Ja, ik heb ondertussen 4 scripties geschreven vanuit verschillende invalshoekenquote:Op zaterdag 4 juni 2016 13:58 schreef Puntenjager het volgende:
Wat is nou het echte verhaal achter jou? Afstudeeronderzoek naar online communities?
En nu dus begonnen met promoveren op hetzelfde onderwerp? Netjes hoorquote:Op zaterdag 4 juni 2016 14:00 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja, ik heb ondertussen 4 scripties geschreven vanuit verschillende invalshoekenNet zoals de leverworst van Kips: zelfde liedje, andere verpakking.
Nee, je zult hier zelf actie voor moeten ondernemen, zo werkt het leven nu eenmaalquote:Op zaterdag 4 juni 2016 13:51 schreef Deezertje het volgende:
Is het te verwachten dat deze zaken zich vanzelf oplossen of is het van toen niet, straks ook niet?
Probeer eens te stoppen met het continue vergelijken van jezelf met anderen... Bedenk wat JIJ wil met je leven en hoe je dit gaat bereiken. En ja, soms moet je hiervoor uit die comfort-zone achter je laptopje vandaan komen, maar dat hoort er nu eenmaal bij.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 13:51 schreef Deezertje het volgende:
Soms ben ik wel jaloers op leeftijdsgenoten van 22 die al klaar zijn met studie, werken, auto en eigen huisje hebben oftewel de volgende fase ingaan. Kom jij dan met je goede gedrag aan
Je gaat dit niet meer inhalen, dus probeer je gedachten te richten op de toekomst, en niet op het verleden. Continue in zelfmedelijden terugdenken aan hoe de afgelopen jaren waren, zal je ook niet verder helpen.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 13:51 schreef Deezertje het volgende:
Elke dag voelt meer en meer alsof je iets probeert in te halen wat je niet (meer) gaat redden.
Heb je iig wat te doenquote:Op zaterdag 4 juni 2016 14:35 schreef HostiMeister het volgende:
Krijg je als je faalt in alle opzichten van het leven, dan ga je maar zielig doen op fok
Inderdaad, de vorige. Daarom doen mensen een master studie er achteraan. Zo ontstaat de volgende 'studentenpretfase', met meer variëteit aan verschillende studentes uit alle mogelijk windstreken. Voor elk wat wils dus! Een echte upgrade ten opzichte van je bachelor. Ik zeg doen!quote:Op zaterdag 4 juni 2016 13:51 schreef Deezertje het volgende:
Ik heb het gevoel de vorige 'studentenpretfase' helemaal niet goed benut te hebben.
Welk goede gedrag? Wat heb je gedaan waardoor je vindt dat jij die dingen ook zou moeten hebben?quote:Op zaterdag 4 juni 2016 13:51 schreef Deezertje het volgende:
Soms ben ik wel jaloers op leeftijdsgenoten van 22 die al klaar zijn met studie, werken, auto en eigen huisje hebben oftewel de volgende fase ingaan. Kom jij dan met je goede gedrag aan
Dit ook, bovendien heb je daar helemaal geen recht op maar moet je daar zelf iets voor doen. Hard werken bijvoorbeeld, een studie afmaken, initiatief nemen. Daar kan TS nog wat van leren.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 15:11 schreef Schone_Lei het volgende:
[..]
Welk goede gedrag? Wat heb je gedaan waardoor je vindt dat jij die dingen ook zou moeten hebben?
Ik heb wel het idee dat ik achterloop.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 13:51 schreef Deezertje het volgende:
Een kwart eeuw oud, bijna afgestudeerd. Niets ondernomen tijdens de studententijd qua feestjes, relaties of mensen ontmoeten, nog niet op mezelf, geen auto etc. Is het te verwachten dat deze zaken zich vanzelf oplossen of is het van toen niet, straks ook niet? Soms ben ik wel jaloers op leeftijdsgenoten van 22 die al klaar zijn met studie, werken, auto en eigen huisje hebben oftewel de volgende fase ingaan. Kom jij dan met je goede gedrag aanIk heb het gevoel de vorige 'studentenpretfase' helemaal niet goed benut te hebben. Elke dag voelt meer en meer alsof je iets probeert in te halen wat je niet (meer) gaat redden.
Mijn familieleden zijn juist redelijke vroegvliegers. Op 27 al getrouwd en kinderen enzo (ook week makkelijk scheiden en vreemdgaan, maar goed veel meer levenservaring dus). Als jij nog steeds alleen komt op feestjes en bijeenkomsten ben je altijd de vreemde eend en iedereen is met zijn eigen kleine gezinnetje bezig dus het is ook niet dat ze interesse tonen of proberen te maken.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 15:41 schreef Daboman het volgende:
Lekker belangrijk. Je kan ook na je studie opbloeien. Het is niet alsof je dan ineens 80 bent. Volgens mij is praktisch mijn halve familie laatbloeier en mijn vrienden overigens ook. Leuke baan, leuk huis, prima sociaal leven en leuke hobby's, nu nog een leuke vrouw erbij.
Maar als je geen keuzes durft te maken en daar ook echt achter staat en naar handelt, dan kom je geen stap verder. Je moet je comfortzone uit.
Doe er dan wat aan man!quote:Op zaterdag 4 juni 2016 15:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Mijn familieleden zijn juist redelijke vroegvliegers. Op 27 al getrouwd en kinderen enzo (ook week makkelijk scheiden en vreemdgaan, maar goed veel meer levenservaring dus). Als jij nog steeds alleen komt op feestjes en bijeenkomsten ben je altijd de vreemde eend en iedereen is met zijn eigen kleine gezinnetje bezig dus het is ook niet dat ze interesse tonen of proberen te maken.
Lekker boeiend, het gaat erom wat JIJ met je leven doet... Stop eens met het kijken naar het leven van anderen en onderneem actie om je eigen leven te verbeteren.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 15:58 schreef Deezertje het volgende:
Mijn familieleden zijn juist redelijke vroegvliegers. Op 27 al getrouwd en kinderen enzo (ook week makkelijk scheiden en vreemdgaan, maar goed veel meer levenservaring dus).
Even eerlijk, toon jij wel interesse in andere mensen?quote:Op zaterdag 4 juni 2016 15:58 schreef Deezertje het volgende:
dus het is ook niet dat ze interesse tonen of proberen te maken.
Je moet niet naar anderen kijken en zeker niet naar familie. Ik ben op mijn 18e al op kamers gegaan, terwijl mijn broer met zijn 24e nog steeds thuiswoont en geen poot uitsteekt.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 15:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Mijn familieleden zijn juist redelijke vroegvliegers. Op 27 al getrouwd en kinderen enzo (ook week makkelijk scheiden en vreemdgaan, maar goed veel meer levenservaring dus).
Typisch jij, maar één post eruit pikken en daar ook maar half op reageren.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 15:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Mijn familieleden zijn juist redelijke vroegvliegers. Op 27 al getrouwd en kinderen enzo (ook week makkelijk scheiden en vreemdgaan, maar goed veel meer levenservaring dus). Als jij nog steeds alleen komt op feestjes en bijeenkomsten ben je altijd de vreemde eend en iedereen is met zijn eigen kleine gezinnetje bezig dus het is ook niet dat ze interesse tonen of proberen te maken.
Ja, en? Scheiden en vreemdgaan... Die levenservaring ben ik liever kwijt dan rijk. Ik weet niet hoor, in mijn familie zijn er genoeg gezinnetjes, maar het is altijd gezellig. Die interesse en het contact moet wel van twee kanten komen. Toon jij zelf enige interesse?quote:Op zaterdag 4 juni 2016 15:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Wees gerust, lost zich helemaal vanzelf op. Blijf lekker thuis relaxen, geniet van je vakantie nu je scriptie klaar is. Er is geen enkele reden om je zorgen te maken en extra stress zorgt doorgaans ook niet voor een verbetering in je situatie dus stress vermijden lijkt me een goed plan. Gewoon je PU(A) pas gebruiken om wat films te kijken. Je wordt vanzelf uitgenodigd voor feestjes, relaties volgen dan vanzelf, evenals dat de woningbouwvereniging over een tijdje contact opneemt om je nieuwe huurwoning (of appartement) te regelen. Een auto ligt iets ingewikkelder, aangezien je die moet laten overschrijven, dus dat komt niet aanwaaien, daar moet je wat voor doen. Maar aangezien heel veel Nederlanders een auto hebben, kan dat overschrijven nooit héél ingewikkeld zijn. Veel plezier alvast!quote:Op zaterdag 4 juni 2016 13:51 schreef Deezertje het volgende:
Een kwart eeuw oud, bijna afgestudeerd. Niets ondernomen tijdens de studententijd qua feestjes, relaties of mensen ontmoeten, nog niet op mezelf, geen auto etc. Is het te verwachten dat deze zaken zich vanzelf oplossen of is het van toen niet, straks ook niet?
Deezertje toont totaal geen interesse in andere mensen, dat is keer op keer gebleken. Hij wil mensen alleen gebruiken om aandacht te krijgen. Maar ik heb hem in al zijn 60 topics nooit eens oprechte interesse in iemand anders zien tonen, zelfs niet als er users waren die hun hele levensverhaal typte om te zien hoe zij uit een dip zijn gekomen.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 16:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op.
Btw, ik las hierboven van verschillende users de vraag: toon jij wel interesse in anderen Deezertje? Daar is nog geen antwoord op gegeven, en daar ben ik wel benieuwd naar want het is in het leven nu eenmaal geen eenrichtingsverkeer.
Dan houdt de aandacht een keer op. Empathie is blijkbaar niet een ieder gegeven.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 17:01 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Deezertje toont totaal geen interesse in andere mensen, dat is keer op keer gebleken. Hij wil mensen alleen gebruiken om aandacht te krijgen. Maar ik heb hem in al zijn 60 topics nooit eens oprechte interesse in iemand anders zien tonen, zelfs niet als er users waren die hun hele levensverhaal typte om te zien hoe zij uit een dip zijn gekomen.
Aandacht houdt niet op, maar mensen zien hem vooral nu meer als leedvermaak dan dat ze hem echt willen helpen.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 17:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan houdt de aandacht een keer op. Empathie is blijkbaar niet een ieder gegeven.
Ik heb hem zelfs een keer uitgenodigd om iets samen te doen. Hij negeerde het gewoonquote:Op zaterdag 4 juni 2016 17:01 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Deezertje toont totaal geen interesse in andere mensen, dat is keer op keer gebleken. Hij wil mensen alleen gebruiken om aandacht te krijgen. Maar ik heb hem in al zijn 60 topics nooit eens oprechte interesse in iemand anders zien tonen, zelfs niet als er users waren die hun hele levensverhaal typte om te zien hoe zij uit een dip zijn gekomen.
Ik ook, net als nog meer users. Maar Deezertje wil zelf vooral geen moeite doen, ja dan houdt het op.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 17:45 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik heb hem zelfs een keer uitgenodigd om iets samen te doen. Hij negeerde het gewoon
Dat is dan een gemiste kans. Heel jammer.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 17:45 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik heb hem zelfs een keer uitgenodigd om iets samen te doen. Hij negeerde het gewoon
Ze was zijn type niet en kreeg heel veel gezeik over zich heen dat ze niet bij elkaar paste.quote:
Daarom moet je dus een master gaan doen en lekker stage doen in het buitenland. Kan je je neef waar je zo tegenop kijkt, omdat die al sinds zijn 17de een relatie heeft, even helemaal jaloers maken. Of dacht jij werkelijk dat ie er serieus voor gekozen heeft om sinds zijn 18e al met zijn vriendin besprekingen te hebben over de uitzet en de kinderkamer? Zijn ook vaak van die types die hun vriend "mijn ventje" of "mijn mannetje" noemen terwijl die vriend er wat ongemakkelijk bijzit.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 15:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 4 juni 2016 14:41 schreef HierSpreektJeVader het volgende:
[..]
Inderdaad, de vorige. Daarom doen mensen een master studie er achteraan. Zo ontstaat de volgende 'studentenpretfase', met meer variëteit aan verschillende studentes uit alle mogelijk windstreken. Voor elk wat wils dus! Een echte upgrade ten opzichte van je bachelor. Ik zeg doen!
Wat is het doel van deze reflectie Deezertje?quote:Op zaterdag 4 juni 2016 13:51 schreef Deezertje het volgende:
Een kwart eeuw oud, bijna afgestudeerd. Niets ondernomen tijdens de studententijd qua feestjes, relaties of mensen ontmoeten, nog niet op mezelf, geen auto etc. Is het te verwachten dat deze zaken zich vanzelf oplossen of is het van toen niet, straks ook niet? Soms ben ik wel jaloers op leeftijdsgenoten van 22 die al klaar zijn met studie, werken, auto en eigen huisje hebben oftewel de volgende fase ingaan. Kom jij dan met je goede gedrag aanIk heb het gevoel de vorige 'studentenpretfase' helemaal niet goed benut te hebben. Elke dag voelt meer en meer alsof je iets probeert in te halen wat je niet (meer) gaat redden.
Dat is ook te zien aan je kapsel, met aan de zijkanten opgeschoren en bovenop zo'n kuif. Dat is meer geschikt voor een 17 jarige die lekker op de brommer naar de discotheek wil gaan. Lijkt me minder geschikt voor iemand die 25 jaar oud is en alleen met hoogopgeleide vrouwen wil daten.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 13:51 schreef Deezertje het volgende:
Elke dag voelt meer en meer alsof je iets probeert in te halen wat je niet (meer) gaat redden.
wanneer wij chillings zetten xDquote:Op zaterdag 4 juni 2016 17:45 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
En de zoveelste oproep om niet te reageren zal ook niet helpen.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 19:29 schreef viceversa het volgende:
Dit is bijna een exacte kopie van zijn eerdere topics. Mensen, geef het nou gewoon op en stop met reageren als hij er toch niks mee doet. Ik lees nota bene dat hij niet wil afspreken met users die hem proberen te helpen. Tja.
Als je teveel op het negatieve concentreert glipt het positieve door je vingers!quote:Op zaterdag 4 juni 2016 19:38 schreef syndroom het volgende:
Ik denk dat het punt meer is dat hij ziet dat andere mannen van zijn leeftijd veel verder zijn, wel aansluiting hebben, ook seks kunnen hebben en dat mist hij.
Uuh volgens mij loopt er bij mij ook geen vrouw naast me als ik naar een feestje of bijeenkomst ga en ik ben al 30. Ik word er nou niet bepaald door op minder waarde geschat. Dan is het gewoon een kwestie van je kans grijpen om een gesprek aan te knopen. Jonge gezinnen hebben het over het algemeen heel druk met allerlei zaken dus ze zullen niet veel op eigen initiatief doen, gewoon domweg omdat daar geen (mentale) ruimte voor is, maar niet omdat jij minderwaardig bent o.i.d. Dan is het dus aan jou om dat initiatief te nemen. Nodig ze uit en ga voor ze koken o.i.d. zodat ze dat niet ook nog eens moeten regelen. Het gemiddelde roerbakmix recept is uitermate gemakkelijk te maken, komt vaak met een kookinstructie, en is ook nog eens heel lekker.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 15:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hoe ik eindelijk weer eens onder de meiden/dames kom nu ik weer wat stappen afrond naar een 'professioneel' leven maar eigenlijk de tussenliggende stappen en funtime hebt gemist van uitgaan, beetje flikflooien etc.quote:Op zondag 5 juni 2016 12:27 schreef MMunkun het volgende:
Dit begint een beetje op het gemiddelde Hanzehogeschool-topic te lijken: TS post een verhaal, verwacht een reactie, maar komt vervolgens zelf niet meer terug in het topic...
Natuurlijk is het niet verplicht om opnieuw te reageren in een topic, maar als je vraagt om hulp (of gewoon aandacht) getuigt het van weinig respect om alle reacties te negeren.
Deezertje, wat wil je nu eigenlijk bereiken met dit topic? Heb je een doel voor ogen?
Sova cursus om te leren hoe je iemand normaal aanspreekt, psych voor je psychische problematiek en dan kan je het geleerde in de praktijk gaan brengen.quote:Op zondag 5 juni 2016 14:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hoe ik eindelijk weer eens onder de meiden/dames kom nu ik weer wat stappen afrond naar een 'professioneel' leven maar eigenlijk de tussenliggende stappen en funtime hebt gemist van uitgaan, beetje flikflooien etc.
Is dit vroeger wel gelukt dan? Als dat toen wel het geval was, wat maakt dat het nu niet meer lukt? Waar denk je zelf dat je op vastloopt?quote:Op zondag 5 juni 2016 14:49 schreef Deezertje het volgende:
Hoe ik eindelijk weer eens onder de meiden/dames kom nu ik weer wat stappen afrond naar een 'professioneel' leven maar eigenlijk de tussenliggende stappen en funtime hebt gemist van uitgaan, beetje flikflooien etc.
Wat mensen je al zo vaak hebben meegegeven aan advies: begin eens met vriendschap!! Je date meiden waar wat betreft relatie niet meer in zit, prima, kan maar vervolgens smijt je ze weg als oud vuil. Mensen willen je helpen, bieden je aan om leuke dingen te doen en vervolgens negeer je ze als een stel strontvliegen.quote:Op zondag 5 juni 2016 14:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Lees de reacties boven je en van je andere 59 topics.quote:Op zondag 5 juni 2016 14:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En dat is je in de afgelopen 20 topics nog niet vaak genoeg verteld?quote:Op zondag 5 juni 2016 14:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Door thuis achter je computer dit soort topics te maken en te klagen hoe mislukt je leven wel niet is. Dat vinden de vrouwen prachtig en daardoor vinden ze je ook heel aantrekkelijk en interessant. Je bent op de goede weg, want als ze dit allemaal lezen, vinden ze je een hele toffe jongen en willen ze graag seks of een relatie met je.quote:Op zondag 5 juni 2016 14:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Je hebt me doorquote:Op zondag 5 juni 2016 16:12 schreef Zaebos het volgende:
Dat vinden de vrouwen prachtig en daardoor vinden ze je ook heel aantrekkelijk en interessant. Je bent op de goede weg, want als ze dit allemaal lezen, vinden ze je een hele toffe jongen en willen ze graag seks of een relatie met je.
Ik denk dat ik niet premium genoeg ben voor Deezerquote:Op zondag 5 juni 2016 16:35 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Ben je een premium girl? Dan maak je zeker kans!
Stap 1: werken aan je problemen mbv professionele hulpverlening. Stap 2: geduld hebben en je best doen. Stap 3: wanneer je klaar bent met therapie, zonder verwachtingen activiteiten gaan ondernemen en langzaam je sociale cirkel vergroten.quote:Op zondag 5 juni 2016 14:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hij wil geen bevredigend antwoord, toch? Hij wil gewoon surrogaat contact.quote:Op zondag 5 juni 2016 16:01 schreef Chai het volgende:
De vraag op je TT is ook meerdere malen langs gekomen in je reeks. Als je er toen geen (bevredigend) antwoord op hebt gekregen, waarom zou dat nu dan wel ineens het geval zijn?
Verzin dan iig iets nieuws.quote:Op zondag 5 juni 2016 18:05 schreef viceversa het volgende:
[..]
Hij wil geen bevredigend antwoord, toch? Hij wil gewoon surrogaat contact.
Funtime? Ben je daar nu niet een beetje te oud voor? Stiekem zou je dus wel willen scharrelen?quote:Op zondag 5 juni 2016 14:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hij is 25, geen 40...quote:Op zondag 5 juni 2016 18:19 schreef syndroom het volgende:
[..]
Funtime? Ben je daar nu niet een beetje te oud voor? Stiekem zou je dus wel willen scharrelen?
Wat onduidelijk is wat hij nou precies echt wil. Wil hij een vaste relatie, aansluiting bij leeftijdsgenoten, vrienden hebben, scharrelen of een vaste relatie?quote:
Vaste relatie met een premium girl die tussen de 18 en 23 is, universitair is opgeleid en een 'girl nextdoor' look heeftquote:Op zondag 5 juni 2016 18:22 schreef syndroom het volgende:
[..]
Wat onduidelijk is wat hij nou precies echt wil. Wil hij een vaste relatie, aansluiting bij leeftijdsgenoten, vrienden hebben, scharrelen of een vaste relatie?
Vooruitgang? Welke vooruitgang heeft hij over de afgelopen 12 maanden geboekt?
Die term heb ik nooit gebruikt, dat was syndroom.quote:Op zondag 5 juni 2016 18:33 schreef Angel-Joy het volgende:
Oh god, 'premium girls'. Was het bijna vergeten
En hoe wil je dat gaan bereiken?quote:Op zondag 5 juni 2016 19:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Die term heb ik nooit gebruikt, dat was syndroom.
Ik wil uiteindelijk een relatie maar voor nu een paar dates en zomerscharrels.
Nee jij dan.quote:Op zondag 5 juni 2016 18:22 schreef syndroom het volgende:
[..]
Wat onduidelijk is wat hij nou precies echt wil. Wil hij een vaste relatie, aansluiting bij leeftijdsgenoten, vrienden hebben, scharrelen of een vaste relatie?
Vooruitgang? Welke vooruitgang heeft hij over de afgelopen 12 maanden geboekt?
Ga je dan mensen aanspreken,quote:Op zondag 5 juni 2016 19:15 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Meer onder de mensen. Op mezelf gaan en hopelijk leuke buren in mijn complex ofzo.
Heb je nog vriendschappelijk contact met die meisjes waarmee je ging appen en daten?quote:Op zondag 5 juni 2016 19:15 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Meer onder de mensen. Op mezelf gaan en hopelijk leuke buren in mijn complex ofzo.
Dame 1 neequote:Op zondag 5 juni 2016 19:21 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Heb je nog vriendschappelijk contact met die meisjes waarmee je ging appen en daten?
Een 'paar' dates en zomerscharrels.quote:Op zondag 5 juni 2016 19:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Goed zo. Hoe ga je het sociale aspect aanpakken?quote:Op zondag 5 juni 2016 19:15 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En de drie meisjes die je in je FOK!-vrije week hebt leren kennen, heb je daar nog contact mee?quote:
Dame 1 was niet mijn type. Ze gaf zelf ook aan dat we niet matchen, wel enigszins qua interesses maar verder niet, dus niks meer in de planning.quote:
Ik hoop dat dat een beetje komt als ik eenmaal op mezelf woon en een baan heb. Nieuwe collega's/buren/dates etc. Ik ben nog het meeste bang voor dat ik na de zomer geen woning kan krijgen (reageer nu al maanden zonder succes). Als ik baan heb, heb ik meer inkomen en kan duurder gaan wonen/huren ipv sociaal. Hoop niet dat ik straks na de zomer nog steeds thuis rondlummel (al kom ik dan de tijd wel door met een bijbaan als een échte baan niet lukt).quote:Op zondag 5 juni 2016 19:29 schreef Samzz het volgende:
[..]
Goed zo. Hoe ga je het sociale aspect aanpakken?
Hoe heb jij die woning gekregen?quote:Op zondag 5 juni 2016 19:36 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Ach wat maakt het uit, het is jouw leven en jij doet alles op jouw tempo he.
Maar... ik snap je wel.. het gevoel van dat jij ook op een soort level zou moeten zitten wat betreft bepaalde vaardigheden, economische status en ervaringen.
Ik nu dus net pas een maand of 4 pas op mezelf, in een studiotje, nog geen rijbewijs, en in de laatste fases van mijn keuring bij een baan die ik echt wil hebben... terwijl mensen om mij heen ergens al manager zijn, dikke auto hebben, sommige hebben al een kind of krijgen een 2e kind erbij.
Het ding is.. jij hebt dat allemaal zelf in de hand he!. Jij kan alles veranderen, maar je zal wel dingen anders moeten doen.
Ik noem eens wat voorbeelden, als jij bijvoorbeeld veel gaat gamen in je vrije tijd zul je nooit echt mensen leren kennen (behalve online dan maar goed..), je zal de moeite moeten nemen om uit je comfort zone te stappen en de wereld te verkennen, dingen leren om bijvoorbeeld socialer te worden, hard werken om dat ene baantje te krijgen waar je lekker verdient.
Is het niet verstandig eerst een baan te vinden voordat je naar een eigen huis gaat kijken? Wat je zelf zegt, als je meer verdient heb je ook meer opties.quote:Op zondag 5 juni 2016 19:38 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dame 1 was niet mijn type. Ze gaf zelf ook aan dat we niet matchen, wel enigszins qua interesses maar verder niet, dus niks meer in de planning.
[..]
Ik hoop dat dat een beetje komt als ik eenmaal op mezelf woon en een baan heb. Nieuwe collega's/buren/dates etc. Ik ben nog het meeste bang voor dat ik na de zomer geen woning kan krijgen (reageer nu al maanden zonder succes). Als ik baan heb, heb ik meer inkomen en kan duurder gaan wonen/huren ipv sociaal. Hoop niet dat ik straks na de zomer nog steeds thuis rondlummel (al kom ik dan de tijd wel door met een bijbaan als een échte baan niet lukt).
Ik wil even een compliment geven dat je nog steeds in gesprek bent met dame 2.quote:
Ook niet vriendschappelijk een klik?quote:Op zondag 5 juni 2016 19:38 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dame 1 was niet mijn type. Ze gaf zelf ook aan dat we niet matchen, wel enigszins qua interesses maar verder niet, dus niks meer in de planning.
Heb ik via mijn vriendin geregeld, maar zij had een (betaalde) account gemaakt op een site waar ze kamers en studios verhuren.quote:
Sportschool zit ik al jaren bij, kan je ook meedoen met lessen enzo maar is te vrijblijvend. Eerst baan dan woning lijkt mij ook slim maar alle banen in mijn sector zijn 2 uur verder, maar eerst een contract en dan daar iets zoeken.quote:Op zondag 5 juni 2016 19:41 schreef Samzz het volgende:
[..]
Is het niet verstandig eerst een baan te vinden voordat je naar een eigen huis gaat kijken? Wat je zelf zegt, als je meer verdient heb je ook meer opties.
Aan het sociale aspect kun je ook vanuit huis werken. Ga bij een sportclub, een dansschool of waar je interesse ook maar ligt. Dat werkt al eeuwen om mensen te ontmoeten.
Zit jij in de frozen fase?quote:Op zaterdag 4 juni 2016 15:42 schreef Bonkers. het volgende:
Altijd maar die focus op 'fases'.
Laat het los.
Nee extravert vs introvert.quote:Op zondag 5 juni 2016 19:42 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ook niet vriendschappelijk een klik?
Bullshit, mijn beste vriend is extravert en ik ben redelijk introvert.quote:
Ik denk dat het makkelijker is vanuit thuis eerst te reizen naar je werk en te kijken of het je echt bevalt voor je gaat verhuizen.quote:Op zondag 5 juni 2016 19:44 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Sportschool zit ik al jaren bij, kan je ook meedoen met lessen enzo maar is te vrijblijvend. Eerst baan dan woning lijkt mij ook slim maar alle banen in mijn sector zijn 2 uur verder, maar eerst een contract en dan daar iets zoeken.
Ik maak altijd vrienden in de sportscholen waar ik kom.. maar ja ik ben ook wel echt hardcore met de sportschool.quote:Op zondag 5 juni 2016 19:44 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Sportschool zit ik al jaren bij, kan je ook meedoen met lessen enzo maar is te vrijblijvend. Eerst baan dan woning lijkt mij ook slim maar alle banen in mijn sector zijn 2 uur verder, maar eerst een contract en dan daar iets zoeken.
Dit doe je al jaren, dus is het blijkbaar moeilijk voor je om hier vriendschappen te vinden. Kun je geen nieuwe, extra hobby zoeken, nu je zo veel vrije tijd hebt?quote:Op zondag 5 juni 2016 19:44 schreef Deezertje het volgende:
Sportschool zit ik al jaren bij, kan je ook meedoen met lessen enzo maar is te vrijblijvend.
Fixed. En nee, niet om je een hak te zetten. Je vindt het niet prettig contact te hebben met iemand die "meer" is. Om dezelfde reden keek (of nog steeds) vooral naar vrouwen die een paar jaar jonger als je zijn. Is verder jouw keuze, maar het heeft niet met extravert of introvert te maken.quote:Op zondag 5 juni 2016 19:45 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee extravert normaal zelfbeeld vs introvert laag zelfbeeld.
Je blijft uitvluchten zoeken.quote:Op zondag 5 juni 2016 19:44 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Echt hè. Te misselijkmakend.quote:
Sinds april nummer vier.quote:Op zondag 5 juni 2016 21:18 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Echt hè. Te misselijkmakend.
En dan nog te bedenken dat dit het zestigste topic is, vol met gemaar.
In het begin wel. Uiteindelijk komen ze allemaal weer op t zelfde neer.quote:Op zondag 5 juni 2016 21:31 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
En de inhoud van die vier topics zijn ook enorm verschillend, ja.
Dikgedrukt: nee. Het gaat zich niet vanzelf oplossen. Om iets op te lossen zul je zelf actie ondernemen. Toen was je passief, nu ben je passief, en in de toekomst zul je ook passief blijven.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 13:51 schreef Deezertje het volgende:
Volgens mij had dat topic 'Bijna afgestudeerd en dan...' ook al iets van 5 delen inderdaad, maar ja zal wel.quote:
Hij houdt niet van uitgaan, omdat hij niet houdt van alcohol drinken, heeft hij ooit gezegd.quote:Op zondag 5 juni 2016 22:05 schreef wiskundenoob het volgende:
Het is nu festivalseizoen. sla je slag denk ik als je wilt feesten. Ik weet vrijwel zeker dat je op Internet mensen kan vinden om samen daar naartoe te gaan.
Amen.quote:Op zondag 5 juni 2016 22:08 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dikgedrukt: nee. Het gaat zich niet vanzelf oplossen. Om iets op te lossen zul je zelf actie ondernemen. Toen was je passief, nu ben je passief, en in de toekomst zul je ook passief blijven.
Je bent 25 en hebt nog steeds niet door dat je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen geluk en niet je basisschoolvriend, mensen op een forum, of dat meisje op Tinder. Als je dat op je 25ste nog steeds niet kunt begrijpen dan zit het er niet meer in voor je zonder psychologische hulp.
Ik heb nu al zoveel posts van je gelezen en je bent nog exact hetzelfde. Er is niks veranderd en er gaat ook niks veranderen. Over 10 jaar open je nog topics en onderneem je nog steeds niks. Let's get real here... Je bent een volwassen vent, je hebt een probleem waar je last van hebt, en je neemt geen enkele verantwoordelijkheid om zelf je problemen aan te pakken. Misschien niet het antwoord waar je op had gehoopt, maar laten we een keer eerlijk zijn tegen elkaar voor de verandering.
Dit.quote:Op zondag 5 juni 2016 22:08 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dikgedrukt: nee. Het gaat zich niet vanzelf oplossen. Om iets op te lossen zul je zelf actie ondernemen. Toen was je passief, nu ben je passief, en in de toekomst zul je ook passief blijven.
Je bent 25 en hebt nog steeds niet door dat je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen geluk en niet je basisschoolvriend, mensen op een forum, of dat meisje op Tinder. Als je dat op je 25ste nog steeds niet kunt begrijpen dan zit het er niet meer in voor je zonder psychologische hulp.
Ik heb nu al zoveel posts van je gelezen en je bent nog exact hetzelfde. Er is niks veranderd en er gaat ook niks veranderen. Over 10 jaar open je nog topics en onderneem je nog steeds niks. Let's get real here... Je bent een volwassen vent, je hebt een probleem waar je last van hebt, en je neemt geen enkele verantwoordelijkheid om zelf je problemen aan te pakken. Misschien niet het antwoord waar je op had gehoopt, maar laten we een keer eerlijk zijn tegen elkaar voor de verandering.
ik ben gisteren alleen naar the flying dutch geweest zonder alcohol of drugs..quote:Op zondag 5 juni 2016 22:10 schreef netchip het volgende:
[..]
Hij houdt niet van uitgaan, omdat hij niet houdt van alcohol drinken, heeft hij ooit gezegd.
Dat lukte mij vroeger ook, dikke prima en schijt aan iedereen. Maar tegenwoordig lukt dat niet meer omdat ik toch mezelf afspiegel met de maatschappij. Klasgenoten gaan trouwen, samenwonen... zwanger ook al zelfs. Dat soort dingen maken je automatisch verantwoordelijk en serieuzer in het leven lijkt me.quote:Op zondag 5 juni 2016 22:24 schreef Droopie het volgende:
[..]
ik ben gisteren alleen naar the flying dutch geweest zonder alcohol of drugs..
veel bekenden liepen er rond, maar niemand gezien.
helemaal leuk en top, nee.
maar ik ging voldaan naar huis toe, ben er even uit geweest, is ook wat waard.
Waarom? Mijn oud-klasgenoten zijn ook allemaal getrouwd/aan de kinderen. Ik ben zielsgelukkig dat ik die commitment niet heb.quote:Op zondag 5 juni 2016 22:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat lukte mij vroeger ook, dikke prima en schijt aan iedereen. Maar tegenwoordig lukt dat niet meer omdat ik toch mezelf afspiegel met de maatschappij. Klasgenoten gaan trouwen, samenwonen... zwanger ook al zelfs. Dat soort dingen maken je automatisch verantwoordelijk en serieuzer in het leven lijkt me.
Want? Je kan niet gewoon lol trappen?quote:Op zondag 5 juni 2016 22:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat lukte mij vroeger ook, dikke prima en schijt aan iedereen. Maar tegenwoordig lukt dat niet meer omdat ik toch mezelf afspiegel met de maatschappij. Klasgenoten gaan trouwen, samenwonen... zwanger ook al zelfs. Dat soort dingen maken je automatisch verantwoordelijk en serieuzer in het leven lijkt me.
Wat wil je nu eigenlijk met dit topic bereiken als je toch schijt hebt aan alle adviezen?quote:Op zondag 5 juni 2016 22:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
verantwoordelijk?? voor wie?quote:Op zondag 5 juni 2016 22:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik snap wel dat het pijnlijk is om te constateren dat leeftijdgenoten verder zijn dan jij. Maar ten eerste draai jij de tijd niet terug. Ten tweede heb jij met je 25e nog genoeg kansen voor je. Ten derde hebben die in jouw ogen succesvolle leeftijdgenoten een andere achtergrond met minder blokkades en is hun leven ook niet koek en ei.quote:Op zondag 5 juni 2016 22:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik ben autistisch en (te) perfectionistisch ja. Bij alles vraag ik mezelf dingen af ipv gewoon eens in het moment te leven. Nu chat ik bijvoorbeeld op Tinder met een Franse die letterlijk in haar profiel heeft staan nieuw in de stad is en op zoek is naar een leuke tijd... (en nee ze is geen bot). Volgens mij kan ik die morgen ontmoeten in de hete zon voor een biertje als ik gewoon eens ja zeg. Ik denk nu al: zit ik daar in mijn gebrekkig Engels... (terwijl Fransen zelf ook geen ster zijn in Engelsquote:Op zondag 5 juni 2016 23:08 schreef Zaebos het volgende:
[..]
Ik snap wel dat het pijnlijk is om te constateren dat leeftijdgenoten verder zijn dan jij. Maar ten eerste draai jij de tijd niet terug. Ten tweede heb jij met je 25e nog genoeg kansen voor je. Ten derde hebben die in jouw ogen succesvolle leeftijdgenoten een andere achtergrond met minder blokkades en is hun leven ook niet koek en ei.
Wat zijn jouw eigen gedachten waarom het jou niet gelukt is te bereiken wat jij wilt? Denk daar 's over na.
Stel jij jezelf hele hoge doelen die je bij wijze van spreke gisteren al gehaald zou moeten hebben? Dan is het niet gek dat je zo passief bent, want je zet jezelf daarmee gigantisch onder druk, terwijl jij je al klote voelt.
Waarom ben je niet goed in sociale contacten? Heb je een sociale fobie of ben je autistisch? Probeer dat duidelijk te krijgen, want voor beide bestaat hulp om je sociale vaardigheden te verbeteren.
Als je autistisch zou zijn, verklaart het ook waarom je geen hulp zoekt, omdat je moeilijker de verandering die in je leven zou kunnen komen kunt plaatsen. Hoe klote je je ook voelt, zoals het leven nu is, is het wel vertrouwd. Toch moet je wel uit je comfortzone komen. Het geeft je misschien extra stress waar je tegenop ziet, maar je moet er wel doorheen, anders zal de situatie niet veranderen.
Maak nou morgen een afspraak met de huisarts voor doorverwijzing naar een goede psych
Doe het!quote:Op zondag 5 juni 2016 23:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik ben autistisch en (te) perfectionistisch ja. Bij alles vraag ik mezelf dingen af ipv gewoon eens in het moment te leven. Nu chat ik bijvoorbeeld op Tinder met een Franse die letterlijk in haar profiel heeft staan nieuw in de stad is en op zoek is naar een leuke tijd... (en nee ze is geen bot). Volgens mij kan ik die morgen ontmoeten in de hete zon voor een biertje als ik gewoon eens ja zeg.
Ja ik heb hulp.. vooral praktisch en op school gericht. Nu dat wegvalt en mijn indicatie in de herfst afloopt tijd voor een nieuwe stap. En de Franse heeft net voorgesteld elkaar te ontmoeten morgen en ik heb ingestemdquote:Op zondag 5 juni 2016 23:19 schreef Samzz het volgende:
[..]
Doe het!
Heb je hulp te leren omgaan met je autisme? Op FOK! loopt er een topic met ervaringsdeskundigen, misschien heb je er wat aan. Als je eens iets aanneemt dat een ander zegt.
Heb je enig idee hoeveel hard werk, teleurstelling, op staan en weer door gaan er in het 'succes' van al die mensen om je heen zit? Je doet net alsof het hun allemaal komt aanvliegen en jou niet?quote:Op zondag 5 juni 2016 22:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Verwacht er dan zelf ook niks van en stap er met een neutraal gevoel in, als dat lukt.quote:Op zondag 5 juni 2016 23:26 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja ik heb hulp.. vooral praktisch en op school gericht. Nu dat wegvalt en mijn indicatie in de herfst afloopt tijd voor een nieuwe stap. En de Franse heeft net voorgesteld elkaar te ontmoeten morgen en ik heb ingestemdIk verwacht er gek genoeg niks van, ook al heeft ze een sexdate omschrijving in haar bio.. Beetje out of my league
+2quote:Op zondag 5 juni 2016 23:30 schreef Koral het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoeveel hard werk, teleurstelling, op staan en weer door gaan er in het 'succes' van al die mensen om je heen zit? Je doet net alsof het hun allemaal komt aanvliegen en jou niet?
Ik heb straks iets gepost over jaloezie en vergelijken. Als je nou eens minder zelf gaat vergelijken, misschien wordt je zelfbeeld dan ook wat positiever?
Jij, of je ass, houdt jezelf zo klein. Dat is onaantrekkelijk voor heel veel mensen, en niet in de laatste plaats, daar doe je jezelf tekort mee!
Zoals al vaker gezegd: ik zie de PO en als afstuderen toch niet gaat lukken (nu wachten op beoordeling) dan neem ik nieuwe stappen. Ik hoop date deze zomer voor mij gaat stralen, mij genoeg positieve energie geeft om na de zomer een nieuw leven te beginnen. En als dat dus niet lukt door stagnatie van studie, trek ik aan de bel.quote:Op zondag 5 juni 2016 23:30 schreef Samzz het volgende:
[..]
Verwacht er dan zelf ook niks van en stap er met een neutraal gevoel in, als dat lukt.
Goed dat je hulp hebt, en nu heb je weer een nieuw sociaal contact gelegd, dus hulpeloos ben je niet.
Wat is het plan voor wat betreft de adviezen die door iedereen gegeven worden en die je eigenlijk, jammer voor jou, stelselmatig negeert? Heb je ze wel in je opgenomen, maar vind je het niet nodig te reageren/bedanken voor de gevraagde hulp? Of kan het je roesten?
Ik hoop, ik hoop, ik hoop, ik hoop, ik hoop. De zomer is volgende maand al joh, wees eens realistisch. Zelfs als geef je eindelijk toe dat je een probleem hebt en hulp nodig hebt is deze zomer geen haalbare datum.quote:Op zondag 5 juni 2016 23:33 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Zoals al vaker gezegd: ik zie de PO en als afstuderen toch niet gaat lukken (nu wachten op beoordeling) dan neem ik nieuwe stappen. Ik hoop date deze zomer voor mij gaat stralen, mij genoeg positieve energie geeft om na de zomer een nieuw leven te beginnen. En als dat dus niet lukt door stagnatie van studie, trek ik aan de bel.
Een positieve instelling is altijd goed!quote:Op zondag 5 juni 2016 23:33 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Zoals al vaker gezegd: ik zie de PO en als afstuderen toch niet gaat lukken (nu wachten op beoordeling) dan neem ik nieuwe stappen. Ik hoop date deze zomer voor mij gaat stralen, mij genoeg positieve energie geeft om na de zomer een nieuw leven te beginnen. En als dat dus niet lukt door stagnatie van studie, trek ik aan de bel.
Ik bewonder hoe o.a. Koral elke keer weer blijft reageren (en ik lees het ook allemaal)quote:Op zondag 5 juni 2016 23:39 schreef Samzz het volgende:
[..]
Een positieve instelling is altijd goed!
Denk je dat je die positieve instelling op FOK! door kunt trekken en de adviezen die gegeven worden ter harte neemt, of users iig bedankt voor de moeite die ze in je steken? Denk je niet dat je ze dat op zijn minst verschuldigd bent?
Afstuderen brengt geen instant-geluk, maar het zorgt er wel voor dat ik na de zomer wat 'nieuws' kan gaan doen ipv met een slepend gevoel de allerlaatste loodjes aflos.quote:Op zondag 5 juni 2016 23:37 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik hoop, ik hoop, ik hoop, ik hoop, ik hoop. De zomer is volgende maand al joh, wees eens realistisch. Zelfs als geef je eindelijk toe dat je een probleem hebt en hulp nodig hebt is deze zomer geen haalbare datum.
Maar er zijn meer users die reageren. Geef ze op zijn minst erkenning daarvoor, jij vraagt om advies, bedank dan ook wanneer je advies krijgt.quote:Op zondag 5 juni 2016 23:41 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik bewonder hoe o.a. Koral elke keer weer blijft reageren (en ik lees het ook allemaal)
als het leven je nederig op je knieen krijgt is dat voor veel mensen pas een reden om dingen structureel te veranderen.quote:Op zondag 5 juni 2016 23:33 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat soort mensen ken ik ook, diep respect daarvoor. Dat maakt dat je op een andere manier tegen zaken en je eigen 'problemen' aankijkt en weet te relativeren. Mijn veilige omgeving maakt het soms ook lastig om dingen te veranderen, het kan er alleen maar slechter op worden lijkt het.quote:Op zondag 5 juni 2016 23:46 schreef Droopie het volgende:
[..]
als het leven je nederig op je knieen krijgt is dat voor veel mensen pas een reden om dingen structureel te veranderen.
gun je die zaken niet, maar ik ken mensen die hun beide ouders op 18 jarige leeftijd verloren zijn en gisteren op een feest liepen te stralen.
maar dat merk jij pas achteraf..
Laten we eerlijk zijn, je bent ook gewoon een beetje lui/passief en hebt iemand nodig die je een schop onder je kont geeft. Je leeft een leven dat eigenlijk door zestienjarigen wordt geleidt. Er is niemand behalve jijzelf waar je je best voor moet doen. Zou het niet fijn zijn als je trotse ouders had?quote:Op zondag 5 juni 2016 23:52 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat soort mensen ken ik ook, diep respect daarvoor. Dat maakt dat je op een andere manier tegen zaken en je eigen 'problemen' aankijkt en weet te relativeren. Mijn veilige omgeving maakt het soms ook lastig om dingen te veranderen, het kan er alleen maar slechter op worden lijkt het.
Veel plezier man. Bent lekker op dreef de laatste tijd! Ook niet te lang ge-emmer over de chat waardoor je het er alleen maar geforceerder op wordt. Hulde voor deze spontane actie!quote:Op maandag 6 juni 2016 00:07 schreef Deezertje het volgende:
Ok, morgen staat. Sowieso akward want we moeten Engels praten, maar het lekkere zonnetje en dat ik haar dingen kan laten zien maken dat al minder eng. Heb ook geen verwachtingen want ze is qua uiterlijk helemaal mijn type en normaal date ik niet met dat soort meiden want ik durf ze niet uit te vragen, maar nu omdat er eigenlijk niks te verliezen was meteen doorgepakt met afspreken. Is lekker in de middag.
En ditquote:Op maandag 6 juni 2016 00:11 schreef Koral het volgende:
[..]
Veel plezier man. Bent lekker op dreef de laatste tijd! Ook niet te lang ge-emmer over de chat waardoor je het er alleen maar geforceerder op wordt. Hulde voor deze spontane actie!
Heel goed advies! En ik hoop (oprecht) dat Deezer dat een keer aan gaat nemen.quote:Op zondag 5 juni 2016 23:44 schreef Samzz het volgende:
[..]
Maar er zijn meer users die reageren. Geef ze op zijn minst erkenning daarvoor, jij vraagt om advies, bedank dan ook wanneer je advies krijgt.
Ben je het niet met advies eens, kan! Maar laat dat dan ook weten. Ga wat meer de dialoog aan en reageer niet alleen op dingen die jou goed uit komen.
Thanksquote:Op maandag 6 juni 2016 00:11 schreef Koral het volgende:
[..]
Veel plezier man. Bent lekker op dreef de laatste tijd! Ook niet te lang ge-emmer over de chat waardoor je het er alleen maar geforceerder op wordt. Hulde voor deze spontane actie!
Dit vind ik een goed punt dat je aanstipt, Samzz.quote:Op zondag 5 juni 2016 23:44 schreef Samzz het volgende:
[..]
Maar er zijn meer users die reageren. Geef ze op zijn minst erkenning daarvoor, jij vraagt om advies, bedank dan ook wanneer je advies krijgt.
Ben je het niet met advies eens, kan! Maar laat dat dan ook weten. Ga wat meer de dialoog aan en reageer niet alleen op dingen die jou goed uit komen.
Succes, Deez. Dit moet wel een positieve impuls voor je zijn, en hopelijk houd je dat ook vast.quote:Op maandag 6 juni 2016 00:07 schreef Deezertje het volgende:
Ok, morgen staat. Sowieso akward want we moeten Engels praten, maar het lekkere zonnetje en dat ik haar dingen kan laten zien maken dat al minder eng. Heb ook geen verwachtingen want ze is qua uiterlijk helemaal mijn type en normaal date ik niet met dat soort meiden want ik durf ze niet uit te vragen, maar nu omdat er eigenlijk niks te verliezen was meteen doorgepakt met afspreken. Is lekker in de middag.
Hopelijk relativeert het 'de angst voor mooie dames' na deze ontmoeting een beetje. Want zij wilt blijkbaar mij ook ontmoeten.quote:Op maandag 6 juni 2016 00:14 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Dit vind ik een goed punt dat je aanstipt, Samzz.
[..]
Succes, Deez. Dit moet wel een positieve impuls voor je zijn, en hopelijk houd je dat ook vast.
Merk je dat je door die positieve manier van posten veel fijnere reacties krijgt?quote:Op maandag 6 juni 2016 00:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Thanksja daarom, normaal al weken aan het appen voordat er wat komt en nu met een buitenlandse lukt het wel. Kan er ook morgen voor jan lul staan, maar dan ben ik er iig lekker uit
Tot nu toe zijn al mijn dates op komen dagen haha. Op dreef wil ik het niet noemen, maar ik heb nu tijd en zin, en elke date die ik heb maakt het minder eng om gewoon eens af te spreken.
Jaquote:Op maandag 6 juni 2016 00:17 schreef Samzz het volgende:
[..]
Merk je dat je door die positieve manier van posten veel fijnere reacties krijgt?
Ik bedoel eigenlijk op het forum. Maar het is zeker door te trekken naar je gesprek met de Franse dame.quote:Op maandag 6 juni 2016 00:19 schreef Deezertje het volgende:
[..]
JaEn ergens is dit ook veel relaxter want doordat ze en knap en een andere taal spreekt is de 'druk' er een beetje af en kan ik gewoon mezelf zijn.
Positieve zaken zijn toch altijd beter om te melden?quote:Op maandag 6 juni 2016 00:20 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk op het forum. Maar het is zeker door te trekken naar je gesprek met de Franse dame.
Denk ook aan mijn eerdere post, erken de users die je advies geven en geef ze daar ook credit voor. Jij vindt het fijn een compliment/reactie te krijgen, een ander ook.
Ja en nu nog even reageren op de rest van mijn post.quote:Op maandag 6 juni 2016 00:22 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Positieve zaken zijn toch altijd beter om te melden?Zelfs als morgen niks blijkt ben ik trots want ik doe het toch maar ff, angst om niet af te spreken is er al niet meer.
Bedankt!quote:
Bedankt!quote:Op maandag 6 juni 2016 00:14 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Dit vind ik een goed punt dat je aanstipt, Samzz.
[..]
Succes, Deez. Dit moet wel een positieve impuls voor je zijn, en hopelijk houd je dat ook vast.
Dank, biscuit!quote:Op maandag 6 juni 2016 00:13 schreef gebakken-koekje het volgende:
En natuurlijk heel veel plezier en zie het gewoon als een leuke ontmoeting, niet meteen er vanalles van verwachten.
Thank you!quote:
Kijk, dat bedoelen wequote:Op maandag 6 juni 2016 00:24 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Bedankt!
[..]
Bedankt!
[..]
Dank, biscuit!
[..]
Thank you!
Dat was ik.quote:Op zondag 5 juni 2016 19:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Geen kinderen, ik werk niet in de zorg.quote:Op maandag 6 juni 2016 00:24 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Bedankt!
[..]
Bedankt!
[..]
Dank, biscuit!
[..]
Thank you!
Heb je toevallig kinderen of werk je in de zorg Samzz? Je aanpak lijkt te werken
Zelfprojectie. Hou eens op en open een eigen topic.quote:Op maandag 6 juni 2016 00:28 schreef syndroom het volgende:
[..]
Dat was ik.
Ze behoren wel tot de doelgroep waar jij je uitsluitend op richt, de dames die jij wilt hebben. Wat dat betreft is die term wel op jou van toepassing.
Dit topic gaat niet over jouquote:Op maandag 6 juni 2016 00:28 schreef syndroom het volgende:
[..]
Dat was ik.
Ze behoren wel tot de doelgroep waar jij je uitsluitend op richt, de dames die jij wilt hebben. Wat dat betreft is die term wel op jou van toepassing.
Ik ben blij dat je je date hebt. Kun je de verhalen daarover in je eigen topic voortzetten? Kan je daar over een paar jaar eens terug lezen en denken, fuck, was ik dat?quote:Op maandag 6 juni 2016 00:34 schreef Deezertje het volgende:
Deze dame is zo'n premium girl.. mooie blondine van 19 en vrij spontaan/roekeloos
Dit is toch zijn eigen topic?quote:Op maandag 6 juni 2016 00:37 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je je date hebt. Kun je de verhalen daarover in je eigen topic voortzetten? Kan je daar over een paar jaar eens terug lezen en denken, fuck, was ik dat?
Ja. Omdat ik het zelf ook amper geloof heb ik al haar foto's even door Google gehaald en gelukkig duiken ze nergens anders opquote:Op maandag 6 juni 2016 00:37 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je je date hebt. Kun je de verhalen daarover in je eigen topic voortzetten? Kan je daar over een paar jaar eens terug lezen en denken, fuck, was ik dat?
We verwachten wel een verslag hèquote:Op maandag 6 juni 2016 00:41 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja. Omdat ik het zelf ook amper geloof heb ik al haar foto's even door Google gehaald en gelukkig duiken ze nergens anders opDus bij deze morgenmiddag lekker naar de stad, en we zien wel!
Dit maak jij ervan. Het is toch alleen maar mooi dat hij over zijn afspraak in het topic kan prateb wat daarvoor bestemd is?quote:Op maandag 6 juni 2016 00:42 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Ik denk dat Deez een eigen dagboektopic moet aanmaken waarin hij dit soort verhalen kwijt kan en niemand hoeft er te kijken, en zit hij tegen zichzelf te lullen. Hier hoort het niet thuis, want het hoort niet bij de kern van het probleem, want dat is de OP. Nu is het tijd voor andere stappen die hem vooruit kunnen helpen.
Het staat idd allemaal zo vaag omschreven, Samzz.![]()
Student af nummer 8 is dat. Maar ik zie net dat die gesloten is.quote:
Wat bedoel je dan met 'het dagboektopic'? Doe eens linkje?quote:Op maandag 6 juni 2016 00:47 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dit maak jij ervan. Het is toch alleen maar mooi dat hij over zijn afspraak in het topic kan prateb wat daarvoor bestemd is?
Je hebt er nota bene zelf nog gereageerd. En niet zo vriendelijk ook.quote:Op maandag 6 juni 2016 00:48 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan met 'het dagboektopic'? Doe eens linkje?
quote:Op maandag 6 juni 2016 00:48 schreef Samzz het volgende:
[..]
Je hebt er nota bene zelf nog gereageerd. En niet zo vriendelijk ook.
Dit is een beter antwoord. Waarom verwijs je hem anders daarheen als hij toch gesloten is?quote:Op maandag 6 juni 2016 00:48 schreef Samzz het volgende:
[..]
Student af nummer 8 is dat. Maar ik zie net dat die gesloten is.
Omdat ik geen idee heb waarom dat topic gesloten is en ik niet wist dat ie gesloten is tot een paar minuten geledenquote:Op maandag 6 juni 2016 00:50 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
[..]
Dit is een beter antwoord. Waarom verwijs je hem anders daarheen als hij toch gesloten is?
Dit topic is toch net zo goed dat topic?quote:Op maandag 6 juni 2016 00:48 schreef Samzz het volgende:
[..]
Student af nummer 8 is dat. Maar ik zie net dat die gesloten is.
quote:Op maandag 6 juni 2016 00:52 schreef Samzz het volgende:
[..]
Omdat ik geen idee heb waarom dat topic gesloten is en ik niet wist dat ie gesloten is tot een paar minuten geleden. Maar inmiddels weer open.
R&P / Bijna student-af, op weg naar ... #8
Kan je al je verhalen kwijt, ALLES.
En dan hoeft dit geen vervolgtopic te worden.
Het is een reeks. En ik hoop van harte dat ie dat topic wil gebruiken om zijn positieve vibe in voort te zettenquote:Op maandag 6 juni 2016 00:52 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dit topic is toch net zo goed dat topic?
Het is een centraal Deezertje topic en niet een algemeen iets van wat ik heb gezien.
Pardon?quote:Op maandag 6 juni 2016 00:53 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Wat vreemd dat je ineens wel een normaal antwoord kan geven.
Diequote:Op maandag 6 juni 2016 00:34 schreef syndroom het volgende:
Ik denk dat een gefaseerde opbouw inderdaad het beste zal gaan werken, hij heeft al lang geen relatie meer gehad. Direct in een relatie vallen zal alleen maar tot spanningen leiden, daarom is zijn idee om dat langzaamaan op te bouwen best wel goed bedacht. Eerst een beetje daten, wat zomerscharrels om te oefenen, ervaring op doen voordat hij zich gaat richten op het echte werk. Moet ik dat zo zien?
Inderdaad, ik zie dit topic als een vervolg van eerdere delen als Aansluiting en De Sleur.quote:Op maandag 6 juni 2016 00:52 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dit topic is toch net zo goed dat topic?
Het is een centraal Deezertje topic en niet een algemeen iets van wat ik heb gezien.
Hoe gaat het met jouw aansluiting?quote:Op maandag 6 juni 2016 00:54 schreef syndroom het volgende:
[..]
Inderdaad, ik zie dit topic als een vervolg van eerdere delen als Aansluiting en De Sleur.
Ohja het was eerst geen reeks volgens mij, omdat de toenmalige mods dit niet wilden.quote:Op maandag 6 juni 2016 00:53 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het is een reeks. En ik hoop van harte dat ie dat topic wil gebruiken om zijn positieve vibe in voort te zetten.
Dan kan ik alles aan elkaar gaan zetten. Waarom niet centreren in 1 topic?quote:Op maandag 6 juni 2016 00:54 schreef syndroom het volgende:
[..]
Inderdaad, ik zie dit topic als een vervolg van eerdere delen als Aansluiting en De Sleur.
Ik gun het hem ook van harte, daar ben ik serieus in.quote:Op maandag 6 juni 2016 00:53 schreef Koral het volgende:
[..]
Dieis zo jammer he.
Gun het anderen nou eens, dan gunnen ze jou misschien ook eens wat meer!
Dat zou kunnen. Maar, nu dus wel. Dus dit topic hoeft dat niet te worden.quote:Op maandag 6 juni 2016 00:57 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ohja het was eerst geen reeks volgens mij, omdat de toenmalige mods dit niet wilden.
Misschien kan je er lering uit trekkenquote:Op maandag 6 juni 2016 00:57 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ik gun het hem ook van harte, daar ben ik ook serieus in.
Ik kijk op dit moment vanaf de zijlijn toe. Heb wel veel respect voor hetgeen wat hij al bereikt heeft, dat hij zonder enige vorm van angst die dates aangaat alsof het een ervaren dater is. Wat dat betreft kijk ik wel tegen hem op omdat hij in dat opzicht wel een stuk verder is.
Muah hij zal vast wel zenuwen voelen voor een date, maar dat heeft iedereen wel denk ik in een bepaalde mate. Het is meer dat je je eroverheen moet zetten om uiteindelijk dan toch te gaan daten.quote:Op maandag 6 juni 2016 00:57 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ik gun het hem ook van harte, daar ben ik serieus in.
Ik kijk op dit moment vanaf de zijlijn toe. Heb wel veel respect voor hetgeen wat hij al bereikt heeft, dat hij zonder enige vorm van angst die dates aangaat alsof het een ervaren dater is. Wat dat betreft kijk ik wel tegen hem op omdat hij in dat opzicht wel een stuk verder is.
En juist omdat het deze keer zo snel gaat ben ik bang dat er morgen een zwarte man staat ipv die mooie blondine, maar ik spreek iig centraal en midden op de dag af en er valt toch niet veel te jattenquote:Op maandag 6 juni 2016 01:01 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Muah hij zal vast wel zenuwen voelen voor een date, maar dat heeft iedereen wel denk ik in een bepaalde mate. Het is meer dat je je eroverheen moet zetten om uiteindelijk dan toch te gaan daten.
Kan je met die zwarte man mooi vriendjes makenquote:Op maandag 6 juni 2016 01:06 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En juist omdat het deze keer zo snel gaat ben ik bang dat er morgen een zwarte man staat ipv die mooie blondine, maar ik spreek iig centraal en midden op de dag af en er valt toch niet veel te jatten
Ik hoop het, hij weet online wel succesvol dates te regelen maar wat hij juist een spontane ontmoeting wil zonder beperkt te zijn aan die meisjes die zich aanbieden op internet?quote:Op maandag 6 juni 2016 00:58 schreef Samzz het volgende:
[..]
Misschien kan je er lering uit trekken.
Preciesquote:Op maandag 6 juni 2016 01:10 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ik hoop het, hij weet online wel succesvol dates te regelen maar wat hij juist een spontane ontmoeting wil zonder beperkt te zijn aan die meisjes die zich aanbieden op internet?
Al is het natuurlijk allemaal maatwerk en zal de ene persoon sneller aansluiting vinden dan de ander. Vanzelfsprekend gaat dit bij de meeste mensen vanzelf. Al moet je wel realistisch zijn en beseffen dat je die gemiste jaren niet meer kunt inhalen. Vrouwen merken tijdens de eerste date toch wel of je ervaren of onervaren bent.
Met een beetje geluk haalt hij morgen meer binnen dan alleen een zoen op de wang.
Dit dacht ik ook met mijn date van de week, maar uiteindelijk bleek er toen wel echt een mooie blondine te staanquote:Op maandag 6 juni 2016 01:06 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En juist omdat het deze keer zo snel gaat ben ik bang dat er morgen een zwarte man staat ipv die mooie blondine, maar ik spreek iig centraal en midden op de dag af en er valt toch niet veel te jatten
Ik klik meestal wel beter met buitenlanders.. Nederlandse meisjes komen arrogant/verwend overquote:Op maandag 6 juni 2016 01:16 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dit dacht ik ook met mijn date van de week, maar uiteindelijk bleek er toen wel echt een mooie blondine te staan
Komt vast wel goed
Niet zo generaliserenquote:Op maandag 6 juni 2016 01:19 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik klik meestal wel beter met buitenlanders.. Nederlandse meisjes komen arrogant/verwend over
Klopt, maar in mijn regio wel helaas.quote:Op maandag 6 juni 2016 01:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Niet zo generaliserenniet elk Nederlands meisje is zo.
Je kent ze toch niet allemaal joh.quote:Op maandag 6 juni 2016 01:23 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Klopt, maar in mijn regio wel helaas.
Mag ik van die zijlijn een file maken? Jij staat in een stilstaande file. Deezertje rijdt stapvoets in langzaam rijdend en soms stilstaan verkeer. Alles op zijn tijd natuurlijk, maar verander van baan kerel. Als er eenmaal doorheen bent, kan het een paar versnellingen hogerquote:Op maandag 6 juni 2016 00:57 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ik gun het hem ook van harte, daar ben ik serieus in.
Nederlanders zijn gewoon heel direct, bekend probleem in het buitenland.quote:Op maandag 6 juni 2016 01:19 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik klik meestal wel beter met buitenlanders.. Nederlandse meisjes komen arrogant/verwend over
De beste tip.quote:Op maandag 6 juni 2016 01:24 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Je kent ze toch niet allemaal joh.
Geef elk persoon gewoon een eerlijke kans.
Denk dat je eerdere opmerking over minder druk (en bijbehorende context) dichter bij de waarheid zit maar als je je hierdoor gemakkelijker voelt morgen, blijf dan maar ff een dagje zo denkenquote:Op maandag 6 juni 2016 01:23 schreef Deezertje het volgende:
[..]
So true, maar zijn er maar weinig die dat ook echt aanhouden.quote:Op maandag 6 juni 2016 18:29 schreef LionPopChoc het volgende:
Het leven is geen race, soms loop je voor soms loop je achter. Wie bepaalt trouwens op welke leeftijd je wat moet hebben gedaan?
Dat laatste is geen maatstaf voor succes in zijn geval, hoor. Net als dat het voor jou al mooi zou zijn om hoi te zeggen zonder te trillen, zweten en opgepakt worden door de politie.quote:Op maandag 6 juni 2016 01:10 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ik hoop het, hij weet online wel succesvol dates te regelen maar wat hij juist een spontane ontmoeting wil zonder beperkt te zijn aan die meisjes die zich aanbieden op internet?
Al is het natuurlijk allemaal maatwerk en zal de ene persoon sneller aansluiting vinden dan de ander. Vanzelfsprekend gaat dit bij de meeste mensen vanzelf. Al moet je wel realistisch zijn en beseffen dat je die gemiste jaren niet meer kunt inhalen. Vrouwen merken tijdens de eerste date toch wel of je ervaren of onervaren bent.
Met een beetje geluk haalt hij morgen meer binnen dan alleen een zoen op de wang.
Het is wel zo wanneer dit te asynchroon loopt vrouwen je wel uit de weg gaan. Ik denk wel dat je wat concurrentie als man het wel zwaarder hebt.quote:Op maandag 6 juni 2016 22:24 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
So true, maar zijn er maar weinig die dat ook echt aanhouden.
Alsof alle vrouwen hetzelfde zijn. Je bent dan niet een of andere melaatse die door de maatschappij uitgekotst wordt hoor. Ja er zullen vrouwen zijj die je niet interessant vinden, maar zo kan een man een vrouw ook niet interessant vinden.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 18:10 schreef syndroom het volgende:
[..]
Het is wel zo wanneer dit te asynchroon loopt vrouwen je wel uit de weg gaan. Ik denk wel dat je wat concurrentie als man het wel zwaarder hebt.
Als je er geen punt van maakt, valt dat wel meequote:Op dinsdag 14 juni 2016 18:10 schreef syndroom het volgende:
[..]
Het is wel zo wanneer dit te asynchroon loopt vrouwen je wel uit de weg gaan. Ik denk wel dat je wat concurrentie als man het wel zwaarder hebt.
Dat is trouwens makkelijker gezegd dan gedaanquote:Op dinsdag 14 juni 2016 19:09 schreef DoubleDip het volgende:
Eens dat je je van sommige mensen niet te veel aan moet trekken. Je kan natuurlijk wel zorgen dat je aantrekkelijker wordt voor anderen door aan jezelf te werken en je te ontwikkelen als persoon.
Dat is zeker waar, maar het geeft een hoop rust als je daar niet meer over na hoeft te denken.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 19:20 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Dat is trouwens makkelijker gezegd dan gedaan
Dat klopt. Daarom ben ik er zelf nu ook zo mee bezig om dat voor elkaar te krijgen. Het wilt eigenlijk nog niet heel goed lukken. Ik heb iig niet meer die pijn in mijn maag als iemand iets over mij roept. Die pijn was er een paar maanden terug nog welquote:Op dinsdag 14 juni 2016 19:20 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, maar het geeft een hoop rust als je daar niet meer over na hoeft te denken.
Dat is beter. Kritiek is heel vaak niet persoonlijk bedoeld. Als het dat wel is en het is niet opbouwend dan ga je gewoon in de negeermodus. Werkt uitstekend kan ik zeggen.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 19:23 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Dat klopt. Daarom ben ik er zelf nu ook zo mee bezig om dat voor elkaar te krijgen. Het wilt eigenlijk nog niet heel goed lukken. Ik heb iig niet meer die pijn in mijn maag als iemand iets over mij roept. Die pijn was er een paar maanden terug nog wel
Ik denk dat ik er gewoon ook niet op moet letten. Ik zie mensen mij weleens uitlachen (geen idee waarom, uiterlijk wellicht?) maar ik probeer dat eigenlijk zoveel mogelijk te negeren. Ik merk dat ik er wel aggressief van word eigenlijk en dat is een fout teken. Ik denk dat ik het gewoon wat meer moet gaan negeren en niet over na moet denken. Mensen zijn m.i. op voorhand niet altijd aardig voor elkaar.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 19:25 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dat is beter. Kritiek is heel vaak niet persoonlijk bedoeld. Als het dat wel is en het is niet opbouwend dan ga je gewoon in de negeermodus. Werkt uitstekend kan ik zeggen.
Diezelfde regio waar alle meisjes verkering hebben behalve met jou?quote:Op maandag 6 juni 2016 01:23 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Weet je zeker dat ze je uitlachen? Een tactiek is om alles niet direct aan jezelf te linken. Als je mensen ziet lachen kan het ook om een grap zijn die ze tegen elkaar vertellen, of een grappig filmpje op je telefoon ofzo. Als je denkt dat iets over jou gaat, bedenk dan dat er meerdere oorzaken kunnen zijn als mensen je lijken uit te lachen.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 19:28 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Ik denk dat ik er gewoon ook niet op moet letten. Ik zie mensen mij weleens uitlachen (geen idee waarom, uiterlijk wellicht?) maar ik probeer dat eigenlijk zoveel mogelijk te negeren. Ik merk dat ik er wel aggressief van word eigenlijk en dat is een fout teken. Ik denk dat ik het gewoon wat meer moet gaan negeren en niet over na moet denken. Mensen zijn m.i. op voorhand niet altijd aardig voor elkaar.
Omdat ze dan naar mij kijken of ze zeggen iets over mij van die jongen daar of ze roepen natuurlijk. Nja, meeste mensen die uitlachen zijn vaak ook onzekerquote:Op dinsdag 14 juni 2016 19:30 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Weet je zeker dat ze je uitlachen? Een tactiek is om alles niet direct aan jezelf te linken. Als je mensen ziet lachen kan het ook om een grap zijn die ze tegen elkaar vertellen, of een grappig filmpje op je telefoon ofzo. Als je denkt dat iets over jou gaat, bedenk dan dat er meerdere oorzaken kunnen zijn als mensen je lijken uit te lachen.
Oke, dan is het wel duidelijk idd. Dat laatste is waar. Van onbekenden zou ik me sowieso niks aantrekken, lekker boeiend wat die ergens van vinden. Als het klasgenoten zijn ofzo is het wel vervelend, maar waarschijnlijk hebben ze niks beters te doen en proberen ze hun eigen gebreken te verbergen.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 19:32 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Omdat ze dan naar mij kijken of ze zeggen iets over mij van die jongen daar of ze roepen natuurlijk. Nja, meeste mensen die uitlachen zijn vaak ook onzeker
Is ook wel op school, maar ook klanten in de super waar ik werk. Ik kan er ook moeilijk wat van zeggen, want ja das geen reclame voor de zaak. Ook klasgenoten doen het waarvan ik toch wel weet waarom ze het doenquote:Op dinsdag 14 juni 2016 19:34 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Oke, dan is het wel duidelijk idd. Dat laatste is waar. Van onbekenden zou ik me sowieso niks aantrekken, lekker boeiend wat die ergens van vinden. Als het klasgenoten zijn ofzo is het wel vervelend, maar waarschijnlijk hebben ze niks beters te doen en proberen ze hun eigen gebreken te verbergen.
Als ik dit zo lees is het dus helemaal niet zo boeiend als je kijkt naar de mensen die het doen. Het zijn ofwel 'sneue types' ofwel random mensen die je toch niet kent in de supermarkt (er vanuit gaande dat het niet om vaste klanten gaat). Dan is het eigenlijk gewoon het ene oor in en het andere oor weer uit. Maar ik besef dat dat lastig is.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 19:36 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Is ook wel op school, maar ook klanten in de super waar ik werk. Ik kan er ook moeilijk wat van zeggen, want ja das geen reclame voor de zaak. Ook klasgenoten doen het waarvan ik toch wel weet waarom ze het doenToch de sneue types met issue's
Nou ja, zijn eigenlijk wel klanten die ik wekelijks zie. Mja, ik heb dan misschien wel een kenmerkend en uitgesproken gezicht, maar het blijft wel irritant als mensen erover irriteren. Maar ik zal het eens proberen volledig te negeren. Want het is ook hard nodig dat ik weer zelfvertrouwen krijg.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 19:39 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Als ik dit zo lees is het dus helemaal niet zo boeiend als je kijkt naar de mensen die het doen. Het zijn ofwel 'sneue types' ofwel random mensen die je toch niet kent in de supermarkt (er vanuit gaande dat het niet om vaste klanten gaat). Dan is het eigenlijk gewoon het ene oor in en het andere oor weer uit. Maar ik besef dat dat lastig is.
Als de discussie een beetje normaal verloopt, prima. Het onderwerp is niet per se op 1 persoon van toepassingquote:
Als dat negeren niet werkt, vraag "lach je nu om mij?". Kaats je ongemakkelijke moment terug en kijk hoe ze reageren. Als t vriendelijker wordt kun je er een draai van maken dat er met jou ook te lachen valt.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 19:42 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Nou ja, zijn eigenlijk wel klanten die ik wekelijks zie. Mja, ik heb dan misschien wel een kenmerkend en uitgesproken gezicht, maar het blijft wel irritant als mensen erover irriteren. Maar ik zal het eens proberen volledig te negeren. Want het is ook hard nodig dat ik weer zelfvertrouwen krijg.
Haha, misschien deze tactiek ook eens proberen. Zou nog weleens leuke gesprekken op kunnen leverenquote:Op dinsdag 14 juni 2016 21:04 schreef Koral het volgende:
[..]
Als dat negeren niet werkt, vraag "lach je nu om mij?". Kaats je ongemakkelijke moment terug en kijk hoe ze reageren. Als t vriendelijker wordt kun je er een draai van maken dat er met jou ook te lachen valt.
Of als je een beetje zelfspot hebt, maak er een flirt van. Heb zelf vitiligo (delen van mn huid die pigmentloos zijn en dus wit lijken). Het scheelt dat ik er zelf niet naar hoef te kijkenmaar wordt er wel eens op aangesproken. Soms domme (maar goed bedoelde?) reacties, vaker reacties waar een leuk kort gesprek uit voort komt.
En, vroeger toen ik nog vrijgezel was, als t een leuke dame was gaf ik aan dat ik dacht dat ze naar mn mooie blauwe ogen aan het kijken was![]()
Heb je gelijk een heel ander gesprek dan dat 'loser gevoel' als je niets zegt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |