Ben benieuwd, heb je het wel of niet verteld vandaag? en hoe ben je naar je werk gegaan?quote:Op zondag 24 juli 2016 21:42 schreef CoupeBlond het volgende:
[..]
Heb er goed over nagedacht, maar als ik het vertel dan is mijn hele imago naar de knoppen. Ik heb een aantal promoties gemaakt en heb een goed imago. Als ik vertel aan mijn baas dat ik met drank op gepakt ben en mijn rijbewijs kwijt ben, dan is dit imago gewoon weg, weet ik zeker. Bovendien is dit dan binnen de korte keren bekend in heel het bedrijf, dat wil ik al helemaal niet.
Vertellen is helaas geen optie. Als het 4 maanden wordt dan zal ik iets moeten bedenken..
Amen. En niks zeggen op het werk en dan maar voorzichtig rijden zonder rijbewijs is een superslecht idee. Ook als je voorzichtig rijdt kan er een ander op je klappen oud en dan ben je degene die zijn rijbewijs kwijtraakte en er ook nog over loog.quote:Op maandag 25 juli 2016 15:13 schreef rood_wit_blauw het volgende:
Naast wat goed/fout is.
Alle gevolgen had de TS moeten bedenken voordat hij de auto instapte om zijn vriendin naar het station te brengen. Eenmaal van de oprit/parkeerplaats afgereden reed hij al onverzekerd rond (kijk je polisvoorwaarden er maar eens op na. Je moet je aan de wegen verkeerswet houden, dat deed TS niet door te drinken en te rijden, hoeveel het is maakt niet uit) Dat TS gepakt wordt is alleen maar goed, mocht het echt zijn 1e keer zijn dat hij gedronken had en reed des te beter, zal die het de volgede keer wel laten.
Zoals ik het altijd heb begrepen is er een minimale waarde (daarom begint de tabel ook met 0.0 ugl = 0.23) Je lichaam maakt namelijk van nature al die stof aan, daarom kan er geen 0 beleid worden.
TS wist vast al aan het begin van de avond dat zijn vriendin nog met de trein weg moest, dan drink je niet, of je regelt een taxi. (dat laatste kan natuurlijk altijd en in elke situatie, kost misschien meer, maar dan moet je maar van de alcohol afblijven)
Alcohol in het verkeer kan mij niet zwaar genoeg bestraft worden (Ja, ook voor fietsers, als je zoveel drinkt dat je zwalkt mogen ze je van mij ook zwaar straffen).
En ik ben inderdaad ook wel benieuwd hoe TS nu naar zijn werk is gegaan. Liegen over dit soort dingen geeft vaak alleen maar meer problemen.
Het station was maar op 5minuten afstand. Konden ze zelfs makkelijk fietsen of lopen.quote:Op maandag 25 juli 2016 15:13 schreef rood_wit_blauw het volgende:
TS wist vast al aan het begin van de avond dat zijn vriendin nog met de trein weg moest, dan drink je niet, of je regelt een taxi. (dat laatste kan natuurlijk altijd en in elke situatie, kost misschien meer, maar dan moet je maar van de alcohol afblijven)
Nou, dat valt dan weer reuze mee. Je bent gewoon verzekerdquote:Op maandag 25 juli 2016 11:22 schreef Associaal het volgende:
[..]
Als je rijbewijs is ingevorderd en jij gaat rijden ben je niet verzekerd.
dat dacht ik ook ja.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:10 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Nou, dat valt dan weer reuze mee. Je bent gewoon verzekerd
De verzekering haalt alle kosten alleen bij jou terug, dus je mag jarenlang terugbetalen als het tegenzit.
Hopelijk niet in een auto van de zaak, dat zou helemaal een korte route naar ontslag zijn.quote:Op maandag 25 juli 2016 17:11 schreef Nerdslayer het volgende:
Ik zie het nog wel voor me dat TS naar z'n werk is gegaan zonder iets te hebben gezegd, voor z'n werk alsnog gaat rijden en dan in een willekeurige verkeerscontrole rijdt en alsnog wordt gepakt voor rijden met een ingevorderd rijbewijs
En dat is trouwens een misdrijf als ik me niet vergis.
Dat lijkt mij erg zat als je iemand te pletter rijdt.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:10 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Nou, dat valt dan weer reuze mee. Je bent gewoon verzekerd
De verzekering haalt alle kosten alleen bij jou terug, dus je mag jarenlang terugbetalen als het tegenzit.
Edit: laat je getroll maar achterwege.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:00 schreef Armani XL het volgende:
Alcohol (maar ook wiet) en verkeer gaat niet samen en de grenzen die er nu zijn vind ik al te hoog.
Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat je gewoon ontslagen kan worden als je je rijbewijs kwijtraakt voor een periode, of in ieder geval op non actief kan worden gezet zonder doorbetaling.quote:Op maandag 25 juli 2016 17:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hopelijk niet in een auto van de zaak, dat zou helemaal een korte route naar ontslag zijn.
"Ja maar dat gebeurt mij toch niet"quote:Op maandag 25 juli 2016 17:19 schreef Associaal het volgende:
[..]
Dat lijkt mij erg zat als je iemand te pletter rijdt.
Dat zal aan je functie liggen.quote:Op maandag 25 juli 2016 17:26 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat je gewoon ontslagen kan worden als je je rijbewijs kwijtraakt voor een periode, of in ieder geval op non actief kan worden gezet zonder doorbetaling.
Verkeerd gezegd door mij...quote:Op maandag 25 juli 2016 17:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zal aan je functie liggen.
Als taxichauffeur is het lastiger zonder rijbewijs aan het werk te blijven dan als logistiek planner.
Maak dan de boete 850 euro hoger en laat de klant niet het CBR een totaal uit de lucht gegrepen bedrag betalen voor de cursus. Het boetebedrag moet wel transparant zijn, dan kan de rechter hier ook eerlijk over oordelen. Nu krijg je een boete van bv 600 euro, maar eigenlijk krijg je een boete van 1450 euro..quote:Op maandag 25 juli 2016 11:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je krijgt de boete voor het rijden onder invloed, of je je rijbewijs nog waard bent wordt door het CBR besloten, en die stellen als eis dat je die cursus volgt om überhaupt je rijbewijs terug te kunnen krijgen, en terecht.
Dit is echt absurd, 0,9 promille is al belachelijk om mee achter het stuur te stappen, maar als beginnend bestuurder helemaal. TS mag OLH op z'n blote knieën danken dat hij alleen maar betrapt is en dat hij niemand aangereden heeft.
En dan hier ook nog een beetje zitten downplayen en verongelijkt gaan doen ten behoeve van TS over die zogenaamde dubbele (of driedubbele) "straf"? Hou toch op zeg.
Mensen die de combinatie alcoholgebruik en verkeer zo onderschatten zouden helemaal geen rijbewijs moeten hebben.
Dan bereken je die bedragen bij elkaar, dat weet je van te voren dus dan weet je de kost prijs van het vergrijpquote:Op maandag 25 juli 2016 19:21 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Maak dan de boete 850 euro hoger en laat de klant niet het CBR een totaal uit de lucht gegrepen bedrag betalen voor de cursus. Het boetebedrag moet wel transparant zijn, dan kan de rechter hier ook eerlijk over oordelen. Nu krijg je een boete van bv 600 euro, maar eigenlijk krijg je een boete van 1450 euro..
Omdat de wet hiervoor aangepast moet worden en de rechter dit ook als buitenproportioneel zal zien, wordt zo via een slinkse omweg toch een extra bedrag geincasseerd.
Prijs is zelfs nog hoger geworden, pris in 2016 is 900 euro, voor die prijs krijg je 2 ochtenden met 12 man tegelijk een powerpoint voorgeschoteld. Snel verdiend voor het CBR.. Oja en het laten zakken is voor het cbr extra kassa, want of een herhalingscursus ,of opnieuw lessen en afrijden!! Over perverse prikkel gesproken..
Vorig jaar nog. Je zult het maar op je geweten hebben...quote:Op maandag 25 juli 2016 23:16 schreef Droopie het volgende:
http://mobile.nytimes.com(...)9th-he-got-life.html
Andere koek, maar die mensen heb je in nederland ook.
Als je dan bij de eerste keer flink schrikt van de sanctie, mooi toch
4 jaar cel, en de eeuwige schaamte en pijn dat je het leven van een klein kind heb weggenomenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 00:26 schreef Messina het volgende:
[..]
Vorig jaar nog. Je zult het maar op je geweten hebben...
hier was een jongen 24 jaar tegen een auto aangereden 2 volwassenen dood de kinderen achterin zagen hun ouders sterven. De jongen werdt aangetroffen op de stoep. Blaast en alcohol op maar niet te veel. Blijkt dat hij op het politiebureau totaal in elkaar is gezakt van ellende.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 00:30 schreef Droopie het volgende:
[..]
4 jaar cel, en de eeuwige schaamte en pijn dat je het leven van een klein kind heb weggenomen
Volgens het tiramisu recept op ah.nl is er voor 6 personen aan tiramisu, 5 eetlepels amaretto nodig. Dat is 75 ml. amaretto a 28% alcohol, maakt 21 ml alcohol. Delen door 6 is 3,5 ml per persoon. Er gaat 12 ml alcohol (10 gram) in een standaardglas. Dat stelt 1 portie tiramisu dus gelijk aan ~0,2916 standaardglazen alcohol.quote:Op maandag 25 juli 2016 12:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Maar hoe veel biertjes was het?
Want idd zeker voor beginnende bestuurders kan een tiramisu al problemen opleveren.
Het cbr moet niet degene zijn die profiteert van drankrijders, dit zorgt voor perverse prikkels. Het cbr heeft er dus baat bij dat mensen met drank op gaan rijden, of zakken voor de cursus, dan kunnen zij weer meer geld inkasseren voor die powerpoint. Mijn punt is dat het cbr geen verdienmodel mag hebben hier, oftewel het systeem deugt niet..uiteraard ben ik ook er tegen dat mensen gaan rijden met meer dan 0,5 promille, maar de straf moet door een rechter bepaald worden en niet via een omweg door het cbr, die er hun verdienmodel van gemaakt hebben.quote:Op maandag 25 juli 2016 14:06 schreef Fenasd het volgende:
[..]
CBR is sowieso een boevenbende. Cursus mag wat mij betreft 10K kosten, maar het geld liever niet naar het CBR....
en hoeveel van die alcohol is er verdampt voordat het de muil van TS bereikt?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 02:21 schreef probeer het volgende:
[..]
Volgens het tiramisu recept op ah.nl is er voor 6 personen aan tiramisu, 5 eetlepels amaretto nodig. Dat is 75 ml. amaretto a 28% alcohol, maakt 21 ml alcohol. Delen door 6 is 3,5 ml per persoon. Er gaat 12 ml alcohol (10 gram) in een standaardglas. Dat stelt 1 portie tiramisu dus gelijk aan ~0,2916 standaardglazen alcohol.
TS is een man, en als hij een gemiddeld ervaren drinker is, zal hij zo'n 3-4 standaardglazen alcohol in 1 uur moeten drinken om boven de 0.8 promille uit te komen. Laten we van 3 uit gaan. 3 delen door 0,2916 geeft 10,28 porties tiramisu om boven de 0.8 promille te komen. In één uur. Succes ...
Het is nou wel klaar met je rant over het CBR.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 07:31 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Het cbr moet niet degene zijn die profiteert van drankrijders, dit zorgt voor perverse prikkels. Het cbr heeft er dus baat bij dat mensen met drank op gaan rijden, of zakken voor de cursus, dan kunnen zij weer meer geld inkasseren voor die powerpoint. Mijn punt is dat het cbr geen verdienmodel mag hebben hier, oftewel het systeem deugt niet..uiteraard ben ik ook er tegen dat mensen gaan rijden met meer dan 0,5 promille, maar de straf moet door een rechter bepaald worden en niet via een omweg door het cbr, die er hun verdienmodel van gemaakt hebben.
Edit: ik zei dat het klaar was.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 07:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is nou wel klaar met je rant over het CBR.
Wie zich gewoon aan de regels houdt heeft geen last van al die nonsens.
In de 11 jaar dat ik m'n rijbewijs heb ben ik hooguit 5 keer tegengehouden voor een alcoholcontrole. Waarvan ik een keer eentje bewust heb opgezocht voor zo'n sleutelhangerquote:Op zondag 24 juli 2016 15:59 schreef Leonos het volgende:
Alsof ze normaal gesproken ooit je rijbewijs controleren. Lekker doorrijden!
Kans op een controle is in Nederland echt minimaal. Ik heb al ruim dertig jaar mijn rijbewijs ,rij 40.000 km per jaar en heb nog nooit een controle meegemaakt en ben zelfs nog nooit aanghouden door de politie!. Alleen 2 of 3 x geflitst met een paar km te hard in al die jaren. Ondanks dat, wil ik iedereen meegeven je altijd aan de regels te houden, want de straffen zijn extreem hoog in Nederland en je wordt zeker met drank aan de schandpaal genageld. Maar als je bijvoorbeeld een keer lekker hard wil rijden, ga dan naar Duitsland, daar mag je wel 250 rijden.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 07:55 schreef Tommeke het volgende:
[..]
In de 11 jaar dat ik m'n rijbewijs heb ben ik hooguit 5 keer tegengehouden voor een alcoholcontrole. Waarvan ik een keer eentje bewust heb opgezocht voor zo'n sleutelhanger
En ik ben een keer per ongeluk naar Frankrijk gereden zonder rijbewijs. Was hem vergeten
Dus statistisch gezien kun je dat best doen, maar als ze je pakken pleeg je een misdrijf. Of nouja, je pleegt een misdrijf en als ze je pakken ben je goed de lul.
Ik gok dat als je de espresso eerst af laat koelen voordat je de amaretto er door heen mikt (wat verder voor het gerecht niet zo veel uit zou moeten maken), dat wel meevalt. Zou ook niet weten hoe ik dat 1,2,3 moet berekenen, anders had ik het wss nog wel gedaan ook.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 07:49 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
en hoeveel van die alcohol is er verdampt voordat het de muil van TS bereikt?
Da's niet wat hij zegt hè.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 02:21 schreef probeer het volgende:
Laten we van 3 uit gaan. 3 delen door 0,2916 geeft 10,28 porties tiramisu om boven de 0.8 promille te komen. In één uur. Succes ...
Zulke lui laten zich niet tegenhouden door strenge regels en hoge boetes, die stappen toch wel in de auto. Die man had allang geen rijbewijs meer.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 00:26 schreef Messina het volgende:
[..]
Vorig jaar nog. Je zult het maar op je geweten hebben...
kan je niet zomaar zeggen. hangt van bv lichaamsbouw van de persoon af en hoe lang het geleden is dat je de laatste alcoholische versnapering gehad hebquote:Op dinsdag 26 juli 2016 08:36 schreef brulaap112 het volgende:
[..]
Ja.. Staat niks daar over. Hoeveel biertjes/drankjes moet je drinken om die ugl te blazen.
Tijdens mijn theorieexamen was dit destijds een vraag, het juist antwoord was dat je ongeacht je lichaamsbouw met 2 bier nog veilig mag rijden. Tegenwoordig geldt voor beginnende bestuurders echter een veel lagere limiet, dus gaat dit niet meer op.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 08:39 schreef Gunner het volgende:
[..]
kan je niet zomaar zeggen. hangt van bv lichaamsbouw van de persoon af en hoe lang het geleden is dat je de laatste alcoholische versnapering gehad heb
Dat zou ik vooral doen als je in je eigen buurt gepakt bent. Agenten weten echt wel of hebben in ieder geval een herinnering als ze een bepaalde auto eruit geplukt hebben voor een positieve alcoholcontrole. Zie je ook regelmatig bij wegmisbruikers, 'hey, die hebben we vorige week nog aan de kant gezet'.quote:Op zondag 24 juli 2016 15:59 schreef Leonos het volgende:
Alsof ze normaal gesproken ooit je rijbewijs controleren. Lekker doorrijden!
quote:Op woensdag 27 juli 2016 10:03 schreef Leandra het volgende:
Het is nu afgelopen met dat offtopic geneuzel.
doe er maar een slotje op Leandra, TS komt toch niet meer terug.quote:Op donderdag 28 juli 2016 00:09 schreef Voszje het volgende:
TS heeft voor het gemak twee armen gebroken, hoeft 'ie en niet aan het werk en hier niet meer te reageren.
Het is buitenproportioneel dat jij aanrijdt zonder t schrijft.quote:Op zondag 24 juli 2016 16:13 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Het is buitenproportioneel als jij iemand met een zatte kop aanrijd en de vernieling in helpt..
Dat diegene en zijn of haar leven afhankelijk is van jouw gedrag.. DAT is buitenproportioneel..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |