Walgelijke daad weerquote:Priester en twee gijzelnemers gedood in kerk Noord-Frankrijk
In de Franse stad Saint-Étienne-du-Rouvray hebben met messen bewapende gijzelnemers dinsdagochtend een priester gedood. De daders werden vervolgens gedood door speciale eenheden.
Dat melden diverse media en persbureaus. De dood van de gijzelnemers is bevestigd door het ministerie van Binnenlandse Zaken. De gijzeling zou veertig minuten geduurd hebben.
De gijzeling vond plaats in een kerk in Saint-Étienne-du-Rouvray, een gemeente in Noord-Normandië. Twee mannen gijzelden volgens France 3 een priester, twee nonnen en kerkgangers.
De Franse politie bevestigt dat één persoon is gedood met een mes. Het gaat om de 86-jarige priester Jacques Hamel. Franse media stellen dat de keel van de priester is doorgesneden. Een andere gegijzelde, volgens politiebronnen een non, zou vechten voor haar leven.
President François Hollande is bij de kerk waar de gijzeling plaatsvond en zegt op een persconferentie dat de daders naar eigen zeggen van Islamitische Staat (IS) waren.
De president zegt dat Frankrijk de strijd tegen IS met alle mogelijke middelen moet blijven voeren en dat de dreiging hoog blijft. Hij noemde de aanslag in de kerk ''een schandelijke terreuraanslag''.
De Franse premier Manuel Valls heeft zijn afschuw over deze "barbaarse aanval op een kerk" uitgesproken. Ook de paus heeft de gijzeling veroordeeld.
De aanklager belast met terreurzaken leidt het strafrechtelijk onderzoek naar de gijzeling.
Saint-Étienne-du-Rouvray ligt in het arrondissement Rouen, ongeveer 130 kilometer ten noordwesten van Parijs. Het motief voor de gijzeling is nog onduidelijk.
quote:Two men shot dead after killing priest in church at Saint-Étienne-du-Rouvray, near Rouen, Normandy, and ‘filming themselves preaching in Arabic’
[...]
A witness to the attack has described how the two men forced the 86-year-old priest, Father Jacques Hamel, to his knees, slit his throat and filmed themselves appearing to preach in Arabic at the altar.
The nun, named as Sister Danielle, was among five hostages who were taken when the men armed with knives reportedly entered the church of Saint-Étienne-du-Rouvray, near Rouen, at 9.43am local time on Tuesday during morning prayers.
“Everyone was shouting ‘stop, stop you don’t know what you’re doing’. They forced him to his knees and obviously he wanted to defend himself and that’s when the drama began,” Sister Danielle said, adding that she had fled the church while the terrorists cut Hamel’s throat.
[..]
Sister Danielle said the two men filmed their attack. “They didn’t see me leave,” she told the French channel BFMTV. “They were busy with their knives. They were filming themselves preaching in Arabic in front of the altar. It was a horror. Jacques was an extraordinary priest. He was a great man, Father Jacques.”
The two hostage-takers were shot dead by police as they came out of the church. One person has been detained in the investigation into the attack, the Paris prosecutor’s office said, without giving any further details.
Dat lijkt mij in een rechtsstaat als de onze, sws een goed uitgangspunt.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 18:13 schreef ToT het volgende:
[..]Echt, volgens mij accepteer je alleen een bekentenis van de dader zelf he? Hij had nota bene inderdaad zelf gezegd dat hij het wilde doen! En nu zou hij een kerk om ANDERE redenen hebben betreden?!?
Geen idee waarom & hoe die afgemaakte priester in de situatie is gekomen en ik weet ook niet hoe de daders zich daar waarom hebben (aan)gemeld.quote:Ja die 86-jarige ouwe kerel had het allemaal aan zichzelf te danken. Had hij zich maar nederig opgesteld tegen die veroordeelde IS-strijder.
Nope, er blijkt imho dus geen doelenlijst, anders dan dat die dader twee maanden geleden dat bij het verlaten van de moskee heeft gezegd dat hij de of een kerk wil aanvallen.....quote:En waarom in die plats? Vanwege die enkelband, neem ik aan. En misschien omdat die kerk al op een bestaande doelenlijst stond.
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 18:51 schreef capuchon_jongen het volgende:
We moeten vechten tegen IS net zoals wij 70 jaar geleden gedaan hebben tegen de SS.
Mehh, denk ik niet. Deze twee mannen hebben waarschijnlijk amper iets met de organisatie zelf te maken, behalve via internet dan. Als het einde echt nadert, dan zullen ze daar in Frankrijk weinig van die sfeer mee krijgen. Dènk ik.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 18:49 schreef beantherio het volgende:
Ik snap wel dat mensen geschokt zijn (ben ik ook) maar ik interpreteer dit soort acties in de eerste plaats als de stuiptrekkingen van een organisatie die het einde voelt komen. IS gaat eraan en dit veranderd daar niets aan.
Nou, IS gaat er dus wel aan, maar om dan te stellen dat dit soort uitwassen dan ook ineens ophouden, ik betwijfel het.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 18:54 schreef Physsic het volgende:
[..]
Mehh, denk ik niet. Deze twee mannen hebben waarschijnlijk amper iets met de organisatie zelf te maken, behalve via internet dan. Als het einde echt nadert, dan zullen ze daar in Frankrijk weinig van die sfeer mee krijgen. Dènk ik.
Tja als alle landen slappe laffe linkse leiders blijven houden , dan niet neequote:Op dinsdag 26 juli 2016 18:55 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
En jij denkt dat wij wat in te brengen hebben tegen IS over 10 jaar?
Leef jij onder een grot of wat? De coalitie bombardeert ISIS naar de tyfus en dat al langer dan een jaar non-stop. We zijn in oorlog met ISIS en we hebben ISIS al bijna verslagen, ze hebben nog maar 2 grote steden in handen die binnenkort aangevallen worden door grondtroepen. Net zoals iemand al eerder zei: dit zijn stuiptrekkingen van een organisatie dat op vallen staat. We moeten niet vergeten dat we elkaar (ISIS en westen) elkaar de oorlog hebben verklaard, dan kun je ook aanvallen op onze eigen grondgebied verwachten.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 18:51 schreef capuchon_jongen het volgende:
Weer een klap voor de Franse bevolking. Wanneer zal het volk eens in opstand komen! Wanneer zullen wij strijden tegen IS.
We moeten vechten tegen IS net zoals wij 70 jaar geleden gedaan hebben tegen de SS.
veronderstellingen ?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 18:51 schreef Vallon het volgende:
Zelf hoop ik oprecht dat 100% duidelijk wordt dat er bewijzen zijn. Daarmee kan je dan verder en idd maatregelen nemen.
Wat tot op heden plaatsvindt zijn veronderstellingen en het is een slechte zaak wanneer men op grond van vermoedens schuldigen gaat aanwijzen.
Daar heb je gelijk in. Maar de gekkies die denken dat ze iets hebben met IS voelen ook dat hun clubje het onderspit aan het delven is en denken blijkbaar ook zoiets van "we moeten ons nog eens een keer laten zien".quote:Op dinsdag 26 juli 2016 18:54 schreef Physsic het volgende:
[..]
Mehh, denk ik niet. Deze twee mannen hebben waarschijnlijk amper iets met de organisatie zelf te maken, behalve via internet dan. Als het einde echt nadert, dan zullen ze daar in Frankrijk weinig van die sfeer mee krijgen. Dènk ik.
Want over 10 jaar patrouilleren ze in de hoofdstad ofzo?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 18:55 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
En jij denkt dat wij wat in te brengen hebben tegen IS over 10 jaar?
Ze zijn al sterk op hun retour.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:04 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
IS zal wel een keer verslagen worden, en dan duikt de volgende groepering weer op.
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Kan iemand me vertellen of Hollande nu weer reageerde met meer bombardementen in Syrië, of kunnen we eindelijk verwachten dat ze in eigen land wat effectiever aan de slag gaan?
Wat ziekenhuisjes bombarderen dus en wat er in zijn eigen land gebeurt negeren.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 18:19 schreef MMXMMX het volgende:
President François Hollande zegt dat Islamitische Staat Frankrijk de oorlog heeft verklaard en dat de Fransen alle middelen zullen gebruiken om de terroristische organisatie te bestrijden.
Zucht. Dat was 10 minuten voor mijn post..... en heb ik nu gelezen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 18:56 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
veronderstellingen ?
bewijzen genoeg - getuigen zelfs
dit postte Damian5700 net - lees je dat niet ofzo ?
A witness to the attack has described how the two men forced the 86-year-old priest, Father Jacques Hamel, to his knees, slit his throat and filmed themselves appearing to preach in Arabic at the altar.
The nun, named as Sister Danielle, was among five hostages who were taken when the men armed with knives reportedly entered the church of Saint-Étienne-du-Rouvray, near Rouen, at 9.43am local time on Tuesday during morning prayers.
“Everyone was shouting ‘stop, stop you don’t know what you’re doing’. They forced him to his knees and obviously he wanted to defend himself and that’s when the drama began,” Sister Danielle said, adding that she had fled the church while the terrorists cut Hamel’s throat.
[..]
Sister Danielle said the two men filmed their attack. “They didn’t see me leave,” she told the French channel BFMTV. “They were busy with their knives. They were filming themselves preaching in Arabic in front of the altar. It was a horror. Jacques was an extraordinary priest. He was a great man, Father Jacques.”
The two hostage-takers were shot dead by police as they came out of the church. One person has been detained in the investigation into the attack, the Paris prosecutor’s office said, without giving any further details.
Je speelt teveel games.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:07 schreef Vallon het volgende:
Een mes is geen reden iemand die daar mee zwaait uit te schakelen door hem te doden. een been -of armschot of voor mijn part een stungranaat, volstaat
Als we toch die tour opgaan, laten we alle niet-blanken en alle moslim volkeren bombarderen met atoombommen zodat wij in het westen veilig kunnen leven.quote:
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zucht. Dat was 10 minuten voor mijn post..... en heb ik nu gelezen.
En ik lees daarbij ook dat de politie beide daders dus bij het naar buiten komen door politie zijn neergeschoten (om te doden). Dat is is niet per ongeluk wanneer een aanhoudingsteam dat doet.Een mes is geen reden iemand die daar mee zwaait uit te schakelen door hem te doden. een been -of armschot of voor mijn part een stungranaat, volstaat
Stel jij daar dan geen vraagtekens bij ?
Dan zul je een seance moeten houden bij een spiritueel medium, want die lul is nu wormenvoer. Ik begrijp dat je gewoon van the best case scenario voor hem uit blijft gaan, ook al is hij een veroordeelde IS-terrorist die samen met iemand anders, bewapend met messen via de achterzijde de kerk binnengedrongen is, de priester op de knieën heeft gedwongen en hem vervolgens de strot doorgesneden heeft?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 18:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat lijkt mij in een rechtsstaat als de onze, sws een goed uitgangspunt.
Die doelenlijst was op zak van een gearresteerde terrorist, wat je humble opinion ook moge zijn. Daarnaast WEET je dus dat hij een kerk wilde aanvallen, maar ga je nog steeds van zijn onschuld uit in dit geval? Echt te erg voor woorden! Door dit soort ontkenningsgedrag krijg je alleen maar nog meer wrijvingen tussen westerlingen en moslims.quote:Nope, er blijkt imho dus geen doelenlijst, anders dan dat die dader twee maanden geleden dat bij het verlaten van de moskee heeft gezegd dat hij de of een kerk wil aanvallen.....
Dat maakt het aanslagsverhaal wat simpeler omdat er dan geen plan is gemaakt plaatsgevonden tegen dit kerkje, laat staan de priester.
Iets zegt me dat als je de strot van een weerloze 86-jaar oude man doorsnijdt na zijn kerk binnengedrongen te zijn en hem op de knieën te hebben gedwongen, dat de schuldvraag wel HEEL erg duidelijk is!quote:Het geval van de enkelband is al behandeld, de drager mocht zich vrij bewegen tussen 08:30-12:30.
Zelf hoop ik oprecht dat 100% duidelijk wordt dat er bewijzen zijn. Daarmee kan je dan verder en idd maatregelen nemen.
Wat tot op heden plaatsvindt zijn veronderstellingen en het is een slechte zaak wanneer men op grond van vermoedens schuldigen gaat aanwijzen.
Nee, want je weet maar nooit of ze ook andere wapens bij zich hebben of een bomgordel om hebben.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
En ik lees daarbij ook dat de politie beide daders dus bij het naar buiten komen door politie zijn neergeschoten (om te doden). Dat is is niet per ongeluk wanneer een aanhoudingsteam dat doet.Een mes is geen reden iemand die daar mee zwaait uit te schakelen door hem te doden. een been -of armschot of voor mijn part een stungranaat, volstaat
Hij had iemand de keel doorgesneden en iemand anders lag daar op de grond dood te bloeden terwijl er ook nog mensen waren die ook doodgestoken zouden kunnen worden. Ik neem aan dat net als met die gorilla in de dierentuin met dat jochie in z'n armen ze zo min mogelijk risico wilden lopen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
Als ze hun prioriteiten op orde hebben, leggen ze een dergelijke terrorist direct en voor goed het zwijgen op.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dit ja!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:15 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
De enige oplossing is dit soort mensen doodschieten lijkt me.
Anders moet je ze levenslang in de gevangenis houden, wat alleen maar kost.
Je kan ze nooit meer vrijlaten want anders gaan ze weer hetzelfde doen.
De non Danielle was ontsnapt en die had de politie al verteld wat er gebeurd was .quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:17 schreef StaceySinger het volgende:
Je stelt dat ze schoten om te doden maar dat is helemaal niet zeker
IS kun je niet verslaan. Zelfs als ze verliezen wanen ze zich winnaar (want martelaarsdood). Ik denk dat het het beste is als je 2 parallelle werelden laat bestaan waar beiden niet in elkaars wereld interfereren (soortement van bamboe).quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:04 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
IS zal wel een keer verslagen worden, en dan duikt de volgende groepering weer op.
Hmzzz, alhoewel ik het ermee eens ben dat je verder weinig kan met dit soort mensen, ze niet meer los kan laten, vind ik wel dat we de gang van een proces moeten proberen te eerbiedigen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:15 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
De enige oplossing is dit soort mensen doodschieten lijkt me.
Anders moet je ze levenslang in de gevangenis houden, wat alleen maar kost.
Je kan ze nooit meer vrijlaten want anders gaan ze weer hetzelfde doen.
In dat geval zou ik zeggen: TBS opleggen wat eindeloos verlengd kan worden zolang ze dus nog een gevaar vormen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Hmzzz, alhoewel ik het ermee eens ben dat je verder weinig kan met dit soort mensen, ze niet meer los kan laten, vind ik wel dat we de gang van een proces moeten proberen te eerbiedigen.
Als het kan is gevangennemen en een rechtszaak het beste. Maar in dit geval begrijp ik erg goed dat de politie geschoten heeft, het was een zeer gevaarlijke situatie.
Nee, ik weet vrij aardig hoe het werkt. Ik heb groot respect voor de professionaliteit van aanhoudingsteams. Die worden niet bang dat iemand - op afstand - met een mes zwaait.quote:
Ik denk dat de tijd voorbij is om iedereen gelijk te behandelen en processen te eerbiedigen. Dit soort beesten moeten behandeld worden zoals ze anderen ook behandelen. Dat is het enige wat ze snappen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Hmzzz, alhoewel ik het ermee eens ben dat je verder weinig kan met dit soort mensen, ze niet meer los kan laten, vind ik wel dat we de gang van een proces moeten proberen te eerbiedigen.
Als het kan is gevangennemen en een rechtszaak het beste. Maar in dit geval begrijp ik erg goed dat de politie geschoten heeft, het was een zeer gevaarlijke situatie.
Je kan ook de volledige bevolking doodschieten natuurlijk. Wij als Europeanen hebben toch recht op de olie daar.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
IS kun je niet verslaan. Zelfs als ze verliezen wanen ze zich winnaar (want martelaarsdood). Ik denk dat het het beste is als je 2 parallelle werelden laat bestaan waar beiden niet in elkaars wereld interfereren (soortement van bamboe).
Maar eigenlijk geloof ik niet zo in IS.²
Ja, ik vind dat soort games ook leuk.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee, ik weet vrij aardig hoe het werkt.
Het scheelt wel veel geld.quote:Wanneer het AT team daartoe opdracht (cq. rules-of-engagements) had (shoot to kill), is dat mij ook duidelijk en verklaard dan mijn vraag van nu. Wat een dergelijke terechtstelling dan voor zin heeft,
Ah nu is de terrorist die 1 persoon vermoord heeft, 1 persoon levensgevaarlijk heeft verwond en waarschijnlijk de anderen ook wilde doden maar liefst TERECHT GESTELD door hem dood te schieten?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee, ik weet vrij aardig hoe het werkt. Ik heb groot respect voor de professionaliteit van aanhoudingsteams. Die worden niet bang dat iemand - op afstand - met een mes zwaait.
Ze hadden bijvoorbeeld ook de hond er op af kunnen sturen of ze met een auto platrijden etc.etc..
Een dader met pistool, laat staan AK47 etc is wat anders omdat je daarmee op afstand kunt doden en mogelijk andere slachtoffers vallen.
Wanneer het AT team daartoe opdracht (cq. rules-of-engagements) had (shoot to kill), is dat mij ook duidelijk en verklaard dan mijn vraag van nu. Wat een dergelijke terechtstelling dan voor zin heeft, is weer een vervolgvraag waar we geen echt antwoord op zullen weten te vinden.
Je kan beter een dader aanhouden, voor mijn part tot moes laan, dan gelijk doodschieten. Je kan dan (eventuele) netwerken beter in beeld brengen.
Die vind ik ook wel weer mooi, moet ik bekennen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:24 schreef Eufonie het volgende:
Wij als Europeanen hebben toch recht op de olie daar.
Het lastige is dat je niet weet wie de beesten zijn. Je kunt niet iemand preventief oppakken voor louter (radicale) gedachtes, voor zover je die al kunt doorzien.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:24 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Ik denk dat de tijd voorbij is om iedereen gelijk te behandelen en processen te eerbiedigen. Dit soort beesten moeten behandeld worden zoals ze anderen ook behandelen. Dat is het enige wat ze snappen.
ga jij nou eens even weg man. jij snapt er werkelijk niets van.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het lastige is dat je niet weet wie de beesten zijn. Je kunt niet iemand preventief oppakken voor louter (radicale) gedachtes, voor zover je die al kunt doorzien.
Wat we we weten is wie de beesten zijn die huishouden in het Midden-Oosten. Dat zijn o.a. de Amerikanen die steeds weer drogredenen in de media gooien voor hun graaiwerkzaamheden en verdeel en heers politiek.²
²
Je wilt dit toch voor zijn? Als je zo iemand vermoord is het kalf allang en breed verdronken. Het leven van de priester en van anderen is mij lief. Dus ik spreek eigenlijk over het voorportaal der voorkomen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:28 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Het is bijzonder simpel om te weten wie de beesten zijn als je als politieagent hoort dat er net een priester door 2 alluh akhbar mongolen is vermoord.
Stuiptrekkingen.. geloof je het zelf. Eerst ging het om een groepje mannen in de grotten van Afghanistan, maar sinds die oorlog plegen de jihadisten tegenwoordig aanslagen op 5 verschillende continenten, maar jij hebt het over stuiptrekkingen!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 18:49 schreef beantherio het volgende:
Ik snap wel dat mensen geschokt zijn (ben ik ook) maar ik interpreteer dit soort acties in de eerste plaats als de stuiptrekkingen van een organisatie die het einde voelt komen. IS gaat eraan en dit veranderd daar niets aan.
Misschien dat het filmpje nog opduikt.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:26 schreef StaceySinger het volgende:
A nun, who identified herself as Sister Danielle, said she was in the church at the time.
"They forced Fr Hamel to his knees. He wanted to defend himself, and that's when the tragedy happened," she told French media.
"They recorded themselves. They did a sort of sermon around the altar, in Arabic. It's a horror".
She said she managed to flee as they were preparing to kill him.
http://www.bbc.com/news/world-europe-36892785
lekker ontopic ditquote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het lastige is dat je niet weet wie de beesten zijn. Je kunt niet iemand preventief oppakken voor louter (radicale) gedachtes, voor zover je die al kunt doorzien.
Wat we wel weten is wie de beesten zijn die huishouden in het Midden-Oosten. Dat zijn o.a. de Amerikanen die steeds weer drogredenen in de media gooien voor hun graaiwerkzaamheden en verdeel en heers politiek.
Als we dat nou staken zal het hier ook rustiger gaan. Ben ik van overtuigd. Ja.²
Als mensen dit soort daden hebben gepleegd, moeten ze eigenlijk doodgeschoten worden, dat zei ik.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je wilt dit toch voor zijn? Als je zo iemand vermoord is het kalf allang en breed verdronken. Het leven van de priester en van anderen is mij lief. Dus ik spreek eigenlijk over het voorportaal der voorkomen.²
Is hun enige doel terreur?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:31 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Stuiptrekkingen.. geloof je het zelf. Eerst ging het om een groepje mannen in de grotten van Afghanistan, maar sinds die oorlog plegen de jihadisten tegenwoordig aanslagen op 5 verschillende continenten, maar jij hebt het over stuiptrekkingen!
IS functioneert het beste ondergronds, zonder de lasten te dragen van een eigen staat runnen. Je doet hen een plezier door hun staat op te doeken, want dan kunnen ze teruggaan naar hun kerntaak en waar ze goed in zijn, decentrale terreurcellen opzetten die onafhankelijk van elkaar opereren en grootschalige aanslagen plegen. Je hebt de ene terreurcel nog niet opgerold of de andere pleegt alweer een aanslag!
Dit slappe gedoe van Francois Hollande is niet de oplossing. Of je gaat all-in, of je stopt helemaal met je halfhartige militaire campagne die de vijand niet uitschakelt waardoor ze in staat zijn om aanslagen te plegen op je eigen grondgebied.
Degene die de priester vermoord heeft, had zijn ellenlange gevangenisstraf van een paar maandjes voor terrorisme er al op zitten en ging nu elke ochtend op proefverlof onder elektronisch toezicht voor een paar uurtjes. Ja in die paar maandjes zou hij uiteraard al wel gederadicalliseerd moeten zijn!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:40 schreef Peachbird het volgende:
Ik vind het wel grappig dat het altijd types waren die BEKEND STAAN BIJ INTELLIGENCE SERVICES als gevaarlijke moslimterroristen.
En maar laten lopen die lui..
De intelligent services willen ze oppakken, uitzetten, verhoren etc. maar dat mag niet van de politiek.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:40 schreef Peachbird het volgende:
Ik vind het wel grappig dat het altijd types waren die BEKEND STAAN BIJ INTELLIGENCE SERVICES als gevaarlijke moslimterroristen.
In ieder geval 1 van hen kwam juist net vrij. Geen idee waar jij het over hebt?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:42 schreef Nintex het volgende:
[..]
De intelligent services willen ze oppakken, uitzetten, verhoren etc. maar dat mag niet van de politiek.
De veiligheidsdiensten schreeuwen al maanden moord en brand dat de ISIS strijders over de grens komen met de vluchtelingen mee. Dat ze niet genoeg mensen hebben om het werk te doen en sommige agenten willen de Franse prutspresident niet eens meer een hand geven.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:42 schreef ToT het volgende:
[..]
In ieder geval 1 van hen kwam juist net vrij. Geen idee waar jij het over hebt?
Dan klopt het altijd.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want niet weg neemt dat de suggestie gewekt is, bij meer dan 1 persoon zelfs.
Agree to disagree. Ik ben van mening dat je aan zo'n iemand meer hebt als ie nog leeft.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:31 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Als mensen dit soort daden hebben gepleegd, moeten ze eigenlijk doodgeschoten worden, dat zei ik.
Nog meer bommen gooien, zal vast helpen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:44 schreef clumsy_clown het volgende:
Straks persco Hollande, kijken welke grote taal hij nu weer uit gaat slaan.
Ah op die manier, in het algemeen dus. Ja dan begrijp ik het idd!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:44 schreef Nintex het volgende:
[..]
De veiligheidsdiensten schreeuwen al maanden moord en brand dat de ISIS strijders over de grens komen met de vluchtelingen mee. Dat ze niet genoeg mensen hebben om het werk te doen en sommige agenten willen de Franse prutspresident niet eens meer een hand geven.
Dit is het directe gevolg van een onrealistisch migratie/integratie beleid.
Dat wel, die priester had nog een levensverwachting van 5.5 jaar, de twee daders waarschijnlijk meer dan 100. Vrij domme ruil...quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:39 schreef Nintex het volgende:
Wat een zinloze daad, een 86 jarige priester.
Wij zijn in oorlog met IS , Ik ga zo naar mijn 10k kapperquote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:44 schreef clumsy_clown het volgende:
Waarom anders de hoop uit spreken dat het filmpje misschien nog wel komt?quote:
Vast niet in het zelfde kader als de toespraken van die jongedeerne in jouw UI!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:44 schreef clumsy_clown het volgende:
Die smiliey toont volgens jouw hoop?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waarom anders de hoop uit spreken dat het filmpje misschien nog wel komt?
Neem aan dat hij eindelijk en per direct aftreedt?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:44 schreef clumsy_clown het volgende:
De hoop?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik ben niet de enige die dat eruit opmaakte.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hey, jij zegt:quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Die smiliey toont volgens jouw hoop?
Serieus jongens
Niet ik.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Misschien dat het filmpje nog opduikt.
Hollande? Daar kom je niet meer vanaf tot de volgende verkiezingen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:46 schreef HeIsMagicYouKnow het volgende:
[..]
Neem aan dat hij eindelijk en per direct aftreedt?
Zo zwart wit is het natuurlijk ook niet. De opstandelingen in b.v. Libië en Syrië wilden/willen ook graag financiële en militaire steun van de Westerse landen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat we wel weten is wie de beesten zijn die huishouden in het Midden-Oosten. Dat zijn o.a. de Amerikanen die steeds weer drogredenen in de media gooien voor hun graaiwerkzaamheden en verdeel en heers politiek.
Als we dat nou staken zal het hier ook rustiger gaan. Ben ik van overtuigd. Ja.²
Die priester was hun ticket naar het paradijs. Daarom hebben ze hem gedood.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat wel, die priester had nog een levensverwachting van 5.5 jaar, de twee daders waarschijnlijk meer dan 100. Vrij domme ruil...
Hoezo, we weten onderhand wel genoeg. Islam is de oorzaak en heeft geen plaats in onze westerse cultuur.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Agree to disagree. Ik ben van mening dat je aan zo'n iemand meer hebt als ie nog leeft.²
Zucht. Ik verwacht van getrainde politiediensten dat ze welbewust, weloverwogen hun besluiten nemen en niet vanuit emotie welke dan ook zullen reageren.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:26 schreef ToT het volgende:
[..]
Ah nu is de terrorist die 1 persoon vermoord heeft, 1 persoon levensgevaarlijk heeft verwond en waarschijnlijk de anderen ook wilde doden maar liefst TERECHT GESTELD door hem dood te schieten?
Ja let's face it; die arme terroristen zijn hier uiteraard de enige ware slachtoffers van het verhaal he.
Het is jammer dat ze nooit meer zullen weten dat het allemaal onzin is.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:50 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Die priester was hun ticket naar het paradijs. Daarom hebben ze hem gedood.
Dit ja, maar het was ook voor IS, dus misschien ook weer een daad om Frankrijk te laten stoppen zich met hen te bemoeien.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:50 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Die priester was hun ticket naar het paradijs. Daarom hebben ze hem gedood.
Je hebt een onrealistisch beeld van de politie.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zucht. Ik verwacht van getrainde politiediensten dat ze welbewust, weloverwogen hun besluiten nemen en niet vanuit emotie welke dan ook zullen reageren.
Waar ? Ga ik natuurlijk kijken.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:44 schreef clumsy_clown het volgende:
Dit ja!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je hebt een onrealistisch beeld van de politie.
Waar heb je dan op gehoopt?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:54 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Wat moeten we hier nu tegen doen....ik heb echt heel lang het beste gehoopt maar die hoop is wel weg...
Ze willen dus echt persé een oorlog hier uitvechten ofzo...
man man wat een zooi
Klopt idd, een combinatie van paradijs (persoonlijk gewin los van IS) en hun makkers die achterblijven op aarde een gunst doen (IS).quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Dit ja, maar het was ook voor IS, dus misschien ook weer een daad om Frankrijk te laten stoppen zich met hen te bemoeien.
Op zich wel sympathiek, maar helaas ook zeer naïef.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:56 schreef Working_Class_Hero het volgende:
[..]
Ik weet het niet... verstand
Verdomd goede vraag. Ik vrees dat we, door onze eigen politieke correctheid en wetten en '40 - '45 syndroom deze strijd gewoon echt nooit kunnen winnen. Alleen een aanpak zoals dat van Erdogan zou misschien nog werken: grote groepen oppakken waarvan je verdenkt dat ze banden met terrorisme hebben en dan rustig kijken of er bewijzen zijn of ze misschien toch onschuldig zijn. Walgelijk, maar ik zie weinig andere mogelijkheden.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:54 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Wat moeten we hier nu tegen doen....ik heb echt heel lang het beste gehoopt maar die hoop is wel weg...
Ze willen dus echt persé een oorlog hier uitvechten ofzo...
man man wat een zooi
een terechtstelling ?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zucht. Ik verwacht van getrainde politiediensten dat ze welbewust, weloverwogen hun besluiten nemen en niet vanuit emotie welke dan ook zullen reageren.
De politie heeft het mandaat geweld te mogen gebruiken wat verantwoordelijkheid vraagt en meebrengt.
En ja, met wat ik nu weet. Wanneer BRI (swat) de kerk hadden omsingeld en de naar buiten komende daders vervolgens neerschieten, noem ik dat een terechtstelling.
Het is niet aan de BRI om op grond wat zich heeft afgepeeld in de kerk, het recht in eigen hand te nemen. Wanneer dat is gedaan op grond van de noodtoestand, is de franse regering daarvoor verantwoordelijk.
Wanneer BRI legitiem handelde, dienen de fransen zich voor te bereiden op verder escalerend geweld want het is dan idd een soort van oorlog (op eigen bodem). Eerst schieten en dan vragen.
Wat we juist proberen te vermijden.
Daarbij vergeet de kleine Napoleon Hollande met z'n timmerfransjes gedrag, dat je nooit en te nimmer een ideologische oorlog met wapens kunt winnen. Zorg ervoor dat je eigen samenleving betere kansen geeft.
Dat gaat uit van het beginsel dat als wij hun met rust laten, wij ook met rust gelaten worden.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:57 schreef Working_Class_Hero het volgende:
[..]
nee maar het logisch vinden dat wij ons inzetten om die barbarij van die mogolen te laten stoppen is natuurlijk volkomen debiel....
Ik zie hem al, op France2 & TF1, nationwide.... hij koppelt alles gelijk samen..... ik snap hem ineens.quote:
En dit is dus ook echt waarom er zo veel weerstand tegen moslims is; weinig bereidheid om terroristische daden te veroordelen en continu de daders maar verdedigen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:58 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
een terechtstelling ?
oh je probeert er een soort draai aan te geven ?
de politie is schuldig ?
Vermoedelijke wanabe Syriëganger bedoel je. Is niet verder dan Turkije geraakt, en ik las ergens dat ie nog niet veroordeeld is, heeft enkel in voorarrest gezeten.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:40 schreef Peachbird het volgende:
Nou, het is denk ik voornamelijk de slachtoffer rol die ze aannemen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:01 schreef ToT het volgende:
[..]
En dit is dus ook echt waarom er zo veel weerstand tegen moslims is; weinig bereidheid om terroristische daden te veroordelen en continu de daders maar verdedigen.
(Bij een aantal moslims, maar degenen met de grootste mond vallen het meeste op natuurlijk.)
Ik snap dat het wel zo over kon komen ja.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:01 schreef Working_Class_Hero het volgende:
[..]
ik ben gewoon in de war en las jouw post ja...
Moslims zijn ook slachtoffer? Niet alleen in het midden oosten maar ook hier omdat wat zij geloven totaal gekaapt wordt.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:02 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Nou, het is denk ik voornamelijk de slachtoffer rol die ze aannemen.
Ook dat, absoluut!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:02 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Nou, het is denk ik voornamelijk de slachtoffer rol die ze aannemen.
Dat, maar ook hun gebrek aan maatschappelijke inbreng is tekenend. Vrijwel geen moslim doet aan vrijwilligerswerk, bij ouderavonden zie je ze niet, vaak werkloos, etcetera. Ze zijn opvallend onbereisd, ooit een Marokkaan zien backpacken in Thailand? Ze leven echt totaal in hun eigen wereldje. Het mag allemaal in een vrij land als Nederland, maar het is wel tegen het schrijnende aan.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:01 schreef ToT het volgende:
[..]
En dit is dus ook echt waarom er zo veel weerstand tegen moslims is; weinig bereidheid om terroristische daden te veroordelen en continu de daders maar verdedigen.
(Bij een aantal moslims, maar degenen met de grootste mond vallen het meeste op natuurlijk.)
In een discussie over moslimterroristen? Ik zou haast wegrennen voor ik shoarma word!quote:
Dan ken je er echt te weinig.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:04 schreef Homey het volgende:
[..]
Dat, maar ook hun gebrek aan maatschappelijke inbreng is tekenend. Vrijwel geen moslim doet aan vrijwilligerswerk, bij ouderavonden zie je ze niet, vaak werkloos, etcetera. Ze zijn opvallend onbereisd, ooit een Marokkaan zien backpacken in Thailand? Ze leven echt totaal in hun eigen wereldje. Het mag allemaal in een vrij land als Nederland, maar het is wel tegen het schrijnende aan.
Dat backpacken zal wel ruimte in zitten, die andere dingen staan natuurlijk gewoon vast.quote:
Hij was veroordeeld en zat in de laatste fase van zijn huisarrest om te voorkomen dat hij weer de benen zou nemen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Vermoedelijke wanabe Syriëganger bedoel je. Is niet verder dan Turkije geraakt, en ik las ergens dat ie nog niet veroordeeld is, heeft enkel in voorarrest gezeten.
Alsof niet moslims heel snel vrijwilligerswerk gaan doen in een moskee?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:09 schreef Homey het volgende:
[..]
Als moslims aan vrijwilligerswerk doen, is het alleen ten gunste van andere moslims; een zeer discriminerende manier van handelen.
Het is de bittere waarheid. Al zou ik nu naar Frankrijk rijden, tol betalen en bloemetjes aan de nabestaanden geven. Ik ben me er ter degen van bewust dat ik het nooit goed genoeg kan doen. Dus houd ik mijn rug recht. Ruggengraten van papier maché laat ik aan anderen over.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:09 schreef PXY225 het volgende:
[..]
IS breekt met één aanslag af wat jij met 10 jaar bruggen bouwen opbouwt. Daar kun je niet tegen opboksen.
Ja kan je wel jij bak zeggen maar het wordt door jullie wel gebruikt om een groep als slecht weg te zetten. Dat is toch hypocriet of niet?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik lees artikel na artikel na artikel waar een hoop van deze punten bevestigd worden.
En ook over het aanvoeren van de foute lijstjes hoeven we het niet te hebben.
[..]
Jij bak.
Kijk uit met generaliseren en dat "jouw" visie bepaald wat waardevol en goed is.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:04 schreef Homey het volgende:
[..]
Dat, maar ook hun gebrek aan maatschappelijke inbreng is tekenend. Vrijwel geen moslim doet aan vrijwilligerswerk, bij ouderavonden zie je ze niet, vaak werkloos, etcetera. Ze zijn opvallend onbereisd, ooit een Marokkaan zien backpacken in Thailand? Ze leven echt totaal in hun eigen wereldje. Het mag allemaal in een vrij land als Nederland, maar het is wel tegen het schrijnende aan.
Het is niet nodig omdat ik met integratie de samenleving genoeg geef en niet tot last ben. Mij vragen om per se stamppot te eten en te schuifelen op de dansschool is een brug ver.quote:
Iets constateren en daar een conclusie aan verbinden zijn 2 verschillende dingen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja kan je wel jij bak zeggen maar het wordt door jullie wel gebruikt om een groep als slecht weg te zetten. Dat is toch hypocriet of niet?
Het is hypocriet als je het zelf ook niet doet en de ander daar op aankijkt.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Iets constateren en daar een conclusie aan verbinden zijn 2 verschillende dingen.
Nee dus, ze zijn zeer onbereisd en dus wereldvreemd en ze sluiten qua vrijwilligerswerk 95% van de bevolking uit. Lijkt mij discriminatie. 0 interesse in de wereld om hen heen, en daardoor wordt er een radicaal zwart-wit beeld van de wereld geschapen in die gemeenschap. Moslims vs niet-moslim.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Alsof niet moslims heel snel vrijwilligerswerk gaan doen in een moskee?
Dit is het gevaar wat er loert door dit soort aanslagen. Dat een groep wordt weg gezet als slecht vanwege dit soort onzin.
Ze backpacken wel en ze doen wel vrijwilligerswerk.
nee je moet stelling nemen tegen deze waanzin, gek... wat je gelooft of draagt boeit me geen zak, maar je moet trots zijn dat je de vrijheid hebt om dat te doen. Dat je in een land leeft die jou die vrijheid gunt.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is de bittere waarheid. Al zou ik nu naar Frankrijk rijden, tol betalen en bloemetjes aan de nabestaanden geven. Ik ben me er ter degen van bewust dat ik het nooit goed genoeg kan doen. Dus houd ik mijn rug recht. Ruggengraten van papier maché laat ik aan anderen over.²
Nogmaals dan ken je er te weinig. En dat is geen jij-bak.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:14 schreef Homey het volgende:
[..]
Nee dus, ze zijn zeer onbereisd en dus wereldvreemd en ze sluiten qua vrijwilligerswerk 95% van de bevolking uit. Lijkt mij discriminatie. 0 interesse in de wereld om hen heen, en daardoor wordt er een radicaal zwart-wit beeld van de wereld geschapen in die gemeenschap. Moslims vs niet-moslim.
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het is hypocriet als je het zelf ook niet doet en de ander daar op aankijkt.
En dit is wat er gaat gebeuren. Een groep gaat weg worden gezet en dan wordt het probleem nog veel groter.
http://www.binnenlandsbes(...)illiger.971387.lynkxquote:Allochtonen verrichten weinig vrijwilligerswerk. Hoe kan hun betrokkenheid bij de school en de sportclub worden gestimuleerd? ‘Je moet ze niet alleen vragen shirtjes te wassen, maar ook als bestuurslid.’
Burgemeesters klagen dat geen enkele allochtoon zich meldt voor de vrijwillige brandweer. De bloedbank in Amsterdam constateert dat er nauwelijks islamitische donoren zijn, terwijl moslims wel bloed ontvangen. Zwarte scholen kampen met een gebrek aan betrokken ouders en voetbalverenigingen proberen vaak tevergeefs om Turkse en Marokkaanse ouders als ‘rij-ouder’ te strikken. De bereidheid onder niet-westerse allochtonen om zich vrijwillig in te zetten voor de Nederlandse samenleving, lijkt zorgwekkend laag.
Onder de noemer ‘NL DOET’ probeert het Oranje Fonds op 18 en 19 maart het vrijwilligerswerk onder de aandacht te brengen. Vorig jaar waren er 150 duizend deelnemers, dit jaar verwacht de organisatie het dubbele aantal mensen die één dag lang de handen uit de mouwen steken voor een goed doel. Ook dit keer zullen weer veel kippen- en konijnenhokken worden opgeknapt op kinderboerderijen, pleinen opgezomerd en demente ouderen extra verwend. Hoewel bij het Oranje Fonds steeds meer allochtone vrijwilligers zich aanmelden, zijn het toch nog voornamelijk autochtone vrijwilligers.
Uit verschillende onderzoeken van onder meer het Sociaal en Cultureel Planbureau en het Verwey-Jonker Instituut blijkt dat niet-westerse allochtonen, met name Turken en Marokkanen, veel minder vaak vrijwilligerswerk doen dan autochtonen (zie ook graphic pagina 34). Als ze wel vrijwilliger zijn, is dat meestal voor een organisatie uit de eigen etnische kring, zoals de moskee. Twee factoren lijken daarbij een grote rol te spelen: sociaal-economische achterstanden en verschillen in cultuur en traditie.
Laat dat maar over aan de subsidie-moslims, die krijgen tenminste geld voor hun PR-werk. Jij hebt wel wat beters te doen en bent niet verantwoordelijk. Ik zie ook geen autochtonen protesteren tegen het feit dat Nederland bommen gooit op Irak, Syrië, Mali, Afghanistan, Israël onvoorwaardelijk steunt etc.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is de bittere waarheid. Al zou ik nu naar Frankrijk rijden, tol betalen en bloemetjes aan de nabestaanden geven. Ik ben me er ter degen van bewust dat ik het nooit goed genoeg kan doen. Dus houd ik mijn rug recht. Ruggengraten van papier maché laat ik aan anderen over.²
Het kan altijd beter ja. Sowieso kan vrijwilligerswerk beter maar wat Homey zegt is gewoon te kort door de bocht.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
http://www.binnenlandsbes(...)illiger.971387.lynkx
Franse bronnen zeggen iets anders:quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hij was veroordeeld en zat in de laatste fase van zijn huisarrest om te voorkomen dat hij weer de benen zou nemen.
http://www.20minutes.fr/s(...)ristes-egorge-pretrequote:Refoulé par la Turquie lors de sa tentative de passage en Syrie après avoir transité par la Suisse, il aurait été incarcéré quelques mois en détention provisoire à partir de mai 2015 avant d’être libéré en mars 2016 et placé sous bracelet électronique, a appris 20 Minutes auprès d’une source proche de l’enquête.
Qua vrijwilligerswerk heeft Homey het dus spot-on, als we het artikel moeten geloven.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:16 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het kan altijd beter ja. Sowieso kan vrijwilligerswerk beter maar wat Homey zegt is gewoon te kort door de bocht.
Ik heb de duizenden reacties gelezen op FB pagina's van DENK en marokko.nl. De haat en agressie spat er van af. Leek net een neo-nazi forum. Die mensen wonen gewoon in Nederland. Bizar toch? Zo gehersenspoeld door de Islam, zo gevuld met haat. Ergens wel triest dat dat het geval is bij jonge mensen. Ik ben geen fan van Donald Trump maar 1 uitspraak vond ik wel treffend -> "there is tremendous hatred in Islam".quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nogmaals dan ken je er te weinig. En dat is geen jij-bak.
Ja. Nja volgens mij wil jij gewoon blijven denken wat je denkt.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:18 schreef Homey het volgende:
[..]
Ik heb de duizenden reacties gelezen op FB pagina's van DENK en marokko.nl. De haat en agressie spat er van af. Leek net een neo-nazi forum. Die mensen wonen gewoon in Nederland. Bizar toch? Zo gehersenspoeld door de Islam, zo gevuld met haat. Ergens wel triest dat dat het geval is bij jonge mensen. Ik ben geen fan van Donald Trump maar 1 uitspraak vond ik wel treffend -> "there is tremendous hatred in Islam".
Die haat is inderdaad wel vaker erg duidelijk terug te zien, daar ben ik het wel mee eens.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja. Nja volgens mij wil jij gewoon blijven denken wat je denkt.
Een veroordeeld IS-terrorist? Waarom liep die rond?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 18:27 schreef ToT het volgende:
De link van Oversight nog even voor de duidelijkheid: http://www.telegraaf.nl/t(...)rs_riepen_IS___.html
2 gijzelnemers, waarvan 1 veroordeelde IS-terrorist die onder elektronisch toezicht stond, zijn bewapend met messen de kerk via de achterzijde binnengedrongen terwijl ze "Daesh" riepen, hebben de priester laten knielen en na een gevecht die daar op volgde hebben ze hem de keel doorgesneden en een 2e persoon zwaar verwond. Tijdens deze daden werd Allahu akhbar geroepen. 1 van beiden had een baard en religieuze kleding.
Deze kerk stond ook op een lijstje van een eerder gevangen IS-terrorist als doelwit.
Nee man, daar ben ik echt niet mee bezig. Ik leef gewoon en ben de samenleving bewust en onbewust tot nut. Soms neem ik een haring de andere keer een turkse pizza. Het is leven en laten leven. Elkaar zaken opleggen vanuit beider groepen werkt echt niet.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:14 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Verdedig je de vrijheid van het zijn wie je bent?
.
Ja volgens mij hebben we daar 1 nieuwsbericht van gezien toch? En dat is ook walgelijk maar zelf groepen wegzetten omdat ze niet de zelfde vakantielanden kiezen als de autochtoon is echt te dom.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:20 schreef ToT het volgende:
[..]
Die haat is inderdaad wel vaker erg duidelijk terug te zien, daar ben ik het wel mee eens.
Een autochtone leraar bijvoorbeeld die zich afvraagt wat hij met een klas vol moslimjongeren moet die een terroristische aanslag uitzinnig zitten te bejubelen.
Dat werd in een eerder stadium gezegd. Nu blijkt dat hij slechts maandenlang in bewaring is gesteld omdat hij naar Syrië wilde gaan om daar mensen te vermoorden. Tegen zijn vrijlating onder elektronisch toezicht toezicht is protest ingediend omdat het zeer duidelijk was wat deze meneer van plan was, maar hij is dus toch los gelaten.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:22 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Een veroordeeld IS-terrorist? Waarom liep die rond?
Dat dit slechts 1 voorbeeldje is, betekent niet dat er verder geen intense haat onder een deel van de moslims heerst tegenover andersdenkenden.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja volgens mij hebben we daar 1 nieuwsbericht van gezien toch? En dat is ook walgelijk maar zelf groepen wegzetten omdat ze niet de zelfde vakantielanden kiezen als de autochtoon is echt te dom.
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:25 schreef Hooters het volgende:
Toch wel mooi dat die IS-idioten meteen kapot worden geschoten
En dan moet jezelf mee doen? niet meer nadenken en de nuance verliezen of wat?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat dit slechts 1 voorbeeldje is, betekent niet dat er verder geen intense haat onder een deel van de moslims heerst tegenover andersdenkenden.
Als je op beestenlevel uit bent op wraak wellicht. Als je antwoorden wilt kun je ze beter in leven houden.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:25 schreef Hooters het volgende:
Toch wel mooi dat die IS-idioten meteen kapot worden geschoten
Antwoorden op wat?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als je op beestenlevel uit bent op wraak wellicht. Als je antwoorden wilt kun je ze beter in leven houden.²
Je had verwacht dat hij nog wel uit de dood zou herrijzen?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:28 schreef Yasmin23 het volgende:
Ontopic dus. Het slachtoffer is nog steeds dood.
Die priester geloofde in ene Jezus kuchquote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:29 schreef HeIsMagicYouKnow het volgende:
[..]
Je had verwacht dat hij nog wel uit de dood zou herrijzen?
Lees de duizenden haat reacties op de FB pagina's van DENK en consorten. Het zijn er echt duizenden. Geen nuance te ontdekken. Wie gaat die haat aankaarten? Het is die haat wat onheil voortbrengt. Als maar 1% van die posters een aanslag gaat plegen, hebben we een groot probleem.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En dan moet jezelf mee doen? niet meer nadenken en de nuance verliezen of wat?
Nee maar we moeten ontopic. En er is niet zoveel nieuws bekend nu.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:29 schreef HeIsMagicYouKnow het volgende:
[..]
Je had verwacht dat hij nog wel uit de dood zou herrijzen?
Jij weet blijkbaar alles al? Ik heb nog zoveel vragen. Nu blijft het gissen met die neppe zeemansgraven.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:28 schreef Hooters het volgende:
[..]
Antwoorden op wat?
Denk je dat ze een zinnig antwoord hebben op de vraag waarom ze een oude priester hebben vermoord?
Ja ik las dit ook. http://news.sky.com/story(...)ive-updates-10512947quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:26 schreef StaceySinger het volgende:
A nun, who identified herself as Sister Danielle, said she was in the church at the time.
"They forced Fr Hamel to his knees. He wanted to defend himself, and that's when the tragedy happened," she told French media.
"They recorded themselves. They did a sort of sermon around the altar, in Arabic. It's a horror".
She said she managed to flee as they were preparing to kill him.
http://www.bbc.com/news/world-europe-36892785
Ik geef het alleen maar aan.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En dan moet jezelf mee doen? niet meer nadenken en de nuance verliezen of wat?
Dan krijg je in mijn optiek een amalgaam van persoonlijke wanhoop met een flinke vleug religieus extremisme.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij weet blijkbaar alles al? Ik heb nog zoveel vragen. Nu blijft het gissen met die neppe zeemansgraven.
George Costanza²
Dat sluit ik zeker niet uit. Maar ook dat zijn antwoorden.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan krijg je in mijn optiek een amalgaam van persoonlijke wanhoop met een flinke vleug religieus extremisme.
tja een soort preek ?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja ik las dit ook. http://news.sky.com/story(...)ive-updates-10512947
Wat zou dat voor ceremonie zijn, dan?
Duidelijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat sluit ik zeker niet uit. Maar ook dat zijn antwoorden.²
De opgenomen Arabische preek zal vast ook wel inzicht geven. Het roepen van "Daesh" is ook wel een hint.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:28 schreef Hooters het volgende:
[..]
Antwoorden op wat?
Denk je dat ze een zinnig antwoord hebben op de vraag waarom ze een oude priester hebben vermoord?
quote:Adel Kermiche is being investigated as one of the ISIS terrorists in the murder and possible beheading of an elderly French priest who was made to kneel after being attacked during Mass. According to The Sun and French news channel 24, the terrorist killed the priest during a four-hour period of unsupervised release that he was allowed following a previous terrorist conviction. The Sun cited French TV news channel I-Tele for its information.
Possible beheading, zouden de eerste berichten dan toch waar kunnen zijn, en zijn ze daarna genuanceerd?quote:
Riepen ze nou Daesh of L'État islamique? Heeft de Franse media L'État islamique niet gewoon veranderd naar Daesh?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Het roepen van "Daesh" is ook wel een hint.
Ik denk dat het onderhand gewoontjes aan het worden is. Zeker na deze week zo onderhand!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:37 schreef havanagila het volgende:
Waar zijn de protesten en de massale verontwaardiging. Blijft buiten internet toch angstvallig stil.
quote:
Ik ben ook benieuwd wat dat dan voor preek zal zijn.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:34 schreef ToT het volgende:
[..]
De opgenomen Arabische preek zal vast ook wel inzicht geven. Het roepen van "Daesh" is ook wel een hint.
Ze riepen Daesh.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:37 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Riepen ze nou Daesh of L'État islamique? Heeft de Franse media L'État islamique niet gewoon veranderd naar Daesh?
Zal ter ere van de Maangod/Satan zijn, Allah dus.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja ik las dit ook. http://news.sky.com/story(...)ive-updates-10512947
Wat zou dat voor ceremonie zijn, dan?
Ja wat zij denken dat Allah is. Of God.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:38 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Zal ter ere van de Maangod/Satan zijn, Allah dus.
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:37 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Riepen ze nou Daesh of L'État islamique? Heeft de Franse media L'État islamique niet gewoon veranderd naar Daesh?
Meer media hebben dit bericht.quote:Toen de twee mannen de kerk buiten kwamen om 10.45 uur zouden ze 'Allah is groot' hebben geroepen. Ze werden daarbij meteen doodgeschoten door de speciale politie-eenheid BRI (Brigade de recherche et d'intervention).
In welke richting? Daesh is een term die door tegenstanders van IS gebruikt wordt om met ze te spotten hè.quote:
Ah, ze deden het omdat ze anti-IS waren. Logisch.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:41 schreef deadprez het volgende:
[..]
In welke richting? Daesh is een term die door tegenstanders van IS gebruikt wordt om met ze te spotten hè.
Maar toen ze naar binnen gingen, schenen ze Daesh geroepen te hebben.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:40 schreef damian5700 het volgende:
[..]
[..]
Meer media hebben dit bericht.
Nee, maar dat ze Daesh roepen is evenmin logischquote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ah, ze deden het omdat ze anti-IS waren. Logisch.
Ja dat wordt hier wel vaker gezegd, maar is het ECHT wel een spotterm?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:41 schreef deadprez het volgende:
[..]
In welke richting? Daesh is een term die door tegenstanders van IS gebruikt wordt om met ze te spotten hè.
http://news.sky.com/story(...)ive-updates-10512947quote:In a televised address, Mr Hollande said his government was 'absolutely determined' to defeat terrorism.
Jaquote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja dat wordt hier wel vaker gezegd, maar is het ECHT wel een spotterm?
Door naar de kapper te gaan . Hele zwakke nietszeggende presidentquote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:43 schreef PXY225 het volgende:
[..]
http://news.sky.com/story(...)ive-updates-10512947
Hij gaat het terrorisme verslaan. Hoe gaat hij een tactiek verslaan?
Je was 1 seconde eerderquote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:45 schreef tesssssssss het volgende:
Daesh http://www.volkskrant.nl/(...)ats-van-is~a4187782/
Het is origineel een afkorting van ISIS in het Arabisch:quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja dat wordt hier wel vaker gezegd, maar is het ECHT wel een spotterm?
Adel Kermiche -- 5 Fast Facts You Need to Knowquote:
De europeaan ten voeten uit.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:37 schreef havanagila het volgende:
Waar zijn de protesten en de massale verontwaardiging. Blijft buiten internet toch angstvallig stil.
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lijkt erop:
http://www.volkskrant.nl/(...)ats-van-is~a4187782/
Wel een belediging dus, duidelijk!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:45 schreef tesssssssss het volgende:
Daesh http://www.volkskrant.nl/(...)ats-van-is~a4187782/
Ook thx!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:46 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Het is origineel een afkorting van ISIS in het Arabisch:
د = dauwla = staat
ا = islamiah = islamitische
ع = Irak = van Irak
ش = shaam = De levant
داعش = Da3esh = Islamitische staat van Irak en de Levant.
Waar zeg ik dat het anders is.....quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:16 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Franse bronnen zeggen iets anders:
[..]
http://www.20minutes.fr/s(...)ristes-egorge-pretre
vertaling: teruggestuurd door Turkije, in voorarrest gezeten vanaf mei 2015, vrijgekomen maart 2016, met enkelband
Taaltechnisch gezien staat er dat hij idd niet veroordeeld is geweest, het openbaar ministerie was tegen z'n vrijlating uit voorlopige hechtenis. De rechter heeft hem op grond van jurisprudentie vrijlaten. Dat is weer voer is voor nieuwe discussies in La France.quote:Bron: 20min
Selon nos informations, le parquet s’était opposé à sa libération sous bracelet mais n’avait pas été suivi par le juge des libertés et de la détention, compétent en la matière.
Klopt, europeanen maken hun woede niet in de straten bekend, maar bij de stembus.quote:
Tenzij het om de portemonnee gaat.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Klopt, europeanen maken hun woede niet in de straten bekend, maar bij de stembus.
quote:
Heeft er iemand een Franse bron die zegt dat hij reeds veroordeeld was? Of heeft geen enkele Engelstalige krant mensen in dienst die fatsoenlijk Frans kunnen? Al de franstalige bronnen die ik lees zeggen enkel dat ie in voorarrest zat, alle engelstalige zeggen dat ie veroordeeld was..quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:47 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Adel Kermiche 5 Fast Facts You Need to Know
http://heavy.com/news/201(...)rial-ankle-bracelet/
In beschuldiging gesteld wegens betrokkenheid bij een terroristische organisatie, in voorlopige hechtenis gezeten, dan vrijgelaten met enkelband.quote:L'un d'entre eux aurait été formellement identifié ce mardi soir comme étant Adel Kermiche, rapporte Francetvinfo.fr Le jeune homme de 19 ans était déjà connu des services antiterroristes. Il aurait tenté à deux reprises de rejoindre la Syrie en 2015. Mis en examen pour association de malfaiteurs en lien avec une entreprise terroriste, puis placé en détention provisoire, il avait ensuite été libéré et portait depuis un bracelet électronique.
Ik zou ook niet weten wat ik op mijn spandoek zou moeten schrijven.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:49 schreef Hooters het volgende:
[..]
Zal een demonstratie indruk maken op dit soort idiote moslims?
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Klopt, europeanen maken hun woede niet in de straten bekend, maar bij de stembus.
twitter:MailOnline twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 20:09:57Policeman cordons off area around the body of one of the #Normandy ISIS knifemen https://t.co/sBhnjYkg7a https://t.co/HfZK2bB5Wv reageer retweet
Mwah, lichte aanpassing aan de wet zodat ze voor dit soort gasten voortaan de sleutel permanent wegpleuren ipv een enkelband geven moet er toch wel inzitten.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:51 schreef ToT het volgende:
Maar Hollande heeft nu dus weer zoiets van "Verdulleme, we slikken het niet langer!", zoals de vorige keren?
Dat laatste lijkt idd te kloppen, ja. Berichten die vaak tijdens / direct na een gebeurtenis vrij komen, zijn lang niet altijd even accuraat, ook al komen ze uit doorgaans betrouwbare bronnen. Miscommunicatie is makkelijk gebeurd als je snel een nieuwtje wil publiceren, en soms is het ook voor extra sensatie.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:51 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
Heeft er iemand een Franse bron die zegt dat hij reeds veroordeeld was? Of heeft geen enkele Engelstalige krant mensen in dienst die fatsoenlijk Frans kunnen? Al de bronnen die ik lees zeggen enkel dat ie in voorarrest zat.
[..]
In beschuldiging gesteld wegens betrokkenheid bij een terroristische organisatie, in voorlopige hechtenis gezeten, dan vrijgelaten met enkelband.
We zijn in oorlog, we worden geowned, ik heb verder ook geen oplossing en tot slot een hele fijne zomervakantie.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:51 schreef ToT het volgende:
Maar Hollande heeft nu dus weer zoiets van "Verdulleme, we slikken het niet langer!", zoals de vorige keren?
Dan geef je hem ook wel weer erg veel krediet. Buiten Frankrijk doet Hollande er namelijk niet zo toe.quote:
Ow hee, dat is dan wel weer positief!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mwah, lichte aanpassing aan de wet zodat ze voor dit soort gasten voortaan de sleutel permanent wegpleuren ipv een enkelband geven moet er toch wel inzitten.
quote:
Ach alle beetjes helpen. Het zal niet VEEL helpen, maar het is beter dan alleen maar loze woorden.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Denk je? Erg veel gaat dat natuurlijk niet uitmaken.
Ik heb alleen gelezen dat hij aangeklaagd was en dat de voorlopige hechtenis is omgezet naar vrijlating met enkelband waar de openbare aanklagers het niet mee eens waren.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:51 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
Heeft er iemand een Franse bron die zegt dat hij reeds veroordeeld was? Of heeft geen enkele Engelstalige krant mensen in dienst die fatsoenlijk Frans kunnen? Al de franstalige bronnen die ik lees zeggen enkel dat ie in voorarrest zat, alle engelstalige zeggen dat ie veroordeeld was..
[..]
In beschuldiging gesteld wegens betrokkenheid bij een terroristische organisatie, in voorlopige hechtenis gezeten, dan vrijgelaten met enkelband.
Je kunt ideeën niet verbieden.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:58 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Begin met iets simpels, voor mijn part het verbieden van het Salafisme in Europa.
Die kreukel in z'n jas zo onder z'n hand suggereert al zowat een mes!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:00 schreef damian5700 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is schijnbaar die gozer, Adel Kermiche.
Viel mij ook gelijk op...quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Die kreukel in z'n jas zo onder z'n hand suggereert al zowat een mes!
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:51 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
Heeft er iemand een Franse bron die zegt dat hij reeds veroordeeld was? Of heeft geen enkele Engelstalige krant mensen in dienst die fatsoenlijk Frans kunnen? Al de franstalige bronnen die ik lees zeggen enkel dat ie in voorarrest zat, alle engelstalige zeggen dat ie veroordeeld was..
[..]
Hij is dus in mei gearresteerd in Genève en uitgeleverd aan Frankrijk. Twee keer geprobeerd naar Syrië af te reizen. Eerst via München en daarna via Genève.quote:Selon la Tribune de Genève, Adel Kermiche avait été arrêté à Genève en mai 2015, puis extradé vers la France. "A.K. avait tenté par deux fois de rejoindre la Syrie, d'abord via Munich, sans succès, puis via Genève", écrivait le journal suisse sur son site Internet à la mi-journée, préférant user de ses seules initiales.
ja -Lives in Rouen, France - https://www.facebook.com/(...)ce_ref=pb_friends_tlquote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:00 schreef damian5700 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is schijnbaar die gozer, Adel Kermiche.
De politie zal inmiddels ook wel z'n vriendenlijst daar door aan het snuffelen zijn. Toch handig!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:05 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja - https://www.facebook.com/(...)ce_ref=pb_friends_tl
Hoe oud is hij? Ziet er uit als een kind.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:05 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja -Lives in Rouen, France - https://www.facebook.com/(...)ce_ref=pb_friends_tl
Foto's van 5 jaar terug.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoe oud is hij? Ziet er uit als een kind.
Kunnen ze nog meer enkelbanden uitdelenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:07 schreef ToT het volgende:
[..]
De politie zal inmiddels ook wel z'n vriendenlijst daar door aan het snuffelen zijn. Toch handig!
19 jaarquote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Die info klopte ook niet, want het was een polsband!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kunnen ze nog meer enkelbanden uitdelen
Naast IS, gelooft de andere kant ook in martelaarschap.twitter:jackfowler twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 15:14:48No. Salvation is what Christianity is all about. Martrydom is the price some pay. This priest did. Mother T didn't. https://t.co/bi85qMfPOK reageer retweet
hier nietquote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Klopt helemaal, maar dan jezelf opofferen voor je geloof. Niet om te doden voor je geloof.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:10 schreef PXY225 het volgende:
Naast IS, gelooft de andere kant ook in martelaarschap.twitter:jackfowler twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 15:14:48No. Salvation is what Christianity is all about. Martrydom is the price some pay. This priest did. Mother T didn't. https://t.co/bi85qMfPOK reageer retweet
Kan?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee daar idd niet maar dat kan nog een geshopte foto zijn toch?
Iets zegt me dat die foto inderdaad enigszins geretoucheerd is, ja!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee daar idd niet maar dat kan nog een geshopte foto zijn toch?
Wel lichte huidskleur?
Nee bedoel het niet zo :pquote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:12 schreef ToT het volgende:
[..]
Iets zegt me dat die foto inderdaad enigszins geretoucheerd is, ja!![]()
![]()
Maar dit soort nieuws integraal afvoeren, daar kom je anno nu niet meer mee weg. Dat hebben ze in west-europa al te lang gedaan, om een slechtere reden dan dat jij aanvoert.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:12 schreef Perrin het volgende:
Persoonlijke aandacht, zelfs posthuum, is wat die lui willen hè? Geef ze die het liefst zo min mogelijk.
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee bedoel het niet zo :p
Bedoelde dat die het niet eens is :p
Good point!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:12 schreef Perrin het volgende:
Persoonlijke aandacht, zelfs posthuum, is wat die lui willen hè? Geef ze die het liefst zo min mogelijk.
Het nieuws is prima bespreekbaar. Alleen het lievelingseten van de dader niet, wat mij betreft.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dit soort nieuws integraal afvoeren, daar kom je anno nu niet meer mee weg. Dat hebben ze in west-europa al te lang gedaan, om een slechtere reden dan dat jij aanvoert.
Weer een nieuwe versie, of zou ie door Turkije teruggestuurd zijn naar Genève...quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:05 schreef damian5700 het volgende:
[..]
[..]
Hij is dus in mei gearresteerd in Genève en uitgeleverd aan Frankrijk. Twee keer geprobeerd naar Syrië af te reizen. Eerst via München en daarna via Genève.
In Zwitserland opgepakt en een paar dagen in Dollon gezeten en aangeklaagd voor plannen van aanslagen met terroristisch oogmerk. Dat lijkt me een huis van bewaring in afwachting op zijn uitzetting.quote:Selon le titre helvète, ce Français de 19 ans avait été "emprisonné quelques jours à la prison de Champ-Dollon", en Suisse, puis "mis en examen pour association de malfaiteurs en vue de préparer des actes de terrorisme", avant d'être remis aux autorités françaises. Il aurait été emprisonné pendant un an environ dans l'Hexagone, mais serait sorti de prison en mars 2016 et portait un bracelet électronique à domicile... La chaîne iTélé livrait en fin de matinée une information semblable. La chaîne indiquait qu'un "jeune homme avait été refoulé en Turquie en mai 2015 avant d'être renvoyé et écroué en France". Ce dernier était originaire de Saint-Etienne-du-Rouvray selon la télévision. Il avait été libéré le 2 mars 2016 et vivait avec un bracelet électronique avec autorisation de sortie de 8h30 à 12h30. Selon Marianne, le parquet avait fait appel contre cette libération, en vain...
Ja, dat vermoed ik.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:15 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Weer een nieuwe versie, of zou ie door Turkije teruggestuurd zijn naar Genève...
Jamaar dit is deel 4 al..had je dat niet eerder kunnen zeggen?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:12 schreef Perrin het volgende:
Dus toch veroordeeld aangezien hij een jaar gevangen heeft gezeten.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:16 schreef damian5700 het volgende:
[..]
In Zwitserland opgepakt en een paar dagen in Dollon gezeten en aangeklaagd voor plannen van aanslagen met terroristisch oogmerk. Dat lijkt me een huis van bewaring in afwachting op zijn uitzetting.
Een jaar gevangen gezet in Frankrijk en in maart naar huis gestuurd met een enkelband. Hij zat in 2015 al in Turkije maar werd teruggestuurd.
Het Franse openbaar ministerie tekende beroep aan tegen zijn vrijlating, maar tevergeefs.
De kerk stond dus toch op een hitlist.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:16 schreef PXY225 het volgende:
“The building was one of a number of Catholic churches on a terrorist ‘hit list’ found on a suspected ISIS extremist last April.” So we have a church that was on a jihad hit list and a jihad killer who was monitored by police, and still this happened. Why weren’t there guards at the church? Because authorities probably didn’t take the hit list seriously, or are so overwhelmed by the magnitude of the threat that they can’t place guards at every location that is threatened. And that’s what the Islamic State wants: to overwhelm the system with so many jihad attacks like this one that the system cannot keep up, and collapses.
Mensen gaan echt geen "anonieme dader" accepteren. Daarbij is de aap genaamd internet en elke jandoedel heeft een telefoon met camera al lang geleden uit de mauw gekomen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het nieuws is prima bespreekbaar. Alleen het lievelingseten van de dader niet, wat mij betreft.
Neu, anoniem is het andere uiterste. Maar besef je iig dat toekomstige daders worden aangemoedigd door veel aandacht voor de persoon zelf.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mensen gaan echt geen "anonieme dader" accepteren. Daarbij is de aap genaamd internet en elke jandoedel heeft een telefoon met camera al lang geleden uit de mauw gekomen.
Tja en hoewel ik de gedachtegang wel begrijp, zal het niemand aan z'n reet roesten dat een stel lui van FOK! zijn smoelenboekpagina zien. Er zullen talloze mensen die pagina bezoeken, zowel uit afschuw als uit "respect voor deze daad". (Even tussen aanhalingstekens gezet, anders krijg ik het gewoon echt niet uit m'n vingers!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mensen gaan echt geen "anonieme dader" accepteren. Daarbij is de aap genaamd internet en elke jandoedel heeft een telefoon met camera al lang geleden uit de mauw gekomen.
Die zie ik zeer helder, maar ik ben bang dat we onszelf wat dat betreft klem hebben gezet.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:19 schreef Perrin het volgende:
Maar besef je iig dat toekomstige daders worden aangemoedigd door veel aandacht voor de persoon zelf.
Daaraan semi-gerelateerd: hoe lang duurt het voordat politie ergens in europa een volstrekt onschuldig getint persoon neerschieten?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:24 schreef sonnyspek het volgende:
Je zou er bijna, net zoals in Israël, standaard met een zakmes mee gaan lopen.
Is dat tegenwoordig überhaupt nog wel toegestaan?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:24 schreef sonnyspek het volgende:
Je zou er bijna, net zoals in Israël, standaard met een zakmes mee gaan lopen.
Martelaarschap alleen is toch nog geen reden voor een heiligverklaring? Er moeten toch ook nog wonderen in jouw naam gebeuren?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:26 schreef PXY225 het volgende:
His killing has prompted calls for a fast-tracked sainthood for murdered clergyman.
Italian politician Roberto Maroni urged the Pope to make the him ‘St Jacques’.
In an appeal circulated on social media, the president of the Lombard region said: “Father Jacques is a martyr of faith”.
http://www.independent.co(...)-hamel-a7157086.html
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is dat kraagje nou matching met dat jasje links?
Wanstaltig.
Burberryquote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is dat kraagje nou matching met dat jasje links?
Wanstaltig.
Dat zou nog wel voor hem pleiten. Het ziet er sowieso totaal niet uit; dan kan het ook maar beter spotgoedkoop zijn.quote:
- Je weet niet wat er aan vooraf is gegaan. (Serieus!)quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:36 schreef noidey het volgende:
Zo. Wat is het smoesje van vandaag, socialisten?
-Niet elke moslim!
-Dat was geen echte moslim maar een verwarde man!
-De echte slachtoffers hiervan is de moslimbevolking!
Anderen doen het ook maar dan opent niemand een topic.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:36 schreef noidey het volgende:
Zo. Wat is het smoesje van vandaag, socialisten?
-Niet elke moslim!
-Dat was geen echte moslim maar een verwarde man!
-De echte slachtoffers hiervan is de moslimbevolking!
Ene kant van zijn kamertje is voor zijn zusje?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:40 schreef ExTec het volgende:
En why the f*ck zijn de muren roze blauw?
Het is dat ze hem al in de boeien geslagen hebben, ander had de Style Police dat wel gedaan.
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ene kant van zijn kamertje is voor zijn zusje?
Je moet met je kop wel echt diep in het zand zitten om niet te zien dat moslims disproportioneel veel van dit soort fratsen uithalen als je kijkt naar het aantal moslims en het aantal niet moslims in het land. Daarnaast neemt ISIS verantwoordelijkheid voor deze aanslag. Het zijn telkens weer systematische aanvallen, en je wil nog steeds smoesjes gebruiken?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:43 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Anderen doen het ook maar dan opent niemand een topic.
Een gijzeling.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:37 schreef ToT het volgende:
[..]
- Je weet niet wat er aan vooraf is gegaan. (Serieus!)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |