Heb ik via mijn vriendin geregeld, maar zij had een (betaalde) account gemaakt op een site waar ze kamers en studios verhuren.quote:
Sportschool zit ik al jaren bij, kan je ook meedoen met lessen enzo maar is te vrijblijvend. Eerst baan dan woning lijkt mij ook slim maar alle banen in mijn sector zijn 2 uur verder, maar eerst een contract en dan daar iets zoeken.quote:Op zondag 5 juni 2016 19:41 schreef Samzz het volgende:
[..]
Is het niet verstandig eerst een baan te vinden voordat je naar een eigen huis gaat kijken? Wat je zelf zegt, als je meer verdient heb je ook meer opties.
Aan het sociale aspect kun je ook vanuit huis werken. Ga bij een sportclub, een dansschool of waar je interesse ook maar ligt. Dat werkt al eeuwen om mensen te ontmoeten.
Zit jij in de frozen fase?quote:Op zaterdag 4 juni 2016 15:42 schreef Bonkers. het volgende:
Altijd maar die focus op 'fases'.
Laat het los.
Nee extravert vs introvert.quote:Op zondag 5 juni 2016 19:42 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ook niet vriendschappelijk een klik?
Bullshit, mijn beste vriend is extravert en ik ben redelijk introvert.quote:
Ik denk dat het makkelijker is vanuit thuis eerst te reizen naar je werk en te kijken of het je echt bevalt voor je gaat verhuizen.quote:Op zondag 5 juni 2016 19:44 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Sportschool zit ik al jaren bij, kan je ook meedoen met lessen enzo maar is te vrijblijvend. Eerst baan dan woning lijkt mij ook slim maar alle banen in mijn sector zijn 2 uur verder, maar eerst een contract en dan daar iets zoeken.
Ik maak altijd vrienden in de sportscholen waar ik kom.. maar ja ik ben ook wel echt hardcore met de sportschool.quote:Op zondag 5 juni 2016 19:44 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Sportschool zit ik al jaren bij, kan je ook meedoen met lessen enzo maar is te vrijblijvend. Eerst baan dan woning lijkt mij ook slim maar alle banen in mijn sector zijn 2 uur verder, maar eerst een contract en dan daar iets zoeken.
Dit doe je al jaren, dus is het blijkbaar moeilijk voor je om hier vriendschappen te vinden. Kun je geen nieuwe, extra hobby zoeken, nu je zo veel vrije tijd hebt?quote:Op zondag 5 juni 2016 19:44 schreef Deezertje het volgende:
Sportschool zit ik al jaren bij, kan je ook meedoen met lessen enzo maar is te vrijblijvend.
Fixed. En nee, niet om je een hak te zetten. Je vindt het niet prettig contact te hebben met iemand die "meer" is. Om dezelfde reden keek (of nog steeds) vooral naar vrouwen die een paar jaar jonger als je zijn. Is verder jouw keuze, maar het heeft niet met extravert of introvert te maken.quote:Op zondag 5 juni 2016 19:45 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee extravert normaal zelfbeeld vs introvert laag zelfbeeld.
Je blijft uitvluchten zoeken.quote:Op zondag 5 juni 2016 19:44 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Echt hè. Te misselijkmakend.quote:
Sinds april nummer vier.quote:Op zondag 5 juni 2016 21:18 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Echt hè. Te misselijkmakend.
En dan nog te bedenken dat dit het zestigste topic is, vol met gemaar.
In het begin wel. Uiteindelijk komen ze allemaal weer op t zelfde neer.quote:Op zondag 5 juni 2016 21:31 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
En de inhoud van die vier topics zijn ook enorm verschillend, ja.
Dikgedrukt: nee. Het gaat zich niet vanzelf oplossen. Om iets op te lossen zul je zelf actie ondernemen. Toen was je passief, nu ben je passief, en in de toekomst zul je ook passief blijven.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 13:51 schreef Deezertje het volgende:
Een kwart eeuw oud, bijna afgestudeerd. Niets ondernomen tijdens de studententijd qua feestjes, relaties of mensen ontmoeten, nog niet op mezelf, geen auto etc. Is het te verwachten dat deze zaken zich vanzelf oplossen of is het van toen niet, straks ook niet? Soms ben ik wel jaloers op leeftijdsgenoten van 22 die al klaar zijn met studie, werken, auto en eigen huisje hebben oftewel de volgende fase ingaan. Kom jij dan met je goede gedrag aanIk heb het gevoel de vorige 'studentenpretfase' helemaal niet goed benut te hebben. Elke dag voelt meer en meer alsof je iets probeert in te halen wat je niet (meer) gaat redden.
Volgens mij had dat topic 'Bijna afgestudeerd en dan...' ook al iets van 5 delen inderdaad, maar ja zal wel.quote:
Hij houdt niet van uitgaan, omdat hij niet houdt van alcohol drinken, heeft hij ooit gezegd.quote:Op zondag 5 juni 2016 22:05 schreef wiskundenoob het volgende:
Het is nu festivalseizoen. sla je slag denk ik als je wilt feesten. Ik weet vrijwel zeker dat je op Internet mensen kan vinden om samen daar naartoe te gaan.
Amen.quote:Op zondag 5 juni 2016 22:08 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dikgedrukt: nee. Het gaat zich niet vanzelf oplossen. Om iets op te lossen zul je zelf actie ondernemen. Toen was je passief, nu ben je passief, en in de toekomst zul je ook passief blijven.
Je bent 25 en hebt nog steeds niet door dat je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen geluk en niet je basisschoolvriend, mensen op een forum, of dat meisje op Tinder. Als je dat op je 25ste nog steeds niet kunt begrijpen dan zit het er niet meer in voor je zonder psychologische hulp.
Ik heb nu al zoveel posts van je gelezen en je bent nog exact hetzelfde. Er is niks veranderd en er gaat ook niks veranderen. Over 10 jaar open je nog topics en onderneem je nog steeds niks. Let's get real here... Je bent een volwassen vent, je hebt een probleem waar je last van hebt, en je neemt geen enkele verantwoordelijkheid om zelf je problemen aan te pakken. Misschien niet het antwoord waar je op had gehoopt, maar laten we een keer eerlijk zijn tegen elkaar voor de verandering.
Dit.quote:Op zondag 5 juni 2016 22:08 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dikgedrukt: nee. Het gaat zich niet vanzelf oplossen. Om iets op te lossen zul je zelf actie ondernemen. Toen was je passief, nu ben je passief, en in de toekomst zul je ook passief blijven.
Je bent 25 en hebt nog steeds niet door dat je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen geluk en niet je basisschoolvriend, mensen op een forum, of dat meisje op Tinder. Als je dat op je 25ste nog steeds niet kunt begrijpen dan zit het er niet meer in voor je zonder psychologische hulp.
Ik heb nu al zoveel posts van je gelezen en je bent nog exact hetzelfde. Er is niks veranderd en er gaat ook niks veranderen. Over 10 jaar open je nog topics en onderneem je nog steeds niks. Let's get real here... Je bent een volwassen vent, je hebt een probleem waar je last van hebt, en je neemt geen enkele verantwoordelijkheid om zelf je problemen aan te pakken. Misschien niet het antwoord waar je op had gehoopt, maar laten we een keer eerlijk zijn tegen elkaar voor de verandering.
ik ben gisteren alleen naar the flying dutch geweest zonder alcohol of drugs..quote:Op zondag 5 juni 2016 22:10 schreef netchip het volgende:
[..]
Hij houdt niet van uitgaan, omdat hij niet houdt van alcohol drinken, heeft hij ooit gezegd.
Dat lukte mij vroeger ook, dikke prima en schijt aan iedereen. Maar tegenwoordig lukt dat niet meer omdat ik toch mezelf afspiegel met de maatschappij. Klasgenoten gaan trouwen, samenwonen... zwanger ook al zelfs. Dat soort dingen maken je automatisch verantwoordelijk en serieuzer in het leven lijkt me.quote:Op zondag 5 juni 2016 22:24 schreef Droopie het volgende:
[..]
ik ben gisteren alleen naar the flying dutch geweest zonder alcohol of drugs..
veel bekenden liepen er rond, maar niemand gezien.
helemaal leuk en top, nee.
maar ik ging voldaan naar huis toe, ben er even uit geweest, is ook wat waard.
Waarom? Mijn oud-klasgenoten zijn ook allemaal getrouwd/aan de kinderen. Ik ben zielsgelukkig dat ik die commitment niet heb.quote:Op zondag 5 juni 2016 22:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat lukte mij vroeger ook, dikke prima en schijt aan iedereen. Maar tegenwoordig lukt dat niet meer omdat ik toch mezelf afspiegel met de maatschappij. Klasgenoten gaan trouwen, samenwonen... zwanger ook al zelfs. Dat soort dingen maken je automatisch verantwoordelijk en serieuzer in het leven lijkt me.
Want? Je kan niet gewoon lol trappen?quote:Op zondag 5 juni 2016 22:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat lukte mij vroeger ook, dikke prima en schijt aan iedereen. Maar tegenwoordig lukt dat niet meer omdat ik toch mezelf afspiegel met de maatschappij. Klasgenoten gaan trouwen, samenwonen... zwanger ook al zelfs. Dat soort dingen maken je automatisch verantwoordelijk en serieuzer in het leven lijkt me.
Wat wil je nu eigenlijk met dit topic bereiken als je toch schijt hebt aan alle adviezen?quote:Op zondag 5 juni 2016 22:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
verantwoordelijk?? voor wie?quote:Op zondag 5 juni 2016 22:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik snap wel dat het pijnlijk is om te constateren dat leeftijdgenoten verder zijn dan jij. Maar ten eerste draai jij de tijd niet terug. Ten tweede heb jij met je 25e nog genoeg kansen voor je. Ten derde hebben die in jouw ogen succesvolle leeftijdgenoten een andere achtergrond met minder blokkades en is hun leven ook niet koek en ei.quote:Op zondag 5 juni 2016 22:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik ben autistisch en (te) perfectionistisch ja. Bij alles vraag ik mezelf dingen af ipv gewoon eens in het moment te leven. Nu chat ik bijvoorbeeld op Tinder met een Franse die letterlijk in haar profiel heeft staan nieuw in de stad is en op zoek is naar een leuke tijd... (en nee ze is geen bot). Volgens mij kan ik die morgen ontmoeten in de hete zon voor een biertje als ik gewoon eens ja zeg. Ik denk nu al: zit ik daar in mijn gebrekkig Engels... (terwijl Fransen zelf ook geen ster zijn in Engelsquote:Op zondag 5 juni 2016 23:08 schreef Zaebos het volgende:
[..]
Ik snap wel dat het pijnlijk is om te constateren dat leeftijdgenoten verder zijn dan jij. Maar ten eerste draai jij de tijd niet terug. Ten tweede heb jij met je 25e nog genoeg kansen voor je. Ten derde hebben die in jouw ogen succesvolle leeftijdgenoten een andere achtergrond met minder blokkades en is hun leven ook niet koek en ei.
Wat zijn jouw eigen gedachten waarom het jou niet gelukt is te bereiken wat jij wilt? Denk daar 's over na.
Stel jij jezelf hele hoge doelen die je bij wijze van spreke gisteren al gehaald zou moeten hebben? Dan is het niet gek dat je zo passief bent, want je zet jezelf daarmee gigantisch onder druk, terwijl jij je al klote voelt.
Waarom ben je niet goed in sociale contacten? Heb je een sociale fobie of ben je autistisch? Probeer dat duidelijk te krijgen, want voor beide bestaat hulp om je sociale vaardigheden te verbeteren.
Als je autistisch zou zijn, verklaart het ook waarom je geen hulp zoekt, omdat je moeilijker de verandering die in je leven zou kunnen komen kunt plaatsen. Hoe klote je je ook voelt, zoals het leven nu is, is het wel vertrouwd. Toch moet je wel uit je comfortzone komen. Het geeft je misschien extra stress waar je tegenop ziet, maar je moet er wel doorheen, anders zal de situatie niet veranderen.
Maak nou morgen een afspraak met de huisarts voor doorverwijzing naar een goede psych
Doe het!quote:Op zondag 5 juni 2016 23:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik ben autistisch en (te) perfectionistisch ja. Bij alles vraag ik mezelf dingen af ipv gewoon eens in het moment te leven. Nu chat ik bijvoorbeeld op Tinder met een Franse die letterlijk in haar profiel heeft staan nieuw in de stad is en op zoek is naar een leuke tijd... (en nee ze is geen bot). Volgens mij kan ik die morgen ontmoeten in de hete zon voor een biertje als ik gewoon eens ja zeg.
Ja ik heb hulp.. vooral praktisch en op school gericht. Nu dat wegvalt en mijn indicatie in de herfst afloopt tijd voor een nieuwe stap. En de Franse heeft net voorgesteld elkaar te ontmoeten morgen en ik heb ingestemdquote:Op zondag 5 juni 2016 23:19 schreef Samzz het volgende:
[..]
Doe het!
Heb je hulp te leren omgaan met je autisme? Op FOK! loopt er een topic met ervaringsdeskundigen, misschien heb je er wat aan. Als je eens iets aanneemt dat een ander zegt.
Heb je enig idee hoeveel hard werk, teleurstelling, op staan en weer door gaan er in het 'succes' van al die mensen om je heen zit? Je doet net alsof het hun allemaal komt aanvliegen en jou niet?quote:Op zondag 5 juni 2016 22:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Verwacht er dan zelf ook niks van en stap er met een neutraal gevoel in, als dat lukt.quote:Op zondag 5 juni 2016 23:26 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja ik heb hulp.. vooral praktisch en op school gericht. Nu dat wegvalt en mijn indicatie in de herfst afloopt tijd voor een nieuwe stap. En de Franse heeft net voorgesteld elkaar te ontmoeten morgen en ik heb ingestemdIk verwacht er gek genoeg niks van, ook al heeft ze een sexdate omschrijving in haar bio.. Beetje out of my league
+2quote:Op zondag 5 juni 2016 23:30 schreef Koral het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoeveel hard werk, teleurstelling, op staan en weer door gaan er in het 'succes' van al die mensen om je heen zit? Je doet net alsof het hun allemaal komt aanvliegen en jou niet?
Ik heb straks iets gepost over jaloezie en vergelijken. Als je nou eens minder zelf gaat vergelijken, misschien wordt je zelfbeeld dan ook wat positiever?
Jij, of je ass, houdt jezelf zo klein. Dat is onaantrekkelijk voor heel veel mensen, en niet in de laatste plaats, daar doe je jezelf tekort mee!
Zoals al vaker gezegd: ik zie de PO en als afstuderen toch niet gaat lukken (nu wachten op beoordeling) dan neem ik nieuwe stappen. Ik hoop date deze zomer voor mij gaat stralen, mij genoeg positieve energie geeft om na de zomer een nieuw leven te beginnen. En als dat dus niet lukt door stagnatie van studie, trek ik aan de bel.quote:Op zondag 5 juni 2016 23:30 schreef Samzz het volgende:
[..]
Verwacht er dan zelf ook niks van en stap er met een neutraal gevoel in, als dat lukt.
Goed dat je hulp hebt, en nu heb je weer een nieuw sociaal contact gelegd, dus hulpeloos ben je niet.
Wat is het plan voor wat betreft de adviezen die door iedereen gegeven worden en die je eigenlijk, jammer voor jou, stelselmatig negeert? Heb je ze wel in je opgenomen, maar vind je het niet nodig te reageren/bedanken voor de gevraagde hulp? Of kan het je roesten?
Ik hoop, ik hoop, ik hoop, ik hoop, ik hoop. De zomer is volgende maand al joh, wees eens realistisch. Zelfs als geef je eindelijk toe dat je een probleem hebt en hulp nodig hebt is deze zomer geen haalbare datum.quote:Op zondag 5 juni 2016 23:33 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Zoals al vaker gezegd: ik zie de PO en als afstuderen toch niet gaat lukken (nu wachten op beoordeling) dan neem ik nieuwe stappen. Ik hoop date deze zomer voor mij gaat stralen, mij genoeg positieve energie geeft om na de zomer een nieuw leven te beginnen. En als dat dus niet lukt door stagnatie van studie, trek ik aan de bel.
Een positieve instelling is altijd goed!quote:Op zondag 5 juni 2016 23:33 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Zoals al vaker gezegd: ik zie de PO en als afstuderen toch niet gaat lukken (nu wachten op beoordeling) dan neem ik nieuwe stappen. Ik hoop date deze zomer voor mij gaat stralen, mij genoeg positieve energie geeft om na de zomer een nieuw leven te beginnen. En als dat dus niet lukt door stagnatie van studie, trek ik aan de bel.
Ik bewonder hoe o.a. Koral elke keer weer blijft reageren (en ik lees het ook allemaal)quote:Op zondag 5 juni 2016 23:39 schreef Samzz het volgende:
[..]
Een positieve instelling is altijd goed!
Denk je dat je die positieve instelling op FOK! door kunt trekken en de adviezen die gegeven worden ter harte neemt, of users iig bedankt voor de moeite die ze in je steken? Denk je niet dat je ze dat op zijn minst verschuldigd bent?
Afstuderen brengt geen instant-geluk, maar het zorgt er wel voor dat ik na de zomer wat 'nieuws' kan gaan doen ipv met een slepend gevoel de allerlaatste loodjes aflos.quote:Op zondag 5 juni 2016 23:37 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik hoop, ik hoop, ik hoop, ik hoop, ik hoop. De zomer is volgende maand al joh, wees eens realistisch. Zelfs als geef je eindelijk toe dat je een probleem hebt en hulp nodig hebt is deze zomer geen haalbare datum.
Maar er zijn meer users die reageren. Geef ze op zijn minst erkenning daarvoor, jij vraagt om advies, bedank dan ook wanneer je advies krijgt.quote:Op zondag 5 juni 2016 23:41 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik bewonder hoe o.a. Koral elke keer weer blijft reageren (en ik lees het ook allemaal)
als het leven je nederig op je knieen krijgt is dat voor veel mensen pas een reden om dingen structureel te veranderen.quote:Op zondag 5 juni 2016 23:33 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat soort mensen ken ik ook, diep respect daarvoor. Dat maakt dat je op een andere manier tegen zaken en je eigen 'problemen' aankijkt en weet te relativeren. Mijn veilige omgeving maakt het soms ook lastig om dingen te veranderen, het kan er alleen maar slechter op worden lijkt het.quote:Op zondag 5 juni 2016 23:46 schreef Droopie het volgende:
[..]
als het leven je nederig op je knieen krijgt is dat voor veel mensen pas een reden om dingen structureel te veranderen.
gun je die zaken niet, maar ik ken mensen die hun beide ouders op 18 jarige leeftijd verloren zijn en gisteren op een feest liepen te stralen.
maar dat merk jij pas achteraf..
Laten we eerlijk zijn, je bent ook gewoon een beetje lui/passief en hebt iemand nodig die je een schop onder je kont geeft. Je leeft een leven dat eigenlijk door zestienjarigen wordt geleidt. Er is niemand behalve jijzelf waar je je best voor moet doen. Zou het niet fijn zijn als je trotse ouders had?quote:Op zondag 5 juni 2016 23:52 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat soort mensen ken ik ook, diep respect daarvoor. Dat maakt dat je op een andere manier tegen zaken en je eigen 'problemen' aankijkt en weet te relativeren. Mijn veilige omgeving maakt het soms ook lastig om dingen te veranderen, het kan er alleen maar slechter op worden lijkt het.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |