abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 juli 2016 @ 06:09:23 #251
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_163528124
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 21:22 schreef Drug het volgende:
bovendien is er in het westen dan wel relatieve vrede, er is ook sprake van discriminatie en onderdrukking. bovendien worden vanuit de westerse regimes aanvallen uitgevoerd op islamitische landen (dus niet terroristische groeperingen, nee, westerse staten en allianties). en tot slot is het westers consumer capitalism verantwoordelijk voor de snelle deterioratie van de leefbaarheid van de aarde. wees dus niet te haastig in je gedachte nu vanuit de duisternis het licht te betreden.
Punten om over na te denken.

Maar voor die gematigde, bedachtzame gedachten is weinig plek in dit topic, gok ik zo.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 06:10:24 #252
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_163528125
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 06:09 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Punten om over na te denken.

Maar voor die gematigde, bedachtzame gedachten is weinig plek in dit topic, gok ik zo.
Voor jij-bakken is weinig plek inderdaad.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_163528141
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 06:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Voor jij-bakken is weinig plek inderdaad.
was een oprechte vraag, je komt namelijk best intelligent over, maar gebruikt gelijktijdig manke logica.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 07:51:12 #254
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_163528364
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 20:39 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Dat jij niet meer in een god geloof hoort los te staan van wat je van de cultuur vindt. Iedereen beleeft een geloof op een andere manier. Zo vind ik ook niet dat er iets bestaat als een Islamitische cultuur. Ooit verzonnen door mensen die alles voor het gemak en de generalisatie over 1 hoop willen gooien.
Een god kan wel degelijk onderdeel uitmaken van een cultuur. Daar mag je ook van alles van vinden. Religie staat inderdaad niet gelijk aan cultuur, maar religie kan wel een grote invloed hebben op cultuur.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_163528581
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 06:27 schreef Drug het volgende:
[..]
was een oprechte vraag, je komt namelijk best intelligent over, maar gebruikt gelijktijdig manke logica.
En jij gooit spiritualiteit en religie op 1 hoop.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_163529617
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 08:32 schreef truthortruth het volgende:

[..]

En jij gooit spiritualiteit en religie op 1 hoop.
niet waar
pi_163573344
hoe ging het
pi_163573835
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 05:15 schreef Jellereppe het volgende:
Ik heb wat klachten die mij van het hart moeten. Een van die klachten is dat de Marokkaanse atheïst/agnost/humanist geen steun en toeverlaat vindt in de voor hem/haar discriminatoire Marokkaanse gemeenschap. Je wordt gediscrimeerd en schuin aangekeken waar je bij staat. De Marokkaanse gemeenschap is zeer racistisch jegens deze Marokkaans-Nederlandse minderheid in dit land, waardoor die groep 'wijselijk' haar mond houdt.

Het geloof is vaak het resultaat van een bepaalde cultuur. In ons land is religie het middelpunt of wij zeggen het hart van de cultuur. Ik heb me van de islam afgekeerd toen ik begon vragen over deze cultuur te stellen. Het is een cultuur die alles controleert, onze persoonlijke relaties, onze gedachten, ja zelfs onze fantasie en onze dromen. Een cultuur die het ons niet toestaat anders te zijn of anders te denken, een cultuur die overal haar neus insteekt.

Ben je een Marokkaanse boeddhist, agnost of atheïst, homo- of biseksueel, verliefd op een jood of ongelovige, dan ben je een schande voor de familie. Het individu staat er in de Marokkaanse gemeenschap beroerd voor. Er is gewoonweg geen traditie die voorziet in waardering daarvan. Wie ervoor kiest om het leven naar eigen eer en geweten te leiden en daar niet stiekem over doet, staat er alleen voor. Daar komt bij dat in een kwetsbare groep als de Marokkaanse het vijanddenken hoogtij viert. Een Marokkaanse athëist wordt bijvoorbeeld niet gezien als een mens die overtuigd is van zijn keuze om niet in God te geloven, maar als een hypocriete lafaard die het ware geloof verloochent om bij het Westen te horen. Geschreven door een Marokkaanse atheïst die zich eindelijk bevrijdt heeft van een Arabische geloofssekte. De voornaamste klacht gaat over de Marokkaanse gemeenschap die racistische trekken vertoont richting deze minderheden. Ik ga het volgende week aan mijn ouders vertellen. Klaar is klaar.
Dus jij bent homo ?
pi_163609973
Ze zijn pas tevreden over je als je hetzelfde doet en denkt als hun.(citaat uit het heilige boek)
Duidelijk te zien in dit topic waar zindiq jelle wordt gefeliciteerd door de atheisten :')
  vrijdag 8 juli 2016 @ 21:10:21 #260
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_163610030
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 21:07 schreef PSVCL het volgende:
Ze zijn pas tevreden over je als je hetzelfde doet en denkt als hun.(citaat uit het heilige boek)
Duidelijk te zien in dit topic waar zindiq jelle wordt gefeliciteerd door de atheisten :')
Alsof jij niet zou juichen om mensen die zich bekeren, hypocriet.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 21:16:58 #261
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_163610178
quote:
Klopt, dat is dan ook waarom het voor TS zo moeilijk is om 'ze' in te lichten over dat hij zijn geloof laat vallen. :)
quote:
Ik weet niet of mensen dat hebben gedaan en ik ga niet alles terug lezen maar zo wel dan weet je niet eens of ze een religie aanhangen of niet. Als het is gedaan dan denk ik dat hij daar meer aan heeft dan aan de mensen die hetzelfde tweede paspoort hebben maar die hem nu niet meer moeten omdat hij zijn geloof heeft laten vallen.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  Forum Admin vrijdag 8 juli 2016 @ 21:24:18 #262
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_163610350
quote:
En jij laat hier perfect zien waarom iemand uit zo'n sekte zou willen stappen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 9 juli 2016 @ 08:08:34 #263
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_163616697
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 01:04 schreef Dimachaerus het volgende:
hoe ging het
Zondag
  zaterdag 9 juli 2016 @ 08:08:50 #264
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_163616701
quote:
Ik doe het voor mij zelf. Niet voor wat anderen vinden.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 08:09:06 #265
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_163616704
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 06:43 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Dus jij bent homo ?
Nee. Hartstikke hetero.
pi_163622779
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 08:08 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik doe het voor mij zelf. Niet voor wat anderen vinden.
waarom moet je het dan duidelijk maken aan iedereen ? , deed je ook in het ramadan topic toen je als een mongool kwam binnenvallen
  zaterdag 9 juli 2016 @ 16:34:04 #267
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_163623974
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 15:34 schreef PSVCL het volgende:

[..]

als een mongool kwam binnenvallen
Onbedoelde pun is grappig.
pi_163626444
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 05:15 schreef Jellereppe het volgende:
Ik heb wat klachten die mij van het hart moeten. Een van die klachten is dat de Marokkaanse atheïst/agnost/humanist geen steun en toeverlaat vindt in de voor hem/haar discriminatoire Marokkaanse gemeenschap. Je wordt gediscrimeerd en schuin aangekeken waar je bij staat. De Marokkaanse gemeenschap is zeer racistisch jegens deze Marokkaans-Nederlandse minderheid in dit land, waardoor die groep 'wijselijk' haar mond houdt.

Het geloof is vaak het resultaat van een bepaalde cultuur. In ons land is religie het middelpunt of wij zeggen het hart van de cultuur. Ik heb me van de islam afgekeerd toen ik begon vragen over deze cultuur te stellen. Het is een cultuur die alles controleert, onze persoonlijke relaties, onze gedachten, ja zelfs onze fantasie en onze dromen. Een cultuur die het ons niet toestaat anders te zijn of anders te denken, een cultuur die overal haar neus insteekt.

Ben je een Marokkaanse boeddhist, agnost of atheïst, homo- of biseksueel, verliefd op een jood of ongelovige, dan ben je een schande voor de familie. Het individu staat er in de Marokkaanse gemeenschap beroerd voor. Er is gewoonweg geen traditie die voorziet in waardering daarvan. Wie ervoor kiest om het leven naar eigen eer en geweten te leiden en daar niet stiekem over doet, staat er alleen voor. Daar komt bij dat in een kwetsbare groep als de Marokkaanse het vijanddenken hoogtij viert. Een Marokkaanse athëist wordt bijvoorbeeld niet gezien als een mens die overtuigd is van zijn keuze om niet in God te geloven, maar als een hypocriete lafaard die het ware geloof verloochent om bij het Westen te horen. Geschreven door een Marokkaanse atheïst die zich eindelijk bevrijdt heeft van een Arabische geloofssekte. De voornaamste klacht gaat over de Marokkaanse gemeenschap die racistische trekken vertoont richting deze minderheden. Ik ga het volgende week aan mijn ouders vertellen. Klaar is klaar.
Ondanks al onze aanvaringen uit het verleden, waardeer ik oprecht je moed en openheid hierover. Veel sterkte en succes gewenst.
pi_163626495
quote:
Als mensen afstand nemen van een primitieve, 1400 jaar oude religie die is bedacht door een gewelddadige pedofiel en in plaats daarvan zélf gaan nadenken, kunnen mensen met gezond verstand dat alleen maar toejuichen.

Bovendien ligt TS de vinger precies op de zere plek, wat de acceptatie van andere opvattingen / levensstijlen in de Marokkaanse en/of moslimgemeenschap betreft.

Verder wat Trashcanman zegt: als een atheïst of christen zich tot de islam bekeert, dan stromen de juichende felicitatieberichten van moslims binnen.
pi_163626773
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 18:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als mensen afstand nemen van een primitieve, 1400 jaar oude religie die is bedacht door een gewelddadige pedofiel en in plaats daarvan zélf gaan nadenken, kunnen mensen met gezond verstand dat alleen maar toejuichen.

Bovendien ligt TS de vinger precies op de zere plek, wat de acceptatie van andere opvattingen / levensstijlen in de Marokkaanse en/of moslimgemeenschap betreft.

Verder wat Trashcanman zegt: als een atheïst of christen zich tot de islam bekeert, dan stromen de juichende felicitatieberichten van moslims binnen.
dan wordt er niet zo overdreven gejuicht als hier , we zijn dan alleen blij voor degene dat ie tot de waarheid is gekomen :)

De leer van de Islam is er altijd geweest,sinds de 1e mens ,niet pas sinds 1400 jaar.
pi_163626907
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 19:08 schreef PSVCL het volgende:

[..]

dan wordt er niet zo overdreven gejuicht als hier , we zijn dan alleen blij voor degene dat ie tot de waarheid is gekomen :)

De leer van de Islam is er altijd geweest,sinds de 1e mens ,niet pas sinds 1400 jaar.
Je religie "waarheid" noemen en klinkklare bullshit verkondigen. Zo kennen we PSVCL weer. :')
pi_163627028
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 19:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je religie "waarheid" noemen en klinkklare bullshit verkondigen. Zo kennen we PSVCL weer. :')
Atheist way of debating:

-Laugh when they can't answer a question
-Tell you you're wrong without saying why
-Use big words to sound smart

Niet weten dat alle profeten zijn gestuurd met dezelfde boodschap, aanbid 1 god (tawheed) , de leer van De Islam.
pi_163627061
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 19:24 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Atheist way of debating:

-Laugh when they can't answer a question
-Tell you you're wrong without saying why
-Use big words to sound smart

Niet weten dat alle profeten zijn gestuurd met dezelfde boodschap, aanbid 1 god (tawheed) , de leer van De Islam.
Ik houd deze woorden van Jellereppe nog eens aan je voor:
quote:
Ik heb me van de islam afgekeerd toen ik begon vragen over deze cultuur te stellen. Het is een cultuur die alles controleert, onze persoonlijke relaties, onze gedachten, ja zelfs onze fantasie en onze dromen. Een cultuur die het ons niet toestaat anders te zijn of anders te denken, een cultuur die overal haar neus insteekt.
Bovendien is de islam een bij elkaar geshopt geloof.... wie zich ook maar een klein beetje in de geschiedenis verdiept, weet dat.
pi_163627245
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 19:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik houd deze woorden van Jellereppe nog eens aan je voor:

[..]

Bovendien is de islam een bij elkaar geshopt geloof.... wie zich ook maar een klein beetje in de geschiedenis verdiept, weet dat.
wat moet ik met zijn zielige huillie huillie woorden ?hij is namelijk niks verplicht te geloven ,snap daarom niet waarom hij loopt te klagen hier.

Nee je snapt het niet ,alle profeten zijn gekomen met dezelfde boodschap en de religies voor de islam komen van de dezelfde bron,alleen nadat er eerst met de torah is geknoeid door rabbijnen die hun geloof hebben verkocht voor een paar centen en daarna de evangelie door de Romeinen is aangepast (jezus de zoon van god ) is de Koran gekomen als laatst en beschermde boek door God.
Waarom denk je dat zelfs Moslim kinderen van over heel de wereld de Koran kunnen reciteren uit hoofd ?
Dus als verband je elk Koran over heel de wereld , de volgende dag heb je precies dezelde Koran terug.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 20:16:22 #275
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_163627933
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 19:37 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Waarom denk je dat zelfs Moslim kinderen van over heel de wereld de Koran kunnen reciteren uit hoofd ?

Omdat het een eng geloof is met een relatief hoog percentage fanatiekelingen die hun kinderen dwingen de teksten van een stoffig immoreel boek uit hun hoofd te leren?

Ik zou daar niet zo mee te koop lopen als ik jou was maar het is een puntje van trots blijkbaar?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_163628093
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 20:16 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Omdat het een eng geloof is met een relatief hoog percentage fanatiekelingen die hun kinderen dwingen de teksten van een stoffig immoreel boek uit hun hoofd te leren?

Ik zou daar niet zo mee te koop lopen als ik jou was maar het is een puntje van trots blijkbaar?
De koran is een wonder.

Ben daar zeker trots op.
pi_163629697
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 20:25 schreef PSVCL het volgende:
[..]
De koran is een wonder.

Ben daar zeker trots op.
Het is een boek....teksten op papier, niets meer of minder. Alle waarde die je er aan toekent, doe je toch echt zelf.
pi_163629924
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 21:43 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het is een boek....teksten op papier, niets meer of minder. Alle waarde die je er aan toekent, doe je toch echt zelf.
Niet zommmaar teksten.
Teksten die nooit door een mens kunnen zijn geschreven .

Kom je achter als je Arabisch kan
pi_163630130
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 21:53 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Niet zommmaar teksten.

Ik ben om, tegen zulke sterke argumentatie kan ik niets inbrengen....
pi_163630398
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 21:53 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Niet zommmaar teksten.

Als het zo'n fantastisch boek is, waarom ziet TS dat dan niet in en waarom zijn er dan waarschijnlijk ook nog een heleboel andere mensen die het eigenlijk maar niks vinden maar alleen maar door familiedruk in naam "moslim" blijven?
  zondag 10 juli 2016 @ 00:33:33 #281
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_163633329
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 15:34 schreef PSVCL het volgende:

[..]

waarom moet je het dan duidelijk maken aan iedereen ? , deed je ook in het ramadan topic toen je als een mongool kwam binnenvallen
De mens is een sociaal dier. Uiteindelijk als iets aanzienlijk verandert in onze denken/leven dan willen we dat delen. Alleen in mijn geval ligt dat wat lastiger, dus om het leed wat te verzachten doe ik mijn verhaal eerst op het net, en na verloop ga ik ook gewoon openlijk verkondigen dat ik atheïst ben. Het gaat in kleine stapjes: verandering. Ik ben daar niet anders in dan moslims die heel graag laten zien dat ze gelovig zijn met djellaba en baard. Waarom zou ik het achter mij houden? Voelt het oncomfortabel?
  zondag 10 juli 2016 @ 00:34:33 #282
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_163633341
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 18:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ondanks al onze aanvaringen uit het verleden, waardeer ik oprecht je moed en openheid hierover. Veel sterkte en succes gewenst.
Dank je, kerel. Geen punt. Dat is een tijdje geleden.
pi_163633356
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 22:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Als het zo'n fantastisch boek is, waarom ziet TS dat dan niet in en waarom zijn er dan waarschijnlijk ook nog een heleboel andere mensen die het eigenlijk maar niks vinden maar alleen maar door familiedruk in naam "moslim" blijven?
omdat er iets bestaat als eigen keuze in dit leven. Keuze om het wel of niet fantastisch te vinden.
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
pi_163633361
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 00:33 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

De mens is een sociaal dier. Uiteindelijk als iets aanzienlijk verandert in onze denken/leven dan willen we dat delen. Alleen in mijn geval ligt dat wat lastiger, dus om het leed wat te verzachten doe ik mijn verhaal eerst op het net, en na verloop ga ik ook gewoon openlijk verkondigen dat ik atheïst ben. Het gaat in kleine stapjes: verandering. Ik ben daar niet anders in dan moslims die heel graag laten zien dat ze gelovig zijn met djellaba en baard. Waarom zou ik het achter mij houden? Voelt het oncomfortabel?
Succes
  zondag 10 juli 2016 @ 00:36:26 #285
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_163633375
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2016 00:35 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Succes
Dank je, kerel!
pi_163633479
Er is geen dwang in de godsdienst TS.
pi_163633504
quote:
7s.gif Op zondag 10 juli 2016 00:41 schreef Triggershot het volgende:
broer O+
pi_163633536
pi_163633543
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 00:35 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

omdat er iets bestaat als eigen keuze in dit leven. Keuze om het wel of niet fantastisch te vinden.
Hmm ja, klopt helemaal. De vraag die ik stelde was niet de goeie vraag.
  zondag 10 juli 2016 @ 00:45:11 #291
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_163633579
quote:
7s.gif Op zondag 10 juli 2016 00:41 schreef Triggershot het volgende:
Het is jouw liberale overtuiging. De meeste islamitische gemeenschappen is dwang de dagelijkse gang van zaken.
pi_163633627
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 00:45 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het is jouw liberale overtuiging. De meeste islamitische gemeenschappen is dwang de dagelijkse gang van zaken.
nee het staat gewoon in de koran , de bron van de islam.
pi_163633629
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 00:45 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Mwuah, 'liberaal' is nogal een moderne term. Ik citeer het gewoon rechtstreeks uit de Koran zoals je ongetwijfeld al weet. Je Islamitische karakter definiëren op grond van de meeste Islamitische gemeenschappen vind ik net zo jammer als een onislamistische karakter te definiëren aan de hand daarvan.
  zondag 10 juli 2016 @ 00:50:25 #294
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_163633670
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2016 00:47 schreef PSVCL het volgende:

[..]

nee het staat gewoon in de koran , de bron van de islam.
quote:
14s.gif Op zondag 10 juli 2016 00:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mwuah, 'liberaal' is nogal een moderne term. Ik citeer het gewoon rechtstreeks uit de Koran zoals je ongetwijfeld al weet. Je Islamitische karakter definiëren op grond van de meeste Islamitische gemeenschappen vind ik net zo jammer als een onislamistische karakter te definiëren aan de hand daarvan.
Een papieren tijger. Even waardeloos als virtuele zetels. Ik heb het over de dagelijkse gang van zaken in de islamitische gemeenschappen. Landelijk en wereldwijd.
pi_163633695
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 00:50 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

[..]

Een papieren tijger. Even waardeloos als virtuele zetels. Ik heb het over de dagelijkse gang van zaken in de islamitische gemeenschappen. Landelijk en wereldwijd.
Zoals ik al zei, je (on)islamitische karakter definiëren aan de hand van de meeste moslimgemeenschappen is jammer. Zeker gezien je een heel betoog houdt voor individualisme hier.
  zondag 10 juli 2016 @ 00:58:34 #296
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_163633802
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 00:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, je (on)islamitische karakter definiëren aan de hand van de meeste moslimgemeenschappen is jammer. Zeker gezien je een heel betoog houdt voor individualisme hier.
Hmm, ik denk dat jij nogal wat op hebt gepikt van de normen en waardenstelsel van de Nederlandse maatschappij. Die vrijheid is gebakken lucht. De meeste moslims zijn niet zo schappelijk als het op apostasy aankomt. Tot doodstraf aan toe in dertien moslimlanden. Als we het landelijk gaan bezien dan is familiedruk gewoon dagelijkse realiteit in NL. Ik zie niet in wat vrij is aan de godsdienst. Ik kan makkelijk twee voorbeelden aanhalen van atheïstische Marokkanen die het land hebben moeten ontvluchten. Een is bij verstek veroordeeld tot zeven jaar gevangenisstraf omdat hij een blog bij hield over zijn ongelovigheid. Als die weer eens een stap zet in zijn land dan mag die zeven jaar gaan brommen. Hij heeft alles achtergelaten: ouders, sociale leven, alles.
pi_163634016
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 00:58 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Hmm, ik denk dat jij nogal wat op hebt gepikt van de normen en waardenstelsel van de Nederlandse maatschappij. Die vrijheid is gebakken lucht. De meeste moslims zijn niet zo schappelijk als het op apostasy aankomt. Tot doodstraf aan toe in dertien moslimlanden. Als we het landelijk gaan bezien dan is familiedruk gewoon dagelijkse realiteit in NL. Ik zie niet in wat vrij is aan de godsdienst. Ik kan makkelijk twee voorbeelden aanhalen van atheïstische Marokkanen die het land hebben moeten ontvluchten. Een is bij verstek veroordeeld tot zeven jaar gevangenisstraf omdat hij een blog bij hield over zijn ongelovigheid. Als die weer eens een stap zet in zijn land dan mag die zeven jaar gaan brommen. Hij heeft alles achtergelaten: ouders, sociale leven, alles.
Ik ben zonder enige twijfel inderdaad een product van mijn omgeving, waaronder de maatschappij waarin we leven. Alleen sprak ik je niet aan met artikel 1 van de grondwet, ik sprak je aan met Koran 2:256, dan kan je wel het wel meerdere malen het een 'liberale' en 'Nederlandse' houding noemen, maar het komt toch echt uit de Koran.

Een ieder die in Nederland leeft moet een complete idioot zijn als ze de mensonterende toestanden in de moslimlanden of waar dan ook toejuichen en omarmen, dat lijkt mij vanzelfsprekend, er zal niets zo vreselijk zijn als gedwongen afstand moeten van je huis, familie en land, zeker als het gaat om je veiligheid, maar wat is je punt precies? Dat het in heel veel (moslim)landen kut is? Zo ja, dan klopt dat helemaal inderdaad, moet / dien je van je geloof af te vallen om het te benoemen als kut? Neuh.
  zondag 10 juli 2016 @ 01:13:15 #298
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163634057
Wat is dit voor hinderlijk gestalk van een afvallige?
pi_163634320
quote:
Nee je snapt het niet ,alle profeten zijn gekomen met dezelfde boodschap en de religies voor de islam komen van de dezelfde bron,alleen nadat er eerst met de torah is geknoeid door rabbijnen die hun geloof hebben verkocht voor een paar centen en daarna de evangelie door de Romeinen is aangepast (jezus de zoon van god ) is de Koran gekomen als laatst en beschermde boek door God.
De naïviteit die achter deze woorden schuilgaat, is met geen pen te beschrijven. Je hebt niet door hoe je bent opgevoed / beïnvloed / gehersenspoeld om keurig de gewenste versie van de "waarheid" op te lepelen op commando.

Het is algemeen bekend dat de gewelddadige pedofiel Mohammed zijn religie mede op het christendom baseerde en daar van alles uit overnam. Daarom zijn haat en intolerantie thema's die je zowel in de Bijbel als de Koran rijkelijk terugvindt.

Als God toch werkelijk bestond, had hij zo onderhand - 1.400 jaar na het gedrocht islam - wel een nieuwe religie aan de mensheid geopenbaard. Als je ziet hoe moslims zelfs elkaar bij bosjes afslachten, als je ziet hoe onvrij mensen zijn als ze door de islam worden onderdrukt, dan kun je toch moeilijk beweren dat het een geslaagde religie is.

quote:
Om de doodeenvoudige reden dat het er van kinds af aan wordt ingestampt. Dat principe staat namelijk aan de basis van elke religie: jong geleerd is oud gedaan. Hoe vroeger je die bullshit erin stampt, des te groter is de kans dat het blijft hangen. Des te knapper is het, dat er mensen zijn die ondanks deze hersenspoeling / geestelijke mishandeling, toch in staat zijn om voor zichzelf te denken en kritisch te zijn op de religie die ze kregen aangeleerd.
pi_163634333
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 20:25 schreef PSVCL het volgende:

[..]

De koran is een wonder.

Ben daar zeker trots op.
De koran is een nogal onduidelijk boek. Er zijn namelijk moslims die voetbal beschouwen als iets dat haram is, terwijl jij "PSV" in je naam hebt staan en een voetballer als UI hebt. Genoeg moslims die jou om deze keuzes verafschuwen. Alleen hun versie van de islam is de "waarheid", jij bent maar een afvallige.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')