SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen![]()
quote:Op vrijdag 3 juni 2016 20:19 schreef Rabieluh het volgende:
Een mooie cloud crawler voor wie geen bliksem heeft gezien van de week.
nouwwww, da week ook nie. Lijkt er toch overheen te gaanquote:
Zo... RIP Boxmeer.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 20:26 schreef DemonRage het volgende:
Die schaduw van dat ding op de Satelliet-animatie:
http://wolken.buienradar.nl/nl
Die mist hangt hier al de hele dagquote:
Nou ja ik woon een paar kilometer van Leiden, hier was het nog niet.quote:
Ik ook. Vast de andere kant.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 20:40 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Nou ja ik woon een paar kilometer van Leiden, hier was het nog niet.
Een beetje als dat hypespel dat je als klein balletje begint en steeds groter kan worden.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 20:51 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt wel of die grote bui bij Boxmeer letterlijk dat kleintje weghapt.
En een mooie cell-split ten oosten van Zuid-Limburg.
Hap!quote:Op vrijdag 3 juni 2016 20:51 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
En een mooie cell-split ten oosten van Zuid-Limburg.
Dat ding lijkt op een splijtende supercel en het rechter gedeelte heeft nu best veel ontladingen. Gennep krijgt de volle laag.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 21:00 schreef Drugshond het volgende:
Activiteit loopt eruit... Boxmeer heeft weer feest. Zal daar wel weer met bakken uit de lucht vallen.
twitter:SevereweatherNL twitterde op vrijdag 03-06-2016 om 20:59:18IVM Voorgeschiedenis, Flood Watch tot 22:00 vanavond voor lijn #Boxmeer tot #DenBosch Live: https://t.co/J8z7gtmDd2 https://t.co/M3beMDOFcA reageer retweet
Denk dat het een rightmover is die naar Nijmegen afdraait. Op lightningmaps zie ik iig de bliksemontladingen meer die kant op gaan.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 21:17 schreef Drugshond het volgende:
Raar ding.... lijkt alweer te blijven hangen vlak bij of voor boxmeer.
De weergoden trollen graag festivals, net als Pukkelpop 2011 en Pinkpop 2014.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 21:40 schreef aloa het volgende:
Festival in Duitsland getroffen door bliksem...
Groesbeek ligt bovenop een heuvel, hoe kan dat nou weerquote:Op vrijdag 3 juni 2016 21:25 schreef Fred0w het volgende:
In Groesbeek komen ondertussen de putdeksels omhoog:
[ afbeelding ]
Knettert/regent nog steeds lekker hier in Geleen.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 00:43 schreef Dawnbreaker het volgende:
Zuid Limburg kreeg zojuist een flink pak regen
De eerste is die bij Boxmeer. En de tweede is de splitter bij Roermondquote:Op vrijdag 3 juni 2016 20:51 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
En een mooie cell-split ten oosten van Zuid Midden-Limburg.
NW Nederland zit goed de afgelopen dagen. Gisteren ook heerlijk weer een compleet droog.quote:
Bizar het verschil tussen Groningen en Zeeland deze week.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 09:37 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Hier (Zeeland) geen mist, wel hartstikke grijs.
Je zou bijna denken dat het september is.
Enschede nu warm en zonnig. Eerste buitenonbijt van het jaar.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 09:37 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Hier (Zeeland) geen mist, wel hartstikke grijs.
Je zou bijna denken dat het september is.
Nu pas de eerste?quote:Op zaterdag 4 juni 2016 09:48 schreef pfaf het volgende:
[..]
Enschede nu warm en zonnig. Eerste buitenonbijt van het jaar.
lolquote:Op zaterdag 4 juni 2016 10:44 schreef Nattekat het volgende:
Strakblauw, warmte, zelfs zon... ben ik in mijn slaap naar het oosten gereden ofzo?
Puike dag om van Breda naar Groningen te reizenquote:Op zaterdag 4 juni 2016 11:47 schreef computergirl het volgende:
[..]
het is in Groningen 10 gr warmer dan ZLimburg
Leiden ook, en daar is vandaag spontaan een eind aan gekomen. Er is nog hoop.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 11:59 schreef zoem het volgende:
[..]
Kun je precies zien waar het nog bewolkt is. Zeeland is al de hele week grijs
Binnen het uur verwacht ik wel zon in Zeeland, de bewolking lost langzaamaan op.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 11:59 schreef zoem het volgende:
[..]
Kun je precies zien waar het nog bewolkt is. Zeeland is al de hele week grijs
Je hoeft niet zo ver. Breda - Arnhem is denk ik ook al goed genoegquote:Op zaterdag 4 juni 2016 11:58 schreef JDude het volgende:
[..]
Puike dag om van Breda naar Groningen te reizen
Randje level 1... zal vast niks zijn.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 12:33 schreef marcel-o het volgende:
[ afbeelding ]
toch nog mogelijk..
en heel zuid nl(incl ZH) heeft code geel
dus zal mij benieuwen. tis toch al aanzienlijk warmer
die wolken boven noord duitsland ontstaan uit het nietsquote:Op zaterdag 4 juni 2016 13:09 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Een keer wat anders dan onweer.
da's wat k al zei om 12:59quote:Op zaterdag 4 juni 2016 13:52 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
die wolken boven noord duitsland ontstaan uit het niets
Waar zie je dit?quote:Op zaterdag 4 juni 2016 13:52 schreef marcel-o het volgende:
[..]
da's wat k al zei om 12:59![]()
als dat echt allemaal ontploft
ziek
Dat is zeg maar de enige manier waarop wolken kunnen ontstaan, uit het nietsquote:Op zaterdag 4 juni 2016 13:52 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
die wolken boven noord duitsland ontstaan uit het niets
Is niet eens te zien op buienradar.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 14:40 schreef Ajaxfan het volgende:
Dat ene buitje in het midden van het land nu. Dan voel je je lullig.
Wel op de webcamquote:Op zaterdag 4 juni 2016 14:44 schreef Infection het volgende:
[..]
Is niet eens te zien op buienradar.
dat gaat wel hard hahaquote:Op zaterdag 4 juni 2016 14:45 schreef biertapper het volgende:
[..]
Wel op de webcam![]()
http://www.vid.nl/Camera/stream/cam_27
Lijkt helaas toch langer te blijven hangen.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 12:21 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Binnen het uur verwacht ik wel zon in Zeeland, de bewolking lost langzaamaan op.
Nederland kwam klaarquote:
die kwam ook al uit het nietsquote:
ik hoor nog niks hier in waddinxveen het begint hier wel te waaien.quote:
Het blijft rommelen maar op Lightning Maps is het pas in Schoonhoven. Dus het duurt nog even. Het blijft vooral daar hangen.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 16:04 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ik hoor nog niks hier in waddinxveen het begint hier wel te waaien.
Roep dat nog maar niet te hard,quote:Op zaterdag 4 juni 2016 16:29 schreef DemonRage het volgende:
That's one angry thunderstorm!
Constant gerommel in die bui, maar zal Eindhoven-Noord niet vol treffen. Aan deze kant kun je wel onder tegen het aambeeld kijken.
Welke wijk zit je.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 16:34 schreef Infection het volgende:
Deze hangt nu recht boven mijn huis. Althans, 10km verderop, maar hij is gigantisch
[ afbeelding ]
Daar is ook de ambulance en de traumaheli heen. Blikseminslag? Ligt pal aan een beekje...quote:Op zaterdag 4 juni 2016 16:47 schreef Drugshond het volgende:
SVP BELLEN MKB MELDKAMER BRANDWEER P 2 HV HULPVERLENING WATEROVERLAST KALLESTRAAT 6 HUNSEL
alles wat je krijgt hoef je niet te kopenquote:
Zolang het maar kleine hagelsteentjes zijn. Die grote bollen hoef ik hier niet.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 17:24 schreef Drugshond het volgende:
Onweer is niet erg, maar hagel is iets heel anders.
Maar dat valt niet te voorspellen.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 17:24 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zolang het maar kleine hagelsteentjes zijn. Die grote bollen hoef ik hier niet.
Volgens buienalarm zometeen 60mm/uquote:Op zaterdag 4 juni 2016 17:56 schreef marcel-o het volgende:
Lol
Ontploft flink bij zh
En k ga de andere kant op![]()
Gvd
Richting Goeree/Schouwen.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 17:58 schreef marcel-o het volgende:
Ja wtf
Check de radar
Ontploft ziek in rdam
Ik ben blij dat dit jaar de traditie in ere wordt hersteld.quote:
Foto?quote:Op zaterdag 4 juni 2016 17:59 schreef d.k. het volgende:
De Dommel is bij Nuenen zover buiten de oevers dat de colseweg dicht is. Dat is echt lang geleden, normaal komt het er in de winter wel blank te staan maar nooit hoger dan de weg.
Dit. Met een biertje in de tuin.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 19:36 schreef aloa het volgende:
Nog steeds buiten met een graad of 25![]()
BBQ, bier
Echt hè? Volgens mij is er een of andere groepering die expres met lege kliko's gaan lopen op dagen dat het zou kunnen gaan onweren...quote:Op zaterdag 4 juni 2016 20:39 schreef Resistor het volgende:
Oh wow, er komt regen aan in Bunschoten.
En ik hoorde wat gerommel buiten. Maar dat kan natuurlijk ook een lege kliko geweest zijn.
Close, but no cigar.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 20:50 schreef Infection het volgende:
Gerommel in de verte. Ik kom net terug fietsen van de supermarkt en zag een grote grijze wolk mijn kant op komen. Zou het dan toch voor de eerste keer deze week?
Dan heb je nog meer dan ik. Geen harde klap hier. Soest, vlakbij Spakenburg, Camera met lightningtrigger staat idle op het balkon. Wél de juiste kleurtinten in de lucht.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 21:31 schreef Infection het volgende:
[..]
Het was niets... wat gerommel en misschien één redelijk harde klap.
Nogal gele lucht. Maar ik zie dat het alweer blauw begint te worden.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 21:34 schreef Yvesss het volgende:
[..]
Dan heb je nog meer dan ik. Geen harde klap hier. Soest, vlakbij Spakenburg, Camera met lightningtrigger staat idle op het balkon. Wél de juiste kleurtinten in de lucht.
Daar mis je niks aan. De straat is hier niet bepaald nat.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 21:41 schreef Angry_Bird het volgende:
Ja hoor, dat hele buientreintje van Overijssel tot aan Utrecht trekt hier weer boven langs.
Hier zelfs 94%quote:Op zaterdag 4 juni 2016 21:06 schreef bondage het volgende:
[..]
Hier ook, voelt niet als 66Bij jou 85 trouwens, jakkie.
[ afbeelding ]
Hier in het zuidwesten was het echt afzien.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 22:44 schreef Djeez het volgende:
Ik heb deze week weinig te klagen. Normaal is het Noorden koud en nat nu is het eens andersom
Valt toch reuze mee, gisteren was het een stuk erger.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 23:32 schreef d.k. het volgende:
Ik verwacht morgen ook een mistige start, de eerste mist vormt zich nu al. Ach als het daarna maar weer zonnig wordt.
Ik denk onweer.quote:Op zondag 5 juni 2016 07:42 schreef Rabieluh het volgende:
Ik weet niet wat het is maar ik hoor hier nabij Vlissingen donder. Al voor de 4e keer nu.
Sterker nog: zon!quote:Op zondag 5 juni 2016 06:24 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Valt toch reuze mee, gisteren was het een stuk erger.
Het is ook best warm in de zon, de vogels hebben de snavels al open dus dat zegt genoegquote:Op zondag 5 juni 2016 10:19 schreef pfaf het volgende:
Zomer!
T is al wel te warm om in de zon te zitten.(lekker Nederlands mopperen
)
Lief! Bij mij zou dat resulteren in een bloedbad. Ik jaag de vogels naar de buren met de mededeling dat de katten morgen weer in huis opgesloten zitten.quote:Op zondag 5 juni 2016 11:28 schreef bondage het volgende:
[..]
Het is ook best warm in de zon, de vogels hebben de snavels al open dus dat zegt genoeg![]()
Ik heb een bak met schoon water voor ze neergezet![]()
[ afbeelding ]
Was vrij warm warm ik was iigquote:
ziet er apart uit idd.quote:Op zondag 5 juni 2016 08:56 schreef thesiren.nl het volgende:
kijk iemand sluit het rolgordijn op zee, echt bizar ook een compleet rechte lijn.
http://wolken.buienradar.nl/nl
[ afbeelding ]
Ik heb er voorgaande jaren ook altijd erg veel last van gehad maar het valt nu heel erg mee. En dat terwijl ik gisteren druk in de tuin bezig ben geweest, snoeien en grasmaaienquote:Op zondag 5 juni 2016 12:27 schreef Fred0w het volgende:
Schijnt de zon eindelijk, krijg ik last van hooikoorts.
Ik heb geen huisdieren dus hier geen probleemquote:Op zondag 5 juni 2016 12:30 schreef pfaf het volgende:
[..]
Lief! Bij mij zou dat resulteren in een bloedbad. Ik jaag de vogels naar de buren met de mededeling dat de katten morgen weer in huis opgesloten zitten.
Yes. Je ziet ook dat die 'buien' stil blijven hangen.quote:
Cumulonimbusquote:Op zondag 5 juni 2016 15:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
De buien lagen op dat moment boven Drenthe / Overijssel.
[ afbeelding ]
Je kunt zien dat het in de avond was.quote:
Nee was gisteren avondquote:
Graag gedaanquote:
Anders zat ik ergens andersquote:
Beetje warm welquote:
Net hier door heen gefietst:quote:Op zondag 5 juni 2016 12:44 schreef bondage het volgende:
[..]
Ik heb er voorgaande jaren ook altijd erg veel last van gehad maar het valt nu heel erg mee. En dat terwijl ik gisteren druk in de tuin bezig ben geweest, snoeien en grasmaaien
quote:Op zondag 5 juni 2016 15:43 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Net hier door heen gefietst:
[ afbeelding ]
Geen pretje met hooikoorts.![]()
Flinke stapelwolken trouwens richting Antwerpen.
Mooie foto's, leuk om de buien te zen groeien, alleen 1 vraagje: Met zonnebril ervoor?quote:Op zondag 5 juni 2016 16:18 schreef Fred0w het volgende:
Een uur geleden richting Antwerpen vanuit Zeeland:
[ afbeelding ]
Actuele foto richting Baarle:
[ afbeelding ]
Filterquote:Op zondag 5 juni 2016 16:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Mooie foto's, leuk om de buien te zen groeien, alleen 1 vraagje: Met zonnebril ervoor?
Ah oke!quote:
quote:Op zondag 5 juni 2016 19:20 schreef kiwiko het volgende:
Brienenoord half vijfrip Rotterdam
[ afbeelding ]
Supersenksquote:Op zondag 5 juni 2016 19:27 schreef DJMO het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
je moet de afbeeldingsurl kopieren, niet de url in je balk, dan doet ie t'niet
ik heb het ook moeten leren door ondervinding hoorquote:Op zondag 5 juni 2016 19:31 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Supersenks(ben daar een beetje dommig in
)
The day afterquote:Op zondag 5 juni 2016 19:27 schreef DJMO het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
je moet de afbeeldingsurl kopieren, niet de url in je balk, dan doet ie t'niet
Deze kon ik ook bewonderen vanuit Zierikzee, beestachtig ding, paar gare foto's gemaakt vanuit de auto maar als jij deze al post hou ik ze op mn mobielquote:Op zondag 5 juni 2016 16:18 schreef Fred0w het volgende:
Een uur geleden richting Antwerpen vanuit Zeeland:
[ afbeelding ]
Actuele foto richting Baarle:
[ afbeelding ]
huh? We hebben in de randstad afgelopen maandag nog onweer gehad, in het deel van de randstad waar ik woon dan he? Want nogal groot gebiedquote:Op zondag 5 juni 2016 20:07 schreef Baas_bas het volgende:
waarom is het in de randstad nou nooit kutweer?
weer zo'n klamme warme dag
ik wil gewoon zondagavond keiharde onweer en dan volgende week ma t/m vr gewoon lekker bewolkt en 18 graden temperatuur. Zaterdag mag het dan weer lekker weer zijn en dan zondag weer kutweer en afkoelen
Laatste keer dat we in de randstad onweer hadden was denk ik een jaar of 3 geleden.
Vergeleken met het oosten stelde het geen reet voor.quote:Op zondag 5 juni 2016 20:55 schreef computergirl het volgende:
[..]
huh? We hebben in de randstad afgelopen maandag nog onweer gehad, in het deel van de randstad waar ik woon dan he? Want nogal groot gebied
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |