abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 juli 2016 @ 20:13:01 #151
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_164029112
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 20:11 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja kan je wel jij bak zeggen maar het wordt door jullie wel gebruikt om een groep als slecht weg te zetten. Dat is toch hypocriet of niet?
Iets constateren en daar een conclusie aan verbinden zijn 2 verschillende dingen.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_164029130
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 20:13 schreef ExTec het volgende:

[..]

Iets constateren en daar een conclusie aan verbinden zijn 2 verschillende dingen.
Het is hypocriet als je het zelf ook niet doet en de ander daar op aankijkt.
En dit is wat er gaat gebeuren. Een groep gaat weg worden gezet en dan wordt het probleem nog veel groter.
pi_164029140
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 20:11 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Alsof niet moslims heel snel vrijwilligerswerk gaan doen in een moskee?

Dit is het gevaar wat er loert door dit soort aanslagen. Dat een groep wordt weg gezet als slecht vanwege dit soort onzin.

Ze backpacken wel en ze doen wel vrijwilligerswerk.
Nee dus, ze zijn zeer onbereisd en dus wereldvreemd en ze sluiten qua vrijwilligerswerk 95% van de bevolking uit. Lijkt mij discriminatie. 0 interesse in de wereld om hen heen, en daardoor wordt er een radicaal zwart-wit beeld van de wereld geschapen in die gemeenschap. Moslims vs niet-moslim.
pi_164029154
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 20:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het is de bittere waarheid. Al zou ik nu naar Frankrijk rijden, tol betalen en bloemetjes aan de nabestaanden geven. Ik ben me er ter degen van bewust dat ik het nooit goed genoeg kan doen. Dus houd ik mijn rug recht. Ruggengraten van papier maché laat ik aan anderen over. :{

:{²
nee je moet stelling nemen tegen deze waanzin, gek... wat je gelooft of draagt boeit me geen zak, maar je moet trots zijn dat je de vrijheid hebt om dat te doen. Dat je in een land leeft die jou die vrijheid gunt.

Dit land heeft een hoop bloed vergoten voor die vrijheid, hugenoten kwamen naar dit land voor die vrijheid, jullie ook blijkbaar. Dat is prima, dat is goed.... Dat jij jouw dochters laat lopen zoals jij ze wil laten lopen is prima, alleen sta je er ook achter dat wij dat anders doen, verdedig je dat?

Verdedig je de vrijheid van het zijn wie je bent?

Zo ja, prima, dat is precies wat ik wil... al heb je graag eem makreel opje hoofd op vrijdag, je doet maar... maar als je wil dta ik ook zo'n ding op mijn hoofd leg ben je niet goed....
pi_164029155
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 20:14 schreef Homey het volgende:

[..]

Nee dus, ze zijn zeer onbereisd en dus wereldvreemd en ze sluiten qua vrijwilligerswerk 95% van de bevolking uit. Lijkt mij discriminatie. 0 interesse in de wereld om hen heen, en daardoor wordt er een radicaal zwart-wit beeld van de wereld geschapen in die gemeenschap. Moslims vs niet-moslim.
Nogmaals dan ken je er te weinig. En dat is geen jij-bak.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 20:15:38 #156
6484 ExTec
pi_164029172
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 20:13 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het is hypocriet als je het zelf ook niet doet en de ander daar op aankijkt.
En dit is wat er gaat gebeuren. Een groep gaat weg worden gezet en dan wordt het probleem nog veel groter.
quote:
Allochtonen verrichten weinig vrijwilligerswerk. Hoe kan hun betrokkenheid bij de school en de sportclub worden gestimuleerd? ‘Je moet ze niet alleen vragen shirtjes te wassen, maar ook als bestuurslid.’
Burgemeesters klagen dat geen enkele allochtoon zich meldt voor de vrijwillige brandweer. De bloedbank in Amsterdam constateert dat er nauwelijks islamitische donoren zijn, terwijl moslims wel bloed ontvangen. Zwarte scholen kampen met een gebrek aan betrokken ouders en voetbalverenigingen proberen vaak tevergeefs om Turkse en Marokkaanse ouders als ‘rij-ouder’ te strikken. De bereidheid onder niet-westerse allochtonen om zich vrijwillig in te zetten voor de Nederlandse samenleving, lijkt zorgwekkend laag.

Onder de noemer ‘NL DOET’ probeert het Oranje Fonds op 18 en 19 maart het vrijwilligerswerk onder de aandacht te brengen. Vorig jaar waren er 150 duizend deelnemers, dit jaar verwacht de organisatie het dubbele aantal mensen die één dag lang de handen uit de mouwen steken voor een goed doel. Ook dit keer zullen weer veel kippen- en konijnenhokken worden opgeknapt op kinderboerderijen, pleinen opgezomerd en demente ouderen extra verwend. Hoewel bij het Oranje Fonds steeds meer allochtone vrijwilligers zich aanmelden, zijn het toch nog voornamelijk autochtone vrijwilligers.

Uit verschillende onderzoeken van onder meer het Sociaal en Cultureel Planbureau en het Verwey-Jonker Instituut blijkt dat niet-westerse allochtonen, met name Turken en Marokkanen, veel minder vaak vrijwilligerswerk doen dan autochtonen (zie ook graphic pagina 34). Als ze wel vrijwilliger zijn, is dat meestal voor een organisatie uit de eigen etnische kring, zoals de moskee. Twee factoren lijken daarbij een grote rol te spelen: sociaal-economische achterstanden en verschillen in cultuur en traditie.
http://www.binnenlandsbes(...)illiger.971387.lynkx
pi_164029194
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 20:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het is de bittere waarheid. Al zou ik nu naar Frankrijk rijden, tol betalen en bloemetjes aan de nabestaanden geven. Ik ben me er ter degen van bewust dat ik het nooit goed genoeg kan doen. Dus houd ik mijn rug recht. Ruggengraten van papier maché laat ik aan anderen over. :{

Laat dat maar over aan de subsidie-moslims, die krijgen tenminste geld voor hun PR-werk. Jij hebt wel wat beters te doen en bent niet verantwoordelijk. Ik zie ook geen autochtonen protesteren tegen het feit dat Nederland bommen gooit op Irak, Syrië, Mali, Afghanistan, Israël onvoorwaardelijk steunt etc.
SIMON
pi_164029200
quote:
Het kan altijd beter ja. Sowieso kan vrijwilligerswerk beter maar wat Homey zegt is gewoon te kort door de bocht.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 20:16:53 #159
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_164029207
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 20:09 schreef Vallon het volgende:

[..]

Hij was veroordeeld en zat in de laatste fase van zijn huisarrest om te voorkomen dat hij weer de benen zou nemen.
Franse bronnen zeggen iets anders:
quote:
Refoulé par la Turquie lors de sa tentative de passage en Syrie après avoir transité par la Suisse, il aurait été incarcéré quelques mois en détention provisoire à partir de mai 2015 avant d’être libéré en mars 2016 et placé sous bracelet électronique, a appris 20 Minutes auprès d’une source proche de l’enquête.
http://www.20minutes.fr/s(...)ristes-egorge-pretre

vertaling: teruggestuurd door Turkije, in voorarrest gezeten vanaf mei 2015, vrijgekomen maart 2016, met enkelband
are we infinite or am I alone
  dinsdag 26 juli 2016 @ 20:18:08 #160
6484 ExTec
pi_164029243
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 20:16 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het kan altijd beter ja. Sowieso kan vrijwilligerswerk beter maar wat Homey zegt is gewoon te kort door de bocht.
Qua vrijwilligerswerk heeft Homey het dus spot-on, als we het artikel moeten geloven.
pi_164029245
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 20:14 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nogmaals dan ken je er te weinig. En dat is geen jij-bak.
Ik heb de duizenden reacties gelezen op FB pagina's van DENK en marokko.nl. De haat en agressie spat er van af. Leek net een neo-nazi forum. Die mensen wonen gewoon in Nederland. Bizar toch? Zo gehersenspoeld door de Islam, zo gevuld met haat. Ergens wel triest dat dat het geval is bij jonge mensen. Ik ben geen fan van Donald Trump maar 1 uitspraak vond ik wel treffend -> "there is tremendous hatred in Islam".
pi_164029268
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 20:18 schreef Homey het volgende:

[..]

Ik heb de duizenden reacties gelezen op FB pagina's van DENK en marokko.nl. De haat en agressie spat er van af. Leek net een neo-nazi forum. Die mensen wonen gewoon in Nederland. Bizar toch? Zo gehersenspoeld door de Islam, zo gevuld met haat. Ergens wel triest dat dat het geval is bij jonge mensen. Ik ben geen fan van Donald Trump maar 1 uitspraak vond ik wel treffend -> "there is tremendous hatred in Islam".
Ja. Nja volgens mij wil jij gewoon blijven denken wat je denkt.
pi_164029295
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 20:19 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja. Nja volgens mij wil jij gewoon blijven denken wat je denkt.
Die haat is inderdaad wel vaker erg duidelijk terug te zien, daar ben ik het wel mee eens.
Een autochtone leraar bijvoorbeeld die zich afvraagt wat hij met een klas vol moslimjongeren moet die een terroristische aanslag uitzinnig zitten te bejubelen.
pi_164029300
-reactie op edit-

[ Bericht 96% gewijzigd door damian5700 op 26-07-2016 20:25:49 ]
  dinsdag 26 juli 2016 @ 20:22:08 #165
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_164029324
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:27 schreef ToT het volgende:
De link van Oversight nog even voor de duidelijkheid: http://www.telegraaf.nl/t(...)rs_riepen_IS___.html

2 gijzelnemers, waarvan 1 veroordeelde IS-terrorist die onder elektronisch toezicht stond, zijn bewapend met messen de kerk via de achterzijde binnengedrongen terwijl ze "Daesh" riepen, hebben de priester laten knielen en na een gevecht die daar op volgde hebben ze hem de keel doorgesneden en een 2e persoon zwaar verwond. Tijdens deze daden werd Allahu akhbar geroepen. 1 van beiden had een baard en religieuze kleding.
Deze kerk stond ook op een lijstje van een eerder gevangen IS-terrorist als doelwit.
Een veroordeeld IS-terrorist? Waarom liep die rond? :?
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_164029329
NWS / [NWS FeedBack]

[ Bericht 88% gewijzigd door damian5700 op 26-07-2016 20:23:34 ]
There are only 151 Pokémon.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 20:23:08 #167
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_164029340
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 20:14 schreef Working_Class_Hero het volgende:

Verdedig je de vrijheid van het zijn wie je bent?
.
Nee man, daar ben ik echt niet mee bezig. Ik leef gewoon en ben de samenleving bewust en onbewust tot nut. Soms neem ik een haring de andere keer een turkse pizza. Het is leven en laten leven. Elkaar zaken opleggen vanuit beider groepen werkt echt niet. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_164029349
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 20:20 schreef ToT het volgende:

[..]

Die haat is inderdaad wel vaker erg duidelijk terug te zien, daar ben ik het wel mee eens.
Een autochtone leraar bijvoorbeeld die zich afvraagt wat hij met een klas vol moslimjongeren moet die een terroristische aanslag uitzinnig zitten te bejubelen.
Ja volgens mij hebben we daar 1 nieuwsbericht van gezien toch? En dat is ook walgelijk maar zelf groepen wegzetten omdat ze niet de zelfde vakantielanden kiezen als de autochtoon is echt te dom.
pi_164029358
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 20:22 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Een veroordeeld IS-terrorist? Waarom liep die rond? :?
Dat werd in een eerder stadium gezegd. Nu blijkt dat hij slechts maandenlang in bewaring is gesteld omdat hij naar Syrië wilde gaan om daar mensen te vermoorden. Tegen zijn vrijlating onder elektronisch toezicht toezicht is protest ingediend omdat het zeer duidelijk was wat deze meneer van plan was, maar hij is dus toch los gelaten.
Niet veroordeeld blijkt dus, maar preventief opgepakt omdat hij zeer duidelijke terroristische plannen had.
pi_164029364
-offtopic-

[ Bericht 98% gewijzigd door damian5700 op 26-07-2016 20:26:28 ]
  dinsdag 26 juli 2016 @ 20:25:00 #171
457536 Hooters
Alias Mr.Ping
pi_164029374
Toch wel mooi dat die IS-idioten meteen kapot worden geschoten ^O^
pi_164029376
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 20:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja volgens mij hebben we daar 1 nieuwsbericht van gezien toch? En dat is ook walgelijk maar zelf groepen wegzetten omdat ze niet de zelfde vakantielanden kiezen als de autochtoon is echt te dom.
Dat dit slechts 1 voorbeeldje is, betekent niet dat er verder geen intense haat onder een deel van de moslims heerst tegenover andersdenkenden.
pi_164029386
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 20:25 schreef Hooters het volgende:
_O- Daar zijn de meningen blijkbaar over verdeeld! :D
pi_164029391
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 20:25 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat dit slechts 1 voorbeeldje is, betekent niet dat er verder geen intense haat onder een deel van de moslims heerst tegenover andersdenkenden.
En dan moet jezelf mee doen? niet meer nadenken en de nuance verliezen of wat?
  dinsdag 26 juli 2016 @ 20:26:32 #175
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_164029414
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 20:25 schreef Hooters het volgende:
Als je op beestenlevel uit bent op wraak wellicht. Als je antwoorden wilt kun je ze beter in leven houden. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')