Niks mis met vliegveldpersoneel de regels laten leren. Binnen de EU bestaat er helemaal geen "moet nog x maanden geldig zijn" horseshit. Geldig is geldig.quote:Op zondag 4 september 2016 05:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wat moet het toch een genot zijn om achter Ozzietukker in de rij te staan bij het boarden. Ik weet met een aan zekerheid grenznde waarschijnlijkheid dat je bij het boarden in Amerika direct al je principes overboord zet
Je zou eigenlijk ooit eens een keer tegen de verkeerde aan moeten lopen met je principes en even een paar uur in een onderzoekkamertje alleen achtergelaten moeten worden. Wedden dat je het dan de volgende keer niet meer doet, ondanks je principes?
Je moet het onderscheid tussen een recht en een gunst weten.quote:Op zondag 4 september 2016 05:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wat moet het toch een genot zijn om achter Ozzietukker in de rij te staan bij het boarden. Ik weet met een aan zekerheid grenznde waarschijnlijkheid dat je bij het boarden in Amerika direct al je principes overboord zet
Je zou eigenlijk ooit eens een keer tegen de verkeerde aan moeten lopen met je principes en even een paar uur in een onderzoekkamertje alleen achtergelaten moeten worden. Wedden dat je het dan de volgende keer niet meer doet, ondanks je principes?
Als alles goed gaat dan kan het. Dat zegt wel genoeg toch?quote:Op dinsdag 6 september 2016 21:42 schreef Meike26 het volgende:
We vliegen eind deze week naar LA toe, met één tussenstop in Engeland. Vliegtuig vertrekt om 07:10 vanaf Schiphol. Is 05:00 op Schiphol dan op tijd of niet ? Tickets print ik de dag ervoor al uit met online inchecken ?
Als je om 5:00 uur op Schiphol bent is het geen enkel probleem.quote:Op dinsdag 6 september 2016 21:42 schreef Meike26 het volgende:
We vliegen eind deze week naar LA toe, met één tussenstop in Engeland. Vliegtuig vertrekt om 07:10 vanaf Schiphol. Is 05:00 op Schiphol dan op tijd of niet ? Tickets print ik de dag ervoor al uit met online inchecken ?
Slapen op een vlucht lukt mij eigenlijk nooit. Zelfs toen ik naar Nieuw Zeeland vloog (12 + 13 uur) heb ik in totaal misschien net 2 uur geslapen.quote:Op dinsdag 6 september 2016 23:32 schreef XL het volgende:
Het is ook niet zo dat je om 4:45 wat beters te doen hebt... Je slaapt wat korter 's nachts en pakt nog een paar uurtjes op de vlucht. 2 a 3 uur naar westkust USA slapen, dat is ideaal voor de jetlag.
Ik snap dat nooit, van die mensen die niet van slapen houden. Ik slaap gemakkelijk 5 uur op een vlucht van 12 uur zo niet meer. Ik vind slapen het heerlijkste wat er isquote:Op dinsdag 6 september 2016 23:54 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Slapen op een vlucht lukt mij eigenlijk nooit. Zelfs toen ik naar Nieuw Zeeland vloog (12 + 13 uur) heb ik in totaal misschien net 2 uur geslapen.
Qua jetlag probeer ik (lukt helaas niet altijd) aan het eind van de middag, begin van de avond aan te komen. Als ik dan snel plat ga ben ik ook meteen gewend aan de nieuwe tijdzone.
Ze zeggen 5 uur op schiphol zijn. Dan neem ik aan dat ze daar de tijd die het kost om te parkeren en daadwerkelijk naar schiphol te gaan bij rekenen.quote:Op dinsdag 6 september 2016 23:29 schreef XL het volgende:
waarom ga je niet gewoon eerder?
4:45 parking
4:50 parkeerplek gevonden
5:01 naar bushalte gelopen, bus van 05:00 gemist
5:15 volgende bus
5:30 terminal
5:45 checkin balie, aansluiten in de rij
6:10 aan de beurt, ruzie maken waarom je zo laat bagage dropt
6:30 door security
6:45 gate is ver lopen, boarden met de laatste
Waarom doe je het jezelf aan?
Op zakenreis zou ik 05:30 parkeren, toch nog vlucht halen.
Prive zou ik rond 4:00 parkeren, ontbijten achter de security en beetje ontspannen voor de lange saaie vlucht. Zeker als ik geen veelvlieger zou zijn.
Het is geen kwestie van niet willen, maar opgevouwen in zo'n vliegtuigstoel lukt het me gewoon niet. Daar veranderen slaappillen, alcohol of andere zaken tot op heden helaas weinig aan.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:18 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik snap dat nooit, van die mensen die niet van slapen houden. Ik slaap gemakkelijk 5 uur op een vlucht van 12 uur zo niet meer. Ik vind slapen het heerlijkste wat er is![]()
![]()
Drink je wel genoeg alcohol voor en tijdens de vlucht?
Vind het altijd zo aanstellerig, mensen die alleen in hun eigen luxe bedje kunnen slapen.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:23 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van niet willen, maar opgevouwen in zo'n vliegtuigstoel lukt het me gewoon niet. Daar veranderen slaappillen, alcohol of andere zaken tot op heden helaas weinig aan.
Ik kan best op andere plaatsen slapen, maar in een vliegtuig lukt het me gewoon niet. Zal wel een gebrek aan ontspanning zijn, ik zie vliegen toch vooral als een noodzakelijk kwaad. De slaap niet nodig hebben is in ieder geval niet aan de orde, want zodra ik vervolgens op mijn hotelkamer ga liggen ben ik binnen no-time in slaap.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:46 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Vind het altijd zo aanstellerig, mensen die alleen in hun eigen luxe bedje kunnen slapen.
Doe gewoon je ogen dicht en slaap denk ik altijd. Als je niet kunt slapen had je de slaap waarschijnlijk ook niet echt nodig.
Ik slaap in bus, trein, vliegtuig. Al is het een ryanair stoel waar je als een harmonica in opgevouwen zit.
NEE! Met "op Schiphol zijn" bedoelen ze in de rij voor de check-in staan. Maar dat wist jij als zelfverklaarde expert op het gebied van goedkope tickets waar ook ter wereld, natuurlijk zelf ook wel.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:20 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ze zeggen 5 uur op schiphol zijn. Dan neem ik aan dat ze daar de tijd die het kost om te parkeren en daadwerkelijk naar schiphol te gaan bij rekenen.
Daar zijn pillen voor hoor. Zeker aan te bevelen voor zo'n lange vlucht. Wel pas innemen na het opstijgen. Collega deed dat eens vóór het boarden ivm vliegangst. Vlucht op het laatste moment gecanceld ivm technisch mankement. Die konden ze dus in een rolstoel naar de terminal terugbrengen.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:51 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik kan best op andere plaatsen slapen, maar in een vliegtuig lukt het me gewoon niet. Zal wel een gebrek aan ontspanning zijn, ik zie vliegen toch vooral als een noodzakelijk kwaad. De slaap niet nodig hebben is in ieder geval niet aan de orde, want zodra ik vervolgens op mijn hotelkamer ga liggen ben ik binnen no-time in slaap.
Ze zegt ook 4:45 parkerenquote:Op woensdag 7 september 2016 00:20 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ze zeggen 5 uur op schiphol zijn. Dan neem ik aan dat ze daar de tijd die het kost om te parkeren en daadwerkelijk naar schiphol te gaan bij rekenen.
Yep, zelfde vlucht gehadquote:Op dinsdag 6 september 2016 21:57 schreef Meike26 het volgende:
Goed om te weten.. we zetten de auto rond 4:45 op de parking neer.. dus moeten we rond 5:00 wel op Schiphol zijn..
Kwam er eerder vanavond achter dat Irritatie100 hier precies zelfde vlucht had 2 maanden geleden. Met een kleine Airbus naar Engeland en daar met een A380 naar LA![]()
Oh daar hebben we ons opgefokte FOK ertje weer.quote:Op woensdag 7 september 2016 04:54 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
NEE! Met "op Schiphol zijn" bedoelen ze in de rij voor de check-in staan. Maar dat wist jij als zelfverklaarde expert op het gebied van goedkope tickets waar ook ter wereld, natuurlijk zelf ook wel.
Wat voor pillen zijn dat? Noem eens wat namen.quote:Op woensdag 7 september 2016 05:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Daar zijn pillen voor hoor. Zeker aan te bevelen voor zo'n lange vlucht. Wel pas innemen na het opstijgen. Collega deed dat eens vóór het boarden ivm vliegangst. Vlucht op het laatste moment gecanceld ivm technisch mankement. Die konden ze dus in een rolstoel naar de terminal terugbrengen.
Zelf heb ik er geen enkele moeite mee. Van de week nog een ochtend vlucht van 2,5 uur, SIN-BKK, ik sliep al tijdens het taxieen en werd wakker van de nogal harde landing. En dat na ook nog eens een prima nachtrust.
Ja, dat flikten ze een ruime twee weken terug ook toen ik via London met BA en de A380 naar LAX vloogquote:Op woensdag 7 september 2016 08:33 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Yep, zelfde vlucht gehad
De incheckbalie om de bagage af te geven opende sowieso pas om 4:40. Op papier dan, want ze stonden eerst nog te lullen met elkaar en in de praktijk ging het om 5:00 open
Dus 5:00 is prima!
Geen idee welke slaappillen dat waren, want hij "leende" ze van z'n bejaarde ouders die ze op dokters voorschrift hadden. Ik heb er geen ervaring mee maar Google is your best friend.quote:Op woensdag 7 september 2016 09:19 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Wat voor pillen zijn dat? Noem eens wat namen.
Ik zou die persoonlijk nooit nemen, vind het dood en dood eng, dan kun je helemaal niet meer opstaan ook niet als je dat wil en ben je eigenlijk gewoon compleet gedrogeerd. Maar goed ik heb ze dan ook niet nodig.
Voor busreizen werkt even een jointje voor vertrek het best, overigens. Word je 12 uur later wakker op bestemming![]()
Met vliegen is dat wat lastiger, knetterstoned door de beveiliging gaan... maar het kán wel
Zou dat risico echter niet nemen bij een peperduur betaalde intercontinentale vlucht. En zeker niet als je naar landen met strenge antidrugswetten gaat zoals singapore.
quote:Op woensdag 7 september 2016 11:54 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Knetter stoned in een vliegtuig stappen? Dan zit je niet naast mij, want ik zou je laten verwijderen, al was het alleen al om ook maar enige contaminatie uit te sluiten.
Tsja, op eigen houtje pillen nemen die alleen op doktersvoorschrift verkrijgbaar zijn lijkt me niet zo heel erg slim he. Natuurlijk selectie noem ik dat altijd, als het dan fout gaat.quote:Op woensdag 7 september 2016 11:54 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Geen idee welke slaappillen dat waren, want hij "leende" ze van z'n bejaarde ouders die ze op dokters voorschrift hadden. Ik heb er geen ervaring mee maar Google is your best friend.
Knetter stoned in een vliegtuig stappen? Dan zit je niet naast mij, want ik zou je laten verwijderen, al was het alleen al om ook maar enige contaminatie uit te sluiten.
En wanneer wat anders bedoelt dan dat je hier poneert, eerst even nadenken.
Ik zou nog staand kunnen slapen of op de fiets voor het stoplicht ofzo, als ik écht moe ben. Ik ga ook echt niet rijden als ik heel moe ben. Maar tijdens de vlucht naar Hong Kong eerder dit jaar heb ik geen oog dicht gedaan, zowel heen als terug niet (oké, op de heenweg zaten er twee huilende peuters en een huilende baby voor me, maar toch).quote:Op woensdag 7 september 2016 00:46 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Vind het altijd zo aanstellerig, mensen die alleen in hun eigen luxe bedje kunnen slapen.
Doe gewoon je ogen dicht en slaap denk ik altijd. Als je niet kunt slapen had je de slaap waarschijnlijk ook niet echt nodig.
Ik slaap in bus, trein, vliegtuig. Al is het een ryanair stoel waar je als een harmonica in opgevouwen zit.
Fijn voor je, omdat jij het wel kan is iedereen waarbij het niet lukt een aansteller?quote:Op woensdag 7 september 2016 00:46 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Vind het altijd zo aanstellerig, mensen die alleen in hun eigen luxe bedje kunnen slapen.
Doe gewoon je ogen dicht en slaap denk ik altijd. Als je niet kunt slapen had je de slaap waarschijnlijk ook niet echt nodig.
Ik slaap in bus, trein, vliegtuig. Al is het een ryanair stoel waar je als een harmonica in opgevouwen zit.
Heb je ze wel samen geboekt? Dan is er geen probleemquote:Op woensdag 7 september 2016 22:09 schreef opperkleurder het volgende:
2 uur overstap op Atlanta (Amsterdam-Atlanta-Santiago). Kun je dat er op wagen of is het niet verstandig? Is beide Delta maar het eerste stuk uitgevoerd door KLM.
Ja, is 1 boeking. Nadeel is dat er maar 1 vlucht per dag is tussen Atlanta en Santiago, dus dat zou dan een dag Atlanta betekenen.quote:Op donderdag 8 september 2016 14:11 schreef Meke het volgende:
[..]
Heb je ze wel samen geboekt? Dan is er geen probleem![]()
Als in; waarschijnlijk wachten ze op je en anders zorgen ze voor een vervangende vlucht. Als je ze los boekt (ook al is het dezelfde maatschappij), weet ik niet of ik het er in de USA op zou wagen.
Alsof er op een vlucht naar London een rij staat voor de incheckbalie om 5 uur 's ochtends, 90% van de mensen die die vlucht nemen vliegen zakelijk.quote:Op dinsdag 6 september 2016 23:29 schreef XL het volgende:
waarom ga je niet gewoon eerder?
4:45 parking
4:50 parkeerplek gevonden
5:01 naar bushalte gelopen, bus van 05:00 gemist
5:15 volgende bus
5:30 terminal
5:45 checkin balie, aansluiten in de rij
6:10 aan de beurt, ruzie maken waarom je zo laat bagage dropt
6:30 door security
6:45 gate is ver lopen, boarden met de laatste
Waarom doe je het jezelf aan?
Op zakenreis zou ik 05:30 parkeren, toch nog vlucht halen.
Prive zou ik rond 4:00 parkeren, ontbijten achter de security en beetje ontspannen voor de lange saaie vlucht. Zeker als ik geen veelvlieger zou zijn.
Slik je het dan gewoon standaard bij de start van de vlucht of hou je dan rekening met het ritme van de plaats van bestemming?quote:Op vrijdag 9 september 2016 09:53 schreef MartijnUK het volgende:
Het bevat natuurlijke hormonen die normaal gesproken door je lichaam worden aangemaakt bij het in slaap vallen. Om die reden is Melatonine het minst schadelijke jetlagmiddel dat bestaat. Bij een normale slaappil wordt je bruut in slaap geforceerd, maar je hersenen komen niet tot rust en als je wakker wordt voel je je flink brak. Bij melatonine wordt het natuurlijke slaaphormoon van de hersenen geactiveerd waardoor je "brain cleansing" mechanisme gewoon normaal functioneert en je dus ook fris weer wakker wordt. Het staat ieder natuurlijk vrij om wel of geen slaapmiddel te gebruiken tijdens een lange vlucht maar veel goedaardiger dan Melatonine is lastigIk gebruik het nu al 6 jaar op intercontinentale vluchten en mijn jetlag is minimaal
Welke dosis gebruik je hiervan?quote:Op vrijdag 9 september 2016 09:53 schreef MartijnUK het volgende:
Het bevat natuurlijke hormonen die normaal gesproken door je lichaam worden aangemaakt bij het in slaap vallen. Om die reden is Melatonine het minst schadelijke jetlagmiddel dat bestaat. Bij een normale slaappil wordt je bruut in slaap geforceerd, maar je hersenen komen niet tot rust en als je wakker wordt voel je je flink brak. Bij melatonine wordt het natuurlijke slaaphormoon van de hersenen geactiveerd waardoor je "brain cleansing" mechanisme gewoon normaal functioneert en je dus ook fris weer wakker wordt. Het staat ieder natuurlijk vrij om wel of geen slaapmiddel te gebruiken tijdens een lange vlucht maar veel goedaardiger dan Melatonine is lastigIk gebruik het nu al 6 jaar op intercontinentale vluchten en mijn jetlag is minimaal
Dus? Je weet dat er in jouw lichaam ook al hormonen zitten? Melatonine bevat trouwens geen hormonen, het is een hormoonquote:Op vrijdag 9 september 2016 09:42 schreef KillerBee4ever het volgende:
Lichtelijk offtopic, maar toch even ter waarschuwing voor de evt. onwetenden die dit -net als ik- niet in hun lijf willen: melatonine bevat hormonen.
Ik hou rekening met de tijd op de plaats van bestemming. Zegmaar wanneer het tijd is voor het lichaam om te slapen.. glaasje water met een tablet.quote:Op vrijdag 9 september 2016 10:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Slik je het dan gewoon standaard bij de start van de vlucht of hou je dan rekening met het ritme van de plaats van bestemming?
5mg. Ik haal het uit Amerika, over de toonbank. Volgens mij kun je het in NL alleen op doktersrecept krijgen, maar een dokter werkt daar vaak aan mee als je zegt dat het om slapen in het vliegtuig gaat.quote:Op vrijdag 9 september 2016 10:17 schreef Halldor het volgende:
[..]
Welke dosis gebruik je hiervan?
En koop je het bij de drogist of op recept bij de apotheek?
5mg kan je gewoon bij de Kruidvat halen, geen recept nodigquote:Op vrijdag 9 september 2016 13:03 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Ik hou rekening met de tijd op de plaats van bestemming. Zegmaar wanneer het tijd is voor het lichaam om te slapen.. glaasje water met een tablet.
[..]
5mg. Ik haal het uit Amerika, over de toonbank. Volgens mij kun je het in NL alleen op doktersrecept krijgen, maar een dokter werkt daar vaak aan mee als je zegt dat het om slapen in het vliegtuig gaat.
Goede voor de volgende keerquote:Op vrijdag 9 september 2016 13:03 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Ik hou rekening met de tijd op de plaats van bestemming. Zegmaar wanneer het tijd is voor het lichaam om te slapen.. glaasje water met een tablet.
Toevallig laatst de zelfde situatie meegemaakt- 1 gast meenemen mag, voor de overige passagiers mag je iets van 3 tientjes pp toegang betalen.quote:Op vrijdag 9 september 2016 13:38 schreef Blik het volgende:
Vraag: Ik vlieg met mijn gezin volgende week naar Frankrijk voor vakantie met KLM. Ik heb goud-status bij flying blue, mijn vriendin (en kinderen) hebben geen status. Ik mag sowieso 1 iemand meenemen in de lounge. Hoe zit het met kinderen meenemen in de lounge?
Mij is nog nooit gevraagd om mijn laptop aan te zetten.quote:Op vrijdag 9 september 2016 13:43 schreef Yreal het volgende:
Iemand enige idee of ze op barcelona moeilijk gaan doen als ik mijn laptop niet meer aan kan zetten?
Vlucht terug naar rotterdan.
Alternatief voor geld is 6500 bonuspunten.quote:Op vrijdag 9 september 2016 13:42 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Toevallig laatst de zelfde situatie meegemaakt- 1 gast meenemen mag, voor de overige passagiers mag je iets van 3 tientjes pp toegang betalen.
Klopt idd.quote:Op vrijdag 9 september 2016 13:51 schreef Fogel het volgende:
[..]
Alternatief voor geld is 6500 bonuspunten.
Écht goed slapen in economy kan natuurlijk niemand. Het is nu eenmaal geen bed. MAar je kunt zeker rusten en een paar uur slapen. Als je 6 uur slaap in het vliegtuig pakt is dat misschien equivalent aan 3 u slaap in een echt bed of zo, denk ik. En da's beter dan niks.quote:Op vrijdag 9 september 2016 08:22 schreef Max-Westerman het volgende:
Een beetje slapen in het vliegtuig lukt mij alleen als niemand naast mij zit
Vorige week naar Toronto gevlogen en toen heb ik een uurtje kunnen slapen.
Vannacht terug gevlogen vanuit New York en maar 45 minuten geslapen ofzo
Ik heb diep respect voor de mensen die economy vliegen en echt goed slapen![]()
Dacht dat ze dat gedoe met apparaten aan zetten alleen bij vluchten van, naar en in de VS deden? Ik heb het nl nog nooit meegemaakt.quote:Op vrijdag 9 september 2016 13:43 schreef Yreal het volgende:
Iemand enige idee of ze op barcelona moeilijk gaan doen als ik mijn laptop niet meer aan kan zetten?
Vlucht terug naar rotterdan.
Gaat het om 1 gast tegelijk met je binnen of gewoon 1 gast per dag?quote:Op vrijdag 9 september 2016 13:42 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Toevallig laatst de zelfde situatie meegemaakt- 1 gast meenemen mag, voor de overige passagiers mag je iets van 3 tientjes pp toegang betalen.
jammer, ga geen 13000 punten uitgeven voor een uurtje in de lounge met kinderen van 1 en 4.quote:Op vrijdag 9 september 2016 13:52 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Klopt idd.
En ze hanteren geen special kindertarief.
Ze scannen de boarding cards, dus dat gaat niet lukken.quote:Op vrijdag 9 september 2016 14:42 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Gaat het om 1 gast tegelijk met je binnen of gewoon 1 gast per dag?
In het eerste geval zou je nog kunnen rouleren, eerst pietje binnen, dan jantje binnen. Kunnen ze allemaal gratis pakken uit de lounge.
Is in zo'n lounge trouwens alles écht volledig gratis? Ook champagne? Lijkt me echt vet, al is het maar om het idee.
1 gast tegelijkertijd naar binnen.quote:Op vrijdag 9 september 2016 14:42 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Gaat het om 1 gast tegelijk met je binnen of gewoon 1 gast per dag?
In het eerste geval zou je nog kunnen rouleren, eerst pietje binnen, dan jantje binnen. Kunnen ze allemaal gratis pakken uit de lounge.
Is in zo'n lounge trouwens alles écht volledig gratis? Ook champagne? Lijkt me echt vet, al is het maar om het idee.
Gelijk heb je. Op de Holland Boulevard zit tegenwoordig "Nemo op Schiphol", misschien dat dat iets is? Verder ook een speelplein achtig iets, weet alleen niet meer precies waar dat zat.quote:Op vrijdag 9 september 2016 14:50 schreef Blik het volgende:
[..]
jammer, ga geen 13000 punten uitgeven voor een uurtje in de lounge met kinderen van 1 en 4.
Dus dan gewoon even ergens kopje koffie drinken, ook prima
Vorige week was het nog "slechts" 5000 FB miles pp aftikkenquote:Op vrijdag 9 september 2016 13:42 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Toevallig laatst de zelfde situatie meegemaakt- 1 gast meenemen mag, voor de overige passagiers mag je iets van 3 tientjes pp toegang betalen.
Ik heb bij de security op Barcelona nog nooit meegemaakt dat ze vroegen om mijn laptop aan te zetten. Ooit in Nürnberg wel, EINSCHALTEN!,.... en ik kon nog net het Jawohl Herr Oberbahnsturmfuhrer inslikken.quote:Op vrijdag 9 september 2016 13:43 schreef Yreal het volgende:
Iemand enige idee of ze op barcelona moeilijk gaan doen als ik mijn laptop niet meer aan kan zetten?
Vlucht terug naar rotterdan.
Wat een onzin weer.quote:Op vrijdag 9 september 2016 14:42 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Gaat het om 1 gast tegelijk met je binnen of gewoon 1 gast per dag?
In het eerste geval zou je nog kunnen rouleren, eerst pietje binnen, dan jantje binnen. Kunnen ze allemaal gratis pakken uit de lounge.
Er was laatst ook een groep mensen die samen reisden en waarvan er maar 2 mensen naar de lounge gingen. Broodjes/hapjes/koekjes inladen in de tas en ze gingen weer naar buiten. En dan net buiten de lounge alles staan oppeuzelenquote:
mwah, lekkere smokers lounge; lekker onderuit hangen onder het genot van de airco, bakkie koffie of iets anders erbij, geen gekakel in een overvol smerig stinkend rookhok. Eten vind ik wel wat minder, maar dat hoef ik ook niet.quote:Op vrijdag 9 september 2016 19:36 schreef static het volgende:
Ik vind die lounges sowieso overrated; maak er überhaupt bijna nooit gebruik van.
Ik maak er veel gebruik van. Eet er niks, dat doe ik liever ergens waar het beter is. Het is er vaak gewoon minder druk. Je kunt er meestal met wat ruimte aan een tafel zitten, dat is op vliegvelden makkelijker gezegd dan gedaan.quote:Op vrijdag 9 september 2016 19:36 schreef static het volgende:
Ik vind die lounges sowieso overrated; maak er überhaupt bijna nooit gebruik van.
Ik stel een vraag. Hoe kan een vraag onzin zijn?quote:
Het is inderdaad niet zo netjes maar bedenk wel dat je voor zo een lounge flink moet betalen (business class ticket) dus dan mag je er wat mij betreft ook wel van profiteren vind ik.quote:Op vrijdag 9 september 2016 19:29 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Er was laatst ook een groep mensen die samen reisden en waarvan er maar 2 mensen naar de lounge gingen. Broodjes/hapjes/koekjes inladen in de tas en ze gingen weer naar buiten. En dan net buiten de lounge alles staan oppeuzelentja.
Nog meer onzin.quote:Op vrijdag 9 september 2016 22:36 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
maar bedenk wel dat je voor zo een lounge flink moet betalen (business class ticket) dus dan mag je er wat mij betreft ook wel van profiteren vind ik.
Lekker onderbouwd weerquote:
Nog meer onzin..... Een Business Class ticket hoeft niet peperduur te zijn. En status betekent niet dat ze veel aan je verdienen want wanneer jij in één jaar 20 retourtjes a raison van 99 euro reist met KLM binnen Europa heb je ook die status. En met een overstap op CDG kun je dat al in 10 trips bereiken. Al gaat dat laatste niet zo vaak meer op omdat die de laatste jaren stevig duurder geworden zijn.quote:Op zaterdag 10 september 2016 02:13 schreef sirdanilot het volgende:
Ofwel e hebt een (peperduur) business class ticket gekocht, of wel je bent een frequent flyer met status (= heel veel omzet voor de vliegtuigmaatschappij). In beide gevallen ben je iemand die geld op levert en daarom dus in de lounge mag, dus dan vind ik het ook wel terecht om daar van te profiteren.
quote:Op vrijdag 9 september 2016 18:04 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik heb bij de security op Barcelona nog nooit meegemaakt dat ze vroegen om mijn laptop aan te zetten. Ooit in Nürnberg wel, EINSCHALTEN!,.... en ik kon nog net het Jawohl Herr Oberbahnsturmfuhrer inslikken.
Sturmbahnquote:Op vrijdag 9 september 2016 18:04 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik heb bij de security op Barcelona nog nooit meegemaakt dat ze vroegen om mijn laptop aan te zetten. Ooit in Nürnberg wel, EINSCHALTEN!,.... en ik kon nog net het Jawohl Herr Oberbahnsturmfuhrer inslikken.
Champagne is ook alleen maar de streeknaam van een mousserende wijn...quote:Op vrijdag 9 september 2016 14:57 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ze scannen de boarding cards, dus dat gaat niet lukken.
Ja, alles is gratis. Champagne is meestal een of andere soort mousserende wijn, geen echte Champagne. En zo spannend is het allemaal niet.
Als ik wil slapen moet het gewoon heel donker en heel stil zijn, anders lukt het me niet. Had ik vroeger ook in hostels en op festivals als Lowlands enzo. Daarom ben ik ook nooit gaan backpacken.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:18 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik snap dat nooit, van die mensen die niet van slapen houden. Ik slaap gemakkelijk 5 uur op een vlucht van 12 uur zo niet meer. Ik vind slapen het heerlijkste wat er is![]()
![]()
Drink je wel genoeg alcohol voor en tijdens de vlucht?
Tsja als je gewend bent om business te vliegen is het niet duur nee. Ik ben zelf een student en voor mij zijn ook de goedkoopste businessclass tickets onbetaalbaar. Ik vind 99 euro voor binnen europa al aan de stevige prijs, ik vlieg het liefst voor niet meer dan 5 tientjes heen en weer met ryan of wizz air. Ik zou 100 of meer alleen betalen als het echt niet anders kan en ik móet of wíl absoluut ergens heen op een bepaalde tijd. Mijn vakanties worden dan ook logischerwijs bepaald door waar ik goedkoop heen kan vliegen ipv waar ik heen wil.quote:Op zaterdag 10 september 2016 04:41 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nog meer onzin..... Een Business Class ticket hoeft niet peperduur te zijn. En status betekent niet dat ze veel aan je verdienen want wanneer jij in één jaar 20 retourtjes a raison van 99 euro reist met KLM binnen Europa heb je ook die status. En met een overstap op CDG kun je dat al in 10 trips bereiken. Al gaat dat laatste niet zo vaak meer op omdat die de laatste jaren stevig duurder geworden zijn.
Ik heb omdat ik ooit naar brazilie ging nog 6000 one world puntne (staan nu geparkeerd bij british airways), denk je dat ik daarmee een lounge binnen kom? En welke zou dan de beste koop zijn denk je?quote:Daarnaast snap ik niet wat iemand overrated kan vinden aan een Lounge. KLM Crown lounges zijn inderdaad niet van het nivo van b.v. een Emirate lounge in Dubai of in Hong Kong of de AF lounge op CDG maar ze bieden wel een absoluut rustpunt in een soms overbevolkte terminal. Zelf maak ik er, gezien mijn gelukkig nog slechts Silver status, uitsluitend gebruik van bij een intercontinentale vlucht, en dan zijn die 5000 punten wel besteed.
Het is wel wijn die teert op zijn naam, je kunt in de Pfalz perlwein kopen die beter is maar een vijfde kost. Daarentegen, in de lounges waar champagne geschonken wordt is het ook vaak kwaliteit.quote:Op zaterdag 10 september 2016 07:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Champagne is ook alleen maar de streeknaam van een mousserende wijn...
Zijn het geen 15 retourtjes a raison van 99 euro? Het zijn 40.000 level miles, maar volgens mij 30 KLM of KLM partnervluchten. Of 8x vertrekken met overstap in Amsterdam van Brussel of Dusseldorf. Met Air France hebben ze soms 'mini' fares met tarieven die eigenlijk helemaal niet zo mini zijn, maar dus geen kwalificerende vluchten zijn...quote:Op zaterdag 10 september 2016 04:41 schreef buzz1291 het volgende:
En status betekent niet dat ze veel aan je verdienen want wanneer jij in één jaar 20 retourtjes a raison van 99 euro reist met KLM binnen Europa heb je ook die status.
klm is 30 kwalificerend inderdaad, dus 15 retour, of 8x vanaf niet amsterdam.quote:Op zondag 11 september 2016 12:26 schreef ozzietukker het volgende:
Lounges hebben vooral een functie als er een douchegelegenheid is, dan heeft zo'n lounge echt een meerwaarde.
Eten vind ik over het algemeen wat tegenvallen, al is het wel fijn dat je nu niet meer genoodzaakt bent een flesje cola of water van meer dan ¤ 3 te kopen wat op sommige luchthavens wordt gerekend.
Miles besteden voor loungetoegang zou ik weer niet doen, je kan juist met gespaarde miles ook enkele reis tickets kopen en dat heeft voor mij bijzonder veel zin.
Maar goed, dat ligt er natuurlijk net weer aan of je die miles op die manier wilt besteden, 'gratis' vluchten zijn helemaal niet zo gratis, met luchthavenbelasting en de belachelijke kerosinetoeslag is op veel trajecten een budgetairliner inderdaad goedkoper, maar er zijn trajecten waar die mogelijkheid er niet is.
[..]
Zijn het geen 15 retourtjes a raison van 99 euro? Het zijn 40.000 level miles, maar volgens mij 30 KLM of KLM partnervluchten. Of 8x vertrekken met overstap in Amsterdam van Brussel of Dusseldorf. Met Air France hebben ze soms 'mini' fares met tarieven die eigenlijk helemaal niet zo mini zijn, maar dus geen kwalificerende vluchten zijn...
Met een maatschappij welke je altijd met overstap moet vliegen is het makkelijker om een status te halen.quote:Op zondag 11 september 2016 14:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
klm is 30 kwalificerend inderdaad, dus 15 retour, of 8x vanaf niet amsterdam.
Nee dan aegean, ik ben nu met ams - kreta - cdg - athene - oslo en dan met sas weer naar amsterdam al halverwege zilver voor 90¤
Als of het ook maar iets uit maakt voor een vliegtuig als je mobiel aan staat.quote:Op zondag 11 september 2016 16:23 schreef Operc het volgende:
Wat ik me afvroeg nu Apple z'n iPhone 7 zonder mini-jack uitbrengt: mag je in een vliegtuig Bluetooth gebruiken?
Regelmatig gedaan met bijvoorbeeld Ryanair - om zo met ze tweeen een film te kijken op de laptop. 1x uitgang via headphones op de laptop, 1x bluetooth headphones. Geen problemen of vragen over gehad.quote:Op zondag 11 september 2016 16:23 schreef Operc het volgende:
Wat ik me afvroeg nu Apple z'n iPhone 7 zonder mini-jack uitbrengt: mag je in een vliegtuig Bluetooth gebruiken?
Laatst nog in een vliegtuig gezeten dat echt niet vertrok zolang de mevrouw naast me haar telefoon niet op vliegstand had staan of uit had gezet.quote:Op zondag 11 september 2016 16:26 schreef Max-Westerman het volgende:
Tegenwoordig heb je toch ook wifi in vliegtuigen. Dus Bluetooth moet dan ook wel kunnen denk ik?
Laatst nog naast een vrouw gezeten die haar telefoon ook niet op vliegtuigmodus had staan
naja aegean was hiervoor helemaal debiel. 6k naar zilver en dan nog 13k naar goud.quote:Op zondag 11 september 2016 16:22 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Met een maatschappij welke je altijd met overstap moet vliegen is het makkelijker om een status te halen.
Aegean is op dit moment inderdaad heel vrijgevig met miles, niet alleen hebben ze relatief lage tarieven, met die tarieven krijg je ook nog eens veel miles bijgeschreven.
Dit laatste gaan ze niet volhouden, Turkish Airlines gaf status ook zowat weg, met als gevolg dat de lounges overvol raakten, men heeft het aantal miles wat je verdiend op reguliere vluchten in laagste boekingsklassen minimaal gemaakt. Er moet wel enige 'investering' van de passagier zijn om de status te behalen.
man, ik heb al 8 legs aan vluchten dublin dit jaar.quote:Op zondag 11 september 2016 15:39 schreef sirdanilot het volgende:
Ik kom meestal niet aan meer dan 6 retourtjes in een jaar.
Eens kijken wat was het dit jaar? 1 retourtje brazilie (6 legs) 1 retourtje roemenie (2 legs) en 1 retourtje macedonie (2 legs). Wilde eigenlijk nog naar budapest maar is er niet meer van gekomen.
Dus nee 15 retourtjes lijkt me best wel heel veel, en zeker bij 1 maatschappij.
Ik vind het wel heel leuk om te reizen, maar het ontbreekt me veelal aan tijd en geld om heel erg vaak eropuit te gaan. En ik reis ook echt alleen maar voor mijn plezier (en af en toe familiebezoek of voor studie maar dat is niet vaak). Ik zou het erg leuk vinden om een baan te hebben waarbij je ook af en toe mag reizen.quote:Op zondag 11 september 2016 18:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
man, ik heb al 8 legs aan vluchten dublin dit jaar.
Ik had wel meer van jou verwacht tbh. Je leek me iemand die wekelijks in het vliegtuig zat.
Rechtstreekse vluchten met Aegean naar Athene zijn niet heel goedkoop, de kracht zit hem inderdaad in vinden naar vervolg bestemmingen met low yields, bijvoorbeeld Istanbul, dan kan je goede prijzen vinden, of de 'foutjes' van een 18 euro retour via een open jaw.quote:Op zondag 11 september 2016 18:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
naja aegean was hiervoor helemaal debiel. 6k naar zilver en dan nog 13k naar goud.
Het voordeel wat ze hebben ten opzichten voor turkish is dat ze natuurlijk geen zinnige overstaps bieden voor veel mensen. Tickets zijn niet heel goedkoop imo. Ams - athene begint ook pas bij 77¤. Ze zijn alleen goedkoop als je dus ams - kreta - cdg boekt voor 18¤ bij de Australische variant van tripsta. Maar goed, die paar zotten zullen ze wel kunnen hebben.
2 uur zou voldoende moeten zijn. Immigratie + koffer op halen (als immigratie langzaam is staat je koffer er al)+ customs + koffer weer op de band gooien + security screening en dan naar de volgende gate (evt met treintje).quote:Op woensdag 7 september 2016 22:09 schreef opperkleurder het volgende:
2 uur overstap op Atlanta (Amsterdam-Atlanta-Santiago). Kun je dat er op wagen of is het niet verstandig? Is beide Delta maar het eerste stuk uitgevoerd door KLM.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |