Ik had ook de 318 met 143 pk... is zeker geen motor die je zo snel mogelijk naar z'n 5 wil rammen maar je hoeft echt niet tot de 4k door hoor.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 20:41 schreef LethalNinja het volgende:
Thanks guys, ik heb jullie instructies met schakelen gevolgd en die rit was 2 keer zo lekker als die ervoor.. Later schakelen etc, het voelde allemaal veel beter. Paar keer momenten gehad dat het echt "smooth" aanvoelde.. Pas naar de 5de versnelling gegaan bij 90 kilometer per uur. Bij de Volvo zat ik vaak al bij 70 in de 5
Schakelen jullie trouwens terug als je bv van een gemiddelde van 100 k/m naar 80 gaat. En dan dus van 5 naar 4 of blijven jullie doorjakkeren in de 5?
Ik ga niet door tot de 4k, nu vaak tot de 3k of iets erover en dan schakelen. Dit is al een beetje een uitdaging af en toe. Schakelen is btw alles behalve een probleem, het is voor mij heel belangrijk voor de "fun factor"... Ook als ik met een nette snelheid op een bocht afkom en dan bedenken of ik naar de 4 of de 3 ga en hoeveel ik nog ga bij remmen etc.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 23:17 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik had ook de 318 met 143 pk... is zeker geen motor die je zo snel mogelijk naar z'n 5 wil rammen maar je hoeft echt niet tot de 4k door hoor.
Ik schakelde zelden terug tenzij je echt ver onder de 2000 rpm komt want dan klinkt het ook gewoon niet lekker. Rij nu al jaren automaat dus heb die problemen ook niet meer
Wat ik soms nog weleens deed was van z'n 3 naar z'n 5... geen idee of je daar winst of verlies mee behaalt, maar je trapt hem dan redelijk ver door in z'n 3 zeg maar
Qft. BMW bouwt de allerfijnstw automaten in haar auto's, ga je zelf lopen roerenquote:Op zaterdag 11 juni 2016 22:41 schreef BeamofLight het volgende:
Stop met deze onzin en koop een automaat
Ik moet zeggen dat de 19 jaar oude automaat in mijn auto me niet tegenvaltquote:Op zondag 12 juni 2016 01:56 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Qft. BMW bouwt de allerfijnstw automaten in haar auto's, ga je zelf lopen roeren
Jamaar ik bedoel, hoe oud mogen banden zijn om als "splinter nieuw" verkocht te kunnen worden.quote:Op zondag 12 juni 2016 11:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik dacht 10 jaar ofzo? Had onder m'n E23 ook van die hele oude ballonbanden die zelfs vervormd waren... toch reed het nog wel. Maar geen idee wat er gebeurt in zo'n bandenmachine...
Ouder dan 1-1,5 jaar zou ik niet accepteren.quote:Op zondag 12 juni 2016 12:06 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Jamaar ik bedoel, hoe oud mogen banden zijn om als "splinter nieuw" verkocht te kunnen worden.
Koud tot de 4000 rpm trekken is dan ook helemaal niet aan te raden.quote:Op zondag 12 juni 2016 00:04 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ik ga niet door tot de 4k, nu vaak tot de 3k of iets erover en dan schakelen. Dit is al een beetje een uitdaging af en toe. Schakelen is btw alles behalve een probleem, het is voor mij heel belangrijk voor de "fun factor"... Ook als ik met een nette snelheid op een bocht afkom en dan bedenken of ik naar de 4 of de 3 ga en hoeveel ik nog ga bij remmen etc.
Automaat rijden is fijn in de file verder zweer ik echt bij manual!
Probeer maar eens 130 te rijden onder de 3000 toeren. Dat gaat je met een 318i niet lukken.quote:Op zondag 12 juni 2016 13:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Koud tot de 4000 rpm trekken is dan ook helemaal niet aan te raden.
Tussen 2000 en 3000 blijven is wat beter.
Als ie warm is (20km of 20 min) gewoon tot de redline moet geen probleem zijn.
Aangezien je de auto net hebt is het wel aan te raden dit niet in 1x te doen maar op te bouwen over de tijd, dus 4000, 4500, etc. Dan wordt de boel met wat meer regelmaat telkens iets warmer ipv dat je in 1x volle polle hitte loopt te stoken. Daar gaan (oude) pakkingen en rubbers sneller van kapot.
Maar ik snap nog steeds niet waarom iemand meer dan 3000 euro uitgeeft voor een E46 318i
Ah ok duidelijk!..... Ik zocht eigenlijk vanuit mijn budget. Mijn budget was na een tijdje 6.000 voor een auto. Gekeken voor zowel Volvo's, Mazda's alwel BMW's... Ik vertrouw een BMW van 2k - 3k helemaal niet.. Zo goedkoop dan moeten er wel meerdere dingen mankeren.. In de prijsklasse van 4k - 6k is het vaak beter. Deze auto werd in eerste instantie aangeboden voor 6,5 k wat net te duur was maar waar ik toch even over nadacht. Na de pricedrop was ik wel enthousiast en ik zou een garage medewerker meenemen en daar kijken.......quote:Op zondag 12 juni 2016 13:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Koud tot de 4000 rpm trekken is dan ook helemaal niet aan te raden.
Tussen 2000 en 3000 blijven is wat beter.
Als ie warm is (20km of 20 min) gewoon tot de redline moet geen probleem zijn.
Aangezien je de auto net hebt is het wel aan te raden dit niet in 1x te doen maar op te bouwen over de tijd, dus 4000, 4500, etc. Dan wordt de boel met wat meer regelmaat telkens iets warmer ipv dat je in 1x volle polle hitte loopt te stoken. Daar gaan (oude) pakkingen en rubbers sneller van kapot.
Maar ik snap nog steeds niet waarom iemand meer dan 3000 euro uitgeeft voor een E46 318i
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door LethalNinja op 12-06-2016 14:11:45 ]
Ze liggen nu bij de garage, ik ga de gescheurde morgen ophalen om ze beter te bekijken.quote:
Op papier max 3 jaar als ik mij niet vergis. In praktijk wordt er wel gezegd max 1 jaar, anders altijd met korting.quote:Op zondag 12 juni 2016 12:06 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Jamaar ik bedoel, hoe oud mogen banden zijn om als "splinter nieuw" verkocht te kunnen worden.
Voor zomerbanden geloof ik 0-3 jaar als fabrieksnieuw, 3-5 jaar als nieuw.quote:Op zondag 12 juni 2016 12:49 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ouder dan 1-1,5 jaar zou ik niet accepteren.
Weet niet of er regeltjes voor zijn.
3 jaar gaat toch nergens over?quote:Op zondag 12 juni 2016 13:57 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Voor zomerbanden geloof ik 0-3 jaar als fabrieksnieuw, 3-5 jaar als nieuw.
Daarom ben ik ook naar iemand gegaan met de beste/modernste apparatuur. (geen kwikfitter o.i.d.)quote:Op zondag 12 juni 2016 15:35 schreef BeamofLight het volgende:
Ligt aan je garage
Die heeft gewoon problemen om die ultra platte 19" erop te duwen. Kan echt niet elke monteur hoor met een normaal banden apparaat
Logisch toch, dan kunnen die officiele dealers meer banden verkopen. Ik heb nu banden onder zitten waar de dealer 250e per band durft te vragen. Zomerbanden mogen gerust tot 10 jaar oud zijn. Natuurlijk verandert het rubber en kan de rij eigenschappen niet meer worden gegarandeerd. Geldt voor zoveel zaken, net als motorolie, eerlijke monteurs geven aan dat je gerust twee jaar met dezelfde olie rijden. Los van het feit dat de filter kan kruimelen, wat dan niet zo heel goed voor je motor is.quote:Op zondag 12 juni 2016 13:59 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
3 jaar gaat toch nergens over?
Volgens instructieboekje moet je de banden vervangen na 6 jaar; dan blijven er nog maar 3 jaar over.
Eerlijke monteurs vertellen je dat (synthetische) olie waarschijnlijk nooit hoeft te vervangen.quote:Op zondag 12 juni 2016 18:21 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Logisch toch, dan kunnen die officiele dealers meer banden verkopen. Ik heb nu banden onder zitten waar de dealer 250e per band durft te vragen. Zomerbanden mogen gerust tot 10 jaar oud zijn. Natuurlijk verandert het rubber en kan de rij eigenschappen niet meer worden gegarandeerd. Geldt voor zoveel zaken, net als motorolie, eerlijke monteurs geven aan dat je gerust twee jaar met dezelfde olie rijden. Los van het feit dat de filter kan kruimelen, wat dan niet zo heel goed voor je motor is.
Voor de meesten maakt het niet uit; banden rij je meestal toch in 2-3 jaar op.quote:Op zondag 12 juni 2016 18:21 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Logisch toch, dan kunnen die officiele dealers meer banden verkopen. Ik heb nu banden onder zitten waar de dealer 250e per band durft te vragen. Zomerbanden mogen gerust tot 10 jaar oud zijn. Natuurlijk verandert het rubber en kan de rij eigenschappen niet meer worden gegarandeerd. Geldt voor zoveel zaken, net als motorolie, eerlijke monteurs geven aan dat je gerust twee jaar met dezelfde olie rijden. Los van het feit dat de filter kan kruimelen, wat dan niet zo heel goed voor je motor is.
Ventieldopjes lek wellicht?quote:Op zondag 12 juni 2016 19:33 schreef YoshiBignose het volgende:
M'n E36 banden lopen leeg... ik denk in een weekje van 2.3 naar 1.0. Als ze echt lek zijn gaat het sneller toch? Kan het nog wat anders zijn of gewoon vervangen? Vind het wel apart dat ze alle 4 leeg lopen (rechts sneller dan links, die zaten op 1.6 ofzo).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |