quote:In Seine-Maritime, in het noorden van Frankrijk, is een gijzeling aan de gang in een kerk. Twee mannen gewapend met messen zouden er vier tot zes personen vasthouden. Dat meldt het persbureau Reuters.
De twee zouden in het stadje Saint-Étienne-du-Rouvra nabij Rouen sinds vanmorgen een priester, twee nonnen en mogelijk ook meerdere kerkgangers in gijzeling houden, zo melden Franse media.
twitter:ArrowontheHill twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 10:53:39Multiple hostages reported taken by 2 attackers at a church in Saint-Etienne-du-Rouvray Normandy #france https://t.co/OkIX3k5Dt9 reageer retweet
Straks is het breaking news wanneer er eens een keer geen breaking news is.quote:
Lone wolvesquote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ze hebben zeker weer geestelijke problemen
waar is de komkommertijd geblevenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Straks is het breaking news wanneer er eens een keer geen breaking news is.
*zet computer aan* "Eens kijken wat er nu weer voor ellende gebeurd is."quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:03 schreef LXIV het volgende:
Ik dacht al: wat zal er vandaag weer gebeuren.
Echt he, haha. Die Pauw zal wel balen dat hij nu geen uitzendingen heeft. Hij is al veel belangrijke gebeurtenissen 'misgelopen'.quote:
Ik zal wel vertalen, de twee mannen zijn doodgeschoten door de popo.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:06 schreef Patrice_Consigny het volgende:
twitter:infos140 twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 11:03:24🔴ALERTE SEINE-MARITIME Selon Le Parisien, les 2 hommes auraient été abattus par la BRI de Rouen reageer retweet
Owh, wat goed van diegene die alarm heeft geslagen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:06 schreef Physsic het volgende:
Ik las dat er vijf mensen worden vastgehouden. Een zesde kon ontsnappen en heeft alarm geslagen.
Nederland is niet interessant genoegquote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vraag me toch af.. Rondom Nederland hebben er verschillende terroristische plaatsgevonden, maar hier nog niks (geen illusie dat dat nooit zal gebeuren). Waarom? Vind het vrij opvallend.
vrijdag aanslagdagquote:
Gijzeling beëindigd, de twee criminelen zijn gedood.twitter:fredveille twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 11:07:55Prise d'otages terminée à Saint etienne du Rouvray les deux malfaiteurs abattus @RTLFrance https://t.co/RKhb84Yz3c reageer retweet
lekker snel wel...quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:08 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Ik zal wel vertalen, de twee mannen zijn doodgeschoten door de popo.
Nee, wel een Allah die Jezus niet mag ofzo.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:10 schreef TheJanitor het volgende:
Rare aanslag. Ben benieuwd. Is er een computerspel waar je een gijzeling in een kerk moet doen?
Dat ging snelquote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:10 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[ afbeelding ]Gijzeling beëindigd, de twee criminelen zijn gedood.twitter:fredveille twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 11:07:55Prise d'otages terminée à Saint etienne du Rouvray les deux malfaiteurs abattus @RTLFrance https://t.co/RKhb84Yz3c reageer retweet
Domste opmerking van de week. Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:11 schreef NoXia het volgende:
[..]
Nee, wel een Allah die Jezus niet mag ofzo.
De Amerikaanse benadering. Eerst doden dan onderzoeken.quote:
Goede aanpak, ik mag dat wel.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De Amerikaanse benadering. Eerst doden dan onderzoeken.
Wel smerig, ze gunnen ons niet eens een topicreeks meer.²
Hoe kun je van een incident spreken als dit zo vaak gebeurt?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:12 schreef wolkentoetje het volgende:
Zo dat is snel,nou door naar het volgende incident dan maar..
Omdat Nederland zichzelf belangrijker vind dan dat ze zijnquote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vraag me toch af.. Rondom Nederland hebben er verschillende terroristische plaatsgevonden, maar hier nog niks (geen illusie dat dat nooit zal gebeuren). Waarom? Vind het vrij opvallend.
wel moslim gedetineerden natuurlijk...quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:14 schreef Oud_student het volgende:
Men zegt 2 ontsnapte gedetineerden, erg dom om dan te gaan gijzelen omdat iedereen natuurlijk denkt dat het een aanslag is.
Nederland is een oase voor terroristen en criminelen, dus waarom zou je je eigen nest bevuilen?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:14 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Omdat Nederland zichzelf belangrijker vind dan dat ze zijn
Hebben zeker de laatste 20 jaar in de isoleercel gezetenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:14 schreef Oud_student het volgende:
Men zegt 2 ontsnapte gedetineerden, erg dom om dan te gaan gijzelen omdat iedereen natuurlijk denkt dat het een aanslag is.
Ja, en als Peugeot een fabriek in Duitsland had gehad hadden ze Audi geheten.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:14 schreef Hathor het volgende:
Als het nou een kerk in Texas was geweest had de politie er niet eens aan te pas hoeven komen, dan waren ze gewoon afgeknald door de kerkgangers.
Na wat er bekend is geworden over Bataclan gaan ze niet meer een paar uur staan wachten...quote:
Dat is dan zelfverdediging, want het is het huis van God.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:14 schreef Hathor het volgende:
Als het nou een kerk in Texas was geweest had de politie er niet eens aan te pas hoeven komen, dan waren ze gewoon afgeknald door de kerkgangers.
Franse special forces laten niet langer met zich sollenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:10 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[ afbeelding ]Gijzeling beëindigd, de twee criminelen zijn gedood.twitter:fredveille twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 11:07:55Prise d'otages terminée à Saint etienne du Rouvray les deux malfaiteurs abattus @RTLFrance https://t.co/RKhb84Yz3c reageer retweet
Neuhquote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, en als Peugeot een fabriek in Duitsland had gehad hadden ze Audi geheten.²
Jij denkt datdat de reden is? Haha okequote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:14 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Omdat Nederland zichzelf belangrijker vind dan dat ze zijn
Kan vandaag ook nog wel.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:16 schreef Harvest89 het volgende:
Dat ging snel.![]()
Benieuwd wat er morgen weer gaat gebeuren.
Nah, de dag is nog niet voorbij he.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:16 schreef Harvest89 het volgende:
Dat ging snel.![]()
moeten ze wel in de buurt zijn, en dat waren ze blijkbaar ook dus prima tochquote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:16 schreef nixxx het volgende:
[..]
Na wat er bekend is geworden over Bataclan gaan ze niet meer een paar uur staan wachten...
Echt???quote:
De dag is nog niet om en je hebt Duitsland nog en natuurlijk Kaboel of Irak, daar is het vrijwel elke dag raak.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:16 schreef Harvest89 het volgende:
Dat ging snel.![]()
Aleppo niet te vergeten.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:17 schreef Oud_student het volgende:
[..]
De dag is nog niet om en je hebt Duitsland nog en natuurlijk Kaboel of Irak, daar is het vrijwel elke dag raak.
Ik ga naar de hel voor dit, maar ik moest lachen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:16 schreef Harvest89 het volgende:
Dat ging snel.![]()
Dat is heel erg.quote:
Ging een Russische knakker dat niet proberen? Of volgens mij was het een Italiaanse dokter die het bij een Rus gaat proberen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:20 schreef NoXia het volgende:
[..]
Zou wat zijn als de priester nog leefde terwijl deze onthoofd is.
Ontsnapte gevangenen met een islamitische achtergrond waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:21 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is heel erg.
..en zijn het dan wel echt ontsnapte gevangenen?
Ja dat is een beetje als een een man is gevonden die messen in het gelachtsdeel van ponies prikt en nu blijkt dat het een verwarde man is want anders had hij wel wat anders gedaan als messen in het geslachtsdeel van ponies prikken....quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Die man voldoet aan de beschrijving van b en vice versa.
Ben je niet in de war met Frankrijk en België?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:15 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Nederland is een oase voor terroristen en criminelen, dus waarom zou je je eigen nest bevuilen?
Ik denk dat de daders Counter Strike hebben gespeeld. Dát is namelijk de bron van al het gijzelingskwaad.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:04 schreef Triggershot het volgende:
Just for the record, dit is niet in opdracht/naam van de Koran.
Ik denk het ook, want waarom zou je anders juist een kerk uitzoeken?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:21 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ontsnapte gevangenen met een islamitische achtergrond waarschijnlijk.
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja dat is een beetje als een een man is gevonden die messen in het gelachtsdeel van ponies prikt en nu blijkt dat het een verwarde man is want anders had hij wel wat anders gedaan als messen in het geslachtsdeel van ponies prikken....
Wat is deze?quote:
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:20 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Bron? Of gewoon een hersenscheet?
http://www.nu.nl/buitenla(...)franse-kerk-uit.htmlquote:In de Franse stad Saint-Étienne-du-Rouvray zijn dinsdag vier tot zes mensen gegijzeld. Een van hen zou gedood zijn. De gijzelnemers zouden twee mannen gewapend met messen zijn die inmiddels zijn uitgeschakeld.
Dat melden diverse media en persbureaus.
De gijzeling zou plaats hebben gevonden in een kerk in de stad in Noord-Normandië. Volgens France 3 werden onder andere een priester, twee nonnen en kerkgangers gegijzeld.
Een van de gijzelaars zou zijn gedood. Franse media berichten dat de keel van de priester zou zijn doorgesneden.
Saint-Étienne-du-Rouvray ligt in het arrondissement Rouen op ongeveer 130 kilometer ten noordwesten van Parijs.
Over het motief van de gijzeling is nog weinig duidelijk.
Dit bericht wordt aangevuld
Ja.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:25 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat was na Charlie Hebdo toch? Lijkt al weer zo lang geleden.
Ik wou het net zeggen, dit wordt weer een leuke popcorn avond, Schieten ze de terroristen verwarde patiënten ineens dood. Wat een rotpolitie. Ze hadden op zijn minst tot het avondeten kunnen wachten.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:11 schreef PinkLow het volgende:
eerder voordat ik het kon volgen is het alweer opgelost. *legt de popcorn weer weg*
quote:
twitter:eksymons twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 11:24:58@LePoint says the priest and another parishioner had throats slit by assailants in #Normandy church https://t.co/Tjw9Sqbdq8 reageer retweet
Goh, uit welke hoek zouden de daders komen?quote:
Ongepastquote:
Straks de reacties van de Franse politici afwachten:quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Goh, uit welke hoek zouden de daders komen? Elke dag feest in Europa tegenwoordig dankzij die lui.
Da's beter. Goeie grutten mag ook.quote:
Combinatie van factoren, denk ik. In Nederland werkt het signaleringssysteem stukken beter dan in een land als Frankrijk of Belgie. Dat begint al onderaan de ladder met bijv. de reclassering en wijkagent en werkt door tot de inlichtingendiensten. Maargoed, dat geldt alleen voor de potentiele huisterroristen, niet voor terroristen die enkel naar Nederland komen om een aanslag te plegen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
En vergeet deze niet: "We moeten extremisme bestrijden" en dat uit de monden van de politici die deze terreur naar Europa hebben gehaald.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:30 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Straks de reacties van de Franse politici afwachten:
"We zijn geschokt."
"Zo ga je niet met priesters om."
"We moeten hier mee leren leven."
Dit is inderdaad een statement die er heel hard inhakt, denk ik, ja.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:30 schreef sonnyspek het volgende:
Ik denk eigenlijk dat als ooit in Frankrijk de pleuris uitbreekt het eerder zal komen door zoiets symbolisch dan bijv. Nice.
Iets anders dan onthoofd. Maar ook niet normaal zeg.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:25 schreef Adolecens het volgende:
[..]
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)franse-kerk-uit.html
Ik wou net zeggen. Zeker bij een gijzeling kan het zijn dat de priester letterlijk een mes op zijn keel had, en toen de politie binnenkwam ging het fout.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:30 schreef Barbusse het volgende:
Throat slit is niet hetzelfde als onthoofden.....
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Goh, uit welke hoek zouden de daders komen?
En vergeten we deze niet, de eeuwige dooddoener: we zullen dit winnen!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:33 schreef Alektorophobia. het volgende:
[..]
En vergeet deze niet: "We moeten extremisme bestrijden" en dat uit de monden van de politici die deze terreur naar Europa hebben gehaald.
Want doorgaans zijn mensen die anderen met messen gijzelen normale mensen?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:36 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Iets anders dan onthoofd. Maar ook niet normaal zeg.
Ik nodig ze weleens uit voor de koffie...quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:37 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Want doorgaans zijn mensen die anderen met messen gijzelen normale mensen?
Heb niet de illusie dat dit ooit nog ophoudt. En ondertussen gaat de massa import uit het midden Oosten gewoon door. Politieke correctheid en immigratie obsessie zijn voor de huidige politiek belangrijker dan mensenlevens. Ik heb het al vaker gezegd de traditionele Europese politiek bestaat uit levensgevaarlijke gekken.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:33 schreef Odaiba het volgende:
De week van het terrorisme moet nu toch wel bijna eens over zijn. Of maken ze er een maand van.
Gijzelnemers dood en een gijzelaar dood.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:37 schreef Physsic het volgende:
Zijn alle gijzelaars dood? Of nog onduidelijk danwel onbevestigd?
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:38 schreef Alektorophobia. het volgende:
[..]
Heb niet de illusie dat dit ooit nog ophoudt. En ondertussen gaat de massa import uit het midden Oosten gewoon door. Politieke correctheid en immigratie obsessie zijn voor de huidige politiek belangrijker dan mensenlevens. Ik he het al vaker gezegd de traditionele Europese politiek bestaat uit levensgevaarlijke gekken.
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:37 schreef Physsic het volgende:
Zijn alle gijzelaars dood? Of nog onduidelijk danwel onbevestigd?
quote:Two men who took several people hostage in the Saint-Etienne-du-Rouvray church shot by police, officials say.
De Kerk speelt daar ook een grote rol in.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:33 schreef Alektorophobia. het volgende:
[..]
En vergeet deze niet: "We moeten extremisme bestrijden" en dat uit de monden van de politici die deze terreur naar Europa hebben gehaald.
Je verwacht live streams vanaf de plaats delict?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik moet zeggen dat de berichtgeving t.a.v. de aanslagen de laatste tijd erg te wensen over laat. Daar moeten ze écht wat aan doen.²
Inderdaad, dankzij Merkel heeft een Japanse kerel vandaag 19 mensen neergestoken nabij Tokyo toch?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:38 schreef Alektorophobia. het volgende:
[..]
Heb niet de illusie dat dit ooit nog ophoudt. En ondertussen gaat de massa import uit het midden Oosten gewoon door. Politieke correctheid en immigratie obsessie zijn voor de huidige politiek belangrijker dan mensenlevens. Ik he het al vaker gezegd de traditionele Europese politiek bestaat uit levensgevaarlijke gekken.
Ik sluit niet uit dat een onthoofding te schokkend is voor het plaatsje, en ze het daarom naar buiten toe wat afzwakken.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen. Zeker bij een gijzeling kan het zijn dat de priester letterlijk een mes op zijn keel had, en toen de politie binnenkwam ging het fout.
De dooddoener (no pun intended) die dan gegeven wordt is: hij heeft een plan met hem/haar.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:39 schreef Doublepain het volgende:
Toch apart dat je god niks ertegen heeft kunnen doen, heb je daar je hele leven voor ingezet om in godshuis dood te gaan?
Frappant allemaal.
Aldus de user met het monopoly op reageren en posten.quote:
Bedank de werkgeverslobby hier maar voor.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:38 schreef Alektorophobia. het volgende:
[..]
Heb niet de illusie dat dit ooit nog ophoudt. En ondertussen gaat de massa import uit het midden Oosten gewoon door. Politieke correctheid en immigratie obsessie zijn voor de huidige politiek belangrijker dan mensenlevens. Ik heb het al vaker gezegd de traditionele Europese politiek bestaat uit levensgevaarlijke gekken.
Nou, toch wat meer concrete informatie. Bij die aanslagen in Duitsland ging het ook helemaal niet goed met de verslaggeving. In het begin hadden ze het over 3 daders. Later weer een. Is de media zelf bipolair geworden?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je verwacht live streams vanaf de plaats delict?
Er is te weinig bekend om hier weer dezelfde discussie te voeren net zoals in een heleboel andere topics.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:38 schreef Alektorophobia. het volgende:
[..]
Dit is hun dank.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:39 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
De Kerk speelt daar ook een grote rol in.
Je wordt steeds stoerder.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je verwacht live streams vanaf de plaats delict?
En als het niet aan Merkel lag, dan lag het sowieso wel aan 'links'.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Inderdaad, dankzij Merkel heeft een Japanse kerel vandaag 19 mensen neergestoken nabij Tokyo toch?
De Kerk is slap geworden.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:39 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
De Kerk speelt daar ook een grote rol in.
Ik denk bij de belastingdienstquote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:39 schreef tong80 het volgende:
Het is iedere dag raak. Ik wil niet in cliche's vallen. Het is wachten op aanslagen in Nederland. Ben benieuwd waar het zal zien. Dit is weer zo vreselijk.
Dankzij een Oostenrijkse regeringsvoerder. Die heeft die entlösung hip gemaakt.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Inderdaad, dankzij Merkel heeft een Japanse kerel vandaag 19 mensen neergestoken nabij Tokyo toch?
Klopt. Ik zie het nu. My bad.quote:
Een bliksemschicht vanuit de hemel, die de gijzelnemers zou doden was wel mooi geweest ja.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:39 schreef Doublepain het volgende:
Toch apart dat je god niks ertegen heeft kunnen doen, heb je daar je hele leven voor ingezet om in godshuis dood te gaan?
Frappant allemaal.
Dat is van alle tijden, bij de eerste berichten en signalen begint het speculeren.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nou, toch wat meer concrete informatie. Bij die aanslagen in Duitsland ging het ook helemaal niet goed met de verslaggeving. In het begin hadden ze het over 3 daders. Later weer een. Is de media zelf bipolair geworden?²
Die blijft iig van kindjes af, dacht ie wsquote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:40 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
De dooddoener (no pun intended) die dan gegeven wordt is: hij heeft een plan met hem/haar.
Van de RABO-bank.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En als het niet aan Merkel lag, dan lag het sowieso wel aan 'links'.![]()
Zelfs in de file staan is de schuld van links.
Waarom? Vanwege de controle die hij zou kunnen uitoefenen over levens? Het misbruik in het verleden door de Kerk?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:43 schreef HeIsMagicYouKnow het volgende:
De doorsnee priester maakt natuurlijk wel behoorlijk wat vijanden in 't leven; dit zou allemaal wel wat genuanceerder kunnen liggen.
Ja, dat ben ik met je eens. Maar goede, bruikbare en hapklare informatie lijkt verder weg dan ooit. Het is geen pretje om het te moeten doen met 99,9% Fok!kers die semi-grappig info brengen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is van alle tijden, bij de eerste berichten en signalen begint het speculeren.
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:43 schreef HeIsMagicYouKnow het volgende:
De doorsnee priester maakt natuurlijk wel behoorlijk wat vijanden in 't leven; dit zou allemaal wel wat genuanceerder kunnen liggen.
Ik denk in Kalkar.quote:
Meer Jappen in Japan dan Moslims in Europa. Aangezien de steekpartij in Japan was. Volgens mij probeer je bewust mijn post te misinterpreteren. Het is bloody obvious wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:44 schreef Physsic het volgende:
[..]
Serieus, meer Jappen dan moslims in Europa?
Nope, ik had het oprecht verkeerd begrepen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:45 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Meer Jappen in Japan dan Moslims in Europa. Aangezien de steekpartij in Japan was. Volgens mij probeer je bewust mijn post te misinterpreteren. Het is bloody obvious wat ik bedoel.
In het verleden?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waarom? Vanwege de controle die hij zou kunnen uitoefenen over levens? Het misbruik in het verleden door de Kerk?
Ik heb nog nooit een beest een keel van een ander zien doorsnijden misschien moeten we zeggen "wat een mensen zijn het ook.." Verreweg de gewelddadigste diersoort die er is.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:45 schreef aloa het volgende:
De priester zijn keel doorgesneden. Wat een beesten zijn het ook.
Weet niet of dit al gepost was?quote:In Normandië heeft de politie twee mannen doodgeschoten, die een aantal mensen in een kerk gegijzeld hielden.
De twee mannen hielden een priester, twee nonnen en een aantal kerkgangers vast in de kerk van Saint-Etienne-du-Rouvray, vlak bij Rouen. Ze waren de kerk binnengekomen tijdens de mis en deden de deur op slot. De aanvallers waren gewapend met messen.
Na enige tijd bestormde de politie de kerk en schoten agenten de gijzelnemers dood. Ook de priester is bij de gijzeling omgekomen. De gijzelnemers zouden zijn keel hebben doorgesneden.
De Franse president Hollande en minister van Binnenlandse Zaken Cazeneuve reizen af naar Saint-Etienne-du-Rouvray.
http://nos.nl/artikel/211(...)-kerk-normandie.html
We zijn eerder en beter op de hoogte dan ooit in de menselijke geschiedenis.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik met je eens. Maar goede, bruikbare en hapklare informatie lijkt verder weg dan ooit. Het is geen pretje om het te moeten doen met 99,9% Fok!kers die semi-grappig info brengen.²
Je denkt dat het nog steeds gebeurd?quote:
de jaren 90 herleven.. misschien waren het black-metal fans.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:48 schreef Alektorophobia. het volgende:
Zover ik weet hebben ze nog niet eerder kerken aangevallen in Europa. Een nieuwe trend?
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:48 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
de jaren 90 herleven.. misschien waren het black-metal fans.
Absoluutquote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je denkt dat het nog steeds gebeurd?
Nou, inderdaad. Is gewoon halal slachten.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:30 schreef Barbusse het volgende:
Throat slit is niet hetzelfde als onthoofden.....
Doe normaal man. Alsof dit een vanzelfsprekendheid is. Als Moslim vind ik dit echt beledigend.quote:
Ik heb geen idee.quote:
In het midden-oosten wel. Een spoor van ruïnes.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:48 schreef Alektorophobia. het volgende:
Zover ik weet hebben ze nog niet eerder kerken aangevallen in Europa. Een nieuwe trend?
Inderdaad die sneden alleen in zichzelf...quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:49 schreef Harvest89 het volgende:
[..]![]()
Maar die staken gewoon kerken in brand, en maakten er foto's van, voor op hun albumcovers.
Ja, we kunnen beter oppassen! Iedereen weet tenslotte wat de gevolgen zijn als Moslims zich beledigd voelen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Doe normaal man. Alsof dit een vanzelfsprekendheid is. Als Moslim vind ik dit echt beledigend.²
Inderdaad.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Inderdaad die sneden alleen in zichzelf...
Het ligt wel voor de hand, helaas.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Doe normaal man. Alsof dit een vanzelfsprekendheid is. Als Moslim vind ik dit echt beledigend.²
Inderdaad jammer dat voordehandliggendheid tegenwoordig vaak verward wordt met waarheid...quote:
Dan kan je je ongetwijfeld ook voorstellen dat veel Europeanen beledigd zijn na al die religieuze aanslagen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
volgens mij zijn dat de enige beesten op deze aarde die andere mensen onthoofden en de laatste tijd nogal veel in het nieuws komen, en dan niet op een positieve manier.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat "Daesh" een soort scheldnaam is voor ISIS. Als dat correct is, lijkt me dat sympathisanten dat niet roepen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:54 schreef Montelly het volgende:
Update: Volgens LePoint riepen de gijzelnemers heel hard DAESH toen ze de kerk binnenvielen. Dit topic wordt aangevuld.
Waarom geen IS? Ik vind IS beter klinken dan Dash. Lijkt wel zo'n afwasmiddel naamquote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:55 schreef Montelly het volgende:
EN DIRECT. Un prêtre et un fidèle égorgés dans une église de Seine-Maritime
Le curé, deux s½urs et deux fidèles ont été retenus dans l'église. Les preneurs d'otages ont été tués. Ils auraient crié "Daech" en entrant dans l'église.
http://www.lepoint.fr/soc(...)-2016-2057039_23.php
Je zit nog in de ontkenningsfase?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Leuk en aardig, maar waarom zou je daar miljarden Moslims voor moeten beledigen die hier niks mee te maken hebben?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:55 schreef byah het volgende:
[..]
volgens mij zijn dat de enige beesten op deze aarde die andere mensen onthoofden en de laatste tijd nogal veel in het nieuws komen, en dan niet op een positieve manier.
Barbaarse slachtpartijen met messen en bijlen is wel een dingetje van moslims, vriend. Maar je hebt gelijk, het zouden ook japanners kunnen zijn met een tyfushekel aan andersgelovigen en kafirs.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat heb je dan verkeerd begrepen. Daesh is namelijk het Arabische acroniem voor 'al-Dawla al-Islamiya fi Iraq wal-Sham' (DAIISH).quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:55 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat "Daesh" een soort scheldnaam is voor ISIS. Als dat correct is, lijkt me dat sympathisanten dat niet roepen.
Hoeveel decibel?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:54 schreef Montelly het volgende:
Update: Volgens LePoint riepen de gijzelnemers heel hard DAESH toen ze de kerk binnenvielen. Dit topic wordt aangevuld.
Omdat IS een eervolle naam is en DASH zoveel betekent als vieze ratten. Belachelijk dat hier in NL nog altijd IS gebruikt word.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:55 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
Waarom geen IS? Ik vind IS beter klinken dan Dash. Lijkt wel zo'n afwasmiddel naam
Is gewoon een ander woord voor IS, eigenlijk de oude naam (al-Dawla al-Islamiya fi Iraq wal-Sham)quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:55 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat "Daesh" een soort scheldnaam is voor ISIS. Als dat correct is, lijkt me dat sympathisanten dat niet roepen.
NAH... Ray Donovan vermoorde de priester die hem misbuikt had, dus was geheel on topic,quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Was vast offtopic.
Daar zijn ze streng in hier.
Ik heb tijdje terug een ban gekregen (1 dag) voor een offtopic discussie.
En jij valt niet over onze en jouw aanname dat dat de daders waarschijnlijk wel weer mannen zouden zijn....quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Leuk en aardig, maar waarom zou je daar miljarden Moslims voor moeten beledigen die hier niks mee te maken hebben?²
eens met jou en snap je gevoel. Voelt een beetje alsof Ajax weer eens verliest in Slobovan Liberic. Beetje 3e divisie dit. Madrid, Barca, Milan. Dat is pas champions league.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
-Doe normaal, aub!-quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Is er binnen de moslim religie geen mogelijkheid om deze mensen met terugwerkende kracht vlak voor hun overlijden te ontmoslimmen.... Dan hebben ze dat martelaars, maagden, etc argument ook niet meer.
Ik dacht dat het de naam van de voorganger van ISIS was. Of de naam van een soortgelijke organisatie.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:55 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik bedoel meer vanuit de religie zelf...quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:57 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Kogels met varkensbloed eraan was de oplossing toch ofzo?
Daesh is de arabische naam voor IS.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:55 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Er zijn dagen dat ik niet in de slip van daders en verdachten duik. Dus nee.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En jij valt niet over onze en jouw aanname dat dat de daders waarschijnlijk wel weer mannen zouden zijn....
Miljarden? Zullen we het op 1,5 miljard houden. En denk je dat die 2,2 miljard christenen niet beledigd zijn na deze aanslag en al die moordpartijen in midden Oosten?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Leuk en aardig, maar waarom zou je daar miljarden Moslims voor moeten beledigen die hier niks mee te maken hebben?²
Zo'n 95%. Wen er maar aan. Dit was niet de laatstequote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
1,5 miljard mensen afrekenen en beledigen op de daden van 232 man en een visstick. Lijkt me behoorlijk vochtig en onredelijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:59 schreef Alektorophobia. het volgende:
[..]
Miljarden? Zullen we het op 1,5miljard houden. En denk je dat die 2,2 miljard christen niet beledigd zijn na deze aanslag en al die moordpartijen in midden Oosten?
jep, de lone wolves in de zolderkamers worden wakker. Er komen nare tijden aanquote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:00 schreef Yasmin23 het volgende:
Maar vreemde locatie voor een IS aanslag....
Sociale controle en integratie is hier veel beter, Nederland heeft probleemwijken en groepen maar in omvang en ongelijkheid weinig in vergelijking met de omringende landen, de stap om zoiets te doen is dan vele malen groter.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Helaas wel allemaal mensen die zweren bij hetzelfde heilige boekje dat oproept tot het voeren van de heilige oorlog.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
1,5 miljard mensen afrekenen en beledigen op de daden van 232 man en een visstick. Lijkt me behoorlijk vochtig en onredelijk.²
Hoezo is dat raar? Frankrijk is een broeiend nest van partijen die IS niet aanstaat.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:00 schreef Yasmin23 het volgende:
Dacht altijd dat die angst voor copycats beetje overdreven was. Snap niet zo goed waarom mensen dit dan ook willen doen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:01 schreef byah het volgende:
[..]
jep, de lone wolves in de zolderkamers worden wakker. Er komen nare tijden aan
Ben je echt moslim?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Sommige religies hebben begrafenisvoorschriften. Weet niet of die noodzakelijk zijn om "het paradijs" te bereiken...quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Is er binnen de moslim religie geen mogelijkheid om deze mensen met terugwerkende kracht vlak voor hun overlijden te ontmoslimmen.... Dan hebben ze dat martelaars, maagden, etc argument ook niet meer.
twitter:SkyNewsAust twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 11:57:00French interior ministry says a second hostage is fighting for life after attack on church in Saint-Etienne-du-Rouvray in #Normandy reageer retweet
Hoezo afrekenen? De kans is tegenwoordig nou eenmaal vrij groot dat er een moslim verantwoordelijk is voor dit soort barbarij. Je kunt er beter maar vanuit gaan en sporadisch blijkt dan later dat het anders ligt.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
1,5 miljard mensen afrekenen en beledigen op de daden van 232 man en een visstick. Lijkt me behoorlijk vochtig en onredelijk.²
Ja maar volgens mij kan je meer slachtoffers maken op andere plekken.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:01 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Hoezo is dat raar? Frankrijk is een broeiend nest van partijen die IS niet aanstaat.
Zijn de laatste 15 jaar al meer dan 28000 dodelijke aanslagen geweest in de naam van Islam. En dan nog de gefaalde. En de geplande. En heel ISIS bij elkaar. Zijn meer dan 232 man en een visstick.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kijk ook eens wat er gebeurt in bijna elk islamitisch land. Daar zie je nog genoeg daden elke dag.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
concurrentie. "Jij bent van een ander geloof waar ik niets mee heb, dan moet je maar dood."quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:00 schreef Yasmin23 het volgende:
Dat gebeurt dan ook niet na één of twee incidenten. Dat jij de andere kant op kijkt, dat is pas onredelijkquote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
want alle moslims beschuldigen / doden alle christenen? Je maakt een beetje z'n punt voor hem.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:59 schreef Alektorophobia. het volgende:
[..]
Miljarden? Zullen we het op 1,5 miljard houden. En denk je dat die 2,2 miljard christenen niet beledigd zijn na deze aanslag en al die moordpartijen in midden Oosten?
is die 28.000 uit de lucht gegrepen?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:02 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Zijn de laatste 15 jaar al meer dan 28000 dodelijke aanslagen geweest in de naam van Islam. En dan nog de gefaalde. En de geplande. En heel ISIS bij elkaar. Zijn meer dan 232 man en een visstick.
'Ik wil de moslims in Frankrijk en Nederland, tevens in de rest van het vrije westen niet ontgrieven, maar ik schat de mogelijkheid tot een kans dat het bij benadering een percentage van de wereldbevolking is, dat zich moslim noemt of genoemd wil worden, wel degelijk hoger in dan de kans dat het misschien geen deelgenoot is van de in potentie vredelievende godsdienst, die aan de basis het goede in de wereld wil propaganderen, maar stelselmatig, door een miniscule groep doerrakken dusdanig in de gruwelijke bloedige schijnwerpers wordt gezet dat een hele groep godsdienst-vriendelijke vredelievende medeburgers er door vooroordelen ten opzichte van deze welwillende groep door wordt op aangekeken.'quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar tegelijkertijd heeft IS er zelf een hekel aan om 'Daesh' genoemd te worden en staat er volgens mij een forse straf op om dat woord daar te gebruiken.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:58 schreef schmebulock het volgende:
[..]
Daesh is de arabische naam voor IS.
En niet alle Nazis waren slecht.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
want alle moslims beschuldigen / doden alle christenen? Je maakt een beetje z'n punt voor hem.
Afrekenen op de hele kutsfeer in ons westen ja, en terecht.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
is die 28.000 uit de lucht gegrepen?
Daar reken ik ze niet op af. Waar ik ze wel op af reken is hun intolerante en gewelddadige religie/cultuur/ideologie. Dat is de bron van alle ellende. En vissticks hebben hier niks mee te maken. Die krijgen altijd de schuld maar zijn onschuldig.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
kom ook eens met de bodycount in de naam van democratie brengen. Doe es, toeeeeeee.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:02 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Zijn de laatste 15 jaar al meer dan 28000 dodelijke aanslagen geweest in de naam van Islam. En dan nog de gefaalde. En de geplande. En heel ISIS bij elkaar. Zijn meer dan 232 man en een visstick.
Waarom moet een gewone man ergens vanuit gaan?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:02 schreef HeIsMagicYouKnow het volgende:
[..]
Hoezo afrekenen? De kans is tegenwoordig nou eenmaal vrij groot dat er een moslim verantwoordelijk is voor dit soort barbarij. Je kunt er beter maar vanuit gaan en sporadisch blijkt dan later dat het anders ligt.
Ik zie 1,5 miljard Moslims netjes hun tuin bijhouden, een wolkje melk brengen naar de buurvrouw, zich inzetten voor de buurt, lekkere baklava verdelen onder medeleerlingen, los gereedschap als een waterpas, vijl en handboormachine uitlenen wanneer het gevraagd wordt door Herman de overbuurman. Dat zijn de dingen die ik zie.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat gebeurt dan ook niet na één of twee incidenten. Dat jij de andere kant op kijkt, dat is pas onredelijk
Door middel van aanslagen? 0.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
kom ook eens met de bodycount in de naam van democratie brengen. Doe es, toeeeeeee.
je hebt wel een ongezonde obsessie voor nazis moet ik zeggen. Bij ieder poging probeer je ze in een beter daglicht te plaatsen.quote:
Lust je thee?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zie 1,5 miljard Moslims netjes hun tuin bijhouden, een wolkje melk brengen naar de buurvrouw, zich inzetten voor de buurt, lekkere baklava verdelen onder medeleerlingen, los gereedschap als een waterpas, vijl en handboormachine uitlenen wanneer het gevraagd wordt door Herman de overbuurman. Dat zijn de dingen die ik zie.²
Vind ik ook. Slechte keuze als je als doel hebt zoveel mogelijk slachtoffers maken. Maar dat hoeft natuurlijk niet altijd het doel te zijn. Misschien was het doel in dit geval om de priester en andere belangrijke kerkmensen om te brengen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:00 schreef Yasmin23 het volgende:
Is dit bedoeld als relativering of zo?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
kom ook eens met de bodycount in de naam van democratie brengen. Doe es, toeeeeeee.
Haha jij wacht eerst tot er officiële berichten naar buiten komen?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:05 schreef Chai het volgende:
[..]
Waarom moet een gewone man ergens vanuit gaan?
Ja zeer weinig informatie.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:06 schreef Physsic het volgende:
[..]
Vind ik ook. Slechte keuze als je als doel hebt zoveel mogelijk slachtoffers maken. Maar dat hoeft natuurlijk niet altijd het doel te zijn. Misschien was het doel in dit geval om de priester en andere belangrijke kerkmensen om te brengen.
Sowieso nog te weinig informatie (voor mij) om er van uit te gaan dat IS er achter zit. Wel vermoedens uiteraard.
Nee, jouw argument is onzin. Natuurlijk is niet altijd elke individueel van een groep slecht. Maar je kan wel stellen dat er iets mis is met die groep.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
je hebt wel een ongezonde obsessie voor nazis moet ik zeggen. Bij ieder poging probeer je ze in een beter daglicht te plaatsen.
Shit.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:02 schreef damian5700 het volgende:
twitter:SkyNewsAust twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 11:57:00French interior ministry says a second hostage is fighting for life after attack on church in Saint-Etienne-du-Rouvray in #Normandy reageer retweet
Ik ook heb ook geen probleem met moslims wel met aanslagplegers...quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zie 1,5 miljard Moslims netjes hun tuin bijhouden, een wolkje melk brengen naar de buurvrouw, zich inzetten voor de buurt, lekkere baklava verdelen onder medeleerlingen, los gereedschap als een waterpas, vijl en handboormachine uitlenen wanneer het gevraagd wordt door Herman de overbuurman. Dat zijn de dingen die ik zie.²
https://www.thereligionofpeace.com/quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Toevallig een tabblad openstaan waar dat getal in beschreven wordt?
https://www.thereligionofpeace.com/quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Toevallig een tabblad openstaan waar dat getal in beschreven wordt?
Misschien hopen ze op een soort oog-om-oog, tand-om-tand escalatie ergens in een moskee.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:00 schreef Yasmin23 het volgende:
Waren we maar eens beledigd! Triggerde het maar eens onze trots! Nee, wij blijven geschokt in onze stoel zitten en keren de andere wang toe.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:59 schreef Alektorophobia. het volgende:
[..]
Miljarden? Zullen we het op 1,5 miljard houden. En denk je dat die 2,2 miljard christenen niet beledigd zijn na deze aanslag en al die moordpartijen in midden Oosten?
Beest in de zin van (vorm van)geweld.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een beest een keel van een ander zien doorsnijden misschien moeten we zeggen "wat een mensen zijn het ook.." Verreweg de gewelddadigste diersoort die er is.
Moet bij zulke posts altijd aan Hans Teeuwen denken.quote:
Misschien moet je dan ook iets door denken voor je iets dom noemt. In de vergelijking zou de nazi gelijk staan aan de jihadist en de Duitser aan de moslim. Begrijp je de nuance poepie?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:07 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Nee, jouw argument is onzin. Natuurlijk is niet altijd elke individueel van een groep slecht. Maar je kan wel stellen dat er iets mis is met die groep.
Ik heb geen idee wat ze denken. Probeer mij zo voor te stellen wat je dan denkt als je dit gaat doen maar wil niet echt lukkenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien hopen ze op een soort oog-om-oog, tand-om-tand escalatie ergens in een moskee.
Stel het zou een aanslag van IS zijn, dan maakt dit wel een stuk spannender omdat het nu niet in een hoofdstad gebeurd en je bijna zou kunnen verwachten dat een aanslag overal plaats kan vinden. Ik hoop dat ik bansheeboy niet beledig want niet alle aanslagen gebeuren altijd in hoofdsteden en er gebeuren vooral veel goede dingen in hoofdstedenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:06 schreef Physsic het volgende:
[..]
Vind ik ook. Slechte keuze als je als doel hebt zoveel mogelijk slachtoffers maken. Maar dat hoeft natuurlijk niet altijd het doel te zijn. Misschien was het doel in dit geval om de priester en andere belangrijke kerkmensen om te brengen.
Sowieso nog te weinig informatie (voor mij) om er van uit te gaan dat IS er achter zit. Wel vermoedens uiteraard.
Als je als niet-moslim IS als naam blijft gebruiken, maak je je dus schuldig aan het stigmatiseren van de Islam, waardoor veel moslims zich in een hoek gedrukt voelen, waardoor een deel wellicht gewapende amok gaat maken.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:04 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Maar tegelijkertijd heeft IS er zelf een hekel aan om 'Daesh' genoemd te worden en staat er volgens mij een forse straf op om dat woord daar te gebruiken.
En heel Duitsland werd aangekeken voor de misdaden van de Nazis. Dat klopt inderdaad.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Misschien moet je dan ook iets door denken voor je iets dom noemt. In de vergelijking zou de nazi gelijk staan aan de jihadist en de Duitser aan de moslim. Begrijp je de nuance poepie?
Ja, ik zie je keihard modereren, maar kun je dan ook even aangeven welk aspecten van dergelijke aanslagen wel en welke niet besproken mogen worden?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:07 schreef damian5700 het volgende:
Kan het weer over het nieuws gaan, aub!!
Ik begreep wat je bedoelde ik maakte er een kleine kwinkslag van door het iets letterlijker te nemen dan jouw insteek. Ik mag hopen de je begrijpt wat ik bedoel?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:09 schreef aloa het volgende:
[..]
Beest in de zin van (vorm van)geweld.
Ik mag hopen dat je begrijpt wat ik bedoel?
Ik wilde eigenlijk gewoon zeggen dat IS zichzelf absoluut geen Daesh zal noemen, maar leuk dat je er van alles in wilt lezen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Als je als niet-moslim IS als naam blijft gebruiken, maak je je dus schuldig aan het stigmatiseren van de Islam, waardoor veel moslims zich in een hoek gedrukt voelen, waardoor een deel wellicht gewapende amok gaat maken.
Maar als je als niet-moslim overgaat tot Daesch, ontrief je natuurlijk IS en haar volgelingen, waardoor veel moslims zich wellicht miskend zullen voelen, waardoor een deel wellicht gewapende amok gaat maken.
Het wachten is op duidelijke richtlijnen waardoor de moslims zich weer opgenomen voelen binnen onze multiculterele gemeenschap, waardoor niemand wellicht meer gewapende amok gaat maken.
prima, alle christenen, blanken en westerse landen en atheisten ook aankijken dan.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:09 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En heel Duitsland werd aangekeken voor de misdaden van de Nazis. Dat klopt inderdaad.
Dat was al zo, kijk de Afghaanse treinkiller in Duitsland of de gijzeling de dag na Charlie Hebdo in het Franse platteland.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Stel het zou een aanslag van IS zijn, dan maakt dit wel een stuk spannender omdat het nu niet in een hoofdstad gebeurd en je bijna zou kunnen verwachten dat een aanslag overal plaats kan vinden. Ik hoop dat ik bansheeboy niet beledig want niet alle aanslagen gebeuren altijd in hoofdsteden en er gebeuren vooral veel goede dingen in hoofdsteden
Misschien het nieuws?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, ik zie je keihard modereren, maar kun je dan ook even aangeven welk aspecten van dergelijke aanslagen wel en welke niet besproken mogen worden?
Ze hebbe het de hele tijd over die joden enso, maar die duitsers, dat waren ook geen lieverdjes hoor!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Moet bij zulke posts altijd aan Hans Teeuwen denken.
Dat is juist een hele normale en redelijk mening. Maar je bent een roepende in de woestijn man. Je moet alle Moslims linken aan deze gruweldaden.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ook heb ook geen probleem met moslims wel met aanslagplegers...
Maar blijkbaar is dat een rare mening tegenwoordig.
Eigenlijk hoop ik eens dat dat niet gebeurt. Je wilt toch een keer antwoorden. Waarom doen ze zo bipolair?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zijn de daders al overhoop geschoten? Scheelt in elk geval weer wat menselijk afval, opgeruimd staat netjes.
het is gewoon een afk van dawlat islamiya iraq wa sham.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:10 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik wilde eigenlijk gewoon zeggen dat IS zichzelf absoluut geen Daesh zal noemen, maar leuk dat je er van alles in wilt lezen.
'Spannender' is niet echt een woord dat ik in dat geval zou gebruiken.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Stel het zou een aanslag van IS zijn, dan maakt dit wel een stuk spannender omdat het nu niet in een hoofdstad gebeurd en je bijna zou kunnen verwachten dat een aanslag overal plaats kan vinden. Ik hoop dat ik bansheeboy niet beledig want niet alle aanslagen gebeuren altijd in hoofdsteden en er gebeuren vooral veel goede dingen in hoofdsteden
Nogal onvermijdelijk hè, als er telkens moordaanslagen uit die hoek komen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is juist een hele normale en redelijk mening. Maar je bent een roepende in de woestijn man. Je moet alle Moslims linken aan deze gruweldaden.²
Als het moslims van 1 land waren had je gelijk, maar helaas niet. Dus lekker denigrerend blijven doen (te moeilijk woord?), maar je slaat de plank mis.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
prima, alle christenen, blanken en westerse landen en atheisten ook aankijken dan.
Het nieuws is dat er een aanslag gepleegd is op een kerk. Daarbij wordt door veel mensen verwacht dat daar islamitisch extremisme achter zit. Vervolgens stellen mensen dat je voor de daden van extremisten niet alle moslims verantwoordelijk kunt houden, enzovoort.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:10 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Misschien het nieuws?
Er is nog weinig bekend, maar het moet blijkbaar wederom vervallen in dezelfde discussie als altijd.
Waar heb je het over ? Oom Bush had een heel Europees coalitie opgetrommeld. Ik hoop niet dat coalitie een te moelijk woord is?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:12 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Als het moslims van 1 land waren had je gelijk, maar helaas niet. Dus lekker denigrerend blijven doen (te moeilijk woord?), maar je slaat de plank mis.
Ik begrijp wat je bedoelt.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik begreep wat je bedoelde ik maakte er een kleine kwinkslag van door het iets letterlijker te nemen dan jouw insteek. Ik mag hopen de je begrijpt wat ik bedoel?
Het is de facto een buitenwijk van Rouen, met bijbehorende migranten.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:12 schreef Physsic het volgende:
[..]
'Spannender' is niet echt een woord dat ik in dat geval zou gebruiken.
Ik ken het plaatsje niet. Uit de nieuwsberichten kreeg ik het idee dat het zo'n heel knus kerkdorpje is, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Het lijkt me in ieder geval niet een plaats waar veel asielzoekers zijn geplaatst? Of heb ik dat helemaal mis?
Kan iemand dit natrekken?twitter:HendroM twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 12:09:05Gijzelingsdrama: kerk van Saint-Etienne-du-Rouvray stond ook op het lijstje van enkele maanden geleden opgepakte terrorist Sid Ahmed Ghlam reageer retweet
Ik wist niet dat Oom Bush een Nazi was.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waar heb je het over ? Oom Bush had een heel Europees coalitie opgetrommeld. Ik hoop niet dat coalitie een te moelijk woord is?
voortaan je beter inlezen poepie.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:14 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Oom Bush een Nazi was.
Je zegt het al; verwacht.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het nieuws is dat er een aanslag gepleegd is op een kerk. Daarbij wordt door veel mensen verwacht dat daar islamitisch extremisme achter zit. Vervolgens stellen mensen dat je voor de daden van extremisten niet alle moslims verantwoordelijk kunt houden, enzovoort.
Ja, eindeloze discussie die keer op keer gevoerd wordt, maar daarmee is het niet off-topic. Juist niet.
Daarom moet je wel in die hoek kijken het is onzin om die hoek links te laten liggen. Maar het is ook onzin om alles uit die hoek onder het kopje terrorisme etc. te vatten. Kijk waar het misgaat maar benoem ook waar het goed gaat (het tuintjes voorbeeld van bsb) dat laatste stukje mis ik ook in de media...quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nogal onvermijdelijk hè, als er telkens moordaanslagen uit die hoek komen.
True. Echter, degenen die aan het moorden slaan zijn natuurlijk maar het topje van de ijsberg. Daaronder zal een veel grotere groep sympathisanten zitten die nu net weer geen zin heeft een politiekogel te vangen, naar Syrie/Irak af te reizen en zijn/haar leven op te offeren.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is juist een hele normale en redelijk mening. Maar je bent een roepende in de woestijn man. Je moet alle Moslims linken aan deze gruweldaden.²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |