Nee, ik denk alleen dat veel van wat gezien wordt als vriendjespolitiek feitelijk wat anders is.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:38 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij er een andere definitie op na houdt mbt de term vriendjespolitiek.
Er is verticale en horizontale instroming hè. Meestal zijn de menselijke verhoudingen bovenaan de kerstboom wat beter dan onder in de kippenren. Het blijft allemaal wel een kippenren vaak, met pikken op degene die onder je staat en likken naar boven. Nou werk ik al 3 decennia en het grootste aantal jaren daarvan in een multinational dus dat vertekent tov andere organisaties einigszins.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dan zal ik wel zo'n incapabele zijn die toevallig bovenin de kerstboom is beland.
Dat is eigenlijk veel leuker dan dat ik er zou zijn beland op basis van capaciteiten.
Nee, het gaat niet over mij.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En dan gaat verder iedere reactie over jou ofzo?
Wat is dit voor onzin?
Ik ga weer wat nuttigs doen.
Zo zou het moeten gaan, zo gaat het lang niet altijd.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ook al vind je iemand nog zo leuk en aardig, als hij ongeschikt is, dan zoek je verder.
Beide komen voor natuurlijkquote:Op donderdag 1 september 2016 19:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ik denk alleen dat veel van wat gezien wordt als vriendjespolitiek feitelijk wat anders is.
quote:Op donderdag 1 september 2016 18:37 schreef Gutmensch het volgende:
Goed dat Leefbaar Rotterdam vooral haar eigen aanhang wil aanpakken.
Of de concurrentie eerlijk of oneerlijk is weet ik niet. Maar ik weet wel dat de Nederlandse arbeider er niet mee geholpen is als er opeens drie anderen zijn die het werk voor 30% minder willen doen.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, het is de taak van werkgevers de arbeidskosten zo laag mogelijk te houden. Dus voor lekker veel oneerlijke concurrentie zorgen. Daardoor wordt de macht van de vakbonden ook kleiner.
Bijstandstrekkers zijn eerste maanden sws gratis, denk ik, en daarna worden ze eruit geschopt voor nieuwe bijstandstrekkers. Of laat ze gewoon een trein schuren waarbij levensgevaarlijke stof vrij komt, dat soort werk, krijg je verder niemand anders voor. Zelfs Polen niet.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Of de concurrentie eerlijk of oneerlijk is weet ik niet. Maar ik weet wel dat de Nederlandse arbeider er niet mee geholpen is als er opeens drie anderen zijn die het werk voor 30% minder willen doen.
quote:Op donderdag 1 september 2016 18:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan moet je maar een appel voor je chef meenemen iedere ochtend. Zijn hele volksstammen die zo een promotie krijgen.
Yep.... you better learn fast of je gaat een nare tijd tegemoet.quote:Op donderdag 1 september 2016 18:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan moet je maar een appel voor je chef meenemen iedere ochtend. Zijn hele volksstammen die zo een promotie krijgen.
IQ nooit inzetten en niet grappiger worden dan je chef, is mijn advies. Dat laatste is moeilijk vaak, zeker als je dus echt wel grappig bent.quote:Op donderdag 1 september 2016 20:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep.... you better learn fast of je gaat een nare tijd tegemoet.
De taak van elke werknemer is allereerst z'n chef tevreden houden en die vooral vragen/voeden met wat 'm vooral interesseert zodat het baasje zich gewenst voelt. Maak eerst gebruik van je EQ voordat je je IQ inzet.
Dus ga niet de zelfstandige, onafhankelijke betweter uithangen want dan is het gauw over. Gewoon de bekende techniek gebruiken om je chef/baas op het uitstekende idee te laten komen waarbij je onder zijn leiding, dat tot volle wasdom kan laten komen. Heb je die mogelijkheden niet, zorg dan dat de chef geen last heeft van je.
Er is het Peter Principle.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zo zou het moeten gaan, zo gaat het lang niet altijd.![]()
Onlangs weer een gevalletje tegengekomen van een leidinggevende die gewoon echt niet geschikt is voor leiding geven. Stressbestendigheid nul, totaal geen inzicht in wat mensen motiveert en beweegt en bij calamiteiten heb je er niks aan, schuift alles af op de medewerkers. Is er ook terecht gekomen met juiste papiertje en 'netwerk'.
Verder beweer ik ook niet dat je automatisch promotie/leuke klus/doorgroeimogelijkheden/whatever krijgt als ze je mogen. Wat ik wel beweer is dat je het níét krijgt als ze je níét (genoeg) mogen.
Ook weer recent praktijkvoorbeeldje van een nieuweling die zich wilde verbreden en bepaalde taken ook wilde leren. Werd letterlijk medegedeeld dat daar niet tussen te komen was, dat werd door een bepaald clubje gedaan ("oude" garde) en die pikken geen nieuwelingen. Dat vertelde dus een lid van dat clubje tegen die nieuweling. "Ja, zo werkt het hier nou eenmaal.".
dat sowieso. Vooral als ze dan gemeente diensten ineens door bijstandsgerechtigden gaan laten doen. Hier in den haag heb je straatvegers, die werden ontslagen en.daarna met behoud van uitkering konden gaan vegenquote:Op donderdag 1 september 2016 19:21 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ah ja. Dan nog ist tuulk matig. Net als werken met behoud van ... in het algemeen.
Ja, dat staat me nog wel bij. Belachelijkquote:Op donderdag 1 september 2016 20:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
dat sowieso. Vooral als ze dan gemeente diensten ineens door bijstandsgerechtigden gaan laten doen. Hier in den haag heb je straatvegers, die werden ontslagen en.daarna met behoud van uitkering konden gaan vegen
Gewoonweg schandalig dit.quote:Op donderdag 1 september 2016 20:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
dat sowieso. Vooral als ze dan gemeente diensten ineens door bijstandsgerechtigden gaan laten doen. Hier in den haag heb je straatvegers, die werden ontslagen en.daarna met behoud van uitkering konden gaan vegen
Yep.... zet je IQ in om je chef z'n job te behouden. Een leuke is ook om als voorzetsel te spelen, hoewel je houdbaarheid bij collega's daarmee snel minder wordt. Niet erg wanneer je houdt van springen.quote:Op donderdag 1 september 2016 20:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
IQ nooit inzetten en niet grappiger worden dan je chef, is mijn advies. Dat laatste is moeilijk vaak, zeker als je dus echt wel grappig bent.
Ik zelf ben altijd van het in blenden en de chef zo min mogelijk aandacht geven, alleen ja, het lukt niet altijd en naar mate je ouder wordt lukt het ook minder, mijn humor is ook steeds scherper en cynischer geworden, wat me heel veel lachers heeft bezorgd, maar bij the brass weinig fans.quote:Op donderdag 1 september 2016 20:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep.... zet je IQ in om je chef z'n job te behouden. Een leuke is ook om als voorzetsel te spelen, hoewel je houdbaarheid bij collega's daarmee snel minder wordt. Niet erg wanneer houdt van springen.
Deze lijkt me vooral effectief in de ambtenarij, waar de chef er opeens achterkomt dat die gezellige medewerker bij de koffiemachine in zijn team zit.quote:Op donderdag 1 september 2016 20:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Heb je die mogelijkheden niet, zorg dan dat de chef geen last heeft van je.
Als voorzetsel te spelen?quote:Op donderdag 1 september 2016 20:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep.... zet je IQ in om je chef z'n job te behouden. Een leuke is ook om als voorzetsel te spelen, hoewel je houdbaarheid bij collega's daarmee snel minder wordt. Niet erg wanneer je houdt van springen.
Een heleboel.. in kleine en grote vormen.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:27 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Vriendjespolitiek komt echt wel voor hoor. Hoeveel precies; geen idee. Maar het bestaat wel.
Dat is toch wel diep triest.quote:Op donderdag 1 september 2016 20:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gebeurt in meerder gemeentes helaas.quote:
Zijnde werknemer en dan als voorbeeld, reden, oorzaak, voorwaarde of aanzet dienen voor iets dat de chef graag wil maar niet rechtstreeks kan (in)regelen.quote:
Ja, dat begreep ik al. Ik kan me niet voorstellen dat je met zoiets instemt als gemeenteraadslid, maar ja....quote:Op donderdag 1 september 2016 20:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gebeurt in meerder gemeentes helaas.
VVD, zeker nu!quote:Op donderdag 1 september 2016 20:59 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, dat begreep ik al. Ik kan me niet voorstellen dat je met zoiets instemt als gemeenteraadslid, maar ja....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |