abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163999457
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 21:42 schreef CoupeBlond het volgende:

[..]

Heb er goed over nagedacht, maar als ik het vertel dan is mijn hele imago naar de knoppen. Ik heb een aantal promoties gemaakt en heb een goed imago. Als ik vertel aan mijn baas dat ik met drank op gepakt ben en mijn rijbewijs kwijt ben, dan is dit imago gewoon weg, weet ik zeker. Bovendien is dit dan binnen de korte keren bekend in heel het bedrijf, dat wil ik al helemaal niet.

Vertellen is helaas geen optie. Als het 4 maanden wordt dan zal ik iets moeten bedenken..
Ben benieuwd, heb je het wel of niet verteld vandaag? en hoe ben je naar je werk gegaan?
pi_163999713
Naast wat goed/fout is.

Alle gevolgen had de TS moeten bedenken voordat hij de auto instapte om zijn vriendin naar het station te brengen. Eenmaal van de oprit/parkeerplaats afgereden reed hij al onverzekerd rond (kijk je polisvoorwaarden er maar eens op na. Je moet je aan de wegen verkeerswet houden, dat deed TS niet door te drinken en te rijden, hoeveel het is maakt niet uit) Dat TS gepakt wordt is alleen maar goed, mocht het echt zijn 1e keer zijn dat hij gedronken had en reed des te beter, zal die het de volgede keer wel laten.

Zoals ik het altijd heb begrepen is er een minimale waarde (daarom begint de tabel ook met 0.0 ugl = 0.23) Je lichaam maakt namelijk van nature al die stof aan, daarom kan er geen 0 beleid worden.

TS wist vast al aan het begin van de avond dat zijn vriendin nog met de trein weg moest, dan drink je niet, of je regelt een taxi. (dat laatste kan natuurlijk altijd en in elke situatie, kost misschien meer, maar dan moet je maar van de alcohol afblijven)

Alcohol in het verkeer kan mij niet zwaar genoeg bestraft worden (Ja, ook voor fietsers, als je zoveel drinkt dat je zwalkt mogen ze je van mij ook zwaar straffen).

En ik ben inderdaad ook wel benieuwd hoe TS nu naar zijn werk is gegaan. Liegen over dit soort dingen geeft vaak alleen maar meer problemen.
  maandag 25 juli 2016 @ 15:21:16 #203
441440 aquawoman
Bitch please
pi_163999877
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 15:13 schreef rood_wit_blauw het volgende:
Naast wat goed/fout is.

Alle gevolgen had de TS moeten bedenken voordat hij de auto instapte om zijn vriendin naar het station te brengen. Eenmaal van de oprit/parkeerplaats afgereden reed hij al onverzekerd rond (kijk je polisvoorwaarden er maar eens op na. Je moet je aan de wegen verkeerswet houden, dat deed TS niet door te drinken en te rijden, hoeveel het is maakt niet uit) Dat TS gepakt wordt is alleen maar goed, mocht het echt zijn 1e keer zijn dat hij gedronken had en reed des te beter, zal die het de volgede keer wel laten.

Zoals ik het altijd heb begrepen is er een minimale waarde (daarom begint de tabel ook met 0.0 ugl = 0.23) Je lichaam maakt namelijk van nature al die stof aan, daarom kan er geen 0 beleid worden.

TS wist vast al aan het begin van de avond dat zijn vriendin nog met de trein weg moest, dan drink je niet, of je regelt een taxi. (dat laatste kan natuurlijk altijd en in elke situatie, kost misschien meer, maar dan moet je maar van de alcohol afblijven)

Alcohol in het verkeer kan mij niet zwaar genoeg bestraft worden (Ja, ook voor fietsers, als je zoveel drinkt dat je zwalkt mogen ze je van mij ook zwaar straffen).

En ik ben inderdaad ook wel benieuwd hoe TS nu naar zijn werk is gegaan. Liegen over dit soort dingen geeft vaak alleen maar meer problemen.
Amen. En niks zeggen op het werk en dan maar voorzichtig rijden zonder rijbewijs is een superslecht idee. Ook als je voorzichtig rijdt kan er een ander op je klappen oud en dan ben je degene die zijn rijbewijs kwijtraakte en er ook nog over loog.

Je wordt volledig terecht gestraft voor iets superiors dat je gedaan hebt. Ik denk dat je volgende keer niet meer met een slok op achter het stuur kruipt, nu je de gevolgen kent, en dat is precies de bedoeling van je straf. Het zou je sieren als je dat begrijpt - ik zou als werkgever veel meer sympathie hebben voor iemand die er voor uit komt dat ie jong is en met zijn domme kop een fout heeft gemaakt, dan voor een onterecht verongelijkte leugenaar.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  Forum Admin maandag 25 juli 2016 @ 16:00:49 #204
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_164000868
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 15:13 schreef rood_wit_blauw het volgende:

Het station was maar op 5minuten afstand. Konden ze zelfs makkelijk fietsen of lopen.

Verder ben ik het volledig met je eens. Alcohol (maar ook wiet) en verkeer gaat niet samen en de grenzen die er nu zijn vind ik al te hoog.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
  maandag 25 juli 2016 @ 16:10:16 #205
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_164001061
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 11:22 schreef Associaal het volgende:

[..]

Als je rijbewijs is ingevorderd en jij gaat rijden ben je niet verzekerd.
Nou, dat valt dan weer reuze mee. Je bent gewoon verzekerd ;)
De verzekering kan alleen alle kosten op jou verhalen, dus je mag jarenlang terugbetalen als het tegenzit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Halle_Luja op 25-07-2016 18:07:24 ]
pi_164002130
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 16:10 schreef Halle_Luja het volgende:

[..]

De verzekering haalt alle kosten alleen bij jou terug, dus je mag jarenlang terugbetalen als het tegenzit.
dat dacht ik ook ja.
Hell To The Liars
pi_164002229
Ik zie het nog wel voor me dat TS naar z'n werk is gegaan zonder iets te hebben gezegd, voor z'n werk alsnog gaat rijden en dan in een willekeurige verkeerscontrole rijdt en alsnog wordt gepakt voor rijden met een ingevorderd rijbewijs :')

En dat is trouwens een misdrijf als ik me niet vergis.
  maandag 25 juli 2016 @ 17:13:55 #208
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164002266
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 17:11 schreef Nerdslayer het volgende:
Ik zie het nog wel voor me dat TS naar z'n werk is gegaan zonder iets te hebben gezegd, voor z'n werk alsnog gaat rijden en dan in een willekeurige verkeerscontrole rijdt en alsnog wordt gepakt voor rijden met een ingevorderd rijbewijs :')

En dat is trouwens een misdrijf als ik me niet vergis.
Hopelijk niet in een auto van de zaak, dat zou helemaal een korte route naar ontslag zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_164002329
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 16:10 schreef Halle_Luja het volgende:

[..]

De verzekering haalt alle kosten alleen bij jou terug, dus je mag jarenlang terugbetalen als het tegenzit.
Dat lijkt mij erg zat als je iemand te pletter rijdt.
  maandag 25 juli 2016 @ 17:21:03 #210
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_164002352
Heeft TS inmiddels al een ledemaat gebroken om z'n 'probleempje' te verdoezelen? :@
  maandag 25 juli 2016 @ 17:23:16 #211
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_164002385
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 16:00 schreef Armani XL het volgende:
Alcohol (maar ook wiet) en verkeer gaat niet samen en de grenzen die er nu zijn vind ik al te hoog.
Edit: laat je getroll maar achterwege.

[ Bericht 21% gewijzigd door Leandra op 25-07-2016 17:27:15 ]
pi_164002439
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 17:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hopelijk niet in een auto van de zaak, dat zou helemaal een korte route naar ontslag zijn.
Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat je gewoon ontslagen kan worden als je je rijbewijs kwijtraakt voor een periode, of in ieder geval op non actief kan worden gezet zonder doorbetaling.
pi_164002445
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 17:19 schreef Associaal het volgende:

[..]

Dat lijkt mij erg zat als je iemand te pletter rijdt.
"Ja maar dat gebeurt mij toch niet"

:')
  maandag 25 juli 2016 @ 17:28:38 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164002471
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 17:26 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat je gewoon ontslagen kan worden als je je rijbewijs kwijtraakt voor een periode, of in ieder geval op non actief kan worden gezet zonder doorbetaling.
Dat zal aan je functie liggen.
Als taxichauffeur is het lastiger zonder rijbewijs aan het werk te blijven dan als logistiek planner.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 25 juli 2016 @ 17:29:35 #215
68091 borbit
pi_164002487
O-)
pi_164002512
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 17:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat zal aan je functie liggen.
Als taxichauffeur is het lastiger zonder rijbewijs aan het werk te blijven dan als logistiek planner.
Verkeerd gezegd door mij...

Ik bedoel als autorijden deel van je werk is of het zonder heel erg lastig wordt. Als logistiek planner kun je ook met de trein komen, als logistiek medewerker wiens dienst om 3:00 begint wordt dat al een lastiger verhaal.
pi_164002515
quote:
7s.gif Op maandag 25 juli 2016 17:29 schreef borbit het volgende:
O-)
ninja-edit :')
  maandag 25 juli 2016 @ 17:34:33 #218
68091 borbit
pi_164002573

[ Bericht 100% gewijzigd door borbit op 25-07-2016 17:34:53 ]
  maandag 25 juli 2016 @ 17:35:11 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164002583
Nou is het klaar met dat getroll!
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 25 juli 2016 @ 19:21:11 #220
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_164004790
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 11:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je krijgt de boete voor het rijden onder invloed, of je je rijbewijs nog waard bent wordt door het CBR besloten, en die stellen als eis dat je die cursus volgt om überhaupt je rijbewijs terug te kunnen krijgen, en terecht.
Dit is echt absurd, 0,9 promille is al belachelijk om mee achter het stuur te stappen, maar als beginnend bestuurder helemaal. TS mag OLH op z'n blote knieën danken dat hij alleen maar betrapt is en dat hij niemand aangereden heeft.

En dan hier ook nog een beetje zitten downplayen en verongelijkt gaan doen ten behoeve van TS over die zogenaamde dubbele (of driedubbele) "straf"? Hou toch op zeg.

Mensen die de combinatie alcoholgebruik en verkeer zo onderschatten zouden helemaal geen rijbewijs moeten hebben.
Maak dan de boete 850 euro hoger en laat de klant niet het CBR een totaal uit de lucht gegrepen bedrag betalen voor de cursus. Het boetebedrag moet wel transparant zijn, dan kan de rechter hier ook eerlijk over oordelen. Nu krijg je een boete van bv 600 euro, maar eigenlijk krijg je een boete van 1450 euro..

Omdat de wet hiervoor aangepast moet worden en de rechter dit ook als buitenproportioneel zal zien, wordt zo via een slinkse omweg toch een extra bedrag geincasseerd.

Prijs is zelfs nog hoger geworden, pris in 2016 is 900 euro, voor die prijs krijg je 2 ochtenden met 12 man tegelijk een powerpoint voorgeschoteld. Snel verdiend voor het CBR.. Oja en het laten zakken is voor het cbr extra kassa, want of een herhalingscursus ,of opnieuw lessen en afrijden!! Over perverse prikkel gesproken..

[ Bericht 5% gewijzigd door Gabrunal_2013 op 25-07-2016 19:27:31 ]
pi_164011112
http://mobile.nytimes.com(...)9th-he-got-life.html

Andere koek, maar die mensen heb je in nederland ook.
Als je dan bij de eerste keer flink schrikt van de sanctie, mooi toch
Hell To The Liars
  maandag 25 juli 2016 @ 23:17:31 #222
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_164011132
Genieten dit _O_
pi_164012378
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 19:21 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Maak dan de boete 850 euro hoger en laat de klant niet het CBR een totaal uit de lucht gegrepen bedrag betalen voor de cursus. Het boetebedrag moet wel transparant zijn, dan kan de rechter hier ook eerlijk over oordelen. Nu krijg je een boete van bv 600 euro, maar eigenlijk krijg je een boete van 1450 euro..

Omdat de wet hiervoor aangepast moet worden en de rechter dit ook als buitenproportioneel zal zien, wordt zo via een slinkse omweg toch een extra bedrag geincasseerd.

Prijs is zelfs nog hoger geworden, pris in 2016 is 900 euro, voor die prijs krijg je 2 ochtenden met 12 man tegelijk een powerpoint voorgeschoteld. Snel verdiend voor het CBR.. Oja en het laten zakken is voor het cbr extra kassa, want of een herhalingscursus ,of opnieuw lessen en afrijden!! Over perverse prikkel gesproken..
Dan bereken je die bedragen bij elkaar, dat weet je van te voren dus dan weet je de kost prijs van het vergrijp :)

Reken dan ook nog ff een paar knaken/uren of wat vrije tijd voor die 2 ochtenden en "misschien" komen de mensen dan tot de conclusie dat rijden onder invloed niet zo verstandig is en laten ze die paar biertjes achterwegen.

De gemiddelde Nederlander kwam al tot deze conclusie na een BOB reclame, dus nog steeds volkomen terecht! O+
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_164012820
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 23:16 schreef Droopie het volgende:
http://mobile.nytimes.com(...)9th-he-got-life.html

Andere koek, maar die mensen heb je in nederland ook.
Als je dan bij de eerste keer flink schrikt van de sanctie, mooi toch
Vorig jaar nog. Je zult het maar op je geweten hebben...
Je raekt an de dinge geweun.
pi_164012891
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 00:26 schreef Messina het volgende:

[..]

Vorig jaar nog. Je zult het maar op je geweten hebben...
4 jaar cel, en de eeuwige schaamte en pijn dat je het leven van een klein kind heb weggenomen
Hell To The Liars
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')