Ach van dat soort regels ben ik al jaren de dupe ,quote:Op donderdag 1 september 2016 20:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
dat sowieso. Vooral als ze dan gemeente diensten ineens door bijstandsgerechtigden gaan laten doen. Hier in den haag heb je straatvegers, die werden ontslagen en.daarna met behoud van uitkering konden gaan vegen
De postbodes die precies met deze instelling (schijt hebben aan de onderlaag van de arbeidsmarkt) keihard door PostNL (met medewerking van de Belastingdienst) worden genaaid in een ZZP-schijnconstructie? Tja.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:46 schreef Yreal het volgende:
Weet je met wie ik medelijden heb? De vakkenvullers, postbodes, sjouwers en caissières van deze wereld. Die hebben net zo weinig, maar werken zich wel kapot in een teringbaan. Maar die hoor je dan weer niet.
Niet met mensen in de bijstand die geen auto kunnen betalen.
Inderdaad. Wij racen in een gigantisch tempo naar the bottom. Geen gezeik: iedereen arm. Nu alleen nog iets aan het rijmschema doen. Er zijn een paar goede slogans nodig om ons ervan te overtuigen dat dit de juiste weg is en dat het niet anders kan.quote:Op donderdag 1 september 2016 21:29 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
De postbodes die precies met deze instelling (schijt hebben aan de onderlaag van de arbeidsmarkt) keihard door PostNL (met medewerking van de Belastingdienst) worden genaaid in een ZZP-schijnconstructie? Tja.
Bij ons doen ze dat al na zoveel teleurstellingen, of het is te vroeg, of te koud, of niet mijn ding en voor de koffie zijn ze weg. Dan gaat er dus een telefoontje naar de sociale dienst en terecht.quote:
Heb ik ook niet gedaan, was ook niet verplicht.. maar het werd me wel zo verteld van beter wel maatje.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Lol, dat slaat nergens op.
Maar zoiets mogen ze toch niet verplichten?
Nooit meer warm, iedereen arm.quote:Op donderdag 1 september 2016 21:40 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Inderdaad. Wij racen in een gigantisch tempo naar the bottom. Geen gezeik: iedereen arm. Nu alleen nog iets aan het rijmschema doen. Er zijn een paar goede slogans nodig om ons ervan te overtuigen dat dit de juiste weg is en dat het niet anders kan.
quote:Op donderdag 1 september 2016 22:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nooit meer warm, iedereen arm.
(omdat niemand de energierekening meer kan betalen)
Rijmschema.
Die uitleg tussen haakjes maakt het geniaalquote:Op donderdag 1 september 2016 22:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nooit meer warm, iedereen arm.
(omdat niemand de energierekening meer kan betalen)
Rijmschema.
En nu even blijven brainstormen. Pak dat moment. Morgenochtend voor 09:00 graag nog 3 of 4 pakkende slogans. Die opdracht geef ik je mee.quote:
uiteraardquote:Op donderdag 1 september 2016 23:34 schreef LXIV het volgende:
Is er hier nu niemand die veel plezier in zijn werk heeft, goed met zijn chef overweg kan en vrienden is met zijn collega's? En die het gewoon leuk vind om hard te werken en zichzelf in te zetten om een zo goed mogelijk product te realiseren?
Ik hou van mijn werk en doe het met liefde. Maar daar gaat dit topic niet over toch? Het gaat over een voorstel van Leefbaar Rotterdam welke - als het ingevoerd zou worden - mensen het slachtoffer kan maken van bijzonder subjectieve beweegredenen om iemand te ontslaan door hun werkgever welke ingrijpende gevolgen kunnen hebben op hun leven.quote:Op donderdag 1 september 2016 23:34 schreef LXIV het volgende:
Is er hier nu niemand die veel plezier in zijn werk heeft, goed met zijn chef overweg kan en vrienden is met zijn collega's? En die het gewoon leuk vind om hard te werken en zichzelf in te zetten om een zo goed mogelijk product te realiseren?
Volgens de VVD is dat 'vooruitgang' en 'hervorming'... En als je niet met ze instemt dan houd je de 'vooruitgang' tegen wat tot 'achteruitgang' zou leiden..quote:Op donderdag 1 september 2016 21:40 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Inderdaad. Wij racen in een gigantisch tempo naar the bottom. Geen gezeik: iedereen arm. Nu alleen nog iets aan het rijmschema doen. Er zijn een paar goede slogans nodig om ons ervan te overtuigen dat dit de juiste weg is en dat het niet anders kan.
Kan me er grotendeels in vinden, kan het prima vinden met de collega's. Alleen vind ik 8 uur per dag wel genoeg en houdt de uitstekende band op op het moment dat ik weg rij van het werk naar huis.quote:Op donderdag 1 september 2016 23:34 schreef LXIV het volgende:
Ja zeker. Zie ook mijn reactie in dit topic, die sluit hier op aan:quote:Op donderdag 1 september 2016 23:34 schreef LXIV het volgende:
quote:Op donderdag 1 september 2016 18:48 schreef Hochwinter het volgende:
Net zo weinig klopt niet, ze hebben altijd iets meer. Veel is het niet, maar wel iets. Zeker niet als je werkgerelateerde kosten meerekent.
Maar ze hebben in ieder geval een baan. Dat alleen is goed voor psychische gesteldheid denk ik. Dat vergeten veel mensen in dit topic vind ik.
Mensen onderschatten hoe het huidige repressieve beleid mensen in de armoede houdt.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:37 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Met 1200 euro inclusief toeslagen (voor een alleenstaande) moet je inderdaad kunnen rondkomen, maar daarmee kun je echt geen auto bekostigen of veel electronica kopen wat ik in het vorige topic voorbij zag komen hoor.
quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mensen onderschatten hoe het huidige repressieve beleid mensen in de armoede houdt.
http://m.standaard.be/plu(...)dmf20160831_02447505
quote:Dit is een betalend artikel van De Standaard. Om verder te lezen, maak uw keuze:
Het is jammer dat er nog niet veel Open Access is, ook aan academisch onderzoek. Kan je zo een lijst geven, maar daar heeft de gemiddelde FOK!Ker niet zovele aan zonder institutionele toegang.quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mensen onderschatten hoe het huidige repressieve beleid mensen in de armoede houdt.
http://m.standaard.be/plu(...)dmf20160831_02447505
Leugens, genoeg uitkeringstrekkers met een dikke bak voor de deur die op een enorme flatscreen SBS kijken terwijl ze de hele dag lekker pils drinken en op dure vakanties gaan.quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het is jammer dat er nog niet veel Open Access is, ook aan academisch onderzoek. Kan je zo een lijst geven, maar daar heeft de gemiddelde FOK!Ker niet zovele aan zonder institutionele toegang.
Goede aanraders zijn wel (met betrekking op de VK/VS, dat wel):
Poverty and Insecurity: Life in low-pay, no-pay Britain - Shildrick et al.
Austerity Bites - Mary O'Hara
The Mythology of Work: How Capitalism Persists despit itself - Peter Fleming
Punishing the Poor: The Neoliberal Government of Social Insecurity - Loïc Wacquant
Oh, *veegt bureau leeg* (dit zijn alleen maar een paar titels die ik hier op m'n bureau heb liggenquote:Op vrijdag 2 september 2016 10:23 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Leugens, genoeg uitkeringstrekkers met een dikke bak voor de deur die op een enorme flatscreen SBS kijken terwijl ze de hele dag lekker pils drinken en op dure vakanties gaan.
Maar heeft dit ook niet te maken met wat wij als standaard aanhouden? In het Westen zijn wij een hoge standaard gewend, hetgeen er al snel toe leidt dat bepaalde normen mijns inziens best hoog liggen.quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Oh, *veegt bureau leeg* (dit zijn alleen maar een paar titels die ik hier op m'n bureau heb liggenhet academisch onderzoek hierin is eindeloos)
Maar natuurlijk. In derdewereld landen heeft het gros natuurlijk maar één maaltijd per dag, vaak een kommetje rijst of zo, drinken ze uit de rivier en leven ze in een krotje van afval op de vuilnisbelt. Onderwijs en zorg krijgen ze niet.quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:30 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Maar heeft dit ook niet te maken met wat wij als standaard aanhouden? In het Westen zijn wij een hoge standaard gewend, hetgeen er al snel toe leidt dat bepaalde normen mijns inziens best hoog liggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |