Ja, ik heb ondertussen 4 scripties geschreven vanuit verschillende invalshoekenquote:Op zaterdag 4 juni 2016 13:58 schreef Puntenjager het volgende:
Wat is nou het echte verhaal achter jou? Afstudeeronderzoek naar online communities?
En nu dus begonnen met promoveren op hetzelfde onderwerp? Netjes hoorquote:Op zaterdag 4 juni 2016 14:00 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja, ik heb ondertussen 4 scripties geschreven vanuit verschillende invalshoekenNet zoals de leverworst van Kips: zelfde liedje, andere verpakking.
Nee, je zult hier zelf actie voor moeten ondernemen, zo werkt het leven nu eenmaalquote:Op zaterdag 4 juni 2016 13:51 schreef Deezertje het volgende:
Is het te verwachten dat deze zaken zich vanzelf oplossen of is het van toen niet, straks ook niet?
Probeer eens te stoppen met het continue vergelijken van jezelf met anderen... Bedenk wat JIJ wil met je leven en hoe je dit gaat bereiken. En ja, soms moet je hiervoor uit die comfort-zone achter je laptopje vandaan komen, maar dat hoort er nu eenmaal bij.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 13:51 schreef Deezertje het volgende:
Soms ben ik wel jaloers op leeftijdsgenoten van 22 die al klaar zijn met studie, werken, auto en eigen huisje hebben oftewel de volgende fase ingaan. Kom jij dan met je goede gedrag aan
Je gaat dit niet meer inhalen, dus probeer je gedachten te richten op de toekomst, en niet op het verleden. Continue in zelfmedelijden terugdenken aan hoe de afgelopen jaren waren, zal je ook niet verder helpen.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 13:51 schreef Deezertje het volgende:
Elke dag voelt meer en meer alsof je iets probeert in te halen wat je niet (meer) gaat redden.
Heb je iig wat te doenquote:Op zaterdag 4 juni 2016 14:35 schreef HostiMeister het volgende:
Krijg je als je faalt in alle opzichten van het leven, dan ga je maar zielig doen op fok
Inderdaad, de vorige. Daarom doen mensen een master studie er achteraan. Zo ontstaat de volgende 'studentenpretfase', met meer variëteit aan verschillende studentes uit alle mogelijk windstreken. Voor elk wat wils dus! Een echte upgrade ten opzichte van je bachelor. Ik zeg doen!quote:Op zaterdag 4 juni 2016 13:51 schreef Deezertje het volgende:
Ik heb het gevoel de vorige 'studentenpretfase' helemaal niet goed benut te hebben.
Welk goede gedrag? Wat heb je gedaan waardoor je vindt dat jij die dingen ook zou moeten hebben?quote:Op zaterdag 4 juni 2016 13:51 schreef Deezertje het volgende:
Soms ben ik wel jaloers op leeftijdsgenoten van 22 die al klaar zijn met studie, werken, auto en eigen huisje hebben oftewel de volgende fase ingaan. Kom jij dan met je goede gedrag aan
Dit ook, bovendien heb je daar helemaal geen recht op maar moet je daar zelf iets voor doen. Hard werken bijvoorbeeld, een studie afmaken, initiatief nemen. Daar kan TS nog wat van leren.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 15:11 schreef Schone_Lei het volgende:
[..]
Welk goede gedrag? Wat heb je gedaan waardoor je vindt dat jij die dingen ook zou moeten hebben?
Ik heb wel het idee dat ik achterloop.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 13:51 schreef Deezertje het volgende:
Een kwart eeuw oud, bijna afgestudeerd. Niets ondernomen tijdens de studententijd qua feestjes, relaties of mensen ontmoeten, nog niet op mezelf, geen auto etc. Is het te verwachten dat deze zaken zich vanzelf oplossen of is het van toen niet, straks ook niet? Soms ben ik wel jaloers op leeftijdsgenoten van 22 die al klaar zijn met studie, werken, auto en eigen huisje hebben oftewel de volgende fase ingaan. Kom jij dan met je goede gedrag aanIk heb het gevoel de vorige 'studentenpretfase' helemaal niet goed benut te hebben. Elke dag voelt meer en meer alsof je iets probeert in te halen wat je niet (meer) gaat redden.
Mijn familieleden zijn juist redelijke vroegvliegers. Op 27 al getrouwd en kinderen enzo (ook week makkelijk scheiden en vreemdgaan, maar goed veel meer levenservaring dus). Als jij nog steeds alleen komt op feestjes en bijeenkomsten ben je altijd de vreemde eend en iedereen is met zijn eigen kleine gezinnetje bezig dus het is ook niet dat ze interesse tonen of proberen te maken.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 15:41 schreef Daboman het volgende:
Lekker belangrijk. Je kan ook na je studie opbloeien. Het is niet alsof je dan ineens 80 bent. Volgens mij is praktisch mijn halve familie laatbloeier en mijn vrienden overigens ook. Leuke baan, leuk huis, prima sociaal leven en leuke hobby's, nu nog een leuke vrouw erbij.
Maar als je geen keuzes durft te maken en daar ook echt achter staat en naar handelt, dan kom je geen stap verder. Je moet je comfortzone uit.
Doe er dan wat aan man!quote:Op zaterdag 4 juni 2016 15:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Mijn familieleden zijn juist redelijke vroegvliegers. Op 27 al getrouwd en kinderen enzo (ook week makkelijk scheiden en vreemdgaan, maar goed veel meer levenservaring dus). Als jij nog steeds alleen komt op feestjes en bijeenkomsten ben je altijd de vreemde eend en iedereen is met zijn eigen kleine gezinnetje bezig dus het is ook niet dat ze interesse tonen of proberen te maken.
Lekker boeiend, het gaat erom wat JIJ met je leven doet... Stop eens met het kijken naar het leven van anderen en onderneem actie om je eigen leven te verbeteren.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 15:58 schreef Deezertje het volgende:
Mijn familieleden zijn juist redelijke vroegvliegers. Op 27 al getrouwd en kinderen enzo (ook week makkelijk scheiden en vreemdgaan, maar goed veel meer levenservaring dus).
Even eerlijk, toon jij wel interesse in andere mensen?quote:Op zaterdag 4 juni 2016 15:58 schreef Deezertje het volgende:
dus het is ook niet dat ze interesse tonen of proberen te maken.
Je moet niet naar anderen kijken en zeker niet naar familie. Ik ben op mijn 18e al op kamers gegaan, terwijl mijn broer met zijn 24e nog steeds thuiswoont en geen poot uitsteekt.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 15:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Mijn familieleden zijn juist redelijke vroegvliegers. Op 27 al getrouwd en kinderen enzo (ook week makkelijk scheiden en vreemdgaan, maar goed veel meer levenservaring dus).
Typisch jij, maar één post eruit pikken en daar ook maar half op reageren.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 15:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Mijn familieleden zijn juist redelijke vroegvliegers. Op 27 al getrouwd en kinderen enzo (ook week makkelijk scheiden en vreemdgaan, maar goed veel meer levenservaring dus). Als jij nog steeds alleen komt op feestjes en bijeenkomsten ben je altijd de vreemde eend en iedereen is met zijn eigen kleine gezinnetje bezig dus het is ook niet dat ze interesse tonen of proberen te maken.
Ja, en? Scheiden en vreemdgaan... Die levenservaring ben ik liever kwijt dan rijk. Ik weet niet hoor, in mijn familie zijn er genoeg gezinnetjes, maar het is altijd gezellig. Die interesse en het contact moet wel van twee kanten komen. Toon jij zelf enige interesse?quote:Op zaterdag 4 juni 2016 15:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Wees gerust, lost zich helemaal vanzelf op. Blijf lekker thuis relaxen, geniet van je vakantie nu je scriptie klaar is. Er is geen enkele reden om je zorgen te maken en extra stress zorgt doorgaans ook niet voor een verbetering in je situatie dus stress vermijden lijkt me een goed plan. Gewoon je PU(A) pas gebruiken om wat films te kijken. Je wordt vanzelf uitgenodigd voor feestjes, relaties volgen dan vanzelf, evenals dat de woningbouwvereniging over een tijdje contact opneemt om je nieuwe huurwoning (of appartement) te regelen. Een auto ligt iets ingewikkelder, aangezien je die moet laten overschrijven, dus dat komt niet aanwaaien, daar moet je wat voor doen. Maar aangezien heel veel Nederlanders een auto hebben, kan dat overschrijven nooit héél ingewikkeld zijn. Veel plezier alvast!quote:Op zaterdag 4 juni 2016 13:51 schreef Deezertje het volgende:
Een kwart eeuw oud, bijna afgestudeerd. Niets ondernomen tijdens de studententijd qua feestjes, relaties of mensen ontmoeten, nog niet op mezelf, geen auto etc. Is het te verwachten dat deze zaken zich vanzelf oplossen of is het van toen niet, straks ook niet?
Deezertje toont totaal geen interesse in andere mensen, dat is keer op keer gebleken. Hij wil mensen alleen gebruiken om aandacht te krijgen. Maar ik heb hem in al zijn 60 topics nooit eens oprechte interesse in iemand anders zien tonen, zelfs niet als er users waren die hun hele levensverhaal typte om te zien hoe zij uit een dip zijn gekomen.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 16:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op.
Btw, ik las hierboven van verschillende users de vraag: toon jij wel interesse in anderen Deezertje? Daar is nog geen antwoord op gegeven, en daar ben ik wel benieuwd naar want het is in het leven nu eenmaal geen eenrichtingsverkeer.
Dan houdt de aandacht een keer op. Empathie is blijkbaar niet een ieder gegeven.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 17:01 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Deezertje toont totaal geen interesse in andere mensen, dat is keer op keer gebleken. Hij wil mensen alleen gebruiken om aandacht te krijgen. Maar ik heb hem in al zijn 60 topics nooit eens oprechte interesse in iemand anders zien tonen, zelfs niet als er users waren die hun hele levensverhaal typte om te zien hoe zij uit een dip zijn gekomen.
Aandacht houdt niet op, maar mensen zien hem vooral nu meer als leedvermaak dan dat ze hem echt willen helpen.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 17:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan houdt de aandacht een keer op. Empathie is blijkbaar niet een ieder gegeven.
Ik heb hem zelfs een keer uitgenodigd om iets samen te doen. Hij negeerde het gewoonquote:Op zaterdag 4 juni 2016 17:01 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Deezertje toont totaal geen interesse in andere mensen, dat is keer op keer gebleken. Hij wil mensen alleen gebruiken om aandacht te krijgen. Maar ik heb hem in al zijn 60 topics nooit eens oprechte interesse in iemand anders zien tonen, zelfs niet als er users waren die hun hele levensverhaal typte om te zien hoe zij uit een dip zijn gekomen.
Ik ook, net als nog meer users. Maar Deezertje wil zelf vooral geen moeite doen, ja dan houdt het op.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 17:45 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik heb hem zelfs een keer uitgenodigd om iets samen te doen. Hij negeerde het gewoon
Dat is dan een gemiste kans. Heel jammer.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 17:45 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik heb hem zelfs een keer uitgenodigd om iets samen te doen. Hij negeerde het gewoon
Ze was zijn type niet en kreeg heel veel gezeik over zich heen dat ze niet bij elkaar paste.quote:
Daarom moet je dus een master gaan doen en lekker stage doen in het buitenland. Kan je je neef waar je zo tegenop kijkt, omdat die al sinds zijn 17de een relatie heeft, even helemaal jaloers maken. Of dacht jij werkelijk dat ie er serieus voor gekozen heeft om sinds zijn 18e al met zijn vriendin besprekingen te hebben over de uitzet en de kinderkamer? Zijn ook vaak van die types die hun vriend "mijn ventje" of "mijn mannetje" noemen terwijl die vriend er wat ongemakkelijk bijzit.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 15:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 4 juni 2016 14:41 schreef HierSpreektJeVader het volgende:
[..]
Inderdaad, de vorige. Daarom doen mensen een master studie er achteraan. Zo ontstaat de volgende 'studentenpretfase', met meer variëteit aan verschillende studentes uit alle mogelijk windstreken. Voor elk wat wils dus! Een echte upgrade ten opzichte van je bachelor. Ik zeg doen!
Wat is het doel van deze reflectie Deezertje?quote:Op zaterdag 4 juni 2016 13:51 schreef Deezertje het volgende:
Een kwart eeuw oud, bijna afgestudeerd. Niets ondernomen tijdens de studententijd qua feestjes, relaties of mensen ontmoeten, nog niet op mezelf, geen auto etc. Is het te verwachten dat deze zaken zich vanzelf oplossen of is het van toen niet, straks ook niet? Soms ben ik wel jaloers op leeftijdsgenoten van 22 die al klaar zijn met studie, werken, auto en eigen huisje hebben oftewel de volgende fase ingaan. Kom jij dan met je goede gedrag aanIk heb het gevoel de vorige 'studentenpretfase' helemaal niet goed benut te hebben. Elke dag voelt meer en meer alsof je iets probeert in te halen wat je niet (meer) gaat redden.
Dat is ook te zien aan je kapsel, met aan de zijkanten opgeschoren en bovenop zo'n kuif. Dat is meer geschikt voor een 17 jarige die lekker op de brommer naar de discotheek wil gaan. Lijkt me minder geschikt voor iemand die 25 jaar oud is en alleen met hoogopgeleide vrouwen wil daten.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 13:51 schreef Deezertje het volgende:
Elke dag voelt meer en meer alsof je iets probeert in te halen wat je niet (meer) gaat redden.
wanneer wij chillings zetten xDquote:Op zaterdag 4 juni 2016 17:45 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
En de zoveelste oproep om niet te reageren zal ook niet helpen.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 19:29 schreef viceversa het volgende:
Dit is bijna een exacte kopie van zijn eerdere topics. Mensen, geef het nou gewoon op en stop met reageren als hij er toch niks mee doet. Ik lees nota bene dat hij niet wil afspreken met users die hem proberen te helpen. Tja.
Als je teveel op het negatieve concentreert glipt het positieve door je vingers!quote:Op zaterdag 4 juni 2016 19:38 schreef syndroom het volgende:
Ik denk dat het punt meer is dat hij ziet dat andere mannen van zijn leeftijd veel verder zijn, wel aansluiting hebben, ook seks kunnen hebben en dat mist hij.
Uuh volgens mij loopt er bij mij ook geen vrouw naast me als ik naar een feestje of bijeenkomst ga en ik ben al 30. Ik word er nou niet bepaald door op minder waarde geschat. Dan is het gewoon een kwestie van je kans grijpen om een gesprek aan te knopen. Jonge gezinnen hebben het over het algemeen heel druk met allerlei zaken dus ze zullen niet veel op eigen initiatief doen, gewoon domweg omdat daar geen (mentale) ruimte voor is, maar niet omdat jij minderwaardig bent o.i.d. Dan is het dus aan jou om dat initiatief te nemen. Nodig ze uit en ga voor ze koken o.i.d. zodat ze dat niet ook nog eens moeten regelen. Het gemiddelde roerbakmix recept is uitermate gemakkelijk te maken, komt vaak met een kookinstructie, en is ook nog eens heel lekker.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 15:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hoe ik eindelijk weer eens onder de meiden/dames kom nu ik weer wat stappen afrond naar een 'professioneel' leven maar eigenlijk de tussenliggende stappen en funtime hebt gemist van uitgaan, beetje flikflooien etc.quote:Op zondag 5 juni 2016 12:27 schreef MMunkun het volgende:
Dit begint een beetje op het gemiddelde Hanzehogeschool-topic te lijken: TS post een verhaal, verwacht een reactie, maar komt vervolgens zelf niet meer terug in het topic...
Natuurlijk is het niet verplicht om opnieuw te reageren in een topic, maar als je vraagt om hulp (of gewoon aandacht) getuigt het van weinig respect om alle reacties te negeren.
Deezertje, wat wil je nu eigenlijk bereiken met dit topic? Heb je een doel voor ogen?
Sova cursus om te leren hoe je iemand normaal aanspreekt, psych voor je psychische problematiek en dan kan je het geleerde in de praktijk gaan brengen.quote:Op zondag 5 juni 2016 14:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hoe ik eindelijk weer eens onder de meiden/dames kom nu ik weer wat stappen afrond naar een 'professioneel' leven maar eigenlijk de tussenliggende stappen en funtime hebt gemist van uitgaan, beetje flikflooien etc.
Is dit vroeger wel gelukt dan? Als dat toen wel het geval was, wat maakt dat het nu niet meer lukt? Waar denk je zelf dat je op vastloopt?quote:Op zondag 5 juni 2016 14:49 schreef Deezertje het volgende:
Hoe ik eindelijk weer eens onder de meiden/dames kom nu ik weer wat stappen afrond naar een 'professioneel' leven maar eigenlijk de tussenliggende stappen en funtime hebt gemist van uitgaan, beetje flikflooien etc.
Wat mensen je al zo vaak hebben meegegeven aan advies: begin eens met vriendschap!! Je date meiden waar wat betreft relatie niet meer in zit, prima, kan maar vervolgens smijt je ze weg als oud vuil. Mensen willen je helpen, bieden je aan om leuke dingen te doen en vervolgens negeer je ze als een stel strontvliegen.quote:Op zondag 5 juni 2016 14:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Lees de reacties boven je en van je andere 59 topics.quote:Op zondag 5 juni 2016 14:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En dat is je in de afgelopen 20 topics nog niet vaak genoeg verteld?quote:Op zondag 5 juni 2016 14:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Door thuis achter je computer dit soort topics te maken en te klagen hoe mislukt je leven wel niet is. Dat vinden de vrouwen prachtig en daardoor vinden ze je ook heel aantrekkelijk en interessant. Je bent op de goede weg, want als ze dit allemaal lezen, vinden ze je een hele toffe jongen en willen ze graag seks of een relatie met je.quote:Op zondag 5 juni 2016 14:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Je hebt me doorquote:Op zondag 5 juni 2016 16:12 schreef Zaebos het volgende:
Dat vinden de vrouwen prachtig en daardoor vinden ze je ook heel aantrekkelijk en interessant. Je bent op de goede weg, want als ze dit allemaal lezen, vinden ze je een hele toffe jongen en willen ze graag seks of een relatie met je.
Ik denk dat ik niet premium genoeg ben voor Deezerquote:Op zondag 5 juni 2016 16:35 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Ben je een premium girl? Dan maak je zeker kans!
Stap 1: werken aan je problemen mbv professionele hulpverlening. Stap 2: geduld hebben en je best doen. Stap 3: wanneer je klaar bent met therapie, zonder verwachtingen activiteiten gaan ondernemen en langzaam je sociale cirkel vergroten.quote:Op zondag 5 juni 2016 14:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hij wil geen bevredigend antwoord, toch? Hij wil gewoon surrogaat contact.quote:Op zondag 5 juni 2016 16:01 schreef Chai het volgende:
De vraag op je TT is ook meerdere malen langs gekomen in je reeks. Als je er toen geen (bevredigend) antwoord op hebt gekregen, waarom zou dat nu dan wel ineens het geval zijn?
Verzin dan iig iets nieuws.quote:Op zondag 5 juni 2016 18:05 schreef viceversa het volgende:
[..]
Hij wil geen bevredigend antwoord, toch? Hij wil gewoon surrogaat contact.
Funtime? Ben je daar nu niet een beetje te oud voor? Stiekem zou je dus wel willen scharrelen?quote:Op zondag 5 juni 2016 14:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hij is 25, geen 40...quote:Op zondag 5 juni 2016 18:19 schreef syndroom het volgende:
[..]
Funtime? Ben je daar nu niet een beetje te oud voor? Stiekem zou je dus wel willen scharrelen?
Wat onduidelijk is wat hij nou precies echt wil. Wil hij een vaste relatie, aansluiting bij leeftijdsgenoten, vrienden hebben, scharrelen of een vaste relatie?quote:
Vaste relatie met een premium girl die tussen de 18 en 23 is, universitair is opgeleid en een 'girl nextdoor' look heeftquote:Op zondag 5 juni 2016 18:22 schreef syndroom het volgende:
[..]
Wat onduidelijk is wat hij nou precies echt wil. Wil hij een vaste relatie, aansluiting bij leeftijdsgenoten, vrienden hebben, scharrelen of een vaste relatie?
Vooruitgang? Welke vooruitgang heeft hij over de afgelopen 12 maanden geboekt?
Die term heb ik nooit gebruikt, dat was syndroom.quote:Op zondag 5 juni 2016 18:33 schreef Angel-Joy het volgende:
Oh god, 'premium girls'. Was het bijna vergeten
En hoe wil je dat gaan bereiken?quote:Op zondag 5 juni 2016 19:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Die term heb ik nooit gebruikt, dat was syndroom.
Ik wil uiteindelijk een relatie maar voor nu een paar dates en zomerscharrels.
Nee jij dan.quote:Op zondag 5 juni 2016 18:22 schreef syndroom het volgende:
[..]
Wat onduidelijk is wat hij nou precies echt wil. Wil hij een vaste relatie, aansluiting bij leeftijdsgenoten, vrienden hebben, scharrelen of een vaste relatie?
Vooruitgang? Welke vooruitgang heeft hij over de afgelopen 12 maanden geboekt?
Ga je dan mensen aanspreken,quote:Op zondag 5 juni 2016 19:15 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Meer onder de mensen. Op mezelf gaan en hopelijk leuke buren in mijn complex ofzo.
Heb je nog vriendschappelijk contact met die meisjes waarmee je ging appen en daten?quote:Op zondag 5 juni 2016 19:15 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Meer onder de mensen. Op mezelf gaan en hopelijk leuke buren in mijn complex ofzo.
Dame 1 neequote:Op zondag 5 juni 2016 19:21 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Heb je nog vriendschappelijk contact met die meisjes waarmee je ging appen en daten?
Een 'paar' dates en zomerscharrels.quote:Op zondag 5 juni 2016 19:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Die term heb ik nooit gebruikt, dat was syndroom.
Ik wil uiteindelijk een relatie maar voor nu een paar dates en zomerscharrels.
Goed zo. Hoe ga je het sociale aspect aanpakken?quote:Op zondag 5 juni 2016 19:15 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En de drie meisjes die je in je FOK!-vrije week hebt leren kennen, heb je daar nog contact mee?quote:
Dame 1 was niet mijn type. Ze gaf zelf ook aan dat we niet matchen, wel enigszins qua interesses maar verder niet, dus niks meer in de planning.quote:
Ik hoop dat dat een beetje komt als ik eenmaal op mezelf woon en een baan heb. Nieuwe collega's/buren/dates etc. Ik ben nog het meeste bang voor dat ik na de zomer geen woning kan krijgen (reageer nu al maanden zonder succes). Als ik baan heb, heb ik meer inkomen en kan duurder gaan wonen/huren ipv sociaal. Hoop niet dat ik straks na de zomer nog steeds thuis rondlummel (al kom ik dan de tijd wel door met een bijbaan als een échte baan niet lukt).quote:Op zondag 5 juni 2016 19:29 schreef Samzz het volgende:
[..]
Goed zo. Hoe ga je het sociale aspect aanpakken?
Hoe heb jij die woning gekregen?quote:Op zondag 5 juni 2016 19:36 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Ach wat maakt het uit, het is jouw leven en jij doet alles op jouw tempo he.
Maar... ik snap je wel.. het gevoel van dat jij ook op een soort level zou moeten zitten wat betreft bepaalde vaardigheden, economische status en ervaringen.
Ik nu dus net pas een maand of 4 pas op mezelf, in een studiotje, nog geen rijbewijs, en in de laatste fases van mijn keuring bij een baan die ik echt wil hebben... terwijl mensen om mij heen ergens al manager zijn, dikke auto hebben, sommige hebben al een kind of krijgen een 2e kind erbij.
Het ding is.. jij hebt dat allemaal zelf in de hand he!. Jij kan alles veranderen, maar je zal wel dingen anders moeten doen.
Ik noem eens wat voorbeelden, als jij bijvoorbeeld veel gaat gamen in je vrije tijd zul je nooit echt mensen leren kennen (behalve online dan maar goed..), je zal de moeite moeten nemen om uit je comfort zone te stappen en de wereld te verkennen, dingen leren om bijvoorbeeld socialer te worden, hard werken om dat ene baantje te krijgen waar je lekker verdient.
Is het niet verstandig eerst een baan te vinden voordat je naar een eigen huis gaat kijken? Wat je zelf zegt, als je meer verdient heb je ook meer opties.quote:Op zondag 5 juni 2016 19:38 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dame 1 was niet mijn type. Ze gaf zelf ook aan dat we niet matchen, wel enigszins qua interesses maar verder niet, dus niks meer in de planning.
[..]
Ik hoop dat dat een beetje komt als ik eenmaal op mezelf woon en een baan heb. Nieuwe collega's/buren/dates etc. Ik ben nog het meeste bang voor dat ik na de zomer geen woning kan krijgen (reageer nu al maanden zonder succes). Als ik baan heb, heb ik meer inkomen en kan duurder gaan wonen/huren ipv sociaal. Hoop niet dat ik straks na de zomer nog steeds thuis rondlummel (al kom ik dan de tijd wel door met een bijbaan als een échte baan niet lukt).
Ik wil even een compliment geven dat je nog steeds in gesprek bent met dame 2.quote:
Ook niet vriendschappelijk een klik?quote:Op zondag 5 juni 2016 19:38 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dame 1 was niet mijn type. Ze gaf zelf ook aan dat we niet matchen, wel enigszins qua interesses maar verder niet, dus niks meer in de planning.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |