Ben benieuwd, heb je het wel of niet verteld vandaag? en hoe ben je naar je werk gegaan?quote:Op zondag 24 juli 2016 21:42 schreef CoupeBlond het volgende:
[..]
Heb er goed over nagedacht, maar als ik het vertel dan is mijn hele imago naar de knoppen. Ik heb een aantal promoties gemaakt en heb een goed imago. Als ik vertel aan mijn baas dat ik met drank op gepakt ben en mijn rijbewijs kwijt ben, dan is dit imago gewoon weg, weet ik zeker. Bovendien is dit dan binnen de korte keren bekend in heel het bedrijf, dat wil ik al helemaal niet.
Vertellen is helaas geen optie. Als het 4 maanden wordt dan zal ik iets moeten bedenken..
Amen. En niks zeggen op het werk en dan maar voorzichtig rijden zonder rijbewijs is een superslecht idee. Ook als je voorzichtig rijdt kan er een ander op je klappen oud en dan ben je degene die zijn rijbewijs kwijtraakte en er ook nog over loog.quote:Op maandag 25 juli 2016 15:13 schreef rood_wit_blauw het volgende:
Naast wat goed/fout is.
Alle gevolgen had de TS moeten bedenken voordat hij de auto instapte om zijn vriendin naar het station te brengen. Eenmaal van de oprit/parkeerplaats afgereden reed hij al onverzekerd rond (kijk je polisvoorwaarden er maar eens op na. Je moet je aan de wegen verkeerswet houden, dat deed TS niet door te drinken en te rijden, hoeveel het is maakt niet uit) Dat TS gepakt wordt is alleen maar goed, mocht het echt zijn 1e keer zijn dat hij gedronken had en reed des te beter, zal die het de volgede keer wel laten.
Zoals ik het altijd heb begrepen is er een minimale waarde (daarom begint de tabel ook met 0.0 ugl = 0.23) Je lichaam maakt namelijk van nature al die stof aan, daarom kan er geen 0 beleid worden.
TS wist vast al aan het begin van de avond dat zijn vriendin nog met de trein weg moest, dan drink je niet, of je regelt een taxi. (dat laatste kan natuurlijk altijd en in elke situatie, kost misschien meer, maar dan moet je maar van de alcohol afblijven)
Alcohol in het verkeer kan mij niet zwaar genoeg bestraft worden (Ja, ook voor fietsers, als je zoveel drinkt dat je zwalkt mogen ze je van mij ook zwaar straffen).
En ik ben inderdaad ook wel benieuwd hoe TS nu naar zijn werk is gegaan. Liegen over dit soort dingen geeft vaak alleen maar meer problemen.
Het station was maar op 5minuten afstand. Konden ze zelfs makkelijk fietsen of lopen.quote:Op maandag 25 juli 2016 15:13 schreef rood_wit_blauw het volgende:
TS wist vast al aan het begin van de avond dat zijn vriendin nog met de trein weg moest, dan drink je niet, of je regelt een taxi. (dat laatste kan natuurlijk altijd en in elke situatie, kost misschien meer, maar dan moet je maar van de alcohol afblijven)
Nou, dat valt dan weer reuze mee. Je bent gewoon verzekerdquote:Op maandag 25 juli 2016 11:22 schreef Associaal het volgende:
[..]
Als je rijbewijs is ingevorderd en jij gaat rijden ben je niet verzekerd.
dat dacht ik ook ja.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:10 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Nou, dat valt dan weer reuze mee. Je bent gewoon verzekerd
De verzekering haalt alle kosten alleen bij jou terug, dus je mag jarenlang terugbetalen als het tegenzit.
Hopelijk niet in een auto van de zaak, dat zou helemaal een korte route naar ontslag zijn.quote:Op maandag 25 juli 2016 17:11 schreef Nerdslayer het volgende:
Ik zie het nog wel voor me dat TS naar z'n werk is gegaan zonder iets te hebben gezegd, voor z'n werk alsnog gaat rijden en dan in een willekeurige verkeerscontrole rijdt en alsnog wordt gepakt voor rijden met een ingevorderd rijbewijs
En dat is trouwens een misdrijf als ik me niet vergis.
Dat lijkt mij erg zat als je iemand te pletter rijdt.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:10 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Nou, dat valt dan weer reuze mee. Je bent gewoon verzekerd
De verzekering haalt alle kosten alleen bij jou terug, dus je mag jarenlang terugbetalen als het tegenzit.
Edit: laat je getroll maar achterwege.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:00 schreef Armani XL het volgende:
Alcohol (maar ook wiet) en verkeer gaat niet samen en de grenzen die er nu zijn vind ik al te hoog.
Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat je gewoon ontslagen kan worden als je je rijbewijs kwijtraakt voor een periode, of in ieder geval op non actief kan worden gezet zonder doorbetaling.quote:Op maandag 25 juli 2016 17:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hopelijk niet in een auto van de zaak, dat zou helemaal een korte route naar ontslag zijn.
"Ja maar dat gebeurt mij toch niet"quote:Op maandag 25 juli 2016 17:19 schreef Associaal het volgende:
[..]
Dat lijkt mij erg zat als je iemand te pletter rijdt.
Dat zal aan je functie liggen.quote:Op maandag 25 juli 2016 17:26 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat je gewoon ontslagen kan worden als je je rijbewijs kwijtraakt voor een periode, of in ieder geval op non actief kan worden gezet zonder doorbetaling.
Verkeerd gezegd door mij...quote:Op maandag 25 juli 2016 17:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zal aan je functie liggen.
Als taxichauffeur is het lastiger zonder rijbewijs aan het werk te blijven dan als logistiek planner.
Maak dan de boete 850 euro hoger en laat de klant niet het CBR een totaal uit de lucht gegrepen bedrag betalen voor de cursus. Het boetebedrag moet wel transparant zijn, dan kan de rechter hier ook eerlijk over oordelen. Nu krijg je een boete van bv 600 euro, maar eigenlijk krijg je een boete van 1450 euro..quote:Op maandag 25 juli 2016 11:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je krijgt de boete voor het rijden onder invloed, of je je rijbewijs nog waard bent wordt door het CBR besloten, en die stellen als eis dat je die cursus volgt om überhaupt je rijbewijs terug te kunnen krijgen, en terecht.
Dit is echt absurd, 0,9 promille is al belachelijk om mee achter het stuur te stappen, maar als beginnend bestuurder helemaal. TS mag OLH op z'n blote knieën danken dat hij alleen maar betrapt is en dat hij niemand aangereden heeft.
En dan hier ook nog een beetje zitten downplayen en verongelijkt gaan doen ten behoeve van TS over die zogenaamde dubbele (of driedubbele) "straf"? Hou toch op zeg.
Mensen die de combinatie alcoholgebruik en verkeer zo onderschatten zouden helemaal geen rijbewijs moeten hebben.
Dan bereken je die bedragen bij elkaar, dat weet je van te voren dus dan weet je de kost prijs van het vergrijpquote:Op maandag 25 juli 2016 19:21 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Maak dan de boete 850 euro hoger en laat de klant niet het CBR een totaal uit de lucht gegrepen bedrag betalen voor de cursus. Het boetebedrag moet wel transparant zijn, dan kan de rechter hier ook eerlijk over oordelen. Nu krijg je een boete van bv 600 euro, maar eigenlijk krijg je een boete van 1450 euro..
Omdat de wet hiervoor aangepast moet worden en de rechter dit ook als buitenproportioneel zal zien, wordt zo via een slinkse omweg toch een extra bedrag geincasseerd.
Prijs is zelfs nog hoger geworden, pris in 2016 is 900 euro, voor die prijs krijg je 2 ochtenden met 12 man tegelijk een powerpoint voorgeschoteld. Snel verdiend voor het CBR.. Oja en het laten zakken is voor het cbr extra kassa, want of een herhalingscursus ,of opnieuw lessen en afrijden!! Over perverse prikkel gesproken..
Vorig jaar nog. Je zult het maar op je geweten hebben...quote:Op maandag 25 juli 2016 23:16 schreef Droopie het volgende:
http://mobile.nytimes.com(...)9th-he-got-life.html
Andere koek, maar die mensen heb je in nederland ook.
Als je dan bij de eerste keer flink schrikt van de sanctie, mooi toch
4 jaar cel, en de eeuwige schaamte en pijn dat je het leven van een klein kind heb weggenomenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 00:26 schreef Messina het volgende:
[..]
Vorig jaar nog. Je zult het maar op je geweten hebben...
hier was een jongen 24 jaar tegen een auto aangereden 2 volwassenen dood de kinderen achterin zagen hun ouders sterven. De jongen werdt aangetroffen op de stoep. Blaast en alcohol op maar niet te veel. Blijkt dat hij op het politiebureau totaal in elkaar is gezakt van ellende.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 00:30 schreef Droopie het volgende:
[..]
4 jaar cel, en de eeuwige schaamte en pijn dat je het leven van een klein kind heb weggenomen
Volgens het tiramisu recept op ah.nl is er voor 6 personen aan tiramisu, 5 eetlepels amaretto nodig. Dat is 75 ml. amaretto a 28% alcohol, maakt 21 ml alcohol. Delen door 6 is 3,5 ml per persoon. Er gaat 12 ml alcohol (10 gram) in een standaardglas. Dat stelt 1 portie tiramisu dus gelijk aan ~0,2916 standaardglazen alcohol.quote:Op maandag 25 juli 2016 12:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Maar hoe veel biertjes was het?
Want idd zeker voor beginnende bestuurders kan een tiramisu al problemen opleveren.
Het cbr moet niet degene zijn die profiteert van drankrijders, dit zorgt voor perverse prikkels. Het cbr heeft er dus baat bij dat mensen met drank op gaan rijden, of zakken voor de cursus, dan kunnen zij weer meer geld inkasseren voor die powerpoint. Mijn punt is dat het cbr geen verdienmodel mag hebben hier, oftewel het systeem deugt niet..uiteraard ben ik ook er tegen dat mensen gaan rijden met meer dan 0,5 promille, maar de straf moet door een rechter bepaald worden en niet via een omweg door het cbr, die er hun verdienmodel van gemaakt hebben.quote:Op maandag 25 juli 2016 14:06 schreef Fenasd het volgende:
[..]
CBR is sowieso een boevenbende. Cursus mag wat mij betreft 10K kosten, maar het geld liever niet naar het CBR....
en hoeveel van die alcohol is er verdampt voordat het de muil van TS bereikt?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 02:21 schreef probeer het volgende:
[..]
Volgens het tiramisu recept op ah.nl is er voor 6 personen aan tiramisu, 5 eetlepels amaretto nodig. Dat is 75 ml. amaretto a 28% alcohol, maakt 21 ml alcohol. Delen door 6 is 3,5 ml per persoon. Er gaat 12 ml alcohol (10 gram) in een standaardglas. Dat stelt 1 portie tiramisu dus gelijk aan ~0,2916 standaardglazen alcohol.
TS is een man, en als hij een gemiddeld ervaren drinker is, zal hij zo'n 3-4 standaardglazen alcohol in 1 uur moeten drinken om boven de 0.8 promille uit te komen. Laten we van 3 uit gaan. 3 delen door 0,2916 geeft 10,28 porties tiramisu om boven de 0.8 promille te komen. In één uur. Succes ...
Het is nou wel klaar met je rant over het CBR.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 07:31 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Het cbr moet niet degene zijn die profiteert van drankrijders, dit zorgt voor perverse prikkels. Het cbr heeft er dus baat bij dat mensen met drank op gaan rijden, of zakken voor de cursus, dan kunnen zij weer meer geld inkasseren voor die powerpoint. Mijn punt is dat het cbr geen verdienmodel mag hebben hier, oftewel het systeem deugt niet..uiteraard ben ik ook er tegen dat mensen gaan rijden met meer dan 0,5 promille, maar de straf moet door een rechter bepaald worden en niet via een omweg door het cbr, die er hun verdienmodel van gemaakt hebben.
Edit: ik zei dat het klaar was.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 07:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is nou wel klaar met je rant over het CBR.
Wie zich gewoon aan de regels houdt heeft geen last van al die nonsens.
In de 11 jaar dat ik m'n rijbewijs heb ben ik hooguit 5 keer tegengehouden voor een alcoholcontrole. Waarvan ik een keer eentje bewust heb opgezocht voor zo'n sleutelhangerquote:Op zondag 24 juli 2016 15:59 schreef Leonos het volgende:
Alsof ze normaal gesproken ooit je rijbewijs controleren. Lekker doorrijden!
Kans op een controle is in Nederland echt minimaal. Ik heb al ruim dertig jaar mijn rijbewijs ,rij 40.000 km per jaar en heb nog nooit een controle meegemaakt en ben zelfs nog nooit aanghouden door de politie!. Alleen 2 of 3 x geflitst met een paar km te hard in al die jaren. Ondanks dat, wil ik iedereen meegeven je altijd aan de regels te houden, want de straffen zijn extreem hoog in Nederland en je wordt zeker met drank aan de schandpaal genageld. Maar als je bijvoorbeeld een keer lekker hard wil rijden, ga dan naar Duitsland, daar mag je wel 250 rijden.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 07:55 schreef Tommeke het volgende:
[..]
In de 11 jaar dat ik m'n rijbewijs heb ben ik hooguit 5 keer tegengehouden voor een alcoholcontrole. Waarvan ik een keer eentje bewust heb opgezocht voor zo'n sleutelhanger
En ik ben een keer per ongeluk naar Frankrijk gereden zonder rijbewijs. Was hem vergeten
Dus statistisch gezien kun je dat best doen, maar als ze je pakken pleeg je een misdrijf. Of nouja, je pleegt een misdrijf en als ze je pakken ben je goed de lul.
Ik gok dat als je de espresso eerst af laat koelen voordat je de amaretto er door heen mikt (wat verder voor het gerecht niet zo veel uit zou moeten maken), dat wel meevalt. Zou ook niet weten hoe ik dat 1,2,3 moet berekenen, anders had ik het wss nog wel gedaan ook.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 07:49 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
en hoeveel van die alcohol is er verdampt voordat het de muil van TS bereikt?
Da's niet wat hij zegt hè.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 02:21 schreef probeer het volgende:
Laten we van 3 uit gaan. 3 delen door 0,2916 geeft 10,28 porties tiramisu om boven de 0.8 promille te komen. In één uur. Succes ...
Zulke lui laten zich niet tegenhouden door strenge regels en hoge boetes, die stappen toch wel in de auto. Die man had allang geen rijbewijs meer.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 00:26 schreef Messina het volgende:
[..]
Vorig jaar nog. Je zult het maar op je geweten hebben...
kan je niet zomaar zeggen. hangt van bv lichaamsbouw van de persoon af en hoe lang het geleden is dat je de laatste alcoholische versnapering gehad hebquote:Op dinsdag 26 juli 2016 08:36 schreef brulaap112 het volgende:
[..]
Ja.. Staat niks daar over. Hoeveel biertjes/drankjes moet je drinken om die ugl te blazen.
Tijdens mijn theorieexamen was dit destijds een vraag, het juist antwoord was dat je ongeacht je lichaamsbouw met 2 bier nog veilig mag rijden. Tegenwoordig geldt voor beginnende bestuurders echter een veel lagere limiet, dus gaat dit niet meer op.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 08:39 schreef Gunner het volgende:
[..]
kan je niet zomaar zeggen. hangt van bv lichaamsbouw van de persoon af en hoe lang het geleden is dat je de laatste alcoholische versnapering gehad heb
Dat zou ik vooral doen als je in je eigen buurt gepakt bent. Agenten weten echt wel of hebben in ieder geval een herinnering als ze een bepaalde auto eruit geplukt hebben voor een positieve alcoholcontrole. Zie je ook regelmatig bij wegmisbruikers, 'hey, die hebben we vorige week nog aan de kant gezet'.quote:Op zondag 24 juli 2016 15:59 schreef Leonos het volgende:
Alsof ze normaal gesproken ooit je rijbewijs controleren. Lekker doorrijden!
quote:Op woensdag 27 juli 2016 10:03 schreef Leandra het volgende:
Het is nu afgelopen met dat offtopic geneuzel.
doe er maar een slotje op Leandra, TS komt toch niet meer terug.quote:Op donderdag 28 juli 2016 00:09 schreef Voszje het volgende:
TS heeft voor het gemak twee armen gebroken, hoeft 'ie en niet aan het werk en hier niet meer te reageren.
Het is buitenproportioneel dat jij aanrijdt zonder t schrijft.quote:Op zondag 24 juli 2016 16:13 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Het is buitenproportioneel als jij iemand met een zatte kop aanrijd en de vernieling in helpt..
Dat diegene en zijn of haar leven afhankelijk is van jouw gedrag.. DAT is buitenproportioneel..
Precies.quote:Op donderdag 28 juli 2016 00:26 schreef phpmystyle het volgende:
Verder is het niet chique van TS, maar dat hij hierom zijn baan zou verliezen gaat te ver.
Want alleen beroepschauffeurs verliezen hun baan als zij maanden zonder rijbewijs zitten?quote:Op donderdag 28 juli 2016 08:20 schreef Leandra het volgende:
En gezien TS geen beroepschauffeur is zal hij zijn baan er ook niet om verliezen.
Ik erger me er kapot aan. WGR is bedoelt als een forum waar je advies kunt vragen en krijgen op gebied van recht etc.quote:Op donderdag 28 juli 2016 00:29 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Precies.
Absoluut niet goed wat hij gedaan heeft. Maar TS leert hiervan en het is gelukkig goed afgelopen (geen ongelukken).
Ik lees veel van dit soort topics in WGR, er wordt heel snel gelijk moraalridderend opgetreden. Uiteraard mag je er best wat van zeggen, maar zoals TS al zei; zocht hij de goede informatie. Om dan oeverloos door te gaan dat het fout was en hoe slecht hij wel niet is, gaat mij imho iets te ver.
Maar goed, dat is mijn mening. Iedereen moet verder natuurlijk zeggen wat hij/zij wilt.
Een ander kan andere manieren zoeken om op het werk te komen, al moeten ze er een student voor inhuren om ze de hele dag van klant naar klant te chauffeuren.quote:Op donderdag 28 juli 2016 09:36 schreef hottentot het volgende:
[..]
Want alleen beroepschauffeurs verliezen hun baan als zij maanden zonder rijbewijs zitten?
Ja toch de baas gaat dit zeker doen.quote:Op donderdag 28 juli 2016 11:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een ander kan andere manieren zoeken om op het werk te komen, al moeten ze er een student voor inhuren om ze de hele dag van klant naar klant te chauffeuren.
Waarom zou de baas dat moeten doen? Dat kan de alcomobilist toch prima zelf doen?quote:Op donderdag 28 juli 2016 13:17 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Ja toch de baas gaat dit zeker doen.
Ik lees enig cynisme in het berichtje waar jij serieus op reageertquote:Op donderdag 28 juli 2016 13:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom zou de baas dat moeten doen? Dat kan de alcomobilist toch prima zelf doen?
Beetje klagen dat het allemaal zoveel kost natuurlijk, maar dat is een afweging die je maakt.
En die student slaapt dan bij mij in?quote:Op donderdag 28 juli 2016 11:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een ander kan andere manieren zoeken om op het werk te komen, al moeten ze er een student voor inhuren om ze de hele dag van klant naar klant te chauffeuren.
Ligt eraan wat voor soort storingsdiensten je loopt. Als storingsmonteur die "fysieke" storingen moet verhelpen moet je idd mobiel zijn, maar de meeste softwarestoringen kun je tegenwoordig 99/100 keer remote in de zolderkamer oplossen. Ik werk in een bedrijf waar we een 24/7 service afdeling hebben. Het gebeurt eigenlijk zelden dat collega's midden in de nacht naar de middle of nowhere moeten rijden om een overleden IO-kaartje o.i.d. te vervangen.quote:Op donderdag 28 juli 2016 19:00 schreef hottentot het volgende:
[..]
En die student slaapt dan bij mij in?
Ja hoi werkgever, ik kan 4 maanden geen consignatie meer lopen want ik heb gezopen achter het stuur. "Nou dan kun je gelijk opflikkeren, bedankt voor de mededeling en je hoort nog van hrm over de afhandeling.
Industriele meet en regel techniek (Lees van PLC tot 1MW motoren) Is echt maar zelden dat je de klant over de telefoon kunt helpen, of even een meting vastzetten of simuleren over internet, het is bijna altijd fysiek. Als ik het al over internet tijdelijk op kan lossen reed ik alsnog bijna altijd heen om 100% zeker van mijn zaak te zijn, veiligheid bij grote industriele installaties is de hoofdzaak, en dan pas productie, en productieteams zijn snel geneigd om te zeggen "Ja doe maar, is wel veilig, dan kunnen wij ook weer verder.." Ooit hevige ruzie gehad dat ik een bruggetje niet wilde zetten voor een opstart, bleek later dat als ik het wel had gedaan de gehele afgas installatie was gesmolten (En dan hebben we het naast het gevaar over 2 weken stilstand en een miljoenen schade.)quote:Op donderdag 28 juli 2016 21:35 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor soort storingsdiensten je loopt. Als storingsmonteur die "fysieke" storingen moet verhelpen moet je idd mobiel zijn, maar de meeste softwarestoringen kun je tegenwoordig 99/100 keer remote in de zolderkamer oplossen. Ik werk in een bedrijf waar we een 24/7 service afdeling hebben. Het gebeurt eigenlijk zelden dat collega's midden in de nacht naar de middle of nowhere moeten rijden om een overleden IO-kaartje o.i.d. te vervangen.
Dat is zeker waar, maar op de zolderkamer heb je vaak precies hetzelfde scherm als op locatie. Face to face loopt de communicatie idd gemakkelijker, maar vaak voegt fysieke aanwezigheid niet zo veel toe. Vaak is het programmeerapparaat een kijkdoos waarmee je hardware failures kunt detecteren. Een uur ergens heen rijden voegt niet zo veel toe, de eerste prioriteit is dat de boel weer doorhobbelt.quote:Op donderdag 28 juli 2016 22:26 schreef hottentot het volgende:
[..]
Industriele meet en regel techniek (Lees van PLC tot 1MW motoren) Is echt maar zelden dat je de klant over de telefoon kunt helpen, of even een meting vastzetten of simuleren over internet, het is bijna altijd fysiek. Als ik het al over internet tijdelijk op kan lossen reed ik alsnog bijna altijd heen om 100% zeker van mijn zaak te zijn, veiligheid bij grote industriele installaties is de hoofdzaak, en dan pas productie, en productieteams zijn snel geneigd om te zeggen "Ja doe maar, is wel veilig, dan kunnen wij ook weer verder.." Ooit hevige ruzie gehad dat ik een bruggetje niet wilde zetten voor een opstart, bleek later dat als ik het wel had gedaan de gehele afgas installatie was gesmolten (En dan hebben we het naast het gevaar over 2 weken stilstand en een miljoenen schade.)
De deal is simpel, klant belt en binnen een uur ben je fysiek aanwezig op locatie 24/7
Klopt, klopt allemaal. Maar de software/servers is maar een deel van mijn werk, hardware is het grote deel, en dat varieert van veilig stellen voor de mannen van het metaal, een sensor/meting vervangen, motoren verwisselen, in het veld de fout zien te vinden, etc.. heel simpel alles op een fabriek wat met stroom werkt, en dan begin je met een scherm heel weinig (hoewel vaak erg fijn voor diagnostiek, maar daarmee is de fout alleen sneller te vinden maar zeker niet verholpen.)quote:Op donderdag 28 juli 2016 22:42 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, maar op de zolderkamer heb je vaak precies hetzelfde scherm als op locatie. Face to face loopt de communicatie idd gemakkelijker, maar vaak voegt fysieke aanwezigheid niet zo veel toe. Vaak is het programmeerapparaat een kijkdoos waarmee je hardware failures kunt detecteren. Een uur ergens heen rijden voegt niet zo veel toe, de eerste prioriteit is dat de boel weer doorhobbelt.
Mee eens dat je met M0.0 ("Altijd 0") en M0.1 ("Altijd 1") (Siemens S7) heel voorzichtig moet omgaan.(al zal ons Leandra dat wel weer off-topic vinden
)
Op het scherm kijken waarom het programma hangt is de eerste stap. Dat kan wat mij betreft prima remote. Je ziet welke sensors, valves of motors het niet doen. De servicemonteur kan dit, mits in bezit van rijbewijs of op fietsbare afstand oplossen. Desbetreffende servicemonteur moet dat weekend ervoor dus niet met 6 pils achter de kiezen z'n meisje naar het station hebben gebracht.quote:Op donderdag 28 juli 2016 23:22 schreef hottentot het volgende:
[..]
Klopt, klopt allemaal. Maar de software/servers is maar een deel van mijn werk, hardware is het grote deel, en dat varieert van veilig stellen voor de mannen van het metaal, een sensor/meting vervangen, motoren verwisselen, in het veld de fout zien te vinden, etc.. heel simpel alles op een fabriek wat met stroom werkt, en dan begin je met een scherm heel weinig (hoewel vaak erg fijn voor diagnostiek, maar daarmee is de fout alleen sneller te vinden maar zeker niet verholpen.)
We hebben verschillende beroepen
Mijn vrouw is programmeur en als die storing heeft boeit het niet zolang er maar bereik is en ze haar telefoon en laptop bij zich heeft. Kans dat die fysiek naar een klant moet is extreem klein (is in 2 jaar nog niet gebeurd)
En ja off topic, maar wel gezellig(en zo word het voor haar ook duidelijk dat beroepschauffeurs maar 1 van de vele beroepen is waar je zonder rijbewijs op kunt donderen)
Ik draaide jarenlang combi consignaties, ik was dus en de Technisch automatiseerder, en de Servicemonteur. (dubbele vakgroep, dubbele vergoedingquote:Op donderdag 28 juli 2016 23:55 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Op het scherm kijken waarom het programma hangt is de eerste stap. Dat kan wat mij betreft prima remote. Je ziet welke sensors, valves of motors het niet doen. De servicemonteur kan dit, mits in bezit van rijbewijs of op fietsbare afstand oplossen. Desbetreffende servicemonteur moet dat weekend ervoor dus niet met 6 pils achter de kiezen z'n meisje naar het station hebben gebracht.![]()
Ik denk idd dat we verschillende beroepen hebben.
Johan Derksen is een lul.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 00:00 schreef Van_Poppel het volgende:
Maargoed, TS is geen servicemonteur dus bovenstaande discussie is niet rullevant (zoals Johan Derksen zou zeggen).
Ik weet niet eens waar mijn servers staan, hooguit in de buurt van Ierlandquote:Op donderdag 28 juli 2016 23:22 schreef hottentot het volgende:
[..]
Klopt, klopt allemaal. Maar de software/servers is maar een deel van mijn werk, hardware is het grote deel, en dat varieert van veilig stellen voor de mannen van het metaal, een sensor/meting vervangen, motoren verwisselen, in het veld de fout zien te vinden, etc.. heel simpel alles op een fabriek wat met stroom werkt, en dan begin je met een scherm heel weinig (hoewel vaak erg fijn voor diagnostiek, maar daarmee is de fout alleen sneller te vinden maar zeker niet verholpen.)
We hebben verschillende beroepen
Mijn vrouw is programmeur en als die storing heeft boeit het niet zolang er maar bereik is en ze haar telefoon en laptop bij zich heeft. Kans dat die fysiek naar een klant moet is extreem klein (is in 2 jaar nog niet gebeurd)
En ja off topic, maar wel gezellig(en zo word het voor haar ook duidelijk dat beroepschauffeurs maar 1 van de vele beroepen is waar je zonder rijbewijs op kunt donderen)
Sterkte, zoals ik al zei vind ik ook dat mensen die een keer een kleine fout begaan in feite vierdubbel gestraft worden. Jij bent daar de dupe van.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 00:26 schreef CoupeBlond het volgende:
Ten eerste, voor alle internethelden op hun zolderkamer die zich afvragen waarom ik niet meer reageerde:
Ik word echt misselijk van alle veroordelingen hier. Ik kom hier om advies te vragen over mijn wettelijke mogelijkheden na de grootste fout die ik in mijn leven heb gemaakt. Vervolgens krijg ik een zak stront over mij heen van waarschijnlijk eenzame internethelden die graag vertellen hoe slecht iemand wel niet bezig is vanuit hun zolderkamertje.Trieste figuren.
Ik ben de afgelopen week door het diepste dal van mijn leven gegaan, met in de wetenschap dat ik waarschijnlijk mijn baan kwijt ben en een paar vriendschappen heb verpest. Als ik dit topic zo teruglees kom ik echt tot de conclusie dat het merendeel van de mensen op dit forum gewoon ervan houden om iemand op zijn bek te zien gaan en iemand lekker te veroordelen en niet om objectief iemands vragen proberen te beantwoorden. Ik heb er echt spijt van dat ik dit topic heb geopend. Graag een slotje erop hierna moderator.
Voor de paar mensen die wel inhoudelijk op mijn vragen ingingen, dank jullie wel daarvoor.
Ik hoop absoluut dat jij je baan kan behouden, en ben ook erg benieuwd hoe het afloopt voor je.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 00:26 schreef CoupeBlond het volgende:
Ten eerste, voor alle internethelden op hun zolderkamer die zich afvragen waarom ik niet meer reageerde:
Ik word echt misselijk van alle veroordelingen hier. Ik kom hier om advies te vragen over mijn wettelijke mogelijkheden na de grootste fout die ik in mijn leven heb gemaakt. Vervolgens krijg ik een zak stront over mij heen van waarschijnlijk eenzame internethelden die graag vertellen hoe slecht iemand wel niet bezig is vanuit hun zolderkamertje.Trieste figuren.
Ik ben de afgelopen week door het diepste dal van mijn leven gegaan, met in de wetenschap dat ik waarschijnlijk mijn baan kwijt ben en een paar vriendschappen heb verpest. Als ik dit topic zo teruglees kom ik echt tot de conclusie dat het merendeel van de mensen op dit forum gewoon ervan houden om iemand op zijn bek te zien gaan en iemand lekker te veroordelen en niet om objectief iemands vragen proberen te beantwoorden. Ik heb er echt spijt van dat ik dit topic heb geopend. Graag een slotje erop hierna moderator.
Voor de paar mensen die wel inhoudelijk op mijn vragen ingingen, dank jullie wel daarvoor.
vriendschappen verpest? want?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 00:26 schreef CoupeBlond het volgende:
Ik ben de afgelopen week door het diepste dal van mijn leven gegaan, met in de wetenschap dat ik waarschijnlijk mijn baan kwijt ben en een paar vriendschappen heb verpest. Al
Zeker sterkte, weet niet meer of ik dat wel of niet had gezegd. Persoonlijk vind ik het altijd sterker als iemand ervoor uitkomt. 2 collega's van mij hebben ook bekeuringen/rij ontzeggingen gehad. 1 een bekeuring de ochtend na een feestje, restalcohol in het lichaam. De andere heeft een rij ontzegging gehad van 6 maanden volgens mij (beiden belgisch, in belgie betrap) Die laatste is gewoon door collega's opgehaald, sterker nog volgens mij heeft hij aan het einde van die ontzegging regelmatig met 1 van de hoge piefen bij ons meegereden naar kantoor.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 00:26 schreef CoupeBlond het volgende:
Ten eerste, voor alle internethelden op hun zolderkamer die zich afvragen waarom ik niet meer reageerde:
Ik word echt misselijk van alle veroordelingen hier. Ik kom hier om advies te vragen over mijn wettelijke mogelijkheden na de grootste fout die ik in mijn leven heb gemaakt. Vervolgens krijg ik een zak stront over mij heen van waarschijnlijk eenzame internethelden die graag vertellen hoe slecht iemand wel niet bezig is vanuit hun zolderkamertje.Trieste figuren.
Ik ben de afgelopen week door het diepste dal van mijn leven gegaan, met in de wetenschap dat ik waarschijnlijk mijn baan kwijt ben en een paar vriendschappen heb verpest. Als ik dit topic zo teruglees kom ik echt tot de conclusie dat het merendeel van de mensen op dit forum gewoon ervan houden om iemand op zijn bek te zien gaan en iemand lekker te veroordelen en niet om objectief iemands vragen proberen te beantwoorden. Ik heb er echt spijt van dat ik dit topic heb geopend. Graag een slotje erop hierna moderator.
Voor de paar mensen die wel inhoudelijk op mijn vragen ingingen, dank jullie wel daarvoor.
Je word misselijk van "die veroordelingen hier"quote:Op vrijdag 29 juli 2016 00:26 schreef CoupeBlond het volgende:
Ten eerste, voor alle internethelden op hun zolderkamer die zich afvragen waarom ik niet meer reageerde:
Ik word echt misselijk van alle veroordelingen hier. Ik kom hier om advies te vragen over mijn wettelijke mogelijkheden na de grootste fout die ik in mijn leven heb gemaakt. Vervolgens krijg ik een zak stront over mij heen van waarschijnlijk eenzame internethelden die graag vertellen hoe slecht iemand wel niet bezig is vanuit hun zolderkamertje.Trieste figuren.
Ik ben de afgelopen week door het diepste dal van mijn leven gegaan, met in de wetenschap dat ik waarschijnlijk mijn baan kwijt ben en een paar vriendschappen heb verpest. Als ik dit topic zo teruglees kom ik echt tot de conclusie dat het merendeel van de mensen op dit forum gewoon ervan houden om iemand op zijn bek te zien gaan en iemand lekker te veroordelen en niet om objectief iemands vragen proberen te beantwoorden. Ik heb er echt spijt van dat ik dit topic heb geopend. Graag een slotje erop hierna moderator.
Voor de paar mensen die wel inhoudelijk op mijn vragen ingingen, dank jullie wel daarvoor.
Omdat ik in zijn OP meer lees dat hij het risico van betrapt worden erger leek te vinden dan het risico door alcoholgebruik een verkeersongeluk te veroorzaken (met mogelijk gewonden/doden)quote:Op zondag 24 juli 2016 17:39 schreef Nizno het volgende:
[..]
waarom nu niet?
Hij is even met zijn neus op de feiten gedrukt, gelukkig niet door een ongeluk maar door de angst dat hij zijn rijbewijs lang kwijt kan zijn. Hierdoor is hij gaan nadenken. Is niet zo moeilijk te geloven hoor.
Dat leest toch niet echt alsof hij zich voor zijn kop sloeg dat hij een gevaar op de weg was...quote:Op zondag 24 juli 2016 15:32 schreef CoupeBlond het volgende:
We wisten allebei natuurlijk dat ik eigenlijk teveel gedronken had, maar het was de laatste trein dus we hebben het risico genomen.
Ontzettend veel spijt van en uber dom natuurlijk. Ik ben nog nooit met de politie in aanraking gekomen in mijn leven.
Ik heb hem echt nodig voor mijn werk, ik moet elke dag 104 km rijden naar mijn werk en moet regelmatig bij klanten op bezoek. Ik kan echt niet zonder.
Nu maar hopen dat de cursus de moeite waard is.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:26 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat leest toch niet echt alsof hij zich voor zijn kop sloeg dat hij een gevaar op de weg was...
Waarom op slot? We willen graag op de hoogte blijven van het verloop. Ik ben best benieuwd hoe lang je je rijbewijs kwijt bent.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:52 schreef CoupeBlond het volgende:
MODERATOR: mijn vragen zijn beantwoord, graag slot erop.
Daar doen ze hier niet aan. Verder vind ik het vreemd dat je misselijk wordt van de veroordelingen hier, de veroordeling elders lijken mij veel erger.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:52 schreef CoupeBlond het volgende:
MODERATOR: mijn vragen zijn beantwoord, graag slot erop.
We sluiten geen topics.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:52 schreef CoupeBlond het volgende:
MODERATOR: mijn vragen zijn beantwoord, graag slot erop.
Het is 12:52, vindt je baas het wel oke als je FOK!t tijdens je werktijd?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:52 schreef CoupeBlond het volgende:
MODERATOR: mijn vragen zijn beantwoord, graag slot erop.
Graag on topic blijven. MODERATOR, graag alle off topic posts aanpakken. Wat is dit voor onzin.. ik ben hier wel klaar eigenlijkquote:Op vrijdag 29 juli 2016 13:11 schreef Etsu het volgende:
[..]
Het is 12:52, vindt je baas het wel oke als je FOK!t tijdens je werktijd?
Tip: Elke keer dat iemand op je topic reageert komt die weer omhoog in de overzichten.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:52 schreef CoupeBlond het volgende:
MODERATOR: mijn vragen zijn beantwoord, graag slot erop.
Pareltje weer..quote:Op vrijdag 29 juli 2016 13:14 schreef CoupeBlond het volgende:
[..]
Graag on topic blijven. MODERATOR, graag alle off topic posts aanpakken. Wat is dit voor onzin.. ik ben hier wel klaar eigenlijk
Natuurlijk heeft TS spijt van zn actie. Het kost 'm een berg geld en levert mogelijke problemen met zn werk op. Zou ie niet gepakt zijn, had ie geen enkele spijt gehad waarschijnlijk. Net als echte criminelen, die spijt betonen voor de rechter dat enkel doen omdat ze gepakt zijn en een wit voetje proberen te halen bij de rechter.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 13:17 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Tip: Elke keer dat iemand op je topic reageert komt die weer omhoog in de overzichten.
Gevolg: Nog meer mensen lezen het en gaan reageren. Ook met reacties die jou niet aanstaan.
Je kan dus beter niet zelf je topic weer omhoog gooien.
Verder: Als je echt zo'n spijt had dat je je als een gevaar op de weg hebt begeven, dan zou je deemoedig de kritieken daarop accepteren. Het lijkt er dus niet op dat je er zo'n spijt van hebt.
Dus omdat je vragen zijn beantwoord moet er maar een slot op?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:52 schreef CoupeBlond het volgende:
MODERATOR: mijn vragen zijn beantwoord, graag slot erop.
Nou nou, TS uitmaken voor 'echte crimineel' vind ik ook weer overdreven.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 13:23 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft TS spijt van zn actie. Het kost 'm een berg geld en levert mogelijke problemen met zn werk op. Zou ie niet gepakt zijn, had ie geen enkele spijt gehad waarschijnlijk. Net als echte criminelen, die spijt betonen voor de rechter dat enkel doen omdat ze gepakt zijn en een wit voetje proberen te halen bij de rechter.
Dat doe ik niet. Wel vergelijk ik 'm ermee. Z'n enige spijt zal de spijt zijn dat ie gepakt is.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 13:29 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nou nou, TS uitmaken voor 'echte crimineel' vind ik ook weer overdreven.
En er hoeft (behalve door TS) geen deel 2 te worden aangemaakt.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 13:26 schreef Halle_Luja het volgende:
* Halle_Luja ziet iets staan onder het reageerveld: dit topic sluit automatisch over 8 posts.
Maar wat maakt het allemaal uit. Je zit hier toch met een kloon-account, dus niemand zal je herkennen.
Als je alle offtopic verwijderd wilt hebben is je eigen rant over je medeusers de eerste die in aanmerking komt.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 13:14 schreef CoupeBlond het volgende:
[..]
Graag on topic blijven. MODERATOR, graag alle off topic posts aanpakken. Wat is dit voor onzin.. ik ben hier wel klaar eigenlijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |