is ze lekker?quote:Op woensdag 29 juni 2016 06:39 schreef strikeforce het volgende:
Bij mij achter woont een marokkaanse die verstoten is omdat ze te westers is.
Ik geef geen zak om verstoting. Het contact met familie was altijd al zeer minimaal. Eens in de tijd op thee. Geef weinig om tribale banden des te meer om de individu, hoewel familie zeer belangrijk is, maar een stammengevoel in combinatie met extreme trouw ten koste van alles hoeft van mij niet.quote:Op woensdag 29 juni 2016 06:39 schreef strikeforce het volgende:
Ik geloof wel dat meer is dan de mensheid op aarde, buitenaards leven en dergelijke. Het geloof in God is niet meer. Arabische en islamitische landen zijn niet meer dan een verstikkende puinzooi. Daar hoef ik geen link mee te hebben. Godzijdank ben ik geen Arabier. Blegh.quote:
quote:Op woensdag 29 juni 2016 06:03 schreef Dingflofbips het volgende:
Moedig besluit en terechte klacht wel.
pas op dat je je verstand blijft gebruiken en niet een emotionele hater wordt. Je benoemen van arabische ethniciteit wijst daar nl opquote:Op woensdag 29 juni 2016 06:53 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat meer is dan de mensheid op aarde, buitenaards leven en dergelijke. Het geloof in God is niet meer. Arabische en islamitische landen zijn niet meer dan een verstikkende puinzooi. Daar hoef ik geen link mee te hebben. Godzijdank ben ik geen Arabier. Blegh.
Strak punt. Ik kan het beter gaan camoufleren voor de time being. Het heeft mee te maken dat die cultuur alles wat anders is de kop in wil drukken. De verlichte geesten zijn minimaal. Een dergelijk topic in een van de islamitische parels op deze wereld had mij een bezoekje opgeleverd van de plaatselijke politie.quote:Op woensdag 29 juni 2016 06:57 schreef Drug het volgende:
[..]
pas op dat je je verstand blijft gebruiken en niet een emotionele hater wordt. Je benoemen van arabische ethniciteit wijst daar nl op
Het ligt voor vrouwen een heel stuk anders. Die hebben sowieso vaak al een achtergestelde positie in die cultuur. Het is voor mij anders. Ik ben niet bang voor confrontatie. Ik verlang heel graag naar zelfs. Zonder confrontatie gaat nooit wat veranderen. Dan blijft het bij een luchtballon vol met leugens en opsmuk.quote:Op woensdag 29 juni 2016 07:19 schreef Drug het volgende:
Ik had een relatie met een ex moslima. Zij koos ervoor niet de confrontatie met familie aan te gaan, omdat het geen positief resultaat zou brengen.
Ja, al kan ik me voorstellen dat in de jaren na zo'n breuk de frustraties over de situatie er voor maar langzaam weg ebben, denk dat ze toch op de een of andere manier geventileerd moeten worden.quote:Op woensdag 29 juni 2016 06:57 schreef Drug het volgende:
[..]
pas op dat je je verstand blijft gebruiken en niet een emotionele hater wordt. Je benoemen van arabische ethniciteit wijst daar nl op
Bedankt, kerel. Het gaat om de boodschap. De reactie die daaruit voorkomt maakt mij niet heel veel uit. Wat willen ze doen? Ze kunnen vrij weinig doen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 07:24 schreef Trashcanman het volgende:
Welkom terug TS
Ik hoop dat je ouders begripvol reageren.
[..]
Ja, al kan ik me voorstellen dat in de jaren na zo'n breuk de frustraties over de situatie er voor maar langzaam weg ebben, denk dat ze toch op de een of andere manier geventileerd moeten worden.
Mijn ex was niet bang voor confrontatie, believe mequote:Op woensdag 29 juni 2016 07:23 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het ligt voor vrouwen een heel stuk anders. Die hebben sowieso vaak al een achtergestelde positie in die cultuur. Het is voor mij anders. Ik ben niet bang voor confrontatie. Ik verlang heel graag naar zelfs. Zonder confrontatie gaat nooit wat veranderen. Dan blijft het bij een luchtballon vol met leugens en opsmuk.
Ja normaal hoor. Maar het is een risico om van het ene extreme (of door ts als zodanig ervaren) te vervallen in een ander extreem, en dat zou voor ts zonde zijnquote:Op woensdag 29 juni 2016 07:24 schreef Trashcanman het volgende:
Welkom terug TS
Ik hoop dat je ouders begripvol reageren.
[..]
Ja, al kan ik me voorstellen dat in de jaren na zo'n breuk de frustraties over de situatie er voor maar langzaam weg ebben, denk dat ze toch op de een of andere manier geventileerd moeten worden.
Dan zal het zo geschieden. Het besluit staat vast. Het sprookje is over. Ik verlang naar. Het is niet alleen puur familie. De verstikkende sociale controle is overal om ons heen. Probeer als Marokkaan maar eens tijdens de Ramadan buiten wat te drinken als iemand van eigen afkomst langs loopt. Dan kun je de schuine blikken verwachten. Het is een verziekte cultuur, het heeft zeker mooie punten, maar over het algemeen is het anti-vrijheid. Als Noord-Afrikaan in Noord-Afrika zal de politie minimaal een paar vragen stellen. Een enorme hoerenindustrie in Marrakech waar ze niks aan doen, maar wel in actie komen als mensen met een soortgelijk uiterlijk aan het drinken of eten slaan. Het is opdringen van geloof en cultuur.quote:Op woensdag 29 juni 2016 07:29 schreef Drug het volgende:
[..]
Mijn ex was niet bang voor confrontatie, believe me![]()
Maar ze wist dat ze haar familie zou kwijt raken als ze erover open zou zijn, dus dat is geen positieve verandering.
Je moet zelf de afweging maken, maar tenzij je denkt dat je begrip gaat vinden voor je standpunt, heeft die confrontatie denk ik weinig zin. Lijkt me wel lastig overigens, hoe je er ook invulling aan geeft.
quote:Op woensdag 29 juni 2016 05:15 schreef Jellereppe het volgende:
De Marokkaanse gemeenschap is zeer racistisch jegens deze Marokkaans-Nederlandse minderheid in dit land
tja ben wel met je eens tbh en vind het ook dapper van jequote:Op woensdag 29 juni 2016 07:40 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dan zal het zo geschieden. Het besluit staat vast. Het sprookje is over. Ik verlang naar. Het is niet alleen puur familie. De verstikkende sociale controle is overal om ons heen. Probeer als Marokkaan maar eens tijdens de Ramadan buiten wat te drinken als iemand van eigen afkomst langs loopt. Dan kun je de schuine blikken verwachten. Het is een verziekte cultuur, het heeft zeker mooie punten, maar over het algemeen is het anti-vrijheid. Als Noord-Afrikaan in Noord-Afrika zal de politie minimaal een paar vragen stellen. Een enorme hoerenindustrie in Marrakech waar ze niks aan doen, maar wel in actie komen als mensen met een soortgelijk uiterlijk aan het drinken of eten slaan. Het is opdringen van geloof en cultuur.
zou je haar stoten?quote:Op woensdag 29 juni 2016 06:39 schreef strikeforce het volgende:
Ik denk dat het binnen strenge refro clans niet anders is. Ik ben niet christelijk opgevoed maar wel altijd op christelijke scholen gezeten en nu jaren later zie ik dat mijn oud klasgenoten toch echt een last met zich meedragen. Ze komen er nooit helemaal mee klaar al hebben ze het geloof al jaren geleden achter zich gelaten.quote:Op woensdag 29 juni 2016 17:31 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het probleem is groter dan alleen de Marokkaanse gemeenschap. Dit gaat over de gehele islamitische gemeenschap en de diepgewortelde intolerantie naar andersdenkenden.
Dat kan zich nog wel eens als boemerang keren tegen NL. De gemiddelde conservatieve islamiet leeft in zijn eigen enclave en komt haast niet naar buiten. De Nederlander is een vreemde waarmee je vaak alleen in aanraking komt op het werk of tijdens de boodschappen. Feministen zouden vooral moeten strijden voor de rechten van islamitische vrouw in plaats van een vrouwenquotum voor de top van het bedrijfsleven.quote:Op woensdag 29 juni 2016 15:16 schreef UltraR het volgende:
Zeer terechte klacht. Maar wat mij nog meer het klagen waard lijkt is niet zozeer de houding van de Marokkaanse islamitische gemeenschap maar die van links politiek correct Nederland richting de ex-moslim.
Ex-moslims zijn zonder twijfel de meest onderdrukte en vervolgde groep ter wereld. Maar die kunnen alle steun van linkse gutmenschen opeens vergeten. Want niets kwaads over de islam.
Dank. Daar mag je blij mee zijn. Turkije is over het algemeen wel meer ontwikkeld in vergelijking met de meeste islamitische bananenrepublieken. Hoewel Erdoham dat grondig aan het verpesten is met zijn hang naar meer islam in de samenleving. De huidige absolute machthebbers in Maroc ontlenen hun macht grotendeels aan islam en analfabetisme in rurale achterlijke gebieden waar tot voor kort nog kinderen omkwamen van de soms strenge winter in het Atlasgebergte..... De Marokkaanse alaoui-dynastie is bang dat mensen kritiek gaan leveren op de islam. Zodra mensen vraagtekens gaan zetten raken ze aan hun fundamenten. Dan is die dynastie geen lang leven meer beschoren met zijn claim van 'nazaat van profeet Mohammed'. Je gaat namelijk niet in tegen een nazaat van de profeet. Die heeft een soort godstatus. Tegenwoordig is iedereen nazaat van die man. Het voelt als een bevrijding nadat de Arabieren mijn voorouders meer dan 1000 jaar geleden de islam hebben opgedrongen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 12:35 schreef Bugfixed het volgende:
Als ik dit verhaal zo lees, voel ik me toch wel gezegend met mijn dierbaren die mij accepteren zoals ik ben namelijk een vrijwel geloofloze Turkse. Geloof doet mij niet zo veel meer en wat ben ik blij ik die druk van mij af heb geschopt en begrip krijg omdat ze mij eigenlijk niet anders kennen. Ik denk overigens dat de kringen waar ik mij in bevindt minder "controlerend" zijn dan jouw situatie. Dat scheelt.
TS ik wens je echt heel veel moed
Oefenen zodat ik in de praktijk geen leugens meer hoef te verkondigen dat ik islamiet ben. Eerst anoniem oefenen op het web en daarna de volgende stap maken. Die reeks is klaarblijkelijk een langzame dood gestorven de afgelopen week. Tere zieltjes.quote:
Nederland/Europa was een oase in een achterlijke wereld vol religieuze waanzin. Dat moeten we weer worden door achterlijken te weren (minder, minder, minder!) en mensen als ts vol te steunen en verwelkomen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 15:16 schreef UltraR het volgende:
Zeer terechte klacht. Maar wat mij nog meer het klagen waard lijkt is niet zozeer de houding van de Marokkaanse islamitische gemeenschap maar die van links politiek correct Nederland richting de ex-moslim.
Ex-moslims zijn zonder twijfel de meest onderdrukte en vervolgde groep ter wereld. Maar die kunnen alle steun van linkse gutmenschen opeens vergeten. Want niets kwaads over de islam.
Zolang islamitische vrouwen zelf beweren niet bevrijd te willen/hoeven worden, kan niemand wat voor ze doen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 18:43 schreef Jellereppe het volgende:
Feministen zouden vooral moeten strijden voor de rechten van islamitische vrouw in plaats van een vrouwenquotum voor de top van het bedrijfsleven.
Islamitische culturen zijn overwegend vrouwonvriendelijk van aard. Dat moet je gewoon kunnen stellen. Je kunt het Midden-Oosten niet naar Europa halen zonder vrouwenhaat te importeren. Het moraal bijvoorbeeld dat de 'islamitische man' zijn klabanus in elk doos mag steken terwijl de vrouw maagd hoort te blijven. Lust is verboden voor meisjes en vrouwen. Dat is gewoon een voorbeeld van achterstelling. Denk aan Keulen of de verkrachting op het Tahrirplein in Egypte. Ze scheurden de kleren van het lijf van de vrouwen en verkrachtten ze. Dat zegt genoeg over de positie van de vrouw in islamitische wereld. Het is een patriarchale cultuur waarin vrouw en man gescheiden leven. Arabische spreekwoord: 'steekt een ooievaar zijn kop in de grond en denkt dan dat ie onzichtbaar is'.quote:Op woensdag 29 juni 2016 19:23 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Zolang islamitische vrouwen zelf beweren niet bevrijd te willen/hoeven worden, kan niemand wat voor ze doen.
Omdat je zei dat je atheïst bent?quote:Op woensdag 29 juni 2016 18:52 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Oefenen zodat ik in de praktijk geen leugens meer hoef te verkondigen dat ik islamiet ben. Eerst anoniem oefenen op het web en daarna de volgende stap maken. Die reeks is klaarblijkelijk een langzame dood gestorven de afgelopen week. Tere zieltjes.
Dat ondervinden onze vrouwen (ook) aan den lijve. Maar wat kunnen feministen voor islamitische vrouwen betekenen als die islamitische vrouwen om het hardst gillen dat het allemaal hun vrije keuze is?quote:Op woensdag 29 juni 2016 19:42 schreef Jellereppe het volgende:
Islamitische culturen zijn overwegend vrouwonvriendelijk van aard. Dat moet je gewoon kunnen stellen. Je kunt het Midden-Oosten niet naar Europa halen zonder vrouwenhaat te importeren.
Het huidige feminisme is verworden van een gelijkheidsideologie tot een holle modekreet. Het is tijd voor een nieuwe feministische golf. Eentje die wel opkomt voor de islamitische vrouw zodat islamitische macho-man zich bedreigd voelt en gaat hervormen. Het huidige feminisme kiest voor makkelijke doelen maar wil de moeilijke strijd niet aan gaan. Het is heel moeilijk die islamitische cultuur, maar het als lijdend voorwerp onder gaan zal in de toekomst voor grote problemen gaan zorgen. Dat doet het al. Ik hoef geen voorbeelden te noemen. Ik snap dat je niks mee te maken wilt hebben. Het is een paar stappen terug nadat Europa het juk van een abrahamitische religie van zich had afgeworpen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 20:16 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Dat ondervinden onze vrouwen (ook) aan den lijve. Maar wat kunnen feministen voor islamitische vrouwen betekenen als die islamitische vrouwen om het hardst gillen dat het allemaal hun vrije keuze is?
En waarom zouden wij ons als "white saviours" van achterlijkheid uit verre streken moeten opwerpen als dat alleen maar tegen ons gebruikt wordt?
En wat is de kans dat dure opgeleide vrouwen alsnog als broedmachine in de harems van hun ooms verdwijnen?
Ik ben helemaal voor emancipatie en sta aan jouw kant maar ik ben niet echt gemotiveerd om een boek van Mona E. te lezen. Bevrijding van islam, sowieso religie, is geen onderwerp in mijn leven.
Erdogan vertoont inderdaad steeds meer clownesk gedrag en ik ben bang dat hij een onsterfelijke status krijgt. Eigenlijk vindt er een verschuiving van vrijheid en beperking plaats in Turkije maar dat is nu een andere discussie dus ik zal mij daar verder niet over uitlaten.quote:Op woensdag 29 juni 2016 18:43 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dank. Daar mag je blij mee zijn. Turkije is over het algemeen wel meer ontwikkeld in vergelijking met de meeste islamitische bananenrepublieken. Hoewel Erdoham dat grondig aan het verpesten is met zijn hang naar meer islam in de samenleving. De huidige absolute machthebbers in Maroc ontlenen hun macht grotendeels aan islam en analfabetisme in rurale achterlijke gebieden waar tot voor kort nog kinderen omkwamen van de soms strenge winter in het Atlasgebergte..... De Marokkaanse alaoui-dynastie is bang dat mensen kritiek gaan leveren op de islam. Zodra mensen vraagtekens gaan zetten raken ze aan hun fundamenten. Dan is die dynastie geen lang leven meer beschoren met zijn claim van 'nazaat van profeet Mohammed'. Je gaat namelijk niet in tegen een nazaat van de profeet. Die heeft een soort godstatus. Tegenwoordig is iedereen nazaat van die man. Het voelt als een bevrijding nadat de Arabieren mijn voorouders meer dan 1000 jaar geleden de islam hebben opgedrongen.
Het is niet heel raar. De kinderen worden mee platgegooid de dag ze geboren worden. Het is naar mijn ervaring ook haast niet mogelijk om van los te komen. Het is een deel van de identiteit. Het heeft mij jaren gekost. Het ging in een slakkengang! Ik vraag mij soms wel af hoe groot die groep is. Je hebt natuurlijk verschillende stadia. Heel weinig zullen het woord 'atheïst/agnost' in hun mond nemen terwijl ze toch wel een loopje nemen met de islam.quote:Op woensdag 29 juni 2016 22:27 schreef Bugfixed het volgende:
[..]
Erdogan vertoont inderdaad steeds meer clownesk gedrag en ik ben bang dat hij een onsterfelijke status krijgt. Eigenlijk vindt er een verschuiving van vrijheid en beperking plaats in Turkije maar dat is nu een andere discussie dus ik zal mij daar verder niet over uitlaten.
Het is best gek dat de Islam zo'n prominente rol kan spelen in het leven van moslims. En dat hoeft niet verkeerd te zijn ware het niet dat ze zelf vaak erg kunnen neerkijken op anderen die dat niet doen. Dat is voor mij het meest storend. Je wordt niet in je waarde gelaten, je keuzes en anders denken worden niet geaccepteerd laat staan gerespecteerd. Gelukkig zijn de mensen om mij heen en voor mij erg belangrijk mijn moeder, niet zo. Hoewel ze denkt dat het een fase is (allright mum, if u say so).
Ben je veel mensen kwijt? Dat lijkt mij echt toch wel echt verschrikkelijk (tenzij ze dat al waren) en hoe hou je je staande verder? Ben je hier openhartig in of speel je een beetje?
Ik moet zeggen dat ik toch niet helemaal ongelovig ben. Ben wel selectief in wat ik geloof maar geloof is niet de rode draad in mijn leven. Het hangt eerder aan een zijden draadje
Het leven is een beetje puinzooi, maar eens zien of ik het binnen nu en een jaar op de rails kan krijgen. Marokkanen zijn sowieso wel een probleemgroep. Ik ben geen uitzondering wat dat betreft.quote:Op woensdag 29 juni 2016 22:50 schreef jogy het volgende:
Sterke gozer. Heb je nog wel genoeg mensen in je omgeving waar je iets aan hebt qua sociale dingen en of steun?
Geen religie meer voor mij. Dank. Ik heb mijn buik vol van.quote:Op woensdag 29 juni 2016 23:08 schreef topdeck het volgende:
[ afbeelding ]
Je bent altijd welkom, broeder.
Moge je geluk vinden in het leven.
gratia Domini nostri Iesu Christi cum spiritu vestro amen
Gelaten, teleurgesteld, iets in die richting.quote:Op woensdag 29 juni 2016 22:59 schreef Catkiller het volgende:
Hoe gaan je ouders reageren denk je dan? Lijkt mij niet zo extreem gezien de situatie van je zusje?
Hoop dat er ooit nog een wereld komt waarin religieuze bemoeials niet meer bestaan, ik zal het alleen niet meemaken.
Wanneer maak je het bekend dan?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 00:54 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Gelaten, teleurgesteld, iets in die richting.
Hey kerel! Inderdaad lang niet actief geweest. Een permanente ban vanwege extreem onbeschoft gedrag op het forum. Waar was ik mee bezig. De islam is sowieso wel moeilijk los te laten. Veel druk van de omgeving en familie. Het enige positieve is dat ik geen Pakistaan ben. Die schijnen nog zwaarder aan te tillen. Ex-moslims hebben verschillende namen waaruit klinkt dat ze door moslims worden gezien als het laagste van de laagste. Een soort bastaard. Moet je dit lezen. Wat een troep daar surft.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 01:14 schreef Gary_Oak het volgende:
Lang niet gezien, Jelle.Terechte klacht.
Dat is ook het verschil met de islam en de andere abrahamitische religies: het christen- en jodendom zijn door de Verlichting gegaan. Ken ook meisjes die uitgespuugd zijn, toen ze voor een Nederlandse vriend gingen.
Volgende week na het Suikerfeest. Anders verpest ik het voor ze.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 01:19 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Wanneer maak je het bekend dan?
Maar sowieso, hoeveel mocro's in Nederland zijn er nou échte moslims? Genoeg mensen die zich voordoen als moslim maar toch gewoon schijt hebben aan de islamitische regels. Best hypocriet.
Succes dan maar. Ze maken je vast niet af.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 01:27 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Volgende week na het Suikerfeest. Anders verpest ik het voor ze.
Thanks!quote:Op vrijdag 1 juli 2016 01:31 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Succes dan maar. Ze maken je vast niet af.
Dat wij dit toestaan op ons grondgebied. Dat we deze kinderen laten verrekken in de hel die religie heet. Godgeklaagd. Shame on us.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 00:52 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het is niet heel raar. De kinderen worden mee platgegooid de dag ze geboren worden. Het is naar mijn ervaring ook haast niet mogelijk om van los te komen. Het is een deel van de identiteit.
islam heeft 'verlichting' gekend lang voor die het jodendom en christendom bereikte (in de vorm van renaissance).quote:Op vrijdag 1 juli 2016 01:14 schreef Gary_Oak het volgende:
Dat is ook het verschil met de islam en de andere abrahamitische religies: het christen- en jodendom zijn door de Verlichting gegaan. Ken ook meisjes die uitgespuugd zijn, toen ze voor een Nederlandse vriend gingen.
consumer capitalism is schadelijker dan islamquote:Op vrijdag 1 juli 2016 01:44 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Dat wij dit toestaan op ons grondgebied. Dat we deze kinderen laten verrekken in de hel die religie heet. Godgeklaagd. Shame on us.
capitalism is the most barbaric of all religionsquote:Op vrijdag 1 juli 2016 08:33 schreef Drug het volgende:
[..]
consumer capitalism is schadelijker dan islam
wetende broederquote:Op vrijdag 1 juli 2016 10:22 schreef Trollscience het volgende:
[..]
capitalism is the most barbaric of all religions
Ermee bewust worden platgegooid of is het gewoon de normale gang van zaken. Onze ouders weten ook niet beter. Je wordt geen moslim als je ouders Islamitisch zijn, je bent zo geboren en dus is het idd ook een stuk identiteit. Ik ken in mijn familie 1 Atheistische Turk. Hij is aangetrouwd maar weinig familieleden weten dat hij geen moslim is en niemand die iets heeft opgemerkt. Dat heeft o.a. te maken met dat mijn familie niet zo gelovig is dus heel afwijkend is het niet maar uiteraard ook met het feit dat hij met de Turkse normen en waarden is opgevoed en dus in het dagelijkse doen en laten gewoon hetzelfde is als de rest. Maar als je er een naam aan geeft dus "ongelovig" komt dat best hard over. Wat moeten ze zich daar nou bij voorstellen?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 00:52 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het is niet heel raar. De kinderen worden mee platgegooid de dag ze geboren worden. Het is naar mijn ervaring ook haast niet mogelijk om van los te komen. Het is een deel van de identiteit. Het heeft mij jaren gekost. Het ging in een slakkengang! Ik vraag mij soms wel af hoe groot die groep is. Je hebt natuurlijk verschillende stadia. Heel weinig zullen het woord 'atheïst/agnost' in hun mond nemen terwijl ze toch wel een loopje nemen met de islam.
Daar is zoooo niks meer van over.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 08:29 schreef Drug het volgende:
[..]
islam heeft 'verlichting' gekend lang voor die het jodendom en christendom bereikte (in de vorm van renaissance).
Ik snap niet die drang om jouw overtuiging aan anderen op te dringen. Ze zitten waarschijnlijk totaal niet te wachten op jouw mededelingen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 05:15 schreef Jellereppe het volgende:
Ik ga het volgende week aan mijn ouders vertellen. Klaar is klaar.
quote:Op vrijdag 1 juli 2016 11:25 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ik snap niet die drang om jouw overtuiging aan anderen op te dringen. Ze zitten waarschijnlijk totaal niet te wachten op jouw mededelingen.
Ik heb op een wetenschappelijk instituut gewerkt en daar zaten ook een paar atheisten. Die vonden het nodig om een Poolse collega uit te lachen omdat ze graag in de kerk wilde trouwen.
Als je grappig wilt zijn, ga T-shirts dragen met het vliegende spaghetti monster.
Maar laat je ouders in hun waarde.
VOOR EEUWIG!!!quote:
Jij niet dan? Jij bent ook zo zondig als het maar kan, dus je kunt ook maar beter niet geloven, want anders moet je e in je hoofd voorbereiden op eeuwige stokslagen en hete vuren.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 13:48 schreef Fushia2 het volgende:
En al de pvv stemmers hier natuurlijk blij
Heeft ze wel een marokkaanse reet?quote:Op woensdag 29 juni 2016 06:39 schreef strikeforce het volgende:
Ja, aan het begin van het jaar werden alle bans opgeheven.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 01:25 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Hey kerel! Inderdaad lang niet actief geweest. Een permanente ban vanwege extreem onbeschoft gedrag op het forum. Waar was ik mee bezig. De islam is sowieso wel moeilijk los te laten. Veel druk van de omgeving en familie. Het enige positieve is dat ik geen Pakistaan ben. Die schijnen nog zwaarder aan te tillen. Ex-moslims hebben verschillende namen waaruit klinkt dat ze door moslims worden gezien als het laagste van de laagste. Een soort bastaard. Moet je dit lezen. Wat een troep daar surft.
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4654786
Wat jij hierboven beschrijft vat heel goed de situatie van veel allochtonen die in Nederland wonen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 05:15 schreef Jellereppe het volgende:
Ik heb wat klachten die mij van het hart moeten. Een van die klachten is dat de Marokkaanse atheïst/agnost/humanist geen steun en toeverlaat vindt in de voor hem/haar discriminatoire Marokkaanse gemeenschap. Je wordt gediscrimeerd en schuin aangekeken waar je bij staat. De Marokkaanse gemeenschap is zeer racistisch jegens deze Marokkaans-Nederlandse minderheid in dit land, waardoor die groep 'wijselijk' haar mond houdt.
Het geloof is vaak het resultaat van een bepaalde cultuur. In ons land is religie het middelpunt of wij zeggen het hart van de cultuur. Ik heb me van de islam afgekeerd toen ik begon vragen over deze cultuur te stellen. Het is een cultuur die alles controleert, onze persoonlijke relaties, onze gedachten, ja zelfs onze fantasie en onze dromen. Een cultuur die het ons niet toestaat anders te zijn of anders te denken, een cultuur die overal haar neus insteekt.
Ben je een Marokkaanse boeddhist, agnost of atheïst, homo- of biseksueel, verliefd op een jood of ongelovige, dan ben je een schande voor de familie. Het individu staat er in de Marokkaanse gemeenschap beroerd voor. Er is gewoonweg geen traditie die voorziet in waardering daarvan. Wie ervoor kiest om het leven naar eigen eer en geweten te leiden en daar niet stiekem over doet, staat er alleen voor. Daar komt bij dat in een kwetsbare groep als de Marokkaanse het vijanddenken hoogtij viert. Een Marokkaanse athëist wordt bijvoorbeeld niet gezien als een mens die overtuigd is van zijn keuze om niet in God te geloven, maar als een hypocriete lafaard die het ware geloof verloochent om bij het Westen te horen. Geschreven door een Marokkaanse atheïst die zich eindelijk bevrijdt heeft van een Arabische geloofssekte. De voornaamste klacht gaat over de Marokkaanse gemeenschap die racistische trekken vertoont richting deze minderheden. Ik ga het volgende week aan mijn ouders vertellen. Klaar is klaar.
PVVquote:Op vrijdag 1 juli 2016 13:48 schreef Fushia2 het volgende:
En al de pvv stemmers hier natuurlijk blij
Nee, Europa heeft verlichting meegemaakt waardoor het christendom meer op de achtergrond is gekomen.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 01:14 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik heb het altijd bizar gevonden dat mensen een religie aanhangen die hun voorouders opgedrongen hebben gekregen. het zal wel komen door onwetendheid, maar met internet moet je tegenwoordig toch wel beter weten. Als mensen roepen dat Nederland een christelijk land is, vind ik dat eigenlijk gewoon cultuurverraad. Nederland is van oorsprong helemaal niet christelijk.quote:Op woensdag 29 juni 2016 18:43 schreef Jellereppe het volgende:
Het voelt als een bevrijding nadat de Arabieren mijn voorouders meer dan 1000 jaar geleden de islam hebben opgedrongen.
Joden(bankiers) verdienden heel veel voor de tweede wereldoorlog en profiteerden van de arme Duitsers, haat vanuit islam is vooral aangewakkerd door de stichting van Israël.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 01:15 schreef Murdera het volgende:
Ik snap nogsteeds de haat jegens joden, vanuit moslims en vanuit nazis totaal niet. Kan iemand me dat uitleggen?
Scherp. Thanks.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 23:31 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Nee, Europa heeft verlichting meegemaakt waardoor het christendom meer op de achtergrond is gekomen.
quote:Op zaterdag 2 juli 2016 04:49 schreef Tareq het volgende:
Ik zelf ben geen Marokkaan, maar wel moslim en ik vast ook en bid elke dag 5 keer.
quote:Of je nou gelovig bent of niet, nobody cares. Hou het voor jezelf en bitch niet. Niemand dwingt je.
Haha grapjurk, ik laat juist zien dat een "enemy" niks boeit of een geboren moslim afdwaalt van het geloof.quote:
Iedereen wordt volgens de islam toch geboren als moslim en de omgeving bepaalt toch of diegene uiteindelijk met de islam in aanraking komt? Ongelovigen hebben dan toch God (passief) afgewezen, wat zondig is?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 05:58 schreef Tareq het volgende:
[..]
Haha grapjurk, ik laat juist zien dat een "enemy" niks boeit of een geboren moslim afdwaalt van het geloof.
edit: Ik las dit helemaal verkeerd :squote:Op zaterdag 2 juli 2016 01:29 schreef 2Happy4U het volgende:
Joden(bankiers) verdienden heel veel voor de tweede wereldoorlog en profiteerden van de arme Duitsers
Onzin. Je praat squatch gast. Moslims laten graag zien dat ze gelovig zijn met hun kleding en baard, dus ze houden het niet voor zichzelf, en nu moet ik het voor mij zelf gaan houden? Wat is aan de hand rat? Voel het toch wat ongemakkelijk als iemand de religie van dood en armoede verlaat? Ik kan twee voorbeelden aandragen van Marokkaanse atheïsten die hebben moeten vluchten uit het thuisland toen ze open waren over hun atheïsme. Een is bij verstek (dus toen hij al het land ontvlucht was) veroordeeld tot 7 jaar gevangenisstraf. Dat is de verdraagzaamheid van de islam. Totaal geen verdraagzaamheid. Het is veelal dwang en druk. Hier in NL niet maar dat komt omdat ze hier nog weinig in de melk te brokkelen hebben.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 04:49 schreef Tareq het volgende:
Ik zelf ben geen Marokkaan, maar wel moslim en ik vast ook en bid elke dag 5 keer.
Waarom doe je alsof het geloof je dwingt om iets te doen? Ja, er worden dingen gezegd wat je wel en niet moet doen maar jij maakt uiteindelijk de beslissing.
Of je nou gelovig bent of niet, nobody cares. Hou het voor jezelf en bitch niet. Niemand dwingt je.
Deze man heeft de islam verlaten na het lezen van de werken die Turan Dursun, Ibn al-Rawandi, Abdullah al-Qasemi, Farag Foda, Nasr Hamid Abu Zeid, Al-Tabari en een van de grootste filosofen allertijden Ibn Khaldoun hebben opgeleverd. Hij is degene die bij verstek tot 7 jaar gevangenisstraf is veroordeeld. Ze hebben hem nooit in de kraag kunnen vatten want hij was voordat ze het wisten al naar het buitenland gevlogen. Die zien ze ook nooit meer terug. Achterbaks kutland.twitter:Zktxr twitterde op maandag 08-02-2016 om 14:06:22#ExMuslimBecause of authors like:Turan DursunIbn al-RawandiAbdullah al-QasemiFarag FodaNasr Hamid Abu ZeidIbn KhaldounAl-Tabari reageer retweet
https://en.wikipedia.org/wiki/Turan_Dursunquote:Turan Dursun (1934 – 4 September 1990)[1] was a Turkish Shia Islamic scholar and a writer. His work, which is influenced by the 9th-century Persian skeptic philosopher Ibn al-Rawandi, heavily criticizes Islam and the founders of its major branches.
Dursun, originally a Ja'fari Muslim from the Twelver Shi'a madhab, first worked as an Islamic cleric before becoming an atheist during his study of the history of monotheistic religions. Dursun wrote a number of books about religion, which included interpretations of Islamic texts. He was an open critic of religion and was frequently threatened by Islamic fundamentalists.
He was eventually assassinated on September 4, 1990, outside his home in Istanbul. After this event, his books sold tens of thousands of copies in Turkey.
https://en.wikipedia.org/wiki/Abdullah_al-Qasemiquote:Abdullah al-Qasemi (1907 – 9 January 1996) (Arabic: عبدالله القصيمي) was a Saudi Arabian 20th-century writer and intellectual. He is one of the most controversial intellectuals in the Arab world because of his radical change from defending Salafism to defending free ideology thinking, and for his sceptical and secular writings. He questioned the existence of God and criticised Religions, which resulted in the allegations of him becoming an atheist, therefore his books were banned all over the Arab world. After surviving assassination attempts in Egypt and Lebanon, he died of cancer in Ain-Shams Hospital in Cairo, Egypt on 1 September 1996.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Farag_Fodaquote:Farag Foda (Arabisch: فرج فوده) (ook gespeld als Faraj Fawda) (Damietta, 20 augustus 1945 - Caïro, 8 juni 1992) was een belangrijk Egyptisch islamitisch denker, mensenrechtenactivist en columnist.
In 1984 zegde hij zijn lidmaatschap van de Egyptische Wafd-partij (liberaal) op vanwege hun verdrag met de Moslimbroederschap. Farag Foda bekritiseerde de islamisten die hij in drie categorieën indeelde: de traditionalisten (Moslimbroeders), de revolutionairen (waaronder de Islamitische Jihad) en de rijke islamisten (elite in Saoedi-Arabië en de andere Arabische landen zich verrijkend met oliedollars en middels machtsmisbruik). Hij zag de duidelijke overlappingen tussen deze groepen en bekritiseerde deze openlijk en ironisch.
Voorafgaand aan de dodelijke aanslag op hem werd Farag Foda door een groep islamitische geleerden van de Al-Azhar Universiteit tot afvallige en vijand van de Islam verklaard[2]. De Al-Azhar geleerde, Mohammed Al-Ghazali, getuigde voor het hof dat het niet verkeerd is om een vijand van de Islam te doden. Mohammed Al-Ghazali verklaarde: "Het doden van Farag Foda was de feitelijke executie van de straf voor afvalligen wanneer de imam (de staat) gefaald heeft in de ten uitvoer legging ervan." Hij werd op 8 juni 1992 door moslimfundamentalisten (van de groep al-Jama'at al-Islamiyya) op zijn bureau vermoord. De leider van de Moslimbroederschap (Ma'mun al-Hudaybi) was de eerste om deze moord te verwelkomen en te rechtvaardigen.
Gewoon om even te laten zien hoe ze in de islamitische zandbakkerij om gaan met niet-moslims en andersdenkenden. Je moet als een blinde schaap achter de islam aanlopen en als je een woord kritiek hebt dan zijn de rapen gaar.quote:Nasr (Hamid) Abu Zayd (Tanta, Egypte, 10 juli 1943 - Caïro, Egypte, 5 juli 2010) (Arabisch: نصر حامد أبو زيد) was een Egyptisch hoogleraar in de islam die woonde en werkte in Nederland.
Nasr Abu Zayd was een specialist in de studie van de Koran en de mystieke filosofie. Door zijn kritiek op de sharia kwam hij in aanvaring met islamitische fundamentalisten in Egypte. Hij werd bestempeld tot geloofsafvallige en moest in 1995 uitwijken. In 1981 had hij zijn doctoraat in Arabisch en islamitische studies met de vermelding 'cum laude' aan de Universiteit van Caïro behaald. Hier bleef hij werken tot 1995.
In dat jaar werd hij vervolgd door de Egyptische (religieuze) autoriteiten omdat hij de Koran niet alleen als een religieus, maar ook als een mythisch en literair werk beschouwde. Hij werd tot afvallige verklaard. Hij moest van zijn vrouw, Ibtihal Yunis, een hoogleraar Romaanse talen, scheiden (zij kon als moslima niet getrouwd zijn met een afvallige). Omdat zij dat weigerden werd hij door fundamentalistische groeperingen met de dood bedreigd, waarop zij besloten te vluchten. Omdat Abu Zayd al enkele gastcolleges in Nederland had gegeven lag het voor de hand om politiek asiel in Nederland aan te vragen.
In 2000-2001 bekleedde Abu Zayd de Cleveringa-leerstoel aan de Universiteit Leiden. In 2004 aanvaardde hij de Ibn Rushd-leerstoel voor humanisme en islam aan de Universiteit voor Humanistiek te Utrecht. Hij was verder verbonden aan de Universiteit Leiden en het Wissenschaftskollege in Berlijn. Nadat een zeldzame, moeilijk diagnosticeerbare ziekte bij hem werd vastgesteld, keerde hij aan het eind van zijn leven terug naar Egypte, en stierf in een ziekenhuis in Caïro.
Abu Zayd gold als groot kenner van de islamitische stromingen in de islamitische wetenschappen en stelde zich tot doel een theologie te ontwikkelen die moslims in staat stelt hun eigen tradities te verbinden met de moderne wereld van vrijheid, gelijkheid, mensenrechten en democratie. Op basis van kritisch onderzoek van de Koran en de hadiethliteratuur kwam Abu Zayd onder meer tot de conclusie dat de juridische positie van de vrouw gelijk dient te zijn aan die van de man.
Haha grappig hoe je direct begint te schelden.quote:Op zondag 3 juli 2016 02:44 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Onzin. Je praat squatch gast. Moslims laten graag zien dat ze gelovig zijn met hun kleding en baard, dus ze houden het niet voor zichzelf, en nu moet ik het voor mij zelf gaan houden? Wat is aan de hand rat? Voel het toch wat ongemakkelijk als iemand de religie van dood en armoede verlaat? Ik kan twee voorbeelden aandragen van Marokkaanse atheïsten die hebben moeten vluchten uit het thuisland toen ze open waren over hun atheïsme. Een is bij verstek (dus toen hij al het land ontvlucht was) veroordeeld tot 7 jaar gevangenisstraf. Dat is de verdraagzaamheid van de islam. Totaal geen verdraagzaamheid. Het is veelal dwang en druk. Hier in NL niet maar dat komt omdat ze hier nog weinig in de melk te brokkelen hebben.
Dat is hoe je Arabieren moet toe spreken. Ik pas mij alleen aan de omgangsvormen. Zeker nadat ik de nodige leugens rook over 'vrije keuze'. Nu komt de ware aard naar boven. Ik ben zo bekend met Arabieren die opsmuk kun je voortaan beter laten voor wat het is. Wat betreft het branden. Allah is maar een sociale construct net zoals de hel en hemel. Uiteindelijk als we sterven dan gaat een hoop grond over en is het klaar.quote:Op zondag 3 juli 2016 05:36 schreef Tareq het volgende:
[..]
Haha grappig hoe je direct begint te schelden.
Maarja, lekker branden jongen en lekker je ouders kapot maken heerlijk. Veel plezier verder in he leventje zonder familie. Haha.
Bedankt voor het illustreren van het probleem.quote:Op zondag 3 juli 2016 05:36 schreef Tareq het volgende:
[..]
Maarja, lekker branden jongen en lekker je ouders kapot maken heerlijk. Veel plezier verder in he leventje zonder familie. Haha.
quote:Op zondag 3 juli 2016 05:56 schreef SpecialK het volgende:
Bedankt voor het illustreren van het probleem.
Het is Arabierenretoriek. Dat is hoe ze denken aan de binnenkant. De buitenkant zit vol met leugens als ze praten over dit onderwerp en zich 'modern en progressief' willen voordoen aan de buitenwereld. Zelfs als ze dat doen proef je nog pure bitterheid. Mijn vader had altijd wat quotes over Arabieren. We konden zelden onze lach inhouden als hij weer een uit zijn mond kreeg. Hij had niet een al te hoge pet op van ze. Ik trouwens ook niet maar dat is een ander onderwerp.quote:Op zondag 3 juli 2016 05:56 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Bedankt voor het illustreren van het probleem.
Absurde dingen geloven omdat je bang bent om door je familie verbannen te worden.
Sad
Ik snap sowieso niet waarom Berbers zo pro-Islam en pro-Arabisch zijn. Zeker niet als je kijkt naar de geschiedenis en hoe de Arabieren de Berbers met geweld hebben onderworpen aan de Islam en geprobeerd hebben om die mensen volledig te Arabiseren. Wat ze overigens nooit gelukt is, omdat de vroegere Berbers zich altijd hebben verzet. Eerst tegen de Islam en daarna tegen de Arabisering.quote:Op zondag 3 juli 2016 05:50 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat is hoe je Arabieren moet toe spreken. Ik pas mij alleen aan de omgangsvormen. Zeker nadat ik de nodige leugens rook over 'vrije keuze'. Nu komt de ware aard naar boven. Ik ben zo bekend met Arabieren die opsmuk kun je voortaan beter laten voor wat het is. Wat betreft het branden. Allah is maar een sociale construct net zoals de hel en hemel. Uiteindelijk als we sterven dan gaat een hoop grond over en is het klaar.
Ik zal tezijnertijd zelf een familie opstarten. Daarvoor heb ik twee balzakken en een piemel gekregen. Daarvoor heb ik geen ouders nodig. Die kunnen roesten als ze niet akkoord gaan met hoe ik ben. Dat is het leven. Ik zal ze volgende week in niet mis te verstane woorden duidelijk maken dat Allah 'gebakken lucht' is verzonnen door een Arabische Krijgsheer om mensen te onderwerpen. Dat zien we momenteel ook in de Arabische Wereld. De elite heerst omdat het gaat om islamitische schapen met minimaal onderwijs en achterlijk als maar zijn kan. De islamitische wereld heeft de afgelopen 60 jaar weinig tot geen vooruitgang geboekt. Blijf maar geloven in die islam. Een religie van achterlijkheid. Het bewijs is overal om ons heen.
Nou ja, als een mogendheid een burgeroorlog wil veroorzaken in Marokko en Algerije dan heb je al een verdeel-en-heers ingang toch. Gewoon die twee groepen opstoken. Dan hoef je verder niks meer te doen. Hoewel ze verder niks te zoeken hebben in die zandbakken. Behalve wat strand en die grote markt in Marrakech en kamelen rijden in de woestijn ben je na een paar weken snel uitgekeken en weet je niet hoe snel je weer naar huis wilt. Het verlaten van de islam staat verder los van deze discussie, hoewel ik al langere tijd walg van Arabieren. Daar zal ik gewoon open over zijn.quote:Op zondag 3 juli 2016 06:22 schreef Sander166 het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet waarom Berbers zo pro-Islam en pro-Arabisch zijn. Zeker niet als je kijkt naar de geschiedenis en hoe de Arabieren de Berbers met geweld hebben onderworpen aan de Islam en geprobeerd hebben om die mensen volledig te Arabiseren. Wat ze overigens nooit gelukt is, omdat de vroegere Berbers zich altijd hebben verzet. Eerst tegen de Islam en daarna tegen de Arabisering.
Maar nu zie je dat Marokkanen gewoon slaafjes zijn van de Arabieren.
Jelle, wat zonde dit. Je bent een typische hater geworden. Dat jouw cultuur zo omgaat met anderen is niet Allahs wil.quote:Op zondag 3 juli 2016 02:44 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Onzin. Je praat squatch gast. Moslims laten graag zien dat ze gelovig zijn met hun kleding en baard, dus ze houden het niet voor zichzelf, en nu moet ik het voor mij zelf gaan houden? Wat is aan de hand rat? Voel het toch wat ongemakkelijk als iemand de religie van dood en armoede verlaat? Ik kan twee voorbeelden aandragen van Marokkaanse atheïsten die hebben moeten vluchten uit het thuisland toen ze open waren over hun atheïsme. Een is bij verstek (dus toen hij al het land ontvlucht was) veroordeeld tot 7 jaar gevangenisstraf. Dat is de verdraagzaamheid van de islam. Totaal geen verdraagzaamheid. Het is veelal dwang en druk. Hier in NL niet maar dat komt omdat ze hier nog weinig in de melk te brokkelen hebben.
Verlichting kwam omdat er een consensus ontstond door beschaafde mensen die het kromme zagen in de situatie. Het gedachtegoed van mensen zoals jij en andere hier op fok, joop en vele andere blokkeren die consensus over de status van de islam op dit moment.quote:Op zondag 3 juli 2016 10:03 schreef Stimorol- het volgende:
Jelle, wat zonde dit. Je bent een typische hater geworden. Dat jouw cultuur zo omgaat met anderen is niet Allahs wil.
Stel pussies. Lekker anoniem kankeren op internet. Wees een vent en ga de strijd aan met jouw cultuur en familie. Verlichting kwam door moedige mensen en niet door internethelden.
quote:Op zaterdag 2 juli 2016 04:07 schreef Murdera het volgende:
Bedankt! Ik snap het nog steeds niet super, maar dat israel verhaal daar heb ik niet zoveel kennis van. Het duitsland verhaal ken ik wel, maar neonazis dan?
Daar ben ik het helemaal mee eens. Om dezelfde reden vind ik het moeilijk om nog links te zijn. In de jaren zestig en zeventig was links echt seculier en anti-religieus. Maar datzelfde links lijkt de islam niet aan dezelfde kritiek bloot te durven stellen en juist uit de wind te willen houden. Het irriteert me mateloos. Moslims beschermen tegen discriminatie prima. Maar de islam mag je (of moet je) als links net zo genadeloos kunnen benaderen als destijds het christendom. Maar links durft niet meer echt seculier te zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2016 18:43 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Feministen zouden vooral moeten strijden voor de rechten van islamitische vrouw in plaats van een vrouwenquotum voor de top van het bedrijfsleven.
Stfu dude. Ik kom uit dezelfde cultuur en ga met bepaalde shit mooi tegen de stroom in ipv te janken op internet. Jelle is een racist geworden. Zo laag sprekend over Arabierenquote:Op zondag 3 juli 2016 11:59 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Verlichting kwam omdat er een consensus ontstond door beschaafde mensen die het kromme zagen in de situatie. Het gedachtegoed van mensen zoals jij en andere hier op fok, joop en vele andere blokkeren die consensus over de status van de islam op dit moment.
Waarom zeg je niet: "het is retoriek die ik van deze-en-deze Arabier op dat-en-dat tijdstip heb gehoord"?quote:
Waarom doe je zo lelijk?quote:Op zondag 3 juli 2016 05:36 schreef Tareq het volgende:
[..]
Hoezo zonde? Arabieren zijn de grootste faalhazen op deze planeet. Hun religie heeft weinig goeds gebracht behalve achterstand, analfabetisme en religieuze waanzin. Die waanzin reikt zo ver dat afstoten van eigen familieleden tot het neersteken van seculieren/atheïsten normaal is geworden in die landen. Als Soefi en Koerd zou jij beter moeten weten, meisje. Soefis worden ook niet als moslims beschouwd door zeker 90% van de islamitische wereldgemeenschap. Ze worden gezien als een sekte en dan druk ik mij heel zacht uit. Waardering voor jouw gemeenschap is ook zeer minimaal in de gemeenschap die jij nu met hand en tand verdedigd. Dan hebben we het nog niet over al het leed die de Koerden over zich hebben gekregen door de eeuwen heen.quote:Op zondag 3 juli 2016 10:03 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Jelle, wat zonde dit. Je bent een typische hater geworden. Dat jouw cultuur zo omgaat met anderen is niet Allahs wil.
Stel pussies. Lekker anoniem kankeren op internet. Wees een vent en ga de strijd aan met jouw cultuur en familie. Verlichting kwam door moedige mensen en niet door internethelden.
dit is niet waarquote:Op zondag 3 juli 2016 21:37 schreef Jellereppe het volgende:
Soefis worden ook niet als moslims beschouwd door zeker 90% van de islamitische wereldgemeenschap. Ze worden gezien als een sekte en dan druk ik mij heel zacht uit.
Vat dit niet verkeerd op hè, want ik kan me je struggle nauwelijks voorstellen, maar ik vind het wel jammer dat je je nu zo uitlaat over Arabieren in het geheel, terwijl we in het verleden vaak genoeg hier in klb fitties hebben gehad met PVV'ers die op die manier over bijvoorbeeld Marokkanen praten.quote:Op zondag 3 juli 2016 21:37 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Hoezo zonde? Arabieren zijn de grootste faalhazen op deze planeet. Hun religie heeft weinig goeds gebracht behalve achterstand, analfabetisme en religieuze waanzin. Die waanzin reikt zo ver dat afstoten van eigen familieleden tot het neersteken van seculieren/atheïsten normaal is geworden in die landen. Als Soefi en Koerd zou jij beter moeten weten, meisje. Soefis worden ook niet als moslims beschouwd door zeker 90% van de islamitische wereldgemeenschap. Ze worden gezien als een sekte en dan druk ik mij heel zacht uit. Waardering voor jouw gemeenschap is ook zeer minimaal in de gemeenschap die jij nu met hand en tand verdedigd. Dan hebben we het nog niet over al het leed die de Koerden over zich hebben gekregen door de eeuwen heen.
De Marokkaanse gemeenschap in Europa is ook niet om over naar huis te schrijven, kerel. De problemen zijn talrijk. Daar kunnen we een middelgrote bibliotheek over volschrijven. Figuren als Aboutaleb en Arib worden verketterd omdat ze te Westers zouden zijn. Je moet 100% pro-Islam en Marokko/Turkije zijn anders ben je een 'verrader'. Ik ben 100% anti-Islam en anti-Marokko. Anti-zandbak.quote:Op zondag 3 juli 2016 22:04 schreef deadprez het volgende:
[..]
Vat dit niet verkeerd op hè, want ik kan me je struggle nauwelijks voorstellen, maar ik vind het wel jammer dat je je nu zo uitlaat over Arabieren in het geheel, terwijl we in het verleden vaak genoeg hier in klb fitties hebben gehad met PVV'ers die op die manier over bijvoorbeeld Marokkanen praten.
verder sterkte kerel
Uiteraard zijn er problemen, maar haat is niet de oplossing en ik denk dat je daarmee juist meer problemen creëert. Je klacht is terecht en er zou véél meer oog moeten zijn voor dit soort zaken, maar het is ook voor jezelf zonde om je gevoelens van boosheid over te laten gaan in haat. Er zijn ook genoeg Marokkanen, Arabieren, whatever die jou wel het beste gunnen op jouw manier en los van de islam en met haat stoot je die mensen ook af. Ik denk dat je daar wel voor op moet passen.quote:Op zondag 3 juli 2016 22:09 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
De Marokkaanse gemeenschap in Europa is ook niet om over naar huis te schrijven, kerel. De problemen zijn talrijk. Daar kunnen we een middelgrote bibliotheek over volschrijven. Figuren als Aboutaleb en Arib worden verketterd omdat ze te Westers zouden zijn.
Maar dan word je zelf eigenlijk de keerzijde van dezelfde medaille, dat is toch jammer?quote:Je moet 100% pro-Islam en Marokko/Turkije zijn anders ben je een 'verrader'. Ik ben 100% anti-Islam en anti-Marokko. Anti-zandbak.
Welkom bij een mede-individualist van een andere etnische achtergrond.quote:Op woensdag 29 juni 2016 06:51 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik geef geen zak om verstoting. Het contact met familie was altijd al zeer minimaal. Eens in de tijd op thee. Geef weinig om tribale banden des te meer om de individu, hoewel familie zeer belangrijk is, maar een stammengevoel in combinatie met extreme trouw ten koste van alles hoeft van mij niet.
Lees eens wat ie schrijft en probeer te begrijpen wat ie zegt in plaats plaatsvervangend hem zo te verketteren.quote:Op zondag 3 juli 2016 22:18 schreef deadprez het volgende:
[..]
Uiteraard zijn er problemen, maar haat is niet de oplossing en ik denk dat je daarmee juist meer problemen creëert. Je klacht is terecht en er zou véél meer oog moeten zijn voor dit soort zaken, maar het is ook voor jezelf zonde om je gevoelens van boosheid over te laten gaan in haat. Er zijn ook genoeg Marokkanen, Arabieren, whatever die jou wel het beste gunnen op jouw manier en los van de islam en met haat stoot je die mensen ook af. Ik denk dat je daar wel voor op moet passen.
[..]
Maar dan word je zelf eigenlijk de keerzijde van dezelfde medaille, dat is toch jammer?
Nogmaals, ik kan me als autochtone boi hier nauwelijks allemaal iets bij voorstellen, maar just my 2 cents.
Dat is absoluut niet mijn bedoeling en ik denk dat jelle wel snapt hoe ik het bedoel en hoe hij het op moet vatten.quote:Op zondag 3 juli 2016 22:29 schreef Barachem het volgende:
[..]
Lees eens wat ie schrijft en probeer te begrijpen wat ie zegt in plaats plaatsvervangend hem zo te verketteren.
Nee, uiteraard is het niet onbegrijpelijk. Maar het is zonde van de energie, de mensen die hem niet willen accepteren om de keuze die hij gemaakt heeft zijn dat mijns inziens ook helemaal niet waard.quote:Op zondag 3 juli 2016 22:40 schreef Villas__Rubin het volgende:
Ach je kunt best een tijdje haten natuurlijk. Ook dat gaat wel een keer over (hopelijk, want het is niet de goede weg). Het is geen onbegrijpelijke reactie of zo.
Pics van die geile kafir?quote:Op woensdag 29 juni 2016 06:39 schreef strikeforce het volgende:
Google eens zionisten en je zal het we begrijpen.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 01:15 schreef Murdera het volgende:
Ik snap nogsteeds de haat jegens joden, vanuit moslims en vanuit nazis totaal niet. Kan iemand me dat uitleggen?
Je generaliseert. Daar hou ik niet van.quote:Op zondag 3 juli 2016 21:37 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Hoezo zonde? Arabieren zijn de grootste faalhazen op deze planeet. Hun religie heeft weinig goeds gebracht behalve achterstand, analfabetisme en religieuze waanzin. Die waanzin reikt zo ver dat afstoten van eigen familieleden tot het neersteken van seculieren/atheïsten normaal is geworden in die landen. Als Soefi en Koerd zou jij beter moeten weten, meisje. Soefis worden ook niet als moslims beschouwd door zeker 90% van de islamitische wereldgemeenschap. Ze worden gezien als een sekte en dan druk ik mij heel zacht uit. Waardering voor jouw gemeenschap is ook zeer minimaal in de gemeenschap die jij nu met hand en tand verdedigd. Dan hebben we het nog niet over al het leed die de Koerden over zich hebben gekregen door de eeuwen heen.
Och jongen toch. Je voelt je zo bevrijdt en dat moet geweldig zijn en dat gun ik je.quote:Op zondag 3 juli 2016 05:50 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat is hoe je Arabieren moet toe spreken. Ik pas mij alleen aan de omgangsvormen.
Ik zal tezijnertijd zelf een familie opstarten. Daarvoor heb ik twee balzakken en een piemel gekregen. Daarvoor heb ik geen ouders nodig.
Kijk, iemand als jij is wat mij betreft dan ook hartelijk welkom in ons kikkerlandje. Jammer dat (zoals je zelf al benoemt) je een minderheid vormt onder de mensen met die achtergrond. En wat vreselijk dat je continu geconfronteerd wordt met de islam in je thuissituatie.quote:Op woensdag 29 juni 2016 05:15 schreef Jellereppe het volgende:
Ik heb wat klachten die mij van het hart moeten. Een van die klachten is dat de Marokkaanse atheïst/agnost/humanist geen steun en toeverlaat vindt in de voor hem/haar discriminatoire Marokkaanse gemeenschap. Je wordt gediscrimeerd en schuin aangekeken waar je bij staat. De Marokkaanse gemeenschap is zeer racistisch jegens deze Marokkaans-Nederlandse minderheid in dit land, waardoor die groep 'wijselijk' haar mond houdt.
Het geloof is vaak het resultaat van een bepaalde cultuur. In ons land is religie het middelpunt of wij zeggen het hart van de cultuur. Ik heb me van de islam afgekeerd toen ik begon vragen over deze cultuur te stellen. Het is een cultuur die alles controleert, onze persoonlijke relaties, onze gedachten, ja zelfs onze fantasie en onze dromen. Een cultuur die het ons niet toestaat anders te zijn of anders te denken, een cultuur die overal haar neus insteekt.
Ben je een Marokkaanse boeddhist, agnost of atheïst, homo- of biseksueel, verliefd op een jood of ongelovige, dan ben je een schande voor de familie. Het individu staat er in de Marokkaanse gemeenschap beroerd voor. Er is gewoonweg geen traditie die voorziet in waardering daarvan. Wie ervoor kiest om het leven naar eigen eer en geweten te leiden en daar niet stiekem over doet, staat er alleen voor. Daar komt bij dat in een kwetsbare groep als de Marokkaanse het vijanddenken hoogtij viert. Een Marokkaanse athëist wordt bijvoorbeeld niet gezien als een mens die overtuigd is van zijn keuze om niet in God te geloven, maar als een hypocriete lafaard die het ware geloof verloochent om bij het Westen te horen. Geschreven door een Marokkaanse atheïst die zich eindelijk bevrijdt heeft van een Arabische geloofssekte. De voornaamste klacht gaat over de Marokkaanse gemeenschap die racistische trekken vertoont richting deze minderheden. Ik ga het volgende week aan mijn ouders vertellen. Klaar is klaar.
Toch wel grappig. Als de westerse samenleving wordt gebashed in (in westerse-samenleving-wonende) moslim-kringen dan is de tendens vaak "terechte klacht" en "schrik niet terug om te roepen waar het op staat. spreek de waarheid, broeder.". Maar zodra het gaat om een groep die van jou een warm hartje toegedragen krijgt dan moeten mensen ineens op hun teentjes via de achterdeur vertrekken en vooral niks negatiefs melden over hun bloedeigen ervaringen met een groep mensen waar ze een leven lang mee geconfronteerd zijn geweest.quote:Op maandag 4 juli 2016 09:25 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Ik vind het zó jammer dat je dit niet respect en met vrede kan doen en dat je zo vuurspuwend achteruit de deur uitloopt.
Wat heeft het voor toegevoegde waarde dat je naast het verkondigen van het afstoten van Islam, nog even lekker loopt te bashen?
Bullshit. Ik heb eerder in dit topic ook gepost en hem er succes in gewenst.Daarna kwam het anti dit anti dat en daar reageer ik dan ook op.quote:Op maandag 4 juli 2016 09:48 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Toch wel grappig. Als de westerse samenleving wordt gebashed in (in westerse-samenleving-wonende) moslim-kringen dan is de tendens vaak "terechte klacht" en "schrik niet terug om te roepen waar het op staat. spreek de waarheid, broeder.". Maar zodra het gaat om een groep die van jou een warm hartje toegedragen krijgt dan moeten mensen ineens op hun teentjes via de achterdeur vertrekken en vooral niks negatiefs melden over hun bloedeigen ervaringen met een groep mensen waar ze een leven lang mee geconfronteerd zijn geweest.
Lekker hypocriet. Oeh en dat belerende toontje van je er bij nog. Geweldig... die air van.. "kijk mij er eens boven staan" terwijl je stiekem zo eenzijdig bent als de pest natuurlijk.
Echt he, met hetzelfde respect wat hij zal krijgen van de mensen die zijn (tweede?) nationaliteit en geloof delen, zo zou het moeten gaan. Oh wacht.quote:Op maandag 4 juli 2016 09:25 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Ik vind het zó jammer dat je dit niet respect en met vrede kan doen en dat je zo vuurspuwend achteruit de deur uitloopt.
Hij kan ook gewoon zeggen hey ik ben atheist ipv alle bullshit erom heen. Als hij zo laag praat over zijn ouders dan snap ik wel dat straks denken: oprottenquote:Op maandag 4 juli 2016 09:55 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Echt he, met hetzelfde respect wat hij zal krijgen van de mensen die zijn (tweede?) nationaliteit en geloof delen, zo zou het moeten gaan. Oh wacht.
Met andere woorden. Toen hij nog voor jouw gevoel genoeg op zijn teentjes liep was je nog steunend maar nu je ziet dat hij ook echt harde meningen heeft... trek je je steun ineens terug.quote:Op maandag 4 juli 2016 09:51 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Bullshit. Ik heb eerder in dit topic ook gepost en hem er succes in gewenst.Daarna kwam het anti dit anti dat en daar reageer ik dan ook op.
Learn what? Dat jij een belerende hypocriet bent die alles op haar termen moet laten verlopen. Je mag wel "afvallig" zijn maar alleen maar binnen jouw nauwe gedragscode.quote:Go learn.
Harde meningen?quote:Op maandag 4 juli 2016 09:57 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Met andere woorden. Toen hij nog voor jouw gevoel genoeg op zijn teentjes liep was je nog steunend maar nu je ziet dat hij ook echt harde meningen heeft... trek je je steun ineens terug.
[..]
Learn what? Dat jij een belerende hypocriet bent die alles op haar termen moet laten verlopen. Je mag wel "afvallig" zijn maar alleen maar binnen jouw nauwe gedragscode.
In plaats van specifiek die argumenten en onwaarheden uit elkaar te trekken begin je meteen met dat belerende "oeh ik vind dit toch zo jammer dat X,Y,Z".quote:Op maandag 4 juli 2016 10:03 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Harde meningen?kind.
Ik zeg dat ik niet begrijp waarom hij het zo hatelijk en grof moet overbrengen als het een volwassen vent is die volwassen beslissingen moet nemen. Nu zit ie een beetje om zich heen te schieten en onwaarheden te spreken over Arabieren en Islamitische stromingen als een malle.
En jij komt hier met deze complete shitload van je dat het allemaal 'on my terms' moet. Hij geeft zijn mening toch? Ik ook. Daar is het een forum voor. En ik trek me trouwens nergens van terug. Ik wens hem nog steeds succes en ik hoop dat dit hem blij maakt, maar kom niet met modder gooien naar anderen terwijl je deur uitloopt.
Doei hè
Grote onzin!quote:Op woensdag 29 juni 2016 19:23 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Zolang islamitische vrouwen zelf beweren niet bevrijd te willen/hoeven worden, kan niemand wat voor ze doen.
Vrouwen zijn volwassenen en vallen daarmee onder het recht van volwassenen.quote:Op maandag 4 juli 2016 10:05 schreef Baloe-de-Beer het volgende:
[..]
Grote onzin!
Het begint al met het verbieden van hoofddoeken op school en werk.
Veel vrouwen willen er wel vanaf maar durven dit niet toe te geven.
Kinderen die misbruikt worden thuis schreeuwen dat meestal ook niet van de daken. Moeten we dat dan ook maar laten gebeuren?
Misschien verdienen ze dat, misschien ook niet. Ouders zijn niet heilig omdat ze een keer seks hebben gehad en het raak was natuurlijk.quote:Op maandag 4 juli 2016 09:56 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hij kan ook gewoon zeggen hey ik ben atheist ipv alle bullshit erom heen. Als hij zo laag praat over zijn ouders dan snap ik wel dat straks denken: oprotten
Kinderen vind ik wat anders dan volwassen vrouwen.quote:Op maandag 4 juli 2016 10:05 schreef Baloe-de-Beer het volgende:
[..]
Grote onzin!
Het begint al met het verbieden van hoofddoeken op school en werk.
Veel vrouwen willen er wel vanaf maar durven dit niet toe te geven.
Kinderen die misbruikt worden thuis schreeuwen dat meestal ook niet van de daken. Moeten we dat dan ook maar laten gebeuren?
Nee maar hij zit wel te wachten op hun geloofsovertuiging dag in dag uitquote:Op vrijdag 1 juli 2016 11:25 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ik snap niet die drang om jouw overtuiging aan anderen op te dringen. Ze zitten waarschijnlijk totaal niet te wachten op jouw mededelingen.
Ik heb op een wetenschappelijk instituut gewerkt en daar zaten ook een paar atheisten. Die vonden het nodig om een Poolse collega uit te lachen omdat ze graag in de kerk wilde trouwen.
Als je grappig wilt zijn, ga T-shirts dragen met het vliegende spaghetti monster.
Maar laat je ouders in hun waarde.
Schei toch uit schijnheilige Tareq.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 04:49 schreef Tareq het volgende:
Waarom doe je alsof het geloof je dwingt om iets te doen? Ja, er worden dingen gezegd wat je wel en niet moet doen maar jij maakt uiteindelijk de beslissing.
Of je nou gelovig bent of niet, nobody cares. Hou het voor jezelf en bitch niet. Niemand dwingt je.
Wat een bullshit, welke religie een groep mensen heeft is geen resultaat van de cultuur, maar van de geografie & geschiedenis, kijk naar de balkan, die mensen hadden dezelfde cultuur, maar in het gebied dat onder turkije viel is iedereen nu moslim, het gebied dat onder oostenrijk-hongarije viel nu katholiek en de rest orthodox.quote:Op woensdag 29 juni 2016 05:15 schreef Jellereppe het volgende:
Het geloof is vaak het resultaat van een bepaalde cultuur.
quote:Op maandag 4 juli 2016 10:36 schreef Baloe-de-Beer het volgende:
[..]
Nee maar hij zit wel te wachten op hun geloofsovertuiging dag in dag uit
Je bent zeker zelf moslim. Als iemand anderen niet in hun waarden last zijn jullie het!
leuk dat je je mening weer even komt delen abrahamquote:Op maandag 4 juli 2016 10:43 schreef Baloe-de-Beer het volgende:
[..]
Schei toch uit schijnheilige Tareq.
Er heerst heeeeel veel dwang in jullie cultuur. Ontken het nou maar niet.
Het feit dat jij 5x per dag bid vertelt mij al dat je niet spoort
Nee het is niet de taak van de overheid, totdat meisjes met een blote buik naar school komen of jongens een pet op hebben in de klasquote:Op maandag 4 juli 2016 10:07 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Vrouwen zijn volwassenen en vallen daarmee onder het recht van volwassenen.
Het is niet de taak van de overheid om mensen te vertellen wat ze wel of niet mogen dragen.
Houd je bek manquote:Op maandag 4 juli 2016 10:36 schreef Baloe-de-Beer het volgende:
[..]
Nee maar hij zit wel te wachten op hun geloofsovertuiging dag in dag uit
Je bent zeker zelf moslim. Als iemand anderen niet in hun waarden last zijn jullie het!
Pardon???quote:Op maandag 4 juli 2016 10:14 schreef frietenstamp het volgende:
Stel je verbiedt haar de hoofddoek, die haar o.a. beschermt tegen verkrachting door moslims, te dragen en ze wordt vervolgens dus verkracht. Wat dan?
Kinderen zijn een ander dier. Die hebben wat mij betreft meer beschermingen dan volwassenen.quote:Op maandag 4 juli 2016 11:05 schreef Baloe-de-Beer het volgende:
[..]
Nee het is niet de taak van de overheid, totdat meisjes met een blote buik naar school komen of jongens een pet op hebben in de klas
Wat "men" vindt is wat dat betreft niet zo interessant als het gaat om rechten en overheidsbemoeienis en de moraliteit er van.quote:Dan vindt men ineens wel dat ze je mogen vertellen wat wel en niet mag.
Welke incest familie breng je daar voor mee flapdrol? Ik laat me de mond niet snoeren door een paar geretadeerde geitenneukers uit het berggebied.quote:
En het is ook niet alsof dat per wet verboden is.quote:Op maandag 4 juli 2016 11:11 schreef SpecialK het volgende:
Kinderen zijn een ander dier. Die hebben wat mij betreft meer beschermingen dan volwassenen.
Ook dat nog. Maar ik kan me voorstellen dat het scholen bijvoorbeeld vrij staat om een dresscode te laten gelden ondanks het feit dat er leerplicht is. Simpelweg omdat kinderen niks te willen hebben.quote:Op maandag 4 juli 2016 11:12 schreef deadprez het volgende:
[..]
En het is ook niet alsof dat per wet verboden is.
gast ga je frustraties ergens anders afreagerenquote:Op maandag 4 juli 2016 11:12 schreef Baloe-de-Beer het volgende:
[..]
Welke incest familie breng je daar voor mee flapdrol? Ik laat me de mond niet snoeren door een paar geretadeerde geitenneukers uit het berggebied.
Dat is waarquote:Op maandag 4 juli 2016 11:14 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ook dat nog. Maar ik kan me voorstellen dat het scholen bijvoorbeeld vrij staat om een dresscode te laten gelden ondanks het feit dat er leerplicht is. Simpelweg omdat kinderen niks te willen hebben.
Tja dat vind ik ook maar de realiteit is dat ze met scheepsladingen tegelijk hierheen gesleept worden. Die vrouwen weten waar ze mee te maken hebben, zij kennen dat volk. Wij hebben geen idee, denken dat het allemaal schattige woestijndiertjes zijn.quote:Op maandag 4 juli 2016 11:09 schreef Baloe-de-Beer het volgende:
[..]
Pardon???
Wat zijn wij in hemelsnaam voor flut maatschappij geworden!?
"Verkracht want geen hoofddoek". Dat men hier al zo redeneert is gewoon diep triest.
Mannen die vrouwen verkrachten, "zogenaamd" omdat ze geen hoofddoek dragen, horen niet thuis in onze maatschappij!
Het moet eens afgelopen zijn met die watjescultuur. Van mij part castreren ze dat schorum.
Prototypische rifreactie.quote:Op zondag 3 juli 2016 05:36 schreef Tareq het volgende:
jij denkt dat moslima's een hoofddoekje dragen omdat ze anders verkracht worden?quote:Op maandag 4 juli 2016 11:22 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Tja dat vind ik ook maar de realiteit is dat ze met scheepsladingen tegelijk hierheen gesleept worden. Die vrouwen weten waar ze mee te maken hebben, zij kennen dat volk. Wij hebben geen idee, denken dat het allemaal schattige woestijndiertjes zijn.
We neuken jullie moeders.quote:Op maandag 4 juli 2016 11:12 schreef Baloe-de-Beer het volgende:
[..]
Welke incest familie breng je daar voor mee flapdrol? Ik laat me de mond niet snoeren door een paar geretadeerde geitenneukers uit het berggebied.
http://www.metronieuws.nl/columns/2012/04/fcking-hoofddoekquote:Ja, je mag van de verlichte islam als vrouw meedoen aan de samenleving. Moet je je wel aan de dresscode houden, en de hoofddoek is daar onderdeel van. De verlichte islam stelt dat mannen en vrouwen niet gelijkwaardig zijn. Het zijn nooit mannen die een hoofddoek moeten dragen. Het zijn nooit mannen die niet naar school mogen. Het zijn nooit mannen die geacht worden voetveeg te zijn. Het zijn nooit mannen die geen auto mogen rijden. Het zijn nooit mannen die orders moeten aannemen. Het zijn nooit mannen die een burka moeten dragen. Het zijn nooit mannen die ontkend worden in hun bestaan, emoties en grondrechten. Het zijn nooit mannen die uit naam van een godsdienst gediscrimineerd worden. Dat zal ook nooit gebeuren aangezien ook de verlichte islam net als het christendom wordt voorgeschreven, opgelegd en gemanipuleerd door mannen.
Vandaar dat vrouwen vrijwillig een hoofddoek opzetten. Net zo vrijwillig als meisjes die voor loverboys vallen. Of Oost-Europese vrouwen die op de wallen eindigen. Ja, die vrouwen bepalen dat allemaal zelf. De hoofddoek is emancipatie, zoals seks met vreemden tegen betaling waar je zelf geen cent van terugziet ook emancipatie is.
Je quote Ebru.quote:Op maandag 4 juli 2016 11:34 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
http://www.metronieuws.nl/columns/2012/04/fcking-hoofddoek
Ebru Heldquote:
quote:Het idiote van de verlichte islam die Gül en de zijnen nastreven is de bewering dat je als vrouw, mét hoofddoek óók kunt deelnemen aan de samenleving. Dát is hun waarheid. En die ontkracht, ontkent én verkracht dat ándere recht: dat je als vrouw zónder hoofddoek óók mág deelnemen aan de samenleving. Als voorwaardig, gelijkwaardig mens. Omdat je daar recht op hebt - ook als je geen man bent.
hoe ontkracht het eerste het laatste eigenlijk preciesquote:
Bescherming tegen een blote buik en een petquote:Op maandag 4 juli 2016 11:11 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Kinderen zijn een ander dier. Die hebben wat mij betreft meer beschermingen dan volwassenen.
[..]
Wat "men" vindt is wat dat betreft niet zo interessant als het gaat om rechten en overheidsbemoeienis en de moraliteit er van.
Waar dat ook zal zijn, dan duik jij "toevallig" ook op. Je kunt mijn posts ook gewoon negeren en je er niet telkens in mengen. Aandachtshoer die je bentquote:Op maandag 4 juli 2016 11:14 schreef deadprez het volgende:
[..]
gast ga je frustraties ergens anders afreageren
[..]
Dat is waar
Ik was al actief in dit topic voor jij met je domheid te koop kwam lopen.quote:Op maandag 4 juli 2016 11:46 schreef Baloe-de-Beer het volgende:
[..]
Waar dat ook zal zijn, dan duik jij "toevallig" ook op. Je kunt mijn posts ook gewoon negeren en je er niet telkens in mengen. Aandachtshoer die je bent
Spreek voor je zelf. Ik vind ze in de verste verte niet schattig. Ik vind het randdebielen en wil er geen één hier binnen hebben. Vooral met die mannen heb ik moeite. En 90% van het volk dat hierheen komt is man. Addergebroedquote:Op maandag 4 juli 2016 11:22 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Tja dat vind ik ook maar de realiteit is dat ze met scheepsladingen tegelijk hierheen gesleept worden. Die vrouwen weten waar ze mee te maken hebben, zij kennen dat volk. Wij hebben geen idee, denken dat het allemaal schattige woestijndiertjes zijn.
Neuken we ook.quote:Op maandag 4 juli 2016 11:39 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Haha onze moeders zijn lokhomo's.
Jij komt er mee aan zetten, niet ik.quote:Op maandag 4 juli 2016 11:43 schreef Baloe-de-Beer het volgende:
[..]
Bescherming tegen een blote buik en een pet
Het zal mij worst wezen waar jij wel of niet komt. Jij als totale persoon interesseert mij niet. Wanneer dringt dat nou eens tot je doorquote:Op maandag 4 juli 2016 11:47 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik was al actief in dit topic voor jij met je domheid te koop kwam lopen.
Dat is te merken, dat het je niet interesseert.quote:Op maandag 4 juli 2016 11:53 schreef Baloe-de-Beer het volgende:
[..]
Het zal mij worst wezen waar jij wel of niet komt. Jij als totale persoon interesseert mij niet. Wanneer dringt dat nou eens tot je door
Voor iemand met het woordje "dead" in z'n naam probeer je wel erg aanwezig te zijn.
Beter doe je die nickname eer aan en houd je voor de afwisseling eens je bagger mond.
Biatch please, don't even go there. Dikke doeiquote:Op maandag 4 juli 2016 11:54 schreef deadprez het volgende:
[..]
Dat is te merken, dat het je niet interesseert.
ewa laterquote:Op maandag 4 juli 2016 12:49 schreef Baloe-de-Beer het volgende:
[..]
Biatch please, don't even go there. Dikke doei
Dubbelop ditquote:Op maandag 4 juli 2016 12:52 schreef deadprez het volgende:
[..]
ewa later
pas op dat je geen enge moslims tegenkomt
whehequote:
Haat ontwikkelen gaat meestal wel een poosje aan vooraf, en gaat niet zo effe weg door rationeel tegen jezelf te zeggen: ach dit is ook niet goed, ik stop er wel mee'. Het zijn allemaal fases. Misschien moet ie hier gewoon even doorheen. Wel is ook mijn advies uiteraard om er niet al te lang in tre blijven hangen, want dat is idd voor niemand goed.quote:Op zondag 3 juli 2016 22:46 schreef deadprez het volgende:
Nee, uiteraard is het niet onbegrijpelijk. Maar het is zonde van de energie, de mensen die hem niet willen accepteren om de keuze die hij gemaakt heeft zijn dat mijns inziens ook helemaal niet waard.
Beter die energie gebruiken voor het geluk van jezelf en je naasten.
ik heb makkelijk praten, dat snap ik :$
Dat heb je met losers die woorden gebruiken waar ze de betekenis niet van kennen.quote:
wajooo... zeg wollah!quote:Op maandag 4 juli 2016 12:59 schreef Baloe-de-Beer het volgende:
[..]
Dat heb je met losers die woorden gebruiken waar ze de betekenis niet van kennen.
Overigens is het niet dubbelop maar tegenstrijdig.
Dat is wel erg generaliserend. En nee, ik ben geen moslim.quote:Op maandag 4 juli 2016 10:36 schreef Baloe-de-Beer het volgende:
Omdat iemand vroom en gelovig is, spoort hij niet? Waarom heb je zo'n negatief beeld van religie?quote:Op maandag 4 juli 2016 10:43 schreef Baloe-de-Beer het volgende:
Het feit dat jij 5x per dag bid vertelt mij al dat je niet spoort
Hier ga ik niet eens meer op in. Kijk het nieuws zou ik zeggen.quote:Op maandag 4 juli 2016 15:20 schreef Hallmark het volgende:
Omdat iemand vroom en gelovig is, spoort hij niet? Waarom heb je zo'n negatief beeld van religie?
WE KOME JULLIE KILLENquote:Op maandag 4 juli 2016 15:30 schreef Baloe-de-Beer het volgende:
[..]
Hier ga ik niet eens meer op in. Kijk het nieuws zou ik zeggen.
Volgens mij hebben wij allemaal wel zo'n periode gehad, toch? Trigger heeft er ook een hele topic aan besteed. Iedereen maakt zijn periode van twijfel en haat door. De een komt er sterker uit dan de ander. Vind het alleen zo jammer dat hij zo bitter spreekt.quote:Op maandag 4 juli 2016 16:06 schreef zarGon het volgende:
Wat een comeback...
Ik denk dat veel (jonge) allochtonen in een soort van identiteitscrisis terechtkomen. Leven tussen twee culturen, twee normen en waarden, twee landen en twee opvattingen. De ene keer past dat ene van cultuur x beter bij je, de andere keer heb je toch liever dat andere van cultuur y. Je voelt je niet helemaal thuis bij het cultuur van je ouders, daar ben je toch net iets te westers voor. Maar je past ook niet bij het westerse cultuur, dan ben je te veel allochtoon voor.
Die twee delen in je botsen constant. Of het nou in de omgang met mensen is of bij het maken van keuzes, je zal vreemd aangekeken worden; is het niet door je cultuurgenoten en allochtonen, dan is het wel door de autochtonen... Frustraties alom. Het wordt ook niet makkelijker op als het dan ook niet wil klikken met je allochtone leeftijdsgenoten (dezelfde cultuur, dezelfde buurt en zo) - omdat zij een te simpele en/of radicale blik op zaken hebben; je hoort dan eigenlijk bij het selecte groep allochtonen die ergens middenin hangen.
Wat een veranderingen heb jij trouwens meegemaakt. Je viel op als de 'geïntegreerde' Marokkaan, met een net taalgebruik. Vervolgens kwam de 'boze' periode er, waarbij het gevolg van de verharding van de maatschappij duidelijk werd. Plots was je weg. En dan nu dit...
Gozer, ik wens je het allerbeste toe. Sterkte de komende tijd. Hoop dat je beslissingen neemt waar jij gelukkig van wordt.
Volgens mij was TS nooit extreem in zijn opvattingen geweest als ik het me goed kan herinneren. En niet in een god geloven maakt iemand automatisch een atheist, ook niet per definitie een extreem iets. Met hem als verrader te bestempelen maak je de klacht des te meer terecht.quote:Op maandag 4 juli 2016 16:46 schreef Fushia2 het volgende:
TS is duidelijk wel in de war. Gaat van het ene extreme naar het andere.
Dit noemen wij hier bloedverraders.
🤔
niet?quote:Op maandag 4 juli 2016 17:02 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Volgens mij was TS nooit extreem in zijn opvattingen geweest als ik het me goed kan herinneren. En niet in een god geloven maakt iemand automatisch een atheïst, ook niet per definitie een extreem iets. Met hem als verrader te bestempelen maak je de klacht des te meer terecht.
Als je ouders je afmaken, ben ik de uitgenodigd op je begrafenis?quote:Op woensdag 29 juni 2016 05:15 schreef Jellereppe het volgende:
Regressief links is ook een onderdeel van het probleem. Niet alleen deze islamitische cultuurparels. Het door links bedekken met de mantel der cultuurrelativisme van misstanden binnen de moslimgemeenschap zoals misogynie (vrouwen als tweederangsburgers behandelen), homohaat, antisemitisme, vervolging van niet-moslims etc. etc. etc. etc. etc. In dertien moslimlanden staat de doodstraf op het verlaten van de islam.quote:Op maandag 4 juli 2016 17:02 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Volgens mij was TS nooit extreem in zijn opvattingen geweest als ik het me goed kan herinneren. En niet in een god geloven maakt iemand automatisch een atheist, ook niet per definitie een extreem iets. Met hem als verrader te bestempelen maak je de klacht des te meer terecht.
Bedankt, kerel. Verder staat deze beslissing vast. Ik keer niet meer terug als islamiet. Het is een definitieve beslissing. Het is een proces van jaren geweest ingegeven door verschillende sentimenten/onvrede/emoties. Het wordt wennen. Ik wil de komende tijd veel gaan lezen om rust te vinden in mijn hoofd. Het wordt tijd voor een lidmaatschap van de bibliotheek. Voornamelijk literatuur van ex-moslims trekt nu mijn interesse. Wil graag weten hoe zij omgegaan zijn met hun nieuwe waarheid/leven.quote:Op maandag 4 juli 2016 16:06 schreef zarGon het volgende:
Wat een comeback...
Ik denk dat veel (jonge) allochtonen in een soort van identiteitscrisis terechtkomen. Leven tussen twee culturen, twee normen en waarden, twee landen en twee opvattingen. De ene keer past dat ene van cultuur x beter bij je, de andere keer heb je toch liever dat andere van cultuur y. Je voelt je niet helemaal thuis bij het cultuur van je ouders, daar ben je toch net iets te westers voor. Maar je past ook niet bij het westerse cultuur, dan ben je te veel allochtoon voor.
Die twee delen in je botsen constant. Of het nou in de omgang met mensen is of bij het maken van keuzes, je zal vreemd aangekeken worden; is het niet door je cultuurgenoten en allochtonen, dan is het wel door de autochtonen... Frustraties alom. Het wordt ook niet makkelijker op als het dan ook niet wil klikken met je allochtone leeftijdsgenoten (dezelfde cultuur, dezelfde buurt en zo) - omdat zij een te simpele en/of radicale blik op zaken hebben; je hoort dan eigenlijk bij het selecte groep allochtonen die ergens middenin hangen.
Wat een veranderingen heb jij trouwens meegemaakt. Je viel op als de 'geïntegreerde' Marokkaan, met een net taalgebruik. Vervolgens kwam de 'boze' periode er, waarbij het gevolg van de verharding van de maatschappij duidelijk werd. Plots was je weg. En dan nu dit...
Gozer, ik wens je het allerbeste toe. Sterkte de komende tijd. Hoop dat je beslissingen neemt waar jij gelukkig van wordt.
beetje net als jij doet danquote:Op maandag 4 juli 2016 18:39 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Regressief links is ook een onderdeel van het probleem. Niet alleen deze islamitische cultuurparels. Het door links bedekken met de mantel der cultuurrelativisme van misstanden binnen de moslimgemeenschap zoals misogynie (vrouwen als tweederangsburgers behandelen), homohaat, antisemitisme, vervolging van niet-moslims etc. etc. etc. etc. etc. In dertien moslimlanden staat de doodstraf op het verlaten van de islam.
Dit is in Groot-Brittannië bijvoorbeeld te zien in de recentelijk onderzochte sharia-rechtbanken, waar een vrijbrief wordt gegeven om Britse moslimvrouwen te onderwerpen aan ernstige vormen van misogynie. Ook in Nederland werd de omgang met de eerste immigranten vanuit Marokko en Turkije vooral gekenmerkt door de focus op het behoud van eigen cultuur. Terwijl na de jaren 60/70 de Nederlandse vrouw de vruchten mocht plukken van de emancipatie bleken de verworven rechten niet van toepassing op moslimvrouwen. Het racisme van de lage verwachtingen. Een gemeenschap wordt als een uniform geheel behandeld waar geen oog is voor andere opvattingen in die tribale achterbakse cultuur.
Proefproces voor rechten moslima's
Britse regering opent onderzoek naar discriminatie in shariarechtbanken
kun je arabisch?quote:Op maandag 4 juli 2016 18:46 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Bedankt, kerel. Verder staat deze beslissing vast. Ik keer niet meer terug als islamiet. Het is een definitieve beslissing. Het is een proces van jaren geweest ingegeven door verschillende sentimenten/onvrede/emoties. Het wordt wennen. Ik wil de komende tijd veel gaan lezen om rust te vinden in mijn hoofd. Het wordt tijd voor een lidmaatschap van de bibliotheek. Voornamelijk literatuur van ex-moslims trekt nu mijn interesse. Wil graag weten hoe zij omgegaan zijn met hun nieuwe waarheid/leven.Ik woon in Noord-Brabant. Alleen de bieb hier is belachelijk klein. Wie weet neem ik een lidmaatschap bij die van Amsterdam. Die schijnt meerdere verdiepingen te hebben dus veel meer keuze.
Wat is Arabisch? Marokkanen praten met name Darija wat een mengelmoes is van Berbers, Arabische en Franse woorden. Daar snappen ze geen kont van in de Arabische wereld omdat het een totaal andere taal is. Het klassiek-Arabisch is een heel ander taal die de meeste Marokkanen niet machtig zijn omdat het niet grootschalig wordt onderwezen. Ik weet niet of je Darija als Arabisch moet beschouwen. Het is in mijn ogen een niet-Arabische taal. Daar zijn genoeg argumenten voor.quote:
Je bedoelt Foesha.quote:Op maandag 4 juli 2016 19:07 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Wat is Arabisch? Marokkanen praten met name Darija wat een mengelmoes is van Berbers, Arabische en Franse woorden. Daar snappen ze geen kont van in de Arabische wereld omdat het een totaal andere taal is. Het klassiek-Arabisch is een heel ander taal die de meeste Marokkanen niet machtig zijn omdat het niet grootschalig wordt onderwezen.
Misschien is na deze periode Nietzsche interessant voor je, met name de dood van God die hij behandelt.quote:Op maandag 4 juli 2016 18:46 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Bedankt, kerel. Verder staat deze beslissing vast. Ik keer niet meer terug als islamiet. Het is een definitieve beslissing. Het is een proces van jaren geweest ingegeven door verschillende sentimenten/onvrede/emoties. Het wordt wennen. Ik wil de komende tijd veel gaan lezen om rust te vinden in mijn hoofd. Het wordt tijd voor een lidmaatschap van de bibliotheek. Voornamelijk literatuur van ex-moslims trekt nu mijn interesse. Wil graag weten hoe zij omgegaan zijn met hun nieuwe waarheid/leven.Ik woon in Noord-Brabant. Alleen de bieb hier is belachelijk klein. Wie weet neem ik een lidmaatschap bij die van Amsterdam. Die schijnt meerdere verdiepingen te hebben dus veel meer keuze.
arabisch wat je in staat stelt die teksten te lezenquote:Op maandag 4 juli 2016 19:07 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Wat is Arabisch? Marokkanen praten met name Darija wat een mengelmoes is van Berbers, Arabische en Franse woorden. Daar snappen ze geen kont van in de Arabische wereld omdat het een totaal andere taal is. Het klassiek-Arabisch is een heel ander taal die de meeste Marokkanen niet machtig zijn omdat het niet grootschalig wordt onderwezen. Ik weet niet of je Darija als Arabisch moet beschouwen. Het is in mijn ogen een niet-Arabische taal. Daar zijn genoeg argumenten voor.
Jelle vanwaar je haat en generalisatie? Ik snap het echt niet. Er zit een mijl aan afstand tussen die salafisten en moslims als ik.quote:Op maandag 4 juli 2016 18:39 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Regressief links is ook een onderdeel van het probleem. Niet alleen deze islamitische cultuurparels. Het door links bedekken met de mantel der cultuurrelativisme van misstanden binnen de moslimgemeenschap zoals misogynie (vrouwen als tweederangsburgers behandelen), homohaat, antisemitisme, vervolging van niet-moslims etc. etc. etc. etc. etc. In dertien moslimlanden staat de doodstraf op het verlaten van de islam.
Dit is in Groot-Brittannië bijvoorbeeld te zien in de recentelijk onderzochte sharia-rechtbanken, waar een vrijbrief wordt gegeven om Britse moslimvrouwen te onderwerpen aan ernstige vormen van misogynie. Ook in Nederland werd de omgang met de eerste immigranten vanuit Marokko en Turkije vooral gekenmerkt door de focus op het behoud van eigen cultuur. Terwijl na de jaren 60/70 de Nederlandse vrouw de vruchten mocht plukken van de emancipatie bleken de verworven rechten niet van toepassing op moslimvrouwen. Het racisme van de lage verwachtingen. Een gemeenschap wordt als een uniform geheel behandeld waar geen oog is voor andere opvattingen in die tribale achterbakse cultuur.
Proefproces voor rechten moslima's
Britse regering opent onderzoek naar discriminatie in shariarechtbanken
Het staat op mijn lijst. Ik ga morgen die lidmaatschap nemen.quote:Op maandag 4 juli 2016 19:10 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Misschien is na deze periode Nietzsche interessant voor je, met name de dood van God die hij behandelt.Was in ieder geval voor mij een eurekamoment.
Inderdaad, Foesha.quote:
Nee, Arabische kinderboeken zijn al te moeilijk. Ik zal alleen al maanden nodig hebben om het niveau te bereiken die 10-jarige Arabische kinderen al beheersen.quote:Op maandag 4 juli 2016 19:11 schreef Drug het volgende:
[..]
arabisch wat je in staat stelt die teksten te lezen
Motorbloempje. Meid, lang niet gezien.quote:
Het is geen haat en generalisaties. Het is gewoon hoe het aan toe gaat in veel islamitische culturen. Individuele moslims kunnen prima mensen zijn, maar de islamitische cultuur is behoorlijk achterlijk en anti-vooruitgang. Ga eens de staat van de islamitische wereld evalueren.....quote:Op maandag 4 juli 2016 19:16 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Jelle vanwaar je haat en generalisatie? Ik snap het echt niet. Er zit een mijl aan afstand tussen die salafisten en moslims als ik.
oké. hoop dat je wat gaat leren van de heren die je wil onderzoeken. ik ben op zoek naar literatuur over abu nuwas, ibn warraq, ibn ar rawandi, maar nog geen goede bronnen ontdekt. ik hou me dus aanbevolen als je wat weet.quote:Op maandag 4 juli 2016 19:51 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het staat op mijn lijst. Ik ga morgen die lidmaatschap nemen.
[..]
Inderdaad, Foesha.
[..]
Nee, Arabische kinderboeken zijn al te moeilijk. Ik zal alleen al maanden nodig hebben om het niveau te bereiken die 10-jarige Arabische kinderen al beheersen.
[..]
Motorbloempje. Meid, lang niet gezien.
[..]
Veel te veel om op te noemen. Ik draag bijvoorbeeld een Arabische naam omdat het door Rabat aan mijn ouders is opgedrongen. Terwijl ik geen Arabier maar een Berber ben. Dat is maar een van de redenen. Als klap op de vuurpijl kost het in Nederland klauwen vol geld om een naamswijziging door te voeren en heb je een advocaat nodig. De VS is het aartsmakkelijk om die naam te wijzigen. Allemaal omdat de Amerikanen hun onderdanen het opgaan in de maatschappij makkelijker willen maken. Dat is een klacht richting Den Haag. Ik hoop dat ze wat gaan doen aan het vergemakkelijken van een naamswijziging.
Dat zal ik doen.quote:Op maandag 4 juli 2016 19:55 schreef Drug het volgende:
[..]
oké. hoop dat je wat gaat leren van de heren die je wil onderzoeken. ik ben op zoek naar literatuur over abu nuwas, ibn warraq, ibn ar rawandi, maar nog geen goede bronnen ontdekt. ik hou me dus aanbevolen als je wat weet.
Ik denk dat de TS prima een gezin kan opvoeden zonder de haat-moord-verkrachtings-moraliteit van de koran. Seculiere waarden hebben het christendom in het gareel gezweept en vormen wat dat betreft een prima basis voor miljarden mensen die geen kankerzooi van hun land maken.quote:Op maandag 4 juli 2016 19:58 schreef Fushia2 het volgende:
Wel grappig dat TS enkel ingaat op positieve reacties ingegeven door Nederlanders die het net leuk om een moslim minder te hebben in hun landje.
Het blijft zonde en je kon dit anders aanpakken. Je eigen familie en trots verloochenen omdat je zelf de weg nog niet gevonden hebt is zo jammer.
EDIT: ik denk zelfs dat je hier spijt van gaat krijgen. Misschien nu nog niet, maar eens je zelf een gezin hebt en zult beseffen dat de normen en waarden van de islam net een positief iets is voor je gezin en familie. Niemand is vrij van zonden en mag je hierop beoordelen, maar toch is het jammer.
Volgens mij heb je meer een hekel aan Arabieren dan aan jouw eigen cultuur en ouders. Je haalt culturele en religie zaken door elkaar.quote:Op maandag 4 juli 2016 19:51 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het staat op mijn lijst. Ik ga morgen die lidmaatschap nemen.
[..]
Inderdaad, Foesha.
[..]
Nee, Arabische kinderboeken zijn al te moeilijk. Ik zal alleen al maanden nodig hebben om het niveau te bereiken die 10-jarige Arabische kinderen al beheersen.
[..]
Motorbloempje. Meid, lang niet gezien.
[..]
Het is geen haat en generalisaties. Het is gewoon hoe het aan toe gaat in veel islamitische culturen. Individuele moslims kunnen prima mensen zijn, maar de islamitische cultuur is behoorlijk achterlijk en anti-vooruitgang. Ga eens de staat van de islamitische wereld evalueren.....
Een aantal redenen heb ik al in de OP opgenoemd. Een andere reden luidt als volgt: ik draag bijvoorbeeld een Arabische naam omdat het door Rabat aan mijn ouders is opgedrongen. Verplicht! Terwijl ik geen Arabier maar een Berber ben. Dat is maar een van de redenen. Als klap op de vuurpijl kost het in Nederland klauwen vol geld om een naamswijziging door te voeren en heb je een advocaat nodig. De VS is het aartsmakkelijk om die naam te wijzigen. Allemaal omdat de Amerikanen hun onderdanen het opgaan in de maatschappij makkelijker willen maken. Dat is een klacht richting Den Haag. Ik hoop dat ze wat gaan doen aan het vergemakkelijken van een naamswijziging. Ik zal die hele cultuur van mij gaan afschudden. Het is over en uit.
dus? religieuze waarden hebben miljarden moslims vreedzaamquote:Op maandag 4 juli 2016 20:08 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat de TS prima een gezin kan opvoeden zonder de haat-moord-verkrachtings-moraliteit van de koran. Seculiere waarden hebben het christendom in het gareel gezweept en vormen wat dat betreft een prima basis voor miljarden mensen die geen kankerzooi van hun land maken.
Kijk, met jou kan ik geen gesprek hebben. Hoe je erover praat zegt al genoeg.quote:Op maandag 4 juli 2016 20:08 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat de TS prima een gezin kan opvoeden zonder de haat-moord-verkrachtings-moraliteit van de koran. Seculiere waarden hebben het christendom in het gareel gezweept en vormen wat dat betreft een prima basis voor miljarden mensen die geen kankerzooi van hun land maken.
Dat jij niet meer in een god geloof hoort los te staan van wat je van de cultuur vindt. Iedereen beleeft een geloof op een andere manier. Zo vind ik ook niet dat er iets bestaat als een Islamitische cultuur. Ooit verzonnen door mensen die alles voor het gemak en de generalisatie over 1 hoop willen gooien.quote:Op woensdag 29 juni 2016 07:23 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het ligt voor vrouwen een heel stuk anders. Die hebben sowieso vaak al een achtergestelde positie in die cultuur. Het is voor mij anders. Ik ben niet bang voor confrontatie. Ik verlang heel graag naar zelfs. Zonder confrontatie gaat nooit wat veranderen. Dan blijft het bij een luchtballon vol met leugens en opsmuk.
Hoe het zo ver heeft kunnen komen met de islamitische wereld. Een wereld die zeker 600 jaar achterloopt op de huidige beschaving maar dat moslims toch hun 'religie en wereld' met hand en tand verdedigen alsof het de kers op de taart is. Het hoogste wat je zou kunnen bereiken terwijl we dagelijks berichten lezen over de islamitische ellende die voornamelijk moslims raakt. Ik zou nog niet dood gevonden willen worden in de meeste islamitische landen. De kwaliteit van leven is veel te laag.quote:Op maandag 4 juli 2016 20:15 schreef Drug het volgende:
[..]
zijn er nog antwoorden die je zoekt? denk je dat er een waarheid is en wil je die vinden?
en nu jij je ervan hebt bevrijd, roept dat niet nieuwe vragen op? over je ontstaan bijvoorbeeld?quote:Op maandag 4 juli 2016 20:56 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Hoe het zo ver heeft kunnen komen met de islamitische wereld. Een wereld die zeker 600 jaar achterloopt op de huidige beschaving maar dat moslims toch hun 'religie en wereld' met hand en tand verdedigen alsof het de kers op de taart is. Het hoogste wat je zou kunnen bereiken terwijl we dagelijks berichten lezen over de islamitische ellende die voornamelijk moslims raakt. Ik zou nog niet dood gevonden willen worden in de meeste islamitische landen. De kwaliteit van leven is veel te laag.
die rollen zijn ook weleens omgedraaid geweest. bovendien is er in het westen dan wel relatieve vrede, er is ook sprake van discriminatie en onderdrukking. bovendien worden vanuit de westerse regimes aanvallen uitgevoerd op islamitische landen (dus niet terroristische groeperingen, nee, westerse staten en allianties). en tot slot is het westers consumer capitalism verantwoordelijk voor de snelle deterioratie van de leefbaarheid van de aarde. wees dus niet te haastig in je gedachte nu vanuit de duisternis het licht te betreden.quote:Singapore heeft zich losgemaakt van het islamitische Maleisië en behoort nu tot een van de meest welvarende plaatsen in de wereld. Het is een drukbevolkte stadstaat en misschien te geordend maar het heeft een niveau bereikt waar de meeste islamitische Maleisers alleen maar van kunnen dromen. Ik denk dat religieuze politiek en dogma's die wereld de das om heeft gedaan. Pakistan heeft universiteiten waar alleen maar het reciteren van de Koran wordt onderwezen. De religie mag niet ondervraagd worden.
Het lukt de islamitische wereld niet eens meer om elders ontwikkelde technologieën te adopteren. Dan hebben we het over 'aapje ziet en aapje doet'. Het ontwikkelen is dan al verricht in andere landen. Islamitische landen vertonen op alle relevante graadmeters een enorme achterstand op het Westen en op niet-islamitisch Azië. Van de ruim 800 Nobelprijswinnaars zijn er elf geboren in een islamitisch land, maar negen daarvan wonnen de prijs voor de vrede of voor literatuur. De Pakistaan Abdus Salaam (natuurkunde) en de Egyptenaar Ahmed Zewall (scheikunde) brachten hun werkzame leven vooral door in de VS en in Groot-Brittannië.
Ik vind dit wel een interessante. Naar men zegt is het kapitalisme een product van het calvinisme, een sobere en orthodoxe stroming binnen het protestantisme. Het lijkt er ook helemaal niet op dat gelovigen zich op grote schaal afkeren van het kapitalisme.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:22 schreef Drug het volgende:
en tot slot is het westers consumer capitalism verantwoordelijk voor de snelle deterioratie van de leefbaarheid van de aarde. wees dus niet te haastig in je gedachte nu vanuit de duisternis het licht te betreden.
Wat pas echt grappig is, is dat jij zijn betoog volledig bewijst zonder dat je het in de gaten hebt.quote:Op maandag 4 juli 2016 19:58 schreef Fushia2 het volgende:
Wel grappig dat TS enkel ingaat op positieve reacties ingegeven door Nederlanders die het net leuk om een moslim minder te hebben in hun landje.
Het blijft zonde en je kon dit anders aanpakken. Je eigen familie en trots verloochenen omdat je zelf de weg nog niet gevonden hebt is zo jammer.
EDIT: ik denk zelfs dat je hier spijt van gaat krijgen. Misschien nu nog niet, maar eens je zelf een gezin hebt en zult beseffen dat de normen en waarden van de islam net een positief iets is voor je gezin en familie. Niemand is vrij van zonden en mag je hierop beoordelen, maar toch is het jammer.
religie kan bijdragen aan een spiritueler bestaan, wat resulteert in minder brandstof voor de kapitalistische machine, omdat er minder materiële behoefte is. voor het repressieve oudtestamentische zie ik geen plek in de wereld, maar iedere religie heeft de potentie om die eigenschappen af te werpen (zoals valentinus met het christendom deed, of de ismailis in islam).quote:Op maandag 4 juli 2016 21:29 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een interessante. Naar men zegt is het kapitalisme een product van het calvinisme, een sobere en orthodoxe stroming binnen het protestantisme.
En wat is jouw oplossing? Toch religieus blijven?
Dat is mooi, maar zie je het ook op grote schaal in de praktijk gebeuren?quote:Op maandag 4 juli 2016 21:43 schreef Drug het volgende:
[..]
religie kan bijdragen aan een spiritueler bestaan, wat resulteert in minder brandstof voor de kapitalistische machine, omdat er minder materiële behoefte is. voor het repressieve oudtestamentische zie ik geen plek in de wereld, maar iedere religie heeft de potentie om die eigenschappen af te werpen (zoals valentinus met het christendom deed, of de ismailis in islam).
Niet echt.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:32 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wat pas echt grappig is, is dat jij zijn betoog volledig bewijst zonder dat je het in de gaten hebt.
de antwoorden voor de massa zie ik niet direct in de gevestigde religies, omdat het moeilijk is om daarop grote groepen mensen te verenigen. ik zie wel kans dat een door religie ingegeven ethiek wortel schiet. een charismatisch inspirator kan een enorm bereik hebben. bovendien toont de wereld zich nog altijd ontvankelijk voor spiritualiteit.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:56 schreef Geelman het volgende:
[..]
Dat is mooi, maar zie je het ook op grote schaal in de praktijk gebeuren?
Met mijn kerkvrienden praat ik meer over auto's dan over de bijbel. Dat zegt misschien meer over mij en mijn vrienden dan over religieuze mensen in het algemeen, maar er zijn meer voorbeelden. Islamieten hebben vaak 'een hekel' aan het westen, maar tevens hebben ze niet zelden een voorkoor voor mooie westerse spullen zoals een iPhone, een Vespa, een Duitste auto, merkkleding en ga zo maar door. Dan maakt het blijkbaar niet uit dat de spullen door het westen zijn bedacht, gemaakt en soms ook nog betaald... Over hypocrisie gesproken.
Over het algemeen zijn religieuze mensen op monniken, nonnen en extremisten na niet veel beter of slechter dan niet-religieuze mensen. Ook op het gebied van consumisme.
Hmm, dan zou je het dus moeten zoeken in de humanisme. Voor charismatische inspiratoren ben ik zelf altijd wat huiverig.quote:Op maandag 4 juli 2016 22:10 schreef Drug het volgende:
[..]
de antwoorden voor de massa zie ik niet direct in de gevestigde religies, omdat het moeilijk is om daarop grote groepen mensen te verenigen. ik zie wel kans dat een door religie ingegeven ethiek wortel schiet. een charismatisch inspirator kan een enorm bereik hebben. bovendien toont de wereld zich nog altijd ontvankelijk voor spiritualiteit.
Eindhovuh jonguh!quote:Op maandag 4 juli 2016 18:46 schreef Jellereppe het volgende:
Ik woon in Noord-Brabant. Alleen de bieb hier is belachelijk klein. Wie weet neem ik een lidmaatschap bij die van Amsterdam. Die schijnt meerdere verdiepingen te hebben dus veel meer keuze.
Ik snap hier dus ook al jaren geen fuck van. Uitgerekend de meest gewelddadige en in mijn ogen nare religie van de Grote Vijf, wordt het meest fanatiek verdedigd en gedaan als het de kers op de taart is. Zelden begrepen dat. En heb wel degelijk moeite gedaan om dat te begrijpen. The power of the conditioning of the mind denk ik maar weer.quote:Op maandag 4 juli 2016 20:56 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Hoe het zo ver heeft kunnen komen met de islamitische wereld. Een wereld die zeker 600 jaar achterloopt op de huidige beschaving maar dat moslims toch hun 'religie en wereld' met hand en tand verdedigen alsof het de kers op de taart is. Het hoogste wat je zou kunnen bereiken terwijl we dagelijks berichten lezen over de islamitische ellende die voornamelijk moslims raakt. Ik zou nog niet dood gevonden willen worden in de meeste islamitische landen. De kwaliteit van leven is veel te laag.
Dat komt omdat je je bij de groep mensen begeeft die niet kan begrijpen dat religie los kan staan van cultuur. De media hebben jou deze denkwijze geconditioneerd. Ga anders eens zelf de koran lezen en kom met wat gegronde uitspraken waar we vervolgens een discussie met fundament kunnen starten.quote:Op maandag 4 juli 2016 23:18 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Ik snap hier dus ook al jaren geen fuck van. Uitgerekend de meest gewelddadige en in mijn ogen nare religie van de Grote Vijf, wordt het meest fanatiek verdedigd en gedaan als het de kers op de taart is. Zelden begrepen dat. En heb wel degelijk moeite gedaan om dat te begrijpen. The power of the conditioning of the mind denk ik maar weer.
Ik snap dat je dit denkt, en ik wou dat 't ook zo was, maar zo zit het dus niet. Ik heb de Koran zelf gelezen (alhoewel niet helemaal uit, want ik trok het niet meer).quote:Op maandag 4 juli 2016 23:31 schreef TheInnocent het volgende:
Dat komt omdat je je bij de groep mensen begeeft die niet kan begrijpen dat religie los kan staan van cultuur. De media hebben jou deze denkwijze geconditioneerd. Ga anders eens zelf de koran lezen en kom met wat gegronde uitspraken waar we vervolgens een discussie met fundament kunnen starten.
Elke religie (maar dat geldt net zo goed voor andere levensaspecten) kent een vorm van extremisme onder de mensen. Ik vind extremisme ook kwalijk zodra het levens gaat verwoesten/ kwetsen. Maakt mij verder niet uit in wat voor religieuze vorm het wordt gegoten (de media laten natuurlijk alleen de moslims op tv zien, het is ook vaker een eentonig gebeuren geworden). Moslims zijn er - naar mijn beleving - in verschillende vormen. Er zijn moslims die de richtlijnen van de koran opvolgen en een eigen mening er aan geven die bij hen en bij de tijd past, er zijn moslims die deze richtlijnen letterlijk interpreteren en toepassen (zijn imo de extremen), er zijn moslims die de koran niet lezen maar via de opvoeding krijgen bijgeleerd wat het geloof inhoudt, anderen geven hun eigen mening aan de islam en zien het als een geloof dat zich uit in een krachtige energie die God heet en het hele idee van de islam is om te proberen als een goed en weldenkend mens te leven, en anderen niet te kwetsen. Dit zijn enkele vormen die ik ben tegengekomen, weet niet wat er nog meer is. Maar vind het zonde dat zoveel mensen over 1 kam worden gescheerd, terwijl mensen erg verschillend van elkaar zijn. Daardoor denk ik niet dat het geloof in een god de boosdoener is, maar juist het karakter van de mensen.quote:Op maandag 4 juli 2016 23:54 schreef Villas__Rubin het volgende:
Maar moslims zijn imo wel veruit de fanatiekste aanhangers van de grote 5 wereldreligies imo. En dan bedoel ik nog niet eens radicaal, maar gewoon zo mega diep overtuigd dat de Islam echt de onbetwistbare waarheid is.
Ik begrijp dat zelf niet. Ben me eerlijk gezegd wezenloos geschrokken van het bronboek zelf, en kan dan maar moeilijk begrijpen dat mensen werkelijk denken dat God zo is als Allah beschreven wordt. Bedoel, neem eens als voorbeeld mensen die het licht hebben gezien, en aan 'de andere kant' zijn geweest door een bijna-dood-ervaring of zo. Nooit heb ik iets over een toornige God gelezen zoals die wordt voorgesteld in... het hele abrahamisme eigenlijk wel. Maar in Islam nog wel een tandje erbij imo.
Als er al gods-ervaringen zijn, kom je nooit die god tegen waar je zo vreselijk hard voor moet vrezen. En dan toch die zelfverzekerdheid altijd over de religie.
Hmm, de rijke en Arabische middenklasse zijn helemaal gek van kapitalisme. Dat is niet normaal. Ooit eens gezien hoe het aan toe gaat in London als het einde van de Ramadan in zicht is? Het is een fenomeen wat ze 'Ramadan Race' noemen. Heel rijke Arabieren die voor tienduizenden euro's komen shoppen: hoe groter hoe beter. Allemaal in het kader van Suikerfeest. Wat is daar spiritueel aan? Het kapitalisme heeft haar scherpe randjes zoals de enorme milieuvervuiling maar de hoop is dat de verduurzaming de komende 30/40 jaar een enorme vlucht neemt anders gaan we als mens richting onze einde. Ik las dat voor aardgas al alternatieven zijn, aardgas stoot de nodige CO2 uit, zoals stadswarmte of elektrische warmte. Het is eigenlijk van de gekke dat NL het toelaat dat nieuwe kolencentrales worden geopend.... Hopelijk zal kernfusie ook een mogelijkheid worden binnen nu en een generatie. Dat zou een enorme doorbraak zijn die fossiele brandstoffen compleet overbodig maakt.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:22 schreef Drug het volgende:
[..]
en nu jij je ervan hebt bevrijd, roept dat niet nieuwe vragen op? over je ontstaan bijvoorbeeld?
[..]
die rollen zijn ook weleens omgedraaid geweest. bovendien is er in het westen dan wel relatieve vrede, er is ook sprake van discriminatie en onderdrukking. bovendien worden vanuit de westerse regimes aanvallen uitgevoerd op islamitische landen (dus niet terroristische groeperingen, nee, westerse staten en allianties). en tot slot is het westers consumer capitalism verantwoordelijk voor de snelle deterioratie van de leefbaarheid van de aarde. wees dus niet te haastig in je gedachte nu vanuit de duisternis het licht te betreden.
Ik denk Amsterdam. Hoe groter, hoe beter.quote:
Ik ga ze niet afzweren. Het enige wat ik ga doen is vertellen dat ik niet meer geloof. Gewoon als volwassen mensen onder elkaar. Het zal niet leuk voor ze zijn, maar ik houd ze nu voor de gek. Dat is ook niet alles.quote:Op maandag 4 juli 2016 20:14 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Kijk, met jou kan ik geen gesprek hebben. Hoe je erover praat zegt al genoeg.
Misschien is zijn familie te conservatief, maar geijk als afzweren is zo zonde.
Bedankt, kerel!quote:Op maandag 4 juli 2016 23:00 schreef Igen het volgende:
Sterkte TS!
Ik denk altijd maar zo: er zijn een miljard christenen en een miljard moslims, maar er zijn dus ook een stuk of vijf miljard mensen die géén christen zijn en een stuk of vijf miljard die géén moslim zijn. Ongeacht welk geloof het juiste is - gaan de andere vijf miljard dan naar de hel omdat ze toevallig in de 'verkeerde' omgeving geboren zijn en nooit het 'ware' geloof hebben kunnen leren kennen? Zo'n God zou zowat sadistischer dan de duivel zelf zijn, dus dat kan niet kloppen.
Afijn, ik weet niet wat realistisch is maar, TS, ik hoop dat je ouders op een gegeven moment weer een beetje bij trekken en zich beseffen dat je toch familie blijft en dat dat belangrijker is, dan of je nou volgens de regels uit het ene of het andere boekje met miljoenen of miljarden volgers leeft.
Vandaar dat homo's hun leven niet zeker zijn in moslimlanden. En tegenwoordig ook in Amsterdam.quote:Op maandag 4 juli 2016 20:13 schreef Drug het volgende:
[..]
dus? religieuze waarden hebben miljarden moslims vreedzaam
Anders ga je er eens inhoudelijk op in want ik zeg natuurlijk niks gelogen hierover.quote:Op maandag 4 juli 2016 20:14 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Kijk, met jou kan ik geen gesprek hebben. Hoe je erover praat zegt al genoeg.
Als een idee dom is dan is afzweren de enige logische conclusie, he.quote:Misschien is zijn familie te conservatief, maar geijk als afzweren is zo zonde.
ben je dom, of doe je alleen alsof?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 06:02 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Vandaar dat homo's hun leven niet zeker zijn in moslimlanden. En tegenwoordig ook in Amsterdam.
Punten om over na te denken.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:22 schreef Drug het volgende:
bovendien is er in het westen dan wel relatieve vrede, er is ook sprake van discriminatie en onderdrukking. bovendien worden vanuit de westerse regimes aanvallen uitgevoerd op islamitische landen (dus niet terroristische groeperingen, nee, westerse staten en allianties). en tot slot is het westers consumer capitalism verantwoordelijk voor de snelle deterioratie van de leefbaarheid van de aarde. wees dus niet te haastig in je gedachte nu vanuit de duisternis het licht te betreden.
Voor jij-bakken is weinig plek inderdaad.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 06:09 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Punten om over na te denken.
Maar voor die gematigde, bedachtzame gedachten is weinig plek in dit topic, gok ik zo.
was een oprechte vraag, je komt namelijk best intelligent over, maar gebruikt gelijktijdig manke logica.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 06:10 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Voor jij-bakken is weinig plek inderdaad.
Een god kan wel degelijk onderdeel uitmaken van een cultuur. Daar mag je ook van alles van vinden. Religie staat inderdaad niet gelijk aan cultuur, maar religie kan wel een grote invloed hebben op cultuur.quote:Op maandag 4 juli 2016 20:39 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Dat jij niet meer in een god geloof hoort los te staan van wat je van de cultuur vindt. Iedereen beleeft een geloof op een andere manier. Zo vind ik ook niet dat er iets bestaat als een Islamitische cultuur. Ooit verzonnen door mensen die alles voor het gemak en de generalisatie over 1 hoop willen gooien.
En jij gooit spiritualiteit en religie op 1 hoop.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 06:27 schreef Drug het volgende:
[..]
was een oprechte vraag, je komt namelijk best intelligent over, maar gebruikt gelijktijdig manke logica.
niet waarquote:Op dinsdag 5 juli 2016 08:32 schreef truthortruth het volgende:
[..]
En jij gooit spiritualiteit en religie op 1 hoop.
Dus jij bent homo ?quote:Op woensdag 29 juni 2016 05:15 schreef Jellereppe het volgende:
Alsof jij niet zou juichen om mensen die zich bekeren, hypocriet.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:07 schreef PSVCL het volgende:
Ze zijn pas tevreden over je als je hetzelfde doet en denkt als hun.(citaat uit het heilige boek)
Duidelijk te zien in dit topic waar zindiq jelle wordt gefeliciteerd door de atheisten
Klopt, dat is dan ook waarom het voor TS zo moeilijk is om 'ze' in te lichten over dat hij zijn geloof laat vallen.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:07 schreef PSVCL het volgende:
Ze zijn pas tevreden over je als je hetzelfde doet en denkt als hun.(citaat uit het heilige boek)
Ik weet niet of mensen dat hebben gedaan en ik ga niet alles terug lezen maar zo wel dan weet je niet eens of ze een religie aanhangen of niet. Als het is gedaan dan denk ik dat hij daar meer aan heeft dan aan de mensen die hetzelfde tweede paspoort hebben maar die hem nu niet meer moeten omdat hij zijn geloof heeft laten vallen.quote:Duidelijk te zien in dit topic waar zindiq jelle wordt gefeliciteerd door de atheisten
En jij laat hier perfect zien waarom iemand uit zo'n sekte zou willen stappen.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:07 schreef PSVCL het volgende:
Duidelijk te zien in dit topic waar zindiq jelle wordt gefeliciteerd door de atheisten
Ik doe het voor mij zelf. Niet voor wat anderen vinden.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:07 schreef PSVCL het volgende:
waarom moet je het dan duidelijk maken aan iedereen ? , deed je ook in het ramadan topic toen je als een mongool kwam binnenvallenquote:Op zaterdag 9 juli 2016 08:08 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik doe het voor mij zelf. Niet voor wat anderen vinden.
Ondanks al onze aanvaringen uit het verleden, waardeer ik oprecht je moed en openheid hierover. Veel sterkte en succes gewenst.quote:Op woensdag 29 juni 2016 05:15 schreef Jellereppe het volgende:
Als mensen afstand nemen van een primitieve, 1400 jaar oude religie die is bedacht door een gewelddadige pedofiel en in plaats daarvan zélf gaan nadenken, kunnen mensen met gezond verstand dat alleen maar toejuichen.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:07 schreef PSVCL het volgende:
dan wordt er niet zo overdreven gejuicht als hier , we zijn dan alleen blij voor degene dat ie tot de waarheid is gekomenquote:Op zaterdag 9 juli 2016 18:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als mensen afstand nemen van een primitieve, 1400 jaar oude religie die is bedacht door een gewelddadige pedofiel en in plaats daarvan zélf gaan nadenken, kunnen mensen met gezond verstand dat alleen maar toejuichen.
Bovendien ligt TS de vinger precies op de zere plek, wat de acceptatie van andere opvattingen / levensstijlen in de Marokkaanse en/of moslimgemeenschap betreft.
Verder wat Trashcanman zegt: als een atheïst of christen zich tot de islam bekeert, dan stromen de juichende felicitatieberichten van moslims binnen.
Je religie "waarheid" noemen en klinkklare bullshit verkondigen. Zo kennen we PSVCL weer.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:08 schreef PSVCL het volgende:
[..]
dan wordt er niet zo overdreven gejuicht als hier , we zijn dan alleen blij voor degene dat ie tot de waarheid is gekomen
De leer van de Islam is er altijd geweest,sinds de 1e mens ,niet pas sinds 1400 jaar.
Atheist way of debating:quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je religie "waarheid" noemen en klinkklare bullshit verkondigen. Zo kennen we PSVCL weer.
Ik houd deze woorden van Jellereppe nog eens aan je voor:quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:24 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Atheist way of debating:
-Laugh when they can't answer a question
-Tell you you're wrong without saying why
-Use big words to sound smart
Niet weten dat alle profeten zijn gestuurd met dezelfde boodschap, aanbid 1 god (tawheed) , de leer van De Islam.
Bovendien is de islam een bij elkaar geshopt geloof.... wie zich ook maar een klein beetje in de geschiedenis verdiept, weet dat.quote:Ik heb me van de islam afgekeerd toen ik begon vragen over deze cultuur te stellen. Het is een cultuur die alles controleert, onze persoonlijke relaties, onze gedachten, ja zelfs onze fantasie en onze dromen. Een cultuur die het ons niet toestaat anders te zijn of anders te denken, een cultuur die overal haar neus insteekt.
wat moet ik met zijn zielige huillie huillie woorden ?hij is namelijk niks verplicht te geloven ,snap daarom niet waarom hij loopt te klagen hier.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik houd deze woorden van Jellereppe nog eens aan je voor:
[..]
Bovendien is de islam een bij elkaar geshopt geloof.... wie zich ook maar een klein beetje in de geschiedenis verdiept, weet dat.
Omdat het een eng geloof is met een relatief hoog percentage fanatiekelingen die hun kinderen dwingen de teksten van een stoffig immoreel boek uit hun hoofd te leren?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:37 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Waarom denk je dat zelfs Moslim kinderen van over heel de wereld de Koran kunnen reciteren uit hoofd ?
De koran is een wonder.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 20:16 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Omdat het een eng geloof is met een relatief hoog percentage fanatiekelingen die hun kinderen dwingen de teksten van een stoffig immoreel boek uit hun hoofd te leren?
Ik zou daar niet zo mee te koop lopen als ik jou was maar het is een puntje van trots blijkbaar?
Het is een boek....teksten op papier, niets meer of minder. Alle waarde die je er aan toekent, doe je toch echt zelf.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 20:25 schreef PSVCL het volgende:
[..]
De koran is een wonder.
Ben daar zeker trots op.
Niet zommmaar teksten.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 21:43 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het is een boek....teksten op papier, niets meer of minder. Alle waarde die je er aan toekent, doe je toch echt zelf.
Ik ben om, tegen zulke sterke argumentatie kan ik niets inbrengen....quote:Op zaterdag 9 juli 2016 21:53 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Niet zommmaar teksten.
Teksten die nooit door een mens kunnen zijn geschreven .
Kom je achter als je Arabisch kan
Als het zo'n fantastisch boek is, waarom ziet TS dat dan niet in en waarom zijn er dan waarschijnlijk ook nog een heleboel andere mensen die het eigenlijk maar niks vinden maar alleen maar door familiedruk in naam "moslim" blijven?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 21:53 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Niet zommmaar teksten.
Teksten die nooit door een mens kunnen zijn geschreven .
Kom je achter als je Arabisch kan
De mens is een sociaal dier. Uiteindelijk als iets aanzienlijk verandert in onze denken/leven dan willen we dat delen. Alleen in mijn geval ligt dat wat lastiger, dus om het leed wat te verzachten doe ik mijn verhaal eerst op het net, en na verloop ga ik ook gewoon openlijk verkondigen dat ik atheïst ben. Het gaat in kleine stapjes: verandering. Ik ben daar niet anders in dan moslims die heel graag laten zien dat ze gelovig zijn met djellaba en baard. Waarom zou ik het achter mij houden? Voelt het oncomfortabel?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 15:34 schreef PSVCL het volgende:
[..]
waarom moet je het dan duidelijk maken aan iedereen ? , deed je ook in het ramadan topic toen je als een mongool kwam binnenvallen
Dank je, kerel. Geen punt. Dat is een tijdje geleden.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 18:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ondanks al onze aanvaringen uit het verleden, waardeer ik oprecht je moed en openheid hierover. Veel sterkte en succes gewenst.
omdat er iets bestaat als eigen keuze in dit leven. Keuze om het wel of niet fantastisch te vinden.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 22:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Als het zo'n fantastisch boek is, waarom ziet TS dat dan niet in en waarom zijn er dan waarschijnlijk ook nog een heleboel andere mensen die het eigenlijk maar niks vinden maar alleen maar door familiedruk in naam "moslim" blijven?
Succesquote:Op zondag 10 juli 2016 00:33 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
De mens is een sociaal dier. Uiteindelijk als iets aanzienlijk verandert in onze denken/leven dan willen we dat delen. Alleen in mijn geval ligt dat wat lastiger, dus om het leed wat te verzachten doe ik mijn verhaal eerst op het net, en na verloop ga ik ook gewoon openlijk verkondigen dat ik atheïst ben. Het gaat in kleine stapjes: verandering. Ik ben daar niet anders in dan moslims die heel graag laten zien dat ze gelovig zijn met djellaba en baard. Waarom zou ik het achter mij houden? Voelt het oncomfortabel?
jwzquote:
Hmm ja, klopt helemaal. De vraag die ik stelde was niet de goeie vraag.quote:Op zondag 10 juli 2016 00:35 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
omdat er iets bestaat als eigen keuze in dit leven. Keuze om het wel of niet fantastisch te vinden.
Het is jouw liberale overtuiging. De meeste islamitische gemeenschappen is dwang de dagelijkse gang van zaken.quote:
nee het staat gewoon in de koran , de bron van de islam.quote:Op zondag 10 juli 2016 00:45 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het is jouw liberale overtuiging. De meeste islamitische gemeenschappen is dwang de dagelijkse gang van zaken.
Mwuah, 'liberaal' is nogal een moderne term. Ik citeer het gewoon rechtstreeks uit de Koran zoals je ongetwijfeld al weet. Je Islamitische karakter definiëren op grond van de meeste Islamitische gemeenschappen vind ik net zo jammer als een onislamistische karakter te definiëren aan de hand daarvan.quote:Op zondag 10 juli 2016 00:45 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het is jouw liberale overtuiging. De meeste islamitische gemeenschappen is dwang de dagelijkse gang van zaken.
quote:Op zondag 10 juli 2016 00:47 schreef PSVCL het volgende:
[..]
nee het staat gewoon in de koran , de bron van de islam.
Een papieren tijger. Even waardeloos als virtuele zetels. Ik heb het over de dagelijkse gang van zaken in de islamitische gemeenschappen. Landelijk en wereldwijd.quote:Op zondag 10 juli 2016 00:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, 'liberaal' is nogal een moderne term. Ik citeer het gewoon rechtstreeks uit de Koran zoals je ongetwijfeld al weet. Je Islamitische karakter definiëren op grond van de meeste Islamitische gemeenschappen vind ik net zo jammer als een onislamistische karakter te definiëren aan de hand daarvan.
Zoals ik al zei, je (on)islamitische karakter definiëren aan de hand van de meeste moslimgemeenschappen is jammer. Zeker gezien je een heel betoog houdt voor individualisme hier.quote:Op zondag 10 juli 2016 00:50 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
[..]
Een papieren tijger. Even waardeloos als virtuele zetels. Ik heb het over de dagelijkse gang van zaken in de islamitische gemeenschappen. Landelijk en wereldwijd.
Hmm, ik denk dat jij nogal wat op hebt gepikt van de normen en waardenstelsel van de Nederlandse maatschappij. Die vrijheid is gebakken lucht. De meeste moslims zijn niet zo schappelijk als het op apostasy aankomt. Tot doodstraf aan toe in dertien moslimlanden. Als we het landelijk gaan bezien dan is familiedruk gewoon dagelijkse realiteit in NL. Ik zie niet in wat vrij is aan de godsdienst. Ik kan makkelijk twee voorbeelden aanhalen van atheïstische Marokkanen die het land hebben moeten ontvluchten. Een is bij verstek veroordeeld tot zeven jaar gevangenisstraf omdat hij een blog bij hield over zijn ongelovigheid. Als die weer eens een stap zet in zijn land dan mag die zeven jaar gaan brommen. Hij heeft alles achtergelaten: ouders, sociale leven, alles.quote:Op zondag 10 juli 2016 00:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, je (on)islamitische karakter definiëren aan de hand van de meeste moslimgemeenschappen is jammer. Zeker gezien je een heel betoog houdt voor individualisme hier.
Ik ben zonder enige twijfel inderdaad een product van mijn omgeving, waaronder de maatschappij waarin we leven. Alleen sprak ik je niet aan met artikel 1 van de grondwet, ik sprak je aan met Koran 2:256, dan kan je wel het wel meerdere malen het een 'liberale' en 'Nederlandse' houding noemen, maar het komt toch echt uit de Koran.quote:Op zondag 10 juli 2016 00:58 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Hmm, ik denk dat jij nogal wat op hebt gepikt van de normen en waardenstelsel van de Nederlandse maatschappij. Die vrijheid is gebakken lucht. De meeste moslims zijn niet zo schappelijk als het op apostasy aankomt. Tot doodstraf aan toe in dertien moslimlanden. Als we het landelijk gaan bezien dan is familiedruk gewoon dagelijkse realiteit in NL. Ik zie niet in wat vrij is aan de godsdienst. Ik kan makkelijk twee voorbeelden aanhalen van atheïstische Marokkanen die het land hebben moeten ontvluchten. Een is bij verstek veroordeeld tot zeven jaar gevangenisstraf omdat hij een blog bij hield over zijn ongelovigheid. Als die weer eens een stap zet in zijn land dan mag die zeven jaar gaan brommen. Hij heeft alles achtergelaten: ouders, sociale leven, alles.
De naïviteit die achter deze woorden schuilgaat, is met geen pen te beschrijven. Je hebt niet door hoe je bent opgevoed / beïnvloed / gehersenspoeld om keurig de gewenste versie van de "waarheid" op te lepelen op commando.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:37 schreef PSVCL het volgende:
Nee je snapt het niet ,alle profeten zijn gekomen met dezelfde boodschap en de religies voor de islam komen van de dezelfde bron,alleen nadat er eerst met de torah is geknoeid door rabbijnen die hun geloof hebben verkocht voor een paar centen en daarna de evangelie door de Romeinen is aangepast (jezus de zoon van god ) is de Koran gekomen als laatst en beschermde boek door God.
Om de doodeenvoudige reden dat het er van kinds af aan wordt ingestampt. Dat principe staat namelijk aan de basis van elke religie: jong geleerd is oud gedaan. Hoe vroeger je die bullshit erin stampt, des te groter is de kans dat het blijft hangen. Des te knapper is het, dat er mensen zijn die ondanks deze hersenspoeling / geestelijke mishandeling, toch in staat zijn om voor zichzelf te denken en kritisch te zijn op de religie die ze kregen aangeleerd.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:37 schreef PSVCL het volgende:
Waarom denk je dat zelfs Moslim kinderen van over heel de wereld de Koran kunnen reciteren uit hoofd ?
De koran is een nogal onduidelijk boek. Er zijn namelijk moslims die voetbal beschouwen als iets dat haram is, terwijl jij "PSV" in je naam hebt staan en een voetballer als UI hebt. Genoeg moslims die jou om deze keuzes verafschuwen. Alleen hun versie van de islam is de "waarheid", jij bent maar een afvallige.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 20:25 schreef PSVCL het volgende:
[..]
De koran is een wonder.
Ben daar zeker trots op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |