abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:20:33 #1
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_164815863
Welkom in de Topicreeks: Vragen over vliegen

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in de Topicreeks: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : TRV / Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in de Topicreeks: Hoe kom ik goedkoop van A naar B
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in de Topicreeks: Travel: aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_164818964
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:20 schreef buzz1291 het volgende:
Welkom
tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
Daar dus.

[ Bericht 84% gewijzigd door UIO_AMS op 24-08-2016 19:53:59 ]
pi_164901040
Sas vlucht geboekt via edreams. Edreams zegt onbevestigd, sas bevestigd. Waar zouden jullie op vertrouwen?
pi_164901951
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 22:57 schreef Yreal het volgende:
Sas vlucht geboekt via edreams. Edreams zegt onbevestigd, sas bevestigd. Waar zouden jullie op vertrouwen?
Ik zou de airline eerder vertrouwen dan de boeker.

En de volgende keer mijn ticket gewoon direct bij de airline kopen zoals het hoort. :+ Lijkt echt altijd gezeik en chaos als men bij dat soort boekingssites boekt, ik snap eigenlijk ook niet waarom dat nog gedaan wordt!
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 23:36:16 #5
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_164902036
Prijsverschillen. Via boekingssites heb je soms toegang tot discounted farebuckets.
Ik heb een retour Amsterdam -- Nieuw-Zeeland voor 2100¤ kunnen kopen terwijl hetzelfde ticket bij Singapore Airlines direct 2700¤ was

Je moet wel oppassen welke site je gebruikt, de meeste sites die bij Skyscanner gevonden worden zijn wel redelijk betrouwbaar.
pi_164902276
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 23:31 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ik zou de airline eerder vertrouwen dan de boeker.

En de volgende keer mijn ticket gewoon direct bij de airline kopen zoals het hoort. :+ Lijkt echt altijd gezeik en chaos als men bij dat soort boekingssites boekt, ik snap eigenlijk ook niet waarom dat nog gedaan wordt!
naja, via edreams kan je praktisch gratis vliegen. Dus ach.
pi_164903401
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 23:31 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ik zou de airline eerder vertrouwen dan de boeker.

En de volgende keer mijn ticket gewoon direct bij de airline kopen zoals het hoort. :+ Lijkt echt altijd gezeik en chaos als men bij dat soort boekingssites boekt, ik snap eigenlijk ook niet waarom dat nog gedaan wordt!
Jammer, edreams begint toch te mekkeren nu dat ik niet heb betaald.

boeking was doorgegaan op een lege entropay kaart. Had even hoop.. Dan had ik RTM - BUD, BUD- MMX, CPH - AMS voor 3 euro..
pi_164915811
Ik heb een vlucht geboekt via Air Canada, met twee overstappen waarvan de eerste twee vluchten door Swiss worden uitgevoerd. Zal dus bij Swiss moeten inchecken, maar moet ik voor de derde vlucht (uitgevoerd door een kleine Canadese maatschappij) nog apart bij die maatschappij zelf inchecken?
pi_164916131
quote:
2s.gif Op zondag 28 augustus 2016 16:15 schreef no1uknow het volgende:
Ik heb een vlucht geboekt via Air Canada, met twee overstappen waarvan de eerste twee vluchten door Swiss worden uitgevoerd. Zal dus bij Swiss moeten inchecken, maar moet ik voor de derde vlucht (uitgevoerd door een kleine Canadese maatschappij) nog apart bij die maatschappij zelf inchecken?
Als het allemaal onder één ticket is geboekt moet dit niet. Dan wordt je bagage gewoon doorgelabelt.
pi_164916178
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 16:28 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Als het allemaal onder één ticket is geboekt moet dit niet. Dan wordt je bagage gewoon doorgelabelt.
Allemaal onder 1 ticket inderdaad. Hoef me dus ook geen zorgen te maken over m'n bagage (opnieuw inchecken)?

edit: ik land in Montreal en stap dan over op een vlucht naar Ottawa.

edit2: 'Every country, every route, every passenger, you must carry your own bags through customs at the very first stop in your destination country.'
pi_164916724
quote:
2s.gif Op zondag 28 augustus 2016 16:30 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Allemaal onder 1 ticket inderdaad. Hoef me dus ook geen zorgen te maken over m'n bagage (opnieuw inchecken)?

edit: ik land in Montreal en stap dan over op een vlucht naar Ottawa.

edit2: 'Every country, every route, every passenger, you must carry your own bags through customs at the very first stop in your destination country.'
Ze willen graag zelf even kijken wat jij allemaal bij je hebt.

https://www.aircanada.com/en/travelinfo/airport/images/yyz.pdf

Internationaal, transfering in canada, betekend bagage van de band halen en weer inchecken.
pi_164916913
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 16:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ze willen graag zelf even kijken wat jij allemaal bij je hebt.

https://www.aircanada.com/en/travelinfo/airport/images/yyz.pdf

Internationaal, transfering in canada, betekend bagage van de band halen en weer inchecken.
Thanks ^O^
pi_164916935
quote:
2s.gif Op zondag 28 augustus 2016 16:59 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Thanks ^O^
Ik zou het ze even vragen, ik zie nu dat je in montreal transfert. Zal wel hetzelfde werken, maar toch.
pi_164916986
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 17:00 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik zou het ze even vragen, ik zie nu dat je in montreal transfert. Zal wel hetzelfde werken, maar toch.
Lees eigenlijk overal wel dat de Canadezen het graag in Montreal checken, voordat ik op de vlucht naar Ottawa kan stappen. Label op bagage moet hier ook duidelijkheid over verschaffen en zal het wel navragen als ik daar ben!
pi_164917116
Ik ga begin oktober voor een aantal weken backpacken in Nieuw-Zeeland. Nu ben ik even voor een vliegticket aan het kijken en ben ik tot de conclusie gekomen dat ik liever wat meer geld uitgeef (het is mijn eerste reis alleen) en dan met Emirates vlieg i,p.v. de goedkoopste optie (China Southern). Het scheelt ongeveer 300 euro, maar dat verschil betaal ik graag.

Nu zit ik wel te twijfelen of ik de vlucht boek of dat ik hem laat boeken via een reisbureau in de stad. Laten boeken heeft als voordeel dat ik altijd ergens terecht kan als ik er onverhoopt iets fout gaat, maar als nadeel dat ik zo'n 50-100 euro meer moet betalen. Omdat het mijn eerste reis alleen gaat worden ben ik nog onervaren en weet ik niet helemaal wat de beste optie is. Als je dit leest (en je hebt al wat meer reiservaring), wat zou je mij dan aanraden?
pi_164917200
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 17:08 schreef Giel26 het volgende:
Ik ga begin oktober voor een aantal weken backpacken in Nieuw-Zeeland. Nu ben ik even voor een vliegticket aan het kijken en ben ik tot de conclusie gekomen dat ik liever wat meer geld uitgeef (het is mijn eerste reis alleen) en dan met Emirates vlieg i,p.v. de goedkoopste optie (China Southern). Het scheelt ongeveer 300 euro, maar dat verschil betaal ik graag.

Nu zit ik wel te twijfelen of ik de vlucht boek of dat ik hem laat boeken via een reisbureau in de stad. Laten boeken heeft als voordeel dat ik altijd ergens terecht kan als ik er onverhoopt iets fout gaat, maar als nadeel dat ik zo'n 50-100 euro meer moet betalen. Omdat het mijn eerste reis alleen gaat worden ben ik nog onervaren en weet ik niet helemaal wat de beste optie is. Als je dit leest (en je hebt al wat meer reiservaring), wat zou je mij dan aanraden?
Je kan best leuke dingen doen voor 400 euro.

Met beide gevlogen en als het nou om paar tientjes ging ok, maar het is echt doodzonde om 400 e extra te betalen voor wat sowieso een kutervaring gaat worden.
pi_164917211
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 17:08 schreef Giel26 het volgende:
Ik ga begin oktober voor een aantal weken backpacken in Nieuw-Zeeland. Nu ben ik even voor een vliegticket aan het kijken en ben ik tot de conclusie gekomen dat ik liever wat meer geld uitgeef (het is mijn eerste reis alleen) en dan met Emirates vlieg i,p.v. de goedkoopste optie (China Southern). Het scheelt ongeveer 300 euro, maar dat verschil betaal ik graag.

Nu zit ik wel te twijfelen of ik de vlucht boek of dat ik hem laat boeken via een reisbureau in de stad. Laten boeken heeft als voordeel dat ik altijd ergens terecht kan als ik er onverhoopt iets fout gaat, maar als nadeel dat ik zo'n 50-100 euro meer moet betalen. Omdat het mijn eerste reis alleen gaat worden ben ik nog onervaren en weet ik niet helemaal wat de beste optie is. Als je dit leest (en je hebt al wat meer reiservaring), wat zou je mij dan aanraden?
Wat bedoel je met "altijd ergens terecht kunnen"? Je kan toch gewoon bij Emirates terecht als je iets wilt weten of als je iets nodig hebt? Ik zou gewoon rechtstreeks boeken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_164917214
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 17:08 schreef Giel26 het volgende:
Ik ga begin oktober voor een aantal weken backpacken in Nieuw-Zeeland. Nu ben ik even voor een vliegticket aan het kijken en ben ik tot de conclusie gekomen dat ik liever wat meer geld uitgeef (het is mijn eerste reis alleen) en dan met Emirates vlieg i,p.v. de goedkoopste optie (China Southern). Het scheelt ongeveer 300 euro, maar dat verschil betaal ik graag.

Nu zit ik wel te twijfelen of ik de vlucht boek of dat ik hem laat boeken via een reisbureau in de stad. Laten boeken heeft als voordeel dat ik altijd ergens terecht kan als ik er onverhoopt iets fout gaat, maar als nadeel dat ik zo'n 50-100 euro meer moet betalen. Omdat het mijn eerste reis alleen gaat worden ben ik nog onervaren en weet ik niet helemaal wat de beste optie is. Als je dit leest (en je hebt al wat meer reiservaring), wat zou je mij dan aanraden?
Ik snap je overwegingen. Desondanks denk ik dat je hele vette dingen kan doen met 300 euro als backpacker. Ik zou dus sowieso zelf boeken, en de vlucht/maatschappij hetoverwegen. Is het alleen de maatschappij, of zijn ook andere tijden aantrekkelijker zoals aankomst- en vertrektijden, reisduur, overstappen etc.
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_164917595
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 17:12 schreef groggy het volgende:

[..]

Ik snap je overwegingen. Desondanks denk ik dat je hele vette dingen kan doen met 300 euro als backpacker. Ik zou dus sowieso zelf boeken, en de vlucht/maatschappij hetoverwegen. Is het alleen de maatschappij, of zijn ook andere tijden aantrekkelijker zoals aankomst- en vertrektijden, reisduur, overstappen etc.
Met Emirates is het 3 uur korter, stap ik 1 keer over op Dubai. Met China Southern is het dus wat langer en stap ik over in Gangzhou. Qua uren verschilt het dus inderdaad niet super veel, maar heb veel goede verhalen gehoord over Emirates.

quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 17:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Je kan best leuke dingen doen voor 400 euro.

Met beide gevlogen en als het nou om paar tientjes ging ok, maar het is echt doodzonde om 400 e extra te betalen voor wat sowieso een kutervaring gaat worden.
Ik zie natuurlijk wel een beetje op tegen de lange vlucht (27-31 uur), maar dat is ook een van de redenen waarom Emirates wel een beetje mijn voorkeur geniet. Denk jij dat het niet veel gaat uitmaken met welke maatschappij ik vlieg?
pi_164917622
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 17:31 schreef Giel26 het volgende:

[..]

Met Emirates is het 3 uur korter, stap ik 1 keer over op Dubai. Met China Southern is het dus wat langer en stap ik over in Gangzhou. Qua uren verschilt het dus inderdaad niet super veel, maar heb veel goede verhalen gehoord over Emirates.

[..]

Ik zie natuurlijk wel een beetje op tegen de lange vlucht (27-31 uur), maar dat is ook een van de redenen waarom Emirates wel een beetje mijn voorkeur geniet. Denk jij dat het niet veel gaat uitmaken met welke maatschappij ik vlieg?
Ik snap dat je tegen de lange vliegduur opzit, kijk dan of je ipv een overstap een nachtje kan tukken en dan kan doorvliegen...
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_164918033
Voor 300 euro verschil als backpacker wist ik het wel.. De vlucht is zoals Knut zegt sowieso kut. en om nou 300 euro bij te leggen zodat je 3 uur eerder aankomt? Dat zijn dan dure uurtjes.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 28 augustus 2016 @ 18:09:13 #22
414785 sirdanilot
pi_164918346
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 17:08 schreef Giel26 het volgende:
Ik ga begin oktober voor een aantal weken backpacken in Nieuw-Zeeland. Nu ben ik even voor een vliegticket aan het kijken en ben ik tot de conclusie gekomen dat ik liever wat meer geld uitgeef (het is mijn eerste reis alleen) en dan met Emirates vlieg i,p.v. de goedkoopste optie (China Southern). Het scheelt ongeveer 300 euro, maar dat verschil betaal ik graag.

Nu zit ik wel te twijfelen of ik de vlucht boek of dat ik hem laat boeken via een reisbureau in de stad. Laten boeken heeft als voordeel dat ik altijd ergens terecht kan als ik er onverhoopt iets fout gaat, maar als nadeel dat ik zo'n 50-100 euro meer moet betalen. Omdat het mijn eerste reis alleen gaat worden ben ik nog onervaren en weet ik niet helemaal wat de beste optie is. Als je dit leest (en je hebt al wat meer reiservaring), wat zou je mij dan aanraden?
Dit vind ik altijd zulke domme vragen. Je hebt al besloten om 300 tot 400 euro weg te gooien door met een duurdere maatschappij te vliegen en het via een reisbureau te laten boeken (terwijl die laatsten meestal gewoon ook een website openen die jij en ik ook kunnen openen, en daarvoor vragen ze dan tientallen euro's :') ).

Dus wat is je vraag dan? Want je gaat hier echt geen bevestiging krijgen van 'oh goed gedaan jongen'.

Kies gewoon de goedkoopste vlucht die enigszins acceptabel is qua comfort/tijden/overstappen en vlieg. Zo moeilijk is het niet.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_164918581
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 18:09 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dit vind ik altijd zulke domme vragen. Je hebt al besloten om 300 tot 400 euro weg te gooien door met een duurdere maatschappij te vliegen en het via een reisbureau te laten boeken (terwijl die laatsten meestal gewoon ook een website openen die jij en ik ook kunnen openen, en daarvoor vragen ze dan tientallen euro's :') ).

Dus wat is je vraag dan? Want je gaat hier echt geen bevestiging krijgen van 'oh goed gedaan jongen'.

Kies gewoon de goedkoopste vlucht die enigszins acceptabel is qua comfort/tijden/overstappen en vlieg. Zo moeilijk is het niet.
en over het algemeen is het comfort in economy class redelijk vergelijkbaar, een a twee cm. meer beenruimte, wat wel wat kan maken als je lang bent, maar ben je gemiddeld dan boeiend.
Een iets groter scherm, wat meer films op het systeem, een USB port, wat je makkelijk kan oplossen door wat films te downloaden op je tablet, en een powerbank te kopen.
En ik moet trouwens zeggen, die luxe arabieren, ik heb relatief veel vluchten gehad waar achterlijke overstap tijden zijn.
pi_164919217
Op het gebied van service zal EK misschien iets beter zijn dan CZ, maar de stoel en seatmap verschilt echt niet veel. Gewoon de goedkoopste pakken dus :).
Misschien kan je proberen een layover van een dag te nemen in Ghangzhou (en een hotel boeken waar je even kan uitrusten)?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2016 19:03:46 ]
pi_164919692
Ok thanks voor de tips! Snap wel dat mijn vraag bij sommigen wellicht niet zo duidelijk is (waarom 300 euro meer betalen als dat niet hoeft), maar dat ligt er puur aan dat ik nog helemaal geen reiservaring heb buiten Europa. Ik ga denk ik toch maar voor de goedkoopste optie (CZ), maar dan probeer ik wel een gunstige overstaptijd etc. te bewerkstelligen.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 28 augustus 2016 @ 19:28:11 #26
414785 sirdanilot
pi_164919798
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 19:23 schreef Giel26 het volgende:
Ok thanks voor de tips! Snap wel dat mijn vraag bij sommigen wellicht niet zo duidelijk is (waarom 300 euro meer betalen als dat niet hoeft), maar dat ligt er puur aan dat ik nog helemaal geen reiservaring heb buiten Europa. Ik ga denk ik toch maar voor de goedkoopste optie (CZ), maar dan probeer ik wel een gunstige overstaptijd etc. te bewerkstelligen.
Denk je echt dat er extra geld tegenaan smijten (en dan nog wel 300 euro ipv een paar tientjes) je eerste reiservaring zo veel makkelijker gaat maken? Wat het makkelijker zou maken, zou een rechtstreekse vlucht zijn, maar nederland-nieuw-zeeland is nu eenmaal te ver voor een rechtstreekse vlucht met een vol vliegtuig, dus dat bestaat niet. Je zult altijd ergens moeten overstappen.

Ik kan me hooguit voorstellen dat je china eng vindt, maar serieus, je blijft gewoon op de luchthaven en daar staan dingen echt wel in het engels aangegeven hoor. Ben verder nooit op guanzhou geweest maar het is waarschijnlijk gewoon hetzelfde net als ieder internationaal vliegveld.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 28 augustus 2016 @ 20:01:41 #27
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_164920714
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 19:23 schreef Giel26 het volgende:
Ok thanks voor de tips! Snap wel dat mijn vraag bij sommigen wellicht niet zo duidelijk is (waarom 300 euro meer betalen als dat niet hoeft), maar dat ligt er puur aan dat ik nog helemaal geen reiservaring heb buiten Europa. Ik ga denk ik toch maar voor de goedkoopste optie (CZ), maar dan probeer ik wel een gunstige overstaptijd etc. te bewerkstelligen.
Als je van alleen reizen zo'n groot punt maakt, dan ben je er misschien niet geschikt voor. In ieder geval zou ik mijn keuze tussen cz en ek niet van de maatschappij maar van het toestel of overstap laten afhangen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_164921310
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 19:28 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Denk je echt dat er extra geld tegenaan smijten (en dan nog wel 300 euro ipv een paar tientjes) je eerste reiservaring zo veel makkelijker gaat maken? Wat het makkelijker zou maken, zou een rechtstreekse vlucht zijn, maar nederland-nieuw-zeeland is nu eenmaal te ver voor een rechtstreekse vlucht met een vol vliegtuig, dus dat bestaat niet. Je zult altijd ergens moeten overstappen.

Ik kan me hooguit voorstellen dat je china eng vindt, maar serieus, je blijft gewoon op de luchthaven en daar staan dingen echt wel in het engels aangegeven hoor. Ben verder nooit op guanzhou geweest maar het is waarschijnlijk gewoon hetzelfde net als ieder internationaal vliegveld.
Guangzhou is een prima vliegveld, vrij groot, prima onderhouden en vrij goede bewegwijzering enzo.

Je zou zelfs een layover van een dag kunnen doen, aangezien je confirmed onward ticket naar een ander land hebt mag je China in zonder visum. Guangzhou is best vermakelijk, eerder dit jaar mij nog prima 2 dagen vermaakt.

Overigens is China Southern prima, ook gewoon Skyteam member enzo. Gezien het prijsverschil zou ik ze zeker overwegen ja...
Jack does it in real time...
pi_164921333
China Southern zou ik zelf niet doen, te veel slechte verhalen over gehoord, dan zou ik even wachten tot een in mijn ogen betere maatschappij met een leuk aanbod zou komen.
Emirates zou in dit geval ook mijn voorkeur niet hebben, omdat Dubai geen handige overstapplaats is richting Nieuw Zeeland (want te dichtbij NL en te ver van NZ). Dan liever overstappen in Singapore, China of Hongkong.
  zondag 28 augustus 2016 @ 20:33:37 #30
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_164921492
Voordat de vraagsteller helemaal afgemaakt wordt.

Voor de eerste reis alleen is het misschien toch handig om dit bij een reisbureau te boeken, je kan je dan ook laten voorlichten of bij een bepaalde maatschappij je bijvoorbeeld tegen geen of geringe vergoeding je ticket kunt wijzigen.
Dan kan die 300 euro extra wat een vliegticket kost opeens peanuts zijn als je op plek van bestemming opeens eerder terug wilt of moet.

Natuurlijk, dat kan je, als je online zoekt en bij een maatschappij zelf boekt en de ticketvoorwaarden goed leest ook vinden, maar er zijn soms omstandigheden dat een reisbureau uit expertise deze informatie heeft.

Voor mij persoonlijk onzin, ik boek of laat standaard boeken in de goedkoopste boekingsklasse, als mijn plannen wijzigen dan koop ik op dat moment een nieuw ticket, dat is voor mij goedkoper dan elke vlucht 'verzekeren'
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_164921653
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 20:28 schreef Kansenjongere het volgende:
China Southern zou ik zelf niet doen, te veel slechte verhalen over gehoord, dan zou ik even wachten tot een in mijn ogen betere maatschappij met een leuk aanbod zou komen.
Emirates zou in dit geval ook mijn voorkeur niet hebben, omdat Dubai geen handige overstapplaats is richting Nieuw Zeeland (want te dichtbij NL en te ver van NZ). Dan liever overstappen in Singapore, China of Hongkong.
Wat zijn dan slechte verhalen over China Southern? Ik ben er oprecht benieuwd naar wat mensen er dan verschrikkelijk aan vonden.

Verder is alles ri. Australie ongeveer onhandig qua oversfap, vanaf Singapore is het ook nog takkever. En vanuit het Midden-Oosten 'maar' 12-14u ofzo, wat vergelijkbaar is met AMS-SIN.
Jack does it in real time...
pi_164922038
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 20:38 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Wat zijn dan slechte verhalen over China Southern? Ik ben er oprecht benieuwd naar wat mensen er dan verschrikkelijk aan vonden.

Verder is alles ri. Australie ongeveer onhandig qua oversfap, vanaf Singapore is het ook nog takkever. En vanuit het Midden-Oosten 'maar' 12-14u ofzo, wat vergelijkbaar is met AMS-SIN.
Op dat soort vluchten zou ik liever een overstap ongeveer halverwege nemen, Dubai is mijns inziens dan gewoon te scheef verdeeld.

Ik weet nog dat toen ik een interessante deal van China Southers zag richting Auckland ik vrijwel uitsluitend negatieve reviews kon vinden.
Later hoorde ik van kennissen die met hen naar Nieuw Zeeland was gevlogen hoe China Southern hen doelbewust hun overstap hebben laten missen door ze net zolang rond te rijden over de luchthaven tot het (ongetwijfeld overboekte) vliegtuig was vertrokken, waarna ze volgens China Southern toch echt niet in aanmerking kwamen voor enige vorm van compensatie. Dat soort strapatsen verwacht ik minder snel van een westerse maatschappij.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 28 augustus 2016 @ 21:54:00 #33
414785 sirdanilot
pi_164924993
quote:
6s.gif Op zondag 28 augustus 2016 20:33 schreef ozzietukker het volgende:
Voordat de vraagsteller helemaal afgemaakt wordt.

Voor de eerste reis alleen is het misschien toch handig om dit bij een reisbureau te boeken, je kan je dan ook laten voorlichten of bij een bepaalde maatschappij je bijvoorbeeld tegen geen of geringe vergoeding je ticket kunt wijzigen.
Dan kan die 300 euro extra wat een vliegticket kost opeens peanuts zijn als je op plek van bestemming opeens eerder terug wilt of moet.

Natuurlijk, dat kan je, als je online zoekt en bij een maatschappij zelf boekt en de ticketvoorwaarden goed leest ook vinden, maar er zijn soms omstandigheden dat een reisbureau uit expertise deze informatie heeft.

Voor mij persoonlijk onzin, ik boek of laat standaard boeken in de goedkoopste boekingsklasse, als mijn plannen wijzigen dan koop ik op dat moment een nieuw ticket, dat is voor mij goedkoper dan elke vlucht 'verzekeren'
Je kunt zelf toch gewoon opzoeken hoe het met die voorwaarden zit? En als je echt te dom bent om te googlen, vraagt de vraagsteller het toch lekker hier in dit topic. Daar zijn wij voor. Om daar nu 100 euro voor te betalen aan een reisbureau is gewoon achterlijk.

Flexibel ticket is het meestal niet waard. Je hebt je maar gewoon te houden aan wat je hebt geboekt en anders heb je lekker pech gehad, is mijn devies. Die flexibele tickets zijn namelijk ontieglijk duur.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 28 augustus 2016 @ 22:09:46 #34
62913 Blik
The one and Only!
pi_164925683
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 19:23 schreef Giel26 het volgende:
Ok thanks voor de tips! Snap wel dat mijn vraag bij sommigen wellicht niet zo duidelijk is (waarom 300 euro meer betalen als dat niet hoeft), maar dat ligt er puur aan dat ik nog helemaal geen reiservaring heb buiten Europa. Ik ga denk ik toch maar voor de goedkoopste optie (CZ), maar dan probeer ik wel een gunstige overstaptijd etc. te bewerkstelligen.
Mijn eerste 2 keer alleen reizen vloog ik beide keren op Bangkok. 1ste keer met EgyptAir (overstap Cairo), 2de keer met Mahan Air (overstap Teheran). Puur en alleen omdat dat op dat moment de goedkoopste opties waren.

Persoonlijk zou ik voor een dergelijk iets als een vlucht echt geen 300 euro extra gaan uitgeven als backpacker zijnde. Dat is een hoop geld waar je een heleboel gave dingen voor kunt doen. Die 300 euro kun je beter uitgeven aan een gave 2 of 3- daagse trip ter plekke
pi_164930775
Één uur overstaptijd op Istanbul Ataturk bij een internationale aansluiting, reizend met enkel handbagage, is dat een beetje te doen?
  maandag 29 augustus 2016 @ 03:22:42 #36
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_164931450
Voor een vlucht van Nederland naar hier zou ik sowieso niet met een Chinese maatschappij vliegen.. Geloof me dat dat oncomfortabel is en daar wil je niet 27 uur aan blootgesteld worden.
Wat mij betreft is Emirates die 300¤ meer dan waard. Je kunt eventueel ook kijken of je een tussenstop kunt maken in Dubai, leuke stad.
  maandag 29 augustus 2016 @ 04:12:10 #37
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_164931503
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 03:22 schreef MartijnUK het volgende:
Voor een vlucht van Nederland naar hier zou ik sowieso niet met een Chinese maatschappij vliegen.. Geloof me dat dat oncomfortabel is en daar wil je niet 27 uur aan blootgesteld worden.
Wat mij betreft is Emirates die 300¤ meer dan waard. Je kunt eventueel ook kijken of je een tussenstop kunt maken in Dubai, leuke stad.
Overdrijven is ook een kunst...

20+ uur in economy is nooit leuk.

Ik vlieg regelmatig met CZ en EY EY, niet EK. Nog geen ervaring met EK, en het verschilt per toestel/crew/je buurman welke van de twee beter is.
Alleen de wijn aan boord van EY is structureel beter. Voor de rest...
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_164931572
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 20:47 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Op dat soort vluchten zou ik liever een overstap ongeveer halverwege nemen, Dubai is mijns inziens dan gewoon te scheef verdeeld.

Ik weet nog dat toen ik een interessante deal van China Southers zag richting Auckland ik vrijwel uitsluitend negatieve reviews kon vinden.
Later hoorde ik van kennissen die met hen naar Nieuw Zeeland was gevlogen hoe China Southern hen doelbewust hun overstap hebben laten missen door ze net zolang rond te rijden over de luchthaven tot het (ongetwijfeld overboekte) vliegtuig was vertrokken, waarna ze volgens China Southern toch echt niet in aanmerking kwamen voor enige vorm van compensatie. Dat soort strapatsen verwacht ik minder snel van een westerse maatschappij.
Ik heb dit jaar slechts een keer met CZ gevlogen, dus verre van een expert, maar ik was gewoon benieuwd.

En ik vind dit ook wel een beetje een indianenverhaal, alsof taxiën met een kist geen geld kost. :') En een airport kan oprecht ook druk zijn, DXB duurt het ook gerust nog 45-60 minuten vanaf het moment dat je al voor de kust hangt totdat je aan een gate staat...

Daarnaast doet elke airline aan (agressief) overboeken, maar dan alsnog is het gunstiger als de meeste mensen gewoon hun vlucht halen. Niemand geniet ervan om honderden passagiers verspreid over je netwerk ergens te hebben staan...

quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 03:22 schreef MartijnUK het volgende:
Voor een vlucht van Nederland naar hier zou ik sowieso niet met een Chinese maatschappij vliegen.. Geloof me dat dat oncomfortabel is en daar wil je niet 27 uur aan blootgesteld worden.
Wat mij betreft is Emirates die 300¤ meer dan waard. Je kunt eventueel ook kijken of je een tussenstop kunt maken in Dubai, leuke stad.
Uitstekend argument. :') Zeker hun A380 lijkt mij uitermate oncomfortabel... Ze vliegen niet met Tupolevs ofzo, het is geen Air Koryo. :D

Slechtere connectie lijkt mij het voornaamste argument tegen CZ, maar ook met EK of EY duurt het gewoon 27.5 uur...

Ik zou zelf het geld besparen, aangezien de vraagsteller op een budget reist. Ondersteuning van reisbureaus is niet gegarandeerd beter dan die van maatschappijen zelf en flextickets zijn in principe overbodig voor vakantietripjes, je moet je vertrek wel enigszins kunnen plannen, desnoods een dagje eerder terug ri. vertrekpunt om wat meer buffer te hebben.
Jack does it in real time...
  maandag 29 augustus 2016 @ 08:33:20 #39
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_164932111
Ik vlieg over 2 weken met KLM naar Curacao. Het ticket (economy) koste 497 euro. Een business-class ticket 1598 euro. Nu weet ik dat je tijdens het online inchecken (30 uur van tevoren) een aanbod krijgt om tegen een speciaal tarief te upgraden. Heeft iemand een idee of dat veel scheelt ten opzichte van 1598 euro?
  maandag 29 augustus 2016 @ 08:44:37 #40
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_164932197
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 08:33 schreef Sunri5e het volgende:
Ik vlieg over 2 weken met KLM naar Curacao. Het ticket (economy) koste 497 euro. Een business-class ticket 1598 euro. Nu weet ik dat je tijdens het online inchecken (30 uur van tevoren) een aanbod krijgt om tegen een speciaal tarief te upgraden. Heeft iemand een idee of dat veel scheelt ten opzichte van 1598 euro?
Bij check in (als ik daar kom) vraag ik het altijd. Heb prijzen tussen 350 en 3500 aangeboden gekregen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 29 augustus 2016 @ 08:49:17 #41
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_164932232
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 06:07 schreef DeeBee het volgende:

Uitstekend argument. :') Zeker hun A380 lijkt mij uitermate oncomfortabel... Ze vliegen niet met Tupolevs ofzo, het is geen Air Koryo. :D

Oncomfortabel heeft meerdere dimensies. Ik heb met diverse Chinese maatschappijen gevlogen en altijd een onprettige ervaring gehad. Dat had zeer weinig met de technische staat van het vliegtuig of het comfort van de stoelen te maken, maar meer met het gedrag van de overige passagiers. Dingen zoals mensen die tijdens het taxiën weigeren te gaan zitten, halverwege de vlucht stoelendansen uitvoeren met de 20-koppige familie, luid debatteren wanneer de overige passagiers willen slapen. En dan de gebruikelijke cultuurverschillen zoals het boeren en ruften. Het eten is trouwens ook niet om over naar huis te schrijven. Het is maar waar je 300¤ op wilt besparen, mij niet gezien.
  maandag 29 augustus 2016 @ 08:49:18 #42
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_164932233
quote:
99s.gif Op maandag 29 augustus 2016 08:44 schreef XL het volgende:

[..]

Bij check in (als ik daar kom) vraag ik het altijd. Heb prijzen tussen 350 en 3500 aangeboden gekregen.
Oke. Maar je hebt dus geen ervaringen met de aanbieding die je via de online check in krijgt? En is dat aanbod dat je kreeg voor een enkele reis of een retour?
  maandag 29 augustus 2016 @ 08:51:52 #43
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_164932253
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 06:07 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Ik heb dit jaar slechts een keer met CZ gevlogen, dus verre van een expert, maar ik was gewoon benieuwd.

En ik vind dit ook wel een beetje een indianenverhaal, alsof taxiën met een kist geen geld kost. :') En een airport kan oprecht ook druk zijn, DXB duurt het ook gerust nog 45-60 minuten vanaf het moment dat je al voor de kust hangt totdat je aan een gate staat...

Daarnaast doet elke airline aan (agressief) overboeken, maar dan alsnog is het gunstiger als de meeste mensen gewoon hun vlucht halen. Niemand geniet ervan om honderden passagiers verspreid over je netwerk ergens te hebben staan...

[..]

Uitstekend argument. :') Zeker hun A380 lijkt mij uitermate oncomfortabel... Ze vliegen niet met Tupolevs ofzo, het is geen Air Koryo. :D

Slechtere connectie lijkt mij het voornaamste argument tegen CZ, maar ook met EK of EY duurt het gewoon 27.5 uur...

Ik zou zelf het geld besparen, aangezien de vraagsteller op een budget reist. Ondersteuning van reisbureaus is niet gegarandeerd beter dan die van maatschappijen zelf en flextickets zijn in principe overbodig voor vakantietripjes, je moet je vertrek wel enigszins kunnen plannen, desnoods een dagje eerder terug ri. vertrekpunt om wat meer buffer te hebben.
Als je je goed inleest is het reisbureau 1 partij waar je onenigheid mee kan hebben minder.

Verhalen als rond taxien is onzin van de bovenste plank. Zo'n maatschappij heeft er nul komma nul problemen mee om van landingsbaan rechtstreeks naar gate (indien mogelijk) te rijden waardoor je een verloren gewaande connectie toch nog fysiek kan halen. Om vervolgens bij checkin aan te geven dat je al bent uitgecheckt vanwege je vertraagde inbound vlucht. Op dezelfde manier kun je ook met een auto bij het uitstappen worden opgehaald om toch nog je verbinding te halen.

CZ niet westers noemen is terecht, maar je alternatief is EK ;)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 29 augustus 2016 @ 08:53:22 #44
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_164932272
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 08:49 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Oke. Maar je hebt dus geen ervaringen met de aanbieding die je via de online check in krijgt? En is dat aanbod dat je kreeg voor een enkele reis of een retour?
AB (mijn voorkeursmaatschappij) doet die niet via de app, bij BA zijn die duurder dan aan het 'loket'.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_164933755
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 06:07 schreef DeeBee het volgende:

[..]
En ik vind dit ook wel een beetje een indianenverhaal, alsof taxiën met een kist geen geld kost. :')
Het ging dan ook niet om taxiën met de kist, maar ze zouden wel even met een busje naar de juiste gate gereden worden om hun aansluiting te halen. Ze hebben vervolgens alle hoeken van het vliegveld gezien en aan het eind van de toeristische route was de uitkomst dat het vliegtuig weg was en zij nog op de luchthaven stonden.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 29 augustus 2016 @ 18:16:09 #46
414785 sirdanilot
pi_164944184
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 08:49 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Oncomfortabel heeft meerdere dimensies. Ik heb met diverse Chinese maatschappijen gevlogen en altijd een onprettige ervaring gehad. Dat had zeer weinig met de technische staat van het vliegtuig of het comfort van de stoelen te maken, maar meer met het gedrag van de overige passagiers. Dingen zoals mensen die tijdens het taxiën weigeren te gaan zitten, halverwege de vlucht stoelendansen uitvoeren met de 20-koppige familie, luid debatteren wanneer de overige passagiers willen slapen. En dan de gebruikelijke cultuurverschillen zoals het boeren en ruften. Het eten is trouwens ook niet om over naar huis te schrijven. Het is maar waar je 300¤ op wilt besparen, mij niet gezien.
TS is nog best jong (nooit alleen ver geweest) en gaat backpacken. Je denkt toch niet serieus dat 300 euro extra uitgeven voor een vlucht met een maatschappij die een iets beter imago heeft, ook maar een realistische optie is in zijn situatie?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 29 augustus 2016 @ 18:29:24 #47
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_164944450
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 18:16 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

TS is nog best jong (nooit alleen ver geweest) en gaat backpacken. Je denkt toch niet serieus dat 300 euro extra uitgeven voor een vlucht met een maatschappij die een iets beter imago heeft, ook maar een realistische optie is in zijn situatie?
Of dat je premium betaalt voor KLM en dat je alsnog naast een onverzorgde idioot met overgewicht zit en een vliegtuig vol Nederlanders :r
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_164944569
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 18:16 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

TS is nog best jong (nooit alleen ver geweest) en gaat backpacken. Je denkt toch niet serieus dat 300 euro extra uitgeven voor een vlucht met een maatschappij die een iets beter imago heeft, ook maar een realistische optie is in zijn situatie?
Aangezien hij het overweegt, zal het best een optie zijn he?

Trouwens, ik heb een nieuwe methode om edreams te rippen. Het lukt me nu om vluchten voor een negatief bedrag te boeken..
pi_164945050
quote:
10s.gif Op maandag 29 augustus 2016 18:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

Aangezien hij het overweegt, zal het best een optie zijn he?

Trouwens, ik heb een nieuwe methode om edreams te rippen. Het lukt me nu om vluchten voor een negatief bedrag te boeken..
Je krijgt geld toe? :D
  User die het meest klaagt 2022 maandag 29 augustus 2016 @ 18:56:20 #50
414785 sirdanilot
pi_164945118
quote:
10s.gif Op maandag 29 augustus 2016 18:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

Aangezien hij het overweegt, zal het best een optie zijn he?

Trouwens, ik heb een nieuwe methode om edreams te rippen. Het lukt me nu om vluchten voor een negatief bedrag te boeken..
Hoe? Of hou je dit liever geheim? Mag ook in een privé bericht in dat geval.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 maandag 29 augustus 2016 @ 18:57:05 #51
414785 sirdanilot
pi_164945141
Ik zat namelijk te twijfelen om nog eens een keertje naar Budapest te gaan, maar als ik er geld voor toe krijg is de knoop snel doorgehakt :D
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_164945251
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 18:57 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zat namelijk te twijfelen om nog eens een keertje naar Budapest te gaan, maar als ik er geld voor toe krijg is de knoop snel doorgehakt :D
Het is zeker een goeie manier om je ticket op een onverwachts moment geannuleerd te krijgen! :P
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 29 augustus 2016 @ 20:30:35 #53
414785 sirdanilot
pi_164947875
Heb je één of andere promotiecode nodig, yreal? Ik krijg de prijzen niet lager dan gewoon met entropay.

Sowieso is het hele entropay gebeuren niet echt een 'hack' maar is gewoon een feature die e dreams aanbiedt, ze verkopen de vluchten gewoon voor iets minder dan dat het eigenlijk kost en dat verdienen ze elders weer terug (cancellation/change fees, extra verzekeringen die ze aanbieden, credit card fees etc.). En denk dat ze ook wel iets verdienen aan entropay (misschien speculeren die met het geld of zo? geen idee).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 29 augustus 2016 @ 21:09:22 #54
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_164949277
Hoe is het nu op Schiphol ivm drukte/ tijd inchecken? We vliegen vrijdag naar Hong Kong en moeten vanuit Den Bosch rijden waar we normaal een uur over doen. Wat raden jullie nu aan? We vliegen rond 13.10 uur.
pi_164950735
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 21:09 schreef egelhond het volgende:
Hoe is het nu op Schiphol ivm drukte/ tijd inchecken? We vliegen vrijdag naar Hong Kong en moeten vanuit Den Bosch rijden waar we normaal een uur over doen. Wat raden jullie nu aan? We vliegen rond 13.10 uur
Zelfde vraag, ik vlieg vrijdag om 10u naar de uk met alleen handbagage, dan is 8h30 @ Schiphol toch prima? Er wordt gevlogen met easyJet
Don't trust anyone else!
Trust me!
  maandag 29 augustus 2016 @ 21:51:24 #56
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_164950936
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 01:28 schreef Feyenoordlife het volgende:
Één uur overstaptijd op Istanbul Ataturk bij een internationale aansluiting, reizend met enkel handbagage, is dat een beetje te doen?
Is het in één ticket geboekt met mijn vrienden van Turkish Airlines?

Want in dat geval kan je het risico nemen, en men boekt je over op een volgende vlucht mocht je de aansluiting niet halen, maak je nog aanspraak op de EU regeling ook als de volgende vlucht een flink aantal uur later gaat.

Persoonlijk is 1 uur op Attaturk wat aan de krappe kant, op zich duurt het proces in het terminal niet zo heel lang, en is juist een internationale aansluiting sneller dan een domestic aansluiting omdat je geen paspoortcontrole hebt en enkel de transit security check, en ik zie nou nooit echt rijen.
Het probleem zit hem in het feit dat je voor de landing nog wel in een wachtrij in de lucht terecht kan komen, en ook na de landing kan het, als jouw toestel een niet zo'n fijne gate toegewezen hebt gekregen en veel vertrekkende vliegtuigen waar je steeds op moet wachten voor je verder kan taxiën, erg lang duren voor je bij de gate bent, mijn record staat op 45 minuten, terwijl de snelste binnen 4 minuten was.
Dan moet e.e.a. aangesloten worden, en afhankelijk van de plek waar je in het toestel zit duurt het ook nog wel even voor je buiten staat, of erger, je kan met de bus, wat ook weer extra minuten kost.

Aan de andere kant, Athene - Istanboel - Kiev, met Aegean, kon ik bij aankomst in Istanbul direct de internationale terminal inlopen en was er geen aanvullende controle, er was kennelijk wel iets random door de politie, maar ik voldoe niet aan het profiel en kon ongehinderd verder en had ik van de 1,5 uur er nog 1 uur en 25 minuten over...

Mochten het 2 afzonderlijke maatschappijen zijn, online inchecken doen niet alle maatschappijen aan, althans, niet het verkrijgen van een boarding pass, en het verkrijgen van boarding passen in transit is beperkt tot Pegasus en Turkish Airlines, naast 1x immigratie, 1x emigratie, security en het verkrijgen van je boarding pass heb je, zelfs als je wat assertief de beste rij zoekt bij binnenkomst als je vooraan een vliegtuig zit ook nog wel wat tijd nodig dat het eigenlijk nagenoeg onmogelijk is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 29 augustus 2016 @ 21:55:45 #57
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_164951124
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 21:46 schreef groggy het volgende:

[..]

Zelfde vraag, ik vlieg vrijdag om 10u naar de uk met alleen handbagage, dan is 8h30 @ Schiphol toch prima? Er wordt gevlogen met easyJet
Mijn persoonlijke stelregel is uiterlijk 60 minuten voor vertrek door security en paspoortcontrole.

De tijden van 10:00 uur is vooral druk met passagiers in de departure wave van KLM, kijk maar eens naar de rijen bij de check in, en die van 13.10 uur nog met wat vertrekkende vliegtuigen naar verdere bestemmingen.
Dan is in principe dat uur op sommige momenten misschien nog wat weinig als ik de rijen bekijk, al heb ik dan weer het voordeel dat ik tegenwoordig altijd via de priority controle kan waardoor ik niet echt een wachtrij heb voor de beveiliging, maar bij de paspoortcontrole ontstaat wel eens een opstopping.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_164951203
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 21:51 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Is het in één ticket geboekt met mijn vrienden van Turkish Airlines?

Want in dat geval kan je het risico nemen, en men boekt je over op een volgende vlucht mocht je de aansluiting niet halen, maak je nog aanspraak op de EU regeling ook als de volgende vlucht een flink aantal uur later gaat.

Persoonlijk is 1 uur op Attaturk wat aan de krappe kant, op zich duurt het proces in het terminal niet zo heel lang, en is juist een internationale aansluiting sneller dan een domestic aansluiting omdat je geen paspoortcontrole hebt en enkel de transit security check, en ik zie nou nooit echt rijen.
Het probleem zit hem in het feit dat je voor de landing nog wel in een wachtrij in de lucht terecht kan komen, en ook na de landing kan het, als jouw toestel een niet zo'n fijne gate toegewezen hebt gekregen en veel vertrekkende vliegtuigen waar je steeds op moet wachten voor je verder kan taxiën, erg lang duren voor je bij de gate bent, mijn record staat op 45 minuten, terwijl de snelste binnen 4 minuten was.
Dan moet e.e.a. aangesloten worden, en afhankelijk van de plek waar je in het toestel zit duurt het ook nog wel even voor je buiten staat, of erger, je kan met de bus, wat ook weer extra minuten kost.

Aan de andere kant, Athene - Istanboel - Kiev, met Aegean, kon ik bij aankomst in Istanbul direct de internationale terminal inlopen en was er geen aanvullende controle, er was kennelijk wel iets random door de politie, maar ik voldoe niet aan het profiel en kon ongehinderd verder en had ik van de 1,5 uur er nog 1 uur en 25 minuten over...

Mochten het 2 afzonderlijke maatschappijen zijn, online inchecken doen niet alle maatschappijen aan, althans, niet het verkrijgen van een boarding pass, en het verkrijgen van boarding passen in transit is beperkt tot Pegasus en Turkish Airlines, naast 1x immigratie, 1x emigratie, security en het verkrijgen van je boarding pass heb je, zelfs als je wat assertief de beste rij zoekt bij binnenkomst als je vooraan een vliegtuig zit ook nog wel wat tijd nodig dat het eigenlijk nagenoeg onmogelijk is.
Ik ben van plan Valencia-Istanbul-Odessa te boeken, inderdaad bij Turkish Airlines. Landing op Ataturk staat gepland om 18:10, vertrek richting Odessa om 19:15.
  maandag 29 augustus 2016 @ 22:07:01 #59
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_164951590
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 21:57 schreef Feyenoordlife het volgende:

[..]

Ik ben van plan Valencia-Istanbul-Odessa te boeken, inderdaad bij Turkish Airlines. Landing op Ataturk staat gepland om 18:10, vertrek richting Odessa om 19:15.
Ik zou het in dit geval gewoon boeken, mocht je de aansluitende vlucht niet halen, er gaat een Ukrainian Airlines vlucht (ook met TK vluchtnummers) waarop je over geboekt kan worden.
Die vlucht vertrekt om 23.XX en is de minst populair vlucht door deze relatieve graftijden waardoor er normaliter wel een stoel vrij moet zijn.
Nu is Ukrainian Airlines geen Turkish Airlines, verre van dat, maar het is een vlucht van een uurtje en je hebt dan zelfs recht op EU compensatie bij eventuele vertragingen,.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_164955779
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 18:54 schreef DonJames het volgende:

[..]

Je krijgt geld toe? :D
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 18:56 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Hoe? Of hou je dit liever geheim? Mag ook in een privé bericht in dat geval.
Edreams app, zoeken naar vluchten onder de 10 euro en dan APP10 gebruiken. Groningen gdansk op 24 okt bijv.
pi_164956159
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 21:46 schreef groggy het volgende:

[..]

Zelfde vraag, ik vlieg vrijdag om 10u naar de uk met alleen handbagage, dan is 8h30 @ Schiphol toch prima? Er wordt gevlogen met easyJet
Ja red je wel, als dat betekent dat je om 8:30 Schiphol binnenstapt ten minste, in plaats van dat je ergens op een verre parkeerplaats staat. :P Je moet naar de H-gates, gewoon heen gaan zodra je op Schiphol bent. (Ze willen je nog wel eens laten wachten in Lounge 3, maar dat heeft echt geen nut.)
pi_164959739
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 21:09 schreef egelhond het volgende:
Hoe is het nu op Schiphol ivm drukte/ tijd inchecken? We vliegen vrijdag naar Hong Kong en moeten vanuit Den Bosch rijden waar we normaal een uur over doen. Wat raden jullie nu aan? We vliegen rond 13.10 uur.
Ik ben nu op Schiphol
Baggage afgeven voor een vlucht naar Toronto was zo gebeurd

En handbagage controle enzo duurde misschien iets van 15 min
pi_164959797
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 17:31 schreef Giel26 het volgende:

[..]

Met Emirates is het 3 uur korter, stap ik 1 keer over op Dubai. Met China Southern is het dus wat langer en stap ik over in Gangzhou. Qua uren verschilt het dus inderdaad niet super veel, maar heb veel goede verhalen gehoord over Emirates.

[..]

Ik zie natuurlijk wel een beetje op tegen de lange vlucht (27-31 uur), maar dat is ook een van de redenen waarom Emirates wel een beetje mijn voorkeur geniet. Denk jij dat het niet veel gaat uitmaken met welke maatschappij ik vlieg?
Nee, dat maakt geen fuck uit

Het maakt pas verschil als je klasse hoger gaat zitten
pi_164959808
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 11:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nee, dat maakt geen fuck uit

Het maakt pas verschil als je klasse hoger gaat zitten
Is dit de echte?
pi_164959824
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 11:09 schreef MCH het volgende:

[..]

Is dit de echte?
Er is maar 1 KnutdeIJsbeer
pi_164959831
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 11:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Er is maar 1 KnutdeIJsbeer
*O*
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:22:27 #67
414785 sirdanilot
pi_164959960
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 00:47 schreef Yreal het volgende:

[..]

[..]

Edreams app, zoeken naar vluchten onder de 10 euro en dan APP10 gebruiken. Groningen gdansk op 24 okt bijv.
Boek dan, en vertel ons wat er gebeurt.

Of je een gratis vlucht krijgt, of ze onraad ruiken en de boel cancellen, of dat je daadwerkelijk geld toe krijgt op je credit card (dat laatste lijkt me wel heel onwaarschijnlijk maar wie weet, haha)

Ik ga de code eerst even gebruiken om nog wat geld af te schaven van mijn ticket naar budapest.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_164963151
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 11:22 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Boek dan, en vertel ons wat er gebeurt.

Of je een gratis vlucht krijgt, of ze onraad ruiken en de boel cancellen, of dat je daadwerkelijk geld toe krijgt op je credit card (dat laatste lijkt me wel heel onwaarschijnlijk maar wie weet, haha)

Ik ga de code eerst even gebruiken om nog wat geld af te schaven van mijn ticket naar budapest.
code is herhaalbaar. Heb geboekt, gewoon overal bevestigd.
pi_164963207
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 00:47 schreef Yreal het volgende:

[..]

[..]

Edreams app, zoeken naar vluchten onder de 10 euro en dan APP10 gebruiken. Groningen gdansk op 24 okt bijv.
Gdansk, toffe stad!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_164963619
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 14:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Gdansk, toffe stad!
sowieso. En met deze methode kan het dus gratis. _O_
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:29:49 #71
414785 sirdanilot
pi_164966158
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 14:00 schreef Yreal het volgende:

[..]

code is herhaalbaar. Heb geboekt, gewoon overal bevestigd.
De code werkt

Alleen krijg ik via de app geen lage prijzen dmv ebtropay. Alleen met een MasterCard debit Card en die heb ik niet.

Enig idee ?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_164966465
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 16:29 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

De code werkt

Alleen krijg ik via de app geen lage prijzen dmv ebtropay. Alleen met een MasterCard debit Card en die heb ik niet.

Enig idee ?
Dat is prepaid mastercard, ergo, entropay achtige toestanden.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:47:40 #73
414785 sirdanilot
pi_164966516
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 16:45 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat is prepaid mastercard, ergo, entropay achtige toestanden.
Maat ebtropay is van Visa en niet van MasterCard.

En die debitastercard is een betaalde fysieke kaart ipv online zoals entropay
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_164966570
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 16:47 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Maat ebtropay is van Visa en niet van MasterCard.

En die debitastercard is een betaalde fysieke kaart ipv online zoals entropay
Ga nou niet arrogant lopen doen als ik je vraag beantwoord. Als ze om mastercard debit vragen, volstaat een online mastercard, van sites zoals entropay. Dat, of een fysieke prepaid, maar dat heb ik niet kunnen testen. Tevens is entropay niet van visa. En entropay verstrekt wel degelijk mastercards.

Ik leer je weer gratis vliegtrucs, maar de dankbaarheid is weer ver te zoeken...
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:53:04 #75
414785 sirdanilot
pi_164966617
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 16:50 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ga nou niet arrogant lopen doen als ik je vraag beantwoord. Als ze om mastercard debit vragen, volstaat een online mastercard, van sites zoals entropay. Dat, of een fysieke prepaid, maar dat heb ik niet kunnen testen. Tevens is entropay niet van visa. En entropay verstrekt wel degelijk mastercards.

Ik leer je weer gratis vliegtrucs, maar de dankbaarheid is weer ver te zoeken...
Oh begrijpe niet verkeerd ik ben heel dankbaar hoor. Ik reageer kortaf vanwege mijn telefoon.

Ik zal straks even via ebtropay proberen. Via mijn fysieke creditcard lukte het niet.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_164966732
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 16:53 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Oh begrijpe niet verkeerd ik ben heel dankbaar hoor. Ik reageer kortaf vanwege mijn telefoon.

Ik zal straks even via ebtropay proberen. Via mijn fysieke creditcard lukte het niet.
Nee klopt. Er zijn weet ik veel sites die net als entropay ook credit cards verstrekken. Daar moet je er eentje vandaan hebben.Ik had er eentje van een vriendin van NET+.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 30 augustus 2016 @ 17:08:04 #77
414785 sirdanilot
pi_164966857
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 16:59 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nee klopt. Er zijn weet ik veel sites die net als entropay ook credit cards verstrekken. Daar moet je er eentje vandaan hebben.Ik had er eentje van een vriendin van NET+.
Ebtropay pakte hij niet helaas

Zal nog eens wat googelen maar anders maar zonder kortingscode helaas
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_164966929
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 17:08 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ebtropay pakte hij niet helaas

Zal nog eens wat googelen maar anders maar zonder kortingscode helaas
Nee, want je moet dus mastercard debit hebben. En je hebt blijkbaar een visa..
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:27:19 #79
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_164969681
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 11:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nee, dat maakt geen fuck uit

Het maakt pas verschil als je klasse hoger gaat zitten
Nou Knut, de zit in een A380 van Emirates in economy is echt beter dan in welk ander toestel dan ook waar ik ooit mee gevlogen heb.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  PR/Manusje van alles dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:40:45 #80
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_164970049
Zijn er hier mensen die wel eens een (grote) hond mee hebben laten vliegen via Schiphol,/ (KLM),?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:08:46 #81
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_164970768
quote:
5s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 19:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Zijn er hier mensen die wel eens een (grote) hond mee hebben laten vliegen via Schiphol,/ (KLM),?
Nee, maar die gaat in het ruim. Schoothondjes mogen wel mee in de cabine,
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_164975605
quote:
5s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 19:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Zijn er hier mensen die wel eens een (grote) hond mee hebben laten vliegen via Schiphol,/ (KLM),?
Wel een nijlpaard, maar die zat gewoon naast me.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  PR/Manusje van alles woensdag 31 augustus 2016 @ 08:07:09 #83
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_164980678
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 20:08 schreef static het volgende:

[..]

Nee, maar die gaat in het ruim. Schoothondjes mogen wel mee in de cabine,
Hij denkt zelf wel een schoothondje te zijn. Maar met 25 kilo is hij dat denk ik net net. :7

Had inderdaad op de website van KLM al wat gelezen. Ging mij om de details, kosten en logistiek bijvoorbeeld. Vraag staat ook al open bij het reisbureau. *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 22:13 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Wel een nijlpaard, maar die zat gewoon naast me.
:') :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 31 augustus 2016 @ 10:00:53 #84
414785 sirdanilot
pi_164981770
Bedenk dat er een kleine kans is dat je hond overlijdt inb het laadruim was laatst nog op het nieuws , om onbekende redenen alle dieren in het laadruim overleden. Wellicht zuurstof gebrek.

Ik zou alleen reizen met een dier als ik ging emigreren of zo. Niet om gewoon even op vakantie bij me te hebben.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_164998344
Ik vlieg morgen met Wizzair vanaf Eindhoven naar Sofia. Vanmiddag heb ik ingecheckt, echter zie ik dat op m'n boardingpass staat "Non EU/EEA", terwijl bij mijn medepasagiers staat "EU/EEA". Bij hen staat ook "NL " voor hun paspoortnummer.

Waarschijnlijk is er iets misgegaan bij het inchecken. Iemand een idee of dit tot problemen gaat leiden? Kan ik dit het beste melden bij de balie bij de gate?
  woensdag 31 augustus 2016 @ 23:25:21 #86
286575 Roces18
Chef de party
pi_164999366
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 23:00 schreef _superboer_ het volgende:
Ik vlieg morgen met Wizzair vanaf Eindhoven naar Sofia. Vanmiddag heb ik ingecheckt, echter zie ik dat op m'n boardingpass staat "Non EU/EEA", terwijl bij mijn medepasagiers staat "EU/EEA". Bij hen staat ook "NL " voor hun paspoortnummer.

Waarschijnlijk is er iets misgegaan bij het inchecken. Iemand een idee of dit tot problemen gaat leiden? Kan ik dit het beste melden bij de balie bij de gate?
Van wat ik weet letten ze alleen op je voor en achternaam (bij het inchecken).
Enige die misschien moeilijk zou doen is de douane maar dat zal wel meevallen. Anders neem je toch contact op met wizzair
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_164999485
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 23:25 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Van wat ik weet letten ze alleen op je voor en achternaam (bij het inchecken).
Enige die misschien moeilijk zou doen is de douane maar dat zal wel meevallen. Anders neem je toch contact op met wizzair
Bedankt voor je reactie! Het zou mooi zijn als ze inderdaad alleen daar naar kijken. Wizzair zegt echter wel op hun site dat Non-EU passengers naar de balie moeten komen om hun documenten te laten checken (visa en dergelijke), waarschijnlijk krijgen ze bij het inchecken dus wel een soort waarschuwing als het een Non-EU passenger is.

Het jammere met Wizzair is dat de klantenservice 90 cent/minuut kost. Had al gebeld en kreeg toen te horen dat het wegens drukte ook nog eens langer kon duren, daarom dus maar opgehangen.
  donderdag 1 september 2016 @ 03:37:37 #88
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165002805
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 23:25 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Van wat ik weet letten ze alleen op je voor en achternaam (bij het inchecken).
Enige die misschien moeilijk zou doen is de douane maar dat zal wel meevallen. Anders neem je toch contact op met wizzair
De douane? :N
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_165003952
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 03:37 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

De douane? :N
haha ik had niet gelezen dat die naar bulgarije ging
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 1 september 2016 @ 09:57:25 #90
62913 Blik
The one and Only!
pi_165004754
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 23:28 schreef _superboer_ het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie! Het zou mooi zijn als ze inderdaad alleen daar naar kijken. Wizzair zegt echter wel op hun site dat Non-EU passengers naar de balie moeten komen om hun documenten te laten checken (visa en dergelijke), waarschijnlijk krijgen ze bij het inchecken dus wel een soort waarschuwing als het een Non-EU passenger is.

Het jammere met Wizzair is dat de klantenservice 90 cent/minuut kost. Had al gebeld en kreeg toen te horen dat het wegens drukte ook nog eens langer kon duren, daarom dus maar opgehangen.
Lekker belangrijk wat er op de boarding pass staat, je hebt toch een NL paspoort... Zou me er niet druk over maken en zien wat er gebeurt.
pi_165005881
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 09:11 schreef Roces18 het volgende:

[..]

haha ik had niet gelezen dat die naar bulgarije ging
All ging hij of zij naar Amerika, dan nog heeft de douane er niks mee van doen. Maar goed, zelfs de Telegraaf gebruikt het woord douane valselijk voor de beambten van de Koninklijke Marechaussee, die in NL de grensbewaking verzorgen. De douane hoort bij de belastingdienst en gaat over het importeren van goedkope sigaretten, valse merk T-shirts, smokkel van pilletjes en zo meer.
Betweter-modus, ik weet het, maar vaak krijgen de douane dan wel de handbagagecontroleurs dan wel de KMar de schuld van allerlei overlast voor reizigers zonder dat de betreffende dienst er iets mee van doen heeft.
It's not a lie, if you believe
  donderdag 1 september 2016 @ 11:01:50 #92
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_165005941
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 09:57 schreef Blik het volgende:

[..]

Lekker belangrijk wat er op de boarding pass staat, je hebt toch een NL paspoort... Zou me er niet druk over maken en zien wat er gebeurt.
Mwa, bij maatschappijen als RyanAir en Wizz moet je als Non-EEA/EU paspoorthouder eerst vooraf je reisdocumenten laten keuren en een stempel halen. Als je een heel erg zure gate-agent hebt dan kunnen ze je het instappen weigeren omdat je verzaakt hebt een stempel te halen.
  donderdag 1 september 2016 @ 11:04:57 #93
62913 Blik
The one and Only!
pi_165006007
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 11:01 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Mwa, bij maatschappijen als RyanAir en Wizz moet je als Non-EEA/EU paspoorthouder eerst vooraf je reisdocumenten laten keuren en een stempel halen. Als je een heel erg zure gate-agent hebt dan kunnen ze je het instappen weigeren omdat je verzaakt hebt een stempel te halen.
Dat is leuk, maar als hij gewoon een NL paspoort heeft is dat natuurlijk niet van toepassing
  donderdag 1 september 2016 @ 11:08:08 #94
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_165006055
Natuurlijk is dat niet van toepassing met een NL paspoort, maar bij het personeel van de genoemde maatschappijen kan ik me levendig inbeelden hoe strikt ze omgaan met wat er op de boarding pass staat
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 1 september 2016 @ 11:50:48 #95
414785 sirdanilot
pi_165006853
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 11:01 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Mwa, bij maatschappijen als RyanAir en Wizz moet je als Non-EEA/EU paspoorthouder eerst vooraf je reisdocumenten laten keuren en een stempel halen. Als je een heel erg zure gate-agent hebt dan kunnen ze je het instappen weigeren omdat je verzaakt hebt een stempel te halen.
Dan ga je toch even langs de incheckbalie om te vragen hoe en wat (die heeft wizz air gewoon net als andere maatschappijen).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_165018262
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 11:08 schreef MartijnUK het volgende:
Natuurlijk is dat niet van toepassing met een NL paspoort, maar bij het personeel van de genoemde maatschappijen kan ik me levendig inbeelden hoe strikt ze omgaan met wat er op de boarding pass staat
Nu is dit zeker correct wat je zegt, maar zijn ze in Eindhoven een model aan het testen zoals ook op Frankfurt van toepassing is, namelijk automatische gates waarbij alleen de boarding pass gescand hoeft te worden bij het instappen en dan vindt er geen handmatige controle plaats op naam op het reisdocument.
Nu is dit op dit moment alleen bij gate 5 actief, maar men wil dit systeem uitbreiden ook naar de niet Schengen zone... Ik vroeg mij af hoe happig de low cost maatschappij op dit soort ontwikkelingen is, want nu is het eigenlijk wel heel makkelijk om aan boord te komen. (Aan de andere kant met KLM vanaf Amsterdam binnen Schengen kijken ze ook niet en bij Lufthansa in Duitsland is er binnen Europa ook geen controle ID).

Dat gezegd hebbende, op de terugweg in Polen wilde een medewerkster mij de toegang weigeren omdat mijn ID card de volgende dag af zou lopen. Zucht, dat koste mij weer een supervisor die gelukkig wel inzag dat A mijn ID card op het moment van aanbieden geldig was, en B dat ik in Nederland nimmer geweigerd kan worden met mijn NL ID, ook niet als deze verlopen is, als er al een controle plaats vindt.
Nu had ik wel een Paspoort bij mij, maar ik ben principieel in dat opzicht, en ik escaleer dit soort zaken ter lering ende vermaak.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_165057289
Als ik vanaf Schiphol naar Azië vlieg met een overstap binnen Europa, geldt dan het advies van 2 of van 3 uur van te voren aanwezig zijn?
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 3 september 2016 @ 15:36:01 #98
414785 sirdanilot
pi_165057725
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 15:02 schreef vuvuzela het volgende:
Als ik vanaf Schiphol naar Azië vlieg met een overstap binnen Europa, geldt dan het advies van 2 of van 3 uur van te voren aanwezig zijn?
Anderhalf uur - 2 uur is echt ruim zat hoor. Uurtje zou ook kunnen maar raad ik niet aan als je baggage hebt.

Maar het hangt er ook vanaf van waar je moet komen. Ik vertrek vaak 2 a 3 uur voor vertrek want vaak zijn erp roblemen met de treinen rondom schiphol of dat soort dingen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 4 september 2016 @ 05:58:23 #99
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165073524
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:15 schreef ozzietukker het volgende:

[..]


Dat gezegd hebbende, op de terugweg in Polen wilde een medewerkster mij de toegang weigeren omdat mijn ID card de volgende dag af zou lopen. Zucht, dat koste mij weer een supervisor die gelukkig wel inzag dat A mijn ID card op het moment van aanbieden geldig was, en B dat ik in Nederland nimmer geweigerd kan worden met mijn NL ID, ook niet als deze verlopen is, als er al een controle plaats vindt.
Nu had ik wel een Paspoort bij mij, maar ik ben principieel in dat opzicht, en ik escaleer dit soort zaken ter lering ende vermaak.
Wat moet het toch een genot zijn om achter Ozzietukker in de rij te staan bij het boarden. Ik weet met een aan zekerheid grenznde waarschijnlijkheid dat je bij het boarden in Amerika direct al je principes overboord zet ;)

Je zou eigenlijk ooit eens een keer tegen de verkeerde aan moeten lopen met je principes en even een paar uur in een onderzoekkamertje alleen achtergelaten moeten worden. Wedden dat je het dan de volgende keer niet meer doet, ondanks je principes?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 4 september 2016 @ 06:06:23 #100
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165073534
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 15:02 schreef vuvuzela het volgende:
Als ik vanaf Schiphol naar Azië vlieg met een overstap binnen Europa, geldt dan het advies van 2 of van 3 uur van te voren aanwezig zijn?
Ligt een beetje aan de dag en het tijdstip waarop je vliegt. Indien erg druk, en zonder priority, kan het zomaar zijn dat de check-in en security bij elkaar tot één uur in beslag nemen wanneerje pech hebt. Waarom voor zo'n lange reis dan enig risico nemen? Maar om je vraag te beantwoorden, ja het advies is om op tijd aanwezig te zijn. En omdat we niet weten met welke maatschappij je vanaf AMS vliegt, ook geen idee hoeveel check-in balies er gemiddeld open zijn.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_165077082
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 05:58 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Wat moet het toch een genot zijn om achter Ozzietukker in de rij te staan bij het boarden. Ik weet met een aan zekerheid grenznde waarschijnlijkheid dat je bij het boarden in Amerika direct al je principes overboord zet ;)

Je zou eigenlijk ooit eens een keer tegen de verkeerde aan moeten lopen met je principes en even een paar uur in een onderzoekkamertje alleen achtergelaten moeten worden. Wedden dat je het dan de volgende keer niet meer doet, ondanks je principes?
Niks mis met vliegveldpersoneel de regels laten leren. Binnen de EU bestaat er helemaal geen "moet nog x maanden geldig zijn" horseshit. Geldig is geldig.

Ik neem aan dat hij in de VS zou weten dat die onzin daar dan weer wel bestaat. Al heb ik ook geruchten gehoord dat de EU verklaard heeft dat paspoorten officieel nog drie maanden na verloopdatum geldig zijn om zo de 6-maanden eis van bepaalde landen te omzeilen. Maar daar heb ik geen bron van..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_165077270
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 05:58 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Wat moet het toch een genot zijn om achter Ozzietukker in de rij te staan bij het boarden. Ik weet met een aan zekerheid grenznde waarschijnlijkheid dat je bij het boarden in Amerika direct al je principes overboord zet ;)

Je zou eigenlijk ooit eens een keer tegen de verkeerde aan moeten lopen met je principes en even een paar uur in een onderzoekkamertje alleen achtergelaten moeten worden. Wedden dat je het dan de volgende keer niet meer doet, ondanks je principes?
Je moet het onderscheid tussen een recht en een gunst weten.

Als je naar Amerika vliegt, dan is het een gunst van hen om je toe te laten. Een ESTA garandeert niks. De grensbewaker neemt uiteindelijk de beslissing of je het land in mag dus dan kan je maar beter een beetje vriendelijk zijn en meewerken.

Binnen de EU is het anders. Daar heb je gewoon rechten en kun je dus ook moeilijk doen om je rechten op te eisen.
pi_165137370
We vliegen eind deze week naar LA toe, met één tussenstop in Engeland. Vliegtuig vertrekt om 07:10 vanaf Schiphol. Is 05:00 op Schiphol dan op tijd of niet ? Tickets print ik de dag ervoor al uit met online inchecken ?
pi_165137568
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 21:42 schreef Meike26 het volgende:
We vliegen eind deze week naar LA toe, met één tussenstop in Engeland. Vliegtuig vertrekt om 07:10 vanaf Schiphol. Is 05:00 op Schiphol dan op tijd of niet ? Tickets print ik de dag ervoor al uit met online inchecken ?
Als alles goed gaat dan kan het. Dat zegt wel genoeg toch?
pi_165137665
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 21:42 schreef Meike26 het volgende:
We vliegen eind deze week naar LA toe, met één tussenstop in Engeland. Vliegtuig vertrekt om 07:10 vanaf Schiphol. Is 05:00 op Schiphol dan op tijd of niet ? Tickets print ik de dag ervoor al uit met online inchecken ?
Als je om 5:00 uur op Schiphol bent is het geen enkel probleem.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_165138186
Goed om te weten.. we zetten de auto rond 4:45 op de parking neer.. dus moeten we rond 5:00 wel op Schiphol zijn.. :)
Kwam er eerder vanavond achter dat Irritatie100 hier precies zelfde vlucht had 2 maanden geleden. Met een kleine Airbus naar Engeland en daar met een A380 naar LA 8-)
  dinsdag 6 september 2016 @ 23:29:49 #107
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165142093
waarom ga je niet gewoon eerder?

4:45 parking
4:50 parkeerplek gevonden
5:01 naar bushalte gelopen, bus van 05:00 gemist
5:15 volgende bus
5:30 terminal
5:45 checkin balie, aansluiten in de rij
6:10 aan de beurt, ruzie maken waarom je zo laat bagage dropt
6:30 door security
6:45 gate is ver lopen, boarden met de laatste

Waarom doe je het jezelf aan?

Op zakenreis zou ik 05:30 parkeren, toch nog vlucht halen.
Prive zou ik rond 4:00 parkeren, ontbijten achter de security en beetje ontspannen voor de lange saaie vlucht. Zeker als ik geen veelvlieger zou zijn.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 6 september 2016 @ 23:32:35 #108
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165142153
Het is ook niet zo dat je om 4:45 wat beters te doen hebt... Je slaapt wat korter 's nachts en pakt nog een paar uurtjes op de vlucht. 2 a 3 uur naar westkust USA slapen, dat is ideaal voor de jetlag.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_165142687
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:32 schreef XL het volgende:
Het is ook niet zo dat je om 4:45 wat beters te doen hebt... Je slaapt wat korter 's nachts en pakt nog een paar uurtjes op de vlucht. 2 a 3 uur naar westkust USA slapen, dat is ideaal voor de jetlag.
Slapen op een vlucht lukt mij eigenlijk nooit. Zelfs toen ik naar Nieuw Zeeland vloog (12 + 13 uur) heb ik in totaal misschien net 2 uur geslapen.
Qua jetlag probeer ik (lukt helaas niet altijd) aan het eind van de middag, begin van de avond aan te komen. Als ik dan snel plat ga ben ik ook meteen gewend aan de nieuwe tijdzone.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kansenjongere op 07-09-2016 00:02:11 ]
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 7 september 2016 @ 00:18:18 #110
414785 sirdanilot
pi_165143048
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:54 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Slapen op een vlucht lukt mij eigenlijk nooit. Zelfs toen ik naar Nieuw Zeeland vloog (12 + 13 uur) heb ik in totaal misschien net 2 uur geslapen.
Qua jetlag probeer ik (lukt helaas niet altijd) aan het eind van de middag, begin van de avond aan te komen. Als ik dan snel plat ga ben ik ook meteen gewend aan de nieuwe tijdzone.
Ik snap dat nooit, van die mensen die niet van slapen houden. Ik slaap gemakkelijk 5 uur op een vlucht van 12 uur zo niet meer. Ik vind slapen het heerlijkste wat er is *O* *O*

Drink je wel genoeg alcohol voor en tijdens de vlucht?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 7 september 2016 @ 00:20:31 #111
414785 sirdanilot
pi_165143074
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:29 schreef XL het volgende:
waarom ga je niet gewoon eerder?

4:45 parking
4:50 parkeerplek gevonden
5:01 naar bushalte gelopen, bus van 05:00 gemist
5:15 volgende bus
5:30 terminal
5:45 checkin balie, aansluiten in de rij
6:10 aan de beurt, ruzie maken waarom je zo laat bagage dropt
6:30 door security
6:45 gate is ver lopen, boarden met de laatste

Waarom doe je het jezelf aan?

Op zakenreis zou ik 05:30 parkeren, toch nog vlucht halen.
Prive zou ik rond 4:00 parkeren, ontbijten achter de security en beetje ontspannen voor de lange saaie vlucht. Zeker als ik geen veelvlieger zou zijn.
Ze zeggen 5 uur op schiphol zijn. Dan neem ik aan dat ze daar de tijd die het kost om te parkeren en daadwerkelijk naar schiphol te gaan bij rekenen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_165143104
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 00:18 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik snap dat nooit, van die mensen die niet van slapen houden. Ik slaap gemakkelijk 5 uur op een vlucht van 12 uur zo niet meer. Ik vind slapen het heerlijkste wat er is *O* *O*

Drink je wel genoeg alcohol voor en tijdens de vlucht?
Het is geen kwestie van niet willen, maar opgevouwen in zo'n vliegtuigstoel lukt het me gewoon niet. Daar veranderen slaappillen, alcohol of andere zaken tot op heden helaas weinig aan.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 7 september 2016 @ 00:46:17 #113
414785 sirdanilot
pi_165143320
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 00:23 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het is geen kwestie van niet willen, maar opgevouwen in zo'n vliegtuigstoel lukt het me gewoon niet. Daar veranderen slaappillen, alcohol of andere zaken tot op heden helaas weinig aan.
Vind het altijd zo aanstellerig, mensen die alleen in hun eigen luxe bedje kunnen slapen.

Doe gewoon je ogen dicht en slaap denk ik altijd. Als je niet kunt slapen had je de slaap waarschijnlijk ook niet echt nodig.

Ik slaap in bus, trein, vliegtuig. Al is het een ryanair stoel waar je als een harmonica in opgevouwen zit.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_165143346
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 00:46 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Vind het altijd zo aanstellerig, mensen die alleen in hun eigen luxe bedje kunnen slapen.

Doe gewoon je ogen dicht en slaap denk ik altijd. Als je niet kunt slapen had je de slaap waarschijnlijk ook niet echt nodig.

Ik slaap in bus, trein, vliegtuig. Al is het een ryanair stoel waar je als een harmonica in opgevouwen zit.
Ik kan best op andere plaatsen slapen, maar in een vliegtuig lukt het me gewoon niet. Zal wel een gebrek aan ontspanning zijn, ik zie vliegen toch vooral als een noodzakelijk kwaad. De slaap niet nodig hebben is in ieder geval niet aan de orde, want zodra ik vervolgens op mijn hotelkamer ga liggen ben ik binnen no-time in slaap.
  woensdag 7 september 2016 @ 03:25:43 #115
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_165144129
Volgens mij is dat biologisch, ik kan ook zittend amper slapen. Ik heb ooit een busreis van 30 uur gedaan waarbij ik niet in slaap kon vallen, een pure marteling. Op een vlucht van 24 uur val ik uiteindelijk wel in slaap maar moet er heel veel moeite voor doen. Als ik plat lig op een bed dan duurt het nog geen vijf tellen :)
  woensdag 7 september 2016 @ 04:54:18 #116
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165144208
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 00:20 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ze zeggen 5 uur op schiphol zijn. Dan neem ik aan dat ze daar de tijd die het kost om te parkeren en daadwerkelijk naar schiphol te gaan bij rekenen.
NEE! Met "op Schiphol zijn" bedoelen ze in de rij voor de check-in staan. Maar dat wist jij als zelfverklaarde expert op het gebied van goedkope tickets waar ook ter wereld, natuurlijk zelf ook wel. ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 7 september 2016 @ 05:14:43 #117
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165144224
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 00:51 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik kan best op andere plaatsen slapen, maar in een vliegtuig lukt het me gewoon niet. Zal wel een gebrek aan ontspanning zijn, ik zie vliegen toch vooral als een noodzakelijk kwaad. De slaap niet nodig hebben is in ieder geval niet aan de orde, want zodra ik vervolgens op mijn hotelkamer ga liggen ben ik binnen no-time in slaap.
Daar zijn pillen voor hoor. Zeker aan te bevelen voor zo'n lange vlucht. Wel pas innemen na het opstijgen. Collega deed dat eens vóór het boarden ivm vliegangst. Vlucht op het laatste moment gecanceld ivm technisch mankement. Die konden ze dus in een rolstoel naar de terminal terugbrengen.

Zelf heb ik er geen enkele moeite mee. Van de week nog een ochtend vlucht van 2,5 uur, SIN-BKK, ik sliep al tijdens het taxieen en werd wakker van de nogal harde landing. En dat na ook nog eens een prima nachtrust.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 7 september 2016 @ 06:40:33 #118
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165144334
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 00:20 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ze zeggen 5 uur op schiphol zijn. Dan neem ik aan dat ze daar de tijd die het kost om te parkeren en daadwerkelijk naar schiphol te gaan bij rekenen.
Ze zegt ook 4:45 parkeren
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_165144341
Ik kan overal wel slapen alleen wil ik het niet omdat ik snurk :')
  woensdag 7 september 2016 @ 08:33:32 #120
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_165144991
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 21:57 schreef Meike26 het volgende:
Goed om te weten.. we zetten de auto rond 4:45 op de parking neer.. dus moeten we rond 5:00 wel op Schiphol zijn.. :)
Kwam er eerder vanavond achter dat Irritatie100 hier precies zelfde vlucht had 2 maanden geleden. Met een kleine Airbus naar Engeland en daar met een A380 naar LA 8-)
Yep, zelfde vlucht gehad :P

De incheckbalie om de bagage af te geven opende sowieso pas om 4:40. Op papier dan, want ze stonden eerst nog te lullen met elkaar en in de praktijk ging het om 5:00 open _O-
Dus 5:00 is prima!
  woensdag 7 september 2016 @ 08:40:25 #121
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_165145065
Overigens, als je met de A380 vliegt (wwnt buiten het seizoen vliegen ze met een 777) probeer boven te zitten. Daar hebben ze een 2-4-2 opstelling ipv 3-4-3. M'n vriendin en ik vonden het toch wel heel relaxed om daar boven samen te zitten ipv met een derde persoon erbij.

Week of 1,5-2 van te voren hadden BA stoelen toegewezen en die kon ik gewoon gratis wijzigen ^O^
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 7 september 2016 @ 09:13:36 #122
414785 sirdanilot
pi_165145511
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 04:54 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

NEE! Met "op Schiphol zijn" bedoelen ze in de rij voor de check-in staan. Maar dat wist jij als zelfverklaarde expert op het gebied van goedkope tickets waar ook ter wereld, natuurlijk zelf ook wel. ;)
Oh daar hebben we ons opgefokte FOK ertje weer.

Ik bedoel dat inderdaad ook: op 5 uur op schiphol zijn = ook daadwerkelijk in de terminal staan om 5 uur. niet om 5 over 5 aan komen kakken op het parkeerterrein een half uur buiten schiphol.

Als ik om 9 uur op eindhoven airport wil zijn ben ik ero ok om 9 uur en sta ik niet om 9 uur nog maar op eindhoven centraal station.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 7 september 2016 @ 09:19:42 #123
414785 sirdanilot
pi_165145604
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 05:14 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Daar zijn pillen voor hoor. Zeker aan te bevelen voor zo'n lange vlucht. Wel pas innemen na het opstijgen. Collega deed dat eens vóór het boarden ivm vliegangst. Vlucht op het laatste moment gecanceld ivm technisch mankement. Die konden ze dus in een rolstoel naar de terminal terugbrengen.

Zelf heb ik er geen enkele moeite mee. Van de week nog een ochtend vlucht van 2,5 uur, SIN-BKK, ik sliep al tijdens het taxieen en werd wakker van de nogal harde landing. En dat na ook nog eens een prima nachtrust.
Wat voor pillen zijn dat? Noem eens wat namen.

Ik zou die persoonlijk nooit nemen, vind het dood en dood eng, dan kun je helemaal niet meer opstaan ook niet als je dat wil en ben je eigenlijk gewoon compleet gedrogeerd. Maar goed ik heb ze dan ook niet nodig.

Voor busreizen werkt even een jointje voor vertrek het best, overigens. Word je 12 uur later wakker op bestemming *O* *O* Met vliegen is dat wat lastiger, knetterstoned door de beveiliging gaan... maar het kán wel ;)
Zou dat risico echter niet nemen bij een peperduur betaalde intercontinentale vlucht. En zeker niet als je naar landen met strenge antidrugswetten gaat zoals singapore.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 7 september 2016 @ 10:28:23 #124
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_165146564
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 08:33 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Yep, zelfde vlucht gehad :P

De incheckbalie om de bagage af te geven opende sowieso pas om 4:40. Op papier dan, want ze stonden eerst nog te lullen met elkaar en in de praktijk ging het om 5:00 open _O-
Dus 5:00 is prima!
Ja, dat flikten ze een ruime twee weken terug ook toen ik via London met BA en de A380 naar LAX vloog _O-
  woensdag 7 september 2016 @ 11:54:52 #125
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165148196
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 09:19 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Wat voor pillen zijn dat? Noem eens wat namen.

Ik zou die persoonlijk nooit nemen, vind het dood en dood eng, dan kun je helemaal niet meer opstaan ook niet als je dat wil en ben je eigenlijk gewoon compleet gedrogeerd. Maar goed ik heb ze dan ook niet nodig.

Voor busreizen werkt even een jointje voor vertrek het best, overigens. Word je 12 uur later wakker op bestemming *O* *O* Met vliegen is dat wat lastiger, knetterstoned door de beveiliging gaan... maar het kán wel ;)
Zou dat risico echter niet nemen bij een peperduur betaalde intercontinentale vlucht. En zeker niet als je naar landen met strenge antidrugswetten gaat zoals singapore.
Geen idee welke slaappillen dat waren, want hij "leende" ze van z'n bejaarde ouders die ze op dokters voorschrift hadden. Ik heb er geen ervaring mee maar Google is your best friend.

Knetter stoned in een vliegtuig stappen? Dan zit je niet naast mij, want ik zou je laten verwijderen, al was het alleen al om ook maar enige contaminatie uit te sluiten.

En wanneer wat anders bedoelt dan dat je hier poneert, eerst even nadenken.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_165148378
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 11:54 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Knetter stoned in een vliegtuig stappen? Dan zit je niet naast mij, want ik zou je laten verwijderen, al was het alleen al om ook maar enige contaminatie uit te sluiten.
:')
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 7 september 2016 @ 12:52:23 #127
414785 sirdanilot
pi_165149249
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 11:54 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Geen idee welke slaappillen dat waren, want hij "leende" ze van z'n bejaarde ouders die ze op dokters voorschrift hadden. Ik heb er geen ervaring mee maar Google is your best friend.

Knetter stoned in een vliegtuig stappen? Dan zit je niet naast mij, want ik zou je laten verwijderen, al was het alleen al om ook maar enige contaminatie uit te sluiten.

En wanneer wat anders bedoelt dan dat je hier poneert, eerst even nadenken.
Tsja, op eigen houtje pillen nemen die alleen op doktersvoorschrift verkrijgbaar zijn lijkt me niet zo heel erg slim he. Natuurlijk selectie noem ik dat altijd, als het dan fout gaat.

Contaminatie? Wat bedoel je daarmee? Denk je dat stoned zijn besmettelijk is of zo? :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 7 september 2016 @ 12:53:04 #128
414785 sirdanilot
pi_165149254
En knetter knetter heb ik nooit geflikt hoor, maar wel eens een wietje genmen voor dat ik op een vliegtuig stapte, was niet echt een probleem. Maar tegen de tijd dat we opstegen was het wel weer zo een beetje uitgewerkt. Het was een beetje slecht spul helaas.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 7 september 2016 @ 16:38:49 #129
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_165153886
Op lange vluchten neem ik altijd een slaappil, een zopiclon.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_165154165
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 00:46 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Vind het altijd zo aanstellerig, mensen die alleen in hun eigen luxe bedje kunnen slapen.

Doe gewoon je ogen dicht en slaap denk ik altijd. Als je niet kunt slapen had je de slaap waarschijnlijk ook niet echt nodig.

Ik slaap in bus, trein, vliegtuig. Al is het een ryanair stoel waar je als een harmonica in opgevouwen zit.
Ik zou nog staand kunnen slapen of op de fiets voor het stoplicht ofzo, als ik écht moe ben. Ik ga ook echt niet rijden als ik heel moe ben. Maar tijdens de vlucht naar Hong Kong eerder dit jaar heb ik geen oog dicht gedaan, zowel heen als terug niet (oké, op de heenweg zaten er twee huilende peuters en een huilende baby voor me, maar toch).
Tap tap tap
pi_165154261
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 00:46 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Vind het altijd zo aanstellerig, mensen die alleen in hun eigen luxe bedje kunnen slapen.

Doe gewoon je ogen dicht en slaap denk ik altijd. Als je niet kunt slapen had je de slaap waarschijnlijk ook niet echt nodig.

Ik slaap in bus, trein, vliegtuig. Al is het een ryanair stoel waar je als een harmonica in opgevouwen zit.
Fijn voor je, omdat jij het wel kan is iedereen waarbij het niet lukt een aansteller? :') !
pi_165161674
2 uur overstap op Atlanta (Amsterdam-Atlanta-Santiago). Kun je dat er op wagen of is het niet verstandig? Is beide Delta maar het eerste stuk uitgevoerd door KLM.
  donderdag 8 september 2016 @ 04:32:38 #133
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_165167080
Melatonine is heel erg goed als vlieg & jetlag medicatie.. natuurlijk product..
  donderdag 8 september 2016 @ 14:11:23 #134
403253 Meke
after all this time? always.
pi_165173630
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 22:09 schreef opperkleurder het volgende:
2 uur overstap op Atlanta (Amsterdam-Atlanta-Santiago). Kun je dat er op wagen of is het niet verstandig? Is beide Delta maar het eerste stuk uitgevoerd door KLM.
Heb je ze wel samen geboekt? Dan is er geen probleem :)

Als in; waarschijnlijk wachten ze op je en anders zorgen ze voor een vervangende vlucht. Als je ze los boekt (ook al is het dezelfde maatschappij), weet ik niet of ik het er in de USA op zou wagen.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_165182864
quote:
17s.gif Op donderdag 8 september 2016 14:11 schreef Meke het volgende:

[..]

Heb je ze wel samen geboekt? Dan is er geen probleem :)

Als in; waarschijnlijk wachten ze op je en anders zorgen ze voor een vervangende vlucht. Als je ze los boekt (ook al is het dezelfde maatschappij), weet ik niet of ik het er in de USA op zou wagen.
Ja, is 1 boeking. Nadeel is dat er maar 1 vlucht per dag is tussen Atlanta en Santiago, dus dat zou dan een dag Atlanta betekenen.
pi_165193656
Een beetje slapen in het vliegtuig lukt mij alleen als niemand naast mij zit
Vorige week naar Toronto gevlogen en toen heb ik een uurtje kunnen slapen.
Vannacht terug gevlogen vanuit New York en maar 45 minuten geslapen ofzo

Ik heb diep respect voor de mensen die economy vliegen en echt goed slapen _O_ ^O^
  vrijdag 9 september 2016 @ 09:11:33 #137
62913 Blik
The one and Only!
pi_165194318
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:29 schreef XL het volgende:
waarom ga je niet gewoon eerder?

4:45 parking
4:50 parkeerplek gevonden
5:01 naar bushalte gelopen, bus van 05:00 gemist
5:15 volgende bus
5:30 terminal
5:45 checkin balie, aansluiten in de rij
6:10 aan de beurt, ruzie maken waarom je zo laat bagage dropt
6:30 door security
6:45 gate is ver lopen, boarden met de laatste

Waarom doe je het jezelf aan?

Op zakenreis zou ik 05:30 parkeren, toch nog vlucht halen.
Prive zou ik rond 4:00 parkeren, ontbijten achter de security en beetje ontspannen voor de lange saaie vlucht. Zeker als ik geen veelvlieger zou zijn.
Alsof er op een vlucht naar London een rij staat voor de incheckbalie om 5 uur 's ochtends, 90% van de mensen die die vlucht nemen vliegen zakelijk.
  vrijdag 9 september 2016 @ 09:12:45 #138
62913 Blik
The one and Only!
pi_165194337
Ik ben overigens ook geen slaper in het vliegtuig, duurt altijd enorm lang voordat ik eenmaal in slaap val, wordt 10x wakker in de tussentijd en kom altijd gebroken aan.

Melatonine ga ik de volgende keer ook gebruiken
pi_165194875
Lichtelijk offtopic, maar toch even ter waarschuwing voor de evt. onwetenden die dit -net als ik- niet in hun lijf willen: melatonine bevat hormonen.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  vrijdag 9 september 2016 @ 09:53:00 #140
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_165195043
Het bevat natuurlijke hormonen die normaal gesproken door je lichaam worden aangemaakt bij het in slaap vallen. Om die reden is Melatonine het minst schadelijke jetlagmiddel dat bestaat. Bij een normale slaappil wordt je bruut in slaap geforceerd, maar je hersenen komen niet tot rust en als je wakker wordt voel je je flink brak. Bij melatonine wordt het natuurlijke slaaphormoon van de hersenen geactiveerd waardoor je "brain cleansing" mechanisme gewoon normaal functioneert en je dus ook fris weer wakker wordt. Het staat ieder natuurlijk vrij om wel of geen slaapmiddel te gebruiken tijdens een lange vlucht maar veel goedaardiger dan Melatonine is lastig :) Ik gebruik het nu al 6 jaar op intercontinentale vluchten en mijn jetlag is minimaal :)
  vrijdag 9 september 2016 @ 10:15:07 #141
62913 Blik
The one and Only!
pi_165195449
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 09:53 schreef MartijnUK het volgende:
Het bevat natuurlijke hormonen die normaal gesproken door je lichaam worden aangemaakt bij het in slaap vallen. Om die reden is Melatonine het minst schadelijke jetlagmiddel dat bestaat. Bij een normale slaappil wordt je bruut in slaap geforceerd, maar je hersenen komen niet tot rust en als je wakker wordt voel je je flink brak. Bij melatonine wordt het natuurlijke slaaphormoon van de hersenen geactiveerd waardoor je "brain cleansing" mechanisme gewoon normaal functioneert en je dus ook fris weer wakker wordt. Het staat ieder natuurlijk vrij om wel of geen slaapmiddel te gebruiken tijdens een lange vlucht maar veel goedaardiger dan Melatonine is lastig :) Ik gebruik het nu al 6 jaar op intercontinentale vluchten en mijn jetlag is minimaal :)
Slik je het dan gewoon standaard bij de start van de vlucht of hou je dan rekening met het ritme van de plaats van bestemming?
  vrijdag 9 september 2016 @ 10:17:11 #142
375927 Halldor
like a boss
pi_165195496
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 09:53 schreef MartijnUK het volgende:
Het bevat natuurlijke hormonen die normaal gesproken door je lichaam worden aangemaakt bij het in slaap vallen. Om die reden is Melatonine het minst schadelijke jetlagmiddel dat bestaat. Bij een normale slaappil wordt je bruut in slaap geforceerd, maar je hersenen komen niet tot rust en als je wakker wordt voel je je flink brak. Bij melatonine wordt het natuurlijke slaaphormoon van de hersenen geactiveerd waardoor je "brain cleansing" mechanisme gewoon normaal functioneert en je dus ook fris weer wakker wordt. Het staat ieder natuurlijk vrij om wel of geen slaapmiddel te gebruiken tijdens een lange vlucht maar veel goedaardiger dan Melatonine is lastig :) Ik gebruik het nu al 6 jaar op intercontinentale vluchten en mijn jetlag is minimaal :)
Welke dosis gebruik je hiervan?
En koop je het bij de drogist of op recept bij de apotheek?
pi_165195649
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 09:42 schreef KillerBee4ever het volgende:
Lichtelijk offtopic, maar toch even ter waarschuwing voor de evt. onwetenden die dit -net als ik- niet in hun lijf willen: melatonine bevat hormonen.
Dus? Je weet dat er in jouw lichaam ook al hormonen zitten? Melatonine bevat trouwens geen hormonen, het is een hormoon
pi_165195939
Ik meen juist altijd te hebben begrepen dat melatonine niet bedoeld is als slaappil, maar om je lichaam te laten wennen aan een andere tijdzone. Ik gebruik het zelf als jetlagpreventie, door de eerste 3 dagen na aankomst voor het slapen gaan een pil te nemen.
Ik koop het in de VS (bij supermarkt of drogist) en kies daarbij voor de zwaarste variant van 5 mg.
  Moderator vrijdag 9 september 2016 @ 12:09:12 #145
45833 crew  Fogel
pi_165197498
Bij mijn vorige intercontinentale vlucht voor het eerst Melatonine gebruikt en het werkte voor mij perfect. Half uur voordat je wil gaan slapen zo'n ding opeten en wachten tot je moe bent. Fris en fruitig wakker geworden, had ik daarvoor nog niet eerder meegemaakt. Geloof dat het een 5mg pil was met ook wat andere natuurlijke dingen erbij voor sneller effect. Staat allemaal op de verpakking en ze hebben meerdere soorten bij de drogist staan als het goed is.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 9 september 2016 @ 13:03:58 #146
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_165198438
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 10:15 schreef Blik het volgende:

[..]

Slik je het dan gewoon standaard bij de start van de vlucht of hou je dan rekening met het ritme van de plaats van bestemming?
Ik hou rekening met de tijd op de plaats van bestemming. Zegmaar wanneer het tijd is voor het lichaam om te slapen.. glaasje water met een tablet.
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 10:17 schreef Halldor het volgende:

[..]

Welke dosis gebruik je hiervan?
En koop je het bij de drogist of op recept bij de apotheek?
5mg. Ik haal het uit Amerika, over de toonbank. Volgens mij kun je het in NL alleen op doktersrecept krijgen, maar een dokter werkt daar vaak aan mee als je zegt dat het om slapen in het vliegtuig gaat.
pi_165198589
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 13:03 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Ik hou rekening met de tijd op de plaats van bestemming. Zegmaar wanneer het tijd is voor het lichaam om te slapen.. glaasje water met een tablet.

[..]

5mg. Ik haal het uit Amerika, over de toonbank. Volgens mij kun je het in NL alleen op doktersrecept krijgen, maar een dokter werkt daar vaak aan mee als je zegt dat het om slapen in het vliegtuig gaat.
5mg kan je gewoon bij de Kruidvat halen, geen recept nodig :)
  vrijdag 9 september 2016 @ 13:15:27 #148
62913 Blik
The one and Only!
pi_165198690
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 13:03 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Ik hou rekening met de tijd op de plaats van bestemming. Zegmaar wanneer het tijd is voor het lichaam om te slapen.. glaasje water met een tablet.

Goede voor de volgende keer :)

En je kunt het gewoon bestellen danwel bij een drogisterij kopen in NL. Dus dat kost weinig moeite.
  vrijdag 9 september 2016 @ 13:18:41 #149
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_165198754
Ok, in Engeland kon je het alleen op doktersrecept kopen. Het helpt ook de eerste paar nachten in het hotel als je moeite hebt in slaap te vallen.

Terug naar het vliegen :)
  vrijdag 9 september 2016 @ 13:38:09 #150
62913 Blik
The one and Only!
pi_165199095
Vraag: Ik vlieg met mijn gezin volgende week naar Frankrijk voor vakantie met KLM. Ik heb goud-status bij flying blue, mijn vriendin (en kinderen) hebben geen status. Ik mag sowieso 1 iemand meenemen in de lounge. Hoe zit het met kinderen meenemen in de lounge?
pi_165199167
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 13:38 schreef Blik het volgende:
Vraag: Ik vlieg met mijn gezin volgende week naar Frankrijk voor vakantie met KLM. Ik heb goud-status bij flying blue, mijn vriendin (en kinderen) hebben geen status. Ik mag sowieso 1 iemand meenemen in de lounge. Hoe zit het met kinderen meenemen in de lounge?
Toevallig laatst de zelfde situatie meegemaakt- 1 gast meenemen mag, voor de overige passagiers mag je iets van 3 tientjes pp toegang betalen.
pi_165199175
Iemand enige idee of ze op barcelona moeilijk gaan doen als ik mijn laptop niet meer aan kan zetten?

Vlucht terug naar rotterdan.
pi_165199211
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 13:43 schreef Yreal het volgende:
Iemand enige idee of ze op barcelona moeilijk gaan doen als ik mijn laptop niet meer aan kan zetten?

Vlucht terug naar rotterdan.
Mij is nog nooit gevraagd om mijn laptop aan te zetten.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Moderator vrijdag 9 september 2016 @ 13:51:27 #154
45833 crew  Fogel
pi_165199298
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 13:42 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Toevallig laatst de zelfde situatie meegemaakt- 1 gast meenemen mag, voor de overige passagiers mag je iets van 3 tientjes pp toegang betalen.
Alternatief voor geld is 6500 bonuspunten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_165199321
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 13:51 schreef Fogel het volgende:

[..]

Alternatief voor geld is 6500 bonuspunten.
Klopt idd.

En ze hanteren geen special kindertarief.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 9 september 2016 @ 14:40:03 #156
414785 sirdanilot
pi_165200204
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 08:22 schreef Max-Westerman het volgende:
Een beetje slapen in het vliegtuig lukt mij alleen als niemand naast mij zit
Vorige week naar Toronto gevlogen en toen heb ik een uurtje kunnen slapen.
Vannacht terug gevlogen vanuit New York en maar 45 minuten geslapen ofzo

Ik heb diep respect voor de mensen die economy vliegen en echt goed slapen _O_ ^O^
Écht goed slapen in economy kan natuurlijk niemand. Het is nu eenmaal geen bed. MAar je kunt zeker rusten en een paar uur slapen. Als je 6 uur slaap in het vliegtuig pakt is dat misschien equivalent aan 3 u slaap in een echt bed of zo, denk ik. En da's beter dan niks.

Melatonine zou ik nog wel nemen maar geen sterkere slaappillen. Heb het nog niet geprobeerd.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 9 september 2016 @ 14:41:06 #157
414785 sirdanilot
pi_165200224
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 13:43 schreef Yreal het volgende:
Iemand enige idee of ze op barcelona moeilijk gaan doen als ik mijn laptop niet meer aan kan zetten?

Vlucht terug naar rotterdan.
Dacht dat ze dat gedoe met apparaten aan zetten alleen bij vluchten van, naar en in de VS deden? Ik heb het nl nog nooit meegemaakt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 9 september 2016 @ 14:42:37 #158
414785 sirdanilot
pi_165200273
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 13:42 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Toevallig laatst de zelfde situatie meegemaakt- 1 gast meenemen mag, voor de overige passagiers mag je iets van 3 tientjes pp toegang betalen.
Gaat het om 1 gast tegelijk met je binnen of gewoon 1 gast per dag?

In het eerste geval zou je nog kunnen rouleren, eerst pietje binnen, dan jantje binnen. Kunnen ze allemaal gratis pakken uit de lounge.

Is in zo'n lounge trouwens alles écht volledig gratis? Ook champagne? Lijkt me echt vet, al is het maar om het idee.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 9 september 2016 @ 14:50:43 #159
62913 Blik
The one and Only!
pi_165200426
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 13:52 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Klopt idd.

En ze hanteren geen special kindertarief.
jammer, ga geen 13000 punten uitgeven voor een uurtje in de lounge met kinderen van 1 en 4.

Dus dan gewoon even ergens kopje koffie drinken, ook prima
  Moderator vrijdag 9 september 2016 @ 14:57:04 #160
45833 crew  Fogel
pi_165200569
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 14:42 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Gaat het om 1 gast tegelijk met je binnen of gewoon 1 gast per dag?

In het eerste geval zou je nog kunnen rouleren, eerst pietje binnen, dan jantje binnen. Kunnen ze allemaal gratis pakken uit de lounge.

Is in zo'n lounge trouwens alles écht volledig gratis? Ook champagne? Lijkt me echt vet, al is het maar om het idee.
Ze scannen de boarding cards, dus dat gaat niet lukken.
Ja, alles is gratis. Champagne is meestal een of andere soort mousserende wijn, geen echte Champagne. En zo spannend is het allemaal niet.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_165200584
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 14:42 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Gaat het om 1 gast tegelijk met je binnen of gewoon 1 gast per dag?

In het eerste geval zou je nog kunnen rouleren, eerst pietje binnen, dan jantje binnen. Kunnen ze allemaal gratis pakken uit de lounge.

Is in zo'n lounge trouwens alles écht volledig gratis? Ook champagne? Lijkt me echt vet, al is het maar om het idee.
1 gast tegelijkertijd naar binnen.

Alles incluus, ja. Al is de KLM lounge op Schiphol niet zo heel boeiend. Lekkere chocoladekoekjes wel.
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 14:50 schreef Blik het volgende:

[..]

jammer, ga geen 13000 punten uitgeven voor een uurtje in de lounge met kinderen van 1 en 4.

Dus dan gewoon even ergens kopje koffie drinken, ook prima
Gelijk heb je. Op de Holland Boulevard zit tegenwoordig "Nemo op Schiphol", misschien dat dat iets is? Verder ook een speelplein achtig iets, weet alleen niet meer precies waar dat zat.
  vrijdag 9 september 2016 @ 17:41:01 #162
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165203908
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 13:42 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Toevallig laatst de zelfde situatie meegemaakt- 1 gast meenemen mag, voor de overige passagiers mag je iets van 3 tientjes pp toegang betalen.
Vorige week was het nog "slechts" 5000 FB miles pp aftikken ;)

En wanneer je een beetje rekent, is dit de voordeligste besteding van FB miles.

[ Bericht 7% gewijzigd door buzz1291 op 09-09-2016 17:57:34 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 9 september 2016 @ 18:04:50 #163
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165204382
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 13:43 schreef Yreal het volgende:
Iemand enige idee of ze op barcelona moeilijk gaan doen als ik mijn laptop niet meer aan kan zetten?

Vlucht terug naar rotterdan.
Ik heb bij de security op Barcelona nog nooit meegemaakt dat ze vroegen om mijn laptop aan te zetten. Ooit in Nürnberg wel, EINSCHALTEN!,.... en ik kon nog net het Jawohl Herr Oberbahnsturmfuhrer inslikken.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 9 september 2016 @ 18:07:18 #164
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_165204448
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 14:42 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Gaat het om 1 gast tegelijk met je binnen of gewoon 1 gast per dag?

In het eerste geval zou je nog kunnen rouleren, eerst pietje binnen, dan jantje binnen. Kunnen ze allemaal gratis pakken uit de lounge.

Wat een onzin weer.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_165206086
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 18:07 schreef static het volgende:

[..]

Wat een onzin weer.
Er was laatst ook een groep mensen die samen reisden en waarvan er maar 2 mensen naar de lounge gingen. Broodjes/hapjes/koekjes inladen in de tas en ze gingen weer naar buiten. En dan net buiten de lounge alles staan oppeuzelen :') tja.
  vrijdag 9 september 2016 @ 19:36:17 #166
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_165206287
Ik vind die lounges sowieso overrated; maak er überhaupt bijna nooit gebruik van.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 9 september 2016 @ 20:54:06 #167
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165208353
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 19:36 schreef static het volgende:
Ik vind die lounges sowieso overrated; maak er überhaupt bijna nooit gebruik van.
mwah, lekkere smokers lounge; lekker onderuit hangen onder het genot van de airco, bakkie koffie of iets anders erbij, geen gekakel in een overvol smerig stinkend rookhok. Eten vind ik wel wat minder, maar dat hoef ik ook niet.

Ik vind wel als je kijkt naar de meerprijs op je ticket dat het behoorlijk overpriced is, zeker op kortere vluchten, dan heb je echt niks of heel weinig extra of -anders in het vliegtuig ook, terwijl je ticketprijs 2 keer over de kop gaat.

Als je een beroerde of lange overstap hebt ergens is het denk ik wel relaxed, gratis wifi enzo, maar dan nog is het best duur voor wat je krijgt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 09-09-2016 21:00:21 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_165208733
Lounges gebruik ik in de regel alleen bij vertraging of een overstap. 'K ga absoluut niet eerder naar een vliegveld om in een lounge te hangen.
  Moderator vrijdag 9 september 2016 @ 21:10:08 #169
45833 crew  Fogel
pi_165208901
Ik gebruik de lounges vrij regelmatig, maar dat is vooral omdat er vanaf thuis weinig directe vluchten zijn en ik daardoor vaak over moet stappen in Oslo of Kopenhagen. Short connections zijn helaas niet altijd mogelijk.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 9 september 2016 @ 22:06:18 #170
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165210488
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 19:36 schreef static het volgende:
Ik vind die lounges sowieso overrated; maak er überhaupt bijna nooit gebruik van.
Ik maak er veel gebruik van. Eet er niks, dat doe ik liever ergens waar het beter is. Het is er vaak gewoon minder druk. Je kunt er meestal met wat ruimte aan een tafel zitten, dat is op vliegvelden makkelijker gezegd dan gedaan.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 9 september 2016 @ 22:34:23 #171
414785 sirdanilot
pi_165211414
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 18:07 schreef static het volgende:

[..]

Wat een onzin weer.
Ik stel een vraag. Hoe kan een vraag onzin zijn?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 9 september 2016 @ 22:36:31 #172
414785 sirdanilot
pi_165211480
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 19:29 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Er was laatst ook een groep mensen die samen reisden en waarvan er maar 2 mensen naar de lounge gingen. Broodjes/hapjes/koekjes inladen in de tas en ze gingen weer naar buiten. En dan net buiten de lounge alles staan oppeuzelen :') tja.
Het is inderdaad niet zo netjes maar bedenk wel dat je voor zo een lounge flink moet betalen (business class ticket) dus dan mag je er wat mij betreft ook wel van profiteren vind ik.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 9 september 2016 @ 23:06:24 #173
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_165212355
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 22:36 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

maar bedenk wel dat je voor zo een lounge flink moet betalen (business class ticket) dus dan mag je er wat mij betreft ook wel van profiteren vind ik.
Nog meer onzin.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 10 september 2016 @ 02:10:21 #174
414785 sirdanilot
pi_165216302
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 23:06 schreef static het volgende:

[..]

Nog meer onzin.
Lekker onderbouwd weer
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 10 september 2016 @ 02:13:38 #175
414785 sirdanilot
pi_165216343
Ofwel e hebt een (peperduur) business class ticket gekocht, of wel je bent een frequent flyer met status (= heel veel omzet voor de vliegtuigmaatschappij). In beide gevallen ben je iemand die geld op levert en daarom dus in de lounge mag, dus dan vind ik het ook wel terecht om daar van te profiteren.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zaterdag 10 september 2016 @ 04:41:33 #176
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165217433
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 02:13 schreef sirdanilot het volgende:
Ofwel e hebt een (peperduur) business class ticket gekocht, of wel je bent een frequent flyer met status (= heel veel omzet voor de vliegtuigmaatschappij). In beide gevallen ben je iemand die geld op levert en daarom dus in de lounge mag, dus dan vind ik het ook wel terecht om daar van te profiteren.
Nog meer onzin..... Een Business Class ticket hoeft niet peperduur te zijn. En status betekent niet dat ze veel aan je verdienen want wanneer jij in één jaar 20 retourtjes a raison van 99 euro reist met KLM binnen Europa heb je ook die status. En met een overstap op CDG kun je dat al in 10 trips bereiken. Al gaat dat laatste niet zo vaak meer op omdat die de laatste jaren stevig duurder geworden zijn.

Daarnaast snap ik niet wat iemand overrated kan vinden aan een Lounge. KLM Crown lounges zijn inderdaad niet van het nivo van b.v. een Emirate lounge in Dubai of in Hong Kong of de AF lounge op CDG maar ze bieden wel een absoluut rustpunt in een soms overbevolkte terminal. Zelf maak ik er, gezien mijn gelukkig nog slechts Silver status, uitsluitend gebruik van bij een intercontinentale vlucht, en dan zijn die 5000 punten wel besteed.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_165217703
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 18:04 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik heb bij de security op Barcelona nog nooit meegemaakt dat ze vroegen om mijn laptop aan te zetten. Ooit in Nürnberg wel, EINSCHALTEN!,.... en ik kon nog net het Jawohl Herr Oberbahnsturmfuhrer inslikken.
pi_165217756
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 18:04 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik heb bij de security op Barcelona nog nooit meegemaakt dat ze vroegen om mijn laptop aan te zetten. Ooit in Nürnberg wel, EINSCHALTEN!,.... en ik kon nog net het Jawohl Herr Oberbahnsturmfuhrer inslikken.
Sturmbahn
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_165217762
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 14:57 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ze scannen de boarding cards, dus dat gaat niet lukken.
Ja, alles is gratis. Champagne is meestal een of andere soort mousserende wijn, geen echte Champagne. En zo spannend is het allemaal niet.
Champagne is ook alleen maar de streeknaam van een mousserende wijn...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_165217778
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 00:18 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik snap dat nooit, van die mensen die niet van slapen houden. Ik slaap gemakkelijk 5 uur op een vlucht van 12 uur zo niet meer. Ik vind slapen het heerlijkste wat er is *O* *O*

Drink je wel genoeg alcohol voor en tijdens de vlucht?
Als ik wil slapen moet het gewoon heel donker en heel stil zijn, anders lukt het me niet. Had ik vroeger ook in hostels en op festivals als Lowlands enzo. Daarom ben ik ook nooit gaan backpacken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 10 september 2016 @ 11:57:44 #181
414785 sirdanilot
pi_165220521
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 04:41 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nog meer onzin..... Een Business Class ticket hoeft niet peperduur te zijn. En status betekent niet dat ze veel aan je verdienen want wanneer jij in één jaar 20 retourtjes a raison van 99 euro reist met KLM binnen Europa heb je ook die status. En met een overstap op CDG kun je dat al in 10 trips bereiken. Al gaat dat laatste niet zo vaak meer op omdat die de laatste jaren stevig duurder geworden zijn.
Tsja als je gewend bent om business te vliegen is het niet duur nee. Ik ben zelf een student en voor mij zijn ook de goedkoopste businessclass tickets onbetaalbaar. Ik vind 99 euro voor binnen europa al aan de stevige prijs, ik vlieg het liefst voor niet meer dan 5 tientjes heen en weer met ryan of wizz air. Ik zou 100 of meer alleen betalen als het echt niet anders kan en ik móet of wíl absoluut ergens heen op een bepaalde tijd. Mijn vakanties worden dan ook logischerwijs bepaald door waar ik goedkoop heen kan vliegen ipv waar ik heen wil.

quote:
Daarnaast snap ik niet wat iemand overrated kan vinden aan een Lounge. KLM Crown lounges zijn inderdaad niet van het nivo van b.v. een Emirate lounge in Dubai of in Hong Kong of de AF lounge op CDG maar ze bieden wel een absoluut rustpunt in een soms overbevolkte terminal. Zelf maak ik er, gezien mijn gelukkig nog slechts Silver status, uitsluitend gebruik van bij een intercontinentale vlucht, en dan zijn die 5000 punten wel besteed.
Ik heb omdat ik ooit naar brazilie ging nog 6000 one world puntne (staan nu geparkeerd bij british airways), denk je dat ik daarmee een lounge binnen kom? En welke zou dan de beste koop zijn denk je?

Want die 6000 is toch te weinig om verder iets mee te doen. In theorie kun je er een award ticket voor london mee krijgen, maar in de praktijk niet en moet je daarbovenop zo veel belasting betalen dat je net zo goed met easyjet of ryanair kunt gaan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_165231021
Wat een bagger is barcelona airport trouwens, man man. Een uur over de bagage afgifte balie en security check op zaterdagmorgen.

Anyway, lounge acces lijkt mij ook voor de ruimte. Gewoon een plek om te kunnen zitten en koffie te drinken. Ik kon laatst uren op de grond zitten in een hoek van cdg t1 voor de plee. Dan is dat rustige hokje van sas toch heeeeel aantrekkelijk.
  zaterdag 10 september 2016 @ 22:56:13 #183
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165235232
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 07:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Champagne is ook alleen maar de streeknaam van een mousserende wijn...
Het is wel wijn die teert op zijn naam, je kunt in de Pfalz perlwein kopen die beter is maar een vijfde kost. Daarentegen, in de lounges waar champagne geschonken wordt is het ook vaak kwaliteit.

Ik ben echt niet de treurige loungebezoekers die aan het buffet zich zorgen lijkt te maken over zijn imago als iemand anders scheef kijkt hoeveel koekjes hij op zijn bordje schept met zijn klemtangetje. Als ik echter op Heathrow ben ga ik altijd kijken welke champagne en wijnen ze open hebben in de 1st class lounge en het is uiterst zelden dat ik daar teleurgesteld ben.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 11 september 2016 @ 12:26:44 #184
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_165243488
Lounges hebben vooral een functie als er een douchegelegenheid is, dan heeft zo'n lounge echt een meerwaarde.
Eten vind ik over het algemeen wat tegenvallen, al is het wel fijn dat je nu niet meer genoodzaakt bent een flesje cola of water van meer dan ¤ 3 te kopen wat op sommige luchthavens wordt gerekend.

Miles besteden voor loungetoegang zou ik weer niet doen, je kan juist met gespaarde miles ook enkele reis tickets kopen en dat heeft voor mij bijzonder veel zin.
Maar goed, dat ligt er natuurlijk net weer aan of je die miles op die manier wilt besteden, 'gratis' vluchten zijn helemaal niet zo gratis, met luchthavenbelasting en de belachelijke kerosinetoeslag is op veel trajecten een budgetairliner inderdaad goedkoper, maar er zijn trajecten waar die mogelijkheid er niet is.

quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 04:41 schreef buzz1291 het volgende:
En status betekent niet dat ze veel aan je verdienen want wanneer jij in één jaar 20 retourtjes a raison van 99 euro reist met KLM binnen Europa heb je ook die status.
Zijn het geen 15 retourtjes a raison van 99 euro? Het zijn 40.000 level miles, maar volgens mij 30 KLM of KLM partnervluchten. Of 8x vertrekken met overstap in Amsterdam van Brussel of Dusseldorf. Met Air France hebben ze soms 'mini' fares met tarieven die eigenlijk helemaal niet zo mini zijn, maar dus geen kwalificerende vluchten zijn...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 11 september 2016 @ 13:50:28 #185
62913 Blik
The one and Only!
pi_165245457
Lounge is prima met lange overstaptijden, maar op Schiphol probeer ik toch vaak wat later aan te komen, via de voetbrug naar binnen en direct naar de gate te gaan. Dan sla ik de lounge dus over

En idd met 15 retourtjes a 99 eur naar een Europese stad ben je al Gold en heb je lounge-toegang
pi_165245776
quote:
6s.gif Op zondag 11 september 2016 12:26 schreef ozzietukker het volgende:
Lounges hebben vooral een functie als er een douchegelegenheid is, dan heeft zo'n lounge echt een meerwaarde.
Eten vind ik over het algemeen wat tegenvallen, al is het wel fijn dat je nu niet meer genoodzaakt bent een flesje cola of water van meer dan ¤ 3 te kopen wat op sommige luchthavens wordt gerekend.

Miles besteden voor loungetoegang zou ik weer niet doen, je kan juist met gespaarde miles ook enkele reis tickets kopen en dat heeft voor mij bijzonder veel zin.
Maar goed, dat ligt er natuurlijk net weer aan of je die miles op die manier wilt besteden, 'gratis' vluchten zijn helemaal niet zo gratis, met luchthavenbelasting en de belachelijke kerosinetoeslag is op veel trajecten een budgetairliner inderdaad goedkoper, maar er zijn trajecten waar die mogelijkheid er niet is.

[..]

Zijn het geen 15 retourtjes a raison van 99 euro? Het zijn 40.000 level miles, maar volgens mij 30 KLM of KLM partnervluchten. Of 8x vertrekken met overstap in Amsterdam van Brussel of Dusseldorf. Met Air France hebben ze soms 'mini' fares met tarieven die eigenlijk helemaal niet zo mini zijn, maar dus geen kwalificerende vluchten zijn...
klm is 30 kwalificerend inderdaad, dus 15 retour, of 8x vanaf niet amsterdam.

Nee dan aegean, ik ben nu met ams - kreta - cdg - athene - oslo en dan met sas weer naar amsterdam al halverwege zilver voor 90¤
  User die het meest klaagt 2022 zondag 11 september 2016 @ 15:39:34 #187
414785 sirdanilot
pi_165247622
Ik kom meestal niet aan meer dan 6 retourtjes in een jaar.

Eens kijken wat was het dit jaar? 1 retourtje brazilie (6 legs) 1 retourtje roemenie (2 legs) en 1 retourtje macedonie (2 legs). Wilde eigenlijk nog naar budapest maar is er niet meer van gekomen.

Dus nee 15 retourtjes lijkt me best wel heel veel, en zeker bij 1 maatschappij.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 11 september 2016 @ 16:22:49 #188
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_165248325
quote:
10s.gif Op zondag 11 september 2016 14:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

klm is 30 kwalificerend inderdaad, dus 15 retour, of 8x vanaf niet amsterdam.

Nee dan aegean, ik ben nu met ams - kreta - cdg - athene - oslo en dan met sas weer naar amsterdam al halverwege zilver voor 90¤
Met een maatschappij welke je altijd met overstap moet vliegen is het makkelijker om een status te halen.
Aegean is op dit moment inderdaad heel vrijgevig met miles, niet alleen hebben ze relatief lage tarieven, met die tarieven krijg je ook nog eens veel miles bijgeschreven.

Dit laatste gaan ze niet volhouden, Turkish Airlines gaf status ook zowat weg, met als gevolg dat de lounges overvol raakten, men heeft het aantal miles wat je verdiend op reguliere vluchten in laagste boekingsklassen minimaal gemaakt. Er moet wel enige 'investering' van de passagier zijn om de status te behalen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_165248338
Wat ik me afvroeg nu Apple z'n iPhone 7 zonder mini-jack uitbrengt: mag je in een vliegtuig Bluetooth gebruiken?
pi_165248360
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 16:23 schreef Operc het volgende:
Wat ik me afvroeg nu Apple z'n iPhone 7 zonder mini-jack uitbrengt: mag je in een vliegtuig Bluetooth gebruiken?
Als of het ook maar iets uit maakt voor een vliegtuig als je mobiel aan staat.
Snap die hele regel nooit zo.
Do what you love, love what you do!
pi_165248404
Tegenwoordig heb je toch ook wifi in vliegtuigen. Dus Bluetooth moet dan ook wel kunnen denk ik?

Laatst nog naast een vrouw gezeten die haar telefoon ook niet op vliegtuigmodus had staan
pi_165251534
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 16:23 schreef Operc het volgende:
Wat ik me afvroeg nu Apple z'n iPhone 7 zonder mini-jack uitbrengt: mag je in een vliegtuig Bluetooth gebruiken?
Regelmatig gedaan met bijvoorbeeld Ryanair - om zo met ze tweeen een film te kijken op de laptop. 1x uitgang via headphones op de laptop, 1x bluetooth headphones. Geen problemen of vragen over gehad.
pi_165251685
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 16:26 schreef Max-Westerman het volgende:
Tegenwoordig heb je toch ook wifi in vliegtuigen. Dus Bluetooth moet dan ook wel kunnen denk ik?

Laatst nog naast een vrouw gezeten die haar telefoon ook niet op vliegtuigmodus had staan
Laatst nog in een vliegtuig gezeten dat echt niet vertrok zolang de mevrouw naast me haar telefoon niet op vliegstand had staan of uit had gezet.
Tap tap tap
pi_165252371
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 16:22 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Met een maatschappij welke je altijd met overstap moet vliegen is het makkelijker om een status te halen.
Aegean is op dit moment inderdaad heel vrijgevig met miles, niet alleen hebben ze relatief lage tarieven, met die tarieven krijg je ook nog eens veel miles bijgeschreven.

Dit laatste gaan ze niet volhouden, Turkish Airlines gaf status ook zowat weg, met als gevolg dat de lounges overvol raakten, men heeft het aantal miles wat je verdiend op reguliere vluchten in laagste boekingsklassen minimaal gemaakt. Er moet wel enige 'investering' van de passagier zijn om de status te behalen.
naja aegean was hiervoor helemaal debiel. 6k naar zilver en dan nog 13k naar goud.

Het voordeel wat ze hebben ten opzichten voor turkish is dat ze natuurlijk geen zinnige overstaps bieden voor veel mensen. Tickets zijn niet heel goedkoop imo. Ams - athene begint ook pas bij 77¤. Ze zijn alleen goedkoop als je dus ams - kreta - cdg boekt voor 18¤ bij de Australische variant van tripsta. Maar goed, die paar zotten zullen ze wel kunnen hebben.
pi_165252386
En op dat ticket van 18¤ kreeg ik dus 2000 milles :D
pi_165252421
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 15:39 schreef sirdanilot het volgende:
Ik kom meestal niet aan meer dan 6 retourtjes in een jaar.

Eens kijken wat was het dit jaar? 1 retourtje brazilie (6 legs) 1 retourtje roemenie (2 legs) en 1 retourtje macedonie (2 legs). Wilde eigenlijk nog naar budapest maar is er niet meer van gekomen.

Dus nee 15 retourtjes lijkt me best wel heel veel, en zeker bij 1 maatschappij.
man, ik heb al 8 legs aan vluchten dublin dit jaar.

Ik had wel meer van jou verwacht tbh. Je leek me iemand die wekelijks in het vliegtuig zat.
pi_165252502
Afgelopen mei in Madrid ook 3 kwartier vertraging naar JFK omdat er iemand zijn mobiel aanhad staan zonder vliegtuigmodus. Bepaald systeem wilde niet starten door signaalstoring, toen het ding eindelijk boven water was waren we binnen 10 minuten de lucht in.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 11 september 2016 @ 19:03:14 #198
414785 sirdanilot
pi_165252505
quote:
10s.gif Op zondag 11 september 2016 18:59 schreef Yreal het volgende:

[..]

man, ik heb al 8 legs aan vluchten dublin dit jaar.

Ik had wel meer van jou verwacht tbh. Je leek me iemand die wekelijks in het vliegtuig zat.
Ik vind het wel heel leuk om te reizen, maar het ontbreekt me veelal aan tijd en geld om heel erg vaak eropuit te gaan. En ik reis ook echt alleen maar voor mijn plezier (en af en toe familiebezoek of voor studie maar dat is niet vaak). Ik zou het erg leuk vinden om een baan te hebben waarbij je ook af en toe mag reizen.

Na mijn studie hoop ik wat meer te kunnen reizen, er zijn nog zo veel plekken waar ik heen wil.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 11 september 2016 @ 19:33:54 #199
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_165253291
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 18:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

naja aegean was hiervoor helemaal debiel. 6k naar zilver en dan nog 13k naar goud.

Het voordeel wat ze hebben ten opzichten voor turkish is dat ze natuurlijk geen zinnige overstaps bieden voor veel mensen. Tickets zijn niet heel goedkoop imo. Ams - athene begint ook pas bij 77¤. Ze zijn alleen goedkoop als je dus ams - kreta - cdg boekt voor 18¤ bij de Australische variant van tripsta. Maar goed, die paar zotten zullen ze wel kunnen hebben.
Rechtstreekse vluchten met Aegean naar Athene zijn niet heel goedkoop, de kracht zit hem inderdaad in vinden naar vervolg bestemmingen met low yields, bijvoorbeeld Istanbul, dan kan je goede prijzen vinden, of de 'foutjes' van een 18 euro retour via een open jaw.
Turkish Airlines wil nog wel eens van slag raken als je na Istanbul een domestic bestemming kiest, die je dan aanvliegt via Ankara, die binnenlandse vluchten worden dan als maximale domestic miles berekend. Maar is wel weer een extra overstap, daar moet je ook maar weer zin in hebben.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_165257534
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 22:09 schreef opperkleurder het volgende:
2 uur overstap op Atlanta (Amsterdam-Atlanta-Santiago). Kun je dat er op wagen of is het niet verstandig? Is beide Delta maar het eerste stuk uitgevoerd door KLM.
2 uur zou voldoende moeten zijn. Immigratie + koffer op halen (als immigratie langzaam is staat je koffer er al)+ customs + koffer weer op de band gooien + security screening en dan naar de volgende gate (evt met treintje).
pi_165257613
Iemand nog tips voor een 10-12 uur overstap op DOH? Airport Hotel ziet er vrij duur uit, maar het misschien wel waard.
  zondag 11 september 2016 @ 23:16:28 #202
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_165261292
quote:
10s.gif Op zondag 11 september 2016 18:59 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik had wel meer van jou verwacht tbh. Je leek me iemand die wekelijks in het vliegtuig zat.
:')
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_165261800
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 21:42 schreef EnochRoot het volgende:
Iemand nog tips voor een 10-12 uur overstap op DOH? Airport Hotel ziet er vrij duur uit, maar het misschien wel waard.
Helse nacht een keer daar op de vloer geslapen. :')
pi_165262756
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 16:26 schreef Max-Westerman het volgende:
Tegenwoordig heb je toch ook wifi in vliegtuigen. Dus Bluetooth moet dan ook wel kunnen denk ik?

Laatst nog naast een vrouw gezeten die haar telefoon ook niet op vliegtuigmodus had staan
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 18:27 schreef El_jefe07 het volgende:

[..]

Regelmatig gedaan met bijvoorbeeld Ryanair - om zo met ze tweeen een film te kijken op de laptop. 1x uitgang via headphones op de laptop, 1x bluetooth headphones. Geen problemen of vragen over gehad.
Even opgezocht en het verschilt blijkbaar per maatschappij. Easyjet laat het toe maar niet tijdens opstijgen en landen, terwijl het bij KLM helemaal niet mag.
pi_165262777
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 00:15 schreef Operc het volgende:

[..]

[..]

Even opgezocht en het verschilt blijkbaar per maatschappij. Easyjet laat het toe maar niet tijdens opstijgen en landen, terwijl het bij KLM helemaal niet mag.
Gewoon doen totdat ze er iets van zeggen.
pi_165263076
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 19:33 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Rechtstreekse vluchten met Aegean naar Athene zijn niet heel goedkoop, de kracht zit hem inderdaad in vinden naar vervolg bestemmingen met low yields, bijvoorbeeld Istanbul, dan kan je goede prijzen vinden, of de 'foutjes' van een 18 euro retour via een open jaw.
Turkish Airlines wil nog wel eens van slag raken als je na Istanbul een domestic bestemming kiest, die je dan aanvliegt via Ankara, die binnenlandse vluchten worden dan als maximale domestic miles berekend. Maar is wel weer een extra overstap, daar moet je ook maar weer zin in hebben.
juist de enkeltjes hebben nut om milles te grinden. Als je de aegean bestemmingen in ita zet krijg je eindeloos veel hits. Heb voor de Londense kerst nog ams - ath - cph -ath-arl-ath-lhr voor 130¤ en 6k milles.
pi_165263089
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 23:16 schreef static het volgende:

[..]

:')
oh, mijn sarcasme was niet duidelijk?
pi_165263531
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 15:39 schreef sirdanilot het volgende:
Ik kom meestal niet aan meer dan 6 retourtjes in een jaar.

Eens kijken wat was het dit jaar? 1 retourtje brazilie (6 legs) 1 retourtje roemenie (2 legs) en 1 retourtje macedonie (2 legs). Wilde eigenlijk nog naar budapest maar is er niet meer van gekomen.

Dus nee 15 retourtjes lijkt me best wel heel veel, en zeker bij 1 maatschappij.
En het stelt, zeker als dat allemaal non-flex economy vluchten binnen Europa zijn, gewoon geen fluit voor voor een airline. Kijk maar eens naar ..

A) de kosten voor een airline van een vlucht — afschrijving/lease vliegtuig, bemanning, brandstof, luchthaven kosten, etc. en
B) kijk eens naar wat werkelijke frequent flyers doen. Ik (niet bepaald een frequent flyer) haal dit jaar weer iets van 700 tier points met BA, net genoeg om m'n Silver te vernieuwen, en dan gaat het om duizenden ponden richting BA van mezelf maar vooral mijn werkgever. Maar dat stelt echt geen fluit voor voor BA, vandaar dat ik maar een nietige silver ben die alleen in de overbevolkte matig-eten lounges komen mag. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_165263554
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 16:23 schreef Operc het volgende:
Wat ik me afvroeg nu Apple z'n iPhone 7 zonder mini-jack uitbrengt: mag je in een vliegtuig Bluetooth gebruiken?
Bluetooth koptelefoons heb ik al bij 1 of meer airlines expliciet als toegestaan zien aangegeven, volgens mij al een paar jaar geleden.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 12 september 2016 @ 05:57:45 #210
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165264617
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 00:59 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Bluetooth koptelefoons heb ik al bij 1 of meer airlines expliciet als toegestaan zien aangegeven, volgens mij al een paar jaar geleden.
Ik heb op ongeveer 20 of 30 vluchten met zo'n koptelefoon er nog nooit een opmerking over gekregen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 12 september 2016 @ 06:00:24 #211
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165264618
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 00:57 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

En het stelt, zeker als dat allemaal non-flex economy vluchten binnen Europa zijn, gewoon geen fluit voor voor een airline. Kijk maar eens naar ..

A) de kosten voor een airline van een vlucht — afschrijving/lease vliegtuig, bemanning, brandstof, luchthaven kosten, etc. en
B) kijk eens naar wat werkelijke frequent flyers doen. Ik (niet bepaald een frequent flyer) haal dit jaar weer iets van 700 tier points met BA, net genoeg om m'n Silver te vernieuwen, en dan gaat het om duizenden ponden richting BA van mezelf maar vooral mijn werkgever. Maar dat stelt echt geen fluit voor voor BA, vandaar dat ik maar een nietige silver ben die alleen in de overbevolkte matig-eten lounges komen mag. :D
Ach, de gewone mensen lounge op LHR is toch best ok ;)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 12 september 2016 @ 06:33:11 #212
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165264638
Hoor zojuist voor de eerste keer tijdens de security instructies dat 1 specifiek type telefoon aan boord niet opgeladen of gebruikt mag worden. De samsung galaxy note 7.

Blijkt dat Airberlin en Lufthansa dit verbieden.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 12 september 2016 @ 06:57:03 #213
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165264675
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2016 00:29 schreef Yreal het volgende:

[..]

juist de enkeltjes hebben nut om milles te grinden. Als je de aegean bestemmingen in ita zet krijg je eindeloos veel hits. Heb voor de Londense kerst nog ams - ath - cph -ath-arl-ath-lhr voor 130¤ en 6k milles.
Toch leuk voor je dat je net op al die plekken op precies die data en tijdstippen moet zijn. Zeker veel te vergaderen? En dat ook nog eens voor 130 euro all-in...... Of is het meer vliegen om het vliegen? Want het lijkt me nogal een vermoeiende omweg om van AMS naar LHR te komen ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Moderator maandag 12 september 2016 @ 07:01:11 #214
45833 crew  Fogel
pi_165264684
quote:
99s.gif Op maandag 12 september 2016 06:33 schreef XL het volgende:
Hoor zojuist voor de eerste keer tijdens de security instructies dat 1 specifiek type telefoon aan boord niet opgeladen of gebruikt mag worden. De samsung galaxy note 7.

Blijkt dat Airberlin en Lufthansa dit verbieden.
Scandinavian Airlines schrijft het volgende daarover (www.flysas.com/info) :

Important information - Samsung Galaxy Note 7

Due to recent incidents with the latest version of Samsung Galaxy Note 7; where users have reported smartphones catching fire or exploding while charging. Samsung is recalling devices and FAA (the American Federal Aviation Administration) strongly advises passengers not to turn on or charge these devices on board aircraft and not to stow them in any checked baggage.



Banned use/charging

SAS always put safety first and has decided to ban the use of or charging of the device onboard our aircraft as a precautionary safety measure. The device is not allowed in checked baggage, but may be carried onboard as long as it is not used or charged.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_165265716
quote:
99s.gif Op maandag 12 september 2016 06:00 schreef XL het volgende:

[..]

Ach, de gewone mensen lounge op LHR is toch best ok ;)
Heh, uiteindelijk is het nog steeds heel fijn ja, en hij is mooi gebouwd. Het is er ook wel nog net wat minder druk dan de rest van het vliegveld, plus geen winkels.

Maar als je ze zo af en toe amper nog een mooi plekje kunt vinden is het toch wel jammer. ;)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 12 september 2016 @ 11:49:45 #216
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_165268178
quote:
99s.gif Op maandag 12 september 2016 06:33 schreef XL het volgende:
Hoor zojuist voor de eerste keer tijdens de security instructies dat 1 specifiek type telefoon aan boord niet opgeladen of gebruikt mag worden. De samsung galaxy note 7.

Blijkt dat Airberlin en Lufthansa dit verbieden.
Ik vloog vandaag met Air New Zealand en dezelfde melding hier. Er werd expliciet omgeroepen dat Samsung Galaxy Note 7 toestellen niet op de vlucht mochten worden ingeschakeld op last van de autoriteiten.
  maandag 12 september 2016 @ 12:17:05 #217
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165268896
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 09:31 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Heh, uiteindelijk is het nog steeds heel fijn ja, en hij is mooi gebouwd. Het is er ook wel nog net wat minder druk dan de rest van het vliegveld, plus geen winkels.

Maar als je ze zo af en toe amper nog een mooi plekje kunt vinden is het toch wel jammer. ;)
Zelfs de first class lounge is vol daar! Dat is London. LHR terminal 5 is een hel zonder lounge.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_165270492
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2016 06:57 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Toch leuk voor je dat je net op al die plekken op precies die data en tijdstippen moet zijn. Zeker veel te vergaderen? En dat ook nog eens voor 130 euro all-in...... Of is het meer vliegen om het vliegen? Want het lijkt me nogal een vermoeiende omweg om van AMS naar LHR te komen ;)
gewoon vliegen om het vliegen. Op cph en arl ook meteen weer terug naar athene met dezelfde kist :P

Vind het superchil op die vluchten, en ik moet toch mijn gold card binnen hengelen.
pi_165270549
quote:
99s.gif Op maandag 12 september 2016 06:33 schreef XL het volgende:
Hoor zojuist voor de eerste keer tijdens de security instructies dat 1 specifiek type telefoon aan boord niet opgeladen of gebruikt mag worden. De samsung galaxy note 7.

Blijkt dat Airberlin en Lufthansa dit verbieden.
Op mijn vlucht met KLM hoorde ik het gisteren ook, ze riepen het inderdaad apart om. Al vraag ik mij af of de crew dat ding zou herkennen. :+

Verder geen gekke maatregel als die dingen echt veel brandgevaar hebben!
Jack does it in real time...
pi_165271096
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2016 13:44 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Op mijn vlucht met KLM hoorde ik het gisteren ook, ze riepen het inderdaad apart om. Al vraag ik mij af of de crew dat ding zou herkennen. :+

Verder geen gekke maatregel als die dingen echt veel brandgevaar hebben!
mwah, ik heb dusdanig vertrouwen in de crew en airliners dat als ze daarop briefen, er heus ook wel een plaatje getoond is.
  maandag 12 september 2016 @ 20:09:29 #221
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_165278193
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2016 14:08 schreef Yreal het volgende:

[..]

mwah, ik heb dusdanig vertrouwen in de crew en airliners dat als ze daarop briefen, er heus ook wel een plaatje getoond is.
Nu zal er naast de fossielen welke als cabin crew aan boord bij de maatschappijen werken er ook nog wel een paar zijn die wel het toestel kunnen onderschrijden, maar dit is een volledig kansloze maatregel, als je de telefoon oplaad dan kan je dat natuurlijk prima 'uit het zicht' doen en ook bij het afspelen van muziek hoeft deze niet in het zicht te zijn.
Heeft natuurlijk alles te maken dat men vooral met deze 'richtlijn' zichzelf wil indekken, want als je niets doet dan kan je aansprakelijk zijn als er een incident gebeurd tijdens een vlucht met een dergelijk toestel.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 12 september 2016 @ 20:17:28 #222
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_165278378
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 21:42 schreef EnochRoot het volgende:
Iemand nog tips voor een 10-12 uur overstap op DOH? Airport Hotel ziet er vrij duur uit, maar het misschien wel waard.
Je kan ook even kijken naar lounges op Doha Airport.

Moet zeggen dat het voor mij alweer even geleden was op Doha, de hele luchthaven is zelfs vernieuwd, maar met diverse online aanbieders moet er wel iets te vinden zijn voor een verblijf van 6 uur.
Als je dat een beetje goed indeelt dan kan je het grootste deel van de overstap daar verblijven, en een beetje lounge heeft wel een douche, wat voor mij het belangrijkste zou zijn in de overweging.

Dat gezegd hebbende, persoonlijk zou ik dan liever een paar euro meer besteed hebben aan de vlucht met een betere aansluiting, want per saldo vraag ik mij af of het op deze manier echt zo goedkoop is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_165279943
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 21:42 schreef EnochRoot het volgende:
Iemand nog tips voor een 10-12 uur overstap op DOH? Airport Hotel ziet er vrij duur uit, maar het misschien wel waard.
Als je op de airport wil blijven zou ik naar een van de lounges kijken. Visum kost ¤25, dan kan je nog een paar uur waterpijp roken in de Souq en naar het MIA. :P

Overigens zijn er ook genoeg 'slaapstoelen', op de grond slapen is niet nodig. :D Hamad International is prachtig ondertussen, vergeet geen selfie te maken met de gele teddybeer. :P
Jack does it in real time...
  dinsdag 13 september 2016 @ 05:40:10 #224
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_165285926
Als je 12 uur in Doha hebt heb je genoeg tijd om de stad te zien. Even naar de Souq Waqif en wellicht een mall (Villagio is OK). Even langs de kade lopen en wat plaatjes schieten van de traditionele Arabische schuiten met daarachter hypermoderne wolkenkrabbers (mits de hitte het toelaat). Dan heb je het ook wel gehad.
pi_165285969
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2016 13:44 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Op mijn vlucht met KLM hoorde ik het gisteren ook, ze riepen het inderdaad apart om. Al vraag ik mij af of de crew dat ding zou herkennen. :+

Verder geen gekke maatregel als die dingen echt veel brandgevaar hebben!
De eigenaar zelf zal zijn Eigen telefoon toch ook wel herkennen en kan hem uitzetten zonder dat de crew hier nu specifiek hem of haar er op moet wijzen ? Men is toch geen kleuter ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 13 september 2016 @ 07:54:51 #226
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165286177
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 06:47 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

De eigenaar zelf zal zijn Eigen telefoon toch ook wel herkennen en kan hem uitzetten zonder dat de crew hier nu specifiek hem of haar er op moet wijzen ? Men is toch geen kleuter ?
Als je weet dat je een probleemtelefoon hebt (en dan bedoel ik niet android in het algemeen, maar die samsung brandbom). Dan zet je toch sowieso je telefoon niet meer aan.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator dinsdag 13 september 2016 @ 16:28:14 #227
45833 crew  Fogel
pi_165295716
Bij SAS zojuist ook over de speakers dat het gebruik en/of laden van de samsung 7 verboden is en dat het ding gedurende de hele vlucht uit moet staan en opgeborgen moet zijn.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 13 september 2016 @ 16:37:46 #228
414785 sirdanilot
pi_165295986
quote:
10s.gif Op maandag 12 september 2016 13:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

gewoon vliegen om het vliegen. Op cph en arl ook meteen weer terug naar athene met dezelfde kist :P

Vind het superchil op die vluchten, en ik moet toch mijn gold card binnen hengelen.
Waarom zou je dat doen? Ik zit echt niet voor mijn lol in een vliegtuig. Wat het voor mij leuk maakt is de voorpret van het op vakantie gaan. Met hetzelfde vliegtuig heen en meteen weer terug lijkt me nogal kansloos.

Mileage runs e.d. zou ik zelf alleen doen als ik sowieso al veel zou moeten vliegen voor b.v. werk, omdat je dan de lounges in kan en het dus aangenamer wordt. En misschien zelfs af en toe een gratis upgrade scoren.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_165300022
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 16:37 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Waarom zou je dat doen? Ik zit echt niet voor mijn lol in een vliegtuig. Wat het voor mij leuk maakt is de voorpret van het op vakantie gaan. Met hetzelfde vliegtuig heen en meteen weer terug lijkt me nogal kansloos.

Mileage runs e.d. zou ik zelf alleen doen als ik sowieso al veel zou moeten vliegen voor b.v. werk, omdat je dan de lounges in kan en het dus aangenamer wordt. En misschien zelfs af en toe een gratis upgrade scoren.
Waarom niet? Ik vind het relaxt om te vliegen met aegean. Bovendien ben ik toch al in copenhagen en stockholm geweest dit jaar.
  dinsdag 13 september 2016 @ 21:16:50 #230
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_165302718
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 06:47 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

De eigenaar zelf zal zijn Eigen telefoon toch ook wel herkennen en kan hem uitzetten zonder dat de crew hier nu specifiek hem of haar er op moet wijzen ? Men is toch geen kleuter ?
Maar deze regel is natuurlijk wat ehm rigoreus, want er zijn ook een heleboel telefoons van dit type welke geen problemen hebben en normaal functioneren en die zou je nu dus ook niet mogen gebruiken.
Probleem is dat een dergelijke maatregel veel te generiek is.

Dit is eigenlijk hetzelfde als dat bij een KLM tot daadwerkelijk opstijgen en direct na de landing alle functionaliteiten, dus ook telefoonservices van je mobiele telefoon gebruikt mogen worden, terwijl bij een andere maatschappij de telefoon helemaal uit moet staan, ook na de landing omdat de motoren nog draaien.
Of het gebruik van het stoelriemen vast lampje, KLM gaat hier goed mee om, de piloot verontschuldigt zich zelfs als deze aan gaat en roept ook de reden om, enkele Turkse maatschappijen zetten deze bij een kleine 'bump' direct aan en laten deze aan staan. Op deze manier veroorzaak je zelf dat men de noodzaak van het stoelriemen vast niet ziet en dus gewoon op gaat staan om bijvoorbeeld naar de WC te gaan.
De passagier gaat hierdoor juist meer eigen regels bedenken en heeft zoiets van ik weet het wel beter.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_165310585
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 21:16 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Maar deze regel is natuurlijk wat ehm rigoreus, want er zijn ook een heleboel telefoons van dit type welke geen problemen hebben en normaal functioneren en die zou je nu dus ook niet mogen gebruiken.
Probleem is dat een dergelijke maatregel veel te generiek is.

Dit is eigenlijk hetzelfde als dat bij een KLM tot daadwerkelijk opstijgen en direct na de landing alle functionaliteiten, dus ook telefoonservices van je mobiele telefoon gebruikt mogen worden, terwijl bij een andere maatschappij de telefoon helemaal uit moet staan, ook na de landing omdat de motoren nog draaien.
Of het gebruik van het stoelriemen vast lampje, KLM gaat hier goed mee om, de piloot verontschuldigt zich zelfs als deze aan gaat en roept ook de reden om, enkele Turkse maatschappijen zetten deze bij een kleine 'bump' direct aan en laten deze aan staan. Op deze manier veroorzaak je zelf dat men de noodzaak van het stoelriemen vast niet ziet en dus gewoon op gaat staan om bijvoorbeeld naar de WC te gaan.
De passagier gaat hierdoor juist meer eigen regels bedenken en heeft zoiets van ik weet het wel beter.
Men moet zich even goed realiseren dat men te gast (weliswaar een betalende) is bij de KLM, Turkish airlines of wie dan ook. Verder moet men zich realiseren dat de crew, en met name de captain bepaalt of jij je telefoon aan of uit dient te zetten, of je riemen vast moet maken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 14 september 2016 @ 04:29:08 #232
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165310639
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 september 2016 19:37 schreef Yreal het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik vind het relaxt om te vliegen met aegean. Bovendien ben ik toch al in copenhagen en stockholm geweest dit jaar.
Ze bestaan dus echt, mensen die in een vliegtuig gaan zitten om het vliegen ipv om op een plaats van bestemming te geraken. Maar wat heb je dan aan een Gold status voor een jaar? Die zul je toch ieder jaar weer moeten behalen neem ik aan.

Doet me denken aan het verhaal van een inmiddels overleden oude baas die na zijn pensionering iedere week een retourtje bij KLM boekte. Die had dus na 35 weken (correct?) zijn Platinum status bereikt. Liet zich één dag in de week in de Crown Lounge fêteren, vloog, vaak met upgrade tot Europe Select, naar een of andere bestemming, stapte daar een half uurtje rond, en met dezelfde kist weer retour. En dat iedere week. Alle trolly dollies van KLM kenden hem. Ik moet er niet aan denken!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 14 september 2016 @ 09:02:57 #233
414785 sirdanilot
pi_165311853
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 september 2016 19:37 schreef Yreal het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik vind het relaxt om te vliegen met aegean. Bovendien ben ik toch al in copenhagen en stockholm geweest dit jaar.
Ik vind het ook relaxt om in de trein te zitten en voor mij is het nog gratis ook maar ik ga toch ook niet voor mijn lol helemaal naar groningen en dan meteen weer terug zonder daar iets te zien?

LAat staan als je geld uit moet geven voor zo'n vliegend koekblik.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_165312056
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 09:02 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik vind het ook relaxt om in de trein te zitten en voor mij is het nog gratis ook maar ik ga toch ook niet voor mijn lol helemaal naar groningen en dan meteen weer terug zonder daar iets te zien?

LAat staan als je geld uit moet geven voor zo'n vliegend koekblik.
Met m'n OV deed ik dat weleens, maar dat was toch gratis :P
Tap tap tap
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 14 september 2016 @ 09:20:17 #235
414785 sirdanilot
pi_165312068
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 09:19 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Met m'n OV deed ik dat weleens, maar dat was toch gratis :P
Misschien dat ik nog een paar rondjes door NL ga doen als mn ov bijna afloopt, maar op het moment heb ik er geen behoefte aan. Ik heb hem tot februari.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_165312168
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 03:36 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Men moet zich even goed realiseren dat men te gast (weliswaar een betalende) is bij de KLM, Turkish airlines of wie dan ook. Verder moet men zich realiseren dat de crew, en met name de captain bepaalt of jij je telefoon aan of uit dient te zetten, of je riemen vast moet maken.
Helemaal waar, maar helaas is dit een flinke overschatting van het gedrag van onze gemiddelde medemens, die het natuurlijk altijd beter weet en veel te slim en belangrijk is om zich aan die "betuttelende" regeltjes te houden. *O*

(Maar goed, klinkt ook wel onhandig om het seatbelts lampje zo lang aan te houden terwijl mensen toch echt een keer naar de plee moeten soms...)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_165312289
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 06:47 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

De eigenaar zelf zal zijn Eigen telefoon toch ook wel herkennen en kan hem uitzetten zonder dat de crew hier nu specifiek hem of haar er op moet wijzen ? Men is toch geen kleuter ?
Als "We gaan nu landen, stoelen rechtop, tafeltjes inklappen en geen losse spullen op schoot a.u.b." wordt gezegd, dan maken de steward(ess)en ook een rondje door het vliegtuig en er zijn dan ook altijd wel een paar lui voor wie dat nodig is omdat die anders schijt hebben aan de instructies.
pi_165313392
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 04:29 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ze bestaan dus echt, mensen die in een vliegtuig gaan zitten om het vliegen ipv om op een plaats van bestemming te geraken. Maar wat heb je dan aan een Gold status voor een jaar? Die zul je toch ieder jaar weer moeten behalen neem ik aan.

Doet me denken aan het verhaal van een inmiddels overleden oude baas die na zijn pensionering iedere week een retourtje bij KLM boekte. Die had dus na 35 weken (correct?) zijn Platinum status bereikt. Liet zich één dag in de week in de Crown Lounge fêteren, vloog, vaak met upgrade tot Europe Select, naar een of andere bestemming, stapte daar een half uurtje rond, en met dezelfde kist weer retour. En dat iedere week. Alle trolly dollies van KLM kenden hem. Ik moet er niet aan denken!
dat alle klm dames je kennen? Heerlijk toch :D
Nee ik vind het wel lekker hoor. Gewoon lekker een filmpje kijken of een boek lezen, beetje uit het raam loeren, je komt nog eens ergens.

En dan krijg je ook nog een hapje eten en een biertje, voor de prijs van een ryanair ticket.
pi_165313436
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 09:02 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik vind het ook relaxt om in de trein te zitten en voor mij is het nog gratis ook maar ik ga toch ook niet voor mijn lol helemaal naar groningen en dan meteen weer terug zonder daar iets te zien?

LAat staan als je geld uit moet geven voor zo'n vliegend koekblik.
oh ja hoor, doe ik ook wel, heerlijk. Kan ik me een stuk beter concentreren dan thuis :P

Vooral nu ik een methode voor gratis tickets heb, tja...

[ Bericht 3% gewijzigd door Yreal op 14-09-2016 12:53:29 ]
pi_165313454
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 09:02 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik vind het ook relaxt om in de trein te zitten en voor mij is het nog gratis ook maar ik ga toch ook niet voor mijn lol helemaal naar groningen en dan meteen weer terug zonder daar iets te zien?

LAat staan als je geld uit moet geven voor zo'n vliegend koekblik.
Hier zou jij je niet thuis voelen: PTA / Het grote treinentopic #1013 Gemakzucht
pi_165313468
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 09:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Als "We gaan nu landen, stoelen rechtop, tafeltjes inklappen en geen losse spullen op schoot a.u.b." wordt gezegd, dan maken de steward(ess)en ook een rondje door het vliegtuig en er zijn dan ook altijd wel een paar lui voor wie dat nodig is omdat die anders schijt hebben aan de instructies.
bijzonder vermakelijk altijd om te zien hoeveel mensen al staan en de koffers hebben gepakt voor het riemen lampje uit gaat.
  woensdag 14 september 2016 @ 10:41:43 #242
62913 Blik
The one and Only!
pi_165313577
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 04:29 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ze bestaan dus echt, mensen die in een vliegtuig gaan zitten om het vliegen ipv om op een plaats van bestemming te geraken. Maar wat heb je dan aan een Gold status voor een jaar? Die zul je toch ieder jaar weer moeten behalen neem ik aan.

Doet me denken aan het verhaal van een inmiddels overleden oude baas die na zijn pensionering iedere week een retourtje bij KLM boekte. Die had dus na 35 weken (correct?) zijn Platinum status bereikt. Liet zich één dag in de week in de Crown Lounge fêteren, vloog, vaak met upgrade tot Europe Select, naar een of andere bestemming, stapte daar een half uurtje rond, en met dezelfde kist weer retour. En dat iedere week. Alle trolly dollies van KLM kenden hem. Ik moet er niet aan denken!
Echt? :')

Vliegen is voor mij echt een manier om van A naar B te komen. En als dat in zekere mate van relaxte staat kan door in een lounge te zitten is dat fijn, maar om daarvoor nou iedere week in een vliegtuig te zitten... :{w
pi_165314288
http://www.metronieuws.nl(...)-voor-de-lol-met-klm

Mooi verhaal, als hij er van genoten heeft ^O^
pi_165317106
Als we het dan over opmerkelijke verhalen hebben, dan is dit ook wel een leuke. Kerel die een jaar lang lekker ging eten in de first class lounge en dan zijn (flexibele first class) ticket omboekte naar de volgende dag ... enzovoorts.

(Als klap op de vuurpijl heeft hij toen hij het wel welletjes vond ook nog eens het flexibele ticket geannuleerd en al z'n geld terug gekregen. Soort van dure lening aan de airline was het zegmaar. :+ )
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 14 september 2016 @ 14:11:16 #245
62913 Blik
The one and Only!
pi_165317273
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 13:58 schreef LintuxCx het volgende:
Als we het dan over opmerkelijke verhalen hebben, dan is dit ook wel een leuke. Kerel die een jaar lang lekker ging eten in de first class lounge en dan zijn (flexibele first class) ticket omboekte naar de volgende dag ... enzovoorts.

(Als klap op de vuurpijl heeft hij toen hij het wel welletjes vond ook nog eens het flexibele ticket geannuleerd en al z'n geld terug gekregen. Soort van dure lening aan de airline was het zegmaar. :+ )
Ja, dat is een verhaal dat ik al eerder heb gehoord. Bizar wat mensen wel niet verzinnen :D
  woensdag 14 september 2016 @ 15:48:58 #246
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165319092
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 13:58 schreef LintuxCx het volgende:
Als we het dan over opmerkelijke verhalen hebben, dan is dit ook wel een leuke. Kerel die een jaar lang lekker ging eten in de first class lounge en dan zijn (flexibele first class) ticket omboekte naar de volgende dag ... enzovoorts.

(Als klap op de vuurpijl heeft hij toen hij het wel welletjes vond ook nog eens het flexibele ticket geannuleerd en al z'n geld terug gekregen. Soort van dure lening aan de airline was het zegmaar. :+ )
Was dat ook niet zo'n geval bij Lufthansa? Die hem daarvoor dacht ik wel aangeklaagd hebben om een soort van gebiedsverbod te bewerkstelligen, meen ik me te herinneren.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_165319533
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 15:48 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Was dat ook niet zo'n geval bij Lufthansa? Die hem daarvoor dacht ik wel aangeklaagd hebben om een soort van gebiedsverbod te bewerkstelligen, meen ik me te herinneren.
dat soort dingen moet je ookatijd met mate doen :P
  Moderator woensdag 14 september 2016 @ 16:14:40 #248
45833 crew  Fogel
pi_165319639
Het moet je hobby maar zijn. Er is een Noor bezig om 800 keer heen en weer te vliegen tussen Stavanger en Bergen.
Heeft daarvoor een SAS travel pass gekocht en daarmee mag je onbeperkt vliegen. Het type dat hij gebruikt kost 60.000kr, ca 7000 euro voor een half jaar. Dus de kosten per vlucht zijn laag voor hem.
Je kan het zien als een heel erg extreme milage run. Hij kan hierna 10 keer in business class retour Noorwegen-USA vliegen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 14 september 2016 @ 21:45:52 #249
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_165327512
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 09:28 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Helemaal waar, maar helaas is dit een flinke overschatting van het gedrag van onze gemiddelde medemens, die het natuurlijk altijd beter weet en veel te slim en belangrijk is om zich aan die "betuttelende" regeltjes te houden. *O*

(Maar goed, klinkt ook wel onhandig om het seatbelts lampje zo lang aan te houden terwijl mensen toch echt een keer naar de plee moeten soms...)
Het gaat erom dat reguliere passagiers zich echt wel aan de instructies willen houden, maar juist door het lang aanhouden van een seat belt lampje terwijl de vlucht na enkele bumps alweer een minuut of 30 in 'rustig vaarwater' is zorgt exact ervoor dat men deze seat belt lampjes niet serieus neemt waardoor bij 'echt gevaar' men dus mogelijk de seat belts niet om heeft.

Er zit wel degelijk verschil tussen maatschappijen, KLM doet het hierin erg goed, en aan betekent ook echt aan en cabine personeel handhaaft dit. Terecht, want zo moet het ook zijn. Maar bij enkele Turkse en Aziatische maatschappijen heb ik toch echt wel mijn bedenkingen.

Betutteling en onzinnige veel te generieke regels zorgt er toch echt voor dat men de regels juist niet opvolgt, want zo zit een gemiddelde mens toch echt in elkaar.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_165398965
Volgende week vlieg ik van Eindhoven naar Londen Stansted (en ook weer terug). Met Ryanair. Ik heb alleen handbagage en ik heb online ingecheckt.

Dan hoef ik niet meer langs een balie of zo, toch? Dat voelt een beetje tegen-natuurlijk. Ik kan rechtstreeks door de security en naar de gate? :?

Hoe lang van tevoren zouden jullie zorgen dat je aanwezig bent in Eindhoven? En in Stansted?
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
pi_165399028
quote:
5s.gif Op zondag 18 september 2016 10:51 schreef DonVincenzo het volgende:
Volgende week vlieg ik van Eindhoven naar Londen Stansted (en ook weer terug). Met Ryanair. Ik heb alleen handbagage en ik heb online ingecheckt.

Dan hoef ik niet meer langs een balie of zo, toch? Dat voelt een beetje tegen-natuurlijk. Ik kan rechtstreeks door de security en naar de gate? :?

Hoe lang van tevoren zouden jullie zorgen dat je aanwezig bent in Eindhoven? En in Stansted?
Je hoeft alleen nog even door de security. Minimaal een half uur voor de vlucht aanwezig zijn.

Stansted weet ik niet.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_165399062
quote:
5s.gif Op zondag 18 september 2016 10:51 schreef DonVincenzo het volgende:
Volgende week vlieg ik van Eindhoven naar Londen Stansted (en ook weer terug). Met Ryanair. Ik heb alleen handbagage en ik heb online ingecheckt.

Dan hoef ik niet meer langs een balie of zo, toch? Dat voelt een beetje tegen-natuurlijk. Ik kan rechtstreeks door de security en naar de gate? :?

Hoe lang van tevoren zouden jullie zorgen dat je aanwezig bent in Eindhoven? En in Stansted?
correct, meteen door lopen naar security. Op eindhoven max een uurtje voor het boarden is echt meeeer dan genoeg
  User die het meest klaagt 2022 zondag 18 september 2016 @ 11:24:25 #253
414785 sirdanilot
pi_165399494
Eindhoven houd ik meestal uurtje voor het boarden aan ja.

Als je met dr trein komt wel een iets eerdere trein pakken want vertraging
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_165400405
Stansted red je met 1 tot 1,5 uur van te voren ook wel. Als ik vanaf daar vlieg ben ik er meestal wel 1,5 uur van te voren want op bepaalde tijden vertrekken er zoveel vluchten tegelijkertijd dat het soms wel druk kan zijn bij de security.
pi_165401437
Dank jullie wel.
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
  zondag 18 september 2016 @ 16:42:42 #256
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_165407323
Ik heb 2 voornamen op mijn identiteitskaart laten we zeggen Hendrik en Jan met een spatie er tussen. Moet ik dan beide invullen of alle 2?

Ik vraag dit om dat het bij KLM alleen de eerste voornaam is en bij ryanair staat het er niet echt duidelijk hij.
BAM dit is 3KB
pi_165408145
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 16:42 schreef Loll het volgende:
Ik heb 2 voornamen op mijn identiteitskaart laten we zeggen Hendrik en Jan met een spatie er tussen. Moet ik dan beide invullen of alle 2?

Ik vraag dit om dat het bij KLM alleen de eerste voornaam is en bij ryanair staat het er niet echt duidelijk hij.
Alleen de eerste
pi_165408511
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 16:14 schreef Fogel het volgende:
Het moet je hobby maar zijn. Er is een Noor bezig om 800 keer heen en weer te vliegen tussen Stavanger en Bergen.
Heeft daarvoor een SAS travel pass gekocht en daarmee mag je onbeperkt vliegen. Het type dat hij gebruikt kost 60.000kr, ca 7000 euro voor een half jaar. Dus de kosten per vlucht zijn laag voor hem.
Je kan het zien als een heel erg extreme milage run. Hij kan hierna 10 keer in business class retour Noorwegen-USA vliegen.
Doe eens linkje.
  Moderator zondag 18 september 2016 @ 17:50:18 #259
45833 crew  Fogel
pi_165409149
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 17:28 schreef vaduz het volgende:

[..]

Doe eens linkje.
Onder andere hier:
https://scandinaviantraveler.com/no/node/5424

En hij is inmiddels al een heel eind.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_165409792
Zulke sas hopjes kan je denk ik beter claimen bij aegean, dan krijg je 600 per vlucht, dat lijkt me een stuk meer dan bij sas zelf.
pi_165441183
Waarom is het rond kerst zo tering duur om te vliegen naar zuid-amerika? :'(
  maandag 19 september 2016 @ 22:59:33 #262
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_165441409
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 16:42 schreef Loll het volgende:
Ik heb 2 voornamen op mijn identiteitskaart laten we zeggen Hendrik en Jan met een spatie er tussen. Moet ik dan beide invullen of alle 2?

Ik vraag dit om dat het bij KLM alleen de eerste voornaam is en bij ryanair staat het er niet echt duidelijk hij.
Eerste voornaam is altijd voldoende. Als je roepnaam Annemarie is en in je paspoort staat Anna Maria, dan moet je Anna invullen, meer niet. Vul je Annemarie in, kun je je voorbereiden op allerlei gezeik.
It's not a lie, if you believe
  dinsdag 20 september 2016 @ 00:12:07 #263
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_165443298
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 22:59 schreef 18konijn het volgende:

[..]

Eerste voornaam is altijd voldoende. Als je roepnaam Annemarie is en in je paspoort staat Anna Maria, dan moet je Anna invullen, meer niet. Vul je Annemarie in, kun je je voorbereiden op allerlei gezeik.
Dat.

En in Nederland snapt men nog wel dat Annemarie de roepnaam is voor Anna Maria, maar daar sta je dan in het buitenland met iemand die letterlijk de naam controleert en ziet dat het niet klopt.

Ik moet zeggen, en hoewel voor mij persoonlijk geen probleem, ik heb één naam, doen sommige luchtvaartmaatschappijen wel vragen om alle namen zoals deze in het paspoort staan, dat geeft men specifiek aan, maar als je daar dan een account hebt dan pakt deze automatisch weer alleen de voornaam....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_165594831
Iemand ervaring met vliegen met LC Peru? Ik heb een ticket geboekt, maar die vlucht is nu niet meer terug te vinden. Er is wel een vlucht met hetzelfde vluchtnummer 50 minuten eerder. Zou dit dan mijn vlucht zijn? Of heb ik helemaal geen vlucht meer?

Als ik de reviews op internet mag geloven moet ik voor het ergste vrezen ;(
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_165595416
Op internet klagen mensen alleen maar, dus ik zou niet direct wanhopen.

Ik heb er vorige week een retourtje LIM-CUZ mee gevlogen. Boeken en inchecken ging soepel, digitale QR boarding pass en alles. Mijn vlucht terug vanuit Cusco was ook 10 minuten vervroegd en ondanks dat ze vliegen met 737-500 was het voor vluchten van een uurtje prima te doen.
Jack does it in real time...
pi_165609543
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 september 2016 08:29 schreef DeeBee het volgende:
Op internet klagen mensen alleen maar, dus ik zou niet direct wanhopen.

Ik heb er vorige week een retourtje LIM-CUZ mee gevlogen. Boeken en inchecken ging soepel, digitale QR boarding pass en alles. Mijn vlucht terug vanuit Cusco was ook 10 minuten vervroegd en ondanks dat ze vliegen met 737-500 was het voor vluchten van een uurtje prima te doen.
Dank, dit stelt mij enigszins gerust.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_165696658
Binnenkort is het zo ver en reis ik via Xiamen naar Bangkok. Echter, ik heb een vrij lange layover van +/- 10 uur.. Nu weet ik dat normaal je kansen gelimiteerd zijn in aan te trekken luxe maar ik had ergens gelezen dat Xiamen Airlines gratis een hotel aanbiedt voor lange layovers. Weet misschien iemand hier meer van?
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:00:20 #268
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165696680
Hier staan wat voorwaarden, onderaan de pagina:
http://www.xiamenair.com/(...)vice/Passenger2.html
So we just called him Fred
pi_165696781
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 22:00 schreef FredvZ het volgende:
Hier staan wat voorwaarden, onderaan de pagina:
http://www.xiamenair.com/(...)vice/Passenger2.html
Klopt, heb ik gezien :) Maar wat ik niet mee kreeg is:

1) Zou dit ook geldig zijn voor overday?
En
2) Die download link werkt dus niet :')
pi_165697361
Heb je al op FlyterTalk gekeken?

(Maar ik zou zelf gewoon de airline direct vragen, beter om daar meteen zekerheid te halen..)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 23:08:26 #271
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_165697913
Toen ik van Hong Kong naar Tashkent moest had ik ook een lange stop op Seoul, ik kon in het Hyatt verblijven; vloog met Korean, maar wel business.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_165700461
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 21:58 schreef Xetran het volgende:
Binnenkort is het zo ver en reis ik via Xiamen naar Bangkok. Echter, ik heb een vrij lange layover van +/- 10 uur.. Nu weet ik dat normaal je kansen gelimiteerd zijn in aan te trekken luxe maar ik had ergens gelezen dat Xiamen Airlines gratis een hotel aanbiedt voor lange layovers. Weet misschien iemand hier meer van?
Klopt, dat doen ze ook overdag, maar het aanbod is beperkt. Het lukt alleen als je heel snel door de immigration bent én geen Chinese tourgroep aan boord hebt die als eerste bij de balie is.

Vergeet verder niet om een printje te maken van je ticket met daarop duidelijk je naam en check de regels over het meenemen van powerbanks en andere batterijen.

Xiamen is overigens ook en leuk stadje om te bekijken. En je krijgt gratis een visum voor 72 uur om dat te doen. Zie ook mijn en andere vluchtverslagen in één van deze topic.
pi_165701066
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 22:08 schreef Xetran het volgende:

[..]

Klopt, heb ik gezien :) Maar wat ik niet mee kreeg is:

1) Zou dit ook geldig zijn voor overday?
En
2) Die download link werkt dus niet :')
Ja, is ook overdag, afgelopen zomer nog gedaan :)
Ga na de immigratie naar de zijkant van balie B11, hier ligt een lijst met mensen die recht hebben op een gratis hotel (overstap min. 6 uur en aansluitende vlucht naar ergens buiten China).
Als alles goed is krijg je een bevestiging in het Chinees, handig voor de taxichauffeur. Reken op 40 yuan voor de taxi naar het hotel.
Heel goed geregeld allemaal :)
pi_165704747
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2016 02:32 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Klopt, dat doen ze ook overdag, maar het aanbod is beperkt. Het lukt alleen als je heel snel door de immigration bent én geen Chinese tourgroep aan boord hebt die als eerste bij de balie is.

Vergeet verder niet om een printje te maken van je ticket met daarop duidelijk je naam en check de regels over het meenemen van powerbanks en andere batterijen.

Xiamen is overigens ook en leuk stadje om te bekijken. En je krijgt gratis een visum voor 72 uur om dat te doen. Zie ook mijn en andere vluchtverslagen in één van deze topic.
Super! Niet verwacht dat iemand dit wist dus dankjewell :) Maar je kan niet reserveren dus zoals op de site stond?

Hoe bedoel je met power banks trouwens? In de ruimbagage?
pi_165708524
quote:
7s.gif Op zondag 2 oktober 2016 11:44 schreef Xetran het volgende:

Hoe bedoel je met power banks trouwens? In de ruimbagage?
Om één of andere reden mogen powerbanks zonder de keuring of geheel willekeurig niet in de ruimbagage, maar soms ook niet in handbagage. In ieder geval moesten veel mensen die dingen inleveren, maar mocht ik de mijne houden. Er stond 'made in China' op, misschien dat dat hielp ;)
pi_165708681
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2016 14:49 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Om één of andere reden mogen powerbanks zonder de keuring of geheel willekeurig niet in de ruimbagage, maar soms ook niet in handbagage. In ieder geval moesten veel mensen die dingen inleveren, maar mocht ik de mijne houden. Er stond 'made in China' op, misschien dat dat hielp ;)
Idd heb ik wat kunnen lezen over ruimbagage, maar handbagage niet. Ik heb er eentje van Xiaomi en dat kennen ze daar wel denk ik zo. Zal wel een stuk schelen, en anders haal ik er daar eentje op de markt nieuw. Dingen kosten toch niks daar :)
  maandag 10 oktober 2016 @ 22:18:42 #277
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_165884605
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2016 14:49 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Om één of andere reden mogen powerbanks zonder de keuring of geheel willekeurig niet in de ruimbagage, maar soms ook niet in handbagage. In ieder geval moesten veel mensen die dingen inleveren, maar mocht ik de mijne houden. Er stond 'made in China' op, misschien dat dat hielp ;)
Het gaat denk ik om het vermogen van de betreffende powerbank.

Die regels zijn overigens vrij universeel, <20000mAH x 5V or < 100wH, maar worden vooral in China daadwerkelijk nageleefd, niet in de laatste plaats omdat juist daar nogal veel powerbanks ook van inferieure kwaliteit in omloop zijn.
Wat er in Europa, VS en Australië te koop is heeft, zeker als het in een reguliere winkel te koop is wel een bepaalde KEMA (?) keur of iets vergelijkbaars gehad.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 10 oktober 2016 @ 22:47:57 #278
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165885867
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2016 14:49 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Om één of andere reden mogen powerbanks zonder de keuring of geheel willekeurig niet in de ruimbagage, maar soms ook niet in handbagage. In ieder geval moesten veel mensen die dingen inleveren, maar mocht ik de mijne houden. Er stond 'made in China' op, misschien dat dat hielp ;)
bij KLM geen centje pijn, ik had in mijn handbagage een Xiaomi 10.000Ma, 8 stuks 18650 batterijen in van die houdertjes en 2 E-sigaretten (modboxen) met 2 batterijen per stuk erin. Allemaal netjes verpakt in een plastic trommeltje, één smoker de tank eraf en uitgeschakeld, de andere in mijn zak. Geen haan die er naar kraaide.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_165886274
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 22:47 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

bij KLM geen centje pijn, ik had in mijn handbagage een Xiaomi 10.000Ma, 8 stuks 18650 batterijen in van die houdertjes en 2 E-sigaretten (modboxen) met 2 batterijen per stuk erin. Allemaal netjes verpakt in een plastic trommeltje, één smoker de tank eraf en uitgeschakeld, de andere in mijn zak. Geen haan die er naar kraaide.
Afhankelijk van maatschappij/vliegveld lijkt mij. Denk dat aangezien ik via China vlieg het wel relevant is vanwege de overheersende bureaucratie in hun cultuur..

Op schiphol kwam ik ook met veel weg waar ik op bijvoorbeeld Dussendorf een boos oog op mij geworpen kreeg
  maandag 10 oktober 2016 @ 23:45:06 #280
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165887159
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 22:18 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het gaat denk ik om het vermogen van de betreffende powerbank.

Die regels zijn overigens vrij universeel, <20000mAH x 5V or < 100wH, maar worden vooral in China daadwerkelijk nageleefd, niet in de laatste plaats omdat juist daar nogal veel powerbanks ook van inferieure kwaliteit in omloop zijn.
Wat er in Europa, VS en Australië te koop is heeft, zeker als het in een reguliere winkel te koop is wel een bepaalde KEMA (?) keur of iets vergelijkbaars gehad.
Punt is dat geen weldenkend mens nog 60-80 euro voor een kwaliteits powerbank uitgeeft wanneer je zo'n ding ook voor 15% van die prijs hier lokaal bij de Action en kornuiten uit de knakenbak kan vissen. En dan heb je dus dezelfde kwaliteit als van Dealextreme of Aliexpress. En die doen precies hetzelfde, alleen niet zo lang.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_165892597
As donderdag vlieg ik naar Vancouver via Toronto. Ik heb het in 1x geboekt, vlieg met beide vluchten met Luftansa en als ik het hier zo lees wordt mijn bagage gewoon door gelabeld.ik heb echter 1 uur en 50 minuten overstaptijd. Is dat genoeg? Want volgens mij moet ik op toronto al door de douane als ik het goed begrijp?
En wat kunnen ze gaan vragen?
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:35:51 #282
62913 Blik
The one and Only!
pi_165893184
Komende week vlieg ik op en neer naar Heathrow, en waarschijnlijk op de terugweg heb ik wat meer tijd op de luchthaven (congres is al om 16:30 afgelopen en vliegtuig gaat pas om 21:00). Is er een beetje fatsoenlijke lounge op Terminal 4? (vlieg KLM, gold-status)
pi_165893817
Er zit een Skyteam lounge in T4 waar je voor nop in kan. Prima, niks boeiends. Wifi is er wel snel en stabile.

Edit: wel vreselijk druk toen ik er was. Maar 'k had een plek en koptelefoon op, dus nergens last van. Volgens mij zit er ook een andere lounge, wellicht dat die beter is. Ben even kwijt hoe die heet, maar volgens mij kun je daar niet gratis in met je status.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:29:17 #284
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165894004
Als je congres centraal in Londen is ga je beter daar lekker wat eten en later naar het vliegveld.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:35:25 #285
414785 sirdanilot
pi_165894086
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 12:55 schreef Chaos-Zero het volgende:
As donderdag vlieg ik naar Vancouver via Toronto. Ik heb het in 1x geboekt, vlieg met beide vluchten met Luftansa en als ik het hier zo lees wordt mijn bagage gewoon door gelabeld.ik heb echter 1 uur en 50 minuten overstaptijd. Is dat genoeg? Want volgens mij moet ik op toronto al door de douane als ik het goed begrijp?
En wat kunnen ze gaan vragen?
Huh vliegt lufthansa van toronto naar vancouver?
Denk dat dat stukje met air canada is.

Als je baggage door gelabeld is is het genoeg, en als er vertraging is word je op de volgende vlucht gezet.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:39:44 #286
45833 crew  Fogel
pi_165894152
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:35 schreef Blik het volgende:
Komende week vlieg ik op en neer naar Heathrow, en waarschijnlijk op de terugweg heb ik wat meer tijd op de luchthaven (congres is al om 16:30 afgelopen en vliegtuig gaat pas om 21:00). Is er een beetje fatsoenlijke lounge op Terminal 4? (vlieg KLM, gold-status)
Waarom pak je niet gewoon die van 17:50 (zal te krap worden), 18:50 of 20:25 om zo eerder thuis te raken?
Zou ik zelf doen als de wijzigingskosten niet idioot hoog zijn.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:52:10 #287
414785 sirdanilot
pi_165894309
Ik zou gewoon lekker even de stad in gaan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_165894539
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 14:35 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Huh vliegt lufthansa van toronto naar vancouver?
Denk dat dat stukje met air canada is.

Als je baggage door gelabeld is is het genoeg, en als er vertraging is word je op de volgende vlucht gezet.
je zou het niet verwachten he?

Misschien de vlucht naar Canada ook wel.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:33:05 #289
62913 Blik
The one and Only!
pi_165894894
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 14:52 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zou gewoon lekker even de stad in gaan.
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 14:29 schreef XL het volgende:
Als je congres centraal in Londen is ga je beter daar lekker wat eten en later naar het vliegveld.
Probleem is dat het congres een eindje buiten de stad is, anders had ik dat zeker gedaan. Maar is nu dus geen optie

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 14:39 schreef Fogel het volgende:

[..]

Waarom pak je niet gewoon die van 17:50 (zal te krap worden), 18:50 of 20:25 om zo eerder thuis te raken?
Zou ik zelf doen als de wijzigingskosten niet idioot hoog zijn.
17:50 zal zeker krap zijn aangezien ik ook nog 50 kilometer door de spits heen moet. Zal eens vragen bij de reisagent hoeveel het kost om te wijzigen naar 18:50 (alhoewel ik dat ook nog wel lastig vind in te schatten of dat haalbaar is als ik bijvoorbeeld pas om 17:00 in een taxi stap. Vind het de moeite niet voor de vlucht van 20:25.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 14:17 schreef Negentiendertig het volgende:
Er zit een Skyteam lounge in T4 waar je voor nop in kan. Prima, niks boeiends. Wifi is er wel snel en stabile.

Edit: wel vreselijk druk toen ik er was. Maar 'k had een plek en koptelefoon op, dus nergens last van. Volgens mij zit er ook een andere lounge, wellicht dat die beter is. Ben even kwijt hoe die heet, maar volgens mij kun je daar niet gratis in met je status.
Dank, plekje om te zitten en een hapje/drankje te doen is prima genoeg voor mij. Verder pak ik een boek en sluit me af van de buitenwereld
pi_165897099
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:35 schreef Blik het volgende:
Komende week vlieg ik op en neer naar Heathrow, en waarschijnlijk op de terugweg heb ik wat meer tijd op de luchthaven (congres is al om 16:30 afgelopen en vliegtuig gaat pas om 21:00). Is er een beetje fatsoenlijke lounge op Terminal 4? (vlieg KLM, gold-status)
Hoe kom je als gewone man eigenlijk aan een gold-status?
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:53:08 #291
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_165897153
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 17:48 schreef 0906 het volgende:

[..]

Hoe kom je als gewone man eigenlijk aan een gold-status?
Veel vliegen. Ben zelf platinum.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_165897247
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 17:53 schreef static het volgende:

[..]

Veel vliegen. Ben zelf platinum.
quote:
Flying Blue Platinum is ons hoogste Elite-niveau, dat speciaal is ontwikkeld voor onze trouwste klanten. Als Platinum-deelnemer ontvangt u het hoogste niveau aan comfort en luxe dat we te bieden hebben. Bovendien profiteert u van 100% meer Award Miles op uw vluchten.
Wat een borstklopperij van KLM zeg. Maar ik kan nergens een indicatie vinden hoeveel je daarvoor gevlogen moet hebben?

Ik heb nu Ivory, maar hoe kom ik op een fucking hoger niveau? :(
  Moderator dinsdag 11 oktober 2016 @ 18:04:36 #293
45833 crew  Fogel
pi_165897321
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 17:59 schreef 0906 het volgende:

[..]

[..]

Wat een borstklopperij van KLM zeg. Maar ik kan nergens een indicatie vinden hoeveel je daarvoor gevlogen moet hebben?

Ik heb nu Ivory, maar hoe kom ik op een fucking hoger niveau? :(
https://www.klm.com/trave(...)d_benefits/index.htm alles staat daar toch prima uitgelegd?

En je kan nog veel meer vinden bij ons eigen topic :) TRV / Frequent Flyer Programma's #5: Waar we legs en miles optellen ...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_165897403
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 18:04 schreef Fogel het volgende:

[..]

https://www.klm.com/trave(...)d_benefits/index.htm alles staat daar toch prima uitgelegd?

En je kan nog veel meer vinden bij ons eigen topic :) TRV / Frequent Flyer Programma's #5: Waar we legs en miles optellen ...
Ik wil Gold of Platinum status. Hoe krijg ik dat zonder veel te vliegen?
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 18:13:35 #295
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_165897449
Niet.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_165897499
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 18:13 schreef static het volgende:
Niet.
Waarom?
  Moderator dinsdag 11 oktober 2016 @ 18:17:30 #297
45833 crew  Fogel
pi_165897518
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 18:16 schreef 0906 het volgende:

[..]

Waarom?
Daar is dit topic niet voor geschikt. Dat andere wel.
Maar ook daar zal je uitgelegd worden dat een frequent flyer pas (gold ++) toch echt voor mensen is die inderdaad regelmatig vliegen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_165897541
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 18:17 schreef Fogel het volgende:

[..]

Daar is dit topic niet voor geschikt. Dat andere wel.
Maar ook daar zal je uitgelegd worden dat een frequent flyer pas toch echt voor mensen is die inderdaad regelmatig vliegen.
Ik voel me niet op mijn gemak in dat andere topic, komt nogal elitair en snobistisch over. Daarom vraag ik het hier.
pi_165897842
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 14:35 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Huh vliegt lufthansa van toronto naar vancouver?
Denk dat dat stukje met air canada is.

Als je baggage door gelabeld is is het genoeg, en als er vertraging is word je op de volgende vlucht gezet.
Zou kunnen hoor, maar ik heb geboekt via Cheaptickets en via alle info die ik heb staat dat alles Lufthansa is.
Hoe weet ik wanneer iets wordt door gelabeld?
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 18:51:23 #300
286575 Roces18
Chef de party
pi_165897928
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 18:09 schreef 0906 het volgende:

[..]

Ik wil Gold of Platinum status. Hoe krijg ik dat zonder veel te vliegen?
Waarom wil je dat?
Kan je in de lounge zitten en eerder boarden om vervolgens naar je economy class seat te lopen?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_165899046
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 18:44 schreef Chaos-Zero het volgende:

[..]

Zou kunnen hoor, maar ik heb geboekt via Cheaptickets en via alle info die ik heb staat dat alles Lufthansa is.
Hoe weet ik wanneer iets wordt door gelabeld?
Ik vraag het altijd voor de zekerheid op de luchthaven van vertrek bij het afgeven van de baggage.

Denk dat je vlucht codeshared is met partners uit Star Alliance?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')