Welke auto, welke et waarde, hoeveel J en welke bandenmaat? Dan weet ik zo of het pastquote:Op vrijdag 17 juni 2016 13:29 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Hoe weet je dan wat voor inch wel of niet passen? Wat als het straks niet past? Geld terug of dikke pech? Hopelijk lukt alles!!
doe er 4 slotjes bij voor 3 tientjes wamt staat zo lullig een BMW op bakstenenquote:Op vrijdag 17 juni 2016 13:25 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Morgen komt mijn nieuwe setje onder de auto, totaal kostte me iets meer dan 2000 euro. Wel 19 inch maar dat maakt in prijs niet zoveel uit.
Hopelijk pas het! Mijn garage was er niet zo zeker van.
Zijn inderdaad buurten waar zo'n auto beter niet kan staan in de nacht :xquote:Op vrijdag 17 juni 2016 18:47 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
doe er 4 slotjes bij voor 3 tientjes wamt staat zo lullig een BMW op bakstenen
En foto als ze eronder liggen!
Uhm, dat kan die dealer dan toch gewoon fixen?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:38 schreef Atmoz het volgende:
M'n chip-tuning is weg nadat de dealer m'n wagen "onder handen" heeft gehad na de inbraak/poging tot diefstal bleehhhh
De BMW-dealer zet er geen dingen op die niet origineel zijn.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Uhm, dat kan die dealer dan toch gewoon fixen?
Jij levert een motor in met een bepaald vermogen en koppel en dat wil je graag behouden lijkt me.
De inch maat is geen probleem maar het zal gaan om de breedte van de achterbanden, normaal zijn de velgen 9J breed met een 255 band, maar ik heb eigenwijs 9.5J gekocht met een 265 band. Met mijn M-onderstel hou ik niet veel over.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 13:29 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Hoe weet je dan wat voor inch wel of niet passen? Wat als het straks niet past? Geld terug of dikke pech? Hopelijk lukt alles!!
Dat valt dan vies tegen...quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:41 schreef derLudolf het volgende:
Uhm, dat kan die dealer dan toch gewoon fixen?
Jij levert een motor in met een bepaald vermogen en koppel en dat wil je graag behouden lijkt me.
Precies. Dat ging daar dan ook niet. (ook niet met ervoor te betalen).quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:42 schreef Hyperdude het volgende:
De BMW-dealer zet er geen dingen op die niet origineel zijn.
Tenminste niet zonder betaling.
Ja ik denk het... zoiets in ieder geval.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:43 schreef bluemoon23 het volgende:
Nee, ze hoeven er geen dingen op te zetten.
Maar het er afhalen tijdens een garagebezoek is ook weer zowat (iets met een softwareupdate neem ik aan ? )
Tja, ik ben er ook niet blij mee, want het boeide ze schijnbaar helemaal niets, geen sorry/excuses of niks. Wel enkele dagen later een factuur in de brievenbus (heb ik toevallig ook nog eerder vanavond betaald )quote:Dat was voor mij het laatste bezoek bij die dealer geweest, niet bepaald klantvriendelijk.
Het zou voor een dealer een klein kunstje moeten zijn om alle "persoonlijke settings" die je opnoemt, over te nemen op de nieuwe software, en dan heb ik het nog niet eens over je chiptuning.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:58 schreef Atmoz het volgende:
Alles stond "verkeerd", als ik MP3's draai komt er ineens filenieuws tussendoor, de schermpjes achter het stuur geven hele andere dingen aan, de snelheids-waarschuwing *bliep* is weg, etc... Dus ik neem aan compleet nieuwe software.
Je motor haalt zijn maximale vermogen ook pas ergens boven de 5000 toeren, in die regio is de versnelling dan ook het grootst.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:10 schreef LethalNinja het volgende:
Ritje gemaakt met de Bimmer en net toch even de kracht ontdekt.. Maakt bij deze auto echt veel uit hoe diep je het gaspedaal intrapt. Als je dit leest denk je wellicht "ja logisch"... Bij mijn vorige auto, een Volvo 440 1.8 van 21 jaar tja toen maakte 't gewoon weinig uit.. En nu trapte ik een beetje door, iets meer dan 3k toeren terwijl hij 70 k/m per uur gaat en door de versnelling vlieg ik gewoon langs de autos rechts van me.. Whaha moet ff bijkomen hiervan maar nu snap ik wel dat je die pktjes pas aantikt als je ook echt de rechtervoet "aan het werk zet".. Einde van een verhaal dat heel raar overkomt stel ik mij zo voor
Bij de ritten hiervoor was het echt van "oeh 2.000 toeren doorschakelen, oeh weer 2000 toeren weer schakelen en links en rechts werd ik gewoon ingehaald
Edit 2: ik heb het idee dat mijn verbruik verbeterd is, ik heb geen concrete metingen gedaan maar sinds de koppakking reparatie gaat mijn benzine indicatie minder snel naar links (kan verbeelding zijn natuurlijk) kan uiteraard ook zo zijn dat ik toch wat benzine lekte naast motor olie.
temperatuur moet echt richting 87 gradenquote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
vanmorgen gezocht naar een oorzaak van het koelvloeistofverlies van m'n BMW.
de rubberen ring/pakking onder dop van het koelvloeistofreservoir was gebroken. ik weet niet of dit iets doet met overdruk.
heb iig nu een nieuwe dop op het koelvloeistofreservoir.
verder niets kunnen vinden.
de temperatuur van het koelsysteem blijft netjes 104 graden. bij 106 graden slaat de ventilator aan en springt de temperatuur naar 104.
[ afbeelding ]
heb de motorruimte gereinigd en de onderplaat verwijderd. goed scherp in de gaten houden
niets kunnen vinden verder. binnenkort maar een compressietest laten doen.
Een cilinderkop lekkage tester gaf een groene kleur, wat volgens de handleiding een lek zou betekenen.
Bedankt voor je info.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:55 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
temperatuur moet echt richting 87 graden
104 is nog steeds koken en veel te veel
Waarom vind de motor vroeg schakelen niet fijn? Wat zit daarachter? 5000 toeren heb ik nog nooit gehaald. Toen ik op de snelweg 140 reed haalde ik 4000 toeren.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:17 schreef chiren het volgende:
[..]
Je motor haalt zijn maximale vermogen ook pas ergens boven de 5000 toeren, in die regio is de versnelling dan ook het grootst.
Verder ga ik er niet vanuit dat hij benzine lekt en sowieso doet hij dat niet door de pakkingen, dus ik denk dat doordat je de motor steeds wat meer in zijn comfortzone rijdt en ietsje meer toeren maakt (schakelen bij de 2000 toeren vind je motor absoluut niet fijn), hij minder hard hoeft te werken en daardoor minder verbruikt.
Kijk uit dat je dat blok niet lui rijdt en vervuilt met je vroege opschakelen, als de motor warm is (na ong 15km), mag je hem best eens goed doortrappen, is veel beter tegen interne vervuiling.
Ik zou de ANWB bellen, mja mooiste is het natuurlijk als je zelf je band kan vervangen voor een reserve band.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:59 schreef Mr.Ping het volgende:
Wat is de beste optie bij een lekke band zonder run flat banden?
1- De ANWB (of buitenlandse pechdienst) bellen of ze me komen halen.
2- Een reparatiesetje kopen waarna ik de band meteen kan wegflikkeren.
3- Een noodset kopen met daarin een thuiskomertje, krik en moersleutel voor 375,- euro. En daarmee mijn weinige bagageruimte meteen is verdwenen.
Ik wel en dat is zeker de moeite waard! Alle bergpassen in het zuiden van Zwitserland/noorden van Italië zijn eigenlijk mooi. Heerlijk, beetje touren en prachtige natuur.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 12:59 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ik was een beetje aan het dagdromen. Ik ga het komend half jaar tot jaar niks upgraden aan de auto. Lekker rijden inderdaad en een geldpotje opbouwen voor mogelijk andere garage kosten!
AAhhhh mooie beelden zeg dat moet ik ook nog eens doen Heb jij zo'n tocht wel eens gemaakt?
Dit is zo'n onzin verhaal. Als de band eraf is haal je die 'troep' er zo uit. En je band is niet aangetast. Veel zaken zeggen dat want dan kunnen ze mooi weer een nieuw bandje verkopen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:59 schreef Mr.Ping het volgende:
Wat is de beste optie bij een lekke band zonder run flat banden?
2- Een reparatiesetje kopen waarna ik de band meteen kan wegflikkeren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |