymary1 het volgende:
Je bent toch hoop ik niet op dieet, Iwanius?
Op vakantie
pi_168043114


Waar?


© Google Maps








Domino's pizza.
Mariniersweg 70A
3011 NS Rotterdam

Wat at / dronk je?




Impressies / Op of aanmerkingen

Voor een eerste keer bij deze 'fastfood' pizza joint een pizza bestellen en met een tevreden gevoel weggaan,gewoon omdat ik zelf mocht uitkiezen hoe ik hem wilde hebben, (dus vanaf de deeg bereiding = extra dikke korst - tot en met de samenstelling van de topping.), en eenmaal thuisgekomen werd deze pizza smaakvol verorberd en na afloop had ik er eigenlijk nog wel zin in eentje.

Zo zo.. "smaakvol" nog wel. Had je niet gewoon trek want dan smaakt alles wel.

Nope.. ik had wel trek in pizza maar trek als in "grote honger en dan vind ik alles wel lekker" gaat voor mij nooit op omdat ik altijd smaakgevoelig blijf en eten altijd aan een strenge blik onderwerp alvorens ik erin hap. Vervelende gewoonte als culinaire smulpaap.

Ben jij echt nog nooit eerder bij Domino's geweest terwijl 1/2 Nederland daar bijna dagelijks bestelt?

:N eerste keer. "scout's honor" :)

Ga je nu dagelijks daar een pizza halen?

Als ik weer eens trek krijg dan zal ik zeker niet nalaten hier weer langs te gaan.

Cijfer

7,5
/ 10



Waar?





IJssalon Koen.
Zwaanshals 317
3035 KJ Rotterdam

Wat at / dronk je?



Eigen gemaakte wafels die erg lekker, crunchy, zijn. (nee niet crispy!) en
"to die for."en meer een probeersel zijn van de jonge uitbater. Ik zeg: DOEN!



Tja, ik heb nooit genoeg aan 1 hoorntje met drie bolletjes. Dus nemen wij er nog
1. Hoorntje gooi ik bijna altijd weg omdat het mij alleen om de ijs is te doen.


Impressies / Op of aanmerkingen

Ik ken IJssalon KOEN al een jaartje of twee,ook toen het anders heette, omdat het toen ook van Doppio eigenaar Mesut Demir was, die het nu dus verpacht heeft. IJs kwaliteit is hetzelfde als die van IJssalon Doppio die op zijn beurt zijn basisrecepten/ingrediënten van De IJssalon weer heeft, omdat Robin Alting en Mesut Demir oude vrienden van elkaar zijn.

Wat is dan zo bijzonder aan dit zaakje naast het ijs?

Dat het een echt zo buurt zaakje is zo schuin gelegen op een hoek te midden van een zeer rijke multiculturele buurt. Ben je er in de buurt dan raad ik je aan hier zeker een pit stop te maken voor een heerlijk ijsje of een wafel dan wel een kop koffie.

Cijfer

7,5
/ 10
  dinsdag 10 januari 2017 @ 23:03:31 #279
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_168043359
Ha! Weer een nieuwe recensie. Altijd fijn om te lezen waar je gegeten hebt.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 23:05:45 #280
62913 Blik
The one and Only!
pi_168043430
Afschuwelijke hoorntjes, geen enkele fatsoenlijke ijszaak zou zulke hoorntjes mogen geven. Snackbar-materiaal
pi_168044190
Domino's... sorry maar heb je misschien je hoofd gestoten! die toko maakt niks wat op een pizza lijkt.. Ja het smaakt wel als snack, maar dat geldt ook voor alle bevroren oetker dingen.
pi_168044209
Domino's is echt walgelijk
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  woensdag 11 januari 2017 @ 00:19:04 #283
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168045024
Iwanius. _O-
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_168045175
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 23:32 schreef mytec het volgende:
Domino's... sorry maar heb je misschien je hoofd gestoten! die toko maakt niks wat op een pizza lijkt.. Ja het smaakt wel als snack, maar dat geldt ook voor alle bevroren oetker dingen.
Ik gun iedereen http://www.milanopizza.nl/ _O_ :9
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 11 januari 2017 @ 02:56:34 #285
414785 sirdanilot
pi_168045908
Wat is er nou weer mis met domino's, is echt prima prijs/kwaliteit.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168047561
Domino's pizza heeft me in mijn eerste jaren op eigen benen leren koken!

ieder jaar als ik overstag ging en een pizza bij ze bestelde, besefte ik me weer dat ik toch echt zelf achter het fornuis moest om niet te verhongeren. Na een aantal jaar kon ik ook daadwerkelijk koken en ben ik nooit meer in de verleiding gekomen om hun "kookkunsten" te testen. ;)
  woensdag 11 januari 2017 @ 11:07:05 #287
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168048840
Domino's maakt prima pizza voor hun prijsniveau. Uiteraard niet te vergelijken met ekte italiaanse pizza's, of zelfgemaakte pizza, maar nog altijd een miljoen keer beter dan de pizza's van elke willekeurige lokale shoarmazaak.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_168050758
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 02:56 schreef sirdanilot het volgende:
Wat is er nou weer mis met domino's, is echt prima prijs/kwaliteit.
Nog nooit in Italië geweest zeker? Ik heel veel en weiger om in NL pizza te eten. Niet bij Domino's maar ook niet bij een pizzeria hier. Uit een gasoven zeker...
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 11 januari 2017 @ 12:54:46 #289
414785 sirdanilot
pi_168050800
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:52 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nog nooit in Italië geweest zeker? Ik heel veel en weiger om in NL pizza te eten. Niet bij Domino's maar ook niet bij een pizzeria hier. Uit een gasoven zeker...
:') Ga weg, foodsnob.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168050831
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:54 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

:') Ga weg, foodsnob.
Nee dat ben ik echt niet. Een van mijn favoriete gerechten is een frikandel speciaal. Maar pizza's in NL... :N
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 11 januari 2017 @ 12:57:42 #291
414785 sirdanilot
pi_168050863
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 09:52 schreef realAIVD het volgende:
Domino's pizza heeft me in mijn eerste jaren op eigen benen leren koken!

ieder jaar als ik overstag ging en een pizza bij ze bestelde, besefte ik me weer dat ik toch echt zelf achter het fornuis moest om niet te verhongeren. Na een aantal jaar kon ik ook daadwerkelijk koken en ben ik nooit meer in de verleiding gekomen om hun "kookkunsten" te testen. ;)
Hoe kan het een aantal jaar duren voordat je kunt koken :') :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 11 januari 2017 @ 13:00:53 #292
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168050941
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:52 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nog nooit in Italië geweest zeker? Ik heel veel en weiger om in NL pizza te eten. Niet bij Domino's maar ook niet bij een pizzeria hier. Uit een gasoven zeker...
Alsof alle pizza in Italië zo geweldig is. Daar heb je tegenwoordig ook veel te veel tenten waar je prefab pizzabodems met matig beleg krijgt.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  woensdag 11 januari 2017 @ 13:03:00 #293
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168050973
daarbij is Domino's een Amerikaanse keten. Ze maken dus ook Amerikaanse pizza's, een heel ander soort pizza dan Italiaanse.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  woensdag 11 januari 2017 @ 13:07:25 #294
62913 Blik
The one and Only!
pi_168051069
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:52 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nog nooit in Italië geweest zeker? Ik heel veel en weiger om in NL pizza te eten. Niet bij Domino's maar ook niet bij een pizzeria hier. Uit een gasoven zeker...
Je hebt in Nederland prima pizzeria's waar je heerlijke pizza's kunt eten. Dit is gewoon zwaar overdreven
pi_168051094
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:57 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Hoe kan het een aantal jaar duren voordat je kunt koken :') :')
Hoge eisen 8-)
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 11 januari 2017 @ 13:10:41 #296
414785 sirdanilot
pi_168051125
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 13:09 schreef realAIVD het volgende:

[..]

Hoge eisen 8-)
Hoge eisen aan wat?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168051266
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 13:10 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Hoge eisen aan wat?
aan mijn voedsel

zo vind ik die pizza's van domino's niet te eten, die hebben wat mij betreft dus nog een hoop te leren.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 11 januari 2017 @ 13:24:40 #298
414785 sirdanilot
pi_168051396
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 13:16 schreef realAIVD het volgende:

[..]

aan mijn voedsel

zo vind ik die pizza's van domino's niet te eten, die hebben wat mij betreft dus nog een hoop te leren.
Zelf een pizza maken kost echt geen jaren hoor.

Je zoekt een youtube video van hoe je pizza deeg maakt en je maakt het.

En je flikkeert erop wat jij lekker vindt.

Het enige dat dan nog rest is een GOEDE HETE oven. En dat laatste is de reden dat ik thuis zelden pizzas maak want mijn oventje is simpelweg niet krachtig genog ervoor.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 11 januari 2017 @ 13:25:32 #299
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_168051414
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 13:24 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Zelf een pizza maken kost echt geen jaren hoor.

Je zoekt een youtube video van hoe je pizza deeg maakt en je maakt het.

En je flikkeert erop wat jij lekker vindt.

Het enige dat dan nog rest is een GOEDE HETE oven. En dat laatste is de reden dat ik thuis zelden pizzas maak want mijn oventje is simpelweg niet krachtig genog ervoor.
Pizza steen + BBQ
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_168051567
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 13:24 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Zelf een pizza maken kost echt geen jaren hoor.

Je zoekt een youtube video van hoe je pizza deeg maakt en je maakt het.

En je flikkeert erop wat jij lekker vindt.

Het enige dat dan nog rest is een GOEDE HETE oven. En dat laatste is de reden dat ik thuis zelden pizzas maak want mijn oventje is simpelweg niet krachtig genog ervoor.
domino's is het anders nog steeds niet gelukt...

maar inderdaad, een pizza bakken is simpel,
ik had het dan ook over koken.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 11 januari 2017 @ 13:43:11 #301
414785 sirdanilot
pi_168051687
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 13:34 schreef realAIVD het volgende:

[..]

domino's is het anders nog steeds niet gelukt...
En je verwacht dat een fastfoodketen alles ambachtelijk en vers bereidt, wat je thuis wél zou doen? Dat kan toch helemaal niet in een fastfoodketen :')

quote:
maar inderdaad, een pizza bakken is simpel,
ik had het dan ook over koken.
Ja koken is ook simpel.

Wat wil je maken bijvoorbeeld wat je moeilijk vindt?

Ik kan alles maken wat ik wil, behalve zaken waar ik het gereedschap niet voor heb (krachtige oven, sous vide, thermometer, bepaalde vormpjes en gereedschappen om te bakken, patiserrie etc.) of waarvan ik de ingredienten niet kan krijgen/betalen (ben student). Verder kan ik echt alles maken. Álles.

Ik zo ook de hele dag in de keuken kunnen staan hier in mn studenten keukentje en een michelinster waardig gerecht maken. Echter houd ik weliswaar van koken maar nu ook weer niet zó veel.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')