abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 21:54:33 #101
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_164187261
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 21:48 schreef ToT het volgende:

[..]

Nee het feit dat die mensen niet tot de reguliere "echte" moslims behoren, zegt verder niets over hun intenties. Ik denk nog wel steeds dat deze mensen het heus wel goed bedoelden. Dat zij feitelijk absoluut niet relevant zijn doet er niets aan af. :)
Ik praat langs je heen. Deze mensen zitten niet in het "moslimkamp" zoals wel gesuggereerd werd en behoren niet tot de entourage van de daders. Het zijn lotgenoten van de slachtoffers. Dan is het wel logisch en is er op zich geen aanleiding om aan hun goede intenties te twijfelen.
pi_164187382
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 21:54 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ik praat langs je heen. Deze mensen zitten niet in het "moslimkamp" zoals wel gesuggereerd werd en behoren niet tot de entourage van de daders. Het zijn lotgenoten van de slachtoffers. Dan is het wel logisch en is er op zich geen aanleiding om aan hun goede intenties te twijfelen.
Nee precies, maar wat ik bedoelde was dat er dus mensen zijn die WÉL aan hun intenties twijfelden. :)
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 22:06:43 #103
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_164187636
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 21:58 schreef ToT het volgende:

[..]

Nee precies, maar wat ik bedoelde was dat er dus mensen zijn die WÉL aan hun intenties twijfelden. :)
Nee, niet aan de intenties van déze groep.
pi_164252935
Ah, onze eigen toekomstige kerkterrorist.
Iemand waarvan bekend is dat hij het liefst zou afreizen naar Syrië o.i.d. met een enkelband naar huis sturen. Het is te hopen dat hij die gevangenisstraf krijgt opgelegd en in die tijd een beetje bijdraait.

quote:
Tbs geëist tegen jihadganger uit Maastricht

Het Openbaar Ministerie (OM) heeft donderdag bij de rechtbank in Rotterdam tbs met voorwaarden geëist tegen een 27-jarige jihadganger uit Maastricht. Die voorwaarden bestaan onder meer uit het dragen van een enkelband, een behandelverplichting en contactverboden.

Ook wil de officier van justitie dat de verdachte een onvoorwaardelijke celstraf van twee jaar krijgt.

De eis van het OM is een bijstelling van een op 2 juni geformuleerde strafeis, toen drie jaar (waarvan een jaar voorwaardelijk) tegen de Maastrichtenaar werd geëist, echter zonder tbs.

Aanleiding tot een hernieuwde strafeis was een tussenvonnis van de rechtbank. De rechter wenste deskundigen horen over de persoonlijke omstandigheden, psyche, toerekeningsvatbaarheid en het recidivegevaar van de verdachte. Op basis daarvan vordert het OM nu tbs.

De Maastrichtenaar werd op 9 oktober 2015 aangehouden. Dat was een etmaal nadat hij een aanbetaling had gedaan voor een vals paspoort, waarmee hij naar Syrië of Irak wilde vertrekken om zich aan te sluiten bij IS.

De bedoelingen van de verdachte waren volgens de officier van justitie blijkens een citaat van een afgeluisterd gesprek duidelijk: “Ik wil vechten, ik wil moorden, ik wil zijn.''

Volgens de AIVD wilde de verdachte als martelaar sterven. Mocht zijn reis naar IS-gebied niet lukken, dan wilde hij als 'lone wolf' in Nederland iets doen, aldus de inlichtingendienst. De AIVD meldde dat de verdachte zocht naar een automatisch wapen voor zo'n actie. Zijn bedoelingen en plannen waren duidelijk geworden in een undercoveroperatie van de politie.

De Maastrichtenaar was in 2013 al veroordeeld voor een poging zich aan te sluiten bij de gewelddadige jihad.

http://m.telegraaf.nl/art(...)anger-uit-maastricht
pi_164254715
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 22:02 schreef Physsic het volgende:
Ah, onze eigen toekomstige kerkterrorist.
Iemand waarvan bekend is dat hij het liefst zou afreizen naar Syrië o.i.d. met een enkelband naar huis sturen. Het is te hopen dat hij die gevangenisstraf krijgt opgelegd en in die tijd een beetje bijdraait.

[..]

http://m.telegraaf.nl/art(...)anger-uit-maastricht
:X THE FUCK!!!! :X

Ik ging er van uit dat die lone wolfs de komende paar jaar hier nog niet zouden toeslaan, maar da's een illusie die je jezelf dus niet meer moet voorhouden.
pi_164255299
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 23:07 schreef ToT het volgende:

[..]

:X THE FUCK!!!! :X

Ik ging er van uit dat die lone wolfs de komende paar jaar hier nog niet zouden toeslaan, maar da's een illusie die je jezelf dus niet meer moet voorhouden.
Ach, 1,5jaar op de terroristenafdeling zal 'm goed doen.
pi_164255321
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 23:25 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ach, 1,5jaar op de terroristenafdeling zal 'm goed doen.
:Y En daarna gewoon elke ochtend rond laten struinen met een uitgeschakelde enkelband! ^O^
pi_164256123
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 23:26 schreef ToT het volgende:

[..]

:Y En daarna gewoon elke ochtend rond laten struinen met een uitgeschakelde enkelband! ^O^
Met een enkelband kan je jezelf immers niet opblazen.
pi_164256136
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 23:49 schreef Physsic het volgende:

[..]

B-) Jij snapt 'm!
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 09:57:03 #110
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_164263650
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 23:49 schreef Physsic het volgende:

[..]

Je zou zo iemand een enkelband moeten geven die zijn voet eraf blaast bij tampering of als hij uit zijn toegewezen gebiedje komt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_164270209
Nog zoiets

quote:
De Belgische jihadiste Fatima Aberkan, die een gevangenisstraf van vijftien jaar uitzat, is door een vormfout na vier maanden alweer op vrije voeten. Het Hof van Cassatie, de hoogste Belgische rechter, stelde niet op tijd een datum vast voor haar beroepszaak, schrijft La Dernière Heure.

Aberkan kwam vrijdag voorwaardelijk vrij, aldus de Waalse krant. Haar Belgische en haar Marokkaanse paspoort zijn ingenomen. Ze mag niet in de Brusselse deelgemeente Molenbeek komen, mag er 's nachts niet op uit en moet zich regelmatig op het politiebureau melden. Ook moet ze een deradicaliseringscursus volgen en mag ze geen jihadistische websites bezoeken.

De gevangenisstraf die Aberkan, in België bekend als 'De Moeder van de Jihad', in april werd opgelegd was de hoogste ooit voor een Belgische jihadiste. Ze kreeg haar straf onder meer voor het ronselen van Syriëgangers.
_O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')