done!quote:Op zondag 29 mei 2016 20:49 schreef Hyperdude het volgende:
Hé Mr. Ping; nu kan je je vermelding in de OP mooi aanpassen.
Yup, nog meer verzoekjes?quote:Op zondag 29 mei 2016 20:51 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Zou je bij mij het bouwjaar weg willen halen, deze is niet echt relevant:
Sie_Scheitern_Epos, E46 323Ci
En ik heb dus nu een e39 523iATquote:
quote:
quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:05 schreef LethalNinja het volgende:
Wie wil mij toevoegen aan de OP? Ik ben nu de trots eigenaar van een BMW 318i E46.
Auto heeft btw een "mode" knop op de headunit
Thanksquote:
das even verwarrend, ik heb namelijk geen schermquote:Op zondag 29 mei 2016 20:46 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Dat is een half scherm (vierkant) met ernaast de cassette of het scherm op de volledige breedte.
Dan is het de 1-din Business/Professional (staat naast je gleufje van de CD)quote:Op zondag 29 mei 2016 21:01 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Thanksnice
[..]
das even verwarrend, ik heb namelijk geen schermalleen een kleine display bij de radio.
Die heb ik inderdaadquote:Op zondag 29 mei 2016 21:11 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Dan is het de 1-din Business/Professional (staat naast je gleufje van de CD)
[ afbeelding ]
ik moet btw deze kiezen:quote:Head Units die voorzien zin van DSP worden niet ondersteund
DSP= digital sound processor.quote:Op zondag 29 mei 2016 21:22 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Die heb ik inderdaad
weet jij wat DSP is?
Ik zie dit staan:
[..]
ik moet btw deze kiezen:
http://www.navishop.nl/de(...)mw-pins-p-13330.html
niet de vorige
Deze heb ik, een businsess radio,quote:Op zondag 29 mei 2016 21:50 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
DSP= digital sound processor.
Lees dat de E46 dat zoizo niet heeft. Misschien dat ze het Harmann Kartonn systeem bedoelen? Moet je even kijken of je dat hebt.
[ afbeelding ] Derde knoppie van links, op onderste rij, moet je dan hebben. En HK naam op je speakertjes bij de buitenspiegels. Sorry voor de flits en stof.
speelt helaas geen mp3 cd's, vanmiddag nog getest. Een gekopiërde cd van de verkoper leest hij wel maar mijn audio cd met mp3tjes leest hij niet. Helaas, maarja al zou 't wel zo zijn. Ik wil niet steeds kloten met cd'squote:Op zondag 29 mei 2016 22:15 schreef Piet__Piraat het volgende:
Oeh, gezien de plaats van je cd-speler (een cm verder naar links dan bij veel andere units) zou het wel eens kunnen dat je al een exclusieve variant hebt (die mp3-cd's kan afspelen).
Ik ben ook volop aan 't Googl'nquote:Op zondag 29 mei 2016 22:25 schreef Catch22- het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat een goede Google zoekopdracht je probleem niet oplost. Ik heb al tig gevonden voor de e39, zal voor de jouwe niet anders zijn
Klopt, als een officieel hulpstukje. Ik ben vanmiddag langs de BMW dealer geweest (Heemstede) en daar werd dat gezegd. Voor een USB aansluiting moet ik echt kijken bij de "aftermarket" producten.quote:Op maandag 30 mei 2016 10:31 schreef xaban06 het volgende:
Op de business unit kan je ook aux aansluiten he..
Eeeeeeehm... Pics?!quote:Op zaterdag 28 mei 2016 13:33 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Exact die bovenste heb ik, maar dan met andere velgenWel een oud dingetje, maar ik vind hem nog steeds mooi
![]()
Wat dacht je van een olie lekkage?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:49 schreef Nafi het volgende:
Vandaag na het uitzetten van de motor ging het motorolielampje branden van mijn E90 318i. Volgens het boekje zou de oliepeil te laag zijn. Ik heb via de boordcomputer de olie gecheckt en hij gaf aan dat hij op het minimum zat en er een liter olie bij moest. Ik ben even weggeweest en heb toen bij inmiddels koude motor weer de peil gecheckt, toen gaf de boordcomputer aan dat het OK was, maar volgens de aanduiding richting de lage kant. Alleen het rare is dat de auto nog geen 1000 km terug een grote beurt heeft gehad, inclusief motorolie. Iemand die hier iets over kan zeggen? Lijkt me sterk dat dit normaal is? Een liter op 1000 km kan ik me haast niet voorstellen. Zou het de oliesensor kunnen zijn?
liter per 1000 is dikke prima bij VW/Audiquote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:49 schreef Nafi het volgende:
Vandaag na het uitzetten van de motor ging het motorolielampje branden van mijn E90 318i. Volgens het boekje zou de oliepeil te laag zijn. Ik heb via de boordcomputer de olie gecheckt en hij gaf aan dat hij op het minimum zat en er een liter olie bij moest. Ik ben even weggeweest en heb toen bij inmiddels koude motor weer de peil gecheckt, toen gaf de boordcomputer aan dat het OK was, maar volgens de aanduiding richting de lage kant. Alleen het rare is dat de auto nog geen 1000 km terug een grote beurt heeft gehad, inclusief motorolie. Iemand die hier iets over kan zeggen? Lijkt me sterk dat dit normaal is? Een liter op 1000 km kan ik me haast niet voorstellen. Zou het de oliesensor kunnen zijn?
Hoe zou ik dit kunnen checken?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:52 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Wat dacht je van een olie lekkage?
Maar ik heb sinds de aankoop 5000 km gereden zonder olie bij te hoeven vullen..quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:53 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
liter per 1000 is dikke prima bij VW/Audi
Even onder de motorkap kijken of je iets opvallends kan zien, bij voorkeur even op de brug zetten. Sowieso ook even langs de garage rijden, zij kunnen uitsluitsel geven.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:58 schreef Nafi het volgende:
[..]
Hoe zou ik dit kunnen checken?
[..]
Maar ik heb sinds de aankoop 5000 km gereden zonder olie bij te hoeven vullen..
Bij Bmw dus nietquote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:53 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
liter per 1000 is dikke prima bij VW/Audi
Heeft BMW geen beschermplaat onder de auto? Valt dan weing te zien.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:00 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Even onder de motorkap kijken of je iets opvallends kan zien, bij voorkeur even op de brug zetten. Sowieso ook even langs de garage rijden, zij kunnen uitsluitsel geven.
Dan schroef je die er toch even af. Wel zo makkelijk als de auto op de brug staat dan natuurlijk, zoals ik in mijn vorige post beschreef.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 21:55 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Heeft BMW geen beschermplaat onder de auto? Valt dan weing te zien.
Problemen?quote:
Geen ervaring mee maar heb je de muziek al wel af laten spelen ? Dus al op play en dan op mode drukken?quote:Op donderdag 2 juni 2016 00:15 schreef matigeuser het volgende:
Vandaag mijn nieuwe E90 325i (2005) opgehaald. Lage kilometerstand (112.000) en in zeer goede staat. Prachtig apparaat
Vraagje over de AUX aansluiting. Er zit een BMW business radio in met daarop aangesloten een AUX aansluiting die onder de armsteun zit.
Ik heb gelezen dat je de mode pas op aux kunt zetten als de radio het aangesloten device herkent. Anders kun je met de mode-knop alleen switchen tussen radio en cd.
Toen ik daar mijn telefoon op aansloot vandaag, gebeurde er niks. De aux mode bestond niet dus hij werd niet herkend.
Nou kan dit natuurlijk ook aan de kabel liggen. Iemand een idee wat voor kabeltje ik dan zou moeten kopen? Ik heb een 'gewoon' 3.5mm jack kabeltje maar dit deed et em dus niet.
Of doe ik het verkeerd?
Iemand ervaring of die iets weet?
Ja geprobeerd op twee telefoons. Waarschijnlijk is de kabel niet geschikt.quote:Op donderdag 2 juni 2016 07:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Geen ervaring mee maar heb je de muziek al wel af laten spelen ? Dus al op play en dan op mode drukken?
Ik heb sinds een maandje exact dezelfde uitvoering als jij, E90 325i.quote:Op donderdag 2 juni 2016 13:13 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ja geprobeerd op twee telefoons. Waarschijnlijk is de kabel niet geschikt.
Ik heb zojuist de volledige optielijst van mijn auto ontvangen en ik vroeg me nog iets af. Dit staat in de opties:
S226A - Sportliche Fahrwerksabstemming.
Is dit nou het 'sportonderstel'? Of alleen een andere afstelling van veren en dempers? Of is dat nou juist een sportonderstel?
Het stuurt in ieder geval meesterlijk
Heb geen iDrivequote:Op donderdag 2 juni 2016 13:47 schreef Impry het volgende:
In mijn E87 had ik ook zo'n Aux kabel, gewoon standaard 3,5 mm kabel en werkte gewoon, ook als er niets aangesloten zat, dan luisterde je gewoon naar een still Aux-kanaal.
Kun je via iDrive niet naar Multimedia en dan CD/Multimedia?
Ok geen iDrive dus, dan lijkt het me zeker dat de mode knop op je radio zou moeten werken. Terug naar de garage als je garantie hebtquote:Op donderdag 2 juni 2016 14:48 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Heb geen iDrive
Kan alleen op de radio op de mode knop drukken. Die switcht dan van radio naar CD. Hij zou ook naar AUX moeten schakelen, maar dan moet hij eerst het signaal herkennen.
Ik heb pas een module besteld via Navishop. Ze geven daar ook een mooi overzicht van wat wel en wat niet compatible is, als slag om de arm ook nog erover gebeld met een medewerker en die bevestigde mijn keuze. Uiteraard moet ik niet te vroeg juichen, als de module is geïnstalleerd zal ik wel doorgeven hoe die presteert. Een Dension 300quote:Op donderdag 2 juni 2016 15:17 schreef Catch22- het volgende:
wat een gekut met die modules, ik weet niet wat ik nu moet hebben. Grom, Yatour (die lijkt wel oud) of Dension. Lijken allemaal grofweg hetzelfde.
Bij mij kan je altijd naar de aux-mode schakelen, ook als er niks ingeplugd zit. Ook een E90 met BMW Professional radio zonder iDrive.quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:48 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Heb geen iDrive
Kan alleen op de radio op de mode knop drukken. Die switcht dan van radio naar CD. Hij zou ook naar AUX moeten schakelen, maar dan moet hij eerst het signaal herkennen.
Net voor het wegrijden weer even gecontroleerd en nu gaf hij de oliepeil merkwaardig genoeg aan op MAX. Stukje gereden en een kwartier na het uitzetten van de motor weer gecontroleerd, dit keer zat hij één streepje naast de MIN. In ieder geval geen dashboardlampje meer over de olie. Zou het dan toch aan de sensor liggen?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:49 schreef Nafi het volgende:
Vandaag na het uitzetten van de motor ging het motorolielampje branden van mijn E90 318i. Volgens het boekje zou de oliepeil te laag zijn. Ik heb via de boordcomputer de olie gecheckt en hij gaf aan dat hij op het minimum zat en er een liter olie bij moest. Ik ben even weggeweest en heb toen bij inmiddels koude motor weer de peil gecheckt, toen gaf de boordcomputer aan dat het OK was, maar volgens de aanduiding richting de lage kant. Alleen het rare is dat de auto nog geen 1000 km terug een grote beurt heeft gehad, inclusief motorolie. Iemand die hier iets over kan zeggen? Lijkt me sterk dat dit normaal is? Een liter op 1000 km kan ik me haast niet voorstellen. Zou het de oliesensor kunnen zijn?
Dank. Dan moet ik er even naar laten kijken of wellicht is hij nooit aangesloten geweest.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 00:08 schreef Nafi het volgende:
[..]
Bij mij kan je altijd naar de aux-mode schakelen, ook als er niks ingeplugd zit. Ook een E90 met BMW Professional radio zonder iDrive.
Mijn e90 had exact hetzelfde, zou geen seconde wachten met het aanvullen van de olie in ieder geval, los van de oorzaak.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 00:14 schreef Nafi het volgende:
[..]
Net voor het wegrijden weer even gecontroleerd en nu gaf hij de oliepeil merkwaardig genoeg aan op MAX. Stukje gereden en een kwartier na het uitzetten van de motor weer gecontroleerd, dit keer zat hij één streepje naast de MIN. In ieder geval geen dashboardlampje meer over de olie. Zou het dan toch aan de sensor liggen?
Maar daar zou je dan ook een foutmelding van moeten krijgen. De E46 had dat al kwaaltje: de olieniveausensor de er mee kapte en een oranje lampje gaf een paar seconden na de start. Maar goed, daar kon je nog handmatig peilen.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 08:41 schreef boegschroef het volgende:
Dat lijkt me eerder een sensor probleem.
Het is heel onverstandig om een motor te voorzien van meer olie dan nodig.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 09:08 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Mijn e90 had exact hetzelfde, zou geen seconde wachten met het aanvullen van de olie in ieder geval, los van de oorzaak.
Is dat niet alleen als deze niets meer door gaf, volgensmij geeft deze alleen verkeerde waardes door. Dan gaat dat lampje niet aan?quote:Op vrijdag 3 juni 2016 09:10 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Maar daar zou je dan ook een foutmelding van moeten krijgen. De E46 had dat al kwaaltje: de olieniveausensor de er mee kapte en een oranje lampje gaf een paar seconden na de start. Maar goed, daar kon je nog handmatig peilen.
Ok, naja, mijn verhaal dan: paar dagen waarschuwing, maar peil was ruim boven de min. Volgende dag ineens onder de min. En mogelijk is dat de oorzaak geweest dat m'n hele blok in de soep gelopen is.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 09:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het is heel onverstandig om een motor te voorzien van meer olie dan nodig.
Als het de sensor is is olie bij vullen dus niet nodig
Te weinig olie is ook heel onverstandig.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 09:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het is heel onverstandig om een motor te voorzien van meer olie dan nodig.
Als het de sensor is is olie bij vullen dus niet nodig
Dat zou natuurlijk ook kunnen. Dat ie vuil is ofzo, dan kun je dat hebben.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 09:24 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Is dat niet alleen als deze niets meer door gaf, volgensmij geeft deze alleen verkeerde waardes door. Dan gaat dat lampje niet aan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hihi
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
quote:Op vrijdag 3 juni 2016 09:58 schreef Hyperdude het volgende:
Kom ik weer met mijn 'vroegah was alles betah' plaatje.
3 oliemeters en 1 lichtje.
[ afbeelding ]Ik heb in de mustang ook een olie niveau, temp en druk meter met daarnaast nog een lampje mocht 1 van de sensoren een 'vreemde' waarde geven. Maarja die is ook al bijna 50 jaar oudSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hihi
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
Mijn oude Alfa 75 had zo'n Italiaans lampje. Maar gelukkig ook een metertje, dan je kon zien dat het lampje een slechte dag had.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 10:06 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik heb in de mustang ook een olie niveau, temp en druk meter met daarnaast nog een lampje mocht 1 van de sensoren een 'vreemde' waarde geven. Maarja die is ook al bijna 50 jaar oud
Ja, net oude 5S net geprobeerd, werkt daarmee wel.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 11:53 schreef mitchelll0181 het volgende:
Van 2 kanten geprobeerd ?
Van phone naar auto, en vanaf auto menu naar telefoon connecten ?
Dan heeft je 5s een andere (oude ios). Mijn 5s, 6 en 6s doen het ook niet meer met de laatste ios... De 3g, 4, 4s en 5 nog wel.. ( ja... Ik spaar iphones...)quote:Op zaterdag 4 juni 2016 16:30 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Ja, net oude 5S net geprobeerd, werkt daarmee wel.
Voor zover ik weet zijn die op de F30 weer teruggekeerd. Althans, op de benzinemodellen. Heb ik eens gelezen. Pin me er niet op vastquote:Op vrijdag 3 juni 2016 10:10 schreef Hyperdude het volgende:
Toch ben ik van mening dat de ¤5 die ze besparen met het weglaten van een peilstok flauwekul is, waar ze hopelijk/waarschijnlijk ook wel weer op terug komen
Ja kan, al zal de lak nog niet uitgehard zijn.quote:Op zondag 5 juni 2016 22:03 schreef LethalNinja het volgende:
Net wat steenslag aangepakt met een lakstift. Kan ik morgen al met de auto door de wasstraat of moet je een week wachten?
Bekend euvel? ik rijd één van de meest common bmw's de 318iquote:
yupz uit 2003quote:Op maandag 6 juni 2016 21:50 schreef mitchelll0181 het volgende:
Die van mij brand met contact aan altijd een seconde of 30.. Om aan te geven dat die verrot is 😂
E46 ?
Ja gaat vaak kapot, als je je contact aan zet blijft je olie lampje dan ook 30 seconden branden ?quote:
zal ik morgen eens controlerenquote:Op maandag 6 juni 2016 21:53 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Ja gaat vaak kapot, als je je contact aan zet blijft je olie lampje dan ook 30 seconden branden ?
Hoort na 5 seconden ofzo uit te gaan.
+1, pokkeding, soms heeft ie het gore lef om zelfs rood te brandenquote:Op maandag 6 juni 2016 21:50 schreef mitchelll0181 het volgende:
Die van mij brand met contact aan altijd een seconde of 30.. Om aan te geven dat die verrot is 😂
E46 ?
Ligt er helemaal aan waar het vandaan komt. Als het de kleppendekselpakking is (redelijk vaak voorkomend), valt het wel mee.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:25 schreef LethalNinja het volgende:
Net ff langs de garage gegaan om de steenslag aan te pakken, kijkt een medewerker en die ziet dat het flink olie lekt bij de motor... Ondanks dat ik erop voorbereid was dat een 2de hands auto met zijn dingen komt is dit toch wel ff een flinke tegenvaller... Dit gaat veel geld kosten denk ik zo
Hope soquote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:57 schreef chiren het volgende:
[..]
Ligt er helemaal aan waar het vandaan komt. Als het de kleppendekselpakking is (redelijk vaak voorkomend), valt het wel mee.
bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:05 schreef chiren het volgende:
Lekkage van de vacuumpomp (zit aan de achterkant vh blok meen ik) komt ook nog wel voor. Zijn revisiesetjes voor waardoor een garagerekening lager uitvalt dan wanneer er een compleet nieuwe pomp besteld en gemonteerd moet worden. Kun je ze misschien meegeven wanneer je deze diagnose krijgt.
Ik was zelf bang voor rond de 1.000 voor de lekkage dus de 500 viel mij nog flink mee.....quote:Op woensdag 8 juni 2016 20:14 schreef Hyperdude het volgende:
Das een duur lekkie
Bij mij waren de Meyle HD armpjes nog prima na 200000 kms. Maar ook die zijn niet Unkaputtbar.![]()
Klopt valt mee, oude eruit branden nieuwe erin met een bankschroef 😋quote:Op woensdag 8 juni 2016 21:58 schreef bluemoon23 het volgende:
Als je een beetje handig bent dan kun je die draagarmrubbers zelf ook wel vervangen
Dat is wel veel voor lekkages. Ik heb aan mijn E90 lekkages aan klepdekselpakking en oliefilterhuis laten repareren voor 300 totaal bij een BMW-specialist, toch niet de goedkoopste garage. Wat lekt er bij jou dan?quote:Op woensdag 8 juni 2016 20:10 schreef LethalNinja het volgende:
Vanmiddag een audio oplossing en dakstrip laten installeren, de Dension moet ik morgen nog maar eens op mijn gemak testen. Vandaag nog geen tijd voor gehad.
Verder laten kijken wat er mankeert bij de motor, wat het gaat kosten om te repareren
1) verhelpen olie lekkage rond de 500 euro
2) vervangen draagarmen 200 euro
Dus das wel te doendraagarmen vervanging kijk ik wel naar uit , toch wel vaak gehad dat 't stuur even trilde als ik dan wat afremde. De verkoper zei dat 't te maken had met uitlijnen maar dat klopt dus niet.
Weet 't niet precies, denk iets aan de koppakking. Ik heb hier ook niet veel opties. Het is of de BMW dealer of een onafhankelijke garage. Als ik voor volgende week donderdag tijd heb zal ik nog eens kijken wat er nou precies gedaan moet worden mbt de olie lekkage.quote:Op woensdag 8 juni 2016 23:43 schreef Nafi het volgende:
[..]
Dat is wel veel voor lekkages. Ik heb aan mijn E90 lekkages aan klepdekselpakking en oliefilterhuis laten repareren voor 300 totaal bij een BMW-specialist, toch niet de goedkoopste garage. Wat lekt er bij jou dan?
Staan er ook om bekend dat ze langer meegaan dan origineel BMW. Die zijn na anderhalve ton gaar.quote:Op woensdag 8 juni 2016 20:14 schreef Hyperdude het volgende:
Das een duur lekkie
Bij mij waren de Meyle HD armpjes nog prima na 200000 kms. Maar ook die zijn niet Unkaputtbar.![]()
quote:Op donderdag 9 juni 2016 22:51 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik zit toch even rond te shoppen naar een automaatje, kom ik dit tegen. Als verkoopfoto.
[ afbeelding ]
Ik snap de grap nietquote:Op donderdag 9 juni 2016 22:51 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik zit toch even rond te shoppen naar een automaatje, kom ik dit tegen. Als verkoopfoto.
[ afbeelding ]
Oke, jij mag nooit een auto zelfstandig kopen oke?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 10:27 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ik snap de grap niet, heeft 't ermee te maken dat hij uit staat en toch op 1000 toeren? of heel iets anders?
is het de +4.5C onder de km stand? of dat er een plakker zit op waar waarschuwingslichten kunnen komen?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 10:39 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Oke, jij mag nooit een auto zelfstandig kopen oke?
kunnen?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 10:46 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
is het de +4.5C onder de km stand? of dat er een plakker zit op waar waarschuwingslichten kunnen komen?
ahhhhhhhhhh *verstopt zich in kofferbak van z'n e46*quote:Op vrijdag 10 juni 2016 10:48 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
kunnen?
Lampje doet het prima, zo te zien
Eerst ff controleren of je slot goed werkt.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 10:49 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
ahhhhhhhhhh *verstopt zich in kofferbak van z'n e46*
En waarschijnlijk is de teller ook nog eens teruggezet. (zie de . tussen km en de dagteller)quote:Op donderdag 9 juni 2016 22:51 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik zit toch even rond te shoppen naar een automaatje, kom ik dit tegen. Als verkoopfoto.
[ afbeelding ]
Bij de E36 had je genoeg aan dunne en lange vingers.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 18:34 schreef Catch22- het volgende:
Hoe vervang je in Gods naam een stadslicht. Zo'n w5w ding
Heb de fitting wel los, maar die lamp zelf zit loeivastquote:Op vrijdag 10 juni 2016 18:49 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Bij de E36 had je genoeg aan dunne en lange vingers.
[ afbeelding ]
Vastgerot?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 18:52 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Heb de fitting wel los, maar die lamp zelf zit loeivast
Nee. Die lamp zit er in geklemd en lijkt niet oud of verroest.quote:
Hoezo heb jij nu weer een E36?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 18:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Kut m'n knipperlicht brak af en toen losgevlogen.
Heeft er iemand nog 1 liggen, linksvoor en wit voor een E36?
Die beurt gaat +/- 15pk extra opleveren.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 23:46 schreef LethalNinja het volgende:
Binnenkort gaat er een nieuw pakkingset in de BMW ter waarde van 414 inclusief BTW.. De motor olie lekt. Kan het zo zijn dat ik straks na deze beurt weer meer vermogen heb?
Nee, auto's zweten geen pk's..quote:Op vrijdag 10 juni 2016 23:46 schreef LethalNinja het volgende:
Bij de afgelopen rit (gisteren) had ik het idee dat mijn e46 minder vermogen had. Als ik links stond werd ik rechts ingehaald door auto's met op papier volgens mij veel minder pk.
Binnenkort gaat er een nieuw pakkingset in de BMW ter waarde van 414 inclusief BTW.. De motor olie lekt. Kan het zo zijn dat ik straks na deze beurt weer meer vermogen heb?
Nee. Als je meer vermogen had willen hebben, had je een andere motorisering moeten kopen.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 23:46 schreef LethalNinja het volgende:
Bij de afgelopen rit (gisteren) had ik het idee dat mijn e46 minder vermogen had. Als ik links stond werd ik rechts ingehaald door auto's met op papier volgens mij veel minder pk.
Binnenkort gaat er een nieuw pakkingset in de BMW ter waarde van 414 inclusief BTW.. De motor olie lekt. Kan het zo zijn dat ik straks na deze beurt weer meer vermogen heb?
Nog gelukt?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 18:55 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Nee. Die lamp zit er in geklemd en lijkt niet oud of verroest.
Tering, klinkt allemaal niet echt goed.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 23:46 schreef LethalNinja het volgende:
Bij de afgelopen rit (gisteren) had ik het idee dat mijn e46 minder vermogen had. Als ik links stond werd ik rechts ingehaald door auto's met op papier volgens mij veel minder pk.
Binnenkort gaat er een nieuw pakkingset in de BMW ter waarde van 414 inclusief BTW.. De motor olie lekt. Kan het zo zijn dat ik straks na deze beurt weer meer vermogen heb?
Achja, bummmer... Aan de andere kant, voor een auto die ik heb gekocht voor 4650 dan weet je dat je toch dingen moet aanpakken. Anders was de verkoopprijs nog wel een stuk hoger. Zo snel een dure beurt is heel zuur. Maar ik wist dat het kon gebeuren, anders had ik maar een opel moeten halen of een mazda ofzo.. Ik wil al heel lang een BMW en een nieuwe is nu nog veels te duur. Ik kijk gewoon voor een paar maanden aan wat de kosten zijn. Als ik elke maand voor 800 euro garage kosten heb dan is 't natuurlijk wel binnen een half jaar voorbijquote:Op zaterdag 11 juni 2016 08:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Tering, klinkt allemaal niet echt goed.
Ik zou er al, bijna, genoeg van hebben.
Nee. Wat een kutsysteemquote:Op zaterdag 11 juni 2016 08:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Nog gelukt?
Sorry, moest de straat nog oranje maken gisteren.![]()
Die auto was sowieso te duur voor het geld waar die voor aangeboden werd, dat werd meerdere malen in het topic aangegevenquote:Op zaterdag 11 juni 2016 10:03 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Achja, bummmer... Aan de andere kant, voor een auto die ik heb gekocht voor 4650 dan weet je dat je toch dingen moet aanpakken. Anders was de verkoopprijs nog wel een stuk hoger. Zo snel een dure beurt is heel zuur. Maar ik wist dat het kon gebeuren, anders had ik maar een opel moeten halen of een mazda ofzo.. Ik wil al heel lang een BMW en een nieuwe is nu nog veels te duur. Ik kijk gewoon voor een paar maanden aan wat de kosten zijn. Als ik elke maand voor 800 euro garage kosten heb dan is 't natuurlijk wel binnen een half jaar voorbij
ik zou niet weten waar die zitten en hoe ik daar foto's van kan maken..... Ik denk dat als ze echt aan vervanging toe zijn dat ik het wel bij de APK zie in augustus.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 10:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
heeft die BMW netjes onderhoud gehad?
bekijk de staat van het luchtfilter of het interieurfilter/pollenfilter.
en post eens een foto van je bougie's.
[ afbeelding ]
Daar kijken ze bij de apk niet naar.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 10:22 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
ik zou niet weten waar die zitten en hoe ik daar foto's van kan maken..... Ik denk dat als ze echt aan vervanging toe zijn dat ik het wel bij de APK zie in augustus.
Controleren ze niet met een APKquote:Op zaterdag 11 juni 2016 10:22 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
ik zou niet weten waar die zitten en hoe ik daar foto's van kan maken..... Ik denk dat als ze echt aan vervanging toe zijn dat ik het wel bij de APK zie in augustus.
In eerste instantie werd ie aangeboden voor 6500, iets daaronder waren inderdaad veel reacties van te duur etc... Paar prijsverlagingen later was hij 4650 en toen vond ik het wel interessant. Vergelijkbaar met modellen op verkoopsites........quote:Op zaterdag 11 juni 2016 10:13 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Die auto was sowieso te duur voor het geld waar die voor aangeboden werd, dat werd meerdere malen in het topic aangegeven. Voor dat geld zou ik juiste amper aan issues verwachten. Nu is het gewoon slikken en de dingen doen die moeten gebeuren, anders is het inderdaad zonde.
ah ok, zitten deze dingen diep in de motor? is het handig om als de monteur deze donderdag naar de auto kijkt meteen die filter en bougies te bekijken of zit het meer aan de buitenkant en kan ik er ook gewoon eens voor langs rijden en dat het zo gezien is?quote:Op zaterdag 11 juni 2016 10:23 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Daar kijken ze bij de apk niet naar.
Zou voor een monteur hooguit een kwartiertje werk moeten zijn. Maar een luchtfilter en bougies vervangen is echt het eerste wat een automobilist zelf zou moeten kunnen doen. Mits je een bougiesleutel hebt dan...quote:Op zaterdag 11 juni 2016 10:28 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
ah ok, zitten deze dingen diep in de motor? is het handig om als de monteur deze donderdag naar de auto kijkt meteen die filter en bougies te bekijken of zit het meer aan de buitenkant en kan ik er ook gewoon eens voor langs rijden en dat het zo gezien is?
Als ze afbreken dan doen ze dat ook bij een monteur, dan is het met 1 cilinder minder naar de garage rijden.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 10:34 schreef Hyperdude het volgende:
Bougies kunnen vervelend vastzitten, en willen wel eens onhandig afbreken.
Vooral als ze al 10 jaar oid. oud zijn.
Volgens mij niet direct een beginnersklusje.
Risico zal ook wel meevallen, maar een ervaren monteur breekt wat minder snel dingen dan een dommekrachtquote:Op zaterdag 11 juni 2016 10:37 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als ze afbreken dan doen ze dat ook bij een monteur, dan is het met 1 cilinder minder naar de garage rijden.
ze kunnen inderdaad vervelend vastzitten maar afbreken? In een hele oude auto kan ik het me nog voorstellen maar in een e46 lijkt me dat toch schier onmogelijk. Tenzij de bougies echt werkelijk nooit vervangen zijn.
Yoshiquote:
Ik zag laatst de nieuwe 4-serie staan. Ik kan hem niet betalen, maar daar ging ik toch wel even van watertanden. Itt de i3 is het design niet echt nietszeggend te noemen .quote:Op zaterdag 11 juni 2016 11:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha ja zit er al een tijdje... maar je zal niet vaak gelezen hebben dat ik iets had gerepareerd want ik kan vrij weinigOp Bimmerportal zit ik al jaren niet meer.
Als ik terugkijk heb ik gereden: E21, E23, E28, E30, E36, E46 en sporadisch een E38. De E92 was nog wel geinig maar daarna vond ik het bergafwaarts gaan qua design. Nu zijn de auto's allemaal nietszeggend zoals de Audi's. Ik heb de i3 nog overwogen maar laten we eerlijk zijn, dat is ook gewoon een gedrocht op (veel te dunne) wielen. Nu een carbio erbij is leuk, maar denk niet dat ik nog een BMW zal rijden in de toekomst.
Ik las in elk geval dat je ook wel eens een olie lek had en dat je dan dingen ging uitproberen, of een keer een verhaal dat je al heel snel weer nieuwe olie erbij moest gooien. Altijd met dezelfde usericon...quote:Op zaterdag 11 juni 2016 11:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha ja zit er al een tijdje... maar je zal niet vaak gelezen hebben dat ik iets had gerepareerd want ik kan vrij weinigOp Bimmerportal zit ik al jaren niet meer.
Als ik terugkijk heb ik gereden: E21, E23, E28, E30, E36, E46 en sporadisch een E38. De E92 was nog wel geinig maar daarna vond ik het bergafwaarts gaan qua design. Nu zijn de auto's allemaal nietszeggend zoals de Audi's. Ik heb de i3 nog overwogen maar laten we eerlijk zijn, dat is ook gewoon een gedrocht op (veel te dunne) wielen. Nu een carbio erbij is leuk, maar denk niet dat ik nog een BMW zal rijden in de toekomst.
De 4-serie is nog wel cool ja en gelukkig maar want de 3-serie coupe heb ik toch altijd DE BMW gevonden. Maar het is absurd wat je bij moet betalen voor wat opties. Zat een keer in zo'n lease uitvoering ofzo, zonder elektrische stoelen. En dan ging je al richting de 50k.....quote:Op zaterdag 11 juni 2016 11:05 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik zag laatst de nieuwe 4-serie staan. Ik kan hem niet betalen, maar daar ging ik toch wel even van watertanden. Itt de i3 is het design niet echt nietszeggend te noemen .
Haha kan wel, een vriend van me is monteur. Toen was het ook nog wel leuk, beetje knutselen, maar na een tijdje heb je daar geen zin meer in en wil je gewoon een auto die het altijd doet. Rij nu een Kia Optima maar verkoop ik ook weer binnenkort. Toch bijna 3 jaar in gereden, echt prima auto met alle opties. Nu weer tijd voor wat nieuwsquote:Op zaterdag 11 juni 2016 11:12 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ik las in elk geval dat je ook wel eens een olie lek had en dat je dan dingen ging uitproberen, of een keer een verhaal dat je al heel snel weer nieuwe olie erbij moest gooien. Altijd met dezelfde usericon...
Ah jij hebt ook een E46 gereden, dit gaf je volgens mij ook aan in dat topic waaruit mijn BMW aanschaf kwam. "kalen BMW maar geen afgeragde turkenbak oid"... BMW is nu dus niet meer je daily? wat is je maincar dan op dit moment?
Nu is BMW natuurlijk nooit goedkoop in aanschaf en zeker met een paar broodnodige opties erbij.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 11:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
De 4-serie is nog wel cool ja en gelukkig maar want de 3-serie coupe heb ik toch altijd DE BMW gevonden. Maar het is absurd wat je bij moet betalen voor wat opties. Zat een keer in zo'n lease uitvoering ofzo, zonder elektrische stoelen. En dan ging je al richting de 50k
Jij hebt meer dan 4000 euro voor een é46 betaald en je hebt dit soort problemen? Wtf?quote:Op zaterdag 11 juni 2016 10:03 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Achja, bummmer... Aan de andere kant, voor een auto die ik heb gekocht voor 4650 dan weet je dat je toch dingen moet aanpakken. Anders was de verkoopprijs nog wel een stuk hoger. Zo snel een dure beurt is heel zuur. Maar ik wist dat het kon gebeuren, anders had ik maar een opel moeten halen of een mazda ofzo.. Ik wil al heel lang een BMW en een nieuwe is nu nog veels te duur. Ik kijk gewoon voor een paar maanden aan wat de kosten zijn. Als ik elke maand voor 800 euro garage kosten heb dan is 't natuurlijk wel binnen een half jaar voorbij
Ja true, maar dit topic zit ook vooral met deze BMW's denk ik. Rijden er hier überhaupt mensen rond in nieuwe BMW's?quote:Op zaterdag 11 juni 2016 11:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nu is BMW natuurlijk nooit goedkoop in aanschaf en zeker met een paar broodnodige opties erbij.
Daarom rijd ik in een afgetrapte e36 die het aanzien niet meer waard is maar steeds door de APK blijft komen.
Heb er nog een e30 bij voor de lol.
Zit zelf nu toch wel te wachten tot er een leuke e46 voorbij komt. Aangezien mijn vrouw voornamelijk in die e46 zal rijden (en pas net haar rijbewijs heeft) wil ik er zeker niet te veel asn uit geven.
Zijn ze al zo goedkoop tegenwoordig? Ik kocht mijn E46 318ci toen voor ¤8750 met 160.000 km op de teller. Heb ook het nodige onderhoud gehad, maar dat hou je bij iedere E46.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 11:40 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jij hebt meer dan 4000 euro voor een é46 betaald en je hebt dit soort problemen? Wtf?
Hoezo met pijn en moeite? Dan zal er toch wel iets mee aan de hand zijn geweest als hoge km-stand, slechte staat, weinig aantoonbaar onderhoud o.i.d.?quote:Op zaterdag 11 juni 2016 11:48 schreef daNpy het volgende:
É46 is er al vanaf 1500....
Heb de onze 3,5 jr geleden met pijn en moeite voor 2750,- weg kunnen doen.
Haaaaaaaiquote:Op zaterdag 11 juni 2016 12:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
ben je handig of ga je voor elk dingetje naar een garage...
zo is er hier een forumgebruiker die een e46 met kleine olielekkage kocht voor een appel en een ei ;-)
Kom maar langs, heb wel zin om wat te sleutelen.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 12:30 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Iemand die mijn kleppendeksel pakking wil doen dan? Ik heb er geen zin in
Ach aan de andere kant kan je alles ook relativeren met dat veruit de meeste auto's gewoon de nodige garage kosten maken. Mijn ouders hebben toen de C5 10 was een paar jaar gehad dat er jaarlijks rond de 1500 aan garage kosten waren. Dit terwijl hij de eerste 5 jaar nog lease was.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 11:40 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja true, maar dit topic zit ook vooral met deze BMW's denk ik. Rijden er hier überhaupt mensen rond in nieuwe BMW's?
[..]
Zijn ze al zo goedkoop tegenwoordig? Ik kocht mijn E46 318ci toen voor ¤8750 met 160.000 km op de teller. Heb ook het nodige onderhoud gehad, maar dat hou je bij iedere E46.
Ik rijd al jarenlang BMW's. De ene wat mooier dan de ander. Maar als je zelf wat kan sleutelen scheelt het al een hele hoop.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 15:05 schreef LethalNinja het volgende:
Als je echt goedkoop wil zijn dan moet je een Skoda Fabiatje nemen of de bus pakken.
Voordeel van BMW is dat er heel veel aftermarket en tweedehands spul voor te krijgen is. De prijzen voor onderdelen liggen daardoor niet extreem hoog. Daarnaast heb ik het idee dat een BMW veel minder onderhoudsgevoelig is dan een gemiddelde Franse bak.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 15:24 schreef Catch22- het volgende:
Als je een Bmw goed rijdt en onderhoud heb je er echt niet significant meer kosten aan dan veel andere auto's.
Ik heb laatst ook een bult gedaan met de buurman (radiator, waterpomp, thermostaathuis, thermostaat, multiriemen en spanrollen). 250 aan onderdelen, wil niet eens weten wat de arbeidskosten waren geweestquote:Op zaterdag 11 juni 2016 15:24 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik rijd al jarenlang BMW's. De ene wat mooier dan de ander. Maar als je zelf wat kan sleutelen scheelt het al een hele hoop.
Zo heb ik vorige week 2 draagarmen vervangen van mijn e36. Kostte mij alles bij elkaar ¤90. Laat je dit bij een garage doen (nog niet eens een dealer) ben je zo ¤400 kwijt.
Mensen die zelf aan de auto sleutelen, daar heb ik natuurlijk respect voor. Ik ben zelf niet technisch onderlegd. Ik zou waarschijnlijk meer kapot maken onder de motor dan dat ik zou repareren met alle gevolge van dien..quote:Op zaterdag 11 juni 2016 15:24 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik rijd al jarenlang BMW's. De ene wat mooier dan de ander. Maar als je zelf wat kan sleutelen scheelt het al een hele hoop.
Zo heb ik vorige week 2 draagarmen vervangen van mijn e36. Kostte mij alles bij elkaar ¤90. Laat je dit bij een garage doen (nog niet eens een dealer) ben je zo ¤400 kwijt.
Hier ga ik wel wat "winst pakken"... Ik heb mij bij de Volvo al aangeleerd om vroeg te schakelen, voorzichtig remmen, liefst door laten rollen etc... Geen autogebruik voor de korte afstanden etc etc.. Ik rijd dan ook niet als de "stereotype 3 serie bestuurderquote:Op zaterdag 11 juni 2016 15:24 schreef Catch22- het volgende:
Als je een Bmw goed rijdt en onderhoud heb je er echt niet significant meer kosten aan dan veel andere auto's.
Yup, net van lease overgestapt naar een privé F30 uit 2014quote:Op zaterdag 11 juni 2016 11:40 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja true, maar dit topic zit ook vooral met deze BMW's denk ik. Rijden er hier überhaupt mensen rond in nieuwe BMW's?
[..]
foto's ?quote:Op zaterdag 11 juni 2016 15:37 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Yup, net van lease overgestapt naar een privé F30 uit 2014
BMW's zijn over het algemeen auto's van toeren houden. Rijdt met een BMW a.u.b. niet zoals in een lesauto!!!quote:Op zaterdag 11 juni 2016 15:34 schreef LethalNinja het volgende:
Hier ga ik wel wat "winst pakken"... Ik heb mij bij de Volvo al aangeleerd om vroeg te schakelen, voorzichtig remmen, liefst door laten rollen etc... Geen autogebruik voor de korte afstanden etc etc.. Ik rijd dan ook niet als de "stereotype 3 serie bestuurder"
Wel goed warmrijden want ze kunnen slecht tegen koud stampenquote:Op zaterdag 11 juni 2016 15:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
BMW's zijn over het algemeen auto's van toeren houden. Rijdt met een BMW a.u.b. niet zoals in een lesauto!!!
wat bedoel je hiermee? bedoel je dat ik juist niet te snel moet schakelen? of heel iets anders? wat versta jij met rijden zoals in een les auto?quote:Op zaterdag 11 juni 2016 15:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
BMW's zijn over het algemeen auto's van toeren houden. Rijdt met een BMW a.u.b. niet zoals in een lesauto!!!
Bij het ''nieuwe rijden'' leren ze je vaak aan om zo vroeg mogelijk (2500 toeren) te schakelen. Dat is leuk voor je brandstofverbruik maar minder leuk voor de conditie van je motor.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 15:42 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
wat bedoel je hiermee? bedoel je dat ik juist niet te snel moet schakelen? of heel iets anders? wat versta jij met rijden zoals in een les auto?
Dat je niet bij 2500 toeren moet schakelen als je motor warm is. Je kan prima wat meer toeren maken als je vlot wil optrekkenquote:Op zaterdag 11 juni 2016 15:42 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
wat bedoel je hiermee? bedoel je dat ik juist niet te snel moet schakelen? of heel iets anders? wat versta jij met rijden zoals in een les auto?
Heb even geen betere foto voor handenquote:Op zaterdag 11 juni 2016 15:38 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
foto's ?net ff in Google gezet en daar zag ik al snel genoeg moois
quote:Op zaterdag 11 juni 2016 15:50 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Bij het ''nieuwe rijden'' leren ze je vaak aan om zo vroeg mogelijk (2500 toeren) te schakelen. Dat is leuk voor je brandstofverbruik maar minder leuk voor de conditie van je motor.
Inderdaad, een BMW moet eerst goed warm worden gereden. Dus niet warm zoals je dashboard aangeeft maar de olie moet warm zijn. Dat zal bij 10 kilometer wel het geval zijn.
Je hoeft de plank bij een BMW niet onderin te houden maar bij een BMW kun je met een koude motor gerust 3500/4000 trekken voor je schakelt.
Ahhhhhhh dat verklaart wel 't één en ander ik schakelde eigenlijk max bij 2.000 toeren juist omdat ik bang was om de motor af te raggen/ kapot te maken. Ik wil echt lang plezier hebben van deze auto maar wat meer toeren maken kan dus.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 15:50 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dat je niet bij 2500 toeren moet schakelen als je motor warm is. Je kan prima wat meer toeren maken als je vlot wil optrekken
Das een beautyquote:Op zaterdag 11 juni 2016 15:57 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Heb even geen betere foto voor handen
[ afbeelding ]
Thanks.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 16:07 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
[..]
Ahhhhhhh dat verklaart wel 't één en ander ik schakelde eigenlijk max bij 2.000 toeren juist omdat ik bang was om de motor af te raggen/ kapot te maken. Ik wil echt lang plezier hebben van deze auto maar wat meer toeren maken kan dus.
[..]
Das een beautyduidelijk dat hij nog helemaal fresh is. Veel plezier ermee!
Ik ben nog wat zoekende bij mijn auto naar de schakelmomenten. Qua motor is 't een 318i met 143pk.. Geen idee wat de ideale schakelmomenten zijn maar bij m'n laatste rit had ik wel 't gevoel dat ik iets te snel schakelde.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 18:05 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Thanks.
Aantal toeren hangt ook van de motor af. Bij mij zit een turbo op en schakelt automatisch bij 2000-2200 toeren. Motor heeft heel wat koppel bij 1350 toeren. Maar over het algemeen geldt, dat je gerust mag doortrekken naar 3000rpm voordat je schakel. Zo lang je met een koude motor maar niet meer dan 4000rpm maakt. Zonder motor is het behoorlijk schadelijk om al bij 2000rpm te schakelen. Zal zeggen minimaal bij 2500tpm.
Volgens de gegevens van autoweek, lijkt mij het fijnst wanneer je opschakel bij ongeveer 4000rpm en dan terug zakt naar rond 3500rpm. Maar ieder zijn voorkeur.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 18:13 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ik ben nog wat zoekende bij mijn auto naar de schakelmomenten. Qua motor is 't een 318i met 143pk.. Geen idee wat de ideale schakelmomenten zijn maar bij m'n laatste rit had ik wel 't gevoel dat ik iets te snel schakelde.
Door 't zoeken naar de schakelmomenten vond ik ook dat hij pas echt lekker aanvoelde als ik tussen de 100 en 120 reed, tja dan heb je natuurlijk geen schakel opties meer
Bij mijn e30 318i en de e36 318is trek ik altijd door tot 4000 rpm. Rijdt het bestequote:Op zaterdag 11 juni 2016 19:08 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Volgens de gegevens van autoweek, lijkt mij het fijnst wanneer je opschakel bij ongeveer 4000rpm en dan terug zakt naar rond 3500rpm. Maar ieder zijn voorkeur.
Komt door de max koppel die bij 3750 ligt.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 19:12 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Bij mijn e30 318i en de e36 318is trek ik altijd door tot 4000 rpm. Rijdt het beste
quote:Op zaterdag 11 juni 2016 18:05 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Thanks.
Aantal toeren hangt ook van de motor af. Bij mij zit een turbo op en schakelt automatisch bij 2000-2200 toeren. Motor heeft heel wat koppel bij 1350 toeren. Maar over het algemeen geldt, dat je gerust mag doortrekken naar 3000rpm voordat je schakel. Zo lang je met een koude motor maar niet meer dan 4000rpm maakt. Zonder motor is het behoorlijk schadelijk om al bij 2000rpm te schakelen. Zal zeggen minimaal bij 2500tpm.
Ik had ook de 318 met 143 pk... is zeker geen motor die je zo snel mogelijk naar z'n 5 wil rammen maar je hoeft echt niet tot de 4k door hoor.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 20:41 schreef LethalNinja het volgende:
Thanks guys, ik heb jullie instructies met schakelen gevolgd en die rit was 2 keer zo lekker als die ervoor.. Later schakelen etc, het voelde allemaal veel beter. Paar keer momenten gehad dat het echt "smooth" aanvoelde.. Pas naar de 5de versnelling gegaan bij 90 kilometer per uur. Bij de Volvo zat ik vaak al bij 70 in de 5
Schakelen jullie trouwens terug als je bv van een gemiddelde van 100 k/m naar 80 gaat. En dan dus van 5 naar 4 of blijven jullie doorjakkeren in de 5?
Ik ga niet door tot de 4k, nu vaak tot de 3k of iets erover en dan schakelen. Dit is al een beetje een uitdaging af en toe. Schakelen is btw alles behalve een probleem, het is voor mij heel belangrijk voor de "fun factor"... Ook als ik met een nette snelheid op een bocht afkom en dan bedenken of ik naar de 4 of de 3 ga en hoeveel ik nog ga bij remmen etc.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 23:17 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik had ook de 318 met 143 pk... is zeker geen motor die je zo snel mogelijk naar z'n 5 wil rammen maar je hoeft echt niet tot de 4k door hoor.
Ik schakelde zelden terug tenzij je echt ver onder de 2000 rpm komt want dan klinkt het ook gewoon niet lekker. Rij nu al jaren automaat dus heb die problemen ook niet meer
Wat ik soms nog weleens deed was van z'n 3 naar z'n 5... geen idee of je daar winst of verlies mee behaalt, maar je trapt hem dan redelijk ver door in z'n 3 zeg maar
Qft. BMW bouwt de allerfijnstw automaten in haar auto's, ga je zelf lopen roerenquote:Op zaterdag 11 juni 2016 22:41 schreef BeamofLight het volgende:
Stop met deze onzin en koop een automaat
Ik moet zeggen dat de 19 jaar oude automaat in mijn auto me niet tegenvaltquote:Op zondag 12 juni 2016 01:56 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Qft. BMW bouwt de allerfijnstw automaten in haar auto's, ga je zelf lopen roeren
Jamaar ik bedoel, hoe oud mogen banden zijn om als "splinter nieuw" verkocht te kunnen worden.quote:Op zondag 12 juni 2016 11:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik dacht 10 jaar ofzo? Had onder m'n E23 ook van die hele oude ballonbanden die zelfs vervormd waren... toch reed het nog wel. Maar geen idee wat er gebeurt in zo'n bandenmachine...
Ouder dan 1-1,5 jaar zou ik niet accepteren.quote:Op zondag 12 juni 2016 12:06 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Jamaar ik bedoel, hoe oud mogen banden zijn om als "splinter nieuw" verkocht te kunnen worden.
Koud tot de 4000 rpm trekken is dan ook helemaal niet aan te raden.quote:Op zondag 12 juni 2016 00:04 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ik ga niet door tot de 4k, nu vaak tot de 3k of iets erover en dan schakelen. Dit is al een beetje een uitdaging af en toe. Schakelen is btw alles behalve een probleem, het is voor mij heel belangrijk voor de "fun factor"... Ook als ik met een nette snelheid op een bocht afkom en dan bedenken of ik naar de 4 of de 3 ga en hoeveel ik nog ga bij remmen etc.
Automaat rijden is fijn in de file verder zweer ik echt bij manual!
Probeer maar eens 130 te rijden onder de 3000 toeren. Dat gaat je met een 318i niet lukken.quote:Op zondag 12 juni 2016 13:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Koud tot de 4000 rpm trekken is dan ook helemaal niet aan te raden.
Tussen 2000 en 3000 blijven is wat beter.
Als ie warm is (20km of 20 min) gewoon tot de redline moet geen probleem zijn.
Aangezien je de auto net hebt is het wel aan te raden dit niet in 1x te doen maar op te bouwen over de tijd, dus 4000, 4500, etc. Dan wordt de boel met wat meer regelmaat telkens iets warmer ipv dat je in 1x volle polle hitte loopt te stoken. Daar gaan (oude) pakkingen en rubbers sneller van kapot.
Maar ik snap nog steeds niet waarom iemand meer dan 3000 euro uitgeeft voor een E46 318i
Ah ok duidelijk!..... Ik zocht eigenlijk vanuit mijn budget. Mijn budget was na een tijdje 6.000 voor een auto. Gekeken voor zowel Volvo's, Mazda's alwel BMW's... Ik vertrouw een BMW van 2k - 3k helemaal niet.. Zo goedkoop dan moeten er wel meerdere dingen mankeren.. In de prijsklasse van 4k - 6k is het vaak beter. Deze auto werd in eerste instantie aangeboden voor 6,5 k wat net te duur was maar waar ik toch even over nadacht. Na de pricedrop was ik wel enthousiast en ik zou een garage medewerker meenemen en daar kijken.......quote:Op zondag 12 juni 2016 13:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Koud tot de 4000 rpm trekken is dan ook helemaal niet aan te raden.
Tussen 2000 en 3000 blijven is wat beter.
Als ie warm is (20km of 20 min) gewoon tot de redline moet geen probleem zijn.
Aangezien je de auto net hebt is het wel aan te raden dit niet in 1x te doen maar op te bouwen over de tijd, dus 4000, 4500, etc. Dan wordt de boel met wat meer regelmaat telkens iets warmer ipv dat je in 1x volle polle hitte loopt te stoken. Daar gaan (oude) pakkingen en rubbers sneller van kapot.
Maar ik snap nog steeds niet waarom iemand meer dan 3000 euro uitgeeft voor een E46 318i
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door LethalNinja op 12-06-2016 14:11:45 ]
Op papier max 3 jaar als ik mij niet vergis. In praktijk wordt er wel gezegd max 1 jaar, anders altijd met korting.quote:Op zondag 12 juni 2016 12:06 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Jamaar ik bedoel, hoe oud mogen banden zijn om als "splinter nieuw" verkocht te kunnen worden.
Voor zomerbanden geloof ik 0-3 jaar als fabrieksnieuw, 3-5 jaar als nieuw.quote:Op zondag 12 juni 2016 12:49 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ouder dan 1-1,5 jaar zou ik niet accepteren.
Weet niet of er regeltjes voor zijn.
3 jaar gaat toch nergens over?quote:Op zondag 12 juni 2016 13:57 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Voor zomerbanden geloof ik 0-3 jaar als fabrieksnieuw, 3-5 jaar als nieuw.
Daarom ben ik ook naar iemand gegaan met de beste/modernste apparatuur. (geen kwikfitter o.i.d.)quote:Op zondag 12 juni 2016 15:35 schreef BeamofLight het volgende:
Ligt aan je garage
Die heeft gewoon problemen om die ultra platte 19" erop te duwen. Kan echt niet elke monteur hoor met een normaal banden apparaat
Logisch toch, dan kunnen die officiele dealers meer banden verkopen. Ik heb nu banden onder zitten waar de dealer 250e per band durft te vragen. Zomerbanden mogen gerust tot 10 jaar oud zijn. Natuurlijk verandert het rubber en kan de rij eigenschappen niet meer worden gegarandeerd. Geldt voor zoveel zaken, net als motorolie, eerlijke monteurs geven aan dat je gerust twee jaar met dezelfde olie rijden. Los van het feit dat de filter kan kruimelen, wat dan niet zo heel goed voor je motor is.quote:Op zondag 12 juni 2016 13:59 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
3 jaar gaat toch nergens over?
Volgens instructieboekje moet je de banden vervangen na 6 jaar; dan blijven er nog maar 3 jaar over.![]()
Eerlijke monteurs vertellen je dat (synthetische) olie waarschijnlijk nooit hoeft te vervangen.quote:Op zondag 12 juni 2016 18:21 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Logisch toch, dan kunnen die officiele dealers meer banden verkopen. Ik heb nu banden onder zitten waar de dealer 250e per band durft te vragen. Zomerbanden mogen gerust tot 10 jaar oud zijn. Natuurlijk verandert het rubber en kan de rij eigenschappen niet meer worden gegarandeerd. Geldt voor zoveel zaken, net als motorolie, eerlijke monteurs geven aan dat je gerust twee jaar met dezelfde olie rijden. Los van het feit dat de filter kan kruimelen, wat dan niet zo heel goed voor je motor is.
Voor de meesten maakt het niet uit; banden rij je meestal toch in 2-3 jaar op.quote:Op zondag 12 juni 2016 18:21 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Logisch toch, dan kunnen die officiele dealers meer banden verkopen. Ik heb nu banden onder zitten waar de dealer 250e per band durft te vragen. Zomerbanden mogen gerust tot 10 jaar oud zijn. Natuurlijk verandert het rubber en kan de rij eigenschappen niet meer worden gegarandeerd. Geldt voor zoveel zaken, net als motorolie, eerlijke monteurs geven aan dat je gerust twee jaar met dezelfde olie rijden. Los van het feit dat de filter kan kruimelen, wat dan niet zo heel goed voor je motor is.
Ventieldopjes lek wellicht?quote:Op zondag 12 juni 2016 19:33 schreef YoshiBignose het volgende:
M'n E36 banden lopen leeg... ik denk in een weekje van 2.3 naar 1.0. Als ze echt lek zijn gaat het sneller toch? Kan het nog wat anders zijn of gewoon vervangen? Vind het wel apart dat ze alle 4 leeg lopen (rechts sneller dan links, die zaten op 1.6 ofzo).
Ventielen bedoel ikquote:Op zondag 12 juni 2016 19:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Huh, wou je zeggen dat een band leegloopt als je dat er niet op draait? Dacht meer dat het tegen vuil was enzo.... Ze zitten er wel gewoon op daar niet van
4 ventielen gaan toch niet tegelijk lekken?quote:Op zondag 12 juni 2016 19:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Die ventielen kun je dat zo vervangen? Of kan ik bij een garage langsrijden die dat zo kunnen testen?
Ik heb wel vals gespeeld met knikkeren een keer... toen verloor ik en zei ik dat het neppie was.
Oxidatie tussen velg en band?quote:Op zondag 12 juni 2016 19:33 schreef YoshiBignose het volgende:
M'n E36 banden lopen leeg... ik denk in een weekje van 2.3 naar 1.0. Als ze echt lek zijn gaat het sneller toch? Kan het nog wat anders zijn of gewoon vervangen? Vind het wel apart dat ze alle 4 leeg lopen (rechts sneller dan links, die zaten op 1.6 ofzo).
Oxidatie heb ik ook regelmatig gehad. Zeepsopje op de rand kwasten en 10 minuten wachten voordat je andere oorzaak gaat zoeken.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:50 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Oxidatie tussen velg en band?
Of goedkope bandjes..
Zo kun je ook je ventielen checkenquote:Op zondag 12 juni 2016 19:53 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Oxidatie heb ik ook regelmatig gehad. Zeepsopje op de rand kwasten en 10 minuten wachten voordat je andere oorzaak gaat zoeken.
Is wel apart dat ze zo snel leeglopen. Normaal is het ouderdom, rubber laat ook steeds meer lucht door naarmate ze ouder worden, maar dit gaat wel heel hard. Als ze toch al versleten zijn, dan gewoon nieuwe kopen. Goede banden zijn wel belangrijk. Ik pomp mijn banden tegenwoordig ook weer iedere 1-2 maanden bij.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Zijn wel Michelins maar ik denk ook vrij oud... en achter maar 2mm denk ik... ach ja of ff maar 4 nieuwe halen zoveel kost het allemaal niet tegenwoordig.
Dacht het niet. Cabrio en CP zijn anders dan sedan/Touring vlgns mij.quote:Op maandag 13 juni 2016 08:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Zit er nog een verschil in die knipperlichten van de E36? Volgens mij kan ik me een keer herinneren dat het kliksysteem was veranderd ofzo bij latere modellen? Ik heb een cabrio uit 98.
Het lag niet aan de velgen, of aan de banden of aan de machine... maar aan het mannetje wat erachter stond. Hij dacht dat het velgen waren met een omgekeerd velgbed, dit bleek niet zo te zijn dus de banden moesten er vanaf de voorkant op.quote:Op zondag 12 juni 2016 15:35 schreef BeamofLight het volgende:
Ligt aan je garage
Die heeft gewoon problemen om die ultra platte 19" erop te duwen. Kan echt niet elke monteur hoor met een normaal banden apparaat
zei het je hequote:Op maandag 13 juni 2016 18:29 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Het lag niet aan de velgen, of aan de banden of aan de machine... maar aan het mannetje wat erachter stond. Hij dacht dat het velgen waren met een omgekeerd velgbed, dit bleek niet zo te zijn dus de banden moesten er vanaf de voorkant op.
Hij gaf vandaag eerlijk toe een stomme fout te hebben gemaakt.
Bij 130 draait hij idd 4000 rpm, en met een koude motor zou ik dan gewoon geen 130 rijden.quote:Op zondag 12 juni 2016 13:35 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Probeer maar eens 130 te rijden onder de 3000 toeren. Dat gaat je met een 318i niet lukken.
Zucht, zo reageren op een grapje..quote:
Dohhhhquote:Op maandag 13 juni 2016 21:34 schreef Catch22- het volgende:
540i is gewoon een bazenbak. Zou hem verkiezen boven een nieuwe 114i.
Denk ik
1 serie en i3 moeten/mogen de naam BMW niet dragen..... Vooral de i3 is natuurlijk om te kotsenquote:Op maandag 13 juni 2016 21:37 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Dohhhh
1 serie is voor de vrouwen en skinny jeans verkopers
Mwah.. Mag bestquote:Op maandag 13 juni 2016 23:42 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
1 serie en i3 moeten/mogen de naam BMW niet dragen..... Vooral de i3 is natuurlijk om te kotsen/captain obvious
De x1 en 2 Active tourer zijn anders ook niet fraai. Evenals de 5gtquote:Op maandag 13 juni 2016 23:42 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
1 serie en i3 moeten/mogen de naam BMW niet dragen..... Vooral de i3 is natuurlijk om te kotsen/captain obvious
Whehe, scherp+1, maar je snapt natuurlijk wel welke 1 serie modellen ik bedoelquote:Op maandag 13 juni 2016 23:49 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Mwah.. Mag best![]()
[ afbeelding ]
Whehe, mooie neus. Imo de echte "bad guy" neus.. In veel van die films van vroeger reden de schurken hierin. Een auto die even laat zien wie de baas isquote:Op dinsdag 14 juni 2016 00:26 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Thanks for the support! 1-serie met een 6-pitter zou ik zeker nog wel overwegen! Maar zo een oude bak blijft ook gewoon leuk, helemaal als er een V8 in ligt. En de neus van een E34..![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
https://www.google.nl/sea(...)rc=xbnHT-G3zvAssM%3Aquote:Op donderdag 16 juni 2016 10:19 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Whehe, mooie neus. Imo de echte "bad guy" neus.. In veel van die films van vroeger reden de schurken hierin. Een auto die even laat zien wie de baas is
Spannende dag, mijn koppakking wordt vandaag aangepakt bij de garage en een nieuw draagarm. Ik verwacht dat hij straks nog lekkerder rijdt, en natuurlijk nog zorgelozer..
Leuke bak Yoshi! Softop is voor mij persoonlijk wel een dealbreaker, die zou ik dan laten vervangen door een hardtopquote:Op donderdag 16 juni 2016 11:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik nieuwe banden maar eronder gezet, ventielen vervangen en hij had ook met een goedje ingesmeerd ofzo tussen velg en band omdat ze behoorlijk verrot waren (zaten ook muurvast). Knipperlicht ook vervangen maar door de schade rechtsvoor past het allemaal niet zo goed meer, ach ja, hoeft geen schoonheidsprijzen te winnen
QUESTION. Hoe krijg ik het mos uit m'n dak? Gewoon met wat zeep werkt niet...
En waarmee kan ik het beste dat achterruitje invetten? Die is nu nog in goede staat maar heb vaak gezien dat ze gaan scheuren doordat ze natuurlijk dubbelgevouwen worden.
[ afbeelding ]
Preciesquote:Op donderdag 16 juni 2016 11:05 schreef Catch22- het volgende:
[..]
https://www.google.nl/sea(...)rc=xbnHT-G3zvAssM%3A
quote:Op donderdag 16 juni 2016 10:19 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Whehe, mooie neus. Imo de echte "bad guy" neus.. In veel van die films van vroeger reden de schurken hierin. Een auto die even laat zien wie de baas is
Spannende dag, mijn koppakking wordt vandaag aangepakt bij de garage en een nieuw draagarm. Ik verwacht dat hij straks nog lekkerder rijdt, en natuurlijk nog zorgelozer..
Haha inderdaad, Ronin is goud!quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:05 schreef Catch22- het volgende:
[..]
https://www.google.nl/sea(...)rc=xbnHT-G3zvAssM%3A
Stiekem wel, die S8 blijft ook gewoon bruut.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja maar laten we eerlijk zijn, die Audi was eigenlijk toch wel dikker in Ronin
Leuk ding. Die wielen had ik ook.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik nieuwe banden maar eronder gezet, ventielen vervangen en hij had ook met een goedje ingesmeerd ofzo tussen velg en band omdat ze behoorlijk verrot waren (zaten ook muurvast). Knipperlicht ook vervangen maar door de schade rechtsvoor past het allemaal niet zo goed meer, ach ja, hoeft geen schoonheidsprijzen te winnen
QUESTION. Hoe krijg ik het mos uit m'n dak? Gewoon met wat zeep werkt niet...
En waarmee kan ik het beste dat achterruitje invetten? Die is nu nog in goede staat maar heb vaak gezien dat ze gaan scheuren doordat ze natuurlijk dubbelgevouwen worden.
[ afbeelding ]
Moet je eens in een e92 M3 rijden met 19" en RFT in Belgie...quote:Op vrijdag 17 juni 2016 09:46 schreef Piet__Piraat het volgende:
18" kan prima, zo lang je maar geen RFT hebt. Ik heb RFT 17" met sportonderstel gereden moest daarna naar de tandarts. Wat godvergeten hard is dat zeg.
RFT onder een E46?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 09:46 schreef Piet__Piraat het volgende:
18" kan prima, zo lang je maar geen RFT hebt. Ik heb RFT 17" met sportonderstel gereden moest daarna naar de tandarts. Wat godvergeten hard is dat zeg.
Mensen met een LPG-ringtank ofzo?quote:
Daar stuiter je echt uit. Ik vraag me af hoe je het überhaupt in je hoofd haalt om daar een meter mee te rijden.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 10:08 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Moet je eens in een e92 M3 rijden met 19" en RFT in Belgie...
Ik snap niet dat iemand daar dagelijks mee kan rijden
Heb verder geen ervaring met RFT op oudere auto's. Maar op de F11 heb ik er geen problemen mee. Kwestie van afstelling van onderstel voor wel, of geen, RFT banden, neem ik aan.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 11:03 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mensen met een LPG-ringtank ofzo?Verder zou ik het ook niet weten. Het was gewoon meer een algemene tip.
[..]
Daar stuiter je echt uit. Ik vraag me af hoe je het überhaupt in je hoofd haalt om daar een meter mee te rijden.
Veel in de zon rijden met het dakkie omhoog helpt vast ook wel.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 10:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmmm hele nacht laten inweken, geschrobd en ook hogedruk nog geprobeerd maar de algen gaan niet weg uit m'n dak. Ach ja pech dan maar, dak is meestal toch open
Zon helpt wel oprecht tegen algenquote:
Ongeveer 500 euro dus voor 4 nieuwe velgen okay, haha dat kost wel wat. En waar koop je dat dan? Is dat inclusief montage in de nieuwe banden?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 09:12 schreef YoshiBignose het volgende:
De coupe is DE ECHTE 3-serie lethalninjamaar ja je kan niet alles hebben.
Die velgen kostte een klein fortuin maar ik weet niet meer hoeveel. Zaten ook nog nieuwe conti's onder 225 voor 255 achter, ook niet goedkoop. Ik had daarvoor 17" die ik eigenlijk prima vond maar toen crashte ik en was er eentje stuk gegaan, toen maar direct 18"
wauwiequote:Op vrijdag 17 juni 2016 12:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha dat zijn de breedtes van de band![]()
De banden waren ¤750 incl. montage. De velgen had ik tweedehands, maar in zeer goede staat, ergens gehaald. Volgens mij richting de ¤1000.
Rijden met die hap man. Heeft al genoeg gekost. Nu kms. maken..quote:Op vrijdag 17 juni 2016 12:18 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
wauwiedas gaat snel omhoog met de kosten
Ik was een beetje aan het dagdromen. Ik ga het komend half jaar tot jaar niks upgraden aan de auto. Lekker rijden inderdaad en een geldpotje opbouwen voor mogelijk andere garage kosten!quote:Op vrijdag 17 juni 2016 12:46 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Rijden met die hap man. Heeft al genoeg gekost. Nu kms. maken..
Boeit dat nou een stelletje wielen?![]()
Morgen komt mijn nieuwe setje onder de auto, totaal kostte me iets meer dan 2000 euro. Wel 19 inch maar dat maakt in prijs niet zoveel uit.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 12:59 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ik was een beetje aan het dagdromen. Ik ga het komend half jaar tot jaar niks upgraden aan de auto. Lekker rijden inderdaad en een geldpotje opbouwen voor mogelijk andere garage kosten!
AAhhhh mooie beelden zegdat moet ik ook nog eens doen
Heb jij zo'n tocht wel eens gemaakt?
Hoe weet je dan wat voor inch wel of niet passen? Wat als het straks niet past? Geld terug of dikke pech? Hopelijk lukt alles!!quote:Op vrijdag 17 juni 2016 13:25 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Morgen komt mijn nieuwe setje onder de auto, totaal kostte me iets meer dan 2000 euro. Wel 19 inch maar dat maakt in prijs niet zoveel uit.
Hopelijk pas het! Mijn garage was er niet zo zeker van.
Dat kan. Normaal onderstel met RFT zou wel kunnen. Maar met een sportonderstel zou ik het niet doen. Da's een stap te ver.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 11:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb verder geen ervaring met RFT op oudere auto's. Maar op de F11 heb ik er geen problemen mee. Kwestie van afstelling van onderstel voor wel, of geen, RFT banden, neem ik aan.
Welke auto, welke et waarde, hoeveel J en welke bandenmaat? Dan weet ik zo of het pastquote:Op vrijdag 17 juni 2016 13:29 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Hoe weet je dan wat voor inch wel of niet passen? Wat als het straks niet past? Geld terug of dikke pech? Hopelijk lukt alles!!
doe er 4 slotjes bij voor 3 tientjes wamt staat zo lullig een BMW op bakstenenquote:Op vrijdag 17 juni 2016 13:25 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Morgen komt mijn nieuwe setje onder de auto, totaal kostte me iets meer dan 2000 euro. Wel 19 inch maar dat maakt in prijs niet zoveel uit.
Hopelijk pas het! Mijn garage was er niet zo zeker van.
Zijn inderdaad buurten waar zo'n auto beter niet kan staan in de nacht :xquote:Op vrijdag 17 juni 2016 18:47 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
doe er 4 slotjes bij voor 3 tientjes wamt staat zo lullig een BMW op bakstenen
En foto als ze eronder liggen!
Uhm, dat kan die dealer dan toch gewoon fixen?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:38 schreef Atmoz het volgende:
M'n chip-tuning is weg nadat de dealer m'n wagen "onder handen" heeft gehad na de inbraak/poging tot diefstal
bleehhhh
![]()
De BMW-dealer zet er geen dingen op die niet origineel zijn.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Uhm, dat kan die dealer dan toch gewoon fixen?
Jij levert een motor in met een bepaald vermogen en koppel en dat wil je graag behouden lijkt me.
De inch maat is geen probleem maar het zal gaan om de breedte van de achterbanden, normaal zijn de velgen 9J breed met een 255 band, maar ik heb eigenwijs 9.5J gekocht met een 265 band. Met mijn M-onderstel hou ik niet veel over.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 13:29 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Hoe weet je dan wat voor inch wel of niet passen? Wat als het straks niet past? Geld terug of dikke pech? Hopelijk lukt alles!!
Dat valt dan vies tegen...quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:41 schreef derLudolf het volgende:
Uhm, dat kan die dealer dan toch gewoon fixen?
Jij levert een motor in met een bepaald vermogen en koppel en dat wil je graag behouden lijkt me.
Precies. Dat ging daar dan ook niet. (ook niet met ervoor te betalen).quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:42 schreef Hyperdude het volgende:
De BMW-dealer zet er geen dingen op die niet origineel zijn.
Tenminste niet zonder betaling.
Ja ik denk het... zoiets in ieder geval.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:43 schreef bluemoon23 het volgende:
Nee, ze hoeven er geen dingen op te zetten.
Maar het er afhalen tijdens een garagebezoek is ook weer zowat(iets met een softwareupdate neem ik aan ? )
Tja, ik ben er ook niet blij mee, want het boeide ze schijnbaar helemaal niets, geen sorry/excuses of niks. Wel enkele dagen later een factuur in de brievenbus (heb ik toevallig ook nog eerder vanavond betaaldquote:Dat was voor mij het laatste bezoek bij die dealer geweest, niet bepaald klantvriendelijk.
Het zou voor een dealer een klein kunstje moeten zijn om alle "persoonlijke settings" die je opnoemt, over te nemen op de nieuwe software, en dan heb ik het nog niet eens over je chiptuning.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:58 schreef Atmoz het volgende:
Alles stond "verkeerd", als ik MP3's draai komt er ineens filenieuws tussendoor, de schermpjes achter het stuur geven hele andere dingen aan, de snelheids-waarschuwing *bliep* is weg, etc... Dus ik neem aan compleet nieuwe software.
Je motor haalt zijn maximale vermogen ook pas ergens boven de 5000 toeren, in die regio is de versnelling dan ook het grootst.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:10 schreef LethalNinja het volgende:
Ritje gemaakt met de Bimmer en net toch even de kracht ontdekt.. Maakt bij deze auto echt veel uit hoe diep je het gaspedaal intrapt. Als je dit leest denk je wellicht "ja logisch"... Bij mijn vorige auto, een Volvo 440 1.8 van 21 jaar tja toen maakte 't gewoon weinig uit.. En nu trapte ik een beetje door, iets meer dan 3k toeren terwijl hij 70 k/m per uur gaat en door de versnelling vlieg ik gewoon langs de autos rechts van me.. Whaha moet ff bijkomen hiervanmaar nu snap ik wel dat je die pktjes pas aantikt als je ook echt de rechtervoet "aan het werk zet".. Einde van een verhaal dat heel raar overkomt stel ik mij zo voor
Bij de ritten hiervoor was het echt van "oeh 2.000 toeren doorschakelen, oeh weer 2000 toeren weer schakelen en links en rechts werd ik gewoon ingehaald![]()
Edit 2: ik heb het idee dat mijn verbruik verbeterd is, ik heb geen concrete metingen gedaan maar sinds de koppakking reparatie gaat mijn benzine indicatie minder snel naar links (kan verbeelding zijn natuurlijk) kan uiteraard ook zo zijn dat ik toch wat benzine lekte naast motor olie.
temperatuur moet echt richting 87 gradenquote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
vanmorgen gezocht naar een oorzaak van het koelvloeistofverlies van m'n BMW.
de rubberen ring/pakking onder dop van het koelvloeistofreservoir was gebroken. ik weet niet of dit iets doet met overdruk.
heb iig nu een nieuwe dop op het koelvloeistofreservoir.
verder niets kunnen vinden.
de temperatuur van het koelsysteem blijft netjes 104 graden. bij 106 graden slaat de ventilator aan en springt de temperatuur naar 104.
[ afbeelding ]
heb de motorruimte gereinigd en de onderplaat verwijderd. goed scherp in de gaten houden
niets kunnen vinden verder. binnenkort maar een compressietest laten doen.
Een cilinderkop lekkage tester gaf een groene kleur, wat volgens de handleiding een lek zou betekenen.
Bedankt voor je info.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:55 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
temperatuur moet echt richting 87 graden
104 is nog steeds koken en veel te veel
Waarom vind de motor vroeg schakelen niet fijn? Wat zit daarachter? 5000 toeren heb ik nog nooit gehaald. Toen ik op de snelweg 140 reed haalde ik 4000 toeren.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:17 schreef chiren het volgende:
[..]
Je motor haalt zijn maximale vermogen ook pas ergens boven de 5000 toeren, in die regio is de versnelling dan ook het grootst.
Verder ga ik er niet vanuit dat hij benzine lekt en sowieso doet hij dat niet door de pakkingen, dus ik denk dat doordat je de motor steeds wat meer in zijn comfortzone rijdt en ietsje meer toeren maakt (schakelen bij de 2000 toeren vind je motor absoluut niet fijn), hij minder hard hoeft te werken en daardoor minder verbruikt.
Kijk uit dat je dat blok niet lui rijdt en vervuilt met je vroege opschakelen, als de motor warm is (na ong 15km), mag je hem best eens goed doortrappen, is veel beter tegen interne vervuiling.
Ik zou de ANWB bellen, mja mooiste is het natuurlijk als je zelf je band kan vervangen voor een reserve band.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:59 schreef Mr.Ping het volgende:
Wat is de beste optie bij een lekke band zonder run flat banden?
1- De ANWB (of buitenlandse pechdienst) bellen of ze me komen halen.
2- Een reparatiesetje kopen waarna ik de band meteen kan wegflikkeren.
3- Een noodset kopen met daarin een thuiskomertje, krik en moersleutel voor 375,- euro. En daarmee mijn weinige bagageruimte meteen is verdwenen.
Ik wel en dat is zeker de moeite waard! Alle bergpassen in het zuiden van Zwitserland/noorden van Italië zijn eigenlijk mooi. Heerlijk, beetje touren en prachtige natuur.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 12:59 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ik was een beetje aan het dagdromen. Ik ga het komend half jaar tot jaar niks upgraden aan de auto. Lekker rijden inderdaad en een geldpotje opbouwen voor mogelijk andere garage kosten!
AAhhhh mooie beelden zegdat moet ik ook nog eens doen
Heb jij zo'n tocht wel eens gemaakt?
Dit is zo'n onzin verhaal. Als de band eraf is haal je die 'troep' er zo uit. En je band is niet aangetast. Veel zaken zeggen dat want dan kunnen ze mooi weer een nieuw bandje verkopen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:59 schreef Mr.Ping het volgende:
Wat is de beste optie bij een lekke band zonder run flat banden?
2- Een reparatiesetje kopen waarna ik de band meteen kan wegflikkeren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |