abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163978151
Oke, dus stappenplan:

Ik schrijf een brief aan de OvJ waarin ik mijn fouten toegeef, spijt betuig en verzoek tot teruggave rijbewijs ivm werk.

Dan wacht ik dat gewoon af en ga nooit meer met een druppel alcohol rijden.

Basta.
pi_163978236
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 17:07 schreef CoupeBlond het volgende:
Oke, dus stappenplan:

Ik schrijf een brief aan de OvJ waarin ik mijn fouten toegeef, spijt betuig en verzoek tot teruggave rijbewijs ivm werk.

Basta.
^O^
pi_163978371
quote:
Oke, dus stappenplan:

Basta.
Juist ja, een beetje nederig in die brief en een klant in een afronde fase die je moet bezoeken en klaar.

En idd je lesje ervan geleerd hebben.
Hell To The Liars
  zondag 24 juli 2016 @ 17:18:49 #54
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_163978452
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 17:13 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ben benieuwd of je je daaraan gaat houden.
Uiteraard. Dit was de eerste keer dat hij met drank op reed, een toevalstreffer. Ik denk dat het net zomin de laatste keer zal zijn als dat het de eerste keer was

Maar hopelijk heb ik het mis
pi_163978689
quote:
[...]

Ben benieuwd, niet negatief bedoeld overigens.
pi_163978721
Ik heb mijn lesje wel geleerd.. mijn hele weekend is compleet verpest.. Maar gelukkig is het hier bij gebleven en zijn er geen ongelukken gebeurd. De gedachte dat ik een ongeluk had veroorzaakt, draait echt mijn maag om als ik er alleen aan denk..
pi_163978734
Ik heb wel medelijden met TS, politie is drukker met boetes geven dan met serieus werk. Auto afpakken voor een beetje drank :')
  zondag 24 juli 2016 @ 17:37:22 #58
450978 MisterMaster
Money destroys the world
pi_163978783
quote:
4s.gif Op zondag 24 juli 2016 15:59 schreef Leonos het volgende:
Alsof ze normaal gesproken ooit je rijbewijs controleren. Lekker doorrijden! :)
Dat zou ik maar niet doen. Mocht je een aanrijding met letsel veroorzaken kan je de rest van je verdere leven betalen want onverzekerd.
'De mens leert uit de geschiedenis dat de mens niets leert uit de geschiedenis.'
'Geboren worden is een nodeloos storende episode in de gelukzalige rust van het niets.'
  zondag 24 juli 2016 @ 17:38:08 #59
179075 hugecooll
pi_163978799
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 17:33 schreef CoupeBlond het volgende:
Ik heb mijn lesje wel geleerd.. mijn hele weekend is compleet verpest.. Maar gelukkig is het hier bij gebleven en zijn er geen ongelukken gebeurd. De gedachte dat ik een ongeluk had veroorzaakt, draait echt mijn maag om als ik er alleen aan denk..
Waarom nu wel?
pi_163978812
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 17:38 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Waarom nu wel?
Sommige dingen werken nu eenmaal confronterend en daar is zo'n straf ook voor bedoeld. Je kan ook levenslang iemand zijn rijbewijs afnemen voor zo'n fout ja, zoals half internet altijd wil, maar dat is nu eenmaal de wet niet.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 24 juli 2016 @ 17:39:44 #61
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_163978823
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 17:38 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Waarom nu wel?
waarom nu niet?
Hij is even met zijn neus op de feiten gedrukt, gelukkig niet door een ongeluk maar door de angst dat hij zijn rijbewijs lang kwijt kan zijn. Hierdoor is hij gaan nadenken. Is niet zo moeilijk te geloven hoor.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_163978824
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2016 17:37 schreef MisterMaster het volgende:

[..]

Dat zou ik maar niet doen. Mocht je een aanrijding met letsel veroorzaken kan je de rest van je verdere leven betalen want onverzekerd.
Dat is niet anders dan datzelfde doen met drank op.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_163978879
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 17:33 schreef CoupeBlond het volgende:
alleen je weekend?
pi_163978956
Zonder je overigens nog verder de put in te willen praten, maar besef wel dat je dit ook een strafblad oplevert. Kan in relevante situaties in de (nabije) toekomst mogelijk ook consequenties hebben.
Friedman on Donahue
pi_163979065
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 17:46 schreef nostra het volgende:
Zonder je overigens nog verder de put in te willen praten, maar besef wel dat je dit ook een strafblad oplevert. Kan in relevante situaties in de (nabije) toekomst mogelijk ook consequenties hebben.
Wat voor relevante situaties bedoel je?
  zondag 24 juli 2016 @ 17:52:58 #66
179075 hugecooll
pi_163979096
quote:
99s.gif Op zondag 24 juli 2016 17:39 schreef Nizno het volgende:

[..]

waarom nu niet?
Hij is even met zijn neus op de feiten gedrukt, gelukkig niet door een ongeluk maar door de angst dat hij zijn rijbewijs lang kwijt kan zijn. Hierdoor is hij gaan nadenken. Is niet zo moeilijk te geloven hoor.
Ik bedoel meer dat de mogelijkheid dat hij zo een ongeluk zou veroorzaken toch niet voor het eerst in hem opkwam toen de politie hem aan de kant zette.
pi_163979101
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 17:51 schreef CoupeBlond het volgende:
Wat voor relevante situaties bedoel je?
Als je een VOG wil aanvragen voor een functie waar dit relevant voor zou kunnen zijn. Studentchauffeur of zo, baan bij de politie etc.
Friedman on Donahue
pi_163979189
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 17:53 schreef nostra het volgende:

[..]

Als je een VOG wil aanvragen voor een functie waar dit relevant voor zou kunnen zijn. Studentchauffeur of zo, baan als onderwijzer, bij de politie etc.
Hoe lang blijf dit geregistreerd? Als ik over 2 jaar een nieuwe baan heb en een VOG wil aanvragen, heeft dit dan consequenties voor een goedkeurende VOG?
pi_163979224
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 17:18 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Uiteraard. Dit was de eerste keer dat hij met drank op reed, een toevalstreffer. Ik denk dat het net zomin de laatste keer zal zijn als dat het de eerste keer was

Maar hopelijk heb ik het mis
Ik ben bang dat je deze zin moet herstellen: Dit was de eerste keer dat hij met drank op reed en gepakt werd, een toevalstreffer
pi_163979241
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 17:55 schreef CoupeBlond het volgende:

[..]

Hoe lang blijf dit geregistreerd? Als ik over 2 jaar een nieuwe baan heb en een VOG wil aanvragen, heeft dit dan consequenties voor een goedkeurende VOG?
Dat ligt eraan wat voor nieuwe baan je wilt. Voor bijv taxichauffeur mogen ze 5 jaar terugkijken. Als je iets heel anders wilt doen kun je vaak wel gewoon een VOG krijgen. Stel dat je als zwemleraar wilt werken krijg je wel een VOG als je te hard hebt gereden. Maar niet als je een zedendelict hebt gepleegd ;)
  zondag 24 juli 2016 @ 17:59:06 #71
179075 hugecooll
pi_163979253
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 17:57 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je deze zin moet herstellen: Dit was de eerste keer dat hij met drank op reed en gepakt werd, een toevalstreffer
het begin was sarcastisch, had ik eigenlijk twee alinea's van moeten maken want dat is ook wat ik bedoelde
pi_163979284
quote:

[..]

10 jaar in het systeem bij de politie.
En "moet" je ook aangeven op bijvoorbeeld je ESTA.

Afhankelijk wat voor werk je doet zal het een VOG belemmeren of niet.
Een fiscaal beroep zal minder zwaar wegen dan een taxichauffeur.

Hoe lang de gemeente terugkrijgt voor een VOG weet ik niet
Hell To The Liars
pi_163979285
quote:
Ze kijken tot vier jaar terug na datum strafbeschikking, voor chauffeursbanen vijf jaar terug. Pleeg je in de toekomst echter nog een strafbaar feit en valt dat binnen de terugkijktermijn, dan worden ook de oudere feiten (waaronder deze) bekeken. Nu zal zo'n klein feitje niet betekenen dat je nooit een VOG krijgt (het moet wel relevant voor de functie zijn), maar houd er wel rekening mee.
Friedman on Donahue
pi_163979286
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 17:59 schreef hugecooll het volgende:

[..]

het begin was sarcastisch, had ik eigenlijk twee alinea's van moeten maken want dat is ook wat ik bedoelde
pi_163979311
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 18:00 schreef Droopie het volgende:

[..]

10 jaar.
En "moet" je ook aangeven op bijvoorbeeld je ESTA.

Afhankelijk wat voor werk je doet zal het een VOG belemmeren of niet.
Een fiscaal beroep zal minder zwaar wegen dan een taxichauffeur.
10 jaar is alleen bij zware integriteits beroepen. Taxichauffeur is 5 jaar. Normaal is 4 jaar (voor een VOG)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')