Punten om over na te denken.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:22 schreef Drug het volgende:
bovendien is er in het westen dan wel relatieve vrede, er is ook sprake van discriminatie en onderdrukking. bovendien worden vanuit de westerse regimes aanvallen uitgevoerd op islamitische landen (dus niet terroristische groeperingen, nee, westerse staten en allianties). en tot slot is het westers consumer capitalism verantwoordelijk voor de snelle deterioratie van de leefbaarheid van de aarde. wees dus niet te haastig in je gedachte nu vanuit de duisternis het licht te betreden.
Voor jij-bakken is weinig plek inderdaad.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 06:09 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Punten om over na te denken.
Maar voor die gematigde, bedachtzame gedachten is weinig plek in dit topic, gok ik zo.
was een oprechte vraag, je komt namelijk best intelligent over, maar gebruikt gelijktijdig manke logica.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 06:10 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Voor jij-bakken is weinig plek inderdaad.
Een god kan wel degelijk onderdeel uitmaken van een cultuur. Daar mag je ook van alles van vinden. Religie staat inderdaad niet gelijk aan cultuur, maar religie kan wel een grote invloed hebben op cultuur.quote:Op maandag 4 juli 2016 20:39 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Dat jij niet meer in een god geloof hoort los te staan van wat je van de cultuur vindt. Iedereen beleeft een geloof op een andere manier. Zo vind ik ook niet dat er iets bestaat als een Islamitische cultuur. Ooit verzonnen door mensen die alles voor het gemak en de generalisatie over 1 hoop willen gooien.
En jij gooit spiritualiteit en religie op 1 hoop.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 06:27 schreef Drug het volgende:
[..]
was een oprechte vraag, je komt namelijk best intelligent over, maar gebruikt gelijktijdig manke logica.
niet waarquote:Op dinsdag 5 juli 2016 08:32 schreef truthortruth het volgende:
[..]
En jij gooit spiritualiteit en religie op 1 hoop.
Dus jij bent homo ?quote:Op woensdag 29 juni 2016 05:15 schreef Jellereppe het volgende:
Ik heb wat klachten die mij van het hart moeten. Een van die klachten is dat de Marokkaanse atheïst/agnost/humanist geen steun en toeverlaat vindt in de voor hem/haar discriminatoire Marokkaanse gemeenschap. Je wordt gediscrimeerd en schuin aangekeken waar je bij staat. De Marokkaanse gemeenschap is zeer racistisch jegens deze Marokkaans-Nederlandse minderheid in dit land, waardoor die groep 'wijselijk' haar mond houdt.
Het geloof is vaak het resultaat van een bepaalde cultuur. In ons land is religie het middelpunt of wij zeggen het hart van de cultuur. Ik heb me van de islam afgekeerd toen ik begon vragen over deze cultuur te stellen. Het is een cultuur die alles controleert, onze persoonlijke relaties, onze gedachten, ja zelfs onze fantasie en onze dromen. Een cultuur die het ons niet toestaat anders te zijn of anders te denken, een cultuur die overal haar neus insteekt.
Ben je een Marokkaanse boeddhist, agnost of atheïst, homo- of biseksueel, verliefd op een jood of ongelovige, dan ben je een schande voor de familie. Het individu staat er in de Marokkaanse gemeenschap beroerd voor. Er is gewoonweg geen traditie die voorziet in waardering daarvan. Wie ervoor kiest om het leven naar eigen eer en geweten te leiden en daar niet stiekem over doet, staat er alleen voor. Daar komt bij dat in een kwetsbare groep als de Marokkaanse het vijanddenken hoogtij viert. Een Marokkaanse athëist wordt bijvoorbeeld niet gezien als een mens die overtuigd is van zijn keuze om niet in God te geloven, maar als een hypocriete lafaard die het ware geloof verloochent om bij het Westen te horen. Geschreven door een Marokkaanse atheïst die zich eindelijk bevrijdt heeft van een Arabische geloofssekte. De voornaamste klacht gaat over de Marokkaanse gemeenschap die racistische trekken vertoont richting deze minderheden. Ik ga het volgende week aan mijn ouders vertellen. Klaar is klaar.
Alsof jij niet zou juichen om mensen die zich bekeren, hypocriet.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:07 schreef PSVCL het volgende:
Ze zijn pas tevreden over je als je hetzelfde doet en denkt als hun.(citaat uit het heilige boek)
Duidelijk te zien in dit topic waar zindiq jelle wordt gefeliciteerd door de atheisten
Klopt, dat is dan ook waarom het voor TS zo moeilijk is om 'ze' in te lichten over dat hij zijn geloof laat vallen.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:07 schreef PSVCL het volgende:
Ze zijn pas tevreden over je als je hetzelfde doet en denkt als hun.(citaat uit het heilige boek)
Ik weet niet of mensen dat hebben gedaan en ik ga niet alles terug lezen maar zo wel dan weet je niet eens of ze een religie aanhangen of niet. Als het is gedaan dan denk ik dat hij daar meer aan heeft dan aan de mensen die hetzelfde tweede paspoort hebben maar die hem nu niet meer moeten omdat hij zijn geloof heeft laten vallen.quote:Duidelijk te zien in dit topic waar zindiq jelle wordt gefeliciteerd door de atheisten
En jij laat hier perfect zien waarom iemand uit zo'n sekte zou willen stappen.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:07 schreef PSVCL het volgende:
Duidelijk te zien in dit topic waar zindiq jelle wordt gefeliciteerd door de atheisten
Ik doe het voor mij zelf. Niet voor wat anderen vinden.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:07 schreef PSVCL het volgende:
waarom moet je het dan duidelijk maken aan iedereen ? , deed je ook in het ramadan topic toen je als een mongool kwam binnenvallenquote:Op zaterdag 9 juli 2016 08:08 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik doe het voor mij zelf. Niet voor wat anderen vinden.
Ondanks al onze aanvaringen uit het verleden, waardeer ik oprecht je moed en openheid hierover. Veel sterkte en succes gewenst.quote:Op woensdag 29 juni 2016 05:15 schreef Jellereppe het volgende:
Ik heb wat klachten die mij van het hart moeten. Een van die klachten is dat de Marokkaanse atheïst/agnost/humanist geen steun en toeverlaat vindt in de voor hem/haar discriminatoire Marokkaanse gemeenschap. Je wordt gediscrimeerd en schuin aangekeken waar je bij staat. De Marokkaanse gemeenschap is zeer racistisch jegens deze Marokkaans-Nederlandse minderheid in dit land, waardoor die groep 'wijselijk' haar mond houdt.
Het geloof is vaak het resultaat van een bepaalde cultuur. In ons land is religie het middelpunt of wij zeggen het hart van de cultuur. Ik heb me van de islam afgekeerd toen ik begon vragen over deze cultuur te stellen. Het is een cultuur die alles controleert, onze persoonlijke relaties, onze gedachten, ja zelfs onze fantasie en onze dromen. Een cultuur die het ons niet toestaat anders te zijn of anders te denken, een cultuur die overal haar neus insteekt.
Ben je een Marokkaanse boeddhist, agnost of atheïst, homo- of biseksueel, verliefd op een jood of ongelovige, dan ben je een schande voor de familie. Het individu staat er in de Marokkaanse gemeenschap beroerd voor. Er is gewoonweg geen traditie die voorziet in waardering daarvan. Wie ervoor kiest om het leven naar eigen eer en geweten te leiden en daar niet stiekem over doet, staat er alleen voor. Daar komt bij dat in een kwetsbare groep als de Marokkaanse het vijanddenken hoogtij viert. Een Marokkaanse athëist wordt bijvoorbeeld niet gezien als een mens die overtuigd is van zijn keuze om niet in God te geloven, maar als een hypocriete lafaard die het ware geloof verloochent om bij het Westen te horen. Geschreven door een Marokkaanse atheïst die zich eindelijk bevrijdt heeft van een Arabische geloofssekte. De voornaamste klacht gaat over de Marokkaanse gemeenschap die racistische trekken vertoont richting deze minderheden. Ik ga het volgende week aan mijn ouders vertellen. Klaar is klaar.
Als mensen afstand nemen van een primitieve, 1400 jaar oude religie die is bedacht door een gewelddadige pedofiel en in plaats daarvan zélf gaan nadenken, kunnen mensen met gezond verstand dat alleen maar toejuichen.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:07 schreef PSVCL het volgende:
dan wordt er niet zo overdreven gejuicht als hier , we zijn dan alleen blij voor degene dat ie tot de waarheid is gekomenquote:Op zaterdag 9 juli 2016 18:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als mensen afstand nemen van een primitieve, 1400 jaar oude religie die is bedacht door een gewelddadige pedofiel en in plaats daarvan zélf gaan nadenken, kunnen mensen met gezond verstand dat alleen maar toejuichen.
Bovendien ligt TS de vinger precies op de zere plek, wat de acceptatie van andere opvattingen / levensstijlen in de Marokkaanse en/of moslimgemeenschap betreft.
Verder wat Trashcanman zegt: als een atheïst of christen zich tot de islam bekeert, dan stromen de juichende felicitatieberichten van moslims binnen.
Je religie "waarheid" noemen en klinkklare bullshit verkondigen. Zo kennen we PSVCL weer.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:08 schreef PSVCL het volgende:
[..]
dan wordt er niet zo overdreven gejuicht als hier , we zijn dan alleen blij voor degene dat ie tot de waarheid is gekomen
De leer van de Islam is er altijd geweest,sinds de 1e mens ,niet pas sinds 1400 jaar.
Atheist way of debating:quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je religie "waarheid" noemen en klinkklare bullshit verkondigen. Zo kennen we PSVCL weer.
Ik houd deze woorden van Jellereppe nog eens aan je voor:quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:24 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Atheist way of debating:
-Laugh when they can't answer a question
-Tell you you're wrong without saying why
-Use big words to sound smart
Niet weten dat alle profeten zijn gestuurd met dezelfde boodschap, aanbid 1 god (tawheed) , de leer van De Islam.
Bovendien is de islam een bij elkaar geshopt geloof.... wie zich ook maar een klein beetje in de geschiedenis verdiept, weet dat.quote:Ik heb me van de islam afgekeerd toen ik begon vragen over deze cultuur te stellen. Het is een cultuur die alles controleert, onze persoonlijke relaties, onze gedachten, ja zelfs onze fantasie en onze dromen. Een cultuur die het ons niet toestaat anders te zijn of anders te denken, een cultuur die overal haar neus insteekt.
wat moet ik met zijn zielige huillie huillie woorden ?hij is namelijk niks verplicht te geloven ,snap daarom niet waarom hij loopt te klagen hier.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik houd deze woorden van Jellereppe nog eens aan je voor:
[..]
Bovendien is de islam een bij elkaar geshopt geloof.... wie zich ook maar een klein beetje in de geschiedenis verdiept, weet dat.
Omdat het een eng geloof is met een relatief hoog percentage fanatiekelingen die hun kinderen dwingen de teksten van een stoffig immoreel boek uit hun hoofd te leren?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:37 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Waarom denk je dat zelfs Moslim kinderen van over heel de wereld de Koran kunnen reciteren uit hoofd ?
De koran is een wonder.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 20:16 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Omdat het een eng geloof is met een relatief hoog percentage fanatiekelingen die hun kinderen dwingen de teksten van een stoffig immoreel boek uit hun hoofd te leren?
Ik zou daar niet zo mee te koop lopen als ik jou was maar het is een puntje van trots blijkbaar?
Het is een boek....teksten op papier, niets meer of minder. Alle waarde die je er aan toekent, doe je toch echt zelf.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 20:25 schreef PSVCL het volgende:
[..]
De koran is een wonder.
Ben daar zeker trots op.
Niet zommmaar teksten.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 21:43 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het is een boek....teksten op papier, niets meer of minder. Alle waarde die je er aan toekent, doe je toch echt zelf.
Ik ben om, tegen zulke sterke argumentatie kan ik niets inbrengen....quote:Op zaterdag 9 juli 2016 21:53 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Niet zommmaar teksten.
Teksten die nooit door een mens kunnen zijn geschreven .
Kom je achter als je Arabisch kan
Als het zo'n fantastisch boek is, waarom ziet TS dat dan niet in en waarom zijn er dan waarschijnlijk ook nog een heleboel andere mensen die het eigenlijk maar niks vinden maar alleen maar door familiedruk in naam "moslim" blijven?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 21:53 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Niet zommmaar teksten.
Teksten die nooit door een mens kunnen zijn geschreven .
Kom je achter als je Arabisch kan
De mens is een sociaal dier. Uiteindelijk als iets aanzienlijk verandert in onze denken/leven dan willen we dat delen. Alleen in mijn geval ligt dat wat lastiger, dus om het leed wat te verzachten doe ik mijn verhaal eerst op het net, en na verloop ga ik ook gewoon openlijk verkondigen dat ik atheïst ben. Het gaat in kleine stapjes: verandering. Ik ben daar niet anders in dan moslims die heel graag laten zien dat ze gelovig zijn met djellaba en baard. Waarom zou ik het achter mij houden? Voelt het oncomfortabel?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 15:34 schreef PSVCL het volgende:
[..]
waarom moet je het dan duidelijk maken aan iedereen ? , deed je ook in het ramadan topic toen je als een mongool kwam binnenvallen
Dank je, kerel. Geen punt. Dat is een tijdje geleden.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 18:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ondanks al onze aanvaringen uit het verleden, waardeer ik oprecht je moed en openheid hierover. Veel sterkte en succes gewenst.
omdat er iets bestaat als eigen keuze in dit leven. Keuze om het wel of niet fantastisch te vinden.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 22:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Als het zo'n fantastisch boek is, waarom ziet TS dat dan niet in en waarom zijn er dan waarschijnlijk ook nog een heleboel andere mensen die het eigenlijk maar niks vinden maar alleen maar door familiedruk in naam "moslim" blijven?
Succesquote:Op zondag 10 juli 2016 00:33 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
De mens is een sociaal dier. Uiteindelijk als iets aanzienlijk verandert in onze denken/leven dan willen we dat delen. Alleen in mijn geval ligt dat wat lastiger, dus om het leed wat te verzachten doe ik mijn verhaal eerst op het net, en na verloop ga ik ook gewoon openlijk verkondigen dat ik atheïst ben. Het gaat in kleine stapjes: verandering. Ik ben daar niet anders in dan moslims die heel graag laten zien dat ze gelovig zijn met djellaba en baard. Waarom zou ik het achter mij houden? Voelt het oncomfortabel?
jwzquote:
Hmm ja, klopt helemaal. De vraag die ik stelde was niet de goeie vraag.quote:Op zondag 10 juli 2016 00:35 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
omdat er iets bestaat als eigen keuze in dit leven. Keuze om het wel of niet fantastisch te vinden.
Het is jouw liberale overtuiging. De meeste islamitische gemeenschappen is dwang de dagelijkse gang van zaken.quote:
nee het staat gewoon in de koran , de bron van de islam.quote:Op zondag 10 juli 2016 00:45 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het is jouw liberale overtuiging. De meeste islamitische gemeenschappen is dwang de dagelijkse gang van zaken.
Mwuah, 'liberaal' is nogal een moderne term. Ik citeer het gewoon rechtstreeks uit de Koran zoals je ongetwijfeld al weet. Je Islamitische karakter definiëren op grond van de meeste Islamitische gemeenschappen vind ik net zo jammer als een onislamistische karakter te definiëren aan de hand daarvan.quote:Op zondag 10 juli 2016 00:45 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het is jouw liberale overtuiging. De meeste islamitische gemeenschappen is dwang de dagelijkse gang van zaken.
quote:Op zondag 10 juli 2016 00:47 schreef PSVCL het volgende:
[..]
nee het staat gewoon in de koran , de bron van de islam.
Een papieren tijger. Even waardeloos als virtuele zetels. Ik heb het over de dagelijkse gang van zaken in de islamitische gemeenschappen. Landelijk en wereldwijd.quote:Op zondag 10 juli 2016 00:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, 'liberaal' is nogal een moderne term. Ik citeer het gewoon rechtstreeks uit de Koran zoals je ongetwijfeld al weet. Je Islamitische karakter definiëren op grond van de meeste Islamitische gemeenschappen vind ik net zo jammer als een onislamistische karakter te definiëren aan de hand daarvan.
Zoals ik al zei, je (on)islamitische karakter definiëren aan de hand van de meeste moslimgemeenschappen is jammer. Zeker gezien je een heel betoog houdt voor individualisme hier.quote:Op zondag 10 juli 2016 00:50 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
[..]
Een papieren tijger. Even waardeloos als virtuele zetels. Ik heb het over de dagelijkse gang van zaken in de islamitische gemeenschappen. Landelijk en wereldwijd.
Hmm, ik denk dat jij nogal wat op hebt gepikt van de normen en waardenstelsel van de Nederlandse maatschappij. Die vrijheid is gebakken lucht. De meeste moslims zijn niet zo schappelijk als het op apostasy aankomt. Tot doodstraf aan toe in dertien moslimlanden. Als we het landelijk gaan bezien dan is familiedruk gewoon dagelijkse realiteit in NL. Ik zie niet in wat vrij is aan de godsdienst. Ik kan makkelijk twee voorbeelden aanhalen van atheïstische Marokkanen die het land hebben moeten ontvluchten. Een is bij verstek veroordeeld tot zeven jaar gevangenisstraf omdat hij een blog bij hield over zijn ongelovigheid. Als die weer eens een stap zet in zijn land dan mag die zeven jaar gaan brommen. Hij heeft alles achtergelaten: ouders, sociale leven, alles.quote:Op zondag 10 juli 2016 00:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, je (on)islamitische karakter definiëren aan de hand van de meeste moslimgemeenschappen is jammer. Zeker gezien je een heel betoog houdt voor individualisme hier.
Ik ben zonder enige twijfel inderdaad een product van mijn omgeving, waaronder de maatschappij waarin we leven. Alleen sprak ik je niet aan met artikel 1 van de grondwet, ik sprak je aan met Koran 2:256, dan kan je wel het wel meerdere malen het een 'liberale' en 'Nederlandse' houding noemen, maar het komt toch echt uit de Koran.quote:Op zondag 10 juli 2016 00:58 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Hmm, ik denk dat jij nogal wat op hebt gepikt van de normen en waardenstelsel van de Nederlandse maatschappij. Die vrijheid is gebakken lucht. De meeste moslims zijn niet zo schappelijk als het op apostasy aankomt. Tot doodstraf aan toe in dertien moslimlanden. Als we het landelijk gaan bezien dan is familiedruk gewoon dagelijkse realiteit in NL. Ik zie niet in wat vrij is aan de godsdienst. Ik kan makkelijk twee voorbeelden aanhalen van atheïstische Marokkanen die het land hebben moeten ontvluchten. Een is bij verstek veroordeeld tot zeven jaar gevangenisstraf omdat hij een blog bij hield over zijn ongelovigheid. Als die weer eens een stap zet in zijn land dan mag die zeven jaar gaan brommen. Hij heeft alles achtergelaten: ouders, sociale leven, alles.
De naïviteit die achter deze woorden schuilgaat, is met geen pen te beschrijven. Je hebt niet door hoe je bent opgevoed / beïnvloed / gehersenspoeld om keurig de gewenste versie van de "waarheid" op te lepelen op commando.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:37 schreef PSVCL het volgende:
Nee je snapt het niet ,alle profeten zijn gekomen met dezelfde boodschap en de religies voor de islam komen van de dezelfde bron,alleen nadat er eerst met de torah is geknoeid door rabbijnen die hun geloof hebben verkocht voor een paar centen en daarna de evangelie door de Romeinen is aangepast (jezus de zoon van god ) is de Koran gekomen als laatst en beschermde boek door God.
Om de doodeenvoudige reden dat het er van kinds af aan wordt ingestampt. Dat principe staat namelijk aan de basis van elke religie: jong geleerd is oud gedaan. Hoe vroeger je die bullshit erin stampt, des te groter is de kans dat het blijft hangen. Des te knapper is het, dat er mensen zijn die ondanks deze hersenspoeling / geestelijke mishandeling, toch in staat zijn om voor zichzelf te denken en kritisch te zijn op de religie die ze kregen aangeleerd.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:37 schreef PSVCL het volgende:
Waarom denk je dat zelfs Moslim kinderen van over heel de wereld de Koran kunnen reciteren uit hoofd ?
De koran is een nogal onduidelijk boek. Er zijn namelijk moslims die voetbal beschouwen als iets dat haram is, terwijl jij "PSV" in je naam hebt staan en een voetballer als UI hebt. Genoeg moslims die jou om deze keuzes verafschuwen. Alleen hun versie van de islam is de "waarheid", jij bent maar een afvallige.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 20:25 schreef PSVCL het volgende:
[..]
De koran is een wonder.
Ben daar zeker trots op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |