abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 september 2016 @ 21:24:57 #101
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_165020995
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:24 schreef Yreal het volgende:

[..]

dat sowieso. Vooral als ze dan gemeente diensten ineens door bijstandsgerechtigden gaan laten doen. Hier in den haag heb je straatvegers, die werden ontslagen en.daarna met behoud van uitkering konden gaan vegen :')
Ach van dat soort regels ben ik al jaren de dupe ,
dit gebeurd al heel lang in de WSW bedrijven

het is zelf nog veel erger , er zijn mensen die ver boven het gemiddelde uitsteken , maar krijgen gewoon een zeer slechte beoordelingen , omdat ze bij meer begeleiding veel geld er bij krijgen.
dus voor elke werken kregen ze 5600 euro per maand , maar als het bedrijf kan aantonen dat een werknemer meer begeleiding nodig heeft kunnen ze dus 1500 euro per maand er bij krijgen

dus Negatieve beoordelingen zijn in het voordeel van het bedrijf en worden niet getoetst door derde .. ( laster )

Ik heb zo veel in mijn voordeel gelijk gehad maar omdat ze gewoon grof aan je verdienen blijven ze je gewoon negatieve beoordelingen geven.
van rechtszaken , aangetekende brieven die terug komen , mailen die niet beantwoorden ect ect

maar dit is nu al 20 jaar en nog steeds het zelfde loongroep als ik in 1995 terwijl ik meer dan 500 mailen heb gestuurd ( geen antwoord ) rechtszaken gewonnen , ect ect

ik kan aantonen dat mijn werkgever dus niet geschikt is om zijn werk uit te voeren ( gemeente )

dus hoe zit het dan met werkgevers die al jaren bewust ongemotiveerd zijn terwijl de werkgever nu al 20 jaar 24 uur per dag met zijn werk bezig is en daar maar 1450 euro voor krijgt
om maar te zwijgen over de gezondheid klachten die ik heb gehad , burn out , zware hernia , hoge bloeddruk , slijmbeurs ontsteking , en maar blijven werken omdat je anders negatieve beoordelingen krijgt ..

dus ik wil nu wel eens weten wat Leefbaar Rotterdam hier voor gaat doen , mensen die zwaar gemotiveerd zijn om te werken maar aan alle kanten tegen gewerkt worden
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_165021111
Rechtspopulistische partijen die hun achterban naaien en ze af en toe afleiden door wat boze dingen over buitenlanders te roepen, tja, ironisch.
pi_165021187
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:46 schreef Yreal het volgende:
Weet je met wie ik medelijden heb? De vakkenvullers, postbodes, sjouwers en caissičres van deze wereld. Die hebben net zo weinig, maar werken zich wel kapot in een teringbaan. Maar die hoor je dan weer niet.

Niet met mensen in de bijstand die geen auto kunnen betalen.
De postbodes die precies met deze instelling (schijt hebben aan de onderlaag van de arbeidsmarkt) keihard door PostNL (met medewerking van de Belastingdienst) worden genaaid in een ZZP-schijnconstructie? Tja.
pi_165021546
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 21:29 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

De postbodes die precies met deze instelling (schijt hebben aan de onderlaag van de arbeidsmarkt) keihard door PostNL (met medewerking van de Belastingdienst) worden genaaid in een ZZP-schijnconstructie? Tja.
Inderdaad. Wij racen in een gigantisch tempo naar the bottom. Geen gezeik: iedereen arm. Nu alleen nog iets aan het rijmschema doen. Er zijn een paar goede slogans nodig om ons ervan te overtuigen dat dit de juiste weg is en dat het niet anders kan.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_165021943
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:38 schreef timmmmm het volgende:
Wat een dramatisch voorstel
Bij ons doen ze dat al na zoveel teleurstellingen, of het is te vroeg, of te koud, of niet mijn ding en voor de koffie zijn ze weg. Dan gaat er dus een telefoontje naar de sociale dienst en terecht.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Forum Admin donderdag 1 september 2016 @ 22:11:26 #106
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_165022689
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:17 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Lol, dat slaat nergens op.
Maar zoiets mogen ze toch niet verplichten?
Heb ik ook niet gedaan, was ook niet verplicht.. maar het werd me wel zo verteld van beter wel maatje.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_165022803
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 21:40 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Inderdaad. Wij racen in een gigantisch tempo naar the bottom. Geen gezeik: iedereen arm. Nu alleen nog iets aan het rijmschema doen. Er zijn een paar goede slogans nodig om ons ervan te overtuigen dat dit de juiste weg is en dat het niet anders kan.
Nooit meer warm, iedereen arm.

(omdat niemand de energierekening meer kan betalen)

Rijmschema.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_165022839
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 22:14 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Rijmschema.
:D Zeer goed mevrouw.
pi_165022907
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 22:14 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Rijmschema.
Die uitleg tussen haakjes maakt het geniaal _O-
pi_165023287
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 22:15 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

:D Zeer goed mevrouw.
*O*
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_165023609
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 22:23 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

*O*
En nu even blijven brainstormen. Pak dat moment. Morgenochtend voor 09:00 graag nog 3 of 4 pakkende slogans. Die opdracht geef ik je mee. :D ;)
  donderdag 1 september 2016 @ 23:34:15 #112
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_165026094
Is er hier nu niemand die veel plezier in zijn werk heeft, goed met zijn chef overweg kan en vrienden is met zijn collega's? En die het gewoon leuk vind om hard te werken en zichzelf in te zetten om een zo goed mogelijk product te realiseren?
The End Times are wild
pi_165027418
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 23:34 schreef LXIV het volgende:
Is er hier nu niemand die veel plezier in zijn werk heeft, goed met zijn chef overweg kan en vrienden is met zijn collega's? En die het gewoon leuk vind om hard te werken en zichzelf in te zetten om een zo goed mogelijk product te realiseren?
uiteraard
pi_165028083
quote:
Ik hou van mijn werk en doe het met liefde. Maar daar gaat dit topic niet over toch? Het gaat over een voorstel van Leefbaar Rotterdam welke - als het ingevoerd zou worden - mensen het slachtoffer kan maken van bijzonder subjectieve beweegredenen om iemand te ontslaan door hun werkgever welke ingrijpende gevolgen kunnen hebben op hun leven.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_165029475
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 21:40 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Volgens de VVD is dat 'vooruitgang' en 'hervorming'... En als je niet met ze instemt dan houd je de 'vooruitgang' tegen wat tot 'achteruitgang' zou leiden..
pi_165029601
quote:
Kan me er grotendeels in vinden, kan het prima vinden met de collega's. Alleen vind ik 8 uur per dag wel genoeg en houdt de uitstekende band op op het moment dat ik weg rij van het werk naar huis.

Ik heb met mijn werkgever een zakelijke band: Ik lever arbeid, in ruil daarvoor krijg ik geld. Dat houd ik liever ook zo zakelijk mogelijk door privé en werk zo goed mogelijk te scheiden. Als er iets mis gaat in de vriendschap met de collega's heeft de hele werkvloer een probleem.
pi_165030111
quote:
Ja zeker. Zie ook mijn reactie in dit topic, die sluit hier op aan:

quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:48 schreef Hochwinter het volgende:
Net zo weinig klopt niet, ze hebben altijd iets meer. Veel is het niet, maar wel iets. Zeker niet als je werkgerelateerde kosten meerekent.

Maar ze hebben in ieder geval een baan. Dat alleen is goed voor psychische gesteldheid denk ik. Dat vergeten veel mensen in dit topic vind ik.
  vrijdag 2 september 2016 @ 10:09:53 #118
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_165030921
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:37 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Met 1200 euro inclusief toeslagen (voor een alleenstaande) moet je inderdaad kunnen rondkomen, maar daarmee kun je echt geen auto bekostigen of veel electronica kopen wat ik in het vorige topic voorbij zag komen hoor.
Mensen onderschatten hoe het huidige repressieve beleid mensen in de armoede houdt.

http://m.standaard.be/plu(...)dmf20160831_02447505
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_165030961
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 10:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Mensen onderschatten hoe het huidige repressieve beleid mensen in de armoede houdt.

quote:
Dit is een betalend artikel van De Standaard. Om verder te lezen, maak uw keuze:
:N
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_165031094
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 10:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is jammer dat er nog niet veel Open Access is, ook aan academisch onderzoek. Kan je zo een lijst geven, maar daar heeft de gemiddelde FOK!Ker niet zovele aan zonder institutionele toegang.

Goede aanraders zijn wel (met betrekking op de VK/VS, dat wel):

Poverty and Insecurity: Life in low-pay, no-pay Britain - Shildrick et al.

Austerity Bites - Mary O'Hara
The Mythology of Work: How Capitalism Persists despit itself - Peter Fleming
Punishing the Poor: The Neoliberal Government of Social Insecurity - Loļc Wacquant
Ja doei.
pi_165031167
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 10:19 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het is jammer dat er nog niet veel Open Access is, ook aan academisch onderzoek. Kan je zo een lijst geven, maar daar heeft de gemiddelde FOK!Ker niet zovele aan zonder institutionele toegang.

Punishing the Poor: The Neoliberal Government of Social Insecurity - Loļc Wacquant
Leugens, genoeg uitkeringstrekkers met een dikke bak voor de deur die op een enorme flatscreen SBS kijken terwijl ze de hele dag lekker pils drinken en op dure vakanties gaan.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_165031181
quote:
8s.gif Op vrijdag 2 september 2016 10:23 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Leugens, genoeg uitkeringstrekkers met een dikke bak voor de deur die op een enorme flatscreen SBS kijken terwijl ze de hele dag lekker pils drinken en op dure vakanties gaan.
Oh, *veegt bureau leeg* (dit zijn alleen maar een paar titels die ik hier op m'n bureau heb liggen :') het academisch onderzoek hierin is eindeloos)
Ja doei.
pi_165031289
Oh, nog een erg goede, vooral het hoofdstuk "Welfare Queens: Ruling by Numbers":

The will to empower: Democratic Citizens and other subjects - Barbara Cruikshank
Ja doei.
pi_165031313
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 10:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Oh, *veegt bureau leeg* (dit zijn alleen maar een paar titels die ik hier op m'n bureau heb liggen :') het academisch onderzoek hierin is eindeloos)
Maar heeft dit ook niet te maken met wat wij als standaard aanhouden? In het Westen zijn wij een hoge standaard gewend, hetgeen er al snel toe leidt dat bepaalde normen mijns inziens best hoog liggen.
pi_165031778
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 10:30 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Maar heeft dit ook niet te maken met wat wij als standaard aanhouden? In het Westen zijn wij een hoge standaard gewend, hetgeen er al snel toe leidt dat bepaalde normen mijns inziens best hoog liggen.
Maar natuurlijk. In derdewereld landen heeft het gros natuurlijk maar één maaltijd per dag, vaak een kommetje rijst of zo, drinken ze uit de rivier en leven ze in een krotje van afval op de vuilnisbelt. Onderwijs en zorg krijgen ze niet.

Misschien dat hier ook maar invoeren? Dan ontstaan er vast spontaan zo'n 600.000 banen bij waar ze kunnen gaan werken. [sarc/off]
pi_165031891
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 11:04 schreef Ouder1 het volgende:
aar natuurlijk. In derdewereld landen heeft het gros natuurlijk maar één maaltijd per dag, vaak een kommetje rijst of zo, drinken ze uit de rivier en leven ze in een krotje van afval op de vuilnisbelt. Onderwijs en zorg krijgen ze niet.

Misschien dat hier ook maar invoeren?
Jammer dat je gelijk zo sarcastisch reageert. :{ Ik ben heel serieus in dezen. In sommige opzichten zijn de maatstaven gewoon te hoog, mijns inziens althans.

Al eerder aangehaald, maar nogmaals. Toen ik op me zelf ging wonen heb ik een paar honderd uitgegeven aan inrichting/inboedel. Het is allemaal tweedehands, en niet hip, maar wel functioneel. Ik heb niet het idee dat ik iets tekort kom, omdat ik goedkope tweedehands inrichting heb.

Anderzijds lees ik dan dat mensen die een woning toegewezen krijgen in naburige gemeentes 6.000-10.000 euro voor een inrichting krijgen. Dat sluit precies aan op wat ik bedoel. Blijkbaar is dat de norm vanuit de overheid.

En nou begrijp ik dat vaste lasten een ander verhaal zijn dan inrichting/inboedel, maar het sluit wat aan op wat ik bedoel.
  vrijdag 2 september 2016 @ 11:41:44 #127
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165032419
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 11:11 schreef Hochwinter het volgende:
dat mensen die een woning toegewezen krijgen in naburige gemeentes 6.000-10.000 euro voor een inrichting krijgen
Dit is dan ook echt belachelijk. Ik heb ook geen idee waarom zo'n hoog bedrag berekend is.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_165032532
quote:

[..]

Jammer dat je gelijk zo sarcastisch reageert. :{ Ik ben heel serieus in dezen. In sommige opzichten zijn de maatstaven gewoon te hoog, mijns inziens althans.

Al eerder aangehaald, maar nogmaals. Toen ik op me zelf ging wonen heb ik een paar honderd uitgegeven aan inrichting/inboedel. Het is allemaal tweedehands, en niet hip, maar wel functioneel. Ik heb niet het idee dat ik iets tekort kom, omdat ik goedkope tweedehands inrichting heb.

Anderzijds lees ik dan dat mensen die een woning toegewezen krijgen in naburige gemeentes 6.000-10.000 euro voor een inrichting krijgen. Dat sluit precies aan op wat ik bedoel. Blijkbaar is dat de norm vanuit de overheid.

En nou begrijp ik dat vaste lasten een ander verhaal zijn dan inrichting/inboedel, maar het sluit wat aan op wat ik bedoel.
We hebben het hier over bijstand, niet over asielzoekers.

Vroegāh bestond het bijstand bestand vooral uit mensen uit de onderste lagen van de bevolking: mensen met zware psychische problematiek, verslaafden, criminelen, white trash, werkweigeraars en dat dan aangevuld met bijstandsmoeders van allerlei niveau.

Das war einmal. Nu bestaat een groot deel van dat bijstand bestand uit 40 plussers met een lang arbeidsverleden. Mensen die vaak door reorganisaties of faillissementen hun baan zijn verloren en door leeftijdsdiscriminatie en verdringing op de arbeidsmarkt door te goedkope krachten (onder minimumloonkosten dus) niet meer aan de bak komen.
Naast deze oorzaken is het ook nog eens zo dat veel fulltime banen zijn wegbezuinigd en opgesplitst in parttime banen voor alleen de piek momenten. Bv een uurtje per dag post bezorgen voor een grijpstuiver waar eerst fulltime postbodes werkten.

Een ander deel van het bijstand bestand bestaat uit werkende armen die bv die post bezorgen.1 uur werk per week en je bent officieel niet werkloos maar hebt wel aanvullende bijstand nodig. Ook veel zzp-ers redden het financieel niet meer.

Deze mensen kampen met een heel andere problematiek dan het oude bijstand bestand. Velen van hen hebben kinderen op het voortgezet onderwijs of studerend. Velen van hen hebben geen sociale huurwoning en kunnen nog jaren op de wachtlijst daarvoor staan. Zij hebben een dure private huurwoning of een hypotheek. Geen huursubsidie dus en die HRA is ook een wassen neus in de bijstand.

Die inboedel stond er dus al toen zij hun baan kwijt raakten. Net als die flatscreen, die pc, die laptop en misschien die auto. Maar zonder die huursubsidie en met een hoge huur of hypotheek blijft er maar weinig besteedbaar geld over van die bijstandsuitkering. Dus waarom mekker je nog steeds over die inboedel? Een uitkering van ongeveer ¤950.- met een woonlast van ¤700.- is echt geen vetpot; het kan zelfs gewoon niet uit. Die mensen hebben het zwaard van Damocles boven zich hangen van dakloosheid. Moet je die echt nog verder de grond in trappen? Denk jij nu echt dat die ongemotiveerd zijn om te werken?

Vertel eens; Welke 'luxe' jij deze mensen wilt ontzeggen wegens 'luiheid', 'profiteren' en 'hand op houden'?
pi_165032618
Ik zit nu op zo'n training voor bijstandsgerechtigden. De ongemotiveerden in die groep zijn toch echt de jongeren en laaggeschoolden. De ouderen en goed geschoolden (ja, ook mbo 4) zijn juist hartstikke gemotiveerd en willen alles aanpakken wat ze aankunnen, zelfs als ze er 'maar' netto ¤50.- op vooruit gaan.
pi_165032637
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 11:47 schreef Ouder1 het volgende:
Dus waarom mekker je nog steeds over die inboedel?
Omdat het exemplarisch is voor de hoge standaard die de overheid als norm hanteert.

quote:
Moet je die echt nog verder de grond in trappen? Denk jij nu echt dat die ongemotiveerd zijn om te werken?

Nee, hoe kom je daar nou weer bij? :')
  vrijdag 2 september 2016 @ 12:06:42 #131
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_165032923
quote:

[..]

Zie ook nu weer het gedoe omtrent Dupont. Dįt drukt mensen nu echt de armoede in, marginaliseert ze in de maatschappij. Maar fok maakt zich er amper druk om... Maakt zich drukker om futiliteiten.

Sowieso laat onderzoek zien dat armoede hardnekkiger en langduriger is geworden. En dat komt mede door het repressieve beleid.

POL / "Permanente armoede groeit"

(helaas sindsdien geen vervolgonderzoeken, want politiek niet wenselijk(
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_165032934
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 11:52 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Omdat het exemplarisch is voor de hoge standaard die de overheid als norm hanteert.

[..]

Nee, hoe kom je daar nou weer bij? :')
Het valt mij wel op hoe enthousiast jij wordt van het idee om de zwakste mensen in onze samenleving nog verder uit te kleden. Er valt daar gewoon niks te halen. Waarom halen we niet wat extra geld bij de mensen die het wel kunnen betalen, door b.v. Starbucks gewoon belasting te laten betalen?
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_165032968
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 12:07 schreef NgInE het volgende:
Het valt mij wel op hoe enthousiast jij wordt van het idee om de zwakste mensen in onze samenleving nog verder uit te kleden.
Waar heb jij het nou weer over?
Noem één idee waar ik enthousiast van werd. Just one! Ik wacht af...
pi_165032974
quote:

[..]

Vroegāh bestond het bijstand bestand vooral uit mensen uit de onderste lagen van de bevolking: mensen met zware psychische problematiek, verslaafden, criminelen, white trash, werkweigeraars en dat dan aangevuld met bijstandsmoeders van allerlei niveau.

Das war einmal. Nu bestaat een groot deel van dat bijstand bestand uit 40 plussers met een lang arbeidsverleden. Mensen die vaak door reorganisaties of faillissementen hun baan zijn verloren en door leeftijdsdiscriminatie en verdringing op de arbeidsmarkt door te goedkope krachten (onder minimumloonkosten dus) niet meer aan de bak komen.
Naast deze oorzaken is het ook nog eens zo dat veel fulltime banen zijn wegbezuinigd en opgesplitst in parttime banen voor alleen de piek momenten. Bv een uurtje per dag post bezorgen voor een grijpstuiver waar eerst fulltime postbodes werkten.

Een ander deel van het bijstand bestand bestaat uit werkende armen die bv die post bezorgen.1 uur werk per week en je bent officieel niet werkloos maar hebt wel aanvullende bijstand nodig. Ook veel zzp-ers redden het financieel niet meer.

Nog steeds bestaat de Bijstand uit 'de onderkant van de samenleving'. Veel mensen zitten langdurig in de Bijstand en 75% van de Bijstandsgerechtigden heeft in meer of mindere mate een arbeidsbeperking of is niet geschikt voor het verrichten van arbeid in loondienst (bijvoorbeeld omdat ze niet meer mee kunnen komen in de steeds hogere eisen die de arbeidsmarkt en samenleving aan mensen stelt).

Zie ook dit artikel in de Volkskrant: Bijstand voor velen eindstation.

Waarin onder andere staat:

quote:
'Veel mensen slagen er niet in het minimumloon te verdienen, terwijl ze wel nuttige dingen kunnen doen. Daarvoor bestonden ooit de melkertbanen. Dat liep mis toen mensen van daaruit moesten doorstromen naar een reguliere baan. Voor sommigen is dat te hoog gegrepen.'
en:

quote:
Wie verder inzoomt, belandt op een grote verzamelplaats van narigheid en onrendabelen, mensen die niet in staat zijn op eigen benen het minimumloon te verdienen. Een kwart tot een vijfde van de mensen in de bijstand heeft geen beperking. De rest heeft problemen: fysiek (de helft) of psychische problemen (vier op de tien).
Slechts 20 tot 25% van de Bijstandsgerechtigden heeft geen beperking in meer of mindere mate. Komt natuurlijk ook doordat vele voorzieningen voor mensen met een beperking zijn afgebroken (zoals WAO, Wajong en Sociale werkvoorzieningen).

We kunnen ons natuurlijk afvragen hoe eerlijk en fatsoenlijk het is om deze groep 'moeilijk plaatsbaren' cq kwetsbaren hun gehele leven af te schepen met een inkomen waarmee men hoog uit sober kan leven zonder zich ooit iets extra's te kunnen veroorloven ter ontspanning of vermaak bijvoorbeeld.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_165033147
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 12:08 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Waar heb jij het nou weer over?
Noem één idee waar ik enthousiast van werd. Just one! Ik wacht af...
Je hoeft niet lang te wachten ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 11:52 schreef Hochwinter het volgende:
Tenzij je iets heel anders bedoelde dan dat je schreef lijkt het er toch echt op dat je vindt dat mensen in de bijstand het te goed hebben.
pi_165033209
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 12:16 schreef NgInE het volgende:

[..]

Je hoeft niet lang te wachten ;)

[..]

Tenzij je iets heel anders bedoelde dan dat je schreef lijkt het er toch echt op dat je vindt dat mensen in de bijstand het te goed hebben.
Slecht voorbeeld. Je had het over ideeėn, waar ik enthousiast op reageerde. Dit is geen reactie op een idee.

Dus vooruit met de geit. Op welk idee heb ik enthousiast gereageerd?
pi_165033331
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 12:19 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Slecht voorbeeld. Je had het over ideeėn, waar ik enthousiast op reageerde. Dit is geen reactie op een idee.

Dus vooruit met de geit. Op welk idee heb ik enthousiast gereageerd?
Ok:

quote:

Ik ben heel serieus in dezen. In sommige opzichten zijn de maatstaven gewoon te hoog, mijns inziens althans.

Hoe kan ik dit anders interpreteren dan dat de aller armste het volgens jou te goed hebben? Buiten dit semantische spelletje om ga je voor de rest ook helemaal niet op mijn standpunten in valt mij op.
pi_165033507
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 12:26 schreef NgInE het volgende:
Hoe kan ik dit anders interpreteren dan dat de aller armste het volgens jou te goed hebben?
Dit gaat terug op een post van Tomatenboer waar gesteld werd dat je theoretisch als alleenstaande 1300 euro kan ontvangen bij 600 euro huur. Als dat zo is, zeg ik dat je daar heel makkelijk van rond moet kunnen komen.

Vervolgens zegt hij dat ik dat misschien kan, maar niet iedereen. En dat vind ik vreemd. Als ik er mee rond komen waarom een ander dan niet? Hebben zij andere maatstaven?

Snap je hem?

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 12:26 schreef NgInE het volgende:
Buiten dit semantische spelletje om ga je voor de rest ook helemaal niet op mijn standpunten in valt mij op
Welk standpunt doel je op?
pi_165033538
quote:

[..]

Het ontstaan van een nieuwe klasse: het precariaat.
Bij jou wel bekend, neem ik aan?
I´m back.
pi_165033746
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 12:34 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Dit gaat terug op een post van Tomatenboer waar gesteld werd dat je theoretisch als alleenstaande 1300 euro kan ontvangen bij 600 euro huur. Als dat zo is, zeg ik dat je daar heel makkelijk van rond moet kunnen komen.

Vervolgens zegt hij dat ik dat misschien kan, maar niet iedereen. En dat vind ik vreemd. Als ik er mee rond komen waarom een ander dan niet? Hebben zij andere maatstaven?

Snap je hem?

Ik snap wat je zegt, maar er is eerder al uitgelegd dat de uiteindelijke hoogte van zo een uitkering erg afhankelijk is van jouw situatie. En als ik zo om mij heen kijk zie ik nergens bijstandsgerechtigden in mijn omgeving die er beter voor staan dan de gemiddelde werknemer.

Daarbij blijf ik het vreemd vinden dat jij graag ziet dat de zwakste in onze samenleving er flink op achteruit gaan, terwijl algemeen bekend is dat de bijstand zeker geen vetpot is.

quote:
Welk standpunt doel je op?
Dit standpunt:

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 12:07 schreef NgInE het volgende:

[..]

Waarom halen we niet wat extra geld bij de mensen die het wel kunnen betalen, door b.v. Starbucks gewoon belasting te laten betalen?
Van een kale kip kun je niet plukken namelijk.
pi_165033756
quote:

[..]

Snap je hem?
Ik heb het opgezocht en de hoogste huur waarbij je recht hebt op huurtoeslag is ¤ 710,- dus dan komt het vrij besteedbare inkomen niet op 700 euro dat je overhoudt, maar op ongeveer ¤ 590,- dat je overhoudt op die 1300 euro.

Daar heb jij ook ongetwijfeld een zware dobber aan om van rond te komen hoor.

Ik zei dat jij wellicht van ¤ 1300,- rond kunt komen voordat we het over de hoogte van de huur hadden hé. Want waarschijnlijk heb jij een veel lagere huur.

Je moet uitgaan van die ¤ 590 die je dan overhoudt, en daarnaast moet je niet vergeten dat - zoals ik hierboven al postte - 75% van de mensen in de Bijstand kampen met een fysieke of psychische aandoening, en daardoor in veel gevallen bovengemiddeld veel zorgkosten maken ook nog eens.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_165033789
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 12:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zie ook nu weer het gedoe omtrent Dupont. Dįt drukt mensen nu echt de armoede in, marginaliseert ze in de maatschappij. Maar fok maakt zich er amper druk om... Maakt zich drukker om futiliteiten.

Sowieso laat onderzoek zien dat armoede hardnekkiger en langduriger is geworden. En dat komt mede door het repressieve beleid.

POL / "Permanente armoede groeit"

(helaas sindsdien geen vervolgonderzoeken, want politiek niet wenselijk(
Ja, en iedere kritiek wordt ook weggewuifd, want de criticasters zijn links. Maar ook mensen die rechts zijn zien wat er veranderd is.
I´m back.
pi_165033850
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 12:45 schreef NgInE het volgende:
Ik snap wat je zegt, maar er is eerder al uitgelegd dat de uiteindelijke hoogte van zo een uitkering erg afhankelijk is van jouw situatie.
Situatie of maatstaf?

quote:
Daarbij blijf ik het vreemd vinden dat jij graag ziet dat de zwakste in onze samenleving er flink op achteruit gaan, terwijl algemeen bekend is dat de bijstand zeker geen vetpot is.
Wederom een belachelijke aanname. Ik pleit er helemaal nergens voor dat ze er flink op achteruit gaan. Ik plaats enkel kanttekeningen bij het verhaal dat je in de bijstand nauwelijks rond kan komen. Als de gegevens van tomatenboer juist zijn, blijf ik bij dat standpunt. Als je het er niet mee eens bent, mag je uitschrijven waar het geld dat blijft, dan komt de aap waarschijnlijk snel uit de mouw: andere maatstaf.

quote:
Dit standpunt:Waarom halen we niet wat extra geld bij de mensen die het wel kunnen betalen, door b.v. Starbucks gewoon belasting te laten betalen?
Ik ben voor afschaffing van brievenbusmaatschappijen waar vaak maar 7% belasting betaald wordt, waar het MKB een veelvoud moet betalen, mocht dat je vraag beantwoorden.
pi_165033861
Wat een geweldig plan! Want als het verleden iets heeft uitgewezen, is het dat werkgevers enorm zorgvuldig en integer omgaan met dergelijke handvatten.

"Als jij geen overuren draait, dan zeg ik tegen het UWV dat jij lui was."
"Hoezo veiligheidsvoorschriften? Je wilt niet werken zonder helm dus? Ik bel het UWV!"
"Als jij zeurt dat je overuren niet betaald worden, zeg ik tegen het UWV..."
"Als jij die vrije dag aanvraagt dan ..."
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_165033887
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 12:51 schreef Jihawti het volgende:
"Als jij geen overuren draait, dan zeg ik tegen het UWV dat jij lui was."
"Hoezo veiligheidsvoorschriften? Je wilt niet werken zonder helm dus? Ik bel het UWV!"
"Als jij zeurt dat je overuren niet betaald worden, zeg ik tegen het UWV..."
"Als jij die vrije dag aanvraagt dan ..."
Is wel fijn voor de werkgevers, dan kunnen ze voortaan met Nederlanders omgaan zoals ze al decennia met gastarbeiders omgaan...
pi_165033901
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 12:52 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Is wel fijn voor de werkgevers, dan kunnen ze voortaan met Nederlanders omgaan zoals ze al decennia met gastarbeiders omgaan...
Doen ze nu ook al hoor. Met dank aan de flexwet. Oh ja, en natuurlijk "werk met behoud van uitkering", ook al zo'n gedrocht.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_165034001
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 12:51 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Situatie of maatstaf?
Die twee zijn eigenlijk hetzelfde als je er over nadenkt. Afhankelijk van het soort leven dat je leidt (ben je gezond, heb je kinderen ect.) zul je een bepaald budget nodig hebben om te kunnen overleven in Nederland.

quote:

Wederom een belachelijke aanname. Ik pleit er helemaal nergens voor dat ze er flink op achteruit gaan. Ik plaats enkel kanttekeningen bij het verhaal dat je in de bijstand nauwelijks rond kan komen. Als de gegevens van tomatenboer juist zijn, blijf ik bij dat standpunt.
Uiteraard mag jij die mening hebben, maar ik ben eerder geneigd om te luisteren naar een ervaringsdeskundige dan iemand die vanaf de zijlijn schreeuwt dat mensen in de bijstand het zo goed hebben.

quote:
Ik ben voor afschaffing van brievenbusmaatschappijen waar vaak maar 7% belasting betaald wordt, waar het MKB een veelvoud moet betalen, mocht dat je vraag beantwoorden.
Mee eens!
pi_165034063
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 12:52 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

In de laaggeschoolde baantjes zien ze ook liever de meer serviele houding die je tegenkomt bij buitenlandse werknemers.
I´m back.
pi_165034226
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 12:59 schreef NgInE het volgende:
Die twee zijn eigenlijk hetzelfde als je er over nadenkt. Afhankelijk van het soort leven dat je leidt (ben je gezond, heb je kinderen ect.) zul je een bepaald budget nodig hebben om te kunnen overleven in Nederland.
Overleven? :') En nee, maatstaf is iets anders dat situatie. Situatie is bijvoorbeeld of je kinderen hebt. Maatstaf is of je elke dag vlees moet eten, of je een of meerdere paren schoenen nodig hebt, etc.

quote:
Uiteraard mag jij die mening hebben, maar ik ben eerder geneigd om te luisteren naar een ervaringsdeskundige dan iemand die vanaf de zijlijn schreeuwt dat mensen in de bijstand het zo goed hebben.
Je chargeert. Ik zeg nergens dat het "zo goed" hebben, enkel dat je makkelijk rond moet kunnen komen, afhankelijk van je maatstaf.

En hoezo vanaf de zijlijn? Omdat ik geen uitkering krijg, weet ik niet wat een huishouden kost? Was is dat nou voor redenering?
pi_165034280
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 12:08 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nog steeds bestaat de Bijstand uit 'de onderkant van de samenleving'. Veel mensen zitten langdurig in de Bijstand en 75% van de Bijstandsgerechtigden heeft in meer of mindere mate een arbeidsbeperking of is niet geschikt voor het verrichten van arbeid in loondienst (bijvoorbeeld omdat ze niet meer mee kunnen komen in de steeds hogere eisen die de arbeidsmarkt en samenleving aan mensen stelt).

Zie ook dit artikel in de Volkskrant: Bijstand voor velen eindstation.

Waarin onder andere staat:

[..]

en:

[..]

Slechts 20 tot 25% van de Bijstandsgerechtigden heeft geen beperking in meer of mindere mate. Komt natuurlijk ook doordat vele voorzieningen voor mensen met een beperking zijn afgebroken (zoals WAO, Wajong en Sociale werkvoorzieningen).

We kunnen ons natuurlijk afvragen hoe eerlijk en fatsoenlijk het is om deze groep 'moeilijk plaatsbaren' cq kwetsbaren hun gehele leven af te schepen met een inkomen waarmee men hoog uit sober kan leven zonder zich ooit iets extra's te kunnen veroorloven ter ontspanning of vermaak bijvoorbeeld.
Tja. Als de meesten ouder zijn dan 40 dan krijg je ook fysieke beperkingen. Ik zal daar ook wel onder vallen met mijn versleten knieėn. Dan kunnen ze mij idd niet in een 'baan' duwen als schoonmaakster of verkeersregelaar. Werken met behoud van uitkering als BOA werkt voor mij natuurlijk ook niet.

Ik bedoel maar... een fysieke beperking maakt je niet gelijk tot 'de onderlaag van de samenleving'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')