Met 1200 euro inclusief toeslagen (voor een alleenstaande) moet je inderdaad kunnen rondkomen, maar daarmee kun je echt geen auto bekostigen of veel electronica kopen wat ik in het vorige topic voorbij zag komen hoor.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1200¤ aan uitkeringen, toeslagen en al het andere. Daar moet je gewoon van rond kunnen komen als je een beetje op je geld let. Als dat niet lukt, leef je boven je stand en zal je toch wat moeten doen.
Kwam een stukje terug nog een mooie link voorbij van een gezin dat 50¤ te kort komt, maar helaas worden sommige luxe zaken als vanzelfsprekend gezien bij die berekening.
Dit gaat ze gegarandeerd stemmen kosten inderdaad.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:37 schreef Gutmensch het volgende:
Goed dat Leefbaar Rotterdam vooral haar eigen aanhang wil aanpakken.
Moet dat dan?quote:Op donderdag 1 september 2016 18:37 schreef Tomatenboer het volgende:
maar daarmee kun je echt geen auto bekostigen of veel electronica kopen wat ik in het vorige topic voorbij zag komen hoor.
Nee natuurlijk niet. Maar ik wil alleen het irreële beeld bestrijden dat veel mensen hier bij de Bijstand plaatsen dat het een riante regeling zou zijn waarmee men massaal auto's kan bekostigen en allerhande electronica.quote:
Je mág niets een een dure auto bekostigen toch?quote:Op donderdag 1 september 2016 18:42 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Maar ik wil alleen het irreële beeld bestrijden dat veel mensen hier bij de Bijstand plaatsen dat het een riante regeling zou zijn waarmee men massaal auto's kan bekostigen en allerhande electronica.
Welke zaken bedoel je precies?quote:Op donderdag 1 september 2016 18:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1200¤ aan uitkeringen, toeslagen en al het andere. Daar moet je gewoon van rond kunnen komen als je een beetje op je geld let. Als dat niet lukt, leef je boven je stand en zal je toch wat moeten doen.
Kwam een stukje terug nog een mooie link voorbij van een gezin dat 50¤ te kort komt, maar helaas worden sommige luxe zaken als vanzelfsprekend gezien bij die berekening.
Alles is relatief he.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:44 schreef Xa1pt het volgende:
En wat betreft het beeld wat je hier schetst van mensen in de bijstand die het meer dan goed hebben is echt je reinste kolder.
Niemand vraagt ook om medelijden knul. Maar toch bedankt voor je dooddoener.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:46 schreef Yreal het volgende:
Weet je met wie ik medelijden heb? De vakkenvullers, postbodes, sjouwers en caissières van deze wereld. Die hebben net zo weinig, maar werken zich wel kapot in een teringbaan. Maar die hoor je dan weer niet.
Niet met mensen in de bijstand die geen auto kunnen betalen.
Jawel, je mag - als dat zou kunnen - wel een auto in bezit hebben. Maar een auto (tot de leeftijd van 15 jaar) telt wel mee in het maximale eigen vermogen dat je mag hebben in de Bijstand.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:43 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Je mág niets een een dure auto bekostigen toch?
Net zo weinig klopt niet, ze hebben altijd iets meer. Veel is het niet, maar wel iets. Zeker niet als je werkgerelateerde kosten meerekent.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:46 schreef Yreal het volgende:
De vakkenvullers, postbodes, sjouwers en caissières van deze wereld. Die hebben net zo weinig, maar werken zich wel kapot in een teringbaan. Maar die hoor je dan weer niet.
Alleen die die dat doen als echte baan om zichzelf en/of hun gezin te onderhouden dan.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:46 schreef Yreal het volgende:
Weet je met wie ik medelijden heb? De vakkenvullers, postbodes, sjouwers en caissières van deze wereld. Die hebben net zo weinig, maar werken zich wel kapot in een teringbaan. Maar die hoor je dan weer niet.
Als het zeikers waren zaten ze wel in de bijstand. Voor het geld doen ze het niet.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:46 schreef Yreal het volgende:
Die zouden dan ook veel meer betaald en gewaardeerd moeten worden inderdaad.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:46 schreef Yreal het volgende:
Dus kloppen de beweringen van mensen dat ze dure auto's rijden niet. (of er moet gefraudeerd worden door deze op iemand anders naam te zetten)quote:Op donderdag 1 september 2016 18:47 schreef Tomatenboer het volgende:
De grens ligt voor zover ik nu weet op ongeveer ¤ 5.900,- eigen vermogen voor een alleenstaande
Dan moet je maar een appel voor je chef meenemen iedere ochtend. Zijn hele volksstammen die zo een promotie krijgen.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:39 schreef Gutmensch het volgende:
Maar dit is natuurlijk te belachelijk voor woorden, dat je uitkering afhankelijk wordt gemaakt van wat je ex-werkgever over je zegt. Misschien ben je wel ontslagen omdat jullie elkaar niet lagen.
Natuurlijk Ryan.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan moet je maar een appel voor je chef meenemen iedere ochtend. Zijn hele volksstammen die zo een promotie krijgen.
Die dure auto kun je gewoon huren van de zwarte neveninkomsten.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:49 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Dus kloppen de beweringen van mensen dat ze dure auto's rijden niet. (of er moet gefraudeerd worden door deze op iemand anders naam te zetten)
Laag volk is dat, die hielenlikkers.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan moet je maar een appel voor je chef meenemen iedere ochtend. Zijn hele volksstammen die zo een promotie krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |