twitter:SevgiAkarcesme twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 21:31:33Trying to figure out what's going on in my home country amid rumors of military intervention from an incredibly peaceful Swiss town. Weird. reageer retweet
twitter:AlptekinAkdogan twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 21:30:38Blokkade van Turkse leger op de Bosporusbrug. https://t.co/VTRZOFrybX reageer retweet
Heeey! Soldaten! Hou eens op!quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe kan politie nu een einde maken aan een militaire opstand? Die hebben daar de middelen helemaal niet voor.
Uit mijn hoofd iets van vier sinds de jaren '60. Zoals ik al aangaf heeft dat ook te maken met het leger als hoeder van de seculiere staat van Ataturk.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:22 schreef TargaFlorio het volgende: [..] Staatsgrepen zijn daar in de laatste 50 jaar veelvuldig voorgekomen.
Erdogan zal de officieren ook wel vervangen hebben door zijn aanhangers.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:23 schreef rutger05 het volgende:
Maar goed, de EU heeft er mede voor gezorgd dat het leger veel minder macht heeft gekregen in Turkije dan traditioneel.
http://nos.nl/artikel/211(...)atsgreep-plegen.htmlquote:President Erdogan is voor zover bekend op een top van Aziatische en Europese leiders in Mongolië, waar ook premier Rutte aanwezig is.
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Het leger zegt het hele land over genomen te hebben
CTFquote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:24 schreef Operc het volgende:
Maar even he, wanneer is een coup gelukt? Het is niet zoals capture the flag dat er een bepaald gebouw bezet moet worden ofzo, of wel?
Wat gebeurt er dan met reeds vertrokken vluchten met bestemming Ankara?quote:
Ze kunnen ook bonnen gaat uitschrijven en die onder de ruitenwissers van de tanks plakken.quote:
Goede vraag.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:24 schreef Operc het volgende:
Maar even he, wanneer is een coup gelukt? Het is niet zoals capture the flag dat er een bepaald gebouw bezet moet worden ofzo, of wel?
Het is inderdaad niet geheel ongebruikelijk maar heb er bepaald geen prettig gevoel bijquote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd iets van vier sinds de jaren '60. Zoals ik al aangaf heeft dat ook te maken met het leger als hoeder van de seculiere staat van Ataturk.
Pak em Markquote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:24 schreef Tourniquet het volgende:
NOS meldt ook dat Erdogan in Mongolië is:
[..]
http://nos.nl/artikel/211(...)atsgreep-plegen.html
Als de kat van huis is, dansen de muizen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:24 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Yesquote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:25 schreef Bugfixed het volgende:
Ik heb via zeer betrouwbare bronnen uit Turkije vernomen dat militairen nu gereed zijn om de strijd (lees:gevecht) aan te gaan. De militair die mijn bron heeft gesproken heeft gezegd dat ze wapens niet gaan neerleggen en heeft gezegd "het is nu of nooit".
Turkije stevent af op een burgeroorlog. Verschrikkelijk!!!
Meestal gaat dat wel zo.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:24 schreef Operc het volgende:
Als het mee zit kan hij asiel aanvragen bij Merkel vanavond.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:24 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dat zegt de premier, het lijkt oorlog.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:25 schreef Infection het volgende:
Staatsgreep is blijkbaar mislukt volgens de NOS.
twitter:AlptekinAkdogan twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 22:22:19Strategische gebouwen worden overgenomen door het leger. reageer retweet
Dat lukt nooit met alle officieren. Alleen de top. En de staatsgreep kan van net onder de top komen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:24 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Erdogan zal de officieren ook wel vervangen hebben door zijn aanhangers.
Als het allemaal lukt hoop ik dat de vele journalisten die gevangen zijn gezet door Erdogan en zijn kliek weer vrij komen.quote:
Dan zal het wel gelukt zijn.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:25 schreef Infection het volgende:
Staatsgreep is blijkbaar mislukt volgens de NOS.
Dus in Nederland zou dan de tweede kamer bezet moeten worden? Of het hele binnenhof en torentje zeg maar?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:25 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Meestal gaat dat wel zo.
Gewoon de zetel der macht bezetten en dan de machtige poppetjes arresteren.
Als het een staatsgreep is, betekent dat natuurlijk nog geen burgeroorlog. Dat werd het de voorgaande keren ook niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:25 schreef Bugfixed het volgende:
Ik heb via zeer betrouwbare bronnen uit Turkije vernomen dat militairen nu gereed zijn om de strijd (lees:gevecht) aan te gaan. De militair die mijn bron heeft gesproken heeft gezegd dat ze wapens niet gaan neerleggen en heeft gezegd "het is nu of nooit".
welk kanaal is dat?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:24 schreef Gutmensch het volgende:
Al Jazeera zit er bovenop, zometeen live uitending van RTL-Z.
Dan zeggen wij halt. Ze gaan maar de andere kant op.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:25 schreef KrappeAuto het volgende:
Lijkt me een grote kans op een burgeroorlog. Die 75 miljoen Turken hebben dan maar één kant om heen te gaan: Europa.
Lijkt me stug dat het leger gelijk veel zin heeft in vrije pers na een staatsgreep...quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:26 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Als het allemaal lukt hoop ik dat de vele journalisten die gevangen zijn gezet door Erdogan en zijn kliek weer vrij komen.
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:26 schreef Infection het volgende:
Jammer dat het mislukt is schijnbaar. Als je het doet, doe het dan goed.
?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:26 schreef Confetti het volgende:
Verklaring van het Turkse leger: de uitvoerende macht is overgenomen door het leger.
Situatie is niet echt duidelijk. Welk deel van het leger heeft alles bezet.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:27 schreef Infection het volgende:
Turkse leger heeft alles al bezet en staatsgreep blijkbaar dus afgeslagen.
Lijkt me sterk. Het Turkse leger vs een paar opstandelingen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:27 schreef Nober het volgende:
Het is sowieso gelukt, propaganda geloven.Trap er niet in!
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:24 schreef Hexagon het volgende:
Het ziet er in ieder geval goed voorbereid uit
Helaas is de positie van het Turkse leger als traditionele hoeder van de seculiere staat ernstig verzwakt door toedoen en aandringen van de EU.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:24 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Erdogan zal de officieren ook wel vervangen hebben door zijn aanhangers.
Burgeroorlog? Het is toch gewoon het leger dat bezig is?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:25 schreef Bugfixed het volgende:
Neuhquote:
Of een paar erdogan volgers tegen het legerquote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:27 schreef Infection het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Het Turkse leger vs een paar opstandelingen.
Met Erdogan wel.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als het een staatsgreep is, betekent dat natuurlijk nog geen burgeroorlog. Dat werd het de voorgaande keren ook niet.
In Nederland is dat onmogelijk, want een groot deel van de bevolking steunt de democratie en de regering. Dan kun je nog wel op het binnenhof gaan staan met een tank, maar dan wordt het land gewoon vanuit elders geregeerd. Zoiets heeft alleen kans van slagen in een land met een slechte relatie tussen de staat en zijn burgers. Anders bloedt het dood!quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:26 schreef Operc het volgende:
[..]
Dus in Nederland zou dan de tweede kamer bezet moeten worden? Of het hele binnenhof en torentje zeg maar?
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:27 schreef vigen98 het volgende:
Het is gelukt anders was vliegtuig niet bezet en was het leger niet in staat om te melden dat het gelukt is.
De geitenneuker is al afgezet en alleen die Yildirim nog
Nouja, de NOS zegt dat de Turkse premier zegt dat de cup mislukt is. Ik denk ook niet dat die zou toegeven "Ja, het gaat hier niet zo flex, waarschijnlijk verliezen we dit, wacht maar even af."quote:
De vraag is hoeveel steun hij echt heeft natuurlijk, velen zijn bangquote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:28 schreef YazooW het volgende:
Erdogan proberen af te zetten terwijl een meerderheid van het volk achter hem staat. Kan echt fucked up worden dit.
Nouja, Hitler viel ook telkens bij verrassing aan dus een grote operatie optuigen in het geheim moet wel lukken.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:28 schreef indiaantje89 het volgende:
Toch bizar dat ze zo'n grote machtsgreep geheim konden houden.
twitter:AlptekinAkdogan twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 22:27:44Schoten gehoord bij het hoofdkwartier van de Turkse veiligheidsdienst MIT. reageer retweet
twitter:Conflicts twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 22:28:17BREAKING: Official statement from the Turkish Armed Forces says it has taken over the government. - @MahirZeynalov reageer retweet
Als de VS en de EU dit als positief zien, gaat het gewoon door. Is in Oekraine ook gebeurt en in Egypte ook. Vraag me af wat het standpunt vanuit Brussel wordt.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:28 schreef YazooW het volgende:
Erdogan proberen af te zetten terwijl een meerderheid van het volk achter hem staat. Kan echt fucked up worden dit.
En dan te bedenken dat in het verleden behoorlijk wat hooggeplaatste mensen uit het leger zijn gearresteerd omdat ze hier bang voor waren.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:28 schreef indiaantje89 het volgende:
lijkt me niet als de premier verklaart dat het mislukt isquote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:28 schreef Infection het volgende:
"Het leger heeft de macht overgenomen"
Lijkt mij dat dit gewoon het pro-Erdogan leger is?
Van welk land is Yildirim?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:27 schreef vigen98 het volgende:
Het is gelukt anders was vliegtuig niet bezet en was het leger niet in staat om te melden dat het gelukt is.
Daar sta ik ook van te kijken. Zeker omdat het leger al voor een deel gezuiverd is van tegenstanders door Erdogan.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:28 schreef indiaantje89 het volgende:
Lijkt me nietquote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:28 schreef Infection het volgende:
In Turkije stemt 50% Erdogan, laat staan de rest van de bevolking die ook geen coup wil. Nederland is juist heel kwetsbaar maar er zij geen vijanden.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
In Nederland is dat onmogelijk, want een groot deel van de bevolking steunt de democratie en de regering. Dan kun je nog wel op het binnenhof gaan staan met een tank, maar dan wordt het land gewoon vanuit elders geregeerd. Zoiets heeft alleen kans van slagen in een land met een slechte relatie tussen de staat en zijn burgers. Anders bloedt het dood!
Ook een groot deel van de gewone soldaten moet er achter staan.
Erdo en democratie/democratisch is dat niet een dijenkletser dan?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:28 schreef zarGon het volgende:
[..].
Mensen die de woorden coup en democratisch/democratie in dezelfde zin gebruiken..
Klopt en ze gaan die belhamels aanpakken.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:29 schreef rubbereend het volgende:
Het leger zou verklaard hebben dat ze de macht hebben
Dat lijkt me sterk, want dan heeft Erdogan de macht en niet het leger.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:28 schreef Infection het volgende:
Wow dit is echt bizar. Alsof ik naar een film aan het kijken ben.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:05 schreef Falco het volgende:
https://twitter.com/Charl(...)?ref_src=twsrc%5Etfw
Die straaljager
twitter:boostyboy twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 22:25:25Bizar. De brug over de Bosporus is uitgelicht met de Franse vlag terwijl militairen de weg blokkeren. https://t.co/HiYim7TRvy reageer retweet
Ik vraag me vooral af wat de Russen denken eigenlijkquote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als de VS en de EU dit als positief zien, gaat het gewoon door. Is in Oekraine ook gebeurt en in Egypte ook. Vraag me af wat het standpunt vanuit Brussel wordt.
Dat klopt, maar als gesteld wordt dat de (militaire) politie dit moet oplossen dan lijkt het mij dat het militairen behorende bij de staatsgreep zijn?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:27 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]![]()
Je weet toch niet of de militairen op straat deel uit maken van de staatsgreep of pro-Erdogan zijn?
Ja oke, ik verwacht niet dat het snel in Nederland gebeurt inderdaad.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
In Nederland is dat onmogelijk, want een groot deel van de bevolking steunt de democratie en de regering. Dan kun je nog wel op het binnenhof gaan staan met een tank, maar dan wordt het land gewoon vanuit elders geregeerd. Zoiets heeft alleen kans van slagen in een land met een slechte relatie tussen de staat en zijn burgers. Anders bloedt het dood!
Ook een groot deel van de gewone soldaten moet er achter staan.
Jij denkt niet echt na, he. De situatie gaat alleen maar erger worden op deze manier.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:27 schreef vigen98 het volgende:
Al gevonden is 12 bij Ziggo.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:28 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Op KPN is Al Jazeera #40 en RtL-Z #11.
Het leger werkt toch onder leiding van Erdogan of heb ik het nou verkeerd begrepen? Ga er ook wel vanuit dat het grootste deel van het leger gewoon pro-Erdogan is.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, want dan heeft Erdogan de macht en niet het leger.
Het Turkse leger de macht in Turkije. Of tenminste, dat proberen ze.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:29 schreef pussycatdoll het volgende:
Welk leger heeft nou wat overgenomen dan?
Ik denk dat Poetin lacht in zijn vuistje.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vraag me vooral af wat de Russen denken eigenlijk
Maar NOS / RTL insinueert vooral dat loyalisten uit het leger de overhand heeft en de gulenisten juist klein deeltje zijn.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:30 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Het Turkse leger de macht in Turkije. Of tenminste, dat proberen ze.
Gezien het neerhalen van het Russische vliegtuig en de steun aan terroristen tegen Assad zijn ze erg blij.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vraag me vooral af wat de Russen denken eigenlijk
Die zullen hun verontrusting uitspreken, hoogstwaarschijnlijk de staatsgreep veroordelen en oproepen om zo snel als mogelijk is verkiezingen te houden.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als de VS en de EU dit als positief zien, gaat het gewoon door. Is in Oekraine ook gebeurt en in Egypte ook. Vraag me af wat het standpunt vanuit Brussel wordt.
Coup gelukt of omdat het een noodtoestand is en daarom de macht overgenomen hebben.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:29 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:Conflicts twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 22:28:17BREAKING: Official statement from the Turkish Armed Forces says it has taken over the government. - @MahirZeynalov reageer retweet
Gaat gewoon lukken hoorquote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:30 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
De NOS meldde alleen dat hij volgens de premier mislukt was.
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:30 schreef Evertjan het volgende:
wat mogen we toch blij zijn dat wij in Nederland wonen
Jammer voor die Turken danquote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:30 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Jij denkt niet echt na, he. De situatie gaat alleen maar erger worden op deze manier.
De meerderheid van de Turken staat achter deze malle piet.
Op NPO2 was het net gewoon te volgen hoor.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:31 schreef DrDentz het volgende:
Kunnen ze hiermee niet even wachten tot na de NPO zomerstop? Nu kan er niet over nagepraat worden op tv.
Friesland. Kon aardig vrije trappen nemen.quote:
An sich niet, maar dat het tijdperk Erdogan ten einde komt, ook op deze manier, lijkt me wel positief.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:30 schreef Tomatenboer het volgende:
De NOS heeft helemaal niet gemeld dat de staatsgreep is mislukt. Ze hebben alleen gemeld wat Yildrim heeft gezegd.
Verder lijkt mij dit dus geen ontwikkeling die is toe te juichen, ondanks een eventuele nederlaag van Erdogan.
Ik zou met m'n politieautootje zo'n tank gewoon voorrang geven.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:31 schreef onlogisch het volgende:
Ik ben benieuwd tijdens zo'n staatsgreep wat er gebeurt tussen het leger en politie.
twitter:Conflicts twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 22:31:35MORE: Turkey's Prime Minister has said security forces will respond to force with force.https://t.co/ApwgoWhayG reageer retweet
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:31 schreef DrDentz het volgende:
Kunnen ze hiermee niet even wachten tot na de NPO zomerstop? Nu kan er niet over nagepraat worden op tv.
twitter:DiederikSmit twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 22:09:22Hoe verder na Nice? En hoe staat het met de brexit? Dat, en het laatste nieuws over de coup in Turkije, in PAUW, vanaf 5 september. reageer retweet
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:31 schreef Ooku het volgende:
https://www.reddit.com/live/x9gf3donjlkq
live thread op reddit
"We doen zomerstop, in de zomer is er toch nooit nieuws"quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:31 schreef DrDentz het volgende:
Zou dat kunnen?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:32 schreef Ryan3 het volgende:
Als het maar niet een tweede Syrië wordt, dan zijn we echt fucked in Europa.
De kans is relatief groot dat je gelijk hebt. Maar moralistisch gezien is een vernedering voor Erdogan altijd toe te juichen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:30 schreef Tomatenboer het volgende:
De NOS heeft helemaal niet gemeld dat de staatsgreep is mislukt. Ze hebben alleen gemeld wat Yildrim heeft gezegd.
Verder lijkt mij dit dus geen ontwikkeling die is toe te juichen, ondanks een eventuele nederlaag van Erdogan.
Ik zit toch aardig in tweestrijd, Erdogan is een complete mafkees dus liever vandaag dan morgen weg met 'm... hoop alleen dat het zonder bloedvergieten gaat maar da's wellicht ijdele hoopquote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:32 schreef RonnieJamesDio het volgende:
Waarom zou je nou juichen om een staatsgreep in Turkije?
Sowieso een hoop vluchtelingen en dan zie je alle mensen die nu juichen voor deze staatsgreep huilen in NWS.quote:
twitter:MahirZeynalov twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 22:32:06A blast in Ankara police special forces training center. reageer retweet
twitter:AlptekinAkdogan twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 22:31:56Minister van Justitie heeft bevestigd dat het een coup is. reageer retweet
Als coupplegers gaat het er natuurlijk ook om om andere legeronderdelen over te halen om mee te doen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:33 schreef Infection het volgende:
Ik snap er niets meer van. Het leger is toch voornamelijk pro-regering lijkt mij, aangezien dat hun opdrachtgever is? En die 'coupplegers' zijn gewoon een groepje opstandelingen. Dus die 'overname door het leger' is gewoon ter voorkoming van lijkt mij?
Preciesquote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:32 schreef RonnieJamesDio het volgende:
Waarom zou je nou juichen om een staatsgreep in Turkije?
En misschien nog wel meer jammer voor allerlei minderheidsgroepen in het Midden-Oosten. Of dacht jij dat Erdogan het ergste was dat Turkije te bieden heeft? hahahahahaquote:
Die werkt nu met DENK samen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:32 schreef Odaiba het volgende:
En onze Arnoud, groot Erdogan aanhanger, heeft er ook weer wat over te zeggen
[ afbeelding ]
Je bent niet echt bekend met de politieke geschiedenis van Turkije, vrees ik.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:33 schreef Infection het volgende:
Ik snap er niets meer van. Het leger is toch voornamelijk pro-regering lijkt mij, aangezien dat hun opdrachtgever is? En die 'coupplegers' zijn gewoon een groepje opstandelingen. Dus die 'overname door het leger' is gewoon ter voorkoming van lijkt mij?
Een staatsgreep lost niets op, echt totaal niets.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zit toch aardig in tweestrijd, Erdogan is een complete mafkees dus liever vandaag dan morgen weg met 'm... hoop alleen dat het zonder bloedvergieten gaat maar da's wellicht ijdele hoop
twitter:MahirZeynalov twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 22:30:32The Turkish army has taken over the state broadcaster TRT, will make an announcement soon. reageer retweet
Wat denk jij dan?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:34 schreef rubbereend het volgende:
Ik hoop voor Erdogan dat hij zijn vermogen veilig in bevriende landen heeft staan
je zou een uurtje geleden net op schiphol gestaan hebben en een laatste tweet voor vertrek binnen zien komen..quote:
Als dit uit de hand loopt heeft Erdoğan de middelen om voorzichelf (en zijn familie) te zorgen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:34 schreef rubbereend het volgende:
Ik hoop voor Erdogan dat hij zijn vermogen veilig in bevriende landen heeft staan
twitter:MahirZeynalov twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 22:27:38Official statement from the Turkish Armed Forces says it has taken over the government. reageer retweet
Die man verspeelde zijn hand toen hij ging LARP'en met verkleedde beveiligers in zijn paleis...quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:34 schreef Bensel het volgende:
Damn, als het waar is heeft dat nogal wat implicaties. En ook redelijk onverwacht, gezien Erdogan toch redelijk alles al had geschoond in het leger, juist om deze situatie te voorkomen.
DIe zal vast een appeltje voor de dorst hebbenquote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:34 schreef rubbereend het volgende:
Dit wordt al jaren gezegdquote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:36 schreef Infection het volgende:
Heb zo'n gevoel dat een Derde Wereldoorlog niet heel ver weg is eigenlijk. Er gebeurt teveel de laatste tijd.
Kan jij als je tijd hebt, in een paar zinnen uitleggen wie/wat de Gulenisten zijn, en wat de gevolgen zijn wanneer zij aan de macht komen i.p.v. Erdogan?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:28 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Minister van Justitie geeft Gulenisten binnen de leger het schuld. Lijkt me verder niet dat de Gulenisten de macht hebben overgenomen.
Zon vlucht wordt geannuleerd hoorquote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:35 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
je zou een uurtje geleden net op schiphol gestaan hebben en een laatste tweet voor vertrek binnen zien komen..
Van wie tegen wie dan? Wat een zinloze doemdenkerij dit.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:36 schreef Infection het volgende:
Heb zo'n gevoel dat een Derde Wereldoorlog niet heel ver weg is eigenlijk. Er gebeurt teveel de laatste tijd.
Reddit kan het maar net aan. Zeer traag en om de haverklap plat.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:31 schreef Ooku het volgende:
https://www.reddit.com/live/x9gf3donjlkq
live thread op reddit
twitter:MahirZeynalov twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 22:32:06A blast in Ankara police special forces training center. reageer retweet
Een vriendin van mij is net 4 dagen geleden terug. Denk dat toeristen niet veel gevaar lopen in die afgesloten resorts. Alleen vliegen wordt wat moeilijk denk ikquote:
Erdo vangen ze vast nog wel.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:35 schreef zarGon het volgende:
[..]
Als dit uit de hand loopt heeft Erdoğan de middelen om voorzichelf (en zijn familie) te zorgen.
De bevolking kan hier enorm de dupe van worden, vooral als er paniek uitbreekt.
Ach laat je niet bangmakenquote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:36 schreef Infection het volgende:
ik denk wel een hele boomgaardquote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
DIe zal vast een appeltje voor de dorst hebben
Tweede syrie, nog meer vluchtelingen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:36 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Kan jij als je tijd hebt, in een paar zinnen uitleggen wie/wat de Gulenisten zijn, en wat de gevolgen zijn wanneer zij aan de macht komen i.p.v. Erdogan?
Die vlucht wordt gecancelled.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:36 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Vrienden van ons gaan we Woensdag heen.. Of nouja willen erheen....
Het is een rommeltje maar er zijn geen grote kampen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:36 schreef Infection het volgende:
Volgens mij is deze boy een beetje in shock.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:36 schreef TeenWolf het volgende:
Nog een paar uur dan zullen die kwajongens aan hun oren getrokken worden.
Die heeft half Turkije leeg getrokken joh en dat staat allemaal veilig buitengaats.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
DIe zal vast een appeltje voor de dorst hebben
een hekel aan Erdoganquote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:36 schreef Adrie072 het volgende:
Wat zou Atatürk hiervan gevonden hebben?
twitter:thomas_wiegold twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 22:34:02Einsatzführungskommando der #Bundeswehr hat noch keine Info über Lage in Incirlik #Türkei nach offens. Putsch(versuch) reageer retweet
Vrienden van ons willen woensdag gaan..quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:37 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Een vriendin van mij is net 4 dagen geleden terug. Denk dat toeristen niet veel gevaar lopen in die afgesloten resorts. Alleen vliegen wordt wat moeilijk denk ik
Daarvoor moet je naar Aziëquote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:36 schreef Infection het volgende:
twitter:oomarGCC twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 22:36:18According to CNN some Turkish gov leaders have been detained. #Turkey reageer retweet
Het is leedvermaak, al die Erdogan aanhangers waren zo zelfverzekerd en arrogant geworden.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:37 schreef DSVM het volgende:
Mensen die hier blij mee zijn![]()
Er zijn oorlogen voor minder begonnen...
twitter:AlptekinAkdogan twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 22:36:27Minister van Justitie: 'het is een coup van Gulenisten in het leger' reageer retweet
Ehm nee...quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:36 schreef Infection het volgende:
Waarom? Denk je dat er een burgeroorlog zou komen dan? Waarop gebaseerd?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:37 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Tweede syrie, nog meer vluchtelingen.
Vliegverkeer is momenteel afgesloten. Mensen die morgen gaan mogen er vanuit gaan dat ze niet kunnen vliegen. Woensdag moet geen probleem zijn, tenzij de eerste kogel is afgeschoten.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:36 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Vrienden van ons gaan we Woensdag heen.. Of nouja willen erheen....
Valt me tegen dat-ie niet met die gast komt met die lelijke vrouwen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:37 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Volgens mij is deze boy een beetje in shock.
Ik zou met m'n tank gewoon over zo'n politieautootje heenrijden.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:32 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik zou met m'n politieautootje zo'n tank gewoon voorrang geven.
Die is in handen van de militairen nu toch?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:37 schreef TargaFlorio het volgende:
TRT Turk is nog gewoon aan het uitzenden.
Berichten nog maar even afwachten. Morgen is de coup misschien wel mislukt of juist geslaagd.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:37 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Vrienden van ons willen woensdag gaan..
Vind ik niet genoeg voor een wereldwijde oorlogquote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:37 schreef Infection het volgende:
[..]
De laatste 2 jaar zijn toch wel extreem vindt je ook niet?
Die grondwet hebben ze laatst zelf opgesteld trouwens bij de vorige coupquote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:38 schreef Disana het volgende:
De militairen hebben toegezegd zich aan de grondwet te houden.
Ik vind het toch maar naar, bah bah bah!quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:38 schreef Bugfixed het volgende:
[..]
Vliegverkeer is momenteel afgesloten. Mensen die morgen gaan mogen er vanuit gaan dat ze niet kunnen vliegen. Woensdag moet geen probleem zijn, tenzij de eerste kogel is afgeschoten.
groepje waarschijnlijkquote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:39 schreef Mani89 het volgende:
Maar is het al duidelijk of een klein groepje in het leger in opstand is gekomen of het leger als geheel nu tegenover Erdogan staat?
Dit vraag ik mij ook af. Veel onduidelijk nog.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:39 schreef Mani89 het volgende:
Maar is het al duidelijk of een klein groepje in het leger in opstand is gekomen of het leger als geheel nu tegenover Erdogan staat?
Denk je nou echt dat het er beter op gaat wordenquote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:38 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Waarom? Denk je dat er een burgeroorlog zou komen dan? Waarop gebaseerd?
Ja echt absurd.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:38 schreef trein2000 het volgende:
Wereld nieuws en de NOS gaat naar de sport![]()
#werkenbijdenos
Ik vermoed dat hij Erdogan geen geschikte leider van het Turkse volk zou hebben gevonden.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:36 schreef Adrie072 het volgende:
Wat zou Atatürk hiervan gevonden hebben?
Zie videotwitter:dutch_osintguy twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 22:34:13Possible footage of military helikopter opening fire / shooting in #Turkey https://t.co/p6Cve9O5qn #ankara #istanbul #osint reageer retweet
Zo raak deze tweet.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:32 schreef MCH het volgende:
[..]twitter:DiederikSmit twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 22:09:22Hoe verder na Nice? En hoe staat het met de brexit? Dat, en het laatste nieuws over de coup in Turkije, in PAUW, vanaf 5 september. reageer retweet
Vrij groot groepje lijkt het.quote:
Klein groepje zeggen zequote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:39 schreef Mani89 het volgende:
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:24 schreef Ryan3 het volgende:
Gordon zou deze vakantie naar Turkije gaan?
3.1?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:38 schreef BansheeBoy het volgende:
Met juiste gevoel voor legende krijg je met deze gebeurtenissen het idee dat WW3.1 op komst is.
Ik denk dat die het maar even moeten heroverwegenquote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:37 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Vrienden van ons willen woensdag gaan..
Ja bijtanken is er even niet bijquote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]![]()
Heb je dat gezicht gezien van Jeroen Overbeek net?
O god, weer een nacht door werken...
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:36 schreef Infection het volgende:
Wat een bende is dat Turkije zeg.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Die grondwet hebben ze laatst zelf opgesteld trouwens bij de vorige coup
Is het ook. Maar dit heeft Erdogan ook wel te danken aan zijn autoritaire shit houding.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:39 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Ik vind het toch maar naar, bah bah bah!
Het is nog nooit zo veilig geweest in de wereld. Maar dat wil je niet geloven he.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:41 schreef George_Zina het volgende:
Damn, aanslagen in Europese steden en nu weer een militaire staatsgreep in Turkije. Wat een wereld.
Die doen dat bijna nooit.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:41 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Belgische TV zendt er niets over uit.
Zeker, we zaten zelf al tegen ze van: Weet je zeker dat je wel wil gaan.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:41 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik denk dat die het maar even moeten heroverwegen
Sowieso weet je niet of het leger, wanneer de coup gelukt is, zij het luchtruim open laten.
Wie tegen wie dan?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:38 schreef BansheeBoy het volgende:
Met juiste gevoel voor legende krijg je met deze gebeurtenissen het idee dat WW3.1 op komst is. De wereld staat in brand.
Waar is Martin Gaus als je hem nog hebt?²
Staat daar dan ook in dat je staatsgrepen mag houden?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:38 schreef Disana het volgende:
De militairen hebben toegezegd zich aan de grondwet te houden.
Stukken op NPO2, valt nu verder weinig te meldenquote:
twitter:AlptekinAkdogan twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 22:40:27Turkse leger: 'deze coup is nodig om de constitutie en de democratie te herstellen.' reageer retweet
Wel: BBC Worldquote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:41 schreef fliert het volgende:
BBC doet ook alsof er niks aan de hand is.
twitter:AFP twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 22:42:39#BREAKING Turkey's top general 'held hostage' at military HQ: state agency reageer retweet
zou het?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:42 schreef leeell het volgende:
National TV redacts claims about TSK's mail regarding "complete control of the government." It is now said to be fake.
Vergeleken met 70 jaar geleden wel maar in vergelijking met 10 jaar geleden. Denk het niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:41 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Het is nog nooit zo veilig geweest in de wereld. Maar dat wil je niet geloven he.
Jeroen Overbeek draait overuren...quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:41 schreef KingRadler het volgende:
berichtgeving NPO over zaken die gebeuren in Europa is dramatisch.
iedereen is op vakantie
Ik zit nu bij CNN dat er wel mee bezig is.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:41 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Belgische TV zendt er niets over uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |