quote:Leger Turkije verklaart macht te hebben overgenomen
Het Turkse leger heeft de macht overgenomen in Turkije. Dat heeft het leger zelf zojuist bekendgemaakt. De Bosporusbrug en de Fatih Sultan Mehmetbrug in Istanbul zijn vanavond afgesloten door militairen. In Ankara zouden schoten zijn gehoord, melden ooggetuigen. Daar vliegen ook straaljagers en helikopters boven de stad.
Het leger zegt in de verklaring dat het tot een staatsgreep is overgegaan omdat de regering de democratie heeft uitgehold. Verder werd verklaard dat het land nu door een ,,vredesraad'' wordt geregeerd die de veiligheid van het volk garandeert.
De Turkse minister van Justitie stelt dat de beweging van de Turkse geestelijke Fethullah Gülen achter de staatsgreep zit. Gülen gold lange tijd als bondgenoot van Erdogan, maar volgens de Turkse pers raakten ze met elkaar in onmin toen de regering plannen maakte om de particuliere scholen te sluiten.
Erdogan heeft het volk opgeroepen om de straat op te gaan en zich te uiten tegen de militaire coup. De coupplegers zullen volgens hem zwaar worden gestraft
quote:Geert Wilders, leider van de PVV, hoopt dat dit het einde is van het fascistische regime van Erdogan -
Kari Piri, Europarlementariër voor de PvdA, zegt 'een angstig gevoel' te hebben gekregen toen ze de oproep van president Erdogan hoorde. Hij vroeg de Turken om zich te verzetten en de straat op te gaan. "Je weet dat het leger op dit moment heeft afgekondigd om dat juist niet te doen. Dan houd ik vooral mijn hart vast. Er mogen hier geen slachtoffers vallen. Ik heb vooral angst voor wat er de komende uren gaat gebeuren."
twitter:SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:49:47Update - AFP: Strong explosion heard in #Turkey's capital #Ankara reageer retweet
Andere meldingentwitter:BNONews twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:50:56NEW: Loud explosion heard in Ankara while shots are fired into the air at Taksim Square in Istanbul https://t.co/zVkqI7L41I reageer retweet
twitter:AlptekinAkdogan twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 21:30:38Blokkade van Turkse leger op de Bosporusbrug. https://t.co/VTRZOFrybX reageer retweet
Dat is wel sneu ja. Als een land bij meerderheid uit geitenneukende boeren bestaat die een idioot als president willen, dan kun je hen het recht daarop niet ontzeggen.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Al die jankbakken hier huilen omdat de coup mislukt is omdat het volk achter de Turkse overheid staat
Ze zijn links zodra ze het uitkomt, maar hartstikke rechts in hun eigen land.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:08 schreef OpslugtAfMorket het volgende:
Toch vreemd dat al die pro erdogan Turken hier zoveel problemen hebben met Wilders. Zelfde laken een pak
Echt hequote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]![]()
en dit dan dapper vanuit Nederland posten. hahaha
Dit jaquote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:08 schreef Straatcommando. het volgende: [..]
![]()
en dit dan dapper vanuit Nederland posten. hahaha
![]()
Waarop baseer je dit?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:09 schreef Odaiba het volgende:
Oke, deze coup is duidelijk mislukt. Ik geloof er niet meer in.
Het is alles of niets.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:10 schreef Longcat. het volgende:
Denk maar dat het leger zich terug trekt
Dan kan je heel de legerleiding executeren.
Yupquote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:10 schreef Karrs het volgende:
Als dit mislukt, dan kan het nooit meer een coup worden.
Sultanaat Erdogan komt er dan alsnog, en versneld ook
Denk dat hij na het journaal van twaalf uur naar huis wou aangezien hij gister ook al door moestquote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:10 schreef danos het volgende:
Serieus die Overbeek mag worden ontslagen na vandaag, als je geen zin hebt ga dan niet.
Wat willen ze doen tegen al die Erdogan aanhangers + pro democraten. Daar ga je niet op schieten.quote:
Nou inderdaadquote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:11 schreef Dutchguy het volgende:
God wat ben ik blij dat dit bananenland niet in de EU zit.
En juist daarom vind ik het niet gek dat men denkt dat dit een plan was van Erdogan. Hij wilde zijn macht laten zien, laten zien dat het volk ver gaat voor hem en hij vooral hiermee een legitieme reden heeft voor het gewenste presidentiele systeem.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Al die jankbakken hier huilen omdat de coup mislukt is omdat het volk achter de Turkse overheid staat
Ze staan op de verkeerde plek, hun vrienden worden omgelegd.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[ afbeelding ]
Het volk heeft het vliegveld terug genomen.
Grote kans.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:12 schreef Shadowkid053 het volgende:
Godver, krijgen we straks ook nog vluchtelingen uit Turkije.
quote:Generaal Umit Dundar, bevelhebber van het 1e Leger heeft gezegd geen coup tegen de Turkse regering te ondersteunen. Het 1e leger bestaat uit 120.000 man en is gevestigd in Selimiye, Uskudar, Istanbul.
Youtube lifestreamquote:
CNN, Sky, Euronews, Al-Jazeera, allemaal dezelfde beelden net schijnbaarquote:
Prachtig maar de turkenhaters op Fok zullen dit ontkennenquote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[ afbeelding ]
Het volk heeft het vliegveld terug genomen.
Geloof me, die vent zit met het zweet op het voorhoofd elke bron die maar in zijn straatje past af te zoeken voor posts als deze. Zo'n trouwe AK fanaat, zo'n trouwe, trotste nationalistische Turk. Zo sterk zelfs, dat hij dit allemaal vanuit het veilige Nederland doet.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:12 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ik kijk live op sky en daar lijkt het niet op idioot met je propaganda
Dankquote:
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Geloof me, die vent zit met het zweet op het voorhoofd elke bron die maar in zijn straatje past af te zoeken voor posts als deze. Zo'n trouwe AK fanaat, zo'n trouwe, trotste nationalistische Turk. Zo sterk zelfs, dat hij dit allemaal vanuit het veilige Nederland doet.
25 miljoen of zo?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:13 schreef DrDentz het volgende:
Hemeltje lief wat wonen daar veel Turken in Istanbul
Dit.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:12 schreef Bugfixed het volgende:
[..]
En juist daarom vind ik het niet gek dat men denkt dat dit een plan was van Erdogan. Hij wilde zijn macht laten zien, laten zien dat het volk ver gaat voor hem en hij vooral hiermee een legitieme reden heeft voor het gewenste presidentiele systeem.
Yani faso fiso.
twitter:obk twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:13:05TANKS OPENEN VUUR BIJ TURKS PARLEMENT IN ANKARA (RTR) reageer retweet
CNN een optie?quote:
twitter:nipped twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:07:04Tanks withdraw from airport. Erdogan communication channels remain mostly intact. Looks like tide is turning in Erdogan's favor. reageer retweet
Clapyourhands wordt door niemand serieus genomen hoor.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Geloof me, die vent zit met het zweet op het voorhoofd elke bron die maar in zijn straatje past af te zoeken voor posts als deze. Zo'n trouwe AK fanaat, zo'n trouwe, trotste nationalistische Turk. Zo sterk zelfs, dat hij dit allemaal vanuit het veilige Nederland doet.
Volk is op straat om te protesteren, ik denk toch echt dat het mislukt isquote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:13 schreef Tukker87 het volgende:
Mensen die nu al de uitslag van de coup kunnen voorspellen. Knap!
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:13 schreef xminator het volgende:
Zoals reeds gezegd, Turken zijn geen faggots. Wij zullen ons land verdedigen.
Ik ben nooit pro-erdogan geweest, zal ik ook nooit zijn. Maar een coup is gewoon slecht voor het land en zorgt voor veel onnodige doden. Derhalve ben ik ertegen. Veel mensen zien de Turken graag creperen, maar dat kunnen jullie mooi vergeten
Slecht voor het land? Je kent je je geschiedenis?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:13 schreef xminator het volgende:
Ik ben nooit pro-erdogan geweest, zal ik ook nooit zijn. Maar een coup is gewoon slecht voor het land en zorgt voor veel onnodige doden. Derhalve ben ik ertegen. Veel mensen zien de Turken graag creperen, maar dat kunnen jullie mooi vergeten
wat lul je Dom, je zit in Nederland:')quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:13 schreef xminator het volgende:
Nou opzouten dan.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:14 schreef luxerobots het volgende:
Turkse Nederlanders bij de NOS ''ons hart ligt in Turkije''.
Mee eens.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:13 schreef xminator het volgende:
Maar een coup is gewoon slecht voor het land en zorgt voor veel onnodige doden. Derhalve ben ik ertegen. Veel mensen zien de Turken graag creperen, maar dat kunnen jullie mooi vergeten
Wisten we al.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:14 schreef luxerobots het volgende:
En geschoten op auto's.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:15 schreef StephanL het volgende:
Aan de ene kant van de brug wordt weer gereden.
Ik zie Turkije helemaal niet graag creperen, ik hoop dat het juist een succesvol land word, daar was het naar opweg, totdat Erdogan de dictator wilde uithangen. Nu grijpt hij dit aan om alle macht naar zich toe te trekken en dat is het einde van de democratie.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:13 schreef xminator het volgende:
Vandaar dat het leger ingrijpt.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:13 schreef xminator het volgende:
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:13 schreef Tukker87 het volgende:
Mensen die nu al de uitslag van de coup kunnen voorspellen. Knap!
Die moest toch oprotten omdat hij Erdogan in de weg zat?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Oud-premier Davutoglu via de telefoon nu live.
De vijfde colonne.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:14 schreef luxerobots het volgende:
En dat zegt ie vanuit Nederlandquote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:13 schreef xminator het volgende:
Ja, die gast is dan nog gematigder, maar ook gek.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Oud-premier Davutoglu via de telefoon nu live.
Lekker boeiend, pvv tokkies zoals jij neem ik anders ook nooit serieusquote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:14 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Clapyourhands wordt door niemand serieus genomen hoor.
twitter:OZurel twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:13:01Coupplegers zijn er niet in geslaagd de chain of commando te doorbreken. Zijn in minderheid blijkbaar. reageer retweet
Komt dichtbij, sterktequote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:16 schreef Renesite het volgende:
Hoe is het nu in Antalya? Twee jaar geleden op vakantie geweest in hartje Antalya, aan de hoofdweg. Wel blij toe dat ik er nu niet zit
We zullen het vragen.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:16 schreef Renesite het volgende:
Hoe is het nu in Antalya? Twee jaar geleden op vakantie geweest in hartje Antalya, aan de hoofdweg. Wel blij toe dat ik er nu niet zit
Ik wel, zolang ze Koerdistan en West Armenië bezetten.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:15 schreef alopio het volgende:
[..]
Ik zie Turkije helemaal niet graag creperen,
oke dankquote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:16 schreef Odaiba het volgende:
twitter:OZurel twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:13:01Coupplegers zijn er niet in geslaagd de chain of commando te doorbreken. Zijn in minderheid blijkbaar. reageer retweet
Ja care. Zet er dan ff vertaling neer. Vind dit echt schijt irritant wat je doet.quote:
Ook mijn vraag. Hoe zit het aan de toerist kustquote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:16 schreef Renesite het volgende:
Wat is dat nou weer? Was toch al in kannen en kruiken? Erdo die communiceert via phone en internet nb?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:16 schreef Odaiba het volgende:
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:17 schreef Knudde het volgende:
[..]
Mooie beelden, dat doet pijn voor de tokkies op Fok
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:16 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ik wel, zolang ze Koerdistan en West Armenië bezetten.
Die staatsgreep in Egypte paar jaar terug werd ook niet door iedereen geaccepteerd johquote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:14 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Volk is op straat om te protesteren, ik denk toch echt dat het mislukt is
Logisch. Die zijn te druk.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:17 schreef iBenny het volgende:
Ik hoor vooral berichten vanuit het Erdogan-kamp. Weinig vanuit de militairen.
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
De verslaggever van NOS in Amsterdam zit gewoon lekker kebab te vreten in tent achter hem en soms even straat op om interviewtje te doen
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:17 schreef Geralt het volgende:
Vriendelijk verzoek aan de Turkse FOK!kers onder ons; als jullie een plaatje posten met een hoop tekst erbij, willen jullie dan eronder zetten wat er staat?
Het gros kan dat niet lezen namelijk en waarschijnlijk is het wel interessant.
Dank alvast
En daarnaast is het ook raar om te denken dat je met een militaire staatsgreep 'democratie en rechtsstaat' kan herstellen. Dat kan alleen als de meerderheid van de bevolking dat steunt - maar dan zouden die Erdogan niet zo steunen.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:13 schreef xminator het volgende:
Nou ja dat dus.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:17 schreef Geralt het volgende:
Vriendelijk verzoek aan de Turkse FOK!kers onder ons; als jullie een plaatje posten met een hoop tekst erbij, willen jullie dan eronder zetten wat er staat?
Dank alvast
"Het volk" bestaat niet. Het is maar een deel ervan. Het hangt er van af hoeveel mensen bereid zijn om actie te ondernemen tegen het leger. Protesteren gaat nu niet helpen, maar ik denk niet dat al dat volk bereid is zich op de militairen te werpen.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:16 schreef Breekfast het volgende:
Dit gaat mislukken, zonder de steun van het volk ga je het lastig krijgen.
#werkenbijdeNOSquote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
De verslaggever van NOS in Amsterdam zit gewoon lekker kebab te vreten in tent achter hem en soms even straat op om interviewtje te doen
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:17 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Die staatsgreep in Egypte paar jaar terug werd ook niet door iedereen geaccepteerd joh
Je hoort mij niet zeggen dat de staatsgreep gaat lukken, maar zeggen dat hij zal falen omdat er protesten zijn is onzin.
Nouja, het leger heeft natuurlijk zijn eigen communicatielijnen, die zijn waarschijnlijk niet doorbroken.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer? Was toch al in kannen en kruiken? Erdo die communiceert via phone en internet nb?
haha xD zo grappig idd genocide.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:18 schreef Klummie het volgende:
Gewoon met scherp schieten, kijken of ze dan nog zo hard lopen voor die geitenneuker. Simpel volk
Zou ik ook doen.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
twitter:OzcanAkyol twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:52:30Het is een beetje House of Cards, maar dan in het echt. reageer retweet
Skynews heeft gewoon een livestream op de site.quote:
Veel prijzenknallers ookquote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:18 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik hoorde van heftige gevechten tussen een all-inclusive resort en een budget-hostel.
Daarom denk ik dus dat het opgezet is. Een staatsgreep kan niet echt lukken als je niet alle media in de hand hebt. Het is één en al berichtgeving vanuit AKP kamp en niks vanuit de militairen.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:17 schreef iBenny het volgende:
Ik hoor vooral berichten vanuit het Erdogan-kamp. Weinig vanuit de militairen.
Ah daar is de jij stemt PVV post weer. Je verwacht het niet.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:16 schreef Knudde het volgende:
[..]
Lekker boeiend, pvv tokkies zoals jij neem ik anders ook nooit serieus
Idd, interessant gedoe van die clapyourshitquote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:17 schreef Geralt het volgende:
Dank alvast
Ze wachten todat ze een rede hebben.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:18 schreef Djoetma het volgende:
Tsja, dat leger gaat natuurlijk niet op mensen schieten...
Er schijnt zelfs sprake te zijn van een Russische invasie.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:18 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik hoorde van heftige gevechten tussen een all-inclusive resort en een budget-hostel.
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:18 schreef Klummie het volgende:
Gewoon met scherp schieten, kijken of ze dan nog zo hard lopen voor die geitenneuker. Simpel volk
De opstand of de opstand tegen de opstand?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:17 schreef MrvanTrapZ het volgende:
Die beelden van RTL net.. werd daar gewoon de halve opstand neergeknald?
Iedereen is nu op straat, het gaat echt niet meer lukken.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:17 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Die staatsgreep in Egypte paar jaar terug werd ook niet door iedereen geaccepteerd joh
Je hoort mij niet zeggen dat de staatsgreep gaat lukken, maar zeggen dat hij zal falen omdat er protesten zijn is onzin.
Hou op. Ik ga niet all-in daar zitten. Dit was op de centrale straat waar ik gok nu miljoenmiljard mensen staan - of niet. Daar ben ik benieuwd naar, niet meer niet minder.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:18 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dit dus.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:19 schreef Infection het volgende:
Zag zojuist ook beelden op RTL Nieuws van het volk die beschoten werd door het leger.
Ja dat is moeilijk zeggenquote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:19 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
De opstand of de opstand tegen de opstand?
quote:Oud premier Davutoglu
"Dit is niet de manier. Als je ontevreden bent met de regering, dan reken je af tijdens de verkiezingen. Turkije wordt geregeerd door de wil van het volk en niemand zal toestaan dat de Turkse Strijdkrachten zullen worden misbruikt tegen de wil van het volk. Turkije wordt geregeerd vanuit Ankara en niet vanuit Pensylvania (woonplaats Gülen)."
Moest van facetime Erdo.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik zag net iemand een trap verkopen aan een tank.
Dafaq, alsof dat helpt.
twitter:Conflicts twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:19:21BREAKING: Tanks open fire around Turkish parliament building; gunfire heard at Istanbul airport, witnesses say - @Reuters reageer retweet
quote:EU-bron: coup niet van 'paar kolonels'
Gisteren, 23:57
BRUSSEL - De poging tot een staatsgreep in Turkije lijkt goed voorbereid en is niet het werk van ,,een paar kolonels''. Dat heeft een bron bij de Europese Unie verklaard die Turkije als kandidaat-lidstaat in de gaten houdt.
,,Het ziet er uit als een relatief goed georkestreerde coup door een substantieel deel van het leger, niet van een paar kolonels'', aldus de bron. ,,Gezien de schaal van de operatie is het moeilijk voor te stellen dat ze vlak voor de overwinning zullen stoppen''.
dankjequote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:20 schreef delano.888 het volgende:
Livestreams
Sky news live:
CNN live:
http://www.livenewsbox.com/american/cnn-news-usa.html
& http://www.playlivenewz.com/2010/08/watch-cnn-news-live/
huh?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er schijnt zelfs sprake te zijn van een Russische invasie.
Nooit gedacht dat ik dit ook maar een beetje kon denken. Maar ja, het knaagt wel nu een beetje.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Daarom denk ik dus dat het opgezet is. Een staatsgreep kan niet echt lukken als je niet alle media in de hand hebt. Het is één en al berichtgeving vanuit AKP kamp en niks vanuit de militairen.
Erg vaag allemaal.
En als er wel wat is dan is het Israel.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:20 schreef Cracka-ass het volgende:
Die Nederturken bij de NOS net.
"De media maakt er een spektakel van er is niks aan de hand."
"Ons hart ligt in Turkije"
Zo heerlijk stereotype.
Ja. En 'onze regering'quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:20 schreef Cracka-ass het volgende:
Zo heerlijk stereotype.
Op het parlement ja. Burgers schijnen ook beschoten te worden.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:20 schreef Murdera het volgende:
Tanks hebben het vuur geopend hoorde ik?
twitter:CharlesBAnthony twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:05:25Firefight between unknown forces in Ankara, Turkey. Via İHA Son Dakika https://t.co/JoKJTj5wVn reageer retweet
twitter:JeremyCliffe twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:20:19German police have cordoned off Turkish embassy https://t.co/SqxXePprBG reageer retweet
Alles wat Erdogan niet leuk vindt, wordt verwijderdquote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:20 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Dat is FOK! moderatie in actie.
Ik dacht dat er burgers op weg redenquote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:20 schreef Murdera het volgende:
Tanks hebben het vuur geopend hoorde ik?
Kennelijk willen bepaalde legeronderdelen zich niet terugtrekken.quote:Tanks zouden het vuur hebben geopend op het Turkse parlement, zegt een ooggetuige tegen persbureau Reuters.
Terecht.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Abdullah Gul is duidelijk boos.
Is al bevestigd als fake.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:21 schreef Ahmad1nejad het volgende:
https://twitter.com/Souri(...)?ref_src=twsrc%5Etfw
En terecht. Je weet maar nooit met al die Turken in Duitsland.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:21 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:JeremyCliffe twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:20:19German police have cordoned off Turkish embassy https://t.co/SqxXePprBG reageer retweet
Erdogan kan voorlopig alleen maar communiceren via een appje, en kan wellicht beter hopen dat er straks een land is dat hem asiel wil geven.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:18 schreef SoldMayor het volgende:
Het lijkt er op dat ze gaan verliezen.
Misschien kunnen ze snel zeggen: It was just a prank bro...
Misschien heeft Erdogan dan genade.
twitter:Souria4Syrians twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:09:06Pro-Erdogan fanatics seize army tanks after Erdogan demanded them to FIGHT BACK. Fate of tank crew unclear https://t.co/QHYG9rKZtz reageer retweet
Vieze smerige hypocriete luiquote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:20 schreef Cracka-ass het volgende:
Zo heerlijk stereotype.
Net een film dit hele gedoequote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:21 schreef PierreTT het volgende:
Paar gasten springen op een tank, tank rijdt er keihard vandoor met die gasten bovenop
quote:
Sorry hoor maar dit soort reacties vind ik zo dom. Weet je wel waar Antalya ligt? Dat is een enorme toeristen industrie. Daarnaast zat je er twee jaar geleden. Poe-hoe. Een beetje het zelfde slag reactie als ''de beste vriend van m'n nichtje zat een week voor MH17 in dezelfde vlucht''quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:16 schreef Renesite het volgende:
Blijkbaar was de grote pro-Erdo demonstratie oud beeldmateriaal.twitter:The_NewArab twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:55:24Now: Massive pro-Erdogan protests in #Istanbul now #Turkey https://t.co/S8SiW3JJ3W reageer retweet
Groen! Groennn!quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:22 schreef MCH het volgende:
Kunnen de voor en tegenstanders aub net zoals in Thailand een bepaalde kleur shirts dragen?
Zijn dat onze oude tanks?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:22 schreef delano.888 het volgende:
Burgers nemen tank over:[ afbeelding ]twitter:Souria4Syrians twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:09:06Pro-Erdogan fanatics seize army tanks after Erdogan demanded them to FIGHT BACK. Fate of tank crew unclear https://t.co/QHYG9rKZtz reageer retweet
Vraag me sowieso af hoe een coup gepleegd zou kunnen worden door maar een klein deel van het leger. Maar heb verder weinig verstand van militairen e.d., dus zou ook gewoon onwetendheid van mijn kant kunnen zijn.quote:
Ze mochten gewoon stemmen vorige verkiezingen en hebben massaal pro-Erdogan gestemd. Dus ja, wmb mogen ze het hebben over 'onze regering'.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:21 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Ja. En 'onze regering'euh, je woont toch in Nederland..
twitter:wesvanos twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:00:28Turken verzamelen bij turkse consulaat in Rotterdam. #Turkey #rotterdam https://t.co/7C7ifZuDMY reageer retweet
Dat was inderdaad een YPR. Die hebben we verkocht aan Turkije, al decennia geleden.quote:
Het leger wil juist de rechtsorde, democratie, vrijheid en mensenrechten herstellen. Je vecht voor de verkeerde kant. Als ome Erdo wint kan hij een totale dictatuur instellen en is heel Turkije het bokje. Geen vrijheid, democratie en mensenrechten meer, voor niemand.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:13 schreef xminator het volgende:
Zei ik meteen al. Net als die "live" speech.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:22 schreef ElDinosaur het volgende:
Blijkbaar was de grote pro-Erdo demonstratie oud beeldmateriaal.twitter:The_NewArab twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:55:24Now: Massive pro-Erdogan protests in #Istanbul now #Turkey https://t.co/S8SiW3JJ3W reageer retweet
Vooral nog meer buitenlanders opnemen, wordt het erg gezellig van.twitter:OZurel twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:21:29Ook gevolgen voor BE @Majd_Khalifeh @vrancki https://t.co/x1vUC5Fqm7 reageer retweet
Nuttig..quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:23 schreef Infection het volgende:
[ afbeelding ]twitter:wesvanos twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:00:28Turken verzamelen bij turkse consulaat in Rotterdam. #Turkey #rotterdam https://t.co/7C7ifZuDMY reageer retweet
Turkije is alleen geen echt land met bestaansrecht.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Voor het eerst in 15 jaar heeft de oppositie in Turkije iets goeds gedaan. Direct een duidelijk signaal afgegeven. Geen kans voor landverraders
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:23 schreef Infection het volgende:
[ afbeelding ]twitter:wesvanos twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:00:28Turken verzamelen bij turkse consulaat in Rotterdam. #Turkey #rotterdam https://t.co/7C7ifZuDMY reageer retweet
Mad?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:23 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Turkije is alleen geen echt land met bestaansrecht.
Toch sterk hoe ze in enkele uren helemaal vanuit Turkije in Rotterdam kunnen komen.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:23 schreef Infection het volgende:
twitter:wesvanos twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:00:28Turken verzamelen bij turkse consulaat in Rotterdam. #Turkey #rotterdam https://t.co/7C7ifZuDMY reageer retweet
En jij maar op ze haten.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Voor het eerst in 15 jaar heeft de oppositie in Turkije iets goeds gedaan. Direct een duidelijk signaal afgegeven. Geen kans voor landverraders
Die zitten nog op hun basis uit hun neus te vreten?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:23 schreef PXY225 het volgende:
AL JAZEERA: First Army division doesn't support the coup attempt (biggest division in charge of Istanbul)
Zijn ze weer aan het toeteren?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:23 schreef Infection het volgende:
Of ze filteren de terroristen er uit.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:23 schreef xminator het volgende:
Leger heeft schot geopend op het volk.
Nu is het officieel mislukt.
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:24 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Toch sterk hoe ze in enkele uren helemaal vanuit Turkije in Rotterdam kunnen komen.
Met een legerdictatuur waar de hele politiek niet achter staat krijg je die dingen ook niet.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:23 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Het leger wil juist de rechtsorde, democratie, vrijheid en mensenrechten herstellen. Je vecht voor de verkeerde kant. Als ome Erdo wint kan hij een totale dictatuur instellen en is heel Turkije het bokje. Geen vrijheid, democratie en mensenrechten meer, voor niemand.
twitter:AlptekinAkdogan twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:24:37Er is op burgers geschoten die richting de Bosporusbrug liepen om de barricade van het leger te doorbreken. Er worden gewonden gemeld. reageer retweet
Als deze coup van MHP oid afkwam had ik het een kans gegeven, dit is een groep landverraders die zomaar de boel wilden overnemen.quote:
Laten we niet beginnen over Israel.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:23 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Turkije is alleen geen echt land met bestaansrecht.
twitter:ArnoudvDoorn twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:16:45Als het moet ga ik persoonlijk naar Turkije om de bevolking te helpen tegen deze anti-islamitische coupplegers. reageer retweet
twitter:djmoskou twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:24:36Turkije sluit de grens met Georgië, meldt Interfax. reageer retweet
Ik hoop dat hij gaat, wat een gekquote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:25 schreef Odaiba het volgende:
twitter:ArnoudvDoorn twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:16:45Als het moet ga ik persoonlijk naar Turkije om de bevolking te helpen tegen deze anti-islamitische coupplegers. reageer retweet
twitter:Virus_pluto twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 22:39:40Turkey solves problems with Russia Turkey wants to normalize situation with AssadNow there's an attempted coup against Erdogan👏👏 C.I.A reageer retweet
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:25 schreef Odaiba het volgende:
Wens hem veel plezier.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:25 schreef Odaiba het volgende:
Er is geschoten op burgers die richting 1 van de bruggen in Istanbul wilden lopen.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:25 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Als ze gaan schieten op burgers, is het hoe dan ook gedoemd om te mislukken.
Als er iemand zijn land heeft verraden is het Erdogan wel, door er een dictatuur van te makenquote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als deze coup van MHP oid afkwam had ik het een kans gegeven, dit is een groep landverraders die zomaar de boel wilden overnemen.
Ik zeg doen!quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:25 schreef Odaiba het volgende:
Tuurlijk, joh. Jij weet natuurlijk wat er gaande is.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als deze coup van MHP oid afkwam had ik het een kans gegeven, dit is een groep landverraders die zomaar de boel wilden overnemen.
Ja hoor, de Nederlandse Turken hebben dus ook weer wat te balken. Gezellig, morgen half Rotterdam bezet met boze roeperts.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:23 schreef Infection het volgende:
Zoals in China in 1986?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:25 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Als ze gaan schieten op burgers, is het hoe dan ook gedoemd om te mislukken.
Een dictatuur door 15 jaar lang de meerderheid van zetels en stemmen te krijgenquote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:26 schreef alopio het volgende:
[..]
Als er iemand zijn land heeft verraden is het Erdogan wel, door er een dictatuur van te maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |