SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Bier.![]()
Niet zo somber.quote:Op dinsdag 6 september 2016 19:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heel het treinengedoe is gewoon een aflopende zaak
Op treinengebied is het in Nederland juist erg interessant, omdat er veel gebeurt. Veel nieuwe infra opgeleverd of staat op het punt om opgeleverd te worden. Op treinengebied rijdt de ene na de andere FLIRT het land binnen in diverse liveries, net als de TRAXX die je steeds vaker ziet en het reactiveren van het DDM-1. Verder de modernisering van diverse treinstellen. Daarnaast is Abellio nu toegelaten als vervoerder in Nederland.
Gebeurt best veel de laatste tijd en dat is alleen nog maar NederlandAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Gister weer eens met een Alstom-stoptrein geweest. Beetje kleine ramen maar heel goed geluids-geïsoleerd dus perfect om in slaap te sukkelen. Met IC-waardige stoelen erin kan dat best wat moois worden.![]()
eerst komt de SNG van CAF nogquote:Op dinsdag 6 september 2016 19:36 schreef Igen het volgende:
Ben zelf ook wel benieuwd wat de IC-NG gaat worden.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
In Engeland heeft GREAT Western Railway in de spitstreinen tussen London Paddington en Hayes & Harlington voor het eerst elektrisch materieel ingezet. Langzaam maar zeker zal de route uitgebreid worden als meer delen van de elektrificatie richting Oxford, Newbury, Bristol, en South Wales gereed komt
http://www.railjournal.co(...)ectric-services.htmlAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Arriva zit nu met een leuk probleem op het traject Almelo - Mariënberg - Hardenberg. De dienst wordt normaal uitgevoerd met twee Lintjes. Geen probleem, want die mogen gewoon solo tussen het elektrisch mat doorrijden.
Maar als er eentje stuk gaat dan komt er een GTW uit de Achterhoek en laat dat mat nou nog niet solo over het geëlektrificeerde net mogen rijden, dus Arriva moet dan of een koppeltje GTW's inzetten of een van de diensten inkorten tot Mariënberg
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
De hekwerken in Breda horen bij het ontwerp:quote:Bus- en treinstation vormen één grote ruimte, slechts gescheiden door een smalle vijver met daarin een door riet geïnspireerd hek. Bij de rondleiding was de waterbak nog leeg, donderdag moet hij klaar zijn.![]()
Dus je kunt een hengeltje uitwerpen uit je raam en een zelfgevangen vissie bakkenquote:Op dinsdag 6 september 2016 20:08 schreef James1988 het volgende:
De hekwerken in Breda horen bij het ontwerp:
[..]
doei![]()
"een door riet geïnspireerd hek"![]()
Wat is dat toch met die architecten. Omhooggevallen flikkers.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
detectie en dergelijkequote:Op dinsdag 6 september 2016 19:54 schreef Prins_Pils het volgende:
Huh wat, waar is die onzin nou weer goed voor
Zal wel inkorten worden dan.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
tenzij ze een oplossing zoals onze Oosterburen in willen voeren. In Sachsen gaan vanaf volgend jaar als proef 13 Desiro's rijden die omgebouwd zijn van DMU naar bicourant. Bij succes worden er meer omgebouwd die ook in andere concessies kunnen gaan rijden.
http://www.railjournal.co(...)e-hybrid-trains.htmlAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Foto van de goede man flikker?quote:Op dinsdag 6 september 2016 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
"een door riet geïnspireerd hek"![]()
Wat is dat toch met die architecten. Omhooggevallen flikkers.
dag![]()
Waarom wordt een diesel gtw niet gedetecteerd en een elektrische wel?quote:In de Achterhoek rijden ze toch ook niet altijd gekoppeld?
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Stroom die vanaf de trein komt verbetert de detectiequote:Op dinsdag 6 september 2016 21:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom wordt een diesel gtw niet gedetecteerd en een elektrische wel?In de Achterhoek rijden ze toch ook niet altijd gekoppeld?
![]()
Ah, het wiel moet weer eens opnieuw worden uitgevonden.quote:Op dinsdag 6 september 2016 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
tenzij ze een oplossing zoals onze Oosterburen in willen voeren. In Sachsen gaan vanaf volgend jaar als proef 13 Desiro's rijden die omgebouwd zijn van DMU naar bicourant. Bij succes worden er meer omgebouwd die ook in andere concessies kunnen gaan rijden.
http://www.railjournal.co(...)e-hybrid-trains.html
Nog vorig jaar heeft Bombardier proeven gedaan met een batterijtrein.![]()
Nou dat is dan heel makkelijk op te lossen zou ik zeggen...quote:Op dinsdag 6 september 2016 21:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Stroom die vanaf de trein komt verbetert de detectieKranplätze müssen verdichtet sein![]()
Prikspanningsspoorstroomlopen, detectielussen, pedalen en assentellers worden ingezet om op diesellijnen het materieel beter te detecterenquote:Op dinsdag 6 september 2016 21:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom wordt een diesel gtw niet gedetecteerd en een elektrische wel?In de Achterhoek rijden ze toch ook niet altijd gekoppeld?
https://nl.wikipedia.org/wiki/TreindetectieAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Je hebt veel verschillende soorten wielenquote:Op dinsdag 6 september 2016 21:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ah, het wiel moet weer eens opnieuw worden uitgevonden.
Nog vorig jaar heeft Bombardier proeven gedaan met een batterijtrein.
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Een proef doen en een subserie creëren lijkt me niet het wiel nog een keer uitvinden.quote:Op dinsdag 6 september 2016 21:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ah, het wiel moet weer eens opnieuw worden uitgevonden.
Nog vorig jaar heeft Bombardier proeven gedaan met een batterijtrein.Bier.![]()
En je kunt de trein uitrusten met een TCA.quote:Op dinsdag 6 september 2016 21:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Prikspanningsspoorstroomlopen, detectielussen, pedalen en assentellers worden ingezet om op diesellijnen het materieel beter te detecteren
https://nl.wikipedia.org/wiki/TreindetectieNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ja ok, daar heb je gelijk in. Wat DB gaat doen is inderdaad wat groter dan één omgebouwd treinstel.quote:Op dinsdag 6 september 2016 21:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Een proef doen en een subserie creëren lijkt me niet het wiel nog een keer uitvinden.![]()
Ohhhh ik doe ook nog aardig meequote:Op woensdag 15 juni 2016 14:26 schreef b2py het volgende:
Hier alvast leuke statistieken!
[ afbeelding ] Top 100 voor reeks "Treinentopic" van 14-06-2011 t/m 14-06-2016
nr / aantal posts / gebruiker
034 00862 _serial_
klik hier voor meer stats
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Lego al in in 1980quote:Op dinsdag 6 september 2016 21:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ah, het wiel moet weer eens opnieuw worden uitgevonden.
Nog vorig jaar heeft Bombardier proeven gedaan met een batterijtrein.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Onlangs kreeg ik een email van de NS met daarin het verzoek om wat vragen te beantwoorden over een eventueel nieuw abonnement: NS flexibel abonnement.
Meer mensen deze email ontvangen van de NS?![]()
Naast de sloot andere mail over abonnementen en enquêtes, neequote:Op woensdag 7 september 2016 03:34 schreef Zelus het volgende:
Onlangs kreeg ik een email van de NS met daarin het verzoek om wat vragen te beantwoorden over een eventueel nieuw abonnement: NS flexibel abonnement.
Meer mensen deze email ontvangen van de NS?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
ja ikquote:Op woensdag 7 september 2016 03:34 schreef Zelus het volgende:
Onlangs kreeg ik een email van de NS met daarin het verzoek om wat vragen te beantwoorden over een eventueel nieuw abonnement: NS flexibel abonnement.
Meer mensen deze email ontvangen van de NS?![]()
![]()
Die betonbak ligt er (voor het publiek zichtbaar) al twee jaar en nét voor de opening wordt het opeens een vijver met riethek. Oké.quote:Op dinsdag 6 september 2016 20:08 schreef James1988 het volgende:
De hekwerken in Breda horen bij het ontwerp:
[..]It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
want?quote:Op woensdag 7 september 2016 09:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh fuck, volgende week wordt het natuurlijk een stuk drukker in m'n trein....maar niet heus HAAAAAAA! _O-![]()
Dan rijdt de Sprinter uit Apeldoorn niet verder dan Alluhmuhlooo. Of is dat alleen buiten de spits?quote:Bier.![]()
alleen buiten de brede spitsquote:Op woensdag 7 september 2016 09:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dan rijdt de Sprinter uit Apeldoorn niet verder dan Alluhmuhlooo. Of is dat alleen buiten de spits?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
En pas vanaf december. Het op zaterdag niet meer doorrijden naar Enschede gaat nu al wel gebeuren.quote:Op woensdag 7 september 2016 10:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
alleen buiten de brede spitsPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Leuk man, eerst voor een vermogen die lijn gaan electrificeren en er dan met steeds minder treinen op gaan rijden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Da's de andere lijn he. Apeldoorn-Enschede wordt ingekort, Zwolle-Enschede die geelectrificeerd wordt niet. Daar gaan juist extra spitstreinen rijden.![]()
op de actuele vertrektijden van Hardenberg:Dat laatstequote:31032 08.45 Arriva Stoptrein Almelo 2 -------------- Voorste treindeel tot Mariënberg
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ik wist helemaal niet dat er nu al doorgereden werd naar Hdb joh, dacht dat ze dat pas in december gingen doen
doei![]()
https://www.prorail.nl/pr(...)almelo-en-hardenbergquote:Op woensdag 7 september 2016 12:28 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik wist helemaal niet dat er nu al doorgereden werd naar Hdb joh, dacht dat ze dat pas in december gingen doenAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Over een maand ga ik in China met de trein. Zwarte vrijdag, dus bijna alles volgeboekt, dus ik kon alleen nog maar een kaartje hiervoor kopen:
F*ck, is toch eigenlijk niks voor mij![]()
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2016 13:51:49 ]![]()
wa kost da voor een reisje?quote:Op woensdag 7 september 2016 13:51 schreef Igen het volgende:
Over een maand ga ik in China met de trein. Zwarte vrijdag, dus bijna alles volgeboekt, dus ik kon alleen nog maar een kaartje hiervoor kopen:
[ afbeelding ]
F*ck, is toch eigenlijk niks voor mij
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
95 euro voor 500 km, dus dat valt eigenlijk zelfs nog wel mee.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wa kost da voor een reisje?![]()
ja, voor zoveel luxe is dat best schappelijk nogquote:Op woensdag 7 september 2016 14:12 schreef Igen het volgende:
[..]
95 euro voor 500 km, dus dat valt eigenlijk zelfs nog wel mee.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Mag zo de OP inquote:Op woensdag 7 september 2016 14:15 schreef Dr_Flash het volgende:
"Igen, de patser in de rooie pooiersstoel"![]()
![]()
Dat is flink opgeknapt dus. Nu nog fatsoenlijke treinstellenquote:Op woensdag 7 september 2016 12:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
https://www.prorail.nl/pr(...)almelo-en-hardenberg
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
quote:Op woensdag 7 september 2016 14:15 schreef Dr_Flash het volgende:
"Igen, de patser in de rooie pooiersstoel"
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Niet verkeerd nie. Ook best schappelijk geprijsdquote:Op woensdag 7 september 2016 13:51 schreef Igen het volgende:
Over een maand ga ik in China met de trein. Zwarte vrijdag, dus bijna alles volgeboekt, dus ik kon alleen nog maar een kaartje hiervoor kopen:
[ afbeelding ]
F*ck, is toch eigenlijk niks voor mij![]()
Hoe lang ben je onderweg? 2 uurtjes?
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Kleine 3 uur.quote:Op woensdag 7 september 2016 14:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Niet verkeerd nie. Ook best schappelijk geprijsdHoe lang ben je onderweg? 2 uurtjes?
Enige goedkopere alternatief was de nachttrein geweest. Vertrek 22:05, aankomst 8:10, nog 1 staanplaatskaartje beschikbaar.![]()
![]()
Laten we er "op de rooie pooierstroon" van maken. Even wat reputatie inhalen niewaarquote:
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik had je vorige post ook al wel gelezen hoor mevrouw.quote:Op woensdag 7 september 2016 15:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Laten we er "op de rooie pooierstroon" van maken. Even wat reputatie inhalen niewaar![]()
![]()
James, ga je ook een ritje maken door de straten van Breda?
http://www.bndestem.nl/re(...)schoffelen-1.6346076Altijd onderweg naar het avontuur![]()
En nu maar 230 posts wachten of je hget ook echt gaat wordenquote:Op woensdag 7 september 2016 15:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik had je vorige post ook al wel gelezen hoor mevrouw.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik ben benieuwd of ik aan boord magquote:Op woensdag 7 september 2016 16:05 schreef Peterselieman het volgende:
James, ga je ook een ritje maken door de straten van Breda?
http://www.bndestem.nl/re(...)schoffelen-1.6346076![]()
![]()
Temidden van de Paarse Heide..quote:Op woensdag 7 september 2016 19:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of ik aan boord mag![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
En anders ga je toch heerlijk met de SSN mee naar Roosendaal en terug? Er zijn nog kaartjes, aldus BN de Stem en BelcrumSpoort.![]()
Voor zover ik weet alleen voor genodigdenquote:Op woensdag 7 september 2016 19:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of ik aan boord mag
Edit: ook voor NVBS-ledenquote:Speciaal voor NVBS-leden is het mogelijk een ritje achter de Ooievaar te maken op het straatspoor. Hiervoor kun je je met je lidmaatschapskaart melden bij de stoomtram. Meerijden kan op basis van beschikbare plaatsen.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Ik ben er zondag ook, kom wel ff een rondje meerijdenquote:Op woensdag 7 september 2016 21:51 schreef Bitlord het volgende:
Of een rondje met mn museumbus. Ik rijd zondag door Breda.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Is dat niet onder de groene hemel?PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Nee, ik heb de hele dag Radio 2 op staan. 100% NL luister ik maar zeldenquote:Op woensdag 7 september 2016 22:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jij bent hier degene die de hele dag 100%NL luistertPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Jajaquote:Op woensdag 7 september 2016 23:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nee, ik heb de hele dag Radio 2 op staan. 100% NL luister ik maar zelden
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Dat is niet mijn torenquote:Op woensdag 7 september 2016 23:47 schreef dennistd het volgende:
James? http://nos.nl/artikel/213(...)e-station-breda.html![]()
![]()
he he, zou eens tijd worden http://www.1von150.de/
http://www.1von150.de/duisburg/
Zo komt Duisburg Hbf eruit te zien, hopelijk
(voor degenen die niet in die aftandse IC naar Berlijn willen is Duisburg de overstap richting Berlijn)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
ICB naar Hannover een daar overstappen op ICE toch? Scheelt een kwartier.quote:Op donderdag 8 september 2016 00:11 schreef bork het volgende:
he he, zou eens tijd worden http://www.1von150.de/
http://www.1von150.de/duisburg/
Zo komt Duisburg Hbf eruit te zien, hopelijk
(voor degenen die niet in die aftandse IC naar Berlijn willen is Duisburg de overstap richting Berlijn)
[ afbeelding ]Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
? ICE naar Keulen en dan overstappen op ICE naar Berlijn dat doe ik/wij.quote:Op donderdag 8 september 2016 00:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
ICB naar Hannover een daar overstappen op ICE toch? Scheelt een kwartier.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Maar ik zou via Deventer gaan. Of zelfs in Dld beginnen en dan in Rheine instappenquote:Op donderdag 8 september 2016 00:14 schreef bork het volgende:
[..]
? ICE naar Keulen en dan overstappen op ICE naar Berlijn dat doe ik/wij.
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
En de wietkwekerij is ook al opgeruimd. Gelukkig hebben ze om één voor twaalf die vijver nog aangelegd, kan het feestje tenminste echt in het water vallen.quote:Op donderdag 8 september 2016 07:41 schreef b2py het volgende:
Die FLIRT komt trouwens niet naar BredaIt's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Maar net op spoor 11 in Zwolle was er wel een!quote:Op donderdag 8 september 2016 07:41 schreef b2py het volgende:
Die FLIRT komt trouwens niet naar BredaBier.![]()
Barbaarquote:Op woensdag 7 september 2016 22:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Speelt het blikken harmonieorkest in een grote regenton?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Blijkbaar hebben ze het na 10 jaar eindelijk voor elkaar om de huidige overkapping ondanks monumentenstatus te mogen slopen.quote:Op donderdag 8 september 2016 00:11 schreef bork het volgende:
he he, zou eens tijd worden http://www.1von150.de/
http://www.1von150.de/duisburg/
Zo komt Duisburg Hbf eruit te zien, hopelijk
(voor degenen die niet in die aftandse IC naar Berlijn willen is Duisburg de overstap richting Berlijn)
[ afbeelding ]![]()
![]()
Awwhquote:Op donderdag 8 september 2016 07:41 schreef b2py het volgende:
Die FLIRT komt trouwens niet naar Breda![]()
Als doorgewinterde Alstom-fan zal James het vast wel waarderen dat de Franse spoorwegen samen met Alstom de volgende generatie TGV gaan ontwikkelen. Deze moet in aanschaf en in operatie 20% goedkoper worden, 25% energiezuiniger worden en 90% van het treinstel moet te recyclen zijn.
In dienst stelling is voorzien voor medio 2022.
http://www.railjournal.co(...)service-in-2022.htmlAltijd onderweg naar het avontuur![]()
En de EU vindt dat prima?quote:Thanks to a change in the law in 2014, French state-owned companies can now work in collaboration with private sector partners during the design phase of a project in order to minimise costs. In return, the industrial partner has a guarantee that it will be awarded a contract when the joint development phase has been completed.![]()
![]()
Wachtwat, heeft die kap monumentenstatus?quote:Op donderdag 8 september 2016 09:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben ze het na 10 jaar eindelijk voor elkaar om de huidige overkapping ondanks monumentenstatus te mogen slopen.![]()
doei![]()
Zijn ze in Nederland ook mee bezig. Staatsbedrijven zoals KNMI mogen niet bieden op openbare aanbestedingen omdat ze geen winst mogen maken. Dit belemmert de positie van die instelling wel heel erg waardoor gezonde bedrijfsvoering ook in het geding komt.quote:![]()
AnsaldoTilburg bellen, dat spul recycelt zichzelf.quote:Op donderdag 8 september 2016 11:50 schreef Peterselieman het volgende:
90% van het treinstel moet te recyclen zijn.It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Bron?quote:Op donderdag 8 september 2016 07:41 schreef b2py het volgende:
Die FLIRT komt trouwens niet naar BredaPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Stek het in de brand. Co2 uitstoot, groeien plantjes (vezelhennep) van, kun je nieuwe treintjes bouwenquote:Op donderdag 8 september 2016 12:36 schreef JDude het volgende:
[..]
AnsaldoTilburg bellen, dat spul recycelt zichzelf.
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ik vraag me af of het stand zou houden bij de Rechter als een Bombardier of Siemens een rechtszaak aanspant. Ik denk alleen niet dat de EU zich daar actief mee gaat bemoeien zolang het geen gezeur oplevert.quote:![]()
Vijfdaagse trip naar het oosten.... deel 2.....
Deel 1 staat /hierDe Citynightline Zürich-Berlijn zal half december 2016 in zijn huidige vorm op houden te bestaan. De Oostenrijkse Spoorwegen (ÖBB) introduceren wel een nieuwe nachttrein op deze route maar deze zal na Berlijn nog doorrijden naar Hamburg, wat de aankomsttijd in Berlijn vermoedelijk niet ten goede zal komen.
Ondanks de alweer korter wordende dagen wilde ik toch nog een mogelijkheid benutten de huidige CNL in Berlijn vast te leggen. Tot mijn geluk zat er op vrijdag 26 augustus 2016 geen gewone rode 101 voor deze trein maar een van de weinig overgebleven, en tevens nieuwe, werbe-101'en voor.
DB-lok 101 004 maakt reclame voor ziektekostenverzekeraar Bahn-BKK, in principe bedoeld voor spoorwegpersoneel. Met aan de haak CNL 470 en IC 61470 uit Zürich HB wordt hier het oude Stellwerk bij Berlin Greifswalder Straße gelegen aan de S-Bahn Innenring gepasseerd op weg naar Berlin-Lichtenberg.De S-Bahn Innenring in Berlijn wordt veel gebruikt voor overbrengingsritten vanaf een van de omliggende opstelterreinen naar het Berliner Hauptbahnhof v.v. Aan de oostkant van Berlijn worden met name de ICE's en IC's in Rummelsburg gereinigd. Aan de westkant gebeurt dit in Grunewald met de EC's uit Warschau en Praag.
Op de as Hamburg-Berlijn-Dresden-Praag rijden dagelijks zes Eurocity-treinparen, waarvan er drie beginnen en eindigen in Hamburg, een in Kiel en twee Berlijn als begin en eindpunt hebben.
De eerste Eurocity van de dag uit Praag vertrekt even voor half 7 's ochtends uit de Tsjechische hoofdstad en arriveert omstreeks 11:00 in de Duitse hoofdstad. Nadat de reizigers de trein hebben verlaten vertrekt de trein naar het opstelterrein Grunewald in West-Berlijn.
Op vrijdag 26 augustus 2016 is het DB-lok 101 053 dat hier met het leegmat van EC 178 ter hoogte van de Epiphanienkirche in Berlin-Westend passeert. De trein is strak op tijd en dat is maar goed ook. Veel tijd is er namelijk niet over, want over twee uur moet de trein alweer gereed zijn voor vertrek terug naar Tsjechië.Als gevolg van werkzaamheden aan het spoor en het nieuw te bouwen Regionalbahnhof Ostkreuz was er eind augustus 2016 gedurende een week slechts zeer beperkt treinverkeer mogelijk tussen Ostbahnhof en Grünauer Kreuz. Als gevolg hiervan werden onder andere een deel van de RE1-treinen Magdeburg-Frankfurt/Oder v.v. en de Eurocity treinen van/naar Polen omgeleid via de S-Bahn Innenring. In plaats van het Hauptbahnhof hebben deze treinen nu Gesundbrunnen als begin- en eindpunt.
Net als de Eurocity uit Praag wordt ook de Eurocity uit Warschau schoongemaakt in Berlin-Grunewald waardoor ook deze trein via de Innenring moest rijden. Een klein half uur na de trein uit Praag kon zo op dezelfde stek ook de PKP 570 001 met het leegmat van EC 46 gefotografeerd worden.Door werkzaamheden aan het spoor bij Berlin Ostkreuz werden eind augustus 2016 gedurende een week de Eurocity-treinen naar Warschau omgeleid over de Innenring via Gesundbrunnen en Lichtenberg.
PKP lok 5 370 003, een van de 6 in originele Husarz-kleurstelling rondrijdende loks is hier met EC 45 naar Warszawa Wschodnia onderweg als het het oude Stellwerk van Berlin Greifswalder Straße passeert.Niet alleen de Eurocity-treinen worden omgeleid via Gesundbrunnen-Lichtenberg, maar ook meerdere treinen van de RE1 tussen Magdeburg/Brandenburg en Frankfurt/Oder.
Terwijl het overgrote deel van de treinen op deze lijn met loks van de serie 182 wordt gereden is er één omloop die nog met een 112 rijdt. Precies deze omloop passeerde even voor half 3 op de S-Bahn Innenring ter hoogte van S-Bahnhof Landsberger Allee. We zien de 112 132 met RE 18183 van Brandenburg Hbf naar Frankfurt/Oder op weg naar de eerstvolgende stop te Berlin Lichtenberg.De omgeleide RE1 naar Frankfurt/Oder werd enkele minuten later gevolgd door de eveneens omgeleide Eurocity 55 van Berlin-Gesundbrunnen naar Gdynia Główna. Onder aanvoering van PKP lok 5 370 001, met totaalreclame voor telekombedrijf T-mobile, passeert het geheel hier nabij S-Bahnhof Landsberger Allee.
Vanaf de Landsberger Allee is het maar een klein stukje lopen naar de Storkower Straße. Dit is mooi te combineren met de eerstvolgende omgeleide Eurocity van de dag.
PKP 5 370 005 heeft EC 44 uit Warschau aan de haak en heeft zojuist Berlin Lichtenberg achter zich gelaten en is de Innenring opgereden bij S-Bahnhof Frankfurter Allee. Meteen na dit station duikt het hoofdspoor onder de S-Bahn sporen wat op de achtergrond te zien is. De trein heeft nog slechts een kleine 10 minuten te gaan voordat eindpunt Berlin Gesundbrunnen bereikt is.
Direct na de klik was het einde van de korte trip naar Berlijn alweer in zicht. Rond 17.00 zou de laatste Eurocity van de dag mij naar de Tsjechische hoofdstad Praag brengen.
Deel 3 volgt komend weekend.![]()
Daar issie dan, HTM 8 'Ooievaar', in de Bredase Speelhuislaan:
Van de opening van het station zelf heb ik geen foto's of video's, ik zag genoeg camera's dus ik heb vooral gekeken.![]()
![]()
Dalek allemaal weer aan den buisch gecluysterd vriendjes?![]()
19.55-20.30 uur RAIL AWAY
Serie over markante spoorlijnen,afl.:
Brazilië: Curitiba - Morretes.
De zuidelijke stad Curitiba is een van
de groenste steden ter wereld.
Het is het startpunt van de Serra Verde
Express,die afdaalt van bijna 1000
meter hoogte tot aan zeeniveau in de
stad Morretes.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
* mart_83 zapt exact het intro in!quote:Op donderdag 8 september 2016 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Dalek allemaal weer aan den buisch gecluysterd vriendjes?![]()
19.55-20.30 uur RAIL AWAY
Serie over markante spoorlijnen,afl.:
Brazilië: Curitiba - Morretes.
De zuidelijke stad Curitiba is een van
de groenste steden ter wereld.
Het is het startpunt van de Serra Verde
Express,die afdaalt van bijna 1000
meter hoogte tot aan zeeniveau in de
stad Morretes.Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.![]()
Ik zit ook te kijkenBijzonder!
'Als de champagne genuttigd is, wordt het tijd voor het ontbijt'
doei![]()
quote:Op donderdag 8 september 2016 20:09 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik zit ook te kijkenBijzonder!
'Als de champagne genuttigd is, wordt het tijd voor het ontbijt'
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
In Spanje zijn er zeker drie doden gevallen, waaronder de machinist, bij een treinongeluk:
http://nos.nl/l/2130880twitter:
[ Bericht 13% gewijzigd door MTL op 09-09-2016 11:46:19 ]![]()
Zwitserland: vanaf december mogen Traxx-locomotieven niet meer via de Gotthardroute rijden (ook niet via de nieuwe basistunnel), er zijn te veel storingen met de ETCS-installatie op de machines wat zorgt voor vertragingen.
https://www.facebook.com/(...)0&id=270856339684060![]()
Pijnlijk, heel erg pijnlijk voor Bombardier. Die hebben al zoveel problemen met hun software en dan nu dit ook nog eens er bij
De druk om VR09/SR09 nu snel af te krijgen en toegelaten te krijgen wordt alleen maar groter voor Bombardier en lijkt mij dan alleen maar de kans te vergroten dat er weer meer fouten in de software sluipen (en dat is al een pijnlijk dossier omdat ze meerdere malen targets niet halen/hebben gehaald).
[ Bericht 21% gewijzigd door MTL op 09-09-2016 15:29:17 ]![]()
Vertraagde trein en de mcn probeert er wat vertraging uit te rijden tussen lelydorp en Zwolle. Met 147 kmh door de tunnel sjezen
dag![]()
Komende drie dagen tunnel "gestremd" wegens "onderzoek" naar een "incident dat de veiligheid had kunnen beïnvloeden"quote:Op vrijdag 9 september 2016 18:18 schreef Peter het volgende:
Vertraagde trein en de mcn probeert er wat vertraging uit te rijden tussen lelydorp en Zwolle. Met 147 kmh door de tunnel sjezen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dit is toch ook de reden dat de Beneluxtrein niet vanaf december al via Breda gaat rijden?quote:Op vrijdag 9 september 2016 15:19 schreef MTL het volgende:
Pijnlijk, heel erg pijnlijk voor Bombardier. Die hebben al zoveel problemen met hun software en dan nu dit ook nog eens er bij
De druk om VR09/SR09 nu snel af te krijgen en toegelaten te krijgen wordt alleen maar groter voor Bombardier en lijkt mij dan alleen maar de kans te vergroten dat er weer meer fouten in de software sluipen (en dat is al een pijnlijk dossier omdat ze meerdere malen targets niet halen/hebben gehaald).
Gaat TBL1+ wel lukken? Zo niet, dan kunnen we de Benelux wel vergeten. Infrabel gaat vanaf dienstregeling 2017 namelijk krokodillen weghalen op lijnen waar TBL1+ en ETCS aanwezig is. Dat waren ze dit jaar al van plan, maar dat is uitgesteld op verzoek van de NMBS.![]()
TBL1+ gaat er via een los kastje bijgezet worden (ook dat lukte Bombardier niet om het op tijd te integreren). Een aantal locs zijn ook al daarvan voorzien (maar het is nog uitgeschakeld). En inderdaad, Bombardier heeft de software niet op tijd klaar, dus kan de Traxx nog niet over de HSL rijden in België.![]()
Homies![]()
Niet vergeten zomedalek
quote:19.55-20.30 uur RAIL AWAY
Serie over markante spoorlijnen overal
ter wereld,afl.:Brazilië:Rio de Janeiro
Wie Rio de Janeiro zegt,zegt zon,zee,
strand en Corcovado.De tandradtrein
neemt de kijker mee naar 'Christus de
Verlosser',het kenmerkende standbeeld
dat hoog boven de stad uittorent.
Ook gaan we aan boord van de Santa
Teresa Tram door een lommerrijke wijk.
In 2011 ontspoorde een tram toen de
remmen het begaven en het voertuig op
volle snelheid bergafwaarts ging.In de
jaren daarna is de lijn gerenoveerd en
voorzien van nieuwe trams.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Met SW31 voor de SLT ging het ook al zo goedquote:Op vrijdag 9 september 2016 15:19 schreef MTL het volgende:
Pijnlijk, heel erg pijnlijk voor Bombardier. Die hebben al zoveel problemen met hun software en dan nu dit ook nog eens er bij
De druk om VR09/SR09 nu snel af te krijgen en toegelaten te krijgen wordt alleen maar groter voor Bombardier en lijkt mij dan alleen maar de kans te vergroten dat er weer meer fouten in de software sluipen (en dat is al een pijnlijk dossier omdat ze meerdere malen targets niet halen/hebben gehaald).
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Zou daar inmiddels al wat meer over duidelijk zijn over hoe dat zo gruwelijk kon misgaan ?quote:Op vrijdag 9 september 2016 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Met SW31 voor de SLT ging het ook al zo goedwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Deze kwam op dumpert voorbij
Afgezien van dat de filmer zo van Somda lijkt te komen. Snap ik het probleem van de machinist niet. Die spurts reflecteren als een gek. Zelfs met de camera op de voorkant gericht is de kans op herkenning niet bijster groot. Lekker laten filmen toch?
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2016 21:04:36 ]![]()
Ik zie het probleem ook niet echt. Als ik machinist zou zijn zou ik het juist leuk vinden als iemand mijn trein filmt (vanaf een veilige plek natuurlijk).![]()
James, is dit vlak nog altijd braakliggend? https://www.google.nl/map(...)/data=!3m1!1e3?hl=nlPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Neen, dat is inmiddels een bouwplaats. Op de hoek Belcrumweg/Stationslaan wordt het nieuwe gerechtsgebouw gebouwd (oplevering 2018). Tussen het gerechtsgebouw en het station komt 5Tracks, waar ze ook al bezig zijn.quote:Op vrijdag 9 september 2016 21:21 schreef dennistd het volgende:
James, is dit vlak nog altijd braakliggend? https://www.google.nl/map(...)/data=!3m1!1e3?hl=nl![]()
Hmm, geen plek voor een drone dus... Dan maar een OV-fiets pakken en richting Westerparklaan fietsen, daar is nog wel een stuk onbebouwd bij het spoor.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Je zou misschien nog kunnen kijken of de zuidkant van het spoor (Belcrumweg/Academiesingel) wat is, daar is niks gebouwd voor zover ik weet. Al is dat misschien weer niet ideaal vanwege het licht?![]()
Wat is er zo verschrikkelijk boeiend aan Breda Dennis?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ff de SSN filmen/fotograferen die daar morgen op en neer rijdt naar Roosendaal.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Het voormalige CSM-terrein (suikerfabriek, langs de Markkade) is braakliggend, afgezien van een 'kunstwerk'* gebeurt daar niks voor zover ik weet.
* De woorden "Ik ga via Breda" op een stokje![]()
kan je dan niet beter een braak stukje in die vork bij Roosendaal zoeken, misschien met het oude seinhuis erbij nog?quote:Op vrijdag 9 september 2016 21:40 schreef dennistd het volgende:
Ff de SSN filmen/fotograferen die daar morgen op en neer rijdt naar Roosendaal.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
NIET OP SOMDA ZEGGEN : oquote:
ANders gaat je kop teraf
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Oh. In dat geval:quote:quote:Het restauratieverslag van de 766 gelezen in de actuele Op de Rails en wil je het treinstel zien? Dat kan, want het is morgen en zondag in Breda. De overbrenging morgen vindt als volgt plaats:
Watergraafsmeer v 8.28
Utrecht C 8.57
’s-Hertogenbosch 9.31
Breda a 10.12
Tijden uiteraard onder voorbehoud!doei![]()
Zal ik voor de garp een account aanmaken en dat doen? Om te kijken wat er gebeurt?quote:Op vrijdag 9 september 2016 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NIET OP SOMDA ZEGGEN : o
ANders gaat je kop terafSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.doei![]()
quote:Op vrijdag 9 september 2016 21:51 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Zal ik voor de garp een account aanmaken en dat doen? Om te kijken wat er gebeurt?Kratje wedden dat je binnen 48 uur een ban aan je kanarie hebt hangenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Oh de Kameel komt ook naar Breda. Van Maliebaan naar Utje Hbf via Amersfoort, Weeps en Bijlmer-ArenA, welja
Utrecht Maliebaan v 8.40
Amersfoort 8.59/9.29
Weesp 9.56
Amsterdam Bijlmer 10.08
Utrecht Centraal 10.28
’s-Hertogenbosch a.11.17/21
Breda a 11.55
(ook weer via OdR op fb)doei![]()
Klopt, overigens samen met twee medebestuursleden van de afdeling. Het beheren van pagina's is ook de enige reden dat ik een account heb daar...quote:Op vrijdag 9 september 2016 21:51 schreef greavy het volgende:
Dennis beheert toch wel de FB van afdeling Twente?
Ik zie nu trouwens dat er ook nog werkzaamheden Nijmegen-Den Bosch zijn waardoor ik nog een half uur langer onderweg ben naar Breda... Heb morgenavond nog wat anders te doen dus ik laat de SSN maar schieten dan. Zondag maar naar Jamesstad
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Jullie zijn wel lekker bezig met tijden plaatsen vanavondquote:Op vrijdag 9 september 2016 22:07 schreef dennistd het volgende:
[..]
Klopt, overigens samen met twee medebestuursleden van de afdeling. Het beheren van pagina's is ook de enige reden dat ik een account heb daar...Panoramading komt hierheen
quote:Morgen maakt het Panorama Rail Restaurant een ander rondje dan normaal. We hebben wat richttijden voor je:
Amsterdam Centraal v 18.15
Amersfoort 19.00
Deventer 19.40
Arnhem 20.15
Wolfheze 20.30
Utrecht C 21.00
Amsterdam a 21.30doei![]()
Ik zie dat de tuin en het seinhuis van wijlen Riekje van Waterhuizen dit weekend geopend zijn: http://www.openmonumenten(...)meer-spoorwegmuseum/PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Handig....quote:Door een storing aan het reisinformatie systeem kan de informatie over treinen onjuist zijn. Dit geldt voor de borden op de stations, de App en de reisplanner.
Let u goed op de aanduidingen op de treinen en let u op de omroepberichten.
Naar verwachting duurt dit de rest van de dag.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Een STS-passage in Uithuizermeeden gisteravond. Volgens Arriva reed de machinist door het rode sein heen en gingen daardoor de bomen niet naar beneden. Trein is op de overweg tot stilstand gekomen
http://www.rtvnoord.nl/ni(...)-reed-door-rood-seinAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Bizar dat een STS passage kan leiden tot een openstaande overweg. Dat zijn toch twee verschillende systemen die onafhankelijk van elkaar functioneren?![]()
Onder normale omstandigheden zouden de bomen tijdig neergedaald zijn, maar bij een STS-passage of een seinstoring gebeurt dit niet en moet je de overweg aanrijden om de bomen te kunnen laten dalen.quote:Op zaterdag 10 september 2016 17:37 schreef b2py het volgende:
Bizar dat een STS passage kan leiden tot een openstaande overweg. Dat zijn toch twee verschillende systemen die onafhankelijk van elkaar functioneren?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Het is niks als ik weer eens in het westen ben. Maar het is meteen weer een enorme tiefeszooi
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Nee hoor. Als in de aankondiging van een overweg een bediend sein staat, sluit de overweg niet voor een trein zolang dat sein niet bediend wordt. De overweg kan nog steeds worden aangereden (sluit als de trein bijna op de overweg is), zodat we nog steeds veilig een aanwijzing STS kunnen afgeven.quote:Op zaterdag 10 september 2016 17:37 schreef b2py het volgende:
Bizar dat een STS passage kan leiden tot een openstaande overweg. Dat zijn toch twee verschillende systemen die onafhankelijk van elkaar functioneren?Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Zo, James nog ff gesproken in Breda. Die vanuit zijn huiskamer naar buiten mensen stond te bespieden, en, ik hem zag vanaf de SSN-stand en even zwaaide. Anderhalve minuut later stond hij naast mij.![]()
Enne, Dennis. Jou vrienden van de NVBS mogen wel eens collegialer worden. Hadden onze standtafel gepikt omdat hun "meer ruimte" nodig hadden (aldus de organisatie BelcrumSpoort die dat allemaal wel best vond, maar wij hadden voor de zekerheid een eigen tafel mee (gelukkig).
Oh, en chaotisch dat de organisatie was betreffende de stoomtreinen kaartjesverkoop. Die droeftoeters gingen "ergens in het station" rondlopen en moest je maar zoeken om nog kaartjes te kopen als je die nog niet had. En dat "ergens" kon buiten, in de tunnel of op het perron zijn. Maar als de trein er niet was, zaten ze in de trein en kon je geen kaartjes kopen (en dat stond nergens aangegeven)![]()
![]()
Ik heb echt een ideale plekquote:Op zaterdag 10 september 2016 20:08 schreef greavy het volgende:
Zo, James nog ff gesproken in Breda. Die vanuit zijn huiskamer naar buiten mensen stond te bespieden, en, ik hem zag vanaf de SSN-stand en even zwaaide. Anderhalve minuut later stond hij naast mij.![]()
![]()
![]()
Is de spits (rond 8.30) beetje te doen tussen Duisburg hbf en Dusseldorf Airport of is het net zo erg als de Randstad?Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten![]()
Druk. Maar daar komt er (in 99,99999%) geen Flirt2 aan terwijl er een Dosto-stam met 6 rijtuigen gepland staatquote:Op zaterdag 10 september 2016 21:11 schreef hemarookworst het volgende:
Is de spits (rond 8.30) beetje te doen tussen Duisburg hbf en Dusseldorf Airport of is het net zo erg als de Randstad?![]()
![]()
Op het busstation in Waalwijk staat een NS-incheck/uitcheck mobiel ding??? Kon helaas geen foto maken.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Klopt, is vanwege NS-spitsbussenquote:Op zaterdag 10 september 2016 21:17 schreef bork het volgende:
Op het busstation in Waalwijk staat een NS-incheck/uitcheck mobiel ding??? Kon helaas geen foto maken.
http://www.ns.nl/reisinfo(...)/ns-spitsbussen.htmlwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
ok, en nog voordelig ookquote:Op zaterdag 10 september 2016 21:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Klopt, is vanwege NS-spitsbussen
http://www.ns.nl/reisinfo(...)/ns-spitsbussen.html. thx!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Ik vind het maar een raar verhaal. Die drie man en een paardenkop die vanuit Waalwijk of Veghel naar Utrecht reizen gaan echt geen reet uitmaken voor de drukte in de treinen. NS kost het alleen maar geld en Arriva (bus) is reizigers kwijt.It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Pas vanaf 6 april Arnhem-Emmerich:http://www.abellio.de/de/(...)io-bereitet-sich-aufquote:Die geplante Verlängerung der Linie RE 19 von Emmerich über Zevenaar nach Arnhem soll nach Erhalt der erforderlichen Zulassung der Fahrzeuge für den niederländischen Bahnverkehr voraussichtlich am Donnerstag, 6. April 2017, in Betrieb genommen werden.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
En van de veiligheidsregio's mag de ICE over de Betuweroute (tussen Meteren en Elst): http://www.gelderlander.n(...)etuweroute-1.6367176PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Dat het niet december zou zijn was al bekend tijdens de aanbesteding. Meen dat er toen uit werd gegaan van de zomer van 2017. Zou dus mooi eerder zijn.![]()
Nou ja, er moest uiterlijk juni 2017 gestart worden met de dienst naar Arnhem volgens mij. Vooral bedoeld om tegenslagen op te vangen, maar de bedoeling was in principe zo snel mogelijk na aanvang van de concessie (op ingangsdatum dienstregeling 2017).PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Deze dagen is het feest in Breda, na meer dan 4 jaar bouwen is het stationscomplex 'af' en wordt er uitgebreid feest gevierd. Tijd voor wat foto's!
Het feest begon woensdagavond met de officieuze opening van de vernieuwde Willemstraat, waarmee de stad Breda een mooie boulevard van station tot binnenstad heeft gekregen. De lantaarnpalen kunnen alle kleuren van de regenboog tonen, waarmee Breda de sfeer van de straat kan aanpassen aan de gelegenheid. (Foto: Luuk Koenen / dichtbij.nl)
Op donderdagochtend begon het feest al vroeg. Het Bredaas mannenkoor heb ik gemist (om 7:00 ben ik écht nog niet wakker), maar het NS Harmonieorkest maakte de ochtend een stuk aangenamer.
Speciaal voor de opening heeft de stichting BelcrumSpoort de HTM 8, beter bekend als 'Ooievaar', van de Stoomtram Hoorn-Medemblik naar Breda gehaald. Deze locomotief is ooit nog gebouwd door de Machinefabriek Breda, en is nu dus weer even 'thuis'.
Om 15:30 begon het officiële openingsfeest: na enkele toespraken van de burgemeester, de CEO's van NS en ProRail, de staatssecretaris en de gedeputeerde van de provincie Noord-Brabant werd een speciaal gecomponeerd lied ter hore gebracht waarin Breda de hemel in werd geprezen (terecht). Aan het einde van het lied was er een luide paukenslag waarmee het station officieel werd geopend.
Dat moest gevierd worden!
BelcrumSpoort heeft het voor elkaar gekregen om een oudgediende naar Breda te halen: de DE20, het directievoertuig van de Nederlandse Spoorwegen. Meteen naast de DE20 staat een SLT naar Utrecht, een mooi contrast tussen het 'neusje van de zalm' en een doodordinaire trein waar soms wat hotemetoten in zitten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De vergaderzaal in de DE20.
In de cabine van de DE20 zijn heel veel knopjes en metertjes te zien.
Naast de DE20 is ook de 766, beter bekend als een Mat '54 van de Stichting Hondekop-Vier, aanwezig. Dit treinstel is een aantal jaren terug door NS geschonken aan deze stichting, die hem vervolgens helemaal heeft opgelapt en in oude kleuren heeft teruggebracht. Op de achtergrond is een Traxx te zien die later naar Amsterdam is gegaan.
Het interieur van de 766.
Op zaterdag reed de SSN een vijftal retourritten tussen Breda en Roosendaal onder de naam 'BN DeStem Express'. BN DeStem is dé krant voor de regio Breda en omstreken, kaartjes konden exclusief via hun worden gekocht.
Omdat de watertanks van de locomotieven niet groot genoeg zijn om Rotterdam - Breda + 5x Breda - Roosendaal v.v. + Breda - Roosendaal te kunnen rijden, moest er twee keer worden bijgetankt. Dit gebeurde door na aankomst in Breda de trein leeg te gooien, via de opstelspoortjes naar spoor 2 te gaan (waar geen perron is), en later weer terug te gaan naar spoor 6.
Leden van de stichting BelcrumSpoort hebben ook zelf een locomotief in elkaar gezet, "Marc". Dit schattige locje trok vooral bekijks van kleine kindjes* die de grootste lol hadden met het ritje van misschien 25 meter.
* Ja, ik heb er ook op gezeten![]()
![]()
Dat spul van Machinefabriek Breda is heel wat degelijk dan van die andere treinenbouwer met 'Breda' in de naamquote:Op zondag 11 september 2016 00:04 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Speciaal voor de opening heeft de stichting BelcrumSpoort de HTM 8, beter bekend als 'Ooievaar', van de Stoomtram Hoorn-Medemblik naar Breda gehaald. Deze locomotief is ooit nog gebouwd door de Machinefabriek Breda, en is nu dus weer even 'thuis'.![]()
Ik zal het morgen eens gaan aanschouwen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Nou inderdaad. Hadden ze daar maar HSL's laten bouwenquote:Op zondag 11 september 2016 00:26 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat spul van Machinefabriek Breda is heel wat degelijk dan van die andere treinenbouwer met 'Breda' in de naam![]()
Ik zal het morgen eens gaan aanschouwenKranplätze müssen verdichtet sein![]()
https://www.facebook.com/(...)0180/?type=1&theaterquote:Op zondag 11 september 2016 00:51 schreef Prins_Pils het volgende:
Wie of wat is toch dat 'Belcrum'?
Leuke foto's welPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Waarbij je je kunt afvragen "which is which?"quote:Op zondag 11 september 2016 00:04 schreef James1988 het volgende:
Meteen naast de DE20 staat een SLT naar Utrecht, een mooi contrast tussen het 'neusje van de zalm' en een doodordinaire trein waar soms wat hotemetoten in zitten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Een losse VIRM-IV is duidelijk wat te klein voor de IC Enschede-Schiphol van 9:46.... Staanplaatsen op zondagmorgen
Ik zit zelf al vanaf Enschede eerste klas, maar na Almelo mochten daar ook al tweede klas reizigers plaatsnemenPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Ja. En allemaal enge mensen bij mij in de buurt waar je normaal altijd een vierzitter voor jezelf hebt.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Tsja, en het is niet alsof ze niet al 10 jaar lang reizigersgegevens bijhouden. "Om het aanbod nog beter op uw vraag te kunnen afstemmen!"quote:Op zondag 11 september 2016 10:29 schreef dennistd het volgende:
Een losse VIRM-IV is duidelijk wat te klein voor de IC Enschede-Schiphol van 9:46.... Staanplaatsen op zondagmorgenSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Finland een optie?quote:Op zondag 11 september 2016 10:39 schreef dennistd het volgende:
Ja. En allemaal enge mensen bij mij in de buurt waar je normaal altijd een vierzitter voor jezelf hebt.
http://finnishnightmares.blogspot.de/2016/02/where-to-go.html
http://i.imgur.com/FpV0Whf.jpg
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2016 10:52:10 ]![]()
Zo erg is het ook weer niet, maar dat op een zondagmorgen zelfs niet iedereen een zitplaats heeft is natuurlijk van de gekke...PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Gratis!
Ik woon sinds een paar dagen nu vijf jaar in mijn eigen huis hier op de welbekende lokatie![]()
Tijd voor wat nieuws aan de muur. Zit er aan te denken om wat mooie foto's van wat andere reizen af te laten drukken op canvas. Van natuur en zo. Een vallei in Wales, een gletsjer op Spitsbergen, een persconferentie in Napels (okee die laatste was een geintje).
Wat kan ons dat bommen?
Nou, waarschijnlijk niet zo veel. Maar er komen dus 9 volstrekt UNIEKE pareltjes vrij. Echte Dr_Flash'en. Vol met stationsnaambordjes. En misschien heeft iemand daar wel belangstelling voor.
Okee hoe groot zijn ze?
Ze zijn 30 x 30 cm, en 3 cm dik, en voorzien van een ophangoog. Op elke collage staan gemiddeld een dikke 180 bordjes, voornamelijk uit Nederland, Duitsland en Zwitserland, maar ook uit andere Europese landen ("om het hoekje" gaat het verder):
Uniek zeg je. Waar kan ik uit kiezen?
Dit zijn ze.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En wat moet dat kosten?
Gratis bij afhalen in Deventer, bij opsturen 10 ¤ per stuk inclusief verpakking- en verzendkosten. Maximaal één per persoon, first come, first serve.
Gaaf, ik wil die ene!
Stuur mij een PM of DM met welke je onder "die ene" verstaat, en of je komt halen of opgestuurd wilt hebben. Dan regelen we het daarna wel.
Nou ik vind het maar stom.
Dan rot je maar op naar KLB
[ Bericht 1% gewijzigd door Dr_Flash op 11-09-2016 15:29:02 ]Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dusss. Er zijn treinkaartjes voor de stoomtrein verkocht op zondag 11 september voor de pendelritten bij Breda. En u raadt het al: Deze dag rijdt er geen stoomtrein.
Net als dat er voor gister kaartjes verkocht waren voor treinen die niet reden (ivm waternemen, was allang gecommuniceerd met BelcrumSpoort).![]()
quote:Op zondag 11 september 2016 14:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Gratis!
Ik woon sinds een paar dagen nu vijf jaar in mijn eigen huis hier op de welbekende lokatie![]()
Tijd voor wat nieuws aan de muur. Zit er aan te denken om wat mooie foto's van wat andere reizen af te laten drukken op canvas. Van natuur en zo. Een vallei in Wales, een gletsjer op Spitsbergen, een persconferentie in Napels (okee die laatste was een geintje).
Wat kan ons dat bommen?
Nou, waarschijnlijk niet zo veel. Maar er komen dus 9 volstrekt UNIEKE pareltjes vrij. Echte Dr_Flash'en. Vol met stationsnaambordjes. En misschien heeft iemand daar wel belangstelling voor.
Okee hoe groot zijn ze?
Ze zijn 30 x 30 cm, en 3 cm dik, en voorzien van een ophangoog. Op elke collage staan gemiddeld een dikke 180 bordjes, voornamelijk uit Nederland, Duitsland en Zwitserland, maar ook uit andere Europese landen ("om het hoekje" gaat het verder):
[ afbeelding ]
Uniek zeg je. Waar kan ik uit kiezen?
Dit zijn ze.Ik vind het heel stoer, maar mijn significant other krijg ik nooit overtuigd. Dus helaas.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En wat moet dat kosten?
Gratis bij afhalen in Deventer, bij opsturen 10 ¤ per stuk inclusief verpakking- en verzendkosten. Maximaal één per persoon, first come, first serve.
Gaaf, ik wil die ene!
Stuur mij een PM of DM met welke je onder "die ene" verstaat, en of je komt halen of opgestuurd wilt hebben. Dan regelen we het daarna wel.
Nou ik vind het maar stom.
Dan rot je maar op naar KLBMine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Tjeetje, één zo'n ding aan de muur niet? Heb je geen man cave?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Kom maar halen. Nuquote:Op zondag 11 september 2016 14:38 schreef Prins_Pils het volgende:
Ja, leuk!Even kiezen
Edit: ik wil nummer 2 wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Er reed laatst nog zo'n ding over de Betuweroute, ze zullen nog bezig zijn met testen?quote:Op zaterdag 10 september 2016 23:30 schreef dennistd het volgende:
Nou ja, er moest uiterlijk juni 2017 gestart worden met de dienst naar Arnhem volgens mij. Vooral bedoeld om tegenslagen op te vangen, maar de bedoeling was in principe zo snel mogelijk na aanvang van de concessie (op ingangsdatum dienstregeling 2017).Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ja.
Men is ook bij de Betuweroute diverse testen aan het doen. Er gaat namelijk een deel opengesteld worden voor reizigerstreinen bij omleidingen. Het deel dat opengesteld wordt mag niet door tunnels gaan vanwege de beperktere noodwegen (zijn gebouwd op 4 personen, dus niet op een volle trein). Er gaat dus gereden worden via Geldermalsen en Elst. Men kan (en mag) dus niet gelijk door van/naar Zevenaar Oost, en moet dus altijd via Arnhem blijven rijden.
Als Arnhem-Zevenaar eruit ligt, moet men dus altijd nog omleiden via Venlo.
Gebeurt dus alleen bij stremmingen tussen Utrecht en Arnhem.![]()
Oeiquote:Op zondag 11 september 2016 14:12 schreef greavy het volgende:
Dusss. Er zijn treinkaartjes voor de stoomtrein verkocht op zondag 11 september voor de pendelritten bij Breda. En u raadt het al: Deze dag rijdt er geen stoomtrein.
Net als dat er voor gister kaartjes verkocht waren voor treinen die niet reden (ivm waternemen, was allang gecommuniceerd met BelcrumSpoort).![]()
![]()
Zo waren er voor gister kaartjes verkocht voor 10:39 en 11:39 uit Breda naar Roosendaal en terug, maar toen stonden wij water te tanken (wat ook al een vermogen kost, tegenwoordig). Dat was al vroeg gecommuniceerd.
Iets met teveel hooi op de vork nemen en dus zulke fouten nemen?
Het schijnt dat er voor vandaag "maar" 50 kaartjes verkocht waren, omdat de fout vroeg ontdekt was. Maar waarom die mensen geen bericht gehad hebben?![]()
Welke reizigerstreinen behalve ICE?quote:Op zondag 11 september 2016 14:58 schreef greavy het volgende:
Ja.
Men is ook bij de Betuweroute diverse testen aan het doen. Er gaat namelijk een deel opengesteld worden voor reizigerstreinen bij omleidingen. Het deel dat opengesteld wordt mag niet door tunnels gaan vanwege de beperktere noodwegen (zijn gebouwd op 4 personen, dus niet op een volle trein). Er gaat dus gereden worden via Geldermalsen en Elst. Men kan (en mag) dus niet gelijk door van/naar Zevenaar Oost, en moet dus altijd via Arnhem blijven rijden.
Als Arnhem-Zevenaar eruit ligt, moet men dus altijd nog omleiden via Venlo.
Gebeurt dus alleen bij stremmingen tussen Utrecht en Arnhem.![]()
Niet veel lijkt me, met 25 kV op de waslijn.quote:It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Ik had het over de Flirt van Abellio.quote:Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
En ETCS.quote:Op zondag 11 september 2016 15:02 schreef JDude het volgende:
[..]
Niet veel lijkt me, met 25 kV op de waslijn.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Vandaar mijn vraagquote:Op zondag 11 september 2016 15:02 schreef JDude het volgende:
[..]
Niet veel lijkt me, met 25 kV op de waslijn.![]()
Het is natuurlijk een interessante aangezien het stationsproject Driebergen-Zeist is aangevangen & Ede-Wageningen in de nabije toekomst gaat starten. Zou je een mooie omleidingsroute hebben naar Arnhem e.v.![]()
Precies. Kost je slechts een half uur extraquote:Op zondag 11 september 2016 15:11 schreef b2py het volgende:
Het is natuurlijk een interessante aangezien het stationsproject Driebergen-Zeist is aangevangen & Ede-Wageningen in de nabije toekomst gaat starten. Zou je een mooie omleidingsroute hebben naar Arnhem e.v.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Treinvervangend busvervoer ook dus daar win je niets opquote:Op zondag 11 september 2016 15:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies. Kost je slechts een half uur extra![]()
Wat betreft capaciteit in de spits zijn treinen sowieso handiger dan bussen. Als het even lang duurt is er dus alsnog winst.![]()
Een trein waar 500 man al in zit, een half uurtje om sturen vs bussen dieper stuk ergens vandaan getoverd moeten worden? Ja, dat is wel snellerquote:Op zondag 11 september 2016 15:23 schreef James1988 het volgende:
Zou dat sneller zijn dan vervangende bussen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
jawel, want anders moeten mensen tweemaal overstappen. nu kunnen ze blijven zitten en het capaciteitsverhaal zoals al gezegdquote:Op zondag 11 september 2016 15:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Treinvervangend busvervoer ook dus daar win je niets opAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Enige verschil met normaal is dat ze dan wel rijdenquote:Op zondag 11 september 2016 15:27 schreef James1988 het volgende:
Dus: haal een paar stammen uit de IC Direct en stuur die naar Arnhem.
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ook die doet/deed testritten op de Betuweroute. Omdat die al de systemen heeft om daar te mogen rijden, wilden ze naast de ICE óók die Flirt testen.![]()
quote:Op zondag 11 september 2016 15:02 schreef JDude het volgende:
[..]
Niet veel lijkt me, met 25 kV op de waslijn.dag![]()
Had je tussen Hannover en Hamburg ook die bespottelijke omroepfragmentjes?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Route ging dit keer wel beide keren via Groningen-Leer-Bremen. Maar heen via Langwedel-Soltau-Munster(Örtze)-Uelzen-Bad Bodenteich-Gifhorn-Braunschweig-Magdeburg-Potsdam-Berlin-Dresden-Praag.
En terug ging met de EC/ICE/IC via Dresden-Berlin-Hamburg-Bremen.![]()
Tweakers is op bezoek geweest bij één van hun leden, die heeft z'n verzameling LEGO-treinen geautomatiseerd.
Gathering of the Tweakers - Almightyarjen's geautomatiseerde Lego-treinen![]()
Bij de Metronom hadden ze echt überkoddige fragmentjes om de stations aan te kondigen. Langwedel is bijv. bekend om eoa jaarlijkse veemarkt, dan wordt Langwedel dus aangekondigd door een veeboer die luidkeels over de markt zijn koe staat aan te prijzen, en oh ja de trein rijdt ook Langwedel binnen! Als je in Langwedel moet zijn, moet je nu wel een beetje van je luie reet komen en uitstappen! Inclusief veemarkt-geroezemoes op de achtergrondquote:Op zondag 11 september 2016 18:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee ben niet in Hannover geweest dit keer. Welke omroepfragmentjes bedoel je?![]()
Keileuk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Oh dat is wel geinig inderdaad zeg. Wel bizar hoor.. haha.
Ben dit maal niet met de Metronom gereden maar met de Erixx en DB heen en met DB Fernverkehr terug.![]()
15 April 2016 - Tijdens de meerdaagse SSN-reis was er ook een uitstapje naar de Dollnitzbahn. Omdat het reisgezelschap te groot was, werd er in 2 afgehuurde extra treinen gesplitst, en zodoende kon ik de eerste trein die voor de SSN reed klikken in Oschatz.
15 April 2016 - Tijdens de meerdaagse SSN-reis was er ook een uitstapje naar de Dollnitzbahn. Omdat het reisgezelschap te groot was, werd er in 2 afgehuurde extra treinen gesplitst, en zodoende kon ik de eerste trein die voor de SSN reed klikken in Oschatz.![]()
Kosten voor de SSN (en andere verbruikers dan de brandweer) om een brandput te gebruiken om water te tanken in Nederland zijn ook flink gestegen: Zit ergens rond de ¤500 per keer en ¤0,30 per kuub water.![]()
![]()
Dat is goedkoop hoor, een huishouden betaalt het drievoudige per m3 water.quote:Op zondag 11 september 2016 19:22 schreef greavy het volgende:
Kosten voor de SSN (en andere verbruikers dan de brandweer) om een brandput te gebruiken om water te tanken in Nederland zijn ook flink gestegen: Zit ergens rond de ¤500 per keer en ¤0,30 per kuub water.Geef mij maar derde railquote:![]()
![]()
Mijn vastrecht is gelukkig een stuk lager, maar mijn aansluiting levert dan ook wat minder water tegelijkquote:Op zondag 11 september 2016 20:16 schreef greavy het volgende:
Hebben we 20 kuub water nodig, kost dat ¤506. Per keer. Betaal jij echt zoveel ????
https://www.brabantwater.(...)rinkwatertarief.aspx![]()
Dat gaat ook wat ver, ik kom rond de 70 cent per kuub uit, inclusief BTW. Zonder belasting en vastrecht.quote:Op zondag 11 september 2016 20:06 schreef James1988 het volgende:
Dat is goedkoop hoor, een huishouden betaalt het drievoudige per m3 water.
Maar dan krijgen wij DRINKwater he. Zo'n oud lijk kan best met grondwater uit de voeten.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Het is inderdaad geen schoon drinkwater. Het is gewoon bluswater, en dat kan je vaak ook niet drinken.![]()
Over het algemeen komt bluswater gewoon uit de waterleiding hoor. Niet voor niets dat na een grote brand er vaak bruin water uit de kraan komt: er wordt dan zoveel water aan het net onttrokken dat de afzetting in de leiding loslaat.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Over het algemeen komt bluswater uit een tankautospuit, een sloot of een rivier.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dat hangt af van waar er geblust moet worden, lijkt me. Je gaat geen slang leggen naar de dichtstbijzijnde rivier als je gewoon een aansluitpunt hebt.![]()
Kwam deze tegen, indrukwekkend geluid! Alsof je er zelf middenin staat. Ik denk dat degene die hier geweest zijn dat wel kunnen beamen
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten![]()
Je bedoelt dit soort ongein?quote:Op zondag 11 september 2016 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bij de Metronom hadden ze echt überkoddige fragmentjes om de stations aan te kondigen. Langwedel is bijv. bekend om eoa jaarlijkse veemarkt, dan wordt Langwedel dus aangekondigd door een veeboer die luidkeels over de markt zijn koe staat aan te prijzen, en oh ja de trein rijdt ook Langwedel binnen! Als je in Langwedel moet zijn, moet je nu wel een beetje van je luie reet komen en uitstappen! Inclusief veemarkt-geroezemoes op de achtergrond![]()
Keileuk
![]()
Lieve help![]()
Echt, wie zit DAAR nou op te wachten
Ik moet er niet aan denken om dat als pendelaar elke dag aan te moeten horen..
doei![]()
HTM-locomotief 8 is gebouwd in 1904 bij Machinefabriek Breda, voorheen Backer en Rueb. De vierkante tramlocomotief 'Ooievaar' is dan ook een zogenaamd Backertje. Normaal gesproken rijdt de loc zijn kilometers tussen Hoorn en Medemblik bij de SHM, maar ter gelegenheid van de opening van het nieuwe station van Breda pendelde de loc op en neer over de Speelhuislaan: de stamlijn die de verbinding was tussen het spoorwegnet en onder andere de Backer en Rueb-fabriek.
Bij gebrek aan omloopsporen wordt de terugweg vanaf het station geduwd afgelegd. Voor de veiligheid wordt bij overwegen de rode vlag getoond aan automobilisten: zij zullen hier ondanks de geplaatste Andreaskruisen niet snel een tram verwachten. En hoewel het traject slechts stapvoets afgelegd wordt zou een ongeval toch grote gevolgen hebben.
Na 133 jaar is het gedaan met de Bedevaartstreinen naar Lourdes. De trein, al sinds 1883 het belangrijkste vervoermiddel naar Lourdes, heeft het af moeten leggen tegen de bus en het vliegtuig. NMBS-loc 1354 heeft de eer om onder grote belangstelling van hobbyisten en de media de trein het land uit te trekken. Volgende week komt de trein nog terug, maar daarna is het echt over en uit.
Terwijl op de achtergrond het tijdelijk weer in dienst gestelde DDM-1 onderhouden wordt staan de nieuwe FLIRT3's voor NS nog te wachten op hun eerste inzet in de reizigersdienst. Lang zal het niet meer gaan duren: de opleiding voor de machinisten zou al gestart zijn.
De dienst tussen Maastricht en Luik wordt al een tijdje verzorgd door Breaks, die de oude Klassiekjes afgelost hebben. Hoe lang hier nog Breaks te zien zullen zijn is ook maar afwachten: het plan is om Arriva de dienst naar Luik over te laten nemen, waarmee een doorgaande sneltrein Aachen-Heerlen-Maastricht-Luik zal ontstaan. In hoeverre het zal lukken is nog de vraag: de Belgen (en vooral hun Waalse vakbonden) zijn niet zo happig op concurrentie. Stel je voor dat er straks ook nog echt gewerkt moet gaan worden!
[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 12-09-2016 00:51:12 ]PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Ik heb vanmiddag nog een rondje door de Belcrum gemaakt met de historische bussen, Bitlord was de chauffeur van mijn bus
De diepladers om het trammetje naar huis te brengen stonden al klaar.![]()
Ik had ook wel met Bitlord mee willen rijden, maar ik moest/wou nog naar Maastricht toe voor de Lourdes-trein. Ben vanaf de Speelhuislaan door de Noord Beveland Expres van TCR naar het station gebracht, de chauffeur wou me daar wel even heen brengen (had geen zin in weer een eind sjouwen, dat heb ik in Maastricht uiteindelijk wel gedaan).PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Oh ja, filmpje:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
"Door logistieke problemen rijdt de trein van Hardenberg naar Almelo niet"
Wat is een logistiek probleem? Lintje deaudt?Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Misschien had de machinist op weg naar het werk de auto kapot?quote:Op maandag 12 september 2016 08:41 schreef derLudolf het volgende:
"Door logistieke problemen rijdt de trein van Hardenberg naar Almelo niet"
Wat is een logistiek probleem? Lintje deaudt?PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Rail season tickets cost 10% of net payquote:Figures also show some commuters pay almost 40p per mile of railway while others pay 11p per mile.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Denk dat ik dat ook wel haal. Maar who cares? Reiskostenvergoeding yolo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ja maar voor die prijs heb je hier een landelijke kaart.quote:Op maandag 12 september 2016 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Denk dat ik dat ook wel haal. Maar who cares? Reiskostenvergoeding yoloBier.![]()
Voor 11 % van je netto loon? Ik niet hoor.quote:Op maandag 12 september 2016 14:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja maar voor die prijs heb je hier een landelijke kaart.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Wat is het precies, 3600 per jaar ofzo?quote:Op maandag 12 september 2016 14:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voor 11 % van je netto loon? Ik niet hoor.Bier.![]()
332 euro per maand. Vroegah was het dan 10 maanden betalen voor een jaar reizen, maar ik kan zo snel niet vinden of dat nog zo is.
Anyway: Als ik een nettoloon zou krijgen waar dat 11 % van was, dan gaf ik vanavond een buurtfeest
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Altijd Vrij kost ¤ 332 per maand, als je ook met de ICd wilt reizen komt er nog eens ¤ 51 per maand bij voor de toeslagen.quote:Op maandag 12 september 2016 14:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Wat is het precies, 3600 per jaar ofzo?
In het VK heb je geen soortgelijke abonnementen, maar die zou ook niemand gebruiken. Dat land is friggin' groot![]()
![]()
BahnCard 100 bestaat toch ook?quote:Op maandag 12 september 2016 15:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Altijd Vrij kost ¤ 332 per maand, als je ook met de ICd wilt reizen komt er nog eens ¤ 51 per maand bij voor de toeslagen.
In het VK heb je geen soortgelijke abonnementen, maar die zou ook niemand gebruiken. Dat land is friggin' groot
Bier.![]()
Maar goed, niemand meer zo'n ding? PTA / Het grote treinentopic #1012 Uw OP wordt gewijzigd, een ogenblik gelul Anders donder ik ze gewoon in de kliko zodra de nieuwe wandversierselen binnen zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Alstom wil haar fabriek in Belfort sluiten, dan komt Hollande natuurlijk in actie![]()
http://www.reuters.com/article/us-alstom-plant-idUSKCN11H0C1I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Alstom heeft al jaren geen locs meer verkocht in West-Europa. Terwijl Siemens en Bombardier de markt veroverden met de Traxx en Vectron hebben die Fransozen echt ontzettend de boot gemist.quote:Alstom expects the workload at its French sites to fall by 30 percent by 2018 due to weak orders, with Belfort the most affected because it is specialized in making freight locomotives.![]()
Is het niet een beetje een algeheel Frans probleem? Dat bedrijven uit dat land er veelal niet in slagen om zich aan te passen aan de huidige tijd? Zie ook Air France-KLM, waar bij de Franse tak al vijftien jaar belabberd presteert ...quote:Op maandag 12 september 2016 17:49 schreef bork het volgende:
Alstom wil haar fabriek in Belfort sluiten, dan komt Hollande natuurlijk in actie![]()
http://www.reuters.com/article/us-alstom-plant-idUSKCN11H0C1Altijd onderweg naar het avontuur![]()
de bedrijven willen wel maar de werknemers nietquote:Op maandag 12 september 2016 18:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is het niet een beetje een algeheel Frans probleem? Dat bedrijven uit dat land er veelal niet in slagen om zich aan te passen aan de huidige tijd? Zie ook Air France-KLM, waar bij de Franse tak al vijftien jaar belabberd presteert ...![]()
![]()
Waren al die nieuwe tramlijnen in verscheidene steden die destijds werden ontwikkeld ook niet onderdeel van een reddingsplan van de Franse overheid om Alstom te redden?quote:Op maandag 12 september 2016 18:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is het niet een beetje een algeheel Frans probleem? Dat bedrijven uit dat land er veelal niet in slagen om zich aan te passen aan de huidige tijd? Zie ook Air France-KLM, waar bij de Franse tak al vijftien jaar belabberd presteert ...
Hier een leuk stukje over de opkomst van beter eten in stations:
http://favorflav.com/nl/r(...)eten-op-ns-stations/Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten![]()
In Amsterdam stromen vanaf medio 2019 63 trams van CAF in. Verder ligt er een optie voor nog eens 60 stuks
http://over.gvb.nl/nieuws/gvb-selecteert-fabrikant-nieuwe-tramsAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Ik wil "Amersfoort Vathorst" wel aan mijn muur hangen.quote:Op maandag 12 september 2016 16:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar goed, niemand meer zo'n ding? PTA / Het grote treinentopic #1012 Uw OP wordt gewijzigd, een ogenblik gelul Anders donder ik ze gewoon in de kliko zodra de nieuwe wandversierselen binnen zijn![]()
De huidge Combino van Siemens was een ramp. Verkeerde draaistellen met scheuren en gekraak als gevolg. Zijn geloof ik allemaal voorzien van nieuwe draaistellen.quote:Op maandag 12 september 2016 19:42 schreef Peterselieman het volgende:
In Amsterdam stromen vanaf medio 2019 63 trams van CAF in. Verder ligt er een optie voor nog eens 60 stuks
http://over.gvb.nl/nieuws/gvb-selecteert-fabrikant-nieuwe-tramswoensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.![]()
Dat begint heel langzaam een dingetje te worden he, jij en ik en Amersfoort Vathorstquote:Op maandag 12 september 2016 20:02 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ik wil "Amersfoort Vathorst" wel aan mijn muur hangen.![]()
Is prima joh, halen of opsturen?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
En het slijt allemaal alsnog 2 keer sneller dan bij blokkendozen.quote:Op maandag 12 september 2016 20:03 schreef Woods het volgende:
[..]
De huidge Combino van Siemens was een ramp. Verkeerde draaistellen met scheuren en gekraak als gevolg. Zijn geloof ik allemaal voorzien van nieuwe draaistellen.Bier.![]()
Ja, mijn keus was snel gemaaktquote:Op maandag 12 september 2016 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat begint heel langzaam een dingetje te worden he, jij en ik en Amersfoort Vathorst![]()
Is prima joh, halen of opsturen?![]()
Ik kom 'm wel een keertje halen.![]()
Uitstekendquote:Op maandag 12 september 2016 21:07 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ja, mijn keus was snel gemaakt![]()
Ik kom 'm wel een keertje halen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ja, zo te zien groot nieuws.quote:Op maandag 12 september 2016 17:49 schreef bork het volgende:
Alstom wil haar fabriek in Belfort sluiten, dan komt Hollande natuurlijk in actie![]()
http://www.reuters.com/article/us-alstom-plant-idUSKCN11H0C1Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ja logisch. Als "slapend geld vangen" vervangen wordt door "slapend geen geld vangen" an wordt het misschien eens tijd om wat te gaan doenquote:
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Komt er trouwens een spoorbrug in Coevorden over het Coevorden-Vechtkanaal? Ze maken zijn druk bezig met peilers in het kanaal aan het plaatsen.
Locatie is ongeveer hier
https://goo.gl/maps/aWhummUHUEkKranplätze müssen verdichtet sein![]()
Sucha Beskidzska I like maar geen idee wanneer ik die ooit kom afhalen, vandaar geen reactiequote:Op maandag 12 september 2016 20:02 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ik wil "Amersfoort Vathorst" wel aan mijn muur hangen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
7.33 Thalys naar Lille zit ik net safe hoop ikquote:Op maandag 12 september 2016 22:12 schreef _serial_ het volgende:
Morgen reparatie spoorstaafbreuk Moerdijkbrug![]()
![]()
![]()
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Je gaat met de Thalys niet over die brugquote:Op maandag 12 september 2016 23:11 schreef bork het volgende:
[..]
7.33 Thalys naar Lille zit ik net safe hoop ik![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, staat wel iets op de Prorail site daaroverquote:Op maandag 12 september 2016 23:09 schreef derLudolf het volgende:
Komt er trouwens een spoorbrug in Coevorden over het Coevorden-Vechtkanaal? Ze maken zijn druk bezig met peilers in het kanaal aan het plaatsen.
Locatie is ongeveer hier
https://goo.gl/maps/aWhummUHUEk![]()
oefquote:Op maandag 12 september 2016 23:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Je gaat met de Thalys niet over die brugthx
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
ja. Zo kunnen cargo's van/naar rechtstreeks richting terminal rijden in plaats van dat er bij het station eerst nog kopgemaakt moet worden.quote:Op maandag 12 september 2016 23:09 schreef derLudolf het volgende:
Komt er trouwens een spoorbrug in Coevorden over het Coevorden-Vechtkanaal? Ze maken zijn druk bezig met peilers in het kanaal aan het plaatsen.
Locatie is ongeveer hier
https://goo.gl/maps/aWhummUHUEkAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Aha, kijk aan dat dacht ik al. Kan dat uit voor die paar goederentreinen per week?quote:Op maandag 12 september 2016 23:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja. Zo kunnen cargo's van/naar rechtstreeks richting terminal rijden in plaats van dat er bij het station eerst nog kopgemaakt moet worden.
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Wat zou jij doen als er een zak geld beschikbaar is en je de stad Coevorden met deze oplossing kunt verbeteren?quote:Op maandag 12 september 2016 23:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha, kijk aan dat dacht ik al. Kan dat uit voor die paar goederentreinen per week?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Een HSL verbinding met Bad Bentheim natuurlijkquote:Op maandag 12 september 2016 23:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als er een zak geld beschikbaar is en je de stad Coevorden met deze oplossing kunt verbeteren?Maar goed, wellicht trekt het extra bedrijvigheid aan
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Het bespaart tijd en je kunt langere treinen samenstellen. Dat is grote winst. Enige nadeel is dat er nog geen waslijn komt te hangen op en nabij de brug.quote:Op maandag 12 september 2016 23:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een HSL verbinding met Bad Bentheim natuurlijkMaar goed, wellicht trekt het extra bedrijvigheid aan
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Het wachtspoor tussen het wissel op de hoofdlijn en de brug krijgt wel bovenleiding, en is lang genoeg voor de hele trein. Trein kan dus gewoon binnenrijden en als de BE-dieselloc er is stroomafnemers neer en de terminal op getrokken worden. Andersom kan de trein door een BE-dieselloc vanaf de terminal naar het wachtspoor geduwd worden, waar de dieselloc afgekoppeld wordt, de stroomafnemers van de e-loc omhoog en het pad naar Zwolle afgewacht kan worden. De dieselloc kan dan al weer terug naar de terminal.quote:Op maandag 12 september 2016 23:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het bespaart tijd en je kunt langere treinen samenstellen. Dat is grote winst. Enige nadeel is dat er nog geen waslijn komt te hangen op en nabij de brug.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
http://www.ns.nl/reisinfo(...)ht-lage-zwaluwe.htmlIC Defect tussen Schiphol en Roosendaal? Of moet het zijn 'reist u met de IC direct (toeslagvrij) via Breda'?quote:Tussen Schiphol en Roosendaal reist u met de IC direct (toeslagvrij).
Tussen Amsterdam en Roosendaal reist u via Utrecht.
Tussen Den Haag en Eindhoven via Utrecht.
Tussen Rotterdam- Eindhoven via Breda met de IC direct (toeslagvrij).PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Ik hoor dat ze die spoorstaaf eerst los moeten maken, dan lassen, dan nog een tijdje uitharden en dan terugplaatsen. Is het niet veel handiger om de kapotte eruit te halen en een nieuwe erin te stoppen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Betalen BE en de lokale Euregio niet ook mee?quote:Op maandag 12 september 2016 23:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha, kijk aan dat dacht ik al. Kan dat uit voor die paar goederentreinen per week?Bier.![]()
Iets op dat ding is gegoten dus misschien kan het wel niet anders.quote:Op dinsdag 13 september 2016 09:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoor dat ze die spoorstaaf eerst los moeten maken, dan lassen, dan nog een tijdje uitharden en dan terugplaatsen. Is het niet veel handiger om de kapotte eruit te halen en een nieuwe erin te stoppen?Bier.![]()
Voor zover ik weet is toch vooral de constructie verstevigd? Ze hebben geen draaistellen en bovendien alle zware elektro op het dak en daar was in de statische berekeningen geen rekening mee gehouden ofzo. En toen hebben ze wat extra stalen balken geplaatst maar eigenlijk is het hele principe verkeerd.quote:Op maandag 12 september 2016 20:10 schreef Prins_Pils het volgende:
Die Combino's piepen en kraken nog steeds dat het een lieve lust is
En in bijv. Praag zijn alle lagevloerstrams van dat soort type alweer eruit gegooid en die nieuwe trams mét draaistellen vervangen (terwijl de oude hoge-vloer-trams ook nog rijden).
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2016 09:25:18 ]![]()
Als je een gelaste kunt terugstoppen kun je ook een nieuwe terugstoppen?quote:Op dinsdag 13 september 2016 09:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Iets op dat ding is gegoten dus misschien kan het wel niet anders.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Die moet dan toch ook weer ergens gelast worden?quote:Op dinsdag 13 september 2016 09:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je een gelaste kunt terugstoppen kun je ook een nieuwe terugstoppen?Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Klopt, ze zaten vaak wel behoorlijk aan de max van wat er in Coevorden op het station paste.quote:Op maandag 12 september 2016 23:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het bespaart tijd en je kunt langere treinen samenstellen. Dat is grote winst. Enige nadeel is dat er nog geen waslijn komt te hangen op en nabij de brug.
Volgens mij is er aan die sporen een paar jaar geleden ook wat wat veranderd/verlengdKranplätze müssen verdichtet sein![]()
quote:
Wat ik van de verhalen op Somda begrepen heb zitten er drie zwakke plekken in de railconstructie op de brug, dus een blinde kan voorspellen dat het nog veel vaker mis zal gaan daar.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Geen idee, maar zal ongetwijfeld zo zijn.quote:Op dinsdag 13 september 2016 09:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Betalen BE en de lokale Euregio niet ook mee?Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Het wachtspoor is het oude hoofdspoor voor zover ik begrepen heb, dus om daar de bovenleiding te laten hangen is wel handig ja.quote:Op dinsdag 13 september 2016 01:26 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het wachtspoor tussen het wissel op de hoofdlijn en de brug krijgt wel bovenleiding, en is lang genoeg voor de hele trein. Trein kan dus gewoon binnenrijden en als de BE-dieselloc er is stroomafnemers neer en de terminal op getrokken worden. Andersom kan de trein door een BE-dieselloc vanaf de terminal naar het wachtspoor geduwd worden, waar de dieselloc afgekoppeld wordt, de stroomafnemers van de e-loc omhoog en het pad naar Zwolle afgewacht kan worden. De dieselloc kan dan al weer terug naar de terminal.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Er zijn weer wat FLIRTs onderweg naar Nederland
Als ik het goed begrepen heb moet er dan tot december dit jaar nog één NS FLIRT komen, waarna de rest in de maanden erna volgt. Afgelopen weekend is ook een FLIRT voor Arriva het land binnen geslopen, waardoor zij volgens mij nu op vijf of zes van de 15 zittenAltijd onderweg naar het avontuur
Forum Opties Forumhop: Hop naar: