quote:Op zondag 11 september 2016 18:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik had wel meer van jou verwacht tbh. Je leek me iemand die wekelijks in het vliegtuig zat.
Helse nacht een keer daar op de vloer geslapen.quote:Op zondag 11 september 2016 21:42 schreef EnochRoot het volgende:
Iemand nog tips voor een 10-12 uur overstap op DOH? Airport Hotel ziet er vrij duur uit, maar het misschien wel waard.
quote:Op zondag 11 september 2016 16:26 schreef Max-Westerman het volgende:
Tegenwoordig heb je toch ook wifi in vliegtuigen. Dus Bluetooth moet dan ook wel kunnen denk ik?
Laatst nog naast een vrouw gezeten die haar telefoon ook niet op vliegtuigmodus had staan
Even opgezocht en het verschilt blijkbaar per maatschappij. Easyjet laat het toe maar niet tijdens opstijgen en landen, terwijl het bij KLM helemaal niet mag.quote:Op zondag 11 september 2016 18:27 schreef El_jefe07 het volgende:
[..]
Regelmatig gedaan met bijvoorbeeld Ryanair - om zo met ze tweeen een film te kijken op de laptop. 1x uitgang via headphones op de laptop, 1x bluetooth headphones. Geen problemen of vragen over gehad.
Gewoon doen totdat ze er iets van zeggen.quote:Op maandag 12 september 2016 00:15 schreef Operc het volgende:
[..]
[..]
Even opgezocht en het verschilt blijkbaar per maatschappij. Easyjet laat het toe maar niet tijdens opstijgen en landen, terwijl het bij KLM helemaal niet mag.
juist de enkeltjes hebben nut om milles te grinden. Als je de aegean bestemmingen in ita zet krijg je eindeloos veel hits. Heb voor de Londense kerst nog ams - ath - cph -ath-arl-ath-lhr voor 130¤ en 6k milles.quote:Op zondag 11 september 2016 19:33 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Rechtstreekse vluchten met Aegean naar Athene zijn niet heel goedkoop, de kracht zit hem inderdaad in vinden naar vervolg bestemmingen met low yields, bijvoorbeeld Istanbul, dan kan je goede prijzen vinden, of de 'foutjes' van een 18 euro retour via een open jaw.
Turkish Airlines wil nog wel eens van slag raken als je na Istanbul een domestic bestemming kiest, die je dan aanvliegt via Ankara, die binnenlandse vluchten worden dan als maximale domestic miles berekend. Maar is wel weer een extra overstap, daar moet je ook maar weer zin in hebben.
En het stelt, zeker als dat allemaal non-flex economy vluchten binnen Europa zijn, gewoon geen fluit voor voor een airline. Kijk maar eens naar ..quote:Op zondag 11 september 2016 15:39 schreef sirdanilot het volgende:
Ik kom meestal niet aan meer dan 6 retourtjes in een jaar.
Eens kijken wat was het dit jaar? 1 retourtje brazilie (6 legs) 1 retourtje roemenie (2 legs) en 1 retourtje macedonie (2 legs). Wilde eigenlijk nog naar budapest maar is er niet meer van gekomen.
Dus nee 15 retourtjes lijkt me best wel heel veel, en zeker bij 1 maatschappij.
Bluetooth koptelefoons heb ik al bij 1 of meer airlines expliciet als toegestaan zien aangegeven, volgens mij al een paar jaar geleden.quote:Op zondag 11 september 2016 16:23 schreef Operc het volgende:
Wat ik me afvroeg nu Apple z'n iPhone 7 zonder mini-jack uitbrengt: mag je in een vliegtuig Bluetooth gebruiken?
Ik heb op ongeveer 20 of 30 vluchten met zo'n koptelefoon er nog nooit een opmerking over gekregen.quote:Op maandag 12 september 2016 00:59 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Bluetooth koptelefoons heb ik al bij 1 of meer airlines expliciet als toegestaan zien aangegeven, volgens mij al een paar jaar geleden.
Ach, de gewone mensen lounge op LHR is toch best okquote:Op maandag 12 september 2016 00:57 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
En het stelt, zeker als dat allemaal non-flex economy vluchten binnen Europa zijn, gewoon geen fluit voor voor een airline. Kijk maar eens naar ..
A) de kosten voor een airline van een vlucht — afschrijving/lease vliegtuig, bemanning, brandstof, luchthaven kosten, etc. en
B) kijk eens naar wat werkelijke frequent flyers doen. Ik (niet bepaald een frequent flyer) haal dit jaar weer iets van 700 tier points met BA, net genoeg om m'n Silver te vernieuwen, en dan gaat het om duizenden ponden richting BA van mezelf maar vooral mijn werkgever. Maar dat stelt echt geen fluit voor voor BA, vandaar dat ik maar een nietige silver ben die alleen in de overbevolkte matig-eten lounges komen mag.
Toch leuk voor je dat je net op al die plekken op precies die data en tijdstippen moet zijn. Zeker veel te vergaderen? En dat ook nog eens voor 130 euro all-in...... Of is het meer vliegen om het vliegen? Want het lijkt me nogal een vermoeiende omweg om van AMS naar LHR te komenquote:Op maandag 12 september 2016 00:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
juist de enkeltjes hebben nut om milles te grinden. Als je de aegean bestemmingen in ita zet krijg je eindeloos veel hits. Heb voor de Londense kerst nog ams - ath - cph -ath-arl-ath-lhr voor 130¤ en 6k milles.
Scandinavian Airlines schrijft het volgende daarover (www.flysas.com/info) :quote:Op maandag 12 september 2016 06:33 schreef XL het volgende:
Hoor zojuist voor de eerste keer tijdens de security instructies dat 1 specifiek type telefoon aan boord niet opgeladen of gebruikt mag worden. De samsung galaxy note 7.
Blijkt dat Airberlin en Lufthansa dit verbieden.
Heh, uiteindelijk is het nog steeds heel fijn ja, en hij is mooi gebouwd. Het is er ook wel nog net wat minder druk dan de rest van het vliegveld, plus geen winkels.quote:Op maandag 12 september 2016 06:00 schreef XL het volgende:
[..]
Ach, de gewone mensen lounge op LHR is toch best ok
Ik vloog vandaag met Air New Zealand en dezelfde melding hier. Er werd expliciet omgeroepen dat Samsung Galaxy Note 7 toestellen niet op de vlucht mochten worden ingeschakeld op last van de autoriteiten.quote:Op maandag 12 september 2016 06:33 schreef XL het volgende:
Hoor zojuist voor de eerste keer tijdens de security instructies dat 1 specifiek type telefoon aan boord niet opgeladen of gebruikt mag worden. De samsung galaxy note 7.
Blijkt dat Airberlin en Lufthansa dit verbieden.
Zelfs de first class lounge is vol daar! Dat is London. LHR terminal 5 is een hel zonder lounge.quote:Op maandag 12 september 2016 09:31 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Heh, uiteindelijk is het nog steeds heel fijn ja, en hij is mooi gebouwd. Het is er ook wel nog net wat minder druk dan de rest van het vliegveld, plus geen winkels.
Maar als je ze zo af en toe amper nog een mooi plekje kunt vinden is het toch wel jammer.
gewoon vliegen om het vliegen. Op cph en arl ook meteen weer terug naar athene met dezelfde kistquote:Op maandag 12 september 2016 06:57 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Toch leuk voor je dat je net op al die plekken op precies die data en tijdstippen moet zijn. Zeker veel te vergaderen? En dat ook nog eens voor 130 euro all-in...... Of is het meer vliegen om het vliegen? Want het lijkt me nogal een vermoeiende omweg om van AMS naar LHR te komen
Op mijn vlucht met KLM hoorde ik het gisteren ook, ze riepen het inderdaad apart om. Al vraag ik mij af of de crew dat ding zou herkennen.quote:Op maandag 12 september 2016 06:33 schreef XL het volgende:
Hoor zojuist voor de eerste keer tijdens de security instructies dat 1 specifiek type telefoon aan boord niet opgeladen of gebruikt mag worden. De samsung galaxy note 7.
Blijkt dat Airberlin en Lufthansa dit verbieden.
mwah, ik heb dusdanig vertrouwen in de crew en airliners dat als ze daarop briefen, er heus ook wel een plaatje getoond is.quote:Op maandag 12 september 2016 13:44 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Op mijn vlucht met KLM hoorde ik het gisteren ook, ze riepen het inderdaad apart om. Al vraag ik mij af of de crew dat ding zou herkennen.
Verder geen gekke maatregel als die dingen echt veel brandgevaar hebben!
Nu zal er naast de fossielen welke als cabin crew aan boord bij de maatschappijen werken er ook nog wel een paar zijn die wel het toestel kunnen onderschrijden, maar dit is een volledig kansloze maatregel, als je de telefoon oplaad dan kan je dat natuurlijk prima 'uit het zicht' doen en ook bij het afspelen van muziek hoeft deze niet in het zicht te zijn.quote:Op maandag 12 september 2016 14:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
mwah, ik heb dusdanig vertrouwen in de crew en airliners dat als ze daarop briefen, er heus ook wel een plaatje getoond is.
Je kan ook even kijken naar lounges op Doha Airport.quote:Op zondag 11 september 2016 21:42 schreef EnochRoot het volgende:
Iemand nog tips voor een 10-12 uur overstap op DOH? Airport Hotel ziet er vrij duur uit, maar het misschien wel waard.
Als je op de airport wil blijven zou ik naar een van de lounges kijken. Visum kost ¤25, dan kan je nog een paar uur waterpijp roken in de Souq en naar het MIA.quote:Op zondag 11 september 2016 21:42 schreef EnochRoot het volgende:
Iemand nog tips voor een 10-12 uur overstap op DOH? Airport Hotel ziet er vrij duur uit, maar het misschien wel waard.
De eigenaar zelf zal zijn Eigen telefoon toch ook wel herkennen en kan hem uitzetten zonder dat de crew hier nu specifiek hem of haar er op moet wijzen ? Men is toch geen kleuter ?quote:Op maandag 12 september 2016 13:44 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Op mijn vlucht met KLM hoorde ik het gisteren ook, ze riepen het inderdaad apart om. Al vraag ik mij af of de crew dat ding zou herkennen.
Verder geen gekke maatregel als die dingen echt veel brandgevaar hebben!
Als je weet dat je een probleemtelefoon hebt (en dan bedoel ik niet android in het algemeen, maar die samsung brandbom). Dan zet je toch sowieso je telefoon niet meer aan.quote:Op dinsdag 13 september 2016 06:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
De eigenaar zelf zal zijn Eigen telefoon toch ook wel herkennen en kan hem uitzetten zonder dat de crew hier nu specifiek hem of haar er op moet wijzen ? Men is toch geen kleuter ?
Waarom zou je dat doen? Ik zit echt niet voor mijn lol in een vliegtuig. Wat het voor mij leuk maakt is de voorpret van het op vakantie gaan. Met hetzelfde vliegtuig heen en meteen weer terug lijkt me nogal kansloos.quote:Op maandag 12 september 2016 13:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
gewoon vliegen om het vliegen. Op cph en arl ook meteen weer terug naar athene met dezelfde kist
Vind het superchil op die vluchten, en ik moet toch mijn gold card binnen hengelen.
Waarom niet? Ik vind het relaxt om te vliegen met aegean. Bovendien ben ik toch al in copenhagen en stockholm geweest dit jaar.quote:Op dinsdag 13 september 2016 16:37 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? Ik zit echt niet voor mijn lol in een vliegtuig. Wat het voor mij leuk maakt is de voorpret van het op vakantie gaan. Met hetzelfde vliegtuig heen en meteen weer terug lijkt me nogal kansloos.
Mileage runs e.d. zou ik zelf alleen doen als ik sowieso al veel zou moeten vliegen voor b.v. werk, omdat je dan de lounges in kan en het dus aangenamer wordt. En misschien zelfs af en toe een gratis upgrade scoren.
Maar deze regel is natuurlijk wat ehm rigoreus, want er zijn ook een heleboel telefoons van dit type welke geen problemen hebben en normaal functioneren en die zou je nu dus ook niet mogen gebruiken.quote:Op dinsdag 13 september 2016 06:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
De eigenaar zelf zal zijn Eigen telefoon toch ook wel herkennen en kan hem uitzetten zonder dat de crew hier nu specifiek hem of haar er op moet wijzen ? Men is toch geen kleuter ?
Men moet zich even goed realiseren dat men te gast (weliswaar een betalende) is bij de KLM, Turkish airlines of wie dan ook. Verder moet men zich realiseren dat de crew, en met name de captain bepaalt of jij je telefoon aan of uit dient te zetten, of je riemen vast moet maken.quote:Op dinsdag 13 september 2016 21:16 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Maar deze regel is natuurlijk wat ehm rigoreus, want er zijn ook een heleboel telefoons van dit type welke geen problemen hebben en normaal functioneren en die zou je nu dus ook niet mogen gebruiken.
Probleem is dat een dergelijke maatregel veel te generiek is.
Dit is eigenlijk hetzelfde als dat bij een KLM tot daadwerkelijk opstijgen en direct na de landing alle functionaliteiten, dus ook telefoonservices van je mobiele telefoon gebruikt mogen worden, terwijl bij een andere maatschappij de telefoon helemaal uit moet staan, ook na de landing omdat de motoren nog draaien.
Of het gebruik van het stoelriemen vast lampje, KLM gaat hier goed mee om, de piloot verontschuldigt zich zelfs als deze aan gaat en roept ook de reden om, enkele Turkse maatschappijen zetten deze bij een kleine 'bump' direct aan en laten deze aan staan. Op deze manier veroorzaak je zelf dat men de noodzaak van het stoelriemen vast niet ziet en dus gewoon op gaat staan om bijvoorbeeld naar de WC te gaan.
De passagier gaat hierdoor juist meer eigen regels bedenken en heeft zoiets van ik weet het wel beter.
Ze bestaan dus echt, mensen die in een vliegtuig gaan zitten om het vliegen ipv om op een plaats van bestemming te geraken. Maar wat heb je dan aan een Gold status voor een jaar? Die zul je toch ieder jaar weer moeten behalen neem ik aan.quote:Op dinsdag 13 september 2016 19:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik vind het relaxt om te vliegen met aegean. Bovendien ben ik toch al in copenhagen en stockholm geweest dit jaar.
Ik vind het ook relaxt om in de trein te zitten en voor mij is het nog gratis ook maar ik ga toch ook niet voor mijn lol helemaal naar groningen en dan meteen weer terug zonder daar iets te zien?quote:Op dinsdag 13 september 2016 19:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik vind het relaxt om te vliegen met aegean. Bovendien ben ik toch al in copenhagen en stockholm geweest dit jaar.
Met m'n OV deed ik dat weleens, maar dat was toch gratisquote:Op woensdag 14 september 2016 09:02 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik vind het ook relaxt om in de trein te zitten en voor mij is het nog gratis ook maar ik ga toch ook niet voor mijn lol helemaal naar groningen en dan meteen weer terug zonder daar iets te zien?
LAat staan als je geld uit moet geven voor zo'n vliegend koekblik.
Misschien dat ik nog een paar rondjes door NL ga doen als mn ov bijna afloopt, maar op het moment heb ik er geen behoefte aan. Ik heb hem tot februari.quote:Op woensdag 14 september 2016 09:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Met m'n OV deed ik dat weleens, maar dat was toch gratis
Helemaal waar, maar helaas is dit een flinke overschatting van het gedrag van onze gemiddelde medemens, die het natuurlijk altijd beter weet en veel te slim en belangrijk is om zich aan die "betuttelende" regeltjes te houden.quote:Op woensdag 14 september 2016 03:36 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Men moet zich even goed realiseren dat men te gast (weliswaar een betalende) is bij de KLM, Turkish airlines of wie dan ook. Verder moet men zich realiseren dat de crew, en met name de captain bepaalt of jij je telefoon aan of uit dient te zetten, of je riemen vast moet maken.
Als "We gaan nu landen, stoelen rechtop, tafeltjes inklappen en geen losse spullen op schoot a.u.b." wordt gezegd, dan maken de steward(ess)en ook een rondje door het vliegtuig en er zijn dan ook altijd wel een paar lui voor wie dat nodig is omdat die anders schijt hebben aan de instructies.quote:Op dinsdag 13 september 2016 06:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
De eigenaar zelf zal zijn Eigen telefoon toch ook wel herkennen en kan hem uitzetten zonder dat de crew hier nu specifiek hem of haar er op moet wijzen ? Men is toch geen kleuter ?
dat alle klm dames je kennen? Heerlijk tochquote:Op woensdag 14 september 2016 04:29 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ze bestaan dus echt, mensen die in een vliegtuig gaan zitten om het vliegen ipv om op een plaats van bestemming te geraken. Maar wat heb je dan aan een Gold status voor een jaar? Die zul je toch ieder jaar weer moeten behalen neem ik aan.
Doet me denken aan het verhaal van een inmiddels overleden oude baas die na zijn pensionering iedere week een retourtje bij KLM boekte. Die had dus na 35 weken (correct?) zijn Platinum status bereikt. Liet zich één dag in de week in de Crown Lounge fêteren, vloog, vaak met upgrade tot Europe Select, naar een of andere bestemming, stapte daar een half uurtje rond, en met dezelfde kist weer retour. En dat iedere week. Alle trolly dollies van KLM kenden hem. Ik moet er niet aan denken!
oh ja hoor, doe ik ook wel, heerlijk. Kan ik me een stuk beter concentreren dan thuisquote:Op woensdag 14 september 2016 09:02 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik vind het ook relaxt om in de trein te zitten en voor mij is het nog gratis ook maar ik ga toch ook niet voor mijn lol helemaal naar groningen en dan meteen weer terug zonder daar iets te zien?
LAat staan als je geld uit moet geven voor zo'n vliegend koekblik.
Hier zou jij je niet thuis voelen: PTA / Het grote treinentopic #1013 Gemakzuchtquote:Op woensdag 14 september 2016 09:02 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik vind het ook relaxt om in de trein te zitten en voor mij is het nog gratis ook maar ik ga toch ook niet voor mijn lol helemaal naar groningen en dan meteen weer terug zonder daar iets te zien?
LAat staan als je geld uit moet geven voor zo'n vliegend koekblik.
bijzonder vermakelijk altijd om te zien hoeveel mensen al staan en de koffers hebben gepakt voor het riemen lampje uit gaat.quote:Op woensdag 14 september 2016 09:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Als "We gaan nu landen, stoelen rechtop, tafeltjes inklappen en geen losse spullen op schoot a.u.b." wordt gezegd, dan maken de steward(ess)en ook een rondje door het vliegtuig en er zijn dan ook altijd wel een paar lui voor wie dat nodig is omdat die anders schijt hebben aan de instructies.
Echt?quote:Op woensdag 14 september 2016 04:29 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ze bestaan dus echt, mensen die in een vliegtuig gaan zitten om het vliegen ipv om op een plaats van bestemming te geraken. Maar wat heb je dan aan een Gold status voor een jaar? Die zul je toch ieder jaar weer moeten behalen neem ik aan.
Doet me denken aan het verhaal van een inmiddels overleden oude baas die na zijn pensionering iedere week een retourtje bij KLM boekte. Die had dus na 35 weken (correct?) zijn Platinum status bereikt. Liet zich één dag in de week in de Crown Lounge fêteren, vloog, vaak met upgrade tot Europe Select, naar een of andere bestemming, stapte daar een half uurtje rond, en met dezelfde kist weer retour. En dat iedere week. Alle trolly dollies van KLM kenden hem. Ik moet er niet aan denken!
Ja, dat is een verhaal dat ik al eerder heb gehoord. Bizar wat mensen wel niet verzinnenquote:Op woensdag 14 september 2016 13:58 schreef LintuxCx het volgende:
Als we het dan over opmerkelijke verhalen hebben, dan is dit ook wel een leuke. Kerel die een jaar lang lekker ging eten in de first class lounge en dan zijn (flexibele first class) ticket omboekte naar de volgende dag ... enzovoorts.
(Als klap op de vuurpijl heeft hij toen hij het wel welletjes vond ook nog eens het flexibele ticket geannuleerd en al z'n geld terug gekregen. Soort van dure lening aan de airline was het zegmaar.)
Was dat ook niet zo'n geval bij Lufthansa? Die hem daarvoor dacht ik wel aangeklaagd hebben om een soort van gebiedsverbod te bewerkstelligen, meen ik me te herinneren.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:58 schreef LintuxCx het volgende:
Als we het dan over opmerkelijke verhalen hebben, dan is dit ook wel een leuke. Kerel die een jaar lang lekker ging eten in de first class lounge en dan zijn (flexibele first class) ticket omboekte naar de volgende dag ... enzovoorts.
(Als klap op de vuurpijl heeft hij toen hij het wel welletjes vond ook nog eens het flexibele ticket geannuleerd en al z'n geld terug gekregen. Soort van dure lening aan de airline was het zegmaar.)
dat soort dingen moet je ookatijd met mate doenquote:Op woensdag 14 september 2016 15:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Was dat ook niet zo'n geval bij Lufthansa? Die hem daarvoor dacht ik wel aangeklaagd hebben om een soort van gebiedsverbod te bewerkstelligen, meen ik me te herinneren.
Het gaat erom dat reguliere passagiers zich echt wel aan de instructies willen houden, maar juist door het lang aanhouden van een seat belt lampje terwijl de vlucht na enkele bumps alweer een minuut of 30 in 'rustig vaarwater' is zorgt exact ervoor dat men deze seat belt lampjes niet serieus neemt waardoor bij 'echt gevaar' men dus mogelijk de seat belts niet om heeft.quote:Op woensdag 14 september 2016 09:28 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Helemaal waar, maar helaas is dit een flinke overschatting van het gedrag van onze gemiddelde medemens, die het natuurlijk altijd beter weet en veel te slim en belangrijk is om zich aan die "betuttelende" regeltjes te houden.
(Maar goed, klinkt ook wel onhandig om het seatbelts lampje zo lang aan te houden terwijl mensen toch echt een keer naar de plee moeten soms...)
Je hoeft alleen nog even door de security. Minimaal een half uur voor de vlucht aanwezig zijn.quote:Op zondag 18 september 2016 10:51 schreef DonVincenzo het volgende:
Volgende week vlieg ik van Eindhoven naar Londen Stansted (en ook weer terug). Met Ryanair. Ik heb alleen handbagage en ik heb online ingecheckt.
Dan hoef ik niet meer langs een balie of zo, toch? Dat voelt een beetje tegen-natuurlijk. Ik kan rechtstreeks door de security en naar de gate?
Hoe lang van tevoren zouden jullie zorgen dat je aanwezig bent in Eindhoven? En in Stansted?
correct, meteen door lopen naar security. Op eindhoven max een uurtje voor het boarden is echt meeeer dan genoegquote:Op zondag 18 september 2016 10:51 schreef DonVincenzo het volgende:
Volgende week vlieg ik van Eindhoven naar Londen Stansted (en ook weer terug). Met Ryanair. Ik heb alleen handbagage en ik heb online ingecheckt.
Dan hoef ik niet meer langs een balie of zo, toch? Dat voelt een beetje tegen-natuurlijk. Ik kan rechtstreeks door de security en naar de gate?
Hoe lang van tevoren zouden jullie zorgen dat je aanwezig bent in Eindhoven? En in Stansted?
Alleen de eerstequote:Op zondag 18 september 2016 16:42 schreef Loll het volgende:
Ik heb 2 voornamen op mijn identiteitskaart laten we zeggen Hendrik en Jan met een spatie er tussen. Moet ik dan beide invullen of alle 2?
Ik vraag dit om dat het bij KLM alleen de eerste voornaam is en bij ryanair staat het er niet echt duidelijk hij.
Doe eens linkje.quote:Op woensdag 14 september 2016 16:14 schreef Fogel het volgende:
Het moet je hobby maar zijn. Er is een Noor bezig om 800 keer heen en weer te vliegen tussen Stavanger en Bergen.
Heeft daarvoor een SAS travel pass gekocht en daarmee mag je onbeperkt vliegen. Het type dat hij gebruikt kost 60.000kr, ca 7000 euro voor een half jaar. Dus de kosten per vlucht zijn laag voor hem.
Je kan het zien als een heel erg extreme milage run. Hij kan hierna 10 keer in business class retour Noorwegen-USA vliegen.
Onder andere hier:quote:
Eerste voornaam is altijd voldoende. Als je roepnaam Annemarie is en in je paspoort staat Anna Maria, dan moet je Anna invullen, meer niet. Vul je Annemarie in, kun je je voorbereiden op allerlei gezeik.quote:Op zondag 18 september 2016 16:42 schreef Loll het volgende:
Ik heb 2 voornamen op mijn identiteitskaart laten we zeggen Hendrik en Jan met een spatie er tussen. Moet ik dan beide invullen of alle 2?
Ik vraag dit om dat het bij KLM alleen de eerste voornaam is en bij ryanair staat het er niet echt duidelijk hij.
Dat.quote:Op maandag 19 september 2016 22:59 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Eerste voornaam is altijd voldoende. Als je roepnaam Annemarie is en in je paspoort staat Anna Maria, dan moet je Anna invullen, meer niet. Vul je Annemarie in, kun je je voorbereiden op allerlei gezeik.
Dank, dit stelt mij enigszins gerust.quote:Op dinsdag 27 september 2016 08:29 schreef DeeBee het volgende:
Op internet klagen mensen alleen maar, dus ik zou niet direct wanhopen.
Ik heb er vorige week een retourtje LIM-CUZ mee gevlogen. Boeken en inchecken ging soepel, digitale QR boarding pass en alles. Mijn vlucht terug vanuit Cusco was ook 10 minuten vervroegd en ondanks dat ze vliegen met 737-500 was het voor vluchten van een uurtje prima te doen.
Klopt, heb ik gezienquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 22:00 schreef FredvZ het volgende:
Hier staan wat voorwaarden, onderaan de pagina:
http://www.xiamenair.com/(...)vice/Passenger2.html
Klopt, dat doen ze ook overdag, maar het aanbod is beperkt. Het lukt alleen als je heel snel door de immigration bent én geen Chinese tourgroep aan boord hebt die als eerste bij de balie is.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 21:58 schreef Xetran het volgende:
Binnenkort is het zo ver en reis ik via Xiamen naar Bangkok. Echter, ik heb een vrij lange layover van +/- 10 uur.. Nu weet ik dat normaal je kansen gelimiteerd zijn in aan te trekken luxe maar ik had ergens gelezen dat Xiamen Airlines gratis een hotel aanbiedt voor lange layovers. Weet misschien iemand hier meer van?
Ja, is ook overdag, afgelopen zomer nog gedaanquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 22:08 schreef Xetran het volgende:
[..]
Klopt, heb ik gezienMaar wat ik niet mee kreeg is:
1) Zou dit ook geldig zijn voor overday?
En
2) Die download link werkt dus niet
Super! Niet verwacht dat iemand dit wist dus dankjewellquote:Op zondag 2 oktober 2016 02:32 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Klopt, dat doen ze ook overdag, maar het aanbod is beperkt. Het lukt alleen als je heel snel door de immigration bent én geen Chinese tourgroep aan boord hebt die als eerste bij de balie is.
Vergeet verder niet om een printje te maken van je ticket met daarop duidelijk je naam en check de regels over het meenemen van powerbanks en andere batterijen.
Xiamen is overigens ook en leuk stadje om te bekijken. En je krijgt gratis een visum voor 72 uur om dat te doen. Zie ook mijn en andere vluchtverslagen in één van deze topic.
Om één of andere reden mogen powerbanks zonder de keuring of geheel willekeurig niet in de ruimbagage, maar soms ook niet in handbagage. In ieder geval moesten veel mensen die dingen inleveren, maar mocht ik de mijne houden. Er stond 'made in China' op, misschien dat dat hielpquote:Op zondag 2 oktober 2016 11:44 schreef Xetran het volgende:
Hoe bedoel je met power banks trouwens? In de ruimbagage?
Idd heb ik wat kunnen lezen over ruimbagage, maar handbagage niet. Ik heb er eentje van Xiaomi en dat kennen ze daar wel denk ik zo. Zal wel een stuk schelen, en anders haal ik er daar eentje op de markt nieuw. Dingen kosten toch niks daarquote:Op zondag 2 oktober 2016 14:49 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Om één of andere reden mogen powerbanks zonder de keuring of geheel willekeurig niet in de ruimbagage, maar soms ook niet in handbagage. In ieder geval moesten veel mensen die dingen inleveren, maar mocht ik de mijne houden. Er stond 'made in China' op, misschien dat dat hielp
Het gaat denk ik om het vermogen van de betreffende powerbank.quote:Op zondag 2 oktober 2016 14:49 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Om één of andere reden mogen powerbanks zonder de keuring of geheel willekeurig niet in de ruimbagage, maar soms ook niet in handbagage. In ieder geval moesten veel mensen die dingen inleveren, maar mocht ik de mijne houden. Er stond 'made in China' op, misschien dat dat hielp
bij KLM geen centje pijn, ik had in mijn handbagage een Xiaomi 10.000Ma, 8 stuks 18650 batterijen in van die houdertjes en 2 E-sigaretten (modboxen) met 2 batterijen per stuk erin. Allemaal netjes verpakt in een plastic trommeltje, één smoker de tank eraf en uitgeschakeld, de andere in mijn zak. Geen haan die er naar kraaide.quote:Op zondag 2 oktober 2016 14:49 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Om één of andere reden mogen powerbanks zonder de keuring of geheel willekeurig niet in de ruimbagage, maar soms ook niet in handbagage. In ieder geval moesten veel mensen die dingen inleveren, maar mocht ik de mijne houden. Er stond 'made in China' op, misschien dat dat hielp
Afhankelijk van maatschappij/vliegveld lijkt mij. Denk dat aangezien ik via China vlieg het wel relevant is vanwege de overheersende bureaucratie in hun cultuur..quote:Op maandag 10 oktober 2016 22:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
bij KLM geen centje pijn, ik had in mijn handbagage een Xiaomi 10.000Ma, 8 stuks 18650 batterijen in van die houdertjes en 2 E-sigaretten (modboxen) met 2 batterijen per stuk erin. Allemaal netjes verpakt in een plastic trommeltje, één smoker de tank eraf en uitgeschakeld, de andere in mijn zak. Geen haan die er naar kraaide.
Punt is dat geen weldenkend mens nog 60-80 euro voor een kwaliteits powerbank uitgeeft wanneer je zo'n ding ook voor 15% van die prijs hier lokaal bij de Action en kornuiten uit de knakenbak kan vissen. En dan heb je dus dezelfde kwaliteit als van Dealextreme of Aliexpress. En die doen precies hetzelfde, alleen niet zo lang.quote:Op maandag 10 oktober 2016 22:18 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het gaat denk ik om het vermogen van de betreffende powerbank.
Die regels zijn overigens vrij universeel, <20000mAH x 5V or < 100wH, maar worden vooral in China daadwerkelijk nageleefd, niet in de laatste plaats omdat juist daar nogal veel powerbanks ook van inferieure kwaliteit in omloop zijn.
Wat er in Europa, VS en Australië te koop is heeft, zeker als het in een reguliere winkel te koop is wel een bepaalde KEMA (?) keur of iets vergelijkbaars gehad.
Huh vliegt lufthansa van toronto naar vancouver?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 12:55 schreef Chaos-Zero het volgende:
As donderdag vlieg ik naar Vancouver via Toronto. Ik heb het in 1x geboekt, vlieg met beide vluchten met Luftansa en als ik het hier zo lees wordt mijn bagage gewoon door gelabeld.ik heb echter 1 uur en 50 minuten overstaptijd. Is dat genoeg? Want volgens mij moet ik op toronto al door de douane als ik het goed begrijp?
En wat kunnen ze gaan vragen?
Waarom pak je niet gewoon die van 17:50 (zal te krap worden), 18:50 of 20:25 om zo eerder thuis te raken?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 13:35 schreef Blik het volgende:
Komende week vlieg ik op en neer naar Heathrow, en waarschijnlijk op de terugweg heb ik wat meer tijd op de luchthaven (congres is al om 16:30 afgelopen en vliegtuig gaat pas om 21:00). Is er een beetje fatsoenlijke lounge op Terminal 4? (vlieg KLM, gold-status)
je zou het niet verwachten he?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 14:35 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Huh vliegt lufthansa van toronto naar vancouver?
Denk dat dat stukje met air canada is.
Als je baggage door gelabeld is is het genoeg, en als er vertraging is word je op de volgende vlucht gezet.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 14:52 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zou gewoon lekker even de stad in gaan.
Probleem is dat het congres een eindje buiten de stad is, anders had ik dat zeker gedaan. Maar is nu dus geen optiequote:Op dinsdag 11 oktober 2016 14:29 schreef XL het volgende:
Als je congres centraal in Londen is ga je beter daar lekker wat eten en later naar het vliegveld.
17:50 zal zeker krap zijn aangezien ik ook nog 50 kilometer door de spits heen moet. Zal eens vragen bij de reisagent hoeveel het kost om te wijzigen naar 18:50 (alhoewel ik dat ook nog wel lastig vind in te schatten of dat haalbaar is als ik bijvoorbeeld pas om 17:00 in een taxi stap. Vind het de moeite niet voor de vlucht van 20:25.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 14:39 schreef Fogel het volgende:
[..]
Waarom pak je niet gewoon die van 17:50 (zal te krap worden), 18:50 of 20:25 om zo eerder thuis te raken?
Zou ik zelf doen als de wijzigingskosten niet idioot hoog zijn.
Dank, plekje om te zitten en een hapje/drankje te doen is prima genoeg voor mij. Verder pak ik een boek en sluit me af van de buitenwereldquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 14:17 schreef Negentiendertig het volgende:
Er zit een Skyteam lounge in T4 waar je voor nop in kan. Prima, niks boeiends. Wifi is er wel snel en stabile.
Edit: wel vreselijk druk toen ik er was. Maar 'k had een plek en koptelefoon op, dus nergens last van. Volgens mij zit er ook een andere lounge, wellicht dat die beter is. Ben even kwijt hoe die heet, maar volgens mij kun je daar niet gratis in met je status.
Hoe kom je als gewone man eigenlijk aan een gold-status?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 13:35 schreef Blik het volgende:
Komende week vlieg ik op en neer naar Heathrow, en waarschijnlijk op de terugweg heb ik wat meer tijd op de luchthaven (congres is al om 16:30 afgelopen en vliegtuig gaat pas om 21:00). Is er een beetje fatsoenlijke lounge op Terminal 4? (vlieg KLM, gold-status)
Veel vliegen. Ben zelf platinum.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:48 schreef 0906 het volgende:
[..]
Hoe kom je als gewone man eigenlijk aan een gold-status?
quote:
Wat een borstklopperij van KLM zeg. Maar ik kan nergens een indicatie vinden hoeveel je daarvoor gevlogen moet hebben?quote:Flying Blue Platinum is ons hoogste Elite-niveau, dat speciaal is ontwikkeld voor onze trouwste klanten. Als Platinum-deelnemer ontvangt u het hoogste niveau aan comfort en luxe dat we te bieden hebben. Bovendien profiteert u van 100% meer Award Miles op uw vluchten.
https://www.klm.com/trave(...)d_benefits/index.htm alles staat daar toch prima uitgelegd?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:59 schreef 0906 het volgende:
[..]
[..]
Wat een borstklopperij van KLM zeg. Maar ik kan nergens een indicatie vinden hoeveel je daarvoor gevlogen moet hebben?
Ik heb nu Ivory, maar hoe kom ik op een fucking hoger niveau?
Ik wil Gold of Platinum status. Hoe krijg ik dat zonder veel te vliegen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 18:04 schreef Fogel het volgende:
[..]
https://www.klm.com/trave(...)d_benefits/index.htm alles staat daar toch prima uitgelegd?
En je kan nog veel meer vinden bij ons eigen topicTRV / Frequent Flyer Programma's #5: Waar we legs en miles optellen ...
Daar is dit topic niet voor geschikt. Dat andere wel.quote:
Ik voel me niet op mijn gemak in dat andere topic, komt nogal elitair en snobistisch over. Daarom vraag ik het hier.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 18:17 schreef Fogel het volgende:
[..]
Daar is dit topic niet voor geschikt. Dat andere wel.
Maar ook daar zal je uitgelegd worden dat een frequent flyer pas toch echt voor mensen is die inderdaad regelmatig vliegen.
Zou kunnen hoor, maar ik heb geboekt via Cheaptickets en via alle info die ik heb staat dat alles Lufthansa is.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 14:35 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Huh vliegt lufthansa van toronto naar vancouver?
Denk dat dat stukje met air canada is.
Als je baggage door gelabeld is is het genoeg, en als er vertraging is word je op de volgende vlucht gezet.
Waarom wil je dat?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 18:09 schreef 0906 het volgende:
[..]
Ik wil Gold of Platinum status. Hoe krijg ik dat zonder veel te vliegen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |