Met 1200 euro inclusief toeslagen (voor een alleenstaande) moet je inderdaad kunnen rondkomen, maar daarmee kun je echt geen auto bekostigen of veel electronica kopen wat ik in het vorige topic voorbij zag komen hoor.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1200¤ aan uitkeringen, toeslagen en al het andere. Daar moet je gewoon van rond kunnen komen als je een beetje op je geld let. Als dat niet lukt, leef je boven je stand en zal je toch wat moeten doen.
Kwam een stukje terug nog een mooie link voorbij van een gezin dat 50¤ te kort komt, maar helaas worden sommige luxe zaken als vanzelfsprekend gezien bij die berekening.
Dit gaat ze gegarandeerd stemmen kosten inderdaad.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:37 schreef Gutmensch het volgende:
Goed dat Leefbaar Rotterdam vooral haar eigen aanhang wil aanpakken.
Moet dat dan?quote:Op donderdag 1 september 2016 18:37 schreef Tomatenboer het volgende:
maar daarmee kun je echt geen auto bekostigen of veel electronica kopen wat ik in het vorige topic voorbij zag komen hoor.
Nee natuurlijk niet. Maar ik wil alleen het irreële beeld bestrijden dat veel mensen hier bij de Bijstand plaatsen dat het een riante regeling zou zijn waarmee men massaal auto's kan bekostigen en allerhande electronica.quote:
Je mág niets een een dure auto bekostigen toch?quote:Op donderdag 1 september 2016 18:42 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Maar ik wil alleen het irreële beeld bestrijden dat veel mensen hier bij de Bijstand plaatsen dat het een riante regeling zou zijn waarmee men massaal auto's kan bekostigen en allerhande electronica.
Welke zaken bedoel je precies?quote:Op donderdag 1 september 2016 18:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1200¤ aan uitkeringen, toeslagen en al het andere. Daar moet je gewoon van rond kunnen komen als je een beetje op je geld let. Als dat niet lukt, leef je boven je stand en zal je toch wat moeten doen.
Kwam een stukje terug nog een mooie link voorbij van een gezin dat 50¤ te kort komt, maar helaas worden sommige luxe zaken als vanzelfsprekend gezien bij die berekening.
Alles is relatief he.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:44 schreef Xa1pt het volgende:
En wat betreft het beeld wat je hier schetst van mensen in de bijstand die het meer dan goed hebben is echt je reinste kolder.
Niemand vraagt ook om medelijden knul. Maar toch bedankt voor je dooddoener.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:46 schreef Yreal het volgende:
Weet je met wie ik medelijden heb? De vakkenvullers, postbodes, sjouwers en caissières van deze wereld. Die hebben net zo weinig, maar werken zich wel kapot in een teringbaan. Maar die hoor je dan weer niet.
Niet met mensen in de bijstand die geen auto kunnen betalen.
Jawel, je mag - als dat zou kunnen - wel een auto in bezit hebben. Maar een auto (tot de leeftijd van 15 jaar) telt wel mee in het maximale eigen vermogen dat je mag hebben in de Bijstand.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:43 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Je mág niets een een dure auto bekostigen toch?
Net zo weinig klopt niet, ze hebben altijd iets meer. Veel is het niet, maar wel iets. Zeker niet als je werkgerelateerde kosten meerekent.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:46 schreef Yreal het volgende:
De vakkenvullers, postbodes, sjouwers en caissières van deze wereld. Die hebben net zo weinig, maar werken zich wel kapot in een teringbaan. Maar die hoor je dan weer niet.
Alleen die die dat doen als echte baan om zichzelf en/of hun gezin te onderhouden dan.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:46 schreef Yreal het volgende:
Weet je met wie ik medelijden heb? De vakkenvullers, postbodes, sjouwers en caissières van deze wereld. Die hebben net zo weinig, maar werken zich wel kapot in een teringbaan. Maar die hoor je dan weer niet.
Als het zeikers waren zaten ze wel in de bijstand. Voor het geld doen ze het niet.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:46 schreef Yreal het volgende:
Die zouden dan ook veel meer betaald en gewaardeerd moeten worden inderdaad.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:46 schreef Yreal het volgende:
Dus kloppen de beweringen van mensen dat ze dure auto's rijden niet. (of er moet gefraudeerd worden door deze op iemand anders naam te zetten)quote:Op donderdag 1 september 2016 18:47 schreef Tomatenboer het volgende:
De grens ligt voor zover ik nu weet op ongeveer ¤ 5.900,- eigen vermogen voor een alleenstaande
Dan moet je maar een appel voor je chef meenemen iedere ochtend. Zijn hele volksstammen die zo een promotie krijgen.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:39 schreef Gutmensch het volgende:
Maar dit is natuurlijk te belachelijk voor woorden, dat je uitkering afhankelijk wordt gemaakt van wat je ex-werkgever over je zegt. Misschien ben je wel ontslagen omdat jullie elkaar niet lagen.
Natuurlijk Ryan.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan moet je maar een appel voor je chef meenemen iedere ochtend. Zijn hele volksstammen die zo een promotie krijgen.
Die dure auto kun je gewoon huren van de zwarte neveninkomsten.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:49 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Dus kloppen de beweringen van mensen dat ze dure auto's rijden niet. (of er moet gefraudeerd worden door deze op iemand anders naam te zetten)
Laag volk is dat, die hielenlikkers.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan moet je maar een appel voor je chef meenemen iedere ochtend. Zijn hele volksstammen die zo een promotie krijgen.
Je zou ze de kost moeten geven, de lui die via bruinwerken omhoog klimmen. Lekker mee lachen met de domme racistische grapjes van de chef. Overal ja op knikken. Je mond houden als hij overduidelijk poep praat en dingen zegt waarvan hij geen verstand heeft etc. etc.quote:
Je zou ze de kost moeten geven, echt.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:51 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Laag volk is dat, die hielenlikkers.
Ik zou dat niet kunnen en niet willen. En velen met mij hoop ik. En die mensen naai je enorm met dit wetsvoorstel.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je zou ze de kost moeten geven, de lui die via bruinwerken omhoog klimmen. Lekker mee lachen met de domme racistische grapjes van de chef. Overal ja op knikken. Je mond houden als hij overduidelijk poep praat en dingen zegt waarvan hij geen verstand heeft etc. etc.
Dus hebben we het over fraudegevallen, niet over de bijstandsregeling. De uitkering is dus niet zo hoog dat je er een dikke auto van kan rijden. Dat is het punt.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:51 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die dure auto kun je gewoon huren van de zwarte neveninkomsten.
Dit is ook een waardeloos voorstel uiteraard en precies waar het deze rechtse mensen om te doen is, het lekker pakken van zwakkeren, omdat het kan en je er goed bij voelen ook: want iedereen moet toch werken.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:55 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik zou dat niet kunnen en niet willen. En velen met mij hoop ik. En die mensen naai je enorm met dit wetsvoorstel.
"Eigen verantwoordelijkheid"quote:Op donderdag 1 september 2016 18:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit is ook een waardeloos voorstel uiteraard en precies waar het deze rechtse mensen om te doen is, het lekker pakken van zwakkeren, omdat het kan en je er goed bij voelen ook: want iedereen moet toch werken.
Sadisme is het eigenlijk..
Tussen aanhalingstekens idd.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
"Eigen verantwoordelijkheid"
Tegenwoordig hebben we het natuurlijk over 'netwerken' en 'de gunfactor' hebben maar in feite is dat dus gewoon 'vriendjespolitiek'. De promoties, de leuke klussen, de aanbiedingen, die krijg je vaak gewoon alleen als de mensen die erover gaan je mogen.quote:
Gefaciliteerd door het migratiebeleidquote:Op donderdag 1 september 2016 18:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Die zouden dan ook veel meer betaald en gewaardeerd moeten worden inderdaad.
Maar in veel sectoren is een ware race to the bottom aan de gang wat betreft arbeidsvoorwaarden en salarissen.
Grappige kan nu voorkomen dat een bijstand trekkende PVV-stemmer in een bedrijf komt en dan uiteindelijk ontslagen worden omdat ze in dat bedrijf vinden dat-ie veel te rechts en racistisch is. Dat geven ze dan door aan die wethouder van Leefbaar Rotterdam met paar voorbeelden. En die wethouder dan --->quote:Op donderdag 1 september 2016 19:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tegenwoordig hebben we het natuurlijk over 'netwerken' en 'de gunfactor' hebben maar in feite is dat dus gewoon 'vriendjespolitiek'. De promoties, de leuke klussen, de aanbiedingen, die krijg je vaak gewoon alleen als de mensen die erover gaan je mogen.
Behoud van uitkering vaak hoor, of met alleen vervoerskosten declaratie. iig de eerste maanden.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:10 schreef hugecooll het volgende:
Sowieso klagen over iemands gebrek aan motivatie terwijl je hem zelf het minimumloon betaalt
Je moet die werkgever op je blote knietjes danken dat hij je uberhaupt betaald, plebejerquote:Op donderdag 1 september 2016 19:10 schreef hugecooll het volgende:
Sowieso klagen over iemands gebrek aan motivatie terwijl je hem zelf het minimumloon betaalt
Correct, de migratie kwam van rechts.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Gefaciliteerd door het migratiebeleid
Gaat volgens de OP toch gewoon over de reden van ontslag (/geen verlenging van contract) van voormalige werknemers?quote:Op donderdag 1 september 2016 19:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Behoud van uitkering vaak hoor, of met alleen vervoerskosten declaratie. iig de eerste maanden.
Ja, bij de baantjes die ze als bijstandtrekker toegeworpen krijgen. Dat is meestal eerst zogenaamde werkstage. Zodat deze mensen kunnen wennen aan het arbeidsritme. En meestal met behoud van uitkering.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:13 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Gaat volgens de OP toch gewoon over de reden van ontslag van voormalige werknemers?
Het klinkt alsof jij jouw werkomgeving niet zo geweldig vindt.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je zou ze de kost moeten geven, de lui die via bruinwerken omhoog klimmen. Lekker mee lachen met de domme racistische grapjes van de chef. Overal ja op knikken. Je mond houden als hij overduidelijk poep praat en dingen zegt waarvan hij geen verstand heeft etc. etc.
O, ja, ook altijd leuk zo'n omhoog gevallen chefje die Johan Cruiff-gedrag vertoont, dus allerlei waarheden gaat debiteren die gewoon op het algemeen menselijke vlak liggen en waarbij zijn mening exact evenveel waard is als die van pietje puk bijvoorbeeld.
Klopt, het is de taak van werkgevers de arbeidskosten zo laag mogelijk te houden. Dus voor lekker veel oneerlijke concurrentie zorgen. Daardoor wordt de macht van de vakbonden ook kleiner.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Gefaciliteerd door het migratiebeleid
Lol, dat slaat nergens op.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:26 schreef Straatcommando. het volgende:
Toen ik in de bijstand zat vonden ze ook dat ik mijn brommertje maar moest verkopen want dat was wel 30 euro in de maand. Dat ik er dagelijks dik 50km op reed deed er niet toe.
Mwaoh, moet je luisteren ik werk al een aantal decennia, heb alles wel voorbij zien trekken hoor.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het klinkt alsof jij jouw werkomgeving niet zo geweldig vindt.
Ik denk dat advocaten er wel weg mee weten, echter veel mensen kunnen die weer niet betalen hè en op sociale advocatuur wordt alleen maar meer bezuinigd. Zit wel een plan achter hoor.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:17 schreef Wespensteek het volgende:
Worden wel leuke rechtszaken natuurlijk, de oud werkgever aanklagen wegens smaad en laster en de sociale dienst wegens het onterecht korten van de uitkering. Er zit toch wel iets in dit voorstel.
Ook al vind je iemand nog zo leuk en aardig, als hij ongeschikt is, dan zoek je verder.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tegenwoordig hebben we het natuurlijk over 'netwerken' en 'de gunfactor' hebben maar in feite is dat dus gewoon 'vriendjespolitiek'. De promoties, de leuke klussen, de aanbiedingen, die krijg je vaak gewoon alleen als de mensen die erover gaan je mogen.
quote:Op donderdag 1 september 2016 19:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ook al vind je iemand nog zo leuk en aardig, als hij ongeschikt is, dan zoek je verder.
Maar de mensen die steeds misgrijpen denken wellicht dat het niet aan hen kan liggen.
Ah ja. Dan nog ist tuulk matig. Net als werken met behoud van ... in het algemeen.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, bij de baantjes die ze als bijstandtrekker toegeworpen krijgen. Dat is meestal eerst zogenaamde werkstage. Zodat deze mensen kunnen wennen aan het arbeidsritme. En meestal met behoud van uitkering.
Worden ze er dan uit gelazerd, dan wordt er gekort op de uitkering indien ze niet gemotiveerd genoeg zijn volgens de werkgever.
De manier waarop je het post doet vermoeden dat je op bepaalde momenten beter eerder had kunnen vertrekken.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:17 schreef Ryan3 het volgende:
Mwaoh, moet je luisteren ik werk al een aantal decennia, heb alles wel voorbij zien trekken hoor.
De eigen bijdrage bij lage inkomens is ongeveer 200 euro, het kan wel eens meer geld gaan kosten dan het gaat opleveren. Ik denk ook niet dat veel werkgevers een uitgebreid dossier bijhouden bij contracten voor bepaalde tijd, doorgeven dat iemand niet gemotiveerd was is dan erg riskant.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat advocaten er wel weg mee weten, echter veel mensen kunnen die weer niet betalen hè en op sociale advocatuur wordt alleen maar meer bezuinigd. Zit wel een plan achter hoor.
Zijn allen observaties mijn beste. Het staat mensen vrij om observaties te doen lijkt me.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De manier waarop je het post doet vermoeden dat je op bepaalde momenten beter eerder had kunnen vertrekken.
Sowieso verstandig: als je ergens niet op je plaats bent: wegwezen.
Dus jij gelooft echt dat mensen die incapabel zijn bewust op leuke functies gezet worden omdat ze zo leuk zijn?quote:
Het is ook mijn observatie.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zijn allen observaties mijn beste. Het staat mensen vrij om observaties te doen lijkt me.
We hebben het hier over de laagste banen die er zijn, niet over een project voor een ingenieursbureau hè.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus jij gelooft echt dat mensen die incapabel zijn bewust op leuke functies gezet worden omdat ze zo leuk zijn?
Think again.
Promotie naar de laagste baan.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
We hebben het hier over de laagste banen die er zijn, niet over een project voor een ingenieursbureau hè.
We hebben het hier over de laagste banen die er zijn hè, niet over een project voor een ingenieursbureau. Wrs lees je niet?quote:Op donderdag 1 september 2016 19:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Promotie naar de laagste baan.
Die moet je mij echt uit gaan leggen.
Vriendjespolitiek komt echt wel voor hoor. Hoeveel precies; geen idee. Maar het bestaat wel.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ook al vind je iemand nog zo leuk en aardig, als hij ongeschikt is, dan zoek je verder.
Maar de mensen die steeds misgrijpen denken wellicht dat het niet aan hen kan liggen.
Ja, dus dan moet je die commentaartjes die je pleegt tot een miniem houden, want zo kom je niet vast in dienst ergens hoor.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niets. We observeren. That's all.
Ik lees 'promoties, leuke klussen, enz'. Dat staat een beetje haaks op 'laagste banen'.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
We hebben het hier over de laagste banen die er zijn hè, niet over een project voor een ingenieursbureau. Wrs lees je niet?
Het is heel menselijk om bij een keuze tussen meerdere geschikten te selecteren op zaken die subjectief zijn.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:27 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Vriendjespolitiek komt echt wel voor hoor. Hoeveel precies; geen idee. Maar het bestaat wel.
Heb je het nu over mij?quote:Op donderdag 1 september 2016 19:28 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, dus dan moet je die commentaartjes die je pleegt tot een miniem houden, want zo kom je niet vast in dienst ergens hoor.
Volgens mij reageerde je op mij met enkele cynische commentaren tav de mores op de werkvloer. Dit geldt nog des te meer hoe lager je in een organisatie komt. De chefjes daar zijn namelijk ook gewoon laagopgeleid, maar hebben wel een behoorlijk grote macht.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik lees 'promoties, leuke klussen, enz'. Dat staat een beetje haaks op 'laagste banen'.
De reactie waar we over doorgingen was nav een post van grrrr.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij reageerde je op mij met enkele cynische commentaren tav de mores op de werkvloer. Dit geldt nog des te meer hoe lager je in een organisatie komt. De chefjes daar zijn namelijk ook gewoon laagopgeleid, maar hebben wel een behoorlijk grote macht.
Maar je begon met te reageren op mij of niet?quote:Op donderdag 1 september 2016 19:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De reactie waar we over doorgingen was nav een post van grrrr.
Dan zal ik wel zo'n incapabele zijn die toevallig bovenin de kerstboom is beland.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En met naar de bekende weg vragen, gooi je ook al niet hoge ogen.
Ik geloof dat jij er een andere definitie op na houdt mbt de term vriendjespolitiek.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is heel menselijk om bij een keuze tussen meerdere geschikten te selecteren op zaken die subjectief zijn.
Of dat nu 'aardig' is of 'dikke tieten' is niet zo heel relevant.
En dan gaat verder iedere reactie over jou ofzo?quote:Op donderdag 1 september 2016 19:35 schreef Ryan3 het volgende:
Maar je begon met te reageren op mij of niet?
Nee, ik denk alleen dat veel van wat gezien wordt als vriendjespolitiek feitelijk wat anders is.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:38 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij er een andere definitie op na houdt mbt de term vriendjespolitiek.
Er is verticale en horizontale instroming hè. Meestal zijn de menselijke verhoudingen bovenaan de kerstboom wat beter dan onder in de kippenren. Het blijft allemaal wel een kippenren vaak, met pikken op degene die onder je staat en likken naar boven. Nou werk ik al 3 decennia en het grootste aantal jaren daarvan in een multinational dus dat vertekent tov andere organisaties einigszins.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dan zal ik wel zo'n incapabele zijn die toevallig bovenin de kerstboom is beland.
Dat is eigenlijk veel leuker dan dat ik er zou zijn beland op basis van capaciteiten.
Nee, het gaat niet over mij.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En dan gaat verder iedere reactie over jou ofzo?
Wat is dit voor onzin?
Ik ga weer wat nuttigs doen.
Zo zou het moeten gaan, zo gaat het lang niet altijd.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Beide komen voor natuurlijkquote:Op donderdag 1 september 2016 19:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ik denk alleen dat veel van wat gezien wordt als vriendjespolitiek feitelijk wat anders is.
quote:Op donderdag 1 september 2016 18:37 schreef Gutmensch het volgende:
Goed dat Leefbaar Rotterdam vooral haar eigen aanhang wil aanpakken.
Of de concurrentie eerlijk of oneerlijk is weet ik niet. Maar ik weet wel dat de Nederlandse arbeider er niet mee geholpen is als er opeens drie anderen zijn die het werk voor 30% minder willen doen.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, het is de taak van werkgevers de arbeidskosten zo laag mogelijk te houden. Dus voor lekker veel oneerlijke concurrentie zorgen. Daardoor wordt de macht van de vakbonden ook kleiner.
Bijstandstrekkers zijn eerste maanden sws gratis, denk ik, en daarna worden ze eruit geschopt voor nieuwe bijstandstrekkers. Of laat ze gewoon een trein schuren waarbij levensgevaarlijke stof vrij komt, dat soort werk, krijg je verder niemand anders voor. Zelfs Polen niet.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Of de concurrentie eerlijk of oneerlijk is weet ik niet. Maar ik weet wel dat de Nederlandse arbeider er niet mee geholpen is als er opeens drie anderen zijn die het werk voor 30% minder willen doen.
quote:Op donderdag 1 september 2016 18:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Yep.... you better learn fast of je gaat een nare tijd tegemoet.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
IQ nooit inzetten en niet grappiger worden dan je chef, is mijn advies. Dat laatste is moeilijk vaak, zeker als je dus echt wel grappig bent.quote:Op donderdag 1 september 2016 20:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep.... you better learn fast of je gaat een nare tijd tegemoet.
De taak van elke werknemer is allereerst z'n chef tevreden houden en die vooral vragen/voeden met wat 'm vooral interesseert zodat het baasje zich gewenst voelt. Maak eerst gebruik van je EQ voordat je je IQ inzet.
Dus ga niet de zelfstandige, onafhankelijke betweter uithangen want dan is het gauw over. Gewoon de bekende techniek gebruiken om je chef/baas op het uitstekende idee te laten komen waarbij je onder zijn leiding, dat tot volle wasdom kan laten komen. Heb je die mogelijkheden niet, zorg dan dat de chef geen last heeft van je.
Er is het Peter Principle.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zo zou het moeten gaan, zo gaat het lang niet altijd.![]()
Onlangs weer een gevalletje tegengekomen van een leidinggevende die gewoon echt niet geschikt is voor leiding geven. Stressbestendigheid nul, totaal geen inzicht in wat mensen motiveert en beweegt en bij calamiteiten heb je er niks aan, schuift alles af op de medewerkers. Is er ook terecht gekomen met juiste papiertje en 'netwerk'.
Verder beweer ik ook niet dat je automatisch promotie/leuke klus/doorgroeimogelijkheden/whatever krijgt als ze je mogen. Wat ik wel beweer is dat je het níét krijgt als ze je níét (genoeg) mogen.
Ook weer recent praktijkvoorbeeldje van een nieuweling die zich wilde verbreden en bepaalde taken ook wilde leren. Werd letterlijk medegedeeld dat daar niet tussen te komen was, dat werd door een bepaald clubje gedaan ("oude" garde) en die pikken geen nieuwelingen. Dat vertelde dus een lid van dat clubje tegen die nieuweling. "Ja, zo werkt het hier nou eenmaal.".
dat sowieso. Vooral als ze dan gemeente diensten ineens door bijstandsgerechtigden gaan laten doen. Hier in den haag heb je straatvegers, die werden ontslagen en.daarna met behoud van uitkering konden gaan vegenquote:Op donderdag 1 september 2016 19:21 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ah ja. Dan nog ist tuulk matig. Net als werken met behoud van ... in het algemeen.
Ja, dat staat me nog wel bij. Belachelijkquote:Op donderdag 1 september 2016 20:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
dat sowieso. Vooral als ze dan gemeente diensten ineens door bijstandsgerechtigden gaan laten doen. Hier in den haag heb je straatvegers, die werden ontslagen en.daarna met behoud van uitkering konden gaan vegen
Gewoonweg schandalig dit.quote:Op donderdag 1 september 2016 20:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
dat sowieso. Vooral als ze dan gemeente diensten ineens door bijstandsgerechtigden gaan laten doen. Hier in den haag heb je straatvegers, die werden ontslagen en.daarna met behoud van uitkering konden gaan vegen
Yep.... zet je IQ in om je chef z'n job te behouden. Een leuke is ook om als voorzetsel te spelen, hoewel je houdbaarheid bij collega's daarmee snel minder wordt. Niet erg wanneer je houdt van springen.quote:Op donderdag 1 september 2016 20:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
IQ nooit inzetten en niet grappiger worden dan je chef, is mijn advies. Dat laatste is moeilijk vaak, zeker als je dus echt wel grappig bent.
Ik zelf ben altijd van het in blenden en de chef zo min mogelijk aandacht geven, alleen ja, het lukt niet altijd en naar mate je ouder wordt lukt het ook minder, mijn humor is ook steeds scherper en cynischer geworden, wat me heel veel lachers heeft bezorgd, maar bij the brass weinig fans.quote:Op donderdag 1 september 2016 20:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep.... zet je IQ in om je chef z'n job te behouden. Een leuke is ook om als voorzetsel te spelen, hoewel je houdbaarheid bij collega's daarmee snel minder wordt. Niet erg wanneer houdt van springen.
Deze lijkt me vooral effectief in de ambtenarij, waar de chef er opeens achterkomt dat die gezellige medewerker bij de koffiemachine in zijn team zit.quote:Op donderdag 1 september 2016 20:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Heb je die mogelijkheden niet, zorg dan dat de chef geen last heeft van je.
Als voorzetsel te spelen?quote:Op donderdag 1 september 2016 20:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep.... zet je IQ in om je chef z'n job te behouden. Een leuke is ook om als voorzetsel te spelen, hoewel je houdbaarheid bij collega's daarmee snel minder wordt. Niet erg wanneer je houdt van springen.
Een heleboel.. in kleine en grote vormen.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:27 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Vriendjespolitiek komt echt wel voor hoor. Hoeveel precies; geen idee. Maar het bestaat wel.
Dat is toch wel diep triest.quote:Op donderdag 1 september 2016 20:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gebeurt in meerder gemeentes helaas.quote:
Zijnde werknemer en dan als voorbeeld, reden, oorzaak, voorwaarde of aanzet dienen voor iets dat de chef graag wil maar niet rechtstreeks kan (in)regelen.quote:
Ja, dat begreep ik al. Ik kan me niet voorstellen dat je met zoiets instemt als gemeenteraadslid, maar ja....quote:Op donderdag 1 september 2016 20:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gebeurt in meerder gemeentes helaas.
VVD, zeker nu!quote:Op donderdag 1 september 2016 20:59 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, dat begreep ik al. Ik kan me niet voorstellen dat je met zoiets instemt als gemeenteraadslid, maar ja....
Ach van dat soort regels ben ik al jaren de dupe ,quote:Op donderdag 1 september 2016 20:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
De postbodes die precies met deze instelling (schijt hebben aan de onderlaag van de arbeidsmarkt) keihard door PostNL (met medewerking van de Belastingdienst) worden genaaid in een ZZP-schijnconstructie? Tja.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:46 schreef Yreal het volgende:
Inderdaad. Wij racen in een gigantisch tempo naar the bottom. Geen gezeik: iedereen arm. Nu alleen nog iets aan het rijmschema doen. Er zijn een paar goede slogans nodig om ons ervan te overtuigen dat dit de juiste weg is en dat het niet anders kan.quote:Op donderdag 1 september 2016 21:29 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
De postbodes die precies met deze instelling (schijt hebben aan de onderlaag van de arbeidsmarkt) keihard door PostNL (met medewerking van de Belastingdienst) worden genaaid in een ZZP-schijnconstructie? Tja.
Bij ons doen ze dat al na zoveel teleurstellingen, of het is te vroeg, of te koud, of niet mijn ding en voor de koffie zijn ze weg. Dan gaat er dus een telefoontje naar de sociale dienst en terecht.quote:
Heb ik ook niet gedaan, was ook niet verplicht.. maar het werd me wel zo verteld van beter wel maatje.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Lol, dat slaat nergens op.
Maar zoiets mogen ze toch niet verplichten?
Nooit meer warm, iedereen arm.quote:Op donderdag 1 september 2016 21:40 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Inderdaad. Wij racen in een gigantisch tempo naar the bottom. Geen gezeik: iedereen arm. Nu alleen nog iets aan het rijmschema doen. Er zijn een paar goede slogans nodig om ons ervan te overtuigen dat dit de juiste weg is en dat het niet anders kan.
quote:Op donderdag 1 september 2016 22:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nooit meer warm, iedereen arm.
(omdat niemand de energierekening meer kan betalen)
Rijmschema.
Die uitleg tussen haakjes maakt het geniaalquote:Op donderdag 1 september 2016 22:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nooit meer warm, iedereen arm.
(omdat niemand de energierekening meer kan betalen)
Rijmschema.
En nu even blijven brainstormen. Pak dat moment. Morgenochtend voor 09:00 graag nog 3 of 4 pakkende slogans. Die opdracht geef ik je mee.quote:
uiteraardquote:Op donderdag 1 september 2016 23:34 schreef LXIV het volgende:
Is er hier nu niemand die veel plezier in zijn werk heeft, goed met zijn chef overweg kan en vrienden is met zijn collega's? En die het gewoon leuk vind om hard te werken en zichzelf in te zetten om een zo goed mogelijk product te realiseren?
Ik hou van mijn werk en doe het met liefde. Maar daar gaat dit topic niet over toch? Het gaat over een voorstel van Leefbaar Rotterdam welke - als het ingevoerd zou worden - mensen het slachtoffer kan maken van bijzonder subjectieve beweegredenen om iemand te ontslaan door hun werkgever welke ingrijpende gevolgen kunnen hebben op hun leven.quote:Op donderdag 1 september 2016 23:34 schreef LXIV het volgende:
Is er hier nu niemand die veel plezier in zijn werk heeft, goed met zijn chef overweg kan en vrienden is met zijn collega's? En die het gewoon leuk vind om hard te werken en zichzelf in te zetten om een zo goed mogelijk product te realiseren?
Volgens de VVD is dat 'vooruitgang' en 'hervorming'... En als je niet met ze instemt dan houd je de 'vooruitgang' tegen wat tot 'achteruitgang' zou leiden..quote:Op donderdag 1 september 2016 21:40 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Inderdaad. Wij racen in een gigantisch tempo naar the bottom. Geen gezeik: iedereen arm. Nu alleen nog iets aan het rijmschema doen. Er zijn een paar goede slogans nodig om ons ervan te overtuigen dat dit de juiste weg is en dat het niet anders kan.
Kan me er grotendeels in vinden, kan het prima vinden met de collega's. Alleen vind ik 8 uur per dag wel genoeg en houdt de uitstekende band op op het moment dat ik weg rij van het werk naar huis.quote:Op donderdag 1 september 2016 23:34 schreef LXIV het volgende:
Ja zeker. Zie ook mijn reactie in dit topic, die sluit hier op aan:quote:Op donderdag 1 september 2016 23:34 schreef LXIV het volgende:
quote:Op donderdag 1 september 2016 18:48 schreef Hochwinter het volgende:
Net zo weinig klopt niet, ze hebben altijd iets meer. Veel is het niet, maar wel iets. Zeker niet als je werkgerelateerde kosten meerekent.
Maar ze hebben in ieder geval een baan. Dat alleen is goed voor psychische gesteldheid denk ik. Dat vergeten veel mensen in dit topic vind ik.
Mensen onderschatten hoe het huidige repressieve beleid mensen in de armoede houdt.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:37 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Met 1200 euro inclusief toeslagen (voor een alleenstaande) moet je inderdaad kunnen rondkomen, maar daarmee kun je echt geen auto bekostigen of veel electronica kopen wat ik in het vorige topic voorbij zag komen hoor.
quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mensen onderschatten hoe het huidige repressieve beleid mensen in de armoede houdt.
http://m.standaard.be/plu(...)dmf20160831_02447505
quote:Dit is een betalend artikel van De Standaard. Om verder te lezen, maak uw keuze:
Het is jammer dat er nog niet veel Open Access is, ook aan academisch onderzoek. Kan je zo een lijst geven, maar daar heeft de gemiddelde FOK!Ker niet zovele aan zonder institutionele toegang.quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mensen onderschatten hoe het huidige repressieve beleid mensen in de armoede houdt.
http://m.standaard.be/plu(...)dmf20160831_02447505
Leugens, genoeg uitkeringstrekkers met een dikke bak voor de deur die op een enorme flatscreen SBS kijken terwijl ze de hele dag lekker pils drinken en op dure vakanties gaan.quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het is jammer dat er nog niet veel Open Access is, ook aan academisch onderzoek. Kan je zo een lijst geven, maar daar heeft de gemiddelde FOK!Ker niet zovele aan zonder institutionele toegang.
Goede aanraders zijn wel (met betrekking op de VK/VS, dat wel):
Poverty and Insecurity: Life in low-pay, no-pay Britain - Shildrick et al.
Austerity Bites - Mary O'Hara
The Mythology of Work: How Capitalism Persists despit itself - Peter Fleming
Punishing the Poor: The Neoliberal Government of Social Insecurity - Loïc Wacquant
Oh, *veegt bureau leeg* (dit zijn alleen maar een paar titels die ik hier op m'n bureau heb liggenquote:Op vrijdag 2 september 2016 10:23 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Leugens, genoeg uitkeringstrekkers met een dikke bak voor de deur die op een enorme flatscreen SBS kijken terwijl ze de hele dag lekker pils drinken en op dure vakanties gaan.
Maar heeft dit ook niet te maken met wat wij als standaard aanhouden? In het Westen zijn wij een hoge standaard gewend, hetgeen er al snel toe leidt dat bepaalde normen mijns inziens best hoog liggen.quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Oh, *veegt bureau leeg* (dit zijn alleen maar een paar titels die ik hier op m'n bureau heb liggenhet academisch onderzoek hierin is eindeloos)
Maar natuurlijk. In derdewereld landen heeft het gros natuurlijk maar één maaltijd per dag, vaak een kommetje rijst of zo, drinken ze uit de rivier en leven ze in een krotje van afval op de vuilnisbelt. Onderwijs en zorg krijgen ze niet.quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:30 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Maar heeft dit ook niet te maken met wat wij als standaard aanhouden? In het Westen zijn wij een hoge standaard gewend, hetgeen er al snel toe leidt dat bepaalde normen mijns inziens best hoog liggen.
Jammer dat je gelijk zo sarcastisch reageert.quote:Op vrijdag 2 september 2016 11:04 schreef Ouder1 het volgende:
aar natuurlijk. In derdewereld landen heeft het gros natuurlijk maar één maaltijd per dag, vaak een kommetje rijst of zo, drinken ze uit de rivier en leven ze in een krotje van afval op de vuilnisbelt. Onderwijs en zorg krijgen ze niet.
Misschien dat hier ook maar invoeren?
Dit is dan ook echt belachelijk. Ik heb ook geen idee waarom zo'n hoog bedrag berekend is.quote:Op vrijdag 2 september 2016 11:11 schreef Hochwinter het volgende:
dat mensen die een woning toegewezen krijgen in naburige gemeentes 6.000-10.000 euro voor een inrichting krijgen
We hebben het hier over bijstand, niet over asielzoekers.quote:Op vrijdag 2 september 2016 11:11 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Jammer dat je gelijk zo sarcastisch reageert.Ik ben heel serieus in dezen. In sommige opzichten zijn de maatstaven gewoon te hoog, mijns inziens althans.
Al eerder aangehaald, maar nogmaals. Toen ik op me zelf ging wonen heb ik een paar honderd uitgegeven aan inrichting/inboedel. Het is allemaal tweedehands, en niet hip, maar wel functioneel. Ik heb niet het idee dat ik iets tekort kom, omdat ik goedkope tweedehands inrichting heb.
Anderzijds lees ik dan dat mensen die een woning toegewezen krijgen in naburige gemeentes 6.000-10.000 euro voor een inrichting krijgen. Dat sluit precies aan op wat ik bedoel. Blijkbaar is dat de norm vanuit de overheid.
En nou begrijp ik dat vaste lasten een ander verhaal zijn dan inrichting/inboedel, maar het sluit wat aan op wat ik bedoel.
Omdat het exemplarisch is voor de hoge standaard die de overheid als norm hanteert.quote:Op vrijdag 2 september 2016 11:47 schreef Ouder1 het volgende:
Dus waarom mekker je nog steeds over die inboedel?
Nee, hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op vrijdag 2 september 2016 11:47 schreef Ouder1 het volgende:
Moet je die echt nog verder de grond in trappen? Denk jij nu echt dat die ongemotiveerd zijn om te werken?
Zie ook nu weer het gedoe omtrent Dupont. Dát drukt mensen nu echt de armoede in, marginaliseert ze in de maatschappij. Maar fok maakt zich er amper druk om... Maakt zich drukker om futiliteiten.quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het is jammer dat er nog niet veel Open Access is, ook aan academisch onderzoek. Kan je zo een lijst geven, maar daar heeft de gemiddelde FOK!Ker niet zovele aan zonder institutionele toegang.
Punishing the Poor: The Neoliberal Government of Social Insecurity - Loïc Wacquant
Het valt mij wel op hoe enthousiast jij wordt van het idee om de zwakste mensen in onze samenleving nog verder uit te kleden. Er valt daar gewoon niks te halen. Waarom halen we niet wat extra geld bij de mensen die het wel kunnen betalen, door b.v. Starbucks gewoon belasting te laten betalen?quote:Op vrijdag 2 september 2016 11:52 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Omdat het exemplarisch is voor de hoge standaard die de overheid als norm hanteert.
[..]
Nee, hoe kom je daar nou weer bij?
Waar heb jij het nou weer over?quote:Op vrijdag 2 september 2016 12:07 schreef NgInE het volgende:
Het valt mij wel op hoe enthousiast jij wordt van het idee om de zwakste mensen in onze samenleving nog verder uit te kleden.
Nog steeds bestaat de Bijstand uit 'de onderkant van de samenleving'. Veel mensen zitten langdurig in de Bijstand en 75% van de Bijstandsgerechtigden heeft in meer of mindere mate een arbeidsbeperking of is niet geschikt voor het verrichten van arbeid in loondienst (bijvoorbeeld omdat ze niet meer mee kunnen komen in de steeds hogere eisen die de arbeidsmarkt en samenleving aan mensen stelt).quote:Op vrijdag 2 september 2016 11:47 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Vroegâh bestond het bijstand bestand vooral uit mensen uit de onderste lagen van de bevolking: mensen met zware psychische problematiek, verslaafden, criminelen, white trash, werkweigeraars en dat dan aangevuld met bijstandsmoeders van allerlei niveau.
Das war einmal. Nu bestaat een groot deel van dat bijstand bestand uit 40 plussers met een lang arbeidsverleden. Mensen die vaak door reorganisaties of faillissementen hun baan zijn verloren en door leeftijdsdiscriminatie en verdringing op de arbeidsmarkt door te goedkope krachten (onder minimumloonkosten dus) niet meer aan de bak komen.
Naast deze oorzaken is het ook nog eens zo dat veel fulltime banen zijn wegbezuinigd en opgesplitst in parttime banen voor alleen de piek momenten. Bv een uurtje per dag post bezorgen voor een grijpstuiver waar eerst fulltime postbodes werkten.
Een ander deel van het bijstand bestand bestaat uit werkende armen die bv die post bezorgen.1 uur werk per week en je bent officieel niet werkloos maar hebt wel aanvullende bijstand nodig. Ook veel zzp-ers redden het financieel niet meer.
en:quote:'Veel mensen slagen er niet in het minimumloon te verdienen, terwijl ze wel nuttige dingen kunnen doen. Daarvoor bestonden ooit de melkertbanen. Dat liep mis toen mensen van daaruit moesten doorstromen naar een reguliere baan. Voor sommigen is dat te hoog gegrepen.'
Slechts 20 tot 25% van de Bijstandsgerechtigden heeft geen beperking in meer of mindere mate. Komt natuurlijk ook doordat vele voorzieningen voor mensen met een beperking zijn afgebroken (zoals WAO, Wajong en Sociale werkvoorzieningen).quote:Wie verder inzoomt, belandt op een grote verzamelplaats van narigheid en onrendabelen, mensen die niet in staat zijn op eigen benen het minimumloon te verdienen. Een kwart tot een vijfde van de mensen in de bijstand heeft geen beperking. De rest heeft problemen: fysiek (de helft) of psychische problemen (vier op de tien).
Je hoeft niet lang te wachtenquote:Op vrijdag 2 september 2016 12:08 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Waar heb jij het nou weer over?
Noem één idee waar ik enthousiast van werd. Just one! Ik wacht af...
Tenzij je iets heel anders bedoelde dan dat je schreef lijkt het er toch echt op dat je vindt dat mensen in de bijstand het te goed hebben.quote:Op vrijdag 2 september 2016 11:52 schreef Hochwinter het volgende:
Omdat het exemplarisch is voor de hoge standaard die de overheid als norm hanteert.
Slecht voorbeeld. Je had het over ideeën, waar ik enthousiast op reageerde. Dit is geen reactie op een idee.quote:Op vrijdag 2 september 2016 12:16 schreef NgInE het volgende:
[..]
Je hoeft niet lang te wachten
[..]
Tenzij je iets heel anders bedoelde dan dat je schreef lijkt het er toch echt op dat je vindt dat mensen in de bijstand het te goed hebben.
Ok:quote:Op vrijdag 2 september 2016 12:19 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Slecht voorbeeld. Je had het over ideeën, waar ik enthousiast op reageerde. Dit is geen reactie op een idee.
Dus vooruit met de geit. Op welk idee heb ik enthousiast gereageerd?
Hoe kan ik dit anders interpreteren dan dat de aller armste het volgens jou te goed hebben? Buiten dit semantische spelletje om ga je voor de rest ook helemaal niet op mijn standpunten in valt mij op.quote:Op vrijdag 2 september 2016 11:11 schreef Hochwinter het volgende:
Ik ben heel serieus in dezen. In sommige opzichten zijn de maatstaven gewoon te hoog, mijns inziens althans.
Dit gaat terug op een post van Tomatenboer waar gesteld werd dat je theoretisch als alleenstaande 1300 euro kan ontvangen bij 600 euro huur. Als dat zo is, zeg ik dat je daar heel makkelijk van rond moet kunnen komen.quote:Op vrijdag 2 september 2016 12:26 schreef NgInE het volgende:
Hoe kan ik dit anders interpreteren dan dat de aller armste het volgens jou te goed hebben?
Welk standpunt doel je op?quote:Op vrijdag 2 september 2016 12:26 schreef NgInE het volgende:
Buiten dit semantische spelletje om ga je voor de rest ook helemaal niet op mijn standpunten in valt mij op
Het ontstaan van een nieuwe klasse: het precariaat.quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt, maar er is eerder al uitgelegd dat de uiteindelijke hoogte van zo een uitkering erg afhankelijk is van jouw situatie. En als ik zo om mij heen kijk zie ik nergens bijstandsgerechtigden in mijn omgeving die er beter voor staan dan de gemiddelde werknemer.quote:Op vrijdag 2 september 2016 12:34 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Dit gaat terug op een post van Tomatenboer waar gesteld werd dat je theoretisch als alleenstaande 1300 euro kan ontvangen bij 600 euro huur. Als dat zo is, zeg ik dat je daar heel makkelijk van rond moet kunnen komen.
Vervolgens zegt hij dat ik dat misschien kan, maar niet iedereen. En dat vind ik vreemd. Als ik er mee rond komen waarom een ander dan niet? Hebben zij andere maatstaven?
Snap je hem?
Dit standpunt:quote:
Van een kale kip kun je niet plukken namelijk.quote:Op vrijdag 2 september 2016 12:07 schreef NgInE het volgende:
[..]
Waarom halen we niet wat extra geld bij de mensen die het wel kunnen betalen, door b.v. Starbucks gewoon belasting te laten betalen?
Ik heb het opgezocht en de hoogste huur waarbij je recht hebt op huurtoeslag is ¤ 710,- dus dan komt het vrij besteedbare inkomen niet op 700 euro dat je overhoudt, maar op ongeveer ¤ 590,- dat je overhoudt op die 1300 euro.quote:Op vrijdag 2 september 2016 12:34 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Dit gaat terug op een post van Tomatenboer waar gesteld werd dat je theoretisch als alleenstaande 1300 euro kan ontvangen bij 600 euro huur. Als dat zo is, zeg ik dat je daar heel makkelijk van rond moet kunnen komen.
Vervolgens zegt hij dat ik dat misschien kan, maar niet iedereen. En dat vind ik vreemd. Als ik er mee rond komen waarom een ander dan niet? Hebben zij andere maatstaven?
Snap je hem?
Ja, en iedere kritiek wordt ook weggewuifd, want de criticasters zijn links. Maar ook mensen die rechts zijn zien wat er veranderd is.quote:Op vrijdag 2 september 2016 12:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zie ook nu weer het gedoe omtrent Dupont. Dát drukt mensen nu echt de armoede in, marginaliseert ze in de maatschappij. Maar fok maakt zich er amper druk om... Maakt zich drukker om futiliteiten.
Sowieso laat onderzoek zien dat armoede hardnekkiger en langduriger is geworden. En dat komt mede door het repressieve beleid.
POL / "Permanente armoede groeit"
(helaas sindsdien geen vervolgonderzoeken, want politiek niet wenselijk(
Situatie of maatstaf?quote:Op vrijdag 2 september 2016 12:45 schreef NgInE het volgende:
Ik snap wat je zegt, maar er is eerder al uitgelegd dat de uiteindelijke hoogte van zo een uitkering erg afhankelijk is van jouw situatie.
Wederom een belachelijke aanname. Ik pleit er helemaal nergens voor dat ze er flink op achteruit gaan. Ik plaats enkel kanttekeningen bij het verhaal dat je in de bijstand nauwelijks rond kan komen. Als de gegevens van tomatenboer juist zijn, blijf ik bij dat standpunt. Als je het er niet mee eens bent, mag je uitschrijven waar het geld dat blijft, dan komt de aap waarschijnlijk snel uit de mouw: andere maatstaf.quote:Daarbij blijf ik het vreemd vinden dat jij graag ziet dat de zwakste in onze samenleving er flink op achteruit gaan, terwijl algemeen bekend is dat de bijstand zeker geen vetpot is.
Ik ben voor afschaffing van brievenbusmaatschappijen waar vaak maar 7% belasting betaald wordt, waar het MKB een veelvoud moet betalen, mocht dat je vraag beantwoorden.quote:Dit standpunt:Waarom halen we niet wat extra geld bij de mensen die het wel kunnen betalen, door b.v. Starbucks gewoon belasting te laten betalen?
Is wel fijn voor de werkgevers, dan kunnen ze voortaan met Nederlanders omgaan zoals ze al decennia met gastarbeiders omgaan...quote:Op vrijdag 2 september 2016 12:51 schreef Jihawti het volgende:
"Als jij geen overuren draait, dan zeg ik tegen het UWV dat jij lui was."
"Hoezo veiligheidsvoorschriften? Je wilt niet werken zonder helm dus? Ik bel het UWV!"
"Als jij zeurt dat je overuren niet betaald worden, zeg ik tegen het UWV..."
"Als jij die vrije dag aanvraagt dan ..."
Doen ze nu ook al hoor. Met dank aan de flexwet. Oh ja, en natuurlijk "werk met behoud van uitkering", ook al zo'n gedrocht.quote:Op vrijdag 2 september 2016 12:52 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Is wel fijn voor de werkgevers, dan kunnen ze voortaan met Nederlanders omgaan zoals ze al decennia met gastarbeiders omgaan...
Die twee zijn eigenlijk hetzelfde als je er over nadenkt. Afhankelijk van het soort leven dat je leidt (ben je gezond, heb je kinderen ect.) zul je een bepaald budget nodig hebben om te kunnen overleven in Nederland.quote:
Uiteraard mag jij die mening hebben, maar ik ben eerder geneigd om te luisteren naar een ervaringsdeskundige dan iemand die vanaf de zijlijn schreeuwt dat mensen in de bijstand het zo goed hebben.quote:Op vrijdag 2 september 2016 12:51 schreef Hochwinter het volgende:
Wederom een belachelijke aanname. Ik pleit er helemaal nergens voor dat ze er flink op achteruit gaan. Ik plaats enkel kanttekeningen bij het verhaal dat je in de bijstand nauwelijks rond kan komen. Als de gegevens van tomatenboer juist zijn, blijf ik bij dat standpunt.
Mee eens!quote:Op vrijdag 2 september 2016 12:51 schreef Hochwinter het volgende:
Ik ben voor afschaffing van brievenbusmaatschappijen waar vaak maar 7% belasting betaald wordt, waar het MKB een veelvoud moet betalen, mocht dat je vraag beantwoorden.
In de laaggeschoolde baantjes zien ze ook liever de meer serviele houding die je tegenkomt bij buitenlandse werknemers.quote:Op vrijdag 2 september 2016 12:52 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Is wel fijn voor de werkgevers, dan kunnen ze voortaan met Nederlanders omgaan zoals ze al decennia met gastarbeiders omgaan...
Overleven?quote:Op vrijdag 2 september 2016 12:59 schreef NgInE het volgende:
Die twee zijn eigenlijk hetzelfde als je er over nadenkt. Afhankelijk van het soort leven dat je leidt (ben je gezond, heb je kinderen ect.) zul je een bepaald budget nodig hebben om te kunnen overleven in Nederland.
Je chargeert. Ik zeg nergens dat het "zo goed" hebben, enkel dat je makkelijk rond moet kunnen komen, afhankelijk van je maatstaf.quote:Uiteraard mag jij die mening hebben, maar ik ben eerder geneigd om te luisteren naar een ervaringsdeskundige dan iemand die vanaf de zijlijn schreeuwt dat mensen in de bijstand het zo goed hebben.
Tja. Als de meesten ouder zijn dan 40 dan krijg je ook fysieke beperkingen. Ik zal daar ook wel onder vallen met mijn versleten knieën. Dan kunnen ze mij idd niet in een 'baan' duwen als schoonmaakster of verkeersregelaar. Werken met behoud van uitkering als BOA werkt voor mij natuurlijk ook niet.quote:Op vrijdag 2 september 2016 12:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nog steeds bestaat de Bijstand uit 'de onderkant van de samenleving'. Veel mensen zitten langdurig in de Bijstand en 75% van de Bijstandsgerechtigden heeft in meer of mindere mate een arbeidsbeperking of is niet geschikt voor het verrichten van arbeid in loondienst (bijvoorbeeld omdat ze niet meer mee kunnen komen in de steeds hogere eisen die de arbeidsmarkt en samenleving aan mensen stelt).
Zie ook dit artikel in de Volkskrant: Bijstand voor velen eindstation.
Waarin onder andere staat:
[..]
en:
[..]
Slechts 20 tot 25% van de Bijstandsgerechtigden heeft geen beperking in meer of mindere mate. Komt natuurlijk ook doordat vele voorzieningen voor mensen met een beperking zijn afgebroken (zoals WAO, Wajong en Sociale werkvoorzieningen).
We kunnen ons natuurlijk afvragen hoe eerlijk en fatsoenlijk het is om deze groep 'moeilijk plaatsbaren' cq kwetsbaren hun gehele leven af te schepen met een inkomen waarmee men hoog uit sober kan leven zonder zich ooit iets extra's te kunnen veroorloven ter ontspanning of vermaak bijvoorbeeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |