quote:Op zondag 11 september 2016 18:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik had wel meer van jou verwacht tbh. Je leek me iemand die wekelijks in het vliegtuig zat.
Helse nacht een keer daar op de vloer geslapen.quote:Op zondag 11 september 2016 21:42 schreef EnochRoot het volgende:
Iemand nog tips voor een 10-12 uur overstap op DOH? Airport Hotel ziet er vrij duur uit, maar het misschien wel waard.
quote:Op zondag 11 september 2016 16:26 schreef Max-Westerman het volgende:
Tegenwoordig heb je toch ook wifi in vliegtuigen. Dus Bluetooth moet dan ook wel kunnen denk ik?
Laatst nog naast een vrouw gezeten die haar telefoon ook niet op vliegtuigmodus had staan
Even opgezocht en het verschilt blijkbaar per maatschappij. Easyjet laat het toe maar niet tijdens opstijgen en landen, terwijl het bij KLM helemaal niet mag.quote:Op zondag 11 september 2016 18:27 schreef El_jefe07 het volgende:
[..]
Regelmatig gedaan met bijvoorbeeld Ryanair - om zo met ze tweeen een film te kijken op de laptop. 1x uitgang via headphones op de laptop, 1x bluetooth headphones. Geen problemen of vragen over gehad.
Gewoon doen totdat ze er iets van zeggen.quote:Op maandag 12 september 2016 00:15 schreef Operc het volgende:
[..]
[..]
Even opgezocht en het verschilt blijkbaar per maatschappij. Easyjet laat het toe maar niet tijdens opstijgen en landen, terwijl het bij KLM helemaal niet mag.
juist de enkeltjes hebben nut om milles te grinden. Als je de aegean bestemmingen in ita zet krijg je eindeloos veel hits. Heb voor de Londense kerst nog ams - ath - cph -ath-arl-ath-lhr voor 130¤ en 6k milles.quote:Op zondag 11 september 2016 19:33 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Rechtstreekse vluchten met Aegean naar Athene zijn niet heel goedkoop, de kracht zit hem inderdaad in vinden naar vervolg bestemmingen met low yields, bijvoorbeeld Istanbul, dan kan je goede prijzen vinden, of de 'foutjes' van een 18 euro retour via een open jaw.
Turkish Airlines wil nog wel eens van slag raken als je na Istanbul een domestic bestemming kiest, die je dan aanvliegt via Ankara, die binnenlandse vluchten worden dan als maximale domestic miles berekend. Maar is wel weer een extra overstap, daar moet je ook maar weer zin in hebben.
En het stelt, zeker als dat allemaal non-flex economy vluchten binnen Europa zijn, gewoon geen fluit voor voor een airline. Kijk maar eens naar ..quote:Op zondag 11 september 2016 15:39 schreef sirdanilot het volgende:
Ik kom meestal niet aan meer dan 6 retourtjes in een jaar.
Eens kijken wat was het dit jaar? 1 retourtje brazilie (6 legs) 1 retourtje roemenie (2 legs) en 1 retourtje macedonie (2 legs). Wilde eigenlijk nog naar budapest maar is er niet meer van gekomen.
Dus nee 15 retourtjes lijkt me best wel heel veel, en zeker bij 1 maatschappij.
Bluetooth koptelefoons heb ik al bij 1 of meer airlines expliciet als toegestaan zien aangegeven, volgens mij al een paar jaar geleden.quote:Op zondag 11 september 2016 16:23 schreef Operc het volgende:
Wat ik me afvroeg nu Apple z'n iPhone 7 zonder mini-jack uitbrengt: mag je in een vliegtuig Bluetooth gebruiken?
Ik heb op ongeveer 20 of 30 vluchten met zo'n koptelefoon er nog nooit een opmerking over gekregen.quote:Op maandag 12 september 2016 00:59 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Bluetooth koptelefoons heb ik al bij 1 of meer airlines expliciet als toegestaan zien aangegeven, volgens mij al een paar jaar geleden.
Ach, de gewone mensen lounge op LHR is toch best okquote:Op maandag 12 september 2016 00:57 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
En het stelt, zeker als dat allemaal non-flex economy vluchten binnen Europa zijn, gewoon geen fluit voor voor een airline. Kijk maar eens naar ..
A) de kosten voor een airline van een vlucht — afschrijving/lease vliegtuig, bemanning, brandstof, luchthaven kosten, etc. en
B) kijk eens naar wat werkelijke frequent flyers doen. Ik (niet bepaald een frequent flyer) haal dit jaar weer iets van 700 tier points met BA, net genoeg om m'n Silver te vernieuwen, en dan gaat het om duizenden ponden richting BA van mezelf maar vooral mijn werkgever. Maar dat stelt echt geen fluit voor voor BA, vandaar dat ik maar een nietige silver ben die alleen in de overbevolkte matig-eten lounges komen mag.
Toch leuk voor je dat je net op al die plekken op precies die data en tijdstippen moet zijn. Zeker veel te vergaderen? En dat ook nog eens voor 130 euro all-in...... Of is het meer vliegen om het vliegen? Want het lijkt me nogal een vermoeiende omweg om van AMS naar LHR te komenquote:Op maandag 12 september 2016 00:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
juist de enkeltjes hebben nut om milles te grinden. Als je de aegean bestemmingen in ita zet krijg je eindeloos veel hits. Heb voor de Londense kerst nog ams - ath - cph -ath-arl-ath-lhr voor 130¤ en 6k milles.
Scandinavian Airlines schrijft het volgende daarover (www.flysas.com/info) :quote:Op maandag 12 september 2016 06:33 schreef XL het volgende:
Hoor zojuist voor de eerste keer tijdens de security instructies dat 1 specifiek type telefoon aan boord niet opgeladen of gebruikt mag worden. De samsung galaxy note 7.
Blijkt dat Airberlin en Lufthansa dit verbieden.
Heh, uiteindelijk is het nog steeds heel fijn ja, en hij is mooi gebouwd. Het is er ook wel nog net wat minder druk dan de rest van het vliegveld, plus geen winkels.quote:Op maandag 12 september 2016 06:00 schreef XL het volgende:
[..]
Ach, de gewone mensen lounge op LHR is toch best ok
Ik vloog vandaag met Air New Zealand en dezelfde melding hier. Er werd expliciet omgeroepen dat Samsung Galaxy Note 7 toestellen niet op de vlucht mochten worden ingeschakeld op last van de autoriteiten.quote:Op maandag 12 september 2016 06:33 schreef XL het volgende:
Hoor zojuist voor de eerste keer tijdens de security instructies dat 1 specifiek type telefoon aan boord niet opgeladen of gebruikt mag worden. De samsung galaxy note 7.
Blijkt dat Airberlin en Lufthansa dit verbieden.
Zelfs de first class lounge is vol daar! Dat is London. LHR terminal 5 is een hel zonder lounge.quote:Op maandag 12 september 2016 09:31 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Heh, uiteindelijk is het nog steeds heel fijn ja, en hij is mooi gebouwd. Het is er ook wel nog net wat minder druk dan de rest van het vliegveld, plus geen winkels.
Maar als je ze zo af en toe amper nog een mooi plekje kunt vinden is het toch wel jammer.
gewoon vliegen om het vliegen. Op cph en arl ook meteen weer terug naar athene met dezelfde kistquote:Op maandag 12 september 2016 06:57 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Toch leuk voor je dat je net op al die plekken op precies die data en tijdstippen moet zijn. Zeker veel te vergaderen? En dat ook nog eens voor 130 euro all-in...... Of is het meer vliegen om het vliegen? Want het lijkt me nogal een vermoeiende omweg om van AMS naar LHR te komen
Op mijn vlucht met KLM hoorde ik het gisteren ook, ze riepen het inderdaad apart om. Al vraag ik mij af of de crew dat ding zou herkennen.quote:Op maandag 12 september 2016 06:33 schreef XL het volgende:
Hoor zojuist voor de eerste keer tijdens de security instructies dat 1 specifiek type telefoon aan boord niet opgeladen of gebruikt mag worden. De samsung galaxy note 7.
Blijkt dat Airberlin en Lufthansa dit verbieden.
mwah, ik heb dusdanig vertrouwen in de crew en airliners dat als ze daarop briefen, er heus ook wel een plaatje getoond is.quote:Op maandag 12 september 2016 13:44 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Op mijn vlucht met KLM hoorde ik het gisteren ook, ze riepen het inderdaad apart om. Al vraag ik mij af of de crew dat ding zou herkennen.
Verder geen gekke maatregel als die dingen echt veel brandgevaar hebben!
Nu zal er naast de fossielen welke als cabin crew aan boord bij de maatschappijen werken er ook nog wel een paar zijn die wel het toestel kunnen onderschrijden, maar dit is een volledig kansloze maatregel, als je de telefoon oplaad dan kan je dat natuurlijk prima 'uit het zicht' doen en ook bij het afspelen van muziek hoeft deze niet in het zicht te zijn.quote:Op maandag 12 september 2016 14:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
mwah, ik heb dusdanig vertrouwen in de crew en airliners dat als ze daarop briefen, er heus ook wel een plaatje getoond is.
Je kan ook even kijken naar lounges op Doha Airport.quote:Op zondag 11 september 2016 21:42 schreef EnochRoot het volgende:
Iemand nog tips voor een 10-12 uur overstap op DOH? Airport Hotel ziet er vrij duur uit, maar het misschien wel waard.
Als je op de airport wil blijven zou ik naar een van de lounges kijken. Visum kost ¤25, dan kan je nog een paar uur waterpijp roken in de Souq en naar het MIA.quote:Op zondag 11 september 2016 21:42 schreef EnochRoot het volgende:
Iemand nog tips voor een 10-12 uur overstap op DOH? Airport Hotel ziet er vrij duur uit, maar het misschien wel waard.
De eigenaar zelf zal zijn Eigen telefoon toch ook wel herkennen en kan hem uitzetten zonder dat de crew hier nu specifiek hem of haar er op moet wijzen ? Men is toch geen kleuter ?quote:Op maandag 12 september 2016 13:44 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Op mijn vlucht met KLM hoorde ik het gisteren ook, ze riepen het inderdaad apart om. Al vraag ik mij af of de crew dat ding zou herkennen.
Verder geen gekke maatregel als die dingen echt veel brandgevaar hebben!
Als je weet dat je een probleemtelefoon hebt (en dan bedoel ik niet android in het algemeen, maar die samsung brandbom). Dan zet je toch sowieso je telefoon niet meer aan.quote:Op dinsdag 13 september 2016 06:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
De eigenaar zelf zal zijn Eigen telefoon toch ook wel herkennen en kan hem uitzetten zonder dat de crew hier nu specifiek hem of haar er op moet wijzen ? Men is toch geen kleuter ?
Waarom zou je dat doen? Ik zit echt niet voor mijn lol in een vliegtuig. Wat het voor mij leuk maakt is de voorpret van het op vakantie gaan. Met hetzelfde vliegtuig heen en meteen weer terug lijkt me nogal kansloos.quote:Op maandag 12 september 2016 13:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
gewoon vliegen om het vliegen. Op cph en arl ook meteen weer terug naar athene met dezelfde kist
Vind het superchil op die vluchten, en ik moet toch mijn gold card binnen hengelen.
Waarom niet? Ik vind het relaxt om te vliegen met aegean. Bovendien ben ik toch al in copenhagen en stockholm geweest dit jaar.quote:Op dinsdag 13 september 2016 16:37 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? Ik zit echt niet voor mijn lol in een vliegtuig. Wat het voor mij leuk maakt is de voorpret van het op vakantie gaan. Met hetzelfde vliegtuig heen en meteen weer terug lijkt me nogal kansloos.
Mileage runs e.d. zou ik zelf alleen doen als ik sowieso al veel zou moeten vliegen voor b.v. werk, omdat je dan de lounges in kan en het dus aangenamer wordt. En misschien zelfs af en toe een gratis upgrade scoren.
Maar deze regel is natuurlijk wat ehm rigoreus, want er zijn ook een heleboel telefoons van dit type welke geen problemen hebben en normaal functioneren en die zou je nu dus ook niet mogen gebruiken.quote:Op dinsdag 13 september 2016 06:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
De eigenaar zelf zal zijn Eigen telefoon toch ook wel herkennen en kan hem uitzetten zonder dat de crew hier nu specifiek hem of haar er op moet wijzen ? Men is toch geen kleuter ?
Men moet zich even goed realiseren dat men te gast (weliswaar een betalende) is bij de KLM, Turkish airlines of wie dan ook. Verder moet men zich realiseren dat de crew, en met name de captain bepaalt of jij je telefoon aan of uit dient te zetten, of je riemen vast moet maken.quote:Op dinsdag 13 september 2016 21:16 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Maar deze regel is natuurlijk wat ehm rigoreus, want er zijn ook een heleboel telefoons van dit type welke geen problemen hebben en normaal functioneren en die zou je nu dus ook niet mogen gebruiken.
Probleem is dat een dergelijke maatregel veel te generiek is.
Dit is eigenlijk hetzelfde als dat bij een KLM tot daadwerkelijk opstijgen en direct na de landing alle functionaliteiten, dus ook telefoonservices van je mobiele telefoon gebruikt mogen worden, terwijl bij een andere maatschappij de telefoon helemaal uit moet staan, ook na de landing omdat de motoren nog draaien.
Of het gebruik van het stoelriemen vast lampje, KLM gaat hier goed mee om, de piloot verontschuldigt zich zelfs als deze aan gaat en roept ook de reden om, enkele Turkse maatschappijen zetten deze bij een kleine 'bump' direct aan en laten deze aan staan. Op deze manier veroorzaak je zelf dat men de noodzaak van het stoelriemen vast niet ziet en dus gewoon op gaat staan om bijvoorbeeld naar de WC te gaan.
De passagier gaat hierdoor juist meer eigen regels bedenken en heeft zoiets van ik weet het wel beter.
Ze bestaan dus echt, mensen die in een vliegtuig gaan zitten om het vliegen ipv om op een plaats van bestemming te geraken. Maar wat heb je dan aan een Gold status voor een jaar? Die zul je toch ieder jaar weer moeten behalen neem ik aan.quote:Op dinsdag 13 september 2016 19:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik vind het relaxt om te vliegen met aegean. Bovendien ben ik toch al in copenhagen en stockholm geweest dit jaar.
Ik vind het ook relaxt om in de trein te zitten en voor mij is het nog gratis ook maar ik ga toch ook niet voor mijn lol helemaal naar groningen en dan meteen weer terug zonder daar iets te zien?quote:Op dinsdag 13 september 2016 19:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik vind het relaxt om te vliegen met aegean. Bovendien ben ik toch al in copenhagen en stockholm geweest dit jaar.
Met m'n OV deed ik dat weleens, maar dat was toch gratisquote:Op woensdag 14 september 2016 09:02 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik vind het ook relaxt om in de trein te zitten en voor mij is het nog gratis ook maar ik ga toch ook niet voor mijn lol helemaal naar groningen en dan meteen weer terug zonder daar iets te zien?
LAat staan als je geld uit moet geven voor zo'n vliegend koekblik.
Misschien dat ik nog een paar rondjes door NL ga doen als mn ov bijna afloopt, maar op het moment heb ik er geen behoefte aan. Ik heb hem tot februari.quote:Op woensdag 14 september 2016 09:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Met m'n OV deed ik dat weleens, maar dat was toch gratis
Helemaal waar, maar helaas is dit een flinke overschatting van het gedrag van onze gemiddelde medemens, die het natuurlijk altijd beter weet en veel te slim en belangrijk is om zich aan die "betuttelende" regeltjes te houden.quote:Op woensdag 14 september 2016 03:36 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Men moet zich even goed realiseren dat men te gast (weliswaar een betalende) is bij de KLM, Turkish airlines of wie dan ook. Verder moet men zich realiseren dat de crew, en met name de captain bepaalt of jij je telefoon aan of uit dient te zetten, of je riemen vast moet maken.
Als "We gaan nu landen, stoelen rechtop, tafeltjes inklappen en geen losse spullen op schoot a.u.b." wordt gezegd, dan maken de steward(ess)en ook een rondje door het vliegtuig en er zijn dan ook altijd wel een paar lui voor wie dat nodig is omdat die anders schijt hebben aan de instructies.quote:Op dinsdag 13 september 2016 06:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
De eigenaar zelf zal zijn Eigen telefoon toch ook wel herkennen en kan hem uitzetten zonder dat de crew hier nu specifiek hem of haar er op moet wijzen ? Men is toch geen kleuter ?
dat alle klm dames je kennen? Heerlijk tochquote:Op woensdag 14 september 2016 04:29 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ze bestaan dus echt, mensen die in een vliegtuig gaan zitten om het vliegen ipv om op een plaats van bestemming te geraken. Maar wat heb je dan aan een Gold status voor een jaar? Die zul je toch ieder jaar weer moeten behalen neem ik aan.
Doet me denken aan het verhaal van een inmiddels overleden oude baas die na zijn pensionering iedere week een retourtje bij KLM boekte. Die had dus na 35 weken (correct?) zijn Platinum status bereikt. Liet zich één dag in de week in de Crown Lounge fêteren, vloog, vaak met upgrade tot Europe Select, naar een of andere bestemming, stapte daar een half uurtje rond, en met dezelfde kist weer retour. En dat iedere week. Alle trolly dollies van KLM kenden hem. Ik moet er niet aan denken!
oh ja hoor, doe ik ook wel, heerlijk. Kan ik me een stuk beter concentreren dan thuisquote:Op woensdag 14 september 2016 09:02 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik vind het ook relaxt om in de trein te zitten en voor mij is het nog gratis ook maar ik ga toch ook niet voor mijn lol helemaal naar groningen en dan meteen weer terug zonder daar iets te zien?
LAat staan als je geld uit moet geven voor zo'n vliegend koekblik.
Hier zou jij je niet thuis voelen: PTA / Het grote treinentopic #1013 Gemakzuchtquote:Op woensdag 14 september 2016 09:02 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik vind het ook relaxt om in de trein te zitten en voor mij is het nog gratis ook maar ik ga toch ook niet voor mijn lol helemaal naar groningen en dan meteen weer terug zonder daar iets te zien?
LAat staan als je geld uit moet geven voor zo'n vliegend koekblik.
bijzonder vermakelijk altijd om te zien hoeveel mensen al staan en de koffers hebben gepakt voor het riemen lampje uit gaat.quote:Op woensdag 14 september 2016 09:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Als "We gaan nu landen, stoelen rechtop, tafeltjes inklappen en geen losse spullen op schoot a.u.b." wordt gezegd, dan maken de steward(ess)en ook een rondje door het vliegtuig en er zijn dan ook altijd wel een paar lui voor wie dat nodig is omdat die anders schijt hebben aan de instructies.
Echt?quote:Op woensdag 14 september 2016 04:29 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ze bestaan dus echt, mensen die in een vliegtuig gaan zitten om het vliegen ipv om op een plaats van bestemming te geraken. Maar wat heb je dan aan een Gold status voor een jaar? Die zul je toch ieder jaar weer moeten behalen neem ik aan.
Doet me denken aan het verhaal van een inmiddels overleden oude baas die na zijn pensionering iedere week een retourtje bij KLM boekte. Die had dus na 35 weken (correct?) zijn Platinum status bereikt. Liet zich één dag in de week in de Crown Lounge fêteren, vloog, vaak met upgrade tot Europe Select, naar een of andere bestemming, stapte daar een half uurtje rond, en met dezelfde kist weer retour. En dat iedere week. Alle trolly dollies van KLM kenden hem. Ik moet er niet aan denken!
Ja, dat is een verhaal dat ik al eerder heb gehoord. Bizar wat mensen wel niet verzinnenquote:Op woensdag 14 september 2016 13:58 schreef LintuxCx het volgende:
Als we het dan over opmerkelijke verhalen hebben, dan is dit ook wel een leuke. Kerel die een jaar lang lekker ging eten in de first class lounge en dan zijn (flexibele first class) ticket omboekte naar de volgende dag ... enzovoorts.
(Als klap op de vuurpijl heeft hij toen hij het wel welletjes vond ook nog eens het flexibele ticket geannuleerd en al z'n geld terug gekregen. Soort van dure lening aan de airline was het zegmaar. )
Was dat ook niet zo'n geval bij Lufthansa? Die hem daarvoor dacht ik wel aangeklaagd hebben om een soort van gebiedsverbod te bewerkstelligen, meen ik me te herinneren.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:58 schreef LintuxCx het volgende:
Als we het dan over opmerkelijke verhalen hebben, dan is dit ook wel een leuke. Kerel die een jaar lang lekker ging eten in de first class lounge en dan zijn (flexibele first class) ticket omboekte naar de volgende dag ... enzovoorts.
(Als klap op de vuurpijl heeft hij toen hij het wel welletjes vond ook nog eens het flexibele ticket geannuleerd en al z'n geld terug gekregen. Soort van dure lening aan de airline was het zegmaar. )
dat soort dingen moet je ookatijd met mate doenquote:Op woensdag 14 september 2016 15:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Was dat ook niet zo'n geval bij Lufthansa? Die hem daarvoor dacht ik wel aangeklaagd hebben om een soort van gebiedsverbod te bewerkstelligen, meen ik me te herinneren.
Het gaat erom dat reguliere passagiers zich echt wel aan de instructies willen houden, maar juist door het lang aanhouden van een seat belt lampje terwijl de vlucht na enkele bumps alweer een minuut of 30 in 'rustig vaarwater' is zorgt exact ervoor dat men deze seat belt lampjes niet serieus neemt waardoor bij 'echt gevaar' men dus mogelijk de seat belts niet om heeft.quote:Op woensdag 14 september 2016 09:28 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Helemaal waar, maar helaas is dit een flinke overschatting van het gedrag van onze gemiddelde medemens, die het natuurlijk altijd beter weet en veel te slim en belangrijk is om zich aan die "betuttelende" regeltjes te houden.
(Maar goed, klinkt ook wel onhandig om het seatbelts lampje zo lang aan te houden terwijl mensen toch echt een keer naar de plee moeten soms...)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |