In dat geval zou ik zeggen: TBS opleggen wat eindeloos verlengd kan worden zolang ze dus nog een gevaar vormen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Hmzzz, alhoewel ik het ermee eens ben dat je verder weinig kan met dit soort mensen, ze niet meer los kan laten, vind ik wel dat we de gang van een proces moeten proberen te eerbiedigen.
Als het kan is gevangennemen en een rechtszaak het beste. Maar in dit geval begrijp ik erg goed dat de politie geschoten heeft, het was een zeer gevaarlijke situatie.
Nee, ik weet vrij aardig hoe het werkt. Ik heb groot respect voor de professionaliteit van aanhoudingsteams. Die worden niet bang dat iemand - op afstand - met een mes zwaait.quote:
Ik denk dat de tijd voorbij is om iedereen gelijk te behandelen en processen te eerbiedigen. Dit soort beesten moeten behandeld worden zoals ze anderen ook behandelen. Dat is het enige wat ze snappen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Hmzzz, alhoewel ik het ermee eens ben dat je verder weinig kan met dit soort mensen, ze niet meer los kan laten, vind ik wel dat we de gang van een proces moeten proberen te eerbiedigen.
Als het kan is gevangennemen en een rechtszaak het beste. Maar in dit geval begrijp ik erg goed dat de politie geschoten heeft, het was een zeer gevaarlijke situatie.
Je kan ook de volledige bevolking doodschieten natuurlijk. Wij als Europeanen hebben toch recht op de olie daar.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
IS kun je niet verslaan. Zelfs als ze verliezen wanen ze zich winnaar (want martelaarsdood). Ik denk dat het het beste is als je 2 parallelle werelden laat bestaan waar beiden niet in elkaars wereld interfereren (soortement van bamboe).
Maar eigenlijk geloof ik niet zo in IS.²
Ja, ik vind dat soort games ook leuk.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee, ik weet vrij aardig hoe het werkt.
Het scheelt wel veel geld.quote:Wanneer het AT team daartoe opdracht (cq. rules-of-engagements) had (shoot to kill), is dat mij ook duidelijk en verklaard dan mijn vraag van nu. Wat een dergelijke terechtstelling dan voor zin heeft,
Ah nu is de terrorist die 1 persoon vermoord heeft, 1 persoon levensgevaarlijk heeft verwond en waarschijnlijk de anderen ook wilde doden maar liefst TERECHT GESTELD door hem dood te schieten?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee, ik weet vrij aardig hoe het werkt. Ik heb groot respect voor de professionaliteit van aanhoudingsteams. Die worden niet bang dat iemand - op afstand - met een mes zwaait.
Ze hadden bijvoorbeeld ook de hond er op af kunnen sturen of ze met een auto platrijden etc.etc..
Een dader met pistool, laat staan AK47 etc is wat anders omdat je daarmee op afstand kunt doden en mogelijk andere slachtoffers vallen.
Wanneer het AT team daartoe opdracht (cq. rules-of-engagements) had (shoot to kill), is dat mij ook duidelijk en verklaard dan mijn vraag van nu. Wat een dergelijke terechtstelling dan voor zin heeft, is weer een vervolgvraag waar we geen echt antwoord op zullen weten te vinden.
Je kan beter een dader aanhouden, voor mijn part tot moes laan, dan gelijk doodschieten. Je kan dan (eventuele) netwerken beter in beeld brengen.
Die vind ik ook wel weer mooi, moet ik bekennen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:24 schreef Eufonie het volgende:
Wij als Europeanen hebben toch recht op de olie daar.
Het lastige is dat je niet weet wie de beesten zijn. Je kunt niet iemand preventief oppakken voor louter (radicale) gedachtes, voor zover je die al kunt doorzien.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:24 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Ik denk dat de tijd voorbij is om iedereen gelijk te behandelen en processen te eerbiedigen. Dit soort beesten moeten behandeld worden zoals ze anderen ook behandelen. Dat is het enige wat ze snappen.
ga jij nou eens even weg man. jij snapt er werkelijk niets van.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het lastige is dat je niet weet wie de beesten zijn. Je kunt niet iemand preventief oppakken voor louter (radicale) gedachtes, voor zover je die al kunt doorzien.
Wat we we weten is wie de beesten zijn die huishouden in het Midden-Oosten. Dat zijn o.a. de Amerikanen die steeds weer drogredenen in de media gooien voor hun graaiwerkzaamheden en verdeel en heers politiek.²
²
Je wilt dit toch voor zijn? Als je zo iemand vermoord is het kalf allang en breed verdronken. Het leven van de priester en van anderen is mij lief. Dus ik spreek eigenlijk over het voorportaal der voorkomen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:28 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Het is bijzonder simpel om te weten wie de beesten zijn als je als politieagent hoort dat er net een priester door 2 alluh akhbar mongolen is vermoord.
Stuiptrekkingen.. geloof je het zelf. Eerst ging het om een groepje mannen in de grotten van Afghanistan, maar sinds die oorlog plegen de jihadisten tegenwoordig aanslagen op 5 verschillende continenten, maar jij hebt het over stuiptrekkingen!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 18:49 schreef beantherio het volgende:
Ik snap wel dat mensen geschokt zijn (ben ik ook) maar ik interpreteer dit soort acties in de eerste plaats als de stuiptrekkingen van een organisatie die het einde voelt komen. IS gaat eraan en dit veranderd daar niets aan.
Misschien dat het filmpje nog opduikt.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:26 schreef StaceySinger het volgende:
A nun, who identified herself as Sister Danielle, said she was in the church at the time.
"They forced Fr Hamel to his knees. He wanted to defend himself, and that's when the tragedy happened," she told French media.
"They recorded themselves. They did a sort of sermon around the altar, in Arabic. It's a horror".
She said she managed to flee as they were preparing to kill him.
http://www.bbc.com/news/world-europe-36892785
lekker ontopic ditquote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het lastige is dat je niet weet wie de beesten zijn. Je kunt niet iemand preventief oppakken voor louter (radicale) gedachtes, voor zover je die al kunt doorzien.
Wat we wel weten is wie de beesten zijn die huishouden in het Midden-Oosten. Dat zijn o.a. de Amerikanen die steeds weer drogredenen in de media gooien voor hun graaiwerkzaamheden en verdeel en heers politiek.
Als we dat nou staken zal het hier ook rustiger gaan. Ben ik van overtuigd. Ja.²
Als mensen dit soort daden hebben gepleegd, moeten ze eigenlijk doodgeschoten worden, dat zei ik.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je wilt dit toch voor zijn? Als je zo iemand vermoord is het kalf allang en breed verdronken. Het leven van de priester en van anderen is mij lief. Dus ik spreek eigenlijk over het voorportaal der voorkomen.²
Is hun enige doel terreur?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:31 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Stuiptrekkingen.. geloof je het zelf. Eerst ging het om een groepje mannen in de grotten van Afghanistan, maar sinds die oorlog plegen de jihadisten tegenwoordig aanslagen op 5 verschillende continenten, maar jij hebt het over stuiptrekkingen!
IS functioneert het beste ondergronds, zonder de lasten te dragen van een eigen staat runnen. Je doet hen een plezier door hun staat op te doeken, want dan kunnen ze teruggaan naar hun kerntaak en waar ze goed in zijn, decentrale terreurcellen opzetten die onafhankelijk van elkaar opereren en grootschalige aanslagen plegen. Je hebt de ene terreurcel nog niet opgerold of de andere pleegt alweer een aanslag!
Dit slappe gedoe van Francois Hollande is niet de oplossing. Of je gaat all-in, of je stopt helemaal met je halfhartige militaire campagne die de vijand niet uitschakelt waardoor ze in staat zijn om aanslagen te plegen op je eigen grondgebied.
Degene die de priester vermoord heeft, had zijn ellenlange gevangenisstraf van een paar maandjes voor terrorisme er al op zitten en ging nu elke ochtend op proefverlof onder elektronisch toezicht voor een paar uurtjes. Ja in die paar maandjes zou hij uiteraard al wel gederadicalliseerd moeten zijn!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:40 schreef Peachbird het volgende:
Ik vind het wel grappig dat het altijd types waren die BEKEND STAAN BIJ INTELLIGENCE SERVICES als gevaarlijke moslimterroristen.
En maar laten lopen die lui..
De intelligent services willen ze oppakken, uitzetten, verhoren etc. maar dat mag niet van de politiek.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:40 schreef Peachbird het volgende:
Ik vind het wel grappig dat het altijd types waren die BEKEND STAAN BIJ INTELLIGENCE SERVICES als gevaarlijke moslimterroristen.
En maar laten lopen die lui..
In ieder geval 1 van hen kwam juist net vrij. Geen idee waar jij het over hebt?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:42 schreef Nintex het volgende:
[..]
De intelligent services willen ze oppakken, uitzetten, verhoren etc. maar dat mag niet van de politiek.
De veiligheidsdiensten schreeuwen al maanden moord en brand dat de ISIS strijders over de grens komen met de vluchtelingen mee. Dat ze niet genoeg mensen hebben om het werk te doen en sommige agenten willen de Franse prutspresident niet eens meer een hand geven.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:42 schreef ToT het volgende:
[..]
In ieder geval 1 van hen kwam juist net vrij. Geen idee waar jij het over hebt?
Dan klopt het altijd.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want niet weg neemt dat de suggestie gewekt is, bij meer dan 1 persoon zelfs.
Agree to disagree. Ik ben van mening dat je aan zo'n iemand meer hebt als ie nog leeft.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:31 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Als mensen dit soort daden hebben gepleegd, moeten ze eigenlijk doodgeschoten worden, dat zei ik.
Nog meer bommen gooien, zal vast helpen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:44 schreef clumsy_clown het volgende:
Straks persco Hollande, kijken welke grote taal hij nu weer uit gaat slaan.
Ah op die manier, in het algemeen dus. Ja dan begrijp ik het idd!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:44 schreef Nintex het volgende:
[..]
De veiligheidsdiensten schreeuwen al maanden moord en brand dat de ISIS strijders over de grens komen met de vluchtelingen mee. Dat ze niet genoeg mensen hebben om het werk te doen en sommige agenten willen de Franse prutspresident niet eens meer een hand geven.
Dit is het directe gevolg van een onrealistisch migratie/integratie beleid.
Dat wel, die priester had nog een levensverwachting van 5.5 jaar, de twee daders waarschijnlijk meer dan 100. Vrij domme ruil...quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:39 schreef Nintex het volgende:
Wat een zinloze daad, een 86 jarige priester.
Wij zijn in oorlog met IS , Ik ga zo naar mijn 10k kapperquote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:44 schreef clumsy_clown het volgende:
Vast niet in het zelfde kader als de toespraken van die jongedeerne in jouw UI!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:44 schreef clumsy_clown het volgende:
Die smiliey toont volgens jouw hoop?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waarom anders de hoop uit spreken dat het filmpje misschien nog wel komt?
Neem aan dat hij eindelijk en per direct aftreedt?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:44 schreef clumsy_clown het volgende:
De hoop?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik ben niet de enige die dat eruit opmaakte.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hey, jij zegt:quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Die smiliey toont volgens jouw hoop?
Serieus jongens
Niet ik.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Misschien dat het filmpje nog opduikt.
Hollande? Daar kom je niet meer vanaf tot de volgende verkiezingen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:46 schreef HeIsMagicYouKnow het volgende:
[..]
Neem aan dat hij eindelijk en per direct aftreedt?
Zo zwart wit is het natuurlijk ook niet. De opstandelingen in b.v. Libië en Syrië wilden/willen ook graag financiële en militaire steun van de Westerse landen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat we wel weten is wie de beesten zijn die huishouden in het Midden-Oosten. Dat zijn o.a. de Amerikanen die steeds weer drogredenen in de media gooien voor hun graaiwerkzaamheden en verdeel en heers politiek.
Als we dat nou staken zal het hier ook rustiger gaan. Ben ik van overtuigd. Ja.²
Die priester was hun ticket naar het paradijs. Daarom hebben ze hem gedood.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat wel, die priester had nog een levensverwachting van 5.5 jaar, de twee daders waarschijnlijk meer dan 100. Vrij domme ruil...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |