abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165015574
Werkgevers moeten 'klikken' bij de sociale dienst over ongemotiveerde, voormalige werknemers die na hun ontslag een uitkering aanvragen. Als ze niet hun best hebben gedaan, moeten ze gekort worden op hun uitkering, vindt Leefbaar Rotterdam.

De werkgever zou moeten zeggen: doe jij niet je best, dan verleng ik je contract niet en meld ik het bij de sociale dienst

,,De werkgever zou moeten zeggen: doe jij niet je best, dan verleng ik je contract niet en meld ik het bij de sociale dienst'', zegt Leefbaar-raadslid Ingeborg Hoogveld.

De maatregel moet een stok achter de deur zijn om te voorkomen dat ongemotiveerde en laagbetaalde werknemers zich laten ontslaan om aanspraak te maken op een uitkering.

Volgens Hoogveld is het voor deze groep Rotterdammers nu erg makkelijk om van hun arbeidscontract af te komen zonder dat dat gevolgen heeft. ,,Als je je werk niet goed doet, is je werkgever je liever kwijt dan rijk. Ik wil dat de reden bekend wordt bij de sociale dienst'', zegt Hoogveld. ,,Als het contract niet verlengd wordt door gebrek aan motivatie, dan moet een maatregel volgen op de uitkering.''

Leefbaar Rotterdam wil dit beleid toepassen bij de groep werklozen, die in 'een zorgtraject' zit. ,,Als deze Rotterdammers vanuit hun uitkering een baan vinden, zie je vaak lage motivatie op het werk'', zegt Hoogveld. ,,Zij hebben al problemen thuis. Doen meestal laaggeschoold werk en krijgen weinig betaald.''

Leefbaar vindt dat het aan de afdeling Werk en Inkomen is om contact op te nemen en onderhouden met werkgevers, die regelmatig Rotterdammers uit deze doelgroep in dienst nemen. Hoogveld vermoedt dat werkgevers huiverig zullen te zijn om te 'klikken' over een voormalige werknemer.

Stappen naar voren
,,Werk is onlosmakelijk verbonden met het zetten van stappen naar voren. Daarbij is het natuurlijk ook belangrijk dat mensen gemotiveerd blijven'', betoogde Hoogveld gisteren tijdens de commissievergadering. ,,Door dit belang in gesprekken met werkgevers naar voren te brengen, creëer je begrip om het gebrek aan motivatie te melden.'' De grootste coalitiepartij wil binnenkort een motie indienen om deze maatregel in te voeren.

Wethouder Maarten Struijvenberg (werk, Leefbaar) stelt dat nu af en toe gebeld wordt met een werkgever over de reden van ontslag. Dat gebeurt volgens Hoogveld echter nog te weinig en niet als een contract niet wordt verlengd.

http://www.ad.nl/rotterda(...)-uitkering~a8c4d7bc/

'Meneer de werkgever. Deed ie echt zijn best niet ? Ok, dan moet ie maar onder het minimumloon gaan leven.'

:P

Oorspronkelijke OP door Tong, hier verder. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_165015602
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

1200¤ aan uitkeringen, toeslagen en al het andere. Daar moet je gewoon van rond kunnen komen als je een beetje op je geld let. Als dat niet lukt, leef je boven je stand en zal je toch wat moeten doen.

Kwam een stukje terug nog een mooie link voorbij van een gezin dat 50¤ te kort komt, maar helaas worden sommige luxe zaken als vanzelfsprekend gezien bij die berekening.
Met 1200 euro inclusief toeslagen (voor een alleenstaande) moet je inderdaad kunnen rondkomen, maar daarmee kun je echt geen auto bekostigen of veel electronica kopen wat ik in het vorige topic voorbij zag komen hoor.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 1 september 2016 @ 18:37:47 #3
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165015613
Goed dat Leefbaar Rotterdam vooral haar eigen aanhang wil aanpakken.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  donderdag 1 september 2016 @ 18:38:20 #4
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165015628
Wat een dramatisch voorstel
Laffe huichelaar
  donderdag 1 september 2016 @ 18:38:21 #5
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_165015630
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:37 schreef Gutmensch het volgende:
Dit gaat ze gegarandeerd stemmen kosten inderdaad.
  donderdag 1 september 2016 @ 18:39:46 #6
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165015662
Maar dit is natuurlijk te belachelijk voor woorden, dat je uitkering afhankelijk wordt gemaakt van wat je ex-werkgever over je zegt. Misschien ben je wel ontslagen omdat jullie elkaar niet lagen.
pi_165015684
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:37 schreef Tomatenboer het volgende:
maar daarmee kun je echt geen auto bekostigen of veel electronica kopen wat ik in het vorige topic voorbij zag komen hoor.
Moet dat dan?
pi_165015734
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:40 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Moet dat dan?
Nee natuurlijk niet. Maar ik wil alleen het irreële beeld bestrijden dat veel mensen hier bij de Bijstand plaatsen dat het een riante regeling zou zijn waarmee men massaal auto's kan bekostigen en allerhande electronica.
pi_165015766
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:42 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet. Maar ik wil alleen het irreële beeld bestrijden dat veel mensen hier bij de Bijstand plaatsen dat het een riante regeling zou zijn waarmee men massaal auto's kan bekostigen en allerhande electronica.
Je mág niets een een dure auto bekostigen toch?
  Trouwste user 2022 donderdag 1 september 2016 @ 18:43:51 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_165015774
Ben je een halve dag weg en is je topic ontspoord. Goeie move Mod :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_165015793
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

1200¤ aan uitkeringen, toeslagen en al het andere. Daar moet je gewoon van rond kunnen komen als je een beetje op je geld let. Als dat niet lukt, leef je boven je stand en zal je toch wat moeten doen.

Kwam een stukje terug nog een mooie link voorbij van een gezin dat 50¤ te kort komt, maar helaas worden sommige luxe zaken als vanzelfsprekend gezien bij die berekening.
Welke zaken bedoel je precies?

En wat betreft het beeld wat je hier schetst van mensen in de bijstand die het meer dan goed hebben is echt je reinste kolder.
pi_165015810
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:44 schreef Xa1pt het volgende:
En wat betreft het beeld wat je hier schetst van mensen in de bijstand die het meer dan goed hebben is echt je reinste kolder.
Alles is relatief he.
pi_165015827
Weet je met wie ik medelijden heb? De vakkenvullers, postbodes, sjouwers en caissières van deze wereld. Die hebben net zo weinig, maar werken zich wel kapot in een teringbaan. Maar die hoor je dan weer niet.

Niet met mensen in de bijstand die geen auto kunnen betalen.
pi_165015851
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:46 schreef Yreal het volgende:
postbodes
Die bestaan tegenwoordg niet meer.
pi_165015856
quote:
Weet je met wie ik medelijden heb? De vakkenvullers, postbodes, sjouwers en caissières van deze wereld. Die hebben net zo weinig, maar werken zich wel kapot in een teringbaan. Maar die hoor je dan weer niet.

Niemand vraagt ook om medelijden knul. Maar toch bedankt voor je dooddoener.
pi_165015860
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:43 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Je mág niets een een dure auto bekostigen toch?
Jawel, je mag - als dat zou kunnen - wel een auto in bezit hebben. Maar een auto (tot de leeftijd van 15 jaar) telt wel mee in het maximale eigen vermogen dat je mag hebben in de Bijstand.

Overigens telt een auto die ouder is dan 15 jaar maar waarvan verondersteld mag worden dat deze een bijzondere waarde vertegenwoordigd ook mee in het eigen vermogen.

De grens ligt voor zover ik nu weet op ongeveer ¤ 5.900,- eigen vermogen voor een alleenstaande, en het dubbele voor samenwonenden.

Maar het gaat er mij om dat een auto bekostigen echt niet te doen is van 1200 euro netto in de maand. Een beetje auto kost zeker ¤ 200,- tot ¤ 300,- per maand als je eerlijk rekent en niet naar jezelf toe rekent. :)
pi_165015880
quote:
De vakkenvullers, postbodes, sjouwers en caissières van deze wereld. Die hebben net zo weinig, maar werken zich wel kapot in een teringbaan. Maar die hoor je dan weer niet.
Net zo weinig klopt niet, ze hebben altijd iets meer. Veel is het niet, maar wel iets. Zeker niet als je werkgerelateerde kosten meerekent.

Maar ze hebben in ieder geval een baan. Dat alleen is goed voor psychische gesteldheid denk ik. Dat vergeten veel mensen in dit topic vind ik.
  donderdag 1 september 2016 @ 18:48:31 #18
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165015886
quote:
Alleen die die dat doen als echte baan om zichzelf en/of hun gezin te onderhouden dan.

In de supermarkt barst het van de kinderen die het werk doen waardoor mensen die het geld echt nodig hebben er niet meer aan de bak komen.
  donderdag 1 september 2016 @ 18:48:51 #19
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_165015893
quote:

Als het zeikers waren zaten ze wel in de bijstand. Voor het geld doen ze het niet.
pi_165015897
quote:

Die zouden dan ook veel meer betaald en gewaardeerd moeten worden inderdaad.

Maar in veel sectoren is een ware race to the bottom aan de gang wat betreft arbeidsvoorwaarden en salarissen.
pi_165015909
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:47 schreef Tomatenboer het volgende:
De grens ligt voor zover ik nu weet op ongeveer ¤ 5.900,- eigen vermogen voor een alleenstaande
Dus kloppen de beweringen van mensen dat ze dure auto's rijden niet. (of er moet gefraudeerd worden door deze op iemand anders naam te zetten)
pi_165015926
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:39 schreef Gutmensch het volgende:
Maar dit is natuurlijk te belachelijk voor woorden, dat je uitkering afhankelijk wordt gemaakt van wat je ex-werkgever over je zegt. Misschien ben je wel ontslagen omdat jullie elkaar niet lagen.
Dan moet je maar een appel voor je chef meenemen iedere ochtend. Zijn hele volksstammen die zo een promotie krijgen.
I´m back.
pi_165015946
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dan moet je maar een appel voor je chef meenemen iedere ochtend. Zijn hele volksstammen die zo een promotie krijgen.
Natuurlijk Ryan.
pi_165015960
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:49 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Dus kloppen de beweringen van mensen dat ze dure auto's rijden niet. (of er moet gefraudeerd worden door deze op iemand anders naam te zetten)
Die dure auto kun je gewoon huren van de zwarte neveninkomsten.
  donderdag 1 september 2016 @ 18:51:31 #25
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165015965
quote:

[..]

Laag volk is dat, die hielenlikkers.
pi_165016002
quote:
9s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Natuurlijk Ryan.
Je zou ze de kost moeten geven, de lui die via bruinwerken omhoog klimmen. Lekker mee lachen met de domme racistische grapjes van de chef. Overal ja op knikken. Je mond houden als hij overduidelijk poep praat en dingen zegt waarvan hij geen verstand heeft etc. etc.

O, ja, ook altijd leuk zo'n omhoog gevallen chefje die Johan Cruiff-gedrag vertoont, dus allerlei waarheden gaat debiteren die gewoon op het algemeen menselijke vlak liggen en waarbij zijn mening exact evenveel waard is als die van pietje puk bijvoorbeeld.
I´m back.
pi_165016008
quote:
15s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:51 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Laag volk is dat, die hielenlikkers.
Je zou ze de kost moeten geven, echt.
I´m back.
pi_165016048
Leefbaar Rotterdam: "Kick 'm while they're down!".

Goeie genade zeg :') .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 1 september 2016 @ 18:55:18 #29
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165016054
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je zou ze de kost moeten geven, de lui die via bruinwerken omhoog klimmen. Lekker mee lachen met de domme racistische grapjes van de chef. Overal ja op knikken. Je mond houden als hij overduidelijk poep praat en dingen zegt waarvan hij geen verstand heeft etc. etc.
Ik zou dat niet kunnen en niet willen. En velen met mij hoop ik. En die mensen naai je enorm met dit wetsvoorstel.
  donderdag 1 september 2016 @ 18:56:17 #30
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165016079
Leefbaar Rotterdam is een bruinwerkerspartij dus.
pi_165016100
quote:
3s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:51 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die dure auto kun je gewoon huren van de zwarte neveninkomsten.
Dus hebben we het over fraudegevallen, niet over de bijstandsregeling. De uitkering is dus niet zo hoog dat je er een dikke auto van kan rijden. Dat is het punt.
pi_165016110
quote:
15s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:55 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Ik zou dat niet kunnen en niet willen. En velen met mij hoop ik. En die mensen naai je enorm met dit wetsvoorstel.
Dit is ook een waardeloos voorstel uiteraard en precies waar het deze rechtse mensen om te doen is, het lekker pakken van zwakkeren, omdat het kan en je er goed bij voelen ook: want iedereen moet toch werken.
Sadisme is het eigenlijk. :).
I´m back.
  Forum Admin donderdag 1 september 2016 @ 19:02:53 #33
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_165016240
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dit is ook een waardeloos voorstel uiteraard en precies waar het deze rechtse mensen om te doen is, het lekker pakken van zwakkeren, omdat het kan en je er goed bij voelen ook: want iedereen moet toch werken.
Sadisme is het eigenlijk. :).
"Eigen verantwoordelijkheid"
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_165016274
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:02 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

"Eigen verantwoordelijkheid"
Tussen aanhalingstekens idd.
I´m back.
pi_165016331
quote:
9s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Natuurlijk Ryan.
Tegenwoordig hebben we het natuurlijk over 'netwerken' en 'de gunfactor' hebben maar in feite is dat dus gewoon 'vriendjespolitiek'. De promoties, de leuke klussen, de aanbiedingen, die krijg je vaak gewoon alleen als de mensen die erover gaan je mogen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 1 september 2016 @ 19:08:30 #36
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_165016397
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:49 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Die zouden dan ook veel meer betaald en gewaardeerd moeten worden inderdaad.

Maar in veel sectoren is een ware race to the bottom aan de gang wat betreft arbeidsvoorwaarden en salarissen.
Gefaciliteerd door het migratiebeleid
The End Times are wild
pi_165016450
Korten op uitkering omdat geen motivatie? Wat? :') Hoe bepaal je zoiets arbritairs?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 1 september 2016 @ 19:10:45 #38
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_165016456
Sowieso klagen over iemands gebrek aan motivatie terwijl je hem zelf het minimumloon betaalt :')
pi_165016494
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Tegenwoordig hebben we het natuurlijk over 'netwerken' en 'de gunfactor' hebben maar in feite is dat dus gewoon 'vriendjespolitiek'. De promoties, de leuke klussen, de aanbiedingen, die krijg je vaak gewoon alleen als de mensen die erover gaan je mogen.
Grappige kan nu voorkomen dat een bijstand trekkende PVV-stemmer in een bedrijf komt en dan uiteindelijk ontslagen worden omdat ze in dat bedrijf vinden dat-ie veel te rechts en racistisch is. Dat geven ze dan door aan die wethouder van Leefbaar Rotterdam met paar voorbeelden. En die wethouder dan ---> :? .
I´m back.
pi_165016527
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:10 schreef hugecooll het volgende:
Sowieso klagen over iemands gebrek aan motivatie terwijl je hem zelf het minimumloon betaalt :')
Behoud van uitkering vaak hoor, of met alleen vervoerskosten declaratie. iig de eerste maanden.
I´m back.
pi_165016544
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:10 schreef hugecooll het volgende:
Je moet die werkgever op je blote knietjes danken dat hij je uberhaupt betaald, plebejer :{w
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_165016548
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Correct, de migratie kwam van rechts.
  donderdag 1 september 2016 @ 19:13:47 #43
179075 hugecooll
pi_165016553
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Behoud van uitkering vaak hoor, of met alleen vervoerskosten declaratie. iig de eerste maanden.
Gaat volgens de OP toch gewoon over de reden van ontslag (/geen verlenging van contract) van voormalige werknemers?
pi_165016605
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:13 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Gaat volgens de OP toch gewoon over de reden van ontslag van voormalige werknemers?
Ja, bij de baantjes die ze als bijstandtrekker toegeworpen krijgen. Dat is meestal eerst zogenaamde werkstage. Zodat deze mensen kunnen wennen aan het arbeidsritme. En meestal met behoud van uitkering.
Worden ze er dan uit gelazerd, dan wordt er gekort op de uitkering indien ze niet gemotiveerd genoeg zijn volgens de werkgever.
I´m back.
pi_165016620
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, ja, ook altijd leuk zo'n omhoog gevallen chefje die Johan Cruiff-gedrag vertoont, dus allerlei waarheden gaat debiteren die gewoon op het algemeen menselijke vlak liggen en waarbij zijn mening exact evenveel waard is als die van pietje puk bijvoorbeeld.
Het klinkt alsof jij jouw werkomgeving niet zo geweldig vindt.
pi_165016644
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Klopt, het is de taak van werkgevers de arbeidskosten zo laag mogelijk te houden. Dus voor lekker veel oneerlijke concurrentie zorgen. Daardoor wordt de macht van de vakbonden ook kleiner.
I´m back.
  donderdag 1 september 2016 @ 19:17:29 #47
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165016655
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:26 schreef Straatcommando. het volgende:
Toen ik in de bijstand zat vonden ze ook dat ik mijn brommertje maar moest verkopen want dat was wel 30 euro in de maand. Dat ik er dagelijks dik 50km op reed deed er niet toe.
Lol, dat slaat nergens op.
Maar zoiets mogen ze toch niet verplichten?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_165016661
Worden wel leuke rechtszaken natuurlijk, de oud werkgever aanklagen wegens smaad en laster en de sociale dienst wegens het onterecht korten van de uitkering. Er zit toch wel iets in dit voorstel.
pi_165016663
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het klinkt alsof jij jouw werkomgeving niet zo geweldig vindt.
Mwaoh, moet je luisteren ik werk al een aantal decennia, heb alles wel voorbij zien trekken hoor.
I´m back.
pi_165016704
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:17 schreef Wespensteek het volgende:
Worden wel leuke rechtszaken natuurlijk, de oud werkgever aanklagen wegens smaad en laster en de sociale dienst wegens het onterecht korten van de uitkering. Er zit toch wel iets in dit voorstel.
Ik denk dat advocaten er wel weg mee weten, echter veel mensen kunnen die weer niet betalen hè en op sociale advocatuur wordt alleen maar meer bezuinigd. Zit wel een plan achter hoor.
I´m back.
pi_165016730
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ook al vind je iemand nog zo leuk en aardig, als hij ongeschikt is, dan zoek je verder.

Maar de mensen die steeds misgrijpen denken wellicht dat het niet aan hen kan liggen. :)
pi_165016744
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ook al vind je iemand nog zo leuk en aardig, als hij ongeschikt is, dan zoek je verder.

Maar de mensen die steeds misgrijpen denken wellicht dat het niet aan hen kan liggen. :)
:').
I´m back.
  donderdag 1 september 2016 @ 19:21:13 #53
179075 hugecooll
pi_165016757
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, bij de baantjes die ze als bijstandtrekker toegeworpen krijgen. Dat is meestal eerst zogenaamde werkstage. Zodat deze mensen kunnen wennen aan het arbeidsritme. En meestal met behoud van uitkering.
Worden ze er dan uit gelazerd, dan wordt er gekort op de uitkering indien ze niet gemotiveerd genoeg zijn volgens de werkgever.
Ah ja. Dan nog ist tuulk matig. Net als werken met behoud van ... in het algemeen.
pi_165016782
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:17 schreef Ryan3 het volgende:

Mwaoh, moet je luisteren ik werk al een aantal decennia, heb alles wel voorbij zien trekken hoor.
De manier waarop je het post doet vermoeden dat je op bepaalde momenten beter eerder had kunnen vertrekken.

Sowieso verstandig: als je ergens niet op je plaats bent: wegwezen.
pi_165016797
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat advocaten er wel weg mee weten, echter veel mensen kunnen die weer niet betalen hè en op sociale advocatuur wordt alleen maar meer bezuinigd. Zit wel een plan achter hoor.
De eigen bijdrage bij lage inkomens is ongeveer 200 euro, het kan wel eens meer geld gaan kosten dan het gaat opleveren. Ik denk ook niet dat veel werkgevers een uitgebreid dossier bijhouden bij contracten voor bepaalde tijd, doorgeven dat iemand niet gemotiveerd was is dan erg riskant.
pi_165016812
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De manier waarop je het post doet vermoeden dat je op bepaalde momenten beter eerder had kunnen vertrekken.

Sowieso verstandig: als je ergens niet op je plaats bent: wegwezen.
Zijn allen observaties mijn beste. Het staat mensen vrij om observaties te doen lijkt me.
I´m back.
pi_165016820
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

:').
Dus jij gelooft echt dat mensen die incapabel zijn bewust op leuke functies gezet worden omdat ze zo leuk zijn?

Think again.
pi_165016829
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zijn allen observaties mijn beste. Het staat mensen vrij om observaties te doen lijkt me.
Het is ook mijn observatie. ;)
pi_165016850
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dus jij gelooft echt dat mensen die incapabel zijn bewust op leuke functies gezet worden omdat ze zo leuk zijn?

Think again.
We hebben het hier over de laagste banen die er zijn, niet over een project voor een ingenieursbureau hè.
I´m back.
pi_165016857
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is ook mijn observatie. ;)
Ja, bij mij ook, en nu?
I´m back.
pi_165016896
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

We hebben het hier over de laagste banen die er zijn, niet over een project voor een ingenieursbureau hè.
Promotie naar de laagste baan.

Die moet je mij echt uit gaan leggen.
pi_165016935
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Promotie naar de laagste baan.

Die moet je mij echt uit gaan leggen.
We hebben het hier over de laagste banen die er zijn hè, niet over een project voor een ingenieursbureau. Wrs lees je niet?
I´m back.
pi_165016938
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, bij mij ook, en nu?
Niets. We observeren. That's all.
pi_165016942
quote:

[..]

Vriendjespolitiek komt echt wel voor hoor. Hoeveel precies; geen idee. Maar het bestaat wel.
pi_165016964
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Niets. We observeren. That's all.
Ja, dus dan moet je die commentaartjes die je pleegt tot een miniem houden, want zo kom je niet vast in dienst ergens hoor.
I´m back.
pi_165017020
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

We hebben het hier over de laagste banen die er zijn hè, niet over een project voor een ingenieursbureau. Wrs lees je niet?
Ik lees 'promoties, leuke klussen, enz'. Dat staat een beetje haaks op 'laagste banen'.
pi_165017064
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:27 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Vriendjespolitiek komt echt wel voor hoor. Hoeveel precies; geen idee. Maar het bestaat wel.
Het is heel menselijk om bij een keuze tussen meerdere geschikten te selecteren op zaken die subjectief zijn.

Of dat nu 'aardig' is of 'dikke tieten' is niet zo heel relevant.
pi_165017093
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:28 schreef Ryan3 het volgende:

Ja, dus dan moet je die commentaartjes die je pleegt tot een miniem houden, want zo kom je niet vast in dienst ergens hoor.
Heb je het nu over mij?
pi_165017121
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik lees 'promoties, leuke klussen, enz'. Dat staat een beetje haaks op 'laagste banen'.
Volgens mij reageerde je op mij met enkele cynische commentaren tav de mores op de werkvloer. Dit geldt nog des te meer hoe lager je in een organisatie komt. De chefjes daar zijn namelijk ook gewoon laagopgeleid, maar hebben wel een behoorlijk grote macht.
I´m back.
pi_165017141
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Heb je het nu over mij?
En met naar de bekende weg vragen, gooi je ook al niet hoge ogen.
I´m back.
pi_165017151
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij reageerde je op mij met enkele cynische commentaren tav de mores op de werkvloer. Dit geldt nog des te meer hoe lager je in een organisatie komt. De chefjes daar zijn namelijk ook gewoon laagopgeleid, maar hebben wel een behoorlijk grote macht.
De reactie waar we over doorgingen was nav een post van grrrr. ;)
pi_165017178
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De reactie waar we over doorgingen was nav een post van grrrr. ;)
Maar je begon met te reageren op mij of niet?
I´m back.
pi_165017228
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En met naar de bekende weg vragen, gooi je ook al niet hoge ogen.
Dan zal ik wel zo'n incapabele zijn die toevallig bovenin de kerstboom is beland.

Dat is eigenlijk veel leuker dan dat ik er zou zijn beland op basis van capaciteiten. ;)
pi_165017274
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is heel menselijk om bij een keuze tussen meerdere geschikten te selecteren op zaken die subjectief zijn.

Of dat nu 'aardig' is of 'dikke tieten' is niet zo heel relevant.
Ik geloof dat jij er een andere definitie op na houdt mbt de term vriendjespolitiek.
pi_165017275
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:35 schreef Ryan3 het volgende:

Maar je begon met te reageren op mij of niet?
En dan gaat verder iedere reactie over jou ofzo?

Wat is dit voor onzin?

Ik ga weer wat nuttigs doen.
pi_165017299
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:38 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik geloof dat jij er een andere definitie op na houdt mbt de term vriendjespolitiek.
Nee, ik denk alleen dat veel van wat gezien wordt als vriendjespolitiek feitelijk wat anders is.
pi_165017341
quote:
6s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dan zal ik wel zo'n incapabele zijn die toevallig bovenin de kerstboom is beland.

Dat is eigenlijk veel leuker dan dat ik er zou zijn beland op basis van capaciteiten. ;)
Er is verticale en horizontale instroming hè. Meestal zijn de menselijke verhoudingen bovenaan de kerstboom wat beter dan onder in de kippenren. Het blijft allemaal wel een kippenren vaak, met pikken op degene die onder je staat en likken naar boven. Nou werk ik al 3 decennia en het grootste aantal jaren daarvan in een multinational dus dat vertekent tov andere organisaties einigszins.
I´m back.
pi_165017351
quote:
15s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

En dan gaat verder iedere reactie over jou ofzo?

Wat is dit voor onzin?

Ik ga weer wat nuttigs doen.
Nee, het gaat niet over mij.
I´m back.
pi_165017391
quote:

[..]

Zo zou het moeten gaan, zo gaat het lang niet altijd. :')

Onlangs weer een gevalletje tegengekomen van een leidinggevende die gewoon echt niet geschikt is voor leiding geven. Stressbestendigheid nul, totaal geen inzicht in wat mensen motiveert en beweegt en bij calamiteiten heb je er niks aan, schuift alles af op de medewerkers. Is er ook terecht gekomen met juiste papiertje en 'netwerk'.

Verder beweer ik ook niet dat je automatisch promotie/leuke klus/doorgroeimogelijkheden/whatever krijgt als ze je mogen. Wat ik wel beweer is dat je het níét krijgt als ze je níét (genoeg) mogen.

Ook weer recent praktijkvoorbeeldje van een nieuweling die zich wilde verbreden en bepaalde taken ook wilde leren. Werd letterlijk medegedeeld dat daar niet tussen te komen was, dat werd door een bepaald clubje gedaan ("oude" garde) en die pikken geen nieuwelingen. Dat vertelde dus een lid van dat clubje tegen die nieuweling. "Ja, zo werkt het hier nou eenmaal.".
pi_165017402
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, ik denk alleen dat veel van wat gezien wordt als vriendjespolitiek feitelijk wat anders is.
Beide komen voor natuurlijk :)
pi_165017502
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:37 schreef Gutmensch het volgende:
:D oO/
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  donderdag 1 september 2016 @ 19:47:11 #82
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_165017512
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt, het is de taak van werkgevers de arbeidskosten zo laag mogelijk te houden. Dus voor lekker veel oneerlijke concurrentie zorgen. Daardoor wordt de macht van de vakbonden ook kleiner.
Of de concurrentie eerlijk of oneerlijk is weet ik niet. Maar ik weet wel dat de Nederlandse arbeider er niet mee geholpen is als er opeens drie anderen zijn die het werk voor 30% minder willen doen.
The End Times are wild
pi_165017553
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Of de concurrentie eerlijk of oneerlijk is weet ik niet. Maar ik weet wel dat de Nederlandse arbeider er niet mee geholpen is als er opeens drie anderen zijn die het werk voor 30% minder willen doen.
Bijstandstrekkers zijn eerste maanden sws gratis, denk ik, en daarna worden ze eruit geschopt voor nieuwe bijstandstrekkers. Of laat ze gewoon een trein schuren waarbij levensgevaarlijke stof vrij komt, dat soort werk, krijg je verder niemand anders voor. Zelfs Polen niet.
I´m back.
pi_165017840
quote:

[..]

:D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 1 september 2016 @ 20:16:12 #85
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_165018280
quote:

[..]

Yep.... you better learn fast of je gaat een nare tijd tegemoet.

De taak van elke werknemer is allereerst z'n chef tevreden houden en die vooral vragen/voeden met wat 'm vooral interesseert zodat het baasje zich gewenst voelt. Maak eerst gebruik van je EQ voordat je je IQ inzet.

Dus ga niet de zelfstandige, onafhankelijke betweter uithangen want dan is het gauw over. Gewoon de bekende techniek gebruiken om je chef/baas op het uitstekende idee te laten komen waarbij je onder zijn leiding, dat tot volle wasdom kan laten komen. Heb je die mogelijkheden niet, zorg dan dat de chef geen last heeft van je.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_165018351
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:16 schreef Vallon het volgende:

[..]

Yep.... you better learn fast of je gaat een nare tijd tegemoet.

De taak van elke werknemer is allereerst z'n chef tevreden houden en die vooral vragen/voeden met wat 'm vooral interesseert zodat het baasje zich gewenst voelt. Maak eerst gebruik van je EQ voordat je je IQ inzet.

Dus ga niet de zelfstandige, onafhankelijke betweter uithangen want dan is het gauw over. Gewoon de bekende techniek gebruiken om je chef/baas op het uitstekende idee te laten komen waarbij je onder zijn leiding, dat tot volle wasdom kan laten komen. Heb je die mogelijkheden niet, zorg dan dat de chef geen last heeft van je.
IQ nooit inzetten en niet grappiger worden dan je chef, is mijn advies. Dat laatste is moeilijk vaak, zeker als je dus echt wel grappig bent.
I´m back.
pi_165018485
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Zo zou het moeten gaan, zo gaat het lang niet altijd. :')

Onlangs weer een gevalletje tegengekomen van een leidinggevende die gewoon echt niet geschikt is voor leiding geven. Stressbestendigheid nul, totaal geen inzicht in wat mensen motiveert en beweegt en bij calamiteiten heb je er niks aan, schuift alles af op de medewerkers. Is er ook terecht gekomen met juiste papiertje en 'netwerk'.

Verder beweer ik ook niet dat je automatisch promotie/leuke klus/doorgroeimogelijkheden/whatever krijgt als ze je mogen. Wat ik wel beweer is dat je het níét krijgt als ze je níét (genoeg) mogen.

Ook weer recent praktijkvoorbeeldje van een nieuweling die zich wilde verbreden en bepaalde taken ook wilde leren. Werd letterlijk medegedeeld dat daar niet tussen te komen was, dat werd door een bepaald clubje gedaan ("oude" garde) en die pikken geen nieuwelingen. Dat vertelde dus een lid van dat clubje tegen die nieuweling. "Ja, zo werkt het hier nou eenmaal.".
Er is het Peter Principle.

Als een medewerker zijn werk goed doet kan hij een naar een hogere functie. Doet hij zijn werk dan nog goed, dan kan hij weer promotie maken. Dat gaat zo door totdat hij niet meer goed functioneert en geen promotie meer kan maken. Hij zit dan op het niveau van incompetentie. Deze medewerker zal dan blijven waar hij is. Hij wil niet meer terug omdat dat hem aanzien en geld kost, en de organisatie zal hem ook niet terugplaatsen omdat dat impliceert dat hij verkeerd beoordeeld is.

Een theorie die verklaart waarom er zoveel incompetente mensen boven in de hiërarchie zitten.
pi_165018493
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:21 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ah ja. Dan nog ist tuulk matig. Net als werken met behoud van ... in het algemeen.
dat sowieso. Vooral als ze dan gemeente diensten ineens door bijstandsgerechtigden gaan laten doen. Hier in den haag heb je straatvegers, die werden ontslagen en.daarna met behoud van uitkering konden gaan vegen :')
  donderdag 1 september 2016 @ 20:24:51 #89
179075 hugecooll
pi_165018506
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:24 schreef Yreal het volgende:

[..]

dat sowieso. Vooral als ze dan gemeente diensten ineens door bijstandsgerechtigden gaan laten doen. Hier in den haag heb je straatvegers, die werden ontslagen en.daarna met behoud van uitkering konden gaan vegen :')
Ja, dat staat me nog wel bij. Belachelijk
pi_165018562
quote:

[..]

Gewoonweg schandalig dit.
  donderdag 1 september 2016 @ 20:27:24 #91
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_165018572
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

IQ nooit inzetten en niet grappiger worden dan je chef, is mijn advies. Dat laatste is moeilijk vaak, zeker als je dus echt wel grappig bent.
Yep.... zet je IQ in om je chef z'n job te behouden. Een leuke is ook om als voorzetsel te spelen, hoewel je houdbaarheid bij collega's daarmee snel minder wordt. Niet erg wanneer je houdt van springen.
pi_165018627
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:27 schreef Vallon het volgende:

[..]

Yep.... zet je IQ in om je chef z'n job te behouden. Een leuke is ook om als voorzetsel te spelen, hoewel je houdbaarheid bij collega's daarmee snel minder wordt. Niet erg wanneer houdt van springen.
Ik zelf ben altijd van het in blenden en de chef zo min mogelijk aandacht geven, alleen ja, het lukt niet altijd en naar mate je ouder wordt lukt het ook minder, mijn humor is ook steeds scherper en cynischer geworden, wat me heel veel lachers heeft bezorgd, maar bij the brass weinig fans.
I´m back.
pi_165018640
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:16 schreef Vallon het volgende:

[..]

Heb je die mogelijkheden niet, zorg dan dat de chef geen last heeft van je.
Deze lijkt me vooral effectief in de ambtenarij, waar de chef er opeens achterkomt dat die gezellige medewerker bij de koffiemachine in zijn team zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 01-09-2016 20:37:48 ]
pi_165018908
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:27 schreef Vallon het volgende:

[..]

Yep.... zet je IQ in om je chef z'n job te behouden. Een leuke is ook om als voorzetsel te spelen, hoewel je houdbaarheid bij collega's daarmee snel minder wordt. Niet erg wanneer je houdt van springen.
Als voorzetsel te spelen?
  Forum Admin donderdag 1 september 2016 @ 20:38:57 #95
pi_165018934
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:27 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Een heleboel.. in kleine en grote vormen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 1 september 2016 @ 20:40:20 #96
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165018991
quote:

[..]

Dat is toch wel diep triest.
Dat is gewoon laag.
  Forum Admin donderdag 1 september 2016 @ 20:40:47 #97
pi_165019009
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:27 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Gewoonweg schandalig dit.
Gebeurt in meerder gemeentes helaas.
  donderdag 1 september 2016 @ 20:49:41 #98
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_165019398
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als voorzetsel te spelen?
Zijnde werknemer en dan als voorbeeld, reden, oorzaak, voorwaarde of aanzet dienen voor iets dat de chef graag wil maar niet rechtstreeks kan (in)regelen.

Als werknemer moet je verder uiterst op je hoede zijn wanneer een voorzetsel ineens gezellig tegen je aan begint te ouwehoeren.
pi_165019800
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Gebeurt in meerder gemeentes helaas.
Ja, dat begreep ik al. Ik kan me niet voorstellen dat je met zoiets instemt als gemeenteraadslid, maar ja....
  donderdag 1 september 2016 @ 21:00:30 #100
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165019843
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:59 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ja, dat begreep ik al. Ik kan me niet voorstellen dat je met zoiets instemt als gemeenteraadslid, maar ja....
VVD, zeker nu! ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')