abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 september 2016 @ 20:27:24 #91
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_165018572
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

IQ nooit inzetten en niet grappiger worden dan je chef, is mijn advies. Dat laatste is moeilijk vaak, zeker als je dus echt wel grappig bent.
Yep.... zet je IQ in om je chef z'n job te behouden. Een leuke is ook om als voorzetsel te spelen, hoewel je houdbaarheid bij collega's daarmee snel minder wordt. Niet erg wanneer je houdt van springen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_165018627
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:27 schreef Vallon het volgende:

[..]

Yep.... zet je IQ in om je chef z'n job te behouden. Een leuke is ook om als voorzetsel te spelen, hoewel je houdbaarheid bij collega's daarmee snel minder wordt. Niet erg wanneer houdt van springen.
Ik zelf ben altijd van het in blenden en de chef zo min mogelijk aandacht geven, alleen ja, het lukt niet altijd en naar mate je ouder wordt lukt het ook minder, mijn humor is ook steeds scherper en cynischer geworden, wat me heel veel lachers heeft bezorgd, maar bij the brass weinig fans.
I´m back.
pi_165018640
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:16 schreef Vallon het volgende:

[..]

Heb je die mogelijkheden niet, zorg dan dat de chef geen last heeft van je.
Deze lijkt me vooral effectief in de ambtenarij, waar de chef er opeens achterkomt dat die gezellige medewerker bij de koffiemachine in zijn team zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 01-09-2016 20:37:48 ]
pi_165018908
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:27 schreef Vallon het volgende:

[..]

Yep.... zet je IQ in om je chef z'n job te behouden. Een leuke is ook om als voorzetsel te spelen, hoewel je houdbaarheid bij collega's daarmee snel minder wordt. Niet erg wanneer je houdt van springen.
Als voorzetsel te spelen?
  Forum Admin donderdag 1 september 2016 @ 20:38:57 #95
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_165018934
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:27 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Vriendjespolitiek komt echt wel voor hoor. Hoeveel precies; geen idee. Maar het bestaat wel.
Een heleboel.. in kleine en grote vormen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 1 september 2016 @ 20:40:20 #96
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165018991
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:24 schreef Yreal het volgende:

[..]

dat sowieso. Vooral als ze dan gemeente diensten ineens door bijstandsgerechtigden gaan laten doen. Hier in den haag heb je straatvegers, die werden ontslagen en.daarna met behoud van uitkering konden gaan vegen :')
Dat is toch wel diep triest.
Dat is gewoon laag.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Forum Admin donderdag 1 september 2016 @ 20:40:47 #97
pi_165019009
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:27 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Gewoonweg schandalig dit.
Gebeurt in meerder gemeentes helaas.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 1 september 2016 @ 20:49:41 #98
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_165019398
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als voorzetsel te spelen?
Zijnde werknemer en dan als voorbeeld, reden, oorzaak, voorwaarde of aanzet dienen voor iets dat de chef graag wil maar niet rechtstreeks kan (in)regelen.

Als werknemer moet je verder uiterst op je hoede zijn wanneer een voorzetsel ineens gezellig tegen je aan begint te ouwehoeren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_165019800
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Gebeurt in meerder gemeentes helaas.
Ja, dat begreep ik al. Ik kan me niet voorstellen dat je met zoiets instemt als gemeenteraadslid, maar ja....
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 1 september 2016 @ 21:00:30 #100
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165019843
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:59 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ja, dat begreep ik al. Ik kan me niet voorstellen dat je met zoiets instemt als gemeenteraadslid, maar ja....
VVD, zeker nu! ;(
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 1 september 2016 @ 21:24:57 #101
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_165020995
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:24 schreef Yreal het volgende:

[..]

dat sowieso. Vooral als ze dan gemeente diensten ineens door bijstandsgerechtigden gaan laten doen. Hier in den haag heb je straatvegers, die werden ontslagen en.daarna met behoud van uitkering konden gaan vegen :')
Ach van dat soort regels ben ik al jaren de dupe ,
dit gebeurd al heel lang in de WSW bedrijven

het is zelf nog veel erger , er zijn mensen die ver boven het gemiddelde uitsteken , maar krijgen gewoon een zeer slechte beoordelingen , omdat ze bij meer begeleiding veel geld er bij krijgen.
dus voor elke werken kregen ze 5600 euro per maand , maar als het bedrijf kan aantonen dat een werknemer meer begeleiding nodig heeft kunnen ze dus 1500 euro per maand er bij krijgen

dus Negatieve beoordelingen zijn in het voordeel van het bedrijf en worden niet getoetst door derde .. ( laster )

Ik heb zo veel in mijn voordeel gelijk gehad maar omdat ze gewoon grof aan je verdienen blijven ze je gewoon negatieve beoordelingen geven.
van rechtszaken , aangetekende brieven die terug komen , mailen die niet beantwoorden ect ect

maar dit is nu al 20 jaar en nog steeds het zelfde loongroep als ik in 1995 terwijl ik meer dan 500 mailen heb gestuurd ( geen antwoord ) rechtszaken gewonnen , ect ect

ik kan aantonen dat mijn werkgever dus niet geschikt is om zijn werk uit te voeren ( gemeente )

dus hoe zit het dan met werkgevers die al jaren bewust ongemotiveerd zijn terwijl de werkgever nu al 20 jaar 24 uur per dag met zijn werk bezig is en daar maar 1450 euro voor krijgt
om maar te zwijgen over de gezondheid klachten die ik heb gehad , burn out , zware hernia , hoge bloeddruk , slijmbeurs ontsteking , en maar blijven werken omdat je anders negatieve beoordelingen krijgt ..

dus ik wil nu wel eens weten wat Leefbaar Rotterdam hier voor gaat doen , mensen die zwaar gemotiveerd zijn om te werken maar aan alle kanten tegen gewerkt worden
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_165021111
Rechtspopulistische partijen die hun achterban naaien en ze af en toe afleiden door wat boze dingen over buitenlanders te roepen, tja, ironisch.
pi_165021187
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:46 schreef Yreal het volgende:
Weet je met wie ik medelijden heb? De vakkenvullers, postbodes, sjouwers en caissières van deze wereld. Die hebben net zo weinig, maar werken zich wel kapot in een teringbaan. Maar die hoor je dan weer niet.

Niet met mensen in de bijstand die geen auto kunnen betalen.
De postbodes die precies met deze instelling (schijt hebben aan de onderlaag van de arbeidsmarkt) keihard door PostNL (met medewerking van de Belastingdienst) worden genaaid in een ZZP-schijnconstructie? Tja.
pi_165021546
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 21:29 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

De postbodes die precies met deze instelling (schijt hebben aan de onderlaag van de arbeidsmarkt) keihard door PostNL (met medewerking van de Belastingdienst) worden genaaid in een ZZP-schijnconstructie? Tja.
Inderdaad. Wij racen in een gigantisch tempo naar the bottom. Geen gezeik: iedereen arm. Nu alleen nog iets aan het rijmschema doen. Er zijn een paar goede slogans nodig om ons ervan te overtuigen dat dit de juiste weg is en dat het niet anders kan.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_165021943
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:38 schreef timmmmm het volgende:
Wat een dramatisch voorstel
Bij ons doen ze dat al na zoveel teleurstellingen, of het is te vroeg, of te koud, of niet mijn ding en voor de koffie zijn ze weg. Dan gaat er dus een telefoontje naar de sociale dienst en terecht.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Forum Admin donderdag 1 september 2016 @ 22:11:26 #106
pi_165022689
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:17 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Lol, dat slaat nergens op.
Maar zoiets mogen ze toch niet verplichten?
Heb ik ook niet gedaan, was ook niet verplicht.. maar het werd me wel zo verteld van beter wel maatje.
pi_165022803
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 21:40 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Inderdaad. Wij racen in een gigantisch tempo naar the bottom. Geen gezeik: iedereen arm. Nu alleen nog iets aan het rijmschema doen. Er zijn een paar goede slogans nodig om ons ervan te overtuigen dat dit de juiste weg is en dat het niet anders kan.
Nooit meer warm, iedereen arm.

(omdat niemand de energierekening meer kan betalen)

Rijmschema.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_165022839
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 22:14 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Rijmschema.
:D Zeer goed mevrouw.
pi_165022907
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 22:14 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Rijmschema.
Die uitleg tussen haakjes maakt het geniaal _O-
pi_165023287
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 22:15 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

:D Zeer goed mevrouw.
*O*
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_165023609
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 22:23 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

*O*
En nu even blijven brainstormen. Pak dat moment. Morgenochtend voor 09:00 graag nog 3 of 4 pakkende slogans. Die opdracht geef ik je mee. :D ;)
  donderdag 1 september 2016 @ 23:34:15 #112
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_165026094
Is er hier nu niemand die veel plezier in zijn werk heeft, goed met zijn chef overweg kan en vrienden is met zijn collega's? En die het gewoon leuk vind om hard te werken en zichzelf in te zetten om een zo goed mogelijk product te realiseren?
The End Times are wild
pi_165027418
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 23:34 schreef LXIV het volgende:
Is er hier nu niemand die veel plezier in zijn werk heeft, goed met zijn chef overweg kan en vrienden is met zijn collega's? En die het gewoon leuk vind om hard te werken en zichzelf in te zetten om een zo goed mogelijk product te realiseren?
uiteraard
pi_165028083
quote:
Ik hou van mijn werk en doe het met liefde. Maar daar gaat dit topic niet over toch? Het gaat over een voorstel van Leefbaar Rotterdam welke - als het ingevoerd zou worden - mensen het slachtoffer kan maken van bijzonder subjectieve beweegredenen om iemand te ontslaan door hun werkgever welke ingrijpende gevolgen kunnen hebben op hun leven.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_165029475
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 21:40 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Volgens de VVD is dat 'vooruitgang' en 'hervorming'... En als je niet met ze instemt dan houd je de 'vooruitgang' tegen wat tot 'achteruitgang' zou leiden..
pi_165029601
quote:
Kan me er grotendeels in vinden, kan het prima vinden met de collega's. Alleen vind ik 8 uur per dag wel genoeg en houdt de uitstekende band op op het moment dat ik weg rij van het werk naar huis.

Ik heb met mijn werkgever een zakelijke band: Ik lever arbeid, in ruil daarvoor krijg ik geld. Dat houd ik liever ook zo zakelijk mogelijk door privé en werk zo goed mogelijk te scheiden. Als er iets mis gaat in de vriendschap met de collega's heeft de hele werkvloer een probleem.
pi_165030111
quote:
Ja zeker. Zie ook mijn reactie in dit topic, die sluit hier op aan:

quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:48 schreef Hochwinter het volgende:
Net zo weinig klopt niet, ze hebben altijd iets meer. Veel is het niet, maar wel iets. Zeker niet als je werkgerelateerde kosten meerekent.

Maar ze hebben in ieder geval een baan. Dat alleen is goed voor psychische gesteldheid denk ik. Dat vergeten veel mensen in dit topic vind ik.
  vrijdag 2 september 2016 @ 10:09:53 #118
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_165030921
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:37 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Met 1200 euro inclusief toeslagen (voor een alleenstaande) moet je inderdaad kunnen rondkomen, maar daarmee kun je echt geen auto bekostigen of veel electronica kopen wat ik in het vorige topic voorbij zag komen hoor.
Mensen onderschatten hoe het huidige repressieve beleid mensen in de armoede houdt.

http://m.standaard.be/plu(...)dmf20160831_02447505
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_165030961
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 10:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Mensen onderschatten hoe het huidige repressieve beleid mensen in de armoede houdt.

quote:
Dit is een betalend artikel van De Standaard. Om verder te lezen, maak uw keuze:
:N
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_165031094
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 10:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is jammer dat er nog niet veel Open Access is, ook aan academisch onderzoek. Kan je zo een lijst geven, maar daar heeft de gemiddelde FOK!Ker niet zovele aan zonder institutionele toegang.

Goede aanraders zijn wel (met betrekking op de VK/VS, dat wel):

Poverty and Insecurity: Life in low-pay, no-pay Britain - Shildrick et al.

Austerity Bites - Mary O'Hara
The Mythology of Work: How Capitalism Persists despit itself - Peter Fleming
Punishing the Poor: The Neoliberal Government of Social Insecurity - Loïc Wacquant
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')