abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162738642
Een kwart eeuw oud, bijna afgestudeerd. Niets ondernomen tijdens de studententijd qua feestjes, relaties of mensen ontmoeten, nog niet op mezelf, geen auto etc. Is het te verwachten dat deze zaken zich vanzelf oplossen of is het van toen niet, straks ook niet? Soms ben ik wel jaloers op leeftijdsgenoten van 22 die al klaar zijn met studie, werken, auto en eigen huisje hebben oftewel de volgende fase ingaan. Kom jij dan met je goede gedrag aan :') Ik heb het gevoel de vorige 'studentenpretfase' helemaal niet goed benut te hebben. Elke dag voelt meer en meer alsof je iets probeert in te halen wat je niet (meer) gaat redden.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 13:58:23 #2
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_162738754
Wat is nou het echte verhaal achter jou? Afstudeeronderzoek naar online communities?
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_162738779
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 13:58 schreef Puntenjager het volgende:
Wat is nou het echte verhaal achter jou? Afstudeeronderzoek naar online communities?
Ja, ik heb ondertussen 4 scripties geschreven vanuit verschillende invalshoeken ^O^ Net zoals de leverworst van Kips: zelfde liedje, andere verpakking.
pi_162738805
Ik had op mijn 24e een BMW..helemaal te gek.

Tot ik na een half jaar dacht, je bent wel gek als je voor je werk iedere dag 3 uur in een auto zit.

Per persoon verschilt waar die gelukkig mee is, en jij weet volgens mij niet eens wat jezelf wilt..Aandacht dat wel, hulp hoe het jou uitkomt, en excuses een hoop.
Hell To The Liars
pi_162738825
Het zijn de middeleeuwen niet meer, al begin je pas aan dat huisjeboompjebeestje (of helemaal niet, mag ook) wanneer je 40 bent. Zolang jij je kan vermaken maakt de mening van een ander echt geen fluit uit.
Nieuw is niet altijd beter.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 14:04:52 #6
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_162738871
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 14:00 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ja, ik heb ondertussen 4 scripties geschreven vanuit verschillende invalshoeken ^O^ Net zoals de leverworst van Kips: zelfde liedje, andere verpakking.
En nu dus begonnen met promoveren op hetzelfde onderwerp? Netjes hoor ^O^
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_162739162
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 13:51 schreef Deezertje het volgende:
Is het te verwachten dat deze zaken zich vanzelf oplossen of is het van toen niet, straks ook niet?
Nee, je zult hier zelf actie voor moeten ondernemen, zo werkt het leven nu eenmaal :)

quote:
Soms ben ik wel jaloers op leeftijdsgenoten van 22 die al klaar zijn met studie, werken, auto en eigen huisje hebben oftewel de volgende fase ingaan. Kom jij dan met je goede gedrag aan
Probeer eens te stoppen met het continue vergelijken van jezelf met anderen... Bedenk wat JIJ wil met je leven en hoe je dit gaat bereiken. En ja, soms moet je hiervoor uit die comfort-zone achter je laptopje vandaan komen, maar dat hoort er nu eenmaal bij.

quote:
Elke dag voelt meer en meer alsof je iets probeert in te halen wat je niet (meer) gaat redden.
Je gaat dit niet meer inhalen, dus probeer je gedachten te richten op de toekomst, en niet op het verleden. Continue in zelfmedelijden terugdenken aan hoe de afgelopen jaren waren, zal je ook niet verder helpen.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 14:33:08 #8
195367 Jehuty
FOK's Giel Beelen
pi_162739487
Ik begrijp het gevoel ergens wel. Ik ben zelf een echte laatbloeier, omdat ik heel erg teruggetrokken en onzeker was in de brugklas had ik een hekel aan school. Daardoor kwam ik op het vmbo. Toen ik aan een mbo begon realiseerde ik me dat ik er niet thuishoorde en ben ik teruggegaan om mijn havo en vwo te halen. Op mijn 23e begonnen met studeren, nu doe ik twee studies, 27 jaar oud en bijna klaar met school. Geen rijbewijs en financieel gezien stel ik ook niets voor.

Dus wat dat betreft ken ik het gevoel wel, vooral omdat verschillende vrienden een stuk verder zijn. Ik realiseer mij ook dat iedereen zijn eigen pad bewandelt en dat het eigenlijk niet rationeel is om die paden met elkaar te vergelijken. Maar in die zin is het ook niet echt een rationele kwestie maar een gevoelskwestie. Het enige wat ik kan zeggen is dat je niet de enige bent die zulke gevoelens ervaart.
pi_162739595
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 14:35 schreef HostiMeister het volgende:
Krijg je als je faalt in alle opzichten van het leven, dan ga je maar zielig doen op fok O+
Heb je iig wat te doen
No 04
pi_162739699
quote:
Ik heb het gevoel de vorige 'studentenpretfase' helemaal niet goed benut te hebben.
Inderdaad, de vorige. Daarom doen mensen een master studie er achteraan. Zo ontstaat de volgende 'studentenpretfase', met meer variëteit aan verschillende studentes uit alle mogelijk windstreken. Voor elk wat wils dus! Een echte upgrade ten opzichte van je bachelor. Ik zeg doen!
pi_162739749
Ik heb in het verleden een kutzooi van mijn leven gemaakt, maar ik ben zielsgelukkig op dit moment! Heb een verloofde, huur appartementje, vaste baan. Ja, ik had nu een koophuis kunnen hebben, auto van de zaak en prive auto.

Ik leef mijn eigen leven, ik zoek mijn eigen geluk. Ik ben anders dan de jongens in mijn vriendengroep. Die zijn al begonnen met kinderen enzo. Ik kom af en toe strontlazerus uit de kroeg. Ik wil nu nog geen kinderen, en mijn verloofde ook niet. We leven lekker zoals wij dat willen. We zijn gelukkig omdat we ons eigen pad kiezen.

Ik denk (of het waar is, laten we dat in het midden houden), dat veel mensen opgaan in het idee van samenwonen, trouwen, kinderen, auto, huisje-boompje-beestje, en na een paar jaar er achter komen dat ze ongelukkig zijn met hun bestaan.
Dit geldt niet voor iedereen natuurlijk, maar volgens mij zijn er meer mensen die wakker worden op een dag en denken "Kut!", dan we denken!

Tl;dr... Kies je eigen pad en laat je niet leiden door wat anderen doen, grootste fout in je leven als je dat wel doet.
pi_162739783
Op 22 al klaar zijn met je studie? Dan heb je geen fatsoenlijke studie gedaan.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_162739789
Iedereen groei, bloeit en leeft op zijn eigen tempo, de een wat sneller dan de ander. Jij bent duidelijk een laatbloeier op het sociaal vlak, maar als je zoveel tijd besteed aan het achterhalen waar het fout is gegaan en blijft klagen dat het fout is gegaan (topic nummer 65 of zo), ga je alleen maar verder achterlopen. Je hebt al genoeg naar jezelf gekeken om te weten waar het fout zit. Je hebt de kernpunten uit het verleden gehaald en dat was het. NIET MEER TERUGKIJKEN! Ga verder op die punten, bouw dat op en zo kan je groeien als mens. En ja, dat kost tijd, maar die tijd die je nu in zelfmedelijden loopt te verspillen, is geen goede vervanger. STEL DIT NIET MEER UIT EN GA AAN DE SLAG!!! :Y
AIVD kerstpuzzel opgelost: 1ab, 2, 3abc, 4abcd, 5, 6, 7abcd, 8ab, 9?, 10, 11, 13ab, 14a, 15, 16, 17abc, 18ab, 19, 20ab, 22, 24abc, 27;
dobbels pagina: 1, 2, 3, 5, 8, 11, 13, 14, 17
pi_162739993
Deezertje, een paar topics geleden heb je gezegd dat je professionele hulp zou gaan zoeken als je je problemen niet zelf kon oplossen, na het inleveren van de schoolopdrachten (dan had je immers genoeg tijd om al je dingen aan te pakken en hoefde je je over school geen zorgen meer te maken).

Nu heb je een paar weken geleden die opdrachten netjes ingeleverd, maar je klinkt nu niet alsof je problemen als sneeuw voor de zon verdwenen zijn... Wat houd je tegen om nu hulp te zoeken?
  zaterdag 4 juni 2016 @ 15:11:28 #15
457318 Schone_Lei
Begin met mij!
pi_162740389
quote:
Soms ben ik wel jaloers op leeftijdsgenoten van 22 die al klaar zijn met studie, werken, auto en eigen huisje hebben oftewel de volgende fase ingaan. Kom jij dan met je goede gedrag aan :')
Welk goede gedrag? Wat heb je gedaan waardoor je vindt dat jij die dingen ook zou moeten hebben?
"If you don't eat yer meat, you can't have any pudding! How can you have any pudding if you don't eat yer meat?"
pi_162740511
Ga daten
pi_162741044
Lekker belangrijk. Je kan ook na je studie opbloeien. Het is niet alsof je dan ineens 80 bent. Volgens mij is praktisch mijn halve familie laatbloeier en mijn vrienden overigens ook. Leuke baan, leuk huis, prima sociaal leven en leuke hobby's, nu nog een leuke vrouw erbij.

Maar als je geen keuzes durft te maken en daar ook echt achter staat en naar handelt, dan kom je geen stap verder. Je moet je comfortzone uit.
pi_162741057
Altijd maar die focus op 'fases'.

Laat het los.
pi_162741146
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 15:11 schreef Schone_Lei het volgende:

[..]

Welk goede gedrag? Wat heb je gedaan waardoor je vindt dat jij die dingen ook zou moeten hebben?
Dit ook, bovendien heb je daar helemaal geen recht op maar moet je daar zelf iets voor doen. Hard werken bijvoorbeeld, een studie afmaken, initiatief nemen. Daar kan TS nog wat van leren.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 15:51:42 #20
455509 OliverNelsonRemix
Niemand is gelijkwaardig.
pi_162741225
quote:
Een kwart eeuw oud, bijna afgestudeerd. Niets ondernomen tijdens de studententijd qua feestjes, relaties of mensen ontmoeten, nog niet op mezelf, geen auto etc. Is het te verwachten dat deze zaken zich vanzelf oplossen of is het van toen niet, straks ook niet? Soms ben ik wel jaloers op leeftijdsgenoten van 22 die al klaar zijn met studie, werken, auto en eigen huisje hebben oftewel de volgende fase ingaan. Kom jij dan met je goede gedrag aan :') Ik heb het gevoel de vorige 'studentenpretfase' helemaal niet goed benut te hebben. Elke dag voelt meer en meer alsof je iets probeert in te halen wat je niet (meer) gaat redden.
Ik heb wel het idee dat ik achterloop.

Maar absoluut niet jaloers op mensen die 22 zijn, hun studie klaar hebben, elke dag naar hun werk gaan met hun net nieuwe auto en een hypotheek hebben weten te bemachtigen (voor de komende 30 jaar).
Hooguit op mensen die een partner hebben, maar die moet dan wel heel aardig en knap en gezellig en zelfstandig en afhankelijk zijn, anders zou ik er ook niet jaloers op kunnen zijn.

Was je nou autist of niet? Misschien moet je dan stoppen met je met anderen te vergelijken en gewoon 'autist' zijn. Dan haal je waarschijnlijk het meeste uit je leven.
pi_162741333
Het is geen gevoel. Het is een feit. Vooral blijven janken om aandacht. Dat gaat alles beter maken.
Ja doei.
pi_162741341
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 15:41 schreef Daboman het volgende:
Lekker belangrijk. Je kan ook na je studie opbloeien. Het is niet alsof je dan ineens 80 bent. Volgens mij is praktisch mijn halve familie laatbloeier en mijn vrienden overigens ook. Leuke baan, leuk huis, prima sociaal leven en leuke hobby's, nu nog een leuke vrouw erbij.

Maar als je geen keuzes durft te maken en daar ook echt achter staat en naar handelt, dan kom je geen stap verder. Je moet je comfortzone uit.
Mijn familieleden zijn juist redelijke vroegvliegers. Op 27 al getrouwd en kinderen enzo (ook week makkelijk scheiden en vreemdgaan, maar goed veel meer levenservaring dus). Als jij nog steeds alleen komt op feestjes en bijeenkomsten ben je altijd de vreemde eend en iedereen is met zijn eigen kleine gezinnetje bezig dus het is ook niet dat ze interesse tonen of proberen te maken.
pi_162741407
De volgende stap die je nu moet maken, is een afspraak maken bij de huisarts. Leg je problemen voor en vraag of hij je kan doorverwijzen naar goede psychische hulp. Je situatie klinkt nogal complex, dus het lijkt me logisch dat jij je grondig laat onderzoeken of er bij jou sprake is van een persoonlijkheidsstoornis of autisme of iets anders. De hulp van een 1e lijns psycholoog zal je denk ik weinig opleveren. Je hebt meer aan langdurige en intensieve hulp.

Wat ik heb meegekregen, is dat je zoveel van dit soort klaagtopics hebt gemaakt dat dit subforum er bijna aan is gegaan, omdat iedereen knettergek wordt ervan. Als je nu een concreet doel bedenkt wat je maandag gaat uitvoeren. Bijvoorbeeld de huisarts opbellen om een afspraak voor doorverwijzing te maken. Hou je je niet aan het doel, vind ik persoonlijk dat de crew van FOK! strenger mag worden en jouw topics bijvoorbeeld op slot gooien of je niet meer toelaten op dit subforum. Het is misschien heel resoluut, maar voor jou denk ik wel goed als je zo'n stok achter de deur hebt.
pi_162741437
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 15:58 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Mijn familieleden zijn juist redelijke vroegvliegers. Op 27 al getrouwd en kinderen enzo (ook week makkelijk scheiden en vreemdgaan, maar goed veel meer levenservaring dus). Als jij nog steeds alleen komt op feestjes en bijeenkomsten ben je altijd de vreemde eend en iedereen is met zijn eigen kleine gezinnetje bezig dus het is ook niet dat ze interesse tonen of proberen te maken.
Doe er dan wat aan man! :{w
pi_162741512
quote:
Mijn familieleden zijn juist redelijke vroegvliegers. Op 27 al getrouwd en kinderen enzo (ook week makkelijk scheiden en vreemdgaan, maar goed veel meer levenservaring dus).
Lekker boeiend, het gaat erom wat JIJ met je leven doet... Stop eens met het kijken naar het leven van anderen en onderneem actie om je eigen leven te verbeteren.

quote:
dus het is ook niet dat ze interesse tonen of proberen te maken.
Even eerlijk, toon jij wel interesse in andere mensen?
pi_162741626
quote:

[..]

Mijn familieleden zijn juist redelijke vroegvliegers. Op 27 al getrouwd en kinderen enzo (ook week makkelijk scheiden en vreemdgaan, maar goed veel meer levenservaring dus).
Je moet niet naar anderen kijken en zeker niet naar familie. Ik ben op mijn 18e al op kamers gegaan, terwijl mijn broer met zijn 24e nog steeds thuiswoont en geen poot uitsteekt.

Echter wij studeren allebei, hij heeft een vriendin en ik een stel goede vrienden. En weet je hoe we dat komt? Wij gaan naar buiten, praten met mensen, leren mensen, al dan niet via-via kennen en maken er wat van, in plaats van zielig op mijn kamer te huilen tot er een beschikbare vagina mijn raam komt binnenvliegen. Ga met een psycholoog praten, zoek sociale contacten en pak je probleemgebieden aan.
AIVD kerstpuzzel opgelost: 1ab, 2, 3abc, 4abcd, 5, 6, 7abcd, 8ab, 9?, 10, 11, 13ab, 14a, 15, 16, 17abc, 18ab, 19, 20ab, 22, 24abc, 27;
dobbels pagina: 1, 2, 3, 5, 8, 11, 13, 14, 17
pi_162742094
Ik zal toch maar een serieuze reactie geven:

het is nooit te laat. Je kunt altijd iets anders met je leven gaan doen. Jij bent 25, so what? Dat is jong genoeg om nog alle mogelijkheden te hebben. Aan het verleden kun je niks veranderen.

Ik ken iemand die zijn twintiger jaren besteed heeft door depressief de hele dag World of Warcraft te spelen (hij werd onderhouden door zijn ouders). Hij heeft toch een studie weten af te ronden toen hij 30 was, toen heeft hij een half jaar door Azië gereisd en nu heeft hij een aardige baan en veel sociale contacten.

Zo kan het dus ook.
pi_162742188
quote:

[..]

Typisch jij, maar één post eruit pikken en daar ook maar half op reageren.
Want stel je voor dat je dingen buiten je comfort zone moet gaan doen om datgene te krijgen dat (zegt dat) je wil.....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 4 juni 2016 @ 16:39:05 #29
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_162742316
quote:

[..]

Ja, en? Scheiden en vreemdgaan... Die levenservaring ben ik liever kwijt dan rijk. Ik weet niet hoor, in mijn familie zijn er genoeg gezinnetjes, maar het is altijd gezellig. Die interesse en het contact moet wel van twee kanten komen. Toon jij zelf enige interesse?
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_162742429
quote:
Een kwart eeuw oud, bijna afgestudeerd. Niets ondernomen tijdens de studententijd qua feestjes, relaties of mensen ontmoeten, nog niet op mezelf, geen auto etc. Is het te verwachten dat deze zaken zich vanzelf oplossen of is het van toen niet, straks ook niet?
Wees gerust, lost zich helemaal vanzelf op. Blijf lekker thuis relaxen, geniet van je vakantie nu je scriptie klaar is. Er is geen enkele reden om je zorgen te maken en extra stress zorgt doorgaans ook niet voor een verbetering in je situatie dus stress vermijden lijkt me een goed plan. Gewoon je PU(A) pas gebruiken om wat films te kijken. Je wordt vanzelf uitgenodigd voor feestjes, relaties volgen dan vanzelf, evenals dat de woningbouwvereniging over een tijdje contact opneemt om je nieuwe huurwoning (of appartement) te regelen. Een auto ligt iets ingewikkelder, aangezien je die moet laten overschrijven, dus dat komt niet aanwaaien, daar moet je wat voor doen. Maar aangezien heel veel Nederlanders een auto hebben, kan dat overschrijven nooit héél ingewikkeld zijn. Veel plezier alvast! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')