Omdat je zei dat je atheïst bent?quote:Op woensdag 29 juni 2016 18:52 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Oefenen zodat ik in de praktijk geen leugens meer hoef te verkondigen dat ik islamiet ben. Eerst anoniem oefenen op het web en daarna de volgende stap maken. Die reeks is klaarblijkelijk een langzame dood gestorven de afgelopen week. Tere zieltjes.
Dat ondervinden onze vrouwen (ook) aan den lijve. Maar wat kunnen feministen voor islamitische vrouwen betekenen als die islamitische vrouwen om het hardst gillen dat het allemaal hun vrije keuze is?quote:Op woensdag 29 juni 2016 19:42 schreef Jellereppe het volgende:
Islamitische culturen zijn overwegend vrouwonvriendelijk van aard. Dat moet je gewoon kunnen stellen. Je kunt het Midden-Oosten niet naar Europa halen zonder vrouwenhaat te importeren.
Het huidige feminisme is verworden van een gelijkheidsideologie tot een holle modekreet. Het is tijd voor een nieuwe feministische golf. Eentje die wel opkomt voor de islamitische vrouw zodat islamitische macho-man zich bedreigd voelt en gaat hervormen. Het huidige feminisme kiest voor makkelijke doelen maar wil de moeilijke strijd niet aan gaan. Het is heel moeilijk die islamitische cultuur, maar het als lijdend voorwerp onder gaan zal in de toekomst voor grote problemen gaan zorgen. Dat doet het al. Ik hoef geen voorbeelden te noemen. Ik snap dat je niks mee te maken wilt hebben. Het is een paar stappen terug nadat Europa het juk van een abrahamitische religie van zich had afgeworpen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 20:16 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Dat ondervinden onze vrouwen (ook) aan den lijve. Maar wat kunnen feministen voor islamitische vrouwen betekenen als die islamitische vrouwen om het hardst gillen dat het allemaal hun vrije keuze is?
En waarom zouden wij ons als "white saviours" van achterlijkheid uit verre streken moeten opwerpen als dat alleen maar tegen ons gebruikt wordt?
En wat is de kans dat dure opgeleide vrouwen alsnog als broedmachine in de harems van hun ooms verdwijnen?
Ik ben helemaal voor emancipatie en sta aan jouw kant maar ik ben niet echt gemotiveerd om een boek van Mona E. te lezen. Bevrijding van islam, sowieso religie, is geen onderwerp in mijn leven.
Erdogan vertoont inderdaad steeds meer clownesk gedrag en ik ben bang dat hij een onsterfelijke status krijgt. Eigenlijk vindt er een verschuiving van vrijheid en beperking plaats in Turkije maar dat is nu een andere discussie dus ik zal mij daar verder niet over uitlaten.quote:Op woensdag 29 juni 2016 18:43 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dank. Daar mag je blij mee zijn. Turkije is over het algemeen wel meer ontwikkeld in vergelijking met de meeste islamitische bananenrepublieken. Hoewel Erdoham dat grondig aan het verpesten is met zijn hang naar meer islam in de samenleving. De huidige absolute machthebbers in Maroc ontlenen hun macht grotendeels aan islam en analfabetisme in rurale achterlijke gebieden waar tot voor kort nog kinderen omkwamen van de soms strenge winter in het Atlasgebergte..... De Marokkaanse alaoui-dynastie is bang dat mensen kritiek gaan leveren op de islam. Zodra mensen vraagtekens gaan zetten raken ze aan hun fundamenten. Dan is die dynastie geen lang leven meer beschoren met zijn claim van 'nazaat van profeet Mohammed'. Je gaat namelijk niet in tegen een nazaat van de profeet. Die heeft een soort godstatus. Tegenwoordig is iedereen nazaat van die man. Het voelt als een bevrijding nadat de Arabieren mijn voorouders meer dan 1000 jaar geleden de islam hebben opgedrongen.
Het is niet heel raar. De kinderen worden mee platgegooid de dag ze geboren worden. Het is naar mijn ervaring ook haast niet mogelijk om van los te komen. Het is een deel van de identiteit. Het heeft mij jaren gekost. Het ging in een slakkengang! Ik vraag mij soms wel af hoe groot die groep is. Je hebt natuurlijk verschillende stadia. Heel weinig zullen het woord 'atheïst/agnost' in hun mond nemen terwijl ze toch wel een loopje nemen met de islam.quote:Op woensdag 29 juni 2016 22:27 schreef Bugfixed het volgende:
[..]
Erdogan vertoont inderdaad steeds meer clownesk gedrag en ik ben bang dat hij een onsterfelijke status krijgt. Eigenlijk vindt er een verschuiving van vrijheid en beperking plaats in Turkije maar dat is nu een andere discussie dus ik zal mij daar verder niet over uitlaten.
Het is best gek dat de Islam zo'n prominente rol kan spelen in het leven van moslims. En dat hoeft niet verkeerd te zijn ware het niet dat ze zelf vaak erg kunnen neerkijken op anderen die dat niet doen. Dat is voor mij het meest storend. Je wordt niet in je waarde gelaten, je keuzes en anders denken worden niet geaccepteerd laat staan gerespecteerd. Gelukkig zijn de mensen om mij heen en voor mij erg belangrijk mijn moeder, niet zo. Hoewel ze denkt dat het een fase is (allright mum, if u say so).
Ben je veel mensen kwijt? Dat lijkt mij echt toch wel echt verschrikkelijk (tenzij ze dat al waren) en hoe hou je je staande verder? Ben je hier openhartig in of speel je een beetje?
Ik moet zeggen dat ik toch niet helemaal ongelovig ben. Ben wel selectief in wat ik geloof maar geloof is niet de rode draad in mijn leven. Het hangt eerder aan een zijden draadje
Het leven is een beetje puinzooi, maar eens zien of ik het binnen nu en een jaar op de rails kan krijgen. Marokkanen zijn sowieso wel een probleemgroep. Ik ben geen uitzondering wat dat betreft.quote:Op woensdag 29 juni 2016 22:50 schreef jogy het volgende:
Sterke gozer. Heb je nog wel genoeg mensen in je omgeving waar je iets aan hebt qua sociale dingen en of steun?
Geen religie meer voor mij. Dank. Ik heb mijn buik vol van.quote:Op woensdag 29 juni 2016 23:08 schreef topdeck het volgende:
[ afbeelding ]
Je bent altijd welkom, broeder.
Moge je geluk vinden in het leven.
gratia Domini nostri Iesu Christi cum spiritu vestro amen
Gelaten, teleurgesteld, iets in die richting.quote:Op woensdag 29 juni 2016 22:59 schreef Catkiller het volgende:
Hoe gaan je ouders reageren denk je dan? Lijkt mij niet zo extreem gezien de situatie van je zusje?
Hoop dat er ooit nog een wereld komt waarin religieuze bemoeials niet meer bestaan, ik zal het alleen niet meemaken.
Wanneer maak je het bekend dan?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 00:54 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Gelaten, teleurgesteld, iets in die richting.
Hey kerel! Inderdaad lang niet actief geweest. Een permanente ban vanwege extreem onbeschoft gedrag op het forum. Waar was ik mee bezig. De islam is sowieso wel moeilijk los te laten. Veel druk van de omgeving en familie. Het enige positieve is dat ik geen Pakistaan ben. Die schijnen nog zwaarder aan te tillen. Ex-moslims hebben verschillende namen waaruit klinkt dat ze door moslims worden gezien als het laagste van de laagste. Een soort bastaard. Moet je dit lezen. Wat een troep daar surft.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 01:14 schreef Gary_Oak het volgende:
Lang niet gezien, Jelle.Terechte klacht.
Dat is ook het verschil met de islam en de andere abrahamitische religies: het christen- en jodendom zijn door de Verlichting gegaan. Ken ook meisjes die uitgespuugd zijn, toen ze voor een Nederlandse vriend gingen.
Volgende week na het Suikerfeest. Anders verpest ik het voor ze.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 01:19 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Wanneer maak je het bekend dan?
Maar sowieso, hoeveel mocro's in Nederland zijn er nou échte moslims? Genoeg mensen die zich voordoen als moslim maar toch gewoon schijt hebben aan de islamitische regels. Best hypocriet.
Succes dan maar. Ze maken je vast niet af.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 01:27 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Volgende week na het Suikerfeest. Anders verpest ik het voor ze.
Thanks!quote:Op vrijdag 1 juli 2016 01:31 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Succes dan maar. Ze maken je vast niet af.
Dat wij dit toestaan op ons grondgebied. Dat we deze kinderen laten verrekken in de hel die religie heet. Godgeklaagd. Shame on us.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 00:52 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het is niet heel raar. De kinderen worden mee platgegooid de dag ze geboren worden. Het is naar mijn ervaring ook haast niet mogelijk om van los te komen. Het is een deel van de identiteit.
islam heeft 'verlichting' gekend lang voor die het jodendom en christendom bereikte (in de vorm van renaissance).quote:Op vrijdag 1 juli 2016 01:14 schreef Gary_Oak het volgende:
Dat is ook het verschil met de islam en de andere abrahamitische religies: het christen- en jodendom zijn door de Verlichting gegaan. Ken ook meisjes die uitgespuugd zijn, toen ze voor een Nederlandse vriend gingen.
consumer capitalism is schadelijker dan islamquote:Op vrijdag 1 juli 2016 01:44 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Dat wij dit toestaan op ons grondgebied. Dat we deze kinderen laten verrekken in de hel die religie heet. Godgeklaagd. Shame on us.
capitalism is the most barbaric of all religionsquote:Op vrijdag 1 juli 2016 08:33 schreef Drug het volgende:
[..]
consumer capitalism is schadelijker dan islam
wetende broederquote:Op vrijdag 1 juli 2016 10:22 schreef Trollscience het volgende:
[..]
capitalism is the most barbaric of all religions
Ermee bewust worden platgegooid of is het gewoon de normale gang van zaken. Onze ouders weten ook niet beter. Je wordt geen moslim als je ouders Islamitisch zijn, je bent zo geboren en dus is het idd ook een stuk identiteit. Ik ken in mijn familie 1 Atheistische Turk. Hij is aangetrouwd maar weinig familieleden weten dat hij geen moslim is en niemand die iets heeft opgemerkt. Dat heeft o.a. te maken met dat mijn familie niet zo gelovig is dus heel afwijkend is het niet maar uiteraard ook met het feit dat hij met de Turkse normen en waarden is opgevoed en dus in het dagelijkse doen en laten gewoon hetzelfde is als de rest. Maar als je er een naam aan geeft dus "ongelovig" komt dat best hard over. Wat moeten ze zich daar nou bij voorstellen?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 00:52 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het is niet heel raar. De kinderen worden mee platgegooid de dag ze geboren worden. Het is naar mijn ervaring ook haast niet mogelijk om van los te komen. Het is een deel van de identiteit. Het heeft mij jaren gekost. Het ging in een slakkengang! Ik vraag mij soms wel af hoe groot die groep is. Je hebt natuurlijk verschillende stadia. Heel weinig zullen het woord 'atheïst/agnost' in hun mond nemen terwijl ze toch wel een loopje nemen met de islam.
Daar is zoooo niks meer van over.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 08:29 schreef Drug het volgende:
[..]
islam heeft 'verlichting' gekend lang voor die het jodendom en christendom bereikte (in de vorm van renaissance).
Ik snap niet die drang om jouw overtuiging aan anderen op te dringen. Ze zitten waarschijnlijk totaal niet te wachten op jouw mededelingen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 05:15 schreef Jellereppe het volgende:
Ik ga het volgende week aan mijn ouders vertellen. Klaar is klaar.
quote:Op vrijdag 1 juli 2016 11:25 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ik snap niet die drang om jouw overtuiging aan anderen op te dringen. Ze zitten waarschijnlijk totaal niet te wachten op jouw mededelingen.
Ik heb op een wetenschappelijk instituut gewerkt en daar zaten ook een paar atheisten. Die vonden het nodig om een Poolse collega uit te lachen omdat ze graag in de kerk wilde trouwen.
Als je grappig wilt zijn, ga T-shirts dragen met het vliegende spaghetti monster.
Maar laat je ouders in hun waarde.
VOOR EEUWIG!!!quote:
Jij niet dan? Jij bent ook zo zondig als het maar kan, dus je kunt ook maar beter niet geloven, want anders moet je e in je hoofd voorbereiden op eeuwige stokslagen en hete vuren.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 13:48 schreef Fushia2 het volgende:
En al de pvv stemmers hier natuurlijk blij
Heeft ze wel een marokkaanse reet?quote:Op woensdag 29 juni 2016 06:39 schreef strikeforce het volgende:
Bij mij achter woont een marokkaanse die verstoten is omdat ze te westers is.
Ja, aan het begin van het jaar werden alle bans opgeheven.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 01:25 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Hey kerel! Inderdaad lang niet actief geweest. Een permanente ban vanwege extreem onbeschoft gedrag op het forum. Waar was ik mee bezig. De islam is sowieso wel moeilijk los te laten. Veel druk van de omgeving en familie. Het enige positieve is dat ik geen Pakistaan ben. Die schijnen nog zwaarder aan te tillen. Ex-moslims hebben verschillende namen waaruit klinkt dat ze door moslims worden gezien als het laagste van de laagste. Een soort bastaard. Moet je dit lezen. Wat een troep daar surft.
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4654786
Wat jij hierboven beschrijft vat heel goed de situatie van veel allochtonen die in Nederland wonen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 05:15 schreef Jellereppe het volgende:
Ik heb wat klachten die mij van het hart moeten. Een van die klachten is dat de Marokkaanse atheïst/agnost/humanist geen steun en toeverlaat vindt in de voor hem/haar discriminatoire Marokkaanse gemeenschap. Je wordt gediscrimeerd en schuin aangekeken waar je bij staat. De Marokkaanse gemeenschap is zeer racistisch jegens deze Marokkaans-Nederlandse minderheid in dit land, waardoor die groep 'wijselijk' haar mond houdt.
Het geloof is vaak het resultaat van een bepaalde cultuur. In ons land is religie het middelpunt of wij zeggen het hart van de cultuur. Ik heb me van de islam afgekeerd toen ik begon vragen over deze cultuur te stellen. Het is een cultuur die alles controleert, onze persoonlijke relaties, onze gedachten, ja zelfs onze fantasie en onze dromen. Een cultuur die het ons niet toestaat anders te zijn of anders te denken, een cultuur die overal haar neus insteekt.
Ben je een Marokkaanse boeddhist, agnost of atheïst, homo- of biseksueel, verliefd op een jood of ongelovige, dan ben je een schande voor de familie. Het individu staat er in de Marokkaanse gemeenschap beroerd voor. Er is gewoonweg geen traditie die voorziet in waardering daarvan. Wie ervoor kiest om het leven naar eigen eer en geweten te leiden en daar niet stiekem over doet, staat er alleen voor. Daar komt bij dat in een kwetsbare groep als de Marokkaanse het vijanddenken hoogtij viert. Een Marokkaanse athëist wordt bijvoorbeeld niet gezien als een mens die overtuigd is van zijn keuze om niet in God te geloven, maar als een hypocriete lafaard die het ware geloof verloochent om bij het Westen te horen. Geschreven door een Marokkaanse atheïst die zich eindelijk bevrijdt heeft van een Arabische geloofssekte. De voornaamste klacht gaat over de Marokkaanse gemeenschap die racistische trekken vertoont richting deze minderheden. Ik ga het volgende week aan mijn ouders vertellen. Klaar is klaar.
PVVquote:Op vrijdag 1 juli 2016 13:48 schreef Fushia2 het volgende:
En al de pvv stemmers hier natuurlijk blij
Nee, Europa heeft verlichting meegemaakt waardoor het christendom meer op de achtergrond is gekomen.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 01:14 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik heb het altijd bizar gevonden dat mensen een religie aanhangen die hun voorouders opgedrongen hebben gekregen. het zal wel komen door onwetendheid, maar met internet moet je tegenwoordig toch wel beter weten. Als mensen roepen dat Nederland een christelijk land is, vind ik dat eigenlijk gewoon cultuurverraad. Nederland is van oorsprong helemaal niet christelijk.quote:Op woensdag 29 juni 2016 18:43 schreef Jellereppe het volgende:
Het voelt als een bevrijding nadat de Arabieren mijn voorouders meer dan 1000 jaar geleden de islam hebben opgedrongen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |