Waarschijnlijk is de klinische homeopatie vooral een kwestie van lijstjes uit je hoofd leren, iets wat meer tijd en inzicht vergt dan een tienminuutjesklus. De klassieke is een stuk lastiger. Verder moet elke therapeut zich in zijn vak blijven verdiepen, ook de jou onwelgevallige.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:46 schreef Bart2002 het volgende: [..]
Weer een happy member van die jofele, ontzettend toffe, zeer snelgroeiende club.![]()
Welkom. Lid worden is niet bepaald goedkoop maar daar krijg je ook heel veel voor terug.
Maar nu weer on-topic graag:
"Tinus Smits heeft zich meer dan 30 jaar in de homeopathie verdiept. Eerst als lekenhomeopaat en vervolgens als homeopathisch arts heeft hij een ruime ervaring opgedaan."
Ik vraag me oprecht af hoe je je (meer dan) 30 jaar daarin kunt "verdiepen"...
Het is toch een richting waarin je binnen 10 minuten kunt afstuderen.
Hoe denkt men hier over homeopathie? Of is daar een ander topic voor?
Je zou ze allebei moeten krijgen.quote:Op donderdag 2 juni 2016 09:39 schreef Lavenderr het volgende: [..]
Jij hebt liever een diëtiste aan je ziekbed dan een arts als je bijv een longperforatie hebt?
Klets toch niet zo dom, het is stuitend.
En van medicijnen weten artsen eigenlijk ook niet zo veel. Daarvoor heb je immers apothekers. De wisselwerking tussen verschillende medicijnen voor verschillende aandoeningen moet je altijd bij de apotheek laten controleren. En bejaarden die van alles voorgeschreven krijgen, moeten sowieso naar de apotheek om te kijken of het allemaal wel samen kan en of ze niet te veel krijgen. Medicijnvergiftiging is een belangrijke doodsoorzaak bij bejaarden.quote:Op donderdag 9 juni 2016 10:41 schreef Japie77 het volgende:
http://www.foodlog.nl/art(...)ng-uw-medicijn-zijn/
We moeten voeding veel meer in de spreekkamer krijgen'
arts en voeding
(...)
Voedingsleer blijkt in de medische opleidingen te ontbreken. Artsen hebben immers 'medicijnen' en niet 'voeding' gestudeerd. Voeding heeft zelfs een stoffig imago in de vooral op medicijnen gerichte artsenwereld, al lijkt dit langzaam te veranderen'Voeding heeft stoffig imago bij artsen'
Wie moeten de voedingsadviezen gaan geven? Artsen, diëtisten of praktijkondersteuners? Voedingsleer blijkt in de medische opleidingen te ontbreken. Artsen hebben immers 'medicijnen' en niet 'voeding' gestudeerd.
(...)
'Hier' in het ziekenhuis krijg je ze ook beide. Er wordt intensief met diëtisten samengewerkt.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 01:42 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is de klinische homeopatie vooral een kwestie van lijstjes uit je hoofd leren, iets wat meer tijd en inzicht vergt dan een tienminuutjesklus. De klassieke is een stuk lastiger. Verder moet elke therapeut zich in zijn vak blijven verdiepen, ook de jou onwelgevallige.
[..]
Je zou ze allebei moeten krijgen.
Een poosje geleden werd bekend gemaakt dat er eindelijk ziekenhuizen zijn die speciale aandacht aan bejaarde patiënten gaan schenken. Die hebben immers andere eetpatronen/verteringsprocessen en nog andere bejaarden-issues. Net of men nu pas iets over geriatrie weet. Hier op Fok werd toen bevestigd dat mensen in het ziekenhuis nauwelijk hun dieeteten krijgen. Ging over gewone diëten als voor diabetes, dus over diëten waarvan je altijd aangenomen had dat men er via diëtistes rekening mee hield in zieken-, verpleeg- en verzorgingstehuizen. .
[..]
En van medicijnen weten artsen eigenlijk ook niet zo veel. Daarvoor heb je immers apothekers. De wisselwerking tussen verschillende medicijnen voor verschillende aandoeningen moet je altijd bij de apotheek laten controleren. En bejaarden die van alles voorgeschreven krijgen, moeten sowieso naar de apotheek om te kijken of het allemaal wel samen kan en of ze niet te veel krijgen. Medicijnvergiftiging is een belangrijke doodsoorzaak bij bejaarden.
Hebben jullie daar ziekenverzorgenden, zodat iedereen eten kan en niemand moet toekijken hoe bijvoorbeeld het in cellofaan gepresenteerde eten onaangebroken weer meegenomen wordt als je die verpakking niet open krijgt wegens verbonden handen. Mijn zus werd soms geholpen met eten en soms was het gewoon honger lijden: er was maar één verpleegkundige beschikbaar voor meerdere mensen die niet zelf konden eten. Niet vreemd dus, dat ze er de ziekenhuisbacterie opliep.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 08:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
'Hier' in het ziekenhuis krijg je ze ook beide. Er wordt intensief met diëtisten samengewerkt.
Ja, er wordt hier bijzonder goed voor de mensen gezorgd. Dit ziekenhuis is afgelopen jaar gekozen tot beste ziekenhuis van Nederland en dat zegt wel wat lijkt mij.quote:Op zondag 12 juni 2016 00:17 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Hebben jullie daar ziekenverzorgenden, zodat iedereen eten kan en niemand moet toekijken hoe bijvoorbeeld het in cellofaan gepresenteerde eten onaangebroken weer meegenomen wordt als je die verpakking niet open krijgt wegens verbonden handen. Mijn zus werd soms geholpen met eten en soms was het gewoon honger lijden: er was maar één verpleegkundige beschikbaar voor meerdere mensen die niet zelf konden eten. Niet vreemd dus, dat ze er de ziekenhuisbacterie opliep.
Ik was tijdens mijn studie voedingsassistent, juist om te zorgen dat mensen konden eten.quote:Op zondag 12 juni 2016 00:17 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Hebben jullie daar ziekenverzorgenden, zodat iedereen eten kan en niemand moet toekijken hoe bijvoorbeeld het in cellofaan gepresenteerde eten onaangebroken weer meegenomen wordt als je die verpakking niet open krijgt wegens verbonden handen. Mijn zus werd soms geholpen met eten en soms was het gewoon honger lijden: er was maar één verpleegkundige beschikbaar voor meerdere mensen die niet zelf konden eten. Niet vreemd dus, dat ze er de ziekenhuisbacterie opliep.
Mijn vader heeft begin dit jaar een maand in het ziekenhuis gelegen, en dat was best prima geregeld allemaal. Als patient kon je elke maaltijd uit een lange lijst opties voor de losse elementen bestellen. Als je zin had in pasta met een gehaktbal en champignon saus, dan bestelde je gewoon dat. Tussendoortjes kon je altijd bestellen, als je rond de tijd van een maaltijd niet bestelde (belde je zelf voor naar de keuken) kreeg de verpleging dat te horen en kwamen ze specifiek kijken of er iets aan de hand was (geen honger, vergeten etc). Kwaliteit was ook zeer goed (als gast mocht je tegen betaling ook mee doen). Het kwam op ons in ieder geval allemaal heel positief overquote:Op zondag 12 juni 2016 00:17 schreef Teslynd het volgende:
[..]
We hebben het hier over gezond voedsel. Niet over tussendoortjes. En over of je kan kiezen mbt eten waar je allergisch voor bent.quote:Op zondag 12 juni 2016 11:43 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Mijn vader heeft begin dit jaar een maand in het ziekenhuis gelegen, en dat was best prima geregeld allemaal. Als patient kon je elke maaltijd uit een lange lijst opties voor de losse elementen bestellen. Als je zin had in pasta met een gehaktbal en champignon saus, dan bestelde je gewoon dat. Tussendoortjes kon je altijd bestellen, als je rond de tijd van een maaltijd niet bestelde (belde je zelf voor naar de keuken) kreeg de verpleging dat te horen en kwamen ze specifiek kijken of er iets aan de hand was (geen honger, vergeten etc). Kwaliteit was ook zeer goed (als gast mocht je tegen betaling ook mee doen). Het kwam op ons in ieder geval allemaal heel positief over
Erg goed van een ziekenhuis om je dat soort troep voor te schotelen. Laat maar weer eens zien dat ziekenhuizen weinig kaas van gezondheid hebben gegeten. Pun intented.quote:Op zondag 12 juni 2016 11:36 schreef Re het volgende:
dit gaat natuurlijk weer niet over farma, maar dat lambiekje blijkbaar voedingsideoloog is ...
de keren dat ik moest worden opgenomen in een ziekenhuis kon ik me volvreten met frikadellen, patat, tosti's, kroketten en milkshakes, op elk moment van de dag
Ja, daar heb ik het ook over. Met allergieën en speciale diëten werd gewoon rekening gehouden. De voedingsdeskundige van de afdeling is er ook direct bij betrokken geweest en zo.quote:Op zondag 12 juni 2016 12:03 schreef Japie77 het volgende:
[..]
We hebben het hier over gezond voedsel. Niet over tussendoortjes. En over of je kan kiezen mbt eten waar je allergisch voor bent.
Nee, dat is niet waar. Er wordt nauw samengewerkt met diëtisten en patiënten krijgen goed advies.quote:Op zondag 12 juni 2016 12:04 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Erg goed van een ziekenhuis om je dat soort troep voor te schotelen. Laat maar weer eens zien dat ziekenhuizen weinig kaas van gezondheid hebben gegeten. Pun intented.
ik denk niet dat jij de reden snapt waarom ik dat allemaal mocht etenquote:Op zondag 12 juni 2016 12:04 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Erg goed van een ziekenhuis om je dat soort troep voor te schotelen. Laat maar weer eens zien dat ziekenhuizen weinig kaas van gezondheid hebben gegeten. Pun intented.
Had je je poot gebroken?quote:Op zondag 12 juni 2016 12:11 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk niet dat jij de reden snapt waarom ik dat allemaal mocht eten
Lijkt mij dat een ziekenhuis wat compleet met gezondheid van mensen bezig is sowieso geen frikandellen en kroketten zou moeten verkopen in het restaurant. Goed voorbeeld geven.quote:Op zondag 12 juni 2016 12:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar. Er wordt nauw samengewerkt met diëtisten en patiënten krijgen goed advies.
Wat bezoekers in het restaurant bestellen is hun eigen verantwoording. Als patiënten er voor kiezen niet te luisteren naar de voedingsadviezen en zo dom zijn om zich vol te proppen met dingen die niet goed voor ze zijn is dat ook hun verantwoording. Dat moet men dan niet op het bordje van de artsen leggen.
Maar goed, we zijn weer vér afgedwaald van het oorspronkelijke onderwerp.
Daar heb je wel een punt, maar mensen hebben natuurlijk een eigen verantwoordelijkheid.quote:Op zondag 12 juni 2016 15:35 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Lijkt mij dat een ziekenhuis wat compleet met gezondheid van mensen bezig is sowieso geen frikandellen en kroketten zou moeten verkopen in het restaurant. Goed voorbeeld geven.
Ja maar zo kun je oplichting natuurlijk ook afschuiven. Het gaat erom dat je als maatschappij een systeem creeert wat het goede voorbeeld geeft. Nu hebben we op allerlei vlakken juist het omgekeerde maar goed je moet ergens beginnen met de verandering.quote:Op zondag 12 juni 2016 15:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt, maar mensen hebben natuurlijk een eigen verantwoordelijkheid.
Is het je teveel moeite om in een paar zinnen samen te vatten waar je link over gaat?quote:Op maandag 13 juni 2016 20:54 schreef Lambiekje het volgende:
http://www.niburu.co/inde(...)gezondheid&Itemid=30
Het begint nu wel erg vervelend te worden...
In de kerker met die walgelijk fout doortrapte misdadigers.
Het zijn echt door een door foute mensen. Of beter zijn het wel memsen
Doe geen moeite.quote:Op maandag 13 juni 2016 21:30 schreef Fixers het volgende:
[..]
Is het je teveel moeite om in een paar zinnen samen te vatten waar je link over gaat?
Nee man, die walgelijke C# programmeurs moeten ze eens opsluiten. Dat zijn pas uiterst foute pseudomensen.quote:Op maandag 13 juni 2016 20:54 schreef Lambiekje het volgende:
virussen schrijf je niet in c#quote:Op maandag 13 juni 2016 22:35 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nee man, die walgelijke C# programmeurs moeten ze eens opsluiten. Dat zijn pas uiterst foute pseudomensen.
Dat is wat jij denkt ja. Dat gaat nog zoveel levels verder en dieper.quote:
200 miljoen besparing lijkt mij peanuts gezien de bedragen die daarin om gaan. Ben voor het WOB verzoek.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 10:15 schreef Fixers het volgende:
De minister onderhandeld met de farmaceutische industrie over de prijzen van nieuwe medicatie. Er wordt verwacht dat hier 200 miljoen mee bespaart kan worden, echter zijn de individuele prijzen/kortingen geheim.
Schippers drukt prijzen dure medicijnen
Kunnen we daar niet een WOB-verzoek tegenaan gooien? Dit is hoe de industrie zich van zijn slechte kant laat zien. Ze zijn natuurlijk bang dat op andere markten dan ook de prijs omlaag gepraat gaat worden door de overheid/zorgverzekeraars. Wat dat betreft zou de markmacht, die nu bij farma ligt, best de andere kant op mogen.
Wat een slechte langspeelplaat die blijft hangen ben je toch ookquote:Op maandag 13 juni 2016 20:54 schreef Lambiekje het volgende:
Sommige programmeurs schrijven virussen, dus alle programmeurs zijn moordenaars alleen maar uit op eigen gewin. De wereld is beter af zonde programmeurs! Het zijn allemaal fascisten!quote:Op dinsdag 28 juni 2016 23:25 schreef Lambiekje het volgende:
http://www.naturalnews.co(...)s_natural_cures.html
Het is een industrie.
Misdiagnosticeren is de norm
ik doe niet aan doodsbedreiging.quote:Op woensdag 29 juni 2016 08:45 schreef Fixers het volgende:
[..]
Sommige programmeurs schrijven virussen, dus alle programmeurs zijn moordenaars alleen maar uit op eigen gewin. De wereld is beter af zonde programmeurs! Het zijn allemaal fascisten!
-Ik zal de gebruikelijke biekiaanse doodsbedreigingen maar achterwege laten.-
1: Deze richtlijn is niet ingevoerdquote:Op vrijdag 1 juli 2016 23:11 schreef Lambiekje het volgende:
EPA literally wants you to DIE from radiation: Agency raising the limit of radioactive elements in drinking water by over 3,000 times... to cause widespread cancer and death
http://www.naturalnews.co(...)active_elements.html
-niet zo cynisch-
2: De richtlijn verhoogt niet de normale toegestane doses, alleen die in geval van een rampquote:A. Does this Action Apply to me?
This action does not impose any requirements on anyone. It notifies interested parties of
EPA’s proposed, draft drinking water protective action guide (PAG) and requests public
comment.
quote:This proposed, additional draft guidance recommends protective actions when drinking water
may be impacted by a radiological or nuclear incident. The two-tier approach seeks to balance
the goal of keeping radiation doses as low as possible with the practical and logistical challenges
of providing alternative drinking water during the response to a disaster.
3: Er bestond nog geen richtlijn in geval van een ramp, dus er wordt ook niets verhoogdquote:Ultimately, a PAG does not represent an
“acceptable” routine exposure; a PAG is a dose at which protective action is advised in order to
reduce or avoid that dose. Every PAG is developed with the same three principles: prevent acute
effects, balance protection with other important factors and ensure that actions result in more
benefit than harm, and reduce risk of chronic effects.
De EPA heeft dus een richtlijn opgesteld die er nog niet bestond over wanneer water nog acceptabel is om te drinken in geval van een nucleaire ramp. Ze gaan dus niet standaard de dosis I-131 in drinkwater verhogen. Daarnaast gaat dit verhaal over de VS, en heeft het dus geen directe invloed op Europa.quote:Several commenters from state emergency management agencies and radiation control
programs expressed an urgent need for EPA to establish a drinking water PAG, pointing out that
drinking water is the only media not currently addressed in the PAG Manual.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
quote:Op zaterdag 2 juli 2016 00:34 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Dat meen je niet? Dat zouden ze toch nooit doen daar? Ze willen toch alleen maar mensen helpen vanuit de goedheid van hun hart?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook dit artikel is weer het bewijs dat je heel veel mensen voor de gek kunt houden omdat de overgrote meerderheid duidelijk de moeite niet neemt om het bronartikel te lezen. Schrijnend.
Wil je nu zeggen dat je zelfs FTM afdoet als niet betrouwbare alternatieve site?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:18 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Dat meen je niet? Dat zouden ze toch nooit doen daar? Ze willen toch alleen maar mensen helpen vanuit de goedheid van hun hart?
Ook dit artikel is weer het bewijs dat je heel veel mensen voor de gek kunt houden omdat de overgrote meerderheid duidelijk de moeite niet neemt om het bronartikel te lezen. Schrijnend.
Nee, ik wilde op sarcastische wijze aantonen dat het ook daar alleen maar gaat om het aan de man brengen van eigen producten.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:43 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wil je nu zeggen dat je zelfs FTM afdoet als niet betrouwbare alternatieve site?
Wat een onzin.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:11 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Nee, ik wilde op sarcastische wijze aantonen dat het ook daar alleen maar gaat om het aan de man brengen van eigen producten.
Een beetje zoals www.dinodino.nl
De tekst waar Chris op reageert komt niet van ftm.nlquote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:43 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wil je nu zeggen dat je zelfs FTM afdoet als niet betrouwbare alternatieve site?
Alleen als het 100% altruistisch is zou het betrouwbaar zijn? Aparte redenering. Er is nog genoeg er tussen in.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:57 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Zijn het 100% altruistische bedoelingen, die alternatieve bronnen?
Iemand die een artikel post met als bedoeling schrik aan te jagen over toegelaten radioactieve stoffen in het drinkwater (en daarbij ook nog eens de lezer voorliegt) om vervolgens te besluiten met een reclameboodschap voor een drinkwaterfilter dat hij verkoopt vind ik niet erg betrouwbaar of objectief.quote:Op zondag 3 juli 2016 11:35 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Alleen als het 100% altruistisch is zou het betrouwbaar zijn? Aparte redenering. Er is nog genoeg er tussen in.
Feit is wel dat outlets zoals de NOS en veel landelijke kranten pure propagandakanalen zijn bijna geen eigen onderzoek meer doen.
En aangezien veel alternatieve media zijn opgezet door mensen die dit zagen en het beter wilden doen (en het ook beter doen) lijkt het me duidelijk welk van de twee objectiever en betrouwbaarder zijn.
Dat bedoel ik inderdaad. Ongeacht of het dan een mainstream of alternatieve bron is.quote:Op zondag 3 juli 2016 11:51 schreef Fixers het volgende:
[..]
Iemand die een artikel post met als bedoeling schrik aan te jagen over toegelaten radioactieve stoffen in het drinkwater (en daarbij ook nog eens de lezer voorliegt) om vervolgens te besluiten met een reclameboodschap voor een drinkwaterfilter dat hij verkoopt vind ik niet erg betrouwbaar of objectief.
[ afbeelding ]
In de mainstream media heet dat trouwens een advertorial en geeft men dat aan.quote:Op zondag 3 juli 2016 12:43 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Dat bedoel ik inderdaad. Ongeacht of het dan een mainstream of alternatieve bron is.
True. Maar er zijn ook schaduwgevallen waarbij er schaamteloze promotie is zonder die melding.quote:Op zondag 3 juli 2016 12:47 schreef Fixers het volgende:
[..]
In de mainstream media heet dat trouwens een advertorial en geeft men dat aan.
Sluikreclame.quote:Op zondag 3 juli 2016 16:15 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
True. Maar er zijn ook schaduwgevallen waarbij er schaamteloze promotie is zonder die melding.
Eens. Weet verder niet over welk artikel het gaat en welke leugens hij in jouw ogen verkoopt. Maar die reclame erbij is natuurlijk belachelijk. Maar dat gebeurt op de MSM natuurlijk nog veel meer. Kijk alleen naar het RIVM.quote:Op zondag 3 juli 2016 11:51 schreef Fixers het volgende:
[..]
Iemand die een artikel post met als bedoeling schrik aan te jagen over toegelaten radioactieve stoffen in het drinkwater (en daarbij ook nog eens de lezer voorliegt) om vervolgens te besluiten met een reclameboodschap voor een drinkwaterfilter dat hij verkoopt vind ik niet erg betrouwbaar of objectief.
[ afbeelding ]
Geld corrumpeert toch per definitie?quote:Op zondag 3 juli 2016 11:35 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Alleen als het 100% altruistisch is zou het betrouwbaar zijn? Aparte redenering. Er is nog genoeg er tussen in.
Feit is wel dat outlets zoals de NOS en veel landelijke kranten pure propagandakanalen zijn bijna geen eigen onderzoek meer doen.
En aangezien veel alternatieve media zijn opgezet door mensen die dit zagen en het beter wilden doen (en het ook beter doen) lijkt het me duidelijk welk van de twee objectiever en betrouwbaarder zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |