abonnement Unibet Coolblue
pi_164704075
Het Gezond Slank-topic

Doelstelling: Zie TT
Werkwijze: Wat voor je eigenwijze ik werkt :P

Eet wat je eet, beweeg wat je beweegt en krijg er commentaar op.

Gewoon een teveel aan KH's, te weinig E's, V's in slechte verhouding. En misschien een tekort aan beweging.
pi_164704297
En toen sloot ik hem. Nu snap ik waarom er al even niet gereageerd was :+

Tele6, ik wilde nog wel reageren op je voornemen veganistisch te worden en je daarop inlezen. Zowieso zijn er veel tips op youtube te vinden. Vind ik sowieso leuk voor vega recepten. Als je wilt kan ik de namen van vloggers wel ff opzoeken. Verder zat ik te lijken naar he laatste lijstje:


O: 3 volkoren boterhammen (2 pure chocopasta, 1 jam)
T: stroopwafel
L: 3 boterhammen (2 pindakaas, 1 appelstroop)
D: volkorenpenne met tomatensaus met rode linzen en courgette
S: anderhalf uur survivaltraining

Wat mij opvalt is dat als je bang bent niet alle vitamines en dergelijke binnen te krijgen, je nu sowieso te eentonig lijkt te eten. Wat vegans altijd doen is bij elke maaltijd fruit en groenten binnen krijgen. En dat haal je bij lange na nog niet. Linzen eet je al. Deze, samen met andere bonen en bijv kikkererwten in de vorm van hummus helpen goed voor het opnemen van eiwitten en ijzer. Kiemgroenten hebben ook een hoge voedingsdichtheid. Ohw en noten natuurlijk! M.a.w: minder bewerkt meer plantjes ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door An24 op 20-08-2016 13:15:31 ]
pi_164704391
Slank zijn is zo 2014
pi_164704985
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 11:39 schreef hoechst het volgende:
Slank zijn is zo 2014
Toen was ik wel slanker ja.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_164706907
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 11:35 schreef An24 het volgende:
En toen sloot ik hem. Nu snap ik waarom er al even niet geteageerd was :+

Tele6, ik wilde nog wel reageren op je voornemen veganistisch te worden en je daarop inlezen. Zowieso zijn er verl tips op youtube te vinden. Vind ik sowieso leuk voor vega recepten. Als je wilt kan ik de namen van vloggers wel ff opzoeken. Verder zat ik te lijken naar he laatste lijstje:

O: 3 volkoren boterhammen (2 pure chocopasta, 1 jam)
T: stroopwafel
L: 3 boterhammen (2 pindakaas, 1 appelstroop)
D: volkorenpenne met tomatensaus met rode linzen en courgette
S: anderhalf uur survivaltraining

Wat mij opvalt is dat als je bang bent niet alle vitamines en dergelijke binnen te krijgen, je nu sowieso te eentonig lijkt te eten. Wat vegans altijd doen is bij elke maaltijd fruit en groenten binnen krijgen. En dat haal je bij lange na nog niet. Linzen eet je al. Deze, samen met andere bonen en bijv kikkererwten in de vorm van hummus helpen goed voor het opnemen van eiwitten en ijzer. Kiemgroenten hebben ook een hoge voedingsdichtheid. Ohw en noten natuurlijk! M.a.w: minder bewerkt meer plantjes ^O^
En goed supplementen innemen. Veganistisch staat vrij dwars op een paar essentiële voedingsmiddelen dus die moet je aanvullen, denk aan vitamine B's, ijzer, zink.
Vooral zink. Helemaal als je ongefermenteerde soja producten tot je neemt.

Kanttekening bij je laatste opmerking over minder bewerkt. Onjuist bewerkt zou beter passen want juist bewerken van voeding verhoogt de opneembaarheid van voeding en haalt schadelijke eigenschappen weg.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_164708097
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 13:50 schreef V1z0R het volgende:

[..]

En goed supplementen innemen. Veganistisch staat vrij dwars op een paar essentiële voedingsmiddelen dus die moet je aanvullen, denk aan vitamine B's, ijzer, zink.
Vooral zink. Helemaal als je ongefermenteerde soja producten tot je neemt.

Kanttekening bij je laatste opmerking over minder bewerkt. Onjuist bewerkt zou beter passen want juist bewerken van voeding verhoogt de opneembaarheid van voeding en haalt schadelijke eigenschappen weg.
True, gekookte groenten bijvoorbeeld kan gewoon heel goed zijn. Ik bedoel idd meer uber processed, pakjes en zakjes, chocopasta, vegan koekjes niet zelfgemaakt, dat soort drama.

Zelf slik ik b6 fosfaat, zink en mangaan. De rest krijg ik als flexitarier prima binnen.
pi_164717675
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 14:50 schreef An24 het volgende:

[..]

True, gekookte groenten bijvoorbeeld kan gewoon heel goed zijn. Ik bedoel idd meer uber processed, pakjes en zakjes, chocopasta, vegan koekjes niet zelfgemaakt, dat soort drama.

Zelf slik ik b6 fosfaat, zink en mangaan. De rest krijg ik als flexitarier prima binnen.
Vriesdrogen is iets geweldigs, verslavende additieven niet. Dus ik ben niet tegen pakjes/zakjes, wel tegen verslavende additieven.

Zink is en blijft naast goede vetjes het recept voor goede hersensenenensne-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarvoor kudos,likes, dingen
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 22:09:28 #8
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_164719391
Lijstje

o. havermout
t. trosje druiven
l. ei met courgette, aardappel en bosui + tomaten, sla en komkommer
t. 4 rijstvelwraps met komkommer, wortel, koolrabi, radijs, diverse kruiden + harzerkaasje
l. 1/8 stuk uienbrood (600 gram meel, 7 eieren, 10 uien, spek, kummel, half pakje boter, 125 ml melk, water, honing) + 2 blokjes emmentaler + blokje blauwe kaas + paar tomaatjes
b. veel gewandeld, huishouden, hond en zo misschien nog yoga

Er moet bij mij 2 kilo af (pas mijn broeken niet meer :( ) en dat wil ik bereiken door geen/minder meuk te eten en geen/minder alcohol te drinken + sporten als ik er de tijd voor vind.
Ben benieuwd of het gaat lukken, omdat ik het de komende tijd loeidruk krijg met het opbouwen van mijn bedrijf.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 23:34:31 #9
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_164721616
53 kg
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_164722648
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 22:09 schreef Tinkepink het volgende:
Lijstje

o. havermout
t. trosje druiven
l. ei met courgette, aardappel en bosui + tomaten, sla en komkommer
t. 4 rijstvelwraps met komkommer, wortel, koolrabi, radijs, diverse kruiden + harzerkaasje
l. 1/8 stuk uienbrood (600 gram meel, 7 eieren, 10 uien, spek, kummel, half pakje boter, 125 ml melk, water, honing) + 2 blokjes emmentaler + blokje blauwe kaas + paar tomaatjes
b. veel gewandeld, huishouden, hond en zo misschien nog yoga

Er moet bij mij 2 kilo af (pas mijn broeken niet meer :( ) en dat wil ik bereiken door geen/minder meuk te eten en geen/minder alcohol te drinken + sporten als ik er de tijd voor vind.
Ben benieuwd of het gaat lukken, omdat ik het de komende tijd loeidruk krijg met het opbouwen van mijn bedrijf.
Ook een eigen bedrijf, wat leuk Tink. Nog wel bij je werkgever ook? Ik hoop op nog zo'n twee jaar en dan los kunnen. Maar dat is de meest ideale situatie :+
  zondag 21 augustus 2016 @ 01:40:09 #11
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_164724506
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 00:17 schreef An24 het volgende:

[..]

Ook een eigen bedrijf, wat leuk Tink. Nog wel bij je werkgever ook? Ik hoop op nog zo'n twee jaar en dan los kunnen. Maar dat is de meest ideale situatie :+
Nee. Gewoon ontslag genomen. BV's opgericht en gaan. Zzp-en naast loondienst vind ik lastig, weet ik uit het verleden.
Hoop over een maand of 3 de eerste mensen aan te kunnen nemen. Ik kan het ongeveer een jaar uitzingen (zuinig leven), dus het is echt alles of niets.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_164726870
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 23:34 schreef uniekhoorn het volgende:
53 kg
Niet onaardig toch? Of kost het veel moeite om het eraan te houden?

:*
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_164728975
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 01:40 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nee. Gewoon ontslag genomen. BV's opgericht en gaan. Zzp-en naast loondienst vind ik lastig, weet ik uit het verleden.
Hoop over een maand of 3 de eerste mensen aan te kunnen nemen. Ik kan het ongeveer een jaar uitzingen (zuinig leven), dus het is echt alles of niets.
Knap hoor, succes ^O^

Wij hebben natuurlijk vorig jaar een huis gekocht na zeven jaar vol huizendrama, dus dat sparen voor een jaar inkomen zat er hier niet in. Gelukkig kan ik het wel goed combineren.

Waarschijnlijk lijstje voor vandaag:

O: smoothie van twee bananen, rijstemelk, cacao en chocolade proteine.
S: sportschool: 20 min. Cardio, benen, rug en buik voornamelijk, en nog wat yoga strechjes. Zal op een uur of anderhalf totaal uitkomen
L: plak brood met verse pesto en een plak met bieslook roomkaas, thee met melk
T: een havermout pecan koekje en thee met melk
D: zal iets van gemengde groenten en aardappelen worden denk ik.

Carbdagje
O+
  zondag 21 augustus 2016 @ 12:44:05 #14
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_164730610
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 11:25 schreef An24 het volgende:

[..]

Knap hoor, succes ^O^

Wij hebben natuurlijk vorig jaar een huis gekocht na zeven jaar vol huizendrama, dus dat sparen voor een jaar inkomen zat er hier niet in. Gelukkig kan ik het wel goed combineren.
Dat is fijn!

Mijn ervaring is wel dat als je je zaak 100% aandacht geeft, de boel veel sneller gaat lopen. Ben al een aantal malen eerder zelfstandig geweest (toen zonder personeel) en 100% focus was echt noodzaak om er een succes van te maken. Hoop dat jij binnenkort ook zo ver bent.

Mijn dagplanning
o. havermout
s. wandelen en yoga
l. kip uit de oven, uientaart, kruidensalade
t. ijs denk ik
d. nog geen idee, waarschijnlijk lasagna
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Vis een optie? zondag 21 augustus 2016 @ 14:33:19 #15
70532 loveli
N
pi_164733162
Kan iemand het weer even resetten? De zomer is stuk.
crap in = crap out
  zondag 21 augustus 2016 @ 14:56:31 #16
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_164733698
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 14:33 schreef loveli het volgende:
Kan iemand het weer even resetten? De zomer is stuk.
Ik kan dinsdag op het knopje drukken :P Dan schijnt het weer mooi te worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tinkepink op 21-08-2016 15:02:38 ]
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 21 augustus 2016 @ 15:57:10 #17
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_164735271
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 07:39 schreef sigme het volgende:

[..]

Niet onaardig toch? Of kost het veel moeite om het eraan te houden?

:*
Nou, mijn omgeving is er blij mee in ieder geval. Uit eten (veel) helpt best wel... best duur dat aankomen :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_164758616
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 15:57 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Nou, mijn omgeving is er blij mee in ieder geval. Uit eten (veel) helpt best wel... best duur dat aankomen :D
Maar wel lekker :9 Wat neem je dan als je uit eten gaat?

Lijstje van mijn kant:

O: speltbrood pindakaas, thee met melk
T: twee havermout-pecannoten koekjes, thee met melk
L: body&fit wrap met hummus, geroosterde paprika, sla en kiemgroenten
T: aardbeien en pruimen
S: 75 min. ashtanga yoga
D: chilli con carne
pi_164758907
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 15:57 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Nou, mijn omgeving is er blij mee in ieder geval. Uit eten (veel) helpt best wel... best duur dat aankomen :D
Duur, maar wel lekker :D :Y)
Are you deranged like me? Are you strange like me?<br />Lighting matches just to swallow up the flame like me?<br />Do you call yourself a fucking hurricane like me?<br />Pointing fingers cause you'll never take the blame like me?
pi_164758995
Laatste dagen niet fantastisch gegeten, maar ook niet super slecht. Ben redelijk tevreden.

Zaterdag met vrienden uit eten gegaan (spareribs :9 ), en gisteren een verjaardag (uiteraard is het dan geen verplichting om vlaai te eten, maar ach... Ik wil geen spelbreker zijn O-) ). Wel nog 's avonds naar de sportschool gegaan :) Al had ik weinig zin, stond pas om 22u in de sportschool door allerlei andere eerdere verplichtingen

Lijstje vandaag:
O: omelet met champignons en extra mager rundergehakt
T: beschuitje
L: 2 boterhammen met kipfilet oid + fruit
D: iets met groente en kip
S: 'voorjaars'schoonmaak telt vast mee, toch? :P :')
Are you deranged like me? Are you strange like me?<br />Lighting matches just to swallow up the flame like me?<br />Do you call yourself a fucking hurricane like me?<br />Pointing fingers cause you'll never take the blame like me?
  maandag 22 augustus 2016 @ 14:34:18 #21
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_164761891
Gisteren had ik dikke romige tomatensoep met broodplankje
Grote runderspies met een bak frietjes en bijbehorende sauzen
Dame Blanche met slagroom
Koffie met sambucca en chocolaatjes.

A.s. donderdag een lekkere vette pizza met paar glaasjes lambrusco en vooraf tomatensoep.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_164762775
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 14:34 schreef uniekhoorn het volgende:
Gisteren had ik dikke romige tomatensoep met broodplankje
Grote runderspies met een bak frietjes en bijbehorende sauzen
Dame Blanche met slagroom
Koffie met sambucca en chocolaatjes.

A.s. donderdag een lekkere vette pizza met paar glaasjes lambrusco en vooraf tomatensoep.
Ik krijg honger/trek/zin als ik dat zo lees :9 :9

Mijn lunch is veranderd naar kip uit de oven. En vanavond eten we kip met rijst. Kip. Het meest veelzijdige stukje vlees. Kip! lalalalalaaaa. kip!
Are you deranged like me? Are you strange like me?<br />Lighting matches just to swallow up the flame like me?<br />Do you call yourself a fucking hurricane like me?<br />Pointing fingers cause you'll never take the blame like me?
pi_164765865
Ik had ook kip, met rozemarijn van Marley Spoon :9

Afgelopen week genoten en er nog even tussenuit geweest. Nu weer opleiding, iets meer ritme en weer wat strikter.

O: shake met melk, havermout, eiwitpoeder, bevroren banaan en kaneel (lijnzaad vergeten ;( )
T: nakd reep
L: saladebar op het werk, boterham met roomboter
D: kipfilet met aardappeltjes, groene kool, snijboontjes en een beetje citroenmayonaise
T: weet ik nog niet
pi_164778439
Gisteren zat hardlopen er niet in, vandaag -zojuist dus- gelukkig wel.

Lijstje gister:
4 fantasiesuikerwater
Tussendemiddag: bak fruit & vette yoghurt, wat stukjes kaas, minimuffin
Avond: gekookte zoete aardappel met stoofpot witte kool & speklapjes; toe bak fruit & vette yoghurt
Net geen 10duizend stappen
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:27:52 #25
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_164779057
Lijstje gisteren
o. havermout
t. stuk taart
l. 6 rijstvelrolletjes gevuld met groente (wrap wordt helaas plakkerig, groente was nog knapperig *O* )
t. banaan + punt uienbrood
d. lasagne
s. half uur sportschool
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_164782758
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 22:09 schreef Tinkepink het volgende:
Er moet bij mij 2 kilo af (pas mijn broeken niet meer :( ) en dat wil ik bereiken door geen/minder meuk te eten en geen/minder alcohol te drinken + sporten als ik er de tijd voor vind.
Ben benieuwd of het gaat lukken, omdat ik het de komende tijd loeidruk krijg met het opbouwen van mijn bedrijf.
Wat is nu weer 2 kilo afvallen? Bij mij schommelt het gewicht al 3kg per dag...

Ben zelf ook wat gezonder aan het eten om toch nog een paar kilo's kwijt te raken en weer gezond en fit aan het voetbalseizoen te beginnen. Woog 95-96kg bij een lengte van 1.86m en 26 jaar. Een gewicht dat niemand geloofde als ik het noemde, aangezien ik wel gewoon slank ben. Heb gewoon een fatsoenlijke brede bouw en niet zo'n schrale slungel.

In een kleine 2 maanden tijd was het afgelopen week 86-88kg. Zoals ik al zei, gewicht schommelt makkelijk 2kg. Weeg voortaan smorgens als ik uit bed kom. Het opstarten was lastig, vooral extreem veel spierpijn na het sporten.

Ik heb hierbij vooral niet meer elke avond chips of iets dergelijks gevreten. Mijn porties 's avonds een stukje kleiner gemaakt, dus geen 2 stukken vlees meer en iets minder grote portie aardappelproducten. Sinds ik op mezelf woon maakte ik standaard teveel, wat ik wel gewoon op at. In de pan lijkt het altijd minder dan op het bord.
En probeer ook 4x in de week te sporten, liefst 5 maar is tijdstechnisch+spierpijn moeilijk. Afgelopen week 2x mountainbike (za 50km, zo 43km), do voetbaltraining a 1.5uur, di hardlopen 25min/5km. Het hardlopen moet nog een stuk beter vind ik, want ik ben nog absoluut niet op mijn 'oude' niveau. Maar mountainbike vind ik tegenwoordig leuker.

Verder heb ik niet echt een doel qua gewicht. Wilde gewoon mijn levensstijl aanpassen en weer fitter/sportiever worden. Uit eerdere ervaringen is gebleken dat ik hooguit kan afvallen tot 81-82kg met 5x in de week die hard sporten en bijna niks ongezonds eten. Aangezien ik wel gewoon bier wil en blijf drinken lijkt me 85-86kg een prima gewicht. Zolang ik maar gewoon mijn sportieve doelen kan blijven volhouden/verbeteren.

Voor de volledigheid het eten:
O: 2 beschuiten met kaas
T: Boterham met kaas + een banaan
L: 5 boterhammen met kaas
T: Appel
D: Pasta met gehakt, tomaatjes, saus, kaas, rucola
S: (smoothie met melk, banaan, bosvruchten, mits ik ga sporten tenminste anders niks)
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:53:17 #27
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_164783832
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 12:00 schreef JAOC het volgende:

[..]

Wat is nu weer 2 kilo afvallen? Bij mij schommelt het gewicht al 3kg per dag...
Als je klein bent (1.65 meter) en licht (59 kilo) is 2 kilo een kledingmaat. En nee, die schommel ik niet per dag. Wat voor jou geldt (man, groot, zwaarder), geldt niet perse voor een een slanke vrouw.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_164784139
Als ik de ene dag 's ochtends weeg en de volgende dag 's avonds, dan schommel ik ook wel. Maar dat is een scheve vergelijking en 3 kg zou wel veel zijn.

Ik merk de 2 kg die ik aangekomen was ook wel.

O: shake als gisteren met lijnzaad
L: bakje sushi (combo) van Daily sushi
T: sesamcrackertjes met pompoenhumus
D: couscous met lamsvlees en muntyoghurt (Marley Spoon)
S: circuittraining en misschien nog een kwartiertje crosstrainer.
T: eiwitreep

Gisteravond was het bij ons mooi weer dus nog een wandeling gemaakt. Dagtotaal bijna 16k stappen. Hoop vandaag ook ruim boven de 10k te komen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Serinde op 23-08-2016 15:19:48 ]
pi_164784155
sigme wat is eigenlijk fantasiesuikerwater?
pi_164785428
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 12:53 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Als je klein bent (1.65 meter) en licht (59 kilo) is 2 kilo een kledingmaat. En nee, die schommel ik niet per dag. Wat voor jou geldt (man, groot, zwaarder), geldt niet perse voor een een slanke vrouw.
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 13:08 schreef Serinde het volgende:
Als ik de ene dag 's ochtends weeg en de volgende dag 's avonds, dan schommel ik ook wel. Maar dat is een scheve vergelijking en 3 kg zou wel veel zijn.

Ik merk de 2 kg die ik aangekomen was ook wel.
Hmm, blijkbaar verschillen mannen en vrouwen dan wel erg veel. Als ik mij smorgens weeg en 's avonds een keer dan scheelt het op diezelfde dag al makkelijk 2kg. Daarom verbaasde mij dat zo, ik ben geen expert in de wondere wereld van de vrouwelijke anatomie.

Verder ben ik erg benieuwd op welk gewicht ik zal uitkomen, voorlopig gaat het mij nog erg goed af. En het afvallen ging de afgelopen maand ook erg hard, alleen moet ik in het weekend nog wat opletten.
pi_164785601
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 11:35 schreef An24 het volgende:
En toen sloot ik hem. Nu snap ik waarom er al even niet gereageerd was :+

Tele6, ik wilde nog wel reageren op je voornemen veganistisch te worden en je daarop inlezen. Zowieso zijn er veel tips op youtube te vinden. Vind ik sowieso leuk voor vega recepten. Als je wilt kan ik de namen van vloggers wel ff opzoeken. Verder zat ik te lijken naar he laatste lijstje:


O: 3 volkoren boterhammen (2 pure chocopasta, 1 jam)
T: stroopwafel
L: 3 boterhammen (2 pindakaas, 1 appelstroop)
D: volkorenpenne met tomatensaus met rode linzen en courgette
S: anderhalf uur survivaltraining

Wat mij opvalt is dat als je bang bent niet alle vitamines en dergelijke binnen te krijgen, je nu sowieso te eentonig lijkt te eten. Wat vegans altijd doen is bij elke maaltijd fruit en groenten binnen krijgen. En dat haal je bij lange na nog niet. Linzen eet je al. Deze, samen met andere bonen en bijv kikkererwten in de vorm van hummus helpen goed voor het opnemen van eiwitten en ijzer. Kiemgroenten hebben ook een hoge voedingsdichtheid. Ohw en noten natuurlijk! M.a.w: minder bewerkt meer plantjes ^O^
Dankjewel voor de tips!
Ik heb m'n ontbijt inmiddels veranderd naar havermout, sojamelk en banaan. Voor de lunch moet ik nog even kijken, maar hummus staat in ieder geval op het plan :)
pi_164788288
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 14:13 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dankjewel voor de tips!
Ik heb m'n ontbijt inmiddels veranderd naar havermout, sojamelk en banaan. Voor de lunch moet ik nog even kijken, maar hummus staat in ieder geval op het plan :)
Klinkt goed! Fijn dat je er wat aan hebt!

Hier een vastendag:

O: een zacht gekookt eitje, 4 pruimen
T: drinkbouillon
D: gevuld eitje en een broccoli. Na een proteineshake
S: 75 min. Yoga
pi_164788755
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 15:51 schreef An24 het volgende:

[..]

Klinkt goed! Fijn dat je er wat aan hebt!

Hier een vastendag:

O: een zacht gekookt eitje, 4 pruimen
T: drinkbouillon
D: gevuld eitje en een broccoli. Na een proteineshake
S: 75 min. Yoga
Holy shit wat weinig. Waarom?
pi_164789092
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 16:07 schreef SausDip het volgende:

[..]

Holy shit wat weinig. Waarom?
Omdat ik aan Intermittend Fasting doe...omdat ik een bindweefselziekte heb....omdat dit voor mij werkt voor celherstel...omdat een arts het goedkeurt ^O^
pi_164789472
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 16:22 schreef An24 het volgende:

[..]

Omdat ik aan Intermittend Fasting doe...omdat ik een bindweefselziekte heb....omdat dit voor mij werkt voor celherstel...omdat een arts het goedkeurt ^O^
Oke, knap hoor! ik zou flauwvallen na de L denk ik haha. Succes!
pi_164790210
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 16:35 schreef SausDip het volgende:

[..]

Oke, knap hoor! ik zou flauwvallen na de L denk ik haha. Succes!
Haha, je lijf moet er aan wennen. Ik begon een jaar of twee geleden. Toen had ik op die dagen nog hoofdpijn, misselijk, moe etc. Dat duurde drie maanden. Daarna kon ik op die dagen ook gaan sporten. Inmiddels doe ik vier tor vijf dagen per week aan yoga en sinds vorige week weer twee dagen per week naar de sportschool. En heb twee vastendagen per week. Gaat prima ^O^

Maar dat zie je zo vaak bij mensen: geven te snel op. Na twee weken een nieuwe aanpak kun je echt niet zeggen of iets werkt of niet. Bij mij duurt dat in ieder geval drie maanden.
  Vis een optie? dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:10:25 #37
70532 loveli
N
pi_164790361
Gisteren uurtje gevoetbald in zo'n kooi, was leuk. En confronterend wat betreft conditie.
crap in = crap out
pi_164796592
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 13:09 schreef Serinde het volgende:
sigme wat is eigenlijk fantasiesuikerwater?
Dat is wat de automaat "chocolademelk" noemt. Maar er gaat geen cacao in en geen melk, dus ik noem het fantasiewater. Met veel suiker.
Ik zou het moeten afleren. Zou. Moeten.

Lijst van de dag:
• 5km hardlopen
• 3 suikerfantasiewaters
• middageten: bak fruitsalade met vette yoghurt
• avondeten: forel-uit-de-oven, gekookte worteltjes, gekookte prei, klontje boter, andijviesalade
• toe: lepel mascarpone met bramengelei & dikke cm2 monsterlijk lekker chocoladetaartje
• 1 alcoholvrije pils

18duizend stappen
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Vis een optie? woensdag 24 augustus 2016 @ 10:54:08 #39
70532 loveli
N
pi_164807773
Er zit toch wel cacao in?
crap in = crap out
pi_164808991
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 10:54 schreef loveli het volgende:
Er zit toch wel cacao in?
Cacaofantasie hooguit, gok ik.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Vis een optie? woensdag 24 augustus 2016 @ 11:51:47 #41
70532 loveli
N
pi_164809270
Iets heet cacaofantasie als het geen chocola mag heten van de warenwet, is afhankelijk van percentage cacao(/-boter). Nep-hagelslag, koetjesrepen, chocostrooisel op supermarkttaart, topping van nep-bossche bol, dat soort spul.

Dus als het je geruststelt, in je drankje zit wel een beetje cacao. En een hoop suiker. Tot het ze lukt om een goedkope cacao-vervanger te maken, that is. Proost.

Over cacaoboter gesproken, Callebaut verkoopt het in poedervorm voor horeca om in te braden. Het is wonderlijk spul en ik vind het erg fijn om mee te werken (en lekker).
crap in = crap out
pi_164817449
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 11:51 schreef loveli het volgende:


Dus als het je geruststelt, in je drankje zit wel een beetje cacao. En een hoop suiker. Tot het ze lukt om een goedkope cacao-vervanger te maken, that is. Proost.

Iets anders dan nesquick? :+

Lijstje:

O: smoothie sinaasappelsap, banaan, aardbeien, blauwe bessen
T: twee havermout-pecan koekjes, koffie met fantasiemelkwater ;) :+
L: body&fit wrap met hummus, sla, geroosterde paprika
S: half uurtje yoga, daarna 75 yogales geven
T: 4 pruimen
D: lauw warme salade met venkel, courgette, champignons, rode ui, thijm, rauwe ham en een zelfgemaakte basilicum mayonaise
T: even kijken of dat nodig is. Anders koekje, fruit of proteineshake
pi_164818719
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 21:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat is wat de automaat "chocolademelk" noemt. Maar er gaat geen cacao in en geen melk, dus ik noem het fantasiewater. Met veel suiker.
Ik zou het moeten afleren. Zou. Moeten.

Haha. Ja dat is best meuk. In de automaten bij ons komt er nog best een substantie uit die naar chocolademelk ruikt en proeft (hij heet ook de luxe :') ). Ik neem het ongeveer 2x per jaar als ik een heftige middagdip heb.

O: kwark met mango, mueslibol
T: mueslibol
L: saladebar + boterham boter
T: eiwitreep en appel
D: penne met zelfgemaakte saus van m.n. geroosterde paprika en wat spekjes

Weinig keuze bij de saladebar. De kantine verkoopt zichzelf leeg, nieuwe cateraar vanaf 1-9 met naar het schijnt alleen gezonde keuzes?
  Vis een optie? woensdag 24 augustus 2016 @ 18:52:58 #44
70532 loveli
N
pi_164819319
O: kaiserbrotchen met roomboter en chocoladehagelslag.
L: kwark/honing/noten
T: een paar roomkoffie en 2 cappuccino
D: frietjes met salade en een schijfje citroen. Laten we het er maar op houden dat er iets niet helemaal goed ging met mijn zalmmoot en dat ik m'n geld terug kreeg :X
crap in = crap out
pi_164821128
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 11:51 schreef loveli het volgende:
Iets heet cacaofantasie als het geen chocola mag heten van de warenwet, is afhankelijk van percentage cacao(/-boter). Nep-hagelslag, koetjesrepen, chocostrooisel op supermarkttaart, topping van nep-bossche bol, dat soort spul.

Dus als het je geruststelt, in je drankje zit wel een beetje cacao. En een hoop suiker. Tot het ze lukt om een goedkope cacao-vervanger te maken, that is. Proost.

Over cacaoboter gesproken, Callebaut verkoopt het in poedervorm voor horeca om in te braden. Het is wonderlijk spul en ik vind het erg fijn om mee te werken (en lekker).
De warenwet is, denk ik, niet van toepassing op kantoorautomaten. Er wordt niks verkocht.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 24 augustus 2016 @ 20:17:21 #46
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_164821472
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:52 schreef loveli het volgende:
O: kaiserbrotchen met roomboter en chocoladehagelslag.
L: kwark/honing/noten
T: een paar roomkoffie en 2 cappuccino
D: frietjes met salade en een schijfje citroen. Laten we het er maar op houden dat er iets niet helemaal goed ging met mijn zalmmoot en dat ik m'n geld terug kreeg :X
Zalm zo vers dat ie gelijk weer terug in het water sprong? :'}

warenwet is altijd van toepassing met eten en drinken.. ook gewoon kraanwater
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? woensdag 24 augustus 2016 @ 20:24:24 #47
70532 loveli
N
pi_164821660
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:32 schreef An24 het volgende:
Iets anders dan nesquick? :+
Daar zit toch ook gewoon cacao in? Of ik snap 'em niet.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 24 augustus 2016 @ 20:25:49 #48
70532 loveli
N
pi_164821704
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:17 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Zalm zo vers dat ie gelijk weer terug in het water sprong? :'}

warenwet is altijd van toepassing met eten en drinken.. ook gewoon kraanwater
DM :7
crap in = crap out
  woensdag 24 augustus 2016 @ 21:13:11 #49
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_164823607
Lijstje
o. havermout met rode bessen
l. boterham met kroket, boterham met ei en ham
t. plakje cake
d. zalm, kroepoek, theelepeltje zeewier, kerriemayo + aardappelpuree, snijbonen, eend + 3 chocolaatjes + 2 wijn

Dat is best weinig :')

Net klaar met werken. Doodmoe, maar wat is het tof O+
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_164823674
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:24 schreef loveli het volgende:

[..]

Daar zit toch ook gewoon cacao in? Of ik snap 'em niet.
Ik dacht eigenlijk dat het nep was, iets met druivensuiker ofzo :+
  Vis een optie? woensdag 24 augustus 2016 @ 21:42:14 #51
70532 loveli
N
pi_164825014
(Druive?-)suiker, cacao en een emulgator, gok ik, dat (plus melkpoeder, als je het alleen met water moet aanlengen) zal in alle instant-chocolademelk zitten. Voor dranken mag je volgens mij te pas en te onpas het woord chocolade gebruiken.

Ik herinner me nog dat de bejaarde buurvrouw van m'n moeder ons warme choco gaf, cacao, suiker en heet water. Toen ze dement werd vergat ze vaak ook de suiker en wij (jaar of 7) deden alsof we het heerlijk vonden.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 24 augustus 2016 @ 22:10:30 #52
70532 loveli
N
pi_164826539
Ajax :')
crap in = crap out
pi_164827867
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:42 schreef loveli het volgende:
(Druive?-)suiker, cacao en een emulgator, gok ik, dat (plus melkpoeder, als je het alleen met water moet aanlengen) zal in alle instant-chocolademelk zitten. Voor dranken mag je volgens mij te pas en te onpas het woord chocolade gebruiken.

Ik herinner me nog dat de bejaarde buurvrouw van m'n moeder ons warme choco gaf, cacao, suiker en heet water. Toen ze dement werd vergat ze vaak ook de suiker en wij (jaar of 7) deden alsof we het heerlijk vonden.
Bah! Herkenbaar wel :X
pi_164837448
loveli die choco :X knap (en lief!) dat jullie het opdronken.

Gisteravond kwam er nog een T bij. Ik begon heel goed met muntthee bij de plaatselijke brouwerij maar 'opeens' bestelde ik een gemberbiertje :@ ah well.

O: shake met melk, banaan, frambozen, havermout, eiwitpoeder, lijnzaad
L: pasta met veldsla, tomaten, geitenkaas en een beetje olie met honing als dressing
T: pakje maïswafels
D: paella van Iglo :@
S: circuittraining
T: weet ik nog niet
  donderdag 25 augustus 2016 @ 12:23:05 #55
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_164838805
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 11:20 schreef Serinde het volgende:
loveli die choco :X knap (en lief!) dat jullie het opdronken.

Gisteravond kwam er nog een T bij. Ik begon heel goed met muntthee bij de plaatselijke brouwerij maar 'opeens' bestelde ik een gemberbiertje :@ ah well.

O: shake met melk, banaan, frambozen, havermout, eiwitpoeder, lijnzaad
L: pasta met veldsla, tomaten, geitenkaas en een beetje olie met honing als dressing
T: pakje maïswafels
D: paella van Iglo :@
S: circuittraining
T: weet ik nog niet
Waarom post je een :@ ?
Het is nou ook weer niet alsof je de complete menukaart van de McDrek opgegeten hebt. Eten moet ook leuk zijn he? Het hoeft niet 'perfect'.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_164839380
Bij het bier: omdat ik me heb voorgenomen niet te drinken. En dat voornemen strandt dus de derde dag al hahahaha.
Bij de Iglo: zo'n zak uit de vriezer is vooral ook vet en zout maar heb vandaag echt geen zin om te koken.
Ik weer dat het leuk moet blijven maar dit vind ik aardig slap van mezelf :D

Mc is voor mij, gelukkig, totaal geen verleiding.
  donderdag 25 augustus 2016 @ 19:46:20 #57
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_164848773
Mijn lijstje van vandaag
o. grapefruit + biogarde met rode bessen
t. dadel + trosje druiven + paar tomaatjes
l. 3 witlof met ham, 2 soorten kaas en krieltjes uit de oven
t. magnum + 100 ml sorbetijs + witte martini op het terras
d. patat met (pomms) + zak worteltjes met humus
b. tot nu toe 14.500 stappen
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_164848860
De mijne op vastendag:

O: gekookt eitje, vier pruimen
D: soort Griekse salade: gemengde sla, boontjes, komkommer, rode ui, olijven, rauwe ham, olijfolie

Geen sport vandaag, morgen weer!
pi_164868854
Ik overweeg serieus een abonnement bij Anytime fitness :') Vast iets verkeerds gegeten :+

Verder nog steeds tussen de 65 en 64. Omdat ik na een paar brave dagen weer bezwijk voor een ijsje. Er zijn in korte tijd veel horecazaken in ons dorp erbij gekomen, vandaar (en dus een Anytime :+ )
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zondag 28 augustus 2016 @ 15:26:09 #60
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_164914350
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 19:49 schreef An24 het volgende:
De mijne op vastendag:

O: gekookt eitje, vier pruimen
D: soort Griekse salade: gemengde sla, boontjes, komkommer, rode ui, olijven, rauwe ham, olijfolie

Geen sport vandaag, morgen weer!
Ik ben nu trouwens dat boek van die Michael Mosley aan het lezen, wel interessant! :Y Had ooit al eens de docu gezien.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_164925707
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 15:26 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik ben nu trouwens dat boek van die Michael Mosley aan het lezen, wel interessant! :Y Had ooit al eens de docu gezien.
Ohww nice! Pak hem er af en toe ook nog bij. Als ik niet streng genoeg ben op die dagen :+
pi_164927780
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 21:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat is wat de automaat "chocolademelk" noemt. Maar er gaat geen cacao in en geen melk, dus ik noem het fantasiewater. Met veel suiker.

Mooie omschrijving.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  maandag 29 augustus 2016 @ 13:15:13 #63
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_164936676
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 22:10 schreef An24 het volgende:

[..]

Ohww nice! Pak hem er af en toe ook nog bij. Als ik niet streng genoeg ben op die dagen :+
Haha ik moet zeggen dat ik het nog best vlot geschreven vind, was er iig zo doorheen :P

De rust is weer wedergekeerd na het verhuisgedoe, dus mooi moment om eens te kijken hoe het voor mij werkt, in 5:2 format. Mijn vriend doet mee want hij wil er ook wel wat van af :7
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:24:04 #64
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_164958366
Lijstje gisteren
o. witte toast met franse kaas
t. trosje druiven
l. omelet met paddestoelen, geitenkaas en asperges
t. glas prosecco
d. diverse roerbakgroenten met thaise kipfilet
b. 9455 stappen en 9 verdiepingen traplopen

Vandaag
o. biogarde met mango en munt
s. uurtje sportschool
t. appel
l. diverse roerbakgroenten met thaise kipfilet
t. haring met uitjes + 2 dadels
t. denk dat ik even naar een borrel ga
d. hapjes bij de borrel, of vietnamees ofzo

b. hoop op 12.000 stappen uit te komen.

Lastig: eigenlijk wil ik niet dunner, maar vooral gespierder. Lesjes (yoga) werken voor mij het best, maar ik heb geen ruimte (= geen tijd) voor een regulier programma. En thuisyoga is leuk voor 20 minuten - half uur. Iemand een idee?

[ Bericht 3% gewijzigd door Tinkepink op 30-08-2016 13:26:23 ]
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:26:41 #65
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_164959202
Ha Tink! Geen ruimte = geen tijd?

Misschien dat ze ergens in de buurt werken met een soort strippenkaart-systeem, dat je een lesje kan volgen wanneer je tijd hebt? Als ze dan meerdere lessen per week geven heb je wellicht altijd wel een optie.

Ik heb zelf een soort luxeprobleem :D Na verhuizing woon ik op 5 min afstand van een sportschool waar ik vroeger sportte (was leuk, leuke lesjes, ging toen weg ivm clashes met toenmalig werkrooster) en mijn huidige sportschool is nu ongeveer 20 min fietsen.

Dus wellicht ga ik maar weer eens overstappen, al bevalt mijn huidige sportschool ook goed (en is goedkoper) dus ik weet het nog niet zeker :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:27:16 #66
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_164962373
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 10:26 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ha Tink! Geen ruimte = geen tijd?
Jup: zie boven ;-)

Als je op de fiets gaat, zou ik lekker bij je huidige sportschool blijven. Toch weer 20 minuten x 2 extra beweging.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_164962717
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 09:24 schreef Tinkepink het volgende:
Lijstje gisteren
o. witte toast met franse kaas
t. trosje druiven
l. omelet met paddestoelen, geitenkaas en asperges
t. glas prosecco
d. diverse roerbakgroenten met thaise kipfilet
b. 9455 stappen en 9 verdiepingen traplopen

Vandaag
o. biogarde met mango en munt
s. uurtje sportschool
t. appel
l. diverse roerbakgroenten met thaise kipfilet
t. haring met uitjes + 2 dadels
t. denk dat ik even naar een borrel ga
d. hapjes bij de borrel, of vietnamees ofzo

b. hoop op 12.000 stappen uit te komen.

Lastig: eigenlijk wil ik niet dunner, maar vooral gespierder. Lesjes (yoga) werken voor mij het best, maar ik heb geen ruimte (= geen tijd) voor een regulier programma. En thuisyoga is leuk voor 20 minuten - half uur. Iemand een idee?
Wat voor thuisyoga doe je? En wat gebeurt er na 15/20 min? Te saai?

Bij ashtanga doe je ook altijd hetzelfde, maar als je de hele serie regelmatig afmaakt zie je echt wel resultaat in kracht en spieren. Die strippenkaart voor de sportschool of yogaschool is ook een goed idee van Maria. Doe ik ook! Of Calisthenics een idee? Kan je ook gewoon thuis of buiten doen.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:59:18 #68
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_164965671
Hebben we ook een gym of een fitness reeks? Ik ben op zoek naar een goed fitnessmatje. Eentje die niet oprolt wanneer deze uitgerold wordt. Iemand advies?
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:50:46 #69
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_164968804
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 15:59 schreef NoXia het volgende:
Hebben we ook een gym of een fitness reeks? Ik ben op zoek naar een goed fitnessmatje. Eentje die niet oprolt wanneer deze uitgerold wordt. Iemand advies?
Mijn yogamatjes zijn geweldig. Zal thuis kijken welk merk.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:53:49 #70
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_164968875
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 13:41 schreef An24 het volgende:

[..]

Wat voor thuisyoga doe je? En wat gebeurt er na 15/20 min? Te saai?

Bij ashtanga doe je ook altijd hetzelfde, maar als je de hele serie regelmatig afmaakt zie je echt wel resultaat in kracht en spieren. Die strippenkaart voor de sportschool of yogaschool is ook een goed idee van Maria. Doe ik ook! Of Calisthenics een idee? Kan je ook gewoon thuis of buiten doen.
Ik doe Hatha. En dat is voor mij voldoende voor een strak lijf. Ken ook veel verschillende series, maar vind het gewoon saai alleen. Na 20 minuten vind ik het meestal wel mooi geweest, terwijl ik in de studio geen problemen heb met 1,5 uur.

Strippenkaart is goed idee. Ik ga eens zoeken.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_164969546
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 18:53 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik doe Hatha. En dat is voor mij voldoende voor een strak lijf. Ken ook veel verschillende series, maar vind het gewoon saai alleen. Na 20 minuten vind ik het meestal wel mooi geweest, terwijl ik in de studio geen problemen heb met 1,5 uur.

Strippenkaart is goed idee. Ik ga eens zoeken.
^O^

Lijstje:

O: plak speltbrood, twee gebakken eieren, thee met melk
T: chocomel uit automaat, havermout-pecankoekje
L: body&fit wrap met hummus, gemengde sla en tomaten, thee met melk
T's: chocomelk, handje chips, frisdrank
D: vega biryani met raita en wat komkommer
S: uur en kwartier yogales
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:01:24 #72
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_164970606
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 18:50 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Mijn yogamatjes zijn geweldig. Zal thuis kijken welk merk.
Heel graag. Dankjewel ^O^
  Vis een optie? dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:02:51 #73
70532 loveli
N
pi_164972459
Aldi heeft ze volgende week.
crap in = crap out
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:53:30 #74
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_164974821
Mijn matjes (ja, ik heb er meer - voor ieder humeur een :+ ) komen van Yogistar.com. Ik heb ze besteld via Amazon.de.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:57:04 #75
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_164974961
En het lijstje van vandaag

o. biogarde met mango en munt
s. uurtje sportschool
t. appel
l. diverse roerbakgroenten met thaise kipfilet
t. haring met uitjes + 2 dadels
t. denk dat ik even naar een borrel ga er stond maar drie man en ik werd niet eens fatsoenlijk verwelkomd (lees: genegeerd), dus ik ben via de brandtrap weer vertrokken :')
d. hapjes bij de borrel, of vietnamees ofzo een zeer teleurstellende, veel te dure en te kleine visburger bij Lux + witte martini + 1 bolletje ijs
b. hoop op 12.000 stappen uit te komen 14.292 stappen en 17 verdiepingen traplopen
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_164994172
Vorige week zag ik toevallig het programmakrantje van de buurtvereniging liggen toen ik even 5 minuten moest wachten omdat liefste iets aan het doen was waarbij ik me het beste gedeisd kon houden. Gaan ze poweryoga geven!
Volgende week ga ik het eerste lesje bijwonen. Ik hoop dat ik het een beetje kan leren :Y.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 31 augustus 2016 @ 21:15:21 #77
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_164995299
Leuk sigme! Ben benieuwd.

Lijstje

o. havermout met 3 dadels
t. 2 koekjes en een pepermuntje
l. ikeasalade met sla en warm gerookte zalm
t. pappadum
d. 2 wijn, gerecht met gehakt vlees en gepocheerd ei (kom even niet op de naam), snijbonen met gebakken aardappelen en biefstuk, 2 bonbons
b. te weinig: 5000 stappen
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_164996457
Leuk Sigme ^O^

Mijn vastendaglijstje:

O: speltbrood met een beetje olijfolie (platte buiken ontbijtip)
S: 45 min. rustige rek en strek yoga, 75 minuten yogales geven.
T: veel water, thee en beetje koffie
D: een groene soep (courgette, spinazie, ui, rode peper, knoflook, bouillon, mosterd, thijm, beetje slagroom. Dan blenderen). Beetje parmezaan er over.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 21:59:25 #79
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_164996504
Leuk Sigme! (Sprak zij heel origineel :+ ) Ook origami-en voor gevorderden, net als An :D

Lekker lijstje Tink.

Hier dit:

O: kwarkyoghurt
L: twee sneetjes speltbrood met peper-rookvlees
T: meloensalade
D: salade van garnalen, avocado, komkommer, verse dille en crème fraiche, met 1 meergranenwrap
T: thee met melk en een koekje

Morgen tweede IF-dagje, deze keer op kantoor. Ben benieuwd hoe dat bevalt >:O
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_164996828
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:59 schreef MariaEtcetera het volgende:
Leuk Sigme! (Sprak zij heel origineel :+ ) Ook origami-en voor gevorderden, net als An :D

Lekker lijstje Tink.

Hier dit:

O: kwarkyoghurt
L: twee sneetjes speltbrood met peper-rookvlees
T: meloensalade
D: salade van garnalen, avocado, komkommer, verse dille en crème fraiche, met 1 meergranenwrap
T: thee met melk en een koekje

Morgen tweede IF-dagje, deze keer op kantoor. Ben benieuwd hoe dat bevalt >:O
Mooi lijstje. Houd er wel rekening mee dat morgen zeer zwaar kan vallen, omdat ook vandaag voor jou doen een redelijk low carb dagje is. Na morgen dus even "carb the fuck uppen" :+

[ Bericht 0% gewijzigd door An24 op 31-08-2016 22:15:18 ]
  woensdag 31 augustus 2016 @ 22:21:18 #81
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_164997154
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 22:09 schreef An24 het volgende:

[..]

Mooi lijstje. Houd er wel rekening mee dat morgen zeer zwaar kan vallen, omdat ook vandaag voor jou doen een redelijk low carb dagje is. Na morgen dus even "carb the fuck uppen" :+
Oei :D Zo had ik het niet bekeken, logisch eigenlijk :P Ik heb wel eiwitrijk ontbijt op de planning staan (twee gekookte eieren en wat zalm), hopelijk helpt dat een beetje :+ Dank voor het advies! *O*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_164997302
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 22:21 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Oei :D Zo had ik het niet bekeken, logisch eigenlijk :P Ik heb wel eiwitrijk ontbijt op de planning staan (twee gekookte eieren en wat zalm), hopelijk helpt dat een beetje :+ Dank voor het advies! *O*
Ohw lekker :9 ^O^
pi_164997418
hey wat leuk,er vasten opeens meer mensen ^O^
Life is what happens while you are busy making other plans...
  donderdag 1 september 2016 @ 12:07:41 #84
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_165007240
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 22:31 schreef Skoap het volgende:
hey wat leuk,er vasten opeens meer mensen ^O^
Nou ik sinds deze week pas hoor :D

Jij doet het net als An al langer, of nie? Bevalt het nog steeds?
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Vis een optie? donderdag 1 september 2016 @ 12:54:30 #85
70532 loveli
N
pi_165008228
quote:
2s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 20:39 schreef sigme het volgende:
.. toen ik even 5 minuten moest wachten omdat liefste iets aan het doen was waarbij ik me het beste gedeisd kon houden.
:+
/aagje
crap in = crap out
pi_165015923
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:54 schreef loveli het volgende:

[..]

:+
/aagje
Lekvocht opdweilen.
.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_165017471
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:07 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Nou ik sinds deze week pas hoor :D

Jij doet het net als An al langer, of nie? Bevalt het nog steeds?
Ik doe het bijna 1 jaar nu (in Oktober) en het bevalt prima en bijna 23 kilo lichter :o (daarvan zijn 17 zwangerschaps kilo's) en voel mij super goed. Ben nu lichter dan op mijn trouwdag :D

Ben het natuurlijk soms wel eens zat.
Maar ik ben iets minder streng dan voorheen (mag nu van mezelf wel koffie met een beetje melk) En ik vast van avond eten tot avond eten en eet dan 1 lunch in die 24 uur. Ik zou dan mogen eten wat ik wil maar ik kies dan altijd wel voor low carb bewust 2 low carb dagen dan ook per week.

En ik let op ma-do sowieso altijd op wat ik eet. Lunch vaak met een salade op die dagen en vrij-zo ben ik wat makkelijker. Ik vast van zondag avond tot maandag avond en dinsdag avond tot woensdag avond.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_165017570
Hier nu aan de shakes. 2 x maaltijd vervangen en normaal avondeten.

Eerst nu maar zien of het wat doet.

Vakantie, kermis + festival was goed voor 6 kilo erbij. Amen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 1 september 2016 @ 20:03:27 #89
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_165017941
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:45 schreef Skoap het volgende:

[..]

Ik doe het bijna 1 jaar nu (in Oktober) en het bevalt prima en bijna 23 kilo lichter :o (daarvan zijn 17 zwangerschaps kilo's) en voel mij super goed. Ben nu lichter dan op mijn trouwdag :D

Ben het natuurlijk soms wel eens zat.
Maar ik ben iets minder streng dan voorheen (mag nu van mezelf wel koffie met een beetje melk) En ik vast van avond eten tot avond eten en eet dan 1 lunch in die 24 uur. Ik zou dan mogen eten wat ik wil maar ik kies dan altijd wel voor low carb bewust 2 low carb dagen dan ook per week.

En ik let op ma-do sowieso altijd op wat ik eet. Lunch vaak met een salade op die dagen en vrij-zo ben ik wat makkelijker. Ik vast van zondag avond tot maandag avond en dinsdag avond tot woensdag avond.
Oh dat klinkt wel motiverend zeg, 23 kilo! :D Jemig O+ Doe je goed!

Ik merkte vandaag dat ik zowel na mn kleine ontbijtje meer trek had dan ervoor _O- Maar goed, gewenning ook enzo. Vastendag twee in ieder geval overleefd, al merkte ik wel dat ik veel voedselaccounts volg op mijn social media :') Mind over matter enzo :+

Succes met shaken, Tico! Heb je dat al eerder gedaan of is het een soort experiment?
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_165018150
Wel vaker gedaan, maar nu wat duurder en beter spul.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 1 september 2016 @ 20:13:25 #91
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_165018208
Stomme vraag, en zonder waarde oordeel, ookal lijkt het gezien de formulering van mijn vraag anders: Vinden jullie het niet vervelend om altijd zo bezig te zijn met (niet) eten?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 1 september 2016 @ 20:21:04 #92
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_165018406
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:13 schreef Tinkepink het volgende:
Stomme vraag, en zonder waarde oordeel, ookal lijkt het gezien de formulering van mijn vraag anders: Vinden jullie het niet vervelend om altijd zo bezig te zijn met (niet) eten?
Was je vraag aan iedereen of aan de ervaren vasters? Ik antwoord toch maar :+

Soms wel ja :Y Zelfs als mn gedrag nergens op slaat ben ik in mijn hoofd wel met gezond eten bezig, dat is wel eens irritant :+

Maar goed, ondanks constant aanrommelen ben ik er niet lichter op geworden de afgelopen jaren, dus ik vond het wel tijd voor een iets rigoureuzer aanpak ook ivm houvast (een vast, vrij 'simpel' plan). Dat deze 'vastendieet'-eetwijze ook nog gezond schijnt te zijn op andere gebieden is dan een pré.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_165018513
Voor mij geldt dat niet zo. Ik eet 1 lunch, ontbijt eigenlijk toch al nooit, dus ik merk er niet zo heel veel van. Ik moet meer opletten dat ik niet onbewust toch wat eet zoals een koekje op het werk of een hap van de soepstengel van mijn zoontje ofzo :') En dat is eigenlijk alleen maar goed.

En ik heb nou eenmaal de verkeerde genen en kom helaas heel makkelijk aan.
Dus ik weet niet beter dan dat ik op moet letten. En ik vind het wel fijn 4 dagen "strenger" en dan 3 dagen wat makkelijker. Zo hou ik het prima vol en blijf ik (op mijn zwangerschappen na) ook prima op gewicht.

[ Bericht 14% gewijzigd door Skoap op 01-09-2016 20:30:52 ]
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_165020651
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:13 schreef Tinkepink het volgende:
Stomme vraag, en zonder waarde oordeel, ookal lijkt het gezien de formulering van mijn vraag anders: Vinden jullie het niet vervelend om altijd zo bezig te zijn met (niet) eten?
Jawel. Schijtvervelend.

Maar het is iets dwangmatigs.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 1 september 2016 @ 22:13:15 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_165022754
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:13 schreef Tinkepink het volgende:
Stomme vraag, en zonder waarde oordeel, ookal lijkt het gezien de formulering van mijn vraag anders: Vinden jullie het niet vervelend om altijd zo bezig te zijn met (niet) eten?
Lurk-reactie :@
Ik ben op vasten-dagen juist veel minder bezig met eten dan op gewone dagen. Omdat o die dag gewoon vast ligt wat ik eet en tussendoortjes etc zijn geen optie. Heerlijk vind ik het. Gaf zo veel rust. :Y

Hmmm, mss moet ik er maar weer eens mee beginnen. ;)

*weer weg is...
***
pi_165024014
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 22:13 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Lurk-reactie :@
Ik ben op vasten-dagen juist veel minder bezig met eten dan op gewone dagen. Omdat o die dag gewoon vast ligt wat ik eet en tussendoortjes etc zijn geen optie. Heerlijk vind ik het. Gaf zo veel rust. :Y

Hmmm, mss moet ik er maar weer eens mee beginnen. ;)

*weer weg is...
Dat heb ik dus ook. Normaal moet ik in de ochtend nadenken over wat ik meeneem voor overdag. Nu eet ik op vastendagen een appel en een ei en dan schiet ik de deur uit en hoef ik de hele dag niet na te denken. Heerlijk! En de avonden zijn ook relaxt: groenten en een beetje proteine, zo clean mogelijk. Done in 10 minuten. Geeft een hoop rust ^O^
  vrijdag 2 september 2016 @ 07:58:59 #97
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_165029133
Dus als ik het goed begrijp kost "normaal" eten jullie best veel energie (vrije vertaling) en is een vastendag daardoor een oade van rust, gemak en overzichtelijkheid.

Maakt wel veel duidelijk voor mij. En doet me ook realiseren dat eten, aankomen/afvallen en alles eromheen een andere rol speelt in jullie leven dan dat van mij. Voor mij is het eigenlijk nauwelijks een thema waar ik veel over na moet denken, maar eerder iets waar ik plezier uit haal.

Ik begrijp nu dat dit niet voor iedereen geldt en dat een vaste structuur met "verboden" dan structuur kan geven en rust in het hoofd.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_165029443
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 07:58 schreef Tinkepink het volgende:
Dus als ik het goed begrijp kost "normaal" eten jullie best veel energie (vrije vertaling) en is een vastendag daardoor een oade van rust, gemak en overzichtelijkheid.

Maakt wel veel duidelijk voor mij. En doet me ook realiseren dat eten, aankomen/afvallen en alles eromheen een andere rol speelt in jullie leven dan dat van mij. Voor mij is het eigenlijk nauwelijks een thema waar ik veel over na moet denken, maar eerder iets waar ik plezier uit haal.

Ik begrijp nu dat dit niet voor iedereen geldt en dat een vaste structuur met "verboden" dan structuur kan geven en rust in het hoofd.
He? Wie zegt dat ik geen plezier haal uit eten? En dat het om verbieden gaat? Ik vind het nogal een sterk oordeel die niets te maken heeft met hoe ik over eten denk. Het heeft bij mij ook niets te maken met moeten afvallen, maar met gezondheid en de effecten die vasten op mij hebben.

Heerlijk vind ik het om uren in de keuken te staan en lekkere dingen te maken voor mezelf en anderen, lekker na te tafelen en samen te genieten van eten. Hier is echt geen sprake van disconnectie tussen mezelf en voer hoor.

Natuurlijk zijn er mensen die dat hebben zoals jij aangeeft, maar naar mijn mening heeft dat niets te maken met vasten of met een alternatief eetpatroon an sich

/rant
  vrijdag 2 september 2016 @ 09:48:54 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_165030547
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 07:58 schreef Tinkepink het volgende:
Dus als ik het goed begrijp kost "normaal" eten jullie best veel energie (vrije vertaling) en is een vastendag daardoor een oade van rust, gemak en overzichtelijkheid.

Maakt wel veel duidelijk voor mij. En doet me ook realiseren dat eten, aankomen/afvallen en alles eromheen een andere rol speelt in jullie leven dan dat van mij. Voor mij is het eigenlijk nauwelijks een thema waar ik veel over na moet denken, maar eerder iets waar ik plezier uit haal.

Ik begrijp nu dat dit niet voor iedereen geldt en dat een vaste structuur met "verboden" dan structuur kan geven en rust in het hoofd.
Nu val ik niet onder slank dus heb sws nog lang geen normale relatie met eten, maar ik voel me soms, als ik niet in 'the zone' zit net een junkie. :@ De hele dag door maar denken aan wat zal ik nu weer eens gaan eten, ik heb trek, maar ik kan niet/mag niet/wil niet, maar ik wil wel etc. etc. supervermoeiend. :Y

Dit zeg maar:



Op dit moment gaat het wel goed en dan is dat veel minder, maar het is wel iets waar ik de hele dag mee bezig ben. Zeker met kinderen om je heen die wel af en toe gewoon iets lekkers willen, al is het maar een rijstewafel met chocola ofzo. Als ik meedoe met ze, vreet ik de andere 4 koeken uit zo'n pakje op. -O- Want eentje is dan natuurlijk weer niet genoeg. Dat is een continue innerlijke strijd soms.

En dan is zo'n vastendag echt perfect. :Y En superstom tegelijk, want waarom kan ik het op die dagen wel: niet ontbijten, kwark met lunch en als avondeten een megaberg groente met wat currypasta. En verder niks, zonder ook maar 1 centje pijn. En op andere dagen lukt het me gewoon niet me aan mijn plannen te houden. Ook als ik die dag gewoon normaal eet en me niet ook nog eens extra uithonger zeg maar. Ook dan wil ik alleen maar meermeermeer.

(Ben nu weer even aan het 'Heller-en', een versie van low-carb waarbij je 1 uur per dag wel carbs mag, en dat bevalt me ook wel weer, als ik low carb eet dan heb ik ook veel minder trek, geeft me veel meer rust.)

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 02-09-2016 09:54:00 ]
***
  vrijdag 2 september 2016 @ 10:08:02 #100
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_165030887
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 08:24 schreef An24 het volgende:

[..]

He? Wie zegt dat ik geen plezier haal uit eten? En dat het om verbieden gaat? Ik vind het nogal een sterk oordeel die niets te maken heeft met hoe ik over eten denk. Het heeft bij mij ook niets te maken met moeten afvallen, maar met gezondheid en de effecten die vasten op mij hebben.

Heerlijk vind ik het om uren in de keuken te staan en lekkere dingen te maken voor mezelf en anderen, lekker na te tafelen en samen te genieten van eten. Hier is echt geen sprake van disconnectie tussen mezelf en voer hoor.

Natuurlijk zijn er mensen die dat hebben zoals jij aangeeft, maar naar mijn mening heeft dat niets te maken met vasten of met een alternatief eetpatroon an sich

/rant
Ik refereerde naar onderstaande quote, waarin je aangeeft dat het je rust geeft.
Daarbij gaf ik aan hoe ik er in zit. Dat ik er niet niet over nadenk, dat het puntje 'rust' voor mij niet geldt en dat het bij mij vooral over het plezier in eten gaat. En dat ik me niet altijd realiseer dat dit voor andere mensen anders kan zijn.

Ik zeg nergens dat jij of een ander geen plezier kan hebben in eten.

quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 22:40 schreef An24 het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook. Normaal moet ik in de ochtend nadenken over wat ik meeneem voor overdag. Nu eet ik op vastendagen een appel en een ei en dan schiet ik de deur uit en hoef ik de hele dag niet na te denken. Heerlijk! En de avonden zijn ook relaxt: groenten en een beetje proteine, zo clean mogelijk. Done in 10 minuten. Geeft een hoop rust ^O^
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_165031077
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 10:08 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik refereerde naar onderstaande quote, waarin je aangeeft dat het je rust geeft.
Daarbij gaf ik aan hoe ik er in zit. Dat ik er niet niet over nadenk, dat het puntje 'rust' voor mij niet geldt en dat het bij mij vooral over het plezier in eten gaat. En dat ik me niet altijd realiseer dat dit voor andere mensen anders kan zijn.

Ik zeg nergens dat jij of een ander geen plezier kan hebben in eten.

[..]

Je verwacht het niet, maar ik sta er sinds een maand of wat net zo in als jij.

Ik post niet mee want andere gewichtsklasse en hele andere ideeën over afvallen en de (niet per se) noodzaak daarvan, maar lurk af en toe wel.

Voor mij kwam de omslag met het boek van Mieke Kosters, het geheim van slanke mensen. Oh en met eindelijk een goede therapeut hebben en het echt verwerken van wat issues daar vlak voor, gok ik ;) (EMDR, wat een uitvinding is dat zeg).

Het boek staat vol dingen die vast heel vanzelfsprekend zijn, maar voor mij raakte het op dít moment precies de juiste snaar. Het verschil tussen dieetdenken en dik denken (25 jaar ervaring mee en lool where that got me), en slank denken was een enorme eye opener.

Vooral het feit dat heel veel mensen zo leven als vanzelf en zonder dat het echt moeite kost. Dat dingen niet extreem zijn en eten geen halszaak. Dat dat een optie is. Nou ja, ik ratel, maar het was bedoeld als een plus 1 en niet als het nieuwe afvalevangelie ofzo :+
Kwak
  vrijdag 2 september 2016 @ 10:22:30 #102
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_165031150
Haai BE! :W Succes met Heller!

En ik snap het idee wat jij en An noemen van dat het rust geeft nu wel een beetje. Ik hoef niet af te wegen of ik van mezelf een koekje mag die dag, want het mag gewoon niet :+ Op 'normale' dagen geef ik dan kennelijk toch te snel toe.

Nouja, nu succesvol twee vastendagen gehad, dus voor deze week is dat klaar. Maandag weer. Het viel me al met al nog best mee.

Verder geniet ik ook enorm van eten, da's waarschijnlijk ook deel van het 'probleem' :+

Edit: heee kwak! O+ Que pasa? Je klinkt wel zen!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_165031187
Mja, of je mag het altijd en neemt het gewoon meestal niet ;)

Edit hoi maria! ja gaat goed!

Kint wordt groot, ik ben redelijk zen, voel me echt goed over t algemeen en eten gaat beter dan in jaaaaren van afvallen en aankomen en van pogingen doen die tot zestig kilo erbij leidden. :+

Ik eet gelijkmatig en val gelijkmatig af O+ en er is serieus niks wat niet mag en mijn innerlijke stampende kleuter naar boven haalt op die manier. Ik eet gewoon niet alles. Bizar hoe dat weekr voor me (is heel persoonlijk he, als vasten voor jou werkt moet je dat lekker doen, ik kan dat niet).
Kwak
  vrijdag 2 september 2016 @ 10:27:36 #104
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_165031244
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 10:24 schreef kwakz0r het volgende:
Mja, of je mag het altijd en neemt het gewoon meestal niet ;)
Ja da's natuurlijk beter :P Ach ik snap mijn eigen denkwijze ook nog niet altijd.

Feit is dat ik best ben aangekomen en dat ik wil uitzoeken wat er wel werkt.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_165031286
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 10:27 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ja da's natuurlijk beter :P Ach ik snap mijn eigen denkwijze ook nog niet altijd.

Feit is dat ik best ben aangekomen en dat ik wil uitzoeken wat er wel werkt.
Zie heeeeeele lange edit, spezjulie for joe! :*

En idd. Doen wat werkt.
Kwak
  vrijdag 2 september 2016 @ 12:40:51 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_165033633
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 10:17 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Je verwacht het niet, maar ik sta er sinds een maand of wat net zo in als jij.

Ik post niet mee want andere gewichtsklasse en hele andere ideeën over afvallen en de (niet per se) noodzaak daarvan, maar lurk af en toe wel.

Voor mij kwam de omslag met het boek van Mieke Kosters, het geheim van slanke mensen. Oh en met eindelijk een goede therapeut hebben en het echt verwerken van wat issues daar vlak voor, gok ik ;) (EMDR, wat een uitvinding is dat zeg).

Het boek staat vol dingen die vast heel vanzelfsprekend zijn, maar voor mij raakte het op dít moment precies de juiste snaar. Het verschil tussen dieetdenken en dik denken (25 jaar ervaring mee en lool where that got me), en slank denken was een enorme eye opener.

Vooral het feit dat heel veel mensen zo leven als vanzelf en zonder dat het echt moeite kost. Dat dingen niet extreem zijn en eten geen halszaak. Dat dat een optie is. Nou ja, ik ratel, maar het was bedoeld als een plus 1 en niet als het nieuwe afvalevangelie ofzo :+
Hi! :W
Been there, done that! Idd heel wat eyeopeners. En op het belachelijke af he, dat je denkt 'oh ja, zo kan het inderdaad ook'. :Y Werkte voor mij toen inderdaad ook een hele tijd heel goed. Fijn dat het voor jou zo goed werkt ook! ^O^ Succes!

(Mss moet ik hem ook maar weer eens lezen. ;) )
***
  vrijdag 2 september 2016 @ 12:52:25 #107
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_165033877
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 10:17 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Het boek staat vol dingen die vast heel vanzelfsprekend zijn, maar voor mij raakte het op dít moment precies de juiste snaar. Het verschil tussen dieetdenken en dik denken (25 jaar ervaring mee en lool where that got me), en slank denken was een enorme eye opener.

Vooral het feit dat heel veel mensen zo leven als vanzelf en zonder dat het echt moeite kost. Dat dingen niet extreem zijn en eten geen halszaak. Dat dat een optie is. Nou ja, ik ratel, maar het was bedoeld als een plus 1 en niet als het nieuwe afvalevangelie ofzo :+
Wat fijn om te horen dat je je goed voelt! Heb het boek niet gelezen, maar het klinkt alsof ik het wel eens ben met de inhoud ;)
Overigens werkt dit volgens mij ook zo door op andere gebieden en probeer ik zakelijk bijvoorbeeld zo te leven/denken dat succes logisch en normaal is en niet iets waar ik veel moeite voor hoef te doen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_165036431
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 10:08 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik refereerde naar onderstaande quote, waarin je aangeeft dat het je rust geeft.
Daarbij gaf ik aan hoe ik er in zit. Dat ik er niet niet over nadenk, dat het puntje 'rust' voor mij niet geldt en dat het bij mij vooral over het plezier in eten gaat. En dat ik me niet altijd realiseer dat dit voor andere mensen anders kan zijn.

Ik zeg nergens dat jij of een ander geen plezier kan hebben in eten.

[..]

Klopt dat ik dat gezegd heb, maar dat gaat meer om de drukte van de dag: "shit overleg, maar honger, maar kan niet eten want dat is niet netjes tijdens overleg".

Of in de ochtend je lunch preppen, omdat je niet weer een vieze tosti wilt eten. Dat hoeft of vastendag ook niet.

Dat heeft niets met eten zelf te maken, want eten is fijn O+
  zaterdag 3 september 2016 @ 12:09:18 #109
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_165054638
Lijstje gisteren
o. havermout met mango en kokos
s. uurtje sportschool
t. 3 dadels + kwark
l. stoofschotel rundvlees, ui en peperkoek + actifrypatat + magnum
t. blokje kaas
d. glas wijn + makreel met ?? (netto: 1 hap makreel in een vloeistof) + asperges met sesam en paddestoel (netto: 2 asperges, 1 sesamkoekje, slierterig iets, paar zwarte sojaboontjes)
t. honger! 3 chickenbites van de KFC
t. nog steeds honger! halve zak gepofte (?) bacon + glas oude jenever
b. 7000 stappen, 6 verdiepingen

Lijst vandaag
o. 300 ml kwark met een nectarine
s. 20 minuten hitt in het park
t. grapefruit
l. kwart kip en een nectarine
t. tomaatjes
d. quiche?
t. waarschijnlijk een paar wijntjes - feestje

b. tot nu toe: 5000 stappen, 12 verdiepingen
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_165054920
Tot nu toe:
16 km hardlopen
Ruim uur wandelen
Halve m2 gevoegd
Ruim 25duizend stappen

Nog een halve meter voegwerk en dan kan ik naar m'n ontbijt :+
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_165057430
Ontbijt!
12 uur na opstaan :+

Ik neem:
bessen, pruimen & vette yoghurt
4 gekookte eieren
garnalen met mayonaise
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_165063773
Nog 2,5 uur gedaan over je voegwerk Sigme? :o

Hier:
O: havermout-banaanpannenkoekjes
S: uur krachttraining buiten (met kettlebells en stangen etc)
T: handje pistachenootjes
L: rest van de pannenkoekjes, en sla en tomaatjes
T: mineola, paar rozijnen
D: tempeh met pindamarinade, sperziebonen, rijst

Ik ga vandaag maar vroeg slapen denk ik, kon nauwelijks mijn armen hoog genoeg optillen om mijn vork in mijn mond te krijgen :')
Tempeh met pindakaas en ketjap is trouwens superlekker! (1 eetlepel pindakaas en een halve eetlepel ketjap op plakken tempeh smeren, uurtje laten intrekken, 5 minuten per kant bakken)
pi_165065017
In totaal heb ik bijna 6 uur gedaan over een vierkant metertje voegwerk (tegeltjes) :').

Totale daglijst (lange dag, ik was om 3 uur op)
• 16 km hardlopen
• Ruim uur wandelen
• voegen
• bessen, pruimen & vette yoghurt
• 4 gekookte eieren
• garnalen met mayonaise
• huishoudelijkheden
• 1 glas vies raar 'vruchtensapfantasie'
• handenvol druiven
• 1 zwaar bier
• andijviesalade met feta
• vijg/druif/pruim met scheut Duitse advocaat

We eten al een paar weken fruit uit eigen tuin, wat een luxe.
Nieuw record: 33022 stappen
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_165076310
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 20:45 schreef sigme het volgende:
In totaal heb ik bijna 6 uur gedaan over een vierkant metertje voegwerk (tegeltjes) :').

Totale daglijst (lange dag, ik was om 3 uur op)
• 16 km hardlopen
• Ruim uur wandelen
• voegen
• bessen, pruimen & vette yoghurt
• 4 gekookte eieren
• garnalen met mayonaise
• huishoudelijkheden
• 1 glas vies raar 'vruchtensapfantasie'
• handenvol druiven
• 1 zwaar bier
• andijviesalade met feta
• vijg/druif/pruim met scheut Duitse advocaat

We eten al een paar weken fruit uit eigen tuin, wat een luxe.
Nieuw record: 33022 stappen
Ik vind jou zo'n stoer wijf _O_

Mijn lijstje gister:

O: shake van 2 bananen, cacao, rijstemelk en een half lepeltje wey
B: 2 uur intensieve huishoud dingen doen.
L: 2 witte bolletjes met boter, stukje brood met pesto, thee met melk
S: 65 minuten yoga met zeer intensieve backbends :%
T: een twix
D: een bbq: stukje zalm, stukje kabeljauw een worstje. Wat brood en sausjes en veel salade. Een paar wijntjes en whisky
B: 7 uur gestaan tijden bbq straatfeest. Dat is voor een EDS'ser heel zwaar, dus trots!

Vandaag ongeveer:

T: beetje ranja in groot glas water tegen kater :')
O: brood met pesto, thee met melk
S: a derhalf uur sportschool: cardio, gewicht en yogastrekjes
L: ik denk overgebleven salade van gisteren
D: lichte maaltijd van groenten en kip ofzo.

Verder uitbrakken vandaag O+
pi_165081449
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 11:45 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik vind jou zo'n stoer wijf _O_

Mee eens. Ik kan niet eens voegen :') laat staan zes uur lang voor het ontbijt _O_

En jij bent ook stoer An, ik doe het je niet na, sporten ondanks EDS en bonusbrakheid :P

Hier is het ook rustig. Vandaag alleen met de kat van de buren gepraat en een beetje gelezen en gestudeerd. (Maar ik ga nog stofzuigen.)

O: havermout, sojamelk, banaan, rozijnen, gedroogde abrikozen. 2 knäckebröd met appelstroop
L: 2 grof volkoren met veel zelfgemaakte hummus en 1 met pindakaas
T: peer, pure chocola met amandelen
D: preicashewnotenrijst
pi_165082621
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 15:20 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Mee eens. Ik kan niet eens voegen :') laat staan zes uur lang voor het ontbijt _O_

En jij bent ook stoer An, ik doe het je niet na, sporten ondanks EDS en bonusbrakheid :P

Hier is het ook rustig. Vandaag alleen met de kat van de buren gepraat en een beetje gelezen en gestudeerd. (Maar ik ga nog stofzuigen.)

O: havermout, sojamelk, banaan, rozijnen, gedroogde abrikozen. 2 knäckebröd met appelstroop
L: 2 grof volkoren met veel zelfgemaakte hummus en 1 met pindakaas
T: peer, pure chocola met amandelen
D: preicashewnotenrijst
Thanks O+
pi_165088228
Laatste dag van de vakantie hier
Iets spannendste gemist?

Vanaf morgen weer regelmaat in mijn eten, sporten heb ik wel gewoon gedaan in de vakantie..vanmorgen nog :) super tips gekregen vanmorgen van iemand..zo fijn als mensen je gewoon aanspreken als er ruimte voor verbetering is :)

En of ik het vervelend vind om altijd zo met eten bezig te zijn? Mwoa..vind het vooral vervelend dat ik nu vaak vind dat iets meer kcal bevat dan het me waard is. Dus als we m&ms bij een film eten bijvoorbeeld dan sla ik gelijk aan het rekenen wat dat voor mijn dagtotaal betekent. Op zich niet erg..maar vind dat soms van mezelf gewoon stom
pi_165099453
goedemorgen...2 op een rij :D

o: yoghurt met spelt muesli, honing, koffie
t: proteïne muffin
l: wrap met tonijn, geroosterde paprika, rucola, ui
t: kwark met een paar rozijnen
s: paardrijden
d: soep en stobrood
pi_165122399
Goedemorgen idd :)
Lijstje van gisteren:
O: havermout, sojamelk, banaan, rozijnen
T: boterham chocopasta
L: 2 boterhammen hummus, 1 chocopasta
T: 1/3 koolrabi, mineola
D: mihoen, tofu, veel groenten (koolrabi, paksoi, wortel, sperziebonen, ui)
S: anderhalf uur survival
T: klein bakje sojayoghurt met muesli

Vandaag wordt:
O: havermout, sojamelk, banaan, kokosrasp
T: halve appel
L: boterham hummus, 2 boterhammen pindakaas. Halve appel
B: uurtje wandelen
T: nootjes/fruit/iets
D: rijst, andijvie, paprika, tofu, pecannoten
T: ook iets misschien
  dinsdag 6 september 2016 @ 10:13:59 #120
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_165122530
Ha Tele6, bevalt je nieuwe eetwijze?

Hier lijstje van gisteren (vastendagje) :
Br: havermout met water, blauwe bessen en 1 el maple syrup
D: zelfgemaakte Chinese tomatensoep met kip, tauge en lente-ui

Planning voor vandaag:

O: kwarkyoghurt en een zeezout-soepstengel
T: havermoutkoekje
L: twee speltboterhammen (1 met kaas, 1 met kipfilet)
T: Nakd dinges
D: nasi met satesaus
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_165122566
heb ik iedereen weggejaagd? :D

je D klinkt lekker tele6!

o: meusli, yoghurt, honing, koffie
t: appel
l: warap met gegrilde paprika, rucola en kip
t: banaan
d: pasta met spinazi, spekjes en boursin
s: ik hoop nog KT..maar weet niet of ik dat red
  dinsdag 6 september 2016 @ 10:32:06 #122
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_165122819
Ik geloof dat je weinig gemist hebt, Bla :D Wel leuke vakantie gehad trouwens?
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_165123351
ja hoor prima vakantie! heerlijk weer gehad..leuke dingen gedaan met de kids :)
pi_165124273
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 10:13 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ha Tele6, bevalt je nieuwe eetwijze?

Hier lijstje van gisteren (vastendagje) :
Br: havermout met water, blauwe bessen en 1 el maple syrup
D: zelfgemaakte Chinese tomatensoep met kip, tauge en lente-ui

Planning voor vandaag:

O: kwarkyoghurt en een zeezout-soepstengel
T: havermoutkoekje
L: twee speltboterhammen (1 met kaas, 1 met kipfilet)
T: Nakd dinges
D: nasi met satesaus
Ja, het begint goed te wennen en ik voel me er lekker bij. Ik heb vorige week zelf hummus gemaakt en het is lekker en blijft lang goed, en ontbijt en avondeten zijn makkelijk veganistisch te maken :)

En hoe bevalt het vasten bij jou?
pi_165124338
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 10:16 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
heb ik iedereen weggejaagd? :D

je D klinkt lekker tele6!

o: meusli, yoghurt, honing, koffie
t: appel
l: warap met gegrilde paprika, rucola en kip
t: banaan
d: pasta met spinazi, spekjes en boursin
s: ik hoop nog KT..maar weet niet of ik dat red
Welke? Die van gisteren of die van vandaag? Ik ben er zelf iig ook blij mee, heb nu iedere week een groentepakket en daar zitten 5 grote porties groente in, heel vers en ook bijzondere groenten. Zo hoe ik me niet af te vragen of ik genoeg groenten eet :)
De saus bij de andijvie is 2:1 ketchup en ketjap, en dan nog een halve theelepel komijnpoeder.

Drukke dag vandaag dat je niet weet of sporten gaat lukken?
pi_165124541
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 11:58 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Welke? Die van gisteren of die van vandaag? Ik ben er zelf iig ook blij mee, heb nu iedere week een groentepakket en daar zitten 5 grote porties groente in, heel vers en ook bijzondere groenten. Zo hoe ik me niet af te vragen of ik genoeg groenten eet :)
De saus bij de andijvie is 2:1 ketchup en ketjap, en dan nog een halve theelepel komijnpoeder.

Drukke dag vandaag dat je niet weet of sporten gaat lukken?
Die van vandaag :)
Fijn inderdaad zo'n groente pakket.
Waar ik eerst woonde kocht ik ook wel eens zo'n pakket bij de groenteboer..hier heb ik dat nog nergens gezien..eens rondkijken :D

Nou nee niet perse druk, maar op dinsdagavond wordt mijn dochter door opa en oma thuisgebracht en die blijven meestal nog even hangen om bij te kletsen
  dinsdag 6 september 2016 @ 12:27:17 #127
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_165124761
Mooi Bla! *O* En het is hier ook nog best warm nu, neuzen en boter enzo :+

quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 11:55 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ja, het begint goed te wennen en ik voel me er lekker bij. Ik heb vorige week zelf hummus gemaakt en het is lekker en blijft lang goed, en ontbijt en avondeten zijn makkelijk veganistisch te maken :)

En hoe bevalt het vasten bij jou?
Da's mooi :Y Mijn zus eet veganistisch en ik eet wel eens veganistisch met haar mee voor de gezelligheid, er is an sich genoeg lekkers over :Y Al zou ik er zelf niet echt aan beginnen :P Hummus is er idd ook nog in tig variaties :D

Heb nu 3 vastendagen gehad, gaat best goed :Y Merkte al dat ik gisteren minder moeite had dan vorige week! En er is al wat af na 1 weekje, dus ik ben nog heel gemotiveerd :P

Ik krijg ook wel nieuwe waardering voor eten, dat ik tijdens zo'n vastendag echt mega uitkijk naar mn eten van de dag erna :+ :D
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_165125414
krijgen jullie niet ontzettend last van je maag en hoofdpijn bij zo laat/weinig eten?
pi_165127127
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 13:09 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
krijgen jullie niet ontzettend last van je maag en hoofdpijn bij zo laat/weinig eten?
De eerste paar weken wel ja. Maar dat gaat vanzelf weg. Kwestie van volhouden. Maagpijn op vastendag heb ik alleen nog als ik de avond ervoor juist teveel heb gegeten. Je wordt je dus heel bewust van wat je echt nodig hebt en leert nog beter naar je lijf luisteren. (Ik wel in ieder geval).
pi_165128446
ik heb het een keer geprobeerd (een halve dag :@ :') :') ) en toen trok ik het echt niet meer :D
  dinsdag 6 september 2016 @ 17:09:22 #131
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_165129535
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 13:09 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
krijgen jullie niet ontzettend last van je maag en hoofdpijn bij zo laat/weinig eten?
Nee, misschien klein pietsje hoofdpijn rond bedtijd, maar that's it. Ik had vorige week woensdag wel wat buikpijn (na mn eerste vastendag op maandag), maar daarna ook niet meer.

Alleen rommelende buik en soms een tikje hangry, da's goed te overleven :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_165131700
Het is ook een kwestie van wennen denk ik?

Ik heb de laatste tijd best veel last van een onrustige buik en kan er niet echt achterkomen waardoor. Hoop dat het gauw minder wordt :{w
  Vis een optie? dinsdag 6 september 2016 @ 19:07:48 #133
70532 loveli
N
pi_165131779
Google eens op FODMAP. Dat is een verzameling voedingsmiddelen die als je ze in kleine hoeveelheden eet geen overlast veroorzaken. Sommige mensen hebben er last van als ze er meer van eten.
crap in = crap out
pi_165131907
Ik heb er wel eens over gelezen maar dan moet je stoppen met veel voedingsmiddelen en daarna één voor één terugbrengen toch? Dat heb ik er eigenlijk niet voor over. Het is verder niet pijnlijk maar vooral lastig. Het lijkt redelijk willekeurig op te komen.

Maar ik slinger Google nog eens aan. Zo uitgebreid heb ik het niet bestudeerd ;)
pi_165135792
Nooit last gehad van kopzeerte op dagen dat ik weinig tot niets eet trouwens. Heb af en toe wel eens een zondag dat ik leef op olijven en augurken omdat ik dan 's zaterdags geen boodschappen heb gedaan.

Wel al de hele dag last van m'n maag maar dat komt door de suikervrije drop ben ik net achter. Had twee van die pakjes gekocht en opgegeten, want suikervrij dus dan kan het wel was de gedachte. Die troep is dus flink laxerend... :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_165144729
whehe ja daar krijg je last van inderdaad :D
pi_165145002
Zo grappig is het niet, volgens mij ga ik dood
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_165145639
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 08:34 schreef V1z0R het volgende:
Zo grappig is het niet, volgens mij ga ik dood
Eej!

leef je nog?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Vis een optie? woensdag 7 september 2016 @ 10:15:00 #139
70532 loveli
N
pi_165146333
Drop dead :')
crap in = crap out
pi_165147051
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 10:15 schreef loveli het volgende:
Drop dead :')
:D

Maar als hij nou nooit meer antwoordt zal ik wel erheen moeten om te kijken of 'ie nog leeft.. nietwaar?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_165147364
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:08 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ik heb het een keer geprobeerd (een halve dag :@ :') :') ) en toen trok ik het echt niet meer :D
Dat resulteert hier dan dus dat ik de kasten opentrek en alles wat enigszins eetbaar is dan naar binnen duw.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 7 september 2016 @ 11:21:36 #142
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_165147620
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 10:15 schreef loveli het volgende:
Drop dead :')
Oh meh ik was echt niet wakker vanmorgen, ik snap hem nu pas :') :D
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_165147896
Ik zag net in de supermarkt Haring in tomatensaus. Lijkt mij magisch, maar maakt de tomatensaus het ongezond? :@
pi_165147990
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 11:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat resulteert hier dan dus dat ik de kasten opentrek en alles wat enigszins eetbaar is dan naar binnen duw.
Yep is hier ook het gevolg!
pi_165148008
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 08:34 schreef V1z0R het volgende:
Zo grappig is het niet, volgens mij ga ik dood
dat denken mannen veel te snel :P
pi_165148030
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 11:36 schreef HarveySpecter het volgende:
Ik zag net in de supermarkt Haring in tomatensaus. Lijkt mij magisch, maar maakt de tomatensaus het ongezond? :@
Waarom zou tomatensaus ongezond zijn?
Misschien als er veel suiker in de tomatensaus zit, maar dan ligt het aan de suiker, niet aan de tomaat.

Ik vind het niks trouwens. Gerookte haring uit blik heerlijk, tomatensuas heerlijk, maar blikvis-in-tomatensaus: bah.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_165148037
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 11:36 schreef HarveySpecter het volgende:
Ik zag net in de supermarkt Haring in tomatensaus. Lijkt mij magisch, maar maakt de tomatensaus het ongezond? :@
ligt eraan wat je ongezond noemt. Ik heb vaker de blikjes kip in tomatensaus van muscle meat en daar is niks ongezonds aan :) (vind ik :P)

lijstje van vandaag
o: yoghurt met speltmeusli en honing, koffie
l: pastasalade met tomaat, rucola en pesto
t: appel
d: bloemkool met braadworst en aardappelen
pi_165148051
Ik doel inderdaad op de hoeveelheid suiker in die tomatensaus.

Wordt toch maar een haring halen bij de visboer -O- :)
pi_165148487
quote:
Ha­ring fi­lets in mil­de to­ma­ten­saus.

Ingrediënten / Samenstelling
In­gre­di­ën­ten: Ha­ring Fi­lets (60%) (VIS), To­ma­ten­pu­ree (18%), Wa­ter, Raap­zaad­olie, Sui­ker, Azijn, Zout, Ver­dik­kings­mid­del: Gu­ar­pit­meel, Krui­den, Ge­mo­di­fi­ceerd Ma­ïs­zet­meel, Mal­todex­tri­ne, Ci­troen­zuur, Dex­tro­se, Aro­ma.

Per 100 Gram.
Energie 785 kJ (189 kcal)
Vet 13 g
Waarvan verzadigd 2,7 g
Koolhydraten 5,5 g
Waarvan suikers 5 g
Eiwitten 12 g
Zout 1,3 g
Omega 3 vetzuren 1,7 g
Waarvan meervoudig onverzadigd 2,5 g
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 7 september 2016 @ 12:53:06 #150
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_165149255
Le lijst du jour.

O: kwark yoghurt
L: twee sneetjes speltbrood, een met kipfilet + boter en een met kaas + boter
T: nakd
T: fruit? Appel of peer, afhankelijk van rijpheid peer :P
S: Zumba
D: salade van garnalen, creme fraiche, avocado, komkommer, lente-ui en dille, evt. met wrap
T: zeezoutsoepstengel?
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_165149282
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:53 schreef MariaEtcetera het volgende:
Le lijst du jour.

O: kwark yoghurt
L: twee sneetjes speltbrood, een met kipfilet + boter en een met kaas + boter
T: nakd
T: fruit? Appel of peer, afhankelijk van rijpheid peer :P
S: Zumba
D: salade van garnalen, creme fraiche, avocado, komkommer, lente-ui en dille, evt. met wrap
T: zeezoutsoepstengel?
Wat is nakd? :@
  woensdag 7 september 2016 @ 12:56:23 #152
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_165149311
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:54 schreef HarveySpecter het volgende:

[..]

Wat is nakd? :@
Van die reepjes gemaakt van noten en fruit! Zie: http://www.nakd.nl/
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_165149333
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:56 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Van die reepjes gemaakt van noten en fruit! Zie: http://www.nakd.nl/
Nooit van gehoord. Maar ziet er lekker uit ^O^
pi_165152482
quote:
11s.gif Op woensdag 7 september 2016 09:22 schreef sigme het volgende:

[..]

Eej!

leef je nog?
Ik chargeerde, maar leuk was het niet.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_165154760
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 15:38 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik chargeerde, maar leuk was het niet.
Is de ergste lekkage weer voorbij inmiddels?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_165156333
Goed geformuleerd sigme :')

Dit wordt een lange dag... Vanochtend kwart over zes op (uur eerder dan normaal) om vroeg te gaan sporten. Ik had eigenlijk nog vroeger op gemoeten want nu was het haasten, en dat kan ik niet goed 's ochtends :P

O: havermout, sojamelk, kokosrasp
S: 45 min poweryoga
T: banaan
L: 2 boterhammen hummus, 1 boterham pindakaas, mineola
D: vegaburger, heel veel sperziebonen, aardappels, beetje ketchup
S: anderhalf uur survival
T: handje nootjes waarschijnlijk (of niets als ik teveel slaap heb)

Morgen komen er 5 mensen eten, heb er de hele nacht over gedroomd :')
Ik ga zelf falafel, drie sausjes en rauwkost maken, en pitabroodjes erbij. Hopen dat het allemaal lukt. Ik heb het ze beloofd, dus daarna ben ik daar vanaf en daar ben ik wel blij mee :)
pi_165156345
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 17:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Is de ergste lekkage weer voorbij inmiddels?
Ik durf weer buitenshuis te komen ja.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_165157622
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 11:36 schreef HarveySpecter het volgende:
Ik zag net in de supermarkt Haring in tomatensaus. Lijkt mij magisch, maar maakt de tomatensaus het ongezond? :@
Lekker op een wit bolletje.

Ik lust het eigenlijk alleen erg graag als ik zwanger ben. Mijn man kijkt altijd al wat bang als ik eens een blikje in de kar gooi.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_165158254
Wat vervelend Vaiz, een lekkage :(


En komt vast goed met je etentje Tele6!

Vastendag Lijstje gister:

O: sapje van sinaasappel en grapefruit, wasa rogge cracker met kip en tomaat
D: haricots verts, een gevuld eitje en hummus

Vandaag:

O: speltbrood met pindakaas, thee met melk
T: smoothie banaan, sinaasappel, aardbeien, koffie met melk, chocomelk uit automaat
S: uur yoga practice, 75 minuten yogales geven
L: wrap met hummus, sla en gegrilde paprika
T: koffie met melk, een white chocolate chip cookie en wat schuim banaantjes
D: zelf gemaakte vega pizza met een beetje kaas. Frisdrank
pi_165159011
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 18:50 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik durf weer buitenshuis te komen ja.
Phew. Ik had je adres al opgezocht, voor het geval ik de reddingsploeg moest uithangen.
Bij de weg: er zijn ook pepermuntjes op de markt met hetzelfde effect. Lees de kleine lettertjes :Y.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_165166755
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 20:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Phew. Ik had je adres al opgezocht, voor het geval ik de reddingsploeg moest uithangen.
Bij de weg: er zijn ook pepermuntjes op de markt met hetzelfde effect. Lees de kleine lettertjes :Y.
Grapje toch? Anders echt sorry.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_165167294
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 02:34 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Grapje toch? Anders echt sorry.
Grapje :+. Al heb ik wel even gekeken of ik wist waar je huis woont ;).

De dag is begonnen, 5 km hardlopen al weer binnen. De eerste 6 duizend stappen dus ook.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_165168470
Dat is wel erg vroeg om te sporten Tele6, knap!

o: speltmeusli, yoghurt, honing, koffie
l: zelfde als gister
t: yoghurt met honing
d: iets met kip en rijst en een salade met rucola, gegrilde paprika en tomaat ofzo
pi_165168528
Maar weer eens een lijstje:

O: magere yoghurt met druiven en havermout
T: 2 volkorenboterhammen met omelet
L: 2 volkorenbotterhammen met kaas en tonijn
T: Appel + Handje noten
D: Nasi met omelet
pi_165169092
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 09:36 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Dat is wel erg vroeg om te sporten Tele6, knap!

o: speltmeusli, yoghurt, honing, koffie
l: zelfde als gister
t: yoghurt met honing
d: iets met kip en rijst en een salade met rucola, gegrilde paprika en tomaat ofzo
Bedankt voor het compliment O+
Ik vond het wel meevallen, de laatste weken van de vakantie moest ik voor vakantiewerk om 5 uur op. Het is alleen dan moeilijk om de avond nog door te komen zonder om kwart over acht ofzo al te gaan slapen :P
En vergeleken met Sigme is het allemaal niks, die staat nog veel eerder op en sport nog veel eerder _O_

Geen B vandaag, Bla?

Vandaag:
O: havermout, sojamelk, banaan, rozijnen
T: proeven van sausjes en falafeldeeg en stukjes komkommerbinnenkant
L: 2 boterhammen pindakaas, 1 chocopasta, appel
B: uurtje wandelen. Misschien badkamer poetsen
D: falafel, pita's, rauwkost, zelfgemaakte sausjes

Ik denk dat ik geen T's meer nodig heb voor en na het uitgebreide avondeten, waarschijnlijk ga ik toch vroeg slapen.
  donderdag 8 september 2016 @ 11:37:34 #166
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_165170585
Vissig vastendagje hier vandaag!

Br: gekookt ei en paar plakken gerookte zalm met lepeltje crème fraîche en dille
D: stukje zalm met pesto en groenten uit de oven

So far so good :7
Edit: al merk ik wel dat mijn tolerantie voor werkgerelateerde stupiditeit van pakdragende praatjesmakers wat lager ligt dan normaal :') hnnnnggg.

En good busy, tele6 en sigme *O*

[ Bericht 20% gewijzigd door MariaEtcetera op 08-09-2016 13:14:01 ]
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_165170880
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 10:15 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Bedankt voor het compliment O+
Ik vond het wel meevallen, de laatste weken van de vakantie moest ik voor vakantiewerk om 5 uur op. Het is alleen dan moeilijk om de avond nog door te komen zonder om kwart over acht ofzo al te gaan slapen :P
En vergeleken met Sigme is het allemaal niks, die staat nog veel eerder op en sport nog veel eerder _O_

Geen B vandaag, Bla?

Vandaag:
O: havermout, sojamelk, banaan, rozijnen
T: proeven van sausjes en falafeldeeg en stukjes komkommerbinnenkant
L: 2 boterhammen pindakaas, 1 chocopasta, appel
B: uurtje wandelen. Misschien badkamer poetsen
D: falafel, pita's, rauwkost, zelfgemaakte sausjes

Ik denk dat ik geen T's meer nodig heb voor en na het uitgebreide avondeten, waarschijnlijk ga ik toch vroeg slapen.
Waar staat de B voor? :@ Bezigheden?
  Vis een optie? donderdag 8 september 2016 @ 12:21:04 #168
70532 loveli
N
pi_165171564
Beweging.
crap in = crap out
pi_165173222
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 10:15 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Bedankt voor het compliment O+
Ik vond het wel meevallen, de laatste weken van de vakantie moest ik voor vakantiewerk om 5 uur op. Het is alleen dan moeilijk om de avond nog door te komen zonder om kwart over acht ofzo al te gaan slapen :P
En vergeleken met Sigme is het allemaal niks, die staat nog veel eerder op en sport nog veel eerder _O_

Geen B vandaag, Bla?
ik ben ook gewoon geen ochtendmens..dus om 5 uur op zou ik niet eens overleven..los van wel of niet sporten :D

En nee..geen B :( Manlief is van vandaag t/m woensdag op ene beurs, dus zit alleen met de kids. En juist deze week kan de oppas niet. Betekend dus alleen zondag sporten en maandag paardrijden..beete klote, maargoed.
pi_165194027
O: -
T: 2 volkoren boterhammen met kipfilet
L : Groot bakje kibbeling met remoulade saus
T: 2 appels
D: Tapas eten met collega's ^O^
pi_165195032
o: speltmeusli,yoghurt, honing, koffie
l: kip, ruccola, tomaat, pesto..beetje saai aan het worden :P
t: eoa notenreepje
d: pannekoeken
  vrijdag 9 september 2016 @ 18:39:22 #172
352722 MohMi
Gelijk een baas.
pi_165204998
Ik ga My Killer Body eens proberen. Het heeft heel goed gewerkt voor een vriendin van me en waar ik een paar jaar terug vrij makkelijk mezelf tot een dieet en sport kon dwingen, heb ik nu behoefte aan een uitgestippeld patroon dat ik kan volgen. Ben benieuwd :) ik zal m'n (speciaal) biertjes missen ;(
Doe eens gewoon lief, ofzo.
Kneuterigheid heerscht!
pi_165208292
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 05:54 schreef sigme het volgende:

[..]

Grapje :+. Al heb ik wel even gekeken of ik wist waar je huis woont ;).

De dag is begonnen, 5 km hardlopen al weer binnen. De eerste 6 duizend stappen dus ook.
Gelukkig. Dat kunnen achterhalen trouwens? Wel benieuwd hoe "goed" ik te achterhalen ben op het internet.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_165217883
vandaag bedrijfsuitje naar Toverland met lunch en dinerbuffetje, dus geen idee wat ik precies eet (zelf georganiseerd dus heb het menu gezien..maar weet het niet meer :')

ontbijt was in elk geval pannekoek met jam en koffie :)

werd dus verder
t: muffin en koffie
l: broodje tonijnsalade, tomaat, komkommer en half ei
t: Cola
d: paar stukjes kipsaté, satésaus, 2 plakjes stokbrood, rijst, koolsalade en na klein stukje chocolade en aardbeien bavarois met slagroom en koffie

[ Bericht 26% gewijzigd door Bla_Bla_Bla op 10-09-2016 21:33:20 ]
pi_165217962
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 20:52 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Gelukkig. Dat kunnen achterhalen trouwens? Wel benieuwd hoe "goed" ik te achterhalen ben op het internet.
Ik heb niet eens gezocht on the internetwebz. Wel in mijn DM-historie, je hebt me ooit fundalinkjes gestuurd. Als je de afgelopen 5 jaar niet verhuisd ben en ik heb goed onthouden welke keuze je gemaakt hebt, dan heb ik een idee waar je huis woont.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_165219598
Stoer EN slim wijf :+

Ik had gister een heerlijk fout lijstje. Moest een training "onderhandelen" geven en dat is best pittig. Maar leuk! 'S avonds gevierd dat hubby en ik zes jaar getrouwd waren:

O: speltbrood pindakaas, thee met melk
T: koffie met melk en suiker, 3 gemberkoekjes
L: een broodje brie met groenten enzo, een broodje kipfilet met groenten enzo. 2 glazen jus uit pak
T: een stroopwafel, meer koffie
D: brood met smeersels, mini hamburger met biesland koetje, geitenkaas en paprikaketchup, salade. Toen procureur met groenten en wat frietjes, twee wijntjes, cola light. En een ijsje met drie bolletjes, elders in de stad.

Topdag!

Vandaag wat huishouden en yoga doen en lekker chillen/ yogaanatomie huiswerk doen, lees: al bakkend in de zon O+
  Vis een optie? zaterdag 10 september 2016 @ 11:37:58 #177
70532 loveli
N
pi_165220164
Voor de lol even naar Vaiz gegoogled, maar dankzij een schimmige naamgenoot niet snel/makkelijk kunnen vinden. Tenzij Vaiz zelf de oplichter is.

Bij de weg, als je op google imgages zoekt naar "stoer wijf" staat sigme er echt niet tussen :P
crap in = crap out
pi_165237139
Met je L nog mooi weten te compenseren, bla ^O^

En An gefeliciteerd!
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 08:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb niet eens gezocht on the internetwebz. Wel in mijn DM-historie, je hebt me ooit fundalinkjes gestuurd. Als je de afgelopen 5 jaar niet verhuisd ben en ik heb goed onthouden welke keuze je gemaakt hebt, dan heb ik een idee waar je huis woont.
Och ja, nee dan weet je waar ik woon.
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 11:37 schreef loveli het volgende:
Voor de lol even naar Vaiz gegoogled, maar dankzij een schimmige naamgenoot niet snel/makkelijk kunnen vinden. Tenzij Vaiz zelf de oplichter is.

Bij de weg, als je op google imgages zoekt naar "stoer wijf" staat sigme er echt niet tussen :P
:D nee dat ben ik niet. Heeft wel m'n e-mail proberen te misbruiken en heeft zelfs gephished naar m'n BSN.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_165265197
Training onderhandelen, klinkt wel interessant!
En gefeliciteerd met jullie 6 jaar :)

gister bagger lijstje..uit verveling 3 stroopwafels weggewerkt :') en s'avonds zelfgemaakte pizza op verzoek van jongste.

O: yoghurt honing, speltmeusli, koffie
l: wrap met tonijn, rucola en gegrilde paprika
t: kwark met rozijnen
t: appel
s: paardrijden
d: stokbrood met kaas en rauwkost
  Vis een optie? maandag 12 september 2016 @ 17:26:22 #180
70532 loveli
N
pi_165274801
Gehoord in de stad..
*vader hijst broek op* "papa is aan het afvallen"
koter: "wat is afvallen?"
papa "minder dik worden"
crap in = crap out
pi_165281574
An gefeliciteerd!
Fijn dat je weer kon gaan paardrijden Bla. Heb je zelf een paard?
Haha Loveli :D

O: havermout, sojamelk, appel, rozijnen
L: 1 boterham hummus, 2 pindakaas
B: halfuurtje wandelen
T: 4 augurken
D: andijviestamppot met Italiaans gemarineerde tofu en uienringen
S: survival
T: sojayoghurt, banaan, muesli

Redelijk netjes lijkt me. Morgen neem ik ook 's ochtends en/of bij de lunch groenten en fruit, is het voornemen.
pi_165281611
Herkenbaar Bla, uit verveling gaan eten. Stom is dat hè?
En An gefeliciteerd!

Ik ben weer gestopt met fodmap dieet omdat de timing van mijn (all inclusive, dus ingewikkeld rekening houden met die waslijst aan producten) vakantie in Griekenland niet zo heel handig was (in de 3e herintroductie week) dus ik ga na die vakantie opnieuw starten. Maakt het wel weer makkelijker om te verzinnen wat ik ga eten.

Planning morgen:
O: magere kwark met havermout
T: tomaat, komkommer
L: mie met snijbonen, kipgehakt en beetje ketjap manis
T: druiven
D: beefburger met champignons en paprika

[ Bericht 42% gewijzigd door vlindertje89 op 12-09-2016 22:23:13 ]
pi_165287418
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 22:16 schreef Tele6 het volgende:

Fijn dat je weer kon gaan paardrijden Bla. Heb je zelf een paard?
Het was mijn eigen paard ja, waar ik nu wel wekelijks nog op rij. Helaas heb ik deze moeten verkopen toen ik zwanger raakte van de 2e omdat het allemaal niet meer haalbaar was op meerdere fronten. Godzijdank wou mijn staleigenaar hem heel graag hebben.

En ja uit verveling eten is stom, gelukkig is mijn man vanavond weer thuis na een weekje weg en is er wee ritme *)

o: muesli, yoghurt, honing, 2x koffie
l: brood met kipfilet
t: appel
d: wraps met tonijn en sla enzo
  Vis een optie? dinsdag 13 september 2016 @ 11:34:32 #184
70532 loveli
N
pi_165289441
Gisteren witbrood met nutella gegeten, omdat ik vond dat ik het verdiende.

Waarschijnlijk krijg ik binnenkort ook de buik die ik verdien.
crap in = crap out
pi_165301663
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 11:34 schreef loveli het volgende:
Gisteren witbrood met nutella gegeten, omdat ik vond dat ik het verdiende.

Waarschijnlijk krijg ik binnenkort ook de buik die ik verdien.
Ach, je bent nu nog jong, nu kan je nog alles eten.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_165301807
Daglijst

• 5 km hardlopen
• kantoordagje van 7 tot 12: 3 suikerwaters
• stoofpot: bataat/wortel/knolvenkel/varken
• toe: fruitsalade
• 1 alcoholvrije pils
• poweryoga werd vanwege de warmte gewone yoga
• bak koude courgettesoep

Aantal stappen 16duizend, ligt onder het maand- en weekgemiddelde, dat staat iets boven de 17duizend.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 13 september 2016 @ 21:54:23 #187
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_165304634
Haha, jij blijft een gek wijf he Sigme?.
Hoe is het daar is Spanje?

Loveli, alles is goed gekomen met de Hamburgers toch? :')

Bijna 55 kg. Nog 1 x uit eten hierzo en dan op Samos 11 x uit eten met ontbjtbuffet enzo. Gaat beetje bij beetje steeds beter. Komt ook door het warme weer, dan voel ik mij heerlijk en dan lekker eten O+
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_165308517
Netjes Uniek! ^O^

Blijft toch een bijzonder gegeven: de één heeft moeite met afvallen, de ander met aankomen.

Mijn lijstje gisteren:

O: ongeveer een halve kilo watermeloen door de blender. Heerlijk verfrissend drankje
L: groene soep: courgette, broccoli, ui, rode peper, thijm, mosterd en room
T: een broodje met smeerseltjes op de loungebank aan het strand O+
D: drie sliptongetjes met salade en friet.
T: een softijsje met discodip :+

Vandaag vastendag:

O: juice van appel en wortel, een gekookt eitje
T: koffie, thee, water
D: griekse salade, op z'n vastendag gepimpt met wat quinoa
S: de hele Ashtanga primairy series in anderhalf uur :7 als ik get op een vastendag kan, lukt de start van de opleiding zondag ook wel :+
pi_165311168
ja blijft inderdaad apart :)
was 55 kilo je doel uniek?

vandaag weer sporten *O* *O*
o: meusli, yoghurt,honing, koffie
l: weet ik nog niet
b:zwemen bij mam in de tuin
d: spaghetti
s: kt :D
pi_165312119
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 21:54 schreef uniekhoorn het volgende:
Haha, jij blijft een gek wijf he Sigme?.
Hoe is het daar is Spanje?

Loveli, alles is goed gekomen met de Hamburgers toch? :')

Bijna 55 kg. Nog 1 x uit eten hierzo en dan op Samos 11 x uit eten met ontbjtbuffet enzo. Gaat beetje bij beetje steeds beter. Komt ook door het warme weer, dan voel ik mij heerlijk en dan lekker eten O+
Was ik maar in Spanje..
Geld is op :D. Maar de eeuwig slepende verbouwing wel bijna af!

quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 23:36 schreef An24 het volgende:
Netjes Uniek! ^O^

Blijft toch een bijzonder gegeven: de één heeft moeite met afvallen, de ander met aankomen.

Mijn lijstje gisteren:

O: ongeveer een halve kilo watermeloen door de blender. Heerlijk verfrissend drankje
L: groene soep: courgette, broccoli, ui, rode peper, thijm, mosterd en room
T: een broodje met smeerseltjes op de loungebank aan het strand O+
D: drie sliptongetjes met salade en friet.
T: een softijsje met discodip :+

Vandaag vastendag:

O: juice van appel en wortel, een gekookt eitje
T: koffie, thee, water
D: griekse salade, op z'n vastendag gepimpt met wat quinoa
S: de hele Ashtanga primairy series in anderhalf uur :7 als ik get op een vastendag kan, lukt de start van de opleiding zondag ook wel :+
Vroeger is het die tegenwoordig zo schriele uniekhoorn anders best gelukt om flink aan te komen, dus blijkbaar is het aan meer gebonden dan alleen het lichaam an sich.

Ik ben er met mijn poweryogalessen nog niet echt uit, of ik het wat vind. Maar na 2 lesjes trek ik nog geen conclusies.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_165321514
Ik denk dat het ook te maken heeft met gewoontes, het duurt heel lang voordat je niet meer bewust meer of minder of anders aan het eten bent. En als je dan niet oplet val je terug in je oude patroon van weinig/veel/ongezond eten. Maar een nieuw patroon vinden kan wel.

Ik vind poweryoga leuk, Sigme, maar volgens mij hangt het heel erg van de leraar af - ik ga dus ook altijd naar lessen van dezelfde.

Gisteren:
O: havermout, sojamelk, banaan, rozijnen
L: 2 boterhammen hummus, 1 pindakaas. Appel
B: uur wandelen
D: nasi met broccoli, spinazie en wortel, tofu, pindasaus
T: sojayoghurt met muesli

Vandaag:
O: havermout, sojamelk, banaan, rozijnen
L: 2 boterhammen hummus, 1 pindakaas
B: 45 min wandelen
D: stamppot raapstelen met tofu en cashewnoten. Mineola toe
En vanaf hier weet ik het nog niet. Ik kan gaan survivallen, maar het zijn introtrainingen dus het is superdruk en ik heb al de hele dag hoofdpijn van de warmte. Ik heb dus helemaal geen zin om te gaan, maar ik sla nooit een training over dus tja...
pi_165322515
is dat buiten of binnen Tele6?
indien buiten zou ik toch lekker overslaan als je nu al hoofdpijn van de warmte hebt.

blergh ik heb vandaag volgens mij voor het eerst in mijn leven geen zin om te eten door de warmte..is me nog nooit gebeurd :')
pi_165322772
Ja het is buiten. Maandag ben ik ook geweest, toen hebben we vooral stilgestaan omdat het zo warm was :')

Mijn besluit staat vast: ik ga niet. Dankjewel voor je advies Bla.

Stom hè, die hitte.
pi_165323070
Goed besluit:)
Ja warm is prima...maar dit is mij ook iets te
pi_165327705
Ik denk wat Tele6 zegt Sigme: ik zoek ook mijn docenten er op uit. Soms moet je met een yogadocent ook een klik hebben. Wat is het tempo van de docent, past hij je fysiek aan in een houding of juist niet, hoe praat hij/zij je door de les heen, etc.

Ik nu nu al zo'n 4 jaar yoga bij scholen en ik heb nog steeds mijn Guru of DE yogadocent niet gevonden. Maar ik leer van de verschillen in aanpak altijd wel wat...

Joh en over een half jaar mag ik ook gewoon een officiele yogaschool openen :+
pi_165327801
Ohw en lijstje: hoog in carbs want op dinsdag en donderdag vast ik.

O: pompoenbroodje met boter en kaas, thee met melk
T: versierde cupcake van mijn collega, omdat ze bakcursus had en zelf niet at
:')
L: bagel met carpaccio salade, verse jus
D: spagetti bolognese, een wijntje
pi_165329106
Oeh lekker lijstje An!

Pfoe, het was erg warm ja. Ik hoefde gelukkig pas om 20u te trainen, dus niet meer in volle zon, maar was alsnog heet..

O: magere kwark met cruesli
L: 1 bth met 2 gebakken eieren met spek en ketchup
T: salmiak lolly
D: mie met kipgehakt en snijbonen
T: druiven
T: banaan
S: 1.5 uur trainen

Ik heb bedacht dat ik op de dagen dat ik geen training of wedstrijd heb, in de sportschool wil gaan roeien om conditie op te bouwen (en tegelijk meteen beetje kracht mee te pakken). Rustig beginnen, steeds om en om duur en interval, elk 2x per week. En dan opbouwen. Ben heel benieuwd hoe zwaar het me valt en vooral hoe lang ik het vol hou. Morgen eerste keer!
  donderdag 15 september 2016 @ 11:43:07 #198
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_165336735
Weer een vastendagje hier, 6e keer nu :Y Ik merk wel dat het makkelijker lijkt als ik m'n ontbijt vrij lang uitstel..?

Wordt iig zoiets:

- Kleine portie overnight oats (melk, chiazaad, havermout, lepeltje chia&fruit)
- curry van aardappel, bloemkool en tomaat met milde currypasta, met stukje naan
- en gedurende de dag legio gekke theetjes :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_165337015
Ik heb maar eens een grafiekje gemaakt van mijn weegschaalmetingen. Sinds drie maanden, bijna dagelijks.

ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 15 september 2016 @ 14:00:25 #200
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_165339537
Lijkt me een mooie grafiek, sigme! Geen wereldschokkende uitspattingen en een mooi gewicht, toch? Ben je tevreden?
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_165347756
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 11:43 schreef MariaEtcetera het volgende:
Weer een vastendagje hier, 6e keer nu :Y Ik merk wel dat het makkelijker lijkt als ik m'n ontbijt vrij lang uitstel..?

Wordt iig zoiets:

- Kleine portie overnight oats (melk, chiazaad, havermout, lepeltje chia&fruit)
- curry van aardappel, bloemkool en tomaat met milde currypasta, met stukje naan
- en gedurende de dag legio gekke theetjes :+
Klinkt goed!

Als je ontbijt uitstelt heb je tussen diner en ontbijt een extra lange vastentijd. Alleen maar goed. Alleen op de vastendag zelf zitten ontbijt en diner dan dicht op elkaar. Dat betekent dus maar 1 vastenmoment ipv 2.

Ik heb hem los gelaten vandaag. Ik sport erg veel en merk dat ik even wat meer energie nodig had. Voor mij dus 1 vastendag ipv 2.

O: appel-wortelsap en een ei
L: groentensoep, salade van diverse groenten en een broodje met boter. Cola light.
T: 3 muesli koekjes
S: anderhalf uur ashtanga yoga
D: griekse salade met quinoa

O+
pi_165356842
Roeien is wel een hele fijne training vlindertje. ^O^
SPOILER: Tink, An, of anderen met wat raad in deze?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 11:43 schreef MariaEtcetera het volgende:
Weer een vastendagje hier, 6e keer nu :Y Ik merk wel dat het makkelijker lijkt als ik m'n ontbijt vrij lang uitstel..?

Wordt iig zoiets:

- Kleine portie overnight oats (melk, chiazaad, havermout, lepeltje chia&fruit)
- curry van aardappel, bloemkool en tomaat met milde currypasta, met stukje naan
- en gedurende de dag legio gekke theetjes :+
Is juist op een vastendag wat hoger in de eiwitten niet makkelijker in verband met verzadiging?
In plaats van de aardappel dan kipfilet doen of zo.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_165358948
Ik heb er iig geen verstand van V1z, maar ik wens je veel succes :)

Gisteren meteen een demonstratie van wat ik zei over hoe het verschilt per docent: een les poweryoga gevolgd bij een ander. Bij haar was het niet met zonnegroeten A en B in een flow en daarna nog door met veel staande houdingen vanuit de zonnegroeten, maar meer zoals ik de gewone yogalessen gewend was: houding, ontspannen, houding, enz. Maar het was alsnog wel leuk, met dit hete weer juist wel fijn om wat rustiger te doen en ik heb een hoop nieuwe dingen gedaan.

Daarmee komt mijn lijstje van gisteren op:
O: havermout, sojamelk, banaan, rozijnen, 2 knäckebröd appelstroop
S: uur yoga
L: 2 boterhammen hummus, 1 pindakaas, mineola
B: uur wandelen
D: sla, gebakken aardappeltjes, vegaburger, halve gekookte maïskolf (verse maïs! :9 !)
T: pure chocola met amandelen en zeezout. Klein bakje sojayoghurt met muesli
  vrijdag 16 september 2016 @ 10:15:07 #204
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_165360251
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 20:32 schreef An24 het volgende:

[..]

Klinkt goed!

Als je ontbijt uitstelt heb je tussen diner en ontbijt een extra lange vastentijd. Alleen maar goed. Alleen op de vastendag zelf zitten ontbijt en diner dan dicht op elkaar. Dat betekent dus maar 1 vastenmoment ipv 2.

Ik heb hem los gelaten vandaag. Ik sport erg veel en merk dat ik even wat meer energie nodig had. Voor mij dus 1 vastendag ipv 2.

O: appel-wortelsap en een ei
L: groentensoep, salade van diverse groenten en een broodje met boter. Cola light.
T: 3 muesli koekjes
S: anderhalf uur ashtanga yoga
D: griekse salade met quinoa

O+
Voor- en nadelen dus :D Maar kijken wat voorlopig de resultaten zijn, kan anders altijd nog tweaken natuurlijk :Y

Lekker lijstje, op de cola light na! :+ (Die lust ik niet :P)

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 00:17 schreef V1z0R het volgende:
Roeien is wel een hele fijne training vlindertje. ^O^
SPOILER: Tink, An, of anderen met wat raad in deze?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Is juist op een vastendag wat hoger in de eiwitten niet makkelijker in verband met verzadiging?
In plaats van de aardappel dan kipfilet doen of zo.
Spannende ontwikkelingen V1z! Benieuwd wat voor iets je op zou willen zetten? Je paps en mams zitten toch in de horeca?

En ja heb tot nu toe op mijn eerste vastendagen idd veel ei en kip en vis op :D Wou nu wat anders proberen voor avondeten, het vulde an sich goed. :Y
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_165369436
Spannend V1zor! heb er helaas geen verstand van dus kan je niet helpen.
Ben ook wel benieuwd waar je aan zit te denken :)

lijstje vandaag is ruk
o:speltmeusli, yoghurt, honing, koffie
t: proteine reep, 3 koffie
l: wrap met kipfilet (en ja alleen dit :') )
t: notenreepje, appel
d: quiche

ben al 2 dgn zooo moe, lekker rustig aan doen dit weekend!
pi_165369615
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 00:17 schreef V1z0R het volgende:
Roeien is wel een hele fijne training vlindertje. ^O^
SPOILER: Tink, An, of anderen met wat raad in deze?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Is juist op een vastendag wat hoger in de eiwitten niet makkelijker in verband met verzadiging?
In plaats van de aardappel dan kipfilet doen of zo.
Wat spannend! Ik denk dat ik je niet goed kan helpen met een ondernemingsplan. Daar is Tink veel beter in. Ik had geen plan nodig omdat ik nauwelijks geld nodig had voor de start van mijn zaak. Ik ben 'gewoon begonnen' en met de inkomsten betaalde ik wat ik nodig had aan materiaal en dergelijke.

Verder:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Succes in ieder geval ^O^
pi_165385519
Ik heb nieuwe hardloopschoenen! *O*
Ik ben naar een speciaalzaak gegaan en heb minstens acht paar gepast, maar deze waren liefde op het eerste gezicht. Ze zijn licht maar geven veel steun, zijn niet te breed, en ze hebben lekker veel profiel zodat ik er de hele winter mee in de modder kan lopen :)
Zonet uitgeprobeerd met zo'n 8 km rennen waarvan een goed deel in het bos en vijf keer een duin op, en O+ O+ ik ben heel gelukkig :P
  zaterdag 17 september 2016 @ 17:57:35 #208
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_165386003
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 00:17 schreef V1z0R het volgende:
Roeien is wel een hele fijne training vlindertje. ^O^
SPOILER: Tink, An, of anderen met wat raad in deze?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Is juist op een vastendag wat hoger in de eiwitten niet makkelijker in verband met verzadiging?
In plaats van de aardappel dan kipfilet doen of zo.
Genoeg tips, maar even bellen is makkelijker. Pm / LinkedIn / Facebook?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zaterdag 17 september 2016 @ 19:38:28 #209
248821 Rauw.
op je bord.
pi_165387590
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 22:37 schreef vlindertje89 het volgende:

Ik heb bedacht dat ik op de dagen dat ik geen training of wedstrijd heb, in de sportschool wil gaan roeien om conditie op te bouwen (en tegelijk meteen beetje kracht mee te pakken). Rustig beginnen, steeds om en om duur en interval, elk 2x per week. En dan opbouwen. Ben heel benieuwd hoe zwaar het me valt en vooral hoe lang ik het vol hou. Morgen eerste keer!
Ik weet niet welke sport je doet, maar houd er rekening mee dat roeien een flinke bak energie kost en dat het heel zwaar gaat worden om het vol te houden als je in je sport ook je benen gebruikt.

Wel een snelle effectieve manier voor je conditie ^O^
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_165391566
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 september 2016 19:38 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik weet niet welke sport je doet, maar houd er rekening mee dat roeien een flinke bak energie kost en dat het heel zwaar gaat worden om het vol te houden als je in je sport ook je benen gebruikt.

Wel een snelle effectieve manier voor je conditie ^O^
Hockey..
En daar kwam ik inderdaad achter gisteren, haha. Ik heb op zich niet lang geroeid donderdag - 3 minuten rustig aan warming up, 12 minuten voor mij op redelijke intensiteit geroeid en daarna 3 minuten rustig uitgeroeid en nog even op de loopband uitgelopen - maar ik had tijdens mn hockeytraining vrijdag toch wel last ervan en ook vandaag nog behoorlijk spierpijn. Dus ik was weer eens iets te enthousiast haha. Ik ga nu maandag weer, maar dinsdag niet (woensdag weer hockey) en hou het voor nu ook even bij deze duur.

Heb jij ervaring met opbouwschema's voor op de ergometer? Daar zoek ik eigenlijk nog een schema voor namelijk, nu ben ik maar gewoon gaan roeien tot ik mn spieren begon te voelen en toen gestopt.

Tele6, klinkt goed je nieuwe schoenen!
En Viz, spannend! Ik heb er totaal geen verstand van maar wens je veel succes als je inderdaad het roer om gaat gooien!
  zaterdag 17 september 2016 @ 23:01:59 #211
248821 Rauw.
op je bord.
pi_165392292
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 22:32 schreef vlindertje89 het volgende:

Heb jij ervaring met opbouwschema's voor op de ergometer? Daar zoek ik eigenlijk nog een schema voor namelijk, nu ben ik maar gewoon gaan roeien tot ik mn spieren begon te voelen en toen gestopt.

Ik doe zelf eigenlijk alleen interval of korte afstanden (max. 2000m) op hoge intensiteit, en meestal is het dan ook nog een onderdeel van een workout, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.

Ik zou inderdaad lekker gaan opbouwen (doe ook vooral intervaldingen, daar word je sneller en efficïenter van en je recovery word stukken beter, wat bij hockey misschien nog wel nuttiger is dan 50minuten duurvermogen) en als je voeding en rust goed in orde is op de overige dagen dan kun je best eens een dag extra proberen, maar in het begin/of bij hoge intensiteit dan kun je er gif op innemen dat je afstapt met spaghettilegs en de volgende dag niet helemaal fris in de benen bent.

Overigens wel een van de leukste vormen van Cardio, maar dat is omdat ik er wel redelijk efficïent in ben en in hardlopen en fietsen minder :9
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_165429375
Hoi!

Maar weer eens wat lijstjes:

Gisteren:

O: speltbrood sandwichspread, speltbrood pindakaas
S: anderhalf uur ashtanga yoga tijdens mijn eerste teacher training.
L: groentensoep met tofu, salade met knoflooksaus en gebakken cassave. Een koffie verkeerd met suiker
S: heel veel zonnegroetjes. De ene keer zelf doen, de andere keer 'les gevend'
D: groenten pizza, zelf gebrouwen, twee beschuitjes met boter en suiker (craving na zo veel bewegen)
T: doritos met een zelf gemaakte vegan cheese spread, cola light

Vandaag:

O: een stokbroodje, helft met boter, ham en komkommer, ander stukje met sandwichspread, thee met melk
S: anderhalf uur zweten in de sportschool, om spierpijn van gister er uit te werken :+
L: smoothie van banaan, sinaasappel en aardbeien, wey poeder
T: thee met melk, twee muesli koekjes
D: ik denk linzen/ groentencurry met naan
  maandag 19 september 2016 @ 20:05:56 #213
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_165435269
Leuk An, teacher training! Wil je daar je fulltime baan van maken of ernaast blijven doen?

Vastendaglijstje >:O

O: havermout met appel en kaneel
D: Griekse bulgursalade

Het ging me overdag best prima af vandaag, eigenlijk.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_165438991
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 20:05 schreef MariaEtcetera het volgende:
Leuk An, teacher training! Wil je daar je fulltime baan van maken of ernaast blijven doen?

Vastendaglijstje >:O

O: havermout met appel en kaneel
D: Griekse bulgursalade

Het ging me overdag best prima af vandaag, eigenlijk.
Fulltime baan of erbij....want ik doe nu al fulltime met erbij :')

Mjah wordt ooit kiezen dus. Ik gok dat ik en het eigen bedrijf en yogalessen ga doen ja. En ik heb een formule bedacht voor lichaamswerk-non verbal- yogatherapie ;)

Lekker lijstje!
pi_165440617
Goed bezig Maria!
Ik vind het heel stoer dat je een echte yogalerares wordt, An. Ik ben benieuwd hoe jouw lessen gaan zijn. Nu is het voor mij wel handig om op het sportcentrum hier gewoon lessen te volgen bij mijn favoriete yogalerares, maar als ik niet meer bij dit sportcentrum ben wil ik nog gaan uitzoeken hoe ashtanga yoga precies gaat. Tijdens de poweryoga vind ik de gedeeltes die in een flow gaan het fijnste, en zo werk je bij ashtanga ook toch?

Goed, lijstje:
O: havermout, sojamelk, banaan, kokosrasp, rozijnen
L: zilvervliesrijst, venkel, walnoten
Plak ontbijtkoek :(
(Maar nu is hij op, gelukkig)
D: 2 boterhammen appelstroop, 1 pindakaas, 3/4 appel
S: survival
T: kwart appel, handje studentenhaver
pi_165441022
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 22:37 schreef Tele6 het volgende:
Goed bezig Maria!
Ik vind het heel stoer dat je een echte yogalerares wordt, An. Ik ben benieuwd hoe jouw lessen gaan zijn. Nu is het voor mij wel handig om op het sportcentrum hier gewoon lessen te volgen bij mijn favoriete yogalerares, maar als ik niet meer bij dit sportcentrum ben wil ik nog gaan uitzoeken hoe ashtanga yoga precies gaat. Tijdens de poweryoga vind ik de gedeeltes die in een flow gaan het fijnste, en zo werk je bij ashtanga ook toch?

Goed, lijstje:
O: havermout, sojamelk, banaan, kokosrasp, rozijnen
L: zilvervliesrijst, venkel, walnoten
Plak ontbijtkoek :(
(Maar nu is hij op, gelukkig)
D: 2 boterhammen appelstroop, 1 pindakaas, 3/4 appel
S: survival
T: kwart appel, handje studentenhaver
Klopt idd! De flow van poweryoga is wel iets anders dan bij ashtanga, omdat er bij poweryoga nog wel eens wat anders in volgorde gedaan wordt. Ashtanga heeft een vaste en logische volgorde. Zeker als je de serie uit je hoofd kent, kom je al snel in een meditatieve flow terecht. En dat anderhalf uur lang O+

Mooi lijstje ^O^
pi_165441272
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 22:49 schreef An24 het volgende:

[..]

Klopt idd! De flow van poweryoga is wel iets anders dan bij ashtanga, omdat er bij poweryoga nog wel eens wat anders in volgorde gedaan wordt. Ashtanga heeft een vaste en logische volgorde. Zeker als je de serie uit je hoofd kent, kom je al snel in een meditatieve flow terecht. En dat anderhalf uur lang O+

Mooi lijstje ^O^
Dat lijkt me echt heel fijn. En wat leuk voor jou dat je er zo veel over mag leren O+

Dankje :) ik heb ook het gevoel dat ik vandaag goed heb gegeten. 's Middags warm eten is ook veel fijner :)
  dinsdag 20 september 2016 @ 10:56:18 #218
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_165446462
Thanks tele6! Jij ook zo te lezen :7 Kan me voorstellen dat 's middags warm eten fijner is met in de avond sporten! Een boterham valt dan toch minder zwaar.

An, haha iets met hooi en een vork :D Maar dat hoort denk ik ook bij de opbouwfase van zulke dingen :Y Wel heel leuke plannen!

Ik werk momenteel zelf 32 uur, om daarnaast meer tijd te besteden aan m'n teken-/schilderwerk (portfolio opbouwen enzo). Plan is om daar binnenkort ook voor naar de KvK te stappen en actiever acquisitie te gaan doen *O*

Vandaag wordt trouwens zoiets:

O: sinaasappelkwark
L: twee sneetjes brood, 1 met kiprollade en 1 met kaas
T: snee brood met ?
T: Nakd bar
T: paar bramen
D: nasi met kipkerrie-spul en groenten

[ Bericht 9% gewijzigd door MariaEtcetera op 20-09-2016 13:15:14 ]
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_165460798
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 10:56 schreef MariaEtcetera het volgende:
Thanks tele6! Jij ook zo te lezen :7 Kan me voorstellen dat 's middags warm eten fijner is met in de avond sporten! Een boterham valt dan toch minder zwaar.

An, haha iets met hooi en een vork :D Maar dat hoort denk ik ook bij de opbouwfase van zulke dingen :Y Wel heel leuke plannen!

Ik werk momenteel zelf 32 uur, om daarnaast meer tijd te besteden aan m'n teken-/schilderwerk (portfolio opbouwen enzo). Plan is om daar binnenkort ook voor naar de KvK te stappen en actiever acquisitie te gaan doen *O*

Vandaag wordt trouwens zoiets:

O: sinaasappelkwark
L: twee sneetjes brood, 1 met kiprollade en 1 met kaas
T: snee brood met ?
T: Nakd bar
T: paar bramen
D: nasi met kipkerrie-spul en groenten
Zelf geplukte bramen? Zijn die er nog? :)
Ik heb er deze zomer echt heel veel gegeten, ze groeiden naast de weg van mijn werk naar huis. Komen er een paar scholieren langs "Kun je die bessen eten?" Daarom vind je dus langs de grote weg zelfs nog bramen :')

O: havermout, sojamelk, banaan, rozijnen, kokosrasp
L: 2 boterhammen pindakaas, 2 chocopasta (hummus was harig :'( ), appel
B: uur wandelen
T: 4 augurken
D: 2 wraps met bonen, tomaat, paprika, mais, ui
T: misschien nog wat nootjes als ik niet meteen m'n bed in ga
  woensdag 21 september 2016 @ 09:11:45 #220
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_165466012
Eww harige hummus :D

En ja, er groeien bramen in mijn tuin :Y
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_165466741
Ohh lekker, verse bramen!

Lijst gister:
O: kwark met cruesli
L: beetje couscous met komkommer en tomaat
T: salmiak lolly
D: couscous met komkommer, tomaat en geitenkaas
T: aardbeien ijsje
T: kwark met cruesli en beetje honing

Vandaag planning:
O: kwark met cruesli en beetje honing
L: ravioli met tomatensaus en beetje kaas
D: couscous met tomaat, komkommer en geitenkaas
T: dextro
S: 1.5u training geven, 1.5u training
pi_165468524
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 10:10 schreef vlindertje89 het volgende:
Ohh lekker, verse bramen!

Lijst gister:
O: kwark met cruesli
L: beetje couscous met komkommer en tomaat
T: salmiak lolly
D: couscous met komkommer, tomaat en geitenkaas
T: aardbeien ijsje
T: kwark met cruesli en beetje honing

Vandaag planning:
O: kwark met cruesli en beetje honing
L: ravioli met tomatensaus en beetje kaas
D: couscous met tomaat, komkommer en geitenkaas
T: dextro
S: 1.5u training geven, 1.5u training
Sportief dagje vandaag vlinder!
Waarom plan je een dextro in als tussendoortje?

Ik heb vandaag de overgebleven wraps voor de lunch :9
Ik twijfel nog of ik vanavond dan echt ga koken of dat ik brood en salade ga eten. Hangt een beetje ervanaf hoeveel tijd ik heb en of ik nog energie heb om wat nuttigere te doen dan in de keuken staan :D
pi_165469128
Goeie vraag :), het is natuurlijk niet echt logisch in een gezond dieet. Het heeft niet mijn voorkeur, maar ik heb de pech dat ik als ik minder dan 3.5-4 uur voor mijn training nog eet, ik daar last van krijg (dat het omhoog komt). Dus ik eet vanavond mn D al om 16.00 (heb zelf training vanaf 20u). Maar tegelijkertijd merk ik dat ik vaak dan toch wat flauw ben tijdens de training, of iig wat minder energiek dan ik zou willen. Enige normale voedsel wat ik wel kan eten in die 4 uur voor training is banaan, maar die heb ik niet in huis en kan niet meer langs de winkel vandaag. Niet zo handig gepland. Dus vandaar de dextro, dat ik toch op een manier even wat energie heb om mn training volle bak te kunnen doen :).

Wraps voor lunch, lekkerr!
pi_165482235
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 12:27 schreef vlindertje89 het volgende:
Goeie vraag :), het is natuurlijk niet echt logisch in een gezond dieet. Het heeft niet mijn voorkeur, maar ik heb de pech dat ik als ik minder dan 3.5-4 uur voor mijn training nog eet, ik daar last van krijg (dat het omhoog komt). Dus ik eet vanavond mn D al om 16.00 (heb zelf training vanaf 20u). Maar tegelijkertijd merk ik dat ik vaak dan toch wat flauw ben tijdens de training, of iig wat minder energiek dan ik zou willen. Enige normale voedsel wat ik wel kan eten in die 4 uur voor training is banaan, maar die heb ik niet in huis en kan niet meer langs de winkel vandaag. Niet zo handig gepland. Dus vandaar de dextro, dat ik toch op een manier even wat energie heb om mn training volle bak te kunnen doen :).

Wraps voor lunch, lekkerr!
Moeilijk met eten idd... En jammer dat alleen banaan lukt. Heb je veel dingen geprobeerd, bijvoorbeeld nootjes of een reep of zo? (Ik heb hier erg weinig verstand van, ik eet meestal vlak voor het sporten en merk dat alleen als ik op mijn buik hang met mijn hoofd naar beneden :P )

De wraps waren inderdaad lekker, ik had er alleen wat veel vulling in gedaan dus was nogal aan het knoeien :')

Was lekker weer om te sporten vanavond, hè?

O: havermout, sojamelk, banaan, rozijnen, kokosrasp
L: 2 wraps met tomaat, paprika, sla en mais
B: 45 min wandelen
T: appel, handje studentenhaver
D: sla, bietjes, bonenmix, appeltje, olie-azijndressing
S: anderhalf uur survival
T: 3 knäckebröd met appelstroop
pi_165490389
Ja een aantal dingen lukken wel ook, maar dat is vnl spul waar ik weinig energie uit haal (makkelijk verteerbare dingen als groente en meeste fruit). Druiven kunnen ook overigens, maar had ik ook niet in huis en banaan werkt beter. Nootjes vind ik niet zo lekker (alleen in chocola, maar ja..).
Maar ach, meestal heb ik bananen in huis en zo niet dan af en toe een dextro.

Was zeker lekker weer om te sporten! Vond het rond 21u af en toe zelfs best fris, alweer bijna lange-mouwen-weer..

Jij lekker gelopen gisteren?
pi_165492954
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 11:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Ja een aantal dingen lukken wel ook, maar dat is vnl spul waar ik weinig energie uit haal (makkelijk verteerbare dingen als groente en meeste fruit). Druiven kunnen ook overigens, maar had ik ook niet in huis en banaan werkt beter. Nootjes vind ik niet zo lekker (alleen in chocola, maar ja..).
Maar ach, meestal heb ik bananen in huis en zo niet dan af en toe een dextro.

Was zeker lekker weer om te sporten! Vond het rond 21u af en toe zelfs best fris, alweer bijna lange-mouwen-weer..

Jij lekker gelopen gisteren?
Ja, lekker gelopen en veel geklommen. Survival bestaat uit rennen door het bos en in touwen klimmen en andere hindernissen. De training gisteren bestond uit een halfuur warming-up met buikspieroefeningen en sprinten, en daarna gingen we boogschieten en hoe goed je schoot bepaalde wat voor hindernis je moest doen.
Ik heb onder andere 5 keer met een dun touw over een 4 m hoge balk moeten klimmen (ik kan niet zo goed boogschieten :P ). Dus het was leuk en ik was lekker moe achteraf :)

Ja het wordt wel al fris. Ik had een jas mee moeten nemen voor op de fiets terug om half 10, dat was wel koud. Maar tijdens de training heb ik vooral veel gezweet, jij ook wel hoop ik :)
  Vis een optie? donderdag 22 september 2016 @ 13:54:33 #227
70532 loveli
N
pi_165493058
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 13:48 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ja, lekker gelopen en veel geklommen. Survival bestaat uit rennen door het bos en in touwen klimmen en andere hindernissen. De training gisteren bestond uit een halfuur warming-up met buikspieroefeningen en sprinten, en daarna gingen we boogschieten en hoe goed je schoot bepaalde wat voor hindernis je moest doen.
Ik heb onder andere 5 keer met een dun touw over een 4 m hoge balk moeten klimmen (ik kan niet zo goed boogschieten :P ). Dus het was leuk en ik was lekker moe achteraf :)

Ja het wordt wel al fris. Ik had een jas mee moeten nemen voor op de fiets terug om half 10, dat was wel koud. Maar tijdens de training heb ik vooral veel gezweet, jij ook wel hoop ik :)
Waar is dat en hoeveel kost het? Op het boogschieten na klinkt het als iets wat ik ook leuk zou vinden.
crap in = crap out
pi_165494136
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 13:54 schreef loveli het volgende:

[..]

Waar is dat en hoeveel kost het? Op het boogschieten na klinkt het als iets wat ik ook leuk zou vinden.
Er zijn best veel survivalverenigingen. Ik weet niet waar je woont, maar hier is een lijstje:
http://www.survivalbond.nl/viewpage.php?page_id=9

Boogschieten doen we trouwens niet vaak, het komt nauwelijks voor in wedstrijden (survival runs) dus dat heeft niet veel zin om te trainen ;)
  donderdag 22 september 2016 @ 15:51:04 #229
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_165494991
Goede ruggegraat-training: vastendag + collega trakteert cakejes :')

Mind over matter cakejes!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_165568181
O: Eiwitshake
T : 2 volkoren brood met pindakaas
L : 4 volkoren brood 2x paardenrookvlees, 2x kalkoenfilet
T: 2 appels
D: Spinazie, gekookte aardappelen en 2 stuks kipfilet.
T: Handje noten, 1 geroosterd broodje met pindakaas.
pi_165588403
Knap van je maria! The mind rules!

Ook weer eens een lijstje:

O: speltbrood met roerei en mayo, thee met melk
T: koffie met melk en chocolademelk uit automaat
L; smoothie banaan, sinaasappel, mango, spinazie. En een mueslibol en cola light
T: nog zo'n choco automatending
S: half uur yoga
D: soep van boel groene groenten en room, 4 wasa crackers met smeersels
T: thee met melk en deze: O+ O-)

  maandag 26 september 2016 @ 23:10:39 #232
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_165590534
Dank u O+

En snotver, dat ziet er lekker uit :9 Wat is het? Lijkt wel een soort tiramisu-taart!

Ik heb een buttload aan stoofperen uit de tuin geplukt dus die ga ik binnenkort maken :Y En ook een enorme bak druiven :9

Maar morgen vastendagje, dus dat wordt ei + zalm + rijstwafel en in de avond kipfilet met groenten en knoflook/sojasaus roerbakken.

Ik heb het topic doodvermoord dus ik update wel een lijstje in deze post :+

O: kwark-yoghurt
T: druiven
L: speltbol kaas en speltbol pure vlokken
T: nakd
D: soep van bonen, mais en spekjes
S: Zumba

[ Bericht 18% gewijzigd door MariaEtcetera op 28-09-2016 15:37:46 ]
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Vis een optie? zaterdag 1 oktober 2016 @ 13:32:24 #233
70532 loveli
N
pi_165688139
In Duitsland noemen ze het beestje gewoon bij de naam: Kakaogeschmack Fettglasur.
/dingen die je altijd al wilde weten
crap in = crap out
  Vis een optie? zaterdag 1 oktober 2016 @ 13:40:40 #234
70532 loveli
N
pi_165688279
Dat spul heb ik natuurlijk links laten liggen, ben meteen voor de kwaliteitschoco met marsepein gegaan. Vanaf nu weer normaal zonder zooi...
crap in = crap out
pi_165688316
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 13:40 schreef loveli het volgende:
Dat spul heb ik natuurlijk links laten liggen, ben meteen voor de kwaliteitschoco met marsepein gegaan. Vanaf nu weer normaal zonder zooi...
Ik wilde je net gaan vertellen dat de Lidl Manner in de aanbieding heeft. :o
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  Vis een optie? zaterdag 1 oktober 2016 @ 13:44:30 #236
70532 loveli
N
pi_165688347
Tx. De komende 3 weken zet ik daar geen stap binnen.
crap in = crap out
  zondag 2 oktober 2016 @ 18:55:13 #237
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_165713351
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 13:42 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik wilde je net gaan vertellen dat de Lidl Manner in de aanbieding heeft. :o
Wat is/zijn Manner?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Vis een optie? maandag 3 oktober 2016 @ 00:36:52 #238
70532 loveli
N
pi_165721769
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 18:55 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wat is/zijn Manner?
Hazelnootwafeltjes. Van die dingen die je in je mond stopt tot ze op zijn.
crap in = crap out
  maandag 3 oktober 2016 @ 16:38:02 #239
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_165730466
Pennywafeltjes, lekker! Koop ze eigenlijk nooit, moet ik ws. zo houden :+

Ik had gisteren veganistisch bezoek, dus ik heb improv gebak gefikst met wat ik in huis had (was daadwerkelijk gelukt! :P) en in de avond bulgursalade met falafel en stukjes pita met hummus-dip :7

Vanavond kippenvleugeltjes voor de balans, ofzo oO<
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_165890123
rustig hier :)
brownie ding ziet er lekker uit!

Hier de laatste tijd niet echt gefocust op netjes eten. Heb het stervensdruk op het werk en zit veel bij klanten, dus tussendoortjes heb ik geen tijd voor en om nou met een bak rijst en kip bij de klant te zitten ..nee ook niet echt.
Maar misschien ook wel goed juist..ik kom weer in een "normaal" eetpatroon en zie dat ik ook zo gewoon op onderhoud kan eten.
Sporten blijft er gewoon in
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:17:27 #241
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_165890889
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 10:23 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
rustig hier :)
brownie ding ziet er lekker uit!

Hier de laatste tijd niet echt gefocust op netjes eten. Heb het stervensdruk op het werk en zit veel bij klanten, dus tussendoortjes heb ik geen tijd voor en om nou met een bak rijst en kip bij de klant te zitten ..nee ook niet echt.
Maar misschien ook wel goed juist..ik kom weer in een "normaal" eetpatroon en zie dat ik ook zo gewoon op onderhoud kan eten.
Sporten blijft er gewoon in
Hier hetzelfde. Al komt het brood me wel de neus uit langzamerhand en merk ik dat mijn darmen het ook niet zo tof vinden.
Dit blijft toch wel een dingetje: ik zit veel op de weg, maar omdat ik verschillende woonadressen heb ik het lastig om een goede 'reisvoorraad' aan te houden met vers fruit en groente voor onderweg, uit eten is nu even te duur en benzinepompeten gewoon vies.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_165895270
Weten jullie nog dat doel van voor de zomer, dat ik zo hoopte rond die 64 kg te komen...

Dat doel heb ik dan nu eindelijk wel te pakken. Nu even doorzetten tot onder de 60 dan ben ik gewoon tevreden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Vis een optie? woensdag 12 oktober 2016 @ 12:19:09 #243
70532 loveli
N
pi_165909563
Netjes. Gaat het ook lukken om het vast te houden als je er bent?

Na in het voorjaar de 64 te hebben gezien zit ik weer op 67, dus ik heb daar moeite mee.
crap in = crap out
pi_165929459
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 12:19 schreef loveli het volgende:
Netjes. Gaat het ook lukken om het vast te houden als je er bent?

Na in het voorjaar de 64 te hebben gezien zit ik weer op 67, dus ik heb daar moeite mee.
Ja, ik ken dat dus.

Maar ik ga het dus beter in de gaten houden. We hadden nooit een weegschaal, dus dan kun je tegen jezelf liegen dat je alles kunt eten zonder gevolgen.

Nu kan ik beter in de gaten houden en sneller inspringen op een trend omhoog.

Maar goed, eerst maar eens dat doel. Mn collega vond in elk geval dat ik nu al te dun werd, terwijl mijn bmi zit net onder de 23 dus dat valt echt wel mee.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_165939633
Netjes Ticootje:)
Ach en mensen roepen dat voor mijn gevoel al te snel.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:38:38 #246
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_165947532
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 21:00 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Netjes Ticootje:)
Ach en mensen roepen dat voor mijn gevoel al te snel.
Da's waar, is ook een kwestie van smaak enzo. Persoonlijk vind ik rondingen wel mooi, maar wie ben ik om dat te projecteren op een ander :P

Moet wel bekennen dat ik af en toe niet helemaal snap waarom een vriendin van mij die maat 36 heeft hard haar best doet om weer een maat 34 te krijgen, maar dat is denk ik ook omdat ik een dergelijke maat heuuul klein vind klinken, terwijl dat vast ook weer met bouw enzo te maken heeft. Ik heb iig nog nooit een maat 34 of 36 gehad :+

Achja, zo heeft iedereen z'n ideaalbeelden en streven enzo.

Desalnietteplus, mooi resultaat Ticootje! ^O^
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_165948601
Thanks, vandaag de eerste keer dat de weegschaal onder de 64 zat.

Ik werk met doelen, ik heb bepaalde kleding in de kast die ik weer wil passen.
1 kort broekje van een jaar of 5 terug.
1 spijkerbroek, heupmodel.

Beide broeken kwamen tot ongeveer mn bovenbenen :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_165969281
ach voor die korte broek is het nu toch te koud...dus daar heb je nog even de tijd voor :P

En Maria, ja smaak is gewoon heel persoonlijk. Ik vind het ook niet erg als mensen het een keer zeggen. Vervelend wordt het pas als mensen het blijven zeggen. Zeker als het op zo'n manier wordt gezegd : oe nee je bent nu wel erg mager hoor, vind ik echt niet mooi...eet eens wat.
  Vis een optie? dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:46:49 #249
70532 loveli
N
pi_166047808
Curves zijn best mooi, maar dan moeten ze wel op de goede plek zitten. Bij mij verdwalen ze, hoewel ik door sommigen mager word genoemd, moet m'n buik nog steeds weg.

Nu ff een emmer bij de voordeur zetten ivm lekkage :') Wanneer wordt het weer zomer?
crap in = crap out
pi_166103828
Heeft er iemand ervaring met xls medical? Zo van die pilletjes en poedertjes? Ik heb er overlaatst reclame van gezien, en omdat het me echt niet lukt om af te vallen op normale manier wil ik het eens proberen.

[ Bericht 38% gewijzigd door LPFAN op 21-10-2016 20:46:50 ]
pi_166103971
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 12:13 schreef Assesnoester het volgende:
Heeft er iemand ervaring met xls medical? Zo van die pilletjes en poedertjes? Ik heb er overlaatst reclame van gezien, en omdat het me echt niet lukt om af te vallen op normale manier wil ik het eens proberen. Maar vind er op het internet wel gemengde reacties op... Wil ook mooi slank zijn 8)7
Waarom lukt het niet om op een andere manier af te vallen?

Als je een structueel probleem hebt qua eetpatroon, ga je ook niet afvallen met pillen en poeders.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Vis een optie? vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:46:31 #252
70532 loveli
N
pi_166108264


[ Bericht 100% gewijzigd door LPFAN op 21-10-2016 20:47:51 (reactie op verwijderde quote) ]
crap in = crap out
pi_166117189
Mapimaaaa komt erbij

Raden jullie trouwens MyFitnessPal of Fatsecret aan?
Fatsecret staat 1700 ipv 1200 kcal toe en MyFitnessPal neemt de voetstappen van mijn iPhone mee.
pi_166120525
Fatsecret! of eigenlijk livesum...maar anders Fatsecret
pi_166128367
De toegestane calorieën reken ik zelf uit. Ik gebruik MFP omdat ik die kan koppelen met Fitbit. Ik vind em wel handig en ga in november weer bijhouden denk ik (tijdje niet gedaan maar is weer even nodig). Fatsecret ken ik niet.
pi_166168027
Ola!

Hoe is het hier?

Ik ben de afgelopen twee weken echt als een beest tekeer gegaan. Bijna iedere dag gesport. Lekker buiten, maar ook in de sportschool *O*
  maandag 24 oktober 2016 @ 14:16:20 #257
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_166171019
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 12:13 schreef Assesnoester het volgende:
Heeft er iemand ervaring met xls medical? Zo van die pilletjes en poedertjes? Ik heb er overlaatst reclame van gezien, en omdat het me echt niet lukt om af te vallen op normale manier wil ik het eens proberen.
Afvallen is er voor werken. Elk dieet is een garantie voor falen. Je moet je levensstijl zo aanpassen dat je naar een nieuwe balans toe gaat.

En dat kan nooit met rare pilletjes en poedertjes of andere bizarre dieeten.
pi_166173295
Lekker bezig Harvey! Wat doe je in de sportschool? Cardio of kracht of combi? En buiten survivallen of ook iets nieuws erbij?

Ik vind fatsecret fijn in gebruik, maar heb my fitness pall nooit geprobeerd dus kan niet vergelijken.

Hier gaat het mwah, ben ruim 2.5 week geleden uitgegleden tijdens mn training en binnenste knieband verrekt en meniscus een klap gehad, en 1.5 week geleden doorverwezen naar orthopeed omdat er toch wel wat aanwijzingen zijn voor scheur in meniscus. Ben nu op vakantie, kom donderdag terug en heb vrijdag orthopeed-mri-orthopeed en dus een behandelplan. Hopelijk valt het mee en kan ik snel weer wat oefeningen doen / sporten, want ik mis het wel behoorlijk.

Eten gaat redelijk, maar nu op vakantie in een all-in resort dus mag van mezelf gewoon lekker eten waar ik zin in heb. Zie na de vakantie de schade wel. Al eet ik ook veel meer fruit en groenten dan thuis, dus wie weet valt het mee.

Begin na de vakantie weer met fodmap dieet (eerder mee begonnen maar gestopt omdat deze week anders in herintroductie fase zou vallen en dat is niet zo handig) dus dan ook weer wat meer opletten.
  maandag 24 oktober 2016 @ 18:17:08 #259
248821 Rauw.
op je bord.
pi_166175375
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 14:16 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Afvallen is er voor werken. Elk dieet is een garantie voor falen. Je moet je levensstijl zo aanpassen dat je naar een nieuwe balans toe gaat.

En dat kan nooit met rare pilletjes en poedertjes of andere bizarre dieeten.
Met primal diëten etc kun je prima leren wat goed is en wat niet (Leren winkelen aan de buitenste ring van de supermarkt bijvoorbeeld). Zolang je maar alles tracked wat je naar binnen stopt en kan analyseren wat er de afgelopen week/weken is gebeurt.

Betreffende poeders, sappen en shakes ben ik het met je eens.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:58:03 #260
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_166188994
Ik ben sinds vorige kerst nu 10 kilo kwijt door verstandig te eten en veel te fietsen, maar heb nu geirriteerd kapsel in m'n enkel, dus bewegen is even een stuk minder...naar de sportschool dan maar de komende tijd om aan de core te werken, of zwemmen...het ging net lekker. Maar ik mag nu van de physio voorlopg absoluut niet rennen, en zelfs als ik fiets wordt m'n enkel al dik. :(

Het lukt me alleen niet om de metingen van Google Fit automatsch naar myFitnessPall te sturen, kan dat nu wel of niet? Strava doet het wel. Ik gebruik myFitnesspall nu als soort 'eet-geweten' en ben daar erg blij mee...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_166190823
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:

Het lukt me alleen niet om de metingen van Google Fit automatsch naar myFitnessPall te sturen, kan dat nu wel of niet?
Gestructureerd testen, ooit van gehoord?

Verder: goed bezig, balen van je enkel. Hou je wel goed aan de voorgeschreven rust! Beter nu een ongewenste kilo erbij dan jarenlang blessureleed en 10 ongewenste kilo's terug ;).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_166190845
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 12:19 schreef loveli het volgende:
Netjes. Gaat het ook lukken om het vast te houden als je er bent?

Na in het voorjaar de 64 te hebben gezien zit ik weer op 67, dus ik heb daar moeite mee.
We levelen nog steeds?
Ik ben een halve kilo zwaarder dan voor de laatste Spanjetrip, maar dan nog zit ik nu op een nette 63,8. Ik streef naar daar nog 1 kleine kilo onder.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Vis een optie? dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:36:12 #263
70532 loveli
N
pi_166194466
Iets onder de 66 en gestaag zelfbeheersing en gezond verstand aan het toepassen, we hebben genoeg geleveld.
crap in = crap out
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:42:36 #264
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_166195858
quote:
12s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Gestructureerd testen, ooit van gehoord?
.
Vaag :+ ik ben een beetje uit de functionele hoek, doe nu performance lol
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_166234956
- 7kg nu, mn doel komt in zicht.
Nog 3 kg te gaan en dan shakes afbouwen en stabiel houden. Het helpt dat we een weegschaal hebben dat ik goed in de gaten kan houden of het er niet net zo snel aankomt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166234978
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 06:13 schreef Ticootje het volgende:
- 7kg nu, mn doel komt in zicht.
Nog 3 kg te gaan en dan shakes afbouwen en stabiel houden. Het helpt dat we een weegschaal hebben dat ik goed in de gaten kan houden of het er niet net zo snel aankomt.
Je houdt het lang vol, die shakes! Wanneer was je ermee begonnen?

Ik ben de ochtend goed begonnen: lekker een uur hardlopen. Zojuist was ik 63,0 schoon aan de haak. Maar dat zal wel een kleine uitschieter naar beneden zijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_166234982
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 06:35 schreef sigme het volgende:

[..]

Je houdt het lang vol, die shakes! Wanneer was je ermee begonnen?

Ik ben de ochtend goed begonnen: lekker een uur hardlopen. Zojuist was ik 63,0 schoon aan de haak. Maar dat zal wel een kleine uitschieter naar beneden zijn.
30 aug.
Ik gebruik die van body en fit, goed vol te houden idd.

De broek die alweer een tijdje in de kast lag, die tot aan mn bovenbenen kwam, die draag ik vandaag.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ticootje op 27-10-2016 07:54:42 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 07:13:03 #268
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_166235063
quote:
12s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:38 schreef sigme het volgende:

[..]
Hou je wel goed aan de voorgeschreven rust!
Eerste sessie was goed, enkel was al minder dik! En ik mag gewoon op de home trainer van de fysio, dus dat is mooi.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_166273107
Wat knap van je Ticootje! Geeft een goed gevoel zeker, de broek weer aan kunnen?

Ik was op vakantie maar een halve kilo aangekomen, helemaal prima. Vandaag gehoord dat mn meniscus wel goed is, maar binnenste knieband niet verrekt maar ingescheurd dus 8-10 weken herstellen bij de fysio nu. Balen..
pi_166273217
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 22:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat knap van je Ticootje! Geeft een goed gevoel zeker, de broek weer aan kunnen?

Ik was op vakantie maar een halve kilo aangekomen, helemaal prima. Vandaag gehoord dat mn meniscus wel goed is, maar binnenste knieband niet verrekt maar ingescheurd dus 8-10 weken herstellen bij de fysio nu. Balen..
Ja. Voelt heel fijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Vis een optie? maandag 31 oktober 2016 @ 21:05:39 #271
70532 loveli
N
pi_166334881
Egopost. Halloween en ziljoen kilo diabetes binnen handbereik, dus als ik hier post stop ik met eten.
crap in = crap out
pi_166335123
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 21:05 schreef loveli het volgende:
Egopost. Halloween en ziljoen kilo diabetes binnen handbereik, dus als ik hier post stop ik met eten.
Rottijd vind ik het ook. Samen met st maarten, sinterklaas en kerst.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Vis een optie? dinsdag 1 november 2016 @ 11:36:14 #273
70532 loveli
N
pi_166343258
Geen koffie te vinden, wel een zak m&m's.

/biecht
crap in = crap out
pi_166344553
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 11:36 schreef loveli het volgende:
Geen koffie te vinden, wel een zak m&m's.

/biecht
Drie rondjes rennen alvorens absolutie.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_166362364
ah ja m&m's...ik snap je ..sommige dingen is een mens gewoon niet tegen bestand!
pi_166386249
Vervelend van je blessure, vlindertje. Ik hoop dat het herstel goed gaat :*

Captain fabulous ook al een blessure... Ik hoop dat het alweer beter gaat

Sterkte met de M&Ms Loveli :D

Goed bezig Tico, knap dat je het nog volhoudt en fijn dat je je broek weer aankunt :)

Hoe is het verder met iedereen? Maria, hoe is het vasten nu?

Ik ben inmiddels weer een paar dierlijke dingen gaan eten, heb besloten dat ik het mezelf niet te moeilijk ga maken. Ik eet nog steeds geen kaas of melk, maar soms vlees of eieren en ongeveer om de dag een klein bakje yoghurt. En ik ben niet meer heel kritisch op eventuele beetjes ei of melk in dingen als vleesvervangers.

Lijstje van gisteren:
O: havermout, sojamelk, kokosrasp, rozijnen
S: 45 min HIIT lesje
T: boterham met zelfgemaakte erwtenpuree
L: 2 boterhammen erwtenspul, banaan
B: 45 min wandelen
D: zelfgemaakte erwtensoep (erwten, knolselderij, prei) met vegarookworst
T: peer

Vandaag:
O: havermout, sojamelk, banaan, rozijnen
T: mandarijn
L: 4 boterhammen erwtenspul
B: 45 min wandelen
T: mandarijn
D: stamppot rode kool en appel, vegarookworst
En daarna ga ik misschien naar survival of vroeg slapen, ik heb morgen een tentamen dus ik wil genoeg slapen en genoeg geleerd hebben.
pi_166386263
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 07:50 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ah ja m&m's...ik snap je ..sommige dingen is een mens gewoon niet tegen bestand!
Met een doel voor ogen is het makkelijker nee zeggen merk ik.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166394706
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 09:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Met een doel voor ogen is het makkelijker nee zeggen merk ik.
Ja dat is natuurlijk helemaal waar :)
pi_166394789
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 18:00 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Ja dat is natuurlijk helemaal waar :)
Wat ik raar vind is zodra je zegt dat je aan het lijnen bent of dat je wilt afvallen, dat je een soort target wordt voor opmerkingen of grappen. Dat er dan opeens koekjes worden meegenomen en moet je niet zo flauw doen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166394819
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 18:04 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wat ik raar vind is zodra je zegt dat je aan het lijnen bent of dat je wilt afvallen, dat je een soort target wordt voor opmerkingen of grappen. Dat er dan opeens koekjes worden meegenomen en moet je niet zo flauw doen.
Krabbenmand.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_166401755
quote:
2s.gif Op donderdag 3 november 2016 18:05 schreef sigme het volgende:

[..]

Krabbenmand.
Die snap ik niet.

-gegoogled, ik had nog nooit van de uitdrukking gehoord.
Misgunnen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166410918
Vermoeiend dat soort mensen idd.
Iemand die ik ken gaat iedere keer als ik haar zie weer vertellen dat ze al een hele tijd niet meer heeft hardgelopen en dat haar conditie zo achteruit is gegaan, omdat ik met plezier drie keer per week ren. Waarom ze het nodig vindt om iedere keer allerlei verhalen te houden tegen me over dat ze echt niet toe komt aan lopen... Alsof ik haar daartoe dwing omdat ik wel sport ofzo.

Lijstje vandaag:
O: havermout, sojamelk, peer, rozijnen
T: o ja, een paar kruidnootjes (5 denk ik)
T: dubbele boterham erwtensmeersel
S: uur poweryoga
L: snert
T: mandarijn
B: 20 min wandelen
D: bij ouders, veel groenten iig
T: misschien een koekje
pi_166411339
Hebben jullie iets van een app voor wat simpele oefeningen thuis?

Zo ja welke?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Vis een optie? vrijdag 4 november 2016 @ 19:46:47 #284
70532 loveli
N
pi_166419471
Ik heb de app "women workout". Ooit geïnstalleerd omdat de oefeningen me nuttig leken, niet heel vaak gedaan.

Na krabbenmand en opmerkingen van 3 mensen afgelopen week ben ik redelijk gemotiveerd om op korte termijn vaker te sporten. Zus vond (terecht) dat ik wat minder strakke kleding zou moeten dragen, omdat het minder vergevingsgezind is. Nichtje constateerde "muffintop" (door eerdergenoemde kledingkeuze). Een compliment van een onbekende toen kledingkeuze minder rolladegevoelig was hielp het laatste zetje over de drempel: mijn basis is goed genoeg om de lat hoger te leggen..

Doel: spekrandjes weg en met kerst 3 tot 4 kilo minder zorgen dat een satijnen jurk glad valt. De lat mag van lui haalbaar naar actief haalbaar. Als kerst lukt, ga ik kijken of ik in de zomer het lichaam van 20 jaar geleden kan benaderen. Zit qua gewicht niet al te veel verschil in, wel in de locatie van m'n vet.

Absolutie voor halloween moet ik nog verdienen.

Tip van zus: gewoon elke dag naar de sportschool gaan en pas weggaan na 2 uur. Op een gegeven moment zal ik vast wel naar een loopband kijken.

Posten om mezelf onder druk te zetten ftw.
crap in = crap out
  zaterdag 5 november 2016 @ 08:39:48 #285
248821 Rauw.
op je bord.
pi_166427602
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 18:04 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wat ik raar vind is zodra je zegt dat je aan het lijnen bent of dat je wilt afvallen, dat je een soort target wordt voor opmerkingen of grappen. Dat er dan opeens koekjes worden meegenomen en moet je niet zo flauw doen.
Meen je? Dat heb ik nooit zo ervaren?
Mensen in mijn omgeving sloegen mij juist automatisch over met traktaties en dergelijke.

Wat ik op mijn beurt juist best jammer vond, omdat ik vind dat ik dat zelf moet uitmaken of ik een traktatie neem of niet.

Sterker nog, mensen waarvan ik het niet verwachtte kwamen een dag voor hun traktatie bij mij om te vragen wat ik wel "mocht" hebben, waarop mijn antwoord meestal was dat ik alles wel mag hebben maar niet neem omdat ik een doel heb.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zaterdag 5 november 2016 @ 08:41:44 #286
248821 Rauw.
op je bord.
pi_166427618
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2016 19:46 schreef loveli het volgende:
Ik heb de app "women workout". Ooit geïnstalleerd omdat de oefeningen me nuttig leken, niet heel vaak gedaan.

Na krabbenmand en opmerkingen van 3 mensen afgelopen week ben ik redelijk gemotiveerd om op korte termijn vaker te sporten. Zus vond (terecht) dat ik wat minder strakke kleding zou moeten dragen, omdat het minder vergevingsgezind is. Nichtje constateerde "muffintop" (door eerdergenoemde kledingkeuze). Een compliment van een onbekende toen kledingkeuze minder rolladegevoelig was hielp het laatste zetje over de drempel: mijn basis is goed genoeg om de lat hoger te leggen..

Doel: spekrandjes weg en met kerst 3 tot 4 kilo minder zorgen dat een satijnen jurk glad valt. De lat mag van lui haalbaar naar actief haalbaar. Als kerst lukt, ga ik kijken of ik in de zomer het lichaam van 20 jaar geleden kan benaderen. Zit qua gewicht niet al te veel verschil in, wel in de locatie van m'n vet.

Absolutie voor halloween moet ik nog verdienen.

Tip van zus: gewoon elke dag naar de sportschool gaan en pas weggaan na 2 uur. Op een gegeven moment zal ik vast wel naar een loopband kijken.

Posten om mezelf onder druk te zetten ftw.
0.5kg per week, prima te doen, succes _O_

Mbt sporten misschien iets zoeken wat je daadwerkelijk leuk vind? ;)
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_166427686
Mijn doel is om met kerst ongeveer klaar te zijn met shakes. Ook met shakes val je niet heel snel af merk ik.

Gister wel wijn gedronken ( als in een fles ) daar betaal ik de rest van de week ongeveer de prijs voor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166427695
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 november 2016 08:39 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Meen je? Dat heb ik nooit zo ervaren?
Mensen in mijn omgeving sloegen mij juist automatisch over met traktaties en dergelijke.

Wat ik op mijn beurt juist best jammer vond, omdat ik vind dat ik dat zelf moet uitmaken of ik een traktatie neem of niet.

Sterker nog, mensen waarvan ik het niet verwachtte kwamen een dag voor hun traktatie bij mij om te vragen wat ik wel "mocht" hebben, waarop mijn antwoord meestal was dat ik alles wel mag hebben maar niet neem omdat ik een doel heb.
Jij bent een vent, nietwaar?
De krabbenmand is een wijvending (waarbij de wijven m/v kunnen zijn als je begrijpt wat ik bedoel).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_166427991
Gister kwam de discussie op bmi, waarin werd gesteld dat je moet richten op 20, want alles daarboven is gewoon te dik.

Toen had ik zoiets van. Ok dan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 5 november 2016 @ 12:25:40 #290
248821 Rauw.
op je bord.
pi_166429825
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 08:52 schreef sigme het volgende:

[..]

Jij bent een vent, nietwaar?
De krabbenmand is een wijvending (waarbij de wijven m/v kunnen zijn als je begrijpt wat ik bedoel).
Oh, dat is mij verder onbekend.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zaterdag 5 november 2016 @ 12:53:27 #291
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_166430158
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 09:35 schreef Ticootje het volgende:
Gister kwam de discussie op bmi, waarin werd gesteld dat je moet richten op 20, want alles daarboven is gewoon te dik.

Toen had ik zoiets van. Ok dan.
Hahaha. Allemaal smal gebouwd zeker?
Ik ben het mooist met een bmi van 21 (vind ik zelf) of 22 (vindt de buitenwereld). 20 was ook best mooi vond ik, maar ik was wel erg 'breekbaar'. Een ander ziet er weer uit als een zacht knuffelbeestje met een bmi van 20, dus het zegt zo weinig.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zaterdag 5 november 2016 @ 13:27:05 #292
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_166430563
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:53 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Hahaha. Allemaal smal gebouwd zeker?
Ik ben het mooist met een bmi van 21 (vind ik zelf) of 22 (vindt de buitenwereld). 20 was ook best mooi vond ik, maar ik was wel erg 'breekbaar'. Een ander ziet er weer uit als een zacht knuffelbeestje met een bmi van 20, dus het zegt zo weinig.
BMI zegt echt helemaal geen drol. Neem dan je vetpercentage als normering.
pi_166430860
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:53 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Hahaha. Allemaal smal gebouwd zeker?
Ik ben het mooist met een bmi van 21 (vind ik zelf) of 22 (vindt de buitenwereld). 20 was ook best mooi vond ik, maar ik was wel erg 'breekbaar'. Een ander ziet er weer uit als een zacht knuffelbeestje met een bmi van 20, dus het zegt zo weinig.
De persoon zelf heeft zeker zeker geen bmi van 20 :D, maar houdt dus van hele slanke smalle meisjes. Maar om dan maar te stellen dat iedereen zich maar moet richten op een bmi van 20.

Anyway, ik zit nu onder de 22, ik ga tot net onder de 21, maar dan vind ik het ook wel gewoon genoeg.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166495808
ik zit nu op bmi 20.2, maar alles erboven te dik is echt enorme bullshit _O-
pi_166496019
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 10:55 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ik zit nu op bmi 20.2, maar alles erboven te dik is echt enorme bullshit _O-
Nou ik gaf ook een :') gezicht. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Vis een optie? dinsdag 8 november 2016 @ 12:18:13 #296
70532 loveli
N
pi_166497158
Voor mij klopt het wel, nu 21, met kleren aan prima, maar net te veel vet op verkeerde plekken. Bij 20 is mijn lijf op z'n best. Athletisch gebouwd, niet curvy.
crap in = crap out
pi_166497210
ja dat kan, maar dat wilt niet zeggen dat alles daarboven te dik is.
pi_166497506
Om een BMI van 20 te bereiken zou ik nog ruim 5 kilo moeten wegwerken :o.
Dan ben ik vast broodmager.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_166500613
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 12:18 schreef loveli het volgende:
Voor mij klopt het wel, nu 21, met kleren aan prima, maar net te veel vet op verkeerde plekken. Bij 20 is mijn lijf op z'n best. Athletisch gebouwd, niet curvy.
Ben jij zo lang??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 8 november 2016 @ 14:46:29 #300
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_166500682
Loveli heeft net zo'n raar gecurved lichaam als ik... Alle kilo's waar het heen moeten gaan (armen, benen, kont) die gaan prompt alleen naar je buik
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 8 november 2016 @ 14:46:49 #301
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_166500690
Onee, jij had helemaal geen buik :o
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')