Precies.quote:Op donderdag 28 juli 2016 00:26 schreef phpmystyle het volgende:
Verder is het niet chique van TS, maar dat hij hierom zijn baan zou verliezen gaat te ver.
Want alleen beroepschauffeurs verliezen hun baan als zij maanden zonder rijbewijs zitten?quote:Op donderdag 28 juli 2016 08:20 schreef Leandra het volgende:
En gezien TS geen beroepschauffeur is zal hij zijn baan er ook niet om verliezen.
Ik erger me er kapot aan. WGR is bedoelt als een forum waar je advies kunt vragen en krijgen op gebied van recht etc.quote:Op donderdag 28 juli 2016 00:29 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Precies.
Absoluut niet goed wat hij gedaan heeft. Maar TS leert hiervan en het is gelukkig goed afgelopen (geen ongelukken).
Ik lees veel van dit soort topics in WGR, er wordt heel snel gelijk moraalridderend opgetreden. Uiteraard mag je er best wat van zeggen, maar zoals TS al zei; zocht hij de goede informatie. Om dan oeverloos door te gaan dat het fout was en hoe slecht hij wel niet is, gaat mij imho iets te ver.
Maar goed, dat is mijn mening. Iedereen moet verder natuurlijk zeggen wat hij/zij wilt.
Een ander kan andere manieren zoeken om op het werk te komen, al moeten ze er een student voor inhuren om ze de hele dag van klant naar klant te chauffeuren.quote:Op donderdag 28 juli 2016 09:36 schreef hottentot het volgende:
[..]
Want alleen beroepschauffeurs verliezen hun baan als zij maanden zonder rijbewijs zitten?
Ja toch de baas gaat dit zeker doen.quote:Op donderdag 28 juli 2016 11:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een ander kan andere manieren zoeken om op het werk te komen, al moeten ze er een student voor inhuren om ze de hele dag van klant naar klant te chauffeuren.
Waarom zou de baas dat moeten doen? Dat kan de alcomobilist toch prima zelf doen?quote:Op donderdag 28 juli 2016 13:17 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Ja toch de baas gaat dit zeker doen.
Ik lees enig cynisme in het berichtje waar jij serieus op reageertquote:Op donderdag 28 juli 2016 13:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom zou de baas dat moeten doen? Dat kan de alcomobilist toch prima zelf doen?
Beetje klagen dat het allemaal zoveel kost natuurlijk, maar dat is een afweging die je maakt.
En die student slaapt dan bij mij in?quote:Op donderdag 28 juli 2016 11:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een ander kan andere manieren zoeken om op het werk te komen, al moeten ze er een student voor inhuren om ze de hele dag van klant naar klant te chauffeuren.
Ligt eraan wat voor soort storingsdiensten je loopt. Als storingsmonteur die "fysieke" storingen moet verhelpen moet je idd mobiel zijn, maar de meeste softwarestoringen kun je tegenwoordig 99/100 keer remote in de zolderkamer oplossen. Ik werk in een bedrijf waar we een 24/7 service afdeling hebben. Het gebeurt eigenlijk zelden dat collega's midden in de nacht naar de middle of nowhere moeten rijden om een overleden IO-kaartje o.i.d. te vervangen.quote:Op donderdag 28 juli 2016 19:00 schreef hottentot het volgende:
[..]
En die student slaapt dan bij mij in?
Ja hoi werkgever, ik kan 4 maanden geen consignatie meer lopen want ik heb gezopen achter het stuur. "Nou dan kun je gelijk opflikkeren, bedankt voor de mededeling en je hoort nog van hrm over de afhandeling.
Industriele meet en regel techniek (Lees van PLC tot 1MW motoren) Is echt maar zelden dat je de klant over de telefoon kunt helpen, of even een meting vastzetten of simuleren over internet, het is bijna altijd fysiek. Als ik het al over internet tijdelijk op kan lossen reed ik alsnog bijna altijd heen om 100% zeker van mijn zaak te zijn, veiligheid bij grote industriele installaties is de hoofdzaak, en dan pas productie, en productieteams zijn snel geneigd om te zeggen "Ja doe maar, is wel veilig, dan kunnen wij ook weer verder.." Ooit hevige ruzie gehad dat ik een bruggetje niet wilde zetten voor een opstart, bleek later dat als ik het wel had gedaan de gehele afgas installatie was gesmolten (En dan hebben we het naast het gevaar over 2 weken stilstand en een miljoenen schade.)quote:Op donderdag 28 juli 2016 21:35 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor soort storingsdiensten je loopt. Als storingsmonteur die "fysieke" storingen moet verhelpen moet je idd mobiel zijn, maar de meeste softwarestoringen kun je tegenwoordig 99/100 keer remote in de zolderkamer oplossen. Ik werk in een bedrijf waar we een 24/7 service afdeling hebben. Het gebeurt eigenlijk zelden dat collega's midden in de nacht naar de middle of nowhere moeten rijden om een overleden IO-kaartje o.i.d. te vervangen.
Dat is zeker waar, maar op de zolderkamer heb je vaak precies hetzelfde scherm als op locatie. Face to face loopt de communicatie idd gemakkelijker, maar vaak voegt fysieke aanwezigheid niet zo veel toe. Vaak is het programmeerapparaat een kijkdoos waarmee je hardware failures kunt detecteren. Een uur ergens heen rijden voegt niet zo veel toe, de eerste prioriteit is dat de boel weer doorhobbelt.quote:Op donderdag 28 juli 2016 22:26 schreef hottentot het volgende:
[..]
Industriele meet en regel techniek (Lees van PLC tot 1MW motoren) Is echt maar zelden dat je de klant over de telefoon kunt helpen, of even een meting vastzetten of simuleren over internet, het is bijna altijd fysiek. Als ik het al over internet tijdelijk op kan lossen reed ik alsnog bijna altijd heen om 100% zeker van mijn zaak te zijn, veiligheid bij grote industriele installaties is de hoofdzaak, en dan pas productie, en productieteams zijn snel geneigd om te zeggen "Ja doe maar, is wel veilig, dan kunnen wij ook weer verder.." Ooit hevige ruzie gehad dat ik een bruggetje niet wilde zetten voor een opstart, bleek later dat als ik het wel had gedaan de gehele afgas installatie was gesmolten (En dan hebben we het naast het gevaar over 2 weken stilstand en een miljoenen schade.)
De deal is simpel, klant belt en binnen een uur ben je fysiek aanwezig op locatie 24/7
Klopt, klopt allemaal. Maar de software/servers is maar een deel van mijn werk, hardware is het grote deel, en dat varieert van veilig stellen voor de mannen van het metaal, een sensor/meting vervangen, motoren verwisselen, in het veld de fout zien te vinden, etc.. heel simpel alles op een fabriek wat met stroom werkt, en dan begin je met een scherm heel weinig (hoewel vaak erg fijn voor diagnostiek, maar daarmee is de fout alleen sneller te vinden maar zeker niet verholpen.)quote:Op donderdag 28 juli 2016 22:42 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, maar op de zolderkamer heb je vaak precies hetzelfde scherm als op locatie. Face to face loopt de communicatie idd gemakkelijker, maar vaak voegt fysieke aanwezigheid niet zo veel toe. Vaak is het programmeerapparaat een kijkdoos waarmee je hardware failures kunt detecteren. Een uur ergens heen rijden voegt niet zo veel toe, de eerste prioriteit is dat de boel weer doorhobbelt.
Mee eens dat je met M0.0 ("Altijd 0") en M0.1 ("Altijd 1") (Siemens S7) heel voorzichtig moet omgaan.(al zal ons Leandra dat wel weer off-topic vinden
)
Op het scherm kijken waarom het programma hangt is de eerste stap. Dat kan wat mij betreft prima remote. Je ziet welke sensors, valves of motors het niet doen. De servicemonteur kan dit, mits in bezit van rijbewijs of op fietsbare afstand oplossen. Desbetreffende servicemonteur moet dat weekend ervoor dus niet met 6 pils achter de kiezen z'n meisje naar het station hebben gebracht.quote:Op donderdag 28 juli 2016 23:22 schreef hottentot het volgende:
[..]
Klopt, klopt allemaal. Maar de software/servers is maar een deel van mijn werk, hardware is het grote deel, en dat varieert van veilig stellen voor de mannen van het metaal, een sensor/meting vervangen, motoren verwisselen, in het veld de fout zien te vinden, etc.. heel simpel alles op een fabriek wat met stroom werkt, en dan begin je met een scherm heel weinig (hoewel vaak erg fijn voor diagnostiek, maar daarmee is de fout alleen sneller te vinden maar zeker niet verholpen.)
We hebben verschillende beroepen
Mijn vrouw is programmeur en als die storing heeft boeit het niet zolang er maar bereik is en ze haar telefoon en laptop bij zich heeft. Kans dat die fysiek naar een klant moet is extreem klein (is in 2 jaar nog niet gebeurd)
En ja off topic, maar wel gezellig(en zo word het voor haar ook duidelijk dat beroepschauffeurs maar 1 van de vele beroepen is waar je zonder rijbewijs op kunt donderen)
Ik draaide jarenlang combi consignaties, ik was dus en de Technisch automatiseerder, en de Servicemonteur. (dubbele vakgroep, dubbele vergoedingquote:Op donderdag 28 juli 2016 23:55 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Op het scherm kijken waarom het programma hangt is de eerste stap. Dat kan wat mij betreft prima remote. Je ziet welke sensors, valves of motors het niet doen. De servicemonteur kan dit, mits in bezit van rijbewijs of op fietsbare afstand oplossen. Desbetreffende servicemonteur moet dat weekend ervoor dus niet met 6 pils achter de kiezen z'n meisje naar het station hebben gebracht.![]()
Ik denk idd dat we verschillende beroepen hebben.
Johan Derksen is een lul.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 00:00 schreef Van_Poppel het volgende:
Maargoed, TS is geen servicemonteur dus bovenstaande discussie is niet rullevant (zoals Johan Derksen zou zeggen).
Ik weet niet eens waar mijn servers staan, hooguit in de buurt van Ierlandquote:Op donderdag 28 juli 2016 23:22 schreef hottentot het volgende:
[..]
Klopt, klopt allemaal. Maar de software/servers is maar een deel van mijn werk, hardware is het grote deel, en dat varieert van veilig stellen voor de mannen van het metaal, een sensor/meting vervangen, motoren verwisselen, in het veld de fout zien te vinden, etc.. heel simpel alles op een fabriek wat met stroom werkt, en dan begin je met een scherm heel weinig (hoewel vaak erg fijn voor diagnostiek, maar daarmee is de fout alleen sneller te vinden maar zeker niet verholpen.)
We hebben verschillende beroepen
Mijn vrouw is programmeur en als die storing heeft boeit het niet zolang er maar bereik is en ze haar telefoon en laptop bij zich heeft. Kans dat die fysiek naar een klant moet is extreem klein (is in 2 jaar nog niet gebeurd)
En ja off topic, maar wel gezellig(en zo word het voor haar ook duidelijk dat beroepschauffeurs maar 1 van de vele beroepen is waar je zonder rijbewijs op kunt donderen)
Sterkte, zoals ik al zei vind ik ook dat mensen die een keer een kleine fout begaan in feite vierdubbel gestraft worden. Jij bent daar de dupe van.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 00:26 schreef CoupeBlond het volgende:
Ten eerste, voor alle internethelden op hun zolderkamer die zich afvragen waarom ik niet meer reageerde:
Ik word echt misselijk van alle veroordelingen hier. Ik kom hier om advies te vragen over mijn wettelijke mogelijkheden na de grootste fout die ik in mijn leven heb gemaakt. Vervolgens krijg ik een zak stront over mij heen van waarschijnlijk eenzame internethelden die graag vertellen hoe slecht iemand wel niet bezig is vanuit hun zolderkamertje.Trieste figuren.
Ik ben de afgelopen week door het diepste dal van mijn leven gegaan, met in de wetenschap dat ik waarschijnlijk mijn baan kwijt ben en een paar vriendschappen heb verpest. Als ik dit topic zo teruglees kom ik echt tot de conclusie dat het merendeel van de mensen op dit forum gewoon ervan houden om iemand op zijn bek te zien gaan en iemand lekker te veroordelen en niet om objectief iemands vragen proberen te beantwoorden. Ik heb er echt spijt van dat ik dit topic heb geopend. Graag een slotje erop hierna moderator.
Voor de paar mensen die wel inhoudelijk op mijn vragen ingingen, dank jullie wel daarvoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |