Vorig jaar was het nog 34 graden in Skelleftea, een stadje aan de kust van de Botnische golf en circa 600 KM ten noorden van Stockholm. In Falun hebben ze 35,1 graden genoteerd op 4 augustus 2014.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 09:32 schreef hottentot het volgende:
[..]
In 2010 was de warmste meting 34,2 in Målilla, dit was het record in Zweden sinds 1994.
Ik zal mijn vrouw later vandaag even vragen wat zij ervan denkt, die komt uit die regio.
Ik zeg ook niet dat het niet voorkomt, ik ontstrijd alleen dat het elk jaar in de buurt van de 35 graden komt.
(Hoewel ook in Zweden je de klimaatverandering goed kunt merken de laatste paar jaar.)
en 14 jaar eerder werd de 38 graden ook in de buurt van Uppsala gehaaldquote:Op dinsdag 24 mei 2016 10:48 schreef aloa het volgende:
[..]
De hoogste temperatuur in Zweden bedraagt 38,0° en werd op 29 juni 1947 in Målilla (Oost Götaland) gemeten.
http://www.vwkweb.nl/index.php?page=171
O.k. ik geef jullie gelijk (heb haar nog niet gevraagd)quote:Op dinsdag 24 mei 2016 11:44 schreef Dven het volgende:
Eigenlijk zie ik Zweden ook eerder de 40 graden halen dan Nederland
Zweden valt vaak wel mee, vrij droog klimaat. Zitten aan de goede kant van het Scandinavisch massief. Juist daarmee ook dat het daar goed op kan warmen.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 12:39 schreef hottentot het volgende:
[..]
O.k. ik geef jullie gelijk (heb haar nog niet gevraagd)
Maar 40 Graden in Nederland of Zweden, ik moet er niet aan denken met die vochtigheid. 44 in Brazilië was erg lekker, maar Nederland is met 35 al snel geen bal meer aan.
quote:[b]Op zondag 5 juni 2016 19:31 schreef Houtenbeen het volgende:[/b
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Idem.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 09:27 schreef Twiitch het volgende:
Ik kan me in ieder geval geen voorjaar herinneren wat zo wisselvallig was als die van 2016.
El nino is ur friendquote:Op dinsdag 7 juni 2016 09:27 schreef Twiitch het volgende:
Ik kan me in ieder geval geen voorjaar herinneren wat zo wisselvallig was als die van 2016.
Ah, daar komt de warmte vandaan die hier in Bulgarije op de pluim staatquote:Op woensdag 8 juni 2016 20:04 schreef aloa het volgende:
Morgen bloedheet in Spanje. Kwik stijgt richting 40 graden.
Jep, daar komt het vandaan.quote:Op woensdag 8 juni 2016 20:04 schreef aloa het volgende:
Morgen bloedheet in Spanje. Kwik stijgt richting 40 graden.
Men zegt vaak dat wij in West Europa niet veel van El Nino merken, hooguit dat we een natter voorjaar krijgen. Dus ik neem aan het hele voorjaarquote:Op dinsdag 14 juni 2016 10:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar officieel is de el nino nu voorbij hoelang gaat dit dan nog doorwerken?
Dan nog 1 weekje wacht dan begint de zomer.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 10:57 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Men zegt vaak dat wij in West Europa niet veel van El Nino merken, hooguit dat we een natter voorjaar krijgen. Dus ik neem aan het hele voorjaar
Pourquoi?quote:Op dinsdag 14 juni 2016 12:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan nog 1 weekje wacht dan begint de zomer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |