Lijkt me stug dat het leger gelijk veel zin heeft in vrije pers na een staatsgreep...quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:26 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Als het allemaal lukt hoop ik dat de vele journalisten die gevangen zijn gezet door Erdogan en zijn kliek weer vrij komen.
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:26 schreef Infection het volgende:
Jammer dat het mislukt is schijnbaar. Als je het doet, doe het dan goed.
?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:26 schreef Confetti het volgende:
Verklaring van het Turkse leger: de uitvoerende macht is overgenomen door het leger.
Situatie is niet echt duidelijk. Welk deel van het leger heeft alles bezet.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:27 schreef Infection het volgende:
Turkse leger heeft alles al bezet en staatsgreep blijkbaar dus afgeslagen.
Lijkt me sterk. Het Turkse leger vs een paar opstandelingen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:27 schreef Nober het volgende:
Het is sowieso gelukt, propaganda geloven.Trap er niet in!
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:24 schreef Hexagon het volgende:
Het ziet er in ieder geval goed voorbereid uit
Helaas is de positie van het Turkse leger als traditionele hoeder van de seculiere staat ernstig verzwakt door toedoen en aandringen van de EU.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:24 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Erdogan zal de officieren ook wel vervangen hebben door zijn aanhangers.
Burgeroorlog? Het is toch gewoon het leger dat bezig is?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:25 schreef Bugfixed het volgende:
Ik heb via zeer betrouwbare bronnen uit Turkije vernomen dat militairen nu gereed zijn om de strijd (lees:gevecht) aan te gaan. De militair die mijn bron heeft gesproken heeft gezegd dat ze wapens niet gaan neerleggen en heeft gezegd "het is nu of nooit".
Turkije stevent af op een burgeroorlog. Verschrikkelijk!!!
Neuhquote:
Of een paar erdogan volgers tegen het legerquote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:27 schreef Infection het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Het Turkse leger vs een paar opstandelingen.
Met Erdogan wel.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als het een staatsgreep is, betekent dat natuurlijk nog geen burgeroorlog. Dat werd het de voorgaande keren ook niet.
In Nederland is dat onmogelijk, want een groot deel van de bevolking steunt de democratie en de regering. Dan kun je nog wel op het binnenhof gaan staan met een tank, maar dan wordt het land gewoon vanuit elders geregeerd. Zoiets heeft alleen kans van slagen in een land met een slechte relatie tussen de staat en zijn burgers. Anders bloedt het dood!quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:26 schreef Operc het volgende:
[..]
Dus in Nederland zou dan de tweede kamer bezet moeten worden? Of het hele binnenhof en torentje zeg maar?
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:27 schreef vigen98 het volgende:
Het is gelukt anders was vliegtuig niet bezet en was het leger niet in staat om te melden dat het gelukt is.
De geitenneuker is al afgezet en alleen die Yildirim nog
Nouja, de NOS zegt dat de Turkse premier zegt dat de cup mislukt is. Ik denk ook niet dat die zou toegeven "Ja, het gaat hier niet zo flex, waarschijnlijk verliezen we dit, wacht maar even af."quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |