abonnement Unibet Coolblue
pi_163093040
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 13:29 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Hoe weet je dan wat voor inch wel of niet passen? Wat als het straks niet past? Geld terug of dikke pech? Hopelijk lukt alles!!
Welke auto, welke et waarde, hoeveel J en welke bandenmaat? Dan weet ik zo of het past ;)

Laat maar, al gevonden 265/30R19 op 9.5 et33 moet passen en erg mooi staan.

[ Bericht 4% gewijzigd door boegschroef op 17-06-2016 18:49:44 ]
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  vrijdag 17 juni 2016 @ 18:47:42 #277
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_163093242
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 13:25 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Morgen komt mijn nieuwe setje onder de auto, totaal kostte me iets meer dan 2000 euro. Wel 19 inch maar dat maakt in prijs niet zoveel uit.
Hopelijk pas het! Mijn garage was er niet zo zeker van.
doe er 4 slotjes bij voor 3 tientjes wamt staat zo lullig een BMW op bakstenen

En foto als ze eronder liggen!
pi_163093977
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 18:47 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

doe er 4 slotjes bij voor 3 tientjes wamt staat zo lullig een BMW op bakstenen

En foto als ze eronder liggen!
Zijn inderdaad buurten waar zo'n auto beter niet kan staan in de nacht :x
  Knikkerking vrijdag 17 juni 2016 @ 19:38:07 #279
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_163094625
:{w M'n chip-tuning is weg nadat de dealer m'n wagen "onder handen" heeft gehad na de inbraak/poging tot diefstal -O- bleehhhh :r

Ik dacht al iets te merken, maar twijfelde eigenlijk nog een beetje omdat ik nog niet écht goed had kunnen testen, maar na een telefoontje vorige week was het duidelijk.

Erg jammer, zo kost dat "grapje" van die kutdieven niet alleen m'n eigen risisico, maar ook nog eens ¤ 500,- ofzo voor 't chippen. Godnondedju!

Een 2e keer zal gelukkig niet zo snel meer gebeuren... ^O^
  Moderator vrijdag 17 juni 2016 @ 19:41:21 #280
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163094715
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 19:38 schreef Atmoz het volgende:
:{w M'n chip-tuning is weg nadat de dealer m'n wagen "onder handen" heeft gehad na de inbraak/poging tot diefstal -O- bleehhhh :r

Uhm, dat kan die dealer dan toch gewoon fixen?

Jij levert een motor in met een bepaald vermogen en koppel en dat wil je graag behouden lijkt me.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 17 juni 2016 @ 19:42:29 #281
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_163094754
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 19:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Uhm, dat kan die dealer dan toch gewoon fixen?

Jij levert een motor in met een bepaald vermogen en koppel en dat wil je graag behouden lijkt me.
De BMW-dealer zet er geen dingen op die niet origineel zijn.
Tenminste niet zonder betaling. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_163094854
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 13:29 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Hoe weet je dan wat voor inch wel of niet passen? Wat als het straks niet past? Geld terug of dikke pech? Hopelijk lukt alles!!
De inch maat is geen probleem maar het zal gaan om de breedte van de achterbanden, normaal zijn de velgen 9J breed met een 255 band, maar ik heb eigenwijs 9.5J gekocht met een 265 band. Met mijn M-onderstel hou ik niet veel over.

Ik heb alles online gekocht dus als het niet past kost me twee andere banden. Of de auto moet iets worden verhoogd.
  Knikkerking vrijdag 17 juni 2016 @ 20:38:23 #283
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_163096450
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 19:41 schreef derLudolf het volgende:

Uhm, dat kan die dealer dan toch gewoon fixen?

Jij levert een motor in met een bepaald vermogen en koppel en dat wil je graag behouden lijkt me.
Dat valt dan vies tegen...
De kunnen en/of willen dat absoluut niet doen }:|

... maar ze hadden op z'n minst kunnen zeggen dat dit ging gebeuren.
Dan had ik er eventueel nog iets tegen kunnen doen ofzo!

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 19:42 schreef Hyperdude het volgende:

De BMW-dealer zet er geen dingen op die niet origineel zijn.
Tenminste niet zonder betaling. :P
Precies. Dat ging daar dan ook niet. (ook niet met ervoor te betalen).
pi_163096570
Nee, ze hoeven er geen dingen op te zetten.
Maar het er afhalen tijdens een garagebezoek is ook weer zowat :( (iets met een softwareupdate neem ik aan ? )

Dat was voor mij het laatste bezoek bij die dealer geweest, niet bepaald klantvriendelijk.
  Knikkerking vrijdag 17 juni 2016 @ 20:58:03 #285
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_163096960
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 20:43 schreef bluemoon23 het volgende:
Nee, ze hoeven er geen dingen op te zetten.
Maar het er afhalen tijdens een garagebezoek is ook weer zowat :( (iets met een softwareupdate neem ik aan ? )
Ja ik denk het... zoiets in ieder geval.
Alles stond "verkeerd", als ik MP3's draai komt er ineens filenieuws tussendoor, de schermpjes achter het stuur geven hele andere dingen aan, de snelheids-waarschuwing *bliep* is weg, etc... Dus ik neem aan compleet nieuwe software. En dus ook alles in/om de motor (ECU toch?) nieuw qua software.

quote:
Dat was voor mij het laatste bezoek bij die dealer geweest, niet bepaald klantvriendelijk.
Tja, ik ben er ook niet blij mee, want het boeide ze schijnbaar helemaal niets, geen sorry/excuses of niks. Wel enkele dagen later een factuur in de brievenbus (heb ik toevallig ook nog eerder vanavond betaald }))

Hadden ze dit ook kunnen doen zonder het gechipte te beïnvloeden?
En MOEST dit perse gebeuren om ervoor te zorgen dat de dieven niet alsnog de auto open konden maken/starten omdat ze misschien al het OBD hadden uitgelezen?
pi_163097910
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 20:58 schreef Atmoz het volgende:
Alles stond "verkeerd", als ik MP3's draai komt er ineens filenieuws tussendoor, de schermpjes achter het stuur geven hele andere dingen aan, de snelheids-waarschuwing *bliep* is weg, etc... Dus ik neem aan compleet nieuwe software.
Het zou voor een dealer een klein kunstje moeten zijn om alle "persoonlijke settings" die je opnoemt, over te nemen op de nieuwe software, en dan heb ik het nog niet eens over je chiptuning.

Het werk is waarschijnlijk gedaan door iemand die het verder geen zak interesseert.
Ik heb ook vaak het idee dat de grote Duitse premiummerken zich niet interesseren voor de particuliere klant die daar met een gebruikte auto aankomt.
Alles voor de lease, de leasemaatschappij betaalt de rekening toch wel.
pi_163102497
Ritje gemaakt met de Bimmer en net toch even de kracht ontdekt.. Maakt bij deze auto echt veel uit hoe diep je het gaspedaal intrapt. Als je dit leest denk je wellicht "ja logisch"... Bij mijn vorige auto, een Volvo 440 1.8 van 21 jaar tja toen maakte 't gewoon weinig uit.. En nu trapte ik een beetje door, iets meer dan 3k toeren terwijl hij 70 k/m per uur gaat en door de versnelling vlieg ik gewoon langs de autos rechts van me.. Whaha moet ff bijkomen hiervan :') maar nu snap ik wel dat je die pktjes pas aantikt als je ook echt de rechtervoet "aan het werk zet".. Einde van een verhaal dat heel raar overkomt stel ik mij zo voor :)

Bij de ritten hiervoor was het echt van "oeh 2.000 toeren doorschakelen, oeh weer 2000 toeren weer schakelen en links en rechts werd ik gewoon ingehaald :o

Edit 2: ik heb het idee dat mijn verbruik verbeterd is, ik heb geen concrete metingen gedaan maar sinds de koppakking reparatie gaat mijn benzine indicatie minder snel naar links (kan verbeelding zijn natuurlijk) kan uiteraard ook zo zijn dat ik toch wat benzine lekte naast motor olie.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 01:09:22 #288
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_163103313
2000....

Geen enkele auto rijdt lekker daarin man.. Ja een smart :O
pi_163106517
quote:
17s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 00:10 schreef LethalNinja het volgende:
Ritje gemaakt met de Bimmer en net toch even de kracht ontdekt.. Maakt bij deze auto echt veel uit hoe diep je het gaspedaal intrapt. Als je dit leest denk je wellicht "ja logisch"... Bij mijn vorige auto, een Volvo 440 1.8 van 21 jaar tja toen maakte 't gewoon weinig uit.. En nu trapte ik een beetje door, iets meer dan 3k toeren terwijl hij 70 k/m per uur gaat en door de versnelling vlieg ik gewoon langs de autos rechts van me.. Whaha moet ff bijkomen hiervan :') maar nu snap ik wel dat je die pktjes pas aantikt als je ook echt de rechtervoet "aan het werk zet".. Einde van een verhaal dat heel raar overkomt stel ik mij zo voor :)

Bij de ritten hiervoor was het echt van "oeh 2.000 toeren doorschakelen, oeh weer 2000 toeren weer schakelen en links en rechts werd ik gewoon ingehaald :o

Edit 2: ik heb het idee dat mijn verbruik verbeterd is, ik heb geen concrete metingen gedaan maar sinds de koppakking reparatie gaat mijn benzine indicatie minder snel naar links (kan verbeelding zijn natuurlijk) kan uiteraard ook zo zijn dat ik toch wat benzine lekte naast motor olie.
Je motor haalt zijn maximale vermogen ook pas ergens boven de 5000 toeren, in die regio is de versnelling dan ook het grootst.
Verder ga ik er niet vanuit dat hij benzine lekt en sowieso doet hij dat niet door de pakkingen, dus ik denk dat doordat je de motor steeds wat meer in zijn comfortzone rijdt en ietsje meer toeren maakt (schakelen bij de 2000 toeren vind je motor absoluut niet fijn), hij minder hard hoeft te werken en daardoor minder verbruikt.

Kijk uit dat je dat blok niet lui rijdt en vervuilt met je vroege opschakelen, als de motor warm is (na ong 15km), mag je hem best eens goed doortrappen, is veel beter tegen interne vervuiling.
(Y)
pi_163106931
Inderdaad, ik had ooit een 316i gekocht van een politieagente. Ging niet harder dan 160 km/u en bij de eerste keer allemaal zwarte rook eruit. Volgens mij nam ze de snelheidslimieten iets te serieus ;)
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 18 juni 2016 @ 13:19:19 #291
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_163108441
Haalt een 316 160 ja :+
pi_163108446
Vandaag de nieuwe velgen onder de auto gezet.

Rijdt hetzeflde (zo niet beter) als mijn originele 18 inch run flats.
Achter staat hij voor mij perfect ook gelukkig geen rubbing met de 265's bij maximaal inveren. Voor vind ik dat hij iets mag zakken... wat vinden jullie?

pi_163109553
vanmorgen gezocht naar een oorzaak van het koelvloeistofverlies van m'n BMW.

de rubberen ring/pakking onder dop van het koelvloeistofreservoir was gebroken. ik weet niet of dit iets doet met overdruk.
heb iig nu een nieuwe dop op het koelvloeistofreservoir.
verder niets kunnen vinden.
de temperatuur van het koelsysteem blijft netjes 104 graden. bij 106 graden slaat de ventilator aan en springt de temperatuur naar 104.



heb de motorruimte gereinigd en de onderplaat verwijderd. goed scherp in de gaten houden

niets kunnen vinden verder. binnenkort maar een compressietest laten doen.
Een cilinderkop lekkage tester gaf een groene kleur, wat volgens de handleiding een lek zou betekenen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 18 juni 2016 @ 14:55:29 #294
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_163110383
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 14:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
vanmorgen gezocht naar een oorzaak van het koelvloeistofverlies van m'n BMW.

de rubberen ring/pakking onder dop van het koelvloeistofreservoir was gebroken. ik weet niet of dit iets doet met overdruk.
heb iig nu een nieuwe dop op het koelvloeistofreservoir.
verder niets kunnen vinden.
de temperatuur van het koelsysteem blijft netjes 104 graden. bij 106 graden slaat de ventilator aan en springt de temperatuur naar 104.

[ afbeelding ]

heb de motorruimte gereinigd en de onderplaat verwijderd. goed scherp in de gaten houden

niets kunnen vinden verder. binnenkort maar een compressietest laten doen.
Een cilinderkop lekkage tester gaf een groene kleur, wat volgens de handleiding een lek zou betekenen.
temperatuur moet echt richting 87 graden
104 is nog steeds koken en veel te veel
pi_163111739
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 14:55 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

temperatuur moet echt richting 87 graden
104 is nog steeds koken en veel te veel
Bedankt voor je info.
Dit is een e46 316i, 1895cc, M43B19 motor.
de thermostaat bij deze 4-cilinder motoren gaat open bij een temperatuur van 105 graden.
men heeft mij uitgelegd dat de kvstemperatuur bij deze motor normaal hoog is. de druk is ook hoog, daardoor kan de kvstemperatuur hoog zijn.

de dop van het expansievat hoort te openen bij een druk vanaf 2 bar
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_163115765
Wat is de beste optie bij een lekke band zonder run flat banden?

1- De ANWB (of buitenlandse pechdienst) bellen of ze me komen halen.
2- Een reparatiesetje kopen waarna ik de band meteen kan wegflikkeren.
3- Een noodset kopen met daarin een thuiskomertje, krik en moersleutel voor 375,- euro. En daarmee mijn weinige bagageruimte meteen is verdwenen.

:?
pi_163117063
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 11:17 schreef chiren het volgende:

[..]

Je motor haalt zijn maximale vermogen ook pas ergens boven de 5000 toeren, in die regio is de versnelling dan ook het grootst.
Verder ga ik er niet vanuit dat hij benzine lekt en sowieso doet hij dat niet door de pakkingen, dus ik denk dat doordat je de motor steeds wat meer in zijn comfortzone rijdt en ietsje meer toeren maakt (schakelen bij de 2000 toeren vind je motor absoluut niet fijn), hij minder hard hoeft te werken en daardoor minder verbruikt.

Kijk uit dat je dat blok niet lui rijdt en vervuilt met je vroege opschakelen, als de motor warm is (na ong 15km), mag je hem best eens goed doortrappen, is veel beter tegen interne vervuiling.
Waarom vind de motor vroeg schakelen niet fijn? Wat zit daarachter? 5000 toeren heb ik nog nooit gehaald. Toen ik op de snelweg 140 reed haalde ik 4000 toeren.
pi_163117213
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 17:59 schreef Mr.Ping het volgende:
Wat is de beste optie bij een lekke band zonder run flat banden?

1- De ANWB (of buitenlandse pechdienst) bellen of ze me komen halen.
2- Een reparatiesetje kopen waarna ik de band meteen kan wegflikkeren.
3- Een noodset kopen met daarin een thuiskomertje, krik en moersleutel voor 375,- euro. En daarmee mijn weinige bagageruimte meteen is verdwenen.

:?
Ik zou de ANWB bellen, mja mooiste is het natuurlijk als je zelf je band kan vervangen voor een reserve band.
pi_163117607
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 12:59 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Ik was een beetje aan het dagdromen. Ik ga het komend half jaar tot jaar niks upgraden aan de auto. Lekker rijden inderdaad en een geldpotje opbouwen voor mogelijk andere garage kosten!

AAhhhh mooie beelden zeg _O_ dat moet ik ook nog eens doen :) Heb jij zo'n tocht wel eens gemaakt?
Ik wel en dat is zeker de moeite waard! Alle bergpassen in het zuiden van Zwitserland/noorden van Italië zijn eigenlijk mooi. Heerlijk, beetje touren en prachtige natuur.
pi_163118972
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 17:59 schreef Mr.Ping het volgende:
Wat is de beste optie bij een lekke band zonder run flat banden?


2- Een reparatiesetje kopen waarna ik de band meteen kan wegflikkeren
Dit is zo'n onzin verhaal. Als de band eraf is haal je die 'troep' er zo uit. En je band is niet aangetast. Veel zaken zeggen dat want dan kunnen ze mooi weer een nieuw bandje verkopen.

Ik zelf heb een spuitbus en een prop setje in de kofferbak. Mocht ik ergens met een lekke band staan en er zit een spijker in zet ik zelf even een prop. Daarbij zo'n 12 volt compressertje en we kunnen weer ;)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')