abonnement Unibet Coolblue
pi_162381702
quote:
Dit jaar zullen bijna acht miljoen mensen sterven aan de gevolgen van kanker. In de documentairereeks ‘The Truth About Cancer’ wordt geclaimd dat de waarheid over kanker verborgen wordt gehouden.

De mainstream media weigerden de documentaire uit te zenden en dus hebben de makers besloten de reeks vanaf 12 april gratis online te zetten. In de documentaire worden volgens de makers effectieve manieren besproken om kanker te verslaan.
Levens gered

De documentaire was in 2015 korte tijd op internet te zien. Binnen enkele dagen werd de reeks honderdduizenden keren bekeken en gedeeld. De documentaire heeft al vele levens gered, aldus de makers.

In elke aflevering komen overlevers aan het woord en wordt nieuwe informatie gegeven. Hoewel interviews zijn afgenomen met vele vooraanstaande kankerexperts – waaronder artsen en wetenschappers – weigerden de mainstream media de documentaire uit te zenden.
Grootste inkomstenbron

Volgens de makers omdat de farmaceutische bedrijven voor de mainstream media de grootste inkomstenbron zijn. ‘The Truth About Cancer’ gaat de gehele serie opnieuw online zetten.

Als je je hier registreert kun je de negendelige documentairereeks vanaf 12 april als eerste helemaal gratis bekijken. Of bekijk hier een trailer.

Hieronder alvast de eerste aflevering: de ware geschiedenis van chemo en het farmaceutische monopolie.

In deze aflevering zie je onder meer:

Hoe de oorspronkelijke chemo gebaseerd was op mosterdgas dat in de wereldoorlogen werd gebruikt
De schokkende waarheid over de betrokkenheid van farmaceutische bedrijven bij de bouw van concentratiekampen Auschwitz, Dachau en Birkenau
Hartverscheurende verhalen over artsen die vernederd en kapotgemaakt zijn omdat ze ontdekten hoe ze kanker konden genezen
Kinderen die tegen hun wil chemotherapie moesten ondergaan
Bewijs dat corruptie en angst worden gebruikt om kankerpatiënten tot slaaf te maken
bron

Schijnbaar is er weer een documentaire over de Bigpharma en kanker, heb hem nog niet gekeken ga het binnenkort wel doen. Hier iemand het al gezien?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162381704
Zolang er ongeveer 7 maal zoveel mensen sterven per dag aan andere soorten en zolang die niet "opgelost" zijn kunnen we dus concluderen dat de uitspraak onzin is. Nobele motieven hoor. Ik vind het zo zonde van die versnippering. Dat je de ene variant belangrijker probeert te maken dan de ander variant. Zeer onverstandig.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162381709
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 16:46 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zolang er ongeveer 7 maal zoveel mensen sterven per dag aan andere soorten en zolang die niet "opgelost" zijn kunnen we dus concluderen dat de uitspraak onzin is. Nobele motieven hoor. Ik vind het zo zonde van die versnippering. Dat je de ene variant belangrijker probeert te maken dan de ander variant. Zeer onverstandig.
Nee, die conclusie is dom, want je neemt wederom het feit niet mee hoeveel mensen alvleesklierkanker krijgen. Die uitspraak is dus geen onzin.

Verder mag jij het zonde vinden, jammer alleen dat je de verkeerde redenen daarvoor gebruikt.
pi_162381798
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 16:48 schreef Scrummie het volgende:
Nee, die conclusie is dom, want je neemt wederom het feit niet mee hoeveel mensen alvleesklierkanker krijgen.
Zie de grafiek. Ik word daar wel een beetje boos om, dat je mijn conclusies dom noemt.
Er sterven per dag 7 keer zoveel mensen aan borst- en longkanker. Zij krijgen dat en sterven daaraan. Dus ik snap niet dat "marginale" varianten zo hoog op de agenda moeten komen.

Kanker is nooit leuk. Laat de betrokkenen gewoon de krachten bundelen tegen "kanker". En liever niet tegen allerhande particuliere varianten. C'est tout.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162381941
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 16:52 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zie de grafiek. Ik word daar wel een beetje boos om, dat je mijn conclusies dom noemt.
Er sterven per dag 7 keer zoveel mensen aan borst- en longkanker. Zij krijgen dat en sterven daaraan. Dus ik snap niet dat "marginale" varianten zo hoog op de agenda moeten komen.
Hehe, je mag best boos worden. Jammer dat je boos word van een meninkje. Zou ik niet doen :). Er sterven inderdaad 7 keer zoveel mensen. Maar nogmaals; die grafiek laat niet zien hoeveel mensen alvleesklierkanker krijgen. Als je al op basis van die grafiek conclusies wil gaan trekken, is de enige conclusie die je kan trekken degene "er sterven x aantal mensen aan die kanker, en x aantal mensen aan de andere kanker". Niet dat de ene kanker sneller dood of minder snel dood, want daar is die grafiek niet voor bedoeld.

En 'marginale varianten' staan niet hoger op de agenda dan de ander. Dat doet er helemaal niets toe. Supportcasper.nl heeft gekozen voor alvleesklierkanker om al genoemde redenen, en ik bracht het hier even onder de aandacht.

quote:
Kanker is nooit leuk. Laat de betrokkenen gewoon de krachten bundelen tegen "kanker". En liever niet tegen allerhande particuliere varianten. C'est tout.
Particuliere varianten? Waar heb je het over?
Ik wil verder niet in herhaling vallen, ik heb je al uitgelegd waarom Casper voor deze vorm van kanker kiest en dat ga ik niet opnieuw doen.
pi_162382045
Overigens, heb je de bron ook van die grafiek Bart? Ik ging ervanuit dat het ging om sterfte cijfers, maar dat haal ik er nu even niet uit nu ik terug keek. Bovendien lijken het cijfers van 2005 te zijn.

Hier een grafiek over de meestvoorkomende kankers van 2015:


http://www.cijfersoverkanker.nl

[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2016 17:02:49 ]
pi_162382111
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 16:58 schreef Scrummie het volgende:
Er sterven inderdaad 7 keer zoveel mensen
Zullen we die dan eerst hoog op de agenda zetten? In plaats van dat we onze aandacht en resources laten afleiden en versnipperen door een marginale variant? En de vele marginale varianten die geheel verwacht gaan volgen? Strijd tegen kanker. Dat zou het verstandige uitgangspunt moeten zijn.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162382149
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:01 schreef Scrummie het volgende:
Hier een grafiek over de meestvoorkomende kankers van 2015:
Waar je ook uit kunt leren dat alvleesklierkanker een "marginale" variant is. En dat was mijn punt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162382224
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:04 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zullen we die dan eerst hoog op de agenda zetten? In plaats van dat we onze aandacht en resources laten afleiden en versnipperen door een marginale variant? En de vele marginale varianten die geheel verwacht gaan volgen? Strijd tegen kanker. Dat zou het verstandige uitgangspunt moeten zijn.
Welke agenda?

Ik zal Casper even bellen zo, en laten weten dat Bart2002 van het Fok! forum het niet zint dat Casper bezig is met onderzoek tegen kanker waar hij dagelijks mee bezig is, en niet met onderzoek tegen alle kankers.

Ik geloof dat ik je nog maar een keer moet uitleggen waarom Casper deze kankervorm heeft gekozen (eigenlijk een heel slechte woordkeuze, kiezen) en niet elke andere.
pi_162382241
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:06 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Waar je ook uit kunt leren dat alvleesklierkanker een "marginale" variant is. En dat was mijn punt.
En dat het een niet veelvoorkomende soort is, doet er dus niet toe. En dat was mijn punt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2016 17:11:29 ]
pi_162382407
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:08 schreef Scrummie het volgende:
Ik zal Casper even bellen zo, en laten weten dat Bart2002 van het Fok! forum het niet zint dat Casper bezig is met onderzoek tegen kanker waar hij dagelijks mee bezig is, en niet met onderzoek tegen alle kankers.
Geef hem mijn nummer maar. En dan zal ik hem met alle respect vertellen dat hij zich veel beter zou bezighouden met 1 van de bovenste vier uit jouw grafiekje. Daar hebben we veel meer aan dan aan deze valse sentimenten.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162382505
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:14 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Geef hem mijn nummer maar. En dan zal ik hem met alle respect vertellen dat hij zich veel beter zou bezighouden met 1 van de bovenste vier uit jouw grafiekje. Daar hebben we veel meer aan dan aan deze valse sentimenten.
Nu begin je mij te irriteren :).
Het is geen vals sentiment. Jammer dat je laat zien dat je totaal niet snapt wat ik je probeer duidelijk te maken. Wat dat betreft snap ik wel dat je het in het vorige deel zo opnam voor Japie.

Kan jij overigens gewoon reageren op hele posts in plaats van delen? Godsgruwelijk vervelend dit. Je negeert telkens vragen die ik stel, pakt 1 zinnetje uit een post en gaat daar dan weer op verder.

Belachelijk irritante 'discussie' techniek.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2016 17:18:40 ]
  Moderator zaterdag 21 mei 2016 @ 17:17:51 #13
249559 crew  Lavenderr
pi_162382513
Af en toe kan ik niet geloven wat hier neergezet wordt :o
pi_162382590
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:17 schreef Lavenderr het volgende:
Af en toe kan ik niet geloven wat hier neergezet wordt :o
Jullie zullen hier aan moeten wennen. Er gaat een heel andere wind waaien.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162382611
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:20 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Jullie zullen hier aan moeten wennen. Er gaat een heel andere wind waaien.
Hahaha _O-. Hoezo? Jij gaat meer posten?

Tot nu toe ben ik alles behalve onder de indruk van je posts, en uberhuabt van je manier van discussies voeren, zoals ik al uitleg in een andere post.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2016 17:22:21 ]
pi_162382653
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:21 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Hahaha _O-. Hoezo? Jij gaat meer posten?

Tot nu toe ben ik alles behalve onder de indruk van je posts, en uberhuabt van je manier van discussies voeren, zoals ik al uitleg in een andere post.
Nee hoor. Dat was een grapje. Op een gegeven moment word ik hier moe van en ontbreekt de energie. En dat zal voor de discussiepartners ook gelden, dat ze moe van mij worden. :)

Toch klopt mijn insteek wel denk ik: laten we eerst al onze aandacht en resources vestigen op de "grote" varianten waar immers de de meeste sterftegevallen zijn. Als we dit met succes hebben opgelost dan komen de "marginale" varianten aan de beurt. Lijkt me een eerlijk principe waar de meeste "winst" mee is te behalen.

Jullie doen net alsof ik iets heel geks en wereldvreemds zeg. Terwijl het wat mij betreft "common sense" is.

[ Bericht 9% gewijzigd door Bart2002 op 21-05-2016 17:35:05 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162383087
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:23 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nee hoor. Dat was een grapje. Op een gegeven moment word ik hier moe van en ontbreekt de energie. En dat zal voor de discussiepartners ook gelden, dat ze moe van mij worden. :)

Toch klopt mijn insteek wel denk ik: laten we eerst al onze aandacht en resources vestigen op de "grote" varianten waar immers de de meeste sterftegevallen zijn. Als we dit met succes hebben opgelost dan komen de "marginale" varianten aan de beurt. Lijkt me een eerlijk principe waar de meeste "winst" mee is te behalen.

Jullie doen net alsof ik iets heel geks en wereldvreemds zeg. Terwijl het wat mij betreft "common sense" is.
Je hebt mijn uitleg over het waarom of niet gelezen of niet begrepen. 1 van die twee. Lees het maar eens terug en als je het dan wel snapt: mooi. Blijf je hangen in wat je hierboven stelt, ook prima, ik ga je niet meer proberen te overtuigen :).
pi_162383345
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:41 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Je hebt mijn uitleg over het waarom of niet gelezen of niet begrepen. 1 van die twee. Lees het maar eens terug en als je het dan wel snapt: mooi. Blijf je hangen in wat je hierboven stelt, ook prima, ik ga je niet meer proberen te overtuigen :).
Ik beweer nou juist dat er niets aan jouw uitleg te snappen is omdat het sentiment en stemmingmakerij is. En dat de bewering dat Alvleesklierkanker doodsoorzaak nummer 1 gaat worden niet klopt. En dat door de de agenda naar marginale varianten te verplaatsen de mensheid niet echt geholpen is. Integendeel. Men begeeft zich dan op dwaalwegen en verliest het werkelijke doel uit het oog.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162383439
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:53 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik beweer nou juist dat er niets aan jouw uitleg te snappen is omdat het sentiment en stemmingmakerij is. En dat de bewering dat Alvleesklierkanker doodsoorzaak nummer 1 gaat worden niet klopt. En dat door de de agenda naar marginale varianten te verplaatsen de mensheid niet echt geholpen is. Integendeel. Men begeeft zich dan op dwaalwegen en verliest het werkelijke doel uit het oog.
Oke.
  Moderator zaterdag 21 mei 2016 @ 17:59:47 #20
249559 crew  Lavenderr
pi_162383468
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:53 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik beweer nou juist dat er niets aan jouw uitleg te snappen is omdat het sentiment en stemmingmakerij is. En dat de bewering dat Alvleesklierkanker doodsoorzaak nummer 1 gaat worden niet klopt. En dat door de de agenda naar marginale varianten te verplaatsen de mensheid niet echt geholpen is. Integendeel. Men begeeft zich dan op dwaalwegen en verliest het werkelijke doel uit het oog.
Doneren voor een doel wat je aanspreekt om wat voor reden dan ook is geen sentiment, het is helpen bij het onderzoek naar betere behandelmethoden. Dat jij alvleesklierkanker maar marginaal vindt is daarbij niet van belang.
En natuurlijk is het van belang dat er voor alle kankersoorten aandacht is en dat is er toch ook?
pi_162383589
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:59 schreef Lavenderr het volgende:
Dat jij alvleesklierkanker maar marginaal vindt
Dat vind ik niet. Het is geen persoonlijke mening. Maar dat is het wel als je naar de #6 kijkt.
En ik zie dat er veel meer winst valt te behalen door ons te focussen op b.v. de bovenste vier. Daar redt je veel meer levens mee. Een goed begin m.i. En dat was mijn punt al toen ik me in de discussie begaf.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162383630
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:58 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Oke.
Ja, toen werd het even stil.
Je zou ook eens kunnen zeggen: inderdaad Bart, je hebt gelijk. Wegens jouw visie en de argumenten die je in stelling brengt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162383641
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 18:08 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja, toen werd het even stil.
Je zou ook eens kunnen zeggen: inderdaad Bart, je hebt gelijk. Wegens jouw visie en de argumenten die je in stelling brengt.
Oke. Bart: je hebt 100% gelijk. Jouw visie en argumenten overtuigen mij compleet.
pi_162383670
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 18:09 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Oke. Bart: je hebt 100% gelijk. Jouw visie en argumenten overtuigen mij compleet.
Zie je wel. Zo moeilijk is dat niet. Zand erover. Dan kunnen we vanaf nu weer samen door 1 deur.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 18:10:54 #25
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_162383671
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:04 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zullen we die dan eerst hoog op de agenda zetten? In plaats van dat we onze aandacht en resources laten afleiden en versnipperen door een marginale variant? En de vele marginale varianten die geheel verwacht gaan volgen? Strijd tegen kanker. Dat zou het verstandige uitgangspunt moeten zijn.
Borstkanker staat toch al hoog op de agenda? :?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_162383720
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 18:10 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Borstkanker staat toch al hoog op de agenda? :?
Laten we de krachten dan bundelen om borstkanker de wereld uit te helpen en alle resources daarvoor in te zetten zonder dat de aandacht wordt afgeleid door marginale varianten.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162383738
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 18:10 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zie je wel. Zo moeilijk is dat niet. Zand erover. Dan kunnen we vanaf nu weer samen door 1 deur.
^O^
  zaterdag 21 mei 2016 @ 18:15:47 #28
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_162383781
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 18:13 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Laten we de krachten dan bundelen om borstkanker de wereld uit te helpen en alle resources daarvoor in te zetten zonder dat de aandacht wordt afgeleid door marginale varianten.
Dat lijkt me een zeer slecht plan. Stel de winst die te behalen valt voor borstkanker zit al op 80% (noem maar even wat) met alles wat er al gedaan wordt. Dan lijkt het mij zwaar onzinnig om heel veel resources te gebruiken om daar een paar procentpunt bij te krijgen, terwijl je met diezelfde resources een andere vorm van zeg 20% naar 60% kan krijgen! Het is geen lineair geval van resources gebruikt naar winst behaald.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_162383891
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 18:15 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat lijkt me een zeer slecht plan. Stel de winst die te behalen valt voor borstkanker zit al op 80% (noem maar even wat) met alles wat er al gedaan wordt. Dan lijkt het mij zwaar onzinnig om heel veel resources te gebruiken om daar een paar procentpunt bij te krijgen, terwijl je met diezelfde resources een andere vorm van zeg 20% naar 60% kan krijgen! Het is geen lineair geval van resources gebruikt naar winst behaald.
Dat is mogelijk. U is een verstandig mens.
Eigenlijk heb ik in heel veel post's proberen duidelijk te maken dat de krachten gebundeld dienen te worden. En dan doen we eerst de grote dingen en daarna de kleine dingen.
Het is even een zijsprongetje: voor werkelijk ieder orgaan in ons lichaam bestaat er een goed doel. Allemaal eilandjes. Common sense zegt dat zij in dienst van het algemeen belang veel beter de krachten zouden kunnen bundelen in plaats van slecht hun eigen particulier orgaan te supporten en te sponsoren. En hetzelfde zie ik gebeuren inzake de diverse vormen van kanker. Dat was 40 post's geleden mijn insteek maar ik krijg dat niet helder blijkbaar.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 18:25:52 #30
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_162383974
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 18:21 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is mogelijk. U is een verstandig mens.
Eigenlijk heb ik in heel veel post's proberen duidelijk te maken dat de krachten gebundeld dienen te worden. En dan doen we eerst de grote dingen en daarna de kleine dingen.
Het is even een zijsprongetje: voor werkelijk ieder orgaan in ons lichaam bestaat er een goed doel. Allemaal eilandjes. Common sense zegt dat zij in dienst van het algemeen belang veel beter de krachten zouden kunnen bundelen in plaats van slecht hun eigen particulier orgaan te supporten en te sponsoren.
Dat was 40 post's geleden mijn insteek maar ik krijg dat niet helder blijkbaar.
Het is een leuk idee, wat niet werkt in de praktijk. Het is helaas niet simpelweg een geval van ergens maar genoeg geld in stoppen om een oplossing te vinden. Wetenschap zelf is al een proces van stapjes, waar niet zo vaak grote sprongen gemaakt worden.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_162384100
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 18:25 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Het is een leuk idee, wat niet werkt in de praktijk. Het is helaas niet simpelweg een geval van ergens maar genoeg geld in stoppen om een oplossing te vinden. Wetenschap zelf is al een proces van stapjes, waar niet zo vaak grote sprongen gemaakt worden.
Ik vind dat een beetje aanmatigend eerlijk gezegd. Maar je zult het wel weten.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator zaterdag 21 mei 2016 @ 18:33:00 #32
249559 crew  Lavenderr
pi_162384139
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 18:08 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja, toen werd het even stil.
Je zou ook eens kunnen zeggen: inderdaad Bart, je hebt gelijk. Wegens jouw visie en de argumenten die je in stelling brengt.
Dat is pas echt aanmatigend :D
  zaterdag 21 mei 2016 @ 18:34:52 #33
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_162384177
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 18:31 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik vind dat een beetje aanmatigend eerlijk gezegd. Maar je zult het wel weten.
Ok dan :D Moet jij vooral zeggen.

Misschien een wat duidelijker (en iets extremer) voorbeeld dan. Denk je dat we binnen zeg nu en 5 jaar een functionerende Star Trek warp drive kunnen ontwikkelen, als we er maar genoeg geld in stoppen?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_162384270
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 18:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is pas echt aanmatigend :D
Mee eens.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162384359
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 18:34 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ok dan :D Moet jij vooral zeggen.

Misschien een wat duidelijker (en iets extremer) voorbeeld dan. Denk je dat we binnen zeg nu en 5 jaar een functionerende Star Trek warp drive kunnen ontwikkelen, als we er maar genoeg geld in stoppen?
Het valt me op dat jij geregeld een veel te grote broek aantrekt en onnozel commentaar geeft op dingen die je niet begrepen en/of niet gelezen hebt.

En overigens ook dat je nooit inhoudelijk meedoet aan een discussie maar slechts een soort "waakhond" bent.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 18:46:14 #36
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_162384444
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 18:42 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het valt me op dat jij geregeld een veel te grote broek aantrekt en onnozel commentaar geeft op dingen die je niet begrepen en/of niet gelezen hebt.
Grappig, zo denk ik ook ongeveer over jou.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_162384471
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 18:42 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het valt me op dat jij geregeld een veel te grote broek aantrekt en onnozel commentaar geeft op dingen die je niet begrepen en/of niet gelezen hebt.
Wat is jouw achtergrond als ik vragen mag? Ook een expert op het gebied van immunologie en oncologie als Lambiekje of heb je nog een rudimentaire vorm van bescheidenheid?
I feel kinda Locrian today
pi_162384481
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 18:46 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Grappig, zo denk ik ook ongeveer over jou.
Dan zijn we het met elkaar eens. Dat is een mooi ding.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 18:49:00 #39
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_162384522
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 18:47 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dan zijn we het met elkaar eens. Dat is een mooi ding.
Oh dat denk ik niet.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_162384544
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 18:47 schreef starla het volgende:

[..]

Wat is jouw achtergrond als ik vragen mag? Ook een expert op het gebied van immunologie en oncologie als Lambiekje of heb je nog een rudimentaire vorm van bescheidenheid?
Ik ben slechts een bekommerde socialist.
Ik beweer niet dat artsen evil zijn omdat ik weet dat ze dat niet zijn.
De multinationale pharma is dat wel.
Zo zie ik dat zo'n beetje.

Ik geef ook geen inhoudelijk commentaar over immunologie en de rest omdat ik daar niets van weet. Dat laat ik net als het auto-onderhoud aan de specialist over.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bart2002 op 21-05-2016 18:58:05 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162384561
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 18:49 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Oh dat denk ik niet.
Dat geeft een beetje rust. Ik moet mijn aandacht even besteden aan het koken.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162384964
Het was eigenlijk een pleidooi voor samenwerking in de strijd tegen kanker, in plaats van ons particuliere belang (cq aandoening) hoog op de agenda proberen te krijgen. Daar leek me niet zoveel mis mee. En nog steeds niet eigenlijk.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162385000
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 18:49 schreef Bart2002 het volgende:

Ik geef ook geen inhoudelijk commentaar over immunologie en de rest omdat ik daar niets van weet. Dat laat ik net als het auto-onderhoud aan de specialist over.
Akkoord. Maar dan snap ik iets niet en dit is niet flauw bedoeld. Als je helemaal niets weet van vaccins, immunologie, oncologie e.d. hoe kun je daar dan wél een mening over hebben?

Ik weet geen zak van paarden af, nog sterker ik vind het maar kutbeesten, vandaar dat ik topics over paarden ook negeer.
I feel kinda Locrian today
pi_162385042
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 19:10 schreef starla het volgende:

[..]

Akkoord. Maar dan snap ik iets niet en dit is niet flauw bedoeld. Als je helemaal niets weet van vaccins, immunologie, oncologie e.d. hoe kun je daar dan wél een mening over hebben?

Ik weet geen zak van paarden af, nog sterker ik vind het maar kutbeesten, vandaar dat ik topics over paarden ook negeer.
Als je kunt citeren waar ik dat doe dan wil ik dat verantwoorden. Maar ik ben me er niet van bewust dat ik dat doe. Een heldere discussie staat bij mij op de 1e plaats.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162385070
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 19:12 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Als je kunt citeren waar ik dat doe dan wil ik dat verantwoorden. Maar ik ben me er niet van bewust dat ik dat doe. Een heldere discussie staat bij mij op de 1e plaats.
Ah ok, je bent een soort arbiter dus. Nice.
I feel kinda Locrian today
pi_162385117
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 19:13 schreef starla het volgende:

[..]

Ah ok, je bent een soort arbiter dus. Nice.
Dat "dus" snap ik niet. Maar geef eens aan wat er niet klopt en waar je het niet mee eens bent.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162385441
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 19:15 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat "dus" snap ik niet. Maar geef eens aan wat er niet klopt en waar je het niet mee eens bent.
1 + 1 = 3 klopt o.a. niet.
En ik ben het met heel veel niet eens, maar met
heel veel dingen die waar zijn wel.
I feel kinda Locrian today
pi_162385485
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 19:30 schreef starla het volgende:

[..]

1 + 1 = 3 klopt o.a. niet.
En ik ben het met heel veel niet eens, maar met
heel veel dingen die waar zijn wel.
En daar zult u het mee moeten doen. :)
Hoewel ik het een niet echt bevredigend antwoord vind ga ik er toch mee akkoord.
Zie #42 voor de verantwoording.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bart2002 op 21-05-2016 20:11:45 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 20:55:31 #49
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_162387727
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 18:42 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het valt me op dat jij geregeld een veel te grote broek aantrekt en onnozel commentaar geeft op dingen die je niet begrepen en/of niet gelezen hebt.

En overigens ook dat je nooit inhoudelijk meedoet aan een discussie maar slechts een soort "waakhond" bent.
Hier ben ik het nou 100% mee eens.
Feyenoord!
pi_162387912
Dit hele verhaal van alvleeskanker dit, borstkanker begint een beetje achterhaald te worden. Het gaat helemaal niet om de plaats waar de kanker vandaan komt, het veel meer om de genen die gemuteerd zijn. Dit is de richting waar het veld naartoe beweegt, nu we veel betere naar het kankergenoom kunnen kijken.
pi_162387956
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 20:55 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Hier ben ik het nou 100% mee eens.
Die eerste alinea vindt hij van mij ook.
Het was weer leuk. Mijn motieven zijn oprecht maar een discussie zonder wantrouwen komt nooit van de grond. Wat jammer is. Wantrouwen lijkt de norm te zijn alhier.

Neemt niet weg dat ik Tuinhek een verstandig mens vind.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162387996
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 20:59 schreef Broomer het volgende:
Dit hele verhaal van alvleeskanker dit, borstkanker begint een beetje achterhaald te worden. Het gaat helemaal niet om de plaats waar de kanker vandaan komt, het veel meer om de genen die gemuteerd zijn. Dit is de richting waar het veld naartoe beweegt, nu we veel betere naar het kankergenoom kunnen kijken.
Dat was ook min of meer mijn pleidooi. Zo komen we er wel.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162388035
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 19:12 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Als je kunt citeren waar ik dat doe dan wil ik dat verantwoorden. Maar ik ben me er niet van bewust dat ik dat doe. Een heldere discussie staat bij mij op de 1e plaats.
Een heldere discussie staat bij jou op de eerste plaats? Hoe rijmt zich dat met mensen van "bepaalde belangen" beschuldigen? Eerst met mij, net met SP. Dat soort uitspraken vertroebelt de discussie nogal, Bart. Maar jij blijft dat maar niet beseffen.
pi_162388230
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 21:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat was ook min of meer mijn pleidooi. Zo komen we er wel.
Oh dat is prima. Maar dan kan je tomch niet pleiten dat er meer geld naar borstkanker moet ipv al\vleesklierkanker. Want wat voor borstkanker?

Ik ben het er overigens niet mee eens. Er zijn hele belangrijke inzichten gekomen uit werk aan vrij obscure kankers. Genen als p53 en Rb zijn hele belangrijke spelers in heel veel kankers, maar de eerste inzichten kwamen uit Li Fraumeni syndroom en retinoblastoma, als ik het wel heb, niet erg veel voorkomend. Soms zij die kleinere kankers gewoon makkelijker te onderzoeken. Misschien omdat er minder andere factoren mee spelen, niet zo complex.
pi_162388301
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 21:02 schreef Broomer het volgende:
mensen van "bepaalde belangen" beschuldigen
Het is geen "beschuldigen" maar gewoon waar. Zoveel is mij duidelijk. Daar kun je vervolgens gewoon eerlijk over zijn. Jullie zitten rechtstreeks of zijdelings in de business die hier bekritiseerd wordt en verdedigen dit vanuit jullie positie. Dat kan en dat mag maar maak dat duidelijk en hou het helder.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162388490
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 21:07 schreef Broomer het volgende:
Oh dat is prima. Maar dan kan je tomch niet pleiten dat er meer geld naar borstkanker moet ipv al\vleesklierkanker. Want wat voor borstkanker?
Het stoorde mij vooral dat dat verpakt moest worden in de "dreiging" dat als we er niet in mee gingen alvleesklierkanker binnenkort doodsoorzaak nummer 1 zou zijn. Wat aantoonbare onzin is. Niet nodig en niet eerlijk m.i.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 21:18:59 #57
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_162388664
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 21:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het is geen "beschuldigen" maar gewoon waar. Zoveel is mij duidelijk. Daar kun je vervolgens gewoon eerlijk over zijn. Jullie zitten rechtstreeks of zijdelings in de business die hier bekritiseerd wordt en verdedigen dit vanuit jullie positie. Dat kan en dat mag maar maak dat duidelijk en hou het helder.
Could you ffing not? :{
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_162388706
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 21:18 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Could you ffing not? :{
Google helpt mij niet verder in deze helaas.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162388828
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 21:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het is geen "beschuldigen" maar gewoon waar. Zoveel is mij duidelijk. Daar kun je vervolgens gewoon eerlijk over zijn. Jullie zitten rechtstreeks of zijdelings in de business die hier bekritiseerd wordt en verdedigen dit vanuit jullie positie. Dat kan en dat mag maar maak dat duidelijk en hou het helder.
Ik werk in biotech, en wij verkopen apparatuur voor genetisch onderzoek. Veel aan research labs, maar ook aan farma, eigenlijk aan de meerderheid van labs die dit soort onderzoek doen. Dus mocht big farma vervangen worden door overheidsinstituten, dan zouden we aan hun onze spullen verkopen. Of dat nou valt onder bepaalde belangen mag jij dan weer beoordelen, ik vind dat een nogal vaag begrip eigenlijk. Maar ik voel niet de noodzaak om farma te verdedigen.

Ik werk dus niet in farma. Ik heb wel vrienden in farma, en dat zijn hele fatsoenlijke mensen. Dus ik herken het big farma is evil beeld niet zo, maar besef wel dat lang niet alles koek en ei is in dat wereldje. Die observaties probeer ik dus te verenigen.

Ken je mensen die in farma werken? Dat kan je perspectief ook veranderen.
pi_162388841
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 21:14 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het stoorde mij vooral dat dat verpakt moest worden in de "dreiging" dat als we er niet in mee gingen alvleesklierkanker binnenkort doodsoorzaak nummer 1 zou zijn. Wat aantoonbare onzin is. Niet nodig en niet eerlijk m.i.
Ok ik kwam er een beetje middenin, dat heb ik dan gemist. Sorry.
pi_162388890
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 21:24 schreef Broomer het volgende:

[..]

Ik werk in biotech, en wij verkopen apparatuur voor genetisch onderzoek. Veel aan research labs, maar ook aan farma, eigenlijk aan de meerderheid van labs die dit soort onderzoek doen. Dus mocht big farma vervangen worden door overheidsinstituten, dan zouden we aan hun onze spullen verkopen. Of dat nou valt onder bepaalde belangen mag jij dan weer beoordelen, ik vind dat een nogal vaag begrip eigenlijk. Maar ik voel niet de noodzaak om farma te verdedigen.

Ik werk dus niet in farma. Ik heb wel vrienden in farma, en dat zijn hele fatsoenlijke mensen. Dus ik herken het big farma is evil beeld niet zo, maar besef wel dat lang niet alles koek en ei is in dat wereldje. Die observaties probeer ik dus te verenigen.

Ken je mensen die in farma werken? Dat kan je perspectief ook veranderen.
Goede post.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162390291
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 21:14 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het stoorde mij vooral dat dat verpakt moest worden in de "dreiging" dat als we er niet in mee gingen alvleesklierkanker binnenkort doodsoorzaak nummer 1 zou zijn. Wat aantoonbare onzin is. Niet nodig en niet eerlijk m.i.
Dit verzin je even ter plekke he.

God, ben jij een irritant ventje.
pi_162390325
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:16 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dit verzin je even ter plekke he.

God, ben jij een irritant ventje.
Dat eerste is niet waar en dat tweede wel.
Wil ik hem even voor je opzoeken?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162390353
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:18 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat eerste is niet waar en dat tweede wel.
Wil ik hem even voor je opzoeken?
Of jij dat wil: geen idee. Ik ken je wil niet.

Je verzint het wel, want er heeft niemand gezegd wat jij zojuist beweerde, helemaal niemand.
pi_162390414
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:19 schreef Scrummie het volgende:
Je verzint het wel, want er heeft niemand gezegd wat jij zojuist beweerde, helemaal niemand.
Weet je het echt, echt, echt heel zeker?
En hier zou je al nattigheid moeten voelen...
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 22:21:27 #66
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_162390415
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 21:00 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Die eerste alinea vindt hij van mij ook.
Het was weer leuk. Mijn motieven zijn oprecht maar een discussie zonder wantrouwen komt nooit van de grond. Wat jammer is. Wantrouwen lijkt de norm te zijn alhier.

Neemt niet weg dat ik Tuinhek een verstandig mens vind.
Wat is een verstandig mens? Iemand als Balkenende. Ik hecht meer waarde aan wijsheid dan aan intelligentie.
Feyenoord!
  Moderator zaterdag 21 mei 2016 @ 22:23:01 #67
249559 crew  Lavenderr
pi_162390468
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 21:14 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het stoorde mij vooral dat dat verpakt moest worden in de "dreiging" dat als we er niet in mee gingen alvleesklierkanker binnenkort doodsoorzaak nummer 1 zou zijn. Wat aantoonbare onzin is. Niet nodig en niet eerlijk m.i.
Dat is helemaal niet waar. Dreiging?
Hoe kom je er bij.
Ik vind het niet eerlijk van jou dat jij het zo doet voorkomen. Kwalijk zelfs.
Het gaat om een arts die zich gespecialiseerd heeft in alvliesklierkanker en daar al 25 jaar onderzoek naar doet en misschien wel een methode heeft gevonden waarbij hij mensen met die bepaald kanker beter kan helpen. Dat is alleen maar geweldig mooi en het is ook mooi dat men hem kan steunen in zijn loffelijk werk.
pi_162390483
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:21 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Weet je het echt, echt, echt heel zeker?
Ik weet echt heel zeker dat ik dat niet heb gezegd in elk geval.
pi_162390542
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:23 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik weet echt heel zeker dat ik dat niet heb gezegd in elk geval.
Aha. Dat is al ietsje zwakker dan "helemaal niemand".

Maar goed. Hij beweert het zelf op zijn site:

Want zonder vernieuwing zal alvleesklierkanker straks van alle kankersoorten doodsoorzaak nummer 1 zijn.

https://www.supportcasper.nl/het-onderzoek

Eerste alinea laatste zin.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162390595
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:25 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Aha. Dat is al ietsje zwakker dan "helemaal niemand".

Maar goed. Hij beweert het zelf op zijn site:

Want zonder vernieuwing zal alvleesklierkanker straks van alle kankersoorten doodsoorzaak nummer 1 zijn.

https://www.supportcasper.nl/het-onderzoek

Eerste alinea laatste zin.
Die bewering is niet wat jij zei. Jij zei dat er beweerd is het dat het doodsoorzaak nummer 1 zou zijn, en dat is niet waar. Er is beweerd dat het, zonder vernieuwing, van alle kankersoorten doodsoorzaak nummer 1 zal zijn.

Jij hebt nog niet 1 keer aangetoond dat dat onmogelijk is.
pi_162390615
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:23 schreef Lavenderr het volgende:
Ik vind het niet eerlijk van jou dat jij het zo doet voorkomen. Kwalijk zelfs.
Hij schrijft dat zelf en het is aantoonbare onzin. En ik vind het reuze sympathiek wat ie doet maar je moet wel eerlijk blijven en niet door retoriek de waarheid naar je hand proberen te zetten.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162390660
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:27 schreef Scrummie het volgende:
Jij hebt nog niet 1 keer aangetoond dat dat onmogelijk is.
Wat staat er dan allemaal te gebeuren in de toekomst dat dit bewaarheid wordt? Het is lulkoek met een verlengsnoer.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator zaterdag 21 mei 2016 @ 22:30:10 #73
249559 crew  Lavenderr
pi_162390691
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:27 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Hij schrijft dat zelf en het is aantoonbare onzin. En ik vind het reuze sympathiek wat ie doet maar je moet wel eerlijk blijven en niet door retoriek de waarheid naar je hand proberen te zetten.
Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je bedoelt. Dat heb ik de hele tijd bij je posts. Je quote selectief. Je zegt soms dingen die helemaal niet gezegd zijn, kortom, ik begrijp niet wat je nu wilt bereiken.
pi_162390709
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:27 schreef Scrummie het volgende:
Jij zei dat er beweerd is het dat het doodsoorzaak nummer 1 zou zijn
En dat klopt niet. Ik heb hem gewoon geciteerd. Ik zie graag een quote waar ik dat gezegd heb.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162390777
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je bedoelt. Dat heb ik de hele tijd bij je posts. Je quote selectief. Je zegt soms dingen die helemaal niet gezegd zijn, kortom, ik begrijp niet wat je nu wilt bereiken.
Dit is van de site. En ik maak datgene bold waar ik mee zit omdat het niet klopt.

Al meer dan 25 jaar werkt Casper met alvleesklierpatiënten. Standaard zijn er drie opties zodra de diagnose is gesteld: chemotherapie, bestraling en soms een operatie maar meestal is het daar al te laat voor. Bijna iedereen die de diagnose alvleesklierkanker krijgt overlijdt. En vaak al binnen een half jaar. Op dit moment sterven er in ons land dagelijks 7 mensen aan deze ziekte. Als het aan Casper ligt komen er in de toekomst dus hele nieuwe, andere behandelmethoden. Want zonder vernieuwing zal alvleesklierkanker straks van alle kankersoorten doodsoorzaak nummer 1 zijn.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162390817
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:30 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

En dat klopt niet. Ik heb hem gewoon geciteerd. Ik zie graag een quote waar ik dat gezegd heb.
Oh please, je snapt totaal niets van wat ik zei. Hou maar op.
  Moderator zaterdag 21 mei 2016 @ 22:34:15 #77
249559 crew  Lavenderr
pi_162390834
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:32 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dit is van de site. En ik maak datgene bold waar ik mee zit omdat het niet klopt.

Al meer dan 25 jaar werkt Casper met alvleesklierpatiënten. Standaard zijn er drie opties zodra de diagnose is gesteld: chemotherapie, bestraling en soms een operatie maar meestal is het daar al te laat voor. Bijna iedereen die de diagnose alvleesklierkanker krijgt overlijdt. En vaak al binnen een half jaar. Op dit moment sterven er in ons land dagelijks 7 mensen aan deze ziekte. Als het aan Casper ligt komen er in de toekomst dus hele nieuwe, andere behandelmethoden. Want zonder vernieuwing zal alvleesklierkanker straks van alle kankersoorten doodsoorzaak nummer 1 zijn.
En dat kan niet zo zijn volgens jou?
pi_162390835
En man, ga eens normaal quoten, je maakt er een zooitje van.
pi_162390845
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:33 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Oh please, je snapt totaal niets van wat ik zei. Hou maar op.
Nee, dat zal het wel weer zijn. En die quote komt nooit w.s.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162390870
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:34 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nee, dat zal het wel weer zijn. En die quote komt nooit w.s.
Hier:

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 21:14 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het stoorde mij vooral dat dat verpakt moest worden in de "dreiging" dat als we er niet in mee gingen alvleesklierkanker binnenkort doodsoorzaak nummer 1 zou zijn. Wat aantoonbare onzin is. Niet nodig en niet eerlijk m.i.
Daar zeg jij dat letterlijk.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 22:35:45 #81
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_162390876
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:32 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dit is van de site. En ik maak datgene bold waar ik mee zit omdat het niet klopt.

Al meer dan 25 jaar werkt Casper met alvleesklierpatiënten. Standaard zijn er drie opties zodra de diagnose is gesteld: chemotherapie, bestraling en soms een operatie maar meestal is het daar al te laat voor. Bijna iedereen die de diagnose alvleesklierkanker krijgt overlijdt. En vaak al binnen een half jaar. Op dit moment sterven er in ons land dagelijks 7 mensen aan deze ziekte. Als het aan Casper ligt komen er in de toekomst dus hele nieuwe, andere behandelmethoden. Want zonder vernieuwing zal alvleesklierkanker straks van alle kankersoorten doodsoorzaak nummer 1 zijn.
Als je doet wat jij suggereert zou dat nog best wel eens kunnen gebeuren ja ;)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_162390928
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:34 schreef Lavenderr het volgende:
En dat kan niet zo zijn volgens jou?
Nee. Zie de grafiek die ik poste en desnoods de grafiek die Scrummie poste om het te weerleggen.
Er gaan dagelijks 7 maal zoveel mensen dood aan borst- en longkanker. Dus zolang deze kankers niet de wereld uit zijn kan dat niet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162390991
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:37 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nee. Zie de grafiek die ik poste en desnoods de grafiek die Scrummie poste om het te weerleggen.
Er gaan dagelijks 7 maal zoveel mensen dood aan borst- en longkanker. Dus zolang deze kankers niet de wereld uit zijn kan dat niet.
Er hebben 50 mensen borstkanker, daar sterven er 25 van.
Er hebben 15 mensen alvleesklierkanker, daar sterven er 14 van.

Welke kanker is er dodelijker?

Man man man man...
pi_162391040
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:35 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Hier:

[..]

Daar zeg jij dat letterlijk.
En zijn daar alle misverstanden een gevolg van? Ik denk het niet. Ik heb dat niet zo bedoeld i.i.g.
Maar even rewinden: ook als we "kanker" er aan toevoegen wordt het nooit waar.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162391077
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:41 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

En zijn daar alle misverstanden een gevolg van? Ik denk het niet. Ik heb dat niet zo bedoeld i.i.g.
Maar even rewinden: ook als we "kanker" er aan toevoegen wordt het nooit waar.
Er is geen misverstand.
pi_162391082
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:39 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Er hebben 50 mensen borstkanker, daar sterven er 25 van.
Er hebben 15 mensen alvleesklierkanker, daar sterven er 14 van.

Welke kanker is er dodelijker?

Man man man man...
Mijn grafiek toonde sterfgevallen. Doden en de oorzaak van hun dood.
Dus.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162391098
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:42 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Mijn grafiek toonde sterfgevallen. Doden en de oorzaak van hun dood.
Dus.
En dat zegt wat?
pi_162391139
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:42 schreef Scrummie het volgende:

[..]

En dat zegt wat?
Dat ze overleden zijn en waaraan zij overleden zijn.
Als ik te snel ga dan moet je het zeggen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162391189
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:43 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat ze overleden zijn en waaraan zij overleden zijn.
Als ik te snel ga dan moet je het zeggen.
Och mijn hemel, ga JIJ nou arrogant uit de hoek durven komen? :').

Dat eerste snap ik ook wel, maar nogmaals: wat zegt het? Welke conclusie trek jij uit de grafiek die jij plaatste?

Ter referentie: dit was die grafiek:

  Moderator zaterdag 21 mei 2016 @ 22:45:36 #90
249559 crew  Lavenderr
pi_162391217
Ik geef het op.
Misverstanden, verkeerd en selectief quoten, dingen beweren die niet gezegd zijn.
Klaar hoor.
pi_162391290
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:44 schreef Scrummie het volgende:
Welke conclusie trek jij uit de grafiek die jij plaatste?
Dat er veel meer mensen dood gaan aan borst- en longkanker dan aan laat ons zeggen alvleesklierkanker. Maar dat was een paar uur geleden al duidelijk.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 22:47:42 #92
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_162391294
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:42 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Mijn grafiek toonde sterfgevallen. Doden en de oorzaak van hun dood.
Dus.
Waar staat dat eigenlijk? Het staat niet in de grafiek zelf.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_162391323
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:47 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Waar staat dat eigenlijk? Het staat niet in de grafiek zelf.
Als we alles in twijfel gaan trekken.. dat is wel heel vermoeiend hoor.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162391324
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:47 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Waar staat dat eigenlijk? Het staat niet in de grafiek zelf.
Die vraag heb ik 'm ook al gesteld maar kreeg ik geen antwoord op.
pi_162391346
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:47 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat er veel meer mensen dood gaan aan borst- en longkanker dan aan laat ons zeggen alvleesklierkanker. Maar dat was een paar uur geleden al duidelijk.
Ja, dat had ik je ook wel kunnen vertellen. Maar dat zegt helemaal niets (echt helemaal niets) over de stelling die jij in twijfel trekt.
pi_162391365
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:48 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Die vraag heb ik 'm ook al gesteld maar kreeg ik geen antwoord op.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)kanker-licht-gedaald

Mozeskriebel.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162391390
quote:
Wauw, een antwoord :).

Lekker recent ook.
pi_162391445
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:50 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Wauw, een antwoord :).

Lekker recent ook.
Zal het in 12 jaar revolutionair veranderd zijn?
En je kwam zelf met een "beter" grafiekje. Laat die ook nog maar even zien.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162391494
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:52 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zal het in 12 jaar revolutionair veranderd zijn?
En je kwam zelf met een "beter" grafiekje. Laat die ook nog maar even zien.
Waarom "beter"? Niemand die dat heeft beweerd. Want het was geen beter grafiekje, het was gewoon een ander grafiekje:

Hier een grafiek over de meestvoorkomende kankers van 2015:


http://www.cijfersoverkanker.nl

Ook deze grafiek zegt overigens niets over de stelling die jij in twijfel trekt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2016 22:55:30 ]
  zaterdag 21 mei 2016 @ 22:55:18 #100
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_162391535
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:53 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Waarom "beter"? Niemand die dat heeft beweerd. Want het was geen beter grafiekje, het was gewoon een ander grafiekje:

Hier een grafiek over de meestvoorkomende kankers van 2015:

[ afbeelding ]
http://www.cijfersoverkanker.nl
Samen zijn ze eigenlijk best interessant, gezien er veel meer mensen aan dood gaan dan je zou verwachten gezien hoe weinig het eigenlijk maar voor komt, relatief gezien. Het komt 10x minder voor, terwijl er 3x minder mensen aan dood gaan, grofweg.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_162391577
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:55 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Samen zijn ze eigenlijk best interessant, gezien er veel meer mensen aan dood gaan dan je zou verwachten gezien hoe weinig het eigenlijk maar voor komt, relatief gezien.
Dat klopt. Als je de jaartallen even buiten beschouwing laat dan. Dat is ook het hele punt wat Bart niet begrijpt; relatief gezien kan het de snelst dodende kanker worden.
pi_162391614
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:45 schreef Lavenderr het volgende:
Ik geef het op.
Misverstanden, verkeerd en selectief quoten, dingen beweren die niet gezegd zijn.
Klaar hoor.
Je kunt het ook veel moeilijker proberen te maken dan het is.

De stelling dat: Want zonder vernieuwing zal alvleesklierkanker straks van alle kankersoorten doodsoorzaak nummer 1 zijn. Is onwaar zolang er nog long- en borstkanker bestaat. Waar 7 x zoveel mensen aan overlijden. En als het waar wordt dan zijn de "grote" kankers de wereld uit wat natuurlijk prachtig nieuws is.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 23:00:28 #103
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_162391690
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:48 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Als we alles in twijfel gaan trekken.. dat is wel heel vermoeiend hoor.
Is het ook.

[ Bericht 15% gewijzigd door jogy op 21-05-2016 23:48:24 ]
Feyenoord!
pi_162391730
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:56 schreef Scrummie het volgende:
relatief gezien kan het de snelst dodende kanker worden.
Dat "relatief" wat je erbij fantaseert wil ik nog wel door de vingers zien. Ik heb volgens mij in mijn eerste post die hier over ging al beweerd dat "snelheid" geen criterium is. Bij bovendien een "zeldzame" kankersoort. We moeten het niet groter maken dan het is.

Verder vind ik het geweldig wat Casper probeert te doen. Maar hij moet wel eerlijk blijven. Of een betrouwbaarder copywriter aanstellen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162391875
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 23:00 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Is het ook.
Het waren een zware paar uurtjes voor mij. ;)
En ik begon zo argeloos. En het klopt aantoonbaar wat ik beweerde. Het was even nodig vond ik.
Maar een echte discussie werd het nooit. Dat zal deels aan mij liggen maar niet in zijn geheel. Hoop ik. :D

[ Bericht 9% gewijzigd door jogy op 21-05-2016 23:49:05 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator zaterdag 21 mei 2016 @ 23:07:56 #106
249559 crew  Lavenderr
pi_162391881
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 23:02 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat "relatief" wat je erbij fantaseert wil ik nog wel door de vingers zien. Ik heb volgens mij in mijn eerste post die hier over ging al beweerd dat "snelheid" geen criterium is. Bij bovendien een "zeldzame" kankersoort. We moeten het niet groter maken dan het is.

Verder vind ik het geweldig wat Casper probeert te doen. Maar hij moet wel eerlijk blijven. Of een betrouwbaarder copywriter aanstellen.
Casper is eerlijk.
pi_162392024
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 23:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Casper is eerlijk.
Ik heb deze arts of zijn werk niet in twijfel getrokken. Slechts die ene zin. Men moet dat soort dingen niet schrijven op de website als een willekeurige passant daar zo eenvoudig doorheen prikt. Dan ga je uit van de domheid van de "gemiddelde" mens. En dat is respectloos. En ik ga ervan uit dat hij het niet eens zelf geschreven heeft.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162393062
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 23:12 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik heb deze arts of zijn werk niet in twijfel getrokken. Slechts die ene zin. Men moet dat soort dingen niet schrijven op de website als een willekeurige passant daar zo eenvoudig doorheen prikt. Dan ga je uit van de domheid van de "gemiddelde" mens. En dat is respectloos. En ik ga ervan uit dat hij het niet eens zelf geschreven heeft.
Ik snap wel wat nu de verwarring is. Jij leest die stelling als een absoluut aantal, gewoon de hoeveelheid aantal doden. Dan klopt hij inderdaad niet, of moet het wel raar lopen dat het zo zal zijn, want de soort is relatief uniek. Ik lees die stelling anders "Want zonder vernieuwing zal alvleesklierkanker straks van alle kankersoorten doodsoorzaak nummer 1 zijn."; relatief. En dan klopt ie gewoon.

Kan je wel stellen dat hij een betere copywriter moet vinden, maar dat slaat dus nergens op.
pi_162393339
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 23:52 schreef Scrummie het volgende:
Ik lees die stelling anders "Want zonder vernieuwing zal alvleesklierkanker straks van alle kankersoorten doodsoorzaak nummer 1 zijn."; relatief. En dan klopt ie gewoon.
Ik vind dat soort zaken razend interessant. En ik moet zeggen dat ik door de aard van mijn interesses wel enige kennis heb van zaken die "relatief" zijn. Ik wil er best in mee gaan maar dan zul je dat duidelijker moeten uitleggen want ik zie het niet. Het is niet zo dat als je iets beweert wat niet klopt je er door het woord "relatief" aan te koppelen opeens over een kloppende stelling beschikt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162393679
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 00:03 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik vind dat soort zaken razend interessant. En ik moet zeggen dat ik door de aard van mijn interesses wel enige kennis heb van zaken die "relatief" zijn. Ik wil er best in mee gaan maar dan zul je dat duidelijker moeten uitleggen want ik zie het niet. Het is niet zo dat als je iets beweert wat niet klopt je er door het woord "relatief" aan te koppelen opeens over een kloppende stelling beschikt.
Jij leest die stelling en denkt dan dat nummer 1 betekent dat alvleesklierkanker van alle soorten kankers de meeste doden op zijn geweten moet hebben. Daarom herhaal je telkens dat een andere kanker zoveel keer doden heeft. Wat klopt.

Ik lees de stelling en denk dan dat het de meest gevaarlijke (doodsoorzaak) kanker kan worden indien er geen nieuw onderzoek komt om het beter te leren te bestrijden.
pi_162393948
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 00:15 schreef Scrummie het volgende:
Ik lees de stelling en denk dan dat het de meest gevaarlijke (doodsoorzaak) kanker kan worden indien er geen nieuw onderzoek komt om het beter te leren te bestrijden.
Ja. Maar het staat er niet, toch?
Als we alles wat geschreven is naar eigen inzicht gaan interpreteren dan is de beer los.
We hebben het dan over iets wat in vrij heldere bewoording geschreven is en dan lees ik het hoe het er staat en beweer dat het niet klopt en dan krijg je iedereen over je heen omdat je niet begrijpt dat je het moet interpreteren. Dat is volgens mij niet zoals het zou moeten werken.

Geschreven tekst, vooral als het over dit soort serieuze zaken gaat zou gewoon glashelder moeten zijn (wat het m.i. is, alleen niet waar) en niet voor interpretatie vatbaar. Zo ontstaan misverstanden.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162394092
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 00:25 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja. Maar het staat er niet, toch?
Als we alles wat geschreven is naar eigen inzicht gaan interpreteren dan is de beer los.
We hebben het dan over iets wat in vrij heldere bewoording geschreven is en dan lees ik het hoe het er staat en beweer dat het niet klopt en dan krijg je iedereen over je heen omdat je niet begrijpt dat je het moet interpreteren. Dat is volgens mij niet zoals het zou moeten werken.

Geschreven tekst, vooral als het over dit soort serieuze zaken gaat zou gewoon glashelder moeten zijn en niet voor interpretatie vatbaar. Zo ontstaan misverstanden.
Ik weet inmiddels niet meer wat er wel of niet staat. Ik lees het zoals ik zei, en dan klopt het. Jij leest het anders en voor jou klopt dat.

Ik laat het aan anderen over om te beoordelen wie er gelijk heeft en daarmee is het wel klaar.
pi_162394153
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 00:30 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik weet inmiddels niet meer wat er wel of niet staat. Ik lees het zoals ik zei, en dan klopt het. Jij leest het anders en voor jou klopt dat.

Ik laat het aan anderen over om te beoordelen wie er gelijk heeft en daarmee is het wel klaar.
Ik zeur er teveel over door bedoel je?
Als ik eenmaal beet heb laat ik niet meer los.
Maar ik vind het ook wel genoeg voor vandaag.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162394201
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 00:31 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik zeur er teveel over door bedoel je?
Als ik eenmaal beet heb laat ik niet meer los.
Maar ik vind het ook wel genoeg voor vandaag.
Wat jij wil, je hebt gelijk.
  zondag 22 mei 2016 @ 12:33:46 #115
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_162401390
In a display of just how far the U.S. government is willing to go in protecting Big Pharma, it was revealed that a Senate staffer hinted that peace deals in Colombia could be threatened if the country challenges a patent on an expensive cancer drug.

The controversy centers around a leukemia drug called Gleevec, made by Swiss-based Novartis. Prices have increased 10 percent or more every year, causing heavy strain on health care systems in middle-income countries such as Colombia.
[...]
U.S. lawmakers have no problem breaking patents when it serves their interest, such as the compulsory licensing granted for night vision goggles, most likely to benefit the surveillance state. But when it’s a matter of life and death in other countries struggling with health care costs, these politicians will show their allegiance to the corporatocracy.
http://www.activistpost.c(...)pharma-monopoly.html

------------
Oei oei oei de corruptie. Uiteraard dient de patiënt te verrekken.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  Moderator zondag 22 mei 2016 @ 14:19:48 #116
249559 crew  Lavenderr
pi_162404561
Hier schiet de verzorgingsstaat ernstig tekort:
http://www.geenstijl.nl/m(...)ook_weer_gedaan.html
Fondsenwerving zou niet nodig moeten zijn.
  zondag 22 mei 2016 @ 14:38:51 #117
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_162405177
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 14:19 schreef Lavenderr het volgende:
Hier schiet de verzorgingsstaat ernstig tekort:
http://www.geenstijl.nl/m(...)ook_weer_gedaan.html
Fondsenwerving zou niet nodig moeten zijn.
verdomde industrie mag wel wat miljarden afstaan

[ Bericht 0% gewijzigd door jogy op 22-05-2016 17:49:53 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_162410115
Gezellig en nuttig:
https://www.ftm.nl/artike(...)aar-gezellig-op-reis

"De kosten van de reis komen voor rekening van de deelnemende organisaties. Omdat die organisaties in veel gevallen gefinancierd worden uit publieke middelen betaalt de belasting- of premiebetaler indirect het grootste deel van de zorginnovatiereis. Wat de precieze kosten zijn verschilt per jaar. Zo kost de reis uit 2007 naar Washington en Boston 10.591 euro per persoon, een jaar later gaat de reis naar Japan. Die kost 11.662 euro. In 2012 blijven de zorgbestuurders wat dichter bij huis. De reis naar München kost dan slechts 4.403 euro. Omdat er gemiddeld veertig zorgbestuurders deelnemen aan de reis leert een snelle rekensom dat de excursie van de Nederlandse zorgelite ieder jaar enkele tonnen kost."

Zie ook:
NWS / Nederlandse zorgelite gaat ieder jaar gezellig op reis.......

[ Bericht 36% gewijzigd door Bart2002 op 22-05-2016 18:06:42 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 22 mei 2016 @ 20:03:21 #119
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_162414393
-edit-commentaar op de moderatie in FB

[ Bericht 84% gewijzigd door Dance99Vv op 22-05-2016 21:17:22 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  Moderator zondag 22 mei 2016 @ 21:10:01 #120
249559 crew  Lavenderr
pi_162417196
Nu op RTL4 Kanjers van kinderen. Over kinderen met kanker.
pi_162486938
Dit is wel een mooie, grote reductie in voorschriften antibiotica afgelopen tijd. Artsen krijgen meer geld als ze minder antibiotica voorschrijven. Hoe past dit in het straatje van de BigPharma?

http://www.bbc.co.uk/news/health-36372617
pi_162487625
Ik doe het niet vaak, maar in dezen moet ik Bart2002 toch gelijk geven.

Er staat letterlijk: 'van alle kankersoorten doodsoorzaak nummer 1'. Dat gaat per definitie om absolute aantallen of Casper had het anders moeten formuleren.

Men neemt alle kankersoorten, laten we zeggen dat dit er 50 zijn. Doodsoorzaak nummer 1 betekent dat alvleesklierkanker de meeste slachtoffers eist van die 50 kankersoorten. In het lijstje 'mortaliteit' staat het dus bovenaan zoals
Casper het formuleert.

Hij had het ook als volgt kunnen formuleren: 'zonder nieuwe behandeling zal alvleesklierkanker de hoogste mortaliteit hebben van alle kankersoorten'. Dan maak je het per definitie relatief omdat je 'de hoogste mortaliteit' relateert aan alléén alvleesklierkanker van alle kankersoorten. Een nuanceverschil, maar wel een belangrijke en de reden van deze hele discussie.

Als je zegt 'doodsoorzaak nummer 1' dan betekent dat niet meer of minder dan dat de meeste kankerpatiënten komen te overlijden aan alvleesklierkanker. Dat betwijfel ik zeer.

Dat houdt niet in dat het niet per se onmogelijk is. Als de incidentie van alvleesklierkanker toeneemt is dat goed mogelijk. Maar ik zie dat zo gauw niet gebeuren.

Casper had het gewoon beter moeten formuleren, dat is de crux.

En nu kunnen we allemaal weer door één deur ;)
I feel kinda Locrian today
pi_162488049
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 13:17 schreef starla het volgende:
Ik doe het niet vaak, maar in dezen moet ik Bart2002 toch gelijk geven.

Er staat letterlijk: 'van alle kankersoorten doodsoorzaak nummer 1'. Dat gaat per definitie om absolute aantallen of Casper had het anders moeten formuleren.

Men neemt alle kankersoorten, laten we zeggen dat dit er 50 zijn. Doodsoorzaak nummer 1 betekent dat alvleesklierkanker de meeste slachtoffers eist van die 50 kankersoorten. In het lijstje 'mortaliteit' staat het dus bovenaan zoals
Casper het formuleert.

Hij had het ook als volgt kunnen formuleren: 'zonder nieuwe behandeling zal alvleesklierkanker de hoogste mortaliteit hebben van alle kankersoorten'. Dan maak je het per definitie relatief omdat je 'de hoogste mortaliteit' relateert aan alléén alvleesklierkanker van alle kankersoorten. Een nuanceverschil, maar wel een belangrijke en de reden van deze hele discussie.

Als je zegt 'doodsoorzaak nummer 1' dan betekent dat niet meer of minder dan dat de meeste kankerpatiënten komen te overlijden aan alvleesklierkanker. Dat betwijfel ik zeer.

Dat houdt niet in dat het niet per se onmogelijk is. Als de incidentie van alvleesklierkanker toeneemt is dat goed mogelijk. Maar ik zie dat zo gauw niet gebeuren.

Casper had het gewoon beter moeten formuleren, dat is de crux.

En nu kunnen we allemaal weer door één deur ;)
Wat zijn eigenlijk de risicofactoren voor alvleesklierkanker?
pi_162492542
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 13:36 schreef .SP. het volgende:

[..]

Wat zijn eigenlijk de risicofactoren voor alvleesklierkanker?
Voornamelijk roken, wat bijna voor elke kanker wel een risicofactor is. Wat veel mensen vergeten is dat het de grootste risicofactor is voor blaaskanker vanwege de schadelijke stoffen die via je blaas je lichaam verlaten. Heel veel kankers zijn geassocieerd met roken: longkanker, mond/keel/neuskanker, slokdarmkanker, maagkanker, blaaskanker etc.

Alcohol speelt ook een rol, maar alleen als alcoholisme leidt tot recidiverende pancreatitiden. Dus niet direct.

Daarnaast genetische factoren en aandoeningen van het pancreas zelf zoals diabetes mellitus.
I feel kinda Locrian today
pi_162493490
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 16:54 schreef starla het volgende:

[..]

Voornamelijk roken, wat bijna voor elke kanker wel een risicofactor is. Wat veel mensen vergeten is dat het de grootste risicofactor is voor blaaskanker vanwege de schadelijke stoffen die via je blaas je lichaam verlaten. Heel veel kankers zijn geassocieerd met roken: longkanker, mond/keel/neuskanker, slokdarmkanker, maagkanker, blaaskanker etc.

Alcohol speelt ook een rol, maar alleen als alcoholisme leidt tot recidiverende pancreatitiden. Dus niet direct.

Daarnaast genetische factoren en aandoeningen van het pancreas zelf zoals diabetes mellitus.
Dank je! Waarom is deze vorm van kanker zo dodelijk, kan je niet de pancreas eruit halen?
pi_162493741
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 17:38 schreef .SP. het volgende:

[..]

Dank je! Waarom is deze vorm van kanker zo dodelijk, kan je niet de pancreas eruit halen?
Ja hoor, dat wordt ook gedaan als de behandeling primair curatief in opzet is. Dan moeten patiënten dus enzymen slikken en hormonen (insuline + glucagon) om de functie van het pancreas te simuleren.

Waarom pancreasca. zo'n hoge mortaliteit heeft weet ik eigenlijk niet zo goed. Volgens mij heeft dat te maken met het gegeven dat enerzijds er heel vaak al sprake is van metastasen (daar staan de hoge tractus digestivustumoren wel bekend om; de slokdarmca's, maagca's en leverca's omdat deze uitgebreid doorbloed worden en ook uitgebreid draineren in het lymfestelsel, maar ook vaak erg invasief zijn. Een distaal slokdarmca. zal ook vaak de maag aandoen, en een distaal maagca. weer het duodenum etc.) en anderzijds de complicaties doorgaans meer impact hebben op de algehele fysieke gesteldheid van de patiënt.

Een niertumor is niet fijn maar je hebt 2 nieren dus de tumor radicaal verwijderen is vaak niet zo'n probleem, een blaas kun je ook verwijderen en reconstrueren en de lymfedrainage is niet zo groot bij de blaas.

En als ze invasief zijn, dan is dat vaak in wat bindweefsel en met pech vasoinvasief. Bindweefsel kun je makkelijk debulken.
Bij die hoge tractusdigestivustumoren houdt invasief bijna altijd in dat een ander belangrijk orgaan ook is aangedaan, dus echt parenchym en niet zomaar wat bindweefsel.

Dat is een educated guess hoor.
I feel kinda Locrian today
pi_162494330
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 17:52 schreef starla het volgende:

[..]

Ja hoor, dat wordt ook gedaan als de behandeling primair curatief in opzet is. Dan moeten patiënten dus enzymen slikken en hormonen (insuline + glucagon) om de functie van het pancreas te simuleren.

Waarom pancreasca. zo'n hoge mortaliteit heeft weet ik eigenlijk niet zo goed. Volgens mij heeft dat te maken met het gegeven dat enerzijds er heel vaak al sprake is van metastasen (daar staan de hoge tractus digestivustumoren wel bekend om; de slokdarmca's, maagca's en leverca's omdat deze uitgebreid doorbloed worden en ook uitgebreid draineren in het lymfestelsel, maar ook vaak erg invasief zijn. Een distaal slokdarmca. zal ook vaak de maag aandoen, en een distaal maagca. weer het duodenum etc.) en anderzijds de complicaties doorgaans meer impact hebben op de algehele fysieke gesteldheid van de patiënt.

Een niertumor is niet fijn maar je hebt 2 nieren dus de tumor radicaal verwijderen is vaak niet zo'n probleem, een blaas kun je ook verwijderen en reconstrueren en de lymfedrainage is niet zo groot bij de blaas.

En als ze invasief zijn, dan is dat vaak in wat bindweefsel en met pech vasoinvasief. Bindweefsel kun je makkelijk debulken.
Bij die hoge tractusdigestivustumoren houdt invasief bijna altijd in dat een ander belangrijk orgaan ook is aangedaan, dus echt parenchym en niet zomaar wat bindweefsel.

Dat is een educated guess hoor.
Alvleesklierkankers worden oha pas heel laat gedetecteerd. Daar is mogelijk nog veel te winnen.
pi_162494566
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 13:17 schreef starla het volgende:
Ik doe het niet vaak, maar in dezen moet ik Bart2002 toch gelijk geven.
Dank. Men dient er wel tientallen post voor te strijden om helder te krijgen dat iets wat er letterlijk staat w.s. niet klopt. Maar goed. Het verbaast me dat de tekst geen commentaar krijgt uit "het vak". Omdat het (in ieder geval toen de discussie gevoerd werd) mij niet helemaal duidelijk was hoe het woord "relatief" hier iets zou veranderen ben ik op zoek gegaan naar (cijfers over) de kans dat men een bepaalde soort van kanker krijgt, de overlevingskans en/of de mortaliteitsratio eventueel in combinatie met leeftijd. Die cijfers zijn voor mij niet te vinden tot nu toe. Die zouden wel heel nuttig zijn, dus al iemand dat wel lukt: gaarne.

quote:
Casper had het gewoon beter moeten formuleren, dat is de crux.
Of de copywriter. Mijn gevoel toen ik het las vertelde mij dat het er met opzet zo neergezet is, want zo werkt reclame. En eigenlijk denk ik dat nog. En als dit zo is dan is dat niet netjes bij dit soort gevoelige onderwerpen. Als het over wasmiddel ging dan kan het me niet schelen, daar is de waarheid verdraaien tegenwoordig geoorloofd. Mooi woord vind ik dat: "crux".

[ Bericht 4% gewijzigd door Bart2002 op 25-05-2016 20:02:59 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162494921
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 18:38 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dank. Men dient er wel tientallen post voor te strijden om helder te krijgen dat iets wat er letterlijk staat w.s. niet klopt. Maar goed. Het verbaast me dat de tekst geen commentaar krijgt uit "het vak". Omdat het (in ieder geval toen de discussie gevoerd werd) mij niet helemaal duidelijk was hoe het woord "relatief" hier iets zou veranderen ben ik op zoek gegaan naar (cijfers over) de kans dat men een bepaalde soort van kanker krijgt, de overlevingskans en/of de mortaliteitsratio eventueel in combinatie met leeftijd. Die cijfers zijn voor mij niet te vinden tot nu toe. Die zouden wel heel nuttig zijn, dus al iemand dat wel lukt: gaarne.
Ik las het hetzelfde als jij en Starla, dus je had wel gelijk. Die discussie vond ik alleen niet echt de moeite waard -- waarschijnlijk een slechte schrijver die dat voor hem opgeschreven heeft, en dat tientallen posts lang.

Anyway, voor cijfers vind ik het Amerikaanse National Cancer Institute vaak best goed. Is alleen wel de Amerikaanse situatie, vaak vergelijkbaar met NL, maar natuurlijk niet altijd.

http://www.cancer.gov/about-cancer/understanding/statistics
pi_162495836
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 18:50 schreef Broomer het volgende:

[..]

Ik las het hetzelfde als jij en Starla, dus je had wel gelijk. Die discussie vond ik alleen niet echt de moeite waard -- waarschijnlijk een slechte schrijver die dat voor hem opgeschreven heeft, en dat tientallen posts lang.

Anyway, voor cijfers vind ik het Amerikaanse National Cancer Institute vaak best goed. Is alleen wel de Amerikaanse situatie, vaak vergelijkbaar met NL, maar natuurlijk niet altijd.

http://www.cancer.gov/about-cancer/understanding/statistics
Dank. Maar ik ben eigenlijk dus op zoek naar grafiekjes of duidelijk staatjes en die zie ik daar ook niet. En dat er teveel over gezeurd is dat vind ik ook wel maar dat is omdat ik gelijk wil krijgen als ik het heb. :) Ik lijd aan "SIWOTI syndrome". :)

Zo gaat dat dan:


Edit: hier is wat te vinden (ik had nog niet overal geklikt...):
http://www.cancer.gov/types/common-cancers

En een pdf van 72 pagina's:
http://www.cancer.org/acs(...)ent/acspc-047079.pdf
Die ga ik morgen eens fijn uitpluizen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bart2002 op 25-05-2016 19:45:00 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 26 mei 2016 @ 00:04:22 #131
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_162505229
quote:
Big Pharma's medical research papers are total bunk... hundreds were fraudulently ghostwritten by a P.R. firm called 'DesignWrite'
Even though the big revelations about Big Pharma's science paper research fraud came out years ago, most people are still not aware of this. Here's the scoop: Drug companies routinely pay P.R. firms to ghostwrite clinical science papers which are published in medical journals and forwarded to the FDA to "prove" the drugs are safe and effective. But it's all a farce: The papers are pure fiction, dreamed up by what are essentially marketing firms for the sole purpose of getting drugs approved even when they don't work.

Bron
man man man wat is de medische wetenschap een sick joke, a criminal farce
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 26 mei 2016 @ 00:17:55 #132
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_162505594
quote:

Kankerpatienten sterven onnodig in Nederlandse ziekenhuizen.

Uit een onderzoek dat vandaag is gepubliceerd in Medisch Contact blijkt dat bij een aantal ziekenhuizen in Zuid Holland “ondermaatse” kankerzorg wordt geleverd.

Van de onderzochte sterfgevallen door longkanker bleek bijvoorbeeld dat bijna de helft (46 procent) beter niet geopereerd had kunnen worden.

Steeds meer blijkt dat ziekenhuizen gevaarlijke plaatsen zijn om te verblijven en dat het dan ook niet voor niets is dat je geen mortuarium aantreft bij Albert Heijn.

Er is door drie artsen onderzoek gedaan bij een aantal ziekenhuizen in Zuid Holland naar een aantal sterfgevallen van kankerpatiënten in de periode 2001-2011.

De ziekenhuizen en de betrokken patiënten zijn allemaal anoniem gebleven omdat het er in dit onderzoek om ging te kijken of er fouten waren gemaakt en wat er dan eventueel van die fouten geleerd kan worden.

De artsen, gynaecoloog-oncoloog dr. Lena van Doorn van het Erasmus MC te Rotterdam en haar collega’s Henk Codrington (longarts) en dr. Willem Hans Steup (chirurg) van het Hagaziekenhuis in Den Haag, noemen in hun artikel geen exacte sterftecijfers. Maar zeker is dat het om enkele tientallen patiënten gaat.

Een aantal van deze patiënten is overleden vanwege van men noemt kwalitatief achterblijvende medische zorg.

In your face. oh jongens wat gek . "ondermaats"

ik denk het nu wel eens WEL tijd wordt om de onbekwame sujets te bespreken. Het afdeken van hun misdaden heeft lang genoeg duurt,
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  Moderator donderdag 26 mei 2016 @ 10:00:50 #133
249559 crew  Lavenderr
pi_162509412
'noemen in hun artikel geen exacte sterftecijfers. Maar zeker is dat het om enkele tientallen patiënten gaat.'

Heb je ook een bron?
En dat gebler over misdadigers begint ook erg vervelend te worden en is gewoon een smerige aantijging aan het adres van alle artsen. Het maakt je posts niet krachtiger maar eerder sneu.
pi_162509511
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 17:52 schreef starla het volgende:

[..]

Ja hoor, dat wordt ook gedaan als de behandeling primair curatief in opzet is. Dan moeten patiënten dus enzymen slikken en hormonen (insuline + glucagon) om de functie van het pancreas te simuleren.

Waarom pancreasca. zo'n hoge mortaliteit heeft weet ik eigenlijk niet zo goed. Volgens mij heeft dat te maken met het gegeven dat enerzijds er heel vaak al sprake is van metastasen (daar staan de hoge tractus digestivustumoren wel bekend om; de slokdarmca's, maagca's en leverca's omdat deze uitgebreid doorbloed worden en ook uitgebreid draineren in het lymfestelsel, maar ook vaak erg invasief zijn. Een distaal slokdarmca. zal ook vaak de maag aandoen, en een distaal maagca. weer het duodenum etc.) en anderzijds de complicaties doorgaans meer impact hebben op de algehele fysieke gesteldheid van de patiënt.

Een niertumor is niet fijn maar je hebt 2 nieren dus de tumor radicaal verwijderen is vaak niet zo'n probleem, een blaas kun je ook verwijderen en reconstrueren en de lymfedrainage is niet zo groot bij de blaas.

En als ze invasief zijn, dan is dat vaak in wat bindweefsel en met pech vasoinvasief. Bindweefsel kun je makkelijk debulken.
Bij die hoge tractusdigestivustumoren houdt invasief bijna altijd in dat een ander belangrijk orgaan ook is aangedaan, dus echt parenchym en niet zomaar wat bindweefsel.

Dat is een educated guess hoor.
Moest het langzaam lezen om te snappen :)

Bedankt voor de uitleg
  donderdag 26 mei 2016 @ 16:12:50 #135
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_162518411
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 10:00 schreef Lavenderr het volgende:
'noemen in hun artikel geen exacte sterftecijfers. Maar zeker is dat het om enkele tientallen patiënten gaat.'

Heb je ook een bron?
En dat gebler over misdadigers begint ook erg vervelend te worden en is gewoon een smerige aantijging aan het adres van alle artsen. Het maakt je posts niet krachtiger maar eerder sneu.
... Dat keer op keer op keer berichten verschijnen in msm dat artsen broddelwerk leveren.

Dat jij ze nog durft te verdedigen. Dat is om te kotsen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 26 mei 2016 @ 16:21:10 #136
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_162518639
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 16:12 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

... Dat keer op keer op keer berichten verschijnen in msm dat artsen broddelwerk leveren.

Dat jij ze nog durft te verdedigen. Dat is om te kotsen.
Maar MSM kan je toch niet vertrouwen?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_162519627
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 16:12 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

... Dat keer op keer op keer berichten verschijnen in msm dat artsen broddelwerk leveren.

Dat jij ze nog durft te verdedigen. Dat is om te kotsen.
Lambiekje, wat is er zo gevaarlijk aan orale vaccins? Kan je me dat aub eens uitleggen?
pi_162521381
Deze kant moet het op met de ontwikkeling van kanker medicijnen. Meta analyse van precision medicine in Phase I trials:

"patients whose treatment was selected based on the molecular characteristics of their tumor had significantly better outcomes."

"tumor shrinkage rates were 30.6%, compared to 4.9% in those that did not. Patients in precision medicine arms also had a longer time before the disease worsened (progression-free survival) compared to other arms (median 5.7 months vs. 2.95 months)"

https://www.asco.org/abou(...)mes-patients-phase-i

Voor wie is dit goed/slecht?

• Goed voor patienten. Betere drugs natuurlijk altijd goed.

• Goed voor innovatieve pharma bedrijven. Pharma met daadwerkelijk nieuwe producten hebben een veel grotere kans op slagen. In pharma is het grootste probleem dat zo ontzettend veel middelen afvallen, als je dat zo kan verbeteren is dat een enorme efficientie winst.

• Slecht voor pharma legacy producten. Nu wordt er vaak het ene na het andere middel geprobeerd, kijken of het aanslaat. Als je dat beter kan voorspellen, zullen sommige van de eerste lijns legacy producten waarschijnlijk veel minder uitgeprobeerd worden.

Hoe zit het dan financieel? In principe kan het veel geld besparen - als je gelijk met het juiste middel aan de slag gaat, is dat natuurlijk veel goedkoper. Daar komt wel wat diagnostiek bij, maar dat is waarschijnlijk minder duur dan een paar keer misschieten (plus beter voor de patient). Verder kan de medicijnontwikkeling wel eens goedkoper worden, als de efficientie omhoog gaat. Maar het ligt ook heel erg wat er met de prijzen van medicijnen gaat gebeuren - als een bedrijf een bewezen zeer effectief medicijn heeft voor een zeer specifieke kanker, wat stopt ze dan om daar heel veel geld voor te vragen? Hoe hou je dat onder controle?

PS Ik heb hier overigens wel een belang bij - mijn werkgever maakt apparatuur die in dit soort diagnostiek gebruikt wordt. Ik weet dat Bart dat nogal graag wil weten, en dat wil ik hier best kwijt.
  Moderator donderdag 26 mei 2016 @ 18:22:27 #139
249559 crew  Lavenderr
pi_162521568
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 16:12 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

... Dat keer op keer op keer berichten verschijnen in msm dat artsen broddelwerk leveren.

Dat jij ze nog durft te verdedigen. Dat is om te kotsen.
Ga je een keer een dagje mee naar het ziekenhuis? Kun je met eigen ogen zien hoe hard de artsen werken. Ja, ook voor jou zouden ze dat doen.
pi_162522486
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 16:12 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

... Dat keer op keer op keer berichten verschijnen in msm dat artsen broddelwerk leveren.

Dat jij ze nog durft te verdedigen. Dat is om te kotsen.
Natuurlijk zijn er artsen die broddelwerk afleveren, en dat verschijnt regelmatig in het nieuws. Betekent absoluut niet dat alle artsen broddelwerk afleveren.

Ik vergelijk het eens met IT, want daar werk je geloof ik in. Er zijn ook IT'ers die broddelwerk afleveren, en ook dat staat regelmatig in het nieuws. Betekent dat dan dat alle IT'ers altijd broddelwerk afleveren? Of erger dat ze criminele uitzuigers zijn? Natuurlijk niet.
pi_162522827
Wat is eigenlijk "MSM" in deze?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 26 mei 2016 @ 20:27:40 #142
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_162524455
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 16:12 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

... Dat keer op keer op keer berichten verschijnen in msm dat artsen broddelwerk leveren.

Dat jij ze nog durft te verdedigen. Dat is om te kotsen.
Stel je internet doet het niet dan bel je de provider.
Stel je internet doet het wel? bel je dan ook je provider?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_162524735
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 20:27 schreef theguyver het volgende:

[..]

Stel je internet doet het niet dan bel je de provider.
Stel je internet doet het wel? bel je dan ook je provider?
Wat kopen wij voor dit soort quasi-diepzinnigheden?
En ik zal het antwoord alvast verklappen: volstrekt niets. Nihil komma nul.
Als het regent in mei, dan is april voorbij.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162525038
quote:
Steeds meer blijkt dat ziekenhuizen gevaarlijke plaatsen zijn om te verblijven en dat het dan ook niet voor niets is dat je geen mortuarium aantreft bij Albert Heijn.
Kerken zijn nog gevaarlijker want daar naast liggen allemaal mensen op een begraafplaats :') _O-

Lambiekje ziet ze vliegen hoor...welk medicijn gebruik jij eigenlijk? :D
I feel kinda Locrian today
pi_162525256
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 20:44 schreef starla het volgende:

[..]

Kerken zijn nog gevaarlijker want daar naast liggen allemaal mensen op een begraafplaats :') _O-

Lambiekje ziet ze vliegen hoor...welk medicijn gebruik jij eigenlijk? :D
Hij is toch de zout en peper van BNW vind ik. En met een normale benadering valt er best met hem te praten is mijn ervaring. En toch is dat niet de insteek van veel verstandige mensen hier. Dat vind ik jammer. Het is w.s. wel de modus operandi die iedereen bevalt want het gaat al jaren zo. Dat mag ook natuurlijk maar men komt nooit eens tot "iets"
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 26 mei 2016 @ 20:53:35 #146
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_162525302
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 20:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat kopen wij voor dit soort quasi-diepzinnigheden?
En ik zal het antwoord alvast verklappen: volstrekt niets. Nihil komma nul.
Als het regent in mei, dan is april voorbij.
Je hoort alleen wanneer er een probleem is, nooit wanneer het goed gaat.

Of bel jij wel je provider op wanneer je internet werkt?

Niks cryptisch aan!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_162525387
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 20:53 schreef theguyver het volgende:

[..]

Je hoort alleen wanneer er een probleem is, nooit wanneer het goed gaat.

Of bel jij wel je provider op wanneer je internet werkt?

Niks cryptisch aan!
Wat heeft een fucking provider hier mee te maken?
Ik vind dat haast net zo erg als mannen alles gaan vergelijken met auto's of smartphone's.
Al die analogieën die kant nog wal raken gespuid vanuit een zeer bekrompen geest.
Je hebt er niets aan zeg ik je. En het is nog bijzonder banaal ook.

Zeg gewoon wat je wilt zeggen in bewoordingen die te maken hebben met het onderwerp.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bart2002 op 26-05-2016 21:02:15 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 26 mei 2016 @ 21:02:06 #148
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_162525568
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 20:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat kopen wij voor dit soort quasi-diepzinnigheden?
En ik zal het antwoord alvast verklappen: volstrekt niets. Nihil komma nul.
Als het regent in mei, dan is april voorbij.
Zo moeilijk is die niet toch? 'Arts doet precies wat hij moet doen' is niet nieuwswaardig, de artsen die fouten maken of de kantjes eraf lopen wel.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_162525595
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:02 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Zo moeilijk is die niet toch? 'Arts doet precies wat hij moet doen' is niet nieuwswaardig, de artsen die fouten maken of de kantjes eraf lopen wel.
Dan moet ie dat zeggen i.p.v. die lulkoek.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 26 mei 2016 @ 21:05:08 #150
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_162525670
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 20:56 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat heeft een fucking provider hier mee te maken?
Ik vind dat haast net zo erg als mannen alles gaan vergelijken met auto's of smartphone's.
Al die analogieën die kant nog wal raken gespuid vanuit een zeer bekrompen geest.
Je hebt er niets aan zeg ik je. En het is nog bijzonder banaal ook.
Oke laat ik het anders stellen, misschien snap je het dan.. want zo moeilijk is het niet.
Ik neem aan dat je wel eens bij een lokaal ziekenhuis bent geweest?
Dan zie je vaak honderden patienten, het over grote deel verlaat het ziekenhuis en daar hoor je niks van, en de arts dokter heeft goed werk afgeleverd.
Maar op het moment dat het mis gaat dan pas zal je er over terug lezen!

En zo werkt het bij alles, en het internet provider is maar een voorbeeld.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator donderdag 26 mei 2016 @ 21:06:08 #151
249559 crew  Lavenderr
pi_162525702
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 20:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Hij is toch de zout en peper van BNW vind ik. En met een normale benadering valt er best met hem te praten is mijn ervaring. En toch is dat niet de insteek van veel verstandige mensen hier. Dat vind ik jammer. Het is w.s. wel de modus operandi die iedereen bevalt want het gaat al jaren zo. Dat mag ook natuurlijk maar men komt nooit eens tot "iets"
Nee, geen goede vergelijking. Lambiekje gaat tekeer als een bezetene tegen de medische wereld waardoor het bizar en over de top wordt en er geen enkele echte kritiek besproken kan worden.
  donderdag 26 mei 2016 @ 21:08:00 #152
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_162525748
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:02 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dan moet ie dat zeggen i.p.v. die lulkoek.
Daar is bar weinig lulkoek aan. Als je niet snapt wat hij bedoeld, en dat was wat mij betreft prima te snappen (en nee, er zijn geen DM's of zo uitgewisseld), dan kan je dat ook op een normale manier vragen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_162525896
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:08 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Daar is bar weinig lulkoek aan. Als je niet snapt wat hij bedoeld, en dat was wat mij betreft prima te snappen (en nee, er zijn geen DM's of zo uitgewisseld), dan kan je dat ook op een normale manier vragen.
Hij kan het ook zeggen met woorden die te maken hebben met het onderwerp. Zonder analogieën met providers, smartphone's, auto's, of ander mannenspeelgoed. Dan discussieer je over het onderwerp zonder allerlei vergezochte beeldspraak.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162525935
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, geen goede vergelijking. Lambiekje gaat tekeer als een bezetene tegen de medische wereld waardoor het bizar en over de top wordt en er geen enkele echte kritiek besproken kan worden.
Eens. Het ligt niet aan de reacties, maar komt toch echt door Lambiekje's posts. Die zijn zo over de top, daar kan je gewoon niks mee.
pi_162525964
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, geen goede vergelijking. Lambiekje gaat tekeer als een bezetene tegen de medische wereld waardoor het bizar en over de top wordt en er geen enkele echte kritiek besproken kan worden.
Daar moet hij mee ophouden. Hij luistert helaas naar niemand. Ook niet naar mij. Maar ik blijf het proberen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162526158
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:15 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Daar moet hij mee ophouden. Hij luistert helaas naar niemand. Ook niet naar mij. Maar ik blijf het proberen.
Ik dacht dat je wel van wat specerijen hield bij het eten? En nu heb je liever je biefstukje au naturel?

Of snap je deze beeldspraak ook niet?
I feel kinda Locrian today
  donderdag 26 mei 2016 @ 21:22:17 #157
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_162526166
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:13 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Hij kan het ook zeggen met woorden die te maken hebben met het onderwerp. Zonder analogieën met providers, smartphone's, auto's, of ander mannenspeelgoed. Dan discussieer je over het onderwerp zonder allerlei vergezochte beeldspraak.
En dat bepaal jij even? Dat voorbeelden en analogieën bij deze uit den boze zijn?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_162526350
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:22 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En dat bepaal jij even? Dat voorbeelden en analogieën bij deze uit den boze zijn?
Als ik de macht zou hebben om dat te doen dan zou ik dat doen ja.
Mijn probleem met al die analogieën is dat ze zo volstrekt wezenloos en vermoeiend zijn: komt de ene niet aan dan proberen we het weer met een andere. Terwijl je je standpunt m.i. maar 1 keer in heldere taal uiteen dient te zetten. En als dat niet aankomt dan ben je wel klaar eigenlijk.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162526444
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:22 schreef starla het volgende:

[..]

Ik dacht dat je wel van wat specerijen hield bij het eten? En nu heb je liever je biefstukje au naturel?

Of snap je deze beeldspraak ook niet?
Ik vind het alleen maar nutteloos om via allerhande beeldspraak steeds maar hetzelfde proberen te zeggen. Dat vertroebelt een discussie in hoge mate en het swingt alle kanten op omdat de verschillende onderwerpen van de beeldspraak door anderen weer aangegrepen worden om nog meer af te dwalen. Maar zoals ik al eerder beweerde is dat waarschijnlijk de modus operandi die iedereen hier wel bevalt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator donderdag 26 mei 2016 @ 21:36:44 #160
249559 crew  Lavenderr
pi_162526586
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:32 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik vind het alleen maar nutteloos om via allerhande beeldspraak steeds maar hetzelfde proberen te zeggen. Dat vertroebelt een discussie in hoge mate en het swingt alle kanten op omdat de verschillende onderwerpen van de beeldspraak door anderen weer aangegrepen worden om nog meer af te dwalen.
Nou ja, in alle eerlijkheid; je kwam zelf ook aan met peper en zout.
  donderdag 26 mei 2016 @ 21:37:03 #161
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_162526598
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:29 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Als ik de macht zou hebben om dat te doen dan zou ik dat doen ja.
Mijn probleem met al die analogieën is dat ze zo volstrekt wezenloos en vermoeiend zijn: komt de ene niet aan dan proberen we het weer met een andere. Terwijl je je standpunt m.i. maar 1 keer in heldere taal uiteen dient te zetten. En als dat niet aankomt dan ben je wel klaar eigenlijk.
Dan ben ik blij dat jij die macht niet hebt ^O^
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_162526659
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou ja, in alle eerlijkheid; je kwam zelf ook aan met peper en zout.
De jus over de aardappels dan. :D Maar touché zuster.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 26 mei 2016 @ 21:39:27 #163
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_162526688
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:38 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

De jus over de aardappels dan. :D Maar touché zuster.
Zanik dan niet zo.
There is only one religion
pi_162526697
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:37 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dan ben ik blij dat jij die macht niet hebt ^O^
Dat snap ik want dan zou ik jouw levenswerk verstoren. Met alle respect voor die volharding trouwens.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162526712
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:39 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Zanik dan niet zo.
Wie ben jij nou weer? Bemoei je er niet mee.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 26 mei 2016 @ 21:41:33 #166
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_162526747
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:40 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wie ben jij nou weer? Bemoei je er niet mee.
Ik ben de man met de botte bijl en deze non-discussie kan er eigenlijk gewoon tussen uit gehakt worden, graag weer ontopic verder.
There is only one religion
pi_162526843
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:41 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Ik ben de man met de botte bijl en deze non-discussie kan er eigenlijk gewoon tussen uit gehakt worden, graag weer ontopic verder.
Don't fear the reaper. :)
Maar met alle respect ben ik het niet met je eens dat het een non-discussie is.
Ik probeer (op mijn manier) aan te geven en te prikkelen tot een iets inhoudelijker discussie zonder het eeuwig draaien in cirkels. Maar dat moet nog indalen wellicht.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator donderdag 26 mei 2016 @ 21:48:56 #168
249559 crew  Lavenderr
pi_162526950
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:45 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Don't fear the reaper. :)
Maar met alle respect ben ik het niet met je eens dat het een non-discussie is.
Ik probeer (op mijn manier) aan te geven en te prikkelen tot een iets inhoudelijker discussie zonder het eeuwig draaien in cirkels. Maar dat moet nog indalen wellicht.
Ik was inhoudelijk. Heb Lambiekje uitgenodigd om een dagje mee te gaan naar het ziekenhuis. Helaas negeert hij dat soort posts.
  donderdag 26 mei 2016 @ 21:49:04 #169
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_162526951
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:45 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Maar dat moet nog indalen wellicht.
Ook bij jou, je begon zelf met beeldspraak, Iets met oog balk en splinter
There is only one religion
pi_162526990
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:49 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Ook bij jou, je begon zelf met beeldspraak, Iets met oog balk en splinter
Wie zonder zonden is... Maar mijn intentie is goed al is de uitvoering misschien wat onorthodox.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162527143
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:48 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik was inhoudelijk. Heb Lambiekje uitgenodigd om een dagje mee te gaan naar het ziekenhuis. Helaas negeert hij dat soort posts.
Maar het verbaast je niet natuurlijk. Het is waarschijnlijk "best" lastig om hem een beetje in het gareel te krijgen in de zin dat hij andere mensen in hun waarde laat en iets minder agressief te werk gaat. Dat zou voor hemzelf ook beter zijn want met wild om je heen trappen en bijten in willekeurige lichaamsdelen maak je jezelf onmogelijk. Een hond die dat doet krijgt een spuitje bij wijze van spreken. Ik weet niet hoe jong hij is maar misschien komt dat inzicht nog met de jaren.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162527512
En nog niemand heeft verklapt wat "MSM" in dit verband is.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 26 mei 2016 @ 22:22:00 #173
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_162527883
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:56 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Maar het verbaast je niet natuurlijk. Het is waarschijnlijk "best" lastig om hem een beetje in het gareel te krijgen in de zin dat hij andere mensen in hun waarde laat en iets minder agressief te werk gaat. Dat zou voor hemzelf ook beter zijn want met wild om je heen trappen en bijten in willekeurige lichaamsdelen maak je jezelf onmogelijk. Een hond die dat doet krijgt een spuitje bij wijze van spreken. Ik weet niet hoe jong hij is maar misschien komt dat inzicht nog met de jaren.
Jij komt net op het forum om de hoek kijken, en Lambiekje zit hier al een decenia.
En zoals ik al eens eerder aangaf, helaas is het omgekeerde het geval.

maar goed weer on-topic :)
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator donderdag 26 mei 2016 @ 22:25:38 #174
249559 crew  Lavenderr
pi_162527998
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 22:09 schreef Bart2002 het volgende:
En nog niemand heeft verklapt wat "MSM" in dit verband is.
Main Stream Media
pi_162528333
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 22:22 schreef theguyver het volgende:
Jij komt net op het forum om de hoek kijken
Anno 2003. En eigenlijk altijd meegelezen en vanaf een gepaste afstand geobserveerd. Dus ik weet best wat er speelt en hoe het haasje hoest.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162528364
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 22:09 schreef Bart2002 het volgende:
En nog niemand heeft verklapt wat "MSM" in dit verband is.
Men who have Sex with Men?
pi_162528396
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 22:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Main Stream Media
Dank u. Salonfähige onderwerpen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 26 mei 2016 @ 22:44:07 #178
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_162528507
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 22:37 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Anno 2003. En eigenlijk altijd meegelezen en vanaf een gepaste afstand geobserveerd. Dus ik weet best wat er speelt en hoe het haasje hoest.
En je weet niet wat MSM betekend :?
En ik had het niet over fok zelf maar BNW/TRU dit topic etc.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:15 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Daar moet hij mee ophouden. Hij luistert helaas naar niemand. Ook niet naar mij. Maar ik blijf het proberen.
Nja het zal wel, ik wens u veel succes!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_162528552
quote:
12s.gif Op donderdag 26 mei 2016 22:38 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Men who have Sex with Men?
Dat is de MWHSWM beweging. Dat is weer iets anders.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 26 mei 2016 @ 22:56:15 #180
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_162528860
Ik ben trouwens Bart2002 fan :@. *O*
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 26 mei 2016 @ 23:05:12 #181
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_162529129
quote:
17s.gif Op donderdag 26 mei 2016 22:56 schreef jogy het volgende:
Ik ben trouwens Bart2002 fan :@. *O*
Verklaard een hoop!
Zullen we nu weer on-topic gaan voor je idool sterallures krijgt?
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 26 mei 2016 @ 23:45:22 #182
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_162529969
quote:
17s.gif Op donderdag 26 mei 2016 22:56 schreef jogy het volgende:
Ik ben trouwens Bart2002 fan :@. *O*
wtf?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_162530589
quote:
17s.gif Op donderdag 26 mei 2016 22:56 schreef jogy het volgende:
Ik ben trouwens Bart2002 fan :@. *O*
Ik vind dit een wat rare uitspraak voor een moderator.
pi_162531647
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 23:45 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

wtf?
Welnu, er valt wel met Bart te communiceten zonder dat dat gepaard hoeft te gaan met het gebruik van krachttaal en allerhande infantiele beledigingen.

Ik vind hem dus wel een frisse wind in het tegengrluid. Positieve dingen over elkaar mogen ook wel eens gezegd worden :)
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 27 mei 2016 @ 02:13:35 #185
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_162531660
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 02:06 schreef starla het volgende:

[..]

Welnu, er valt wel met Bart te communiceten zonder dat dat gepaard hoeft te gaan met het gebruik van krachttaal en allerhande infantiele beledigingen.

Ik vind hem dus wel een frisse wind in het tegengrluid. Positieve dingen over elkaar mogen ook wel eens gezegd worden :)
Het is mogelijk ja, maar die krachttaal en beledigingen worden aardig snel van stal gehaald...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_162532069
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 22:45 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is de MWHSWM beweging. Dat is weer iets anders.
http://www.acronymfinder.com/MSM.html Hier staat ie bovenaan.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 11:15:01 #187
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_162535205
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, geen goede vergelijking. Lambiekje gaat tekeer als een bezetene tegen de medische wereld waardoor het bizar en over de top wordt en er geen enkele echte kritiek besproken kan worden.
Over de top?

Wat ik doe is een milde level 1 behandelen. Ik conspiracy hou ik me in.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 11:18:03 #188
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_162535271
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:14 schreef Broomer het volgende:

[..]

Eens. Het ligt niet aan de reacties, maar komt toch echt door Lambiekje's posts. Die zijn zo over de top, daar kan je gewoon niks mee.
ohhhhhh my God.

Los van dat ik wat scheldwoordjes gebruik. Noemt men dit over de top.??

Tjezus. Dan is het ernstiger gesteld dan ik dacht.

Verbijsterend.

In wat voor lalaland leeft men?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 11:20:18 #189
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_162535320
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 16:49 schreef .SP. het volgende:

[..]

Lambiekje, wat is er zo gevaarlijk aan orale vaccins? Kan je me dat aub eens uitleggen?
on geacht wat is vaccins genocidale misdadigheid
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 12:28:46 #190
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_162537017
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 11:20 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

on geacht wat is vaccins genocidale misdadigheid
Maar waarom dan? Waarom kunnen ze niet werken?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_162537763
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 11:20 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

on geacht wat is vaccins genocidale misdadigheid
Ondertiteling aub?
I feel kinda Locrian today
pi_162538056
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 11:20 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

on geacht wat is vaccins genocidale misdadigheid
Wat zit er dan in wat zo slecht is?????
  vrijdag 27 mei 2016 @ 15:14:20 #193
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_162541114
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 13:09 schreef .SP. het volgende:

[..]

Wat zit er dan in wat zo slecht is?????
they have known for years that thimerosal, which was banned in 1999, but still used in over 60 vaccines, causes autism.
http://www.wakingtimes.co(...)ative-causes-autism/

De schadelijkheid van dit conserveringsmiddel in vaccins ging zelfs nog iets verder.
(zie vaccinatie-topic)
There is only one religion
  vrijdag 27 mei 2016 @ 15:20:29 #194
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_162541318
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 12:28 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Maar waarom dan? Waarom kunnen ze niet werken?
Vaccins werken uitstekend , het zijn de toegevoegde stoffen ter houdbaarheid waar het om gaat, iets dat al vaker naar voren is gekomen.
There is only one religion
pi_162541323
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 15:14 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

they have known for years that thimerosal, which was banned in 1999, but still used in over 60 vaccines, causes autism.
http://www.wakingtimes.co(...)ative-causes-autism/

De schadelijkheid van dit conserveringsmiddel in vaccins ging zelfs nog iets verder.
(zie vaccinatie-topic)
Dank je, maar we hebben het hier over orale vaccins waar dit niet in zit :)
  vrijdag 27 mei 2016 @ 15:34:19 #196
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_162541691
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 15:20 schreef .SP. het volgende:

[..]

Dank je, maar we hebben het hier over orale vaccins waar dit niet in zit :)
Denk dat je dit dan wel interessant vind:
http://www.post-vaccinaal-syndroom.nl/3908/polio.aspx
There is only one religion
pi_162544156
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 15:34 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Denk dat je dit dan wel interessant vind:
http://www.post-vaccinaal-syndroom.nl/3908/polio.aspx
Dank je, het is echter een hoop onzin op een homeopathie aansmerende pagina. En homeopathen zijn pas kwaadaardige oplichters.
pi_162544338
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 16:50 schreef .SP. het volgende:

[..]

Dank je, het is echter een hoop onzin op een homeopathie aansmerende pagina. En homeopathen zijn pas kwaadaardige oplichters.
Mee eens.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162544504
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 15:34 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Denk dat je dit dan wel interessant vind:
http://www.post-vaccinaal-syndroom.nl/3908/polio.aspx
Sorry, moet deze zin even quoten uit je link:

"Later bleek dat het SEV 40 virus ook verantwoordelijk was voor het uitbreken van AIDS."

pi_162545542
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 17:03 schreef .SP. het volgende:

[..]

Sorry, moet deze zin even quoten uit je link:

"Later bleek dat het SEV 40 virus ook verantwoordelijk was voor het uitbreken van AIDS."

[ afbeelding ]
Dit soort plaatjes voegt niets toe m.i.
Het blijft op een wat kinderachtig niveau hierdoor.



Je ziet wel wat ik bedoel. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162545704
quote:
17s.gif Op donderdag 26 mei 2016 22:56 schreef jogy het volgende:
Ik ben trouwens Bart2002 fan :@. *O*
Weer een happy member van die jofele, ontzettend toffe, zeer snelgroeiende club. :D
Welkom. Lid worden is niet bepaald goedkoop maar daar krijg je ook heel veel voor terug.

Maar nu weer on-topic graag:

"Tinus Smits heeft zich meer dan 30 jaar in de homeopathie verdiept. Eerst als lekenhomeopaat en vervolgens als homeopathisch arts heeft hij een ruime ervaring opgedaan."

Ik vraag me oprecht af hoe je je (meer dan) 30 jaar daarin kunt "verdiepen"...
Het is toch een richting waarin je binnen 10 minuten kunt afstuderen.
Hoe denkt men hier over homeopathie? Of is daar een ander topic voor?

[ Bericht 10% gewijzigd door Bart2002 op 27-05-2016 17:52:51 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162546137
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 11:18 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ohhhhhh my God.

Los van dat ik wat scheldwoordjes gebruik. Noemt men dit over de top.??

Tjezus. Dan is het ernstiger gesteld dan ik dacht.

Verbijsterend.

In wat voor lalaland leeft men?
De manier waarop je je boodschap brengt doet mensen de hakken in het zand zetten.
Ik heb wel eens gepost dat ik vroeger ook zo'n "boosmens" was en dat ik er door schade en schande achter ben gekomen dat je met die attitude mensen niet voor je zienswijze kunt enthousiasmeren. Ook al klopt de boodschap bij wijze van spreken als een bus.

Het moet dus anders. Niet schelden, schoppen, bijten. De boodschap wat mensvriendelijker verpakken. De boodschap dient "verkocht" te worden. Leuk is dat niet maar volgens mij (en wat veel slimmere geesten) is dat de enige weg. Probeer het eens maestro.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162546319
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 18:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

De manier waarop je je boodschap brengt doet mensen de hakken in het zand zetten.
Ik heb wel eens gepost dat ik vroeger ook zo'n "boosmens" was en dat ik er door schade en schande achter ben gekomen dat je met die attitude mensen niet voor je zienswijze kunt enthousiasmeren. Ook al klopt de boodschap bij wijze van spreken als een bus.

Het moet dus anders. Niet schelden, schoppen, bijten. De boodschap wat mensvriendelijker verpakken. De boodschap dient "verkocht" te worden. Leuk is dat niet maar volgens mij (en wat veel slimmere geesten) is dat de enige weg. Probeer het eens maestro.
Eensch.

Nu we het toch over naalden hebben, starla gaat maar eens één in de dikste ader steken die ze kan vinden :X
I feel kinda Locrian today
pi_162547245
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 18:06 schreef starla het volgende:

[..]

Eensch.

Nu we het toch over naalden hebben, starla gaat maar eens één in de dikste ader steken die ze kan vinden :X
Maar wat doe je met die naald? Want het verband ontgaat me even. Ik ben nu eenmaal wat traag van begrip en snap vergelijkingen nooit. :) Wees in ieder geval voorzichtig.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162551705
Met die naald kun je jezelf psychoactieve stoffen toedienen ;)

Gebeurt zelden hoor :P
I feel kinda Locrian today
pi_162551853
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:17 schreef starla het volgende:
Met die naald kun je jezelf psychoactieve stoffen toedienen ;)

Gebeurt zelden hoor :P
Bazenvrouw _O_
pi_162551857
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:17 schreef starla het volgende:
Met die naald kun je jezelf psychoactieve stoffen toedienen ;)

Gebeurt zelden hoor :P
Potverdorie. Je bent toch niet aan de verdovende drugs Starla?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162552224
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:22 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Potverdorie. Je bent toch niet aan de verdovende drugs Starla?
Is er iets als drugs die niet verdovend zijn? Psychedelica misschien (hoewel die ook in meer of mindere mate verdovend zijn), maar daar hou ik niet van. Ok, snufje Molly misschien, maar het psychedelisch effect valt wel mee :P

Vroegâh was ik wel een wildebras ja, flink aantal jaren roofbouw gepleegd op m'n lichaam maar dat krijg je als je uit 'dat milieu' komt hè?

Nu ben ik een brave huisvrouw hoor,
die alleen af en toe in het weekend nog wel eens gekke dingen doet ;)
I feel kinda Locrian today
pi_162552300
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:34 schreef starla het volgende:

[..]

Is er iets als drugs die niet verdovend zijn? Psychedelica misschien (hoewel die ook in meer of mindere mate verdovend zijn), maar daar hou ik niet van. Ok, snufje Molly misschien, maar het psychedelisch effect valt wel mee :P

Vroegâh was ik wel een wildebras ja, flink aantal jaren roofbouw gepleegd op m'n lichaam maar dat krijg je als je uit 'dat milieu' komt hè?

Nu ben ik een brave huisvrouw hoor,
die alleen af en toe in het weekend nog wel eens gekke dingen doet ;)
Jeetje. Een wild wief. Ik heb daar een ontzettend zwak voor. Maar met mate dus. En alleen in het weekend. Daar kan men 100 mee worden. ;)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162552502
Morgen truffels _O_ Puur natuur _O_
pi_162552583
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:44 schreef Scrummie het volgende:
Morgen truffels _O_ Puur natuur _O_
Heerlijk in soepen. Of in mayo. :D
Is de werking daarvan eigenlijk een beetje voorspelbaar? Of verschilt dat van de 1 op andere keer?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162552661
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:48 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Heerlijk in soepen. Of in mayo. :D
Is de werking daarvan eigenlijk een beetje voorspelbaar? Of verschilt dat van de 1 op andere keer?
Geen idee, morgen de tweede keer pas. Eerste keer was.. bijzonder. Op een gegeven moment een half uur naar het plafond lopen staren omdat ik daar flitsen van een schaduw zag van een vrouw, en mijn hersenen vonden dat het een prachtige vrouw was die heel langzaam door een gang liep, maar dan uit oude tijden, de tijd van Cleopatra zeg maar. Ik kon niets aanraken maar toch was 't alsof ik de oudheid van de stenen die ik niet zag kon voelen. Heerlijk vaag dus ;)
pi_162559230
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 17:40 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dit soort plaatjes voegt niets toe m.i.
Het blijft op een wat kinderachtig niveau hierdoor.

[ afbeelding ]

Je ziet wel wat ik bedoel. :)
Er zijn te weinig van deze :') in de wereld om op deze post te antwoorden.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 08:05:23 #214
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_162637280
The end for chemical medicine: Superbug discovered in America that resists ALL known antibiotics... blind faith in failed pharma will soon cost you your life

The end of chemical medicine: Superbug discovered in America that resists ALL known antibiotics... blind faith in failed pharma will soon cost you your life

What this means is that the era of chemical antibiotics has now reached its inevitable end. Big Pharma can no longer save you from the infections it brought into existence.

[...]

As a result of all this, we now live in a world where the hospital is probably the most dangerous place to find yourself in modern society.

http://www.naturalnews.co(...)ral_antibiotics.html

-----------


Duh!! Dat moge duidelijk zijn dat het ziekenhuis het meest gevaarlijk plek is om je te begeven.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 09:30:44 #215
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_162638146
Dat hele immunologie gedoe (want ik begrijp er weinig van _O- ) begint echt de spuigaten uit te lopen, ik vind het goed nieuws O+.

quote:
Are we nearing a cure for cancer? Holy grail is 'closer than ever', oncologist claims
A cure for cancer is nearer than it has ever been, a leading oncologist has claimed.

Dr Rebecca Kristeleit, of University College London Hospital, said advances in a revolutionary treatment called immunotherapy were now occurring at a rapid rate.

In turn, these were 'benefiting patients substantially and improving their lives substantially'.

Speaking at Hay on Wye Festival this weekend the weekend, Dr Kristeleit said: 'We are beginning to start thinking about using that word "cure",

'As an oncologist, it's not a word you would ever say.

'This is because we talk a lot about being "in remission" - but "cure" is the Holy Grail.
Dr Rebecca Kristeleit, of University College London Hospital, said advances in a revolutionary treatment called immunotherapy were now occurring at a rapid rate
+3

Dr Rebecca Kristeleit, of University College London Hospital, said advances in a revolutionary treatment called immunotherapy were now occurring at a rapid rate

'With some of the immunotherapies, some patients appear to just go on and on with no resurgence of the disease.

'So that's obviously what we are chasing with all the work we're doing.

She added: 'From my perspective and from patients' perspective, it is an extremely exciting time. They're really making a difference, these immunotherapy drugs.'

One reason cancer cells thrive is because they are able to hide from the immune system.

Immunotherapy, however, ‘wakes up’ a patient’s own immune system so it can fight cancer.

Certain immunotherapies mark cancer cells, making it easier for the immune system to find and destroy them.

Other types boost the immune system to work better against cancer.
From my perspective and from patients' perspectives, it's an extremely exciting time. They're really making a difference, these immunotherapy drugs
Dr Rebecca Kristeleit, oncologist

As well as lung and skin cancer, the treatment has been hugely effective against kidney, bladder, and head and neck cancers.

These are some of the most aggressive types which are extremely difficult to treat and, together, claim hundreds of thousands of lives each year

In one British trial, patients with advanced skin cancer who would have been declared terminally ill are now back at work and are predicted to live until old age.

Some may never need treatment again, others just require top-up sessions every few weeks or months.

Dr Kristeleit, who runs clinical trial programmes looking at early-stage drugs, said although not available on the NHS yet, certain immunotherapies were licensed and happening - increasing patients' cancer survival rates after cancer.

In melanoma and lung cancers they were licenced and working.

In her area of gynaecological cancers, scientists and doctors were seeing dramatic responses in the very first human trials, she said.
In one British trial, patients with advanced skin cancer who would have been declared terminally ill are now back at work and are predicted to live until old age thanks to treatment with immunotherapy

In one British trial, patients with advanced skin cancer who would have been declared terminally ill are now back at work and are predicted to live until old age thanks to treatment with immunotherapy

Her advice to cancer sufferers was 'If you're wanting to think about immunotherapy you should have a discussion about it with your oncologist.

'Ask where you can access the trials and where you can access the drugs. You don't have to take a plane to the US - you can probably get these down the road.

'It's just making sure you access the information by asking the right questions.

'Some immunotherapy drugs you can buy off the shelf but it's better to do it through a clinical trial in an area where the drugs are licenced.'

New drugs are provided free for clinical trials, she explained - and scientists and drug-developing clinicians were optimising the benefits of the new drugs.

'We want the really best drug hitting that target and we want to find the best patient for that drug.

'If you manage to do those two things, you are going to cut costs because you say to patients, actually your chance of benefit or cure is big.'
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator dinsdag 31 mei 2016 @ 09:38:01 #216
249559 crew  Lavenderr
pi_162638253
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 08:05 schreef Lambiekje het volgende:
The end for chemical medicine: Superbug discovered in America that resists ALL known antibiotics... blind faith in failed pharma will soon cost you your life

The end of chemical medicine: Superbug discovered in America that resists ALL known antibiotics... blind faith in failed pharma will soon cost you your life

What this means is that the era of chemical antibiotics has now reached its inevitable end. Big Pharma can no longer save you from the infections it brought into existence.

[...]

As a result of all this, we now live in a world where the hospital is probably the most dangerous place to find yourself in modern society.

http://www.naturalnews.co(...)ral_antibiotics.html

-----------

Duh!! Dat moge duidelijk zijn dat het ziekenhuis het meest gevaarlijk plek is om je te begeven.
Afgelopen zaterdag is het leven van een familielid van me nog gered door een team van artsen thuis, ambulance-personeel, brandweer en artsen in het ziekenhuis, dus rot toch een heel eind op met je smerige laster :r
  dinsdag 31 mei 2016 @ 12:53:36 #217
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_162642019
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 08:05 schreef Lambiekje het volgende:
The end for chemical medicine: Superbug discovered in America that resists ALL known antibiotics... blind faith in failed pharma will soon cost you your life

The end of chemical medicine: Superbug discovered in America that resists ALL known antibiotics... blind faith in failed pharma will soon cost you your life

What this means is that the era of chemical antibiotics has now reached its inevitable end. Big Pharma can no longer save you from the infections it brought into existence.

[...]

As a result of all this, we now live in a world where the hospital is probably the most dangerous place to find yourself in modern society.

http://www.naturalnews.co(...)ral_antibiotics.html

-----------

Duh!! Dat moge duidelijk zijn dat het ziekenhuis het meest gevaarlijk plek is om je te begeven.
Ja want het ziekenhuis zit vol met "bugs" :?
Kom op lambiek, je weet dat dit gewoon onzin is.
En zou je nu die gehate bedrijven in de pharma industrie niet aanmoedigen nieuwe werkzame antibiotica te ontwikkelen?
Dat noemen ze de keerzijde van de medaille :')
There is only one religion
  dinsdag 31 mei 2016 @ 18:28:18 #218
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_162649437
Het gezaghebbende British Medical Journal heeft een onderzoek laten uitvoeren naar 2500 van de meest voorgeschreven reguliere medische behandelingen en medicijnen. De uitkomsten zijn gepubliceerd in Clinical Evidence Handbook. En deze uitkomsten, gedaan door de reguliere medische wereld zelf, zijn zeer verontrustend. De geneeskunde blijkt al jarenlang gebruik te maken van medicatie waarvan slechts 12% een positief effect zou kunnen hebben. De rest is kwakzalverij of zelfs levensgevaarlijk.

http://mijn-kijk-op.infon(...)kt-kwakzalverij.html
--------------
Nog weer ff onderstrepen. Ziekenhuizen zijn de meest gevaarlijke plekken.

Onderzoek na onderzoek. Conclusie bigpharma is een zieke totaal corrupte kwakzalverij.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  Moderator dinsdag 31 mei 2016 @ 18:39:28 #219
249559 crew  Lavenderr
pi_162649722
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:28 schreef Lambiekje het volgende:
Het gezaghebbende British Medical Journal heeft een onderzoek laten uitvoeren naar 2500 van de meest voorgeschreven reguliere medische behandelingen en medicijnen. De uitkomsten zijn gepubliceerd in Clinical Evidence Handbook. En deze uitkomsten, gedaan door de reguliere medische wereld zelf, zijn zeer verontrustend. De geneeskunde blijkt al jarenlang gebruik te maken van medicatie waarvan slechts 12% een positief effect zou kunnen hebben. De rest is kwakzalverij of zelfs levensgevaarlijk.

http://mijn-kijk-op.infon(...)kt-kwakzalverij.html
--------------
Nog weer ff onderstrepen. Ziekenhuizen zijn de meest gevaarlijke plekken.

Onderzoek na onderzoek. Conclusie bigpharma is een zieke totaal corrupte kwakzalverij.
Nog maar een keer dan aangezien je over mijn post heen gelezen hebt:
donder op met je laster. Het is ziekelijk. Zou je wat aan moeten laten doen.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 19:27:06 #220
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_162650925
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:28 schreef Lambiekje het volgende:
Het gezaghebbende British Medical Journal heeft een onderzoek laten uitvoeren naar 2500 van de meest voorgeschreven reguliere medische behandelingen en medicijnen. De uitkomsten zijn gepubliceerd in Clinical Evidence Handbook. En deze uitkomsten, gedaan door de reguliere medische wereld zelf, zijn zeer verontrustend. De geneeskunde blijkt al jarenlang gebruik te maken van medicatie waarvan slechts 12% een positief effect zou kunnen hebben. De rest is kwakzalverij of zelfs levensgevaarlijk.

http://mijn-kijk-op.infon(...)kt-kwakzalverij.html
--------------
Nog weer ff onderstrepen. Ziekenhuizen zijn de meest gevaarlijke plekken.

Onderzoek na onderzoek. Conclusie bigpharma is een zieke totaal corrupte kwakzalverij.
Belangrijk om hier over te lezen:
http://kloptdatwel.nl/201(...)blijkt-kwakzalverij/
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_162652844
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:27 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Belangrijk om hier over te lezen:
http://kloptdatwel.nl/201(...)blijkt-kwakzalverij/
Zegt Lambiekje nu, net als die Richter, dat alternatieve geneeskunde kwakzalverij is? _O- (ik cherypick even)
  woensdag 1 juni 2016 @ 00:48:59 #222
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_162659896
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:34 schreef Fixers het volgende:

[..]

Zegt Lambiekje nu, net als die Richter, dat alternatieve geneeskunde kwakzalverij is? _O- (ik cherypick even)
Yep :D En wel meer dan dat. Bijvoorbeeld dat er maar zeer zwak bewijs is dat een electrische schok bij hartritme problemen helpt. CLEAR!
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 1 juni 2016 @ 09:42:53 #223
262 Re
Kiss & Swallow
pi_162662395
och aan de ene kant wel humor om de schizofrene hersenspinsels van lambiekje te volgen, hij is een beetje de werkelijkheid kwijt, hou dat gewoon in je achterhoofd ... enige probleem is dat de drijfveer achter conspiracygelovers meestal gewoon commerciele bedrijven zijn of mensen die net zo gek al een deur zijn.

Wat verder niet wil zeggen dat er dingen verkeerd gaan of dat er beslissingen genomen worden uit onethisch oogpunt om de winst te optimaliseren.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator woensdag 1 juni 2016 @ 09:56:38 #224
249559 crew  Lavenderr
pi_162662603
quote:
3s.gif Op woensdag 1 juni 2016 09:42 schreef Re het volgende:
och aan de ene kant wel humor om de schizofrene hersenspinsels van lambiekje te volgen, hij is een beetje de werkelijkheid kwijt, hou dat gewoon in je achterhoofd ... enige probleem is dat de drijfveer achter conspiracygelovers meestal gewoon commerciele bedrijven zijn of mensen die net zo gek al een deur zijn.

Wat verder niet wil zeggen dat er dingen verkeerd gaan of dat er beslissingen genomen worden uit onethisch oogpunt om de winst te optimaliseren.
voice of reason. Dankjewel Re :)
  woensdag 1 juni 2016 @ 10:50:29 #225
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_162663641
Sodejuu het zal je maar weer gezegd worden, schizofreen, de weg kwijt ook nog net zo gek als een deur. Geen wonder dat haast geen complotter zijn neus nog laat zien :{w
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  woensdag 1 juni 2016 @ 10:53:06 #226
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_162663692
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:50 schreef controlaltdelete het volgende:
Sodejuu het zal je maar weer gezegd worden, schizofreen, de weg kwijt ook nog net zo gek als een deur. Geen wonder dat haast geen complotter zijn neus nog laat zien :{w
Laat me raden, je bent het eens met (vrijwel) alles wat Lambiekje schrijft?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 1 juni 2016 @ 11:26:37 #227
262 Re
Kiss & Swallow
pi_162664476
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:50 schreef controlaltdelete het volgende:
Sodejuu het zal je maar weer gezegd worden, schizofreen, de weg kwijt ook nog net zo gek als een deur. Geen wonder dat haast geen complotter zijn neus nog laat zien :{w
waar zeg ik dat hij schizoreen is? Ik zeg dat zijn gedachten schizofreen zijn, dat is net iets anders... en tsja ik vind dat hij de weg kwijt is want er zijn vele andere minder agressieve manieren om over de misstanden in de industrie te praten... dus ja als je wilt dat iemand naar je wilt luisteren...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 1 juni 2016 @ 13:20:02 #228
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_162667493
Miljoenenfraude met pillen bij apotheken

DEN HAAG - - De Inspectie SZW is een miljoenenfraude met medicijnen op het spoor. Maandag en dinsdag zijn in tien panden in het zuiden en midden van het land doorzoekingen gedaan wegens declaratiefraude door een apothekersorganisatie. Het vermoeden is dat deze apothekersorganisatie dure (preferente) medicijnen bij de zorgverzekeraars in rekening bracht, terwijl aan de patiënten goedkope (niet-preferente) medicijnen werden verstrekt.

De vermoedelijke fraude loopt in de miljoenen, meldt het Functioneel Parket van het Openbaar Ministerie woensdag. Bij de apothekersorganisatie zijn tientallen apotheken aangesloten.

Deze apothekersorganisatie, het bedrijf dat de administratie en facturatie van de medicijnen verzorgt en de twee bestuurders van die bedrijven worden als verdachten beschouwd. Zij worden verdacht van valsheid in geschrifte, oplichting en witwassen. Bij de doorzoekingen is onder meer administratie in beslag genomen.Verder is beslag gelegd op bankrekeningen en onroerend goed van de apothekersorganisatie.

Er zijn volgens het OM geen aanwijzingen dat individuele apothekers of apotheken op de hoogte waren van de fraude. Die is vermoedelijk op het hoofdkantoor van de organisatie gepleegd.

De zaak kwam eind vorig jaar aan het rollen. Een zorgverzekeraar deed toen aangifte van declaratiefraude bij de Inspectie SZW.
http://www.telegraaf.nl/b(...)bij_apotheken__.html

Het draait allemaal om geld, de patient is de pineut :{
En ik maar de hoofdprijs betalen aan eigen bijdrage :(

Ben benieuwd wat het OM hier mee gaat doen, waarschijnlijk foei zeggen en niet meer doen hoor.
Nou lambiek kom er maar in >:)
There is only one religion
  woensdag 1 juni 2016 @ 19:43:20 #229
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_162674969
Mijn God. Op rtl nieuws. Arts moet meer met voeding doen. Opmerkelijke resultaten. Tjoh meen je dat. Onder welke steen leeft de arts.

Anno 2016 er achter komen dat voeding helpt.

Hoe erbarmelijk is gesteld met kennis van artsen.

Het opmerkelijk noemen. Tsssssk.

Zo ook journaal geeft een sneer naar arts

[ Bericht 7% gewijzigd door Dance99Vv op 01-06-2016 22:44:56 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 1 juni 2016 @ 22:02:40 #230
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_162679289
Zo zembla weer over ziekenhuizen.
Artsen doen aan 'conspiracy of fear' vooral niets melden. Je mond houden.

En wat denkt umc om die kwalijke prutsarts weer aan het werk te zetten zonder inspectie in te lichten.

Man man man wat zijn ziekenhuizen slecht bezig. Vooral de misstanden verduisteren en zorgfraude plegen.

Over de handelswijze kun je alleen neewardig schudden. Dit ga je niet menen

En dan ook nog dat artsen volstrekt onbekend zijn met voedsel.

Brrrrr. Ziekenhuis kun je echt maar beter vermijden.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 1 juni 2016 @ 22:14:33 #231
262 Re
Kiss & Swallow
pi_162679789
Het voedsel in ziekenhuizen is idd niet te vreten.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 1 juni 2016 @ 22:46:57 #232
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_162680922
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:43 schreef Lambiekje het volgende:
Mijn God. Op rtl nieuws. Arts moet meer met voeding doen. Opmerkelijke resultaten. Tjoh meen je dat. Onder welke steen leeft de arts.

Anno 2016 er achter komen dat voeding helpt.

Hoe erbarmelijk is gesteld met kennis van artsen.

Het opmerkelijk noemen. Tsssssk.

Zo ook journaal geeft een sneer naar arts
Een arts is geen voedingsdeskundige, maar wat bijscholing op dat gebied kan geen kwaad lijkt mij.
There is only one religion
  woensdag 1 juni 2016 @ 23:21:56 #233
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_162681760
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2016 22:14 schreef Re het volgende:
Het voedsel in ziekenhuizen is idd niet te vreten.
Daar zijn tegenwoordig gelukkig uitzonderingen in :) Ziekenhuis Ede heeft dat bijvoorbeeld best goed geregeld tegenwoordig.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_162681918
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2016 22:14 schreef Re het volgende:
Het voedsel in ziekenhuizen is idd niet te vreten.
Ik heb het een week lang voorgeschoteld gekregen. (En zoals het een foodie betaamt gefotografeerd en over geblogd) Maar ik moet zeggen dat het me alles meeviel, terwijl het een van de dingen was waar ik echt tegenop zag. Smaak was ok, de groenten prima gestoomd met frisse kleur, alleen vlees was echt snotgaar (maar smaakte wel goed). Ik miste vooral wat fruit, heb in een week tijd één banaan gezien.

Maar ik juich de huidige ontwikkelingen op het gebied van instellingskeuken toe. Het vrijer omgaan met eetmomenten, meer etnische keukens en focus op smaak en kwaliteit. Ik ben er echt van overtuigd dat goed en lekker eten positief bijdraagt aan het genezingsproces.

Wat de algehele gezondheid betreft: met voeding kan je een heleboel bereiken. Maar het voorbeeld dat ze op rtl-nieuws gaven van een diabetespatiënt die ineens geen insuline meer hoefde te spuiten vond ik wat te mooi om waar te zijn. Maar daar kan ik niet over oordelen op basis van anderhalve minuut interview.
  donderdag 2 juni 2016 @ 01:06:14 #235
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_162683486
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 22:46 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Een arts is geen voedingsdeskundige, maar wat bijscholing op dat gebied kan geen kwaad lijkt mij.
dus een arts is bij definitie al obsoleet.

Voedselkennis zou hoofddoel moeten zijn en niet de verwerpelijke medicijn kennis
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 2 juni 2016 @ 01:08:16 #236
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_162683520
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:28 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik heb het een week lang voorgeschoteld gekregen. (En zoals het een foodie betaamt gefotografeerd en over geblogd) Maar ik moet zeggen dat het me alles meeviel, terwijl het een van de dingen was waar ik echt tegenop zag. Smaak was ok, de groenten prima gestoomd met frisse kleur, alleen vlees was echt snotgaar (maar smaakte wel goed). Ik miste vooral wat fruit, heb in een week tijd één banaan gezien.

Maar ik juich de huidige ontwikkelingen op het gebied van instellingskeuken toe. Het vrijer omgaan met eetmomenten, meer etnische keukens en focus op smaak en kwaliteit. Ik ben er echt van overtuigd dat goed en lekker eten positief bijdraagt aan het genezingsproces.

Wat de algehele gezondheid betreft: met voeding kan je een heleboel bereiken. Maar het voorbeeld dat ze op rtl-nieuws gaven van een diabetespatiënt die ineens geen insuline meer hoefde te spuiten vond ik wat te mooi om waar te zijn. Maar daar kan ik niet over oordelen op basis van anderhalve minuut interview.
De indoctrinatie en totale zinloosheid van levenslang medicijn gebruik dient doorbroken te worden
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 2 juni 2016 @ 01:19:32 #237
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_162683641
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 01:06 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

dus een arts is bij definitie al obsoleet.

Voedselkennis zou hoofddoel moeten zijn en niet de verwerpelijke medicijn kennis
Heb je eigenlijk nog wat te zeggen over die 12% onzin die je hier neerplempte?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 2 juni 2016 @ 01:22:57 #238
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_162683682
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 01:06 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

dus een arts is bij definitie al obsoleet.

Voedselkennis zou hoofddoel moeten zijn en niet de verwerpelijke medicijn kennis
Misschien je definities is wat bijschaven.
Je lult als een kip zonder kop
https://en.wikipedia.org/wiki/Medicine
There is only one religion
  Moderator donderdag 2 juni 2016 @ 09:39:06 #239
249559 crew  Lavenderr
pi_162685979
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 01:06 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

dus een arts is bij definitie al obsoleet.

Voedselkennis zou hoofddoel moeten zijn en niet de verwerpelijke medicijn kennis
Jij hebt liever een diëtiste aan je ziekbed dan een arts als je bijv een longperforatie hebt?
Klets toch niet zo dom, het is stuitend.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 18:52:37 #240
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_162721683
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:39 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jij hebt liever een diëtiste aan je ziekbed dan een arts als je bijv een longperforatie hebt?
Klets toch niet zo dom, het is stuitend.
Jij hebt liever een onbevoegde prutsslager aan je lichaam.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  Moderator vrijdag 3 juni 2016 @ 18:57:08 #241
249559 crew  Lavenderr
pi_162721763
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 18:52 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Jij hebt liever een onbevoegde prutsslager aan je lichaam.
Nee hoor, liever een bevoegde arts.
  donderdag 9 juni 2016 @ 07:35:14 #242
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_162858654
Medici willen niet dat patiënten gesprekken opnemen

[...]

De artsen betwijfelen onder meer of opname zorgt voor een betere beslissing over behandeling. Bovendien vreest 44 procent dat de patiënt de opname zou kunnen misbruiken, bijvoorbeeld bij een schadeclaim.

Ruim een kwart van de specialisten ziet het opnemen als een motie van wantrouwen.
http://www.nu.nl/gezondhe(...)prekken-opnemen.html
-----------

De arrogantie van artsen kent geen grenzen.

Kennelijk weten ze dat ze kwalijke en verwerpelijke bullshit uitkramen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  Moderator donderdag 9 juni 2016 @ 09:15:19 #243
249559 crew  Lavenderr
pi_162859661
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 07:35 schreef Lambiekje het volgende:
Medici willen niet dat patiënten gesprekken opnemen

[...]

De artsen betwijfelen onder meer of opname zorgt voor een betere beslissing over behandeling. Bovendien vreest 44 procent dat de patiënt de opname zou kunnen misbruiken, bijvoorbeeld bij een schadeclaim.

Ruim een kwart van de specialisten ziet het opnemen als een motie van wantrouwen.
http://www.nu.nl/gezondhe(...)prekken-opnemen.html
-----------

De arrogantie van artsen kent geen grenzen.

Kennelijk weten ze dat ze kwalijke en verwerpelijke bullshit uitkramen.

Dat is meer van toepassing op jou.
  donderdag 9 juni 2016 @ 10:24:16 #244
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_162860927
edit: Ja, ho maar weer even.

[ Bericht 92% gewijzigd door jogy op 09-06-2016 11:08:50 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 9 juni 2016 @ 10:40:06 #245
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_162861250
quote:
3s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:26 schreef Re het volgende:

[..]

waar zeg ik dat hij schizoreen is? Ik zeg dat zijn gedachten schizofreen zijn, dat is net iets anders... en tsja ik vind dat hij de weg kwijt is want er zijn vele andere minder agressieve manieren om over de misstanden in de industrie te praten... dus ja als je wilt dat iemand naar je wilt luisteren...
Tja zo denk ik dat jij totaal van het padje bent maar dat zie je mij ook constant verkondigen hier. Getuigt van zwakheid dat je telkens weer op zulk soort dingen terug valt.
Feyenoord!
  donderdag 9 juni 2016 @ 10:41:44 #246
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_162861284
http://www.foodlog.nl/art(...)ng-uw-medicijn-zijn/

We moeten voeding veel meer in de spreekkamer krijgen'

arts en voeding




'We moeten voeding veel meer in de spreekkamer krijgen'9
Fotocredits: 'Martijn van Beek, directeur Voeding Leeft', Foodlog Media
Op vrijdag 3 juni vond voor de vijfde keer het congres Arts & Voeding plaats. In de Van Nellefabriek in Rotterdam kwamen bijna 500 artsen samen om te bespreken hoe voeding ingezet kan worden om verschillende ziektes te behandelen.


"Laat voedsel je medicijn zijn en medicijnen je voedsel". Deze eeuwenoude uitspraak van Hippocrates bleek de leidraad van het congres. Een goed dieet voorkomt klachten en kan zelfs genezen. Minder pillen en meer voeding was de algemene teneur. Helaas blijkt het slecht gesteld met de kennis van artsen over voeding.

'Diabetes type 2 omkeerbaar met voeding'
'Minder medicijnen en meer gezonde voeding' was een van de key-messages van de dag. Verschillende artsen verduidelijkten in hun presentaties hoe het zit met de link tussen voeding en diabetes, kanker, hart- en vaatziektes, buikpijn, reuma en darmproblematiek.

Ben van Ommen van TNO trapte de dag af met een presentatie over onder andere de invloed van voeding op diabetes type 2. "De enige manier om het te genezen is omkeren van de manier waarop het is ontstaan", aldus Van Ommen. Oftewel: diabetes ontstaat door het lichaam te voorzien van ongezonde voeding, door het weer te voeden met de goede bouwstoffen kan je er weer van genezen. Hanno Pijl en Karine Hoenderdos lanceerden op het congres hun boek over ditzelfde onderwerp: Diabetes type 2? Maak jezelf beter! Twee patiënten die meededen aan het groepsprogramma Keer diabetes2 om vertelden dat ze na het volgen van het programma geen insuline meer hoefden te spuiten.

We bestaan uit wat we eten. Als we verkeerde dingen eten, gaat het op de lange termijn foutHart- en vaatziekten en kanker
Ook andere aandoeningen kwamen uitgebreid aan de orde. Cardioloog Janneke Wittekoek van de HeartLife Kliniek liet zien dat hartpatiënten met veel minder medicijnen toekunnen als ze de juiste leefstijl aanhouden.

Hoogleraar Hanno Pijl van het LUMC ging dieper in op de relatie tussen voeding en kanker en riep hierbij op het boerenverstand te gebruiken. "We bestaan uit wat we eten. Als we verkeerde dingen eten, gaat het op de lange termijn fout." Uit onderzoek bij muizen en makaken blijkt dat een eiwitrijk dieet tumorgroei stimuleert. Wanneer de muizen tijdens een behandeling minder eiwit kregen, bleek dat de tumorgroei te remmen en zieke (kanker)cellen vatbaarder te maken voor chemotherapie. Momenteel loopt er in het LUMC de DIRECT-studie bij vrouwen met borstkanker, om te kijken of ditzelfde proces bij mensen ook optreedt.

Vooral bij de diëtisten in de zaal riep dit onderzoek vragen op, omdat veel ondervoede kankerpatiënten juist eiwitrijke dranken krijgen.

'Systemen moeten om'
Er bestaan nog veel vragen over de relatie tussen voeding en gezondheid en het is een populair onderzoeksgebied. Reumatoloog Richard Verheesen onderzoekt de relatie tussen voeding en reuma. Hoogleraar Aletta Kraneveld onderzoekt de brein-darmconnectie en de samenhang met autisme en depressie. Hanno Pijl en Marjolein de Jong werken samen aan onderzoek naar de relatie tussen borstkanker en voeding en Liesbeth van Rossum van het Erasmus MC werkt aan meer bekendheid voor verborgen dikmakers.

De aanwezige huisartsen en specialisten zijn het er over eens dat er iets moet veranderen aan de plaats die voeding inneemt binnen de gezondheidszorg. De grote vraag is: waar moet dit beginnen? Ben Witteman van de Gelderse Vallei en de Wageningen Universiteit liet mooi zien dat het probleem transmuraal moet worden aangepakt en dat ketenzorg belangrijk is. Van de mensen die in een ziekenhuis worden opgenomen is 26% ondervoed, wat het risico op complicaties vergroot. Als dit in de 1e lijn al wordt aangepakt, vermindert dat de problemen in de 2e lijn. Volgens Richard Verheesen van het Maxima Medisch Centrum Eindhoven moeten artsen 'dijken gaan bouwen in plaats van molens' om om chronische ziektes aan te pakken via leefstijl. Volgens hem kunnen individuele artsen niet repareren wat systemen fout doen. Die systemen moeten om.

Voedingsleer blijkt in de medische opleidingen te ontbreken. Artsen hebben immers 'medicijnen' en niet 'voeding' gestudeerd. Voeding heeft zelfs een stoffig imago in de vooral op medicijnen gerichte artsenwereld, al lijkt dit langzaam te veranderen'Voeding heeft stoffig imago bij artsen'
Wie moeten de voedingsadviezen gaan geven? Artsen, diëtisten of praktijkondersteuners? Voedingsleer blijkt in de medische opleidingen te ontbreken. Artsen hebben immers 'medicijnen' en niet 'voeding' gestudeerd. Voeding heeft zelfs een stoffig imago in de vooral op medicijnen gerichte artsenwereld, al lijkt dit langzaam te veranderen. Verschillende sprekers houden daarom een pleidooi voor bijscholing van artsen. Dr. Janneke Wittekoek pleit zelfs voor een nieuw medisch superspecialisme: 'de leefstijlspecialist'; een arts die zich verder specialiseert in leefstijl. Diëtisten in de zaal zeggen de kennis al in huis te hebben; artsen zouden voedingsproblemen moeten signaleren en patiënten gewoon door kunnen verwijzen. Toch komt hier vanuit de artsen in de zaal weinig respons op.

'Samen blok vormen'
De groep artsen die het congres Arts & Voeding congres bezoekt stijgt ieder jaar. Dat laat zien dat er een toenemende aandacht voor het onderwerp is. Deze artsen zijn enthousiast en klaar voor verandering, dat is wel duidelijk. "We moeten er nu niet meer alleen over praten, we moeten vooral gaan doen", zegt Tamara de Weyer, voorzitter van de kersverse Vereniging Arts en Voeding. "We moeten samen een blok vormen en voeding veel meer in de spreekkamer krijgen."
Feyenoord!
pi_162861406
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 10:41 schreef Japie77 het volgende:
http://www.foodlog.nl/art(...)ng-uw-medicijn-zijn/

We moeten voeding veel meer in de spreekkamer krijgen'

Overigens vind ik het een prima idee en toont dit ook wel het zelflerende (en reinigende) vermogen van de medische wetenschap aan.

[ Bericht 10% gewijzigd door jogy op 09-06-2016 11:10:01 ]
  donderdag 9 juni 2016 @ 10:48:59 #248
262 Re
Kiss & Swallow
pi_162861426
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 10:40 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Tja zo denk ik dat jij totaal van het padje bent maar dat zie je mij ook constant verkondigen hier. Getuigt van zwakheid dat je telkens weer op zulk soort dingen terug valt.
ho, ho, ik vind jou benadering en stuk constructiever dan dat eeuwige geschreeuw ... dat laatste maakt absoluut geen indruk op mij, maar goed van welk padje ik dan af ben zou ik graag willen weten
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 9 juni 2016 @ 10:50:54 #249
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_162861452
quote:
3s.gif Op donderdag 9 juni 2016 10:48 schreef Re het volgende:

[..]

ho, ho, ik vind jou benadering en stuk constructiever dan dat eeuwige geschreeuw ... dat laatste maakt absoluut geen indruk op mij, maar goed van welk padje ik dan af ben zou ik graag willen weten
Het padje van normaal discussieren. Net als de rest trouwens. Het enige dat jullie doen is reageren op Lambiekje met beledigingen en persoonlijke aanvallen zodat je je beter kunt voelen dan hem. Vind je dat zelf ook niet enorm sneu en zinloos?
Feyenoord!
  donderdag 9 juni 2016 @ 10:53:30 #250
262 Re
Kiss & Swallow
pi_162861501
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 10:50 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Het padje van normaal discussieren. Net als de rest trouwens. Het enige dat jullie doen is reageren op Lambiekje met beledigingen en persoonlijke aanvallen zodat je je beter kunt voelen dan hem. Vind je dat zelf ook niet enorm sneu en zinloos?
ach als iemand mij dood wil hebben om het feit dat ik blijkbaar zijn imaginary virtuele vijand ben, tsja, ... blijkbaar is dat ok
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 9 juni 2016 @ 11:11:24 #251
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_162861841
Weer even gebezemd en graag weer terug naar het onderwerp en niet doorgaan over de users. Bedankt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_162881911
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 17:46 schreef Bart2002 het volgende: [..]

Weer een happy member van die jofele, ontzettend toffe, zeer snelgroeiende club. :D
Welkom. Lid worden is niet bepaald goedkoop maar daar krijg je ook heel veel voor terug.

Maar nu weer on-topic graag:

"Tinus Smits heeft zich meer dan 30 jaar in de homeopathie verdiept. Eerst als lekenhomeopaat en vervolgens als homeopathisch arts heeft hij een ruime ervaring opgedaan."

Ik vraag me oprecht af hoe je je (meer dan) 30 jaar daarin kunt "verdiepen"...
Het is toch een richting waarin je binnen 10 minuten kunt afstuderen.
Hoe denkt men hier over homeopathie? Of is daar een ander topic voor?
Waarschijnlijk is de klinische homeopatie vooral een kwestie van lijstjes uit je hoofd leren, iets wat meer tijd en inzicht vergt dan een tienminuutjesklus. De klassieke is een stuk lastiger. Verder moet elke therapeut zich in zijn vak blijven verdiepen, ook de jou onwelgevallige.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:39 schreef Lavenderr het volgende: [..]

Jij hebt liever een diëtiste aan je ziekbed dan een arts als je bijv een longperforatie hebt?
Klets toch niet zo dom, het is stuitend.
Je zou ze allebei moeten krijgen.
Een poosje geleden werd bekend gemaakt dat er eindelijk ziekenhuizen zijn die speciale aandacht aan bejaarde patiënten gaan schenken. Die hebben immers andere eetpatronen/verteringsprocessen en nog andere bejaarden-issues. Net of men nu pas iets over geriatrie weet. Hier op Fok werd toen bevestigd dat mensen in het ziekenhuis nauwelijk hun dieeteten krijgen. Ging over gewone diëten als voor diabetes, dus over diëten waarvan je altijd aangenomen had dat men er via diëtistes rekening mee hield in zieken-, verpleeg- en verzorgingstehuizen. .

quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 10:41 schreef Japie77 het volgende:
http://www.foodlog.nl/art(...)ng-uw-medicijn-zijn/

We moeten voeding veel meer in de spreekkamer krijgen'

arts en voeding
(...)

Voedingsleer blijkt in de medische opleidingen te ontbreken. Artsen hebben immers 'medicijnen' en niet 'voeding' gestudeerd. Voeding heeft zelfs een stoffig imago in de vooral op medicijnen gerichte artsenwereld, al lijkt dit langzaam te veranderen'Voeding heeft stoffig imago bij artsen'
Wie moeten de voedingsadviezen gaan geven? Artsen, diëtisten of praktijkondersteuners? Voedingsleer blijkt in de medische opleidingen te ontbreken. Artsen hebben immers 'medicijnen' en niet 'voeding' gestudeerd.
(...)
En van medicijnen weten artsen eigenlijk ook niet zo veel. Daarvoor heb je immers apothekers. De wisselwerking tussen verschillende medicijnen voor verschillende aandoeningen moet je altijd bij de apotheek laten controleren. En bejaarden die van alles voorgeschreven krijgen, moeten sowieso naar de apotheek om te kijken of het allemaal wel samen kan en of ze niet te veel krijgen. Medicijnvergiftiging is een belangrijke doodsoorzaak bij bejaarden.
  Moderator vrijdag 10 juni 2016 @ 08:45:32 #253
249559 crew  Lavenderr
pi_162883130
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 01:42 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is de klinische homeopatie vooral een kwestie van lijstjes uit je hoofd leren, iets wat meer tijd en inzicht vergt dan een tienminuutjesklus. De klassieke is een stuk lastiger. Verder moet elke therapeut zich in zijn vak blijven verdiepen, ook de jou onwelgevallige.

[..]

Je zou ze allebei moeten krijgen.
Een poosje geleden werd bekend gemaakt dat er eindelijk ziekenhuizen zijn die speciale aandacht aan bejaarde patiënten gaan schenken. Die hebben immers andere eetpatronen/verteringsprocessen en nog andere bejaarden-issues. Net of men nu pas iets over geriatrie weet. Hier op Fok werd toen bevestigd dat mensen in het ziekenhuis nauwelijk hun dieeteten krijgen. Ging over gewone diëten als voor diabetes, dus over diëten waarvan je altijd aangenomen had dat men er via diëtistes rekening mee hield in zieken-, verpleeg- en verzorgingstehuizen. .

[..]

En van medicijnen weten artsen eigenlijk ook niet zo veel. Daarvoor heb je immers apothekers. De wisselwerking tussen verschillende medicijnen voor verschillende aandoeningen moet je altijd bij de apotheek laten controleren. En bejaarden die van alles voorgeschreven krijgen, moeten sowieso naar de apotheek om te kijken of het allemaal wel samen kan en of ze niet te veel krijgen. Medicijnvergiftiging is een belangrijke doodsoorzaak bij bejaarden.
'Hier' in het ziekenhuis krijg je ze ook beide. Er wordt intensief met diëtisten samengewerkt.
pi_162933669
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 08:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

'Hier' in het ziekenhuis krijg je ze ook beide. Er wordt intensief met diëtisten samengewerkt.
Hebben jullie daar ziekenverzorgenden, zodat iedereen eten kan en niemand moet toekijken hoe bijvoorbeeld het in cellofaan gepresenteerde eten onaangebroken weer meegenomen wordt als je die verpakking niet open krijgt wegens verbonden handen. Mijn zus werd soms geholpen met eten en soms was het gewoon honger lijden: er was maar één verpleegkundige beschikbaar voor meerdere mensen die niet zelf konden eten. Niet vreemd dus, dat ze er de ziekenhuisbacterie opliep.
  Moderator zondag 12 juni 2016 @ 09:21:21 #255
249559 crew  Lavenderr
pi_162936550
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 00:17 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Hebben jullie daar ziekenverzorgenden, zodat iedereen eten kan en niemand moet toekijken hoe bijvoorbeeld het in cellofaan gepresenteerde eten onaangebroken weer meegenomen wordt als je die verpakking niet open krijgt wegens verbonden handen. Mijn zus werd soms geholpen met eten en soms was het gewoon honger lijden: er was maar één verpleegkundige beschikbaar voor meerdere mensen die niet zelf konden eten. Niet vreemd dus, dat ze er de ziekenhuisbacterie opliep.
Ja, er wordt hier bijzonder goed voor de mensen gezorgd. Dit ziekenhuis is afgelopen jaar gekozen tot beste ziekenhuis van Nederland en dat zegt wel wat lijkt mij.
https://www.google.nl/url(...)WotFMqsI3uYDgSxlPyjw
pi_162937018
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 00:17 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Hebben jullie daar ziekenverzorgenden, zodat iedereen eten kan en niemand moet toekijken hoe bijvoorbeeld het in cellofaan gepresenteerde eten onaangebroken weer meegenomen wordt als je die verpakking niet open krijgt wegens verbonden handen. Mijn zus werd soms geholpen met eten en soms was het gewoon honger lijden: er was maar één verpleegkundige beschikbaar voor meerdere mensen die niet zelf konden eten. Niet vreemd dus, dat ze er de ziekenhuisbacterie opliep.
Ik was tijdens mijn studie voedingsassistent, juist om te zorgen dat mensen konden eten.
Er lopen ook heel leuke initiatieven in ziekenhuizen met beter eten.
  zondag 12 juni 2016 @ 11:36:07 #257
262 Re
Kiss & Swallow
pi_162938852
dit gaat natuurlijk weer niet over farma, maar dat lambiekje blijkbaar voedingsideoloog is ...

de keren dat ik moest worden opgenomen in een ziekenhuis kon ik me volvreten met frikadellen, patat, tosti's, kroketten en milkshakes :9, op elk moment van de dag
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 12 juni 2016 @ 11:43:17 #258
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_162939032
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 00:17 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Hebben jullie daar ziekenverzorgenden, zodat iedereen eten kan en niemand moet toekijken hoe bijvoorbeeld het in cellofaan gepresenteerde eten onaangebroken weer meegenomen wordt als je die verpakking niet open krijgt wegens verbonden handen. Mijn zus werd soms geholpen met eten en soms was het gewoon honger lijden: er was maar één verpleegkundige beschikbaar voor meerdere mensen die niet zelf konden eten. Niet vreemd dus, dat ze er de ziekenhuisbacterie opliep.
Mijn vader heeft begin dit jaar een maand in het ziekenhuis gelegen, en dat was best prima geregeld allemaal. Als patient kon je elke maaltijd uit een lange lijst opties voor de losse elementen bestellen. Als je zin had in pasta met een gehaktbal en champignon saus, dan bestelde je gewoon dat. Tussendoortjes kon je altijd bestellen, als je rond de tijd van een maaltijd niet bestelde (belde je zelf voor naar de keuken) kreeg de verpleging dat te horen en kwamen ze specifiek kijken of er iets aan de hand was (geen honger, vergeten etc). Kwaliteit was ook zeer goed (als gast mocht je tegen betaling ook mee doen). Het kwam op ons in ieder geval allemaal heel positief over :)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 12 juni 2016 @ 12:03:48 #259
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_162939533
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 11:43 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Mijn vader heeft begin dit jaar een maand in het ziekenhuis gelegen, en dat was best prima geregeld allemaal. Als patient kon je elke maaltijd uit een lange lijst opties voor de losse elementen bestellen. Als je zin had in pasta met een gehaktbal en champignon saus, dan bestelde je gewoon dat. Tussendoortjes kon je altijd bestellen, als je rond de tijd van een maaltijd niet bestelde (belde je zelf voor naar de keuken) kreeg de verpleging dat te horen en kwamen ze specifiek kijken of er iets aan de hand was (geen honger, vergeten etc). Kwaliteit was ook zeer goed (als gast mocht je tegen betaling ook mee doen). Het kwam op ons in ieder geval allemaal heel positief over :)
We hebben het hier over gezond voedsel. Niet over tussendoortjes. En over of je kan kiezen mbt eten waar je allergisch voor bent.
Feyenoord!
  zondag 12 juni 2016 @ 12:04:38 #260
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_162939555
quote:
6s.gif Op zondag 12 juni 2016 11:36 schreef Re het volgende:
dit gaat natuurlijk weer niet over farma, maar dat lambiekje blijkbaar voedingsideoloog is ...

de keren dat ik moest worden opgenomen in een ziekenhuis kon ik me volvreten met frikadellen, patat, tosti's, kroketten en milkshakes :9, op elk moment van de dag
Erg goed van een ziekenhuis om je dat soort troep voor te schotelen. Laat maar weer eens zien dat ziekenhuizen weinig kaas van gezondheid hebben gegeten. Pun intented.
Feyenoord!
  zondag 12 juni 2016 @ 12:07:54 #261
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_162939645
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 12:03 schreef Japie77 het volgende:

[..]

We hebben het hier over gezond voedsel. Niet over tussendoortjes. En over of je kan kiezen mbt eten waar je allergisch voor bent.
Ja, daar heb ik het ook over. Met allergieën en speciale diëten werd gewoon rekening gehouden. De voedingsdeskundige van de afdeling is er ook direct bij betrokken geweest en zo.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator zondag 12 juni 2016 @ 12:10:43 #262
249559 crew  Lavenderr
pi_162939729
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 12:04 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Erg goed van een ziekenhuis om je dat soort troep voor te schotelen. Laat maar weer eens zien dat ziekenhuizen weinig kaas van gezondheid hebben gegeten. Pun intented.
Nee, dat is niet waar. Er wordt nauw samengewerkt met diëtisten en patiënten krijgen goed advies.
Wat bezoekers in het restaurant bestellen is hun eigen verantwoording. Als patiënten er voor kiezen niet te luisteren naar de voedingsadviezen en zo dom zijn om zich vol te proppen met dingen die niet goed voor ze zijn is dat ook hun verantwoording. Dat moet men dan niet op het bordje van de artsen leggen.
Maar goed, we zijn weer vér afgedwaald van het oorspronkelijke onderwerp.
  zondag 12 juni 2016 @ 12:11:19 #263
262 Re
Kiss & Swallow
pi_162939748
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 12:04 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Erg goed van een ziekenhuis om je dat soort troep voor te schotelen. Laat maar weer eens zien dat ziekenhuizen weinig kaas van gezondheid hebben gegeten. Pun intented.
ik denk niet dat jij de reden snapt waarom ik dat allemaal mocht eten :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 12 juni 2016 @ 12:30:47 #264
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_162940197
quote:
3s.gif Op zondag 12 juni 2016 12:11 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk niet dat jij de reden snapt waarom ik dat allemaal mocht eten :)
Had je je poot gebroken? ;)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 12 juni 2016 @ 15:35:56 #265
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_162944872
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 12:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, dat is niet waar. Er wordt nauw samengewerkt met diëtisten en patiënten krijgen goed advies.
Wat bezoekers in het restaurant bestellen is hun eigen verantwoording. Als patiënten er voor kiezen niet te luisteren naar de voedingsadviezen en zo dom zijn om zich vol te proppen met dingen die niet goed voor ze zijn is dat ook hun verantwoording. Dat moet men dan niet op het bordje van de artsen leggen.
Maar goed, we zijn weer vér afgedwaald van het oorspronkelijke onderwerp.
Lijkt mij dat een ziekenhuis wat compleet met gezondheid van mensen bezig is sowieso geen frikandellen en kroketten zou moeten verkopen in het restaurant. Goed voorbeeld geven.
Feyenoord!
  Moderator zondag 12 juni 2016 @ 15:50:10 #266
249559 crew  Lavenderr
pi_162945345
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 15:35 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Lijkt mij dat een ziekenhuis wat compleet met gezondheid van mensen bezig is sowieso geen frikandellen en kroketten zou moeten verkopen in het restaurant. Goed voorbeeld geven.
Daar heb je wel een punt, maar mensen hebben natuurlijk een eigen verantwoordelijkheid.
  zondag 12 juni 2016 @ 15:59:38 #267
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_162945556
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 15:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt, maar mensen hebben natuurlijk een eigen verantwoordelijkheid.
Ja maar zo kun je oplichting natuurlijk ook afschuiven. Het gaat erom dat je als maatschappij een systeem creeert wat het goede voorbeeld geeft. Nu hebben we op allerlei vlakken juist het omgekeerde maar goed je moet ergens beginnen met de verandering.
Feyenoord!
pi_162946092
Ik kreeg in het Burgerziekenhuis (nu AMC) als hoofdmaaltijd bouillon van een blokje, dus bakje zout water met wat onduidelijke gisten erin en er werd geen multi bij gegeven om tekorten aan te vullen. Er was geen restauratie om echt eten te kopen.

Het ziekenhuis waar m'n zus lag honger te hebben, heeft ook een paar keer hoog gescoord. Het is een klantentevredenheidsonderzoek en wie lopend patiënt is, kan alle kanten op en is sneller tevreden dan wie plat ligt. De tevreden klanten merken meestal weinig van de slechte ervaringen van anderen. Wel hebben ze het hoogste woord en vertekenen het beeld.
  zondag 12 juni 2016 @ 16:21:35 #269
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_162946237
In welk ziekenhuis kan je zo makkelijk friet en frikandellen krijgen dan? Ik ben redelijk bekend met twee verschillende, en dat wordt bij beide niet verkocht. Meer dingen als maaltijdsalades, pasta, belegde broodjes en zo.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 13 juni 2016 @ 20:54:55 #270
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_162986504
http://www.niburu.co/inde(...)gezondheid&Itemid=30


Het begint nu wel erg vervelend te worden...

In de kerker met die walgelijk fout doortrapte misdadigers.

Het zijn echt door een door foute mensen. Of beter zijn het wel memsen
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_162988386
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:54 schreef Lambiekje het volgende:
http://www.niburu.co/inde(...)gezondheid&Itemid=30

Het begint nu wel erg vervelend te worden...

In de kerker met die walgelijk fout doortrapte misdadigers.

Het zijn echt door een door foute mensen. Of beter zijn het wel memsen
Is het je teveel moeite om in een paar zinnen samen te vatten waar je link over gaat?
pi_162992259
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:30 schreef Fixers het volgende:

[..]

Is het je teveel moeite om in een paar zinnen samen te vatten waar je link over gaat?
Doe geen moeite.
Het gaat over het weren van gevaarlijke leugenachtige propaganda, waardoor aanhangers van leugenachtige propaganda boehoe doen.
  maandag 13 juni 2016 @ 22:35:55 #273
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_162992317
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:54 schreef Lambiekje het volgende:
http://www.niburu.co/inde(...)gezondheid&Itemid=30


Het begint nu wel erg vervelend te worden...

In de kerker met die walgelijk fout doortrapte misdadigers.

Het zijn echt door een door foute mensen. Of beter zijn het wel memsen
Nee man, die walgelijke C# programmeurs moeten ze eens opsluiten. Dat zijn pas uiterst foute pseudomensen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 14 juni 2016 @ 07:55:46 #274
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_162997201
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:35 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nee man, die walgelijke C# programmeurs moeten ze eens opsluiten. Dat zijn pas uiterst foute pseudomensen.
virussen schrijf je niet in c#
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 08:42:43 #275
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_162997544
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 07:55 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

virussen schrijf je niet in c#
Dat is wat jij denkt ja. Dat gaat nog zoveel levels verder en dieper.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_162999067
De minister onderhandeld met de farmaceutische industrie over de prijzen van nieuwe medicatie. Er wordt verwacht dat hier 200 miljoen mee bespaart kan worden, echter zijn de individuele prijzen/kortingen geheim.

Schippers drukt prijzen dure medicijnen

Kunnen we daar niet een WOB-verzoek tegenaan gooien? Dit is hoe de industrie zich van zijn slechte kant laat zien. Ze zijn natuurlijk bang dat op andere markten dan ook de prijs omlaag gepraat gaat worden door de overheid/zorgverzekeraars. Wat dat betreft zou de markmacht, die nu bij farma ligt, best de andere kant op mogen.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 12:30:38 #277
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163002825
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:15 schreef Fixers het volgende:
De minister onderhandeld met de farmaceutische industrie over de prijzen van nieuwe medicatie. Er wordt verwacht dat hier 200 miljoen mee bespaart kan worden, echter zijn de individuele prijzen/kortingen geheim.

Schippers drukt prijzen dure medicijnen

Kunnen we daar niet een WOB-verzoek tegenaan gooien? Dit is hoe de industrie zich van zijn slechte kant laat zien. Ze zijn natuurlijk bang dat op andere markten dan ook de prijs omlaag gepraat gaat worden door de overheid/zorgverzekeraars. Wat dat betreft zou de markmacht, die nu bij farma ligt, best de andere kant op mogen.
200 miljoen besparing lijkt mij peanuts gezien de bedragen die daarin om gaan. Ben voor het WOB verzoek. ^O^
Feyenoord!
pi_163003377
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:54 schreef Lambiekje het volgende:
http://www.niburu.co/inde(...)gezondheid&Itemid=30


Het begint nu wel erg vervelend te worden...

In de kerker met die walgelijk fout doortrapte misdadigers.

Het zijn echt door een door foute mensen. Of beter zijn het wel memsen
Wat een slechte langspeelplaat die blijft hangen ben je toch ook :') _O-

Jij ben het equivalent van Coldplay op Skyradio; tegen je zin in steeds maar dezelfde vervelende riedel aan moeten horen.
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 28 juni 2016 @ 23:03:51 #279
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_163380696
http://www.dailymail.co.u(...)jailed-45-YEARS.html

-Niet zo generaliserend en cynisch-

[ Bericht 10% gewijzigd door jogy op 29-06-2016 20:56:38 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 23:25:27 #280
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_163381304
http://www.naturalnews.co(...)s_natural_cures.html

Het is een industrie.

Misdiagnosticeren is de norm

[ Bericht 31% gewijzigd door jogy op 29-06-2016 20:58:58 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_163384734
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:25 schreef Lambiekje het volgende:


http://www.naturalnews.co(...)s_natural_cures.html

Het is een industrie.

Misdiagnosticeren is de norm
Sommige programmeurs schrijven virussen, dus alle programmeurs zijn moordenaars alleen maar uit op eigen gewin. De wereld is beter af zonde programmeurs! Het zijn allemaal fascisten!

-Ik zal de gebruikelijke biekiaanse doodsbedreigingen maar achterwege laten.-

[ Bericht 7% gewijzigd door jogy op 29-06-2016 20:59:33 ]
  vrijdag 1 juli 2016 @ 23:11:17 #282
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_163448472
EPA literally wants you to DIE from radiation: Agency raising the limit of radioactive elements in drinking water by over 3,000 times... to cause widespread cancer and death

http://www.naturalnews.co(...)active_elements.html
-niet zo cynisch-

[ Bericht 10% gewijzigd door jogy op 01-07-2016 23:27:27 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 23:13:47 #283
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_163448546
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 08:45 schreef Fixers het volgende:

[..]

Sommige programmeurs schrijven virussen, dus alle programmeurs zijn moordenaars alleen maar uit op eigen gewin. De wereld is beter af zonde programmeurs! Het zijn allemaal fascisten!

-Ik zal de gebruikelijke biekiaanse doodsbedreigingen maar achterwege laten.-
ik doe niet aan doodsbedreiging.

-niet zo cynisch-

[ Bericht 8% gewijzigd door jogy op 01-07-2016 23:28:14 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 2 juli 2016 @ 00:34:14 #284
39237 crew  H_T
2733
pi_163450485
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 23:11 schreef Lambiekje het volgende:
EPA literally wants you to DIE from radiation: Agency raising the limit of radioactive elements in drinking water by over 3,000 times... to cause widespread cancer and death

http://www.naturalnews.co(...)active_elements.html
-niet zo cynisch-
1: Deze richtlijn is niet ingevoerd
quote:
A. Does this Action Apply to me?
This action does not impose any requirements on anyone. It notifies interested parties of
EPA’s proposed, draft drinking water protective action guide (PAG) and requests public
comment.
2: De richtlijn verhoogt niet de normale toegestane doses, alleen die in geval van een ramp
quote:
This proposed, additional draft guidance recommends protective actions when drinking water
may be impacted by a radiological or nuclear incident. The two-tier approach seeks to balance
the goal of keeping radiation doses as low as possible with the practical and logistical challenges
of providing alternative drinking water during the response to a disaster.
quote:
Ultimately, a PAG does not represent an
“acceptable” routine exposure; a PAG is a dose at which protective action is advised in order to
reduce or avoid that dose. Every PAG is developed with the same three principles: prevent acute
effects, balance protection with other important factors and ensure that actions result in more
benefit than harm, and reduce risk of chronic effects.
3: Er bestond nog geen richtlijn in geval van een ramp, dus er wordt ook niets verhoogd
quote:
Several commenters from state emergency management agencies and radiation control
programs expressed an urgent need for EPA to establish a drinking water PAG, pointing out that
drinking water is the only media not currently addressed in the PAG Manual.
De EPA heeft dus een richtlijn opgesteld die er nog niet bestond over wanneer water nog acceptabel is om te drinken in geval van een nucleaire ramp. Ze gaan dus niet standaard de dosis I-131 in drinkwater verhogen. Daarnaast gaat dit verhaal over de VS, en heeft het dus geen directe invloed op Europa.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 11:18:28 #285
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163454504
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 00:34 schreef Hawaii_Tim het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat meen je niet? Dat zouden ze toch nooit doen daar? Ze willen toch alleen maar mensen helpen vanuit de goedheid van hun hart?

Ook dit artikel is weer het bewijs dat je heel veel mensen voor de gek kunt houden omdat de overgrote meerderheid duidelijk de moeite niet neemt om het bronartikel te lezen. Schrijnend.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 11:43:30 #286
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163454758
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 11:18 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Dat meen je niet? Dat zouden ze toch nooit doen daar? Ze willen toch alleen maar mensen helpen vanuit de goedheid van hun hart?

Ook dit artikel is weer het bewijs dat je heel veel mensen voor de gek kunt houden omdat de overgrote meerderheid duidelijk de moeite niet neemt om het bronartikel te lezen. Schrijnend.
Wil je nu zeggen dat je zelfs FTM afdoet als niet betrouwbare alternatieve site?
Feyenoord!
  zaterdag 2 juli 2016 @ 12:11:50 #287
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163455162
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 11:43 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wil je nu zeggen dat je zelfs FTM afdoet als niet betrouwbare alternatieve site?
Nee, ik wilde op sarcastische wijze aantonen dat het ook daar alleen maar gaat om het aan de man brengen van eigen producten.

Een beetje zoals www.dinodino.nl :')
  zaterdag 2 juli 2016 @ 12:51:29 #288
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163455907
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 12:11 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Nee, ik wilde op sarcastische wijze aantonen dat het ook daar alleen maar gaat om het aan de man brengen van eigen producten.

Een beetje zoals www.dinodino.nl :')
Wat een onzin.
Feyenoord!
  zaterdag 2 juli 2016 @ 15:42:28 #289
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_163459662
http://nos.nl/artikel/211(...)lkoppig-monster.html

[ Bericht 17% gewijzigd door Dance99Vv op 02-07-2016 20:52:03 (erase medicatie voor jou) ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 17:57:52 #290
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163462947
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 12:51 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Zijn het 100% altruistische bedoelingen, die alternatieve bronnen? :)
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 2 juli 2016 @ 18:29:06 #291
39237 crew  H_T
2733
pi_163463600
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 11:43 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wil je nu zeggen dat je zelfs FTM afdoet als niet betrouwbare alternatieve site?
De tekst waar Chris op reageert komt niet van ftm.nl ;)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 3 juli 2016 @ 11:35:51 #292
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163480775
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 17:57 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Zijn het 100% altruistische bedoelingen, die alternatieve bronnen? :)
Alleen als het 100% altruistisch is zou het betrouwbaar zijn? Aparte redenering. Er is nog genoeg er tussen in.

Feit is wel dat outlets zoals de NOS en veel landelijke kranten pure propagandakanalen zijn bijna geen eigen onderzoek meer doen.

En aangezien veel alternatieve media zijn opgezet door mensen die dit zagen en het beter wilden doen (en het ook beter doen) lijkt het me duidelijk welk van de twee objectiever en betrouwbaarder zijn.
Feyenoord!
pi_163481087
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 11:35 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Alleen als het 100% altruistisch is zou het betrouwbaar zijn? Aparte redenering. Er is nog genoeg er tussen in.

Feit is wel dat outlets zoals de NOS en veel landelijke kranten pure propagandakanalen zijn bijna geen eigen onderzoek meer doen.

En aangezien veel alternatieve media zijn opgezet door mensen die dit zagen en het beter wilden doen (en het ook beter doen) lijkt het me duidelijk welk van de twee objectiever en betrouwbaarder zijn.
Iemand die een artikel post met als bedoeling schrik aan te jagen over toegelaten radioactieve stoffen in het drinkwater (en daarbij ook nog eens de lezer voorliegt) om vervolgens te besluiten met een reclameboodschap voor een drinkwaterfilter dat hij verkoopt vind ik niet erg betrouwbaar of objectief.
  zondag 3 juli 2016 @ 12:43:19 #294
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163481923
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 11:51 schreef Fixers het volgende:

[..]

Iemand die een artikel post met als bedoeling schrik aan te jagen over toegelaten radioactieve stoffen in het drinkwater (en daarbij ook nog eens de lezer voorliegt) om vervolgens te besluiten met een reclameboodschap voor een drinkwaterfilter dat hij verkoopt vind ik niet erg betrouwbaar of objectief.
[ afbeelding ]
Dat bedoel ik inderdaad. Ongeacht of het dan een mainstream of alternatieve bron is. :)
pi_163481984
quote:
7s.gif Op zondag 3 juli 2016 12:43 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Dat bedoel ik inderdaad. Ongeacht of het dan een mainstream of alternatieve bron is. :)
In de mainstream media heet dat trouwens een advertorial en geeft men dat aan.
  zondag 3 juli 2016 @ 16:15:42 #296
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163487496
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 12:47 schreef Fixers het volgende:

[..]

In de mainstream media heet dat trouwens een advertorial en geeft men dat aan.
True. Maar er zijn ook schaduwgevallen waarbij er schaamteloze promotie is zonder die melding.
  Moderator zondag 3 juli 2016 @ 16:55:13 #297
249559 crew  Lavenderr
pi_163488403
quote:
14s.gif Op zondag 3 juli 2016 16:15 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

True. Maar er zijn ook schaduwgevallen waarbij er schaamteloze promotie is zonder die melding.
Sluikreclame.
  zondag 3 juli 2016 @ 21:25:17 #298
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163495488
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 11:51 schreef Fixers het volgende:

[..]

Iemand die een artikel post met als bedoeling schrik aan te jagen over toegelaten radioactieve stoffen in het drinkwater (en daarbij ook nog eens de lezer voorliegt) om vervolgens te besluiten met een reclameboodschap voor een drinkwaterfilter dat hij verkoopt vind ik niet erg betrouwbaar of objectief.
[ afbeelding ]
Eens. Weet verder niet over welk artikel het gaat en welke leugens hij in jouw ogen verkoopt. Maar die reclame erbij is natuurlijk belachelijk. Maar dat gebeurt op de MSM natuurlijk nog veel meer. Kijk alleen naar het RIVM.
Feyenoord!
pi_163505193
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 11:35 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Alleen als het 100% altruistisch is zou het betrouwbaar zijn? Aparte redenering. Er is nog genoeg er tussen in.

Feit is wel dat outlets zoals de NOS en veel landelijke kranten pure propagandakanalen zijn bijna geen eigen onderzoek meer doen.

En aangezien veel alternatieve media zijn opgezet door mensen die dit zagen en het beter wilden doen (en het ook beter doen) lijkt het me duidelijk welk van de twee objectiever en betrouwbaarder zijn.
Geld corrumpeert toch per definitie?
  maandag 4 juli 2016 @ 14:20:57 #300
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163510749
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 10:40 schreef .SP. het volgende:

[..]

Geld corrumpeert toch per definitie?
Nee hoor. Hoeft helemaal niet. Ligt eraan hoeveel bewustzijn de mens heeft die ermee word geconfronteerd.
Feyenoord!
pi_163510891
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 14:20 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Nee hoor. Hoeft helemaal niet. Ligt eraan hoeveel bewustzijn de mens heeft die ermee word geconfronteerd.
Hoe meet je de hoeveelheid bewustzijn van een mens?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')