abonnement Unibet Coolblue
pi_165257613
Iemand nog tips voor een 10-12 uur overstap op DOH? Airport Hotel ziet er vrij duur uit, maar het misschien wel waard.
  zondag 11 september 2016 @ 23:16:28 #202
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_165261292
quote:
10s.gif Op zondag 11 september 2016 18:59 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik had wel meer van jou verwacht tbh. Je leek me iemand die wekelijks in het vliegtuig zat.
:')
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_165261800
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 21:42 schreef EnochRoot het volgende:
Iemand nog tips voor een 10-12 uur overstap op DOH? Airport Hotel ziet er vrij duur uit, maar het misschien wel waard.
Helse nacht een keer daar op de vloer geslapen. :')
pi_165262756
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 16:26 schreef Max-Westerman het volgende:
Tegenwoordig heb je toch ook wifi in vliegtuigen. Dus Bluetooth moet dan ook wel kunnen denk ik?

Laatst nog naast een vrouw gezeten die haar telefoon ook niet op vliegtuigmodus had staan
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 18:27 schreef El_jefe07 het volgende:

[..]

Regelmatig gedaan met bijvoorbeeld Ryanair - om zo met ze tweeen een film te kijken op de laptop. 1x uitgang via headphones op de laptop, 1x bluetooth headphones. Geen problemen of vragen over gehad.
Even opgezocht en het verschilt blijkbaar per maatschappij. Easyjet laat het toe maar niet tijdens opstijgen en landen, terwijl het bij KLM helemaal niet mag.
pi_165262777
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 00:15 schreef Operc het volgende:

[..]

[..]

Even opgezocht en het verschilt blijkbaar per maatschappij. Easyjet laat het toe maar niet tijdens opstijgen en landen, terwijl het bij KLM helemaal niet mag.
Gewoon doen totdat ze er iets van zeggen.
pi_165263076
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 19:33 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Rechtstreekse vluchten met Aegean naar Athene zijn niet heel goedkoop, de kracht zit hem inderdaad in vinden naar vervolg bestemmingen met low yields, bijvoorbeeld Istanbul, dan kan je goede prijzen vinden, of de 'foutjes' van een 18 euro retour via een open jaw.
Turkish Airlines wil nog wel eens van slag raken als je na Istanbul een domestic bestemming kiest, die je dan aanvliegt via Ankara, die binnenlandse vluchten worden dan als maximale domestic miles berekend. Maar is wel weer een extra overstap, daar moet je ook maar weer zin in hebben.
juist de enkeltjes hebben nut om milles te grinden. Als je de aegean bestemmingen in ita zet krijg je eindeloos veel hits. Heb voor de Londense kerst nog ams - ath - cph -ath-arl-ath-lhr voor 130¤ en 6k milles.
pi_165263089
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 23:16 schreef static het volgende:

[..]

:')
oh, mijn sarcasme was niet duidelijk?
pi_165263531
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 15:39 schreef sirdanilot het volgende:
Ik kom meestal niet aan meer dan 6 retourtjes in een jaar.

Eens kijken wat was het dit jaar? 1 retourtje brazilie (6 legs) 1 retourtje roemenie (2 legs) en 1 retourtje macedonie (2 legs). Wilde eigenlijk nog naar budapest maar is er niet meer van gekomen.

Dus nee 15 retourtjes lijkt me best wel heel veel, en zeker bij 1 maatschappij.
En het stelt, zeker als dat allemaal non-flex economy vluchten binnen Europa zijn, gewoon geen fluit voor voor een airline. Kijk maar eens naar ..

A) de kosten voor een airline van een vlucht — afschrijving/lease vliegtuig, bemanning, brandstof, luchthaven kosten, etc. en
B) kijk eens naar wat werkelijke frequent flyers doen. Ik (niet bepaald een frequent flyer) haal dit jaar weer iets van 700 tier points met BA, net genoeg om m'n Silver te vernieuwen, en dan gaat het om duizenden ponden richting BA van mezelf maar vooral mijn werkgever. Maar dat stelt echt geen fluit voor voor BA, vandaar dat ik maar een nietige silver ben die alleen in de overbevolkte matig-eten lounges komen mag. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_165263554
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 16:23 schreef Operc het volgende:
Wat ik me afvroeg nu Apple z'n iPhone 7 zonder mini-jack uitbrengt: mag je in een vliegtuig Bluetooth gebruiken?
Bluetooth koptelefoons heb ik al bij 1 of meer airlines expliciet als toegestaan zien aangegeven, volgens mij al een paar jaar geleden.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 12 september 2016 @ 05:57:45 #210
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165264617
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 00:59 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Bluetooth koptelefoons heb ik al bij 1 of meer airlines expliciet als toegestaan zien aangegeven, volgens mij al een paar jaar geleden.
Ik heb op ongeveer 20 of 30 vluchten met zo'n koptelefoon er nog nooit een opmerking over gekregen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 12 september 2016 @ 06:00:24 #211
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165264618
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 00:57 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

En het stelt, zeker als dat allemaal non-flex economy vluchten binnen Europa zijn, gewoon geen fluit voor voor een airline. Kijk maar eens naar ..

A) de kosten voor een airline van een vlucht — afschrijving/lease vliegtuig, bemanning, brandstof, luchthaven kosten, etc. en
B) kijk eens naar wat werkelijke frequent flyers doen. Ik (niet bepaald een frequent flyer) haal dit jaar weer iets van 700 tier points met BA, net genoeg om m'n Silver te vernieuwen, en dan gaat het om duizenden ponden richting BA van mezelf maar vooral mijn werkgever. Maar dat stelt echt geen fluit voor voor BA, vandaar dat ik maar een nietige silver ben die alleen in de overbevolkte matig-eten lounges komen mag. :D
Ach, de gewone mensen lounge op LHR is toch best ok ;)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 12 september 2016 @ 06:33:11 #212
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165264638
Hoor zojuist voor de eerste keer tijdens de security instructies dat 1 specifiek type telefoon aan boord niet opgeladen of gebruikt mag worden. De samsung galaxy note 7.

Blijkt dat Airberlin en Lufthansa dit verbieden.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 12 september 2016 @ 06:57:03 #213
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165264675
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2016 00:29 schreef Yreal het volgende:

[..]

juist de enkeltjes hebben nut om milles te grinden. Als je de aegean bestemmingen in ita zet krijg je eindeloos veel hits. Heb voor de Londense kerst nog ams - ath - cph -ath-arl-ath-lhr voor 130¤ en 6k milles.
Toch leuk voor je dat je net op al die plekken op precies die data en tijdstippen moet zijn. Zeker veel te vergaderen? En dat ook nog eens voor 130 euro all-in...... Of is het meer vliegen om het vliegen? Want het lijkt me nogal een vermoeiende omweg om van AMS naar LHR te komen ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Moderator maandag 12 september 2016 @ 07:01:11 #214
45833 crew  Fogel
pi_165264684
quote:
99s.gif Op maandag 12 september 2016 06:33 schreef XL het volgende:
Hoor zojuist voor de eerste keer tijdens de security instructies dat 1 specifiek type telefoon aan boord niet opgeladen of gebruikt mag worden. De samsung galaxy note 7.

Blijkt dat Airberlin en Lufthansa dit verbieden.
Scandinavian Airlines schrijft het volgende daarover (www.flysas.com/info) :

Important information - Samsung Galaxy Note 7

Due to recent incidents with the latest version of Samsung Galaxy Note 7; where users have reported smartphones catching fire or exploding while charging. Samsung is recalling devices and FAA (the American Federal Aviation Administration) strongly advises passengers not to turn on or charge these devices on board aircraft and not to stow them in any checked baggage.



Banned use/charging

SAS always put safety first and has decided to ban the use of or charging of the device onboard our aircraft as a precautionary safety measure. The device is not allowed in checked baggage, but may be carried onboard as long as it is not used or charged.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_165265716
quote:
99s.gif Op maandag 12 september 2016 06:00 schreef XL het volgende:

[..]

Ach, de gewone mensen lounge op LHR is toch best ok ;)
Heh, uiteindelijk is het nog steeds heel fijn ja, en hij is mooi gebouwd. Het is er ook wel nog net wat minder druk dan de rest van het vliegveld, plus geen winkels.

Maar als je ze zo af en toe amper nog een mooi plekje kunt vinden is het toch wel jammer. ;)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 12 september 2016 @ 11:49:45 #216
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_165268178
quote:
99s.gif Op maandag 12 september 2016 06:33 schreef XL het volgende:
Hoor zojuist voor de eerste keer tijdens de security instructies dat 1 specifiek type telefoon aan boord niet opgeladen of gebruikt mag worden. De samsung galaxy note 7.

Blijkt dat Airberlin en Lufthansa dit verbieden.
Ik vloog vandaag met Air New Zealand en dezelfde melding hier. Er werd expliciet omgeroepen dat Samsung Galaxy Note 7 toestellen niet op de vlucht mochten worden ingeschakeld op last van de autoriteiten.
  maandag 12 september 2016 @ 12:17:05 #217
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165268896
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 09:31 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Heh, uiteindelijk is het nog steeds heel fijn ja, en hij is mooi gebouwd. Het is er ook wel nog net wat minder druk dan de rest van het vliegveld, plus geen winkels.

Maar als je ze zo af en toe amper nog een mooi plekje kunt vinden is het toch wel jammer. ;)
Zelfs de first class lounge is vol daar! Dat is London. LHR terminal 5 is een hel zonder lounge.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_165270492
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2016 06:57 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Toch leuk voor je dat je net op al die plekken op precies die data en tijdstippen moet zijn. Zeker veel te vergaderen? En dat ook nog eens voor 130 euro all-in...... Of is het meer vliegen om het vliegen? Want het lijkt me nogal een vermoeiende omweg om van AMS naar LHR te komen ;)
gewoon vliegen om het vliegen. Op cph en arl ook meteen weer terug naar athene met dezelfde kist :P

Vind het superchil op die vluchten, en ik moet toch mijn gold card binnen hengelen.
pi_165270549
quote:
99s.gif Op maandag 12 september 2016 06:33 schreef XL het volgende:
Hoor zojuist voor de eerste keer tijdens de security instructies dat 1 specifiek type telefoon aan boord niet opgeladen of gebruikt mag worden. De samsung galaxy note 7.

Blijkt dat Airberlin en Lufthansa dit verbieden.
Op mijn vlucht met KLM hoorde ik het gisteren ook, ze riepen het inderdaad apart om. Al vraag ik mij af of de crew dat ding zou herkennen. :+

Verder geen gekke maatregel als die dingen echt veel brandgevaar hebben!
Jack does it in real time...
pi_165271096
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2016 13:44 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Op mijn vlucht met KLM hoorde ik het gisteren ook, ze riepen het inderdaad apart om. Al vraag ik mij af of de crew dat ding zou herkennen. :+

Verder geen gekke maatregel als die dingen echt veel brandgevaar hebben!
mwah, ik heb dusdanig vertrouwen in de crew en airliners dat als ze daarop briefen, er heus ook wel een plaatje getoond is.
  maandag 12 september 2016 @ 20:09:29 #221
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_165278193
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2016 14:08 schreef Yreal het volgende:

[..]

mwah, ik heb dusdanig vertrouwen in de crew en airliners dat als ze daarop briefen, er heus ook wel een plaatje getoond is.
Nu zal er naast de fossielen welke als cabin crew aan boord bij de maatschappijen werken er ook nog wel een paar zijn die wel het toestel kunnen onderschrijden, maar dit is een volledig kansloze maatregel, als je de telefoon oplaad dan kan je dat natuurlijk prima 'uit het zicht' doen en ook bij het afspelen van muziek hoeft deze niet in het zicht te zijn.
Heeft natuurlijk alles te maken dat men vooral met deze 'richtlijn' zichzelf wil indekken, want als je niets doet dan kan je aansprakelijk zijn als er een incident gebeurd tijdens een vlucht met een dergelijk toestel.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 12 september 2016 @ 20:17:28 #222
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_165278378
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 21:42 schreef EnochRoot het volgende:
Iemand nog tips voor een 10-12 uur overstap op DOH? Airport Hotel ziet er vrij duur uit, maar het misschien wel waard.
Je kan ook even kijken naar lounges op Doha Airport.

Moet zeggen dat het voor mij alweer even geleden was op Doha, de hele luchthaven is zelfs vernieuwd, maar met diverse online aanbieders moet er wel iets te vinden zijn voor een verblijf van 6 uur.
Als je dat een beetje goed indeelt dan kan je het grootste deel van de overstap daar verblijven, en een beetje lounge heeft wel een douche, wat voor mij het belangrijkste zou zijn in de overweging.

Dat gezegd hebbende, persoonlijk zou ik dan liever een paar euro meer besteed hebben aan de vlucht met een betere aansluiting, want per saldo vraag ik mij af of het op deze manier echt zo goedkoop is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_165279943
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 21:42 schreef EnochRoot het volgende:
Iemand nog tips voor een 10-12 uur overstap op DOH? Airport Hotel ziet er vrij duur uit, maar het misschien wel waard.
Als je op de airport wil blijven zou ik naar een van de lounges kijken. Visum kost ¤25, dan kan je nog een paar uur waterpijp roken in de Souq en naar het MIA. :P

Overigens zijn er ook genoeg 'slaapstoelen', op de grond slapen is niet nodig. :D Hamad International is prachtig ondertussen, vergeet geen selfie te maken met de gele teddybeer. :P
Jack does it in real time...
  dinsdag 13 september 2016 @ 05:40:10 #224
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_165285926
Als je 12 uur in Doha hebt heb je genoeg tijd om de stad te zien. Even naar de Souq Waqif en wellicht een mall (Villagio is OK). Even langs de kade lopen en wat plaatjes schieten van de traditionele Arabische schuiten met daarachter hypermoderne wolkenkrabbers (mits de hitte het toelaat). Dan heb je het ook wel gehad.
pi_165285969
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2016 13:44 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Op mijn vlucht met KLM hoorde ik het gisteren ook, ze riepen het inderdaad apart om. Al vraag ik mij af of de crew dat ding zou herkennen. :+

Verder geen gekke maatregel als die dingen echt veel brandgevaar hebben!
De eigenaar zelf zal zijn Eigen telefoon toch ook wel herkennen en kan hem uitzetten zonder dat de crew hier nu specifiek hem of haar er op moet wijzen ? Men is toch geen kleuter ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 13 september 2016 @ 07:54:51 #226
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165286177
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 06:47 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

De eigenaar zelf zal zijn Eigen telefoon toch ook wel herkennen en kan hem uitzetten zonder dat de crew hier nu specifiek hem of haar er op moet wijzen ? Men is toch geen kleuter ?
Als je weet dat je een probleemtelefoon hebt (en dan bedoel ik niet android in het algemeen, maar die samsung brandbom). Dan zet je toch sowieso je telefoon niet meer aan.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator dinsdag 13 september 2016 @ 16:28:14 #227
45833 crew  Fogel
pi_165295716
Bij SAS zojuist ook over de speakers dat het gebruik en/of laden van de samsung 7 verboden is en dat het ding gedurende de hele vlucht uit moet staan en opgeborgen moet zijn.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 13 september 2016 @ 16:37:46 #228
414785 sirdanilot
pi_165295986
quote:
10s.gif Op maandag 12 september 2016 13:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

gewoon vliegen om het vliegen. Op cph en arl ook meteen weer terug naar athene met dezelfde kist :P

Vind het superchil op die vluchten, en ik moet toch mijn gold card binnen hengelen.
Waarom zou je dat doen? Ik zit echt niet voor mijn lol in een vliegtuig. Wat het voor mij leuk maakt is de voorpret van het op vakantie gaan. Met hetzelfde vliegtuig heen en meteen weer terug lijkt me nogal kansloos.

Mileage runs e.d. zou ik zelf alleen doen als ik sowieso al veel zou moeten vliegen voor b.v. werk, omdat je dan de lounges in kan en het dus aangenamer wordt. En misschien zelfs af en toe een gratis upgrade scoren.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_165300022
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 16:37 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Waarom zou je dat doen? Ik zit echt niet voor mijn lol in een vliegtuig. Wat het voor mij leuk maakt is de voorpret van het op vakantie gaan. Met hetzelfde vliegtuig heen en meteen weer terug lijkt me nogal kansloos.

Mileage runs e.d. zou ik zelf alleen doen als ik sowieso al veel zou moeten vliegen voor b.v. werk, omdat je dan de lounges in kan en het dus aangenamer wordt. En misschien zelfs af en toe een gratis upgrade scoren.
Waarom niet? Ik vind het relaxt om te vliegen met aegean. Bovendien ben ik toch al in copenhagen en stockholm geweest dit jaar.
  dinsdag 13 september 2016 @ 21:16:50 #230
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_165302718
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 06:47 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

De eigenaar zelf zal zijn Eigen telefoon toch ook wel herkennen en kan hem uitzetten zonder dat de crew hier nu specifiek hem of haar er op moet wijzen ? Men is toch geen kleuter ?
Maar deze regel is natuurlijk wat ehm rigoreus, want er zijn ook een heleboel telefoons van dit type welke geen problemen hebben en normaal functioneren en die zou je nu dus ook niet mogen gebruiken.
Probleem is dat een dergelijke maatregel veel te generiek is.

Dit is eigenlijk hetzelfde als dat bij een KLM tot daadwerkelijk opstijgen en direct na de landing alle functionaliteiten, dus ook telefoonservices van je mobiele telefoon gebruikt mogen worden, terwijl bij een andere maatschappij de telefoon helemaal uit moet staan, ook na de landing omdat de motoren nog draaien.
Of het gebruik van het stoelriemen vast lampje, KLM gaat hier goed mee om, de piloot verontschuldigt zich zelfs als deze aan gaat en roept ook de reden om, enkele Turkse maatschappijen zetten deze bij een kleine 'bump' direct aan en laten deze aan staan. Op deze manier veroorzaak je zelf dat men de noodzaak van het stoelriemen vast niet ziet en dus gewoon op gaat staan om bijvoorbeeld naar de WC te gaan.
De passagier gaat hierdoor juist meer eigen regels bedenken en heeft zoiets van ik weet het wel beter.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_165310585
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 21:16 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Maar deze regel is natuurlijk wat ehm rigoreus, want er zijn ook een heleboel telefoons van dit type welke geen problemen hebben en normaal functioneren en die zou je nu dus ook niet mogen gebruiken.
Probleem is dat een dergelijke maatregel veel te generiek is.

Dit is eigenlijk hetzelfde als dat bij een KLM tot daadwerkelijk opstijgen en direct na de landing alle functionaliteiten, dus ook telefoonservices van je mobiele telefoon gebruikt mogen worden, terwijl bij een andere maatschappij de telefoon helemaal uit moet staan, ook na de landing omdat de motoren nog draaien.
Of het gebruik van het stoelriemen vast lampje, KLM gaat hier goed mee om, de piloot verontschuldigt zich zelfs als deze aan gaat en roept ook de reden om, enkele Turkse maatschappijen zetten deze bij een kleine 'bump' direct aan en laten deze aan staan. Op deze manier veroorzaak je zelf dat men de noodzaak van het stoelriemen vast niet ziet en dus gewoon op gaat staan om bijvoorbeeld naar de WC te gaan.
De passagier gaat hierdoor juist meer eigen regels bedenken en heeft zoiets van ik weet het wel beter.
Men moet zich even goed realiseren dat men te gast (weliswaar een betalende) is bij de KLM, Turkish airlines of wie dan ook. Verder moet men zich realiseren dat de crew, en met name de captain bepaalt of jij je telefoon aan of uit dient te zetten, of je riemen vast moet maken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 14 september 2016 @ 04:29:08 #232
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165310639
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 september 2016 19:37 schreef Yreal het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik vind het relaxt om te vliegen met aegean. Bovendien ben ik toch al in copenhagen en stockholm geweest dit jaar.
Ze bestaan dus echt, mensen die in een vliegtuig gaan zitten om het vliegen ipv om op een plaats van bestemming te geraken. Maar wat heb je dan aan een Gold status voor een jaar? Die zul je toch ieder jaar weer moeten behalen neem ik aan.

Doet me denken aan het verhaal van een inmiddels overleden oude baas die na zijn pensionering iedere week een retourtje bij KLM boekte. Die had dus na 35 weken (correct?) zijn Platinum status bereikt. Liet zich één dag in de week in de Crown Lounge fêteren, vloog, vaak met upgrade tot Europe Select, naar een of andere bestemming, stapte daar een half uurtje rond, en met dezelfde kist weer retour. En dat iedere week. Alle trolly dollies van KLM kenden hem. Ik moet er niet aan denken!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 14 september 2016 @ 09:02:57 #233
414785 sirdanilot
pi_165311853
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 september 2016 19:37 schreef Yreal het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik vind het relaxt om te vliegen met aegean. Bovendien ben ik toch al in copenhagen en stockholm geweest dit jaar.
Ik vind het ook relaxt om in de trein te zitten en voor mij is het nog gratis ook maar ik ga toch ook niet voor mijn lol helemaal naar groningen en dan meteen weer terug zonder daar iets te zien?

LAat staan als je geld uit moet geven voor zo'n vliegend koekblik.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_165312056
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 09:02 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik vind het ook relaxt om in de trein te zitten en voor mij is het nog gratis ook maar ik ga toch ook niet voor mijn lol helemaal naar groningen en dan meteen weer terug zonder daar iets te zien?

LAat staan als je geld uit moet geven voor zo'n vliegend koekblik.
Met m'n OV deed ik dat weleens, maar dat was toch gratis :P
Tap tap tap
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 14 september 2016 @ 09:20:17 #235
414785 sirdanilot
pi_165312068
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 09:19 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Met m'n OV deed ik dat weleens, maar dat was toch gratis :P
Misschien dat ik nog een paar rondjes door NL ga doen als mn ov bijna afloopt, maar op het moment heb ik er geen behoefte aan. Ik heb hem tot februari.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_165312168
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 03:36 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Men moet zich even goed realiseren dat men te gast (weliswaar een betalende) is bij de KLM, Turkish airlines of wie dan ook. Verder moet men zich realiseren dat de crew, en met name de captain bepaalt of jij je telefoon aan of uit dient te zetten, of je riemen vast moet maken.
Helemaal waar, maar helaas is dit een flinke overschatting van het gedrag van onze gemiddelde medemens, die het natuurlijk altijd beter weet en veel te slim en belangrijk is om zich aan die "betuttelende" regeltjes te houden. *O*

(Maar goed, klinkt ook wel onhandig om het seatbelts lampje zo lang aan te houden terwijl mensen toch echt een keer naar de plee moeten soms...)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_165312289
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 06:47 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

De eigenaar zelf zal zijn Eigen telefoon toch ook wel herkennen en kan hem uitzetten zonder dat de crew hier nu specifiek hem of haar er op moet wijzen ? Men is toch geen kleuter ?
Als "We gaan nu landen, stoelen rechtop, tafeltjes inklappen en geen losse spullen op schoot a.u.b." wordt gezegd, dan maken de steward(ess)en ook een rondje door het vliegtuig en er zijn dan ook altijd wel een paar lui voor wie dat nodig is omdat die anders schijt hebben aan de instructies.
pi_165313392
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 04:29 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ze bestaan dus echt, mensen die in een vliegtuig gaan zitten om het vliegen ipv om op een plaats van bestemming te geraken. Maar wat heb je dan aan een Gold status voor een jaar? Die zul je toch ieder jaar weer moeten behalen neem ik aan.

Doet me denken aan het verhaal van een inmiddels overleden oude baas die na zijn pensionering iedere week een retourtje bij KLM boekte. Die had dus na 35 weken (correct?) zijn Platinum status bereikt. Liet zich één dag in de week in de Crown Lounge fêteren, vloog, vaak met upgrade tot Europe Select, naar een of andere bestemming, stapte daar een half uurtje rond, en met dezelfde kist weer retour. En dat iedere week. Alle trolly dollies van KLM kenden hem. Ik moet er niet aan denken!
dat alle klm dames je kennen? Heerlijk toch :D
Nee ik vind het wel lekker hoor. Gewoon lekker een filmpje kijken of een boek lezen, beetje uit het raam loeren, je komt nog eens ergens.

En dan krijg je ook nog een hapje eten en een biertje, voor de prijs van een ryanair ticket.
pi_165313436
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 09:02 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik vind het ook relaxt om in de trein te zitten en voor mij is het nog gratis ook maar ik ga toch ook niet voor mijn lol helemaal naar groningen en dan meteen weer terug zonder daar iets te zien?

LAat staan als je geld uit moet geven voor zo'n vliegend koekblik.
oh ja hoor, doe ik ook wel, heerlijk. Kan ik me een stuk beter concentreren dan thuis :P

Vooral nu ik een methode voor gratis tickets heb, tja...

[ Bericht 3% gewijzigd door Yreal op 14-09-2016 12:53:29 ]
pi_165313454
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 09:02 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik vind het ook relaxt om in de trein te zitten en voor mij is het nog gratis ook maar ik ga toch ook niet voor mijn lol helemaal naar groningen en dan meteen weer terug zonder daar iets te zien?

LAat staan als je geld uit moet geven voor zo'n vliegend koekblik.
Hier zou jij je niet thuis voelen: PTA / Het grote treinentopic #1013 Gemakzucht
pi_165313468
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 09:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Als "We gaan nu landen, stoelen rechtop, tafeltjes inklappen en geen losse spullen op schoot a.u.b." wordt gezegd, dan maken de steward(ess)en ook een rondje door het vliegtuig en er zijn dan ook altijd wel een paar lui voor wie dat nodig is omdat die anders schijt hebben aan de instructies.
bijzonder vermakelijk altijd om te zien hoeveel mensen al staan en de koffers hebben gepakt voor het riemen lampje uit gaat.
  woensdag 14 september 2016 @ 10:41:43 #242
62913 Blik
The one and Only!
pi_165313577
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 04:29 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ze bestaan dus echt, mensen die in een vliegtuig gaan zitten om het vliegen ipv om op een plaats van bestemming te geraken. Maar wat heb je dan aan een Gold status voor een jaar? Die zul je toch ieder jaar weer moeten behalen neem ik aan.

Doet me denken aan het verhaal van een inmiddels overleden oude baas die na zijn pensionering iedere week een retourtje bij KLM boekte. Die had dus na 35 weken (correct?) zijn Platinum status bereikt. Liet zich één dag in de week in de Crown Lounge fêteren, vloog, vaak met upgrade tot Europe Select, naar een of andere bestemming, stapte daar een half uurtje rond, en met dezelfde kist weer retour. En dat iedere week. Alle trolly dollies van KLM kenden hem. Ik moet er niet aan denken!
Echt? :')

Vliegen is voor mij echt een manier om van A naar B te komen. En als dat in zekere mate van relaxte staat kan door in een lounge te zitten is dat fijn, maar om daarvoor nou iedere week in een vliegtuig te zitten... :{w
pi_165314288
http://www.metronieuws.nl(...)-voor-de-lol-met-klm

Mooi verhaal, als hij er van genoten heeft ^O^
pi_165317106
Als we het dan over opmerkelijke verhalen hebben, dan is dit ook wel een leuke. Kerel die een jaar lang lekker ging eten in de first class lounge en dan zijn (flexibele first class) ticket omboekte naar de volgende dag ... enzovoorts.

(Als klap op de vuurpijl heeft hij toen hij het wel welletjes vond ook nog eens het flexibele ticket geannuleerd en al z'n geld terug gekregen. Soort van dure lening aan de airline was het zegmaar. :+ )
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 14 september 2016 @ 14:11:16 #245
62913 Blik
The one and Only!
pi_165317273
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 13:58 schreef LintuxCx het volgende:
Als we het dan over opmerkelijke verhalen hebben, dan is dit ook wel een leuke. Kerel die een jaar lang lekker ging eten in de first class lounge en dan zijn (flexibele first class) ticket omboekte naar de volgende dag ... enzovoorts.

(Als klap op de vuurpijl heeft hij toen hij het wel welletjes vond ook nog eens het flexibele ticket geannuleerd en al z'n geld terug gekregen. Soort van dure lening aan de airline was het zegmaar. :+ )
Ja, dat is een verhaal dat ik al eerder heb gehoord. Bizar wat mensen wel niet verzinnen :D
  woensdag 14 september 2016 @ 15:48:58 #246
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165319092
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 13:58 schreef LintuxCx het volgende:
Als we het dan over opmerkelijke verhalen hebben, dan is dit ook wel een leuke. Kerel die een jaar lang lekker ging eten in de first class lounge en dan zijn (flexibele first class) ticket omboekte naar de volgende dag ... enzovoorts.

(Als klap op de vuurpijl heeft hij toen hij het wel welletjes vond ook nog eens het flexibele ticket geannuleerd en al z'n geld terug gekregen. Soort van dure lening aan de airline was het zegmaar. :+ )
Was dat ook niet zo'n geval bij Lufthansa? Die hem daarvoor dacht ik wel aangeklaagd hebben om een soort van gebiedsverbod te bewerkstelligen, meen ik me te herinneren.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_165319533
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 15:48 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Was dat ook niet zo'n geval bij Lufthansa? Die hem daarvoor dacht ik wel aangeklaagd hebben om een soort van gebiedsverbod te bewerkstelligen, meen ik me te herinneren.
dat soort dingen moet je ookatijd met mate doen :P
  Moderator woensdag 14 september 2016 @ 16:14:40 #248
45833 crew  Fogel
pi_165319639
Het moet je hobby maar zijn. Er is een Noor bezig om 800 keer heen en weer te vliegen tussen Stavanger en Bergen.
Heeft daarvoor een SAS travel pass gekocht en daarmee mag je onbeperkt vliegen. Het type dat hij gebruikt kost 60.000kr, ca 7000 euro voor een half jaar. Dus de kosten per vlucht zijn laag voor hem.
Je kan het zien als een heel erg extreme milage run. Hij kan hierna 10 keer in business class retour Noorwegen-USA vliegen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 14 september 2016 @ 21:45:52 #249
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_165327512
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 09:28 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Helemaal waar, maar helaas is dit een flinke overschatting van het gedrag van onze gemiddelde medemens, die het natuurlijk altijd beter weet en veel te slim en belangrijk is om zich aan die "betuttelende" regeltjes te houden. *O*

(Maar goed, klinkt ook wel onhandig om het seatbelts lampje zo lang aan te houden terwijl mensen toch echt een keer naar de plee moeten soms...)
Het gaat erom dat reguliere passagiers zich echt wel aan de instructies willen houden, maar juist door het lang aanhouden van een seat belt lampje terwijl de vlucht na enkele bumps alweer een minuut of 30 in 'rustig vaarwater' is zorgt exact ervoor dat men deze seat belt lampjes niet serieus neemt waardoor bij 'echt gevaar' men dus mogelijk de seat belts niet om heeft.

Er zit wel degelijk verschil tussen maatschappijen, KLM doet het hierin erg goed, en aan betekent ook echt aan en cabine personeel handhaaft dit. Terecht, want zo moet het ook zijn. Maar bij enkele Turkse en Aziatische maatschappijen heb ik toch echt wel mijn bedenkingen.

Betutteling en onzinnige veel te generieke regels zorgt er toch echt voor dat men de regels juist niet opvolgt, want zo zit een gemiddelde mens toch echt in elkaar.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_165398965
Volgende week vlieg ik van Eindhoven naar Londen Stansted (en ook weer terug). Met Ryanair. Ik heb alleen handbagage en ik heb online ingecheckt.

Dan hoef ik niet meer langs een balie of zo, toch? Dat voelt een beetje tegen-natuurlijk. Ik kan rechtstreeks door de security en naar de gate? :?

Hoe lang van tevoren zouden jullie zorgen dat je aanwezig bent in Eindhoven? En in Stansted?
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')