hier was een jongen 24 jaar tegen een auto aangereden 2 volwassenen dood de kinderen achterin zagen hun ouders sterven. De jongen werdt aangetroffen op de stoep. Blaast en alcohol op maar niet te veel. Blijkt dat hij op het politiebureau totaal in elkaar is gezakt van ellende.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 00:30 schreef Droopie het volgende:
[..]
4 jaar cel, en de eeuwige schaamte en pijn dat je het leven van een klein kind heb weggenomen
Volgens het tiramisu recept op ah.nl is er voor 6 personen aan tiramisu, 5 eetlepels amaretto nodig. Dat is 75 ml. amaretto a 28% alcohol, maakt 21 ml alcohol. Delen door 6 is 3,5 ml per persoon. Er gaat 12 ml alcohol (10 gram) in een standaardglas. Dat stelt 1 portie tiramisu dus gelijk aan ~0,2916 standaardglazen alcohol.quote:Op maandag 25 juli 2016 12:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Maar hoe veel biertjes was het?
Want idd zeker voor beginnende bestuurders kan een tiramisu al problemen opleveren.
Het cbr moet niet degene zijn die profiteert van drankrijders, dit zorgt voor perverse prikkels. Het cbr heeft er dus baat bij dat mensen met drank op gaan rijden, of zakken voor de cursus, dan kunnen zij weer meer geld inkasseren voor die powerpoint. Mijn punt is dat het cbr geen verdienmodel mag hebben hier, oftewel het systeem deugt niet..uiteraard ben ik ook er tegen dat mensen gaan rijden met meer dan 0,5 promille, maar de straf moet door een rechter bepaald worden en niet via een omweg door het cbr, die er hun verdienmodel van gemaakt hebben.quote:Op maandag 25 juli 2016 14:06 schreef Fenasd het volgende:
[..]
CBR is sowieso een boevenbende. Cursus mag wat mij betreft 10K kosten, maar het geld liever niet naar het CBR....
en hoeveel van die alcohol is er verdampt voordat het de muil van TS bereikt?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 02:21 schreef probeer het volgende:
[..]
Volgens het tiramisu recept op ah.nl is er voor 6 personen aan tiramisu, 5 eetlepels amaretto nodig. Dat is 75 ml. amaretto a 28% alcohol, maakt 21 ml alcohol. Delen door 6 is 3,5 ml per persoon. Er gaat 12 ml alcohol (10 gram) in een standaardglas. Dat stelt 1 portie tiramisu dus gelijk aan ~0,2916 standaardglazen alcohol.
TS is een man, en als hij een gemiddeld ervaren drinker is, zal hij zo'n 3-4 standaardglazen alcohol in 1 uur moeten drinken om boven de 0.8 promille uit te komen. Laten we van 3 uit gaan. 3 delen door 0,2916 geeft 10,28 porties tiramisu om boven de 0.8 promille te komen. In één uur. Succes ...
Het is nou wel klaar met je rant over het CBR.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 07:31 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Het cbr moet niet degene zijn die profiteert van drankrijders, dit zorgt voor perverse prikkels. Het cbr heeft er dus baat bij dat mensen met drank op gaan rijden, of zakken voor de cursus, dan kunnen zij weer meer geld inkasseren voor die powerpoint. Mijn punt is dat het cbr geen verdienmodel mag hebben hier, oftewel het systeem deugt niet..uiteraard ben ik ook er tegen dat mensen gaan rijden met meer dan 0,5 promille, maar de straf moet door een rechter bepaald worden en niet via een omweg door het cbr, die er hun verdienmodel van gemaakt hebben.
Edit: ik zei dat het klaar was.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 07:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is nou wel klaar met je rant over het CBR.
Wie zich gewoon aan de regels houdt heeft geen last van al die nonsens.
In de 11 jaar dat ik m'n rijbewijs heb ben ik hooguit 5 keer tegengehouden voor een alcoholcontrole. Waarvan ik een keer eentje bewust heb opgezocht voor zo'n sleutelhangerquote:Op zondag 24 juli 2016 15:59 schreef Leonos het volgende:
Alsof ze normaal gesproken ooit je rijbewijs controleren. Lekker doorrijden!
Kans op een controle is in Nederland echt minimaal. Ik heb al ruim dertig jaar mijn rijbewijs ,rij 40.000 km per jaar en heb nog nooit een controle meegemaakt en ben zelfs nog nooit aanghouden door de politie!. Alleen 2 of 3 x geflitst met een paar km te hard in al die jaren. Ondanks dat, wil ik iedereen meegeven je altijd aan de regels te houden, want de straffen zijn extreem hoog in Nederland en je wordt zeker met drank aan de schandpaal genageld. Maar als je bijvoorbeeld een keer lekker hard wil rijden, ga dan naar Duitsland, daar mag je wel 250 rijden.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 07:55 schreef Tommeke het volgende:
[..]
In de 11 jaar dat ik m'n rijbewijs heb ben ik hooguit 5 keer tegengehouden voor een alcoholcontrole. Waarvan ik een keer eentje bewust heb opgezocht voor zo'n sleutelhanger
En ik ben een keer per ongeluk naar Frankrijk gereden zonder rijbewijs. Was hem vergeten
Dus statistisch gezien kun je dat best doen, maar als ze je pakken pleeg je een misdrijf. Of nouja, je pleegt een misdrijf en als ze je pakken ben je goed de lul.
Ik gok dat als je de espresso eerst af laat koelen voordat je de amaretto er door heen mikt (wat verder voor het gerecht niet zo veel uit zou moeten maken), dat wel meevalt. Zou ook niet weten hoe ik dat 1,2,3 moet berekenen, anders had ik het wss nog wel gedaan ook.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 07:49 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
en hoeveel van die alcohol is er verdampt voordat het de muil van TS bereikt?
Da's niet wat hij zegt hè.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 02:21 schreef probeer het volgende:
Laten we van 3 uit gaan. 3 delen door 0,2916 geeft 10,28 porties tiramisu om boven de 0.8 promille te komen. In één uur. Succes ...
Zulke lui laten zich niet tegenhouden door strenge regels en hoge boetes, die stappen toch wel in de auto. Die man had allang geen rijbewijs meer.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 00:26 schreef Messina het volgende:
[..]
Vorig jaar nog. Je zult het maar op je geweten hebben...
kan je niet zomaar zeggen. hangt van bv lichaamsbouw van de persoon af en hoe lang het geleden is dat je de laatste alcoholische versnapering gehad hebquote:Op dinsdag 26 juli 2016 08:36 schreef brulaap112 het volgende:
[..]
Ja.. Staat niks daar over. Hoeveel biertjes/drankjes moet je drinken om die ugl te blazen.
Tijdens mijn theorieexamen was dit destijds een vraag, het juist antwoord was dat je ongeacht je lichaamsbouw met 2 bier nog veilig mag rijden. Tegenwoordig geldt voor beginnende bestuurders echter een veel lagere limiet, dus gaat dit niet meer op.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 08:39 schreef Gunner het volgende:
[..]
kan je niet zomaar zeggen. hangt van bv lichaamsbouw van de persoon af en hoe lang het geleden is dat je de laatste alcoholische versnapering gehad heb
Dat zou ik vooral doen als je in je eigen buurt gepakt bent. Agenten weten echt wel of hebben in ieder geval een herinnering als ze een bepaalde auto eruit geplukt hebben voor een positieve alcoholcontrole. Zie je ook regelmatig bij wegmisbruikers, 'hey, die hebben we vorige week nog aan de kant gezet'.quote:Op zondag 24 juli 2016 15:59 schreef Leonos het volgende:
Alsof ze normaal gesproken ooit je rijbewijs controleren. Lekker doorrijden!
quote:Op woensdag 27 juli 2016 10:03 schreef Leandra het volgende:
Het is nu afgelopen met dat offtopic geneuzel.
doe er maar een slotje op Leandra, TS komt toch niet meer terug.quote:Op donderdag 28 juli 2016 00:09 schreef Voszje het volgende:
TS heeft voor het gemak twee armen gebroken, hoeft 'ie en niet aan het werk en hier niet meer te reageren.
Het is buitenproportioneel dat jij aanrijdt zonder t schrijft.quote:Op zondag 24 juli 2016 16:13 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Het is buitenproportioneel als jij iemand met een zatte kop aanrijd en de vernieling in helpt..
Dat diegene en zijn of haar leven afhankelijk is van jouw gedrag.. DAT is buitenproportioneel..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |