Wat kinderachtig hahaquote:Toto Wolff, armed with a copy of the FIA Regulations in his media briefing, has suggested that if Mercedes are guilty of breaking the rules - so are Red Bull.
"They told Verstappen about the stewards' investigation before it was official," he said. "Is that against the rules, too?"
als hij een tijdstraf krijgt was het dus wel een goede oplossing, een dnf is altijd minder natuurlijk. Vind het een prima redenatie en wordt wellicht niet gezien als argument om geen straf te krijgenquote:Op zondag 10 juli 2016 17:43 schreef SnowOokami het volgende: [..] "The car surely would have failed" Ja en?
![]()
Het was volgens Olav een hint, om niet al te hard te pushen in de laatste paar ronden.quote:Op zondag 10 juli 2016 17:50 schreef Urb het volgende:
[..]
Ik vroeg me dat eigenlijk ook wel af toen ze dat meldden, maar niet om te pesten.
quote:Op zondag 10 juli 2016 17:51 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Het was volgens Olav een hint, om niet al te hard te pushen in de laatste paar ronden.
Misschien was hij niet eens naar Ferrari gegaan als RBR hem een auto had gegeven waar hij wat mee kon. Hij moet gewoon een voorkant hebben waarop hij kan vertrouwen zodat hij kan sturen met de achterkant, gedurende het seizoen wordt dat meestal steeds beter en gaat hij ook een steeds groter gat met zijn teamgenoot slaan. Alonso slaat juist een groter gat naarmate de auto slechter is, en diens auto's ontwikkelen zich dan ook nooit zo goed in de loop van het seizoen.quote:Op zondag 10 juli 2016 17:18 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
9e plek, Kimi 5e, komop.
Vettel was echt niet op het top van kunnen, door het zeuren, door de RB maar ook zeker doordat hij al bezig was met Ferrari.
Het is ook gewoon mazzel en hij komt weg met agressie waar een ander voor gestraft wordt. Stewards zijn bang voor de hel die losbreekt als ze Hamilton straffen en het team wil dat Hamilton kampioen wordt. Dat betekent dat Rosberg duidelijk beter zou moeten zijn dan Hamilton om in die omstandigheden toch te winnen, en dat is hij dan weer niet.quote:Rosberg kan best een titel winnen ja. Hij gaat het alleen nooit doen. Ik gun het hem meer dan Lewis maar toch heb ik het idee dat het dit jaar weer richting Lewis gaat. Alles wat Rosberg probeert mislukt (zie vorige race) en alles wat Lewis doet dat gaat zijn kant op. Gewoon net ff dat extra beetje "instinct" wat er in zit ofzo.
Anderzijds heeft Hamilton het ook jaren gemist, met de auto's die hij gehad heeft had hij in ieder geval veel vaker tot het eind mee moeten doen voor het WK. Het probleem voor Ricciardo is dat hij door Verstappen niet meer door kan gaan voor de snelste coureur, en dus weinig kans maakt op de beste auto. Kwestie van op het verkeerde moment de verkeerde teamgenoot krijgen.quote:En zo kan het Ric ook vergaan. Een mooie carriere met overwinningen en dergelijke, maar uiteindelijk toch het net missen om kampioen te worden.
Voor het officieel is...quote:Op zondag 10 juli 2016 17:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Je hoort regelmatig over de radio gemeld worden dat een coureur een tijd penalty heeft. Drive through ofzo.
Toto lult.
Wat is het verschil dan? Je kan het namelijk beide kanten op redeneren. VES is benadeeld, want krijgt ROS nu geen DSQ had hij 'm zonder dat bericht misschien nog op de baan ingehaald.quote:
Daarna wel jaquote:
quote:Red Bull chief Christian Horner has just been talking to the written media and has claimed stewards are looking into two possible rules breaches by Mercedes over the radio.
The first is supposed to concern the message over the switch configuration, with the second the message telling Rosberg to miss out seventh gear.
Horner's team, of course, stand most to gain from any Rosberg time penalty given Verstappen would be promoted to second place.
twitter:F1Planetcom twitterde op zondag 10-07-2016 om 17:55:37#F1 Het #Rosberg verhoor gaat nog door. Team manager Ron Meadows en Chief Track Engineer Andy Shovlin nu ook naar de stewards. reageer retweet
quote:Op zondag 10 juli 2016 17:57 schreef Mozart13 het volgende:
Nou, Murray is bijna klaar, kunnen ze eindelijk een beslissing nemen.
twitter:bolton97 twitterde op zondag 10-07-2016 om 17:54:28@bbcf1we'll have negotiated our exit from the EU by time the race stewards make up their blooming mind on Rosberg!!! reageer retweet
wat heeft het een met het ander te maken?quote:Op zondag 10 juli 2016 17:57 schreef Mozart13 het volgende:
Nou, Murray is bijna klaar, kunnen ze eindelijk een beslissing nemen.
Hahaquote:Op zondag 10 juli 2016 17:59 schreef beantherio het volgende:
[..]twitter:bolton97 twitterde op zondag 10-07-2016 om 17:54:28@bbcf1we'll have negotiated our exit from the EU by time the race stewards make up their blooming mind on Rosberg!!! reageer retweet
https://twitter.com/charlie_whiting/status/752165855899840512quote:Op zondag 10 juli 2016 17:59 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
wat heeft het een met het ander te maken?
Zo niet dan moeten de grenzen nodig duidelijker vastgelegd worden.quote:Op zondag 10 juli 2016 18:01 schreef Greys het volgende:
Ze kúnnnen niet anders dan een straf geven lijkt me.
Goeie post welquote:Op zondag 10 juli 2016 18:01 schreef Mozart13 het volgende:
[..]
<blockquote class="twitter-tweet" data-lang="nl"><p lang="en" dir="ltr">Race Control: The decision re: the <a href="https://twitter.com/nico_rosberg">@nico_rosberg</a> communication issue will be made as soon as the Stewards are finished watching <a href="https://twitter.com/hashtag/Wimbledon?src=hash">#Wimbledon</a>.</p>— Fake Charlie Whiting (@charlie_whiting) <a href="https://twitter.com/charlie_whiting/status/752165855899840512">10 juli 2016</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>
Grapje.
Jij kent de stewards nog niet zo goed geloof ikquote:Op zondag 10 juli 2016 18:01 schreef Greys het volgende:
Ze kúnnnen niet anders dan een straf geven lijkt me.
.. En hebben ze nog wat vorige beslissingen uit te leggen.quote:Op zondag 10 juli 2016 18:01 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Zo niet dan moeten de grenzen nodig duidelijker vastgelegd worden.
Ik weet idd van jullie dat ze vaak maar iets uit de losse pols beslissen, maar dit kunnen ze toch eiiigenlijk onmogelijk recht lullen zou je zeggen. Maar ik ben idd vast te naïefquote:Op zondag 10 juli 2016 18:02 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Jij kent de stewards nog niet zo goed geloof ik
Vorige week nog. En de diskwalificatie van Schumacher op Spa in 1994 kwam pas 's avonds laat.quote:Op zondag 10 juli 2016 18:03 schreef Dutchguy het volgende:
Is het wel vaker voorgekomen dat ze zo lang zich over zo'n voorval buigen vraag ik me af. Lijkt me niet met een sisser af te lopen.
Zal me niks verbazen als hij een gridstraf krijgt bij de volgende kwalificatiequote:Op zondag 10 juli 2016 18:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik weet idd van jullie dat ze vaak maar iets uit de losse pols beslissen, maar dit kunnen ze toch eiiigenlijk onmogelijk recht lullen zou je zeggen. Maar ik ben idd vast te naïef
Maar die had hij toch sowieso al als zijn versnellingsbak vervangen zou moeten worden... Weer een symbolische straf net als vorige keer dan...quote:Op zondag 10 juli 2016 18:05 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Zal me niks verbazen als hij een gridstraf krijgt bij de volgende kwalificatie
Fisichella 2003, Brazilië?quote:Op zondag 10 juli 2016 18:03 schreef Dutchguy het volgende:
Is het wel vaker voorgekomen dat ze zo lang zich over zo'n voorval buigen vraag ik me af. Lijkt me niet met een sisser af te lopen.
Verstappen zit goed bij Red Bull, zeker met het oog op de aanstaande reglementswijzigingen voor 2017.quote:Op zondag 10 juli 2016 17:30 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
VES zie ik echt niet op korte termijn naar Mercedes gaan.
Nee lijkt me dat ie dan dus twee gridstraffen krijgt. Maar liever vandaag 5 of 10 sec penalty of een andere straf waardoor Max op P2 komtquote:Op zondag 10 juli 2016 18:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar die had hij toch sowieso al als zijn versnellingsbak vervangen zou moeten worden... Weer een symbolische straf net als vorige keer dan...
Moet zeggen dat dat allemaal alweer weggezakt is. Jos die dankzij een DQ van Schumi wel ineens op het podium kwam weet ik me nog wel weer herinneren.quote:
Zoiets zou best lullig zijn als het laatste wedstrijd van het seizoen is en het gaat om de punten voor een kampioenschap. Heb je wel mooi de punten alsnog binnen en die paar plekken naar achter eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen boeit niet zoveel (als het zo werk, geen idee).quote:Op zondag 10 juli 2016 18:05 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Zal me niks verbazen als hij een gridstraf krijgt bij de volgende kwalificatie
5 seconden lijkt me aan de lage kant als je bedenkt dat rosberg anders gewoon niet gefinished zou zijn.quote:Op zondag 10 juli 2016 18:08 schreef tbonesteak289 het volgende:
[..]
Nee lijkt me dat ie dan dus twee gridstraffen krijgt. Maar liever vandaag 5 of 10 sec penalty of een andere straf waardoor Max op P2 komt
Inderdaad. Verstappen moet lekker bij RB blijven. Het team zit echt weer in de lift qua mood en ontwikkelingen. Dit seizoen vooral de strijd met Ferrari blijven zoeken.quote:Op zondag 10 juli 2016 18:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Verstappen zit goed bij Red Bull, zeker met het oog op de aanstaande reglementswijzigingen voor 2017.
Red Bull heeft al vaker aangetoond een organisatie te zijn die goed in kan springen op nieuwe reglementen, met Newey hebben ze een top ontwerper in huis die een konijn uit de hoge hoed kan toveren en in het doorontwikkelen van een chassis is Red Bull vrijwel ongeëvenaard.
Renault zet intussen ook serieuze stappen, investeren weer volop, wat de krachtbron ook ten goede komt.
De kans dat de status quo waarin we nu al een aantal jaren verkeren enigszins omvergeworpen wordt is in 2017 groter dan dat die in jaren geweest is, en dan is RB geen verkeerde plek om te zitten.
Ik zou me meer zorgen maken als ik Sebastian Vettel zou heten. Dat begint steeds meer een herhaling van Alonso z'n tijd bij Ferrari te worden.
Verstappen bij VES blijven?quote:Op zondag 10 juli 2016 18:10 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Inderdaad. Verstappen moet lekker bij VES blijven. Het team zit echt weer in de lift qua mood en ontwikkelingen. Dit seizoen vooral de strijd met Ferrari blijven zoeken.
Dat zeg ik, Spa 1994.quote:Op zondag 10 juli 2016 18:09 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Moet zeggen dat dat allemaal alweer weggezakt is. Jos die dankzij een DQ van Schumi wel ineens op het podium kwam weet ik me nog wel weer herinneren.
Niks officieels though.quote:@F1News_Marcuss: Secondo alcune voci nel paddock NO FURTHER ACTION per Rosberg, attendiamo l'ufficialità
Dat zou een sterk staaltje klassejustitie zijn..quote:Op zondag 10 juli 2016 18:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat zeg ik, Spa 1994.
[..]
Niks officieels though.
Ik hoor al tromgeroffelquote:Op zondag 10 juli 2016 18:15 schreef beantherio het volgende:
De beslissing zou zo langzamerhand toch wel moeten komen. Vorig weekend was dat ook zo rond deze tijd.
dat is een heel goed punt. De straf die ze gaan uitdelen zet natuurlijk de toon van wanneer de teams dit vrijuit kunnen gebruiken en die straf gewoon accepteren.quote:Op zondag 10 juli 2016 18:09 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Zoiets zou best lullig zijn als het laatste wedstrijd van het seizoen is en het gaat om de punten voor een kampioenschap. Heb je wel mooi de punten alsnog binnen en die paar plekken naar achter eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen boeit niet zoveel (als het zo werk, geen idee).
Als het bv een 5 seconden straf wordt dan zijn er teams die dat geen grote straf vinden en dat gaan incalculeren.quote:Op zondag 10 juli 2016 18:17 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dat is een heel goed punt. De straf die ze gaan uitdelen zet natuurlijk de toon van wanneer de teams dit vrijuit kunnen gebruiken.
Je zou het toch andersom verwachtenquote:Op zondag 10 juli 2016 18:19 schreef VacaLoca het volgende:
Mogelijke straf Rosberg zal gaan over het coachen mbt overslaan zevende versnelling, niet over de juiste modus
Omdat Max top is en Kvyat middelmaat?quote:Op zondag 10 juli 2016 18:20 schreef KingRadler het volgende:
hoe kan het dat Max bij RB beter doet dan TR
en Kvyat het minder doet bij TR.
precies mijn punt dus. Als een setting wijziging ze 10s gedurende een race winst geeft, daarbij bv zelfs een positie winnen en een voorsprong van 6s geeft, dan accepteren ze zo'n straf gewoon.quote:Op zondag 10 juli 2016 18:19 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Als het bv een 5 seconden straf wordt dan zijn er teams die dat geen grote straf vinden en dat gaan incalculeren.
Idd. Beste wat ze kunnen doen is hem uit de uitslag halen.quote:Op zondag 10 juli 2016 18:19 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Als het bv een 5 seconden straf wordt dan zijn er teams die dat geen grote straf vinden en dat gaan incalculeren.
Schijnt dat de RB wel iets beter isquote:Op zondag 10 juli 2016 18:20 schreef KingRadler het volgende:
hoe kan het dat Max bij RB beter doet dan TR
en Kvyat het minder doet bij TR.
Inderdaadquote:Op zondag 10 juli 2016 18:21 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
precies mijn punt dus. Als een setting wijziging ze 10s gedurende een race winst geeft, daarbij bv zelfs een positie winnen en een voorsprong van 6s geeft, dan accepteren ze zo'n straf gewoon.
twitter:AndreMeekes twitterde op zondag 10-07-2016 om 18:21:38The FIA is still investigating Rosberg, As it's the first fail and it will cause a precedent, they still need some time to decide.... reageer retweet
Dat zal je nooit helemaal uit de weg gaan.quote:Op zondag 10 juli 2016 18:21 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
precies mijn punt dus. Als een setting wijziging ze 10s gedurende een race winst geeft, daarbij bv zelfs een positie winnen en een voorsprong van 6s geeft, dan accepteren ze zo'n straf gewoon.
Dus ze gaan hem sowieso straffen, ze weten alleen nog niet hoe. Als het maar geen gridpenalty wordt want de overtreding heeft zeker invloed gehad op de uitslag van deze race.quote:Op zondag 10 juli 2016 18:23 schreef beantherio het volgende:
[..]
Inderdaadtwitter:AndreMeekes twitterde op zondag 10-07-2016 om 18:21:38The FIA is still investigating Rosberg, As it's the first fail and it will cause a precedent, they still need some time to decide.... reageer retweet
wie is Suarez, en wanneer gebruiken ze een bal?quote:Op zondag 10 juli 2016 18:24 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dat zal je nooit helemaal uit de weg gaan.
Zie bijvoorbeeld Suarez die een bal uit het doel sloeg, met rood eraf ging maar wel de wedstrijd won.
Of je zou in elk geval moeten bekijken wat de winst is geweest en aan de hand daarvan straffen, maar dat is wel erg subjectief.
Voetbalquote:Op zondag 10 juli 2016 18:26 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
wie is Suarez, en wanneer gebruiken ze een bal?
Ik ken niets van basketbal![]()
quote:Op zondag 10 juli 2016 18:26 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
wie is Suarez, en wanneer gebruiken ze een bal?
Ik ken niets van basketbal![]()
Kvyat z'n motivatie moet er ook onder geleden hebben en het is al een jongen waarvan in zijn tijd bij Red Bull duidelijk is geworden dat hij moeite heeft om met druk om te gaan, die weet nu heel goed dat zijn tijd bij Red Bull erop zit.quote:
Dan hadden ze dat al wel laten weten.quote:
Hij is 22. Ik neem aan dat hij niet denkt dat zijn F1 carrière er op zit.quote:Op zondag 10 juli 2016 18:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Kvyat z'n motivatie moet er ook onder geleden hebben en het is al een jongen waarvan in zijn tijd bij Red Bull duidelijk is geworden dat hij moeite heeft om met druk om te gaan, die weet nu heel goed dat zijn tijd bij Red Bull erop zit.
Ik ben ook bang dat ze er een soort officiële waarschuwing of een boete voor het team van maken oid...quote:
Boete voor het team, net als Ferrari bij de teamorders in Hockenheim 2010.quote:Op zondag 10 juli 2016 18:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ben ook bang dat ze er een soort officiële waarschuwing of een boete voor het team van maken oid...
Punten aftrek?quote:Op zondag 10 juli 2016 18:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ben ook bang dat ze er een soort officiële waarschuwing of een boete voor het team van maken oid...
Dan kunnen ze toch net zo goed die regel weer afschaffen.quote:Op zondag 10 juli 2016 18:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat is het eigenlijk het doel van deze maatregel? Alle teams hebben toch mensen die analiseren en die het antwoord weten, het is toch niet zo dat ze bij mercedes meer antwoorden/betere antwoorden hebben dan bijvoorbeeld haas.quote:Op zondag 10 juli 2016 18:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Boete voor het team, net als Ferrari bij de teamorders in Hockenheim 2010.
En dan volgend jaar de regel maar weer schrappen.
Leeftijd doet er niet eens zo toe, velen gingen hem in het Red Bull Junior programma voor die op jonge leeftijd het toneel verlieten en niet opgepikt werden door andere teams.quote:Op zondag 10 juli 2016 18:28 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Hij is 22. Ik neem aan dat hij niet denkt dat zijn F1 carrière er op zit.
Ze willen niet alle verantwoordelijkheid en skills bij de driver weghalen denk ik.quote:Op zondag 10 juli 2016 18:33 schreef Buddy_Vedder het volgende:
[..]
Wat is het eigenlijk het doel van deze maatregel? Alle teams hebben toch mensen die analiseren en die het antwoord weten, het is toch niet zo dat ze bij mercedes meer antwoorden/betere antwoorden hebben dan bijvoorbeeld haas.
Dus ik zie niet waar precies het voordeel zit en waarom ze dat voordeel proberen te verbieden.
Het is een overreactie op de teamradio's van 2 jaar geleden, waar coureurs (vooral) tijdens de VT werd verteld dat ze voor een bocht 5 meter later moesten remmen.quote:Op zondag 10 juli 2016 18:34 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ze willen niet alle verantwoordelijkheid en skills bij de driver weghalen denk ik.
verschil daar in is dat ze Massa nooit letterlijk gezegd hebben te schuiven, en daarmee ook geen regels gebroken hebben. Dat is hier zeer duidelijk wél het geval.quote:Op zondag 10 juli 2016 18:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Boete voor het team, net als Ferrari bij de teamorders in Hockenheim 2010.
En dan volgend jaar de regel maar weer schrappen.
Ik vond de regel tegen teamorders net zo zinloos als deze regel, dus wat mij betreft mag 'ie overboord.quote:Op zondag 10 juli 2016 18:36 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
verschil daar in is dat ze Massa nooit letterlijk gezegd hebben te schuiven, en daarmee ook geen regels gebroken hebben. Dat is hier zeer duidelijk wél het geval.
Vraag is in hoeverre dat onwenselijk is. In alle andere sporten krijgen de sporters ook directe coaching op hun speelstijl, looplijnen, etc.quote:Op zondag 10 juli 2016 18:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het is een overreactie op de teamradio's van 2 jaar geleden, waar coureurs (vooral) tijdens de VT werd verteld dat ze voor een bocht 5 meter later moesten remmen.
Over dat soort berichten werd best veel gezeurd op fora. Mij maakt het ook niet uit wat er over de radio gezegd wordt.quote:Op zondag 10 juli 2016 18:37 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Vraag is in hoeverre dat onwenselijk is. In alle andere sporten krijgen de sporters ook directe coaching op hun speelstijl, looplijnen, etc.
En aangezien wij lekker meeluisteren is het nog vermakelijk ook
twitter:MTron400 twitterde op zondag 10-07-2016 om 18:38:12#NBCSN is replaying the #BritishGP right now, in the states, so we might have a rosberg decision after THIS race. reageer retweet
Dan krijg je gecontroleerde races.quote:Op zondag 10 juli 2016 18:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Over dat soort berichten werd best veel gezeurd op fora. Mij maakt het ook niet uit wat er over de radio gezegd wordt.
Naar mijn idee moeten teamorders verboden worden maar mag er vrij gepraat worden over zuiver technische zaken van de auto.quote:
teamorders zul je nooit kunnen uitbannen, daarom zijn ze uiteindelijk weer toegestaan. Ze doen het gewoon via codetaal.quote:Op zondag 10 juli 2016 18:41 schreef Buddy_Vedder het volgende:
[..]
Naar mijn idee moeten teamorders verboden worden maar mag er vrij gepraat worden over zuiver technische zaken van de auto.
De geit is gemolkenquote:Op zondag 10 juli 2016 18:43 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
teamorders zul je nooit kunnen uitbannen, daarom zijn ze uiteindelijk weer toegestaan. Ze doen het gewoon via codetaal.
quote:Op zondag 10 juli 2016 18:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik denk dat de FIA een referendum uitschrijft over Rosberg.
Die gaat ie nooit winnen bij de fansquote:Op zondag 10 juli 2016 18:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik denk dat de FIA een referendum uitschrijft over Rosberg.
Dat is trouwens de regel waar het om draait en ik gok dat ze zeker willen weten dat het probleem met de zevende versnelling op een failure zou uitdraaien. Het is dus minder overduidelijk dan menigeen verkondigt.quote:Number Two - Indication of a critical problem with the car. Any message may only be used if a failure of component or system is imminent and potentially terminal.
quote:Op zondag 10 juli 2016 19:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat is trouwens de regel waar het om draait en ik gok dat ze zeker willen weten dat het probleem met de zevende versnelling op een failure zou uitdraaien.
quote:The problematic line wasn't the message on how to fix Rosberg's car, but rather "Avoid 7th gear", which could be considered coaching the driver.
Klopt, maar als hij hem wél had gebruikt, was er dan iets stukgegaan? Want dan mag het blijkbaar dus wel.quote:
Denk je niet dat falende remmen bij Checo daar ook onder vallen?quote:Op zondag 10 juli 2016 19:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Number Two - Indication of a critical problem with the car. Any message may only be used if a failure of component or system is imminent and potentially terminal.
Om 20.30 komt op Ziggo een samenvattingquote:Op zondag 10 juli 2016 19:11 schreef truedestiny het volgende:
Waar kan ik uitgebreide highlights vinden van de race?
Ja, dat gevalletje Checo vond ik ook raar. Ik zeg niet dat Rosberg wel of niet gestraft moet worden, ik maak alleen uit de regels op dat het misschien toch wel een grijs gebied kan zijn en dat het daarom zo lang duurt.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
Denk je niet dat falende remmen bij Checo daar ook onder vallen?
De FIA is al jaren niet geloofwaardig....quote:Op zondag 10 juli 2016 19:10 schreef Geralt het volgende:
Nog steeds geen beslissing
Man man man.
Volgens de regels mag het niet. Dat is klip en klaar. Als je regels maakt dan hang je daar sancties aan. Dan hoef je echt niet zo lang na te denken omdat je een precedent aan het scheppen bent etc.
Bullshit dit weer. FIA laat zich weer danig kennen. Nog meer als blijkt dat het wel mocht en Nico geen straf krijgt. Zeker als je kijkt naar vorige GP waar men niets mocht zeggen tegen Checo. Dat was onveiliger dan dit. Veel onveiliger. Dus op veiligheid kunnen ze het al niet gooien. Waar ze het wel op gooien is mij een raadsel.
Als Max die 2de plek niet krijgt gooit de FIA zijn reputatie (wat daar nog van over is dan) compleet ten grabbel en zou het een aanfluiting van het zuiverste water zijn.
Sowieso kreeg hij specifiek een instructie om een setting aan te passen...quote:Op zondag 10 juli 2016 19:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
Denk je niet dat falende remmen bij Checo daar ook onder vallen?
Waarom mocht dat niet gezegd worden dan? Dat heeft men gevraagd aan de wedstrijdleiding en dat mocht niet gezegd worden. Ook achteraf hebben ze gevraagd om dat soort dingen aan te passen maar was de FIA standvastig en zouden de regels niet aangepast worden.
1-0 voor jouquote:Op zondag 10 juli 2016 19:14 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
De FIA is al jaren niet geloofwaardig....
Waar valt het gebeuren van Rosberg precies onder?quote:The following is a list of the permitted messages for 2016, with anything else regarded as a breach of article 20.1:
1. Indication of a critical problem with the car, e.g. puncture warning or damage.*
2. Indication of a problem with a competitor's car.*
3. Instruction to enter the pitlane in order to fix or retire the car.*
4. Marshalling information (yellow flag, red flag, race start aborted or other similar instructions or information from race control).*
5. Wet track, oil or debris in certain corners.*
6. Instructions to swap position with other drivers.*
* indicates these are the only messages that may be passed to the driver whilst he is in the car and on the track, from the time the car leaves the garage for the first time after the pit lane is open on the day of the race until the start of the race.
7. Acknowledgement that a driver message has been heard.
8. Lap or sector time detail.
9. Lap time detail of a competitor.
10. Gaps to a competitor during a practice session or race.
11. "Push hard", "push now", "you will be racing xx" or similar.
12. Helping with warning of traffic during a practice session or race.
13. Giving the gaps between cars in qualifying so as to better position the car for a clear lap.
14. Tyre choice at the next pitstop.
15. Number of laps a competitor has done on a set of tyres during a race.
16. Tyre specification of a competitor.
17. Information concerning a competitor's likely race strategy.
18. Safety car window.
19. Driving breaches by team driver or competitor, e.g. missing chicanes, running off track, time penalty will be applied etc.
20. Notification that DRS is enabled or disabled.
21. Dealing with a DRS system failure.
22. Change of front wing position at the next pitstop.
23. Oil transfer.
24. When to enter the pits.
25. Reminders to check for white lines, bollards, weighbridge lights when entering or leaving the pits.
26. Reminders about track limits.
27. Passing on messages from race control.
28. Information concerning damage to the car.
29. Number of laps remaining.
30. Test sequence information during practice sessions, e.g. aero-mapping.
31. Weather information.
Deze dingen mag je _wel_ zeggen, rest nietquote:Op zondag 10 juli 2016 19:17 schreef Geralt het volgende:
Nummertje 5 is ook overtreden trouwens. Het is nog steeds nat in bocht 1 is gezegd. Dat mag dus ook niet.
1, denk ik.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:16 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waar valt het gebeuren van Rosberg precies onder?
Lees dat nog eensquote:Op zondag 10 juli 2016 19:17 schreef Geralt het volgende:
Nummertje 5 is ook overtreden trouwens. Het is nog steeds nat in bocht 1 is gezegd. Dat mag dus ook niet.
Er staat een * achter.quote:
quote:* indicates these are the only messages that may be passed to the driver whilst he is in the car and on the track, from the time the car leaves the garage for the first time after the pit lane is open on the day of the race until the start of the race.
twitter:thebuxtonblog twitterde op zondag 10-07-2016 om 19:19:46FIA confirms Breach of Article 27.1 10 second time penalty added to race time. Rosberg demoted to P3. Verstappen to P2. reageer retweet
Tot de start van de race!quote:Op zondag 10 juli 2016 19:19 schreef gbm het volgende:
[..]
Deze dingen mag je _wel_ zeggen, rest niet![]()
twitter:GrandPrixTimes twitterde op zondag 10-07-2016 om 19:19:17Rosberg given 10 second penalty, drops to P3 #F1 reageer retweet
OlavGodtwitter:Olav_Mol twitterde op zondag 10-07-2016 om 19:20:55Dom van FIA; elke rijder die nu meet dan 10 sec voor ligt kun je dus weer alles vertellen. FIA doet 3 uur over 10 straf. belachelijke straf reageer retweet
Twitter is niet echt een bron hequote:Op zondag 10 juli 2016 19:20 schreef ChatGirl het volgende:
twitter:thebuxtonblog twitterde op zondag 10-07-2016 om 19:19:46FIA confirms Breach of Article 27.1 10 second time penalty added to race time. Rosberg demoted to P3. Verstappen to P2. reageer retweet
Nee maar Buxton wel. Die kerel heeft goeie bronnenquote:
En wat Olav zegt. Compleet idiote straf.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:23 schreef Zipportal het volgende:
OlavGodtwitter:Olav_Mol twitterde op zondag 10-07-2016 om 19:20:55Dom van FIA; elke rijder die nu meet dan 10 sec voor ligt kun je dus weer alles vertellen. FIA doet 3 uur over 10 straf. belachelijke straf reageer retweet
Will Buxton is wel een betrouwbare bronquote:
Ah dus een deel van het radio-bericht mocht dus wel. Dan ben ik benieuwd welk deel dit was.quote:
Een diskwalificatie had wel erg zwaar geweest.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:24 schreef Geralt het volgende:
[..]
En wat Olav zegt. Compleet idiote straf.
Onderweg even de manual.pdf versturenquote:Op zondag 10 juli 2016 19:23 schreef Zipportal het volgende:
Ruilen tegen een frikadel speciaalquote:Op zondag 10 juli 2016 19:25 schreef x3rius het volgende:
Moet Max nu naar Rosberg toe om zn trofee op te eisen? :p
Setting nav gearbox failurequote:Op zondag 10 juli 2016 19:25 schreef franklop het volgende:
[..]
Ah dus een deel van het radio-bericht mocht dus wel. Dan ben ik benieuwd welk deel dit was.
Die 0 - 1 chassis default?quote:
twitter:SWJvdLinden twitterde op zondag 10-07-2016 om 19:26:54Zelfs zonder ondersteuning was Rosberg nog 2e geworden!! Verloor 0.7 pr en race was bijna over. LH zal wel juichen nu, wk stapje dichterbij reageer retweet
Jep. Voor zover ik weet wel. En van punten ook.quote:
Waarschijnlijk vinden ze dat die wel mocht, maar het bericht van 7th gear skippen mocht niet.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:28 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Die 0 - 1 chassis default?twitter:SWJvdLinden twitterde op zondag 10-07-2016 om 19:26:54Zelfs zonder ondersteuning was Rosberg nog 2e geworden!! Verloor 0.7 pr en race was bijna over. LH zal wel juichen nu, wk stapje dichterbij reageer retweet
![]()
Jepquote:Op zondag 10 juli 2016 19:28 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Die 0 - 1 chassis default?twitter:SWJvdLinden twitterde op zondag 10-07-2016 om 19:26:54Zelfs zonder ondersteuning was Rosberg nog 2e geworden!! Verloor 0.7 pr en race was bijna over. LH zal wel juichen nu, wk stapje dichterbij reageer retweet
![]()
Ja dat stuk over het overslaan van gear 7.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:25 schreef franklop het volgende:
[..]
Ah dus een deel van het radio-bericht mocht dus wel. Dan ben ik benieuwd welk deel dit was.
Idd, vreemd dat die chassis default wel mocht... zou anders de bak zijn ontploft? XDquote:Op zondag 10 juli 2016 19:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vinden ze dat die wel mocht, maar het bericht van 7th gear skippen mocht niet.
Denk ik althans.
En daar ben ik het niet mee eens. Ik vind dat beide niet mag volgens de regels.
En een hoop irritante posters op fok erbij.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:31 schreef franklop het volgende:
Vind het wel mooi. Toen overstap naar RB bekend werd zaten we hier hardop te dromen over misschien wel 1 of 2 podiumplaatsen dit seizoen en wie weet een mooier resultaat in Hongarije en Singapore. Zes races later zijn we 3 podiumplekken, 1 overwinning en een F1-gek land verder
Hahaha. Gewoon aan de regels houden.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:23 schreef Beach het volgende:
leuk laten we het Lewis nog makkelijker maken om kampioen te worden
Andere teams zouden veel harder gestraft worden.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:32 schreef exile79 het volgende:
Rosberg zei zelf dat ie anders niet gefinisht was. En nu tien sec straf, nou nou nou. Lekkere vrijbrief om voortaan die regel in de reet van de fia te drukken als je maar ver genoeg voor ligt. Schrap hem dan gewoon.
Weer willekeur ten top dit, voor de zoveelste keer.
Dat wou ik op een racedag nog niet melden hierquote:Op zondag 10 juli 2016 19:33 schreef Beach het volgende:
[..]
En een hoop irritante posters op fok erbij.
RB kan nog 2de worden en Verstappen 3de echt prachtigquote:Op zondag 10 juli 2016 19:33 schreef Bluurgh het volgende:
Rosberg nu nog maar 1 punt voor op Lewis, Max 10 puntjes achter Ricciardo en 16 punten achter plek 3. Red Bull 9 punten achter Ferrari.
Wie had dat ooit gedacht, 6 races, 1x overwinning en tweemaal tweede
Nog nooit is iemand geen wk geworden na het winnen van de eerste vijf races, maar ja, Nico is geen racer, die kan alleen maar winnen in de snelste wagen als z'n teammaat pech heeft.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:32 schreef KingRadler het volgende:
wie had ooit gedacht na de 1ste races dat Hamilton nog Wereldkampioen kon worden.
Pot. Ketel.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:33 schreef Beach het volgende:
[..]
Zo lees ik het ook ja. (then the team went further and gave the driver information.. etc) Dat wijst dus op het tweede stuk van de communicatie.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:29 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja dat stuk over het overslaan van gear 7.
Dat was helpen en had niet gemogen.
Waarom?quote:Op zondag 10 juli 2016 19:35 schreef wimderon het volgende:
Leuk voor Verstappen die straf, maar dit zou je echt wel moeten mogen vertellen aan een rijder. Ze zijn veel te ver doorgeslagen in de regels hieromtrent.
Het staat in de regels dat het niet mag. Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, staat er geen strafmaat bij. Hij had ook een DSQ aan zn broek kunnen hebben.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:31 schreef Djoetma het volgende:
Ik denk dat dat probleem wel redelijk wat problemen had opgeleverd, meer dan de nadeel van 10 seconden die Rosberg nu ondervindt. Kortom, het informeren van Rosberg is precies wat ze hadden moeten doen. Anders had hij meer plekken verloren dan alleen één plek.
Ze moeten duidelijk maken aan iedereen wat wel mag en wat niet en wat voor consequentie eraan hangt. Dan hoeven we ook geen 4 uur te wachtenquote:Op zondag 10 juli 2016 19:35 schreef wimderon het volgende:
Leuk voor Verstappen die straf, maar dit zou je echt wel moeten mogen vertellen aan een rijder. Ze zijn veel te ver doorgeslagen in de regels hieromtrent.
Nou ze hebben het nu behoorlijk duidelijk gemaakt anders hoor.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:37 schreef franklop het volgende:
[..]
Ze moeten duidelijk maken aan iedereen wat wel mag en wat niet en wat voor consequentie eraan hangt. Dan hoeven we ook geen 4 uur te wachten
zoals ik daarstraks dus ook al zei. Als een setting >10s oplevert heb je een vrijbrief om vanalles te zeggen.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:23 schreef Zipportal het volgende:
twitter:Olav_Mol twitterde op zondag 10-07-2016 om 19:20:55Dom van FIA; elke rijder die nu meet dan 10 sec voor ligt kun je dus weer alles vertellen. FIA doet 3 uur over 10 straf. belachelijke straf reageer retweet
Waarnaartoe? Ze zitten toch allemaal in Engeland gestationeerd?quote:Op zondag 10 juli 2016 19:35 schreef KingRadler het volgende:
[..]
ze zitten toch in hetzelfde vliegtuig.
Precies. Jammer. Maar wel terecht dat hij een straf kreeg natuurlijk. Want regels. En mooi dat Max daarvan kan profiteren.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:38 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
zoals ik daarstraks dus ook al zei. Als een setting >10s oplevert heb je een vrijbrief om vanalles te zeggen.
FIA faalt weer eens mateloos is zijn straffen.
Monaco.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:38 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Waarnaartoe? Ze zitten toch allemaal in Engeland gestationeerd?
De eerste die instructies geeft met een wagen meer dan 10 sec. erachter kan zo een DQ krijgen.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:34 schreef Sunri5e het volgende:
Veel te lage straf. Je kunt er de donder op zeggen dat teams nu misbruik gaan maken en die 10 seconden gewoon gaan accepteren.
moet FIA zeggen dat dit de eerste keer is, dat dit een uitzonderingquote:Op zondag 10 juli 2016 19:36 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het staat in de regels dat het niet mag. Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, staat er geen strafmaat bij. Hij had ook een DSQ aan zn broek kunnen hebben.
Was dat zwaar geweest? Zeker. Maar met die 10 seconden scheppen ze wel een precedent. Iedereen weet nu als je de regels overtreed wat dit onderwerp aangaat dan krijg je 10 seconden aan je broek.
Beter 10 seconden pakken dan mogelijk uitvallen. Dan maar een plekje lager eindigen.
Leuk ja, het team heeft het wat dat aangaat goed gedaan om het hem wel te zeggen, maar hiervoor is die regel JUIST niet bedoeld.
Zoals ik al zei een DSQ was wellicht wat zwaar geweest, maar 10 seconden is veel en veel te licht. Deze regel gaat vanaf nu vaker overtreden worden. Doelbewust. En dat is jammer.
En heb je daar een bron van?quote:Op zondag 10 juli 2016 19:38 schreef wdn het volgende:
[..]
De eerste die instructies geeft met een wagen meer dan 10 sec. erachter kan zo een DQ krijgen.
Ze kijken echt per geval naar de overtreding en vonden dit wel helpen maar te weinig voor een DQ.
Het is niet zo dat deze straf een maatstaf is voor volgende straffen
Ja wat de strafmaat is. Maar je hebt diverse soorten berichten. Wat voor berichten worden als 'toelaatbaar' beschouwd en wat niet? Want of nou chassis defualt 0-1 of het doorschakelen van 6 naar 8 verboden is, wordt ook niet gemeld.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:37 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nou ze hebben het nu behoorlijk duidelijk gemaakt anders hoor.
Ja.quote:
Dat lijkt mij wel.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:38 schreef wdn het volgende:
[..]
De eerste die instructies geeft met een wagen meer dan 10 sec. erachter kan zo een DQ krijgen.
Ze kijken echt per geval naar de overtreding en vonden dit wel helpen maar te weinig voor een DQ.
Doet er toch niet toe? Als je de regel overtreed krijg je 10 seconden aan je broek. Dus teams gaan die regel aan hun laars lappen en die 10s nemen en wellicht 1 of 2 plekken inleveren. Daar kun je vergif op innemen hoorquote:Op zondag 10 juli 2016 19:39 schreef franklop het volgende:
[..]
Ja wat de strafmaat is. Maar je hebt diverse soorten berichten. Wat voor berichten worden als 'toelaatbaar' beschouwd en wat niet? Want of nou chassis defualt 0-1 of het doorschakelen van 6 naar 8 verboden is, wordt ook niet gemeld.
Deel hem met ons.quote:
Nu vind ik het niet eens zo super erg dat het 'maar' 10 seconden is hoor. Vooral blij dat er wat duidelijkheid over is.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Doet er toch niet toe? Als je de regel overtreed krijg je 10 seconden aan je broek. Dus teams gaan die regel aan hun laars lappen en die 10s nemen en wellicht 1 of 2 plekken inleveren. Daar kun je vergif op innemen hoor
Dan zou door een reglementaire beslissing Hamilton plots de leiding hebben in klassement. Misschien vonden ze dat net een te groot effectquote:Op zondag 10 juli 2016 19:39 schreef bedachtzaam het volgende:
Ze hadden hem 20 seconden moeten geven dan eindigde hij net achter Riciardo.
Dus dat hequote:Op zondag 10 juli 2016 19:23 schreef Zipportal het volgende:
Ik denk dat ze gewoon elk geval apart gaan bekijken. Als je teveel doorgeeft kan het in de toekomst ook zo maar een DQ opleveren. Ze zijn niet verplicht om elk geval nu met 10 sec te bestraffen.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Doet er toch niet toe? Als je de regel overtreed krijg je 10 seconden aan je broek. Dus teams gaan die regel aan hun laars lappen en die 10s nemen en wellicht 1 of 2 plekken inleveren. Daar kun je vergif op innemen hoor
ik denk ook dat bekeken is hoeveel voordeel Rosberg ervan hadquote:Op zondag 10 juli 2016 19:41 schreef franklop het volgende:
[..]
Nu vind ik het niet eens zo super erg dat het 'maar' 10 seconden is hoor. Vooral blij dat er wat duidelijkheid over is.
Dat zou niet uit moeten maken. Zolang ze nu maar consequent zijn in de strafmaat.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:42 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Dan zou door een reglementaire beslissing Hamilton plots de leiding hebben in klassement. Misschien vonden ze dat net een te groot effect
blijf dan weg.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:33 schreef Beach het volgende:
[..]
Soms? Hij is degene die bij elke race waar VES op het podium staat betrokken is bij het incident in die race.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:41 schreef Gtaboy107 het volgende:
Lekker voor Rosberg. Wat een faalhaas is dat soms ook.
Dat is toch sowieso niet te zeggen? Voor hetzelfde geld had hij erdoor uitgevallen. Of had de bak in 7e versnelling blijven hangen en had hij misschien wel teruggezakt naar plek 5.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik denk ook dat bekeken is hoeveel voordeel Rosberg ervan had
mooi meegenomen, maar niet zoals ik 'm graag 2de zie worden. Dan liever zoals vorige week als lachende 3de als ie klaar staat om te profiteren van het falen en dommigheid van anderen.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Precies. Jammer. Maar wel terecht dat hij een straf kreeg natuurlijk. Want regels. En mooi dat Max daarvan kan profiteren.
quote:Op zondag 10 juli 2016 19:44 schreef VacaLoca het volgende:
Wel blij dat de penalty er is, na urenlang f5en.
Max nu 90 punten
http://www.racexpress.nl/(...)ium/n/70877?rxc=truequote:Max Verstappen legt de lat hoog voor seizoen 2016: "100 punten en een podium"
Ook al zou het wel duidelijk zijn: dit heeft weinig te maken met het coachen van een rijder waar die regels voor in het leven geroepen werden. Terecht dat er nu gestraft is, maar de regels zijn gewoon niet goed.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:37 schreef franklop het volgende:
[..]
Ze moeten duidelijk maken aan iedereen wat wel mag en wat niet en wat voor consequentie eraan hangt. Dan hoeven we ook geen 4 uur te wachten
Bullshit. In spanje was max derde geworden en vorige week ook, en vandaag ook. Max heeft z'n podia aan zichzelf te danken. Welke plek dat is, is een ander verhaal.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:44 schreef wdn het volgende:
[..]
Soms? Hij is degene die bij elke race waar VES op het podium staat betrokken is bij het incident in die race.
Dat deed hij en toen hielp het team ROS onreglementair.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:45 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
mooi meegenomen, maar niet zoals ik 'm graag 2de zie worden. Dan liever zoals vorige week als lachende 3de als ie klaar staat om te profiteren van het falen en dommigheid van anderen.
dat zou het dan natuurlijk wel moeten zijn. De daad blijft hetzelfde, dus zou de straf dat ook moeten zijn.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:38 schreef wdn het volgende:
[..]
en door gekut van ROS (en HAM) wordt hij 1ste, 2de en 2de ipv 3x derde.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:46 schreef exile79 het volgende:
[..]
Bullshit. In spanje was max derde geworden en vorige week ook, en vandaag ook. Max heeft z'n podia aan zichzelf te danken. Welke plek dat is, is een ander verhaal.
twitter:F1Planetcom twitterde op zondag 10-07-2016 om 19:45:34#F1 Mercedes gaat in beroep tegen het besluit. Krijgt nog een staartje achter de groene tafel. #Rosberg reageer retweet
jij moet hier blijven , want je bent liefquote:
In een jaar dat je weet dat je maar weinig kans krijg moet je dat soort kansen wel pakken.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:48 schreef wdn het volgende:
[..]
en door gekut van ROS (en HAM) wordt hij 1ste, 2de en 2de ipv 3x derde.
uiteraard, maar ik zie het liever op de baann gebeuren voor het vallen van de vlag. Dan staat ie namelijk op de juiste trede.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat deed hij en toen hielp het team ROS onreglementair.
Heeft dat ooit zin gehad?quote:Op zondag 10 juli 2016 19:49 schreef Sunri5e het volgende:
Mercedes gaat in beroep!!!twitter:F1Planetcom twitterde op zondag 10-07-2016 om 19:45:34#F1 Mercedes gaat in beroep tegen het besluit. Krijgt nog een staartje achter de groene tafel. #Rosberg reageer retweet
Ja, dat zeg ik, welke podiumplek is een ander verhaal .quote:Op zondag 10 juli 2016 19:48 schreef wdn het volgende:
[..]
en door gekut van ROS (en HAM) wordt hij 1ste, 2de en 2de ipv 3x derde.
Wordt toch afgewezenquote:Op zondag 10 juli 2016 19:49 schreef Sunri5e het volgende:
Mercedes gaat in beroep!!!twitter:F1Planetcom twitterde op zondag 10-07-2016 om 19:45:34#F1 Mercedes gaat in beroep tegen het besluit. Krijgt nog een staartje achter de groene tafel. #Rosberg reageer retweet
quote:Op zondag 10 juli 2016 19:49 schreef Sunri5e het volgende:
Kusje.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:33 schreef Beach het volgende:
[..]
Ben ik het niet helemaal mee eens.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:50 schreef exile79 het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik, welke podiumplek is een ander verhaal .
Sta jij de race met vlaggetje in je hand bij Henk te kijken inmiddels?quote:
Kan de straf dan ook nog zwaarder uitvallen?quote:Op zondag 10 juli 2016 19:49 schreef Sunri5e het volgende:
Nuh, het is geen rechtbank hequote:Op zondag 10 juli 2016 19:53 schreef Operc het volgende:
[..]
Kan de straf dan ook nog zwaarder uitvallen?
Dan krijg je toch wel precedentwerking als de uitspraak in beroep is dat het stand houdt en die 10sec straf afdoende isquote:Op zondag 10 juli 2016 19:49 schreef Sunri5e het volgende:
Waar kan ik geld storten?quote:Op zondag 10 juli 2016 19:52 schreef Justevo het volgende:
[..]
Ik ben bereid een crowdfunding te starten.
Als hij helemaal opnieuw wordt beoordeeld wel ja. DQquote:Op zondag 10 juli 2016 19:53 schreef Operc het volgende:
[..]
Kan de straf dan ook nog zwaarder uitvallen?
Paar keer gedaan. Dit seizoen nog niet. (Zonder vlagje trouwens. Sorry.)quote:Op zondag 10 juli 2016 19:53 schreef franklop het volgende:
[..]
Sta jij de race met vlaggetje in je hand bij Henk te kijken inmiddels?
op grond van het recht wat ze hebben om dat te doen. Die weten zelf ook wel dat ze geen schijn van kans hebben....quote:
Hopelijk geen D66-rechterquote:Op zondag 10 juli 2016 19:49 schreef Sunri5e het volgende:
Hebben ze helemaal niet:quote:Op zondag 10 juli 2016 19:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
op grond van het recht wat ze hebben om dat te doen. Die weten zelf ook wel dat ze geen schijn van kans hebben....
19 punten toch?quote:Op zondag 10 juli 2016 20:00 schreef VacaLoca het volgende:
Max nog maar 16 punten van P3 van Kimi. Als ie seizoen bij Red Bull was begonnen had ie zeker derde gestaan.
dan is het nog triester dat ze het proberenquote:Op zondag 10 juli 2016 20:00 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Hebben ze helemaal niet:
17) PROTESTS AND APPEALS
17.1 Protests shall be made in accordance with the Code and accompanied by a fee of ¤2000.
17.2 Appeals may not be made against decision concerning the following :
a) Penalties imposed under Articles 38.3a), b), c), d), e) or f), including those imposed during the last three laps or after the end of a race.
b) Any drop of grid positions imposed under Article 23.
c) Any penalty imposed under Article 31.5.
d) Any decision taken by the stewards in relation to Article 35.1.
e) Any penalty imposed under Articles 36.4 or 42.3.
Gewoon 4 races achter elkaarquote:Op zondag 10 juli 2016 20:04 schreef tralalala het volgende:
Volgende race gaat Red Bull Ferrari voorbij.
Mercedesquote:Op zondag 10 juli 2016 20:08 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dan is het nog triester dat ze het proberen[ afbeelding ]
Testdagen deze weekquote:
Had ie in de STR niet gehaald hoor.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:45 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
[..]
http://www.racexpress.nl/(...)ium/n/70877?rxc=true
Race 10 van 21
quote:Op zondag 10 juli 2016 19:49 schreef Sunri5e het volgende:
Die doelen waren uit december dus neem ik aan met in het achterhoofd het hele seizoen in een STRquote:Op zondag 10 juli 2016 20:21 schreef Justevo het volgende:
[..]
Hamilton had vandaag ook niet gewonnen in een STR, dus wat is je punt?
FIAquote:Op zondag 10 juli 2016 20:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Voorlopig heeft Max geen punten meer
http://www.formula1.com/e(...)6/great-britain.html
quote:Op zondag 10 juli 2016 20:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Voorlopig heeft Max geen punten meer
http://www.formula1.com/e(...)6/great-britain.html
quote:Op zondag 10 juli 2016 20:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Met de P2 punten van vandaag en sinds de overstap naar RB behaalde punten van iedereen.Maxgod
Ga je schamen.quote:Op zondag 10 juli 2016 20:58 schreef Geralt het volgende:
Ik heb op Max gestemd voor Driver of the day.
Alleen zei Verstappen dat voorafgaand het seizoen met de gedachte dat hij het hele seizoen voor Toro Rosso zou rijden volgens mij?quote:Op zondag 10 juli 2016 19:45 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
[..]
http://www.racexpress.nl/(...)ium/n/70877?rxc=true
Race 10 van 21
Hij kan ook nog eerste worden hoor. Kwestie van alle races winnen en de overige niet zoveel podiums en punten meer pakken.quote:Op zondag 10 juli 2016 21:03 schreef Tomatenboer het volgende:
Hij kan inderdaad nog 3e worden in het kampioenschap.
Het gaat denk ik niet over die 10 seconden, maar over wat er wel en niet gezegd mag worden op de radio. Ze waren ook niet blij dat ze vorige week niets over de remmen mochten zeggen en vinden dat de regels van de FIA te strict zijn m.b.t. de veiligheid.quote:Op zondag 10 juli 2016 20:43 schreef KingRadler het volgende:
in beroep om 10 seconden. Mercedes kan niet tegen verlies
Is niet zo moeilijk met een Mercedes. Dat Max een tijdje op P2 lag met beide Mercedessen zonder problemen is veel bijzonderder.quote:Op zondag 10 juli 2016 21:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ga je schamen.
Rosberg was vandaag veruit de beste. Heb je die mooie inhaalactie van hem buitenom bij Stowe dan niet gezien?
Mij ook hoorquote:Op zondag 10 juli 2016 21:36 schreef Abdus18 het volgende:
Dat leek me toch sarcasme van Peterselieman :p
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |