abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163513771
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 16:06 schreef zarGon het volgende:
Wat een comeback...

Ik denk dat veel (jonge) allochtonen in een soort van identiteitscrisis terechtkomen. Leven tussen twee culturen, twee normen en waarden, twee landen en twee opvattingen. De ene keer past dat ene van cultuur x beter bij je, de andere keer heb je toch liever dat andere van cultuur y. Je voelt je niet helemaal thuis bij het cultuur van je ouders, daar ben je toch net iets te westers voor. Maar je past ook niet bij het westerse cultuur, dan ben je te veel allochtoon voor.

Die twee delen in je botsen constant. Of het nou in de omgang met mensen is of bij het maken van keuzes, je zal vreemd aangekeken worden; is het niet door je cultuurgenoten en allochtonen, dan is het wel door de autochtonen... Frustraties alom. Het wordt ook niet makkelijker op als het dan ook niet wil klikken met je allochtone leeftijdsgenoten (dezelfde cultuur, dezelfde buurt en zo) - omdat zij een te simpele en/of radicale blik op zaken hebben; je hoort dan eigenlijk bij het selecte groep allochtonen die ergens middenin hangen.

Wat een veranderingen heb jij trouwens meegemaakt. Je viel op als de 'geïntegreerde' Marokkaan, met een net taalgebruik. Vervolgens kwam de 'boze' periode er, waarbij het gevolg van de verharding van de maatschappij duidelijk werd. Plots was je weg. En dan nu dit...

Gozer, ik wens je het allerbeste toe. Sterkte de komende tijd. Hoop dat je beslissingen neemt waar jij gelukkig van wordt.
Volgens mij hebben wij allemaal wel zo'n periode gehad, toch? Trigger heeft er ook een hele topic aan besteed. Iedereen maakt zijn periode van twijfel en haat door. De een komt er sterker uit dan de ander. Vind het alleen zo jammer dat hij zo bitter spreekt.
pi_163513990
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 14:23 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Marokkaanse atheïsten?
ja
pi_163514583
TS is duidelijk wel in de war. Gaat van het ene extreme naar het andere.

Dit noemen wij hier bloedverraders.

🤔
  maandag 4 juli 2016 @ 17:02:35 #204
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_163514959
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 16:46 schreef Fushia2 het volgende:
TS is duidelijk wel in de war. Gaat van het ene extreme naar het andere.

Dit noemen wij hier bloedverraders.

🤔
Volgens mij was TS nooit extreem in zijn opvattingen geweest als ik het me goed kan herinneren. En niet in een god geloven maakt iemand automatisch een atheist, ook niet per definitie een extreem iets. Met hem als verrader te bestempelen maak je de klacht des te meer terecht.
pi_163515368
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 17:02 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Volgens mij was TS nooit extreem in zijn opvattingen geweest als ik het me goed kan herinneren. En niet in een god geloven maakt iemand automatisch een atheïst, ook niet per definitie een extreem iets. Met hem als verrader te bestempelen maak je de klacht des te meer terecht.
niet?
pi_163515779
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 17:24 schreef Drug het volgende:

[..]

niet?
Agnosten ?
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
pi_163515837
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 05:15 schreef Jellereppe het volgende:
Ik heb wat klachten die mij van het hart moeten. Een van die klachten is dat de Marokkaanse atheïst/agnost/humanist geen steun en toeverlaat vindt in de voor hem/haar discriminatoire Marokkaanse gemeenschap. Je wordt gediscrimeerd en schuin aangekeken waar je bij staat. De Marokkaanse gemeenschap is zeer racistisch jegens deze Marokkaans-Nederlandse minderheid in dit land, waardoor die groep 'wijselijk' haar mond houdt.

Het geloof is vaak het resultaat van een bepaalde cultuur. In ons land is religie het middelpunt of wij zeggen het hart van de cultuur. Ik heb me van de islam afgekeerd toen ik begon vragen over deze cultuur te stellen. Het is een cultuur die alles controleert, onze persoonlijke relaties, onze gedachten, ja zelfs onze fantasie en onze dromen. Een cultuur die het ons niet toestaat anders te zijn of anders te denken, een cultuur die overal haar neus insteekt.

Ben je een Marokkaanse boeddhist, agnost of atheïst, homo- of biseksueel, verliefd op een jood of ongelovige, dan ben je een schande voor de familie. Het individu staat er in de Marokkaanse gemeenschap beroerd voor. Er is gewoonweg geen traditie die voorziet in waardering daarvan. Wie ervoor kiest om het leven naar eigen eer en geweten te leiden en daar niet stiekem over doet, staat er alleen voor. Daar komt bij dat in een kwetsbare groep als de Marokkaanse het vijanddenken hoogtij viert. Een Marokkaanse athëist wordt bijvoorbeeld niet gezien als een mens die overtuigd is van zijn keuze om niet in God te geloven, maar als een hypocriete lafaard die het ware geloof verloochent om bij het Westen te horen. Geschreven door een Marokkaanse atheïst die zich eindelijk bevrijdt heeft van een Arabische geloofssekte. De voornaamste klacht gaat over de Marokkaanse gemeenschap die racistische trekken vertoont richting deze minderheden. Ik ga het volgende week aan mijn ouders vertellen. Klaar is klaar.
Als je ouders je afmaken, ben ik de uitgenodigd op je begrafenis?
sfdsfsd
pi_163515844
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 17:44 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Agnosten ?
o jah :')
  maandag 4 juli 2016 @ 18:39:13 #209
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_163517064
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 17:02 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Volgens mij was TS nooit extreem in zijn opvattingen geweest als ik het me goed kan herinneren. En niet in een god geloven maakt iemand automatisch een atheist, ook niet per definitie een extreem iets. Met hem als verrader te bestempelen maak je de klacht des te meer terecht.
Regressief links is ook een onderdeel van het probleem. Niet alleen deze islamitische cultuurparels. Het door links bedekken met de mantel der cultuurrelativisme van misstanden binnen de moslimgemeenschap zoals misogynie (vrouwen als tweederangsburgers behandelen), homohaat, antisemitisme, vervolging van niet-moslims etc. etc. etc. etc. etc. In dertien moslimlanden staat de doodstraf op het verlaten van de islam.

Dit is in Groot-Brittannië bijvoorbeeld te zien in de recentelijk onderzochte sharia-rechtbanken, waar een vrijbrief wordt gegeven om Britse moslimvrouwen te onderwerpen aan ernstige vormen van misogynie. Ook in Nederland werd de omgang met de eerste immigranten vanuit Marokko en Turkije vooral gekenmerkt door de focus op het behoud van eigen cultuur. Terwijl na de jaren 60/70 de Nederlandse vrouw de vruchten mocht plukken van de emancipatie bleken de verworven rechten niet van toepassing op moslimvrouwen. Het racisme van de lage verwachtingen. Een gemeenschap wordt als een uniform geheel behandeld waar geen oog is voor andere opvattingen in die tribale achterbakse cultuur.

Proefproces voor rechten moslima's

Britse regering opent onderzoek naar discriminatie in shariarechtbanken
  maandag 4 juli 2016 @ 18:46:24 #210
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_163517242
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 16:06 schreef zarGon het volgende:
Wat een comeback...

Ik denk dat veel (jonge) allochtonen in een soort van identiteitscrisis terechtkomen. Leven tussen twee culturen, twee normen en waarden, twee landen en twee opvattingen. De ene keer past dat ene van cultuur x beter bij je, de andere keer heb je toch liever dat andere van cultuur y. Je voelt je niet helemaal thuis bij het cultuur van je ouders, daar ben je toch net iets te westers voor. Maar je past ook niet bij het westerse cultuur, dan ben je te veel allochtoon voor.

Die twee delen in je botsen constant. Of het nou in de omgang met mensen is of bij het maken van keuzes, je zal vreemd aangekeken worden; is het niet door je cultuurgenoten en allochtonen, dan is het wel door de autochtonen... Frustraties alom. Het wordt ook niet makkelijker op als het dan ook niet wil klikken met je allochtone leeftijdsgenoten (dezelfde cultuur, dezelfde buurt en zo) - omdat zij een te simpele en/of radicale blik op zaken hebben; je hoort dan eigenlijk bij het selecte groep allochtonen die ergens middenin hangen.

Wat een veranderingen heb jij trouwens meegemaakt. Je viel op als de 'geïntegreerde' Marokkaan, met een net taalgebruik. Vervolgens kwam de 'boze' periode er, waarbij het gevolg van de verharding van de maatschappij duidelijk werd. Plots was je weg. En dan nu dit...

Gozer, ik wens je het allerbeste toe. Sterkte de komende tijd. Hoop dat je beslissingen neemt waar jij gelukkig van wordt.
Bedankt, kerel. Verder staat deze beslissing vast. Ik keer niet meer terug als islamiet. Het is een definitieve beslissing. Het is een proces van jaren geweest ingegeven door verschillende sentimenten/onvrede/emoties. Het wordt wennen. Ik wil de komende tijd veel gaan lezen om rust te vinden in mijn hoofd. Het wordt tijd voor een lidmaatschap van de bibliotheek. Voornamelijk literatuur van ex-moslims trekt nu mijn interesse. Wil graag weten hoe zij omgegaan zijn met hun nieuwe waarheid/leven. _O_ Ik woon in Noord-Brabant. Alleen de bieb hier is belachelijk klein. Wie weet neem ik een lidmaatschap bij die van Amsterdam. Die schijnt meerdere verdiepingen te hebben dus veel meer keuze.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jellereppe op 04-07-2016 18:57:12 ]
pi_163517562
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 18:39 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Regressief links is ook een onderdeel van het probleem. Niet alleen deze islamitische cultuurparels. Het door links bedekken met de mantel der cultuurrelativisme van misstanden binnen de moslimgemeenschap zoals misogynie (vrouwen als tweederangsburgers behandelen), homohaat, antisemitisme, vervolging van niet-moslims etc. etc. etc. etc. etc. In dertien moslimlanden staat de doodstraf op het verlaten van de islam.

Dit is in Groot-Brittannië bijvoorbeeld te zien in de recentelijk onderzochte sharia-rechtbanken, waar een vrijbrief wordt gegeven om Britse moslimvrouwen te onderwerpen aan ernstige vormen van misogynie. Ook in Nederland werd de omgang met de eerste immigranten vanuit Marokko en Turkije vooral gekenmerkt door de focus op het behoud van eigen cultuur. Terwijl na de jaren 60/70 de Nederlandse vrouw de vruchten mocht plukken van de emancipatie bleken de verworven rechten niet van toepassing op moslimvrouwen. Het racisme van de lage verwachtingen. Een gemeenschap wordt als een uniform geheel behandeld waar geen oog is voor andere opvattingen in die tribale achterbakse cultuur.

beetje net als jij doet dan

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2016 18:59:25 ]
pi_163517620
quote:
14s.gif Op maandag 4 juli 2016 18:46 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Bedankt, kerel. Verder staat deze beslissing vast. Ik keer niet meer terug als islamiet. Het is een definitieve beslissing. Het is een proces van jaren geweest ingegeven door verschillende sentimenten/onvrede/emoties. Het wordt wennen. Ik wil de komende tijd veel gaan lezen om rust te vinden in mijn hoofd. Het wordt tijd voor een lidmaatschap van de bibliotheek. Voornamelijk literatuur van ex-moslims trekt nu mijn interesse. Wil graag weten hoe zij omgegaan zijn met hun nieuwe waarheid/leven. _O_ Ik woon in Noord-Brabant. Alleen de bieb hier is belachelijk klein. Wie weet neem ik een lidmaatschap bij die van Amsterdam. Die schijnt meerdere verdiepingen te hebben dus veel meer keuze.
kun je arabisch?
  maandag 4 juli 2016 @ 19:07:59 #213
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_163517796
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 19:01 schreef Drug het volgende:

[..]

kun je arabisch?
Wat is Arabisch? Marokkanen praten met name Darija wat een mengelmoes is van Berbers, Arabische en Franse woorden. Daar snappen ze geen kont van in de Arabische wereld omdat het een totaal andere taal is. Het klassiek-Arabisch is een heel ander taal die de meeste Marokkanen niet machtig zijn omdat het niet grootschalig wordt onderwezen. Ik weet niet of je Darija als Arabisch moet beschouwen. Het is in mijn ogen een niet-Arabische taal. Daar zijn genoeg argumenten voor.
pi_163517821
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 19:07 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Wat is Arabisch? Marokkanen praten met name Darija wat een mengelmoes is van Berbers, Arabische en Franse woorden. Daar snappen ze geen kont van in de Arabische wereld omdat het een totaal andere taal is. Het klassiek-Arabisch is een heel ander taal die de meeste Marokkanen niet machtig zijn omdat het niet grootschalig wordt onderwezen.
Je bedoelt Foesha.
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
  maandag 4 juli 2016 @ 19:10:09 #215
330313 Gary_Oak
graag verwijderen
pi_163517855
quote:
14s.gif Op maandag 4 juli 2016 18:46 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Misschien is na deze periode Nietzsche interessant voor je, met name de dood van God die hij behandelt. :) Was in ieder geval voor mij een eurekamoment. :P
pi_163517893
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 19:07 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Wat is Arabisch? Marokkanen praten met name Darija wat een mengelmoes is van Berbers, Arabische en Franse woorden. Daar snappen ze geen kont van in de Arabische wereld omdat het een totaal andere taal is. Het klassiek-Arabisch is een heel ander taal die de meeste Marokkanen niet machtig zijn omdat het niet grootschalig wordt onderwezen. Ik weet niet of je Darija als Arabisch moet beschouwen. Het is in mijn ogen een niet-Arabische taal. Daar zijn genoeg argumenten voor.
arabisch wat je in staat stelt die teksten te lezen
pi_163517898
Jelle! :o :*
Ja doei.
pi_163518008
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 18:39 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Jelle vanwaar je haat en generalisatie? Ik snap het echt niet. Er zit een mijl aan afstand tussen die salafisten en moslims als ik.
  maandag 4 juli 2016 @ 19:51:19 #219
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_163518693
quote:
14s.gif Op maandag 4 juli 2016 19:10 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Misschien is na deze periode Nietzsche interessant voor je, met name de dood van God die hij behandelt. :) Was in ieder geval voor mij een eurekamoment. :P
Het staat op mijn lijst. Ik ga morgen die lidmaatschap nemen.

quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 19:08 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Je bedoelt Foesha.
Inderdaad, Foesha.

quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 19:11 schreef Drug het volgende:

[..]

arabisch wat je in staat stelt die teksten te lezen
Nee, Arabische kinderboeken zijn al te moeilijk. Ik zal alleen al maanden nodig hebben om het niveau te bereiken die 10-jarige Arabische kinderen al beheersen.

quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 19:12 schreef motorbloempje het volgende:
Jelle! :o :*
Motorbloempje. Meid, lang niet gezien. _O_

quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 19:16 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Jelle vanwaar je haat en generalisatie? Ik snap het echt niet. Er zit een mijl aan afstand tussen die salafisten en moslims als ik.
Het is geen haat en generalisaties. Het is gewoon hoe het aan toe gaat in veel islamitische culturen. Individuele moslims kunnen prima mensen zijn, maar de islamitische cultuur is behoorlijk achterlijk en anti-vooruitgang. Ga eens de staat van de islamitische wereld evalueren.....

Een aantal redenen heb ik al in de OP opgenoemd. Een andere reden luidt als volgt: ik draag bijvoorbeeld een Arabische naam omdat het door Rabat aan mijn ouders is opgedrongen. Verplicht! Terwijl ik geen Arabier maar een Berber ben. Dat is maar een van de redenen. Als klap op de vuurpijl kost het in Nederland klauwen vol geld om een naamswijziging door te voeren en heb je een advocaat nodig. De VS is het aartsmakkelijk om die naam te wijzigen. Allemaal omdat de Amerikanen hun onderdanen het opgaan in de maatschappij makkelijker willen maken. Dat is een klacht richting Den Haag. Ik hoop dat ze wat gaan doen aan het vergemakkelijken van een naamswijziging. Ik zal die hele cultuur van mij gaan afschudden. Het is over en uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jellereppe op 04-07-2016 19:58:48 ]
pi_163518771
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 19:51 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

[..]

Inderdaad, Foesha.

[..]

Nee, Arabische kinderboeken zijn al te moeilijk. Ik zal alleen al maanden nodig hebben om het niveau te bereiken die 10-jarige Arabische kinderen al beheersen.

[..]

[..]

Veel te veel om op te noemen. Ik draag bijvoorbeeld een Arabische naam omdat het door Rabat aan mijn ouders is opgedrongen. Terwijl ik geen Arabier maar een Berber ben. Dat is maar een van de redenen. Als klap op de vuurpijl kost het in Nederland klauwen vol geld om een naamswijziging door te voeren en heb je een advocaat nodig. De VS is het aartsmakkelijk om die naam te wijzigen. Allemaal omdat de Amerikanen hun onderdanen het opgaan in de maatschappij makkelijker willen maken. Dat is een klacht richting Den Haag. Ik hoop dat ze wat gaan doen aan het vergemakkelijken van een naamswijziging.
oké. hoop dat je wat gaat leren van de heren die je wil onderzoeken. ik ben op zoek naar literatuur over abu nuwas, ibn warraq, ibn ar rawandi, maar nog geen goede bronnen ontdekt. ik hou me dus aanbevolen als je wat weet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2016 19:59:03 ]
pi_163518856
Wel grappig dat TS enkel ingaat op positieve reacties ingegeven door Nederlanders die het net leuk om een moslim minder te hebben in hun landje.

Het blijft zonde en je kon dit anders aanpakken. Je eigen familie en trots verloochenen omdat je zelf de weg nog niet gevonden hebt is zo jammer.

EDIT: ik denk zelfs dat je hier spijt van gaat krijgen. Misschien nu nog niet, maar eens je zelf een gezin hebt en zult beseffen dat de normen en waarden van de islam net een positief iets is voor je gezin en familie. Niemand is vrij van zonden en mag je hierop beoordelen, maar toch is het jammer.
  maandag 4 juli 2016 @ 20:04:27 #222
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_163519020
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 19:55 schreef Drug het volgende:

[..]

oké. hoop dat je wat gaat leren van de heren die je wil onderzoeken. ik ben op zoek naar literatuur over abu nuwas, ibn warraq, ibn ar rawandi, maar nog geen goede bronnen ontdekt. ik hou me dus aanbevolen als je wat weet.
Dat zal ik doen.
  maandag 4 juli 2016 @ 20:08:30 #223
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_163519120
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 19:58 schreef Fushia2 het volgende:
Wel grappig dat TS enkel ingaat op positieve reacties ingegeven door Nederlanders die het net leuk om een moslim minder te hebben in hun landje.

Het blijft zonde en je kon dit anders aanpakken. Je eigen familie en trots verloochenen omdat je zelf de weg nog niet gevonden hebt is zo jammer.

EDIT: ik denk zelfs dat je hier spijt van gaat krijgen. Misschien nu nog niet, maar eens je zelf een gezin hebt en zult beseffen dat de normen en waarden van de islam net een positief iets is voor je gezin en familie. Niemand is vrij van zonden en mag je hierop beoordelen, maar toch is het jammer.
Ik denk dat de TS prima een gezin kan opvoeden zonder de haat-moord-verkrachtings-moraliteit van de koran. Seculiere waarden hebben het christendom in het gareel gezweept en vormen wat dat betreft een prima basis voor miljarden mensen die geen kankerzooi van hun land maken.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_163519218
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 19:51 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

[..]

Inderdaad, Foesha.

[..]

[..]

[..]

Het is geen haat en generalisaties. Het is gewoon hoe het aan toe gaat in veel islamitische culturen. Individuele moslims kunnen prima mensen zijn, maar de islamitische cultuur is behoorlijk achterlijk en anti-vooruitgang. Ga eens de staat van de islamitische wereld evalueren.....

Een aantal redenen heb ik al in de OP opgenoemd. Een andere reden luidt als volgt: ik draag bijvoorbeeld een Arabische naam omdat het door Rabat aan mijn ouders is opgedrongen. Verplicht! Terwijl ik geen Arabier maar een Berber ben. Dat is maar een van de redenen. Als klap op de vuurpijl kost het in Nederland klauwen vol geld om een naamswijziging door te voeren en heb je een advocaat nodig. De VS is het aartsmakkelijk om die naam te wijzigen. Allemaal omdat de Amerikanen hun onderdanen het opgaan in de maatschappij makkelijker willen maken. Dat is een klacht richting Den Haag. Ik hoop dat ze wat gaan doen aan het vergemakkelijken van een naamswijziging. Ik zal die hele cultuur van mij gaan afschudden. Het is over en uit.
Volgens mij heb je meer een hekel aan Arabieren dan aan jouw eigen cultuur en ouders. Je haalt culturele en religie zaken door elkaar.
pi_163519291
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 20:08 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik denk dat de TS prima een gezin kan opvoeden zonder de haat-moord-verkrachtings-moraliteit van de koran. Seculiere waarden hebben het christendom in het gareel gezweept en vormen wat dat betreft een prima basis voor miljarden mensen die geen kankerzooi van hun land maken.
dus? religieuze waarden hebben miljarden moslims vreedzaam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')