Kom maar langs, heb wel zin om wat te sleutelen.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 12:30 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Iemand die mijn kleppendeksel pakking wil doen dan? Ik heb er geen zin in
Ach aan de andere kant kan je alles ook relativeren met dat veruit de meeste auto's gewoon de nodige garage kosten maken. Mijn ouders hebben toen de C5 10 was een paar jaar gehad dat er jaarlijks rond de 1500 aan garage kosten waren. Dit terwijl hij de eerste 5 jaar nog lease was.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 11:40 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja true, maar dit topic zit ook vooral met deze BMW's denk ik. Rijden er hier überhaupt mensen rond in nieuwe BMW's?
[..]
Zijn ze al zo goedkoop tegenwoordig? Ik kocht mijn E46 318ci toen voor ¤8750 met 160.000 km op de teller. Heb ook het nodige onderhoud gehad, maar dat hou je bij iedere E46.
Ik rijd al jarenlang BMW's. De ene wat mooier dan de ander. Maar als je zelf wat kan sleutelen scheelt het al een hele hoop.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 15:05 schreef LethalNinja het volgende:
Als je echt goedkoop wil zijn dan moet je een Skoda Fabiatje nemen of de bus pakken.
Voordeel van BMW is dat er heel veel aftermarket en tweedehands spul voor te krijgen is. De prijzen voor onderdelen liggen daardoor niet extreem hoog. Daarnaast heb ik het idee dat een BMW veel minder onderhoudsgevoelig is dan een gemiddelde Franse bak.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 15:24 schreef Catch22- het volgende:
Als je een Bmw goed rijdt en onderhoud heb je er echt niet significant meer kosten aan dan veel andere auto's.
Ik heb laatst ook een bult gedaan met de buurman (radiator, waterpomp, thermostaathuis, thermostaat, multiriemen en spanrollen). 250 aan onderdelen, wil niet eens weten wat de arbeidskosten waren geweestquote:Op zaterdag 11 juni 2016 15:24 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik rijd al jarenlang BMW's. De ene wat mooier dan de ander. Maar als je zelf wat kan sleutelen scheelt het al een hele hoop.
Zo heb ik vorige week 2 draagarmen vervangen van mijn e36. Kostte mij alles bij elkaar ¤90. Laat je dit bij een garage doen (nog niet eens een dealer) ben je zo ¤400 kwijt.
Mensen die zelf aan de auto sleutelen, daar heb ik natuurlijk respect voor. Ik ben zelf niet technisch onderlegd. Ik zou waarschijnlijk meer kapot maken onder de motor dan dat ik zou repareren met alle gevolge van dien..quote:Op zaterdag 11 juni 2016 15:24 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik rijd al jarenlang BMW's. De ene wat mooier dan de ander. Maar als je zelf wat kan sleutelen scheelt het al een hele hoop.
Zo heb ik vorige week 2 draagarmen vervangen van mijn e36. Kostte mij alles bij elkaar ¤90. Laat je dit bij een garage doen (nog niet eens een dealer) ben je zo ¤400 kwijt.
Hier ga ik wel wat "winst pakken"... Ik heb mij bij de Volvo al aangeleerd om vroeg te schakelen, voorzichtig remmen, liefst door laten rollen etc... Geen autogebruik voor de korte afstanden etc etc.. Ik rijd dan ook niet als de "stereotype 3 serie bestuurder "quote:Op zaterdag 11 juni 2016 15:24 schreef Catch22- het volgende:
Als je een Bmw goed rijdt en onderhoud heb je er echt niet significant meer kosten aan dan veel andere auto's.
Yup, net van lease overgestapt naar een privé F30 uit 2014quote:Op zaterdag 11 juni 2016 11:40 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja true, maar dit topic zit ook vooral met deze BMW's denk ik. Rijden er hier überhaupt mensen rond in nieuwe BMW's?
[..]
foto's ? net ff in Google gezet en daar zag ik al snel genoeg mooisquote:Op zaterdag 11 juni 2016 15:37 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Yup, net van lease overgestapt naar een privé F30 uit 2014
BMW's zijn over het algemeen auto's van toeren houden. Rijdt met een BMW a.u.b. niet zoals in een lesauto!!!quote:Op zaterdag 11 juni 2016 15:34 schreef LethalNinja het volgende:
Hier ga ik wel wat "winst pakken"... Ik heb mij bij de Volvo al aangeleerd om vroeg te schakelen, voorzichtig remmen, liefst door laten rollen etc... Geen autogebruik voor de korte afstanden etc etc.. Ik rijd dan ook niet als de "stereotype 3 serie bestuurder "
Wel goed warmrijden want ze kunnen slecht tegen koud stampenquote:Op zaterdag 11 juni 2016 15:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
BMW's zijn over het algemeen auto's van toeren houden. Rijdt met een BMW a.u.b. niet zoals in een lesauto!!!
wat bedoel je hiermee? bedoel je dat ik juist niet te snel moet schakelen? of heel iets anders? wat versta jij met rijden zoals in een les auto?quote:Op zaterdag 11 juni 2016 15:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
BMW's zijn over het algemeen auto's van toeren houden. Rijdt met een BMW a.u.b. niet zoals in een lesauto!!!
Bij het ''nieuwe rijden'' leren ze je vaak aan om zo vroeg mogelijk (2500 toeren) te schakelen. Dat is leuk voor je brandstofverbruik maar minder leuk voor de conditie van je motor.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 15:42 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
wat bedoel je hiermee? bedoel je dat ik juist niet te snel moet schakelen? of heel iets anders? wat versta jij met rijden zoals in een les auto?
Dat je niet bij 2500 toeren moet schakelen als je motor warm is. Je kan prima wat meer toeren maken als je vlot wil optrekkenquote:Op zaterdag 11 juni 2016 15:42 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
wat bedoel je hiermee? bedoel je dat ik juist niet te snel moet schakelen? of heel iets anders? wat versta jij met rijden zoals in een les auto?
Heb even geen betere foto voor handenquote:Op zaterdag 11 juni 2016 15:38 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
foto's ? net ff in Google gezet en daar zag ik al snel genoeg moois
quote:Op zaterdag 11 juni 2016 15:50 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Bij het ''nieuwe rijden'' leren ze je vaak aan om zo vroeg mogelijk (2500 toeren) te schakelen. Dat is leuk voor je brandstofverbruik maar minder leuk voor de conditie van je motor.
Inderdaad, een BMW moet eerst goed warm worden gereden. Dus niet warm zoals je dashboard aangeeft maar de olie moet warm zijn. Dat zal bij 10 kilometer wel het geval zijn.
Je hoeft de plank bij een BMW niet onderin te houden maar bij een BMW kun je met een koude motor gerust 3500/4000 trekken voor je schakelt.
Ahhhhhhh dat verklaart wel 't één en ander ik schakelde eigenlijk max bij 2.000 toeren juist omdat ik bang was om de motor af te raggen/ kapot te maken. Ik wil echt lang plezier hebben van deze auto maar wat meer toeren maken kan dus.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 15:50 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dat je niet bij 2500 toeren moet schakelen als je motor warm is. Je kan prima wat meer toeren maken als je vlot wil optrekken
Das een beauty duidelijk dat hij nog helemaal fresh is. Veel plezier ermee!quote:Op zaterdag 11 juni 2016 15:57 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Heb even geen betere foto voor handen
[ afbeelding ]
Thanks.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 16:07 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
[..]
Ahhhhhhh dat verklaart wel 't één en ander ik schakelde eigenlijk max bij 2.000 toeren juist omdat ik bang was om de motor af te raggen/ kapot te maken. Ik wil echt lang plezier hebben van deze auto maar wat meer toeren maken kan dus.
[..]
Das een beauty duidelijk dat hij nog helemaal fresh is. Veel plezier ermee!
Ik ben nog wat zoekende bij mijn auto naar de schakelmomenten. Qua motor is 't een 318i met 143pk.. Geen idee wat de ideale schakelmomenten zijn maar bij m'n laatste rit had ik wel 't gevoel dat ik iets te snel schakelde.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 18:05 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Thanks.
Aantal toeren hangt ook van de motor af. Bij mij zit een turbo op en schakelt automatisch bij 2000-2200 toeren. Motor heeft heel wat koppel bij 1350 toeren. Maar over het algemeen geldt, dat je gerust mag doortrekken naar 3000rpm voordat je schakel. Zo lang je met een koude motor maar niet meer dan 4000rpm maakt. Zonder motor is het behoorlijk schadelijk om al bij 2000rpm te schakelen. Zal zeggen minimaal bij 2500tpm.
Volgens de gegevens van autoweek, lijkt mij het fijnst wanneer je opschakel bij ongeveer 4000rpm en dan terug zakt naar rond 3500rpm. Maar ieder zijn voorkeur.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 18:13 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ik ben nog wat zoekende bij mijn auto naar de schakelmomenten. Qua motor is 't een 318i met 143pk.. Geen idee wat de ideale schakelmomenten zijn maar bij m'n laatste rit had ik wel 't gevoel dat ik iets te snel schakelde.
Door 't zoeken naar de schakelmomenten vond ik ook dat hij pas echt lekker aanvoelde als ik tussen de 100 en 120 reed, tja dan heb je natuurlijk geen schakel opties meer
Bij mijn e30 318i en de e36 318is trek ik altijd door tot 4000 rpm. Rijdt het bestequote:Op zaterdag 11 juni 2016 19:08 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Volgens de gegevens van autoweek, lijkt mij het fijnst wanneer je opschakel bij ongeveer 4000rpm en dan terug zakt naar rond 3500rpm. Maar ieder zijn voorkeur.
Komt door de max koppel die bij 3750 ligt.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 19:12 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Bij mijn e30 318i en de e36 318is trek ik altijd door tot 4000 rpm. Rijdt het beste
Meer dan 4000 toeren per minuut kan altijd, maar het toverwoord is beleid.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 18:05 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Thanks.
Aantal toeren hangt ook van de motor af. Bij mij zit een turbo op en schakelt automatisch bij 2000-2200 toeren. Motor heeft heel wat koppel bij 1350 toeren. Maar over het algemeen geldt, dat je gerust mag doortrekken naar 3000rpm voordat je schakel. Zo lang je met een koude motor maar niet meer dan 4000rpm maakt. Zonder motor is het behoorlijk schadelijk om al bij 2000rpm te schakelen. Zal zeggen minimaal bij 2500tpm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |